[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

Standeman

Prutser 1e klasse

grmbl. Ik ben overgestapt op youfone nadat ze hier een paar maanden geleden glasvezel hebben aangesloten. Maak ik de doos open, zit er een DSL modem in :(

Ik bellen naar youfone: "Ja meneer, uw glasvezel is nog niet geactiveerd. U krijgt bericht wanneer dat wel zo is".

Nergens, maar dan ook nergens in het bestel proces wordt er vermeld dat het om DSL ging :F

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:01
Standeman schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:42:
grmbl. Ik ben overgestapt op youfone nadat ze hier een paar maanden geleden glasvezel hebben aangesloten. Maak ik de doos open, zit er een DSL modem in :(

Ik bellen naar youfone: "Ja meneer, uw glasvezel is nog niet geactiveerd. U krijgt bericht wanneer dat wel zo is".

Nergens, maar dan ook nergens in het bestel proces wordt er vermeld dat het om DSL ging :F
Welke snelheden hadden ze genoemd? Dat zou een belletje kunnen doen rinkelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

crunchytail schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Welke snelheden hadden ze genoemd? Dat zou een belletje kunnen doen rinkelen. ;)
Dat belletje heeft bij mij niet gerinkeld. Omdat ik toch niet veel meer nodig zal hebben dan 100mbit.

Maar nu is het 100% zeker dat ik die 100mbit sowieso niet ga halen, want adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-10 18:24
Adrie Noniem schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Huh? als je naar een ander kanaal zapt, krijg je dan iets van eerder die dag of begint het programma van die andere zender bij het begin of zo?
Ik overweeg om na mijn contract bij Odido (100mbit + TV nu €10 pm, straks €45) over te stappen naar YouFone, voor "simpel internet en gewoon thuis af en toe wat TV kijken, EN straks op vakantie op een PC wat TV te kunnen kijken" maar lees steeds meer klachten over TV hier. Dit gaat hier in huis een dingetje zijn...
Als ik zal dan krijg ik het programma wat liep op het moment dat het kastje aanging. Stel ik begin te kijken om 1900 op NL1 tot 2200 en sap dan naar bv rtl5 dan zie ik daar wat om 1900 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Standeman schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:14:
[...]

Dat belletje heeft bij mij niet gerinkeld. Omdat ik toch niet veel meer nodig zal hebben dan 100mbit.

Maar nu is het 100% zeker dat ik die 100mbit sowieso niet ga halen, want adsl.
Je kunt je abonnement binnen 14 dagen vanaf de aansluitdatum kosteloos annuleren. ;)

Ik doelde eigenlijk op de uploadsnelheid, die loopt niet 1/1 bij ADSL.

Ziet er op de site zo uit:
ADSL - 100/10 Mbit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnSxxb9o37jZOSxZIu80tv9FUFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64MaqR9eOxBmItcRnuDEFpc7.jpg?f=fotoalbum_large

Glasvezel 100/100 Mbit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfklDmZvAn3SbLwYHVczuve5DA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQVBwKtTI6hjtfVpCQ4nNvkW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

crunchytail schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:12:
[...]

Je kunt je abonnement binnen 14 dagen vanaf de aansluitdatum kosteloos annuleren. ;)

Ik doelde eigenlijk op de uploadsnelheid, die loopt niet 1/1 bij ADSL.

Ziet er op de site zo uit:
ADSL - 100/10 Mbit
[Afbeelding]

Glasvezel 100/100 Mbit
[Afbeelding]
Ja, ik weet dat ik kosteloos kan annuleren. Maar 1) ik ben goedkoper uit met youfone en 2) ik weet dat wanneer ik het overstap proces (ook met mobiel over) ga verstoren, het zeer waarschijnlijk één grote rotzooi wordt en ik volgende week geheel zonder internet zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrie Noniem
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:20
neusje80 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:40:
[...]

