Voeding advies en informatie topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:54:
[...]
Verder zegt 'gebruik' met 1080Ti ook erg weinig. blijft gewoon een feit dat er betere opties te adviseren zijn(bij bepaald gebruik)
Direct na de release was er ook sprake van een probleem met de GTX 1080ti, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Direct na de release was er ook sprake van een probleem met de GTX 1080ti, vandaar.
Ja, en dat zegt weinig wanneer iemand dit roept. de inhoud ontbreekt compleet.
1080Ti met 6-pin + 8-pin of 2x 8. gebruik met OC 8700K of met i5-8400 etc. net als veel zgn reviews(beoordelingen in PW) kijk naar mijn eigen gebruik van RTX2080 Trio, die veel meer verbruikt dan een RTX2080 ventus.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:45:
Het begint inderdaad een redelijk vervelende discussie te worden over de Focus Plus serie.

Ik heb er 5 gemonteerd waarvan er niet 1 met problemen is teruggekomen.
Er is een systeem bij waar de Asus strix gtx 970 in zit, dit systeem is gebouwd vlak na de release van de Focus Plus Gold en dat vertoont niet de mankementen die in de review genoemd worden, ook niet onder full load.

De review op de website van PCEVA is voor mij onleesbaar, mijn Chinees is beperkt. Verder kom ik nergens een review of test tegen die het ripple probleem reproduceert, dat is toch de grondslag voor een betrouwbare conclusie en degelijk advies?
Ik lees trouwens hierboven dat Seasonic het probleem onderkent en aangeeft dat de hoge ripple slechts zeer kort optreedt.
Gelijk speelt in mijn achterhoofd ook nog even mee dat de politieke betrekkingen tussen China en Taiwan nou niet echt rooskleurig zijn en scoop printjes kan ik ook wel photoshoppen, dat is niet zo'n probleem.

Inmiddels draait de Focus Plus Gold 550W hier al bijna 2 jaar zonder een enkel probleem met een GTX 1080ti.

Het stoot mij tegen de borst dat er een negatief advies wordt gegeven terwijl ik uit veel userreviews, ook op andere sites, opmaak dat men zeer tevreden is over het product.
En het gaat uiteindelijk altijd om de praktijkervaring.
Verder geloof ik niet dat Seasonic 10 jaar garantie geeft op een ondeugdelijk product.
Ik hoop toch wel dat je snapt dat de Focus+ serie hier niet geadviseerd wordt omdat er simpelweg voedingen te koop zijn die geen problemen ondervinden en verder net zo goed dan wel beter zijn.

Dus nogmaals, waarom een voeding kopen met bekende problemen (of dit nou van toepassing is voor jou of niet) terwijl een andere gelijk geprijsde voeding geen bekende problemen heeft.

Of ik zeg ik nu iets heel geks? :?
terwijl ik uit veel userreviews, ook op andere sites, opmaak dat men zeer tevreden is over het product.
userervaringen.. Echte reviews zijn dat natuurlijk niet, als het product werkt dan zal het wel goed zijn.

Laat het duidelijk zijn dat we hier niet zitten om lekker Seasonic te bashen.. We zijn hier om advies te geven. En op dit moment is dat advies om de Focus+ serie te vermijden als het even kan. Brengt Seasonic een nieuwe serie uit die wel goed is dan zal die gewoon weer geadviseerd worden zoals ook uit het verleden blijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Randleman op 17-06-2019 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Randleman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Ik hoop toch wel dat je snapt dat de Focus+ serie hier niet geadviseerd wordt omdat er simpelweg voedingen te koop zijn die geen problemen ondervinden en verder net zo goed dan wel beter zijn.

Dus nogmaals, waarom een voeding kopen met bekende problemen (of dit nou van toepassing is voor jou of niet) terwijl een andere gelijk geprijsde voeding geen bekende problemen heeft.

Of ik zeg ik nu iets heel geks? :?
Tussen niet adviseren en afkraken zit een wereld van verschil, toch?
Verder: welke problemen?
Volgens mij zijn de meeste problemen getackeld, blijft over de ripple kwestie die tot nu toe op 1 plek is vastgesteld.
Op die plek zie ik niet alles, wel dat er 75A over een 12V lijn van een voeding met specificatie 750W wordt gejaagd. (900W)
Zoals gezegd ik kan de Chinese site niet lezen aangezien er geen Engelstalige versie is.
Dit is echter door Seasonic onderzocht en wordt als niet problematisch gezien aangezien het slechts een zeer korte periode plaatsvindt en minimaal buiten de limiet gaat.
De ripple is dus niet continu aanwezig wat wel een groot probleem zou zijn met name voor de andere componenten.
userervaringen.. Echte reviews zijn dat natuurlijk niet, als het product werkt dan zal het wel goed zijn.
Als je bij Newegg kijkt naar de beoordelingen van de serie (duizenden) en alle beoordelingen even bekijkt zie je dat er een minimaal aantal teruggestuurd zijn, ik denk dat als een complete productielijn faalt dat dit er veel meer hadden moeten zijn.
Gezaghebbende sites zouden daar dan wel inmiddels melding van gemaakt hebben.
Verder zijn de reviews op verschillende sites ook niet bijgesteld.

Het is absoluut niet zo dat ik fanboy ben van Seasonic, er zijn uiteraard ook andere voedingen die prima kwalificaties hebben.
Het ging er meer om dat een behoorlijk aantal reacties op de fora mij inmiddels het idee gaven dat de Focus Plus serie door Sweex gemaakt wordt.

Wat mij betreft houdt de discussie hier ook op, tot er nieuwe degelijke reviews worden geproduceerd door bv. Jonnyguru of Tom's zullen wij nooit zekerheid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Tussen niet adviseren en afkraken zit een wereld van verschil, toch?
Verder: welke problemen?
Volgens mij zijn de meeste problemen getackeld, blijft over de ripple kwestie die tot nu toe op 1 plek is vastgesteld.
Op die plek zie ik niet alles, wel dat er 75A over een 12V lijn van een voeding met specificatie 750W wordt gejaagd. (900W)
Zoals gezegd ik kan de Chinese site niet lezen aangezien er geen Engelstalige versie is.
Dit is echter door Seasonic onderzocht en wordt als niet problematisch gezien aangezien het slechts een zeer korte periode plaatsvindt en minimaal buiten de limiet gaat.
De ripple is dus niet continu aanwezig wat wel een groot probleem zou zijn met name voor de andere componenten.

[...]

Als je bij Newegg kijkt naar de beoordelingen van de serie (duizenden) en alle beoordelingen even bekijkt zie je dat er een minimaal aantal teruggestuurd zijn, ik denk dat als een complete productielijn faalt dat dit er veel meer hadden moeten zijn.
Gezaghebbende sites zouden daar dan wel inmiddels melding van gemaakt hebben.
Verder zijn de reviews op verschillende sites ook niet bijgesteld.

Het is absoluut niet zo dat ik fanboy ben van Seasonic, er zijn uiteraard ook andere voedingen die prima kwalificaties hebben.
Het ging er meer om dat een behoorlijk aantal reacties op de fora mij inmiddels het idee gaven dat de Focus Plus serie door Sweex gemaakt wordt.

Wat mij betreft houdt de discussie hier ook op, tot er nieuwe degelijke reviews worden geproduceerd door bv. Jonnyguru of Tom's zullen wij nooit zekerheid hebben.
Er zijn problemen (geweest?), dat is een feit. Seasonic geeft aan dit opgelost te hebben of het niet problematisch genoeg te vinden om iets aan te doen omdat het niet vaak genoeg voorkomt.
Dus ik stel je nogmaals de vraag; waarom de Focus+ verkiezen boven bijvoorbeeld een Corsair RMx voeding die geen bekende gebreken heeft (gehad)?

Wat heeft bijvoorbeeld de pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold als voordeel t.o.v. pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Eindelijk de Corsair HX850i geïnstalleerd.

Een quick and dirty praktijktest met een watt-meter.

Van Seasonic S12II 520W --> Corsair HX850i.

(CPU undervolt, GPU AMD power control -20%)
BIOS: 101-103W --> 97-98W
Windows 10 desktop met drie schermen: 87-88W --> 83W
OCCT 5.1.0 CPU, small, 4T: 151-155W --> 143-147W
OCCT 5.1.0 CPU, small, 16T: 216-218W --> 201-202W
OCCT 5.1.0 GPU, 8s, no err, 1920x1200, max: 214-216W --> 207-208W
OCCT 5.1.0 PSU, 2019, ULC, 1920x1200, max: 344-347W --> 317-320W

GPU AMD power control +20%
OCCT 5.1.0 PSU, 2019, ULC, 1920x1200, max: 547-610W --> 475-550W

Coil whine hetzelfde gebleven, grote boosdoener is de Club3D R9 280. Slechtste kaart ooit.

Aanschaf was aanvankelijk voor Vega, maar redelijke kans dat ik het komende half jaar geen tijd voor games heb, dus dan maar direct RDNA2 wanneer het zover is.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 17-06-2019 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Randleman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Akkoord, maar hoe reeël is dit probleem? Hoe grootschalig? Ik denk dat de issue zwaar overdreven wordt, maargoed. Seasonic bashen... zo voelt het wel aan eerlijk gezegd. Als een tv kans op inbranding heeft, ga je hem dan ook links laten liggen? Voor ieder product is er wel een scenario te vinden om het af te raden. maar deze voeding werkt gewoon goed, uitgezonderd bij bepaalde scenario videokaarten. Akkoord dat hij afgeraden wordt bij deze combinaties, maar dat gebeurt hier niet.Hier wordt deze serie gewoon afgeraden bij ieder scenario. Vanaf het moment dat de naam focus+ valt, komt het woord 'problemen' in dezelfde zin nog voor. Beetje jammer hoor, objectief is het in ieder geval niet. De buren kunnen in dat opzicht wel wat beter relativeren ;).

@Randleman prijs en aftersale? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Dietaahhhpro schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:04:
[...]

