[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 10:30
immie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:17:
[...]

Werkt die hele ontvanger überhaupt een beetje bij iemand? Hier alleen maar problemen en na reboot is de kans klein dat ie t meteen weer normaal doet. Blijft hangen op paarse Youfone scherm en soms ook lege gids etc etc.
Tot nu toe niet geheel ontevreden, maar ik heb 'm pas een week in gebruik. Had wel wat meer snelheid en instelmogelijkheden verwacht.
Vraag het me over een maand of 2 nog eens 8)

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• NeoToad
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:21
bakkerjangert schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:28:
[...]

Ik heb de mazzel dat ik schijnbaar op de juiste postcode woon (zie markering hieronder) en dus 12 maanden extra korting krijg. In mijn contract staat duidelijk dat ik 24 maanden 50% korting krijg bij een 2-jarig abonnement. Het staat er krom, en ik realiseer me nu pas dat ze zelf waarschijnlijk een interpretatie fout maken, door 'tot' als 'met' te lezen, maar in mijn contract staat duidelijk een periode van 24 maanden 50% korting. Jou berekening volg ik niet helemaal, maar voor mij komt het neer op (24 maanden x €21,50 - €100) / 24 maanden = €17,33 effectief per maand voor een periode van 2 jaar. Dit is voor Glasvezel Internet van 200 Mb.

[Afbeelding]
Ik denk dat ik helaas niet in de juiste postcode val.

Berekening (voor mijn adres)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvKnf7571xKgxr6Y0BCPNIGZ-kM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OLSSmMvhshpecDFgmghC8SeK.png?f=user_large
8 x €30 = €240
4 x €60 = €240
Totaal = €480 / 12 = €40 p.m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6EvYM8abSdjpdkF4EhZuJf__2w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yGkD5tsnW5U8d3BWUPIJMszH.png?f=user_large
12 x €30 = €360
12 x €60 = €720
Totaal = €1080 - €100 = €980 / 24 = €40.83 p.m.

Lijkt me dat het 1 jaar contract dan beter/voordeliger is toch?

• NeoToad
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:21
Ik lees net ook dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXVBf-8YHljz2EuIWuGRNK5DZm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k7iAUp8OYybKTjtJTMVLLFHT.png?f=fotoalbum_large

Echter bij aanvinken van 2 jaar contract staat er €100 cashback, als ik 1 jaar selecteer springt het weg (dus geen €75)

Tijdelijke bug?

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:02
NeoToad schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:06:
Ik lees net ook dit:
[Afbeelding]

Echter bij aanvinken van 2 jaar contract staat er €100 cashback, als ik 1 jaar selecteer springt het weg (dus geen €75)

Tijdelijke bug?
Zou een bug kunnen zijn inderdaad, kun je eens doorklikken naar de laatste pagina? Daer stond bij mij een invoer veld met code 'COMPLEET100'. Wellicht kun je daar handmatig 'COMPLEET75' proberen inte vullen als je een 1-jarig abbonement hebt aangevinkt? En anders de klanten service even benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrie Noniem
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:36
Nog een vraag voor de Amino box gebruikers:
Ik overweeg over te stappen van Odido, die voor TV een zeer vergelijkbare box, met ongeveer dezelfde afstandsbediening gebruikt.
Ik heb de afstandsbediening van mijn (domme) TV niet meer nodig, ook niet om daar van HDMI input te wisselen (tussen die box en mijn Mac mini); de knop met een soort ->_] symbool onder de 9 werkt perfect.
De Amino afstandsbediening lijkt zo’n knop te hebben midden bovenaan:
https://www.youfone.nl/si...leg_afstandsbediening.pdf

Werkt die knop?
Switcht die de TV tussen HDMI inputs?
Ik vind de Odido box prima, dus hoop dat de Youfone box hetzelfde doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Adrie Noniem schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:52:
Nog een vraag voor de Amino box gebruikers:
Ik overweeg over te stappen van Odido, die voor TV een zeer vergelijkbare box, met ongeveer dezelfde afstandsbediening gebruikt.
Ik heb de afstandsbediening van mijn (domme) TV niet meer nodig, ook niet om daar van HDMI input te wisselen (tussen die box en mijn Mac mini); de knop met een soort ->_] symbool onder de 9 werkt perfect.
De Amino afstandsbediening lijkt zo’n knop te hebben midden bovenaan:
https://www.youfone.nl/si...leg_afstandsbediening.pdf

Werkt die knop?
Switcht die de TV tussen HDMI inputs?
Ik vind de Odido box prima, dus hoop dat de Youfone box hetzelfde doet.
Yes dat werkt hetzelfde als bij Odido, ook ik heb de overstap gemaakt van Odido naar Youfone. Het verandere van de source kan gewoon via 1 afstandbediening van de Amino box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Zojuist mijn abonnement bij Youfone online opgezegd. (kon wel verlengen maar was niet nodig)

Moet eerlijk zeggen: heb nog nooit zo eenvoudig en snel een abbonement stopgezet via een klantenportal. Dat ging echt heel soepel. Opgave reden hoeft niet, datum invullen voor stopzetten dienst, en klaar. Pluspuntje voor youfone.

