[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:33
Attie2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:29:
[...]

Tv comfort (vanwege de opneem optie) en internet 100 geregeld via Youfone. En via mijn Nvidia shield maak ik gebruik van de apps zoals Netflix voor een betere kijkervaring. De shield heeft namelijk prachtig beeld en een 4k upgrade optie. Daar kan geen provider modem of tv ontvanger tegenop.
Oke en tv comfort kijk je dan via het kastje van YF? Of werkt dat ook via jouw Nvidia shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:16

Oekol

waka waka hey hey

Barre73 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:32:
[...]

Ik snap niet wat Simpel hiermee te maken heeft? Die gebruiken het mobiele netwerk van Odido dus waarom heb je afgelopen week bewust daarmee getest?
Ik ben overgestapt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:09
Dat snapte ik al al wel uit je verhaal. Maar ik wilde alleen aangeven dat je ervaring met Simpel (op een fysiek ander mobiel netwerk dan Youfone) dus geen waarde heeft voor je ervaring met het KPN netwerk via Youfone.

Dus vandaar dat ik de opmerking niet snapte dat je bewust had getest met Simpel. Het enige dat je nu dan hebt geleerd is dat in jouw woning het Odido netwerk aanmerkelijk beter ontvangt dan het KPN Netwerk. En ik ben benieuwd of jouw conclusie dat er iets mis moet zijn, ook zo wordt gezien door Youfone.
Ik vrees van niet namelijk..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Oekol
  • Laatst online: 12:16

Oekol

waka waka hey hey

Barre73 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:16:
[...]

Dat snapte ik al al wel uit je verhaal. Maar ik wilde alleen aangeven dat je ervaring met Simpel (op een fysiek ander mobiel netwerk dan Youfone) dus geen waarde heeft voor je ervaring met het KPN netwerk via Youfone.

Dus vandaar dat ik de opmerking niet snapte dat je bewust had getest met Simpel. Het enige dat je nu dan hebt geleerd is dat in jouw woning het Odido netwerk aanmerkelijk beter ontvangt dan het KPN Netwerk. En ik ben benieuwd of jouw conclusie dat er iets mis moet zijn, ook zo wordt gezien door Youfone.
Ik vrees van niet namelijk..
Blijkbaar niet alleen in mijn woning. Op werk, onderweg overal heeft het KPN netwerk veel langer de tijd nodig om een verbinding tot stand te zetten. Je gaat haast denken dat je telefoon door de sim wissel ineens verandert is. Ik heb nog nergens een verbinding hoger dan 50 Mbit gehad.
Voor het best geteste netwerk van NL (!).

Ik vrees inderdaad ook van niet. Dus blij dat in dan met 9 maanden weer over kan. Gebruik privé m'n telefoon toch niet zoveel en als ik 't doe zit ik op WiFi. Dus overleef 't wel. Was alleen stomverbaasd.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 19-12-2024 09:47 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboarder
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-02 22:02
Morning,

Mijn ervaring even delen. Overgestapt van budgethuis dsl naar youfone dsl, gisteren actief geworden. Heb er thuis niks.voor hoeven doen. Ik heb de router niet eens gewisseld van budget en het werkte gewoon. Vroeger ook gehad met telfort aangezien het allemaal kpn is en telkens dezelfde de router krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 17:56
mcDavid schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:28:
Zo, vandaag overgegaan van KPN naar youfone. Heb het niet eens gemerkt, pas toen ik een SMS kreeg dat ik mijn verbinding kon activeren zag ik dat ik al een nieuw IP gekregen heb. Lekker makkelijk zo, lang leve de vrije modemkeuze!
Hoe is de ervaring bijna 2 weken verder? Zowel tv, internet als tv kijken via de app? Waarom de keuze gemaakt voor Youfone?
Over een maand ga ik verhuizen waardoor ik opnieuw internet/tv moet afsluiten. Nu KPN (glasvezel) en bevalt erg goed. Met Ziggo mindere ervaringen, dus het zal KPN/Youfone worden.

- bellen/internet is er al via Simyo, dus de combinatiekorting geldt ook.
- via CashbackXL € 50 voor 1 jaar 1GB trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Focus89 op 29-12-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 12:01
Focus89 schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:14:
[...]

Hoe is de ervaring bijna 2 weken verder? Zowel tv, internet als tv kijken via de app? Waarom de keuze gemaakt voor Youfone?
Over een maand ga ik verhuizen waardoor ik opnieuw internet/tv moet afsluiten. Nu KPN (glasvezel) en bevalt erg goed. Met Ziggo mindere ervaringen, dus het zal KPN/Youfone worden.

- bellen/internet is er al via Simyo, dus de combinatiekorting geldt ook.
- via CashbackXL € 50 voor 1 jaar 1GB trouwens.
Er vallen weinig woorden aan vuil te maken. Heb alleen internet besteld. En behalve dat ik een ander IP heb gekregen merk ik nog steeds geen verschil t.o.v. KPN.

Binnenkort gaat mijn sim-only ook over naar youfone maar dat is voor een ander topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-08 21:59
Hoi ...

ik was aan het rondkijken op internet voor een TV pakket
toen zag ik bij Youfone de prijs voor TV

dit leek mij een zeer interessante prijs voor TV
maar nu heb ik reviews over Youfone TV-app gezocht ( ook in de playstore
)
maar ik kom hele slechte reviews over Youfone TV-app tegen
zie voorbeeld

tv app Youfone ,App zeer onstabiel gaat regelmatig uit... als ik onze ipad/Smart TV uit en dan weer aanzet wil de App niet meer opstarten moet ik de App verwijderen en weer opnieuw downloaden zeer irritant.
je zou verwachte nu Youfone als deel/onderdeel van KPN is , de Service is ver te zoeken met verbeteren van de tv app Youfone. waar andere providers een mogelijkheid hebben om via web browser te kijken heeft Youfone dit niet. en niet via laptop kunnen kijken is ook een minpunt. tv app van Youfone blijft helaas slecht ontwikkeld
Dit is de nieuwe manier van TV kijken, dus Youfone ontwikkeld tv app beter

:( :(

werkt Youfone nog aan verbeteringen voor deze Youfone TV-app

NL Ziet op op zich interessant maar daar mis ik de zenders National Geographic , paramountnetwork

En nog een ding, weet iemand welk TV kasje/decoder Youfone gebruikt
ik zou het type van TV kasje/decoder wel eens willen weten zodat ik de specificaties van TV kasje/decoder kan opzoeken .
ik snap niet goed waarom dit zo geheim moet blijven, KPN is hier wel transparant over

Thanks

want met deze slechte reviews durf ik Youfone TV eigenlijk niet af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
hollander555 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:19:
Hoi ...

)
zie voorbeeld

tv app Youfone ,App zeer onstabiel gaat regelmatig uit... als ik onze ipad/Smart TV uit en dan weer aanzet wil de App niet meer opstarten moet ik de App verwijderen en weer opnieuw downloaden zeer irritant.
je zou verwachte nu Youfone als deel/onderdeel van KPN is , de Service is ver te zoeken met verbeteren van de tv app Youfone. waar andere providers een mogelijkheid hebben om via web browser te kijken heeft Youfone dit niet. en niet via laptop kunnen kijken is ook een minpunt. tv app van Youfone blijft helaas slecht ontwikkeld

NL Ziet op op zich interessant maar daar mis ik de zenders National Geographic , paramountnetwork

ik zou het type van TV kasje/decoder wel eens willen weten zodat ik de specificaties van TV kasje/decoder kan opzoeken .
ik snap niet goed waarom dit zo geheim moet blijven, KPN is hier wel transparant over

Thanks

Neem alleen internet van Youfone en dan tv via NLziet of Canal+. Dan ben je goedkoper uit en geen gedoe. Daarnaast is dan de tv maandelijks opzegbaar. Zo heb ik het ook gedaan ✅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
Hoi...
NL Ziet , op zich interessant maar daar mis ik de zenders National Geographic , paramountnetwork
En deze zenders vind ik eigenlijk wel belangrijk om te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 11:57
hollander555 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:19:
Hoi ...