Akkoord, maar hoe reeël is dit probleem? Hoe grootschalig? Ik denk dat de issue zwaar overdreven wordt, maargoed. Seasonic bashen... zo voelt het wel aan eerlijk gezegd. Als een tv kans op inbranding heeft, ga je hem dan ook links laten liggen? Voor ieder product is er wel een scenario te vinden om het af te raden. maar deze voeding werkt gewoon goed, uitgezonderd bij bepaalde scenario videokaarten. Akkoord dat hij afgeraden wordt bij deze combinaties, maar dat gebeurt hier niet.Hier wordt deze serie gewoon afgeraden bij ieder scenario. Vanaf het moment dat de naam focus+ valt, komt het woord 'problemen' in dezelfde zin nog voor. Beetje jammer hoor, objectief is het in ieder geval niet. De buren kunnen in dat opzicht wel wat beter relativeren ;).

@Randleman prijs en aftersale? :+
Ik raad de voeding gewoon niet aan. Voor hetzelfde geld zijn er voedingen, zoals de genoemde RMx, die geen enkel bekend probleem hebben. Waarom dan alsnog voor eentje gaan met bekende euvels? Of ze nou op dat moment op jouw van toepassing zijn of niet. Ik snap het gewoon niet.. :S. Ik sta open voor argumenten.

Ja ik laat die TV dan links liggen als ik een net zo goed exemplaar kan kopen die geen kans op inbranden heeft :).

Ik kan voor mijzelf zeggen dat ik Seasonic niet aan het bashen ben. Waarom zou ik? Alle fabrikanten hebben zowel goede als minder goede modellen.

Op aftersales kan ik ze beide niet beoordelen. Ik heb dit bij beide bedrijven nog niet nodig gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Randleman op 17-06-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDragonder
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-06 08:52
He mensen, ben doorverwezen naar deze topic.

Hier moet nog een voeding in, willen de geleerden hier mij van advies voorzien? :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenNvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 70,-€ 70,-
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 210,90€ 210,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Randleman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Ik raad de voeding gewoon niet aan. Voor hetzelfde geld zijn er voedingen, zoals de genoemde RMx, die geen enkel bekend probleem hebben. Waarom dan alsnog voor eentje gaan met bekende euvels? Of ze nou op dat moment op jouw van toepassing zijn of niet. Ik snap het gewoon niet.. :S. Ik sta open voor argumenten.

Ja ik laat die TV dan links liggen als ik een net zo goed exemplaar kan kopen die geen kans op inbranden heeft :).

Ik kan voor mijzelf zeggen dat ik Seasonic niet aan het bashen ben. Waarom zou ik? Alle fabrikanten hebben zowel goede als minder goede modellen.

Op aftersales kan ik ze beide niet beoordelen. Ik heb dit bij beide bedrijven nog niet nodig gehad.
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn bvb op amazon al meer mensen die klachten ervaren over de corsairvoeding dan over de seasonicvoeding. :Y Dus ja, relativeren? ;)
https://www.amazon.com/CO...eviews#reviews-filter-bar
https://www.amazon.com/Se...40&sr=8-2#customerReviews

Laat je de tv alsnog links liggen als het een oled scherm bevat ipv lcd? OLED's in het algemeen hebben al meer kans op inbranding. Ik snap je punt, maar het kan niet toevallig zijn dat er incluis deze problemen alsnog de rma's van seasonic lager uitvallen dan die van corsair (via amazon). Amazon is nu niet echt betrouwbaar, maar ik verwacht gelijke resultaten met newegg of eender welke grote hardwarewinkel. Ikzelf zou ook de corsair nemen hoor (kuch kuch), gewoonweg omwille van de wat betere testresultaten, ondanks een duurdere prijs. Ik moet zeggen dat de aftersale van seasonic wel iets is om u tegen te zeggen. Corsair, not so much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dietaahhhpro Je hebt als consument je te wenden tot de verkoper, die dient garant te staan voor een deugdelijk product. bij fabrieksgarantie is het voor de verkoper makkelijk 'om zijn schade te verhalen'. kortom heb je als consument niets met een merkfabrikant te maken.(alleen als die optreedt als verkopende)
het beste is dus dat je met geen aftersales te maken krijgt.

@DikkeDragonder in je topic

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 17-06-2019 19:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Dietaahhhpro schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:21:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn bvb op amazon al meer mensen die klachten ervaren over de corsairvoeding dan over de seasonicvoeding. :Y Dus ja, relativeren? ;)
https://www.amazon.com/CO...eviews#reviews-filter-bar
https://www.amazon.com/Se...40&sr=8-2#customerReviews

Laat je de tv alsnog links liggen als het een oled scherm bevat ipv lcd? OLED's in het algemeen hebben al meer kans op inbranding. Ik snap je punt, maar het kan niet toevallig zijn dat er incluis deze problemen alsnog de rma's van seasonic lager uitvallen dan die van corsair (via amazon). Amazon is nu niet echt betrouwbaar, maar ik verwacht gelijke resultaten met newegg of eender welke grote hardwarewinkel. Ikzelf zou ook de corsair nemen hoor (kuch kuch), gewoonweg omwille van de wat betere testresultaten, ondanks een duurdere prijs. Ik moet zeggen dat de aftersale van seasonic wel iets is om u tegen te zeggen. Corsair, not so much.
Tja, ik kijk niet echt naar userervaringen wat dit soort producten betreft. Merendeel heeft er te weinig kennis over om er iets zinnigs over te zeggen.

Wat die TV betreft gaat het hier om 2 producten die hetzelfde bieden, behalve dat de een bekend probleem heeft(of je er nou last van hebt of niet op dat moment) en de ander niet..

Gelukkig hebben we wat voedingen betreft redelijk wat te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Seasonic schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:38:

If you dig deep enough, you can find faults in every power supply. Many power supply testers only do performance testing and do not look at safety or long-term reliability issues. Things such as creepage distances and isolation layers can be far more dangerous than something such as ripple during OPP.
No one ever said that the high ripple during high load is the worse that can happen. It's just a problem that shouldn't happen and doesn't happen by good power supplies from manufactures that have a good quality control and do extensive testing.
Our engineers take every issue seriously and make a judgment and determination whether if it requires an immediate solution or can wait for the next revision schedule. It would not make any sense, normal sense or business sense to sell products that will cause damage to the consumer and in the ultimate end, to ourselves.
It's quite simple, high ripple puts more stress on components, everyone that has some knowledge about electronics knows that. Higher stress means shorter lifetime, but it doesn't effect Seasonic at all. It's simply almost always impossible to know how a PC components has died for a consumer. And because the ripple isn't extreme like 1V or more, it's likely to survive a two year warranty. So if a component dies because of the high ripple the Seasonic PSU produces no one is gonna blame the PSU.
The FOCUS platform is very stable and the VGA issue was because our circuit design took into consideration PSU internal component protection as a priority and at the same time still meet Intel specifications. Aris (CMaris) has clarified this point as well and the responsibility should rest with the VGA manufactures to stay within specification to ensure compatibility. Nevertheless, we have made the modifications on our side to ensure compatibility and many view this action as admission to fault. But we view this as support to our customers. 2 sides to every coin.
You said before that the graphics card was outside the Intel spec, but never posted any proof when you where asked. Because I never found that specification.
As for the OPP ripple, our RD found this to be a very limited and low-risk issue and only occurs during non-normal usage and operations when the power supply goes into OPP mode and even then, the ripple issues is very short period in time. If some believe this is a big problem, then I am sorry, our RD do not think so. Why would we not want to fix a problem that can be damaging to both ourselves and our customers? Where lies the logic in this? Especially when the warranty that we provide on the product is up to 10 years? Now I can imagine The_Mask says we want to lie to sell as much as possible, sure that would work great if we did not provide any warranty or very short warranty and hope for the best. But 10 years warranty? The more we sell, the more pain we will have... why would we want to do that? This would be strange logic.
Like I said before already and explained again here above, there is no downside for Seasonic. The only downside is bad publicity. Which can be fixed of course by downplaying the issue....
Dietaahhhpro schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:08:

Betreffende die kop koffie. Voor degenen die enkel 1 kant van het verhaal geloven, The_Mask_ had hier niets mee te verliezen door op dit verzoek in te gaan, zeker als je zo geïnteresseerd in voedingen bent geeft het me toch vraagtekens door dit te weigeren. Hij kon bvb de audio opnemen om de antwoorden van seasonic zwart op wit vast te zetten. Waarom zou seasonic zo'n risico nemen als de problemen effectief zo grootschalig zijn? Wat mij betreft was ik hier eigenlijk erg benieuwd naar dit te horen, maargoed. De kop koffie is er niet gekomen, waardoor ik best wel sceptisch ben over dit hele gebeuren, over iedere kant van het verhaal.
Zoals ik al zei is het toch totaal nutteloos om het halve land door te reizen om precies hetzelfde te zeggen als nu. Wat zou dan helpen denk je? Als je alles van het begin af aan gelezen had, had je ook al duidelijk gezien dat Seasonic de problemen elke keer onder het tapijt probeert te schuiven. Vandaar dat iedereen dat elke keer ook aangeeft dat ze dat doen.... Hoe denk je dat er dan er iets gaat veranderen. Mijn ervaring met bedrijven die zelf niet willen veranderen is ook gewoon dat ze niks veranderen, ook niet als ze langskomen, zelfs als ze het zelf aanbieden. Eerst moet met zelf toch echt dingen willen veranderen anders gaat er echt niks veranderen.

Seasonic is bijvoorbeeld ook al jaren verteld dat ze een opvolger nodig hebben voor de ondertussen tien jaar oude Seasonic S/M12II (EVO) 520/620W. Omdat die sinds de Intel Haswell CPU's niet meer voldoen aan de laatste ATX specificatie en ook de beveiligingen van de voeding deugen niet. Maar nog steeds niks. Voor een fabrikant die het puur en alleen van voedingen moet hebben doen ze het dus best wel erg slecht.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:45:
Het begint inderdaad een redelijk vervelende discussie te worden over de Focus Plus serie.

