Ik zit al een tijdje dit topic te volgen (heb al eens vragen gesteld om meer te weten te komen) maar ik zie vrij weinig uitwisseling over leveranciers / installateurs.
Wij willen graag een warmtepomp installeren zodat we onze stadsverwarming gedag kunnen zeggen, we hebben een overschot aan stroom via zonnepanelen (ongeveer 3000Kw overschot) wat we hiervoor willen aanwenden.
Waar wij wel op zoek naar zijn is een betrouwbare / deskundige partij die ons hierbij kan helpen, onze voorkeur gaat op dit moment uit naar een Mitsubishi Ecodan / zubadan, welke volgens mij top of the line apparatuur levert die onder veel verschillende condities goed functioneren, en ik zie in dit forum dit apparaat dan ook vaak voorbij komen wat mij de indruk geeft dat je hier niet echt nat mee kan gaan).
De bedoeling is dus dat de warmtepomp de stadsverwarming gaat vervangen en ons huis dus gaat voorzien van warmte en warm water voor de kraan / douce etc..
Wij wonen in Leiden, kent iemand een goede / deskundige installateur die ons kan begeleiden met niet alleen de installatie maar ook ons kan helpen met wat voor soort setup we dan zouden moeten doen en wat voor aanpassingen hierbij komen kijken?
Ik heb bijvoorbeeld het bedrijf Aklima Klimaatconcepten gevonden maar dat is volgens mij alleen een leverancier van apparatuur maar installeren ze zelf niets.
Wat algemene informatie:
Vloer beneden is vloer verwarming, vloer boven in badkamer is ook vloerverwarming, beide hebben hun eigen pomp. We hebben daarnaast nog een convectie radiator in de slaapkamer en twee gewone radiatoren.
Vloer oppervlak van het gehele huis is om en nabij de 220m2, en we hebben stadsverwarming voor onze warmte voorziening. We hebben geen gas aansluiting.
[
Voor 9% gewijzigd door
ronaldmathies op 12-10-2017 07:57
]
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line