Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
aawe mwan schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:40:

Wat zeggen jullie: anno 2019 gewoon helemaal niet meer doen, een NAS case met Flex voeding?
In de pricewatch staat eigenlijk maar één serieuze optie en dat is de pricewatch: Seasonic OEM SSP-300SUG 300W 80+ Gold.

De keuze bij ATX is veel ruimer daar kun je echt de voeding bij de PC kiezen. Maakt deze dus te veel geluid, kom je connectors te kort, of iets anders dan is er niet echt een serieuze andere kandidaat.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterbitch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-07 17:05
Heb een vraag over de Corsair SF450 Gold.

Vlgs overclock.net moet deze psu een 1070 kunnen poweren, maar nu heeft mijn 1070 een 6 én 8 pins PCI-E aansluiting (Aorus 1070), de kaart kan dus max 300 watt verbruiken.

Kan de SF450 deze kaart ook van genoeg stroom voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bijna alle GTX 1070 videokaarten zitten onder de 200W. Maar zelfs 300W videokaart kan als de rest maar onder de 150W blijft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hunterbitch schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:34:
Heb een vraag over de Corsair SF450 Gold.

Vlgs overclock.net moet deze psu een 1070 kunnen poweren, maar nu heeft mijn 1070 een 6 én 8 pins PCI-E aansluiting (Aorus 1070), de kaart kan dus max 300 watt verbruiken.

Kan de SF450 deze kaart ook van genoeg stroom voorzien.
Uitgaande van GB GTX1070 Xtreme Gaming, die verbruikt max 225w. wat is de rest van je systeem en ga je overclocken ? SF450 kan continu vermogen afgeven, dus geen piek van 450w. maar met de set uit je inventaris
i5-8400 kan dat prima. die heeft een TDP van 65w en komt daar amper overheen. advies van meer Watt van allerlei sites, komt omdat men niet weet wat de rest van je systeem is "9900k OC"

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Mijn pc (specs in mijn profiel: gallery: Exar) had de laatste weken al steeds meer vastlopers, maar sinds de vastloper gisteravond wil de pc helemaal niet meer starten (alle ventilatoren draaien, maar hij start niet door, alle vier de diagnostische lampjes op het Gigabyte moederbord branden).
Zou het kunnen dat de voeding is overleden? Het is een Be Quiet Straight Power E8-CM-580W.

Als het inderdaad aan de voeding zou kunnen liggen dan wil ik alleen de voeding vervangen, want ik wil de pc pas over een maand of twee vervangen door een Ryzen 5 3600. De 970GTX behoud ik dan nog even als deze het probleem niet is. Maar over enkele jaren zal er dan waarschijnlijk wel een nieuwere GPU in komen.

Is hiervoor de pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold een mooie optie? Deze is high-end volgends de openingspost van dit topic en voor een redelijke prijs (~70 Euro). Of kan ik net zo goed de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W uit de Best Buy Guide pakken? Ik heb in principe "onbeperkt budget" voor de voeding, maar zoek de beste bang for back die het een jaar of 10 betrouwbaar kan volhouden. Ik ben trouwens geen overklokker en doe niet aan dubbele videokaarten.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Exar
Het zou inderdaad een defecte voeding kunnen zijn. Sowieso is de voeding ook niet echt geschikt voor een moderne PC door het interne design.

Op het moment is de pricewatch: Fractal Design Edison M 450W trouwens een goede koop, zolang die nog beschikbaar is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
@-The_Mask-
Bedankt voor je aanbeveling van de Fractal Design. Ik kan niet echt reviews er van vinden en in dit topic wordt deze ook verder niet genoemd. Wat maakt dit een goede koop? Is deze van een kwaliteit die normaal veel duurder is?
En welke zou je aanbevelen als deze niet meer leverbaar blijkt?

Edit: ik zie dat de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart vaak wordt aangeraden in het topic voor nieuwe systemen. Die is weer wat duurder, maar hoe verhoudt die zich tot eerder genoemde opties? En maakt het nog wat uit dat die van vorig jaar is en die Fractal Design van 2014? (uiteraard geef ik liever 60 Euro uit dan 90, maar ik probeer gewoon een goede keuze maken)

[ Voor 43% gewijzigd door Exar op 09-05-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Exar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:21:
@-The_Mask-
Bedankt voor je aanbeveling van de Fractal Design. Ik kan niet echt reviews er van vinden en in dit topic wordt deze ook verder niet genoemd. Wat maakt dit een goede koop? Is deze van een kwaliteit die normaal veel duurder is?

Edit: ik zie dat de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart vaak wordt aangeraden in het topic voor nieuwe systemen. Die is weer wat duurder, maar hoe verhoudt die zich tot eerder genoemde opties? En maakt het nog wat uit dat die van vorig jaar is en die Fractal Design van 2014? (uiteraard geef ik liever 60 Euro uit dan 90, maar ik probeer gewoon een goede keuze maken)
RM550X is beter geschikt voor evt upgrade van je videokaart. neemt niet weg dat de Fractal een prima optie is voor het geld het nu kost. (normaal boven de €80,-) net wat je wilt uitgeven en hoelang je nog met deze set gaat doen. voeding koop je niet voor 2j

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterbitch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-07 17:05
De Xtreme Gaming heeft net als de Aorus ook 2 pci-e aansluitingen, zie ik.
Ga het systeem niet overclocken, moet dus goed gaan.
Hackus schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Uitgaande van GB GTX1070 Xtreme Gaming, die verbruikt max 225w. wat is de rest van je systeem en ga je overclocken ? SF450 kan continu vermogen afgeven, dus geen piek van 450w. maar met de set uit je inventaris
i5-8400 kan dat prima. die heeft een TDP van 65w en komt daar amper overheen. advies van meer Watt van allerlei sites, komt omdat men niet weet wat de rest van je systeem is "9900k OC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Exar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:21:
@-The_Mask-
Ja zoals zichtbaar in de pricewatch grafiek zat die eigenlijk continu boven de 80 euro en nu is die dus 60 euro incl. verzenden.

De Fractal Design Edison M series is gebaseerd op de Seasonic G-series, de XFX die jezelf noemde is daar een niet modulair afgeleide van.

https://www.techpowerup.c...tal_Design/Edison_M_650W/ is een hele uitgebreide review van de 650W versie.

https://www.computerbase....tt-test-xfx-xtr-edison-m/ iets minder uitgebreide review van de 550W versie.
Nou de voeding is nu leverbaar, maar als je enkele weken wacht is die dat vast niet meer. Maar kan zijn dat dan weer iets anders goedkoop is. De laatste weken was dat bijvoorbeeld de Corsair RM550x die 75 euro was.
Grootste verschillen zijn langere garantie, duidelijk stiller onder maximale belasting, maar daar komt jouw systeem bij lange na niet aan en de Corsair is volledig modulair.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik ben nog op zoek naar een 600-650 watt ATX voeding. liefst volledig modulair en vind minimaal gold rating wel anno 2019. Zijn er nog voedingen die aan te raden zijn ? Heb een RMX 550 van corsair gehad, super goede voeding echter kreeg ik er wel coilwhine mee terwijl ik met andere voeding dit niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

ronald92 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:11:
ik ben nog op zoek naar een 600-650 watt ATX voeding. liefst volledig modulair en vind minimaal gold rating wel anno 2019. Zijn er nog voedingen die aan te raden zijn ? Heb een RMX 550 van corsair gehad, super goede voeding echter kreeg ik er wel coilwhine mee terwijl ik met andere voeding dit niet had.
Coilwhine is geen defect van een model, maar een individueel defect. Kan elke voeding overkomen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Coilwhine is geen defect van een model, maar een individueel defect. Kan elke voeding overkomen.
heb twee keer toevallig gehad met corsair voeding. verder had ik ook geen enkele punt aan te merken op de voeding.

vandaar dat ik toch een andere wil proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door ronald92 op 09-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ronald92 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:14:
[...]

heb twee keer toevallig gehad met corsair voeding. verder had ik ook geen enkele punt aan te merken op de voeding.
Je kunt de voeding gewoon RMA sturen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:15:
[...]