Ervaring na 1 jaar youfone DSL: dikke prima. Zou het zo weer afsluiten als de noodzaak er voor nodig is.

Dit berichtje typen duurt al langer dan opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
krakendmodem schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:34:
Zojuist mijn abonnement bij Youfone online opgezegd. (kon wel verlengen maar was niet nodig)

Moet eerlijk zeggen: heb nog nooit zo eenvoudig en snel een abbonement stopgezet via een klantenportal. Dat ging echt heel soepel. Opgave reden hoeft niet, datum invullen voor stopzetten dienst, en klaar. Pluspuntje voor youfone.

Ervaring na 1 jaar youfone DSL: dikke prima. Zou het zo weer afsluiten als de noodzaak er voor nodig is.

Dit berichtje typen duurt al langer dan opzeggen :)
Had jij geen glasvezel abonnement? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Soundwork schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

Had jij geen glasvezel abonnement? ;)
Ja. (van kpn zelf)

Op een ander adres (tijdelijk) een Youfone DSL gehad als backup-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
immie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:17:
[...]

Werkt die hele ontvanger überhaupt een beetje bij iemand? Hier alleen maar problemen en na reboot is de kans klein dat ie t meteen weer normaal doet. Blijft hangen op paarse Youfone scherm en soms ook lege gids etc etc.
Ik heb ook last van die lege gids. Heb je het al op kunnen lossen?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
Iemand misschien ervaring met activatie van een nieuwe internet thuis abonnement van Youfone? Ik zou sinds gisteren internet via youfone hebben, echter krijgt het modem geen verbinding met het netwerk van KPN lijkt het.
Volgens Youfone is die wel actief.

Is er iemand die misschien tips heeft om dit zelf op te lossen? Ik heb een foto van de aansluiting in de meterkast toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVrYwPEc4oPue7IfuqeaoEIU094=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvHAtkRgeWsgvVkOI8SLhpOI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de aansluiting in de woonkamer geprobeerd, de slaapkamer en direct in de meterkast helaas zonder resultaat.
Internet lampje van die KPN box 12 blijft maar knipperen.

Nu zit ik sowieso komende 4 dagen zonder internet in mijn vakantie….daar ben ik echt niet blij mee. Ooit eerder KPN gehad en alles functioneerde gewoon bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Leia schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:03:
Iemand misschien ervaring met activatie van een nieuwe internet thuis abonnement van Youfone? Ik zou sinds gisteren internet via youfone hebben, echter krijgt het modem geen verbinding met het netwerk van KPN lijkt het.
Volgens Youfone is die wel actief.

Is er iemand die misschien tips heeft om dit zelf op te lossen? Ik heb een foto van de aansluiting in de meterkast toegevoegd.
[Afbeelding]

Ik heb de aansluiting in de woonkamer geprobeerd, de slaapkamer en direct in de meterkast helaas zonder resultaat.
Internet lampje van die KPN box 12 blijft maar knipperen.

Nu zit ik sowieso komende 4 dagen zonder internet in mijn vakantie….daar ben ik echt niet blij mee. Ooit eerder KPN gehad en alles functioneerde gewoon bij installatie.
Is het inmiddels opgelost?
Zo niet, dan mag je adres wel even DM-en. Kijk ik even mee.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21
Zo, vandaag was de grote dag..................

Signaal van Odido op het ODF-netwerk was er sinds 00.00 uur af. Euhm, geen internet en de monteur van Guidion zou tussen 12.00 en 16.00 uur komen. Om 10.06 uur een mailtje en SMS dat mijn verbinding van Youfone op het KPN-netwerk gereed was.

Om 12.20 uur een SMS dat de monteur er over 5 minuten zou zijn. Dat klopte :) Ik had alles rondom de aansluiting vrij gemaakt (en ook schoongemaakt......was wel weer een keer nodig :| ) en de TV ontvanger had ik al aangesloten. Monteur aan de slag........klik, klik, klik, klik...... het werkt. :o

Moest wel mijn netwerk refreshen en de NAS-sen opnieuw opstarten en de netwerkverbindingen in de verkenner vervangen, maar het verliep vlotjes. Toen even de naam van het WIFI-netwerk alsook het wachtwoord verandert. Ook een fluitje van een cent,

Speedtest.......220/220. Dus dikke prima.

Nu nog spelen met de TV-ontvanger. Hoewel ik een smart TV heb, zijn niet alle (Android-) apps beschikbaar om dat het besturingssysteem VIDAA is. Maar met de TV-ontvanger van KPN zit alles in 1. Dus ook maar één AB nodig.

Al met al..........dikke blij en de komende 24 maanden zit ik voor € 30,00 p.m. te interneppen en TV te koekeloeren. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrie Noniem
Askjeeves schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:26:
Zo, vandaag was de grote dag..................

