Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 15:53
@Gipsy King Thx, dit zocht ik.
Beetje prijzig, en een hele kit is meer dan ik nodig heb, maar ik weet iig dat het wel te krijgen is.
Heb nu in wat nieuwe zoektermen om zelf verder mee te zoeken.

Red

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
reddorian schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:33:
@Gipsy King Thx, dit zocht ik.
Beetje prijzig, en een hele kit is meer dan ik nodig heb, maar ik weet iig dat het wel te krijgen is.
Heb nu in wat nieuwe zoektermen om zelf verder mee te zoeken.
De PEG kabels die daar staan hebben maar één connector, dus daar schiet je niet echt iets mee op.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:06
-The_Mask- schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:37:
[...]

De PEG kabels die daar staan hebben maar één connector, dus daar schiet je niet echt iets mee op.
Daar vroeg hij zelf om Maskie :

''en de Pci-e kabel heeft een dubbele aansluiting aan het eind terwijl ik er maar een nodig heb.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zie dat hij de RTX 2070 heeft gewisseld voor een RTX 2060. Die heeft idd wel maar één nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08
100 euro voor een paar kabeltjes? Daar heb je een nieuwe voeding voor en wat voor één. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

reddorian schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:57:
Hoi all

Ik hoop dat dit de goede thread is, maar ik wil graag wat hulp met betrekking tot cablemanagement.

Ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC met een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Nu zijn de meegeleverde kabels erg stug, en de Pci-e kabel heeft een dubbele aansluiting aan het eind terwijl ik er maar een nodig heb.

Ik wil dus graag een andere 24 pin ATX kabel en een andere Pci-e kabel kopen zodat ik het wat strakker kan aansluiten.

Mijn vraag is of de kabels aan de voeding kant ook universeel zijn, of dat iedere fabrikant zijn eigen lay out heeft.
Ik heb wat kabels van mijn oude voeding(10 jaar oud) ernaast gelegd, en daar lijkt wel verschil in te zitten.

Mijn tweede vraag is waar ik dit soort kabels zou kunnen kopen.

Alvast bedankt voor de hulp,

Red
Je kunt beter een andere voeding kopen. Ik zou zo geen andere kabelset halen, als de 2-pin los hangt maakt toch niets uit ? (vaak is zo'n kabelset ook langer dan gewenst) qua stugheid, kun je de kabel ook verwarmen

Kabels van pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
https://www.bitfenix.com/...sper-m-gallery/#iLightbox[gallery-6]/2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Laatst online: 19:27
@reddorian

Deze zijn een stuk goedkoper: https://www.highflow.nl/m...on-kit-86-pin-series.html

Moet je wel genoeg ruimte hebben voor cable management, het zijn namelijk extensions.

[ Voor 6% gewijzigd door Randleman op 15-03-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:52
Hopelijk in het goede topic.

Ik heb vanuit mijn werk een pc 'gekregen', het gaat volgens mij om pricewatch: HP ProDesk 600 G2 (T6G04AW) of pricewatch: HP EliteDesk 800 G2 tower pc. Nu heb ik deze overgenomen met het idee wat te verbeteren en daarna mijn moeder weer te voorzien van een pc. Ik heb het vermoeden dat de voeding wel vervangen zal moeten worden aangezien de pc vanaf moment één dagelijks aan heeft gestaan en de voeding (denk ik) een aantal jaar 24/7 stroom heeft geleverd. Mijn eerste vraag is, is de voeding dan aan vervanging toe? En ten tweede wat is dan een goedkope optie om de voeding mee te vervangen? Ik zat zelf te denken aan pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 400W, pricewatch: XFX XT series 400W of pricewatch: Corsair VS450 (2018), maar ik las bij de cooler master al geen goede woorden van @Verwijderd. Iemand tips voordat ik spullen vervang? Het budget ervoor is niet bijzonder groot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jaimeeus De voedingen van DELL,HP etc zijn van goede kwaliteit, en hoef je niet na 1-3j te vervangen. Ik neem aan dat je geen dikke videokaart gaat plaatsen, dus is de huidige 280w (600 G2)ook voldoende.(800 G2
kan 280-400w in zitten)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:28:
@reddorian

Deze zijn een stuk goedkoper: https://www.highflow.nl/m...on-kit-86-pin-series.html

Moet je wel genoeg ruimte hebben voor cable management, het zijn namelijk extensions.
Die extensies zijn wel een stuk minder veilig dan gewoon een kabel uit één geheel. Voor die twee tientjes verschil zou ik het iig niet doen of aanraden.
jaimeeus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:10:
Hopelijk in het goede topic.

Ik heb vanuit mijn werk een pc 'gekregen', het gaat volgens mij om pricewatch: HP ProDesk 600 G2 (T6G04AW) of pricewatch: HP EliteDesk 800 G2 tower pc. Nu heb ik deze overgenomen met het idee wat te verbeteren en daarna mijn moeder weer te voorzien van een pc. Ik heb het vermoeden dat de voeding wel vervangen zal moeten worden aangezien de pc vanaf moment één dagelijks aan heeft gestaan en de voeding (denk ik) een aantal jaar 24/7 stroom heeft geleverd. Mijn eerste vraag is, is de voeding dan aan vervanging toe? En ten tweede wat is dan een goedkope optie om de voeding mee te vervangen? Ik zat zelf te denken aan pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 400W, pricewatch: XFX XT series 400W of pricewatch: Corsair VS450 (2018), maar ik las bij de cooler master al geen goede woorden van @Verwijderd. Iemand tips voordat ik spullen vervang? Het budget ervoor is niet bijzonder groot helaas.
De voeding die erin zit is prima. Een reden om te vervangen zou dan zijn als de vorige eigenaar een extreme roker was die continue bij de PC zat te roken in een stoffige omgeving. De voedingen die je noemt zijn niet beter en passen daarnaast ook niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimeeus
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:52
@Hackus @-The_Mask- Top! Dan weet ik genoeg. Ik was niet van plan een dikke videokaart er in te zetten nee. Dank voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:56
Ik heb momenteel een EVGA 100-W1-0430-K2 in combinatie met de volgende onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Intel Xeon E5-2683 v3€ 0€ 0
1ASRock X99E-ITX/ac€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 0€ 0
1NH-UD9X i4 ----
2Kingston 9965640-016.A00G 32GB----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0

Helaas begint de fan een kabaal te maken niet te kort.....

Ik ben eigenlijk opzoek naar een voeding met de volgende eigenschappen:
- Goede / passieve fan
- Minimaal 80+ gold
- 2x 6+2 pin PCI Express power (Gtx 1080ti / 2080ti / Gtx Titan V)
- Liefst onder de 170,- euro.

De server zal langdurig continue onder 100% load staan.

Zelf heb ik even gekeken en kwam op de volgende uit:
Corsair RM650x (2018)
Corsair HX1000 V2 (Prijs is goed en 80+ Platinum)

Hebben jullie nog ideeën over welke voeding aan te raden is ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dylan111111 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:50:
Ik heb momenteel een EVGA 100-W1-0430-K2 in combinatie met de volgende onderdelen:
Helaas begint de fan een kabaal te maken niet te kort.....

Zelf heb ik even gekeken en kwam op de volgende uit:
Corsair RM650x (2018)
Corsair HX1000 V2 (Prijs is goed en 80+ Platinum)

Hebben jullie nog ideeën over welke voeding aan te raden is ? :)
:)

behuizing over het hoofd gezien.