Ik heb er 5 gemonteerd waarvan er niet 1 met problemen is teruggekomen.
Er is een systeem bij waar de Asus strix gtx 970 in zit, dit systeem is gebouwd vlak na de release van de Focus Plus Gold en dat vertoont niet de mankementen die in de review genoemd worden, ook niet onder full load.
Je bent de eerste die hier langs komt en zegt het probleem niet te hebben. Probleem is gewoon erkend door Seasonic, maar niet opgelost, ze hebben een workaround gemaakt met condensator in de kabel welke je moet aanvragen.
De review op de website van PCEVA is voor mij onleesbaar, mijn Chinees is beperkt. Verder kom ik nergens een review of test tegen die het ripple probleem reproduceert, dat is toch de grondslag voor een betrouwbare conclusie en degelijk advies?
Gebruik Google Translate, maar ook dit probleem is erkend door Seasonic. Dus ook dit probleem bestaat gewoon. Maakt toch niet uit wie het probleem heeft gevonden?
Ik lees trouwens hierboven dat Seasonic het probleem onderkent en aangeeft dat de hoge ripple slechts zeer kort optreedt.
Begrijp je het probleem wel goed?
Gelijk speelt in mijn achterhoofd ook nog even mee dat de politieke betrekkingen tussen China en Taiwan nou niet echt rooskleurig zijn en scoop printjes kan ik ook wel photoshoppen, dat is niet zo'n probleem.
Alle problemen zijn uiteindelijk erkend door Seasonic, ook al koste het wat moeite voordat ze dat deden. Want ze hebben ze eerst glashard ontkend. Je kunt de berichten wel terug lezen.
Inmiddels draait de Focus Plus Gold 550W hier al bijna 2 jaar zonder een enkel probleem met een GTX 1080ti.
En wat wil je hiermee zeggen? Er zijn zelf mensen die denken dat hun extreem gare voeding die extreem hoge ripple afgeeft aan hun componenten goed werkt.
Het stoot mij tegen de borst dat er een negatief advies wordt gegeven terwijl ik uit veel userreviews, ook op andere sites, opmaak dat men zeer tevreden is over het product.
En het gaat uiteindelijk altijd om de praktijkervaring.
Verder geloof ik niet dat Seasonic 10 jaar garantie geeft op een ondeugdelijk product.
Echt iedereen weet dat 99% van de userreviews nutteloos zijn, omdat de schrijver niet kan beoordelen of een product werkelijk goed werkt.
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:48:
[...]

De Focus voedingen die het eerste jaar werden geproduceerd hadden problemen met hoge piekverbruik. Niet met GTX 1080 Ti kaarten, het probleem kon wel optreden met deze videokaart, maar het probleem had niks met het type videokaart nodig.
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Er is toch nooit gezegd dat er een hoge RMA rate is doordat ze massaal stuk gaan?

Maar volgens mij weet iedereen hier wel dat voedingen kopen op basis van userreviews op Amazon of Newegg wel het domste is wat je kunt doen.

Maar misschien is het handig dat jij en ook E65 zich eerst gaan inlezen, want jullie gaan nu van alles roepen waarvan ook alles eerder al ontkracht is. Jullie doen nu net of de problemen niet bestaan of opgelost zijn of zo, maar het is al heel vaak gepost dat het niet het geval is.

Want het gaat nu weer pagina's door en waarom?

Alleen maar omdat iemand dacht dat de Seasonic Focus een goede keuze zou zijn en vervolgens alleen maar dit te horen krijgt.
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:30:
[...]

De Seasonic Focus serie heeft nogal veel problemen en is hierdoor geen aanrader.
Dat is gewoon een feit en blijft ook een feit, want Seasonic geeft zelf al aan de problemen niet op te lossen. Is nu trouwens ook gewoon te laat omdat als ze het nu oplossen, voedingen gaan produceren en gaan verschepen dan ben je gewoon enkele maanden verder en dan is de opvolger er al volgens Seasonic. Voor hun is dus downplayen van het probleem ook het enige wat ze kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 17-06-2019 23:45 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:32:
Je bent de eerste die hier langs komt en zegt het probleem niet te hebben. Probleem is gewoon erkend door Seasonic, maar niet opgelost, ze hebben een workaround gemaakt met condensator in de kabel welke je moet aanvragen.
Correctie, ik ben de eerste die het meld.
Verder is op het bewuste systeem de workaround niet eens gebruikt. Misschien zijn andere factoren of componenten ook een oorzaak?
Gebruik Google Translate, maar ook dit probleem is erkend door Seasonic. Dus ook dit probleem bestaat gewoon. Maakt toch niet uit wie het probleem heeft gevonden?
Het probleem is nergens anders gereproduceerd, dat is mijn case.
Of het nu wel of niet bestaat of daadwerkelijk schadelijk is kan ik op basis van 1 review niet overtuigend aannemen.
Begrijp je het probleem wel goed?
Ja, ik heb voldoende kennis in huis om te begrijpen dat een excessieve ripple schade kan veroorzaken.
Alle problemen zijn uiteindelijk erkend door Seasonic, ook al koste het wat moeite voordat ze dat deden. Want ze hebben ze eerst glashard ontkend. Je kunt de berichten wel terug lezen.
Ik heb het topic meerdere malen goed bestudeerd en op basis van mijn overtuiging hoe je tot een valide en betrouwbare conclusie komt, niets kunnen vinden dat mij op andere gedachten brengt.
En wat wil je hiermee zeggen? Er zijn zelf mensen die denken dat hun extreem gare voeding die extreem hoge ripple afgeeft aan hun componenten goed werkt.
Dat ben ik met je eens.
Echt iedereen weet dat 99% van de userreviews nutteloos zijn, omdat de schrijver niet kan beoordelen of een product werkelijk goed werkt.
Dus zetten wij een grote groep eindgebruikers weg als sukkels, moet ik dat zo opvatten?
Maar volgens mij weet iedereen hier wel dat voedingen kopen op basis van userreviews op Amazon of Newegg wel het domste is wat je kunt doen.
Niet iedereen is elektrotechnisch ingenieur en heeft de benodigde testapparatuur in huis, velen richten zich inderdaad op userreviews + productreviews.
Maar misschien is het handig dat jij en ook E65 zich eerst gaan inlezen, want jullie gaan nu van alles roepen waarvan ook alles eerder al ontkracht is. Jullie doen nu net of de problemen niet bestaan of opgelost zijn of zo, maar het is al heel vaak gepost dat het niet het geval is.
Dat had ik dus grondig gedaan en volgens mij meld ik nergens dat de issues niet bestaan. Ik doe dus niet of de problemen niet bestaan of bestaan hebben, dat is een aanname van jou.
Want het gaat nu weer pagina's door en waarom?
Ik had al aangegeven dat wat mij betreft de discussie klaar is.
Seasonic. Voor hun is dus downplayen van het probleem ook het enige wat ze kunnen doen.
Mocht dit zo zijn dan is dat niets nieuws in hardwareland.
Verder twijfel ik nergens aan jouw kennis en kunde, zoals aangegeven was het vooral de frequentie van posts op tweakers waarbij een hoog papegaaiengedrag opviel dat zich niet beperkte tot deze serie en voor de objectieve lezer zonder kennis neer kwam op het degraderen van een compleet merk.
Dus nogmaals, dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld, echter, ook ik mag mijn ervaringen delen.
Daar is tenslotte een forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11

Nip

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen dus alvast excuses als ik verkeerd zit.

Ik volg deze Seasonic discussie al langer en had in een vorige build een Seasonic Prime Ultra Platinum waar ik ook problemen mee kreeg na verloop van tijd. Maar verder wil ik absoluut niet mengen in de discussie want ik heb maar 1 individuele ervaring.

Voor een nieuwe build ben ik op zoek naar een gold of platinum 550w of 650w voeding. Wat zouden jullie wél aanraden? Voor een i5-9600k en RTX 2060 combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Nip schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:53:
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen dus alvast excuses als ik verkeerd zit.

Ik volg deze Seasonic discussie al langer en had in een vorige build een Seasonic Prime Ultra Platinum waar ik ook problemen mee kreeg na verloop van tijd. Maar verder wil ik absoluut niet mengen in de discussie want ik heb maar 1 individuele ervaring.

Voor een nieuwe build ben ik op zoek naar een gold of platinum 550w of 650w voeding. Wat zouden jullie wél aanraden? Voor een i5-9600k en RTX 2060 combi.
Een goede 550 watt zoals de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is voldoende inclusief overclock. Je zou de 650w versie kunnen pakken mocht je nog eens een videokaart upgrade willen doen en het prijsverschil is ook maar een paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11

Nip

Randleman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Een goede 550 watt zoals de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart is voldoende inclusief overclock. Je zou de 650w versie kunnen pakken mocht je nog eens een videokaart upgrade willen doen en het prijsverschil is ook maar een paar euro.
Top, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bco
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 23:18

bco

You don't need eyes to see...

Voor de volgende build zoek ik een geschikte voeding:

#Product
1HP Intel Core i5-2400 Tray
1Supermicro X9SCM-F
12Samsung HD204UI, 2TB
2IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x
1Norcotek RPC-4224
4Kingston ValueRAM KVR1333D3E9S/8G
1OCZ Agility 3 60GB

Voor het voeden van de backplane heb ik 12x Molex aansluiting nodig. Ik overweeg een modulaire tweedehands en heb een tweetal vragen:

1) In hoeverre is een tweedehands aan cq af te raden?
2) Zou bijvoorbeeld een Corsair HX750W afdoende zijn?

You need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bco schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:21:

1) In hoeverre is een tweedehands aan cq af te raden?
Tweedehands kan een prima optie zijn, maar voor zo'n server dan wel een echt goede en niet al te oude tweedehands voeding.
2) Zou bijvoorbeeld een Corsair HX750W afdoende zijn?
Ja, maar een 10 jaar oud model zou ik zeker niet doen.

Beste is om maximaal vier hardeschijven op één kabelboom aan te sluiten, waardoor je dus drie kabels met elk vier molex connectors nodig hebt. Tegenwoordig hebben voedingen veel minder molex connectors, dus kom je automatisch op een modulaire voeding, waarbij losse kabels goed verkrijgbaar zijn. Anders ga je geen interessante voeding vinden.