)
zie voorbeeld

Thanks

De decoder is een Amigo Android kastje, daar heb je alle apps op die voor Android TV geschikt zijn en Chromecast. Ben er verder wel tevreden over alleen de bitrate is laag van Youfone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
Hoi Lightning89
Ben er verder wel tevreden over alleen de bitrate is laag van Youfone
voor de maandelijkse prijs kan het net denk ik , ( Youfone mag natuurlijk altijd de bitrate verhogen )
dus op zich wel tevreden , met een lagere bitrate
Gelukkig zijn op de TV de films en programma's niet zo goed ( op de TV )
dus als de films en programma's niet zo goed zijn op de TV , hoeft het beeld ook niet perfect te zijn

Waar ik wel mee zit is wat ik in mijn eerste Topic / bericht schreef .
en wat ik lees in reviews , de waardeloze app van de Youfone TV-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
hollander555 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:43:
Hoi Lightning89

[...]

voor de maandelijkse prijs kan het net denk ik , ( Youfone mag natuurlijk altijd de bitrate verhogen )
dus op zich wel tevreden , met een lagere bitrate
Gelukkig zijn op de tv de films en programma's niet zo goed op de TV
dus als de films en programma's niet zo goed op de TV hoeft het beeld ook niet perfect te zijn

Waar ik wel mee zit is wat ik in mijn eerste Topic / bericht schreef .
en wat ik lees in reviews , de waardeloze app van de Youfone TV-app
De app is zeer beperkt en basic ja. Je kan er maar een paar zenders op kijken. Voor ESPN heb ik overigens de losse app en voor NPO ook NPO Plus, de rest kijk ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Gister is mijn aansluiting bij Youfone actief geworden. Mooie stabiele lijn zie ik van 100/100 op glasvezel. Mijn "oude" KPN experia box 12 werkte gelijk weer dus fijn dat ik geen nieuwe wifi codes en zo hoefde in te stellen. Voordeel van de 12 ten opzichte van de door Youfone geleverde V10 is dat hij 4 utp aansluitingen heeft, waar de V10 er maar 3 heeft. Al met al tot nu toe erg soepele start voor Youfone. De cashback via Cashbackxl is ook goedgekeurd. De komende 2 jaar zit ik prima voor 20,75 per maand.

Tv kijk ik trouwens voorlopig via Ziggo Go op mijn iPhone, dat werkt ook via een andere isp. De Ziggo app op de Google tv werkte helaas niet meer want die geeft aan dat er geen Ziggo verbinding is. Maar casten vanaf een telefoon naar de (TCL) tv werkt wel. Voorlopig prima, geeft mij even de tijd om na te denken wat ik zou willen qua tv en of ik het uberhaubt nog gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:51
laredo schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:41:
Gister is mijn aansluiting bij Youfone actief geworden. Mooie stabiele lijn zie ik van 100/100 op glasvezel. Mijn "oude" KPN experia box 12 werkte gelijk weer dus fijn dat ik geen nieuwe wifi codes en zo hoefde in te stellen. Voordeel van de 12 ten opzichte van de door Youfone geleverde V10 is dat hij 4 utp aansluitingen heeft, waar de V10 er maar 3 heeft. Al met al tot nu toe erg soepele start voor Youfone. De cashback via Cashbackxl is ook goedgekeurd. De komende 2 jaar zit ik prima voor 20,75 per maand.

Tv kijk ik trouwens voorlopig via Ziggo Go op mijn iPhone, dat werkt ook via een andere isp. De Ziggo app op de Google tv werkte helaas niet meer want die geeft aan dat er geen Ziggo verbinding is. Maar casten vanaf een telefoon naar de (TCL) tv werkt wel. Voorlopig prima, geeft mij even de tijd om na te denken wat ik zou willen qua tv en of ik het uberhaubt nog gebruik.
Euh, de V10 heeft gewoon 4 ethernet aansluitingen. Bedoel je niet de V10a ;) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gister is mijn aansluiting bij Youfone actief geworden. Mooie stabiele lijn zie ik van 100/100 op glasvezel. Mijn "oude" KPN experia box 12 werkte gelijk weer dus fijn dat ik geen nieuwe wifi codes en zo hoefde in te stellen. -knip-
Mooi dat die v12 werkt. Ik zou me alleen afvragen of Youfone um ook gaat/kan voorzien van updates, of dat je daar nu zelf verantwoordelijk voor bent/kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
krakendmodem schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Euh, de V10 heeft gewoon 4 ethernet aansluitingen. Bedoel je niet de V10a ;) ?
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk! Sorry voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Goedemorgen, ik doe erg weinig met internet, maar ik heb wel een vaste verbinding nodig i.v.m. thermostaat, deurbel en internet radio. Ik surf en beetje en email zo nu en dan, het meeste gaat via de telefoon.
in principe heb ik aan 50Mb voldoende en uploaden doe ik amper...
Nu heeft Youfone een leuke DSL aanbieding voor de eerste 12 maanden voor 15 euro met een snelheid van 50/5

Is Youfone een beetje stabiel, ik heb nu Ziggo die mij eigenlijk veel te duur word voor het minimale gebruik maar in al die jaren dat ik Ziggo heb kan ik mij geen problemen herinneren.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid

Leuk dat het werkt, maar ik neem aan dat KPN die router wel terug wil binnenkort. Al heb ik zelf ook nog geen retourdoos ontvangen.

Ben daarom blij dat ik al jaren gewoon mijn eigen router gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:09
pribo schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:06:
Goedemorgen, ik doe erg weinig met internet, maar ik heb wel een vaste verbinding nodig i.v.m. thermostaat, deurbel en internet radio. Ik surf en beetje en email zo nu en dan, het meeste gaat via de telefoon.
in principe heb ik aan 50Mb voldoende en uploaden doe ik amper...
Nu heeft Youfone een leuke DSL aanbieding voor de eerste 12 maanden voor 15 euro met een snelheid van 50/5

Is Youfone een beetje stabiel, ik heb nu Ziggo die mij eigenlijk veel te duur word voor het minimale gebruik maar in al die jaren dat ik Ziggo heb kan ik mij geen problemen herinneren.

Bedankt voor het meedenken.
Als je alleen internet neemt (en geen TV), dan is Youfone net zo stabiel als KPN want is qua internet 100% KPN. Dus retestabiel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
Hoi

Heeft Youfone onderstaande ook

Community KPN TV en Streaming KPN TV
De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

2084 reacties113842 keer bekeken

De Smart TV app van KPN
Paul van KPN Wijsgeer

Paul van KPNOud-Moderator15905 reacties

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.

Wat is de KPN Smart TV app?
Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

Wat kan ik met de KPN Smart TV app?

Kijk vanaf het begin
Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken
Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren
Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids
Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod
Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand
Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app.

De KPN Smart TV app gebruiken
De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.

Smart TV app

Veelgestelde vragen

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.

Laatste update: 21-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUospi51PSj5GA86M6zQAdVvdPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IR8BgK9iiKtRMI4tRMnazkQm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_z2fjtbvtQl2GCaR2J3-AojSqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Br9fhr9aRi7ve6SV8B1CPpkS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSWYGSxCKVRnnUEJV_pB0ThrDeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbIyiuK73NmFglfWC2hpCdrX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door hollander555 op 15-01-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:48
@hollander555 nee, youfone heeft een eigen tv platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 17-08 19:51
mcDavid schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Leuk dat het werkt, maar ik neem aan dat KPN die router wel terug wil binnenkort. Al heb ik zelf ook nog geen retourdoos ontvangen.

