* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Zojuist even de huidige tarievenlijst bekeken via https://www.youfone.nl/thuis/tarieven . Hier kan je klikken op de PDF met de tarievenlijst voor klanten vanaf 3 juni 2024.
De 500 en 1000mbit pakketten staan *niet* in dit document.
Heb jij misschien al een bevestigingsmail gehad met daarbij in de bijlage de voorwaarden en nieuwe(re) tarievenlijst?
/f/image/m1MHHTZmftAoySwCHvKURLFM.png?f=fotoalbum_large)
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Er is dus geen tarievenlijst. Net gecheckt, je kan geen nieuw abbo afsluiten met deze snelheden. Ik kan er niet naar wijzigen, maar jij kunt wel verlengen naar die hogere snelheid van 500 en 1000. Kan ook nergens een (pers)bericht vinden dat ze weer hogere snelheden gaan leveren.
Ik heb slechte ervaring met klantenservice dus hoop echt voor je dat het allemaal doorgaat en niet dat je alsnog gewoon max 200 opgeleverd krijgt en in de administratieve ellende terecht gaat komen...
alleen kan je hier niks mee
want algemene voowaarden zijn geen specifieke voorwaarden
er is geen specifieke voorwaarde in je overeenkomst die zegt dat je kunt upgraden naar een hogere snelheid en dat zou een ontbindende voorwaarde zijn dat is een algemene voorwaarde in dit geval niet
maar je moet gewoon ff geduld hebben
die hogere snelheden komen vast zeer binnenkort weer beschikbaar
en vraag me af of je er dan wel gebruik van maakt want de prijzen zullen fors zijn
buiten dat.. youfone kan echt wel een hogere snelheid aanbieden als men het echt wil
als je ze belt en beetje aandringt kunnen ze je echt wel een aanbod doen
[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 13-10-2024 14:02 ]
hoezo contractueel? en hoezo moeten?EnigmA-X schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:24:
@nescafe net even gekeken, maar dit is blijkbaar alleen als je al op 500 of 1000mbit zit. Voor klanten die een contract hebben afgesloten op 200mbit (of minder) is nog altijd niet de upgrade meer mogelijk, terwijl ze dit contractueel wel zouden moeten leveren.
De overeenkomst bestaat uit hetgeen dat is afgesloten (specifiek) en algement voorwaarden en de tarievenlijst.boyette schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:01:
Men biedt nu geen hogere snelheden meer aan zo te zien
alleen kan je hier niks mee
want algemene voowaarden zijn geen specifieke voorwaarden
Die is er impliciet wel (aanvullende voorwaarden, A.2). Daarnaast staat er iets over op de website van Youfone zelf: https://www.youfone.nl/service/thuis/internet/aanpassener is geen specifieke voorwaarde in je overeenkomst die zegt dat je kunt upgraden naar een hogere snelheid en dat zou een ontbindende voorwaarde zijn dat is een algemene voorwaarde in dit geval niet
[....]met uitzondering van zenderpakketten, geldt: verhogen/versnellen kan tussentijds, verlagen kan alleen bij een verlenging van je contract.
Klopt. Waarschijnlijk iets van 55 EUR en dat is zeer redelijk. Dus geen struikelpunt.maar je moet gewoon ff geduld hebben
die hogere snelheden komen vast zeer binnenkort weer beschikbaar
en vraag me af of je er dan wel gebruik van maakt want de prijzen zullen fors zijn
Dat klopt niet, althans, meermaals gepoogd en nog altijd geen gehoor.buiten dat.. youfone kan echt wel een hogere snelheid aanbieden als men het echt wil
als je ze belt en beetje aandringt kunnen ze je echt wel een aanbod doen
Lees mijn andere topic: Youfone past onderdeel voorwaarden aan (in stilte), mag dit?
Hier 100/100 en overgezet naar 200/200, echter stond dit alleen in de app en niet op de website. Nu verlengd met 100/100 en de snelheid is nog steeds 200/200. Upload trouwens met alle speedtesten altijd rond 1gbit dus die lijkt uncapped.supercop7373 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:41:
Weet iemand of je bij verlengen de gratis snelheids upgrade behoudt?
Ik ben in juni van 100/100 naar 200/200 gezet zonder prijsverhoging ivm overname KPN.
[ Voor 94% gewijzigd door Barre73 op 14-10-2024 15:29 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Navraag bij de klantenservice gedaan. Bij verlenging zou ik weer terug gaan naar 100/100 of ik moet verlengen naar 200/200Lightning89 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:53:
[...]
Hier 100/100 en overgezet naar 200/200, echter stond dit alleen in de app en niet op de website. Nu verlengd met 100/100 en de snelheid is nog steeds 200/200. Upload trouwens met alle speedtesten altijd rond 1gbit dus die lijkt uncapped.
Wellicht dat ze bij jou ook niks veranderen, alles op papier is ook 100mbit. De praktijk is gunstigersupercop7373 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:36:
[...]
Navraag bij de klantenservice gedaan. Bij verlenging zou ik weer terug gaan naar 100/100 of ik moet verlengen naar 200/200
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
200mbit hier en kan (nog altijd) niet upgraden naar hoger.wcduck schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:26:
Naar aanleiding dat de afgelopen maanden de snellere contracten > 200mbit niet meer beschikbaar waren: vanaf heden zijn de 500 en 1000 mbit abonnementen weer beschikbaar. Tenminste, ik kan upgraden/verlengen. De prijzen zijn ook niet slecht. Elke stap maar 1 of 2 euro per maand meer. Dat maakt de hogere snelheden relatief voordelig.
- er is geen Netflix app
- de afstandbediening kan wel de input van mijn LG TV selecteren maar niet activeren: de OK knop welke wel op de KPN afstandsbediening zit ontbreekt...
Het was 200 euro goedkoper dan KPN, maar dit is wel irritant....
Het is een Google kastje, wordt chromecast echt geblokkeerd voor specifiek Netflix? En ik kan wel even checken volgende week of ik Netflix indd niet kan downloaden van de playstore. Viaplay en F1TV werken wel en zelfs Ziggo Gom24 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:09:
Helaas krijg ik bij KPN geen goed voorstel om te verlengen. Dan maar KPN Lite aka Youfone dacht ik. De migratie verliep soepel maar toch wat zaken die ik positiever had voorgesteld:
- er is geen Netflix appklinkt misschien onbelangrijk, maar mag toch eigenlijk niet ontbreken tegenwoordig, maar je kunt het ook niet streamen via de chromecast functie.... zucht... https://www.youfone.nl/kl...t-youfone-ook-netflix-aan
- de afstandbediening kan wel de input van mijn LG TV selecteren maar niet activeren: de OK knop welke wel op de KPN afstandsbediening zit ontbreekt...