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart bijvoorbeeld met twee extra molex kabels, https://www.corsair.com/e...4-Connectors/p/CP-8920112 is degene die je nodig hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Correctie, ik ben de eerste die het meld.
Verder is op het bewuste systeem de workaround niet eens gebruikt. Misschien zijn andere factoren of componenten ook een oorzaak?
Dat zeg ik je bent de eerste die hier mee komt in dit topic, maar ook op andere forums zoals jonnyGURU, zijn genoeg mensen die het probleem hebben gemeld, maar geen één waarbij het wel werkte. Aangezien ook Seasonic direct het probleem kon vinden, zou ik er ook vanuit gaan dat elke combinatie niet goed werkt. Ik zou dan ook van de slechtste situatie uitgaan en dat de ripple gevaarlijk hoog is. Er is immers niks wat het tegendeel bewijst.
Het probleem is nergens anders gereproduceerd, dat is mijn case.
Of het nu wel of niet bestaat of daadwerkelijk schadelijk is kan ik op basis van 1 review niet overtuigend aannemen.
Seasonic erkend zelf ook het probleem. Je denkt dat ze het zeggen, terwijl het er niet is?
Dus zetten wij een grote groep eindgebruikers weg als sukkels, moet ik dat zo opvatten?
Als jij dat vind moet je zelf weten, ik vind dat iig niet. Maar dat staat helemaal los van het feit wat ik gaf.
Niet iedereen is elektrotechnisch ingenieur en heeft de benodigde testapparatuur in huis, velen richten zich inderdaad op userreviews + productreviews.
En daar speelt Seasonic dus op in, door verschillende mensen zonder enige kennis over het onderwerp een review te laten schrijven, zo vallen de review die de problemen melden niet meer op.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipking94
@-The_Mask- Omdat je nog niet eens de moeite doet om via DM op een fatsoenlijke manier te willen reageren, maar wel je eigen topic te vervuilen door gal te spuwen op iedereen die het niet met je eens is, bij deze reactie op je erg onprofessionele reactie hierboven. @br00ky bij deze dus al direct een verklaring, moest je die willen hebben.
-The_Mask- schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:32:

Zoals ik al zei is het toch totaal nutteloos om het halve land door te reizen om precies hetzelfde te zeggen als nu. Wat zou dan helpen denk je?
Waarom nutteloos? Als mij iets interesseert, doet afstand er echt totaal niets toe. En gezien je standvastig beschuldigingen blijft uiten terwijl je geen flauw idee hebt wat de schaal van jouw geclaimde problemen wel is en of ze nog steeds vacant zijn, betwijfel ik je intentie in deze hele discussie. Wat je nu doet is gewoon laster van Seasonic. Als Seasonic het minder goed met je voorhad, zou de situatie misschien wel heel wat minder interessant voor je kunnen uitdraaien...

Wat heeft Seasonic te verliezen door je op de koffie uit te nodigen? Wat heb jij te verliezen, buiten een dag opgescheept te zitten bij Seasonic HQ? In ieder geval is een face to face gesprek heel wat meer verhelderend dan de keyboardheld die je hier probeert uit te hangen. Rest my case :X
Als je alles van het begin af aan gelezen had, had je ook al duidelijk gezien dat Seasonic de problemen elke keer onder het tapijt probeert te schuiven.
Waarom insinueer je nu dat ik dat niet heb gedaan? En dat zie ik ook, maar ik zie ook iemand die zijn mening blijft doordrammen over een slechte voeding met problemen, terwijl die niet eens weet hoe grootschalig dit is en of dit wel van toepassing is voor iedere user case.
Ook weer volledig mee akkoord! Maar hoe verklaar je dan dat de percentages rma van seasonic alsnog ongelofelijk laag zijn in vergelijk met andere voedingen? Onwetendheid van de issues van de focus+ serie met bepaalde videokaarten bij de doorsnee gebruiker? Denk je dat dit de enige reden is? Na verloop van tijd zullen de meesten toch ondervinden dat wat ze ook vervangen, het probleem blijft voorkomen? Raad jij een andere voeding die meer uitval heeft dus meer aan dan eentje die minder uitval heeft, maar problemen bij bepaalde serie videokaarten vertoont? Want dat is wat je op dit moment doet.

Bij iemand die je mening niet deelt, altijd op de persoon spelen, waarom? Als je een kritische blik hebt, siert het je meer om te beargumenteren dan te insinueren. Maar in het hele seasonicgebeuren heb ik nog niet veel van die kritische houding gezien. Enkel maar insinuaties gebaseerd op een handjevol usercases, die alleen maar via mondelinge overdracht zijn bevestigd. Sorry, maar dat neem ik niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stel je even aan, ik had gewoon nog geen tijd, daarom duurde het antwoord op bovenstaande reactie ook 5 dagen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dietaahhhpro Wat heeft het voor nut om iets te bespreken met een bakje koffie, terwijl alles al is gezegd.
'problemen' zijn bekend en erkend, en men maak een versie .2 V2 of dergelijks. Ikzelf zou er ook geen nut in zien om dit te doen. Gesponsorde reviews beïnvloeden. ( artikel op hwi laten verwijderen. voedingen weggeven
om userreview te laten plaatsen) verder weet je zelf ook donders goed dat er genoeg mensen zijn die 550/650w voeding kopen bij een systeem met 1060,1050Ti etc) Dan is de kans dat er wat misgaat minder.
qua hogere ripple komt vaak de schade pas later inzicht, en linkt men niet gelijk aan voeding bij garantieaanspraak. Nogmaals is het hier een open forum waar men advies vraagt bij voor hun build, dan geef je eerder de 3-4 andere opties dan een voeding die problemen heeft. voor laag verbruik adviseer je sowieso geen 550/650w. dan kom je uit bij 400/450w.

Je wilt niet hebben dat men zegt; Op GoT heeft die en die mij een voeding aangeraden, en nu zit ik met de gebakken peren.

Dus een bakje koffie, om nogmaals hetzelfde te horen wat al bekend is heeft weinig nut.

Nu afwachten wat de 2.0 versie of hoe de nieuwe serie gaat heten, het er vanaf brengt.

(dit heeft niets met laster te maken. het feit berust hier wel op waarheid, wat ook is erkend door fabrikant.
er is eerder sprake van Dwaling door fabrikant dan laster op oa dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Hackus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:18:
@Dietaahhhpro Wat heeft het voor nut om iets te bespreken met een bakje koffie, terwijl alles al is gezegd.
Is dat zo? Waar is getest dat dit probleem frequent voorkomt? Buiten een handjevol mondelinge reviewers heb je geen houvast? In welke usercases komt dit voor? Wat is de oorzaak, buiten een vage 'out of atx-spec'? Wat voor aanpassingen zijn er aan de v2 doorgevoerd en waarom? De beschuldigingen berusten enkel op insinuaties en voortbouwingen op wat seasonic en een handjevol gebruikers zegt, hoe kan je dat objectief en serieus nemen? Dat is dus laster.
Je wilt niet hebben dat men zegt; Op GoT heeft die en die mij een voeding aangeraden, en nu zit ik met de gebakken peren.
Dat risico heb je altijd en met 10j garantie zou ik me echt niet druk maken. Daarom dat het ook een advies noemt, geen verplichting. De voeding is ondertussen al 2j op de markt en nog steeds zijn het aantal usercases met de genoemde issues schrijnend klein, dat lijkt me geen toeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dietaahhhpro schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Is dat zo? Waar is getest dat dit probleem frequent voorkomt? Buiten een handjevol mondelinge reviewers heb je geen houvast? In welke usercases komt dit voor? Wat is de oorzaak, buiten een vage 'out of atx-spec'? Wat voor aanpassingen zijn er aan de v2 doorgevoerd en waarom? De beschuldigingen berusten enkel op insinuaties en voortbouwingen op wat seasonic en een handjevol gebruikers zegt, hoe kan je dat objectief en serieus nemen? Dat is dus laster.
Dat kun je beter aan betreffende fabrikant zelf vragen, of alle berichten hier omtrent lezen.
SS lijkt mij zelf wel ondertussen degelijk bewust.

De rest van je bericht is jou mening. Maar oa jij insinueert dat TS minder geloofwaardig overkomt, omdat hij geen bakje koffie wil drinken met betreffende fabrikant.

(maar zoals ik eerder al heb gepost snap ik het doordrammen hierover niet !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Hackus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:35:
[...]

De rest van je bericht is jou mening. Maar oa jij insinueert dat TS minder geloofwaardig overkomt, omdat hij geen bakje koffie wil drinken met betreffende fabrikant.
Inderdaad, het is gemakkelijk iemand te beschuldigen en wanneer er dan wordt voorgesteld verheldering te willen geven daar niet op willen ingaan, maar wel koste wat kost dezelfde beschuldigingen blijven doordrammen, die nog niet eens objectief gestaafd kunnen worden. Nee, dan neem ik het niet serieus, maar ik heb al gemeld dat ik beide kanten niet serieus kan nemen in dit verhaal. Maargoed, verder woorden eraan vuilmaken heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dietaahhhpro schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Inderdaad, het is gemakkelijk iemand te beschuldigen en wanneer er dan wordt voorgesteld verheldering te willen geven daar niet op willen ingaan, maar wel koste wat kost dezelfde beschuldigingen blijven doordrammen, die nog niet eens objectief gestaafd kunnen worden. Nee, dan neem ik het niet serieus, maar ik heb al gemeld dat ik beide kanten niet serieus kan nemen in dit verhaal. Maargoed, verder woorden eraan vuilmaken heeft geen zin.
Het is niet beschuldigen, het is een fout in het ontwerp van een voeding, en dat hebben ze erkend, dus is bekend. (tijdelijke oplossing zou extra PEG/PCIe kabel zijn)en met uitbrengen van versie 2 zou het beter zijn. (afwachten dus) opheldering en alle communicatie is hier in dit topic open voor iedereen te lezen(dus geen achterkamertjes politiek) (ontkenningsfase van SS is al lang achter de rug)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Dietaahhhpro schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:46:
[...]
Inderdaad, het is gemakkelijk iemand te beschuldigen en wanneer er dan wordt voorgesteld verheldering te willen geven daar niet op willen ingaan
Die verheldering kan hier prima op het forum gegeven worden. Waarom zouden ze iets face to face wel willen zeggen maar in het openbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Is een Gigabyte G750H een goede voeding voor de PC die ik binnenkort wil gaan bouwen?

Ik krijg helaas geen reply meer in m'n build topic.

