[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik kan wel zeggen dat ik ook eens verhuist ben toen ik halverwege een Youfone contract zat. De verhuizing was geen grond voor breken, alleen als Youfone dezelfde dienst niet op dat adres zou kunnen leveren (je had ADSL abbo, maar het nieuwe huis geen koper bijv.). Ik heb het contract dus meegenomen. Ze hebben het niet verlengd of opnieuw in laten gaan toen, ik heb gewoon ze op de hoogte gesteld, de router meeverhuisd en zelf ingeplugd, en dat was het.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
JohDB schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:52:
[...]

Ze kunnen je niet verplichten om het abonnement mee te verhuizen. Maar volgens mij kun jij ze ook niet verplichten om binnen de contracttermijn met je mee te verhuizen. Je hebt een abonnement afgesloten met een minimale looptijd op een bepaald adres en zij willen dat je dit gedurende de hele looptijd van ze afneemt.

Dat je gaat verhuizen is volgens mij geen reden om een abonnement binnen de looptijd op te kunnen zeggen. Ik kan er niets over terugvinden in de voorwaarden en volgens mij is hier ook geen wetgeving over.
Indien Youfone kan leveren op je nieuwe adres ben je wel gewoon verplicht om je abonnement mee te verhuizen. Verhuizing breekt geen contract dus.

Tenzij je het contract afkoopt en de resterende maanden ineens betaalt.

Maar.. zoals ik al zei: ze kunnen je ook niet dwingen om een nieuw jaarcontract aan te gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:39
Barre73 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:51:
[...]

Indien Youfone kan leveren op je nieuwe adres ben je wel gewoon verplicht om je abonnement mee te verhuizen. Verhuizing breekt geen contract dus.
Maar er staat toch ook nergens in de voorwaarden het je het lopende abonnement kan meenemen? Ze kunnen ook van je verwachten dat je de looptijd op het adres waar de dienst initieel is aangevraagd hebt af blijft nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JohDB schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:10:
[...]

Maar er staat toch ook nergens in de voorwaarden het je het lopende abonnement kan meenemen? Ze kunnen ook van je verwachten dat je de looptijd op het adres waar de dienst initieel is aangevraagd hebt af blijft nemen.
Je hebt een abonnement voor een jaar. Je gaat verhuizen en er is geen technische reden om het abonnement stop te zetten want Youfone kan daar ook leveren.
Dan hoef je niet specifiek in de AV te zetten dat het abonnement mee moet verhuizen.
Zo werkt het bij alle providers, trouwens ook bij energie contracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-07 02:00
Anoniem: 1760466 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:34:
Heeft Youfone ook een app voor de tv of moet je per se een kastje aansluiten?
Er is een app. Echter loopt deze vaak niet lekker ivm delay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-07 23:53
Vanaf vandaag verbinding via Youfone. Vorige provider was KPN. Eigen router en geen aanpassingen hoeven doen. Nieuw IP, that's all :) Dat scheelt weer! Het is dat het IP adres wat veranderd en dat het mij opviel dat Home Assistant niet meer te benaderen was, anders had ik niet eens door gehad dat we van provider veranderd waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 17:18
_Piwi_ schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:33:
Vanaf vandaag verbinding via Youfone. Vorige provider was KPN. Eigen router en geen aanpassingen hoeven doen. Nieuw IP, that's all :) Dat scheelt weer! Het is dat het IP adres wat veranderd en dat het mij opviel dat Home Assistant niet meer te benaderen was, anders had ik niet eens door gehad dat we van provider veranderd waren ;)
Heb je wel een keer die Experiabox aangesloten? Anders ziet Youfone niet dat jij de Internet diensten heb geactiveerd.
Als in jouw 'Youfone' wel staat dat alles werkt, dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-07 23:53
marigo schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:30:
[...]

Heb je wel een keer die Experiabox aangesloten? Anders ziet Youfone niet dat jij de Internet diensten heb geactiveerd.
Als in jouw 'Youfone' wel staat dat alles werkt, dan is het prima.
Nee niet gedaan. Bij My Youfone zie ik sowieso weinig staan, waarschijnlijk omdat ik via breedbandwinkel de verbinding heb aangevraagd? Zal wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

elpee schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:39:
[...]