** ATX PSUs up to 160mm deep (shorter PSUs recommended for easier cable management)

Let ook op met de afmeting van je GPU/Videokaart in deze kast https://www.fractal-desig...ries/define-nano-s-window

[ Voor 100% gewijzigd door Hackus op 25-03-2019 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik kan je aanraden om niet de HX1000 Platinum te nemen, omdat die te lang is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
@dylan111111 In de Nano S wil je het liefst een voeding van 15cm of korter omdat anders de kabeldoorvoer van het moederbordtray gedeeltelijk geblokkeerd wordt. pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W is dan een goede keuze, pricewatch: Corsair TX650M V2 kan er ook mee door al maakt deze wat meer geluid of je kijkt naar een SFX als pricewatch: Corsair SF600 (2018) waar je mogelijk nog een extension op de cpu kabel moet hebben omdat deze te kort is om achter het moederbord langs te leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou geen extensies gebruiken, veel te vaak geven die dingen problemen, daarnaast is het ook niet nodig omdat je gewoon ook een langere CPU kabel erop kunt aansluiten.

pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: FSP Hydro X 550W

Zijn goede opties, de FSP heeft als voordeel dat de kwaliteit van de fan wat hoger is.

pricewatch: FSP Hydro G 650W is ook nog een hele goede voeding.

Corsair TXM V2 zou ik niet doen, die serie is vrij luidruchtig.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 25-03-2019 19:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Is 170mm diep. Zou ik niet doen. Staat fout in de pw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
@-The_Mask- Wat vind je van pricewatch: Corsair Vengeance Silver 650M als optie. Lekker kort, niet te luid, hikt tegen Gold aan en zit ruim in de kabels zodat een 1080 Ti/2080 Ti met 2 aparte kabels is aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@-The_Mask- Is hier al meer over bekend ?
pricewatch: Cooler Master V650 Gold
zou in geval hierboven ook vt kunnen zijn
http://www.coolermaster.com/powersupply/modular/v650-gold/

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 25-03-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uszka schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:06:
@-The_Mask- Wat vind je van pricewatch: Corsair Vengeance Silver 650M als optie. Lekker kort, niet te luid, hikt tegen Gold aan en zit ruim in de kabels zodat een 1080 Ti/2080 Ti met 2 aparte kabels is aan te sluiten.
Ook wel een goede optie, alleen bieden de winkels hier die voeding nogal duur aan vreemd genoeg. Aan de prijsgrafiek kun je zien dat die een maand geleden 70 euro was, dat is dan weer aan de goedkope kant, maar wel meer kloppend.

Ik heb het al vaker gezegd, maar je hebt geen twee kabels nodig. Het gaat namelijk niet om de hoeveelheid kabels, maar om hoeveel stroom ze veilig aankunnen. Eén kabel kan dus ook prima, zolang je maar de juiste kabeldikte en eventueel modulaire connectors gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 25-03-2019 23:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn nog geen reviews van, maar het lijkt een goede voeding. Er is iig duidelijk meer over nagedacht dan de oude Cooler Master V650 welke kwam met maar één PEG kabel en één EPS kabel. In de praktijk maakte dat die voeding namelijk totaal nutteloos, aangezien de V550 met diezelfde kabels kwam en je die 100W meer eigenlijk niet door de kabels van de V650 kon trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
@reddorian mocht je nog steeds op kabeljacht zijn :

http://www.coolermaster.c...eeved-extension-cable-kit

MSRP 34.99 Incl. BTW , redelijk betaalbaar dus.

De kabels moeten vanaf begin mei in Nederland leverbaar zijn.

*Edit*

product: Cooler Master Sleeved Extension Cable Kit

[ Voor 27% gewijzigd door Gipsy King op 28-03-2019 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddorian
  • Laatst online: 26-06 15:53
@Gipsy King bedankt voor de tip.
Ben voorlopig zelf aan de gang gegaan met een zijkniptang, een stanleymes en een rolletje zwart electratape en ben daar best tevreden over.
Ging mij ook meer om optimale airflow en het voorkomen van mechanische spanning op het mobo. Moest voor de 24 polige pin echt een onprettige hoeveelheid kracht zetten om hem erin te krijgen.

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
reddorian schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:22:
@Gipsy King bedankt voor de tip.
Ben voorlopig zelf aan de gang gegaan met een zijkniptang, een stanleymes en een rolletje zwart electratape en ben daar best tevreden over.
Ging mij ook meer om optimale airflow en het voorkomen van mechanische spanning op het mobo. Moest voor de 24 polige pin echt een onprettige hoeveelheid kracht zetten om hem erin te krijgen.
Real tweakor :) ze leven nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Quote uit AMD nieuwstopic.
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:35:
Wordt het niet eens tijd om die voeding te vervangen? Dat model is 9 jaar oud en voldoet al iets van 5 jaar niet meer aan de huidige standaarden. Spanningsregulatie is slecht met een moderne PC door de groep regulatie en de beveiligingen van die voeding werken ook niet goed.
Heb je hier meer detail over? Ik gebruik sinds ~2012 dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:09:
Wat wil je nog meer weten? En waar bestaat je systeem uit?
Zoals in de signature:
AMD Ryzen 1700X
G.Skill Trident Z 3000MT/s
Asus Prime B350-Plus
Samsung 960 Evo
Club3D R9 280.

Mocht er een leuk Vega-aanbod voorbij komen dan ga ik daarop over. Prima moment om de voeding ook te vervangen, ware het al niet omdat dat waarschijnlijk ook nodig is dan. Wie weet als de gekheid toeslaat dat er nog een Ryzen 3000 processor in komt, 16 cores. Ik blijf het huidige voedingmerk voor zijn goed prestaties trouw dus het wordt waarschijnlijk een Seasonic Focus Plus 650 Gold.

Anyways even terug naar het oorspronkelijke punt... @-The_Mask-, je laat min of meer blijken dat een dergelijk oude voeding zoals die ik nu heb, de Seasonic S12II-Bronze 520W, gekocht in maart 2011, een slechte uitwerking heeft op mijn systeem waarvan de hoofdcomponenten uit 2017 komen.
Je zegt tegen iemand het onderstaande.
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:35:
Spanningsregulatie is slecht met een moderne PC door de groep regulatie en de beveiligingen van die voeding werken ook niet goed.
Dit geldt dan ook voor mij. Wat betekent dit concreet? Kans op schade? Instabiliteit? Verminderde prestaties?

En als we dan toch bezig zijn...
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:26:
[...]

Die extensies zijn wel een stuk minder veilig dan gewoon een kabel uit één geheel. Voor die twee tientjes verschil zou ik het iig niet doen of aanraden.
-The_Mask- schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:35:
Ik zou geen extensies gebruiken, veel te vaak geven die dingen problemen, daarnaast is het ook niet nodig omdat je gewoon ook een langere CPU kabel erop kunt aansluiten.
pricewatch: Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - Red 30cm
pricewatch: Gelid Solutions 6-Pin Extension Cable - Red 30CM
pricewatch: Gelid Solutions 8-Pin Extension Cable - Red 30CM
pricewatch: Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - Red 30CM

Deze 4 heb ik al een tijd liggen om na een casemod in gebruik te nemen. Waarom zijn extensies minder veilig? Wat voor verdere problemen levert het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben een build aan het maken op basis van een Supermicro X10SRI-F, maar ben nu aangekomen bij de afdeling voedingen aangekomen en zie door de bomen het bos niet meer met ATX, ATX12V, EPS, etc..

Komt een Intel XEON E5-2620 op te draaien en 64gb (DDR4, EEC REG) geheugen op te draaien.

Grootste powervreters zullen de 8x1.2tb SAS schijven zijn, maar dat houdt ook wel op bij 160watt (max)...

Kom ik (qua aansluitingen) uit met een Corsair RM650x of RM550x? Ik heb goeie ervaringen met Corsair maar ben er al te lang uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
FreakNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:13:
Ik ben een build aan het maken op basis van een Supermicro X10SRI-F, maar ben nu aangekomen bij de afdeling voedingen aangekomen en zie door de bomen het bos niet meer met ATX, ATX12V, EPS, etc..