Ben daarom blij dat ik al jaren gewoon mijn eigen router gebruik.
Klopt helemaal! @laredo Op een gegeven moment krijg je het verzoek om de modem te retourneren. Je hebt het in bruikleen en KPN gaat zijn eigendom terugeisen. Zo ver ik weet kun je het ook niet overnemen cq overkopen van KPN.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
Aurora schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Klopt helemaal! @laredo Op een gegeven moment krijg je het verzoek om de modem te retourneren. Je hebt het in bruikleen en KPN gaat zijn eigendom terugeisen. Zo ver ik weet kun je het ook niet overnemen cq overkopen van KPN.
Als je meedoet aan tests van KPN krijg je wel eens een ander modem om te testen. Zodoende had ik hier twee KPN modems liggen en heb ik keurig aan het eind van mijn contract (januari 2024 - dus ruim een jaar geleden) mijn KPN spullen retour gestuurd, inclusief 1 modem V10. Nu kom ik van Ziggo af, dat had ik er even duidelijker bij moeten zetten, maar het KPN modem werkte gewoon gelijk weer toen er signaal op de lijn was gezet door Youfone/KPN. Ik gebruik de Experia box 12 nu een week naar volle tevredenheid. Mocht KPN het modem alsnog terugwillen kan dat natuurlijk maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Ik heb hier ook nog meerdere KPN tv kastjes liggen (eerste tests met Android omgeving) die zijn ook nooit teruggevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:47
Afgelopen vrijdagochtend kwam ik erachter dat het netwerk hier geen verbinding meer naar buiten had.

We hebben hier glasvezel via Youfone icm een Experia v10A.
Omdat ik ook een PiHole heb draaien, staat in de Experiabox de DHCP server en default DNS uit.
Daarnaast had ik ook de IPv6 op disabled gezet, omdat een half jaar terug ofzo er toch steeds advertenties doorheen kwamen. De Pihole kon het IPv6 verkeer blijkbaar niet onderscheppen, en door dit uit te zetten werkte het weer als vanouds.

Tot gisterochtend dus; In de haast (want 2 thuiswerkers die dag) heb ik de Pihole maar uit het netwerk gehaald, en op de Experiabox de provider DNS en DHCP server maar weer aangezet.
Daarmee leek het niet opgelost.
Toen dus maar de IPv6 weer aangezet, en hop, toen werkte alles opeens weer.

Heeft iemand een idee of er een bepaalde instelling is veranderd aan de kant van KPN/Youfone die dit veroorzaakt?
Of is er een andere oorzaak/toeval?
Ik zou op termijn graag de pihole weer mee willen laten draaien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Youfone 1000 abonnement. Ik ging er vanuit dat de snelheid synchroon zou zijn, dus 1000/1000. Een speedtest wijst uit dat ik op 920/500 zit. Is dit bij andere gebruikers ook het geval dat de upload wordt beperkt? Ik had me flink verheugd op de sneller upload.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
wcduck schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:03:
Ik heb sinds kort een Youfone 1000 abonnement. Ik ging er vanuit dat de snelheid synchroon zou zijn, dus 1000/1000. Een speedtest wijst uit dat ik op 920/500 zit. Is dit bij andere gebruikers ook het geval dat de upload wordt beperkt? Ik had me flink verheugd op de sneller upload.
Hier het omgekeerde Youfone 100/100 waarbij download 200 is en upload onbeperkt lijkt te zijn via speedtest.net. Denk dat upload uncapped is en 500 je maximale snelheid die je kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
wcduck schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:03:
Nee dat hoort niet, dus even contact opnemen met Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:34
@wcduck Hoe test je? Met het meegeleverde modem via een bekabelde netwerk aansluiting en een (beetje) recente laptop/computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 10:28
Diedo70 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:17:
Afgelopen vrijdagochtend kwam ik erachter dat het netwerk hier geen verbinding meer naar buiten had.

We hebben hier glasvezel via Youfone icm een Experia v10A.
Omdat ik ook een PiHole heb draaien, staat in de Experiabox de DHCP server en default DNS uit.
Daarnaast had ik ook de IPv6 op disabled gezet, omdat een half jaar terug ofzo er toch steeds advertenties doorheen kwamen. De Pihole kon het IPv6 verkeer blijkbaar niet onderscheppen, en door dit uit te zetten werkte het weer als vanouds.

Tot gisterochtend dus; In de haast (want 2 thuiswerkers die dag) heb ik de Pihole maar uit het netwerk gehaald, en op de Experiabox de provider DNS en DHCP server maar weer aangezet.
Daarmee leek het niet opgelost.
Toen dus maar de IPv6 weer aangezet, en hop, toen werkte alles opeens weer.

Heeft iemand een idee of er een bepaalde instelling is veranderd aan de kant van KPN/Youfone die dit veroorzaakt?
Of is er een andere oorzaak/toeval?
Ik zou op termijn graag de pihole weer mee willen laten draaien namelijk.
Heb je de laatste firmware?

Zie:
Jan121 in "Experiabox nieuwe Firmware V10.C.24.12.11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Laatst online: 06-08 14:47
Goede vraag; Geen idee wat de laatste firmware zou moeten zijn. Bij youfone zelf weinig hits. Bij KPN zijn de hits een jaar of 3-4 oud...

Huidige versie:
Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.61 build511
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Ik zie dat 'remote management' uit staat, maar ik ga er vanuit dat dat niet gaat om toegang voor de provider, maar alleen voor eigen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:14:
@wcduck Hoe test je? Met het meegeleverde modem via een bekabelde netwerk aansluiting en een (beetje) recente laptop/computer?
Meegeleverde modem + CAT5E kabel + 13600k systeem. Download kan gaat wel met 1000mbit, dus dan zou upload niet beperkt hoeven te zijn door de gebruikte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Nee dat hoort niet, dus even contact opnemen met Youfone.
Thanks. Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-08 00:24
Diedo70 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Goede vraag; Geen idee wat de laatste firmware zou moeten zijn. Bij youfone zelf weinig hits. Bij KPN zijn de hits een jaar of 3-4 oud...

Huidige versie:
Firmware Version: v5.00.61 build511
Boot Code Version: 1.0.38-161.188

Ik zie dat 'remote management' uit staat, maar ik ga er vanuit dat dat niet gaat om toegang voor de provider, maar alleen voor eigen gebruik?
Ik ben ook pas over op Youfone, modem v10a,

Firmware Version: v5.00.60 build510
Boot Code Version: 1.0.38-161.189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaRR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-08 07:47
Vreemd?
Ik verleng al 2 jaar 200mbit van youfone zonder problemen, maar bij de aanstaande verlenging is de max. snelheid ineens 100mbit. Ook als ik een nieuw abbo af zou willen sluiten.. Echter als ik het abbo op een hogere prijs maandelijks door laat lopen blijft het wel 200mbit.

Na navraag wordt ik niet veel wijzer..
Wie weet wat hier aan de hand is?

[ Voor 62% gewijzigd door KillaRR op 09-02-2025 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
KillaRR schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:26:
Vreemd?
Ik verleng al 2 jaar 200mbit van youfone zonder problemen, maar bij de aanstaande verlenging is de max. snelheid ineens 100mbit. Ook als ik een nieuw abbo af zou willen sluiten.. Echter als ik het abbo op een hogere prijs maandelijks door laat lopen blijft het wel 200mbit.

Na navraag wordt ik niet veel wijzer, of als iemand dit kan ontcijferen..?:

[Afbeelding][Afbeelding]

Moederbedrijf KPN wil dat Youfone als budget/instap wordt gebruikt om vervolgens klanten naar het duurdere KPN te migreren voor hogere snelheden.

Alleen jou verhaal dat de max van een nieuw abonnement 100 Mbit/s zou zijn, gaat op een postcode bij mij in de buurt niet op. Neem bijvoorbeeld 8265TL -> max 200 Mbit/s.

Op welke postcode krijg slechts een max van 100 Mbit/s te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 21:35
KillaRR schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:26:
Vreemd?