Het was 200 euro goedkoper dan KPN, maar dit is wel irritant....
Ik heb nog geen workaround gevonden, als je iets weet dan hou ik me zeker aanbevolen!Lightning89 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:42:
[...]
Het is een Google kastje, wordt chromecast echt geblokkeerd voor specifiek Netflix? En ik kan wel even checken volgende week of ik Netflix indd niet kan downloaden van de playstore. Viaplay en F1TV werken wel en zelfs Ziggo Go
Ik kan het iig niet downloaden, vreemd:m24 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Ik heb nog geen workaround gevonden, als je iets weet dan hou ik me zeker aanbevolen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uZj5LO4mGWWWWnPJFOTDuQDO.jpg?f=user_large)
Chromecast logo komt ook niet rechtsboven op bij het afspelen op mijn mobiel. Ik ben bang dat het inderdaad niet werkt. Heel vreemd om geen GoogleTV en/of Chromecast meer te ondersteunen.
Mijn denken is dat het er aan ligt dat ze een custom OS draaien https://www.amino.tv/amino-devices/amigo-7x Daarnaast is de claim "Backed by Amino expertise in managing the Android TV certification process." Gewoon een creatieve manier om te zeggen dat het device geen Android TV certificering heeft...Lightning89 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:23:
[...]
Ik kan het iig niet downloaden, vreemd:
[Afbeelding]
Chromecast logo komt ook niet rechtsboven op bij het afspelen op mijn mobiel. Ik ben bang dat het inderdaad niet werkt. Heel vreemd om geen GoogleTV en/of Chromecast meer te ondersteunen.
Voor degenen die nieuwsgierig zijn: na het bezoek van de installateur heb ik nog vier monteurs van (of werkzaam via) KPN over de vloer gehad. Zij hebben alles grondig gecontroleerd, getest en doorgemeten. Ook KPN kon echter geen probleem vinden. Alle monteurs gaven aan dat het waarschijnlijk aan Youfone lag, omdat zij als enige de lijn handmatig in hun administratie moeten activeren. Gedurende tien dagen heb ik meerdere keren contact gehad met Youfone om tot een oplossing te komen, maar het bleek vrijwel onmogelijk om effectief met de klantenservice te communiceren. Ik heb zelfs meerdere keren duidelijk aangegeven dat de KPN-monteurs vermoedden dat er iets in de administratie aangepast moest worden. Volgens Youfone was dat echter niet het geval.Fylo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:58:
Mijn ervaring met de klantenservice is ook dramatisch. Voor Youfone gekozen voor de fijne deal m.b.t. de 200 lijn. Na bestelling direct gevraagd of het pakket naar mijn huidige adres kon ipv m'n nieuwe omdat die nog niet opgeleverd is, was geen enkel probleem. Uiteindelijk op vrijdag middag toch een tracking naar het verkeerde adres. Ondanks dat het niet verzonden was kon niemand bij de klantenservice iets aanpassen. Uiteindelijk met PostNL iets kunnen regelen tot na mn oplevering.
Fast forward to today.
Ik heb vandaag een monteur van Gideon over de vloer gehad. Aardige gozer die er wel verstand van had en het echt wilde fixen maar het is gewoon niet te doen. Het alarm bleef op rood staan, 5 min gewacht. Daarna heeft ie met Youfone gebeld of hij de patch gegevens kon krijgen. Die wilde ze niet geven. Hij werd zelfs afgeblaft door de mevrouw van Youfone.
Uiteindelijk heeft hij het via KPN geregeld en had hij toegang tot de wijkkast. De patch kabel was al omgezet dus moest gewoon werken. Nog een keer Youfone bellen maar die konden niks doen. Ergens na 16:00 zou het moeten werken... Nou niks. Om 17:00 Youfone gebeld. Nauwelijks te verstaan, en ik werd doodleuk door het reset je router protocol heen gewerkt..... Terwijl de XGS al storing heeft. Was werkelijk niet uit te leggen aan de medewerker. Anyway, je doet nog wat ze vragen ook. Om vervolgens na de reset te horen dat ze KPN wel zullen bellen en er ergens volgende week wel contact met mij gezocht gaat worden. Volgens de monteur moet Youfone gewoon wat activeren en dan moet het werken, aangezien alle kabels goed zitten. Ben bang dat dit weer zon weken duurend project gaat worden, waar ik gewoon geen tijd en zin in heb. Iemand nog tips?
Uiteindelijk, op dag 12 na de oorspronkelijke oplevering, besloot ik gebruik te maken van mijn recht op 14 dagen bedenktijd en het contract op te zeggen. Voordat dat lukte, kreeg ik eerst vier klantenservicemedewerkers aan de lijn die beweerden dat dit niet meer mogelijk was. Zij hielden vast aan de datum waarop de bestelling geplaatst was, wat volgens hun eigen website niet correct is. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die bereid was om mee te denken.
En nu komt het opvallende... Terwijl ik mijn abonnement aan het opzeggen was, activeerde de medewerkster van de klantenservice ineens de internetlijn, om deze vervolgens direct weer af te sluiten. Het bleek dus wél mogelijk! Het kastje sprong meteen op groen, precies tijdens het opzeggen. Maar goed, ik heb de opzegging direct doorgezet en inmiddels een abonnement voor 1Gb bij KPN aangevraagd. Ik betaal liever wat meer dan dat ik ooit nog zo'n verschrikkelijke ervaring meemaak.
Het is jammer, want ik heb nooit problemen gehad met mijn SIM-abonnementen bij Youfone. Maar uit principe zal ik die nu ook allemaal verhuizen naar Simyo, zeker met de bundelkorting van KPN. Ik blijf persoonlijk weg bij deze toko in de toekomst, de administratie is heel duidelijk niet op orde en er is heel erg op de klantenservice bespaard.
Odido beleef ik niet als optie omdat die geen IPv6 leveren (en dan nog duurder ook). Ziggo deed nog een halve poging me te behouden, maar geboden korting kon de Youfone prijsstelling lang niet matchen.
26 november hoop ik de lijn te activeren met geleverde modem, dan direct eigen router en accesspoint aansluiten. Ben benieuwd...
Chris.nl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:57:
Vandaag 1 jaar Internet only - Glasvezel 100 afgesloten. De eerste 8 maanden € 20,75 daarna € 41,50. Imo een betere aanbiedingen dan moederbedrijf KPN doet.
Odido beleef ik niet als optie omdat die geen IPv6 leveren (en dan nog duurder ook). Ziggo deed nog een halve poging me te behouden, maar geboden korting kon de Youfone prijsstelling lang niet matchen.
