Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:06
Ik weet niet of anderen dit ook gemerkt hebben, maar de Box12 wil na verloop van tijd gaan updaten en komt dan daarna in een bootloop terecht. Powerlampje gaat knipperen, ding start opnieuw op, bouwt verbinding, powerlampje gaat opnieuw knipperen en het start weer opnieuw op. Als ik dat zo laat doen, dan blijft hij 6 uur in dezelfde cirkel hangen. Harde reset met paperclip helpt maar voor enkele uren. Klantenservice kan hier niets mee, afgezien van een modem van hetzelfde type toesturen. En dat enkel bij hoge uitzondering vanwege de vervangingskosten. Modems en updates komen rechtstreeks van KPN vandaan, daar heeft Youfone geen invloed op.

Ik ben overigens heel benieuwd wat Youfone in deze regio gaat doen met de koperklanten met een goedkoop contract op DSL. Alle koperabonnees van KPN zelf zijn de afgelopen maanden gedwongen overgezet naar glasvezel zonder meerkosten, maar het lijkt me niet dat Youfone dit actief gaat doen bij haar abonnees gezien het feit dat de glasvezelabonnementen bij Youfone een stuk duurder zijn dan de abonnementskosten van de recent afgesloten kopercontracten(39 euro voor 100Mbit glasvezel vs 31,50 voor 100Mbit DSL via koper). En de aanbieding van KPN over glasvezel(6 maanden 35, daana 42,50 euro voor 100Mbit) is een lachertje vergeleken met Youfone 15,75 voor 8 maanden, daarna 31,50 over koper.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 04-07-2025 15:59 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 11:09
timmie1 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:57:
Ik weet niet of anderen dit ook gemerkt hebben, maar de Box12 wil na verloop van tijd gaan updaten en komt dan daarna in een bootloop terecht. Powerlampje gaat knipperen, ding start opnieuw op, bouwt verbinding, powerlampje gaat opnieuw knipperen en het start weer opnieuw op. Als ik dat zo laat doen, dan blijft hij 6 uur in dezelfde cirkel hangen. Harde reset met paperclip helpt maar voor enkele uren. Klantenservice kan hier niets mee, afgezien van een modem van hetzelfde type toesturen. En dat enkel bij hoge uitzondering vanwege de vervangingskosten. Modems en updates komen rechtstreeks van KPN vandaan, daar heeft Youfone geen invloed op.

Ik ben overigens heel benieuwd wat Youfone in deze regio gaat doen met de koperklanten met een goedkoop contract op DSL. Alle koperabonnees van KPN zelf zijn de afgelopen maanden gedwongen overgezet naar glasvezel zonder meerkosten, maar het lijkt me niet dat Youfone dit actief gaat doen bij haar abonnees gezien het feit dat de glasvezelabonnementen bij Youfone een stuk duurder zijn dan de abonnementskosten van de recent afgesloten kopercontracten(39 euro voor 100Mbit glasvezel vs 31,50 voor 100Mbit DSL via koper). En de aanbieding van KPN over glasvezel(6 maanden 35, daana 42,50 euro voor 100Mbit) is een lachertje vergeleken met Youfone 15,75 voor 8 maanden, daarna 31,50 over koper.
Youfone zal wel moeten. Waar glasvezel beschikbaar is (ook als dat bij de gevel of stoep is) en de aanleg is afgerond, wordt de koperlijn uitgeschakeld en dient de provider te migeren naar glas. Zit uiteraard wel een ruime tijd in tussen aankondiging en uitschakeling maar toch, uiteindelijk is er geen keuze.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19
Kimi-Alonso schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:30:
[...]

Die Experia Box moet je zo snel mogelijk vervangen. Gewoon een Fritzbox nemen ben je af van al het gezeik :) Zelf ook gedaan en de Experia Box ergens gedumpt in een stoffige kast.
Ik had een Fritz!Box helaas verkocht een paar jaar geleden, toen ik dacht hem niet meer nodig te hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:32
Jumpman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:07:
[...]

Ik had een Fritz!Box helaas verkocht een paar jaar geleden, toen ik dacht hem niet meer nodig te hebben.
Gewoon het modem er tussenuit halen en direct verbinden met je eigen router (PPPoE via VLAN ID 6 instellen).

Werkt hier perfect met de Deco X50.

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 06-07-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
crunchytail schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:08:
[...]

Gewoon het modem er tussenuit halen en direct verbinden met je eigen router (VLAN ID 300 instellen).

Werkt hier perfect met de Deco X50.
Odido instellingen gaan niet werken met Youfone/KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Chris.nl schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:35:
[...]

Odido instellingen gaan niet werken met Youfone/KPN
Oeps, aangepast :)

[ Voor 15% gewijzigd door crunchytail op 06-07-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-08 17:10
En inmiddels een week geen internet. Youfone heeft het 2 keer bij KPN neergelegd, maar die zeggen dat het probleem niet bij hun ligt en melden de melding weer af.
Ze hebben bij Youfone echt geen enkel idee. De medewerkers van de technische helpdesk gebruiken het woord 'wifi' als synoniem voor 'internet', noemen een router consequent modem en hebben geen idee wat een ping is. De technische kennis is echt nagenoeg nul en analytische kwaliteiten ontbreken. Ze zijn echt compleet nutteloos. Wanneer er een probleem is loop je dan gewoon tegen een muur. Ze blijven maar terugkomen met testjes om de verbinding tussen m'n apparaten en de router te testen, terwijl ik zonder problemen zowel bedraad als onbedraag verbinding kan maken met de router. Ik kan zien dat de router via het glasvezelmodem een IP adres krijgt, maar een ping uitvoeren naar 8.8.8.8 (google DNS server) vanaf de router faalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
tweakerpip schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:30:
En inmiddels een week geen internet. Youfone heeft het 2 keer bij KPN neergelegd, maar die zeggen dat het probleem niet bij hun ligt en melden de melding weer af.
Ze hebben bij Youfone echt geen enkel idee. De medewerkers van de technische helpdesk gebruiken het woord 'wifi' als synoniem voor 'internet', noemen een router consequent modem en hebben geen idee wat een ping is. De technische kennis is echt nagenoeg nul en analytische kwaliteiten ontbreken. Ze zijn echt compleet nutteloos. Wanneer er een probleem is loop je dan gewoon tegen een muur. Ze blijven maar terugkomen met testjes om de verbinding tussen m'n apparaten en de router te testen, terwijl ik zonder problemen zowel bedraad als onbedraag verbinding kan maken met de router. Ik kan zien dat de router via het glasvezelmodem een IP adres krijgt, maar een ping uitvoeren naar 8.8.8.8 (google DNS server) vanaf de router faalt.
Ik heb niet helemaal meegelezen maar volgens mij had ik al gevraagd of je alles eens met een paperclip gerest hebt en de ONT stroomloos hebt gemaakt? Heb je al een nieuw modem gekregen, dat kan misschien de provisioning weer trilgeren dat het goed komt te staan?

Pas als je problemen hebt kan je de echte waarde van een ISP inschatten, het overstappen gaat zo vaak goed in Nederland dat vergeet dat een lagere prijs ook een lager service niveau (kan) betekenen.

Misschien dat @mad-dog of @Economics mee kan kijken, ik weet niet of KPN in de Youfone systemen kan kijken. En dan volgend jaar KPN kiezen als bedankje voor ze ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 07-07-2025 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
stormfly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:48:
[...]