Er is een app. Echter loopt deze vaak niet lekker ivm delay.
Onder welke naam is die te vinden voor android tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Anoniem: 1760466 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:32:
[...]

Onder welke naam is die te vinden voor android tv?
Geen idee, maar denk dat je met de term ''youfone'' aardig ver moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Andros schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:16:
[...]

Verschilt een beetje per merk/model receiver, de handleiding van dat ding gaat je daarbij verder helpen.
Ik heb een Amino Amigo 7X V2, maar ik kan hier niets over in de handleiding vinden. Iemand enig idee hoe ik een delay in kan stellen bij programma's die ik terugkijk via de app? Live-TV loopt wel gewoon synchroon.

[ Voor 15% gewijzigd door elpee op 24-04-2024 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:09
elpee schreef op woensdag 24 april 2024 @ 06:03:
[...]

Ik heb een Amino Amigo 7X V2, maar ik kan hier niets over in de handleiding vinden. Iemand enig idee hoe ik een delay in kan stellen bij programma's die ik terugkijk via de app? Live-TV loopt wel gewoon synchroon.
Is die Amino je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Andros schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:18:
[...]

Is die Amino je receiver?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:09
categorie: Versterkers en receivers

Zeker van? Doorgaans is zo'n amino ding alleen maar een tv decoder en valt daar geen delay op in te stellen. Een receiver kan dat namelijk wel. Als je die niet gebruikt gaat er waarschijnlijk iets mis zijn met de decoder en dient Youfone dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Andros schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:25:
[...]

categorie: Versterkers en receivers

Zeker van? Doorgaans is zo'n amino ding alleen maar een tv decoder en valt daar geen delay op in te stellen. Een receiver kan dat namelijk wel. Als je die niet gebruikt gaat er waarschijnlijk iets mis zijn met de decoder en dient Youfone dat op te lossen.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb alleen zo'n Amino. Ik kom het probleem echter best veel tegen. Hebben mensen in die topic er trouwens last van: bij het terugkijken van programma's dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid? Er zit misschien 2/10 seconde verschil tussen, maar dit is toch erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebeld om te vragen of het verlengingsaanbod wat beter kon. Helaas kon dat helemaal niet. Dan maar overstappen naar Budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Anoniem: 1760466 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:23:
Gebeld om te vragen of het verlengingsaanbod wat beter kon. Helaas kon dat helemaal niet. Dan maar overstappen naar Budget.
Wat kreeg je aangeboden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganz_anders
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 09:08
Heb sinds kort Youfone internet en tv.
Tv loopt via de amigo box, live tv gaat goed, opnames bekijken, na een tijdje loopt het niet meer lip synch.
Dit wordt steeds meer als het om een langere opname gaat,

Gisteren avond een opname gecast van de iPad naar de amigo, lip synch opgelost !
Hoe krijg ik een update van de Youfone app op de amigo, hoe kan ik uperhoupt het versie nummer zien ?

Verder kan ik op de app op de iPad geen opnames verwijderen is dat normaal ???
Kan dus alleen via de amigo box..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

supercop7373 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:10:
[...]

Wat kreeg je aangeboden dan?
Gewoon 4 maanden korting wat via de website gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 13:13

-Z-

vraag aan iedereen met youfone internet adsl or glas

wat voor ping hebben jullie naar 1.1.1.1

aub twee keer testen, een keer zoals nu alles aan staat en tweede keer - eerst modem restarten en dan pingen

ik vraag dit omdat bij mij ping wordt hoger na een week of paar dagen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

kabel van de muur naar modem vervangen. Box v10 en v12 geprobeerd, blijft dezelfde

ping wordt weer normaal na modem restart of als ik adsl-kabel loskoppel van de modem, 5 seconden wacht en dan kabel weer aansluit

voorbeeld:

ping naar 1.1.1.1 - 6ms

na paar dagen of een week wordt het 9ms, en nog na paar dagen wordt het 12ms, volgens mij hoger dat 12 wordt het niet

ping van PC naar modem blijft altijd <1ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ganz_anders
elpee schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:40:
[...]