Nagenoeg alles ligt vast qua hoe m'n build er uit gaat zien.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk een 65Watt TDP CPU, de AMD R5 2600/3600(nog even de reviews v/d 3600 afwachten), maar ik wil qua voeding genoeg headroom hebben om eventueel over een aantal jaar te kunnen upgraden naar een 8c/16t 105Watt TDP CPU.
Dit is de build zoals hij hoogstwaarschijnlijk gaat worden, ik twijfel alleen nog tussen 16/32GB RAM.
Het enige onderdeel dat ik ook al echt in huis heb is de Sapphire Nitro+ Vega 64 (omdat je die laatst voor €375,- via amazon.de kon kopen).
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenSapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 421,16€ 421,16
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 RGB€ 64,95€ 64,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
2Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 89,90€ 179,80
1VoedingenGigabyte G750H€ 76,-€ 76,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 40,01€ 40,01
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,97

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik het goed begrijp is het relatief simpel om de Vega 64 te undervolten, dat zou ik dan ook willen gaan doen.
Maar tegelijkertijd wil ik (wat volgens mij dan ook weer wat extra v/d PSU kan vragen) wel m'n CPU en RAM kunnen overklokken.

Ik lees veel verschillende dingen. De één zegt dat ik met een Vega 64 een 850Watt PSU nodig hebt, en een ander zegt dat ik me ook met een kwalitatief goede 600Watt PSU prima kan redden.

Goedkoper is beter.
Ik hoop dat de G750H nog weer opnieuw voor 65,- beschikbaar wordt bij amazon.de, hij is momenteel uitverkocht daar.
In eerste instantie wilde ik voor een <€60,- PSU gaan(plus minus 500Watt), maar toen was het nog de bedoeling dat de GPU een RTX 2060 zou worden) maar ik snap dat ik nu met de Vega 64 waarschijnlijk een stuk(je) duurder uit ben.
Al met al is dan de vraag uiteindelijk iets van: Met welke PSU ben ik zo goedkoop mogelijk uit, maar zit ik nog wel echt safe qua een kwalitatief goede voeding + genoeg vermogen hebben?

Wat is jullie advies?
Alvast bedankt

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BeetjeVreemd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:31:

Al met al is dan de vraag uiteindelijk iets van: Met welke PSU ben ik zo goedkoop mogelijk uit, maar zit ik nog wel echt safe qua een kwalitatief goede voeding + genoeg vermogen hebben?
pricewatch: Riotoro Onyx 750W

Is een voeding gemaakt door Great Wall gebaseerd op een modern LLC resonant converter design met synchrone rectificatie en DC-DC. De helft van de Corsair CX x50 voedingen gebruikt ook dit design, de andere helft een design van CWT.

Review: https://www.tomshardware....50w-psu,review-34003.html

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 25-06-2019 18:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
Seasonic heeft een nieuwe S12III serie in het assortiment geplaatst? thoughts?
pricewatch: Seasonic S12III 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Dietaahhhpro schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:42:
Seasonic heeft een nieuwe S12III serie in het assortiment geplaatst? thoughts?
pricewatch: Seasonic S12III 450W
Ik kan geen review vinden, jij meer geluk? MIsschien omdat die nog niet echt uit is..

Het was ook wel tijd om de S12II een update te geven.
Ik mis wel OTP op de website, en hoop dat ze wel voor DC-DC gaan i.p.v. een group regulated ontwerp. Moet kunnen tegenwoordig gezien andere budget modellen dit ook hebben (bijv. corsair cxm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
https://aphnetworks.com/reports/seasonic-s12iii-500w/3

Geen DC-DC en geen japanese caps (in hoeverre dit echt iets zegt), al wordt dit wel op de website/datasheet vermeld?
Weet verder niet hoe betrouwbaar deze website is.

[ Voor 7% gewijzigd door Randleman op 27-06-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Randleman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:40:

Geen DC-DC en geen japanese caps, al wordt dit wel op de website/datasheet vermeld?
Er staan foutjes in het artikel, zoals het deze zin:
"Further research reveals the fan operates at 12V and [up to] 0.18A."

9,2W onbelast verbruik is nogal hoog ("great" volgens de site), als die meting klopt zou ik alleen al daarom deze voeding links laten liggen tenzij je systeem altijd meer dan 100W verbruikt. Ter vergelijking: mijn servers verbruiken nog minder dan deze voeding op zichzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
mrmrmr schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Er staan foutjes in het artikel, zoals het deze zin:
"Further research reveals the fan operates at 12V and [up to] 0.18A."

9,2W onbelast verbruik is nogal hoog ("great" volgens de site), als die meting klopt zou ik alleen al daarom deze voeding links laten liggen tenzij je systeem altijd meer dan 100W verbruikt. Ter vergelijking: mijn servers verbruiken nog minder dan deze voeding op zichzelf...
Wat is er fout aan die zin? Dat zijn toch gewoon de specs van de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Randleman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:11:
Wat is er fout aan die zin? Dat zijn toch gewoon de specs van de fan?
Het is een maximum dat zelden in de praktijk zal voorkomen.

Als dit altijd zou gelden zou die fan 2,16W verbruiken, wat nogal veel is. De realiteit zal zijn dat de fan veel minder verbruikt. Die 2,16W wordt waarschijnlijk alleen benaderd tijdens het aanslingeren van nul naar volle snelheid, wat niet zal gebeuren in de praktijk. Zie de curve van de fansnelheid op de site van Seasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
mrmrmr schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Het is een maximum dat zelden in de praktijk zal voorkomen.

Als dit altijd zou gelden zou die fan 2,16W verbruiken, wat nogal veel is. De realiteit zal zijn dat de fan veel minder verbruikt. Die 2,16W wordt waarschijnlijk alleen benaderd tijdens het aanslingeren van nul naar volle snelheid, wat niet zal gebeuren in de praktijk. Zie de curve van de fansnelheid op de site van Seasonic.
Ah op die manier.. is dus technisch niet fout wat er staat :9. Anders zou de Seasonic website ook niet kloppen want daar staat "Power = 650 W". De realiteit zal zijn dat de voeding bijna nooit 650w zal leveren.

Beetje mierenneuken dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Randleman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Ah op die manier.. is dus technisch niet fout wat er staat :9. Anders zou de Seasonic website ook niet kloppen want daar staat "Power = 650 W". De realiteit zal zijn dat de voeding bijna nooit 650w zal leveren.

Beetje mierenneuken dit :+
Eh nee, het gaat om de formulering. "operates" suggereert dat dit het verbruik is tijdens gebruik terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
mrmrmr schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:33:
[...]

Eh nee, het gaat om de formulering. "operates" suggereert dat dit het verbruik is tijdens gebruik terwijl dat niet zo is.
oke :/

Anyway, qua eerste indruk lijkt het niet echt een interessante voeding. Geen OTP, geen OCP, geen DC-DC.. Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Randleman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:40:

Geen DC-DC en geen japanese caps (in hoeverre dit echt iets zegt), al wordt dit wel op de website/datasheet vermeld?
Je kunt de foto's gebruiken, maar de zeer beperkte metingen heb je al niks aan. Het is dus nuttig voor iemand die aan de hand van de plaatjes wat over de voeding kunnen zeggen. Maar de foto's zijn niet heel geweldig, dus dat is ook vrij lastig.

https://post.smzdm.com/p/aoo69md7/
http://www.f14lab.com/201...nic-s12iii-500550650.html
Zijn interessanter.

Zijn het interessante voedingen? Nee niet echt.

Voor Seasonic is het te hopen dat de Core serie wel wat is.
https://seasonic.com/core-gx
https://seasonic.com/core-gc
https://seasonic.com/core-gm

Anders hebben ze straks een S12II serie welke zwaar verouderd is, een S12III opvolger welke ook al niet zo veel is, een Focus serie die geplaagd wordt door allerhande problemen en een Prime Ultra serie die eigenlijk te weinig bied voor de prijs welke er voor gevraagd wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 18:19
Het wordt tijd om hier eens om advies te gaan vragen, want ik weet niet hoe zwaar de voeding dient te zijn voor het volgende systeem:

pricewatch: MSI B450 Tomahawk
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600X Boxed
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1

Verder 3x 2TB 7200RPM SATA HDDs, 2x 256GB SATA SSDs en 1x NVME SSD. Mocht het voor de voeding uitmaken welke dat exact zijn kan ik het wel opzoeken :)

Probleem is dat ik alles van 380 - 740 al gezien heb qua aanbevelingen en calculators voor verbruik, ik redelijk wil kunnen overclocken als het nodig is en dat ik de ruimte wil hebben om binnenkort op z'n minst naar een RTX 2070 (of gelijkwaardig/beter) te upgraden en later misschien naar een 'hogere' ryzen, dus het moet ook weer niet net wel net niet kunnen. Qua budget zou ik rond de 100 prima vinden, liefst wat lager. Maar ik wil in ieder geval niet de fout maken dat ik een kwalitatief mindere voeding koop puur omdat ik alleen naar wattage aan het kijken was ;)

Be the ._. you always wanted to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Menn- Je GPu verbruikt eens 150w, je Ryzen 3600X tegen de 105w(zonder OC) dan nog watt voor je MB, HD, SSD. dus zit je met 450W prima. met 2070 en OC zou je met goede 550w voldoende moeten hebben.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
fabrieksinfo kabelsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 18:19
Hackus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:59:
@Menn- Je GPu verbruikt eens 150w, je Ryzen 3600X tegen de 105w(zonder OC) dan nog watt voor je MB, HD, SSD. dus zit je met 450W prima. met 2070 en OC zou je met goede 550w voldoende moeten hebben.

pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
fabrieksinfo kabelsets
Ah top, ik zat zelf al rond de 500 te rekenen voor mijn standaard set-up met OC dus dit scheelt weer. Dankjewel!

Be the ._. you always wanted to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Kan ik hier ook een vraag stellen over een muis?

Lijkt mij vrij duidelijk van niet, maar inmiddels heb je een nieuw topic geopend zo te zien.

[ Voor 52% gewijzigd door br00ky op 30-06-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Hallo!

Onlangs wilde ik 4 extra SSD's aansluiten. Ik heb een Seasonic Focus Gold 650W. In de verpakking van de focus zat nog een kabel. Een Type 4 met 4 x sata power aansluiting.

