[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:10
krakendmodem schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Van wie is die glasvezel op dat adres?
Zowel KPN als Detla heeft daar glasvezel, aanbieders via de vergelijkingssites paken voornamelijk dat van KPN.
Lightning89 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:38:
[...]

De verbinding zal hetzelfde zijn als bij KPN, de klantenservice is gewoon nog gescheiden. Volgens mij zijn ze wel zaken aan het samenvoegen qua aanbod maar het blijft nog gescheiden.

Zodra Koper uitgaat zal je gemigreerd worden naar een nieuwe abo, en je zal ook een nieuwe prijs betalen. Bij mij kreeg ik echter wel weer een nieuw contract met weer 6 maanden 50% (dus ik heb uiteindelijk 10 maanden korting gehad tijdens 1,5 jaar).
En wat zou er gebeuren als je niet in zou gaan op dat migratieaanbod? Want glasvezel via Youfone is in vergelijking met de relatief goedkope dsl abonnementen niet interessant prijstechnisch.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
timmie1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:20:
[...]

Zowel KPN als Detla heeft daar glasvezel, aanbieders via de vergelijkingssites paken voornamelijk dat van KPN.

[...]

En wat zou er gebeuren als je niet in zou gaan op dat migratieaanbod? Want glasvezel via Youfone is in vergelijking met de relatief goedkope dsl abonnementen niet interessant prijstechnisch.
uiteindelijk als je niet overgaat zal abbo door de provider opgezegt worden maar je krijgt eerst nog aantal keer heringeren om over te gaan op glas.
voor 1 klant gaat kpn niet koper net in de lucht houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:47
Lightning89 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Zodra Koper uitgaat zal je gemigreerd worden naar een nieuwe abo, en je zal ook een nieuwe prijs betalen.
Wij zijn hier overgezet van een 100/30 dsl lijn naar 100/100 glas, en het maandbedrag is gelijk gebleven (ruim onder de prijs van wanneer we zelf waren overgestapt naar glasvezel)

Meevaller is dat de verbinding in praktijk zo'n 200 down en 300 up is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-08 14:59
Na een poosje op glasvezel 200mbit/s gezeten te hebben (voornamelijk vanwege de scherpe aanbieding voor de eerste 6 maanden) - bedacht ik me dat het tijd was voor een snelheidsupgrade.

Helaas blijkt Youfone stilletjes de pakketten te hebben gewijzigd. De maximale snelheid is nu 200mbit/s geworden :|

Webarchive link van eind mei:
http://web.archive.org/we...l/thuis/internet/snelheid

Huidige snelheden:
https://www.youfone.nl/thuis/internet/snelheid

Is iemand (bestaande Youfone klant) het gelukt om recent toch nog de upgrade naar 500 of 1000mbit/s te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:20
Ook hier Max 200. Sinds de officiële overname door KPN is hoger volgens mij niet meer mogelijk terwijl het technisch wel zou moet kunnen op mijn adres.

Sterker nog via KPN geeft die 4gbit aan..

Gelukkig heb ik aan 200 mbit voldoende maar raar is het wel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 00:38
Zeker technisch mogelijk. Het zal een strategische keuze zijn van KPN om de meer eisende gebruiker het “volle pond” bij KPN te laten betalen. Hier net mazzel gehad, een paar weken voor de wijziging nog 500/500 af kunnen nemen.

Het is ook in alle stilte gegaan. Iemand nog die iets van een persbericht hierover heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Bij Budget kan ik nog wel de hogere snelheden kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:09
supercop7373 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:08:
Bij Budget kan ik nog wel de hogere snelheden kiezen..
Budget is dan ook niet gekocht door KPN... En Youfone wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 09:11
Ik wil dus overstappen van KPN VDSL naar Youfone VDSL. Ik had alles keurig via de website van Youfone aangemeld inclusief overstapservice. Kreeg ook direkt allemaal emails van Youfone. De overstapdatum is 27 augustus. Echter, op 29 juli lag mijn (KPN) internet eruit. Dat kan geen toeval zijn dacht ik. Dus dan ga je bellen met KPN en Youfone. Beide helpdesk medewerkers zien de datum van 27 augustus staan. Uiteindelijk ziet de tweedelijns KPN medewerker dat de "lijn niet actief is" en planned een KPN monteur aan huis voor mij. Die monteur is gekomen en heeft het opgelost. Hij heeft in de verdelerkast in de wijk de lijn weer teruggezet naar KPN. Want die lijn was al overgezet naar Youfone. Hier is dus iets mis gegaan, want dit zou pas op 27 augustus moeten gebeuren. De monteur vertelt dat het waarschijnlijk op 27 augustus wederom mis zal gaan, want de order om de lijn over te zetten naar Youfone is nu al uit het systeem (want die is uitgevoerd op 29 juli). Dus weer bellen met Youfone. Daar zeggen ze "je maakt gebruik van de overstapservice met datum 27 augustus, dus het is aan KPN om te zorgen dat je op 27 augustus overgezet wordt". Dit klinkt als een logisch verhaal. Maar ik heb toch een vermoeden dat het fout zal gaan op 27 augustus. Iemand enig idee of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mark1111 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:02:
Ik wil dus overstappen van KPN VDSL naar Youfone VDSL. Ik had alles keurig via de website van Youfone aangemeld inclusief overstapservice. Kreeg ook direkt allemaal emails van Youfone. De overstapdatum is 27 augustus. Echter, op 29 juli lag mijn (KPN) internet eruit. Dat kan geen toeval zijn dacht ik. Dus dan ga je bellen met KPN en Youfone. Beide helpdesk medewerkers zien de datum van 27 augustus staan. Uiteindelijk ziet de tweedelijns KPN medewerker dat de "lijn niet actief is" en planned een KPN monteur aan huis voor mij. Die monteur is gekomen en heeft het opgelost. Hij heeft in de verdelerkast in de wijk de lijn weer teruggezet naar KPN. Want die lijn was al overgezet naar Youfone. Hier is dus iets mis gegaan, want dit zou pas op 27 augustus moeten gebeuren. De monteur vertelt dat het waarschijnlijk op 27 augustus wederom mis zal gaan, want de order om de lijn over te zetten naar Youfone is nu al uit het systeem (want die is uitgevoerd op 29 juli). Dus weer bellen met Youfone. Daar zeggen ze "je maakt gebruik van de overstapservice met datum 27 augustus, dus het is aan KPN om te zorgen dat je op 27 augustus overgezet wordt". Dit klinkt als een logisch verhaal. Maar ik heb toch een vermoeden dat het fout zal gaan op 27 augustus. Iemand enig idee of tips?
@mark1111
DM je adres maar, dan zal ik kijken of/wat er nu staat voor 27 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:02
Dacht een mooie aanbieding van Youfone te pakken, maar omdat het glas hier nog niet in huis ligt kan ik geen klant bij ze worden. Dit komt omdat wij dit door een verbouwing en verplaatsing van de meterkast nog niet naar binnen hebben laten leggen en KPN Netwerk nu doodleuk zegt (terwijl dit anders was afgesproken, aansluiting is blijkbaar op vervallen gezet) "Als je bij 1 van de providers een abbo afsluit dan brengen we het als nog gratis naar binnen".

Bij de eerste en beste provider gaat dit helaas al mis... Bij KPN zelf is het wel mogelijk een abbo af te sluiten. 8)7

Nu kan Youfone hier wellicht niet zoveel aan doen, maar irritant is het wel als iedereen netjes z'n afspraken nakomt was er geen probleem geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door Morpheusk op 03-08-2024 11:58 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:51
@Morpheusk En wat zegt Youfone als je ze belt? Youfone is namelijk van KPN... dit klinkt als miscommunicatie want de KPNs en ODFs van deze wereld willen graag aansluitingen realiseren, zeker als er direct ook over geleverd kan worden en doen dit kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
jongetje schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:59:
@Morpheusk En wat zegt Youfone als je ze belt? Youfone is namelijk van KPN... dit klinkt als miscommunicatie want de KPNs en ODFs van deze wereld willen graag aansluitingen realiseren, zeker als er direct ook over geleverd kan worden en doen dit kosteloos.
Ik heb ze gebeld Youfone gebeld en telefonisch geven ze aan dat ze geen aansluitingen doen die nog niet in huis zijn aangesloten, waar andere providers dit wel doen. U kunt het beste eerst even andere provider nemen dan later naar ons overstappen.

Het mooie is dat ik zelfs oranje mantelbuis heb gekregen, omdat ik bij de voorinspectie het al gemeld had, zodat ik dit vanaf de meterkast rechtstreeks naar de straat kon leggen. Ze kunnen het glasvezel kabeltje er zo door heen duwen. Ik zou dat bijwijze van spreken zelfs nog kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 03-08-2024 12:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:38
Morpheusk schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Ik heb ze gebeld Youfone gebeld en telefonisch geven ze aan dat ze geen aansluitingen doen die nog niet in huis zijn aangesloten, waar andere providers dit wel doen. U kunt het beste eerst even andere provider nemen dan later naar ons overstappen.