Komt een Intel XEON E5-2620 op te draaien en 64gb (DDR4, EEC REG) geheugen op te draaien.

Grootste powervreters zullen de 8x1.2tb SAS schijven zijn, maar dat houdt ook wel op bij 160watt (max)...

Kom ik (qua aansluitingen) uit met een Corsair RM650x of RM550x? Ik heb goeie ervaringen met Corsair maar ben er al te lang uit...
RM550x 2018 heeft slechts 6 sata connectors dus dat gaat 'm niet worden. 450w heb je overigens al genoeg aan en dan is pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M een prima voeding. Heeft hetzelfde platform als de RMx 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Bedankt voor je snelle reactie. De SAS schijven komen in een backplane die 2xSATA voeding nodig heeft.. Daarnaast heb ik nog 2 SSD's dus ik zou aan 4 SATA voedingen genoeg hebben. Alsnog sta ik natuurlijk open voor jouw suggestie, die is ook nog eens goedkoper.. Maar wel een langere levertijd en niet bij mijn leverancier..

Nu wil ik totaal niet als Tweaker overkomen die alle advies in de wind slaat, maar die RM550x is dus "net" zo goed als die BitFenix?

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 30-03-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:21
Ik heb een Delta GPS750 voeding van 750W.

Deze is echter 10 jaar oud. Is hij toe aan vervanging? Of kan ik er nog wel wat jaren mee door?

Dit is de momentele setup van mijn pc:
i7 940 Quad 2.93Ghz
2x GTX260
6x 2 GB RAM

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RazorMaron schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:00:
Ik heb een Delta GPS750 voeding van 750W.

Deze is echter 10 jaar oud. Is hij toe aan vervanging? Of kan ik er nog wel wat jaren mee door?

Dit is de momentele setup van mijn pc:
i7 940 Quad 2.93Ghz
2x GTX260
6x 2 GB RAM
Als de staat van de condensators nog goed is dan is die voor de huidige PC nog prima, voor een moderne PC zou ik de voeding echter niet meer gebruiken.
FreakNL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:31:
Bedankt voor je snelle reactie. De SAS schijven komen in een backplane die 2xSATA voeding nodig heeft.. Daarnaast heb ik nog 2 SSD's dus ik zou aan 4 SATA voedingen genoeg hebben. Alsnog sta ik natuurlijk open voor jouw suggestie, die is ook nog eens goedkoper.. Maar wel een langere levertijd en niet bij mijn leverancier..

Nu wil ik totaal niet als Tweaker overkomen die alle advies in de wind slaat, maar die RM550x is dus "net" zo goed als die BitFenix?
De Corsair RM550x 2018 is ook prima idd, gebruik echter wel twee losse sata kabels voor de SAS schrijven. Dus niet van één kabel twee connectors gebruiken om alle 8 SAS schrijven van stroom voorzien, want dan moet alle stroom wat 12V verbruikt door één relatief dun draadje geleverd worden en die is daar niet geschikt voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock J5005-ITX€ 121,97€ 121,97
2Seagate IronWolf IronWolf, 4TB€ 117,50€ 235,-
1Sharkoon QB One€ 36,04€ 36,04
1Corsair ValueSelect CMSO8GX4M1A2133C15€ 43,49€ 43,49
1Kingston A400 2,5" 120GB€ 16,90€ 16,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,40

Een collega wil een NAS bouwen maar twijfelt over welke voeding hij moet nemen. De eisen zijn vrij eenvoudig: minimaal 3 sata connectors (2 HDD + 1 SSD voor OS) en het liefst onhoorbaar stil. Ik denk dat dit gewoon met een picupsu kan, maar heb daar helaas weinig ervaring mee. De andere optie is een normale ATX voeding die ongeveer 140mm diep is, of er moet een andere behuizing gekozen worden zodat de voeding naar 150mm kan (bijv. een Be Quiet 11 300w)

pricewatch: Corsair VS350 (80Plus)
pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 400W
Kwalitatief niet al te best, totale overkill, maar voor het beoogde gebruik prima? Iemand ideeën? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
@stin00 pricewatch: be quiet! System Power 9 400W Veel beter dan VS350 Pure Power 11 300w en MasterWatt lite en ook 140mm diep. Andere optie is pricewatch: Silverstone SFX Series ST30SF V2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@stin00

Een PicoPSU-80/60 kit is prima, die is speciaal ontworpen voor dergelijke systemen. Daar kun je het best 2.5" drives bij zetten. Die maken weinig geluid en ze zijn zuinig. Kijk bijvoorbeeld in de startpost van het zuinige server topic naar goedkopere externe drives waarin SATA drives zitten. Kijk wel of de drives in de behuizing passen. Ze zijn 15mm hoog. Er is ook een PCI slot cover om de DC (gelijkstroom) voedingskabel op aan te sluiten. Een P4 voedingskabel voor de processor heb je niet nodig bij dit type moederbord.

Gewone ATX voedingen verbruiken relatief veel bij zeer lage belasting. Soms zakt het in tot onder 50% efficientie bij 5W verbruik.

Als het systeem altijd actief is het verbruik belangrijk. Elke Watt verbruik kost ongeveer 2 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Er werd aangeraden de Seasonic G-power 360W te behouden. Dat ga ik wel doen overigens, maar het is wel een bak met kabels in de Lian Li PC-Q25B hiermee. En de Molex indruk clipjes om een molexstekker er makkelijk uit te krijgen, maar daar heb ik een 1 male naar 2x female voor besteld samen met wat nettere SATA data kabels. Kijken of het net weg te werken is.

Misschien ooit toch nog de Seasonic vervangen voor een full modulaire voeding. Of, er is voor die kast een module om de voeding wat verder naar achteren in te kunnen bouwen, maar dan nog zit je met een hele boom aan bedrading.
Over de kwaliteit van de voeding zelf ben ik overigens erg te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@-The_Mask- Weet jij of het aantal fases van je moederbord invloed heeft op je 12V lijn? Want ik heb nu drie verschillende borden gehad waarvan twee 4 fases en één 8 fases en ik heb het idee dat die 4 fases borden veel meer stroom trekken uit die 12V lijn. Logisch want brakker ontwerp?

Ik meet met Speedfan (ja ik weet, is niet echt meten maar toch een redelijke indicatie) en bij de 4 fases borden zit de 12V rond de 11,7/11,8 en bij het 8 fases bord zat ie rond de 12,5/12,6 maar ook andere voltages waren veel stabieler en het bord en andere componenten bleven ook veel koeler. Wederom logisch want beter stroomontwerp.

Ik weet niet hoe ik erop kom, maar viel me nu ieens op, omdat ik nieuw moederbord heb en die schijnt ook 4 fases te zijn. De waardes zijn ongeveer hetzelfde als met dat oude Asrock bord. Dat 8 fases bord was een ASUS die ik overgenomen van @Uszka maar die ging "helaas" vrij snel kapot (of hij was al brak). Helaas tussen haakjes want er zat een SATA300 controller op en VIA audio dus niet echt denderend. Kon niet de volledige snelheid van mijn SSD benutten.

Trouwens een prima voedinkje, die pricewatch: Corsair VS450 (2018). Lekker stil en stabiel (tot nu toe) en kan lekker veel aansluiten door de vele kabels. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een VS450 heeft geen sensoren, Corsair voedingen met sensoren zijn die met de "i" in de naam. Daarmee kun je met Corsair Link de spanning van de voeding aardig uitlezen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:28:
Een VS450 heeft geen sensoren, Corsair voedingen met sensoren zijn die met de "i" in de naam. Daarmee kun je met Corsair Link de spanning van de voeding aardig uitlezen.
Niet de voeding, gewoon het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Precies, waardes van het moederbord met altijd een flinke afwijking, geen pijl op te trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hoezo flinke afwijking? Is toch gewoon een diode die gemeten wordt? Daar is dat ding voor gemaakt. Programma's als Speedfan lezen gewoon die diode uit. Of wou je zeggen dat als je er een muiltimeter tegenaan hield, het opeens 10V scheelt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Meerdere volts ernaast komt inderdaad vaak genoeg voor en afwijkingen van enkele tientden zie je bijna altijd. Er zit echter dan geen logica in. Ene moment kan de waarde een paar tiende hoger zijn dan dat die werkelijk is en andere moment enkele tienden lager. Ook verschillen tussen moederborden onderling zijn groot en ook daar zit geen logica in. Zelf gokken wat de spanning is werkt dan ook beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:33:
[...]