Signaal van Odido op het ODF-netwerk was er sinds 00.00 uur af. Euhm, geen internet en de monteur van Guidion zou tussen 12.00 en 16.00 uur komen. Om 10.06 uur een mailtje en SMS dat mijn verbinding van Youfone op het KPN-netwerk gereed was.

Om 12.20 uur een SMS dat de monteur er over 5 minuten zou zijn. Dat klopte :) Ik had alles rondom de aansluiting vrij gemaakt (en ook schoongemaakt......was wel weer een keer nodig :| ) en de TV ontvanger had ik al aangesloten. Monteur aan de slag........klik, klik, klik, klik...... het werkt. :o

Moest wel mijn netwerk refreshen en de NAS-sen opnieuw opstarten en de netwerkverbindingen in de verkenner vervangen, maar het verliep vlotjes. Toen even de naam van het WIFI-netwerk alsook het wachtwoord verandert. Ook een fluitje van een cent,

Speedtest.......220/220. Dus dikke prima.

Nu nog spelen met de TV-ontvanger. Hoewel ik een smart TV heb, zijn niet alle (Android-) apps beschikbaar om dat het besturingssysteem VIDAA is. Maar met de TV-ontvanger van KPN zit alles in 1. Dus ook maar één AB nodig.

Al met al..........dikke blij en de komende 24 maanden zit ik voor € 30,00 p.m. te interneppen en TV te koekeloeren. :+ :+
Had je bij Youfone een overstapservice geregeld? Dan is het wel raar als het Odido signaal al was stopgezet voordat het werkend was afgeleverd; het zijn toch twee volledig gescheiden netwerken over twee aparte fibers? Dus het is niet nodig eerst Odido af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
Adrie Noniem schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Had je bij Youfone een overstapservice geregeld? Dan is het wel raar als het Odido signaal al was stopgezet voordat het werkend was afgeleverd; het zijn toch twee volledig gescheiden netwerken over twee aparte fibers? Dus het is niet nodig eerst Odido af te sluiten
Ik had Odido per vandaag opgezegd en Youfone vandaag als start. Dus logisch dat het signaal van Odido om 00.00u stopte.

Waarom diensten later overlappen? Ik bien zunnig hè😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 10:30
Askjeeves schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:12:
[...]

Ik had Odido per vandaag opgezegd en Youfone vandaag als start. Dus logisch dat hrt signaal van Odido om 00.00u stopte.

Waarom diensten later overlappen? Ik bien zunnig hè😇
Ik heb 3 weken geleden dezelfde overstap gemaakt, maar ik kreeg pas een bevestiging van de definitieve Odido beëindiging nadat Youfone volledig actief was. Prima overlap zonder dubbele kosten en geen moment zonder internet.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:42
YouFone houdt zich ook aan COIN net zoals ieder andere telecom aanbieder. Meer informatie vind je hier

https://coin.nl/overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
Inmiddels een dagje verder en de TV ontvanger uitgeplozen. Het is wel fijn dat het op Android TV draait en je (bijna) alle apps kunt installeren, maar vind het wel omslachtig en traag werken. Daan was de Animo ontvanger van Odido toch eenvoudiger te bedienen en reageerde sneller. Zappen gaat wel goed.

Ik heb TV Comfort+. Kostte 4 euro p.m. Meer en dan heb ik in ieder geval BBC 1+2, Eurosport 1+2 en nog wat andere zenders. Grote voordeel van Comfort+ is dat je interactieve TV en de mogelijk tot opnemen hebt. Dus prima.

Fijnste vind ik wel de kosten...... 30,00 euro p.m. 😀

• Adrie Noniem
Askjeeves schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:29:
Inmiddels een dagje verder en de TV ontvanger uitgeplozen. Het is wel fijn dat het op Android TV draait en je (bijna) alle apps kunt installeren, maar vind het wel omslachtig en traag werken. Daan was de Animo ontvanger van Odido toch eenvoudiger te bedienen en reageerde sneller. Zappen gaat wel goed.
Ik ga in december, als ik geen beter verlengaanbod van Odido krijg dan een magere €5 korting per maand, ook over naar Youfone. Teruglezend in dit forum begrijp ik dat het Youfone TV platvorm afgelopen mei helemaal is vernieuwd, dus het zou me niet verbazen als de media box nog allerlei updates krijgt. Bij Odido had ik de eerste maanden regelmatig vastlopers op de box maar dat werd na enige tijd prima stabiel. Ik ben dus heel benieuwd naar je verdere ervaringen en of het na updates beter gaat werken.

• Askjeeves
Adrie Noniem schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:15:
[...]