Sorry, je hebt gelijk. Ik heb alleen zo'n Amino. Ik kom het probleem echter best veel tegen. Hebben mensen in die topic er trouwens last van: bij het terugkijken van programma's dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid? Er zit misschien 2/10 seconde verschil tussen, maar dit is toch erg irritant.
Hier ook bij terug kijken en opnames, verschil wordt steeds groter als het een langer programma is.
Heb wel een workaround. Als ik opnames of terug kijk en ik cast deze naar de Amigo goed het goed.

Dus dan zit het in de Youfone app op de amigo, wat ik ook irritant vind opnames kan je alleen verwijderen op amigo box en dus niet op de app op een telefoon tablet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Ganz_anders schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:30:
[...]

Hier ook bij terug kijken en opnames, verschil wordt steeds groter als het een langer programma is.
Heb wel een workaround. Als ik opnames of terug kijk en ik cast deze naar de Amigo goed het goed.

Dus dan zit het in de Youfone app op de amigo, wat ik ook irritant vind opnames kan je alleen verwijderen op amigo box en dus niet op de app op een telefoon tablet .
Wat is een workaround?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ganz_anders
elpee schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:09:
[...]

Wat is een workaround?
Om het probleem heen werken ...... :)
en hoe staat in de vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Ganz_anders schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:49:
[...]

Om het probleem heen werken ...... :)
en hoe staat in de vorige post
Lol, ik dacht direct: zo'n workaround moet ik ook hebben! Haha, nou ik ga casten, kijken of het probleem voor mij dan ook is opgelost! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 21:07
-Z- schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:41:
vraag aan iedereen met youfone internet adsl or glas

wat voor ping hebben jullie naar 1.1.1.1

aub twee keer testen, een keer zoals nu alles aan staat en tweede keer - eerst modem restarten en dan pingen

ik vraag dit omdat bij mij ping wordt hoger na een week of paar dagen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

kabel van de muur naar modem vervangen. Box v10 en v12 geprobeerd, blijft dezelfde

ping wordt weer normaal na modem restart of als ik adsl-kabel loskoppel van de modem, 5 seconden wacht en dan kabel weer aansluit

voorbeeld:

ping naar 1.1.1.1 - 6ms

na paar dagen of een week wordt het 9ms, en nog na paar dagen wordt het 12ms, volgens mij hoger dat 12 wordt het niet

ping van PC naar modem blijft altijd <1ms
Waarom open je nog een keer hetzelfde topic?
Ping wordt hoger na een week of paar dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SleutelBos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 17:31
Ik heb Vplus via Youfone 200/30 met eigen modem VMG4005-B50A in bridge.
Ook ik had in begin dat bij het opstarten van de modem ping lekker laag was en vrij snel (15min) daarna oploopt naar 12+.
In begin had ik het gelaten voor wat het is maar op een dag viel me op dat die ping weer aan de lage kant was. Weet even niet meer of een reboot aan vooraf ging maar deze bleef wel een aantal dagen stabiel laag.
Helaas na een reboot van mijn modem ging deze weer terug naar hogere waarde.

Op dat moment ging ik bekabeling vervangen, isra punt controleren en kabels korter maken en zo.
Ik heb nu ping naar 1.1.1.1 van 7ms

Ik probeer mijn modem niet zo veel te herstarten op het moment :)

Vermoedelijk ligt het aan jouw lijn, bekabeling en afstand tot de centrale waardoor het niet lukt om optimale lijn training goed vast te houden. Als je dat op 2 verschillende modems ervaart is de kans vrij klein dat het aan je modem ligt.

------------------------------x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 11:21
_Piwi_ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:15:
[...]

Nee niet gedaan. Bij My Youfone zie ik sowieso weinig staan, waarschijnlijk omdat ik via breedbandwinkel de verbinding heb aangevraagd? Zal wel goed komen ;)
Hier uiteindelijk wel even die experiabox aangesloten. Ik ging afgelopen vrijdag ook seamless over van KPN naar YF. Nieuw IP en aangepaste snelheden. Mooi die monteur meteen afgebeld en klaar. Mooi niet dus. Alles liep gewoon nog door via KPN bleek. Kreeg een mail van YF dat de lijn nog niet "geactiveerd" was :+ sure 8)7

Toch maar even gebeld en werd verzocht even de "nieuwe" experiabox ( v10 _O- ) aan te sluiten. Gedaan en direct welkomstmail van YF ( met ingangsdatum van vandaag ) en afmeldmail van KPN.