26 november hoop ik de lijn te activeren met geleverde modem, dan direct eigen router en accesspoint aansluiten. Ben benieuwd...
supercop7373 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:11:
Neem aan dat je 6 maanden bedoeld ipv 8
[...]
/f/image/2Xe5pKInAMjosACYBEuJi4X2.png?f=fotoalbum_large)
Misschien dat je bij een verlenging 6 maand op een jaarcontract geboden krijgt, maar als nieuwe klant echt 8.
[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 12-11-2024 22:26 ]
[ Voor 9% gewijzigd door supercop7373 op 12-11-2024 22:35 ]
Jemig, je hebt gelijk! Wat suf zeg.Chris.nl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:18:
[...]
[Afbeelding]
Misschien dat je bij een verlenging 6 maand op een jaarcontract geboden krijgt, maar als nieuwe klant echt 8.
Komend van Ziggo beleef ik 6 maand 50% korting bij verlenging niet als suf. Grote kans dat ik bij tevredenheid graag verleng. Hopelijk verdwijnt Youfone de komende jaren niet zoals Telfort destijds verdween.
Maar goed eerst maar eens aangesloten worden en de boel ervaren...
Internet snelheden worden bereikt.
Afgesloten via breedbandwinkel.nl met extra 20 euro cashback.
Goede ervaringen dus tot nu toe. (Daarom kies ik ook altijd voor een provider op het KPN netwerk)
[ Voor 14% gewijzigd door Edman op 12-11-2024 23:53 ]
Echter voor TV is het echt een drama. Lipsync niet goed, kastje vaak even opnieuw moeten opstarten, facturen die niet kloppen.
Ik ben al maanden bezig om Youfone te bewegen om een creditnota aan te maken voor een teveel afgeschreven bedrag. Zowel de service- als klachtachtafdeling aangeschreven echter antwoorden blijven uit.
Als je ze niet nodig hebt zal het best goed zijn, maar wil je 'service' dan geven ze vooral 'niet thuis'.
Bij mij dus andersom???Lightning89 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:53:
[...]
Hier 100/100 en overgezet naar 200/200, echter stond dit alleen in de app en niet op de website. Nu verlengd met 100/100 en de snelheid is nog steeds 200/200. Upload trouwens met alle speedtesten altijd rond 1gbit dus die lijkt uncapped.
Ik heb Youfone sim only en sinds een tijd ook Internet only thuis, ADSL 200 mb/sec, beviel an sich prima.
Laatst viel me op dat ik al een tijdje de volle mep betaalde en de contractduur al een half jaar overschreden was.. en dus weer 2 jaar bijgetekend met korting. Daarvoor wel even wat testjes gedaan, want ik heb 2 gamende puberzoons. Dat kwam uit op 200mb down en een prima upload, afdoende voor mij.
Nu viel me al vaker op de laatste 2 weken dat het internet traag leek... inmiddels wat testjes gedaan, bekabeld direct aan de router, wifi etc.. en ik kom niet verder dan 100 mb/sec???
Nu net hier gelezen over het wegvallen van de hogere snelheden.. en ja hoor op myyoufone en de site zie ik alleen nog maar 50 en 100mb als opties??? Hebben ze me er ingeluisd door me stiekum een downgrade te geven? Lijkt me niet dat als ik mn bestaande contract verleng ze mijn snelheid zo maar mogen halveren??
Ik woon hier al dik 15 jaar en heb ook ADSL van XS4all en kpn gehad met snelheden dik boven de 200, woon in een nieuwbouw wijk en zit vlakbij de "wijk centrale" namelijk...
KPN biedt ook netjes op mijn adres 200mb ADSL aan, WTF??
Wellicht een verschil omdat het glas is hier. Heb je nou al verlengd? Of alleen het verlengaanbod gezien die 50/100mbit aanbiedt?_Anvil_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:10:
[...]
Bij mij dus andersom???
Ik heb Youfone sim only en sinds een tijd ook Internet only thuis, ADSL 200 mb/sec, beviel an sich prima.
Laatst viel me op dat ik al een tijdje de volle mep betaalde en de contractduur al een half jaar overschreden was.. en dus weer 2 jaar bijgetekend met korting. Daarvoor wel even wat testjes gedaan, want ik heb 2 gamende puberzoons. Dat kwam uit op 200mb down en een prima upload, afdoende voor mij.
Nu viel me al vaker op de laatste 2 weken dat het internet traag leek... inmiddels wat testjes gedaan, bekabeld direct aan de router, wifi etc.. en ik kom niet verder dan 100 mb/sec???
Nu net hier gelezen over het wegvallen van de hogere snelheden.. en ja hoor op myyoufone en de site zie ik alleen nog maar 50 en 100mb als opties??? Hebben ze me er ingeluisd door me stiekum een downgrade te geven? Lijkt me niet dat als ik mn bestaande contract verleng ze mijn snelheid zo maar mogen halveren??
Ik woon hier al dik 15 jaar en heb ook ADSL van XS4all en kpn gehad met snelheden dik boven de 200, woon in een nieuwbouw wijk en zit vlakbij de "wijk centrale" namelijk...
KPN biedt ook netjes op mijn adres 200mb ADSL aan, WTF??
Ik heb mijn 200mb ADSL abo verlengd en dit is 1 nov ingegaan, of er bij het aanbod ergens 100 stond weet ik niet meer, had geen andere opties aangevinkt... het was ieg niet duidelijk dan.Lightning89 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:24:
[...]
Wellicht een verschil omdat het glas is hier. Heb je nou al verlengd? Of alleen het verlengaanbod gezien die 50/100mbit aanbiedt?
Echt raar als dit klopt.. ik had dus tot in lengte van dagen voor 40 euro pm die 200mb kunnen houden, maar omdat ik weer 2 jaar bijteken wordt mn snelheid *gehalveerd*? WTF?
Ik zie ook nergens nog 200 ADSL staan, behalve bij de site van KPN dus uiteraard

KPN glasvezel is er nog niet bij mij, alleen Delta...
Heb je geen contract per mail gehad waar de bestelde snelheid op staat? Met verlengingen zal je altijd overgaan op de propositie die op dat moment aangeboden wordt. Het kan natuurlijk zijn geweest dat ze jou die 200mbit hebben aangeboden, maar nieuwe klanten biedt men sinds enige maanden max 100mbit (via DSL). Ik gok dus dat dat is gebeurd en je inderdaad bent gedowngraded._Anvil_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:43:
[...]
Ik heb mijn 200mb ADSL abo verlengd en dit is 1 nov ingegaan, of er bij het aanbod ergens 100 stond weet ik niet meer, had geen andere opties aangevinkt... het was ieg niet duidelijk dan.