Na navraag wordt ik niet veel wijzer, of als iemand dit kan ontcijferen..?:

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zit in precies dezelfde situatie. Heb maar een nieuw abonnement (ivm de kosten) aangevraagd, met dus 100 Mbit/s. Gaat morgen in, dus dan kan ik je ook vertellen of het gelimiteerd wordt op 100 of dat ik 'gewoon' 200 haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Moederbedrijf KPN wil dat Youfone als budget/instap wordt gebruikt om vervolgens klanten naar het duurdere KPN te migreren voor hogere snelheden.

Alleen jou verhaal dat de max van een nieuw abonnement 100 Mbit/s zou zijn, gaat op een postcode bij mij in de buurt niet op. Neem bijvoorbeeld 8265TL -> max 200 Mbit/s.

Aanvankelijk dacht ik dit ook. Ik kreeg ook enkel snelheden tot 200 mbit te zien op de website. Totdat ik vanuit de website van Youfone browste naar andere aanbieders en vergelijkingssites. Enkele dagen later kon ik daardoor toch hogere snelheden selecteren. Nu 1000 mbit van Youfone sinds enkele dagen (in praktijk helaas 1000/500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
wcduck schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:08:
[...]

Aanvankelijk dacht ik dit ook. Ik kreeg ook enkel snelheden tot 200 mbit te zien op de website. Totdat ik vanuit de website van Youfone browste naar andere aanbieders en vergelijkingssites. Enkele dagen later kon ik daardoor toch hogere snelheden selecteren. Nu 1000 mbit van Youfone sinds enkele dagen (in praktijk helaas 1000/500).
Maar, kan je op dit moment via de site van Youfone een abonnement van 200 Mbit/s afsluiten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 06:31:
[...]

Maar, kan je op dit moment via de site van Youfone een abonnement van 200 Mbit/s afsluiten of niet?
Wanneer ik het adres van de buren opgeef zie ik een max van 200 mbit. Wanneer ik inlog en kijkt of ik kan wijzigen dan zie ik nu de max van 200 mbit staan, voor dezelfde prijs nog wel als ik nu voor 1000 mbit betaal. Wat bizar. Een pakket van 100/100 en 50/50 is er ook bijgekomen voor respectievelijk 4.50 en 6.00 euro minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaRR
Chris.nl schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:53:
[...]
In de wijk Lunetten-Noord.
Ik bedoelde overigens niet dat er überhaupt maar max. 100mbit mogelijk is bij welke aanbieder dan ook, maar dat er via Youfone adsl/vdsl maar max. 100mbit nieuw af te sluiten valt op mijn adres.
Er is bijv. wel een fors duurder nieuw KPN 200mbit abbo verschenen, wat je beschreven relatie KPN/Youfone inderdaad aan lijkt te tonen.
En hoewel er nog geen glasvezel is hier zijn er zelfs 1Gbit abbo's via kabel bij Ziggo mogelijk maar daar begin ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaRR
Perzikvrucht schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:57:
[...]

Ik zit in precies dezelfde situatie. Heb maar een nieuw abonnement (ivm de kosten) aangevraagd, met dus 100 Mbit/s. Gaat morgen in, dus dan kan ik je ook vertellen of het gelimiteerd wordt op 100 of dat ik 'gewoon' 200 haal.
Hier ben ik wel benieuwd naar. :) Heb nu ook verlengd naar 100mbit omdat die jaarlijkse kosten flink lager liggen, maar gaat pas in april in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:20
Ik zat op 200/200 (gratis upgrade gehad afgelopen jaar bovenop de 100/100 die ik had) en heb recent verlengd met 100/100. Volgens de Klantenservice zou ik dan ook maar 100/100 krijgen.

Net speedtest gedaan en zit op 200/250.

op mijn postcode kan ik volgens hun website ook maar max 200/200 krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door supercop7373 op 08-02-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
KillaRR schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:13:
[...]

Ik bedoelde overigens niet dat er überhaupt maar max. 100mbit mogelijk is bij welke aanbieder dan ook, maar dat er via Youfone adsl/vdsl maar max. 100mbit nieuw af te sluiten valt op mijn adres.
Ah, mijn foutje. Ik dacht dat het over glasvezel ging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 21:35
KillaRR schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:13:
[...]

Er is bijv. wel een fors duurder nieuw KPN 200mbit abbo verschenen, wat je beschreven relatie KPN/Youfone inderdaad aan lijkt te tonen.
En hoewel er nog geen glasvezel is hier zijn er zelfs 1Gbit abbo's via kabel bij Ziggo mogelijk maar daar begin ik niet aan.
Zit op 100Mbit. Dus gewoon waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Ik zit momenteel bij Odido (glasvezel) en wil (alleen vanwege welkomstkortingen) overstappen.
Youfone komt als goedkoopste provider eruit.
Ik ben voor het eerst erg te spreken over de TV ontvanger, die van Odido werkt altijd naar behoren en zapt super snel tussen de zender.
Wat zijn de ervaringen met de TV ontvangers en interface van Youfone?

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-07 02:00
Attie2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:29:
[...]

Tv comfort (vanwege de opneem optie en de gewone zenders) en internet 100 geregeld via Youfone. En via mijn Nvidia shield maak ik gebruik van de apps zoals Netflix, HBO voor een veel betere kijkervaring. De shield heeft namelijk prachtig beeld en een 4k upscale optie. Daar kan geen provider modem of tv ontvanger tegenop. Nvidia op HDMI 1 en provider tv kastje op HDMI 2. Je kunt eventueel ook kiezen voor alleen Youfone internet met de combi NLZiet app op je tv, is ook goed.
Verbetert de Nvidia Shield TV de beeldkwaliteit van mijn televisie? Ik ben een rookie op dit gebied en wil graag meer weten. Momenteel zit ik bij Youfone, maar ik erger me enorm aan de slechte TV-kwaliteit. Ik overweeg om over te stappen, maar de lage prijs van Youfone is aantrekkelijk. Als iemand me hier meer inzicht in kan geven, hoor ik het graag!

• Chris.nl
  • Niet online
elpee schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 05:13:
[...]

Verbetert de Nvidia Shield TV de beeldkwaliteit van mijn televisie?
Zoals ik het lees geeft NLZiet een betere beeldkwaliteit (wat dan toevallig wordt gestreamd middels een Nvidia Shield) dan de stream die Youfone aanbiedt.

Dus Internet only icm NLZiet...

Heb er zelf geen ervaring mee, heb geen van beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 00:38
Hier inmiddels ook verlengingsaanbod gekregen, met inderdaad optie behoud 500/500.

Ga, as usual, voor 1 jaar eerste 6 maanden € 25 en dan 6 maanden € 50,-

Kunnen KPN en Odido hier (GPON gebied) niet aan tippen met huidige lopende acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Twee weken terug verhuisd. Moest van glasvezel naar ADSL omdat er nog geen glasvezel ligt. Nu net een factuur waarbij uiteraard het hogere tarief van de glasvezel verbinding gerekend wordt. Ook op de website (voor het eerst sinds aangeven verhuizing ingelogd) staat ook dat ik het oude abbo op het nieuwe adres zou hebben. Klik ik daar door naar het contract staat er wel het juiste abbo. Maar! met een 'gewenste ingangsdatum' die een maand later ligt dan ik aanvroeg en ook de enige datum is die aan mij is bevestigd. En de verbinding is ook inmiddels al twee weken zo in gebruik.

Oftewel, een systeem dat een puinhoop is en iets simpels als een verhuizing niet eens goed aankan. Nou maar hopen dat ze het gaan oplossen...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:07
Ik wil misschien overstappen naar Youfone.

Alleen wat vragen:

Kan ik mijn eigen fritzbox blijven gebruiken?