Als ik zal dan krijg ik het programma wat liep op het moment dat het kastje aanging. Stel ik begin te kijken om 1900 op NL1 tot 2200 en sap dan naar bv rtl5 dan zie ik daar wat om 1900 was.
Sorry maar dit klinkt eigenlijk lachwekkend....
Dit moet toch wel een specifieke bug in jouw kastje zijn? Anders zou de telefoon bij YouFone toch roodgloeiend zijn met klagers? Of heeft YouFone maar 3 TV klanten in het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
neusje80 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:40:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 22:07
Hoi..

ik heb sins kort een glasvezel aansluiting in de Meterkast zitten ( Van KPN ) hier ben ik op zich blij mee. KPN is bij mij al aan de deur geweest om een glasvezel abonnement te verkopen aan mij.
Onderste heb ik aan Youfone ( Support Youfone ) gevraagd via E-Mail
vraag
1. waarom hoor ik niks van Youfone ( een aanbieding zou leuk zijn )
2. waarom kan ik bij youfone.nl geen glasvezel abonnement afsluiten via de youfone.nl site.

ik zou verwachten als je al jaren Klant bent bij youfone dat je wel iets zou horen

Hier krijg je een waardeloos antwoord ( ik snap heel goed dat je om de prijs laag te houden mensen die niks snappen bij de klanten service zet )
maar je krijgt met geen mogelijk antwoord op je vraag :X :X

Hoe kom ik aan een antwoord waarom het bij KPN wel lukt en op de site van youfone,nl niet kan aanvragen

Bij KPN lukt het namelijk wel zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9M3BG6UX1x2UQ6KvQ0CZbbhpxfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LXUTbPaHkvZPWspuRaMjOUSw.png?f=fotoalbum_large

Groet H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08
hollander555 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:53:
Hoi..

ik heb sins kort een glasvezel aansluiting in de Meterkast zitten ( Van KPN ) hier ben ik op zich blij mee. KPN is bij mij al aan de deur geweest om een glasvezel abonnement te verkopen aan mij.
vraag
2. waarom kan ik bij youfone.nl geen glasvezel abonnement afsluiten via de youfone.nl site.

ik zou verwachten als je al jaren Klant bent bij youfone dat je wel iets zou horen

Hier krijg je een waardeloos antwoord ( ik snap heel goed dat je om de prijs laag te houden mensen die niks snappen bij de klanten service zet )

Hoe kom ik aan een antwoord waarom het bij KPN wel lukt en op de site van youfone,nl niet kan aanvragen

[Afbeelding]

Groet H
Ik snap je vraag niet.... waarom zou je via de Youfone website geen abonnement kunnen aanvragen? Krijg je dan een foutmelding bij invoeren postcode en huisnummer? Youfone levert overal waar KPN ook levert (in ieder geval de belichter KPN Wholesale) met abnnementen tot max 200 Mbps aan snelheid. Wil je hogere snelheid, dan moet je bij een andere provider zijn, zoals KPN zelf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Soundwork schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:05:
-knip-
Youfone levert overal waar KPN ook levert (in ieder geval de belichter KPN Wholesale) met abnnementen tot max 200 Mbps aan snelheid. Wil je hogere snelheid, dan moet je bij een andere provider zijn, zoals KPN zelf.....
Even niet waar je op reageerde.

Valt me op dat een nieuw abonnement op mijn adres idd tot max 200/200 gaat. Eenmaal klant kan ik bij 't verlengaanbod wél tot 1000/1000 kiezen, link.

Ik vind er niets van. 't Valt me alleen op.

@hollander555 Misschien loopt het systeem van Youfone een beetje achter? Ik zou bellen met de klantenservice van Youfone, misschien dat je telefonisch wel gewoon een glasvezel abonnement kan afsluiten. Vooral voor nieuwe klanten hebben ze prima deals.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 12-10-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 30-10 14:34
hollander555 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:53:
Hoi..

vraag

[Afbeelding]

Groet H
Als je nu klant bij Youfone bent op DSL (zoals ik concludeer uit je bericht) dan zal Youfone je pas gaan overzetten naar glas als dit ook nodig is. En met nodig bedoel ik: omdat je koperaansluiting is aangemerkt als End of Life (een ruime drie jaar na de oplevering van je glasvezel). Ze houden je zo lang mogelijk op DSL dus.