Het mooie is dat ik zelfs oranje mantelbuis heb gekregen, omdat ik bij de voorinspectie het al gemeld had, zodat ik dit vanaf de meterkast rechtstreeks naar de straat kon leggen. Ze kunnen het glasvezel kabeltje er zo door heen duwen. Ik zou dat bijwijze van spreken zelfs nog kunnen.
Je kunt bij KPN een maandelijks opzegbaar internet abonnement nemen. Dan leggen ze de aansluiting voor je binnen en leveren de lijn op en na een maand stap je over op youfone. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

EnigmA-X schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:04:
Na een poosje op glasvezel 200mbit/s gezeten te hebben (voornamelijk vanwege de scherpe aanbieding voor de eerste 6 maanden) - bedacht ik me dat het tijd was voor een snelheidsupgrade.

Helaas blijkt Youfone stilletjes de pakketten te hebben gewijzigd. De maximale snelheid is nu 200mbit/s geworden :|

Webarchive link van eind mei:
http://web.archive.org/we...l/thuis/internet/snelheid

Huidige snelheden:
https://www.youfone.nl/thuis/internet/snelheid

Is iemand (bestaande Youfone klant) het gelukt om recent toch nog de upgrade naar 500 of 1000mbit/s te krijgen?
Is dit geen vorm van concurrentievervalsing? Ik kon voorheen probleemloos 1Gbit op mijn adres kiezen als nieuwe Youfone klant, dat is nu idd niet meer mogelijk. Ik was van Youfone vorig jaar september overgestapt naar KPN ivm hun jaarkorting aanbieding bij een 2-jarig abonnement, en dacht volgend jaar de stap weer terug te gaan maken. Nu is sep 2025 nog ver weg, maar Youfone gaat 'm niet meer worden zo te zien ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hardware-lover schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:03:
[...]

Is dit geen vorm van concurrentievervalsing?
Wat is de concurrentievervalsing dan? Er zijn meer providers dan Youfone (en KPN). Aangezien Youfone nu van KPN is en een budget merk is staat het gewoon anders in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:36:
Wat is de concurrentievervalsing dan? Er zijn meer providers dan Youfone (en KPN). Aangezien Youfone nu van KPN is en een budget merk is staat het gewoon anders in de markt.
Dat je in tegenstelling tot eerder, tot 1Gbit aan snelheid kon krijgen op dezelfde adressen via Youfone. Als die max 200Mbit nu niet het gewenste effect gaat krijgen voor KPN kunnen ze er altijd nog 100Mbit of lager als maximum van gaan maken 👍

Dus voor mij, wil ik meer dan 200Mbit aan snelheid, is Youfone geen kandidaat meer, geen concurrent voor KPN zelf dan.

Ik begrijp de keuze wel, en geef ze geen ongelijk als het allemaal zo mag, en blijkbaar is dat het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Morpheusk schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:54:
Dacht een mooie aanbieding van Youfone te pakken, maar omdat het glas hier nog niet in huis ligt kan ik geen klant bij ze worden. Dit komt omdat wij dit door een verbouwing en verplaatsing van de meterkast nog niet naar binnen hebben laten leggen en KPN Netwerk nu doodleuk zegt (terwijl dit anders was afgesproken, aansluiting is blijkbaar op vervallen gezet) "Als je bij 1 van de providers een abbo afsluit dan brengen we het als nog gratis naar binnen".

Bij de eerste en beste provider gaat dit helaas al mis... Bij KPN zelf is het wel mogelijk een abbo af te sluiten. 8)7

Nu kan Youfone hier wellicht niet zoveel aan doen, maar irritant is het wel als iedereen netjes z'n afspraken nakomt was er geen probleem geweest.
In jouw geval is de kabel wel klaargelegd, niet in huis aangesloten maar ook nog niet opgeleverd bij KPN naar de Beheersafdeling (als geheel project dan wel te verstaan). Jouw adres is daarmee orderscenario NL9. Vanuit KPN Netwerk gewoon bestelbaar en dan wordt de kabel alsnog aangesloten inclusief de NT.
Probleem voor veel providers is echter dat NL9 geen afgesproken levertijd kent. Dus de aannemer mag deze plannen wanneer het uitkomt. Volgende week, volgende maand, over drie maanden...
Daarom willen veel providers daar niet in mee werken en wachten ze liever tot het NL6 is (in huis afgewerkt) of NL7/NL8 (kabel bij gevel of erfgrens maar wel opgeleverd naar beheer). Want daar zijn wel duidelijke oplevertijden voor in het contract.

Blijkbaar volgt Youfone daarin nog niet lijn van KPN zelf (waar het wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
digitalus101 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:24:
[...]

Je kunt bij KPN een maandelijks opzegbaar internet abonnement nemen. Dan leggen ze de aansluiting voor je binnen en leveren de lijn op en na een maand stap je over op youfone. Probleem opgelost.
Mooi out-the-box denken! Kosten technisch niet handig, maar wel een optie.
Barre73 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

In jouw geval is de kabel wel klaargelegd, niet in huis aangesloten maar ook nog niet opgeleverd bij KPN naar de Beheersafdeling (als geheel project dan wel te verstaan). Jouw adres is daarmee orderscenario NL9. Vanuit KPN Netwerk gewoon bestelbaar en dan wordt de kabel alsnog aangesloten inclusief de NT.
Probleem voor veel providers is echter dat NL9 geen afgesproken levertijd kent. Dus de aannemer mag deze plannen wanneer het uitkomt. Volgende week, volgende maand, over drie maanden...
Daarom willen veel providers daar niet in mee werken en wachten ze liever tot het NL6 is (in huis afgewerkt) of NL7/NL8 (kabel bij gevel of erfgrens maar wel opgeleverd naar beheer). Want daar zijn wel duidelijke oplevertijden voor in het contract.

Blijkbaar volgt Youfone daarin nog niet lijn van KPN zelf (waar het wel kan).
De kabel ligt hier bij de gevel, waar voorheen de meterkast zat. Heb zelfs een mantelbuis gelegd van de nieuwe meterkast naar de erfgrens. Die heb ik notabene toen van de glasvezellegers gekregen.

Kan de kabel er bij wijze van spreken zelf door heen duwen, maar dan mis ik nog de aansluiting binnen.

Dat het bij veel providers niet mogelijk is nog niet mijn ervaring. Tot nu lijkt alleen Youfone het niet te willen.
KPN, Odido, Online, Budget, Solcon en nog een paar kan ik wel een bestelling plaatsen.

Gezien KPN waarschijnlijk het meeste belang erbij heeft, zal ik denk daar dan maar de lijn gaan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
[quote]Morpheusk schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:50:
[...]

Mooi out-the-box denken! Kosten technisch niet handig, maar wel een optie.

[...]

Dit is je enige optie om die lijn actief te krijgen, vroeger was maandelijks opzegbaar niet eens mogelijk en zat je meteen met een jaarcontract. Hoezo kosten technisch niet handig? Het goedkoopste iinternetabo is voor die maand is 45,50. Kost je miss 2 tientjes meer voor die maand bij het duurdere kpn vergeleken met Youfone. Volgens mij kom je er dan heel goed vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
[b]digitalus101 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:16:

[...]

Dit is je enige optie om die lijn actief te krijgen, vroeger was maandelijks opzegbaar niet eens mogelijk en zat je meteen met een jaarcontract. Hoezo kosten technisch niet handig? Het goedkoopste iinternetabo is voor die maand is 45,50. Kost je miss 2 tientjes meer voor die maand bij het duurdere kpn vergeleken met Youfone. Volgens mij kom je er dan heel goed vanaf.
Het verschil is slechts 34 euro. KPN 1 maand 45 euro + paar extra losse dagen wellicht en 25 euro activatie kosten. Dus dan zit je al op minimaal 70 euro. Dan kost het dus 36 euro extra, dus dat is de moeite niet waard.

I.c.m. de volgende aanbieding is het wel interessant: https://nl.pepper.com/aan...anden-voor-eur2550-318689

Maar daar krijg ik bij elk postcode + huisnr. hier in de buurt dat deze niet beschikbaar is. De aanbieding lijkt alleen voor bepaalde gebieden?

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 05-08-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Doet Youfone aan verlengingsaanbiedingen voor Internet rondom black friday of zo? Of is dat de op dat moment "actuele" aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supercop7373 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:16:
Doet Youfone aan verlengingsaanbiedingen voor Internet rondom black friday of zo? Of is dat de op dat moment "actuele" aanbieding?
Volgensmij doen alle partijen wel iets van een aanbieding. Maar de aanbieding wat er nu is voor 1 jaar is opzich een goede aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Het verschil is slechts 34 euro. KPN 1 maand 45 euro + paar extra losse dagen wellicht en 25 euro activatie kosten. Dus dan zit je al op minimaal 70 euro. Dan kost het dus 36 euro extra, dus dat is de moeite niet waard.