En is TV inmiddels wat verbeterd of zijn de ervaringen nog slecht?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:20
Erik1805 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:30:

Alleen wat vragen:

Ik gebruik ook mijn eigen Fritzbox 7590. Heb de experiabox misschien 10 minuten aangesloten gehad bij installatie en toen direct omgewisseld.

TV heb ik niet. Maar ik lees weinig goede dingen daarover.

• Eternity_rules
  • Laatst online: 21-04 19:23
Beste Tweakers,

Na jaren Ziggo gebruikt te hebben voor internet/telefoon/tv de stap gezet om op Youfone over te gaan voor internet (telefoon vast was al gestopt, tv kijk ik straks waarschijnlijk via NLZiet). Mobiel heb ik al jaren tot tevredenheid een Youfone abonnement.

Op dit moment heb ik nog Ziggo. Hun modem staat in bridge en ik heb mijn eigen Asus CT-8 mesh set erachter hangen en er draait Pi-Hole op mijn Synology NAS.

Ik wil straks graag gebruik blijven maken van mijn eigen hardware: de geleverde Experia box niet (blijven) gebruiken.

De overstap is in maart en ik wil dat natuurlijk - met wat pubers in huis - soepel laten verlopen. Ik begrijp dat wordt geadviseerd om in eerste instantie de Youfone hardware aan te sluiten; ONT en de geleverde Experia box.

Ik weet niet of de Experia een 'bridge' mode kent. Liefst heb ik die hardware er natuurlijk helemaal tussenuit.
Vraag: Heeft iemand ervaring met het vermijden van deze tussenstap?

Stel dat ik wel de Experia aansluit (zoals op de Youfone site wordt geadviseerd) eom daarna over te gaan op mijn eigen hardware.

Hoe gaat dan de overstap naar ASUS hardware?

Kwestie van WAN instellen op PPP-oe en that's it? (ik ga geen gebruik maken van Youfone telefoon of TV). Krijg ik gedoe met mijn Pi-hole?

Hartelijk dank voor de suggesties!

[ Voor 2% gewijzigd door Eternity_rules op 20-02-2025 17:00 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
Settings staan precies beschreven:
https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 15:28
Ik heb al vele jaren een dsl abonnement bij Youfone. Nu zie ik dat ze een actie hebben (6 mnd half geld). Kom ik daar ook voor in aanmerking? Kan ik dit abonnement afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:51
Je kan als je ingelogd bent je abonnement aanpassen/verlengen. Bij verlengen kan je meestal gebruik maken van dit aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
DrNizeGuy schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:43:
Je kan als je ingelogd bent je abonnement aanpassen/verlengen. Bij verlengen kan je meestal gebruik maken van dit aanbod.
Thx, bij verlengen krijg je 4 maanden voor 15 euro (bij een jaarcontract). Daarna 30 euro, betaal nu 33 euro dus dat is mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
  • Laatst online: 21-04 19:23
Dank voor je reactie.

Ik zal de Experia box installeren. Als dat eenmaal draait, probeer ik deze er later ertussenuit te halen en mijn Asus te configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37

Alleen wat vragen:

Ik ben begin dit jaar over gegaan van KPN adsl naar Youfone adsl met een fritzbox 7590. Ik heb letterlijk niks hoeven doen, snachts om 0400 een nieuw ip gekregen. Geen downtime gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laredo

Alleen wat vragen:

Qua modemkeus heeft Youfone een speciale pagina: https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze

Meeste mensen nemen geen tv bij youfone. Ik heb gekozen om alleen internet te bestellen. Tv kijk ik via NPO start, Youtube, en diverse streamingdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08 20:43
Graag deel ik met jullie mijn volgende ervaring, misschien ook wel met de vraag of dit allemaal zuiver is het loopt:
Ik heb vorig jaar een contract afgesloten bij YouFone en verhuis binnenkort naar een nieuw adres. Beide adressen hebben een Glasvezel aansluiting en kunnen ontsloten worden op KPN of ODF. Wanneer ik mijn verhuizing wil doorgeven via de portaalomgeving leidt dit tot het afsluiten van een nieuw jaarcontract.
Algemene voorwaarden geven echter het volgende aan wanneer ik zoek naar verhuizing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDIhKLR0oMKVYkQn-pSTaYw4vCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gyVglgTEDnqmdTdmSJEvOCjf.png?f=fotoalbum_large

Vandaag gebeld: telefoniste verwijst naar de algemene voorwaarden die stellen dat bij verhuizing een nieuw contract ontstaat. Communiceert verder niet waar en geeft verder geen opvolging aan het doorvoeren van verhuizing met respect voor de einddatum van het contract. Het eventueel ontvankelijk zijn voor het betalen van een administratievergoeding maakt geen verschil.

Ik heb het idee dat dit niet zomaar zo kan en ben voornemens een klacht in te dienen. Mensen met vergelijkbare ervaringen? Is dit bij iedere provider gewoon? Ik heb in het verleden een T-Mobile thuis contract eenvoudig kunnen overzetten naar nieuw adres met handhaving van de einddatum van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verschilt per provider. Bij Odido ga je nu ook een nieuw contract aan bij verhuizing.
Youfone is wel onduidelijk hierin in de voorwaarden, dus ook ik ga daar even rekening mee houden (voor het mogelijk in de toekomst verhuizen van een DSL aansluiting naar een nieuwe locatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Ik heb een Deco M5 en deze draait in de router modus in met als ip reeks a.b.1.1. Het modem hangt eraan in de a.b.2.1 reeks.. Nu kan ik de modem in de dmz modus zetten.

Hoe is het dan met de beveiliging gesteld voor de apparaten die rechtstreeks aan het modem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Een nieuwe ervaring met de helpdesk via email. De vraag: mijn internetsnelheid haalt niet de beloofde upload, maar slechts de helft. 23 dagen en een herinneringsmail later: bel maar voor dit probleem. Daarnaast kan een repeater je helpen om je wifi te versterken. Geen idee wat ze gesnoept hadden aangezien ik gemaild had dat ik een bekabelde pc gebruikte.

• jongetje
  • Laatst online: 12:34
kielkiel schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:47:
Ik heb een Deco M5 en deze draait in de router modus in met als ip reeks a.b.1.1. Het modem hangt eraan in de a.b.2.1 reeks.. Nu kan ik de modem in de dmz modus zetten.

Hoe is het dan met de beveiliging gesteld voor de apparaten die rechtstreeks aan het modem hangen?
Waarom zou je achter de router van Youfone je eigen router hangen? Dan haal je die van youfone toch weg of de deco's in accespoint mode zetten. Tenzij je graag 2 netwerken wilt creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neusje80
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 18:53
Ik ben vandaag overgegaan, van KPN 100 Mbit Vdsl naar Youfone 50Mbit. Veel keuze is er hier niet, het is Ziggo of 1 van de anderen die nog over koper leveren.
Vorig jaar van Ziggo naar KPN gegaan, voornamelijk vanwege de kosten, ik had het "langzaamste"pakket en die werd steeds sneller, maar de abbo kosten stegen ook behoorlijk mee, jarenlang kon ik een korting bedingen, via de tweederij helpdesk, echter vorig jaar kreeg ik te horen, nee. Toen werd het dus koper en het werkte prima het hele jaar, KPN+ TV, werkte ook prima. VCan de week al het youfone android kastje uitgepakt en geïnstalleerd, die werd al geactiveerd. Ja wat moet ik zeggen, het is een hele basale kale google TV kastje, voor mij prima zat. Ik las hier en daar dat tv kwaliteit slechter was, en ja hier en daar flets beeld, na door de instellingen te zijn gegaan en vooral de HDR instellingen te veranderen is het nu prima. Het van 100Mbit overgaan (praktijk rond de 127Mbit) maakte me niet nerveus, wel de upload, die zou maar 5Mbit worden maar die blijkt gewoon nog op 27Mbit te zitten. Huidige snelheid is70/27 Mbit.