Je kunt de voeding gewoon RMA sturen.
voeding is al niet meer in mijn bezit en wordt nu ook te ligt. dus moet zo wie zo naar een zwaardere voeding en super flower leek mij wel wat maar weet niet hoe goed die echt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ronald92 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:29:
[...]

voeding is al niet meer in mijn bezit en wordt nu ook te ligt. dus moet zo wie zo naar een zwaardere voeding en super flower leek mij wel wat maar weet niet hoe goed die echt zijn
Tussen 2010 en 2013 had Super Flower een hele interessante serie met de Golden Green. Moderne voeding gebaseerd op LLC resonant converter design met synchrone rectificatie en DC-DC. Een design dat zorgde voor hoge prestaties, hoog rendement en de kwaliteit van de voedingen waren ook nog uitstekend. Dat voor een vanaf prijs van zo'n 60 euro inclusief btw. Tegenwoordig zijn ze flink duurder geworden, maar niet zoveel beter dat het de meerprijs rechtvaardigt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Dus Superflower is niet meer echt aan te raden? te duur voor wat je er voor terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
offtopic:
Ik heb gisteren de aangerade pricewatch: Fractal Design Edison M 450W besteld en daarnet in mijn pc gezet. Helaas start de pc nog steeds niet door, dus ik ben bang dat het moederbord dan het probleem was (zal ik waarschijnlijk toch niet kunnen wachten op de Zen 2 3600 :( Geen idee nog hoe ik dit op ga lossen, misschien maar voor de 2600 gaan dan...).

Maar een ander nieuw probleem is het volgende. De pricewatch: Fractal Design Edison M 450W maakt een hard ratelend geluid - fan die ergens tegenaan slaat? - als de fan aan de onderkant zit (en dat is wel de bedoeling in mijn huidige kast). (op de zijkant en met de fan naar boven doet ie het wel normaal)
Is de (fan van de) PSU nu DOA of kan dit nog op een of andere manier komen door mijn probleem dat m'n pc niet door wil starten? Mij lijkt het dat de PSU meteen terug kan, maar dat wil ik wel zeker weten voordat ik te horen krijg van je hebt hem onterecht terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Exar schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:53:
offtopic:
Ik heb gisteren de aangerade pricewatch: Fractal Design Edison M 450W besteld en daarnet in mijn pc gezet. Helaas start de pc nog steeds niet door, dus ik ben bang dat het moederbord dan het probleem was (zal ik waarschijnlijk toch niet kunnen wachten op de Zen 2 3600 :( Geen idee nog hoe ik dit op ga lossen, misschien maar voor de 2600 gaan dan...).
Goedkoop tweedehands socket 1155 moederbord kost je enkele tientjes en zo'n moederbord houdt ook wel zijn waarde de komende maanden.
Maar een ander nieuw probleem is het volgende. De pricewatch: Fractal Design Edison M 450W maakt een hard ratelend geluid - fan die ergens tegenaan slaat? - als de fan aan de onderkant zit (en dat is wel de bedoeling in mijn huidige kast). (op de zijkant en met de fan naar boven doet ie het wel normaal)
Is de (fan van de) PSU nu DOA of kan dit nog op een of andere manier komen door mijn probleem dat m'n pc niet door wil starten? Mij lijkt het dat de PSU meteen terug kan, maar dat wil ik wel zeker weten voordat ik te horen krijg van je hebt hem onterecht terug gestuurd.
Kan zijn dat een kabeltje tegen de fan aan komt, maar dat moet je wel kunnen zien. Meest voorkomende is echter een probleem met het lager en dan komt het idd uit op RMA.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 19:07

Ghost

Phasma Ex Machina

Ik heb recentelijk een RTX 2080Ti kunnen bemachtigen, maar sinds ik die in mijn systeem heb gezet (2500K OCed naar 4,5Ghz) begint mijn voeding te brommen tijdens het spelen van games. Mijn voeding is ondertussen al ruim 8 jaar oud, dus ik ben een beetje zenuwachtig dat het ding het binnenkort gaat begeven en in dat proces potentieel mijn systeem beschadigd. Daarnaast wil ik ook binnen 1 a 2 jaar een upgrade doen van CPU+Mobo+Mem, waarbij een modernere PSU ook wel fijn zal zijn.

Als ik alle individuele onderdelen bij elkaar neem, zou ik een voeding van 360W (250W + 95W + 5W + 10W, volgens mijn systeem) nodig hebben, maar de RTX vergt twee 8-pins PEG aansluitinging, dus dan ga ik al snel naar de 450W. De specs van de kaart zeggen echter dat ik minimaal een 650W voeding nodig heb. Daarnaast wil ik graag de mogelijkheid houden om mijn (toekomstige) processor te kunnen overclocken.

Nu zit ik dus met een paar vragen: heb ik aan 450W voldoende, zoals de berekening + nodige aansluitingen suggereren, of moet ik het hoger gaan zoeken vanwege mijn kaart en overclock wensen? Ik verwacht dat ik altijd maar 1 kaart zal houden, betekent dan dat ik makkelijk de nieuwe voeding mee kan nemen naar het nieuwe systeem of moet ik ergens rekening mee houden (blijft wellicht koffiedik kijken, natuurlijk)?

When in doubt, press some random buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ghost met een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W zit je goed met 2080Ti en upgrade. 450w is te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een 2080ti kan prima 300W verbruiken en sommige modellen onder stresstests zelfs tot 400W (ref model niet).
2500k gaat met OC ook boven de 95W, ik zou persoonlijk minimaal naar een 550W model met de juiste aansluitingen kijken.
650W is niet eens zo heel overdreven en kost doorgaans maar een tientje meer, kwaad kan zeker ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 10-05-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:51:
Ik heb recentelijk een RTX 2080Ti kunnen bemachtigen, maar sinds ik die in mijn systeem heb gezet (2500K OCed naar 4,5Ghz) begint mijn voeding te brommen tijdens het spelen van games. Mijn voeding is ondertussen al ruim 8 jaar oud, dus ik ben een beetje zenuwachtig dat het ding het binnenkort gaat begeven en in dat proces potentieel mijn systeem beschadigd.
Een brommende voeding is niet een voorteken van een voeding die het aan het begeven is. Meest logische lijkt mij dat de voeding moeite heeft met de flink hoge stroompieken van videokaart. Dan niet omdat de PC meer dan 750W verbruikt, maar omdat het verbruik nogal heel hard kan wisselen binnen enkele milliseconden kan er zo maar een verschil van honderden watts zitten. Double forward design zoals jouw voeding heeft kan hier minder goed mee omgaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost

Ghost

Phasma Ex Machina

Bedankt mensen, dat klaart zeker een hoop op.

@Hackus ook bedankt voor meteen een aanrader. Ik heb zelf alleen nog maar even casual gekeken naar de verschillende beschikbare voedingen. Kan je uitleggen hoe je op die specifieke voeding bent uitgekomen?

@-The_Mask- Dat klinkt interessant. Ik had een blik in de voeding geworpen en ik zie allemaal wit gom-achtig materiaal op de spoel en condensatoren zitten (ondanks dat de condensatoren er niet kapot uitzien, overigens). Dat samen met het brommen deed mij vermoeden dat de voeding aan het overlijden was. Is er een manier waarop ik zou kunnen bepalen of het probleem aan die microwisellingen ligt? En is het gebruikelijk dat dit witte spul in mijn voeding zit? Ik vrees vooral dat mijn voeding catastrofaal faalt en mijn systeem meeneemt in het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:27:

@-The_Mask- Dat klinkt interessant. Ik had een blik in de voeding geworpen en ik zie allemaal wit gom-achtig materiaal op de spoel en condensatoren zitten (ondanks dat de condensatoren er niet kapot uitzien, overigens).
Dat is een soort kit/lijm, zit in bijna elke fatsoenlijke voeding wel.
Dat samen met het brommen deed mij vermoeden dat de voeding aan het overlijden was. Is er een manier waarop ik zou kunnen bepalen of het probleem aan die microwisellingen ligt?
De voeding aan een load tester hangen van duizenden euro's.
Zie: productreview: BitFenix Whisper BWG450M review door -The_Mask- :p
Ik vrees vooral dat mijn voeding catastrofaal faalt en mijn systeem meeneemt in het proces.
Zeer onwaarschijnlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ghost ik gebruik die zelf met 2080 trio en 9700k

zonder praatjes

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 10-05-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost

Ghost

Phasma Ex Machina

-The_Mask- schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:32:
Dat is een soort kit/lijm, zit in bijna elke fatsoenlijke voeding wel.
Dat is wel een geruststelling, het zag eruit alsof er iets geknapt was en willekeurig overal overheen gelopen was. Maargoed, zo zorgvuldig heb ik nog nooit in de voeding gekeken.
De voeding aan een load tester hangen van duizenden euro's.
Zie: productreview: BitFenix Whisper BWG450M review door -The_Mask- :p
:o Dan ga ik er voor het gemak er inderdaad maar vanuit dat het de microwisselingen maken heeft. :P
Zeer onwaarschijnlijk.
Als die kans ook niet zo groot is dan is misschien de aankoop toch niet zo noodzakelijk als ik aanvankelijk dacht. Misschien dat ik nog wel een tijdje kan wachten (mits ik tussentijds niet gek word van het gezoem).
Hackus schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:42:
@Ghost ik gebruik die zelf met 2080 trio en 9700k
Check!