Ik heb niet helemaal meegelezen maar volgens mij had ik al gevraagd of je alles eens met een paperclip gerest hebt en de ONT stroomloos hebt gemaakt? Heb je al een nieuw modem gekregen, dat kan misschien de provisioning weer trilgeren dat het goed komt te staan?

Pas als je problemen hebt kan je de echte waarde van een ISP inschatten, het overstappen gaat zo vaak goed in Nederland dat vergeet dat een lagere prijs ook een lager service niveau (kan) betekenen.

Misschien dat @mad-dog of @Economics mee kan kijken, ik weet niet of KPN in de Youfone systemen kan kijken. En dan volgend jaar KPN kiezen als bedankje voor ze ;-)
Ik in ieder geval niet, ik zit op consumentenmarkt van KPN, niet op wholesale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
[...]

Ja, die dingen al wel meerdere keren gedaan. KPN monteur heeft ook nog (tegen beter weten in) een andere ONT erin geprikt om te kijken of dat nog wat zou uitmaken. Alle signaalwaarden waren goed volgens KPN monteur. De router krijgt gewoon netjes een ip adres, maar het heeft gewoon geen verbinding met internet. Alsof er ergens een firewall of routering niet goed staat bij Youfone (of KPN).

En ja, je hebt gelijk dat je in dergelijke gevallen pas merkt wat je aan een provider hebt. Het stomme is natuurljik dat het ook voor de provider nou niet bepaald kosteneffectief is zo om een klant die overduidelijk geen problemen heeft met z'n thuisnetwerk allemaal testjes te laten doen. Zo'n helpdeskmedewerker zal ook alles inclusief tegen de 80 euro per uur kosten.

Laatste nieuws is nu na weer bijna een uurtje bellen dat ze het doorsturen naar een andere afdeling. Ik neem aan een tweedelijns helpdesk ofzo. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
[...]

Ik wel maar ik ben 3 weken met vakantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Economics schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:25:
[...]

Aai dan hopen we dat het reguliere process sneller is. Geniet van je vakantie!
tweakerpip schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:01:
[...]

Ja, die dingen al wel meerdere keren gedaan. KPN monteur heeft ook nog (tegen beter weten in) een andere ONT erin geprikt om te kijken of dat nog wat zou uitmaken. Alle signaalwaarden waren goed volgens KPN monteur. De router krijgt gewoon netjes een ip adres, maar het heeft gewoon geen verbinding met internet. Alsof er ergens een firewall of routering niet goed staat bij Youfone (of KPN).
Ja dat was ook mijn conclusie, ik denk dat de provisioning gefaald heeft waardoor je in niemandsland hangt met je ONT. Heb je XGS-PON ?
En ja, je hebt gelijk dat je in dergelijke gevallen pas merkt wat je aan een provider hebt. Het stomme is natuurljik dat het ook voor de provider nou niet bepaald kosteneffectief is zo om een klant die overduidelijk geen problemen heeft met z'n thuisnetwerk allemaal testjes te laten doen. Zo'n helpdeskmedewerker zal ook alles inclusief tegen de 80 euro per uur kosten.
Jeps zeker als Tweaker is dat tenenkrommend. Hun uitvraag script bevat blijkbaar geen vraag "loopt de traceroute dood in het modem?"
Laatste nieuws is nu na weer bijna een uurtje bellen dat ze het doorsturen naar een andere afdeling. Ik neem aan een tweedelijns helpdesk ofzo. We gaan het zien.
Heb je een eigen router die je kan testen, heb je een optie waarmee je een defect in het ISP modem kan uitsluiten? Ik denk dat een KPN modem ook kan werken, misschien heeft familie die te leen voor je.

Wat zie je op de WAN status page van het modem zie je de PPP sessie verbonden?

EDIT: ik zie dat je al een nieuw modem/router hebt gekregen van de ISP, ben nog wel benieuwd naar de WAN status en met name de PPP sessie.

Bij Ziggo als je een nieuwe modem krijgt ga je helemaal door de provisioning straat heen, en staan alle parameters weer correct. Eigenlijk zou je dat bij jou ook willen afdwingen, maar ik weet niet of dat zo werkt bij Youfone omdat achter de (O)NT je eigenlijk alles kan aansluiten zonder registratie, wat bij coaxinternet wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
Economics schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:25:
[...]

Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
stormfly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:50:
Ja dat was ook mijn conclusie, ik denk dat de provisioning gefaald heeft waardoor je in niemandsland hangt met je ONT. Heb je XGS-PON ?
Geen idee wat XGS-PON is en hoe ik weet of ik dat heb. Mijn kennis van netwerken stamt uit de vorige eeuw.
Heb je een eigen router die je kan testen, heb je een optie waarmee je een defect in het ISP modem kan uitsluiten? Ik denk dat een KPN modem ook kan werken, misschien heeft familie die te leen voor je.
Youfone levert gewoon apparatuur van KPN. Ik heb een KPN box 12b ontvangen. Ik heb na wat pushen van mijn kant ook al een vervangend examplaar gekregen, maar die geeft hetzelfde probleem. Ik heb zelf geen netwerkapparatuur.
Wat zie je op de WAN status page van het modem zie je de PPP sessie verbonden?
ppp-status geeft verbonden.
Als ik op de pagina "Gebruik" kijk dan zie ik dat de WAN en PPP beiden meer dan 50k aan paketten verzonden hebben en respectievelijk maar 908 en 8 pakketten ontvangen zijn. Hij geeft 0 fouten en verloren pakketten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19
tweakerpip schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:30:
Klinkt haast dat een ander device dan de KPN router DHCP doet? Ligt het echt bij je glasvezel - router verbinding en zij vinden maar niets, dan snap ik dat je er echt zat van wordt. Complexe problemen zijn nooit fijn en ook lastig voor hun te adresseren. Ik zou in ieder geval meteen die router omwisselen als ik hun was (hebben ze blijkbaar al gedaan).

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 07-07-2025 18:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:20
@tweakerpip ik heb het nog niemand zien vragen, en eigenlijk is het misschien beter in een eigen topic maar zou je het onderstaande commando (regel 1) eens in een Windows Terminal/Command prompt willen typen en daarvan de waardes eens willen delen? Haal wel eventuele publieke IPv6 adressen weg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
ipconfig /all

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Ethernet Controller I226-V
   Physical Address. . . . . . . . . : [CENSORED]
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : [CENSORED](Preferred)
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : [CENSORED](Preferred)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : [CENSORED](Preferred)
   Temporary IPv6 Address. . . . . . : [CENSORED](Preferred)
   Link-local IPv6 Address . . . . . : [CENSORED](Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.2.0.20(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : Monday, 7 July 2025 18:06:28
   Lease Expires . . . . . . . . . . : Monday, 7 July 2025 18:21:27
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::764d:28ff:fea0:541b%15
                                       10.2.0.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.2.0.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 250125349
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : [CENSORED]
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.2.0.9
                                       fd10:2::9
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Ik gebruik een eigen modem met eigen subnet en IPv6 configuratie, maar bij jou zou er bij IPv4 iets in de volgende range moeten staan: 192.168.2.xxx

En ook een belangrijke vraag, is dit probleem bij al je devices (pc, laptop, telefoon, tablet)?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tweakerpip schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:02:
[...]