I.c.m. de volgende aanbieding is het wel interessant: https://nl.pepper.com/aan...anden-voor-eur2550-318689

Maar daar krijg ik bij elk postcode + huisnr. hier in de buurt dat deze niet beschikbaar is. De aanbieding lijkt alleen voor bepaalde gebieden?
Klopt alleen voor een speciek address of postcode reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
Morpheusk schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Die aansluitkosten heb ik over het hoofd gezien, maar dan nog is KPN zo goed als zeker noodzakelijk als eerste provider. Maar dan nog vind ik het allemaal meevallen, die 36e extra scheelt je veel gedoe en tijd en je kan er toch niet omheen. Ik zie dat daarom heel anders. Een maandje kpn en daarna heb je vrije keus.

[ Voor 4% gewijzigd door digitalus101 op 05-08-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
Weer een ervaring rijker bij Youfone.

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht, waarin ik schreef over de ontdekking dat sinds de formele overname door KPN de keuze qua internet-snelheid drastisch was ingeperkt heb ik een poging gedaan om met Youfone in contact te komen.
  • 27 juli: mail verzonden naar support@youfone.nl (zoals op de website van Youfone staat). Ook bevestiging van ontvangen: we reageren uiterlijk binnen 5 werkdagen.
  • 4 augustus: herinnering gestuurd
  • 14 augustus: nog een herinnering gestuurd, want nog steeds geen reactie.
Na het verzenden van de laatste herinnering, toch maar besloten een telefonische poging te wagen:
  • Eerst 20 minuten in de wacht
  • Iemand aan de lijn gekregen in een callcenter met veel achtergrond geluid, niet heel duidelijk verstaanbaar
  • Ik kreeg de vraag wat mijn telefoonnummer was(?)
  • Aangegeven (nogmaals) dat het om internet gaat ik graag wil upgraden, maar dat dit niet meer kan op de website en aangeboden mijn klantnummer te geven, dat werd opgeschreven.
  • Hierop werd ik weer in de wacht gezet, ongeveer 10 minuten.
  • Ik kreeg weer de vraag wat mijn telefoonnummer was en mijn puk-code.
  • Ik was hierover verbaasd, enerzijds vanwege internet aansluiting, anderzijds puk-code? Bleek dat de bewuste dame postcode bedoelde. Ook werd mijn naam nogmaals gevraagd.
  • Weer in de wacht gezet, maar hierna kon de bewuste helpdeskmedewerker mij niet meer horen schijnbaar. Ik heb dit ongeveer 4-5 minuten volgehouden...en daarna maar opgehangen.
...en dan denk je: ze hebben mijn telefoonnummer dus bellen wel even terug. Naieve gedachte, want nu kan je dus weer van vooraf aan beginnen. *zucht*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
@EnigmA-X Waar denk je nu recht op te hebben? Dat ze een speciaal proces en product met een hogere snelheid voor je gaan uitrollen? Als je sneller wilt lijkt me overstappen naar een provider die dat wel biedt de eenvoudigste oplossing. Zo'n callcenter medewerker gaat je er echt niet mee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
jongetje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:07:
@EnigmA-X Waar denk je nu recht op te hebben? Dat ze een speciaal proces en product met een hogere snelheid voor je gaan uitrollen? Als je sneller wilt lijkt me overstappen naar een provider die dat wel biedt de eenvoudigste oplossing. Zo'n callcenter medewerker gaat je er echt niet mee kunnen helpen.
Nou nou, wat een aanvallende toon meteen, is dat echt nodig?

Waar ik denk recht op te hebben? Mijn contract uitzitten op 200 Mbps. Dat is een zekerheid.

Als context, ik ben sinds april klant bij Youfone. Destijds was er keuze uit verschillende pakketten glasvezel: 50/100/200/500 of 1000Mbit/s. Youfone communiceert dat je tijdens je contract kan kiezen voor een sneller pakket (niet langzamer, wel sneller). Voor mijn situatie destijds was 200 Mbps voldoende, dus 200 Mbps gekozen met een looptijd van 1 jaar.

Begin juni neemt KPN definitief Youfone over en voert wijzigingen door in de internet pakketten. Sindsdien is de max 200 Mbps geworden. 500 en 1000 Mbps vervallen. Eind juli veranderde mijn situatie en besluit ik te gaan upgraden naar 1000 Mbps. Dat kan dan niet meer via de website, 500 en 1000 Mbps zijn eraf gehaald.

Nu weet ik dat ik een overeenkomst ben aangegaan voor 1 jaar voor 200 Mbps. Maar, ik ben ook akkoord gegaan met de AV en tarieven die op dat moment golden. Bij die tarieven staan 500 en 1000 gewoon nog genoemd - er staat ook "Deze tarieven en voorwaarden zijn alleen geldig voor abonnementen afgesloten vanaf 4 januari 2024".

De hele situatie vind ik opmerkelijk, vooral omdat Youfone/KPN ervoor gekozen heeft de wijziging in de pakketten niet te communiceren.

De vraag is of ik op basis van het tarievenoverzicht waarmee ik akkoord ben gegaan en de mogelijkheid te wijzigen in de AV alsnog kan upgraden. Dat is ook mijn insteek geweest van zowel mijn vraag per mail, als mijn telefonische gesprek. Vragen dus.

De ervaring die ik hier eerder opschreef, ging over dat vragen. Hoe "bereikbaar" Youfone is. De ervaring met Youfone in zijn algemeen. Daar gaat dit topic toch ook over? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@EnigmA-X Ik ben niet aanvallend, tenminste, zo is het niet bedoelt.

Alleen je moet je wel voorstellen dat de eerste lijns mensen bij bedrijven vaak alleen scripts kunnen uitvoeren en kunnen aanklikken wat er op het scherm staat. Als daar geen 500MBit of sneller bij staat dan kunnen ze dat niet voor je afsluiten.

Als je er vanwege je contract echt een punt van wil maken dan zou ik de afdeling opzeggingen bellen om om die reden je contract te beëindigen zodat je kunt overstappen naar een provider die wel aan je eisen voldoet. Sterker nog, als de AV aangepast worden tijdens je looptijd dan is dat een geldige reden tot opzeggen van de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
jongetje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:32:
Als je er vanwege je contract echt een punt van wil maken dan zou ik de afdeling opzeggingen bellen om om die reden je contract te beëindigen zodat je kunt overstappen naar een provider die wel aan je eisen voldoet. Sterker nog, als de AV aangepast worden tijdens je looptijd dan is dat een geldige reden tot opzeggen van de dienst.
Eens. Het vervelende is dat ze wel zo handig zijn om niet de AV aan te passen, maar het document met "tarieven en voorwaarden". Ik denk daarom dat er juridisch weinig/geen poot is om op te staan en het geheel zomaar te beeindigen. Afkopen zal wellicht wel kunnen. Voordat ik daarover wil nadenken, wil ik alleen eerst vastgesteld hebben dat het ook echt niet meer kan, of dat het gewoon van de website is gehaald en ze voor bestaande klanten binnen de looptijd nog wel zoiets willen aanbieden.

De afkoopsom zal snel 300-400 EUR zijn - voor iets wat je niet krijgt. Dan ben je welliswaar vrij om naar een andere aanbieder te gaan, maar dat is wel zonde geld (vind ik).

Daarnaast kost het allemaal natuurlijk gewoon onnozel veel tijd. Vind ik ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 00:38
EnigmA-X schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:28:
[...]
De vraag is of ik op basis van het tarievenoverzicht waarmee ik akkoord ben gegaan en de mogelijkheid te wijzigen in de AV alsnog kan upgraden. Dat is ook mijn insteek geweest van zowel mijn vraag per mail, als mijn telefonische gesprek. Vragen dus.
Hele interessante case. Los gezien van het feit dat het voor jou f.cking annoying is. |:( (Dan weet ik dat ik ook zeker mijn 500/500 ook tijdelijk niet zal downgraden.)

Juridisch item van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
EnigmA-X schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:38:
Eens. Het vervelende is dat ze wel zo handig zijn om niet de AV aan te passen, maar het document met "tarieven en voorwaarden". Ik denk daarom dat er juridisch weinig/geen poot is om op te staan en het geheel zomaar te beeindigen. Afkopen zal wellicht wel kunnen. Voordat ik daarover wil nadenken, wil ik alleen eerst vastgesteld hebben dat het ook echt niet meer kan, of dat het gewoon van de website is gehaald en ze voor bestaande klanten binnen de looptijd nog wel zoiets willen aanbieden.
Volgens mij geldt voor jou 'gewoon' de tarievenlijst die gold bij afsluiten van je abonnement. In het huidige tarievenoverzicht lees ik namelijk dit:
Voorwaarden prijslijst
Prijzen zijn inclusief 21% BTW. Deze tarieven en voorwaarden zijn alleen geldig voor abonnementen afgesloten vanaf 3 juni 2024. De tarieven en voorwaarden van abonnementen vóór 3 juni 2024 kan je opvragen bij de klantenservice via de MyYoufone omgeving of via de website www.youfone.nl. Wijzigingen en fouten voorbehouden. De indexatiedatum van Youfone is 1 februari.
Verder heb ik gelezen dat Youfone nu alleen nog via het KPN-netwerk levert. Zo heet deze tarievenlijst ook 'via het KPN Netwerk'. De al eerder afgesloten abonnementen via andere netwerken blijven ook doorlopen onder de oude voorwaarden en tarieven.