Okay, dan denk ik dat ik voor nu even genoeg weet. Nogmaals erg bedankt voor jullie beide input, ik ga nog eens extra nadenken over de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ghost schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:03:
[...]

Dat is wel een geruststelling, het zag eruit alsof er iets geknapt was en willekeurig overal overheen gelopen was. Maargoed, zo zorgvuldig heb ik nog nooit in de voeding gekeken.

[...]

:o Dan ga ik er voor het gemak er inderdaad maar vanuit dat het de microwisselingen maken heeft. :P

[...]

Als die kans ook niet zo groot is dan is misschien de aankoop toch niet zo noodzakelijk als ik aanvankelijk dacht. Misschien dat ik nog wel een tijdje kan wachten (mits ik tussentijds niet gek word van het gezoem).

[...]

Check!

Okay, dan denk ik dat ik voor nu even genoeg weet. Nogmaals erg bedankt voor jullie beide input, ik ga nog eens extra nadenken over de aankoop!
Ik zocht een voeding voor de 2019 build 2080 trio met 9700k. Trio verbruikt stuk meer dan oa Ventus.
zodoende gekozen voor 650w en kwam na onderzoek uit op 2-3 voedingen.
Whisper 650w, SP 650w en RM650X(2018)
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
En gekozen voor de SP11, en bevalt prima. Mede door meer 12V Rails dan de RM.
Verhaal van meer 12V rails staat ook hier in OP te lezen.

Ik begreep uit je eerdere post dat je 450w wou kiezen en de SP11 650w is meer geschikt voor 2080Ti en komende upgrade. Kort-om waardige opvolger van 8j oude voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost

Ghost

Phasma Ex Machina

Hackus schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Ik zocht een voeding voor de 2019 build 2080 trio met 9700k. Trio verbruikt stuk meer dan oa Ventus.
zodoende gekozen voor 650w en kwam na onderzoek uit op 2-3 voedingen.
Whisper 650w, SP 650w en RM650X(2018)
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart
En gekozen voor de SP11, en bevalt prima. Mede door meer 12V Rails dan de RM.
Verhaal van meer 12V rails staat ook hier in OP te lezen.

Ik begreep uit je eerdere post dat je 450w wou kiezen en de SP11 650w is meer geschikt voor 2080Ti en komende upgrade. Kort-om waardige opvolger van 8j oude voeding.
Helder, ik ga de SP voeding eens wat beter bekijken. Gewapend met de kennis dat 650W een beter wattage is voor mijn eisen en de OP met info hier kan ik tzt eens wat reviews gaan lezen. Voor nu probeer ik het nog even vol te houden met de zoemende voeding als ik aan het gamen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinoborito
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-08 20:03
Dag mede tweakers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe voeding geinstaleerd de Seasonic Focus plus 850w
en mijn oude voeding was Seasonic Focus plus 550w

Ik heb de kabel van het moederbord videokaart en processor niet verwisseld maar gewoon in de nieuwe voeding gedrukt.

Kan dit problemen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee de kabels zijn hetzelfde. De voeding zelf kenmerkt zich alleen door problemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Van de week nieuwe PC gekocht voor vrouwlief met een pricewatch: Corsair CX450M. Aanvankelijk wilde ik de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM maar deze was niet op voorraad bij de desbetreffende winkel en ik ben ongeduldig, dus maar voor deze gegaan maar voeding doet het prima. Geen last van ratelende fan, zoals veel mensen, en hij is gewoon stil. Althans, ik heb er geen last van. En wat een verademing zo'n (semi) modulaire voeding. Hoefde maar één kabeltje aan te sluiten (SATA). Echt heerlijk zo'n kabelloze kast i.p.v. een hele kabelboom in je kast. En de kabels zijn plat en flexibel dus kon ze lekker wegwerken.

Enige was dat de PC niet uit slaapstand kwam, maar dat was blijkbaar een BIOS instelling want ik had ook mijn eigen voeding (pricewatch: Corsair VS450 (2018)) aangesloten om te kijken of het daaraan lag, maar dat was gelukkig niet het geval.

Aanrader dus voor een budget PC!

PS: Oh ja en wat ik mooi vind van Corsair voedingen (gemerkt bij de zowel de VS450 als de CX450M) is dat bij de EPS connector soort pinnetjes zitten aan de zijkant van de connector zodat je ze aan elkaar kan klikken en dan zitten ze vast aan elkaar. Dat is handig bij moederborden met een 8-pins EPS aansluiting. Bij de meeste voedingen moet je ze in elkaar "schuiven" en dan "moeilijk vasthouden" om ze aan te sluiten op een moederbord met een 8-pins EPS aansluiting. Zeker als ie op een lastige plek zit op het moederbord en je een kleine kast hebt. Althans, ik zit dan vaak te pielen. Maar dit is wel handig opgelost op deze manier. Je klikt ze aan elkaar vast en dan kan je hem makkelijker aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 31-05-2019 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1984
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11-2020
Hallo,

De voeding van mijn pc is jammer genoeg overleden.
Ik heb nu al gekeken voor een nieuwe en de be quiet! Pure Power 11 400W ziet er wel goed uit. (pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W)
Ik vroeg me nu af of deze voeding genoeg watt heeft voor onderstaand systeem.
Als ik goed kijk heeft deze voeding 2 aansluitingen voor de grafische kaart.
Er is ook nog een extra harde schijf en DVDbrander aangesloten.
Tegenwoordig game ik eigenlijk bijna niet meer dus het systeem wordt niet zo zwaar belast.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4670 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus B85M-E€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenPalit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Carbide 200R Closed€ 54,90€ 54,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 73,-€ 73,-
1Optische drivesSamsung SH-224BB€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II 520W€ 71,-€ 71,-
1Solid state drivesPlextor PX-256M5S 256GB€ 355,26€ 355,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 554,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hans1984
Als je CPU en GPU bij elkaar optelt, kom je op +-275w. dan heb je genoeg watt over voor de rest.

@chim0 misschien handig om het hele systeem te vermelden in je ervaring/review (mbt CX450M)

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 29-05-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1984
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-11-2020
Merci @Hackus dan ga ik hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Aantal jaar geleden een PC gebouwd met de pricewatch: Enermax Platimax EPM600AWT . Toen volgens mij reviews gelezen en dacht dat deze als kwaliteit uit de bus kwam, maar nu toch al wat jaartjes in gebruik.
Moet zeggen dat ik er nooit problemen mee gehad heb, maar ben toch benieuwd wat jullie mening is betreffende of het nodig is zo'n PSU te vervangen.
Ter info, heb de PSU nu iets minder dan 4 jaar, en als ik bereken hoeveel deze ongeveer gebruikt is dan kom ik uit op zo'n 10% van de MTBF. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Goudstalen
MTBF is een waarde waar is bij voedingen niks mee kunt. Lijkt totaal willekeurig, heeft geen nut om daar na te kijken. De voeding zelf is overigens niet redelijk tot goed voor een voeding van die tijd. Gebruiken in een moderne PC mag geen problemen geven zolang je maar de meest extreem veel verbruikende videokaarten zoals de RTX 2080 Ti, Vega 64 en Radeon VII mijdt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
@-The_Mask- Bedankt voor de info. Was toch van plan een keer te upgraden naar een high-end GPU, zal tegen die tijd dan de PSU ook wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 06:49
Van het weekend startte mijn pc ineens niet meer op.
Geen leds op het moederbord gingen branden, geen fans gingen draaien, niks.
Ik verwachtte dus dat de psu het begeven had en heb een 2ehands Seasonic Focus plus platinum kunnen scoren met het idee dat als het de voeding niet is, ik hem dan wel weer kwijt raak zonder al te veel verlies.