Geen idee wat XGS-PON is en hoe ik weet of ik dat heb. Mijn kennis van netwerken stamt uit de vorige eeuw.

[...]

Youfone levert gewoon apparatuur van KPN. Ik heb een KPN box 12b ontvangen. Ik heb na wat pushen van mijn kant ook al een vervangend examplaar gekregen, maar die geeft hetzelfde probleem. Ik heb zelf geen netwerkapparatuur.

[...]

Als ik op de pagina "Gebruik" kijk dan zie ik dat de WAN en PPP beiden meer dan 50k aan paketten verzonden hebben en respectievelijk maar 908 en 8 pakketten ontvangen zijn. Hij geeft 0 fouten en verloren pakketten aan.
Qua kastje aan de muur moet je even googelen, dan kan je het achterhalen. Vaak helpt het ook als je de drie namen bij de lampjes invoert hier op GoT. Dat maakt de kastjes onderscheidend.

Krijg je ook een echt WAN IP via PPPoE en toevallig ook IPv6?

Wat bijzonder dan is er wel een pad naar de PPP server dan heeft de KPN monteur inderdaad een goede analyse uitgevoerd. Tja wie bij YF moet je nu hebben als je abonnement in de core vastloopt 🤔

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 07-07-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
stormfly schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:34:
[...]

Qua kastje aan de muur moet je even googelen, dan kan je het achterhalen. Vaak helpt het ook als je de drie namen bij de lampjes invoert hier op GoT. Dat maakt de kastjes onderscheidend.

Krijg je ook een echt WAN IP via PPPoE en toevallig ook IPv6?

Wat bijzonder dan is er wel een pad naar de PPP server dan heeft de KPN monteur inderdaad een goede analyse uitgevoerd. Tja wie bij YF moet je nu hebben als je abonnement in de core vastloopt 🤔
Naast de groene lampjes van de ONT staat Power, Glas en Ethernet. Het is een (zwart) kastje dat op het linkerdeel van m'n glasvezelaansluiting geschoven is na vervangen van het oude (oranje) kastje dat daar zat.

Ja, ik krijg een publiek ipv4 adres (84.86.x.x) en ook een ipv6 adres. Voor zover ik kan nagaan is dat een public ipv4 adres in de range van KPN.

En ja, wie ik nu nog bij Youfone moet hebben weet ik ook niet meer.

@Saeverix, mijn devices die ik aansluit krijgen inderdaad een private 192.2.x adres. Ik weet verder niet wat voor informatie we uit de ipconfig gaan halen. De LAN kant van het router dat ik gekregen heb van Youfone doet gewoon goed z'n werk. Geeft netjes private ip adressen uit aan alle aangesloten devices. Het gaat verder upsteam fout.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakerpip op 07-07-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Heb bij Budget een VIP 2952 tv-boxje, met maten die me erg bevallen, wat voor sigaretttendoos je krijg je bij deze ISP? Tevens krijg ik geen terugkijken en geen Duitser, als ik dat wel neem wordt het niet zo aantrekkelijk financieel, en tevens moet je 2 jaar nemen voor 12 mnd korting. Al met denk ik dat ik bij Budget VVdsl 100 blijf, ook al is die klote met verlenging voor bestaande abo's. Zou denk ik wellicht 170 besparen met jaarabo.....daarvoor koop je tegenwoordig netaan een confectie-colbert. Nee, mij het gedoe niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
tweakerpip schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:02:
[...]

[...]

[...]

Stuur je adres eens in een DM. Dan kijk ik ook mee (en kan wellicht iemand bij Youfone nog inschakelen). Dit is een relatief simpele AON verbinding die het normaliter moet doen of niet. Maar niet ertussen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@Barre73 @tweakerpip hoe gaat het op dit moment na de PB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
stormfly schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 07:11:
@Barre73 @tweakerpip hoe gaat het op dit moment na de PB's?
Ik krijg op m’n werk zojuist bericht vanuit huis dat het opeens werkt nu. Vanochtend nog een bericht gehad van de KPN om nieuwe afspraak met monteur te plannen. Maar blijkbaar is er iets veranderd vanochtend. Geen idee wat, maar iemand bij Youfone of KPN heeft het probleem verholpen.

@Barre73 , geen idee of wat jij of jouw YF contact gedaan hebben en of dat het is dat nu gezorgd heeft dat het werkt. Maar in ieder geval bedankt voor de hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakerpip op 09-07-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tweakerpip schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:24:
[...]

Ik krijg op m’n werk zojuist bericht vanuit huis dat het opeens werkt nu. Vanochtend nog een bericht gehad van de KPN om nieuwe afspraak met monteur te plannen. Maar blijkbaar is er iets veranderd vanochtend. Geen idee wat, maar iemand bij Youfone of KPN heeft het probleem verholpen.

@Barre73 , geen idee of wat jij of jouw YF contact gedaan hebben en of dat het is dat nu gezorgd heeft dat het werkt. Maar in ieder geval bedankt voor de hulp.
Aha dat is fijn en heb je nog met iemand van KPN 1:1 contact gehad en is daar een mogelijke oorzaak benoemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
stormfly schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:27:
[...]
Aha dat is fijn en heb je nog met iemand van KPN 1:1 contact gehad en is daar een mogelijke oorzaak benoemd?
Nee, ik heb geen contact gehad met degene die het uiteindelijk verholpen moet hebben. Ik heb ook geen idee wat het probleem nu was.

Ben wel blij dat het werkt nu.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerpip op 09-07-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
tweakerpip schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:24:
[...]

Ik had nog geen antwoord gehad maar mocht het inderdaad door mijn mail komen dan hoop ik nog te horen wat er aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisanne22
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-07 16:34
Ik ga morgen over van Odido glasvezel naar Youfone glasvezel.
Nu zit er echter een converter tussen wat naar het modem van Odido gaat

Kan ik deze gewoon verwijderen als ik morgen alles installeer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmFRuwkhBgq7qCYg7PR_AvEj-84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAvpNGMNcJXIv1Q6CQbaGdZe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lisanne22 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:10:
Ik ga morgen over van Odido glasvezel naar Youfone glasvezel.
Nu zit er echter een converter tussen wat naar het modem van Odido gaat

Kan ik deze gewoon verwijderen als ik morgen alles installeer?

[Afbeelding]
Ja, dat kan, maar dan wel alles inclusief die blauwe koppelbus die je in de FTU ziet zitten en waar de blauwe stekker van de glaskabel in steekt.. Dat laatste kan nog al eens een uitdaging zijn want die zitten goed vastgeklikt.

En als het goed is heb je dan ook een NT van Youfone gekregen die je weer op de linkerzijde kan schuiven en vastklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisanne22
Barre73 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:17:
[...]

Ja, dat kan, maar dan wel alles inclusief die blauwe koppelbus die je in de FTU ziet zitten en waar de blauwe stekker van de glaskabel in steekt.. Dat laatste kan nog al eens een uitdaging zijn want die zitten goed vastgeklikt.

En als het goed is heb je dan ook een NT van Youfone gekregen die je weer op de linkerzijde kan schuiven en vastklikken?
Ja dat klopt die heb ik.
Maar ik wist niet of ik de converter er gewoon tussenuit kon halen. Iets met 2 linkerhanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lisanne22 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:47:
[...]