Verder viel mij persoonlijk op dat bij KPN je VDSL lijn op profiel 30a zit, waardoor de lijn tussen modem en straatkast 200Mbit bleef ook nadat ik downgrade naar het abo van 100Mbit. Ik haalde toen 116Mbit, wat dan vooral een afgeknepen verbinding bleek. Nu zit ik bij Odido en haal ik dat niet meer met het 100Mbit abo, Odido zit op profiel 17a. Ik ben benieuwd of Youfone ook op profiel 17a zit. Dat zal wel het standaard Wholesale aanbod zijn vanuit KPN, want de meeste wederverkopers bieden max 100Mbit via DSL. Youfone nu dus ook...
Mooie stap, misschien overweeg ik youfone wel naast mijn Odido Klik&Klaar 5G (backup) router.Chris.nl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:57:
Vandaag 1 jaar Internet only - Glasvezel 100 afgesloten. De eerste 8 maanden € 20,75 daarna € 41,50. Imo een betere aanbiedingen dan moederbedrijf KPN doet.
Jep, in de bevestigingsmail staat 100 ipv 200 zag ik gisteren. Wellicht stond dat er ook in de app toen ik op de verleng knop drukte. Punt blijft dat ik geen downgrade wil, 200 is verplaatst naar glasvezel en dat is er nog niet bij mij (wel delta, niet van KPN), ik wil gewoon mijn snelheid behouden. Juridisch lijkt het me niet dat ze dit kunnen flikken, me ongevraagd downgraden bij verleninging zonder alternatief aan te kunnen/willen bieden.areyouben schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:44:
[...]
Heb je geen contract per mail gehad waar de bestelde snelheid op staat? Met verlengingen zal je altijd overgaan op de propositie die op dat moment aangeboden wordt. Het kan natuurlijk zijn geweest dat ze jou die 200mbit hebben aangeboden, maar nieuwe klanten biedt men sinds enige maanden max 100mbit (via DSL). Ik gok dus dat dat is gebeurd en je inderdaad bent gedowngraded.
Verder viel mij persoonlijk op dat bij KPN je VDSL lijn op profiel 30a zit, waardoor de lijn tussen modem en straatkast 200Mbit bleef ook nadat ik downgrade naar het abo van 100Mbit. Ik haalde toen 116Mbit, wat dan vooral een afgeknepen verbinding bleek. Nu zit ik bij Odido en haal ik dat niet meer met het 100Mbit abo, Odido zit op profiel 17a. Ik ben benieuwd of Youfone ook op profiel 17a zit. Dat zal wel het standaard Wholesale aanbod zijn vanuit KPN, want de meeste wederverkopers bieden max 100Mbit via DSL. Youfone nu dus ook...
[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 14-11-2024 11:07 ]
Ja, ik had zoiets al eerder gelezen, de problemen bij Youfone TV. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven voor TV kijken.marigo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:45:
Echter voor TV is het echt een drama. Lipsync niet goed, kastje vaak even opnieuw moeten opstarten, facturen die niet kloppen.
Zoals de gratis apps van de zenders (op m'n smart tv) waar ik persoonlijk meer tevreden over ben dan "live tv" met al die lange reclameblokken in en om programma's heen. Dan maar iets mindere beeldkwaliteit en iets later terugkijken.
Juridisch lijkt het me dat je zelf de downgrade hebt aangevraagd. Vevelend voor je, maar voortaan beter lezen?_Anvil_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:53:
[...]
Jep, in de bevestigingsmail staat 100 ipv 200 zag ik gisteren. Wellicht stond dat er ook in de app toen ik op de verleng knop drukte.
[…]
Juridisch lijkt het me niet dat ze dit kunnen flikken, me ongevraagd downgraden bij verleninging zonder alternatief aan te kunnen/willen bieden.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
------------------------------x
[ Voor 13% gewijzigd door supercop7373 op 16-11-2024 14:18 ]
Absoluut niet slim van me, maar dan nog: mag dit juridisch?RichieB schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:36:
[...]
Juridisch lijkt het me dat je zelf de downgrade hebt aangevraagd. Vevelend voor je, maar voortaan beter lezen?
- ik had 200mb ADSL, maar ze hebben me nu expliciet afgeknepen
- ze kunnen me dus 200 geven, maar willen dit niet
- het alternatief in hun "menu", glasvezel 200 is er nog niet in mijn wijk.
On the positive side: ik betaal nu 8 maanden 17,50 euro en daarna 31
Volgens mij betaalde ik al geruime tijd na aflopen van het vorig 2 jarig contract 40euro voor mijn 200, dus je kunt hem gewoon door laten lopen? KPN vraagt 50 euro voor 200Mb adsl..SleutelBos schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:04:
Ook ik mag verlengen en inderdaad ook ik heb maar 2 opties, 50 en 100 terwijl ik op het moment ook 200 heb.
[ Voor 26% gewijzigd door _Anvil_ op 18-11-2024 08:43 ]
Ik wil niet de advocaat van de duivel spelen, maar je geeft bij verlenging opdracht om door te gaan met een 'nieuw' contract tegen een bepaald actietarief met een bepaalde snelheid. Hier kun je weinig meer aan doen, uitzitten en overstappen naar een andere partij die nog wel 200 Mb op VDSL wil leveren (en die zijn er eigenlijk niet)._Anvil_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:41:
[...]
Absoluut niet slim van me, maar dan nog: mag dit juridisch?
- ik had 200mb ADSL, maar ze hebben me nu expliciet afgeknepen
- ze kunnen me dus 200 geven, maar willen dit niet
- het alternatief in hun "menu", glasvezel 200 is er nog niet in mijn wijk.
On the positive side: ik betaal nu 8 maanden 17,50 euro en daarna 31
[...]
Volgens mij betaalde ik al geruime tijd na aflopen van het vorig 2 jarig contract 40euro voor mijn 200, dus je kunt hem gewoon door laten lopen? KPN vraagt 50 euro voor 200Mb adsl..
Overigens snap ik youfone ook wel, inkoop van die 200Mb bij KPN kost ze waarschijnlijk meer dan een 100Mb, en ik denk dat ze daar van af willen. Technisch is het prima mogelijk natuurlijk.
Aan de andere kant tik ik hier voor een DSL ook 15,00 euro per maand bij youfone.. Alsnog een prima deal voor dat beetje verkeer wat er over heen gaat.
Nee is waar, alleen ergens wel laf dit, ik denk dat de gemiddelde consument die "100" ipv "200" niet opvalt als ze hun contract verlengen. Laatste speedtest haalde ik 113 mb down en 30mb up, genoeg voor mijn 2 zoons om minecraft te spelen verwacht ikkrakendmodem schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:11:
[...]