Maar, zodra ik deze aansluit in het rijtje "Sata/Ide/ periperals" gaat de PC niet meer aan. De huidige SSD is aangesloten op een type EB55 stroomkabel. Die ook sata voeding pluggen heeft.

Beide stekkers zijn hetzelfde, 6 polig. Echter zit er bij eentje op een andere plek de 'loze' aansluiting.

Ik ben de draad kwijt. Waarom lever je een kabel mee, dat er voor zorgt dat je de pc niet kan opstarten? (safety)
Misschien is het zo simpel dat ik het niet zie. De kabel maakt sluiting.

- andere poorten geprobeerd: nada
- geen SSD's er op aangsloten, ook geen opstartende pc.

Nu kan ik niet zo snel een bestelling plaatsen voor eenzelfde EB55 kabel. maar kom wel overal een 'splitter' oftwel verlengsnoer tegen.

Help? Wat is de juiste keuze? Wat doe ik verkeerd?

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Speedy_JN
Als er type 4 op staat is het een kabel van Corsair en dat zal zorgen voor kortsluiting. De voeding schakelt dan zo snel mogelijk uit om ervoor te zorgen dat de SSD's niet door branden. Soms is een voeding echter niet snel genoeg en dan zijn de SSD's kapot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

-The_Mask- schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:19:
@Speedy_JN
Als er type 4 op staat is het een kabel van Corsair en dat zal zorgen voor kortsluiting. De voeding schakelt dan zo snel mogelijk uit om ervoor te zorgen dat de SSD's niet door branden. Soms is een voeding echter niet snel genoeg en dan zijn de SSD's kapot.
Vreemd verhaal... het kan dus zijn dat ik zelf de kabel in de Seasonic doos heb gedaan. Dank je voor je snelle antwoord.

Ik ga opzoek naar een EB55 kabel.

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 13:26
Ik ga in Augustus een PC bouwen in de Phanteks Evolv Shift en ben dus op zoek naar een SFX voeding. Nu komt er een Vega 64 Liquid in met een Ryzen 3xxx, waarschijnlijk de 3600(X). Gezien Corsair SF een beetje de enige optie is twijfel ik tussen de 600W en de 750W. De Vega 64 zal ik zeker undervolten, waarbij 600W voldoende lijkt, maar gezien ik de CPU wil overclocken en de GPU later misschien ook, is 750W wel nodig lijkt me. @-The_Mask- Zijn er nog alternatieven voor de Corsair SF in dit voorbeeld?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:56
Beste mensen,

Ik sta op het punt de volgende videokaart aan te schaffen https://tweakers.net/pric...on-rx-vega56-8g-hbm2.html ter vervanging van mijn RX 580.

Afgelopen november heb ik de https://tweakers.net/pric...31/corsair-tx550m-v2.html aangeschaft, ik begreep dat deze voeding kwalitatief goed genoeg moet zijn om zonder problemen de Vega 56 Pulse te draaien (samen met een Ryzen 5 2600). Ik ga de videokaart undervolten en hooguit een minimale overclock geven.

Nu zit ik met het probleem dat de voeding slechts 1x een 8-pins en 1x een 6-pins aansluiting heeft. Voor het mooie zou ik graag een 6 naar 8 pins verloopstuk gebruiken, echter kan ik deze niet vinden in de juiste lengte en zou dus ook een verlengkabel moeten aanschaffen. Ik heb onderstaande 2 kabels gevonden, mijn vraag is of deze geschikt zijn voor mijn voeding en ik dit zonder problemen zo kan aansluiten? Of kan ik ergens een 6 naar 8 pins verloopstuk vinden dat wel lang genoeg is (ik kon het niet vinden)? Of is het beter om de videokaart gewoon met één 8-pins en één 6-pins kabel aan te sluiten, en bij de tweede slot dus 2 pinnen vrij te laten?

Thanks!

1KabelsStartech.com 6-pins PCI Express voeding (V) - 8-pins PCI Express voeding (M)€ 6,69€ 6,69
1KabelsStartech.com 20cm 6-pins PCI Epress Verlengkabel Voeding€ 3,38€ 3,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 10,07

[ Voor 3% gewijzigd door Slupor op 03-07-2019 12:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Slupor hangt er geen 2-pin bij de 6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
Bedankt @Hackus @-The_Mask- voor de reacties. Ik heb er één 8 pins (6+2) kabel bij, de tweede kabel ben ik kwijt :? Deze aansluitingen zitten er op de voeding, dus maar 1x 8-pins.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCtVlKgxssT8qn5tVVtNoXxcKXw=/i/2001429769.jpeg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zit aan de 'kabelboom' denk ik @Slupor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja je moet de kabel van de juiste kant bekijken. Wat aan de voeding zit is niet belangrijk. Dat kan net zo goed gesoldeerd zijn zoals de 24 pins ATX kabel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
Bedankt heren, dan ga ik 'm vanavond even eruit halen :)

Edit: de kabel heeft inderdaad 2x 6+2 pins aansluitingen. Ik had me niet gerealiseerd dat je die gewoon beide op 1 kaart kan aansluiten 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Slupor op 04-07-2019 09:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om mijn huide systeem te gaan upgraden. Er komt een nieuwe GPU en RAM. Over de voeding heb ik mijn twijfels. Op het Sapphire website is een PSU van 750W aangeraden. Echter denk ik dat dit zwaar overkill is en daarom heb ik voor een RM650x gekozen.

Hier is mijn setup:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 113,50€ 113,50
1MoederbordenMSI B350M PRO-VDH€ 86,18€ 86,18
1VideokaartenSapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2€ 275,50€ 275,50
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 57,50€ 57,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,10€ 77,10
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,78

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Maysam Pulse verbruikt niet veel, en 550w is voldoende. (ook al zou je GPU 350w verbruiken)
Je gekozen voeding is goed, maar evt kun je goedkoper uit zijn.

pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

Verder is dit een beter moederbord, ook voor komende upgrade(Ryzen 3000) pricewatch: MSI B450 Tomahawk

(let je wel op dat je kast zga gesloten is)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 07-07-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Hackus schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:46:
@Maysam Pulse verbruikt niet veel, en 550w is voldoende. (ook al zou je GPU 350w verbruiken)
Je gekozen voeding is goed, maar evt kun je goedkoper uit zijn.

pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

Verder is dit een beter moederbord, ook voor komende upgrade(Ryzen 3000) pricewatch: MSI B450 Tomahawk
Ah ok. Ik denk dat mijn huidige Ryzen 1600 CPU mij wel een tijdje tevreden zal houden. Ben niet van plan om dit te upgraden. @Hackus Wat bedoel je precies met 'gesloten'? Wordt het allemaal erg krap in de behuizing met de Vega 56?

[ Voor 6% gewijzigd door Barfi op 07-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Qua Airflow. als Micro-Atx zou ik liever zoiets hebben in goedkopere prijsklasse pricewatch: Fractal Design Focus G Mini 2 intake fans meegeleverd en koop je nog 1 of 2 erbij back en evt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Hackus schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:07:
Qua Airflow. als Micro-Atx zou ik liever zoiets hebben in goedkopere prijsklasse pricewatch: Fractal Design Focus G Mini 2 intake fans meegeleverd en koop je nog 1 of 2 erbij back en evt top
Ik zou hadden moeten vermelden dat mijn lijst bestaat uit mijn huidige setup, mijn excuses. Het gaat hier om een kleine upgrade van mijn RAM, GPU en PSU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:02
Maysam schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Ik zou hadden moeten vermelden dat mijn lijst bestaat uit mijn huidige setup, mijn excuses. Het gaat hier om een kleine upgrade van mijn RAM, GPU en PSU.
Houd de temperatuur goed in de gaten als de Vega 56 erin zit. De Silencio 352 heeft een slechte airflow en daardoor moeite om >200w aan warmte fatsoenlijk af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 14:09
Beste,

Ik overweeg een nieuwe videokaart te aan te schaffen ter vervanging van mijn GTX 790. Het model welke ik wil aanschaffen is

pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2
De videokaart moet in onderstaand systeem komen:

1ProcessorsIntel Core i5-6500 Tray€ 203,-€ 203,-
1MoederbordenGigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenZotac GeForce GTX 970 AMP! Edition€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSamsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 68,90€ 68,90
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CX450M€ 49,90€ 49,90
1Solid state drivesCrucial MX200 2,5" 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,80

Ik verwacht dat mijn huidige voeding niet voldoende is om dit allemaal van stroom te voorzien. Volgens de outervision PSU calculator zal het gevraagde op zo'n 480 watt terecht komen. Een 550 watt voeding lijkt mij net aan de maat. Aangezien ik veel USB apparaten aan de PC heb hangen en in de toekomst misschien de kaart nog ga overclocken, overweeg ik een 650 watt voeding. Ik zit aan onderstaand model te denken aangezien deze erg goed beoordeeld wordt in de reviews.

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Mijn vraag is. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen hiervan. Is dit een goeie keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Worstman schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:07:
Beste,

Ik overweeg een nieuwe videokaart te aan te schaffen ter vervanging van mijn GTX 790. Het model welke ik wil aanschaffen is

pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G

De videokaart moet in onderstaand systeem komen:

1ProcessorsIntel Core i5-6500 Tray€ 203,-€ 203,-
1MoederbordenGigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenZotac GeForce GTX 970 AMP! Edition€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSamsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 68,90€ 68,90
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CX450M€ 49,90€ 49,90
1Solid state drivesCrucial MX200 2,5" 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,80

Ik verwacht dat mijn huidige voeding niet voldoende is om dit allemaal van stroom te voorzien. Volgens de outervision PSU calculator zal het gevraagde op zo'n 480 watt terecht komen. Een 550 watt voeding lijkt mij net aan de maat. Aangezien ik veel USB apparaten aan de PC heb hangen en in de toekomst misschien de kaart nog ga overclocken, overweeg ik een 650 watt voeding. Ik zit aan onderstaand model te denken aangezien deze erg goed beoordeeld wordt in de reviews.