Dat wil niet zeggen dat je niet op eigen initiatief over zou kunnen want dat moet altijd kunnen uiteraard. Dus als je bij een PC check op jouw adres geen glasvezel beschikbaar ziet, dan lijkt er iets niet te kloppen aan de administratie of PC check.

Zou je je adres in een DM willen sturen, dan kan ik iets specifieker antwoorden op de vraag waarom je het bij Youfone niet kan en bij KPN wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Chris.nl schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:59:
[...]

Even niet waar je op reageerde.

Valt me op dat een nieuw abonnement op mijn adres idd tot max 200/200 gaat. Eenmaal klant kan ik bij 't verlengaanbod wél tot 1000/1000 kiezen, link.

Ik vind er niets van. 't Valt me alleen op.

@hollander555 Misschien loopt het systeem van Youfone een beetje achter? Ik zou bellen met de klantenservice van Youfone, misschien dat je telefonisch wel gewoon een glasvezel abonnement kan afsluiten. Vooral voor nieuwe klanten hebben ze prima deals.
Het klopt dat bestaande YF klanten nog 1 Gbps kunnen kiezen, maar alle nieuwe klanten gaan tot max 200 Mpbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42
Vraagje, ik ga overstappen van Odido glasvezel naar Youfone glasvezel (KPN netwerk) in 2 weken. En ik merk nu dat ik geen monteur krijg, dus zelf moet installeren. Hoe moeilijk/makkelijk is het installeren van Genexis ONT en modem? (Zelf kan ik pc hardware vervangen en ooit eens een lcd scherm vervangen van een telefoon)

Dit is wat ik krijg:
1x Gele netwerkkabel 2m
1x Handleiding Box 12
1x Box 12
1x Aansluitpunt Genexis XGS PON ONT B-chip

En er hangt nu een Zyxel ONT van Odido in mijn meterkast. Ik kan deze niet meer gebruiken toch? Want ik lees dat de provider ONT op serienummer herkent en daarmee je internetabbo verifieert.

PS: ik heb geen accu schroefboor, is het handig om deze aan te schaffen om de ONT en modem op te hangen?

EDIT: Weet iemand hoe het Genexis kastje eruit ziet?

[ Voor 5% gewijzigd door AustinRivers op 15-10-2025 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
AustinRivers schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:22:
Vraagje, ik ga overstappen van Odido glasvezel naar Youfone glasvezel (KPN netwerk) in 2 weken. En ik merk nu dat ik geen monteur krijg, dus zelf moet installeren. Hoe moeilijk/makkelijk is het installeren van Genexis ONT en modem? (Zelf kan ik pc hardware vervangen en ooit eens een lcd scherm vervangen van een telefoon)

Dit is wat ik krijg:
1x Gele netwerkkabel 2m
1x Handleiding Box 12
1x Box 12

En er hangt nu een Zyxel ONT van Odido in mijn meterkast. Ik kan deze niet meer gebruiken toch? Want ik lees dat de provider ONT op serienummer herkent en daarmee je internetabbo verifieert.

PS: ik heb geen accu schroefboor, is het handig om deze aan te schaffen om de ONT en modem op te hangen?

Even stap voor stap: Als je nu een Zyxel ONT hebt hangen mag ik dan aannemen dat deze met een geel kabeltje naar de FTU gaat (op deze manier)? Zo ja, dan dien je de patchkap die nu over de FTU heen is geschoven, er weer af te halen (lipje bovenaan indrukken en naar beneden toe schuiven. Kabeltje kan er aan blijven zitten want heeft geen nut meer. En nee, die ONT wil je niet gebruiken voor Youfone, ook al zou het kunnen (want niet zo is).
Zorg dat je na het afschuiven van die kap het blauwe dekseltje onderop de FTU weer dichtdrukt want dat is stap 1 van de handleiding voor het plaatsen van de ONT.