Ja dat klopt die heb ik.
Maar ik wist niet of ik de converter er gewoon tussenuit kon halen. Iets met 2 linkerhanden
Als het goed is zou je bij Youfone een gratis monteur moeten kunnen krijgen als je aangeeft dat je nu een Odido aansluiting hebt die je niet zelf kan ontkoppelen. Het DHZ beleid van Youfone is gebaseerd op de standaard (lege kap of bestaande opschuif-NT vervangen) en niet per se op het ontkoppelen van een glaskabel met koppelbus etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisanne22
Barre73 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:01:
[...]

Als het goed is zou je bij Youfone een gratis monteur moeten kunnen krijgen als je aangeeft dat je nu een Odido aansluiting hebt die je niet zelf kan ontkoppelen. Het DHZ beleid van Youfone is gebaseerd op de standaard (lege kap of bestaande opschuif-NT vervangen) en niet per se op het ontkoppelen van een glaskabel met koppelbus etc...
Ja maar dan zit ik dus zonder internet vanaf vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lisanne22 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:42:
[...]

't Staat je vrij om een handige buurman of neef te vragen. Ik zou denken dat iemand die het aandurft, omdat ie weet wat ie doet/de bedoeling is, 't lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lisanne22 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:42:
[...]

Het is zeker wel zelf te doen en wellicht kan je beter in het Odido Teakers topic vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en tips.
Mijn eerste tip zou zijn: Nooit verder naar beneden duwen, alleen naar boven trekken terwijl je probeert de lipjes in te drukken.
Anders loop je kans om de pigtail (uiteinde glasvezel) in de FTU) te beschadigen en dan ben je een paar honderd euro verder voor herstel door KPN.
En heel belangrijk: Als je wel zo ver bent om de nieuwe NT er op te schuiven, Zie:
YouTube: Gemakkelijk je glasvezelkastje aansluiten op je modem! | KPN
(denk vooral aan het beschermdopje verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisanne22
Barre73 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Het is zeker wel zelf te doen en wellicht kan je beter in het Odido Teakers topic vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en tips.
Mijn eerste tip zou zijn: Nooit verder naar beneden duwen, alleen naar boven trekken terwijl je probeert de lipjes in te drukken.
Anders loop je kans om de pigtail (uiteinde glasvezel) in de FTU) te beschadigen en dan ben je een paar honderd euro verder voor herstel door KPN.
En heel belangrijk: Als je wel zo ver bent om de nieuwe NT er op te schuiven, Zie:
YouTube: Gemakkelijk je glasvezelkastje aansluiten op je modem! | KPN
(denk vooral aan het beschermdopje verwijderen)
De blauwe koppelbuis is er goed af

Maar daarvoor moesten we kant B eraf halen om bij de pinnetjes te kunnen.

Nu is daar dus een kabeltje los, weet iemand hier waar deze in moet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m9lbqJQDh6wSl8LCRPwb99a4Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUACFzNZxGvMaGrdYWVXWqqf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lisanne22 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:09:
[...]

De blauwe koppelbuis is er goed af

Maar daarvoor moesten we kant B eraf halen om bij de pinnetjes te kunnen.

Nu is daar dus een kabeltje los, weet iemand hier waar deze in moet?
[Afbeelding]
Die komt zo te zien uit dat kleine witte kastje wat ik daar op de muur zie zitten. Ik kan niet zien wat het is maar weet wel heel zeker dat het niets te maken heeft met Youfone of met je glasverbinding en deze zat ook niet in de B-kant.
Ziet er uit als een UTP of een telefoonkabeltje en aan de hand van je vorige foto kwam deze uit de Odido modem dus loopt ergens heen in je woning. Dat zal je zelf moeten achterhalen :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 11-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisanne22
Barre73 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Die komt zo te zien uit dat kleine witte kastje wat ik daar op de muur zie zitten. Ik kan niet zien wat het is maar weet wel heel zeker dat het niets te maken heeft met Youfone of met je glasverbinding en deze zat ook niet in de B-kant.
Ziet er uit als een UTP of een telefoonkabeltje en aan de hand van je vorige foto kwam deze uit de Odido modem dus loopt ergens heen in je woning. Dat zal je zelf moeten achterhalen :-)
Ja hij hangt nu te hangen. Belangrijkste is dat Youfone glasvezel het doet en werkend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:57
Weet iemand tot hoe ver je de ingangsdatum van een nieuwe Internet en TV abonnement kunt uitstellen bij Youfone? Bij bijvoorbeeld breedbandwinkel is dat max 3 maanden dat de ingangsdatum in de toekomst kan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Bart1983 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:56:
Weet iemand tot hoe ver je de ingangsdatum van een nieuwe Internet en TV abonnement kunt uitstellen bij Youfone? Bij bijvoorbeeld breedbandwinkel is dat max 3 maanden dat de ingangsdatum in de toekomst kan liggen.
120 dagen. Kun je zien door de kalender te openen in het bestelformulier op hun eigen site:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhcJFsEp2CaI4Hv85GqT8aXRMco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3SDU5nLAtAvhbtxmBAcc3sP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
crunchytail schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:07:
[...]

120 dagen. Kun je zien door de kalender te openen in het bestelformulier op hun eigen site:

[Afbeelding]
Dankjewel. Ook even met de Youfone chat gechat. De medewerker geeft inderdaad ook 120 dagen aan. Maar de medewerker geeft aan dat de Plex app niet geinstalleerd kan worden op de TV box van Youfone. Bijvoorbeeld Nederland FM kan wel. Kan iemand bevestigen of Plex wel of niet geinstalleerd kan worden. Ze leveren nu als het goed is een KPN box V12 en voor de tv een Amino ontvanger uit. Bij de KPN en Odido Android tv box kon ik wel Plex installeren. Volgens mij kon ik gewoon bijna alle apps uit de store installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart1983 op 15-07-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:36
Bart1983 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:00:
[...]

Dankjewel. Ook even met de Youfone chat gechat. De medewerker geeft inderdaad ook 120 dagen aan. Maar de medewerker geeft aan dat de Plex app niet geinstalleerd kan worden op de TV box van Youfone. Bijvoorbeeld Nederland FM kan wel. Kan iemand bevestigen of Plex wel of niet geinstalleerd kan worden. Ze leveren nu als het goed is een KPN box V12 en voor de tv een Amino ontvanger uit. Bij de KPN en Odido Android tv box kon ik wel Plex installeren. Volgens mij kon ik gewoon bijna alle apps uit de store installeren.
En anders koop je zelf een (Google)Mediaspeler en zet je daar de Youfone TV app op? Hoef je ook geen huur te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
jongetje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:49:
[...]

En anders koop je zelf een (Google)Mediaspeler en zet je daar de Youfone TV app op? Hoef je ook geen huur te betalen.
Op zich een goed idee. Alleen om de TV app te gebruiken moet je TV afnemen. En bij het afnemen van TV krijg je gratis 1 ontvangen. Maar ik zou wel alleen internet kunnen afnemen en dan een losse android mediaspeler kopen en daar plex op zetten. TV kijken we nauwelijks en ik zou nog kunnen casten vanuit mijn telefoon via de ziggo app van mijn vader >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Bart1983 op 15-07-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Bart1983 Hangt er ook vanaf wat je wilt kijken. Npo kan sowieso al via de npo app. Als je videoland hebt kun je de rtl zenders daarin kijken. Of je neemt nlziet erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 11:39
Bart1983 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:00:
[...]