Ze hadden het ook administratief kunnen afhandelen maar blijkbaar werkt activering alleen op modem basis. @Barre73 Kan dat niet anders of is dat een soort failsafe ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01:11
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Hier uiteindelijk wel even die experiabox aangesloten. Ik ging afgelopen vrijdag ook seamless over van KPN naar YF. Nieuw IP en aangepaste snelheden. Mooi die monteur meteen afgebeld en klaar. Mooi niet dus. Alles liep gewoon nog door via KPN bleek. Kreeg een mail van YF dat de lijn nog niet "geactiveerd" was :+ sure 8)7

Toch maar even gebeld en werd verzocht even de "nieuwe" experiabox ( v10 _O- ) aan te sluiten. Gedaan en direct welkomstmail van YF ( met ingangsdatum van vandaag ) en afmeldmail van KPN.

Ze hadden het ook administratief kunnen afhandelen maar blijkbaar werkt activering alleen op modem basis. @Barre73 Kan dat niet anders of is dat een soort failsafe ?
We willen het modem het liefst in eerste instantie koppelen aan ons netwerk, het is niet persé een vereiste, alleen is het op dit moment zo ingericht dat dit een seintje geeft aan de leverstraat om de order in zijn totaliteit af te ronden.

Wel is het zo dat uiteindelijk de orders in verloop van tijd wel gereed worden gemeld door de backoffice als ze nog op modem koppeling wachten, bijvoorbeeld omdat je eigen modem als eerste hebt opgehangen.

Probleem is alleen dat je dan niet je abonnement kan aanpassen omdat de levering nog open staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:59
BORG schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:36:
Ik heb nu glasvezel van KPN en zit te denken om over te stappen naar glasvezel van Youfone. Dit om geld te besparen. TV wil ik van NLZiet. Dus het gaat puur om het Internet. Ik wil mijn Fritzbox 5790 AX blijven gebruiken.
Wat zijn de ervaringen van glasvezel van Youfone? Ga ik er op achteruit kwa verbinding ten opzichte van KPN of is het gelijkwaardig? Ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan.
Alvast bedankt voor het meedenken.
En de stap gewaagd? Ik zit namelijk te denken hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
pascoa341 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:43:
[...]

Het is letterlijk dezelfde internet aansluiting als KPN. Dus ook verbinden middels PPPoE, en ik heb in games dezelfde lage ping als bij KPN. Ook IPv6 is aanwezig.

Om een eigen router te gebruiken kun je dus precies dezelfde instructies van de KPN site gebruiken.

CC: @BORG

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:38
pascoa341 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:43:
[...]

Ja, ik heb nu via Youfone. Het bevalt zekers. Eigenlijk geen verschil in internetsnelheid. Ik kon mijn Fritzbox zo weer aansluiten en met dezelfde instelling als via KPN werkte het Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pajomimi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08 22:53
BORG schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Ja, ik heb nu via Youfone. Het bevalt zekers. Eigenlijk geen verschil in internetsnelheid. Ik kon mijn Fritzbox zo weer aansluiten en met dezelfde instelling als via KPN werkte het Internet.
Ik wil het ook gaan doen maar begrijp dat eerst de Experiabox aangesloten moet worden. Ik heb nu rechtstreeks een Asus router achter het glasvezelkastje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-07 12:42
Zo! Weer een jaartje verlengd. Eerste 6 maanden 15,75 daarna 31,50.
100mbit meer als genoeg met een mooie ping voor ADSL.

Dik tevreden. Zit al een paar jaar bij Youfone.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LA7DQTm.png

[ Voor 12% gewijzigd door wadwandelaar op 04-06-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-07 20:09
Gisteren zou mijn overstap naar youfone moeten gebeuren. Helaas bleek voor het bezoek van de monteur de geleverde experia box v10a kapot. (stekker erin, powerknop gedrukt, maar nergens geen lampje te bekennen)

Ik had nog de hoop dat de monteur een nieuwe box bij zou hebben, maar helaas. Monteur heeft melding gemaakt en nieuwe box is gisteren opgestuurd. Vandaag zou hij bezorgd moeten worden.