Zoals in de signature:
AMD Ryzen 1700X
G.Skill Trident Z 3000MT/s
Asus Prime B350-Plus
Samsung 960 Evo
Club3D R9 280.

Mocht er een leuk Vega-aanbod voorbij komen dan ga ik daarop over. Prima moment om de voeding ook te vervangen, ware het al niet omdat dat waarschijnlijk ook nodig is dan. Wie weet als de gekheid toeslaat dat er nog een Ryzen 3000 processor in komt, 16 cores. Ik blijf het huidige voedingmerk voor zijn goed prestaties trouw dus het wordt waarschijnlijk een Seasonic Focus Plus 650 Gold.

Anyways even terug naar het oorspronkelijke punt... @-The_Mask-, je laat min of meer blijken dat een dergelijk oude voeding zoals die ik nu heb, de Seasonic S12II-Bronze 520W, gekocht in maart 2011, een slechte uitwerking heeft op mijn systeem waarvan de hoofdcomponenten uit 2017 komen.
Je zegt tegen iemand het onderstaande.

[...]

Dit geldt dan ook voor mij. Wat betekent dit concreet? Kans op schade? Instabiliteit? Verminderde prestaties?

En als we dan toch bezig zijn...
[...]

[...]

pricewatch: Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - Red 30cm
pricewatch: Gelid Solutions 6-Pin Extension Cable - Red 30CM
pricewatch: Gelid Solutions 8-Pin Extension Cable - Red 30CM
pricewatch: Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - Red 30CM

Deze 4 heb ik al een tijd liggen om na een casemod in gebruik te nemen. Waarom zijn extensies minder veilig? Wat voor verdere problemen levert het op?
@-The_Mask-, kick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:33:

Geen goede spanningsregulatie geeft meer stress op de componenten die je erop aansluit. Bij hele slechte spanningsregulatie krijg je instabiliteit.
Ik blijf het huidige voedingmerk voor zijn goed prestaties trouw dus het wordt waarschijnlijk een Seasonic Focus Plus 650 Gold.
De Seasonic Focus serie heeft/had allerhande problemen. Eén van de problemen was dat die niet goed om kon gaan met videokaarten die een hoog piekstroom verbruik hebben. Zoals bijvoorbeeld Vega 56 dat heeft. Hierdoor schakelde de voedings Over Current Protection de voeding uit. Dit is nu niet meer het geval omdat het OCP trippoint is verhoogt, alleen nu blijkt dat dat niet de juiste keuze is geweest van Seasonic. De voedingen kan schijnbaar die pieken niet aan en de ripple op de 12V gaat buiten de ATX spec.
Het komt nogal eens voor dat de connectie tussen de extensie en de gewone kabel slecht is, waardoor het spulletje gaat smelten. Het is dan ook aangeraden als je van die individueel gesleevde kabels wil om een volledig modulaire voeding te nemen en daarbij de juiste individuele kabels te kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@-The_Mask-
Thanks. (y)
Dat is een...tegenvaller. Ik heb even rondgezocht (o.a. https://www.reddit.com/r/...with_seasonic_focus_plus/) en de ripple zou niet aanwezig moeten zijn bij de Vega's en het piekstroomsterkte probleem zou opgelost moeten zijn in versies vanaf in ieder geval april 2018...maarja...

Voor de extenders ga ik het testen en aanvoelen en verwacht ik alleen mogelijke problemen voor de videokaart. Eventueel directe verbindingen kopen als de prijs laag is, kwaliteit goed en kleur echt/puur rood.

Het mooiste is dat deze twee mogelijke problemen in ieder geval vooraf bekend zijn, wat 'debuggen' een stuk makkelijker zal maken als het nodig is. Ja, ik probeer Seasonic trouw te blijven. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:07:

Dat is een...tegenvaller. Ik heb even rondgezocht (o.a. https://www.reddit.com/r/...with_seasonic_focus_plus/) en de ripple zou niet aanwezig moeten zijn bij de Vega's
Dat gaat ergens anders over.

Dit is waar het over gaat: http://www.jonnyguru.com/...0-850&p=155382#post155382

Doordat het OCP trippoint is verhoogd wordt de voeding later uitgeschakeld, de voeding kan dus meer leveren. Videokaarten met een hoog piekverbruik, zoals o.a. Vega 56 zullen de voeding nu niet zo snel uitschakelen. Maar de voeding is niet gebouwd voor dat hoger gebruik. Je ziet dat de ripple buiten de ATX spec gaat voordat de voeding uitschakelt, dat mag in principe niet gebeuren.

Maar sowieso is merkentrouw is wat je nooit moet doen. Kijk gewoon naar het product zelf.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Saturnus Koop gewoon wat je wilt kopen, dat was je sowieso al van plan. Tenminste is het antwoord van @-The_Mask- ook te lezen voor andere bezoekers van dit topic, en hoop dat zij er wel wat mee doen.
(blijf het raar vinden dat je doorzeurt en telkens je smiley toont @Saturnus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:45:
[...]

Dat gaat ergens anders over.

Dit is waar het over gaat: http://www.jonnyguru.com/...0-850&p=155382#post155382

Doordat het OCP trippoint is verhoogd wordt de voeding later uitgeschakeld, de voeding kan dus meer leveren. Videokaarten met een hoog piekverbruik, zoals o.a. Vega 56 zullen de voeding nu niet zo snel uitschakelen. Maar de voeding is niet gebouwd voor dat hoger gebruik. Je ziet dat de ripple buiten de ATX spec gaat voordat de voeding uitschakelt, dat mag in principe niet gebeuren.

Maar sowieso is merkentrouw is wat je nooit moet doen. Kijk gewoon naar het product zelf.
Ok wat je nu dus zegt is dat Seasonic wel het uitvalprobleem heeft opgelost, maar dat ook bij Vega nog steeds ripple aanwezig is, terwijl de Reddit lijkt te zeggen dat dit alleen bij de GTX 970 het geval is? Begrijp ik dat goed?

Mocht het antwoord ja zijn, wat zou je dan aanraden voor opties om een Vega 56 aan te sturen?
Hackus schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:52:
@Saturnus Koop gewoon wat je wilt kopen, dat was je sowieso al van plan. Tenminste is het antwoord van @-The_Mask- ook te lezen voor andere bezoekers van dit topic, en hoop dat zij er wel wat mee doen.
(blijf het raar vinden dat je doorzeurt en telkens je smiley toont @Saturnus )
Je zal wel met iemand anders in de war zijn. Ik stel een vraag naar achterliggende informatie en probeer er volledige duidelijkheid over te krijgen. Des te meer omdat er verschillend over gesproken wordt. Als na zoeken van mij lijkt dat de Seasonic geüpdatet is en de problemen opgelost, dan kies ik die. Maar stel @-The_Mask- zegt dat het ripple probleem en niet opgelost is en wél op Vega van toepassing is...dan ga ik ernstig aan die initiële merkgetrouwheid twijfelen.
Smiley?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het ene heeft met het andere te maken. De oudere versie schakelde uit, omdat het schijnbaar nodig was. Huidige versie doet dat later, maar de voeding is daar niet voor gebouwd. De ripple gaat nu ver buiten de ATX spec voordat die uitschakelt, dat mag nooit gebeuren.