Het modem wat Youfone leverde is de box 12, zelfde als KPN

Edit. 2 opmerkelijke dingen.
Je kan de Netflix app niet op het android kastje installeren, volgens youfone ligt dat aan Netflix. (ik heb daar wat twijfels bij)
Ik kan TV kijken met VPN aan via de android ontvanger, gebruik Windscribe.

[ Voor 11% gewijzigd door neusje80 op 27-02-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
neusje80 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:43:
Ik ben vandaag overgegaan, van KPN 100 Mbit Vdsl naar Youfone 50Mbit. Veel keuze is er hier niet, het is Ziggo of 1 van de anderen die nog over koper leveren.
Vorig jaar van Ziggo naar KPN gegaan, voornamelijk vanwege de kosten, ik had het "langzaamste"pakket en die werd steeds sneller, maar de abbo kosten stegen ook behoorlijk mee, jarenlang kon ik een korting bedingen, via de tweederij helpdesk, echter vorig jaar kreeg ik te horen, nee. Toen werd het dus koper en het werkte prima het hele jaar, KPN+ TV, werkte ook prima. VCan de week al het youfone android kastje uitgepakt en geïnstalleerd, die werd al geactiveerd. Ja wat moet ik zeggen, het is een hele basale kale google TV kastje, voor mij prima zat. Ik las hier en daar dat tv kwaliteit slechter was, en ja hier en daar flets beeld, na door de instellingen te zijn gegaan en vooral de HDR instellingen te veranderen is het nu prima. Het van 100Mbit overgaan (praktijk rond de 127Mbit) maakte me niet nerveus, wel de upload, die zou maar 5Mbit worden maar die blijkt gewoon nog op 27Mbit te zitten. Huidige snelheid is70/27 Mbit.

Het modem wat Youfone leverde is de box 12, zelfde als KPN

Edit. 2 opmerkelijke dingen.
Je kan de Netflix app niet op het android kastje installeren, volgens youfone ligt dat aan Netflix. (ik heb daar wat twijfels bij)
Ik kan TV kijken met VPN aan via de android ontvanger, gebruik Windscribe.
Netflix kan er indd niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-08 09:57
Ik ben ISP's aan het vergelijken voor een mogelijke overstap, maar ik heb even jullie hulp nodig. Want dit vind je natuurlijk nooit op de site van de provider zelf of bij de vergelijkingssites:

Krijg je bij Youfone internet IPv6?
En krijg je ook een eigen IPv4-adres, of een gedeeld adres (CG-NAT)?
Mijn aansluiting verloopt via KPN glasvezel (AON). Ik draai graag servertjes thuis, dus weet graag van tevoren of ze via IPv4 en/of IPv6 benaderbaar zullen zijn.

Ik zie op de website wel informatie over IPv4 én IPv6 voor het instellen van een eigen modem, maar niet wat ze op hun eigen modem aanbieden. Ik zie hierboven wel mensen over IPv6 posten, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat een eigen modem was of het providermodem, of hoe het zit met IPv4. Dus als iemand daar wat licht op zou kunnen laten schijnen ben ik zeer dankbaar O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Jerrythafast schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:29:
Ik ben ISP's aan het vergelijken voor een mogelijke overstap, maar ik heb even jullie hulp nodig. Want dit vind je natuurlijk nooit op de site van de provider zelf of bij de vergelijkingssites:

Krijg je bij Youfone internet IPv6?
En krijg je ook een eigen IPv4-adres, of een gedeeld adres (CG-NAT)?
Mijn aansluiting verloopt via KPN glasvezel (AON). Ik draai graag servertjes thuis, dus weet graag van tevoren of ze via IPv4 en/of IPv6 benaderbaar zullen zijn.

Ik zie op de website wel informatie over IPv4 én IPv6 voor het instellen van een eigen modem, maar niet wat ze op hun eigen modem aanbieden. Ik zie hierboven wel mensen over IPv6 posten, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat een eigen modem was of het providermodem, of hoe het zit met IPv4. Dus als iemand daar wat licht op zou kunnen laten schijnen ben ik zeer dankbaar O+
Je krijgt ipv6 en ipv4. Het is trouwens exact dezelfde verbinding wat Budget ook aanbiedt, dus die reactie in dat topic geldt ook voor internet van Youfone. Al krijg je van Youfone een experiabox i.p.v. een draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Dank je wel! Dat is top, belangrijkste verschil tussenbeide wordt daarmee dus eigenlijk het meegeleverde modem. Dat maakt de keuze wel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 27-08 20:20
De komende maanden heb ik meer bandbreedte nodig lijkt het, momenteel zit ik op 50Mbit/s glasvezel.

Weet iemand of het naar boven aanpassen van het abonnement het contract "verlengt" of dat de oorspronkelijke einddatum gehandhaafd blijft?

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:52:
De komende maanden heb ik meer bandbreedte nodig lijkt het, momenteel zit ik op 50Mbit/s glasvezel.

Weet iemand of het naar boven aanpassen van het abonnement het contract "verlengt" of dat de oorspronkelijke einddatum gehandhaafd blijft?
https://www.youfone.nl/kl...ment-tussentijds-wijzigen

Zoals ik het lees kan je gedurende de looptijd van je contract de snelheid aanpassen en doet dit niets aan de looptijd van het contract.

Contract verlengen lees ik als andere handeling als snelheid aanpassen. In de FAQ staat immers ook
Ga direct naar MyYoufone, ga naar 'Abonnement wijzigen' of 'Abonnement verlengen' en kies jouw gewenste bundel om je abonnement te wijzigen en/of te verlengen.
Zolang je binnen de abonnement wijzigen kaders blijft lijkt me dat de einddatum van je huidige contract ongewijzigd blijft.

Zelf krijg ik in MyYoufone alleen de wijzigen optie te zien, lijkt me logisch ik KAN immers nog niet verlengen gezien de einddatum van mijn huidige contract nog niet gepasseerd is.

Mocht je het 100% zeker willen zeten dan zou ik er een belletje klantenservice aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 20:37
Sinds 2023 is Youfone van KPN.
Heb je dan (net zoals bij Budget) TV van KPN? Of heeft het een eigen systeem?
(maw. op adres 1 heb ik KPN, op adres 2 heb ik Budget waar ik met het KPN tv kastje mijn KPN opnames kan zien, dus de tv kastjes van KPN en Budget zijn uitwisselbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
zephur schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:27:
Sinds 2023 is Youfone van KPN.
Heb je dan (net zoals bij Budget) TV van KPN? Of heeft het een eigen systeem?
(maw. op adres 1 heb ik KPN, op adres 2 heb ik Budget waar ik met het KPN tv kastje mijn KPN opnames kan zien, dus de tv kastjes van KPN en Budget zijn uitwisselbaar)
Jaren geleden had Youfone ook TV van KPN, maar sinds 2020 is het een slechter eigen product (want lagere bitrate en beeldkwaliteit). De overname door KPN heeft dat niet teruggedraaid. Even leek het erop dat de marketing meer vervlochten raakte met KPN, doordat je met Youfone mobiel ook extra data kreeg i.c.m. KPN Thuis internet. Dat is onlangs ook weer teruggedraaid (voor nieuwe abonnementen). Kortom, het lijkt erop dat voorlopig alleen Youfone internet het KPN-achtige product is dat gelijk is aan Budget Thuis, maar de TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekelen
  • Laatst online: 26-08 14:08
Eternity_rules schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Dank voor je reactie.

Ik zal de Experia box installeren. Als dat eenmaal draait, probeer ik deze er later ertussenuit te halen en mijn Asus te configureren.
Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
What's the catch?

