Ter info: sinds gisteren draait mijn setup in een zelf gebouwde cascaderegelning met WAR + kamerthermostaat.
In het kort: 2x 5kW panasonic, parallel aangesloten met de Nefit gasketel, zonder buffervat. Afgiftesysteem is 130m^2 vloerverwarming (HT verdelers, helaas), een 5kW set Jaga tempo's en een design badkamer radiator die altijd open staat. Terugslagkleppen voorzien in de retouren van de panas's en de gasketel. (nog) geen flowerrors, ook met alles tegelijk aan.
De naregeling werkt met een Cenvax MK104
https://www.ithodaalderop...r_mk104_lrweb_def0407.pdf. De kamerthermostaat stuurt de Cenvax aan, die op zijn beurt de 2 Pana's bedient op klem 17 en 18. De inschakeltemperatuur van Pana1 staat op 20 graden, de andere voorlopig even op 10 graden. Dus bij buitentemperaturen biven de 10 graden is er 1 pana actief, daaronder alletwee. Beide Pana's gebruiken dezelfde stooklijn.
Dit gedeelte werkt voorlopig prima. Klem 17 en 18 zijn overigens laagspanningscontacten, geen 230V!
Wat nog niet werkt is de integratie met de gasketel. Daarvoor ga ik beide Pana's modificeren zodat ze niet hun 3kW boosterelement aansturen maar een set 230V relais die vervolgens de gasketel aansturen met een aan-uit regeling en een vaste op de ketel ingestelde watertemperatuur. Ik ga dus de ketel gebruiken als quasi-boosterelement. Of dat gaat werken weet ik na de winter....