De ONT die je van Youfone hebt ontvangen schuift dan weer over de FTU heen op dezelfde manier als die patchkap die er net af is gehaald. Zie handleiding hieronder. Deze hoef je dus niet aan de muur te hangen.
Wat je verder met het router/modem (de Box12) doet qua ophangen is aan je zelf en of je daarvoor een accuboor nodig hebt ligt aan je muur/meterkast :-)

Afbeelding ONT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkNsKXNnt73ZlyFT8Y_HraKuz-c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/N74wh9jhnaz6ATvoCd7AS5E6.jpg?f=user_large

Monteren (dus nadat je die patchkap van Odido er af hebt gehaald):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxO1GU1zQ1vOO_POjcmvgLB3KmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pTQehO5y0FLtAVA16pfSPjk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 17-10-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online

Dit is wat ik krijg:
1x Gele netwerkkabel 2m
1x Handleiding Box 12
1x Box 12

Als je nu een Zyxel "ONT" hebt is je ONT geen ONT maar een mediaconverter en zit je schijnbaar nog op AON bij Odido en ga je XGS-PON bij KPN/Youfone. In dit geval zal er sowieso eerst een monteur in de PoP jouw aansluiting moeten omzetten van AON naar XGS-PON eerder zal je namelijk geen signaal hebben.

Maar dit alles klopt ook? Je hebt nu een Zyxel mediaconverter en een Zyxel router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:05
Ervaringen Amigo Android TV box ?
Ik heb achtereenvolgens glasvezel + tv gehad via KPN, Odido en sinds kort Youfone.
Wat is jullie ervaring met de Amigo7xYUF TV box.
Ik vindt hem persoonlijk minder prettig in bediening dan die van Odido en hij is ook een heel stuk trager. "ouderwets zappen" van tv zender naar tv zender gaat echt heel erg traag, dat was bij Odido veel beter.
Ook lijkt bij mij de HDMI CEC niet langer te werken (ondanks dat ik het wel heb ingesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail

Dit is wat ik krijg:
1x Gele netwerkkabel 2m
1x Handleiding Box 12
1x Box 12

Ik zit nu ook bij Odido op het KPN Netwerk (KPN WBA) via AON. Binnenkort ga ik over naar Youfone.

Zoals @bjusterbaarlik al aangeeft willen ze jou overzetten op XGS-PON.

Ik blijf zo te zien wel op AON...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmIYo58rPZsatA6Vm_qQKp_qP3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhYZARg2Gnb4V2rfFVpDIPfP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door crunchytail op 17-10-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
Barre73 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

Even stap voor stap: Als je nu een Zyxel ONT hebt hangen mag ik dan aannemen dat deze met een geel kabeltje naar de FTU gaat (op deze manier)? Zo ja, dan dien je de patchkap die nu over de FTU heen is geschoven, er weer af te halen (lipje bovenaan indrukken en naar beneden toe schuiven. Kabeltje kan er aan blijven zitten want heeft geen nut meer. En nee, die ONT wil je niet gebruiken voor Youfone, ook al zou het kunnen (want niet zo is).
Zorg dat je na het afschuiven van die kap het blauwe dekseltje onderop de FTU weer dichtdrukt want dat is stap 1 van de handleiding voor het plaatsen van de ONT.

De ONT die je van Youfone hebt ontvangen schuift dan weer over de FTU heen op dezelfde manier als die patchkap die er net af is gehaald. Zie handleiding hieronder. Deze hoef je dus niet aan de muur te hangen.
Wat je verder met het router/modem (de Box12) doet qua ophangen is aan je zelf en of je daarvoor een accuboor nodig hebt ligt aan je muur/meterkast :-)

Afbeelding ONT:
[Afbeelding]

Monteren (dus nadat je die patchkap van Odido er af hebt gehaald):
[Afbeelding]
Ja vanuit mijn FTU komt er een glasvezel patchkabel (groen uiteinde) naar mijn mediaconverter (blauw uiteinde). Vanuit de mediaconverter gaat een cat5e kabel naar mijn Zyxel router.
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:03:
[...]

Als je nu een Zyxel "ONT" hebt is je ONT geen ONT maar een mediaconverter en zit je schijnbaar nog op AON bij Odido en ga je XGS-PON bij KPN/Youfone. In dit geval zal er sowieso eerst een monteur in de PoP jouw aansluiting moeten omzetten van AON naar XGS-PON eerder zal je namelijk geen signaal hebben.