Zit nu bij Odido:
  • €33,54 /mnd
  • 400 Mbit/s down | 100 Mbit/s up.
  • Onbeperkt Internet + Bellen/Sms'en.
  • Buitenland Internet + Bellen.
  • Bellen van NL naar EU: 120 minuten.
Bij YouFone:
  • 20 GB 5G
  • 200 Mbps
  • Onbeperkt Internet + Bellen/Sms'en.
  • Buitenland Internet + Bellen.
  • Eerste 12 maanden van 10,00 per maand voor: 5,00
Hoe dan?
Ik ben tevreden met 20GB p/m ipv onbeperkt, en ik neem de snelheidsverlaging van 100mbps voor lief. Dus dat is het probleem niet. Maar een 70% korting na het eerste jaar is wel ongelofelijk veel?

Te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
Er is geen catch. Youfone/simpel/simyo en anderen mikken op het goedkope segment. Odido zit meer op het prijsniveau van KPN, Vodafone, etc.

Als je gaat kijken bij Simyo, Simpel of andere goedkope providers zul je daar ook veel lagere bedragen zien. En de kwaliteit is verder eigenlijk prima; het valt uiteindelijk toch onder de grotere providers.

Maar eigenlijk hoort je bericht hier thuis, dit topic is voor de vaste diensten voor thuis.

[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 27-03-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
Sluit Youfone de vaste diensten écht pas aan op de aansluitdatum 2 weken verder, of zijn ze weleens sneller? Wil voor een bepaalde aansluiting YouFone gaan aanvragen, waarbij de vaste diensten van de vorige aanbieder enige tijd geleden zijn afgesloten maar er wel nog een VPlus signaal (lijnsnelheid 220/30)op de koperlijn actief is. Gevraagd bij de klantenservice van YouFone, maar de vriendelijke dame daar geeft aan dat ze echt 14 dagen nodig hebben om de lijn in orde te maken. Ook als er nog een signaal op de lijn staat.

Overigens is er nu weel een redelijke aanbieding bij hen, €200 euro voor een geheel jaar met een koperlijntje van 100 om 30 inclusief cashback met een eenjarig contract. Ze leveren er de KPN Box12 bij in plaats van de Experiabox v10A.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:53:
Sluit Youfone de vaste diensten écht pas aan op de aansluitdatum 2 weken verder, of zijn ze weleens sneller? Wil voor een bepaalde aansluiting YouFone gaan aanvragen, waarbij de vaste diensten van de vorige aanbieder enige tijd geleden zijn afgesloten maar er wel nog een VPlus signaal (lijnsnelheid 220/30)op de koperlijn actief is. Gevraagd bij de klantenservice van YouFone, maar de vriendelijke dame daar geeft aan dat ze echt 14 dagen nodig hebben om de lijn in orde te maken. Ook als er nog een signaal op de lijn staat.
Chris.nl in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie" Ik had op glas besteld per 26nov, op 23nov de boel aangesloten en het werkte al.

Of je op koper ook die mazzel hebt, weet ik niet. Kwestie van proberen zodra je het installatiepakket in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Chris.nl schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Chris.nl in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie" Ik had op glas besteld per 26nov, op 23nov de boel aangesloten en het werkte al.

Of je op koper ook die mazzel hebt, weet ik niet. Kwestie van proberen zodra je het installatiepakket in handen hebt.
Hmm, okee. Dat is een goed vooruitzicht. Dank voor het bericht. Ik heb geen installatiepakket nodig, in principe zijn alle benodigdheden op locatie al aanwezig en er is een signaal op de lijn zonder geconfigureerd abonnement(geen Ppp sessie). Ik zal het dan volgende week al ergens aansluiten en laten staan tot de verbinding aan schiet.

Zijn de hostnames die youfone gebruikt overigens nog steeds x.fixed.kpn.net met een ip-adres uit een KPN pool AS1136?

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 31-03-2025 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:30:
Zijn de hostnames die youfone gebruikt overigens nog steeds x.fixed.kpn.net met een ip-adres uit een KPN pool AS1136?
Ja dat, én x.fixed6.kpn.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritus33
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-04 09:35
@wcduck heeft het nut gehad om contact op te nemen met Youfone? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan: 920/500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Spiritus33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:49:
@wcduck heeft het nut gehad om contact op te nemen met Youfone? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan: 920/500.
Het had aardig wat voeten in aarde. Maar aan blijven dringen hielp (telefoon en email). Uiteindelijk, na het per email versturen van screenshots van verschillende snelheidstesten, werd een KPN monteur gestuurd. Deze kon ik dezelfde dag al inplannen. Wat bleek: de modem functioneerde niet op volle snelheid. KPN gaf me een modem te leen, waarna ik een 800/900 verbinding kreeg. Op deze modem was echter niet in te loggen omdat deze enkel voor KPN klanten geaccordeerd kon worden. Daarom met de KPN monteur Youfone gebeld en op deze wijze een nieuw modem aangevraagd. Deze heb ik binnen. Nu werkt nog steeds alles op 800/900 mbit in plaats van de eerdere 950/500. Voorheen had ik een Box10 modem, nu Box12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
Na een jaartje bij Youfone te hebben gezeten ben ik weer terug gegaan naar KPN.

Wat ga ik niet missen:
- TV kwaliteit (lipsync en bitrate die continu wisselt)
- Ondersteuning van de servicedesk (heel lastig om jouw verhaal te doen en geen medewerking)
- Teveel betaald over heel de periode (3 TV ontvangers in rekening gebracht terwijl ik er maar 2 had)
- De administratie die vanaf het begin al niet klopte

Om positief af te sluiten...
Het Internet werkte prima; geen storing oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritus33
wcduck schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
[...]

Het had aardig wat voeten in aarde. Maar aan blijven dringen hielp (telefoon en email). Uiteindelijk, na het per email versturen van screenshots van verschillende snelheidstesten, werd een KPN monteur gestuurd. Deze kon ik dezelfde dag al inplannen. Wat bleek: de modem functioneerde niet op volle snelheid. KPN gaf me een modem te leen, waarna ik een 800/900 verbinding kreeg. Op deze modem was echter niet in te loggen omdat deze enkel voor KPN klanten geaccordeerd kon worden. Daarom met de KPN monteur Youfone gebeld en op deze wijze een nieuw modem aangevraagd. Deze heb ik binnen. Nu werkt nog steeds alles op 800/900 mbit in plaats van de eerdere 950/500. Voorheen had ik een Box10 modem, nu Box12.
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ergens van de zotte dat je als klant zoveel moeite moet doen om hun beloofde snelheden te halen. En dat je daarna nog steeds niet aan de snelheden komt waar je voor betaald. Ik twijfel nu of ik de moeite ga nemen. Want ergens heb ik liever 920 down en 500 up dan 800 bij 900. Ik download soms grote spellen. Of ervaar jij nog voordeel van de 900 up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met Geforce Now? Mijn ervaring leert dat budgetproviders dit niet altijd goed ondersteunen. Ben benieuwd of dit allemaal goed draait zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ronwiel schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:24:
Iemand ervaring met Geforce Now? Mijn ervaring leert dat budgetproviders dit niet altijd goed ondersteunen. Ben benieuwd of dit allemaal goed draait zonder lag.
Geforce Now heeft over een aansluiting van BudgetThuis goed gewerkt., bedraad aangesloten. Bij een vriend die Odido glasvezel heeft stoort het wel regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Spiritus33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:21:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ergens van de zotte dat je als klant zoveel moeite moet doen om hun beloofde snelheden te halen. En dat je daarna nog steeds niet aan de snelheden komt waar je voor betaald. Ik twijfel nu of ik de moeite ga nemen. Want ergens heb ik liever 920 down en 500 up dan 800 bij 900. Ik download soms grote spellen. Of ervaar jij nog voordeel van de 900 up?
Ik merk wel dat de download sneller lager is. Ik moet ook regelmatig flinke hoeveelheden downloaden en uploaden. Ik heb er een gemengd gevoel aan overgehouden. Toen ik wederom contact opnam met Youfone gaven ze aan de ik het modem moest resetten. Echt van die standaard reacties die nog nooit hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritus33
wcduck schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:47:
[...]