Gelukkig kunnen we op de wifi van de buren, anders zou mijn vrouw (thuiswerkende zzp'er) het écht vervelend hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
Ai, ja dat is pech. Verder draait Youfone al jaren probleemloos bij mij. Bijna nooit uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 14:58
Vandaag komt de Guidion monteur om glas aan te sluiten.
Ik had alles uiteraard al zelf aangesloten, helaas blijft de Connection knipperen op de ONT.
Monteur weer vertrokken, ja KPN moet nog iets doen, ik kan er niks meer mee.

Hopenlijk blijft m'n Odido DSL nog even werken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39l0WsoKwM7nzuoCJD6jpZCNbuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/flqaOxJV3FPGcHjq1HmnBph4.png?f=user_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
karazz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:55:
Gisteren zou mijn overstap naar youfone moeten gebeuren. Helaas bleek voor het bezoek van de monteur de geleverde experia box v10a kapot. (stekker erin, powerknop gedrukt, maar nergens geen lampje te bekennen)

Ik had nog de hoop dat de monteur een nieuwe box bij zou hebben, maar helaas. Monteur heeft melding gemaakt en nieuwe box is gisteren opgestuurd. Vandaag zou hij bezorgd moeten worden.

Gelukkig kunnen we op de wifi van de buren, anders zou mijn vrouw (thuiswerkende zzp'er) het écht vervelend hebben gevonden.
Zojuist nieuwe box ontvangen, stekkers erin en gaan. :)

Overlast is gelukkig tot een minimum gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00
wadwandelaar schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:35:
Zo! Weer een jaartje verlengd. Eerste 6 maanden 15,75 daarna 31,50.
100mbit meer als genoeg met een mooie ping voor ADSL.

Dik tevreden. Zit al een paar jaar bij Youfone.

[Afbeelding]
Hier ook, blijkbaar is het aanbod voor nieuwe klanten hetzelfde als verlengen voor 'oude' ik ga van €58 naar €51 pm voor hetzelfde aanbod en nog 6 maanden 50% korting ook. Wel apart dat het vaste tarief gedaald is voor nieuwe klanten. Overstappen naar een andere provider zou maar een paar euro schelen, maar ik vind het kastje van YouFone wel fijn (Chromecast en Google, dus F1TV staat er ook op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Ora et Labora schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:02:
Vandaag komt de Guidion monteur om glas aan te sluiten.
Ik had alles uiteraard al zelf aangesloten, helaas blijft de Connection knipperen op de ONT.
Monteur weer vertrokken, ja KPN moet nog iets doen, ik kan er niks meer mee.

Hopenlijk blijft m'n Odido DSL nog even werken...

[Afbeelding]
Knipperend connection lampje betekent meestal dat de lijn nog niet geactiveerd is vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Knipperend connection lampje betekent meestal dat de lijn nog niet geactiveerd is vanuit KPN.
Betekent het niet dat de monteur de ONT moest activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wadwandelaar
Lightning89 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Hier ook, blijkbaar is het aanbod voor nieuwe klanten hetzelfde als verlengen voor 'oude' ik ga van €58 naar €51 pm voor hetzelfde aanbod en nog 6 maanden 50% korting ook. Wel apart dat het vaste tarief gedaald is voor nieuwe klanten. Overstappen naar een andere provider zou maar een paar euro schelen, maar ik vind het kastje van YouFone wel fijn (Chromecast en Google, dus F1TV staat er ook op).
TV wil ik van geen enkele provider. Onhandige apps en verplicht reclame kijken bij terugkijken. Scrollen werkt niet.
Ben helemaal tevreden over NLziet. Dat werkt super zoals ik tv wil kijken. En een aanbieder van IPTV voor de andere kanalen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
wadwandelaar schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:22:
[...]