Ik wil niet de advocaat van de duivel spelen, maar je geeft bij verlenging opdracht om door te gaan met een 'nieuw' contract tegen een bepaald actietarief met een bepaalde snelheid. Hier kun je weinig meer aan doen, uitzitten en overstappen naar een andere partij die nog wel 200 Mb op VDSL wil leveren (en die zijn er eigenlijk niet).
Overigens snap ik youfone ook wel, inkoop van die 200Mb bij KPN kost ze waarschijnlijk meer dan een 100Mb, en ik denk dat ze daar van af willen. Technisch is het prima mogelijk natuurlijk.
Aan de andere kant tik ik hier voor een DSL ook 15,00 euro per maand bij youfone.. Alsnog een prima deal voor dat beetje verkeerd wat er over heen gaat.
Had het Youfone pakket snel in huis, IPv4 en IPv6 werken prima.Chris.nl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:57:
Eigen NanoPi R4S met OpenWRT was makkelijk in te stellen.
Speedtest komt op 120/145 uit, ping gaat naar 44+ wanneer de lijn dichtgetrokken wordt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s8d1j8FgCwatTazhbS4YplTm.jpg?f=user_large)
Met SQM de verbinding op 100/100 gezet, ping blijft nu laag.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IHHJnMGrJJuqmpLRmstjd0L5.jpg?f=user_large)
Tevreden.
:strip_exif()/f/image/RSPWrVNtvwVXhqYqt4EVX2YJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je meer info willen weten, ik hoor het graag. Heb geen youfone tv abonnement.
En bedoel je met opnieuw opstarten het ding uitzetten met de afstandsbediening en dan weer aandoen? Zo ja, dan zou ik je moeder nog adviseren om de stekker van het kastje uit het stopcontact te halen en er weer in te doen. En dit ook met het modem van Youfone te doen.kielkiel schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:13:
wat betekent dit? Wat is dit voor foutmelding? En wat kan je hieraan doen? Opnieuw opstarten van de tv ontvanger heeftcze al gedaan.
Mocht je meer info willen weten, ik hoor het graag. Heb geen youfone tv abonnement.
Goede vraag, niet helemaal duidelijk geformuleerd. Met opnieuw opstarten bedoelde ik inderdaad de elektriciteit eraf voor 15 min (op aanraden van Youfone). De modem zal ik ook nog ff doorgeven. Thx tot zover!areyouben schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:54:
[...]
En bedoel je met opnieuw opstarten het ding uitzetten met de afstandsbediening en dan weer aandoen? Zo ja, dan zou ik je moeder nog adviseren om de stekker van het kastje uit het stopcontact te halen en er weer in te doen. En dit ook met het modem van Youfone te doen.
Hoe komt het dat ik bij Youfone maar tot 200 Mbit/sec uit kan kiezen en jij tot 1 Gbit/sec❓
Bij Budget kan ik wel tot 1 Gbit/sec uitkiezen, heel raar zeg..
Postcode 8923
[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 28-11-2024 02:26 ]
omdat youfone dat abonnement daar niet aanbiedtBull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 02:12:
[...]
Hoe komt het dat ik bij Youfone maar tot 200 Mbit/sec uit kan kiezen en jij tot 1 Gbit/sec❓
Postcode 8923
dat is puur vanuit commerciele oogpunten
het is geen KPN
het odido netwerk is daar ook niet beschikbaar neem ik aan?
freedom biedt het wel aan?
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 28-11-2024 03:23 ]
Odido heeft in Leeuwarden zijn eigen apparatuur in de wijkkasten geïnstalleerd zitten dus dat scheelt al €10 per maand in vergelijking met wanneer het abonnement via het KPN netwerk gaat.boyette schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:22:
[...]
omdat youfone dat abonnement daar niet aanbiedt
dat is puur vanuit commerciele oogpunten
het is geen KPN
het odido netwerk is daar ook niet beschikbaar neem ik aan?
freedom biedt het wel aan?
Youfone leek mij wel een logische keuze om te maken aangezien ik al Youfone mobiel heb maar als dat in mijn woonplaats maar tot 200 Mbit/sec gaat dan gaat het helaas over.
is freedom wel beschikbaar?Bull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:32:
[...]
Odido heeft in Leeuwarden zijn eigen apparatuur in de wijkkasten geïnstalleerd zitten dus dat scheelt al €10 per maand in vergelijking met wanneer het abonnement via het KPN netwerk gaat.
Youfone leek mij wel een logische keuze om te maken aangezien ik al Youfone mobiel heb maar als dat in mijn woonplaats maar tot 200 Mbit/sec gaat dan gaat het helaas over.
https://freedom.nl/
boyette schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:50:
[...]
is freedom wel beschikbaar?
https://freedom.nl/
:strip_exif()/f/image/GqjKfWO8Z8ZFmsBSzscwC5nQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Jazeker en €14 goedkoper dan normaal. Dat komt omdat Tweak hier voorheen actief was.
Maar €51 per maand zonder een korting te krijgen in het eerste jaar vind ik persoonlijk wel pittig.
dat is wel een hele goede providerBull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:58:
[...]
[Afbeelding]
Jazeker en €14 goedkoper dan normaal. Dat komt omdat Tweak hier voorheen actief was.
Maar €51 per maand zonder een korting te krijgen in het eerste jaar vind ik persoonlijk wel pittig.
met GPON is wellicht iets goedkoper maar dat is niet beschikbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 28-11-2024 05:47 ]
Als ik op de website naar Youfone surf en zonder ingelogd te zijn kijk welke snelheden mogelijk zijn op mijn adres, dan zie ik een maximale snelheid vna 200/200 mbit. Wanneer ik inlog zijn hogere snelheden te zien tot 1 gbps. Ik ben voor de laatste optie gegaan. Het prijsverschil was erg klein met de andere opties (500 => 1000 mbit scheelt 1 euro per maand).Bull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 02:12:
[...]
Postcode 8923
Laatste offtopic bericht hierover.boyette schreef op donderdag 28 november 2024 @ 05:31:
[...]
dat is wel een hele goede provider
met GPON is wellicht iets goedkoper maar dat is niet beschikbaar?
Ja, ik lees goede berichten erover.
:strip_exif()/f/image/mdm1NATfPuci84lDgov71cKX.jpg?f=fotoalbum_large)
Op mijn ouders hun adres is het een stuk duurder via Glaspoort op XGSPON.
Hmm oke...zelfs al ben ik ingelogd dan nog kan ik niet hoger dan 200 Mbit uitkiezen. 🤔wcduck schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:12:
[...]