Ik merk wel dat de download sneller lager is. Ik moet ook regelmatig flinke hoeveelheden downloaden en uploaden. Ik heb er een gemengd gevoel aan overgehouden. Toen ik wederom contact opnam met Youfone gaven ze aan de ik het modem moest resetten. Echt van die standaard reacties die nog nooit hebben geholpen.
@wcduck wederom dank voor de reactie. Ik vond nog deze informatie erover op internet. Over wat de verplichtingen zijn van een provider.

https://www.maxvandaag.nl...t-en-wat-zijn-uw-rechten/

Een beetje hoger of lager is prima. Maar ze weten als het goed is welke routers bij de mensen staan. Dus wachten ze willens en wetens tot die mensen eventueel een klacht indienen. Beetje armoe troef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstjazz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-04 16:14
Sinds maart overgestapt naar Youfone Internet en TV 200 Mbps.
Met ingang van 1-4-2025 (vandaag) een upgrade van Comfort naar Comfort + TV.
Zenders 901 t/m 903 krijg ik echter niet te zien.
Daarnaast al enkele dagen vanaf zender 15 geen programma-info beschikbaar via de gids.
Heel irritant, want een opname programmeren is ook niet mogelijk.
Natuurlijk neem ik morgen contact op met Youfone, maar was benieuwd of iemand hier dit probleem ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-08 19:10
In de nacht van maandag op dinsdag is mijn V10a geüpdatet en het loopt toch niet helemaal lekker. Ik heb gemerkt dat mijn iPhone regelmatig wifiverbinding verliest. Ik heb de netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset en V10a opnieuw opgestart en gereset. Nu probeer ik het wachtwoord van het modem te wijzigen en het gaat niet. Mijn wachtwoord voldoet niet aan de voorwaarde dat het minstens 1 cijfer of 1 speciaal teken moet bevatten, terwijl mijn wachtwoord 2 cijfers en een # bevat. Daardoor kan ik het wachtwoord niet wijzigen naar een zelfbedacht wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
We zijn inmiddels een dag voor de aansluitdatum bij Youfone verwijderd, en in plaats van vroege activatie van een signaal heeft er juist een deactivatie plaatsgevonden. Blijkbaar was het echt een fysieke deactivatie, want er was een KPN'er rond die tijd bij de straatkast bezig. Sindsdien is het DSL lampje op het modem uit en is het stil op de lijn. Volgens de Youfone medewerker is er geen monteur gepland om naar de kast te gaan voor de activatie en moet ik in de loop van volgende week maar afwachten of de activatie automatisch gebeurd en anders terugbellen. Ik hoop van harte dat het niet zover komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-08 19:10
Ik ben vaker geswitcht tussen KPN, Budget en Youfone op DSL en bij mij heeft nooit een tussentijdse deactivatie plaatsgevonden. Bij de laatste twee overstappen bleef het oude modem in de nacht zelfs gewoon werken na het ophalen van een nieuw IP waardoor ik in principe het nieuwe modem niet eens zou hoeven aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-08 23:24
domi10 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:07:
In de nacht van maandag op dinsdag is mijn V10a geüpdatet en het loopt toch niet helemaal lekker. Ik heb gemerkt dat mijn iPhone regelmatig wifiverbinding verliest. Ik heb de netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset en V10a opnieuw opgestart en gereset. Nu probeer ik het wachtwoord van het modem te wijzigen en het gaat niet. Mijn wachtwoord voldoet niet aan de voorwaarde dat het minstens 1 cijfer of 1 speciaal teken moet bevatten, terwijl mijn wachtwoord 2 cijfers en een # bevat. Daardoor kan ik het wachtwoord niet wijzigen naar een zelfbedacht wachtwoord.
Ik heb hetzelfde probleem. Instabiele verbinding sinds de update. Meerdere keren opnieuw opgestart en zelfs mijn modem gereset.
Mijn apparaten blijven verbonden via wifi alleen valt het internet zelf weg waardoor sites niet laden. Soms blijven sites laden en gebeurd er niks, andere keren na een korte periode laadt de site opeens weer wel. Wordt er gek van. Al mijn apparaten hetzelfde probleem.
Soms is het ook retetraag maar een speedtest laat gewoon maximale snelheid zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 10-04-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Valinor schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Instabiele verbinding sinds de update. Meerdere keren opnieuw opgestart en zelfs mijn modem gereset.
Mijn apparaten blijven verbonden via wifi alleen valt het internet zelf weg waardoor sites niet laden. Soms blijven sites laden en gebeurd er niks, andere keren na een korte periode laadt de site opeens weer wel. Wordt er gek van. Al mijn apparaten hetzelfde probleem.
Soms is het ook retetraag maar een speedtest laat gewoon maximale snelheid zien.
Meestal een kwestie van fabrieksreset doen(knopje in resetgaatje van het modem minimaal 30sec ingedrukt houden met paperclip of ander sterk en puntig voorwerp terwijl modem aanstaat). Dan wordt de update er afgegooid en zou het weer probleemloos moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
domi10 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:07:
Wifi leasetijd
We zien dat bij de migratie de leasetijd voor wifi apparaten per ongeluk lager wordt gezet omdat minuten als seconden geïnterpreteerd worden.

De leasetijd is de periode dat een eindapparaat het via DHCP toegewezen IP-adres mag gebruiken. Na het verlopen van de leasetijd wordt opnieuw een IP-adres toegewezen (meestal dezelfde).

De standaardwaarde van de V10A is 1 dag (1440 minuten). Wat dan na de migratie ingesteld staat op 1440 seconden (24 minuten). Nu is dat voor huis tuin en keukengebruik nog wel ok. Maar als je die waarde zelf al eens lager hebt gezet kan je op een hele lage tijd uitkomen. 30 Minuten is dan ineens 30 seconden geworden, bijvoorbeeld. En daar kunnen eindapparaten soms wat geïrriteerd van worden.

Merk je dan ook wat wifi problemen met wegvallen, controleer de leasetijd. Je vindt dit onder Thuisnetwerk > DHCP. Onder de KPN Software noteer je de leasetijd in seconden. De standaardwaarde is 14400 seconden (4 uur). Wil je het weer op 24 uur hebben, zet er dan 86400 seconden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@timmie1 Een factory reset verwijderd in de regel geen firmware updates, maar reset huidige firmware naar de basisinstellingen.

Uitleg en tip van @MrOsman lijkt me meer logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 11-04-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Chris.nl schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:19:
@timmie1 Een factory reset verwijderd in de regel geen firmware updates, maar reset huidige firmware naar de basisinstellingen.

Uitleg en tip van @MrOsman lijkt me meer logisch.
Is dat zo ? Want als bijv. de Experiabox v10 is geupdate naar de nieuwe KPN software en je voert de fabrieksreset uit, dan krijg je na de fabrieksreset gewoon weer de oude ZTE webinterface te zien als je het modem probeert te benaderen in plaats van de nieuwe door KPN gestandaardiseerde interface. Hoe zit dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
timmie1 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:24:
[...]

Is dat zo ? Want als bijv. de Experiabox v10 is geupdate naar de nieuwe KPN software en je voert de fabrieksreset uit, dan krijg je na de fabrieksreset gewoon weer de oude ZTE webinterface te zien als je het modem probeert te benaderen in plaats van de nieuwe door KPN gestandaardiseerde interface. Hoe zit dat dan precies?
Dit kan ik tegenspreken. Ik heb eind december/ begin januari diverse factory resets uitgevoerd op de Box10 omdat de update problemen met IPv6 had veroorzaakt. Maar helaas werden daarbij alleen alle instellingen gereset. De oude vertrouwde firmware kwam er niet mee terug. Trouwens toevallig gisteren en vanmorgen ook nog 2x factory reset uitgevoerd ivm overstap naar BudgetThuis, maar zelfs nu ik geen KPN-klant meer ben staat de KPN firmware er nog op. Dat zal bij Youfone niet anders zijn gok ik.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.