TV wil ik van geen enkele provider. Onhandige apps en verplicht reclame kijken bij terugkijken. Scrollen werkt niet.
Ben helemaal tevreden over NLziet. Dat werkt super zoals ik tv wil kijken. En een aanbieder van IPTV voor de andere kanalen ;w
Helemaal mee eens, maar ik wil zonder gedoe ESPN kijken :), anders had ik wel internet only. Maar het kastje is ook handig vanwege chromecast, scheelt me weer een device kopen. (Niet de goedkoopste oplossing, ik weet het, maar wel makkelijk).

[ Voor 13% gewijzigd door Lightning89 op 05-06-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:10
Lightning89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:49:
[...]
Helemaal mee eens, maar ik wil zonder gedoe ESPN kijken :), anders had ik wel internet only.
Als het daarom gaat kun je toch ook ipv 10euro voor TV en 10 euro voor ESPN een abonnenemt nemen bij https://www.canalplus.nl/ dan ben je 14,95 kwijt inclusief ESPN. Kun je ook meteen "gewone" TV mee kijken als je dat zou willen.

Heb je alleen een eigen Apppletv/Googletv/Amazon fire/smart tv nodig om de pap op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
jongetje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Als het daarom gaat kun je toch ook ipv 10euro voor TV en 10 euro voor ESPN een abonnenemt nemen bij https://www.canalplus.nl/ dan ben je 14,95 kwijt inclusief ESPN. Kun je ook meteen "gewone" TV mee kijken als je dat zou willen.

Heb je alleen een eigen Apppletv/Googletv/Amazon fire/smart tv nodig om de pap op te zetten.
ESPN Compleet is gratis bij Youfone. Dus ipv €41,50 betaal ik €51,50 incl. TV én ESPN. En 6 maanden €25 ipv €20 zonder TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:10
Lightning89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:17:
[...]

ESPN Compleet is gratis bij Youfone.
Jij hebt blijkbaar een actie:
https://www.youfone.nl/kl...n/wat-betaal-ik-voor-espn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Scherp! Ik ga het even navragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
karazz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:55:

Een dagje werken over 4G/5G is misschien ook nog wel een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
herrieschopper schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Een dagje werken over 4G/5G is misschien ook nog wel een optie :)
Niet als je een mobiel abo hebt met slechts 3 gb data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Lightning89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Scherp! Ik ga het even navragen!
Voorheen was ESPN compleet onderdeel van de voordelen van Youfone Compleet (mobiel + thuis combineren). Hier zie je de oude voordelen nog terug. Inmiddels lijkt opgeschoven te worden richting de KPN propositie, want een combi met KPN Internet staat prominenter op de website van Youfone dan hun eigen Thuis pakket. Verder geeft men nu max. 10GB extra data bij mobiel i.p.v. de 20GB die het eerst als max was. Ook is het dataplafond niet meer gratis als je Thuis internet combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
karazz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Niet als je een mobiel abo hebt met slechts 3 gb data ;)
Ook dan hoor. Je moet alleen geen 4k YouTube gaan streamen die dag. Desnoods koop je een extra bundeltje als je je toch niet kunt beheersen. Of je haalt een prepaid sim en neemt daar een dagbundel op voor een paar euro.

Maar prima als je niet in oplossingen wilt denken :)

[ Voor 9% gewijzigd door herrieschopper op 06-06-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
areyouben schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Voorheen was ESPN compleet onderdeel van de voordelen van Youfone Compleet (mobiel + thuis combineren). Hier zie je de oude voordelen nog terug. Inmiddels lijkt opgeschoven te worden richting de KPN propositie, want een combi met KPN Internet staat prominenter op de website van Youfone dan hun eigen Thuis pakket. Verder geeft men nu max. 10GB extra data bij mobiel i.p.v. de 20GB die het eerst als max was. Ook is het dataplafond niet meer gratis als je Thuis internet combineert.
Als bestaande klant blijven de voordelen gelukkig behouden, net bevestigd! Denk wel dat dat het laatste jaar is, als KPN alles overneemt wordt het veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
herrieschopper schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:45:
[...]

Ook dan hoor. Je moet alleen geen 4k YouTube gaan streamen die dag. Desnoods koop je een extra bundeltje als je je toch niet kunt beheersen. Of je haalt een prepaid sim en neemt daar een dagbundel op voor een paar euro.