Inmiddels draait de pc weer als een zonnetje maar nu is mijn vraag of een voeding te repareren valt?
De oude is namelijk best een dure voeding. (Be-quiet dark power pro 850W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
coob schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:27:
Van het weekend startte mijn pc ineens niet meer op.
Geen leds op het moederbord gingen branden, geen fans gingen draaien, niks.
Ik verwachtte dus dat de psu het begeven had en heb een 2ehands Seasonic Focus plus platinum kunnen scoren met het idee dat als het de voeding niet is, ik hem dan wel weer kwijt raak zonder al te veel verlies.

Inmiddels draait de pc weer als een zonnetje maar nu is mijn vraag of een voeding te repareren valt?
De oude is namelijk best een dure voeding. (Be-quiet dark power pro 850W).
Volgens je wenslijst in je profiel had je een P6 en dat is een 10 jaar oude voeding die zeker niet meer betrouwbaar is. Je wil zo'n voeding sowieso niet gebruiken in je PC omdat die gevaarlijk is voor de andere onderdelen. Condensators zullen in slechte staat zijn bijvoorbeeld waardoor die hun functie van wegfilteren van ripple niet meer goed kunnen uitvoeren. Maar al zou je alle condensators vervangen dan nog is die niet geschikt voor een moderne PC, door het verouderde interne design. En de algehele kwaliteit die sowieso niet al te hoog was van de Topower voeding.

Je vervanger is trouwens ook niet een voeding die bekend staat als goed maar wordt vooral gekenmerkt door allerhande problemen. Ik zie dat je nu een MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G hebt, had je echter de Asus Strix versie dan had je al één van de problemen van de voeding direct ondervonden en was de PC alles behalve stabiel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
-The_Mask- schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Volgens je wenslijst in je profiel had je een P6 en dat is een 10 jaar oude voeding die zeker niet meer betrouwbaar is. Je wil zo'n voeding sowieso niet gebruiken in je PC omdat die gevaarlijk is voor de andere onderdelen. Condensators zullen in slechte staat zijn bijvoorbeeld waardoor die hun functie van wegfilteren van ripple niet meer goed kunnen uitvoeren. Maar al zou je alle condensators vervangen dan nog is die niet geschikt voor een moderne PC, door het verouderde interne design. En de algehele kwaliteit die sowieso niet al te hoog was van de Topower voeding.

Je vervanger is trouwens ook niet een voeding die bekend staat als goed maar wordt vooral gekenmerkt door allerhande problemen. Ik zie dat je nu een MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G hebt, had je echter de Asus Strix versie dan had je al één van de problemen van de voeding direct ondervonden en was de PC alles behalve stabiel.
inventaris was niet meer up to date. Nu wel :Y)

Maar goed, die oude voeding kan dus weg. Duidelijk.
Nu schrik ik echter wel van wat je zegt over de Seasonic voeding.
Ik heb van te voren gegoogled op dat ding en ze worden de hemel in geprezen??

-edit-
Zie nu idd problemen met bepaalde gpu's zoals de 970 strix.
Hoe gaat Seasonic hier mee om?

-edit 2-
Gaat vooral om de 550W versie begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
coob schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:15:

Hoe gaat Seasonic hier mee om?
Slecht. Je kan een PCI-e kabel met condensator toegestuurd krijgen wat het probleem met de 970 strix oplost maar verder steken ze hun kop in het zand is mijn ervaring want de Focus Plus heeft meer problemen dan met 970 Strix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Gelukkig maar 5 tientjes betaald voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
coob schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:15:
[...]

-edit 2-
Gaat vooral om de 550W versie begrijp ik?
Nee de gehele Focus serie en zou ook nog wel eens een deel van de Prime Ultra series kunnen zijn, omdat de versies tot en met 750W bij de Gold en Platinum versies ook Focus gebaseerd is. Seasonic doet echter zeer vaag over de problemen en een goede uitleg geven ze ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

coob schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:21:
Gelukkig maar 5 tientjes betaald voor het ding.
Snel weer van de hand doen dan. Voor nieuwe voeding met je 1070 en 7700k kun je goed deze pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart aanschaffen. (ook geschikt voor je komende aanpassingen) Ga je echter naar 2080Ti, en 9900k is een ander voeding beter. blijf je langer met de 7700k en GTX1070 of evt 2070. (in ons gamesysteem 2016 met gtx1080 en 7700k zit pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M) Ook prima voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Hackus schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:58:
@Ghost met een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W zit je goed met 2080Ti en upgrade. 450w is te weinig
Als ik hier ook even op mag inhaken :)

Zou de 750W versie een nog betere optie zijn? Zo veel duurder is deze niet. Of gaat mijn systeem dan standaard meer verbruiken (ja dit zal mijn noobisme blootleggen :+).

Zit nog te twijfelen tussen een 2080 en 2080TI,maar ook wel fijn om wat overhead te hebben. Zeker omdat mijn racerig, heel veel accessoires en VR headset er ook aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beakzz schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Als ik hier ook even op mag inhaken :)

Zou de 750W versie een nog betere optie zijn? Zo veel duurder is deze niet. Of gaat mijn systeem dan standaard meer verbruiken (ja dit zal mijn noobisme blootleggen :+).

Zit nog te twijfelen tussen een 2080 en 2080TI,maar ook wel fijn om wat overhead te hebben. Zeker omdat mijn racerig, heel veel accessoires en VR headset er ook aan hangen.
Welk systeem praat je over en ga je overclocken(of mee aan het testen/tweaken) je systeem vraagt en voeding levert, niet 'zware' voeding meer verbruik. vergeet niet dat goede voedingen constant vermogen kunnen leveren
en je gemiddelde verbruik vaak stuk lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Hackus schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:58:
[...]

Welk systeem praat je over en ga je overclocken(of mee aan het testen/tweaken) je systeem vraagt en voeding levert, niet 'zware' voeding meer verbruik. vergeet niet dat goede voedingen constant vermogen kunnen leveren
en je gemiddelde verbruik vaak stuk lager ligt.
Op een gegeven moment zal ik wel willen overclocken, maar wel op de "veilige" manier met Afterburner.

Het systeem is en wordt dus :

2080 of 2080ti
I5 8600K
Dark Rock Pro 4 cooler
Muis,Keyboard en monitor met RGB
2xSSD en 1 x HDD
Stuur,pedalen,verschillende USB schermen
Handrem,H-shifter,Streamdeck

Bovenstaande om een beetje een idee te geven.

Waar ik "bang"voor ben is dat sinds de laatste berichten AMD ook wel intressant kan gaan worden voor mij en ik heb gelezen dat die moederborden en processors meer gaan vragen dan de Intel varianten.