Maar dit alles klopt ook? Je hebt nu een Zyxel mediaconverter en een Zyxel router?
Ik heb inderdaad deze mediaconverter en Zyxel router. Verbaast me werkelijk hoe snel Tweakers weten dat ik op AON zit. Ik probeerde dat te achterhalen, maar er wordt zoveel informatie achtergehouden voor consumenten. (Plus het feit dat ik weinig weet over glasvezel en netwerken, helpt niet mee).

Vragen:
- Het omzetten van AON naar XGS-GPON gebeurt in de centrale of kastje buiten toch? Dan zou ik alleen op de dag zelf het zwarte GPON kastje opschuiven.
- Ik heb alleen dat blauw plugje niet (meer). Zou dat een probleem zijn?
- Vallen dan mediaconverters en ONT onder NTU?

Bedankt voor het meedenken heren, ik wacht jullie reacties af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
AustinRivers schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:08:

Ik heb inderdaad deze mediaconverter en Zyxel router. Verbaast me werkelijk hoe snel Tweakers weten dat ik op AON zit. Ik probeerde dat te achterhalen, maar er wordt zoveel informatie achtergehouden voor consumenten. (Plus het feit dat ik weinig weet over glasvezel en netwerken, helpt niet mee).
De standaard klantenservice medewerker zal je dat ook niet kunnen vertellen. En voor de standaard consument is het ook helemaal niet interessant om te weten, naast dat het ze dan alsnog niks zegt. :p
Vragen:
- Het omzetten van AON naar XGS-GPON gebeurt in de centrale of kastje buiten toch? Dan zou ik alleen op de dag zelf het zwarte GPON kastje opschuiven.
Het omzetten van AON naar XGS-PON gebeurt in de PoP en die staat maximaal enkele kilometers van je woning.
Ik weet niet wat je daar mee bedoeld, maar ik zou ook geen blauw plugje weten wat je wel zou moeten hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:55:
Ik weet niet wat je daar mee bedoeld, maar ik zou ook geen blauw plugje weten wat je wel zou moeten hebben. :p
Ik bedoelde dus de blauwe klep, maar die zit dus blijkbaar vast aan mijn FTU. (Blauwe klep zoals beschreven in stap 1). Hoefde helemaal geen zorgen te maken :)

Nogmaals bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Over twee weken kom ik erop terug hoe mijn overstap is bevallen. Want ik denk dat ik nu goed voorbereid ben en eruit kom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barre73
AustinRivers schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:08:

Vragen:
- Vallen dan mediaconverters en ONT onder NTU?

Bedankt voor het meedenken heren, ik wacht jullie reacties af.
Omdat wij hier vaker mee reageren en lezen, weten we dat Odido Zyxel spullen gebruikt bij AON verbindingen en Huawei bij PON verbindingen. Zo simpel is het. En dat zou de klantenservice ook kunnen weten op die simpele manier...

De FTU is de grondplaat waarin de vezel eindigt.

De NTU is het deel dat aan/op de FTU zit en licht omzet in Ethernet signaal en vice versa.
Bij AON verbindingen noem je het een NT of Media converter. Bij PON verbindingen heet het een ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49

de Peer

under peer review

Hmm ik ga verhuizen en zit in maand 6 van de 24 van mijn abonnement.
Bij een verhuizing echter redeneert Youfone dat er een nieuw contract afgesloten moet worden.

Dit lijkt me onjuist. Ik wil mijn huidige contract door laten gaan en dat kan ook gewoon (Ze leveren op het nieuwe adres).

Ik heb dit dus maar per e-mail duidelijk gemaakt, maar zullen ze wel niet zo maar in mee gaan.
Weet nog niet of ik de energie heb om hiervoor de ACM en geschillencommissie te gaan benaderen, maar zou eigenlijk wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
de Peer schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:01:
Hmm ik ga verhuizen en zit in maand 6 van de 24 van mijn abonnement.
Bij een verhuizing echter redeneert Youfone dat er een nieuw contract afgesloten moet worden.

Dit lijkt me onjuist. Ik wil mijn huidige contract door laten gaan en dat kan ook gewoon (Ze leveren op het nieuwe adres).