Plex app draait hier prima op de TV Box van Youfone (Amigo7xYUF), er staat gewoon Android TV dus is gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
werner99 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Ik heb zelfde vraag , ik heb nu odido rechtstreeks op glasvezel met fritzbox met xgs-pon module van fritzbox zelf.

op youfone: eigen modem aansluiten staat het volgende:

Eigen apparatuur kun je aansluiten op de ethernet aansluiting van het Optical Netwerk Termination Unit (NT):

Ethernetaansluiting met RJ45-stekker voor gebruik van UTP (twisted-pair) kabels.
De NT moet je aansluiten op een 230V netspanning, via de bijgeleverde laagspanning adapter.

Let op: gebruik de NT die wij leveren (met ethernetaansluiting en RJ45-stekker). De glasvezel in de FTU (waar het glas afgemonteerd is) is zeer kwetsbaar. We raden je daarom sterk af om de FTU los te maken van het NT (met ethernetaansluiting). Aan een reparatie zijn kosten verbonden.

Bij GPON en XGSPON (10) Gigabit Passive Optical Network techniek, die wij sinds 2019 gebruiken, is de ONT een onmisbaar onderdeel van de verbinding. Deze kun je dus niet verwijderen. Bij de techniek "Active Optical Network (AON)", is de NT een mediaconverter, hiervoor zijn de specificaties beschikbaar:

IEEE 802.3 100Mbit (100-Base-BX-U) of 1Gbit (1000Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames)
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm
14 km range
>15 dB power budget
Class 1 laser product
Transmit power -3 ... -9 dBm
Receive power -3 ... -22 dBm
Type Fiber is singlemode Fiber (9/125) met SC/PC connector (blauw) of SC/APC connector (groen). De gebruikte connector in de FTU kan verschillen. Verbind deze via een koppelblokje van het goede type (kleur). Let op: verbind nooit verschillende kleuren!

iemand gelukt om rechtstreeks glasvezel met XGS-PON module op fritzbox 5590 aan te sluiten op youfone glasvezel?

ik hoor het graag :)
Heb hier nog geen reactie op gezien. Volgende week vrijdag komt bij ons de monteur langs (de verbinding werkt momenteel al via ONT die Youfone regelde). Ik verwacht dat KPN de Fritzbox als ONT moet registreren bij hen (PON-ID). Dit was iig het geval bij Odido.
Mocht iemand weten hoe dit proces bij Youfone/KPN om glas rechstreeks in de XGS-PON (of AON/GPON) van eigen modem te krijgen hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
Sjah schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:16:
Heb bij Budget een VIP 2952 tv-boxje, met maten die me erg bevallen, wat voor sigaretttendoos je krijg je bij deze ISP? Tevens krijg ik geen terugkijken en geen Duitser, als ik dat wel neem wordt het niet zo aantrekkelijk financieel, en tevens moet je 2 jaar nemen voor 12 mnd korting. Al met denk ik dat ik bij Budget VVdsl 100 blijf, ook al is die klote met verlenging voor bestaande abo's. Zou denk ik wellicht 170 besparen met jaarabo.....daarvoor koop je tegenwoordig netaan een confectie-colbert. Nee, mij het gedoe niet waard.
Ik heb de Amigo7xYUF (van Amino) gekregen. Details staan hier
Size (L*W*H) 120 mm x 120 mm x 28 mm

Mijn inziens een sigarendoos groot ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Djie schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Plex app draait hier prima op de TV Box van Youfone (Amigo7xYUF), er staat gewoon Android TV dus is gewoon mogelijk.
Vreemd de medewerker bij de chat zei dat de apps die geïnstalleerd konden worden afgeschermd zijn. Ze had een lijst met apps die waren vrijgegeven voor installatie. NederlandFM stond daar bij maar Plex niet. Maar goed als jij via de store de plex app hebt kunnen installeren en starten dan ga ik er vanuit dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Bart1983 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:13:
[...]

Vreemd de medewerker bij de chat zei dat de apps die geïnstalleerd konden worden afgeschermd zijn. Ze had een lijst met apps die waren vrijgegeven voor installatie. NederlandFM stond daar bij maar Plex niet. Maar goed als jij via de store de plex app hebt kunnen installeren en starten dan ga ik er vanuit dat het wel werkt.
Bij aanzetten van de box werd om mijn google account gevraagd, daarna verscheen een lijst met apps die ik eerder had geinstalleerd waaronder Plex (via Odido had ik hiervoor een zelfde soort Android TV kastje). Alles aangevinkt wat ik wilde hebben en draait allemaal goed.

Noot is nog wel dat ik de tv code van Youfone nog niet heb ontvangen (monteur komt volgende week, die meld installatie af). Dus weet niet of er dan nog specificieke Youfone schil/software wordt overschreven van Android TV. Ik zal het volgende week vrijdag laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23
Youfone ruim binnen de opzegtermijn opgezegd, en Compleet met ESPN is direct gedeactiveerd. Dat is policy zeggen ze. Terwijl ik er gewoon recht op zou moeten hebben tot einde contract. Een paar uur later kreeg ik pas de bevestiging van opzeggen.

Had ik kunnen verwachten hahaha, maar wel erg abrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:49
Lightning89 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:18:
Youfone ruim binnen de opzegtermijn opgezegd, en Compleet met ESPN is direct gedeactiveerd. Dat is policy zeggen ze. Terwijl ik er gewoon recht op zou moeten hebben tot einde contract. Een paar uur later kreeg ik pas de bevestiging van opzeggen.

Had ik kunnen verwachten hahaha, maar wel erg abrupt
wat mis je daar nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:54
Djie schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:24:
[...]

Heb hier nog geen reactie op gezien. Volgende week vrijdag komt bij ons de monteur langs (de verbinding werkt momenteel al via ONT die Youfone regelde). Ik verwacht dat KPN de Fritzbox als ONT moet registreren bij hen (PON-ID). Dit was iig het geval bij Odido.
Mocht iemand weten hoe dit proces bij Youfone/KPN om glas rechstreeks in de XGS-PON (of AON/GPON) van eigen modem te krijgen hoor ik het graag!
Ik heb het voor elkaar gekregen via iemand uit forum. YF kan/wil niks! Kijk even terug in de forum daar bied hij zich aan om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
ESPN, de enige reden dat ik TV heb. Het is zo jammer dat je dat niet los kan aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Lightning89 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:48:
[...]

ESPN, de enige reden dat ik TV heb. Het is zo jammer dat je dat niet los kan aanschaffen.
Volgens mij ben je goedkoper uit (als je een paar euro wilt besparen) met een online tv abonnement van Canal plus: https://www.canalplus.nl/. Dan betaal je 15euro per maand (of een maand gratis nu als je per 6 maanden betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Niet online
Volgende week de overstap van Odido naar Youfone.
Glasvezel Internet 200Mb & TV Comfort (inclusief Opnemen pakket) via internetten.nl afgesloten.
8 maanden voor € 28,75 en de overige 4 € 57,50 en dan nog €25 cashback.
Ben benieuwd. Hopelijk valt de TV ervaring een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
jongetje schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:51:
[...]