Dat verandert nog niet zoveel aan de feitelijke situatie dat ze de optie dicht hebben gezet om vrijelijk de andere abonnementen van destijds te kunnen kiezen. Waarbij je ook tegen de muur van de slechte klantenservice loopt. Maar juridisch heb je volgens mij het recht aan je zijde en kun je dit hogere abonnement opeisen. Misschien een brief sturen met een deadline waarin je ze dat vertelt. En dan nog een herinnering en anders kosteloos opzeggen.

• timmie1
Als je een vaste internetverbinding aanvraagt bij Youfone, kun je na oplevering dan alsnog TV aanvragen en dat een maandje uitproberen? Of zit TV er dan de gehele contractperiode vast aan het internetabonnement?
En wat als je TV direct bij aanvraag van internet neemt en het blijkt niks te zijn, kun je dat dan na een maand weer uitzetten en de apparatuur terugsturen? Of zit je er alsnog voor de gehele contractperiode aan vast?

EDIT: Bij het toevoegen van TV aan een bestaand internetabonnement wordt er een nieuw jaarcontract voor de combinatie van internet en tv afgesloten. Bij het aanvragen van een internet en tv abonnement vanaf de aansluiting hebben beide onderdelen een contractduur van minimaal één geheel jaar. Het maandelijks uitzetten van extra diensten zoals dat bij de grotere aanbieders(KPN, Delta) mogelijk is kan bij Youfone dus niet.

[ Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 15-08-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:04
Vraagje.

Afgelopen week overgestapt van kpn naar Youfone. Ik heb nu precies hetzelfde probleem als bij kpn.

Het probleem:
Ik gebruik de superwifi punten van kpn. De 1ste generatie. Nu was bij kpn exact hetzelfde probleem als nu. Bij kpn experiabox v12 waarbij het modem de master is. En nu de experiabox v10a waarbij ook het modem de master is. Echter geeft dit nonstop storingen op de wifi, valt steeds even weg. Uiteindelijk bij kpn opgelost door op de v12 de wifi uit te zetten en alleen de superwifi 1 bedraad verbonden en de ander draadloos, het netwerk te laten runnen. Dit heeft een jaar zonder enig probleem zo gedraaid.

Nu krijg ik dus exact hetzelfde gezeik. En ik wil dus weer de wifi op de v10a uitzetten en de superwifi punten laten draaien. Een bedraad en de ander weer draadloos. Nu kon ik op de v12 met een knopje de wifi uitzetten. Maar dit lukt dus niet op de v10a. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? Ik kan het wel uitzetten via inloggen in de modem, maar zet ik dan niet ook dile superwifi uit?

Ik heb Youfone al gebeld, maar dit schiet niet op. Allemaal huisvrouwen die een script aflopen.

[ Voor 4% gewijzigd door vangoghnl op 18-08-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
Als je die dingen bedraad hebt aangesloten (of i.i.g. eentje en dat ze dan onderling meshen?) dan zie ik geen reden waarom je wifi op de EB niet uit kunt zetten. Probeer het gewoon, als het niet werkt zet je het weer aan :) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
vangoghnl schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:11:
Ik kan het wel uitzetten via inloggen in de modem, maar zet ik dan niet ook dile superwifi uit?
Superwifi is in feite gewoon een mesh wifi. Dit betekent dat AP's draadloos met elkaar communiceren en bijvoorbeeld voorzien in client-roaming.

In de "volledige" superwifi, zoals door KPN bedacht, is de experia box *ook* een AP en tevens het AP dat het wifi verkeer doorsluist naar je eigen (bedrade) netwerk en internet.

Wanneer je wifi uitzet op de experia box, is het geen AP meer. Maar, als je 1 van de andere superwifi apparaten bedraad aansluit, neemt die de functie van "gateway" in het wifi mesh netwerk voor zijn rekening. Die zorgt er dan dus voor dat jouw wifi verkeer is aangesloten op je eigen bedrade netwerk en internet.
Ik heb Youfone al gebeld, maar dit schiet niet op. Allemaal huisvrouwen die een script aflopen.
Eh ja. Welkom bij Youfone. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:04
Thanks beide. Ik ga het eens proberen straks. Probleem is dat ik dit vorige week geprobeerd heb en niet werkt. Aangezien ik geen enkel apparaat in huis meer heb die nog bedraad op de modem kan. Kon ik de wifi niet meer aanzetten😬 Vervolgens een reset van de modem gedaan en deze was gelijk kapot. Heb toen een nieuwe van Youfone gekregen dus ben er een beetje huiverig voor.

En klopt het dat ik hen uit kan zetten door bij inloggen in de modem. Het Vinkje SSID enable uit te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door vangoghnl op 19-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
vangoghnl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:33:
En klopt het dat ik hen uit kan zetten door bij inloggen in de modem. Het Vinkje SSID enable uit te zetten?
Nee, daarmee zet je WIFI (waarschijnlijk) niet uit, alleen zie je het SSID (de naam van jouw wifi) niet meer op je telefoon/laptop als je ermee probeert te connecten. Je zet het naambordje dan alleen uit :)

Als het goed is zit er een knopje aan de zijkant van Experiabox v10a, waarmee je WIFI helemaal uit kan zetten:
https://community.kpn.com...p-experia-box-v10a-580256

[ Voor 17% gewijzigd door EnigmA-X op 19-08-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
Even een korte update naar 5 maanden Youfone:

Internet is prima. Loopt natuurlijk via het KPN netwerk, daar kun je ook weinig fout aan doen.
Televisie is een ander verhaal. Dit hapert af en toe, Last van lip-sync en kwaliteit is niet om naar huis te schrijven. Ik kom van KPN waar TV veel beter was.

Administratie: Dat is niet al te best. Mijn contract en factuur lopen ook uit sync. In mijn contract staat eerste 6 maanden voor €29, maar er wordt elke maand €34 afgeschreven. De laatste factuur staan er ineens 3 TV kastjes dus werd het ook ineens €39....Zucht....

Met KPN heb ik nooit de klantenservice hoeven te bellen, maar met Youfone is dit al een stuk of 6x geweest Nog een half jaartje volhouden en dan weer terug naar KPN. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:47
marigo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:30:
Even een korte update naar 5 maanden Youfone:

Internet is prima. Loopt natuurlijk via het KPN netwerk, daar kun je ook weinig fout aan doen.
Televisie is een ander verhaal. Dit hapert af en toe, Last van lip-sync en kwaliteit is niet om naar huis te schrijven. Ik kom van KPN waar TV veel beter was.

Administratie: Dat is niet al te best. Mijn contract en factuur lopen ook uit sync. In mijn contract staat eerste 6 maanden voor €29, maar er wordt elke maand €34 afgeschreven. De laatste factuur staan er ineens 3 TV kastjes dus werd het ook ineens €39....Zucht....

Met KPN heb ik nooit de klantenservice hoeven te bellen, maar met Youfone is dit al een stuk of 6x geweest Nog een half jaartje volhouden en dan weer terug naar KPN. :)
Oei. Net een contract afgesloten, 9 maanden voor 15 euro en dan 3 maanden voor 30 (alleen internet, VDSL 50Mb). Hele mooie aanbieding, als ze zich tenminste een beetje aan de afspraken houden. :+

We gaan het meemaken.

• marigo
Ja, je gaat het ervaren. Internet Only zou op zich prima moeten zijn.
Houd je factuur in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
supercop7373 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:16:
Je hebt volgens mij ongeacht het tijdstip de mogelijkheid om via 'mijn youfone' zelf je abo te verlengen met een korting (momenteel 50% korting voor 6 maanden bij een jaar verlengen). Ze wijzen je er niet zelf op, maar in ieder geval fijn dat het zo makkelijk kan, itt bijvoorbeeld ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03
nietorigineel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:46:
[...]

Je hebt volgens mij ongeacht het tijdstip de mogelijkheid om via 'mijn youfone' zelf je abo te verlengen met een korting (momenteel 50% korting voor 6 maanden bij een jaar verlengen). Ze wijzen je er niet zelf op, maar in ieder geval fijn dat het zo makkelijk kan, itt bijvoorbeeld ziggo.
Dat kan ik bevestigen, hetzelfde geldt voor mobiel. Dezelfde acties als voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35
[...]

