jongetje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:07:
@
EnigmA-X Waar denk je nu recht op te hebben? Dat ze een speciaal proces en product met een hogere snelheid voor je gaan uitrollen? Als je sneller wilt lijkt me overstappen naar een provider die dat wel biedt de eenvoudigste oplossing. Zo'n callcenter medewerker gaat je er echt niet mee kunnen helpen.
Nou nou, wat een aanvallende toon meteen, is dat echt nodig?
Waar ik denk recht op te hebben? Mijn contract uitzitten op 200 Mbps. Dat is een zekerheid.
Als context, ik ben sinds april klant bij Youfone. Destijds was er keuze uit verschillende pakketten glasvezel: 50/100/200/500 of 1000Mbit/s. Youfone communiceert dat je tijdens je contract kan kiezen voor een sneller pakket (niet langzamer, wel sneller). Voor mijn situatie destijds was 200 Mbps voldoende, dus 200 Mbps gekozen met een looptijd van 1 jaar.
Begin juni neemt KPN definitief Youfone over en voert wijzigingen door in de internet pakketten. Sindsdien is de max 200 Mbps geworden. 500 en 1000 Mbps vervallen. Eind juli veranderde mijn situatie en besluit ik te gaan upgraden naar 1000 Mbps. Dat kan dan niet meer via de website, 500 en 1000 Mbps zijn eraf gehaald.
Nu weet ik dat ik een overeenkomst ben aangegaan voor 1 jaar voor 200 Mbps. Maar, ik ben ook akkoord gegaan met de AV en tarieven die op dat moment golden. Bij die tarieven staan 500 en 1000 gewoon nog genoemd - er staat ook "
Deze tarieven en voorwaarden zijn alleen geldig voor abonnementen afgesloten vanaf 4 januari 2024".
De hele situatie vind ik opmerkelijk, vooral omdat Youfone/KPN ervoor gekozen heeft de wijziging in de pakketten niet te communiceren.
De vraag is of ik op basis van het tarievenoverzicht waarmee ik akkoord ben gegaan en de mogelijkheid te wijzigen in de AV alsnog kan upgraden. Dat is ook mijn insteek geweest van zowel mijn vraag per mail, als mijn telefonische gesprek. Vragen dus.
De ervaring die ik hier eerder opschreef, ging over dat vragen. Hoe "bereikbaar" Youfone is. De ervaring met Youfone in zijn algemeen. Daar gaat dit topic toch ook over?