Dus eigenlijk wil ik nu gewoon een voeding kopen die futureproof is en aangezien er zo weinig prijsverschil in zit lijkt mij de 750 watt versie een goede optie. Eigenlijk is de vraag dus wat de slimmere aankoop is als we de prijs buiten beschouwing laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Reken globaal 300w voor de Ti(als je geen eoa OC versie neemt) en 8600K OC gaat naar +- 150w. (Intel systeem) dan nog aantal watt voor de rest van de onderdelen als je MB, HD,SSD etc. als jij je 'safer' voelt met 750w Dan haal je dat, wie ben ik om dat af te raden. (met komende AMD zou ik eerst afwachten tot er meer info is. na rond 7 juli zou die uitkomen, en op X570 MB)
(2080Ti Gaming Z en Trio gaan al richting 400w)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 30-05-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:13:

@chim0 misschien handig om het hele systeem te vermelden in je ervaring/review (mbt CX450M)
inventaris: Nieuwe PC Aapie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Zijn er recent nog goede voedingen met hoog vermogen verschenen (750 watt gewenst) die hier niet in de lijst staan? Diegene die in de lijst staan zijn niet altijd even vlot leverbaar.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:56:
Zijn er recent nog goede voedingen met hoog vermogen verschenen (750 watt gewenst) die hier niet in de lijst staan? Diegene die in de lijst staan zijn niet altijd even vlot leverbaar.
Voor welk systeem?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
R5 2600
Vega 56
Meerdere HD's en SSD's
Gaming keyboard
16 gig DDR4 RAM

Aanbevolen sterkte volgens AMD is 750w

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:19:
[...]

R5 2600
Vega 56
Meerdere HD's en SSD's
Gaming keyboard
16 gig DDR4 RAM

Dan moet je wel heel extreem willen overklokken wil je voor dat systeem een 750W voeding nodig hebben. De CPU 200W laten verbruiken is al lastig genoeg met overklokken. En 400W voor de videokaart is ook niet zo maar gedaan. Dus dan voldoet een high-end 650W voeding nog steeds. Voor 750W moet je dus wel heel erg flink je best doen. Ben je trouwens van plan over te klokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Ik ben van plan binnenkort de processor te upgraden naar een 3700 of 3800X en dan wel de limiet op te zoeken, ja.
Zit nu met een 550 watt voeding wat mij niet voldoende lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:24:
Ik ben van plan binnenkort de processor te upgraden naar een 3700 of 3800X en dan wel de limiet op te zoeken, ja.
Welke voeding, welke koelers en welke videokaart heb je precies?
Hoe extreem wil je overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Welke voeding, welke koelers en welke videokaart heb je precies?
Hoe extreem wil je overklokken?
Een Cooler Master GM G550M.
Ik gebruik voorlopig alleen default koelers, de videokaart is een XFX Vega 56 met Samsung HBM geheugen.
Hoe extreem? Geen idee. De 3000-reeks komt pas begin juli uit dus lastig te zeggen hoe ver dit te pushen zal vallen. Ik wil er wel het maximum uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Een Cooler Master GM G550M.
Ik gebruik voorlopig alleen default koelers, de videokaart is een XFX Vega 56 met Samsung HBM geheugen.
Hoe extreem? Geen idee. De 3000-reeks komt pas begin juli uit dus lastig te zeggen hoe ver dit te pushen zal vallen. Ik wil er wel het maximum uithalen.
Ik denk dat jij dan prima met een high-end 650W voeding uit de voeten kan. Bijvoorbeeld de Corsair RM650x, maar op dit moment is de witte versie van 750W goedkoper dan de zwarte 650W. Daarom zou ik nu dan eerder voor de pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit gaan voor minder dan 100 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat jij dan prima met een high-end 650W voeding uit de voeten kan. Bijvoorbeeld de Corsair RM650x, maar op dit moment is de witte versie van 750W goedkoper dan de zwarte 650W. Daarom zou ik nu dan eerder voor de pricewatch: Corsair RM750x (2018) Wit gaan voor minder dan 100 euro.
Bedankt voor jouw advies! Het maakt niet uit dat deze "maar" single-rail is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Bedankt voor jouw advies! Het maakt niet uit dat deze "maar" single-rail is? :)
In geval van kortsluiting is een multi-rail zeker beter dan single rail. De keuze hieruit is echter een stuk beperkter. En de meerprijs is soms wel wat hoog.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W
pricewatch: Corsair HX750 V2

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56
Vraagje aan de voeding experts.
Ik heb hier een deskop staan waarvan het moederbord vervelend doet.
Hierin gaat nu het volgende:

- AMD Ryzen 3 2200G
- Gigabyte GA-A320M-S2H V2
- Kingston HyperX Fury, 8GB(2x4GB), 2666MHz
- 2.5inch Kingston SSD (maand geleden vervangen voor een kapotte SSD)

Nu zat hier een i3 in met een Antec VP350P. Deze is dus al 5.5jaar oud en lijkt mij misschien goed om te vervangen omdat dan alles behalve de kast nieuw is.
Wat raden jullie aan voor dit low end systeem? Wordt alleen gebruikt voor wat internetten,

Edit zie in de topicstart deze regel over de huidige voeding:
Ga bij deze voeding uit van een levensduur van 7 jaar.

Is dus zeer weinig gebruikt dus grootte kans dat ik deze kan laten zitten?

[ Voor 15% gewijzigd door DJ-Promo op 11-06-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve3D
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-07 10:22
Ik ben van plan dit systeem te kopen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 404,-€ 404,-
1MoederbordenAsus PRIME Z390-A€ 175,99€ 175,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 539,95€ 539,95
1BehuizingenPhanteks Eclipse P600S Zwart€ 138,68€ 138,68
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/32€ 211,22€ 211,22
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,-€ 90,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 189,95€ 189,95
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 250GB€ 79,94€ 79,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.914,64

Voor 3d modeling/rendering.
Ben van plan wat te overclocken
Zal waarschijnlijk niet het aantal GPUs gaan uitbreiden komende tijd

Zit ik met de corsair RM550x goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Hoe zit het eigenlijk met custom sleeved cables, zijn er nog tweakers/nederlanders die dat doen tegenwoordig?

Ben op zoek naar wat werk voor mijn pricewatch: Corsair RM1000i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Ik doe het niet zelf, kost wel maar half zoveel als je het zelf doet, maar je bent er toch wel een hele dag zoet mee als je het een beetje fatsoenlijk wil doen. Ik heb de mijne via cablemod gekocht, supertevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:25:
[...]

In geval van kortsluiting is een multi-rail zeker beter dan single rail. De keuze hieruit is echter een stuk beperkter. En de meerprijs is soms wel wat hoog.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W
pricewatch: Corsair HX750 V2
Is dit ook een goed alternatief, of is de kwaliteit toch lager?

pricewatch: Seasonic Focus Plus 750 Gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DJ-Promo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:40:

Is dus zeer weinig gebruikt dus grootte kans dat ik deze kan laten zitten?
Grote kans wel, gegarandeerd niet, ook omdat die niet meer voldoet aan de laatste ATX specificatie. Hierdoor bestaat de mogelijkheid op instabiliteit bij slaapstand/standby.
Steve3D schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:57:

Ben van plan wat te overclocken

Zit ik met de corsair RM550x goed?
Ja een lichte overklok op de CPU en/of videokaart moet ook nog mogelijk zijn.
Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:44:
[...]

Is dit ook een goed alternatief, of is de kwaliteit toch lager?

pricewatch: Seasonic Focus Plus 750 Gold
De Seasonic Focus serie heeft nogal veel problemen en is hierdoor geen aanrader.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:30:
De Seasonic Focus serie heeft nogal veel problemen en is hierdoor geen aanrader.
Laatste vraag voor ik de knoop doorhak: Is deze nog steeds een aanrader? Is stuk goedkoper en krijgt alleen maar positieve reviews hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Laatste vraag voor ik de knoop doorhak: Is deze nog steeds een aanrader? Is stuk goedkoper en krijgt alleen maar positieve reviews hier op Tweakers.
Linkje mist?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Amaai, inderdaad.

pricewatch: Gigabyte G750H

Dat zou beter moeten zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Tweakers steken zo'n ding in hun pc, ding start op. Dan is het in de ogen van de meesten al een goede voeding.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
GreNade schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Tweakers steken zo'n ding in hun pc, ding start op. Dan is het in de ogen van de meesten al een goede voeding.
Ik ben eeuwige twijfelaar en vooral op zoek naar toekomstgericht materiaal dat ook nog eens bang for buck biedt. "Dat het opstart" volstaat voor mij echt niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
Not sure why The_Mask likes to keep saying the FOCUS has "quite a lot of problems".

There was the VGA compatibility issues at the beginning of this year and is resolved even when the issue should be taken care of by the VGA side and not us. There is an issue of higher than normal ripple during Over Power Protection but for this to occur, the chances are minimum because most operations and usage do not cross over to OPP. If 2 issues with one resolved are "quite a lot of problems", well, then I am not sure what more to say.