Ik ga in december, als ik geen beter verlengaanbod van Odido krijg dan een magere €5 korting per maand, ook over naar Youfone. Teruglezend in dit forum begrijp ik dat het Youfone TV platvorm afgelopen mei helemaal is vernieuwd, dus het zou me niet verbazen als de media box nog allerlei updates krijgt. Bij Odido had ik de eerste maanden regelmatig vastlopers op de box maar dat werd na enige tijd prima stabiel. Ik ben dus heel benieuwd naar je verdere ervaringen en of het na updates beter gaat werken.
IK denk dat Odido qua prijs niet aan het aanbod van Youfone kan tippen. Wel moet je genoegen nemen met een lagere snelheid.

Heb je al gecheckt bij Breedbandwinkel of zo welke aanbieding je kan krijgen? In mijn regio kon 24 maanden 50% korting. Inmiddels is het max 8 maanden korting bij 24 maanden.

• Adrie Noniem
Askjeeves schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

IK denk dat Odido qua prijs niet aan het aanbod van Youfone kan tippen. Wel moet je genoegen nemen met een lagere snelheid.

Heb je al gecheckt bij Breedbandwinkel of zo welke aanbieding je kan krijgen? In mijn regio kon 24 maanden 50% korting. Inmiddels is het max 8 maanden korting bij 24 maanden.
Ik heb zeker al gekeken, en daar had met name Youfone goede aanbiedingen. Maar mijn Odido contract loopt tot 3 december, en is na 8 maanden van €10 nu €45 per maand geworden (100mBit/sec +TV) Bij Odido kan ik nu direct verlenegn, maar dat zou dus €40 per maand worden; niet aantrekkelijk. Youfone moet wel net zo prettig werken als Odido, dus vandaar dat ik op dit forum vast meelees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:37:
[...]

Is het inmiddels opgelost?
Zo niet, dan mag je adres wel even DM-en. Kijk ik even mee.
Ja, gelukkig wel! Probleem was dat er blijkbaar een KPN medewerker in de verdeelkast draadjes verkeerd had aangesloten. Zijn collega die mij heeft geholpen vond het prutswerk.

Zo zonde, was allemaal nergens voor nodig geweest. 4 dagen zonder internet gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielI
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:38
Kun je met de inloggegevens van Youfone TV ook inloggen op de KPN smart tv app voor Android tv en zo zonder kastje kijken op een Android smart tv? Of moet je altijd met een kastje kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
Ik heb nog een vraag............

Als ik de TV box opstart dan kom ik altijd in het hoofdmenu. Is er geen mogelijkheid dat hij de laatste zender pakt van toen ik hem uitzette?

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Leia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:50:
[...]

Ja, gelukkig wel! Probleem was dat er blijkbaar een KPN medewerker in de verdeelkast draadjes verkeerd had aangesloten. Zijn collega die mij heeft geholpen vond het prutswerk.

Zo zonde, was allemaal nergens voor nodig geweest. 4 dagen zonder internet gezeten.
Ik neem aan dat je hiervoor nog helemaal geen internet had van KPN of andere (dochter) provider en dat je compleet nieuw op Youfone klant bent geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Biedt Youfone nog steeds ondersteuning voor de Experiabox v10? Als in: updaten ze die nog steeds?
Heb recent een Experiabox v10 in fabriekstoestand(softwareversie V1.01.00T04.3Intermediate) aan de lijn moeten hangen voor diagnostiek, en na een update van een aantal dagen is de software nog steeds hetzelfde, geen KPN software zoals bij de v10 bij KPN zelf.

in de log staat het volgende(session open en close oneindig in een loop elke x sec):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
PPP(ptm_voip):Starting negotiation on ppp1
PPP(ptm_route):PAP authentication succeeded
PPP(ptm_voip):PAP authentication succeeded
PPP(ptm_route):set local/remote IP:[ip's] on ppp0
PPP(ptm_voip):set local/remote IP: [ip's] on ppp1
TR069:Start to create a new session.
TR069:Session create fail,net error.
TR069:Sending inform 4 VALUE CHANGE
TR069:Session create success.
TR069:Receive informresponse.
TR069:Receive RPC SetParameterValues .
TR069:SetParameterValues success.
TR069:Session close .
TR069:Sending inform 4 VALUE CHANGE
TR069:Sending inform 0 BOOTSTRAP
TR069:Session create success.
 TR069:Receive informresponse.
TR069:Receive RPC SetParameterValues .
TR069:SetParameterValues success.
TR069:Receive RPC GetParameterValues.
TR069:RPC GetParameterValues success.
TR069:Session close .

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Op 1 sept van Odido naar Youfone overgestapt. Odido bleef de prijzen maar verhogen (helaas ook omdat KPN het koper heeft "uitgefaseerd" in mijn wijk, iedereen naar glasvezel (of kabel) forceert, en vervolgens de prijzen voor aanbieders opdrijft).

Nu zit ik met een Youfone aanbo-abbo op bijna de helft p/m voor een jaar. De overstap was bijna slaapverwekkend, zo weinig drama. Moest alleen even router adres en DHCP-range instellen (heb wat devices in huis die vast IP adres hebben in 192.168.1.x range).