Dit staat helemaal los van het probleem met de Asus Strix GTX 970 overigens, dat is een heel ander probleem. Ook die is niet opgelost trouwens. Seasonic heeft hier alleen een work-around voor, d.m.v. een speciale kabel met extra filter condensator.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 07-04-2019 21:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Verleden jaar mei heb ik hier om advies gevraagd om een oude corsair voeding 650w te vervangen voor een nieuw te bouwen systeem.

Bij de twee adviezen heb ik toen voor de Seasonic focus plus 550w gekozen. Zie onderstaande config.

Nu lees ik dat er problemen zijn met Seasonic voedingen. Nu ben ik geen computer nerd maar als ik iets niet zie zitten is het een probleem met de voeding in een computer.

Vervangen die hap?

- Intel core i7 8700K
-Nvidia GTX 1080
-Asrock Z370 Extreme4 moederbord
-Seasonic focus plus 550w
-Samsung Evo 960 250GB ssd
-Seagate HDD 2TB bulk schijf
-Corsair DDR4 Vengeance 2x 8GB
-NZXT Kraken X62 AM
-NZXT S340 Elite ATX Zwart, Window
-Windows 10 home 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

TecTo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:31:
Verleden jaar mei heb ik hier om advies gevraagd om een oude corsair voeding 650w te vervangen voor een nieuw te bouwen systeem.

Bij de twee adviezen heb ik toen voor de Seasonic focus plus 550w gekozen. Zie onderstaande config.

Nu lees ik dat er problemen zijn met Seasonic voedingen. Nu ben ik geen computer nerd maar als ik iets niet zie zitten is het een probleem met de voeding in een computer.

Vervangen die hap?

- Intel core i7 8700K
-Nvidia GTX 1080
-Asrock Z370 Extreme4 moederbord
-Seasonic focus plus 550w
-Samsung Evo 960 250GB ssd
-Seagate HDD 2TB bulk schijf
-Corsair DDR4 Vengeance 2x 8GB
-NZXT Kraken X62 AM
-NZXT S340 Elite ATX Zwart, Window
-Windows 10 home 64
Als het nu goed werkt, gewoon laten zitten

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
GreNade schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:32:
[...]
Als het nu goed werkt, gewoon laten zitten
Alles werkt maar haalt deze voeding optimaal alles uit de componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 22:20

WCA

TecTo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:35:
[...]

Alles werkt maar haalt deze voeding optimaal alles uit de componenten?
Je gaat er geen frame meer uit halen met een andere voeding in ieder geval. 't is niet de voeding die ik zou aanraden, maar om 'm nu preventief te gaan vervangen terwijl er niks aan de hand is lijkt mij tamelijk overdreven.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TecTo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:31:

Het is met de huidige PC onwaarschijnlijk dat je een van de problemen van de voeding zal ervaren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TecTo Uit bovenstaande berichten haal je info die je nodig hebt. of jijzelf een nieuwe voeding gaat kopen, is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Bedankt iedereen.

Kan weer rustig slapen en van de niet overbodig besteedde pecunia ga ik lekker met vrouwlief uit eten.

Om ze tijdens het etentje te vertellen dat er waarschijnlijk nog wat ander leuks voor de hobby's in de planning staan. :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@-The_Mask- Je had het net over pricewatch: Corsair AX850 Titanium
Wat zou jij aanbevelen tussen deze twee pricewatch: Corsair HX850 V2

Zag dat de AX850 single 12V-Rail is. Is er iets beter aan de AX tov de HX ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 11-04-2019 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De AX850 Titanium is sowieso de meerprijs van 100 euro tegenover de HX850 Platinum niet waard. De HX850 heeft als voordeel boven de AX850 de hele goede beveiliging op de 12V door de meerdere OCP's. Maar de AX850 heeft geen noemenswaardige voordelen boven de HX850. Het grootste voordeel is dan het hogere rendement, maar dat verschil is zo klein dat je er weinig mee opschiet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:28:
Het ene heeft met het andere te maken. De oudere versie schakelde uit, omdat het schijnbaar nodig was. Huidige versie doet dat later, maar de voeding is daar niet voor gebouwd. De ripple gaat nu ver buiten de ATX spec voordat die uitschakelt, dat mag nooit gebeuren.

Dit staat helemaal los van het probleem met de Asus Strix GTX 970 overigens, dat is een heel ander probleem. Ook die is niet opgelost trouwens. Seasonic heeft hier alleen een work-around voor, d.m.v. een speciale kabel met extra filter condensator.
Tot zover Seasonic dan... wat zijn wel goede opties voor de besproken setup?

Een specifiekere vraag voor een ieder die ideeën heeft:
Welke voeding voor een low power server?
Server: AMD Athlon X2 4050e (45W TDP), basic moederbord, 2x geheugen, 4x hardeschijf. Het aantal hardeschijven zal niet groeien, toch moet er rekening worden gehouden met 6x een hardeschijf (dus 6 of meer SATA power) voor het moment waarop de opslag overgezet wordt van oude naar nieuwe hardeschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:54:
[...]

Tot zover Seasonic dan... wat zijn wel goede opties voor de besproken setup?
pricewatch: Corsair HX850i

Niet omdat je het nodig hebt, maar omdat die zo goedkoop is bij Reichelt.

Daarmee heb je een echt goede high-end voeding, welke meer dan genoeg kan leveren voor elke high-end videokaart met overklok. Daarnaast is de voeding heel stil, heeft die meerdere OCP's op de 12V en kun je via Corsair Link dingen uitlezen zoals verbruik en spanning.
Een specifiekere vraag voor een ieder die ideeën heeft:
Welke voeding voor een low power server?
Server: AMD Athlon X2 4050e (45W TDP), basic moederbord, 2x geheugen, 4x hardeschijf. Het aantal hardeschijven zal niet groeien, toch moet er rekening worden gehouden met 6x een hardeschijf (dus 6 of meer SATA power) voor het moment waarop de opslag overgezet wordt van oude naar nieuwe hardeschijven.
be quiet Pure Power 11 400W met eventueel een goed verloopje of splitter, omdat deze 5 sata connectors heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 17-04-2019 10:52 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:05:
[...]

pricewatch: Corsair HX850i

Niet omdat je het nodig hebt, maar omdat die zo goedkoop is bij Reichelt.

Daarmee heb je een echt goede high-end voeding, welke meer dan genoeg kan leveren voor elke high-end videokaart met overklok. Daarnaast is de voeding heel stil, heeft die meerdere OCP's op de 12V en kun je via Corsair Link dingen uitlezen zoals verbruik en spanning.
Damn, denk dat ik hem gemist heb? "momenteel uitverkocht" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:43:
[...]

Damn, denk dat ik hem gemist heb? "momenteel uitverkocht" :/
Dan wel ja, stond daar echt te koop, nog gecheckt namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:45:
[...]

Dan wel ja, stond daar echt te koop, nog gecheckt namelijk.
Vanaf mobiel zag ik het in de ochtend ook. Nu via pc (om te gaan bestellen) dus te laat. Dan maar even wachten maar die kans zal wel definitief gemist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:47:
[...]

Vanaf mobiel zag ik het in de ochtend ook. Nu via pc (om te gaan bestellen) dus te laat. Dan maar even wachten maar die kans zal wel definitief gemist zijn.
Anders de pricewatch: Corsair HX750 V2 deze kun je alleen niet uitlezen met Corsair Link.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:50:
[...]

Anders de pricewatch: Corsair HX750 V2 deze kun je alleen niet uitlezen met Corsair Link.
Je hebt me nu warm gemaakt voor die monstervoeding hoor. :P Maar even reëel... De Vega kaart is er nog niet en het aanbod in V&A voor redelijke prijs is flink gedaald, dus haast is er niet. Mocht die deal nog terugkomen, dan is het direct over tot actie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:03:
[...]