Volgens mij ben je goedkoper uit (als je een paar euro wilt besparen) met een online tv abonnement van Canal plus: https://www.canalplus.nl/. Dan betaal je 15euro per maand (of een maand gratis nu als je per 6 maanden betaald).
ESPN was gratis bij Youfone omdat ik ook mn simkaart daar heb. Echter bij Ziggo is het ook weer gratis het eerste jaar. Dan moet ik even een maandje zonder doen. Overleef het wel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik wil graag overstappen naar Youfone. Weet iemand of ik mijn Fritzbox (7590 BN) router kan schakelen achter het modem/router wat ik van Youfone krijg? Waarbij het apparaat van Youfone echt alleen als modem fungeert.

Ik wilde Fritzbox ook echt als router, want ik gebruik de ingebouwde vpn functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 15:07
Appel105 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:46:
Ik wil graag overstappen naar Youfone. Weet iemand of ik mijn Fritzbox (7590 BN) router kan schakelen achter het modem/router wat ik van Youfone krijg? Waarbij het apparaat van Youfone echt alleen als modem fungeert.

Ik wilde Fritzbox ook echt als router, want ik gebruik de ingebouwde vpn functionaliteit.
Weet niet helemaal wat je bedoelt met BN, maar ik heb hier een normale (niet AX) Fritzbox 7590 als router IN PLAATS VAN de Youfone modem/router. Werkt prima. Wel eerst even de Youfone modem aangesloten om te testen/activeren oid.
Ik heb alleen internet, geen TV of telefoon, dus daar kan ik niets over zeggen.

https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Ik maak ook gebruik van een Fritzbox als vervanger van de standaard Youfone-modem. Ook Wireguard met de Fritz werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Maar gaat de glasvezel niet direct het modem-router van Youfone in dan? Of krijg je gewoon een los kastje en ook nog een router?

Mijn Fritzbox ondersteunt geen glasvezel kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Appel105 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 13:52:
Of krijg je gewoon een los kastje en ook nog een router?
Dit is het geval. Je krijgt een glasvezelkastje (ONT) en een Box 12 router. Die laatste hoef je niet te gebruiken.

Je kunt je Fritzbox met een ethernetkabel met de ONT verbinden.

[ Voor 12% gewijzigd door crunchytail op 19-07-2025 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
crunchytail schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Dit is het geval. Je krijgt een glasvezelkastje (ONT) en een Box 12 router. Die laatste hoef je niet te gebruiken.

Je kunt je Fritzbox met een ethernetkabel met de ONT verbinden.
Geweldig! Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-08 00:46
Ik heb eindelijk glasvezel en wil een abbo afsluiten.

Weet iemand of je bij Youfone alles zelf kan installeren of dat je verplicht een monteur krijgt? Hoe zit het bij Odido en KPN nu? Odido had vgm eerst verplicht een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
DI97 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:25:

Weet iemand of je bij Youfone alles zelf kan installeren of dat je verplicht een monteur krijgt? Hoe zit het bij Odido en KPN nu? Odido had vgm eerst verplicht een monteur.
Er zal (bij alle drie de providers) inderdaad een monteur komen.

[ Voor 0% gewijzigd door crunchytail op 22-07-2025 19:40 . Reden: Niet altijd het geval. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
crunchytail schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:49:
[...]

Er zal (bij alle drie de providers) inderdaad een monteur komen.
Ja? Bij Youfone zie ik onderaan de bestelpagina staan “eenvoudige zelfinstallatie”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02

bij kpn heb je gewoon de keuze om doe het zelf te doen dit is wel afhandelijk welke type FTU er hangt voor glasvezel.
youfone doet ook best wel veel doe het zelf orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
jopoh schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:15:
[...]

bij kpn heb je gewoon de keuze om doe het zelf te doen dit is wel afhandelijk welke type FTU er hangt voor glasvezel.
Ik kreeg de keuze niet, bij zowel KPN als Odido. Maar dat kan inderdaad aan de FTU gelegen hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zeer recent (Gisteren :P) overgegaan van Odido naar Youfone.
Installatie was hier in ieder geval een doe het zelf pakket. Genexis (TY01) op de FTU geschoven, VLAN en PPPoE op mijn OPNsense firewall goedgezet, en ik was weer online :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
jopoh schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:15:
[...]

Weet je welke type FTU je moet hebben voor een doe het zelf order?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Zojuist overgezet van kpn naar youfone. Dat blijkt alleen een administratieve handeling te zijn, ik ben nog geen 5 min offline geweest en OPNSense heb ik niet eens aan hoeven raken. Lijkt de ideale overstap te zijn, volgend jaar terug naar KPN als ze weer een goede aanbieding hebben.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
DI97 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 01:36:
[...]

Weet je welke type FTU je moet hebben voor een doe het zelf order?
TY-01 en TK-01 zijn bijna altijd doe het zelf orders. GN-01/02 OF netwerk van 3e partij is vaak met monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 08:56
Capt youfone op de upload bij een dsl verbinding(actieve buitenring)

Huidige dsl verbinding betreft een vvdsl met 100/30, traint ook hoger in.

[ Voor 36% gewijzigd door FireSheep op 23-07-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FireSheep schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:59:

hoeveel hoger traint hij in dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 08:56
Huidige lijn traint 30mbit. Alleen is het profiel 100 om 30. Ben vaak tegengekomen dat upload geen cap op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FireSheep schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:59:

Nee, dat doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 15:31

Je kunt kiezen voor zelfinstallatie of een monteur. Installatie door een monteur is gratis en loopt via Guidion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
Bart1983 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:13:
[...]

Nog even de bevestiging, my abbo is nu geactiveerd en gebruik nu de TV code. Alle apps staan nog steeds geinstalleerd en zijn bruikbaar waaronder Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Djie schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:20:
[...]

Nog even de bevestiging, my abbo is nu geactiveerd en gebruik nu de TV code. Alle apps staan nog steeds geinstalleerd en zijn bruikbaar waaronder Plex.
Super dankjewel. Ik dacht zelf dat op het tv kastje nu precies dezelfde software stond als bij KPN. Bij KPN kon ik altijd alles installeren uit de playstore. Morgen bestel ik Youfone internet en tv 200 mbit 1 jaar. Via ING nog 50,- korting voucher. Als het goed is via Cashback XL dan nog 30,- korting en dan kom ik op gemiddeld 28,- per maand.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart1983 op 25-07-2025 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
M'n eerste aanbod om te verlengen staat klaar. 7 maand korting bij 1jarig contract, 16 maand korting bij 2jarig. Tot 1000/1000 beschikbaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTtyf1uxdLiQ3Oo8uy84VX5GIi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjgMizjeYFFids27Vz99eVCq.jpg?f=fotoalbum_large

Niet lelijk imo. Aan de andere kant gaat 't het nu om één tientje korting per maand. Rond Black Friday weer eens kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 25-07-2025 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:06
Chris.nl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:58:
M'n eerste aanbod om te verlengen staat klaar. 7 maand korting bij 1jarig contract, 16 maand korting bij 2jarig. Tot 1000/1000 beschikbaar...