Maar... wat me wel tegenvalt is dat dynamische IP-adres. Wow, dat wisselt aan de lopende band, en het zijn telkens IPv6 adressen, dus WTF?! Waarom? Het vorige abbonement sleepte ik al 10 jaar lang mee (T-Mobile Thuis -> Vodafone Thuis -> Odido), en had soms jarenlang hetzelfde IP-adres. Is het iemand hier al gelukt om bij Youfone een vast IP-adres te krijgen? Ik kon het met zoeken in dit topic niet vinden.

Ik vroeg mij af: zou het helpen om mijn HA om het uur even een ping te laten doen naar een DNS of NTP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:24
TCMR schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:29:
Maar... wat me wel tegenvalt is dat dynamische IP-adres. Wow, dat wisselt aan de lopende band, en het zijn telkens IPv6 adressen, dus WTF?! Waarom?
https://www.rfc-editor.org/rfc/rfc8981.html denk ik? Vziw zijn zowel IPv4-adres als IPv6-prefix wel gewoon semivast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Op 1 sept van Odido naar Youfone overgestapt. Odido bleef de prijzen maar verhogen (helaas ook omdat KPN het koper heeft "uitgefaseerd" in mijn wijk, iedereen naar glasvezel (of kabel) forceert, en vervolgens de prijzen voor aanbieders opdrijft).
Beetje off-topic maar dat laatste is dus absoluut niet waar. De prijzen voor glas zijn niet opgedreven. De prijzen voor DSL waren altijd al wat lager dan FttH dus in dat opzicht kan je inderdaad zeggen dat glas iets duurder is. Maar het een en het ander zijn dus niet aan elkaar gerelateerd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem

Nu zit ik met een Youfone aanbo-abbo op bijna de helft p/m voor een jaar. De overstap was bijna slaapverwekkend, zo weinig drama. Moest alleen even router adres en DHCP-range instellen (heb wat devices in huis die vast IP adres hebben in 192.168.1.x range).

Maar... wat me wel tegenvalt is dat dynamische IP-adres. Wow, dat wisselt aan de lopende band, en het zijn telkens IPv6 adressen, dus WTF?! Waarom? Het vorige abbonement sleepte ik al 10 jaar lang mee (T-Mobile Thuis -> Vodafone Thuis -> Odido), en had soms jarenlang hetzelfde IP-adres. Is het iemand hier al gelukt om bij Youfone een vast IP-adres te krijgen? Ik kon het met zoeken in dit topic niet vinden.

Ik vroeg mij af: zou het helpen om mijn HA om het uur even een ping te laten doen naar een DNS of NTP server?
Wat bedoel je met vast ip? Je wan Adres? M’n ipv4 is hier nooit gewijzigd. En ipv6 bij odido was niet aanwezig, mogelijk kun je dat uitschakelen?

Zodra je ipv6 in je modem uitschakelt hou je namelijk keurig je ipv4 zoals je ook bij Odido had.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 06-09-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45

Nakebod

Nope.

In mijn (2 maanden) Youfone tijd zijn mijn IPv4 en IPv6 nog nooit veranderd. En verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren gezien Youfone qua techniek eigenlijk gewoon KPN is, en daar veranderd het ook niet.

Dus bedoel je nu dat je hele IPv6 prefix veranderd, of dat je IPv6 adres op een apparaat (binnen je /48 prefix) veranderd? Want dat laatste is hoe IPv6 werkt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Barre73 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:17:
[...]
Beetje off-topic maar dat laatste is dus absoluut niet waar.
Je hebt gelijk, lees ik nu. Voor de komende vijf jaar blijft het een vast (en blijkbaar erg hoog) tarief. Ik wist niet welk aandeel KPN had in de prijs, maar mijn Odido-abonnement werd elke keer duurder. Niet alleen na geforceerde overstap op glas, ook na vervallen korting die ik had bedongen (vanwege geforceerde overstap + prijsverhoging), maar ook nadat de kortingsperiode was afgelopen. We zitten inmiddels aan de top in Nederland. Blijkbaar is het niet interessant om te concurreren, dus gaat de rest maar gewoon lekker mee met de duopolisten.
krakendmodem schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:09:
Wat bedoel je met vast ip? Je wan Adres? M’n ipv4 is hier nooit gewijzigd. En ipv6 bij odido was niet aanwezig, mogelijk kun je dat uitschakelen?

Zodra je ipv6 in je modem uitschakelt hou je namelijk keurig je ipv4 zoals je ook bij Odido had.
Ja, WAN-adres, uiteraard. Vreemd dat dat bij jou IPv6 gelijk blijft. Dit is van de afgelopen dagen:

2a02:a462:7e49:0:106a:b190:25b1:79c4 <-- eergisteren
2a02:a462:7e49:0:2ddb:1f20:1796:dcfa <-- gisteren
2a02:a462:7e49:0:c0f9:8f03:e4bb:999e <-- vandaag

Ik zal IPv6 eens uitschakelen, zien wat het oplevert, thanks.
Nakebod schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:01:
[...]
Dus bedoel je nu dat je hele IPv6 prefix veranderd, of dat je IPv6 adres op een apparaat (binnen je /48 prefix) veranderd? Want dat laatste is hoe IPv6 werkt.
Het gaat over m'n WAN-adres, in huis (LAN) heb ik alles IPv4 geconfigureerd op 192.168.x.x.