Mocht die deal nog terugkomen, dan is het direct over tot actie natuurlijk.
@-The_Mask- Done! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:58
Ik zou graag wat advies van de kenners in dit topic krijgen.

TLDR: welke 550watt voeding tot €90 is de stilste en beste en kan een zware videokaart met 2x8pins connector aan? /TLDR

Ik heb tijdens de afgelopen maanden met wat aanbiedingen en via Vraag&Aanbod relatief goedkoop mijn PC van een stevige upgrade voorzien. De voeding is het enige onderdeel wat nog niet vervangen is. Dit is een pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular van ruim 5 jaar oud.

Hij werkt in principe nog goed zonder stabiliteitsproblemen, maar de fan begint steeds meer geluid te maken (klinkt als een versleten lager) waardoor dit eigenlijk het enige echt hoorbare onderdeel is in mijn PC. Daarom zit ik eraan te denken om de voeding ook te vervangen, enerzijds vanwege het geluid en anderzijds omdat hij misschien toch wat op leeftijd aan het raken is.

Welke voeding zouden jullie aanraden voor mijn systeem (zie onderstaande lijst)? Opmerking: ik ga de komende jaren sowieso nog een keer de videokaart upgraden en dit kan zomaar eens een high end model zijn met bijbehorend verbruik (in lijn met mijn oude R9 290), dus ik zoek een voeding die zonder problemen een videokaart met 2x8pins connector kan voeden en dat ook nog heel stil kan doen.

Ik zat zelf al te denken aan de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart, alleen lees ik dat dit wellicht niet handig is voor een toekomstige videokaart met 2x8 pins aansluiting omdat deze blijkbaar op 1 kabel zitten(?). Is dit een goed alternatief pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W? Of zie ik dan aantrekkelijke opties over het hoofd? Merk dat voedingen toch lastig blijven :X

Oude PC (voeding in 01-2014 erin gezet):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3470 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI Z77A-G45€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,99€ 38,99
1Antec Three Hundred Two€ 83,40€ 83,40
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 46,40€ 46,40
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 128,19€ 128,19
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,98

Nieuwe PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 138,-€ 138,-
1Asus Prime X370-Pro€ 99,-€ 99,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)€ 395,17€ 395,17
1Fractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 127,-€ 127,-
1Scythe Mugen 5 Rev. B€ 44,60€ 44,60
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 75,95€ 75,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 128,19€ 128,19
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 169,-€ 169,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 100,-€ 100,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jackisgek Als je een CM voeding wilt, kun je beter deze nemen pricewatch: Cooler Master V550 Gold

Mat een GTX1070 en Ryzen5 1600X kun je goed met 450w voeding uit de voeten.
Niet-modulair: pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
Modulair: pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

250w voor je GTX1070 (ruim gerekend) - 1x 8-pin 150w + 75w van PCI Express x16 slot = 225w
1600X heeft een TDP van 95W, en gaat alleen met overclock wat hoger

R290X. 6-pin a 75w + 8-pin a 150w + 75w (pcie x16 slot) = 300w

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 19-04-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij wil niet een CM voeding, hij heeft er nu één, maar die begint bijgeluiden te maken.

Met de huidige prijzen is echter de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart het meest interessant voor 80 euro inclusief verzenden.

Genoeg voor elke high-end videokaart zolang je niet overklokt. Twee losse kabels is overigens niet een noodzakelijk iets. Het aantal kabels bepaald namelijk niet hoeveel stroom ze kunnen leveren, dat bepaald de gebruikte draaddikte en (modulaire) connectors. Twee kabels die minder stroom aan kunnen dan een enkele is ook prima mogelijk dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:58
Bedankt voor de info mannen! Denk dat het dan inderdaad gewoon de Corsair RM550x gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ik heb toch even advies nodig. Ik kom van een game pc met een Gigabyte GTX1060 g1 Gaming en heb een Msi RTX2080 gekocht. Na het plaatsen van mijn 2080 valt mijn pc uit als ik ga gamen. Dus ik gok dat het de voeding is die het niet trekt (corsair cx600).

Zou ik de voeding upgraden en zo ja welke voeding zou een aanrader zijn.

De CPU draait met een overclock op 4.4ghz.

Huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z87MX-D3H€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 819,-€ 819,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 82,50€ 82,50
1Logitech HD Pro Webcam C920€ 67,51€ 67,51
3Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1NZXT Kraken X31€ 0,-€ 0,-
1Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US)€ 64,90€ 64,90
1Corsair Gaming Sabre Optical RGB€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 43,49€ 43,49
1Corsair CX600M€ 0,-€ 0,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 83,37€ 83,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.262,76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
toos87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:34:
Ik heb toch even advies nodig. Ik kom van een game pc met een Gigabyte GTX1060 g1 Gaming en heb een Msi RTX2080 gekocht. Na het plaatsen van mijn 2080 valt mijn pc uit als ik ga gamen. Dus ik gok dat het de voeding is die het niet trekt (corsair cx600).
Lijkt mij ook.
Zou ik de voeding upgraden en zo ja welke voeding zou een aanrader zijn.
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
pricewatch: Corsair HX750 V2

Zijn goede high-end voedingen voor hun huidige prijs van 90 euro en 110 euro incl. verzenden.
De CPU draait met een overclock op 4.4ghz.
Houd er wel rekening mee dat de CPU in veel moderne games een flinke bottleneck kan zijn, zelf met overklok kun je alsnog duidelijk merkbare framedrops krijgen op de zware momenten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:58:
[...]
Lijkt mij ook.

[...]

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
pricewatch: Corsair HX750 V2

Zijn goede high-end voedingen voor hun huidige prijs van 90 euro en 110 euro incl. verzenden.

[...]

Houd er wel rekening mee dat de CPU in veel moderne games een flinke bottleneck kan zijn, zelf met overklok kun je alsnog duidelijk merkbare framedrops krijgen op de zware momenten.
Dus naar 750 watt zou genoeg moeten zijn?

En ja ik was er al bang voor dat ik mijn mobo cpu en geheugen ook moest gaan upgraden. Ik hoop alleen dat ik het voor de komende tijd nog een beetje volhoudt met de 4670k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
toos87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:24:
[...]

Dus naar 750 watt zou genoeg moeten zijn?
Beide voedingen zijn genoeg, er bestaat geen 650W versie van deze HX serie, daarom staat de 750W versie er.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:30:
[...]

Beide voedingen zijn genoeg, er bestaat geen 650W versie van deze HX serie, daarom staat de 750W versie er.
Allright. En dat heeft te maken met dat ze platinum zijn? Aangezien mijn huidige voeding opzich 600watt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

toos87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:31:
[...]

Allright. En dat heeft te maken met dat ze platinum zijn? Aangezien mijn huidige voeding opzich 600watt is.
Je huidige voeding is een absolute low tier budget voeding, die geregeld stuk gaat en niet zelden ook andere hardware meeneemt in dat process. Wattage alleen zegt niet zoveel, een platinum of gold label zegt ook niet zoveel, het totaalplaatje wel. De oude CX serie is algemeen beschouwd de slechtste Corsair serie die er is.

Een voeding is uiteindelijk niet iets waar je veel op moet besparen. Ik heb 10 jaar geleden een een of andere 1000w voeding gehaald voor 250 euro, en daar heb ik nogsteeds plezier van. (omdat ie met de afgelopen 3 systemen niet meer dan 350w te verduren kreeg slijt ie een stuk minder uiteraard). Ergo, een overbemeten voeding van kwaliteit gaat meerdere systemen mee en is op de lange duur goedkoper.

[ Voor 26% gewijzigd door millman op 23-04-2019 13:42 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
millman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:38:
[...]