[Afbeelding]

Niet lelijk imo. Aan de andere kant gaat 't het nu om één tientje korting per maand. Rond Black Friday weer eens kijken.
Jammer genoeg niet zo mooi als het huidige verlengaanbod op DSL voor dezelfde snelheid, 8 maanden voor 15,75 icm jaarcontract.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-08 13:57
ik zit te twijfelen om glasvezel te nemen van youfone zeker ivm de aanbieding. Maar wat me tegenhoud is dat de tv alleen werkt via een android tv box van youfone zelf. en niet via android tv welke op mijn tvs ingebouwd is of apple tv. Zijn er ervaringen dat als je de klantenservice belt dat je een beetje kan onderhandelen bijvoorbeeld nu kan je glasvezel 100mbit krijgen voor eerste maanden 19.50 dan icm met canal+ wat kastje en tv onafhankelijk is en gratis espn 14.95 per maand.. maar aangezien ik nu klik en klaar gebruik voor 20,- per maand wil ik dit eens voorleggen aan youfone om glasvezel voor 19.50 voor een jaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:31
Ik ben zojuist de aanbieding op site aan het bekijken, maar zie 16 maanden korting bij een 1-jarig abbonement :?. Op zich zou het kunnen natuurlijk maar het ziet er vreemd uit. Iemand die kan bevestigen of dat klopt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AluJS67PUXkl4KoCNb2SuOfyH1Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rCkcDN0BuPNuMWY85IovV0Hw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
bakkerjangert schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:38:
Ik ben zojuist de aanbieding op site aan het bekijken, maar zie 16 maanden korting bij een 1-jarig abbonement :?. Op zich zou het kunnen natuurlijk maar het ziet er vreemd uit. Iemand die kan bevestigen of dat klopt?[Afbeelding]
contract voor 1 jaar
maar daarna gaat het over 2 jaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik ben zojuist de aanbieding op site aan het bekijken, maar zie 16 maanden korting bij een 1-jarig abbonement :?. Op zich zou het kunnen natuurlijk maar het ziet er vreemd uit. Iemand die kan bevestigen of dat klopt?[Afbeelding]
Als ik het invul krijg ik 12 maanden korting bij een 2 jarig abonnement en 8 maanden bij een 1-jarige. Dus die 16 maanden treden bij mij niet op.
Lijkt me een bug in het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 15:31
Ik ben zojuist de aanbieding op site aan het bekijken, maar zie 16 maanden korting bij een 1-jarig abbonement :?. Op zich zou het kunnen natuurlijk maar het ziet er vreemd uit. Iemand die kan bevestigen of dat klopt?
Ja dit klopt. Ik heb onlangs een contract via de Breedbandwinkel afgesloten. Je krijgt bij een 1 jarig contract 12 maanden korting en de korting is ook nog 4 maanden na het aflopen van je contract geldig. Dus in totaal 16 maanden.

Via de Breedbandwinkel krijg je bij een 2 jarig contract 24 maanden korting. Deze aanbieding geldt tot 31 augustus.

Mijn neefje heeft eergisteren een 1 jarig contract afgesloten met 16 maanden korting en omdat hij ook Youfone als mobiele provider heeft, krijgt hij ook nog een cashback van € 100,00 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:34
Ik heb een vraag, wil misschien overstappen van KPN Glasvezel naar Youfone Glasvezel, zodra mijn contractdatum bij KPN verstreken is.

Nu lees ik dat een eigen router gebruiken met SFP module bij AON/GoF niet is toegestaan hier. Klopt dat?
Youfone modem vervangen voor Edgerouter

Want voor de rest levert YF precies dezelfde verbinding af, inclusief het internet zelf (wat ook KPN internet is).

Indien het wel allemaal is toegestaan, hoe zijn de overstappers van KPN naar YF gegaan? Met of zonder de overstapservice? Het lijkt mij met overstapservice als je wil dat je patch op KPN Netwerk moet blijven zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-08 18:29
Ik heb sinds ik bij Youfone(VDSL) zit steeds vaker dat websites die worden gehost door Cloudflare ik eerst een captcha moet doen voordat ik op de site kom, Cloudflare geeft aan dat als dit voorkomt op een thuisnetwerk waarschijnlijk het device de boosdoener is, als ik via een hotspot of op mijn werk met de wifi verbind op hetzelfde device dan krijg ik die melding nooit, ook heb ik deze melding op zowel een Windows11 laptop, een Macbook en een iPhone.

Zou dit stiekem toch niet aan de verbinding kunnen liggen, en zo ja, hoe los ik dit op?

De letterlijke tekst uit de melding is
Why do I have to complete a CAPTCHA?
Completing the CAPTCHA proves you are a human and gives you temporary access to the web property.
What can I do to prevent this in the future?
If you are on a personal connection, like at home, you can run an anti-virus scan on your device to make sure it is not infected with malware.
If you are at an office or shared network, you can ask the network administrator to run a scan across the network looking for misconfigured or infected devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Soundwork schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:47:
Ik heb een vraag, wil misschien overstappen van KPN Glasvezel naar Youfone Glasvezel, zodra mijn contractdatum bij KPN verstreken is.

Nu lees ik dat een eigen router gebruiken met SFP module bij AON/GoF niet is toegestaan hier. Klopt dat?
Youfone modem vervangen voor Edgerouter

Want voor de rest levert YF precies dezelfde verbinding af, inclusief het internet zelf (wat ook KPN internet is).

Indien het wel allemaal is toegestaan, hoe zijn de overstappers van KPN naar YF gegaan? Met of zonder de overstapservice? Het lijkt mij met overstapservice als je wil dat je patch op KPN Netwerk moet blijven zitten....
Ik heb die NT mediaconverter niet in gebruik, glas gaat direct mijn sfp module in de switch in. Werkt prima.
Specificaties voor de sfp module staan ook vermeld op de website. https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Nakebod schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:15:
[...]

Ik heb die NT mediaconverter niet in gebruik, glas gaat direct mijn sfp module in de switch in. Werkt prima.
Specificaties voor de sfp module staan ook vermeld op de website. https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze
Ja, ik had deze inmiddels ook al gevonden. De AON/GoF gaat gewoon werken inderdaad. Maar het blijkt dat ze geen support geven als je de XGS-PON ONT wil vervangen voor een eigen SFP+ module, er zijn wel omwegen te bewandelen via dit forum, maar daar ga ik verder even niet op in ;)

@Nakebod was jij overigens eerst klant bij KPN of is YF je eerste ISP voor je glasvezelverbinding?

[ Voor 7% gewijzigd door Soundwork op 11-08-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ben via XS4ALL naar Odido gegaan en nu naar youfone.
Odido was wel een GPON verbinding met ONT. Dus geen directe KPN > youfone overstap hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Nakebod schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:24:
Ben via XS4ALL naar Odido gegaan en nu naar youfone.
Odido was wel een GPON verbinding met ONT. Dus geen directe KPN > youfone overstap hier.
Ah, ok..... dank.