The FOCUS is an excellent platform and is extremely reliable with an excellent warranty. FOCUS v2 is on the way at the end of August and the OPP ripple issue is resolved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Seasonic schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:17:
Not sure why The_Mask likes to keep saying the FOCUS has "quite a lot of problems".

There was the VGA compatibility issues at the beginning of this year and is resolved even when the issue should be taken care of by the VGA side and not us. There is an issue of higher than normal ripple during Over Power Protection but for this to occur, the chances are minimum because most operations and usage do not cross over to OPP. If 2 issues with one resolved are "quite a lot of problems", well, then I am not sure what more to say.

The FOCUS is an excellent platform and is extremely reliable with an excellent warranty. FOCUS v2 is on the way at the end of August and the OPP ripple issue is resolved.
Even if the problems it still has are an edge case, I'd personally rather have a PSU that doesn't have any structural problem at all.

I'm hoping Focus V2 will resolve all problems, and if it's any good, I'll happily recommend Focus again, but for now, I don't see why I should go for focus over another high quality PSU that doesn't have those problems.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

It is quite clear that his view is an objective one. Sending someone who isn't knowledgeable about power supplies, a power supply and having them review it isn't good practice. As stated earlier, most people buy something and if it just works then they are happy. This changes nothing about the fact that something might be faulty, could quickly become faulty or could cause issues in the future.

You keep stating there was an issue and that issue has now been solved. It is quite clear from his response and from the response of others who are in fact knowledgeable about this that the issue has been fixed, but that the fix was quick and dirty and caused another issue.

I've literally seen him recommend Seasonic products still, just not this series. How much I like your company, the way you are handling this makes me wary of buying any of your future products.

Er was een probleem, ze hebben dit probleem aangepakt en na inspectie was het duidelijk dat er een ander probleem opgedoken is. Het grootste probleem is dat het internet vol reviews staat van mensen die er niet veel vanaf weten. Als er iets is waar ik nooit op zou bezuinigen dan is het een voeding. Jonnyguru plaatst bijvoorbeeld in depth reviews en heeft kennis ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Amaai, inderdaad.

pricewatch: Gigabyte G750H

Dat zou beter moeten zijn :)
Die is kwalitatief wel minder dan de andere voedingen. Voor jouw PC zou ik het eerder houden op de eerder genoemden.

You know exactly why I keep saying it, because you know, just like me, of all the problems the Focus series has. Only you try to hide them every time. If he is gonna buy the PSU he is gonna have one of those problems.
Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:19:
[...]

R5 2600
Vega 56
Meerdere HD's en SSD's
Gaming keyboard
16 gig DDR4 RAM

Tricolores schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:24:
Overclocking a Ryzen 7 3700X or 3800X and Vega 56 to the max means a high power consumption and high peak power. That leads to high ripple in case of the Focus, because the Focus serie doesn't shut down before ripple goes out of spec. Double as high as the ATX specs allows is easily possible as shown here: http://www.pceva.com.cn/article/3911-2.html
From: http://www.jonnyguru.com/...0-850&p=155382#post155382

So why exactly should he buy a Seasonic Focus if he can also buy a PSU without all those problems?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Flying schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:28:
[...]

I've literally seen him recommend Seasonic products still, just not this series.
Ook zelfs gewoon de Focus serie, maar dat was voordat de problemen bekend waren. Zie bijvoorbeeld deze post van november 2017.
-The_Mask- schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:11:
[...]

Juist, nou het is al een heel oud model, hier een review van 9 jaar geleden:
https://www.anandtech.com/show/2697/30

Deze voeding wordt ook al lang niet meer gemaakt, al jaren niet meer. Dus je hebt een heel oud model gekocht die nog ergens op voorraad lag. Is dan ook niet een voeding van hele hoge kwaliteit en ook niet één bedoeld voor een moderne PC. Daar is die eigenlijk helemaal niet geschikt voor. Dit is een voeding gericht op PC's van iets van 10 jaar tot 7 jaar geleden.

Tegenwoordig hebben PC's nogal aardig andere eisen. Zo is de stroom wat van de 12V wordt getrokken toegenomen en die van de 3,3V en 5V helemaal afgenomen. De verdeling is totaal anders, iets waar jouw voeding niet op is voorbereid waardoor de spanningen nogal veel wil afwijken. Ook wisselt de stroom veel sneller, binnen enkele milliseconden kan het vermogen wat de PC vraagt zo maar 200W wisselen en dat continue, was vroeger veel minder het geval. Daarnaast zit je ook gewoon met de niet hele hoge kwaliteit en een voeding die al aardig op leeftijd zal zijn. Jij mag hem dan wel 2 jaar hebben, de voeding zelf is veel ouder en wordt ook minder als die niet gebruikt wordt.

En je komt ook qua aansluitingen niet uit. Dus bij een GTX 1070 of GTX 1080 of iets vergelijkbaar volgend jaar moet je sowieso de voeding upgraden, maar nu direct de voeding vervangen met de nieuwe CPU e.d. is ook gewoon een goed idee.

[...]

pricewatch: FSP Hydro X 450W
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Zijn bijvoorbeeld goede vervangers, van zo'n 65 euro tot 95 euro. Duurdere modellen zijn kwalitatief ook beter en/of stiller, en/of modulair e.d..

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Ik vind het al bijzonder opmerkelijk dat iemand met de naam "Seasonic" zich mengt in deze discussie. Hoe geloofwaardig ben je dan nog? Kom met feiten om de objectieve mening van iemand die duidelijk kennis van zaken heeft te weerleggen of blijf weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:06
@Seasonic did @-The_Mask- already took your invitation for a cup of coffee ? is saw u invited him to meet up
Modbreak:Trollen doe je maar ergens anders

[ Voor 66% gewijzigd door Edmin op 16-06-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:05:
Ik vind het al bijzonder opmerkelijk dat iemand met de naam "Seasonic" zich mengt in deze discussie. Hoe geloofwaardig ben je dan nog? Kom met feiten om de objectieve mening van iemand die duidelijk kennis van zaken heeft te weerleggen of blijf weg.
Dat is een bedrijfsaccount van Seasonic zelf.. Seasonic heeft natuurlijk alle recht om zaken te verhelderen of zich in discussies te mengen hier.

Linksbovenin de posts zie je ook een subtitel staan :'Bedrijfsaccount' om dit te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Temujin schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Dat is een bedrijfsaccount van Seasonic zelf.. Seasonic heeft natuurlijk alle recht om zaken te verhelderen of zich in discussies te mengen hier.

Linksbovenin de posts zie je ook een subtitel staan :'Bedrijfsaccount' om dit te verduidelijken.
Ik weet niet of het dat noodzakelijk veel beter maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:05:
Het is een bedrijfsaccount van het merk. degene die post lijkt zelf niet technisch onderlegd en moet telkens overleggen met interne afdeling, en post hier dan 'wat men naar buiten wil brengen'. de besproken voedingen kunnen wel gebruikt worden voor het zgn 'lichtere' werk. daar zal niet zo snel iets mis gaan. maar er zijn goede dan wel betere opties, en oa hier geef je zo goed mogelijk advies. niet iemand een voeding adviseren waar problemen mee bekent zijn, met soortgelijk gebruik qua systeem. Men geeft nu ook aan dat er een zgn V2 versie uitkomt die verbetert is "waar je dus problemen van versie 1 mee erkend", dus is het afwachten wat er verandert is, en of het dan wel 'een te adviseren' exemplaar betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Omdat iemand betrokkenheid heeft bij de materie zou die niet mogen reageren ?

De vermelding dat het een officieel buisness account is maakt duidelijk dat deze persoon met een bepaalde bias in het gesprek kan deelnemen. Hem verplichten een andere naam te nemen lijkt me vrij bizar en veranderd natuurlijk niks aan de daadwerkelijke situatie. En iemand censureren omdat hij betrokken is.. ermm... lijkt me ook geen goed idee.

Ik vind het juist een zeer goede zaak dat enkele fabriekanten/webwinkels of andere grote partijen hier op tweakers aanwezig willen zijn om zaken van hun kant te verhelderen.