Ik heb dit dus maar per e-mail duidelijk gemaakt, maar zullen ze wel niet zo maar in mee gaan.
Weet nog niet of ik de energie heb om hiervoor de ACM en geschillencommissie te gaan benaderen, maar zou eigenlijk wel moeten.
Toch fijn van 18 maanden terug naar een 12 maanden contractverplichting? Waar zit voor jou het struikelblok, prijs/korting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knzRGFsRxyW9nOuOL3adPbKzPAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hpUurpK8xKAqFTmLJf8Dn3zB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

stormfly schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:06:
[...]

Toch fijn van 18 maanden terug naar een 12 maanden contractverplichting? Waar zit voor jou het struikelblok, prijs/korting?

[Afbeelding]
Ik had een goede aanbieding ja en wil daarom het contract graag uitzitten. Maar ook een beetje een principekwestie. Ik wil helemaal geen nieuw contract en volgens mij mag dat ook niet als ze gewoon kunnen leveren op het nieuwe adres.

Wat ik wil is gewoon adreswijziging doorgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 18-10-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
de Peer schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:04:
[...]

Ik had een goede aanbieding ja en wil daarom het contract graag uitzitten. Maar ook een beetje een principekwestie. Ik wil helemaal geen nieuw contract en volgens mij mag dat ook niet als ze gewoon kunnen leveren op het nieuwe adres.

Wat ik wil is gewoon adreswijziging doorgeven.
Wat zegt de ACM hier over? Bij Youfone is het dus wel in de Algemene Voorwaarden opgenomen dat je een nieuw jaarcontract aangaat bij een verhuizing. Daar ga je mee akkoord. Wil overigens niet zeggen dat alles zo maar juridisch mag als in de AV is opgenomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Soundwork schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:15:
[...]

Wat zegt de ACM hier over? Bij Youfone is het dus wel in de Algemene Voorwaarden opgenomen dat je een nieuw jaarcontract aangaat bij een verhuizing. Daar ga je mee akkoord. Wil overigens niet zeggen dat alles zo maar juridisch mag als in de AV is opgenomen......
ACM zegt dat een verhuizing niet tot beëindigen van contract mag leiden (als er geleverd kan worden op nieuwe adres).

Maar idd, gelijk hebben en krijgen is nog wel een verschil.

Heb youfone aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga. Eens kijken waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
de Peer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

ACM zegt dat een verhuizing niet tot beëindigen van contract mag leiden (als er geleverd kan worden op nieuwe adres).

Maar idd, gelijk hebben en krijgen is nog wel een verschil.

Heb youfone aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga. Eens kijken waar ze mee komen.
Je moet dit zeker melden bij de ACM, want Youfone houdt zich niet aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:09:
[...]

Je moet dit zeker melden bij de ACM, want Youfone houdt zich niet aan de regels.
Dat kun je stellig zeggen maar in al die informatie die ik tot nu toe heb gezien staat er niets over. Dit gaat niet over wel of niet beschikbaar zijn op een nieuw adres en wel of niet binnen contract zitten.
Dit gaat er over dat er een nieuw jaarcontract wordt aangegaan als je verhuist.
En bedenk: er zijn er meer die dit doen, waaronder de 2-na grootste van Nederland, Odido, dus dan zou je kunnen voorstellen dat dit wel is toegestaan (alhoewel niet netjes IMO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

Dat kun je stellig zeggen maar in al die informatie die ik tot nu toe heb gezien staat er niets over. Dit gaat niet over wel of niet beschikbaar zijn op een nieuw adres en wel of niet binnen contract zitten.
Dit gaat er over dat er een nieuw jaarcontract wordt aangegaan als je verhuist.
En bedenk: er zijn er meer die dit doen, waaronder de 2-na grootste van Nederland, Odido, dus dan zou je kunnen voorstellen dat dit wel is toegestaan (alhoewel niet netjes IMO)
Als er binnen de ACM niets over staat, dan is het dus aan de ISP om in zijn AV op te nemen wat hun beleid is. In dat geval heeft de klant juridisch dus geen poot om op te staan. Ik vind het vooral een kwalijke zaak van de ACM, want zij horen de consument te beschermen in dit opzicht....