Dit klopt inderdaad. Vorige maand weer verlengd voor 2 jaar, hiermee kreeg ik dus de 6 maanden 50% én na de 6 maanden is het tarief voor internet en tv goedkoper dan daarvoor €5,80 per maand goedkoper dan wat ik daarvoor betaalde. Helemaal mooi.

Vwb. de kwaliteit is internet gewoon prima, maar tv laat zo nu en dan zeker te wensen over. Plots wegvallen of de bitrate schommelt. De support is welwillend voor het vinden van een oplossing, maar omdat het niet een continue probleem is lastig te tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:39:
[...]

Dit klopt inderdaad. Vorige maand weer verlengd voor 2 jaar, hiermee kreeg ik dus de 6 maanden 50% én na de 6 maanden is het tarief voor internet en tv goedkoper dan daarvoor €5,80 per maand goedkoper dan wat ik daarvoor betaalde. Helemaal mooi.

Vwb. de kwaliteit is internet gewoon prima, maar tv laat zo nu en dan zeker te wensen over. Plots wegvallen of de bitrate schommelt. De support is welwillend voor het vinden van een oplossing, maar omdat het niet een continue probleem is lastig te tackelen.
Ik kijk TV via NLziet, dat bevalt prima, en de kwaliteit is meestal voor mij ruim voldoende - ik denk dat ik niet de meest kritische persoon ben. Enige nadeel is dat met het EK de buren bijna een minuut voor liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Hier sinds 23 Juli over op Youfone glasvezel 100 Mbit. Heb nu al 3x keer een storing gehad, waarbij er geen signaal binnenkomt op het Nokia glasvezel kastje (rood alarm lampje).

Storing duurt elke keer de hele avond of anders wel meerdere uren. Gisteren vanaf 15:00 tot zeker middernacht zonder internet gezeten. Op zondag kan je helaas Youfone niet bereiken.

Ik heb nu een klacht ingedient, vraag me serieus af of ik op deze manier nog verder met ze wil.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
Shuriken schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:33:
Hier sinds 23 Juli over op Youfone glasvezel 100 Mbit. Heb nu al 3x keer een storing gehad, waarbij er geen signaal binnenkomt op het Nokia glasvezel kastje (rood alarm lampje).

Storing duurt elke keer de hele avond of anders wel meerdere uren. Gisteren vanaf 15:00 tot zeker middernacht zonder internet gezeten. Op zondag kan je helaas Youfone niet bereiken.

Ik heb nu een klacht ingedient, vraag me serieus af of ik op deze manier nog verder met ze wil.
Mag ik je vragen om bij mij in pb verder te gaan? Drop even je postcode huisnummer dan ga ik het voor je uitzoeken en oplossen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
Shuriken schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:33:

Ik heb het bekeken, helaas was er een stroomstoring in één van onze pops waar jij op actief bent. Dit probleem speelde ook op 9 augustus eerder deze maand. Er is niets mis met jouw fysieke aansluiting en hebben maatregelen genomen om de dienstverlening (tijdelijk) te herstellen. Uiteindelijk moet definitief herstel plaatsvinden maar dat zal in service window gebeuren (nacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Economics schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Ik heb het bekeken, helaas was er een stroomstoring in één van onze pops waar jij op actief bent. Dit probleem speelde ook op 9 augustus eerder deze maand. Er is niets mis met jouw fysieke aansluiting en hebben maatregelen genomen om de dienstverlening (tijdelijk) te herstellen. Uiteindelijk moet definitief herstel plaatsvinden maar dat zal in service window gebeuren (nacht)
Ok, dank. 9 Augustus was inderdaad een van de andere keren 😉

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
Vandaag, 27 augustus stap ik over van KPN naar Youfone. Ik maak daarbij gebruik van de overstapservice. Echter, om 12 uur 's nachts, dus op de overgang van 26 augustus naar 27 augustus, viel het internet al uit. Ik heb geen DSL signaal meer (ik heb nog VDSL). Nu zit ik dus zonder Internet. Blijkbaar heeft KPN de lijn al inactief gemaakt. De Youfone medewerker vertelt mij dat de lijn al gede-activeerd is en nu weer voor Youfone geactiveerd moet worden. Dat is een actie die KPN moet doen en dat kan tot 16:00 's middags. Ik heb ook al gebeld met een KPN medewerker. Die vertelt dat de migratie "completed" is. En dat Youfone nu een ticket moet aanmaken. Ik vrees toch dat dit niet vanzelf goed gaat komen. Maar ja, moet gewoon tot 16:00 wachten voordat Youfone een ticket aan gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of je jouw eigen router kan gebruiken bij YouFone, ik heb zelf een Asus router die ik als rigen router zou willen hergebruiken echter kan ik hier niks van vinden op hun algemene website :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark1111
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:49:
Iemand enig idee of je jouw eigen router kan gebruiken bij YouFone, ik heb zelf een Asus router die ik als rigen router zou willen hergebruiken echter kan ik hier niks van vinden op hun algemene website :).
https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze#

Youfone maakt gebruik van KPN netwerk. Dat betekent dat instellingen die je vindt op KPN website ook voor Youfone gelden.

[ Voor 14% gewijzigd door mark1111 op 27-08-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
mark1111 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:35:
Vandaag, 27 augustus stap ik over van KPN naar Youfone. Ik maak daarbij gebruik van de overstapservice. Echter, om 12 uur 's nachts, dus op de overgang van 26 augustus naar 27 augustus, viel het internet al uit. Ik heb geen DSL signaal meer (ik heb nog VDSL). Nu zit ik dus zonder Internet. Blijkbaar heeft KPN de lijn al inactief gemaakt. De Youfone medewerker vertelt mij dat de lijn al gede-activeerd is en nu weer voor Youfone geactiveerd moet worden. Dat is een actie die KPN moet doen en dat kan tot 16:00 's middags. Ik heb ook al gebeld met een KPN medewerker. Die vertelt dat de migratie "completed" is. En dat Youfone nu een ticket moet aanmaken. Ik vrees toch dat dit niet vanzelf goed gaat komen. Maar ja, moet gewoon tot 16:00 wachten voordat Youfone een ticket aan gaat maken.
Vreemd. Is gewoon een patchloze/kruisdraden migratie. Moet ik iets voor je nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
Economics schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Vreemd. Is gewoon een patchloze/kruisdraden migratie. Moet ik iets voor je nagaan?
Ja, is erg vreemd. De migratie was dus om 12:00 's nachts en staat bij KPN op Completed. Maar ik heb ook geen SMS bericht ontvangen dat het is overgezet. En dat is ook vreemd denk ik. Ik heb je een PM gestuurd met mijn gegevens. Zou fijn zijn als je iets kan nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
mark1111 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Ja, is erg vreemd. De migratie was dus om 12:00 's nachts en staat bij KPN op Completed. Maar ik heb ook geen SMS bericht ontvangen dat het is overgezet. En dat is ook vreemd denk ik. Ik heb je een PM gestuurd met mijn gegevens. Zou fijn zijn als je iets kan nakijken.
Check even of er geen signaal staat op het andere aderpaar. In het kader van "niet geschoten is altijd mis"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:53:
[...]

Check even of er geen signaal staat op het andere aderpaar. In het kader van "niet geschoten is altijd mis"...
Er is iets meer bekend nu. Een monteur zal een "kruisdraad" moeten trekken in de wijkkast omdat ik blijkbaar door de overgang naar Youfone naar een betere technologie ben gemigreerd, namelijk VPLUS. We gaan nu kijken hoe snel de monteur hierheen kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
mark1111 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

Er is iets meer bekend nu. Een monteur zal een "kruisdraad" moeten trekken in de wijkkast omdat ik blijkbaar door de overgang naar Youfone naar een betere technologie ben gemigreerd, namelijk VPLUS. We gaan nu kijken hoe snel de monteur hierheen kan komen.
Zat je dan op een lagere snelheid bij KPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
cornfed99111 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:11:
[...]

Zat je dan op een lagere snelheid bij KPN?
Hij zat op VVDSL (vectoring) en is naar VPLUS gegaan, VPLUS is effectief op de kortere afstanden, die gebruikt de 35mhz band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNOP_qfxRfFtGEzTRMXtQUdSZtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQ05hxXi3MXQFno64Mdmo7g0.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn kruisdraden zijn vorige maand door een fout omgezet en daar op heeft een monteursaansturing plaatsgevonden die ze heeft teruggezet. Maar nu raad je het al, door dat de migratie op vandaag staat wordt zijn configuratie op de andere kaart verwijderd, op de nieuwe kaart en poort zit zijn kruisdraad niet meer op.