Als ik op de website naar Youfone surf en zonder ingelogd te zijn kijk welke snelheden mogelijk zijn op mijn adres, dan zie ik een maximale snelheid vna 200/200 mbit. Wanneer ik inlog zijn hogere snelheden te zien tot 1 gbps. Ik ben voor de laatste optie gegaan. Het prijsverschil was erg klein met de andere opties (500 => 1000 mbit scheelt 1 euro per maand).
Aanvankelijk zag ik deze opties er ook niet bijstaan. Wellicht hielp het dat ik vanuit ingelogd te zijn op Youfone doorsurfte naar Odido en andere aanbieders. Toen ik een paar dagen later keek stonden de snelle opties er wel bij bij Youfone.Bull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:31:
[...]
Hmm oke...zelfs al ben ik ingelogd dan nog kan ik niet hoger dan 200 Mbit uitkiezen. 🤔
Ooh, wat apart zeg! Een soort van sneaky upgrade van Youfone..haha.wcduck schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:50:
[...]
Aanvankelijk zag ik deze opties er ook niet bijstaan. Wellicht hielp het dat ik vanuit ingelogd te zijn op Youfone doorsurfte naar Odido en andere aanbieders. Toen ik een paar dagen later keek stonden de snelle opties er wel bij bij Youfone.
Edit: Ik heb net antwoord van Youfone ontvangen en zij geven aan dat de netwerkbeheerder bepaald welke snelheid Youfone op een bepaald adres mag leveren. In geval van KPN of Glaspoort kun je dus (helaas) niet sneller dan 200 Mbit uitkiezen.
Met andere woorden probeert KPN je te dwingen om voor KPN te kiezen. Nu hoort Youfone ook bij KPN dus het is uiteindelijk één pot nat.
[ Voor 30% gewijzigd door Bull op 28-11-2024 09:03 ]
Ik meen dat KPN de beheerder is waar ik woon. Toch kan ik kiezen voor 1000mbit. Waar kan ik checken wie de beheerder is?Bull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:52:
[...]
Edit: Ik heb net antwoord van Youfone ontvangen en zij geven aan dat de netwerkbeheerder bepaald welke snelheid Youfone op een bepaald adres mag leveren. In geval van KPN of Glaspoort kun je dus (helaas) niet sneller dan 200 Mbit uitkiezen.
Met andere woorden probeert KPN je te dwingen om voor KPN te kiezen. Nu hoort Youfone ook bij KPN dus het is uiteindelijk één pot nat.
Oh oke..hmm. 🤔wcduck schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:15:
[...]
Ik meen dat KPN de beheerder is waar ik woon. Toch kan ik kiezen voor 1000mbit. Waar kan ik checken wie de beheerder is?
Daar kun je heel gemakkelijk achterkomen via de postcodecheck op de website van Freedom Internet. https://freedom.nl/
Daar staat dat KPN de beheerder is. Daarnaast wordt aangeven dat de maximale snelheid 1000mbit is. Dat terwijl ik bij Odido voor 8 gbit kan gaan.Bull schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:22:
[...]
Oh oke..hmm. 🤔
Daar kun je heel gemakkelijk achterkomen via de postcodecheck op de website van Freedom Internet. https://freedom.nl/
Oh tjong...nou dan weet ik het ook niet meer.wcduck schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:
[...]
Daar staat dat KPN de beheerder is. Daarnaast wordt aangeven dat de maximale snelheid 1000mbit is. Dat terwijl ik bij Odido voor 8 gbit kan gaan.
Ik kan bij KPN ook maximaal 1000 Mbit uitkiezen en bij Odido ook maximaal 8 Gbit dus in die zin gaan we gelijk op. Het enigste verschil is de maximale snelheid die er bij Youfone beschikbaar is qua adres.
Dan is odido netwerk ook beschikbaar dat gaat kpn toch niet showenwcduck schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:
[...]
Daar staat dat KPN de beheerder is. Daarnaast wordt aangeven dat de maximale snelheid 1000mbit is. Dat terwijl ik bij Odido voor 8 gbit kan gaan.
En mijn laatste vraag. Heeft youfone dezelfde vlan configuratie als KPN? Vlan 6 = internet en vlan 4 = iptv?
Internet werkt net als kpn pppoe op vlan 6. Tv gebruik ik niet maar gaat volgens mij bij youfone gewoon via de internet verbinding.
Youfone heeft een nieuwe klant bij. Alleen jammer dat de helpdesk onvoldoende bekwaam is op dit vlak, maar ja je kan niet alles hebben hè.
[ Voor 3% gewijzigd door HotSpot79 op 03-12-2024 12:32 ]
- 2x storing gehad in een jaar. Dit was aanzienlijk minder dan de 10x per jaar bij mijn vorige aanbieder.
- bellen met Youfone is een loterij. Bij de eerste storing gaven ze aan, nadat ze netjes volkomen onkundig een telefoonscript hadden afgegaan, dat ze een KPN monteur in gingen schakelen en dit twee weken zou duren. Te bizar voor worden. Daarna nog een keer gebeld, iemand anders aan de lijn gekregen. Die zag wat het euvel was (een bij Youfone nog onbekende storing) en nam direct actie om het op te lossen. Binnen 30 minuten daarna had ik weer internet. Voor de tussentijd kreeg ik 8 GB aan data erbij op mijn mobiele telefoon zodat ik kon tetheren. Moraal van het verhaal: gewoon nog een keer bellen als je een onkundig persoon aan de lijn krijgt.
- verhouding onkundig/kundig is ongeveer 80:20. Af en toe dus meerdere keren bellen met de helpdesk.
- internet is zeer stabiel. Download was altijd ongeveer 210/220. De upload altijd 240 mbit. Dit bij een 200/200 abonnement.
- ping is bizar laag, rond de 1-10.
Was dit nog gelukt? En ik ben ook benieuwd of iemand die (ooit) gratis verkregen KPN wifi punten, de zwarte versie, werkend heeft gekregen bij Youfone?andy88 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:10:
Weet iemand of een KPN v12 experiabox werkend te krijgen is op een Youfone DSL lijn (internet only)? De door hun geleverde v10 WiFi is aanmerkelijk slechter dan de v12 die ik van KPN had en ivm ruimte gebrek is een eigen accespoint geen optie.
Als ik het probeer blijft het internet ledje knipperen hoewel de lijn wel sync krijgt volgens de web interface
Helaas nietlaredo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:30:
[...]
Was dit nog gelukt? En ik ben ook benieuwd of iemand die (ooit) gratis verkregen KPN wifi punten, de zwarte versie, werkend heeft gekregen bij Youfone?
Ik kan het nergens vinden maar wil de vraag voor de zekerheid nog even hier stellen.