Je huidige voeding is een absolute low tier budget voeding, die geregeld stuk gaat en niet zelden ook andere hardware meeneemt in dat process. Wattage alleen zegt niet zoveel, een platinum of gold label zegt ook niet zoveel, het totaalplaatje wel. De oude CX serie is algemeen beschouwd de slechtste Corsair serie die er is.
Dat is een flink aantal feitelijke onjuistheden. Ja op sommige site's wordt de oude Corsair CX als zeer slecht beschouwd en een PC sloper, maar dat zegt heel wat meer over die kwaliteit van zo'n site dan over de voeding.

Is de Corsair CX600M een goede voeding of goede koop geweest? Nee dat niet maar dat geld voor elke 600W budget voeding. 600W heb je pas nodig bij een dikke high-end machine en dan moet je daarbij niet een budget voeding nemen.

De enige reden dat deze voeding bestaat is omdat 99% van de mensen niet een goede voeding kan kiezen. Verreweg de meeste mensen kiezen kwantiteit over kwaliteit en willen een voeding van zoveel mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk geld.
Een voeding is uiteindelijk niet iets waar je veel op moet besparen. Ik heb 10 jaar geleden een een of andere 1000w voeding gehaald voor 250 euro, en daar heb ik nogsteeds plezier van. (omdat ie met de afgelopen 3 systemen niet meer dan 350w te verduren kreeg slijt ie een stuk minder uiteraard). Ergo, een overbemeten voeding van kwaliteit gaat meerdere systemen mee en is op de lange duur goedkoper.
Een high-end voeding is extreem over gedimensioneerd. Als je de individuele componenten van een high-end voeding bekijkt zie je dat het normaal is dat veel onderdelen gewoon extreem zijn overgewaardeerd. Dus in een high-end 550W voeding zit dan een diodebrug die bijvoorbeeld 2000W aan kan, 12V mosfets die totaal 6000W aan kunnen en ga zo maar door. Zelfs als je dus zo'n high-end voeding 100% belast, belast je de interne componenten van die voeding helemaal niet zwaar. Het heeft dan ook geen toegevoegde waarde om een 1000W voeding te nemen als je er nooit gebruik van zal maken, is alleen maar inefficiënter en kost meer bij aanschaf. Wat wel belangrijk is als je een voeding wil hebben die lang mee gaat is hoge kwaliteit.
toos87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:31:
[...]

Nee, een 80PLUS certificaat zegt alleen maar een klein beetje over het rendement van een voeding, bij lange na niet alles trouwens. Maar het zegt in ieder geval niks over de kwaliteit van een voeding.

Het probleem is meer dat de Corsair CX600M gewoon een verouderde budget voeding is. Voedingen als deze zijn niet geschikt voor moderne PC's met een high-end videokaart dat geeft nogal eens problemen, zoals jij nu ook ervaart.

Het probleem is het interne design van deze voeding, double forward met groep regulatie die zijn niet geschikt voor moderne PC's met een hoog verbruik en hoge stroompieken. De twee genoemde voedingen zijn daar wel geschikt voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:36:
[...]

Dat is een flink aantal feitelijke onjuistheden. Ja op sommige site's wordt de oude Corsair CX als zeer slecht beschouwd en een PC sloper, maar dat zegt heel wat meer over die kwaliteit van zo'n site dan over de voeding.

Is de Corsair CX600M een goede voeding of goede koop geweest? Nee dat niet maar dat geld voor elke 600W budget voeding. 600W heb je pas nodig bij een dikke high-end machine en dan moet je daarbij niet een budget voeding nemen.

De enige reden dat deze voeding bestaat is omdat 99% van de mensen niet een goede voeding kan kiezen. Verreweg de meeste mensen kiezen kwantiteit over kwaliteit en willen een voeding van zoveel mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk geld.

[...]

Een high-end voeding is extreem over gedimensioneerd. Als je de individuele componenten van een high-end voeding bekijkt zie je dat het normaal is dat veel onderdelen gewoon extreem zijn overgewaardeerd. Dus in een high-end 550W voeding zit dan een diodebrug die bijvoorbeeld 2000W aan kan, 12V mosfets die totaal 6000W aan kunnen en ga zo maar door. Zelfs als je dus zo'n high-end voeding 100% belast, belast je de interne componenten van die voeding helemaal niet zwaar. Het heeft dan ook geen toegevoegde waarde om een 1000W voeding te nemen als je er nooit gebruik van zal maken, is alleen maar inefficiënter en kost meer bij aanschaf. Wat wel belangrijk is als je een voeding wil hebben die lang mee gaat is hoge kwaliteit.

[...]

Nee, een 80PLUS certificaat zegt alleen maar een klein beetje over het rendement van een voeding, bij lange na niet alles trouwens. Maar het zegt in ieder geval niks over de kwaliteit van een voeding.

Het probleem is meer dat de Corsair CX600M gewoon een verouderde budget voeding is. Voedingen als deze zijn niet geschikt voor moderne PC's met een high-end videokaart dat geeft nogal eens problemen, zoals jij nu ook ervaart.

Het probleem is het interne design van deze voeding, double forward met groep regulatie die zijn niet geschikt voor moderne PC's met een hoog verbruik en hoge stroompieken. De twee genoemde voedingen zijn daar wel geschikt voor.
Bedankt voor je uitleg!

Nu twijfelen of ik alleen de voeding dan doe of het systeem met de 1060 erin in zijn geheel verkoop en upgrade naar een 9700k of 9900k systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
toos87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor je uitleg!

Nu twijfelen of ik alleen de voeding dan doe of het systeem met de 1060 erin in zijn geheel verkoop en upgrade naar een 9700k of 9900k systeem.
Slimste lijkt mij eerst de voeding, die heb je sowieso nodig. Kun je dan beslissen wat je nog meer gaat doen.

Met Zen 2 voor AM4 in aantocht over enkele maanden, misschien ook wel waard om nog even te wachten met de rest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:36:
[...]

Met een grote omweg bevestig je hier dat het geen goede voeding is, en zeker een slechte reputatie heeft? Zoveel verschillen we niet van mening, alleen gebruik je er heel veel woorden voor. Kan een CX600 een systeem voldoende poweren? Jazeker, is het een goede stabiele voeding met voldoende kwaliteits-producten intern? Nou nee..
[...]

Ik wil even kwijt dat ik hier geenzins pleit voor een 1000w voeding, deze was overgebleven uit overclock en CFX/SLI systemen en is gewoon nog prima. Waar het mij om gaat is dat een kwaliteit voeding lang meegaat, en een overbemeten voeding komt soms bij een upgrade naar HEDT/Server/OC systemen goed van pas. Een beetje vooruit denken kan geen kwaad wat mij betreft. Ik zou niet bang zijn om dezer dagen gewoon een 650w/700w voeding te halen, omdat ik dan weet dat ik alles kan poweren wat ik de komende jaren er tegenaan smijt. Dat was het enige punt wat ik wilde maken, wederom liggen onze meningen niet ver uit elkaar.
[...]

i rest my case..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee wij zeggen zeker niet hetzelfde. Jij geeft aan dat het een hele slechte voeding is die gevaarlijk is voor de andere PC onderdelen. Ik zeg dat het geen interessante voeding is en is geweest.

Er zijn overigens echter hele volksstammen die wel zeggen wat jij zegt, dat de voeding zeer slecht is, gevaarlijk voor de PC en dat het de slechtste serie is die Corsair heeft verkocht. Maar dit is allemaal feitelijk onjuist.