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Mijn vraag is. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen hiervan. Is dit een goeie keuze?
Ik denk dat veel mensen slechte ervaringen hebben met de Gigagbyte Vega 56. Waarom niet voor een Sapphire Pulse Vega 56 gaan als die voor hetzelfde prijs te krijgen is? Deze is de beste versie van Vega 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstman
Dank voor je snelle reactie. Ik heb per abuis het verkeerde model gelinked. Op basis van de ervaringen in het forum had ik inderdard mijn ogen al laten vallen op de Sapphire versie. Ik heb mijn post bewerkt.

Dank voor de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Worstman schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:15:
Dank voor je snelle reactie. Ik heb per abuis het verkeerde model gelinked. Op basis van de ervaringen in het forum had ik inderdard mijn ogen al laten vallen op de Sapphire versie. Ik heb mijn post bewerkt.

Dank voor de opmerking.
Die is alleen interessant bij Amazon. Als je in NL bestelt kan je beter een paar tientjes extra uitgeven aan een GTX 2060. Voordeel is dat je geen nieuwe voeding hoeft te kopen. Vega 56 + nieuwe goede voeding kost net zoveel als een 2060. Dan is een 2060 de betere keuze.
Weet wel dat je hoogstwaarschijnlijk een cpu bottleneck gaat creëren met een Vega 56 of GTX 2060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maysam schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:36:
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om mijn huide systeem te gaan upgraden. Er komt een nieuwe GPU en RAM. Over de voeding heb ik mijn twijfels. Op het Sapphire website is een PSU van 750W aangeraden. Echter denk ik dat dit zwaar overkill is en daarom heb ik voor een RM650x gekozen.
Een Vega56 in die behuizing zou wel eens een probleem kunnen zijn. Vega56 verbruikt nogal veel en al die warmte komt in de behuizing en de airflow is niet bepaald goed bij die behuizing. De behuizing is vooral goed geïsoleerd. Zowel qua geluid als daarmee ook qua lucht.
Worstman schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:07:
Beste,

Je weet dat de CPU niet krachtig genoeg is voor een aantal moderne games op de zware momenten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
@-The_Mask-

Ok daar had in niet aan gedacht inderdaad. Wat als ik een Nvidia GPU neem zoals een GTX 1660?

[ Voor 62% gewijzigd door Barfi op 07-07-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maysam schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:54:
@-The_Mask-

Ok daar had in niet aan gedacht inderdaad. Wat als ik een Nvidia GPU neem zoals een GTX 1660?
GTX 1660 of GTX 1660 Ti zijn idd stukken zuiniger, dat lijkt mij slimmer.

Daarmee heb je een stroomverbruik van minder dan 250W onder volledige belasting.
Voeding als de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W is dan ook al meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstman
Dank voor de reacties.
-The_Mask- schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:45:

Je weet dat de CPU niet krachtig genoeg is voor een aantal moderne games op de zware momenten?
Uszka schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:27:
[...]
Weet wel dat je hoogstwaarschijnlijk een cpu bottleneck gaat creëren met een Vega 56 of GTX 2060.
Ik realiseer mij dat de CPU een bottleneck gaat vormen. Op dit moment is het systeem aardig goed in 'balans'. Een aanpassing betekend uiteraard dat ik deze balans kwijtraak. Mijn motivatie om de GPU als eerste aan te passen is dat de huidige GPU het niet red op 1440p. 1080p schaalt daarbij niet helemaal lekker op de monitor. Vandaar de motivatie om de GPU (en dus PSU) als eerste te upgraden en in een later stadium de CPU (en waarschijnlijk moederbord).
Uszka schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:27:
[...]

Die is alleen interessant bij Amazon. Als je in NL bestelt kan je beter een paar tientjes extra uitgeven aan een GTX 2060. Voordeel is dat je geen nieuwe voeding hoeft te kopen. Vega 56 + nieuwe goede voeding kost net zoveel als een 2060. Dan is een 2060 de betere keuze.
Hier heb ik persoonlijk geen moeite mee. Is er een reden om moeite mee te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
@-The_Mask- @Hackus

Mijn vriend heeft het volgende samengesteld:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 205,05€ 205,05
1MoederbordenMSI B450M Mortar€ 97,-€ 97,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 570 8GD (11266-09)€ 182,98€ 182,98
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 66,40€ 66,40
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 76,23€ 76,23
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,76

Hij heeft de meest van de bovenstaande componenten al binnen. Echter vraag hij zich af wat voor voeding geschikt zou zijn voor dit systeem. Ik heb hem zelf ook angeraden om voor de Ryzen 3600 ipv de 2700. Hij wil graag meer cores omdat hij waarschijnlijk wat simulaties zal uitvoeren voor studie enz. Wat denken jullier hiervan? Is hij niet beter af met Zen2? Ik weet dat de 3600 6 core is maar het is wel de volgende generatie Ryzen. Zijn budget is ongeveer 800-900 euro. Hij is van plan om over een aantal jaren een te upgraden naar een meer krachtige GPU.

Alvast bedankt,

Maysam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Maysam schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:41:
@-The_Mask- @Hackus

Mijn vriend heeft het volgende samengesteld:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 205,05€ 205,05
1MoederbordenMSI B450M Mortar€ 97,-€ 97,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 570 8GD (11266-09)€ 182,98€ 182,98
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 66,40€ 66,40
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 76,23€ 76,23
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,76

Hij heeft de meest van de bovenstaande componenten al binnen. Echter vraag hij zich af wat voor voeding geschikt zou zijn voor dit systeem. Ik heb hem zelf ook angeraden om voor de Ryzen 3600 ipv de 2700. Hij wil graag meer cores omdat hij waarschijnlijk wat simulaties zal uitvoeren voor studie enz. Wat denken jullier hiervan? Is hij niet beter af met Zen2? Ik weet dat de 3600 6 core is maar het is wel de volgende generatie Ryzen. Zijn budget is ongeveer 800-900 euro. Hij is van plan om over een aantal jaren een te upgraden naar een meer krachtige GPU.

Alvast bedankt,

Maysam
Om binnen budget te blijven blijft er weinig over voor een voeding. Sws eerst besparen op die belachelijk dure ssd door een Corsair MP510 480GB of PNY XLR8 CS3030 500GB te nemen. Dan pas is er voldoende ruimte voor een fatsoenlijke voeding als de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Een RX570 voor dik €180 vind ik ook geen beste koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Maysam Als zijn simulaties perfect schalen over 16 threads zal de Ryzen 7 2700 sneller zijn, maar in alle andere gevallen is de Ryzen 5 3600 sneller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Maysam Voor €215,- heb je een pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
6 cores 12 threads. Ik denk dat hij daar beter mee af is. ( RAM moet je wel zelf op hogere snelheid instellen, gaat niet vanzelf naar 3200. modules in bankje 2en4 vanaf cpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 15:29
Goedemiddag, graag vraag ik jullie om jullie wijsheid! Ik zit namelijk te denken aan een GPU update, maar twijfel of mijn voeding voldoet.

De videokaart die er nu in zit heb ik gekozen als tijdelijke oplossing, tot er nieuwe interessante kaarten op de markt zouden komen. Mijn idee was om de RX 5700 te halen, maar nu met de price cut twijfel ik om toch voor de RX 5700 XT te gaan.

In de toekomst ben ik nog wel van plan uit te breiden naar 32 GB werkgeheugen en misschien een milde OC voor de CPU en GPU. Als voeding heb ik toen voor de RM550x gekozen, wat na het lezen van posts hier een goede keuze is gebleken wat betreft kwaliteit.

De concrete vragen: Is de RM550x de juiste voeding voor mijn systeem incl. de RX 5700 XT? En zou de keuze voor deze kaart beperken in de andere plannen (32GB + OC)?

Hier volgt een compleet overzichtje van mijn huidige samenstelling voor wat meer context:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 64,90€ 64,90
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB SC GAMING€ 163,50€ 163,50
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,-€ 85,-
1NetwerkadaptersAsus PCE-AC56€ 50,05€ 50,05
1VentilatorenNZXT AER F - 140MM, Twin Pack€ 23,99€ 23,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 92,90€ 92,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNLMN
  • Laatst online: 14-12-2024
Goedemiddag allemaal,

Ik ben door de aankondiging van de RX 5700 toch wel geinterresserd geraakt in een upgrade. Echter ben ik bang dat mijn voeding niet voldoet. AMD geeft zelf aan dat het minimaal een 600w voeding moet zijn (hier heb ik wel m'n twijfels bij)

Zou mijn huidige voeding volstaan voor een RX 5700 of is een upgrade noodzakelijk?

Hieronder een lijstje van m'n huidige systeem:

1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 161,-€ 161,-
2Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 31,50€ 63,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450€ 39,84€ 39,84

Mocht het niet voldoende zijn, wat is dan een aan te raden voeding?

Thanks!

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
KNLMN schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:12:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben door de aankondiging van de RX 5700 toch wel geinterresserd geraakt in een upgrade. Echter ben ik bang dat mijn voeding niet voldoet. AMD geeft zelf aan dat het minimaal een 600w voeding moet zijn (hier heb ik wel m'n twijfels bij)

Zou mijn huidige voeding volstaan voor een RX 5700 of is een upgrade noodzakelijk?

Thanks!

Koen
Sowieso is de MWE 450w geen goede voeding en officieel niet eens compatibel met je systeem omdat de voeding niet aan de ATX2.4 specificaties voldoet. Corsair RMx 550w 2018 is tijdelijk in prijs verlaagd en is een uitstekende voeding voor je systeem. Budget optie is de be quiet Pure Power 11 400w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KNLMN schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:12:
Goedemiddag allemaal,

Thanks!

Koen
AMD wil safe spelen en weet niet welk systeem jij hebt.
RX5700 zal tegen de 200w verbruiken, en je CPU heeft TDP van 65w, dan nog Watt voor je moederbord en opslag(HD/SSD)
Voor €68,- heb je deze niet-modulaire pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W of semi-modulair a € 71 in NL'se shops pricewatch: Corsair TX550M V2

Niet-modulair(vaste kabel set)
semi-modulair( vaste kabel set met losse kabels)
vol-modulair(losse kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Een vraagje:
Als ik een i5 9600K middelmatig (zeker niet extreem) ga overklokken, is een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart dan de moeite waard tov de iets goedkopere pricewatch: Corsair TX550M V2 ?
Ik vermoed dat het voordeel van de RM voornamelijk ligt bij het stiller zijn, maar mss levert deze toch ook nog stabielere stroom?