Edit:
Verhuisregeling

Zit u nog vast aan uw abonnement? En wilt u het opzeggen omdat u gaat verhuizen? Kijk in de algemene voorwaarden van uw aanbieder. Sommige aanbieders sturen u een rekening voor de maanden dat het abonnement nog duurt. Maar andere aanbieders hebben een verhuisregeling.
Bron: ACM ConsuWijzer
https://www.consuwijzer.n...nneer-abonnement-opzeggen

Is dus erg open.... :-(

[ Voor 21% gewijzigd door Soundwork op 20-10-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Soundwork schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Als er binnen de ACM niets over staat, dan is het dus aan de ISP om in zijn AV op te nemen wat hun beleid is. In dat geval heeft de klant juridisch dus geen poot om op te staan. Ik vind het vooral een kwalijke zaak van de ACM, want zij horen de consument te beschermen in dit opzicht....

Edit:

[...]

Bron: ACM ConsuWijzer
https://www.consuwijzer.n...nneer-abonnement-opzeggen

Is dus erg open.... :-(
mwah dat is meer voor consumenten die bewust hun contract willen beëindigen. Hier is het andersom, ik wil het contact doorzetten, maar de leverancier wil het beëindigen.

Ik heb klacht ingediend bij de ACM, maar dat doe ik natuurlijk vooral voor anderen. zelf ga ik daar niets meer van vernemen. dat geven ze zelf ook aan, ze kijken niet naar individuele gevallen.

Maargoed het staat nergens echt goed beschreven (en wel in de AV van Youfone) dus ik zal wel pech hebben.

Er staat wel dat verhuizing geen grond is voor opzegging van het contract, maar dat is meer gericht op consumenten die eventueel zouden willen opzeggen.

Ik heb ook even gekeken in de odido community en daar slikt iedereen het als zoete koek. Blijkbaar moeten we ons hier maar bij neerleggen. de onderbouwing is 'het abonnement is postcode-gebonden en hier worden kosten voor gemaakt'

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 20-10-2025 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soundwork
de Peer schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:00:
[...]

mwah dat is meer voor consumenten die bewust hun contract willen beëindigen. Hier is het andersom, ik wil het contact doorzetten, maar de leverancier wil het beëindigen.

Ik heb klacht ingediend bij de ACM, maar dat doe ik natuurlijk vooral voor anderen. zelf ga ik daar niets meer van vernemen. dat geven ze zelf ook aan, ze kijken niet naar individuele gevallen.

Maargoed het staat nergens echt goed beschreven (en wel in de AV van Youfone) dus ik zal wel pech hebben.

Er staat wel dat verhuizing geen grond is voor opzegging van het contract, maar dat is meer gericht op consumenten die eventueel zouden willen opzeggen.

Ik heb ook even gekeken in de odido community en daar slikt iedereen het als zoete koek. Blijkbaar moeten we ons hier maar bij neerleggen. de onderbouwing is 'het abonnement is postcode-gebonden en hier worden kosten voor gemaakt'
Wat een onzin die YF aandraagt. Wat heel normaal is, dat je het contract gewoon wil laten doorlopen op je nieuwe adres (mits ze daar ook kunnen leveren) met de kortingen die je hebt afgesproken bij het afsluiten van het contract. Ik vind dat niet meer dan logisch. Het is gewoon een nieuw winstmodel die ISP's hier uit willen slaan, want je acties en kortingen vervallen dus ook nadat je bent verhuisd. Onacceptabel.

Maar je zoals je zegt: de ACM verwijst naar het "verhuisbeleid" van de betreffende ISP en hier is ook niets over vastgelegd door de ACM dus providers mogen in hun AV zetten wat ze willen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Wat een onzin die YF aandraagt. Wat heel normaal is, dat je het contract gewoon wil laten doorlopen op je nieuwe adres (mits ze daar ook kunnen leveren) met de kortingen die je hebt afgesproken bij het afsluiten van het contract. Ik vind dat niet meer dan logisch. Het is gewoon een nieuw winstmodel die ISP's hier uit willen slaan, want je acties en kortingen vervallen dus ook nadat je bent verhuisd. Onacceptabel.