Anderen hier op het forum ervaringen met KPN > YF overstap via glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

Ja, ik had deze inmiddels ook al gevonden. De AON/GoF gaat gewoon werken inderdaad. Maar het blijkt dat ze geen support geven als je de XGS-PON ONT wil vervangen voor een eigen SFP+ module, er zijn wel omwegen te bewandelen via dit forum, maar daar ga ik verder even niet op in ;)

@Nakebod was jij overigens eerst klant bij KPN of is YF je eerste ISP voor je glasvezelverbinding?
Dit is wel opvallend ja (en tegen de regels voor vrije modemkeuze):
"Bij GPON en XGSPON (10) Gigabit Passive Optical Network techniek, die wij sinds 2019 gebruiken, is de ONT een onmisbaar onderdeel van de verbinding. Deze kun je dus niet verwijderen"

Zeker als moederbedrijf KPN dit schrijft op haar website:
"Dan wordt het internet omgezet naar het PON netwerk. Dit netwerk is voorbereid op internetsnelheden tot 10 Gbit/s. Hierbij krijg je een ONT te leen van KPN. Nadat de ONT is geïnstalleerd kan je deze omruilen voor een eigen ONT. Let wel op dat deze ONT voldoet aan de juiste technische eisen. KPN adviseert om gebruik te blijven maken van de ONT van KPN"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Technisch klopt het wel wat er staat, of tenminste zoals ik het lees :) Zonder ONT heb je geen verbinding. Dus in die zin onmisbaar. Of dat nu de ONT van KPN/Youfone is, of een eigen ONT laat ik even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Als ik bij Youfone voor een tv abonnement ga mét opnemen,
Kan ik dan de reclames doorspoelen als het een opgenomen programma is?

Kan je bij opnemen steeds alleen 1 programma/aflevering opnemen of kun je bij opnemen ook uit de optie kiezen om alle (toekomstige) afleveringen op te nemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Beide vragen kan ik met Ja beantwoorden. Sinds 2 maanden klant bij Youfone en ik neem regelmatig programma's (voornamelijk films) op en bij het kijken spoel ik door wanneer de reclames beginnen (een keer of 5 op de forward knop van mijn afstandbediening en de film begint weer).

Serie opnames werken ook gewoon, net als bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-08 16:39
Vraagje voor de Amino box gebruikers: werkt bij jullie de "last" knop op de afstandsbediening ook niet? (wisselen tussen 2 laatst gekozen zenders)

En klopt het dat er nergens een overlay tv gids op te roepen is? Of Enkel de gids waarbij je de zender verlaat of dat onlogisch bereikbare overzichtje met halve teksten (mini gids)

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aircrews
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:13
Na een update van nog niet zo lang geleden die de 'Minigids' introduceerde, werkt de 'Last' knop inderdaad niet meer, hij heeft het altijd wel gedaan. Meer gidsen dan die je noemt zijn er niet.

• immie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-08 20:14
Plexxodus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:35:
Vraagje voor de Amino box gebruikers: werkt bij jullie de "last" knop op de afstandsbediening ook niet? (wisselen tussen 2 laatst gekozen zenders)

En klopt het dat er nergens een overlay tv gids op te roepen is? Of Enkel de gids waarbij je de zender verlaat of dat onlogisch bereikbare overzichtje met halve teksten (mini gids)
Werkt die hele ontvanger überhaupt een beetje bij iemand? Hier alleen maar problemen en na reboot is de kans klein dat ie t meteen weer normaal doet. Blijft hangen op paarse Youfone scherm en soms ook lege gids etc etc.

• bakkerjangert
Askjeeves schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Ja dit klopt. Ik heb onlangs een contract via de Breedbandwinkel afgesloten. Je krijgt bij een 1 jarig contract 12 maanden korting en de korting is ook nog 4 maanden na het aflopen van je contract geldig. Dus in totaal 16 maanden.

Via de Breedbandwinkel krijg je bij een 2 jarig contract 24 maanden korting. Deze aanbieding geldt tot 31 augustus.

Mijn neefje heeft eergisteren een 1 jarig contract afgesloten met 16 maanden korting en omdat hij ook Youfone als mobiele provider heeft, krijgt hij ook nog een cashback van € 100,00 :9
Ook zojuist maar een contract afgesloten. 2 jaar internet voor €21,50 per maand en dan ook nog €100,- cashback (dus effectief ruim 4 maanden gratis internet :P) is wel echt goedkoop. Ben benieuwd of Ziggo nog een poging gaat doen om dat aanbod te matchen om mij als klant te behouden. Vanmiddag ga ik bellen om op te zeggen. Contract daar loopt nog tot november en op de het online opzeg formulier kan ik geen eind datum invullen dus vandaar dat ik moet bellen. Nu nog een keuze maken tussen NLziet of Canal+ aangezien die goedkoper zijn dan tv bij Youfone.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 15:46
bakkerjangert schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:16:
[...]

Ook zojuist maar een contract afgesloten. 2 jaar internet voor €21,50 per maand en dan ook nog €100,- cashback (dus effectief ruim 4 maanden gratis internet :P) is wel echt goedkoop. Ben benieuwd of Ziggo nog een poging gaat doen om dat aanbod te matchen om mij als klant te behouden. Vanmiddag ga ik bellen om op te zeggen. Contract daar loopt nog tot november en op de het online opzeg formulier kan ik geen eind datum invullen dus vandaar dat ik moet bellen. Nu nog een keuze maken tussen NLziet of Canal+ aangezien die goedkoper zijn dan tv bij Youfone.
Waarom krijg ik dan alleen maar 20 euro cashback? :?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
Blackouts schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

Waarom krijg ik dan alleen maar 20 euro cashback? :?
Dat is een actie van Youfone Compleet. Mijn vrouw had al een Sim Only bij Youfone dus vandaar.

• NeoToad
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-08 20:50
bakkerjangert schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb dit ook berekend,

Bij 2 jaar krijg je €100 cashback en bij 1 jaar niet,
Maar bij 2 jaar krijg je 12maanden voor 50% en dan 12 maanden 100% betalen.
Bij 1 jaar contract krijg je 8 maanden 50% en dan 4 maanden 100%.

Bij een 1 jaar contract betaal ik €40 in de maand, bij een 2 jaar contract €40,83.

Of het moet het waard zijn om voor 2 jaar bij dezelfde te zitten, anders lekker blijven switchen voor kortingen/extra's.

• bakkerjangert
NeoToad schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:03:
[...]

Ik heb dit ook berekend,

Bij 2 jaar krijg je €100 cashback en bij 1 jaar niet,
Maar bij 2 jaar krijg je 12maanden voor 50% en dan 12 maanden 100% betalen.
Bij 1 jaar contract krijg je 8 maanden 50% en dan 4 maanden 100%.

Bij een 1 jaar contract betaal ik €40 in de maand, bij een 2 jaar contract €40,83.

Of het moet het waard zijn om voor 2 jaar bij dezelfde te zitten, anders lekker blijven switchen voor kortingen/extra's.
Ik heb de mazzel dat ik schijnbaar op de juiste postcode woon (zie markering hieronder) en dus 12 maanden extra korting krijg. In mijn contract staat duidelijk dat ik 24 maanden 50% korting krijg bij een 2-jarig abonnement. Het staat er krom, en ik realiseer me nu pas dat ze zelf waarschijnlijk een interpretatie fout maken, door 'tot' als 'met' te lezen, maar in mijn contract staat duidelijk een periode van 24 maanden 50% korting. Jou berekening volg ik niet helemaal, maar voor mij komt het neer op (24 maanden x €21,50 - €100) / 24 maanden = €17,33 effectief per maand voor een periode van 2 jaar. Dit is voor Glasvezel Internet van 200 Mb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5qhuZgQfHDQToT7VD9mFJVbVMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7zyS0bqCDVYr3XFeDqY5oNQ.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.