Alles is KPN, ook op het modem staat KPN, in de config omgeving staat overal KPN. Best bizar, want ik heb na een hooglopende ruzie met KPN ruim 25 jaar geleden, waarbij ze een (zakelijke) overstap volledig in de soep hebben laten lopen, gezworen dat ik nooit meer iets van dit $%#-bedrijf zou afnemen, en daar heb ik me keurig aan gehouden, en dat blijf ik doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:00
TCMR schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:02:
Ja, WAN-adres, uiteraard. Vreemd dat dat bij jou IPv6 gelijk blijft. Dit is van de afgelopen dagen:

Ik denk dat je niet begrijpt hoe IPv6 werkt. Je krijgt van je provider niet één adres, maar een "prefix". Dat hele eerste stuk (2a02:a462:7e49) is jouw prefix, die blijft gelijk. Je router splitst dat vervolgens op in lokale netwerken (:0: voor je thuisnetwerk en :1: voor je gastennetwerk bijvoorbeeld). Het stuk daarachter wordt random gekozen door je apparaten en verandert afhankelijk van je instellingen zelfs wel vaker dan 1x per dag. Dat heet "privacy extensions", omdat zo'n IPv6-adres helemaal naar jouw individuele apparaat wijst (in plaats van naar de WAN-poort op je router, zoals op IPv4 het geval was). Als je naar een site als https://www.watzijnmijnips.nl/ gaat, zie je dus regelmatig een ander IPv6-adres, omdat het zo voor de websites die je bezoekt niet direct duidelijk is dat je met hetzelfde apparaat zit te surfen. (Probeer maar eens op verschillende apparaten naar die site te gaan: ze laten allemaal een ander IPv6-adres zien, maar het begin (de prefix) is hetzelfde, want dat is wat je van je provider toegewezen hebt gekregen.)

Als je een vast adres wilt (bijvoorbeeld voor een thuisserver), moet je dat dus instellen op het apparaat zelf (normaal gesproken heeft ieder apparaat óók een 'vast' IPv6-adres dat wordt bepaald m.b.v. het MAC-adres). Hier zit ook een groot voordeel van IPv6 voor de enthousiastelingen: je kunt een onbeperkt aantal servers (met dezelfde poort, zoals 443 of 80) thuis draaien, in plaats van slechts één op IPv4, omdat ze allemaal een uniek adres hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 07-09-2025 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:45

Nakebod

Nope.

Dat zijn alle 3 adressen uit dezelfde /48 prefix, die dus niet is veranderd. Dit werkt zoals bedoeld.
Dit is overigens niet je WAN adres die je ziet, maar het (tijdelijke) IPv6 adres van je pc/laptop/tablet/telefoon.

Als je op meerdere apparaten kijkt (Bijv via https://test-ipv6.com) zal je ook verschillende adressen zien, maar allemaal uit dezelfde 2a02:a462:7e49 prefix.

Ieder apparaat zal 2 of meer IPv6 adressen hebben, waarvan 1 gebaseerd op je MAC adres (Soort van "vast adres"), en de overige zijn random. Met dat random adres ga jij het internet op. En die random adressen veranderen regelmatig. Dit heet Privacy Extensions, en dat is het: Door je apparaat regelmatig een nieuw adres te geven waarmee jij het internet op gaat is het niet mogelijk om een specifieke gebruiker/apparaat te tracken op internet.

Dus, ik zou lekker IPv6 aanlaten :) want het werkt zoals bedoeld.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Je hebt gelijk, lees ik nu. Voor de komende vijf jaar blijft het een vast (en blijkbaar erg hoog) tarief. Ik wist niet welk aandeel KPN had in de prijs, maar mijn Odido-abonnement werd elke keer duurder. Niet alleen na geforceerde overstap op glas, ook na vervallen korting die ik had bedongen (vanwege geforceerde overstap + prijsverhoging), maar ook nadat de kortingsperiode was afgelopen. We zitten inmiddels aan de top in Nederland. Blijkbaar is het niet interessant om te concurreren, dus gaat de rest maar gewoon lekker mee met de duopolisten.

[...]

Ik zal IPv6 eens uitschakelen, zien wat het oplevert, thanks.

[...]

Het gaat over m'n WAN-adres, in huis (LAN) heb ik alles IPv4 geconfigureerd op 192.168.x.x.