Maar je zoals je zegt: de ACM verwijst naar het "verhuisbeleid" van de betreffende ISP en hier is ook niets over vastgelegd door de ACM dus providers mogen in hun AV zetten wat ze willen. :(
Voor zover ik heb gezien toen ik dit gisteren bij YF en Odido checkte ga je bij verhuizing een nieuw contract aan met nieuwe kortingen. Dus dat alle je acties en kortingen vervallen klopt dan niet helemaal (alhoewel nieuwe kortingen wel slechter kunnen uitpakken eventueel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Mijn internet en tv abonnement is gisteren geactiveerd. Alles werkt goed. Mijn vrouw heeft een simonly abonnement. Beide staan op hetzelfde adres. Maar mijn vrouw met haar simonly abonnement heeft een apart youfone account met een apart e-mailadres. Daarom krijgen we niet de extra’s zoals extra data bij haar simonly. Via de chat te horen gekregen dat ik het e-mail adres bij een van de 2 moet aanpassen zodat mail adres hetzelfde is. Dan zou ik de extra’s krijgen en internet+tv en de simonly in hetzelfde account komen te staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier allerlei horror verhalen en ben bang dat er hierdoor ergens weer iets fout gaat 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:30
Bart1983 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:51:
Mijn internet en tv abonnement is gisteren geactiveerd. Alles werkt goed. Mijn vrouw heeft een simonly abonnement. Beide staan op hetzelfde adres. Maar mijn vrouw met haar simonly abonnement heeft een apart youfone account met een apart e-mailadres. Daarom krijgen we niet de extra’s zoals extra data bij haar simonly. Via de chat te horen gekregen dat ik het e-mail adres bij een van de 2 moet aanpassen zodat mail adres hetzelfde is. Dan zou ik de extra’s krijgen en internet+tv en de simonly in hetzelfde account komen te staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier allerlei horror verhalen en ben bang dat er hierdoor ergens weer iets fout gaat 🫣
klopt dat van dat mailadres. Ik heb het zelf ook meegemaakt en gewoon beide contracten hetzelfde mailadres gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
supercop7373 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

klopt dat van dat mailadres. Ik heb het zelf ook meegemaakt en gewoon beide contracten hetzelfde mailadres gegeven.
En de 2 accounts werden netjes samengevoegd zonder problemen? Beide accounts hebben ook verschillende rekeningnummers. Ging dat goed of had jij al dezelfde rekeningnummers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:30
Bart1983 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:34:
[...]

En de 2 accounts werden netjes samengevoegd zonder problemen? Beide accounts hebben ook verschillende rekeningnummers. Ging dat goed of had jij al dezelfde rekeningnummers?
Ik had wel dezelfde rekeningnummers. Weet even niet meee of dat een vereiste is.

Na de aanpassing heb ik ze geappt en gevraagd Youfone compleet aan te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
supercop7373 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Ik had wel dezelfde rekeningnummers. Weet even niet meee of dat een vereiste is.

Na de aanpassing heb ik ze geappt en gevraagd Youfone compleet aan te zetten
Zojuist e-mail adres aangepast. Opnieuw ingelogd en accounts zijn goed samengevoegd. Mijn vrouw kreeg direct mail dat ze 5GB extra krijgt. Compleet is automatisch geactiveerd. Beide contracten hebben nog hun eigen rekeningnummer.

Op dit moment dus geen enkel probleem gehad met Youfine.

Referall codes zijn niet toegestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 26-10-2025 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag geconstateerd dat mijn internetsnelheid gecapped lijkt te zijn van 100 Mbit naar 20 Mbit. Wij hebben nog een doorlopend contract met de oude ADSL lijn van 100Mbit en dit werkte voorheen altijd nog op de juiste snelheid. Heb inmiddels contact met Youfone maar ze hebben nog geen duidelijk antwoord gegeven.

In de Fritzbox zie ik duidelijk dat inkomend op max 20Mbit staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tc0sMBuVt9qQcpa-SqqgWoU8x6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ixbAV2VDAN64wTI6KtObCZZZ.png?f=fotoalbum_large

Meer mensen die dit ervaren?
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.