Ik heb handmatig zijn configuratie terug gezet op de dslam, morgen monteur gepland die zijn kruisdraad hersteld en dan kan hij genieten van een paar extra's mbs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 16:46
Wat mij wel opvalt, ik gebruik een Draytek 2860 en de up/download-snelheid is hoger dan m'n abbo (100)
Voor zover ik heb kunnen testen is deze met de originele modem wel 100/100 maar met m'n Draytek is de download meestal rond de 120 en de upload rond de 160.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/752ccgIeeruo8cKmomqTUIjMeCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tU6xuKlRsrYZEupFK5nkHnRD.png?f=user_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
Ora et Labora schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:25:
Wat mij wel opvalt, ik gebruik een Draytek 2860 en de up/download-snelheid is hoger dan m'n abbo (100)
Voor zover ik heb kunnen testen is deze met de originele modem wel 100/100 maar met m'n Draytek is de download meestal rond de 120 en de upload rond de 160.
[Afbeelding]
Omdat die gewoon volledig open staat, je haalt wat je kan halen en wat mogelijk is binnen je bestelde technologytype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:39
Ora et Labora schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:25:
[Afbeelding]
Ik heb, met de originele modem, ook een snelheid vergelijkbaar met de jouwe. Ook ik heb het 100mbit abbo, dus betwijfel of het aan de hardware ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Economics schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Hij zat op VVDSL (vectoring) en is naar VPLUS gegaan, VPLUS is effectief op de kortere afstanden, die gebruikt de 35mhz band.
Dat maakt het duidelijker. Goed dat jij er nog bent...haha.
Alleen jammer van die max 100 Mbit van Youfone. Heb je eigenlijk nog niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier sinds een ruime dag ook VDSL van youfone. Niet slecht voor 15 euro per maand de 1e 9 maanden :+
Latency ligt maar 3ms hoger dan de glaslijn. Maar misschien dat ik nog eens wat ga testen met andere VDSL modems.

Ipv6 en alles zit erbij.

SNR5.5 dB5.0 dB
Line Attenuation8.6 dB2.5 dB
Path ModeFastFast
Interleave Depth84
Data Rate107074 kbps31825 kbps
MAX Rate108727 kbps31825 kbps
POWER11.8 dbm1.5 dbm

Betreft een 50Mb pakket
https://www.speedtest.net/result/16689738271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
Beste.
Ik wil overstappen naar Youfone voor internet en tv. Heb nu ziggo met modem in bridge mode. Gelezen dat dit niet mogelijk is bij het youfone modem.
Is het wel mogelijk om een bedraad accespoint (mijn oude Asus routers die men ook kan instellen als accespoint) aan te sluiten op het youfone modem?

Heeft youfone niet zoals kpn een mesh wifipunt?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
berrieberrie schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:53:
Beste.
Ik wil overstappen naar Youfone voor internet en tv. Heb nu ziggo met modem in bridge mode. Gelezen dat dit niet mogelijk is bij het youfone modem.
Is het wel mogelijk om een bedraad accespoint (mijn oude Asus routers die men ook kan instellen als accespoint) aan te sluiten op het youfone modem?

Heeft youfone niet zoals kpn een mesh wifipunt?
Ja, je kan de Asus routers aansluiten op de Experiabox. De Experiabox deelt dan de IP-adressen uit, de Asus is dan puur voor de AP-functie.

Youfone heeft geen meshpunten, maar die kun je wel via Youfone/coolblue aanschaffen. Krijg je punten (youcoins) voor die je dan weer kunt gebruiken voor korting op je abonnement ( eenmalig paar euro korting op de factuur)

Of je scoort ergens op marktplaats een goedkoop Mesh setje, gok dat dat uiteindelijk de mooiste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:46
krakendmodem schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:40:
[...]

Ja, je kan de Asus routers aansluiten op de Experiabox. De Experiabox deelt dan de IP-adressen uit, de Asus is dan puur voor de AP-functie.

Youfone heeft geen meshpunten, maar die kun je wel via Youfone/coolblue aanschaffen. Krijg je punten (youcoins) voor die je dan weer kunt gebruiken voor korting op je abonnement ( eenmalig paar euro korting op de factuur)

Of je scoort ergens op marktplaats een goedkoop Mesh setje, gok dat dat uiteindelijk de mooiste oplossing is.
de asus routers kan ik ook in mesh mode zetten maar dan moet ik de wifi van het youfone uitzetten. Neem aan dat dat mogelijk moet zijn?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
berrieberrie schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:00:
[...]

de asus routers kan ik ook in mesh mode zetten maar dan moet ik de wifi van het youfone uitzetten. Neem aan dat dat mogelijk moet zijn?
Youfone gebruikt v10/v10a en dit zijn de kpn experiabox. Wifi kan je uitzetten aan het knopje op de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 13:52
mark1111 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:35:
Vandaag heb ik een dergelijke rommelsituatie meegemaakt. Monteur in de ochtend aanwezig maar heeft de boel niet af kunnen maken omdat de lijn bij KPN nog niet omgezet was (op dit moment nog niet zo duidelijk). Monteur belt zelf de interne helpdesk en geeft me een telefoonnummer wat gewoon het algemene helpdesknummer is, 2+ uur wachten om een medewerker via de chat te bereiken. Ondertussen ook aan het bellen, na 40 minuten iemand aan de telefoon die meerdere pogingen nodig had om me door te zetten naar de technische dienst. 30 minuten een beltoon totdat de lijn werd verbroken.

Inmiddels iemand aanwezig in de chat. Die vertelt leuk dat ik nog maar eens moet bellen. Even later dat de status is dat YouFone KPN moet bellen maar dat dit alleen kan als ik ze zelf bel. Uiteindelijk na ~3 uur is het bericht dat KPN de hele dag heeft om het ompatchen te doen en dat ze dit pas vanaf 16:00(?) doen en anders 04:00 de komende nacht. Vaag verhaal.

Ik ben inmiddels net thuis en mijn oude Odido media converter gaf een foutmelding aan dus de lijn was omgezet. Even de meegeleverde media converter aangesloten en de Experia box om de gegevens op te halen en de verbinding te testen. Vervolgens mijn Ubiquiti router WAN VLAN ingesteld op 6 met IPv4 PPPoe en we zijn weer online. Maar wat was dit een bevalling zeg. Het is dat Youfone gewoon sterk in de prijs is want anders kwam ik hier nooit meer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMno3wQHgRQ6RQUIgDKJOE-Ueqs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SRnnffSKfV0EsP2tpW2JjRU4.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Soru op 02-09-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soru schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:38:
[...]

Vandaag heb ik een dergelijke rommelsituatie meegemaakt. Monteur in de ochtend aanwezig maar heeft de boel niet af kunnen maken omdat de lijn bij KPN nog niet omgezet was (op dit moment nog niet zo duidelijk). Monteur belt zelf de interne helpdesk en geeft me een telefoonnummer wat gewoon het algemene helpdesknummer is, 2+ uur wachten om een medewerker via de chat te bereiken. Ondertussen ook aan het bellen, na 40 minuten iemand aan de telefoon die meerdere pogingen nodig had om me door te zetten naar de technische dienst. 30 minuten een beltoon totdat de lijn werd verbroken.

Inmiddels iemand aanwezig in de chat. Die vertelt leuk dat ik nog maar eens moet bellen. Even later dat de status is dat YouFone KPN moet bellen maar dat dit alleen kan als ik ze zelf bel. Uiteindelijk na ~3 uur is het bericht dat KPN de hele dag heeft om het ompatchen te doen en dat ze dit pas vanaf 16:00(?) doen en anders 04:00 de komende nacht. Vaag verhaal.

Ik ben inmiddels net thuis en mijn oude Odido media converter gaf een foutmelding aan dus de lijn was omgezet. Even de meegeleverde media converter aangesloten en de Experia box om de gegevens op te halen en de verbinding te testen. Vervolgens mijn Ubiquiti router WAN VLAN ingesteld op 6 met IPv4 PPPoe en we zijn weer online. Maar wat was dit een bevalling zeg. Het is dat Youfone gewoon sterk in de prijs is want anders kwam ik hier nooit meer terug.

[Afbeelding]
Ik ga binnenkort ook over echter wanneer ik zo jouw ervaring lees betwijfel of ik wel de goede keuze hebt gemaakt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:40:
[...]

Ik ga binnenkort ook over echter wanneer ik zo jouw ervaring lees betwijfel of ik wel de goede keuze hebt gemaakt :+
De grootste heisa kwam door de support afdeling. Als ze van te voren op de mail zouden zetten dat de lijn overzetten pas om 16:00 begint dan had ik ook niet de halve dag met de heldesk aan de telefoon hoeven zitten, die het zelf ook niet snappen. Verder 2 jaar geleden ook bij Youfone klant geweest, geen bijzondere klachten over het internet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Was de aanbieding laatst bij Youfone 100Mbit op DSL met 12 maandcontract nou ook 9 maanden voor 15,75 per maand en geen activatiekosten? Want nu staat er enkel 9 maanden korting bij een 24 maand contract en ik dacht echt dat dat voorheen ook met 9 maanden was met een eenjarig contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:41:
Was de aanbieding laatst bij Youfone 100Mbit op DSL met 12 maandcontract nou ook 9 maanden voor 15,75 per maand en geen activatiekosten? Want nu staat er enkel 9 maanden korting bij een 24 maand contract en ik dacht echt dat dat voorheen ook met 9 maanden was met een eenjarig contract...
De aanbiedingen verschilde per postcode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:03:
[...]