Alles is KPN, ook op het modem staat KPN, in de config omgeving staat overal KPN. Best bizar, want ik heb na een hooglopende ruzie met KPN ruim 25 jaar geleden, waarbij ze een (zakelijke) overstap volledig in de soep hebben laten lopen, gezworen dat ik nooit meer iets van dit $%#-bedrijf zou afnemen, en daar heb ik me keurig aan gehouden, en dat blijf ik doen.
Ik heb aangegeven dat ipv4 niet verandert. En dat klopt. Het ipv6 verhaal is hierboven al uitgelegd hoe het werkt. En aangezien jij bij Odido geen ipv6 had, kun je proberen (tijdelijk) ipv6 uit te schakelen om te zien of dat dan vervolgens de situatie oplevert zoals je bij Odido ook had.

Blijkbaar was je er niet van op de hoogte dat Youfone alles direct bij KPN afneemt (en inmiddels eigenaar is van Youfone). Je merkte ook al op hoe soepel die overstap ging van Odido naar Youfone, en krijgt er zelfs volledig ipv6 voor terug. Vind ik best netjes voor dat geld.

Ook ik loop nog te stoeien met ipv6, want het is iets ingewikkelder dan ipv4, maar uiteindelijk moeten we toch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
krakendmodem schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:09:
[...]
Je merkte ook al op hoe soepel die overstap ging van Odido naar Youfone, en krijgt er zelfs volledig ipv6 voor terug.
Zo vanzelfsprekend is een soepele overstap niet, als ik uitga van wisseling van operator/belichter. Als hij bij Odido al op KPN WBA zat, dan is de overstap wel heel makkelijk, want je hoeft niet omgepatched te worden in de POP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TCMR
Nakebod schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:37:
[...]
Dat zijn alle 3 adressen uit dezelfde /48 prefix, die dus niet is veranderd. Dit werkt zoals bedoeld.
Ik voel me echt een grote sukkel 8)7, jullie hebben helemaal gelijk. Ik had te snel naar de RFC die @Raynman postte gekeken, en ook te kort naar de zoekresultaten van de prefix waarover @Nakebod schreef. Haast is een slecht excuus, ik hoor dit gewoon vanuit m'n professie te weten, maar heb indertijd alleen de basics van IPv6 opgeslagen (planeet identifier bijv. :) die het blijkbaar niet gehaald heeft in de definitieve spec).

Dit is de eerste ISP die me IPv6 aanbiedt, heb er nooit mee kunnen stoeien. Mooi systeem dit, en niet geweten dat het ook gewoon werkt als je LAN op IPv4 draait.

Ik moet wel zeggen dat dat Sagemcom Box 12 modem van KPN best een fijn ding is. Interface loopt lekker vlot, lekker veel configuratie-opties. Ben erg blij dat ik de Zyxel (blèh) naar Odido terug mocht sturen, dat was qua interface echt een drama.
krakendmodem schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:09:
(en inmiddels eigenaar is van Youfone)
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar durfde het niet op te zoeken :)

[ Voor 12% gewijzigd door TCMR op 07-09-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30
Ik wil ook overstappen op Youfone. Ik kom van ziggo maar na ruim 20 jaar wil ik ook aan het glas. Wat kan ik verwachten met tv kijken via Apple TV en dan met NLZiet of iptv? Tv via de ziggo next is netjes, maar gewoon te duur. Geen verleng acties.
Wat zijn jullie ervaringen?
We zijn met 4 mensen die vooral allemaal tv kijken via streams, dan moet 200mb voldoende zijn denk ik?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:01
MillZ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:55:
We zijn met 4 mensen die vooral allemaal tv kijken via streams, dan moet 200mb voldoende zijn denk ik?
Dat lukt ook nog wel met 100Mbps dus 200 is ruim voldoende.

Wat betreft apps is vooral wat je zelf makkelijk vind. Je kunt natuurlijk prima NLZiet een maandje proberen en kijken of je dit handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik wil van Odido overstappen naar Youfone glasvezel zonder overstapservice. Het Odido abonnement heeft een einddatum van 30 december.

Is het dan verstandig om bij Youfone 30 december als ingangsdatum te kiezen, of 31 december?
Ik lees tegenstrijdige berichten over wat de beste optie is.

(Overstapservice maak ik liever geen gebruik van omdat Odido op naam van mijn partner staat. Ik wil Youfone graag op mijn naam i.v.m. 'compleet'-korting).

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 14-09-2025 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:01
crunchytail schreef op zondag 14 september 2025 @ 00:06:
Ik wil van Odido overstappen naar Youfone glasvezel zonder overstapservice. Het Odido abonnement heeft een einddatum van 30 december.

Is het dan verstandig om bij Youfone 30 december als ingangsdatum te kiezen, of 31 december?