Dat er wel eens iets mis gaat en er een rotte appel tussen kan zitten.. Tjah, dat kan onder gewone users ook voorkomen.

Ik zie niet in hoe deze situatie beter zou moeten kunnen of dat er uberhaupt iets mis is met de huidige situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
Temujin schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Omdat iemand betrokkenheid heeft bij de materie zou die niet mogen reageren ?

De vermelding dat het een officieel buisness account is maakt duidelijk dat deze persoon met een bepaalde bias in het gesprek kan deelnemen. Hem verplichten een andere naam te nemen lijkt me vrij bizar en veranderd natuurlijk niks aan de daadwerkelijke situatie. En iemand censureren omdat hij betrokken is.. ermm... lijkt me ook geen goed idee.

Ik vind het juist een zeer goede zaak dat enkele fabriekanten/webwinkels of andere grote partijen hier op tweakers aanwezig willen zijn om zaken van hun kant te verhelderen.

Dat er wel eens iets mis gaat en er een rotte appel tussen kan zitten.. Tjah, dat kan onder gewone users ook voorkomen.

Ik zie niet in hoe deze situatie beter zou moeten kunnen of dat er uberhaupt iets mis is met de huidige situatie
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt :)

Van mij mogen bedrijfsaccounts zich hier uiteraard verdedigen, graag zelfs. Alleen vind de manier waarop dat in dit concrete geval gebeurt een beetje "fout".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Problemen versie 1 werden eerst ook ontkend en gedownplayed.

Mask kan wel koffie gaan drinken en sympathiek dat ze het voorstellen maar dat is zinloos omdat waarschijnlijk het platform significant geredesigned moet worden. Alleen dit is volgensmij het belangrijkste platform en moneymaker van Seasonic dus dat is waarschijnlijk niet haalbaar (op korte termijn). Dus dan kun je praten tot je een ons weegt maar ze gaan het toch niet eens worden.

Punt wat al 100 keer herhaald is, is dat het doel van dit topic is om hier het best mogelijke advies te geven.
Waarom zou hier een voeding aangeraden worden als er andere voedingen zijn waarvan geen issues bekend zijn en die net zo goed of beter presteren :?

Seasonic mag hier posten wat ze willen alleen vraag ik me af wat ze willen bereiken door telkens maar weer in die vlek te wrijven.

Waar ik vroeger heel positief was over Seasonic is het juist hun optreden hier waardoor ik ze met meer argwaan ben gaan bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 14-06-2019 15:14 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt :)

Van mij mogen bedrijfsaccounts zich hier uiteraard verdedigen, graag zelfs. Alleen vind de manier waarop dat in dit concrete geval gebeurt een beetje "fout".
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Temujin schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen ;)
Help!!!! heeft hierboven goed beschreven hoe ik het ook zie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:35:
Mask kan wel koffie gaan drinken en sympathiek dat ze het voorstellen maar dat is zinloos omdat waarschijnlijk het platform significant geredesigned moet worden.
Precies, de problemen zijn al lang bekend. Wat heeft het voor zin om dan het halve land door te reizen om dan hetzelfde te zeggen. Daarnaast Seasonic heeft al meermaals bewezen überhaupt weinig interesse te hebben in het oplossen van de problemen. Ze geven liever geld uit aan om de problemen te maskeren, zoals bijvoorbeeld enkele weken geleden allemaal voedingen uitgeven bij het Tweakers Testfest!, waar gebruikers een review moeten schrijven zonder kennis over voedingen. Dan krijg je automatisch allemaal goede beoordelingen en heeft niemand het over problemen.

Bij een fabrikant welke wel serieus met de problemen en zijn klanten om gaat en ze ook de problemen willen oplossen had ik het vast wel gedaan. Maar in het geval van Seasonic ben ik er vrij zeker van dat het echt niks gaat veranderen.

Overigens had een serieuze fabrikant al deze problemen nooit gehad, omdat zo'n fabrikant de voedingen eerst serieus test voordat die op de markt wordt gebracht. Iets wat Seasonic naar eigen zeggen niet doet of deed. Hadden ze de voedingen eerst zelf serieus getest hadden ze de meeste of misschien zelfs alle problemen sowieso van te voren gezien en hadden de problemen van te voren ook opgelost kunnen worden.

Maar misschien kunnen ze het gewoon niet meer omdat ze niet de juiste mensen aan het werk hebben. Een aantal zijn al een tijd terug vertrokken en werken nu voor Mistel. Geen idee waarom ze vertrokken zijn, maar wie weet heeft het hier mee te maken. Misschien waren ze ontevreden over de kwaliteitskoers van het huidige Seasonic wat ze niet aanstond. Maar misschien is de kwaliteit ook juist omlaag gegaan nadat ze zijn vertrokken.
Tricolores schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Niet bepaald nee, samen met BioBlade welke werkt voor de leverancier welke Seasonic voedingen verkoopt (zijn werk is dus zoveel mogelijk van deze voedingen verkopen) zijn ze vooral bezig om mensen op het verkeerde spoor te zetten en zoveel mogelijk misinformatie te verspreiden.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 14-06-2019 16:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JButter
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
Vraagje van een noob. Ik ben nu bezig met m'n eerste build.Ik heb een Pure Power 11 400 Watt voeding. Hieruit komen 2 kabels. Een van de kabels heeft Sata - Sata - Molex - Floppy. De andere heeft Sata - Sata - Sata - Molex.
Nu heb ik een SSD, een HDD en een CD Drive die ik in moet pluggen. Hoe kan ik dat het beste doen?

Kan ik de ene kabel met 2 x Sata gebruiken voor de SSD en HDD die dicht bij elkaar zitten en dan de andere kabel voor enkel de CD Drive? Het zou dan wel de tweede Sata connector aan die kabel zijn. Is het een probleem als die andere connectors nergens inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Het is geen probleem als deze kabels niet verbonden zijn.
Als het past is het het netst met de 3x sata -molex kabel. Als het niet past pak je de tweede erbij.
Succes!

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JButter
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
shadvet schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:47:
Het is geen probleem als deze kabels niet verbonden zijn.
Als het past is het het netst met de 3x sata -molex kabel. Als het niet past pak je de tweede erbij.
Succes!
Thanks! De 3x Sata is niet lang genoeg om tot de CD drive te komen dus dat lukt niet helaas. Nog eeen noob vraagje: Ik heb 3 fans die al in mijn case zitten, 2 voor en 1 achter. Nu lijken deze aangesloten te moeten worden op de molex kabels, maar daar heb ik er dus 2 van. Doe ik nu iets fout of hoe los ik dit op?

Edit: elke fan heeft een 3 pin connector en een andere connector waar aan de ene kant de molex in past met aan de andere kant een molex aansluiting zelf. Hoe moet ik dit precies aansluiten?

[ Voor 13% gewijzigd door JButter op 14-06-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
JButter schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Edit: elke fan heeft een 3 pin connector en een andere connector waar aan de ene kant de molex in past met aan de andere kant een molex aansluiting zelf. Hoe moet ik dit precies aansluiten?
Of de 3 pins fan connector aansluiten of de molex connector aansluiten, niet beide. 3 pins heeft de voorkeur, hiermee kun je de draaisnelheid van de fan uitlezen en als het moederbord het ondersteunt ook de snelheid van de fan aanpassen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
JButter schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Je moederbord heeft hier ook aansluitingen voor.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seasonic
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-08-2022

Seasonic

Bedrijfsaccount Seasonic
I will try to make this short and to the point. This is not to elicit further arguments or discussions. If you do not agree with my views, then I am very sorry. I can only hope that you read my explanation and see the logic within.

If you dig deep enough, you can find faults in every power supply. Many power supply testers only do performance testing and do not look at safety or long-term reliability issues. Things such as creepage distances and isolation layers can be far more dangerous than something such as ripple during OPP.

Our engineers take every issue seriously and make a judgment and determination whether if it requires an immediate solution or can wait for the next revision schedule. It would not make any sense, normal sense or business sense to sell products that will cause damage to the consumer and in the ultimate end, to ourselves.