De aanbiedingen verschilde per postcode..
Ik heb het altijd met dezelfde postcode uitgeprobeerd. Tevens genoteerd dat het 9 maanden 50% korting was met een 12 maandencontract, dus blijkbaar is het aanbod gewoon veranderd. Ook de vergelijkingswebsites geven nu een andere aanbieding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Als je iets afsluit bij youfone, maak dan screenshots ed, want de administratie is daar echt een rommeltje.

Als je een vraag/opmerking via mail stuurt, zou je binnen 5 werkdagen een antwoord moeten hebben. Helaas lijkt dat allemaal niet te werken. Je zal echt moeten bellen, maar dat is ook geen garantie dat eea wordt rechtgetrokken.
Je krijgt vaak iemand aan de lijn die heel slecht te verstaan is; je moet echt je best doen om jouw boodschap over te brengen en controle vragen te stellen.

Ze hebben mij te hoog gefactureerd welke ik heb laten storneren. Echter krijg je dan na een paar dagen een herinnering, dat je moet betalen anders wordt jouw Internet/TV automatisch afgesloten.
Contact gehad met de servicedesk en zij hebben beterschap beloofd dat het teveel betaalde wordt teruggestort. (maar wel eerst betalen)

Ik ga het meemaken, maar voor mij geen youfone meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
marigo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:57:
Als je een vraag/opmerking via mail stuurt, zou je binnen 5 werkdagen een antwoord moeten hebben.
Op mijn vraag werd na ruim 3 weken(!) pas gereageerd.
Je krijgt vaak iemand aan de lijn die heel slecht te verstaan is; je moet echt je best doen om jouw boodschap over te brengen en controle vragen te stellen.
Ik belde voor mijn internet-only aansluiting (geen TV, geen telefonie, geen mobiele telefonie bij Youfone). Een van de eerste vragen die ik kreeg was om mijn PUK-code te geven. 8)7

Mijn ervaring is dat ze niet eens een scripted response kunnen volgen.
Ik ga het meemaken, maar voor mij geen youfone meer.
Helaas heb ik inmiddels een aangetekende brief verzonden met de vraag om binnen 14 dagen te reageren. Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder en nog enkel teken van leven/reactie ontvangen.

Voor mij ook nooit meer Youfone. Never.

Ter illustratie: Ik zat ooit bij Freedom, waar ik ooit ben vertrokken vanwege abbo via werkgever. Vond het wel een fijne club, dus heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe/wat er zou gebeuren als ik binnen mijn nog lopende contract bij Youfone zou overstappen. Binnen 24-uur een vriendelijke en inhoudelijk goede mail met hoe dit voor elkaar gemaakt kan worden. Het kan dus wel, een goed functionerende helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Zolang je niets van de support of administratie nodig hebt is de internet service oké naar mijn ervaring. Maar ook ik heb niet veel meer nodig om ze af te zweren.

Omdat het mij vaak interesseert deel ik eventjes de prijzen. Mijn nieuwe 12-maanden 200mbit abonnement kost €345,-. Bij KPN kost dit grapje 535,- oftewel 55% meer, de deals met 'gratis' producten zijn al helemaal lachwekkend. Een 2021 iPad van 300 euro krijgen maar dan wel 1225 euro betalen over 2 jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Soru op 03-09-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Als je support niet nodig hebt, is het best ok.

Maar als je de administratie niet op orde hebt en het zo moeilijk is om men te overtuigen dan ben ik er wel klaar mee.
Helaas nog even een half jaartje het contract uitzitten.

Mijn reden was destijds om over te stappen van KPN naar youfone vanwege de (extra) korting. Daar heb ik wel heel erg spijt van. Iets met goedkoop is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:41:
Dat was eerst ook voor 12 maanden ja. Ik heb voor 15 euro voor de komende 9 maand voor 50mb afgesloten, omdat ik niet zeker was of die 100Mb VDSL leverbaar was. Dat was achteraf wel het geval, maar dan ga ik meteen de volle mep betalen als ik nu 100Mb ga bestellen. Ik zit eerst die 9 maanden wel even uit :P

Oplevering ging hier probleemloos. Monteur heeft de boel doorgemeten en de lijn aangesloten in de wijkkast. Verbinding is dik in orde.

• marigo
Even een vraag hier; ik probeer even wat zaken scherp te krijgen.

Ik heb een TV abonnement afgenomen en hierbij 1 extra tv ontvanger besteld.
Nu staat er bij my.youfone onder Producten -> Televisie -> Extra's: 2 ontvangers.

Ik heb in totaal 2 ontvangers (1 bij het abonnement en 1 extra).
M.i. zou er dan bij Extra "1 ontvanger" horen te staan.

Kan iemand dit checken/verifiëren of dit klopt? of juist bevestigen dat het goed is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 21:50

StrongArmLance

Endless flow

Youfone heeft mijn gegevens doorgegeven aan EDR om mij als wanbetaler te laten registreren, terwijl ze mijn abonnement hadden opgezegd omdat ze niet op mijn adres konden leveren :'(

Ik zou wegblijven.

Verwijderd

StrongArmLance schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:58:
Youfone heeft mijn gegevens doorgegeven aan EDR om mij als wanbetaler te laten registreren, terwijl ze mijn abonnement hadden opgezegd omdat ze niet op mijn adres konden leveren :'(

Ik zou wegblijven.
Vreemd verhaal, ik zou je rechtsbijstand dan maar inschakelen mocht je die hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:59:
[...]

Vreemd verhaal, ik zou je rechtsbijstand dan maar inschakelen mocht je die hebben?
Pff, ben er zelf al een tijdje mee bezig en toevallig ook juridisch geschoold (privacy ook nog..), dus we gaan het meemaken. Zowel het delen van de gegevens als de registratie zijn niet cf. regels gebeurd, dat heb ik al op papier, ook van EDR, maar dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk. Ik probeer op het moment zoveel mogelijk informatie in te winnen bij EDR, voordat ik eerst een formele klacht start bij de AP. Als dat op niets uitloopt, moet ik kijken naar de opties. Ben in de korte week dat ik geregistreerd was, ook op basis daarvan afgewezen voor een huurwoning, dat zou op zich aantoonbare schade moeten zijn, zou je zeggen.

De administratie bij Youfone is dermate matig dat ze bepaalde facturen blijkbaar niet goed uit het systeem kunnen halen. Ik moest dus zonder internet een soort opzegboete betalen, terwijl de levering van hun kant niet mogelijk was. Heb de klantenservice er meermaals op gewezen dat er nog steeds betalingsherinneringen binnen kwamen, hun reactie was 'dan moet je even contact opnemen met de klantenservice.' toen gaf ik het eerlijk gezegd gewoon op, omdat er geen betalingsverplichting bestond. Maar blijkbaar voor hun (en EDR) alsnog reden om mij op zo'n zwarte lijst te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door StrongArmLance op 05-09-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 06:49
Wat ontzettend naar voor je. Welkom in de wereld waar het systeem wellicht zo geprogrammeerd is dat het geen opties toelaat als 'de levering kan in hele incidentele gevallen ook vanaf de andere kant stoppen voor einde contractduur'.

Klantenservice is de grootste farce die er bestaat als je situatie tot die 5% categorie niet-standaard vragen valt. Medewerkers worden te weinig betaald en/of zijn te dom om die zaken te herkennen. Helaas met dit soort uitersten tot gevolg. (De vraag is nog even of het systeem de optie niet eens toelaat of dat de klantenservicemedewerkers niet weet op welke knoppencombinatie ze moeten drukken, maar in alle gevallen is mijn ervaring dat de kans dat dit nog eens gebeurt bij iemand anders in dezelfde situatie zo'n 100% is...)

Enfin, Youfone moet zich voor deze situatie ontzettend schamen, en zorgen dat zij dit rechtzetten met EDR en hun excuses naar jou aanbieden. (EDR zou op hun beurt weer pro-actief de instanties die gedurende die tijd jouw gegevens hebben opgevraagd moeten benaderen dat zij foutieve informatie hebben ontvangen — al zal deze vorm van een ideale wereld wel ijdele hoop zijn.)

Helaas zal het zowel Youfone als EDR aan inzicht ontbreken dat de situatie netjes oplossen nu inderdaad wat tijd en moeite kost, maar wel het juiste is om te doen. (Ethisch handelen gooit geen geld in het laatje, dus dat zal ook wel niet gebeuren.) Het alternatief (klacht AP, eventuele rechtszaak of jarenlang getouwtrek) is vermoedelijk nog veel duurder voor ze, maar dat is vooraf niet te berekenen natuurlijk.