Mijn vragen:
- Op een (v)DSL lijn van 100 down 10 up, capped Youfone je dan ook echt op de 10mb/s of biedt deze het maximale aan op de lijn zoals ik tot nu toe ben tegen gekomen (in mijn geval 30mb/s)?
- Plaatst Youfone je achter een NAT / CGN constructie? Ik heb namelijk wel wat poortjes die echt moeten blijven werken. Ik lees hier weinig over. Misschien zoek ik met mijn neus maar ik lees nergens een harde "ja" of "nee". Het enige dat ik hier tegen kom is https://www.youfone.nl/th...Cq6rBeMKGYqSAtqqnwQf8hygZ maar daar refereren ze naar KPN Wifi (ik ga ervan uit dat dit niet gelijk is aan de aansluiting van de klant zelf.)
- Zijn er ervaringen met IP's die met regelmaat een refresh krijgen op de DSL infra? Hebben mede Tweakers hier ervaring mee?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
1):, nee geen cap. gewoon de max snelheid die technisch haalbaar is (dus 30 Mbit als je dicht genoeg bij de kast woont)Yariva schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:34:
Ik zat even rond te shoppen en zit nu te twijfelen om een jaartje Youfone op de DSL te nemen. Ik wacht al 3 jaar op fiber en die blijft maar niet komen waardoor ik nu best wel een hoog maandbedrag heb.
Ik kan het nergens vinden maar wil de vraag voor de zekerheid nog even hier stellen.
Mijn vragen:
- Op een (v)DSL lijn van 100 down 10 up, capped Youfone je dan ook echt op de 10mb/s of biedt deze het maximale aan op de lijn zoals ik tot nu toe ben tegen gekomen (in mijn geval 30mb/s)?
- Plaatst Youfone je achter een NAT / CGN constructie? Ik heb namelijk wel wat poortjes die echt moeten blijven werken. Ik lees hier weinig over. Misschien zoek ik met mijn neus maar ik lees nergens een harde "ja" of "nee". Het enige dat ik hier tegen kom is https://www.youfone.nl/th...Cq6rBeMKGYqSAtqqnwQf8hygZ maar daar refereren ze naar KPN Wifi (ik ga ervan uit dat dit niet gelijk is aan de aansluiting van de klant zelf.)
- Zijn er ervaringen met IP's die met regelmaat een refresh krijgen op de DSL infra? Hebben mede Tweakers hier ervaring mee?
2) Nee, geen NAT/CGN. Youfone is 100% hetzelfde als KPN internet, tot en met de koppeling naar de NL-IX aan toe.
3) die laat ik even aan iemand anders. geen ervaring mee.
Mocht je ook TV hebben nu, verwacht dan niet te veel van het Youfone TV product. Dat is nl niet hetzelfde als KPN.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-12-2024 16:15 ]
3) Sinds oplevering is mijn IP-adres niet gewijzigd. Bijna een jaar lang.Barre73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:14:
[...]
1):, nee geen cap. gewoon de max snelheid die technisch haalbaar is (dus 30 Mbit als je dicht genoeg bij de kast woont)
2) Nee, geen NAT/CGN. Youfone is 100% hetzelfde als KPN internet, tot en met de koppeling naar de NL-IX aan toe.
Mocht je ook TV hebben nu, verwacht dan niet te veel van het Youfone TV product. Dat is nl niet hetzelfde als KPN.
------------------------------x
Het verschil in kosten kijk ik ook wel naar uit. Ik zit nu bij Budget thuis voor enkel internet. En dat bevalt prima maar betaal daar voor 100mb/s down en 30mb/s up over koper wel 35 euro per maand. Dit omdat mijn abonnement was afgelopen en ik maandelijkse klant bleef om dubbele kosten (fiber + een verplicht vast koper abonnement) te voorkomen.
Maar ik ga nu maandelijks €19,75 besparen. Genoeg reden om dan toch maar een jaartje eraan vast te zitten, zelfs na 6 maanden heb ik al geld bespaart in tegenstelling tot het huidige abonnement behouden. Al zou het fiber opeens in een stroomversnelling komen en is deze in juli live ben ik alsnog goedkoper uit.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Nee ik heb enkel een internet pijpje nodigBarre73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:14:
[...]
1):, nee geen cap. gewoon de max snelheid die technisch haalbaar is (dus 30 Mbit als je dicht genoeg bij de kast woont)
Zie het draadje op Pepper over de aanbieding https://nl.pepper.com/share-deal/336409?
Zijn er nog meer recente ervaringen met het tv kijken via Youfone? Is er al een app voor op een tv uitgerust met Google TV?Barre73 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:14:
[...]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Paar dagen terug alvast de Experia Box en de ONT aangesloten. De ONT had vrij snel een link, de Experia Box ging zichzelf 2x updaten leek het wel (2x een reboot).
Nog geen WAN IP natuurlijk, zo ver voor de aansluitdatum. Maar toen ik vanmorgen weer even keek zag ik dat ik nu wel een WAN IP heb en de verbinding in principe bruikbaar is. Geen IPv6, maar nadat ik dat aanzette in de Experia Box (overigens gewoon met KPN logo in de GUI) kreeg ik ook keurig een IPv6 adres.
Als de monteur over 2 dagen komt zal ik hem als troost een kopje koffie geven
Bij glasnet betaal ik 41 euro per maand.
Bij Youfone betaal ik 31 euro per maand, maar krijg ik de eerste 16 maanden 50% korting + eenmalig 40 euro + eenmalig cashback korting van 22 euro. Daarnaast 10 GB extra data erbij voor mijn mobiele abonnement.
Al met al dus een zéér mooie aanbieding die ik niet kan negeren.
- Internet & TV €30
- Internet & Bellen €22,50
- Internet (DSL) €22,50
Edit: Youfone heeft via WhatsApp bevestigd dat het idd alleen op DSL van toepassing is.
Edit2: Laat maar, hele feestje gaat niet door
[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 18-12-2024 08:58 ]
Je kan ook nog CashbackXL -> Breedbandwinkel -> YouFone proberen. Deze route heb ik gevolgd toen de cashback bij Breedbandwinkel 20 euro was tijdens Black Friday.ThinkPad schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:45:
Is de cashback ook van toepassing op internet only over glas? Ik zie op CashbackXL alleen staan:
[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 16-12-2024 14:41 ]
Poeh. Hoop dat de glasvezel wat beter is dan het Sim Only netwerk van Youfone (KPN). Ben sinds vandaag over met Sim Only naar youfone. Dacht dat KPN goed zou zijn. Waar ik hiervoor bewust afgelopen week getest met Simpel 190Mbit haalde binnenshuis op de bank(waarvan ze op de website zeggen dat 150 Mbit de max is). Is het nu niks op 5G en op 4g+ moet ik blij zijn dat het richting de 30 gaat. Terwijl ze uit m'n hoofd met 200MBit adverteren maximaal.Oekol schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:14:
Ik ga de 27e overstappen van 1000/1000 odido naar 200/200 youfone. Ben benieuwd naar het KPN netwerk en ook de ping die ik ga krijgen.