(Overstapservice maak ik liever geen gebruik van omdat Odido op naam van mijn partner staat. Ik wil Youfone graag op mijn naam i.v.m. 'compleet'-korting).
Het is wel een risico om op met oud&nieuw over te stappen met alle feest en weekend dagen die snel achter elkaar komen.
Maar compleet/ samen/ bundel etc korting gaat toch op adres, niet op naam. Dus kun je toch prima wel de overstap service gebruiken? Al is die nooit naadloos vanwege dat er in de centrale waarschijnlijk omgezet moet worden (van Odido naar kpn apparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 19:24
crunchytail schreef op zondag 14 september 2025 @ 00:06:

compleet gaat op mailadres geloof ik en adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:26
jongetje schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:43:
[...]

Het is wel een risico om op met oud&nieuw over te stappen met alle feest en weekend dagen die snel achter elkaar komen.
Maar compleet/ samen/ bundel etc korting gaat toch op adres, niet op naam. Dus kun je toch prima wel de overstap service gebruiken? Al is die nooit naadloos vanwege dat er in de centrale waarschijnlijk omgezet moet worden (van Odido naar kpn apparatuur).
Ik zit op een KPN WBA lijn, dus ik verwacht dat er niets omgepatched hoeft te worden? :) (Van KPN > Odido ging vlekkeloos). In combinatie met het zelfservice installatiepakket van Youfone hoop ik dat ik zonder problemen over kan.

Maar voor de zekerheid is het inderdaad nog een idee om het een weekje na Oud & Nieuw te plannen. Ik vind het sowieso wel prettig om de contractant te zijn ivm servicemails, makkelijker contact met de klantenservice, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Hoi
volgens mij heb ik de V10a

ik heb een Experia Box V10 en die werkt goed maar nu merk ik de laatste tijd dat hij de het wiffi signaal lijkt te verniewen automatich . Dit gebeurde vandaag weer het wiffi signaal verdwijnt dan compleet, ook het te koppelen / verbinden aparaat waar de lijst met wiffi punten bevind ( modem range extenders staan )

het WIFFI signaal van MODEM en de naam bijvoorbeeld “wiffi modem” verdwijnt compleet uit de lijst

dit hersteld weer automatisch na 5 min

even vermelden dat het MODEM niet herstart ( Deze blijft gewoon aan) het is alleen de Wiffi )

waarom gebeurd dit

1 gaat er dan te veel en te lange tijd , teveel data over de wiffi ( dat hij op een of andere manier te warm is geworden )

2 of gebeurd dit om de zaak veilig te houden

boven staande gebeurd om de week , of om de 10 dagen

als dit gebeurd gaat mijn range extender overstuur ,en dit is vervellend . omdat ik deze alleen weer werkend krijg door hem 5 min uit het stopcontact te halen ,en daarna weer terug te stoppen in het stopcontact
Dit is een TP Link

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn, die over boven staande meer kunnen vertellen

Alvast Bedankt voor je tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hollander555 schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:10:
Hoi
volgens mij heb ik de V10a

ik heb een Experia Box V10 en die werkt goed maar nu merk ik de laatste tijd dat hij de het wiffi signaal lijkt te verniewen automatich . Dit gebeurde vandaag weer het wiffi signaal verdwijnt dan compleet, ook het te koppelen / verbinden aparaat waar de lijst met wiffi punten bevind ( modem range extenders staan )

het WIFFI signaal van MODEM en de naam bijvoorbeeld “wiffi modem” verdwijnt compleet uit de lijst

dit hersteld weer automatisch na 5 min

even vermelden dat het MODEM niet herstart ( Deze blijft gewoon aan) het is alleen de Wiffi )

waarom gebeurd dit
Weet ik niet, heb wel vragen. Ergens loopt iets in de soep. Kan fysieke poort wijkkast, de glasvezel, je glasvezelconverter, Experiabox of het kabeltje ertussen zijn imo.

Je zegt dat je modem niet herstart maar gewoon aan blijft, heb je tijdens zo'n WiFi storing dan wel internet via LAN?

Als dat niet zo is kan het defect ook in je glasvezelconverter zitten. Behoud je wel LAN tijdens zo'n WiFi storing dan zou ik de Experiabox vragen te vervangen.

'k Zou het sowieso de klantenservice voorleggen, er mag iets gefixt worden.

Een eventueel warmteprobleem bij veel dataverkeer lijkt me uit te sluiten, staat alle apperatuur vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Hoi..
ik heb een Experia Box V10 en die werkt goed maar nu merk ik de laatste tijd dat hij de het wiffi signaal lijkt te verniewen automatich . Dit gebeurde vandaag weer het wiffi signaal verdwijnt dan compleet, ook het te koppelen / verbinden apparaten waar de lijst met wiffi punten bevind ( modem range extenders staan )
zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-mu200tf-KPPRT7UBROPrle-LQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ks1IGIhWH6o2D5NYkYNCDepT.png?f=user_large
Je zegt dat je modem niet herstart maar gewoon aan blijft, heb je tijdens zo'n WiFi storing dan wel internet via LAN?
Dit kan niet als je complete wiffi signaal weg valt voor 5 min lang
zie de bovenste quote
alle apparatuur staat vrij

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn, die over boven staande meer kunnen vertellen

Zie originele bericht
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.