[ Voor 4% gewijzigd door Robbedem op 09-07-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Robbedem schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:20:
Een vraagje:
Als ik een i5 9600K middelmatig (zeker niet extreem) ga overklokken, is een pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart dan de moeite waard tov de iets goedkopere pricewatch: Corsair TX550M V2 ?
Ik vermoed dat het voordeel van de RM voornamelijk ligt bij het stiller zijn, maar mss levert deze toch ook nog stabielere stroom?
De RMx is het alleen al waard vanwege de stilte t.o.v. de TX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Robbedem schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:20:
Een vraagje:
Bij je wenslijst 'dit wordt hem' wel voldoende. TX550M V2 is iets compacter en niet semi-modulair 120mm Fan tov 135mm van de RM(en RM heeft 10j fabrieksgarantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:37
Hi allemaal! Ik heb op dit moment het volgende systeem:

1ProcessorsIntel Core i5-4460 Boxed€ 264,99€ 264,99
1MoederbordenGigabyte G1.Sniper B6€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon R9 290 4G GD5 Tri-X (New Edition)€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Green WD20EZRX€ 83,07€ 83,07
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 101,-€ 101,-
1MonitorenDell Ultrasharp U2515H Zwart€ 524,99€ 524,99
1ToetsenbordenLogitech Wireless Combo MK330 Qwerty (Scandinavisch)€ 43,96€ 43,96
1MuizenLogitech Wireless Marathon Mouse M705€ 29,45€ 29,45
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II Evo 520W€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,41

En ik heb de volgende upgrade in gedachten.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 212,51€ 212,51
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 99,-€ 99,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,05€ 77,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,56

Gaat dit passen met de huidige voeding?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
KoningsGap schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:01:
Hi allemaal! Ik heb op dit moment het volgende systeem:

1ProcessorsIntel Core i5-4460 Boxed€ 264,99€ 264,99
1MoederbordenGigabyte G1.Sniper B6€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon R9 290 4G GD5 Tri-X (New Edition)€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Green WD20EZRX€ 83,07€ 83,07
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 101,-€ 101,-
1MonitorenDell Ultrasharp U2515H Zwart€ 524,99€ 524,99
1ToetsenbordenLogitech Wireless Combo MK330 Qwerty (Scandinavisch)€ 43,96€ 43,96
1MuizenLogitech Wireless Marathon Mouse M705€ 29,45€ 29,45
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II Evo 520W€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesCrucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,41

En ik heb de volgende upgrade in gedachten.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 212,51€ 212,51
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 99,-€ 99,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,05€ 77,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,56

Gaat dit passen met de huidige voeding?

Hartelijk dank!
De Seasonic heeft een oud intern design, presteert slecht en heeft slechte beveiligingen. Vervangen is mijn advies. Corsair RM550x 2018 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Hackus schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:18:
[...]

Bij je wenslijst 'dit wordt hem' wel voldoende. TX550M V2 is iets compacter en niet semi-modulair 120mm Fan tov 135mm van de RM(en RM heeft 10j fabrieksgarantie)
Bedankt, heb idd maar voor de RM gekozen. Is wat duurder, maar op het totale budget kan dat er wel af, zolang ik er maar iets voor terugkrijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Er is nu v2 van Coolermaster's MWE serie. Weet alleen niet wat er anders is en of ie beter is. Kan er ook geen review van vinden, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze net uit zijn.

Maar 70 euro voor 750W? Klinkt wel erg budget zelfs voor Coolermaster begrippen met hun (normaal gesproken) hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:40:
Er is nu v2 van Coolermaster's MWE serie. Weet alleen niet wat er anders is en of ie beter is. Kan er ook geen review van vinden, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze net uit zijn.

Maar 70 euro voor 750W? Klinkt wel erg budget zelfs voor Coolermaster begrippen met hun (normaal gesproken) hoge prijzen.
Ik zou Cooler Master niet perse duur willen noemen. Meestal zijn er echter andere fabrikanten die een wat betere voeding hebben.

Maar de MWE White V2 ziet er eigenlijk heel erg goed uit voor de prijs. coolermaster.com ligt eruit, maar via Google zijn de plaatjes nog wel te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/cdn.coolermaster.com/assets/1041/mwe-white-230v-v2-section5-1-imageleftorright.png

Dit is de 450W versie en die maakt gebruik van een modern LLC resonant converter design met synchrone rectificatie en DC-DC. Ziet er eigenlijk wel heel erg goed uit voor een voeding van 40 euro.
pricewatch unsorted: Cooler Master CooMas MWE White 450W ATX23

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
-The_Mask- schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:10:

Dit is de 450W versie en die maakt gebruik van een modern LLC resonant converter design met synchrone rectificatie en DC-DC. Ziet er eigenlijk wel heel erg goed uit voor een voeding van 40 euro.
pricewatch unsorted: Cooler Master CooMas MWE White 450W ATX23
Vraag mij dan af wat die ATX23 in de typeaanduiding op Tnet doet. LLC met DC-DC doet gewoon ATX2.4 lijkt mij.
Weet jij op welk platform deze voeding is gebaseerd?

Edit: zal met 230v te maken hebben denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 12-07-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Uszka schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Vraag mij dan af wat die ATX23 in de typeaanduiding op Tnet doet. LLC met DC-DC doet gewoon ATX2.4 lijkt mij.
Meest logische als je zo'n design gebruikt in je low-end series is om ATX 2.52 compatibel te zijn. Dus ik zou zeggen ATX 2.52.
Weet jij op welk platform deze voeding is gebaseerd?
Nee het is duidelijk niet van een veel gebruikte fabrikant waar je een design kiest en die dan uitbrengt met eventueel wat (kleine) veranderingen. Dus geen Seasonic, Super Flower, CWT, FSP of High Power bijvoorbeeld.

De manier van bouwen/het uiterlijk komt mij echter wel bekend voor, ik kan het alleen zo snel niet plaatsen. Zou denken AcBel of Chicony bijvoorbeeld.
Gospower dus

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:37:
[...]
Meest logische als je zo'n design gebruikt in je low-end series is om ATX 2.52 compatibel te zijn. Dus ik zou zeggen ATX 2.52.

[...]

Nee het is duidelijk niet van een veel gebruikte fabrikant waar je een design kiest en die dan uitbrengt met eventueel wat (kleine) veranderingen. Dus geen Seasonic, Super Flower, CWT, FSP of High Power bijvoorbeeld.

De manier van bouwen/het uiterlijk komt mij echter wel bekend voor, ik kan het alleen zo snel niet plaatsen. Zou denken AcBel of Chicony bijvoorbeeld.
Dat staat ook op de site (ATX 12V 2.52)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Dat staat ook op de site (ATX 12V 2.52)
Ik zie het kon de site alleen gister en net niet bereiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-The_Mask- schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Ik zie het kon de site alleen gister en net niet bereiken.
https://www.coolermaster....bronze-v2/#Specifications

MWE 450 Bronze - V2
Niet White.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 15-07-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja nu wel, eerder vanmorgen en gister was de site echter onbereikbaar voor mij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Die 1800W lijkt er idd sprekend op. :+

Grapje, maar zou je hem met een CX450M of VS450 of Pure Power 11 kunnen vergelijken? Nou ja, de PP 11 misschien niet dan, maar zou ie volstaan voor een Ryzen 5/Core i5 met GTX 1660 Ti bijvoorbeeld, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chim0 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Die 1800W lijkt er idd sprekend op. :+

Zonder gekheid, zou je hem met een CX450M of VS450 of Pure Power 11 kunnen vergelijken? Nou ja, de PP 11 misschien niet dan, maar zou ie volstaan voor een Ryzen 5/Core i5 met GTX 1660 Ti bijvoorbeeld, denk je?
verbruik van wat jij hier benoemd ligt ruim onder de 450w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hackus schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:14:
[...]

verbruik van wat jij hier benoemd ligt ruim onder de 450w.
Weet ik, maar we hebben geen 250W voedingen toch? En een System Power 300W wil je ook niet voor je budget/mid-range gamesysteempje. Bedoel dan ook meer qua kwaliteit/prestaties.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 13-07-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Weet ik, maar we hebben geen 250W voedingen toch? En een System Power 300W wil je ook niet voor je budget/mid-range gamesysteempje. Bedoel dan ook meer qua kwaliteit/prestaties.
Puur op basis van wat te zien is op de plaatjes zou ik de MWE V2 en MWE Bronze V2, welke beide hetzelfde platform gebruiken, plaatsen op het niveau van de product: Corsair CX series (2016) Deze serie staat net boven de product: Corsair CX Modular (2016) qua prestaties.

Dit omdat de Corsair CX en Cooler Master MWE (Bronze) V2 alle drie gebruik maken van LLC resonant + SR + DC-DC. De Corsair CXM serie maakt gebruik van double forward + DC-DC. Corsair VS is helemaal een stap terug met double forward + groep regulatie.

be quiet! Pure Power 11 gebruikt ACRF + SR + DC-DC qua prestaties is dit meer te vergelijken met double forward met DC+DC zoals de Corsair CXM. Maar het voordeel is dat dit design hoog rendement heeft zonder dat het duurder is om te maken als double forward + DC-DC. De reden dat FSP hier zoveel gebruik van maakt. Goedkoop te produceren maar wel een hoog rendement.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Duidelijk! Dus de CXM is best een redelijke voeding? En de VS is ook prima voor mijn PC?
Pagina: 1 ... 22 ... 77 Laatste

Let op:
Hou het on-topic, speel niet op de man, respecteer elkaars meningen en niet doordrammen. Als je elkaar wilt overtuigen, gebruik dan bronnen en benchmarks waar anderen ook toegang toe hebben anders is het wat ons betreft geen betrouwbare bron. De kennis die hier verzameld is, is groot, maar ook dan hoor je je uitspraken gewoon te onderbouwen met een bron. Als je daar geen zin (meer) in hebt, dan is het wellicht tijd voor een pauze uit dit topic.

Lees als je vragen hebt sowieso eerst de algemene informatie in de topicstart en vervolgens de laatste paar pagina's aan reacties door. Grote kans dat je niet de eerste bent met je vraag.