Vanmiddag op werk was 't ook al niet echt hoopvol. Er moet haast wel iets mis zijn, dus de eerste berichten naar klantenservice zijn er uit. Benieuwd of dat wat oplevert.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De verbinding is eigenlijk hetzelfde alsof je de verbinding bij KPN zelf afneemt.Oekol schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:14:
[...]
Poeh. Hoop dat de glasvezel wat beter is dan het Sim Only netwerk van Youfone (KPN). Ben sinds vandaag over met Sim Only naar youfone. Dacht dat KPN goed zou zijn. Waar ik hiervoor bewust afgelopen week getest met Simpel 190Mbit haalde binnenshuis op de bank(waarvan ze op de website zeggen dat 150 Mbit de max is). Is het nu niks op 5G en op 4g+ moet ik blij zijn dat het richting de 30 gaat. Terwijl ze uit m'n hoofd met 200MBit adverteren maximaal.
Vanmiddag op werk was 't ook al niet echt hoopvol. Er moet haast wel iets mis zijn, dus de eerste berichten naar klantenservice zijn er uit. Benieuwd of dat wat oplevert.
ik heb youfone op kantoorlocatie en KPN glas thuis. Youfone internet is technisch helemaal gelijk aan het KPN product. De snelheid zal dus 99/100 gehaald worden.
Hoe de sim-only's van Youfone zijn heb ik geen ervaringen mee, met de KPN sim in de telefoon schommelt het inderdaad rond de 200/250.
Ik moest even googelen wat een ONT is haha. Maar dat kastje zet het glassignaal om in data. Heb je tv afgesloten bij youfone? Of alleen de internetlijn?maarud schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:47:
N.a.v. de mooie kortingen overgestapt naar Youfone. Over 2 dagen officieel de aansluitdatum.
Paar dagen terug alvast de Experia Box en de ONT aangesloten. De ONT had vrij snel een link, de Experia Box ging zichzelf 2x updaten leek het wel (2x een reboot).
Nog geen WAN IP natuurlijk, zo ver voor de aansluitdatum. Maar toen ik vanmorgen weer even keek zag ik dat ik nu wel een WAN IP heb en de verbinding in principe bruikbaar is. Geen IPv6, maar nadat ik dat aanzette in de Experia Box (overigens gewoon met KPN logo in de GUI) kreeg ik ook keurig een IPv6 adres.
Als de monteur over 2 dagen komt zal ik hem als troost een kopje koffie geven
En toen de cashback (€17,50) van CBXL ook nog gekregen? Dus in totaal €40? (€17,50 + €20)maarud schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:40:
[...]
Je kan ook nog CashbackXL -> Breedbandwinkel -> YouFone proberen. Deze route heb ik gevolgd toen de cashback bij Breedbandwinkel 20 euro was tijdens Black Friday.
De €20 cashback hebben ze nu ook bij Breedbandwinkel.
Beide moeten nog komen, maar aan de CBXL kant staat hij wel op geregistreerd. Dus we gaan t zien over 2 maanden.ThinkPad schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:44:
[...]
En toen de cashback (€17,50) van CBXL ook nog gekregen? Dus in totaal €40? (€17,50 + €20)
De €20 cashback hebben ze nu ook bij Breedbandwinkel.
Ik snap niet wat Simpel hiermee te maken heeft? Die gebruiken het mobiele netwerk van Odido dus waarom heb je afgelopen week bewust daarmee getest?Oekol schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:14:
[...]
Poeh. Hoop dat de glasvezel wat beter is dan het Sim Only netwerk van Youfone (KPN). Ben sinds vandaag over met Sim Only naar youfone. Dacht dat KPN goed zou zijn. Waar ik hiervoor bewust afgelopen week getest met Simpel 190Mbit haalde binnenshuis op de bank(waarvan ze op de website zeggen dat 150 Mbit de max is). Is het nu niks op 5G en op 4g+ moet ik blij zijn dat het richting de 30 gaat. Terwijl ze uit m'n hoofd met 200MBit adverteren maximaal.
Kortom youfone is een aanrader, had ik met 100mb niet verwacht. We kijken nu een 4k movie via ethernet en zijn met 2 personen gelijktijdig op wifi tablets aan het internetten met de Hue wifi verlichting op de achtergrond. De 4k movie loopt als n zonnetje.
https://www.youfone.nl/vr...4ImYkoecpC7lsZyR-01UENqrL
[ Voor 27% gewijzigd door Attie2 op 18-12-2024 17:21 ]
Hier precies dezelfde overweging gemaakt. Ik word in januari aangesloten bij YF. Heb jij tv via YF genomen of regel je dat zelf?Attie2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:10:
Ik stap jaarlijks over; Vandaag youfone tv comfort en internet 100 geïnstalleerd, gemiddeld 3 tientjes pm met 1 jaar contract. Ben best tevreden, binnen 15 min was alles aangesloten. Ik kom van ziggo giga intetnet en ik merk eigenlijk geen verschil met youfone internet 100. De tv van youfone is prima, de tv modem van ziggo is wel beter, maar met m'n nvidia shield tv kastje (best buy ever) waar ik het meeste mee tv kijk merk ik echt geen verschil tussen beide providers. De youfone wifi is ook net zo goed. Bij Ziggo kon ik wel verlengen, kreeg maar n tientje korting, op de nieuwe hoge maandprijs, anders was ik wel gebleven. Kortom youfone is een aanrader.
Tv comfort (vanwege de opneem optie en de gewone zenders) en internet 100 geregeld via Youfone. En via mijn Nvidia shield maak ik gebruik van de apps zoals Netflix, HBO voor een veel betere kijkervaring. De shield heeft namelijk prachtig beeld en een 4k upscale optie. Daar kan geen provider modem of tv ontvanger tegenop. Nvidia op HDMI 1 en provider tv kastje op HDMI 2. Je kunt eventueel ook kiezen voor alleen Youfone internet met de combi NLZiet app op je tv, is ook goed.laredo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:23:
[...]
Hier precies dezelfde overweging gemaakt. Ik word in januari aangesloten bij YF. Heb jij tv via YF genomen of regel je dat zelf?
[ Voor 18% gewijzigd door Attie2 op 18-12-2024 16:54 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.