The FOCUS platform is very stable and the VGA issue was because our circuit design took into consideration PSU internal component protection as a priority and at the same time still meet Intel specifications. Aris (CMaris) has clarified this point as well and the responsibility should rest with the VGA manufactures to stay within specification to ensure compatibility. Nevertheless, we have made the modifications on our side to ensure compatibility and many view this action as admission to fault. But we view this as support to our customers. 2 sides to every coin.

As for the OPP ripple, our RD found this to be a very limited and low-risk issue and only occurs during non-normal usage and operations when the power supply goes into OPP mode and even then, the ripple issues is very short period in time. If some believe this is a big problem, then I am sorry, our RD do not think so. Why would we not want to fix a problem that can be damaging to both ourselves and our customers? Where lies the logic in this? Especially when the warranty that we provide on the product is up to 10 years? Now I can imagine The_Mask says we want to lie to sell as much as possible, sure that would work great if we did not provide any warranty or very short warranty and hope for the best. But 10 years warranty? The more we sell, the more pain we will have... why would we want to do that? This would be strange logic.

So now we will introduce FOCUS v2 in August as part of our normal revamp schedule and this OPP ripple is addressed. All our products go through revisions, this is the natural lifecycle of the product.

I apologize, I am sure many of you here are very knowledgeable in power supplies design, operations and performance, but I also trust the judgment of our engineers.

-Thank you and have a nice weekend

[ Voor 6% gewijzigd door Seasonic op 15-06-2019 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Redenen voor die bedrijfsaccounts is omdat ik ergens had gelezen dat de omzetmarkt van custom pc-gamers hier in de lage landen best goed vertegenwoordigd is. Het betreft een reëel doelpubliek, uiteraard dat ze daar dus op willen inspelen. Daarnaast snap ik de discussie ook niet zo, denk juist dat het goed is verhalen van twee kanten te horen, maar duidelijk is wel dat er geen goed verhaal aan te maken valt. Altijd goede klant van seasonic geweest, maar door misconceptie te creëren is het logisch dat mensen er weg blijven, of de feiten nu grootschalig of kleinschalig zijn.

Betreffende die kop koffie. Voor degenen die enkel 1 kant van het verhaal geloven, The_Mask_ had hier niets mee te verliezen door op dit verzoek in te gaan, zeker als je zo geïnteresseerd in voedingen bent geeft het me toch vraagtekens door dit te weigeren. Hij kon bvb de audio opnemen om de antwoorden van seasonic zwart op wit vast te zetten. Waarom zou seasonic zo'n risico nemen als de problemen effectief zo grootschalig zijn? Wat mij betreft was ik hier eigenlijk erg benieuwd naar dit te horen, maargoed. De kop koffie is er niet gekomen, waardoor ik best wel sceptisch ben over dit hele gebeuren, over iedere kant van het verhaal.

Edit; vele vergeten precies ook wel hoe goed de aftersale van seasonic is en blijft. In mijn ervaring nog altijd één van de beste in de markt op dit moment. Stel dat je problemen ervaart, gaan ze er echt niet moeilijk over doen je te ondersteunen waar nodig. Denk dat vele fabrikanten daar wel van kunnen leren, in het bijzonder cooler master en corsair. Maargoed.

[ Voor 13% gewijzigd door Flipking94 op 15-06-2019 19:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint inderdaad een redelijk vervelende discussie te worden over de Focus Plus serie.

Ik heb er 5 gemonteerd waarvan er niet 1 met problemen is teruggekomen.
Er is een systeem bij waar de Asus strix gtx 970 in zit, dit systeem is gebouwd vlak na de release van de Focus Plus Gold en dat vertoont niet de mankementen die in de review genoemd worden, ook niet onder full load.

De review op de website van PCEVA is voor mij onleesbaar, mijn Chinees is beperkt. Verder kom ik nergens een review of test tegen die het ripple probleem reproduceert, dat is toch de grondslag voor een betrouwbare conclusie en degelijk advies?
Ik lees trouwens hierboven dat Seasonic het probleem onderkent en aangeeft dat de hoge ripple slechts zeer kort optreedt.
Gelijk speelt in mijn achterhoofd ook nog even mee dat de politieke betrekkingen tussen China en Taiwan nou niet echt rooskleurig zijn en scoop printjes kan ik ook wel photoshoppen, dat is niet zo'n probleem.

Inmiddels draait de Focus Plus Gold 550W hier al bijna 2 jaar zonder een enkel probleem met een GTX 1080ti.

Het stoot mij tegen de borst dat er een negatief advies wordt gegeven terwijl ik uit veel userreviews, ook op andere sites, opmaak dat men zeer tevreden is over het product.
En het gaat uiteindelijk altijd om de praktijkervaring.
Verder geloof ik niet dat Seasonic 10 jaar garantie geeft op een ondeugdelijk product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:45:
Het begint inderdaad een redelijk vervelende discussie te worden over de Focus Plus serie.

Er is een systeem bij waar de Asus strix gtx 970 in zit, dit systeem is gebouwd vlak na de release van de Focus Plus Gold en dat vertoont niet de mankementen die in de review genoemd worden, ook niet onder full load.

De review op de website van PCEVA is voor mij onleesbaar, mijn Chinees is beperkt. Verder kom ik nergens een review of test tegen die het ripple probleem reproduceert, dat is toch de grondslag voor een betrouwbare conclusie en degelijk advies?
Ik lees trouwens hierboven dat Seasonic het probleem onderkent en aangeeft dat de hoge ripple slechts zeer kort optreedt.
Gelijk speelt in mijn achterhoofd ook nog even mee dat de politieke betrekkingen tussen China en Taiwan nou niet echt rooskleurig zijn en scoop printjes kan ik ook wel photoshoppen, dat is niet zo'n probleem.

Inmiddels draait de Focus Plus Gold 550W hier al bijna 2 jaar zonder een enkel probleem met een GTX 1080ti.

Het stoot mij tegen de borst dat er een negatief advies wordt gegeven terwijl ik uit veel userreviews, ook op andere sites, opmaak dat men zeer tevreden is over het product.
Verder geloof ik niet dat Seasonic 10 jaar garantie geeft op een ondeugdelijk product.
Voor je praktijkervaring ;) Hier persoonlijk 3x een focus plus 550/650w icm Vega56 en Vega 64 moeten vervangen vanwege de vga issues die later zijn erkend en gefixed. Op een ander technisch sociaal platform buiten tweakers om een ander persoon mogen laten weten dat zijn Vega kaart niet verantwoordelijk was voor zijn issues maar zijn voeding om totaal op 4 systemen uit te komen.

De eerste 3 heb ik onder wet koop afstand teruggestuurd hier in NL(omtrent zelfde periode gebouwd) en de eigenaar van het 4e systeem heeft netjes een nieuwe revisie van seasonic gekregen ter vervanging in HongKong.

Bij deze hoop ik je genoeg praktijkervaring gegeven te hebben. Een heikel punt is dat veel mensen dit soort issues al snel bij andere hardware plaatsen. Ooh, het zal m'n nieuwe ram wel zijn. Gatver wat crash die stomme amd kaart vaak. Of wat een pauper i7 die m'n systeem laat crashen. Een boel DIY bouwers hebben helaas weinig kaas gegeten van het onderzoeken wat er nou daadwerkelijk mis is.

Verder van mijn kant niks tegen seasonic. Ik mijd de focus serie echter wel na deze issues. Dat de aftersales super is, tjah goeie zaak. Maar maak ik liever geen gebruik van ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:45:

Het maakt ook uit wat je gebruik is, en als je de voeding al hebt aangeschaft, of nog moet kopen. Verder zegt 'gebruik' met 1080Ti ook erg weinig. blijft gewoon een feit dat er betere opties te adviseren zijn(bij bepaald gebruik) Het ging hier om @Tricolores en zijn/haar gebruikswensen. (Focus 550w met Ryzen 2600 en RTX2060 kan prima) strix 970 zit ook onder 200w verbruik ;)

edit; verder snap ik niet waarom er door gehamerd wordt, als er 'weer' eens een vraag komt of de Focus voor iemand zijn gewenste gebruikt te adviseren is

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 16-06-2019 19:07 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.