De pricewatch staat echter vol met niet interessante voedingen. Waar die tegenwoordig echter niet vol mee staat zijn bagger voedingen die gevaarlijk zijn. De CX600M is geen interessante voeding en toch zou het in die tijd best wel eens Corsairs best verkopende voeding zijn geweest, ding was zeer populair. Het grootste deel van de markt bestaat nu eenmaal uit mensen die geen idee hebben wat ze kopen en niet uit mensen die goede passende keuzes maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Het is toch echt de slechtste Corsair serie ooit. En ja, ik heb er hier nog 1 liggen, en heb er zelfs onderdelen mee gesloopt. Nogmaals, het is gewoon geen goede voeding. Statistisch juiste uitspraak dus.. maar wat is volgens jou de slechtste Corsair serie dan?

*Ik ben het overigens met je eens dat veel te vaak de 'slechte psu kaart' getrokken wordt op tnet. Maar dat staat los van of deze serie slecht beoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De oude VS serie is toch echt kwalitatief minder product: Corsair VSxxx 80Plus. Deze gebruikt CWT's GPM platform, terwijl de oude CX(M) t/m 600W gebruik maakt van DSAIII.

https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/CX600M/ review om te laten zien dat de voeding toch echt niet slecht is. Uitgebreide testen in deze review, enige wat die niet doet is kijken naar hoe interessant de voeding in de praktijk is.

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 24-04-2019 10:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Voor mijn aankomende op Zen2 gebaseerde build heb ik voor een leuke prijs alvast een pricewatch: Corsair HX750 V2 overgenomen van een mede Tweaker.

Deze voeding kan in single - of multiple +12V rail mode opereren.
Welke setting is aan te bevelen voor een vooralsnog bescheiden build als deze?
(R5 2600X en X470 zijn placeholders voor R5 3600X en X570 en wellicht een Navi i.p.v. de GTX1660ti).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 195,95€ 195,95
1MoederbordenASRock X470 Taichi€ 199,-€ 199,-
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 1660 Ti XC Ultra Gaming€ 352,57€ 352,57
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,05€ 81,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 93,50€ 93,50
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,97

Ik neig zelf naar multiple rail omwille van de overspanningsbeveiliging, maar lees in diverse reviews dat single rail de voorkeur heeft.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Single rail switch zit er eigenlijk alleen maar voor marketingsdoeleinden. Iedereen is simpelweg beter uit met multirail. Elke rail kan maximaal 40A leveren bij de HX750, dit is zo ruim dat de kabels en connectors simpelweg niet meer aankunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jorruchie Waarom deze voeding voor 'je wensen' ?
(3600G of GTX1660Ti)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 25-04-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:22:
(3600G of GTX1660Ti)
Jorruchie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:06:
Voor mijn aankomende op Zen2 gebaseerde build heb ik voor een leuke prijs alvast een pricewatch: Corsair HX750 V2 overgenomen van een mede Tweaker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@-The_Mask- Heb ik gelezen, maar dat is nog steeds een keuze, nieuw of gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is een hele goede voeding welke nieuw nog maar 110 euro is. Als je hem nog nog een stuk goedkoper kunt krijgen is het toch helemaal een logische keuze?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Hackus schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:22:
(3600G of GTX1660Ti)
Is inderdaad overkill voor mijn initiële build, maar ik heb de neiging om ~10 jaar met een systeem te doen met tussentijdse upgrades. De voeding mag daarbij geen beperking vormen. Daarnaast heb ik de HX750v2 nieuw in doos kunnen overnemen voor een prijs vergelijkbaar met de RM550x.

p.s.: geen 3600G maar een 3600X+GPU

[ Voor 5% gewijzigd door Jorruchie op 25-04-2019 20:04 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvos10
  • Laatst online: 10-09 20:29
momenteel heb ik een r5 2400g, ik wil een rx 570 of 580 gaan kopen. ik heb gehoord dat mijn thermaltake smart 500w een slechte psu is. klopt dit? en kunt u mij een vervanger aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Slecht is een groot woord, maar heel goed is die niet nee.
Vervangen zou ik (pas) doen als ie 3-5 jaar oud is, is die net nieuw gewoon blijven gebruiken.

Een aantal alternatieven: https://tweakers.net/pric...;1182867;1130237;1130239/
Met de BQ 400W niet extreem gaan overklokken met een 580, anders is het voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 29-04-2019 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
robinvos10 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:10:
momenteel heb ik een r5 2400g, ik wil een rx 570 of 580 gaan kopen. ik heb gehoord dat mijn thermaltake smart 500w een slechte psu is. klopt dit? en kunt u mij een vervanger aanbevelen?
Er zijn meerdere 500W voedingen van Thermaltake uit de Smart serie. pricewatch: Thermaltake Smart RGB 500W is degene die jij hebt?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udo_dance
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Drie a vier jaar geleden ooit een zelfbouw pc voor in de huiskamer in elkaar gezet.
Meer dan internetten, de nodige office software en wat kleine spelletjes zouden er niet op gespeeld worden. Een i3 4160 met HD4400 graphics voldeed.

Echter kleine kinderen worden groot…

Mijn vraag is nu: kan de huidige voeding Be Quiet! Pure Power L7 van 350W nog overweg met een Radeon RX570 (voeding website zegt ja, kaart website zegt nee…) of ,een zuinigere, GTX 1660 (voeding website zegt ja, kaart website zegt wederom nee…). Of wellicht een 1650…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

udo_dance schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:48:
Drie a vier jaar geleden ooit een zelfbouw pc voor in de huiskamer in elkaar gezet.
Meer dan internetten, de nodige office software en wat kleine spelletjes zouden er niet op gespeeld worden. Een i3 4160 met HD4400 graphics voldeed.

Echter kleine kinderen worden groot…

Mijn vraag is nu: kan de huidige voeding Be Quiet! Pure Power L7 van 350W nog overweg met een Radeon RX570 (voeding website zegt ja, kaart website zegt nee…) of ,een zuinigere, GTX 1660 (voeding website zegt ja, kaart website zegt wederom nee…). Of wellicht een 1650…
1650 presteert minder dan een RX570. heb je die al of ga je ervoor kijken. je voeding is alweer een jaar of 8-10 oud en zou ik sowieso ook vervangen. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W past prima bij een RX570 of wat goedkopere pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W .

je i3-4160 is een 3.6GHz dual-core. die gaat dan eerder de zwakke schakel worden. ikzelf zou dan voor de
1650 gaan op deze CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udo_dance
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb nog niks besteld, puur aan het oriënteren. De GTX1650 lijkt mij ook voor dit systeem een geschikte grafische kaart. Echter als ik website reviews en youtube filmpjes bekijk is het allemaal kommer en kwel.
De RX570 komt vaker beter uit, maar die is helaas lang niet zo zuinig (wel in aanschaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvos10
  • Laatst online: 10-09 20:29
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:49:
[...]

Er zijn meerdere 500W voedingen van Thermaltake uit de Smart serie. pricewatch: Thermaltake Smart RGB 500W is degene die jij hebt?
ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou slecht is die niet, maar goed is die ook zeker niet. Een slechte koop was het iig wel. Vervangen door een degelijke voeding is op zich geen slechte keuze, maar strikt noodzakelijk is het ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb een leuke case voor een NAS op het oog waar een Flex voeding in zou moeten.

Nu heb ik een oude Shuttle PC waar een Flex voeding in zit, maar die voeding ga ik niet overzetten want die is ruim 10 jaar vrij zwaar belast (Pentium 4 systeem) en het kleine fannetje in die voeding maakt gewoon te veel lawaai voor een NAS. Ik dacht: laat ik eens op Tweakers kijken wat je tegenwoordig voor mooi stille zuinige Flex voedingen kunt kopen.

Dit lijkt me voor die vraag het aangewezen topic, maar ik zie dat het al bijna 3 jaar geleden is dat er in dit topic voor het laatst werd gesproken over Flex voedingen.

Wat zeggen jullie: anno 2019 gewoon helemaal niet meer doen, een NAS case met Flex voeding?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1 ... 20 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.