Succes met de situatie & hopelijk komen ze alsnog met een gepaste oplossing.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Intercity schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:35:
[knip]

Succes met de situatie & hopelijk komen ze alsnog met een gepaste oplossing.
Sorry, had je berichtje helemaal gemist. Thanks en roerend eens met alles wat je zegt. Klantenservice lijkt inderdaad de hipste plek om he-le-maal kapot te bezuinigen (automatische processen, chatbots, vooropgezette niet te wijzigen workflows, maar vooral; nee sorry dat kan niet, want computer says...).

[ Voor 15% gewijzigd door StrongArmLance op 11-09-2024 12:56 ]

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:46
Ik heb de afgelopen jaren ervaring gehad met Ziggo, Plinq, Trined, KPN en Odido en ben nu aan het kijken naar Youfone (glasvezel) omdat ze zo goedkoop zijn. Kan iemand vertellen wat hun ervaring is met Youfone. Ik heb bijvoorbeeld KPN gehad en hun TV-box (android 4k tv+) was super (snel, mogelijkheid om zelf android apps te installeren zoals Plex). Het KPN modem was ook prima (KPN Box V12 volgens mij). Krijg ik bij Youfone dezelfde apparatuur als bij KPN? De Internet verbinding loopt via KPN dus die zal hetzelfde zijn maar over de TV beeld kwaliteit hoor ik wisselende verhalen. Die zou minder zijn als bij KPN of Odido. Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03
Je krijgt bij Youfone een oudere versie van de Experia Box. Het tvkastje is een android kastje, ik vind dat een voordeel. De kwaliteit is matig, bij far geen 4k. Erg lage bitrate. Maar voor die prijs prima.

Ik vind het ook fijn dat je gewoon apps kan installeren zoals F1TV én er chromecast op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Lightning89 op 12-09-2024 12:28 ]

Verwijderd

Hoe is de wifi t.o.v. Box v12?

• mark1111
Ik heb net bij Youfone VDSL afgesloten en kreeg een Experia Box v10A. Gebruik mijn eigen WIFI access point, dus kan daar niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb inmiddels ervaring opgedaan mer de Youfone klantenservice en die is niet echt positief.

29-8 postcodecheck gedaan, aanbod was 9 maanden 15.75 daarna 31.50. Contact opgenomen met klantenservice omdat aansluitpunt slecht was, men gaf advies om een maand bij KPN te gaan omdat reparatie daarvan via hen minstens 150 euro zou gaan kosten. Zodoende KPN vdsl aangevraagd, volgende dag gerepareerd en werkend. Na oplevering weer contact met Youfome opgenomen voor overstap van KPN, men moest order handmatig in orde maken omdat aanbieding voor desbetreffende postcode en huisnummer was veranderd naar 6 maanden - 50%. Paar dagen erna nog niks gehoord, na terugbellen de mededelingen dat 9 maanden kortingsactie voorbij is en dat met overstappen het actietarief altijd lager is omdat overstap hen veel meer kost dan nieuwe aansluiting. Nu zijn de actietarieven 8 maanden en 12 maanden - 50% met resp 1 en 2 jaar en enkel als je nog geen enkele aansluiting hebt en niet overstapt. Wat een onzin...

Ik twijfel nu dus even wat te doen: KPN op te zeggen, af te wachten of de Youfone actie van 8 maanden wel geldt en in de tussentijd alle gebruikers van de aansluiting van een 4g bundel te voorzien
Of gewoon naar Budgetthuis te gaan en genoegen te nemen met 6 maanden voor 18 waarna 36 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-08 06:51
Hier ook overgestapt van oud xs4all naar Youfone glasvezel.

Ik las de horror verhalen hier maar gelukkig ging hier de omzetting goed. De verbinding werkte zelfs al op de oude fritzbox. Is uiteindelijk ook beide KPN.

Rond half 5 is het ip adres veranderd. Ik heb direct maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en mijn Asus router ingesteld als WAN punt. Werkt prima en ook direct een apparaat minder.

Even ter info 200/200 voor 46 euro en de eerste 9 maanden 23 euro. Bij KPN betaalde ik 71,50 euro per maand! Ik heb nog geprobeerd om de prijs omlaag te krijgen maar meer dan 10 euro eraf wouden ze niet doen.

Belachelijk eigenlijk als je ergens jarenlang klant bent je zo gestraft word. Geld voor meerdere diensten natuurlijk en ik snap het ze lokken liever nieuwe klanten en hopen dat het slapende klanten worden.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fylo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-08 23:12
Mijn ervaring met de klantenservice is ook dramatisch. Voor Youfone gekozen voor de fijne deal m.b.t. de 200 lijn. Na bestelling direct gevraagd of het pakket naar mijn huidige adres kon ipv m'n nieuwe omdat die nog niet opgeleverd is, was geen enkel probleem. Uiteindelijk op vrijdag middag toch een tracking naar het verkeerde adres. Ondanks dat het niet verzonden was kon niemand bij de klantenservice iets aanpassen. Uiteindelijk met PostNL iets kunnen regelen tot na mn oplevering.

Fast forward to today.
Ik heb vandaag een monteur van Gideon over de vloer gehad. Aardige gozer die er wel verstand van had en het echt wilde fixen maar het is gewoon niet te doen. Het alarm bleef op rood staan, 5 min gewacht. Daarna heeft ie met Youfone gebeld of hij de patch gegevens kon krijgen. Die wilde ze niet geven. Hij werd zelfs afgeblaft door de mevrouw van Youfone.

Uiteindelijk heeft hij het via KPN geregeld en had hij toegang tot de wijkkast. De patch kabel was al omgezet dus moest gewoon werken. Nog een keer Youfone bellen maar die konden niks doen. Ergens na 16:00 zou het moeten werken... Nou niks. Om 17:00 Youfone gebeld. Nauwelijks te verstaan, en ik werd doodleuk door het reset je router protocol heen gewerkt..... Terwijl de XGS al storing heeft. Was werkelijk niet uit te leggen aan de medewerker. Anyway, je doet nog wat ze vragen ook. Om vervolgens na de reset te horen dat ze KPN wel zullen bellen en er ergens volgende week wel contact met mij gezocht gaat worden. Volgens de monteur moet Youfone gewoon wat activeren en dan moet het werken, aangezien alle kabels goed zitten. Ben bang dat dit weer zon weken duurend project gaat worden, waar ik gewoon geen tijd en zin in heb. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
[...]

Vanaf wanneer zou je kunnen verlengen? Mijn 1 jaar abonnement loopt tot 8/1/2025. Maar in mijnYoufone zie ik nergens de verleng optie. Alleen de wijzig knop.

Moet je hiervoor bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

supercop7373 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Vanaf wanneer zou je kunnen verlengen? Mijn 1 jaar abonnement loopt tot 8/1/2025. Maar in mijnYoufone zie ik nergens de verleng optie. Alleen de wijzig knop.

Moet je hiervoor bellen?
Komt vanzelf zichtbaar als je mag verlengen. (dit is de website)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0d8C7g8cvnY_ZXpRKTC-wN71q2M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PD8eA7j0y2XSMVd0P9mcR8LJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
supercop7373 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Moet je hiervoor bellen?
Je hoeft niet te bellen. Mijn einddatum was 1 Nov, dus een maand of 3 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56
Ter info, verlengen met 500 of 1000 Mbit/s is weer mogelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTXhfevFIAOKzFqHxuksNBSAGcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TcrfmtB9T30FvOLkiguzwhVl.png?f=fotoalbum_large

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Weet iemand of je bij verlengen de gratis snelheids upgrade behoudt?

Ik ben in juni van 100/100 naar 200/200 gezet zonder prijsverhoging ivm overname KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
@nescafe net even gekeken, maar dit is blijkbaar alleen als je al op 500 of 1000mbit zit. Voor klanten die een contract hebben afgesloten op 200mbit (of minder) is nog altijd niet de upgrade meer mogelijk, terwijl ze dit contractueel wel zouden moeten leveren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
EnigmA-X schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:24:
@nescafe net even gekeken, maar dit is blijkbaar alleen als je al op 500 of 1000mbit zit. Voor klanten die een contract hebben afgesloten op 200mbit (of minder) is nog altijd niet de upgrade meer mogelijk, terwijl ze dit contractueel wel zouden moeten leveren. :(
Ik heb 100/100 en kan gewoon verlengen naar 500 of 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56
@EnigmA-X, het geldt alleen bij verlenging (en gaat pas in na de huidige contractperiode). Aanpassen naar 500/1000 is niet mogelijk. Ik heb zelf 200 Mbit/s en zie deze opties staan bij verlenging.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
@supercop7373 en @nescafe dank voor het verduidelijken.

Lekker zooitje is het administratief daar. Waarom zou je wel kunnen verlengen naar een hogere snelheid nadat je contract is verstreken, maar niet tijdens de loopduur (terwijl dit wel in het contract staat).

Om heel eerlijk te zijn heb ik wel wat twijfel of dit niet gewoon een foute weergave van de mogelijkheden zijn? Heeft iemand al gebruikt van verlengen naar 500 of 1000 mbit?
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.