Atomic2005 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:23:
[...]
Ik bedoelde dus voornamelijk wat de invloed is op het stookgedrag en verbruik. Mensen die alleen een WP gebruiken zijn heel druk met deltaT's, aanvoer en retour temperaturen en allerhande instellingen.
Als ik gewoon met koude dagen 5uur per dag (avonden) de Pelletkachel in de woonkamer aanzet, ben ik erg benieuwd wat dat voor invloed heeft.
Dat is compleet afhankelijk van je regeling. Als je alleen WAR draait blijft je WP lekker doen wat hij altijd al deed, namelijk een Ta maken die bepaald is door de stooklijn Tb. Als je huis opwarmt door de hout/palletkachel zal je afgiftesysteem minder warmte afgeven, en de WP zal verder terugmoduleren zo ver hij dat kan, en anders gaat hij pendelen.
Als je een thermostaat gebruikt en deze hangt in dezelfde ruimte als waar de hout/palletkachel staat dan gaat gewoon je WP uit.
Gisteravond heb ik rond 18:45 de houtkachel aangemaakt, en je ziet aan het korter worden van de runs dat er steeds meer groepen dichtlopen totdat alle ruimtes op temperatuur zijn. De keuken was gisteren als laatste (21:30) op temperatuur, en toen ging de WP uit.
Ik had het gisteren nog over het verhogen van de flow van mijn v.v. groepen voor een bepaalde ruimte.
Nu kijk ik gisteren eens goed, staat de flow veel hoger (bijna factor 2) ingesteld als voorgeschreven in het uitgangsdocument. Gisteren de flow eerst maar eens ingesteld op de uitgangswaardes om te kijken wat er dan gebeurt.
Wat zou een nadelig effect kunnen zijn van een te hoge flow

Dat het water geen tijd heeft om af te koelen in de vloer

Boerm schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:14:
[...]
het bovenstaande vinkje staat aan en de waarden zijn ook hetzelfde
ik heb de pompsnelheid al geprobeerd van 6 naar 3 (25l-20l)
maar dat geeft ook niet
de wp moduleert altijd op nooit terug
ik heb al op kamer temp gedraaid
nu draai ik op war
maar het blijft om het even
vb.
de wp vraagt een ta van 34 graden
hij start dan op met enn moduleert vervolgens op naar
watt ------------Ta ------------- Tr
980/1040------ 31------------- 28
1080/1152-----32------------- 29
1187/1223-----33--------------30
1260/1296-----34--------------31
1332/1368-----35--------------32
zo gauw als de wp de Ta van 35 heeft zou hij terug moeten toeren, maar dat doet hij niet hij hij moduleert dan naar de volgende stap 1403 watt en als hij daar is dan valt hij uit, om vervolgens met 1 a 3 min weer op te starten en hetzelfde ritueel weer te herhalen
vv en radiatoren staan vol open
weet je nog een oplossing?
Ik herken het gedrag absoluut niet, ik weet niet of @
Zubadan het herkent

Ik heb helaas voor jou ook geen mogelijke oplossing meer in de hoge hoed zitten.
Het je al eens gemaild naar Alklima met dit vraagstuk ( KlantenserviceAlklima@alklima.nl )
Ze hebben mij altijd erg netjes geholpen, al ben ik bang dat ze zeggen "zet er maar een buffervat tussen". Maar nooit geschoten is altijd mis.
[
Voor 29% gewijzigd door
Grolsch op 28-11-2017 14:51
]