Maar prima als je niet in oplossingen wilt denken :)
Ik snap dat dat voor jou een oplossing kan zijn, dat hoeft niet te betekenen dat dat voor iemand anders ook een oplossing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Barre73 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:00:
[...]

KPN is vanmorgen geweest, slechte las in de meterkast blijkbaar. Opnieuw gelast en aangesloten en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik zag op Pepper een aanbieding voor Youfone:
Pepper: “ Thuis 6 maanden 50% + 20,- cashback en 22,50 via CBXL”

Maar de hoogste snelheid die ik kan kiezen is 200Mbit glasvezel :? Richt Youfone zich tegenwoordig op het lagere segment en bieden ze geen hogere snelheden meer aan? Bij een ander whitelabel-KPN product zoals BudgetThuis kan ik 500 en 1000Mbit kiezen. Eerder in dit topic zie ook wel een screenshot waar iemand 500Mbit kon kiezen.

Ik vind 200Mbit eigenlijk net te langzaam, heb nu Odido 400Mbit wat een mooie sweetspot is.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Nu online
ThinkPad schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:57:
Maar de hoogste snelheid die ik kan kiezen is 200Mbit glasvezel :? Richt Youfone zich tegenwoordig op het lagere segment en bieden ze geen hogere snelheden meer aan?
Daar lijkt het wel op.
Youfone: Je stelt zelf jouw pakket samen: tot 200 Mbit/s. Je krijgt sterk en stabiel internet voor een lage prijs. Plus een gratis wifi-modem en onze klantenservice is ook gratis.
Voor VDSL valt het me op dat ze zelfs maar tot 100Mbit gaan, dat was eerder ook 200Mbit. Zij waren de enige goedkope aanbieder die de hoogste DSL-snelheid leverden. Nu ben je dus veroordeeld tot KPN zelf om dat over je koperlijn te krijgen.

Ik zie dat de actie voor sommige postcodes zelfs 9 maanden korting inhoudt. Dit lijkt ook samen te hangen met glasvezelverbindingen (van KPN). DSL geeft 6 maanden korting (wel tegen lager maandbedrag).

[ Voor 21% gewijzigd door areyouben op 11-06-2024 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 11:21
ThinkPad schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:57
Maar de hoogste snelheid die ik kan kiezen is 200Mbit glasvezel :? Richt Youfone zich tegenwoordig op het lagere segment en bieden ze geen hogere snelheden meer aan?
Verrek. Dit is echt iets van de laatste week. Op hun pers pagina wordt er met geen woord over gerept. Heb ik nog mazzel. Sinds een maandje 500 Mbit hier van YF.

Zien we hier de eerste KPN invloeden? Lijkt me een goede vraag voor @Barre73

[ Voor 5% gewijzigd door JerryJerryJerry op 11-06-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:18:
[...]

Verrek. Dit is echt iets van de laatste week. Op hun pers pagina wordt er met geen woord over gerept. Heb ik nog mazzel. Sinds een maandje 500 Mbit hier van YF.

Zien we hier de eerste KPN invloeden? Lijkt me een goede vraag voor @Barre73
Hoezo voor mij??
Ik zit helemaal niet aan de commerciële kant. En ik heb ook geen idee wat hierachter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
Barre73 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:13:
[...]

Hoezo voor mij??
Ik zit helemaal niet aan de commerciële kant. En ik heb ook geen idee wat hierachter zit.
Heb je wellicht wel iets gehoord over de uitfasering van 50Mbit/s abonnementen via WBA? KPN levert deze zelf niet meer dus ik vroeg me af of er ook plannen zijn om dat door te zetten naar Youfone, Budget, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:30
Vandaag ook bevestiging gehad van mijn glasvezel abo bij Youfone.

Nu staat er in de vragenlijst voor het inplannen van een afspraak bij Guidion:

Waar komt de aansluiting het huis binnen?
De aansluiting is een klein (grijs/wit) kastje met aansluitingen aan de onderkant en bevindt zich vaak in de meterkast. Bij de aansluiting wordt het modem geplaatst.

Ik zie nergens een grijs/wit kastje, maar wel een oranje met geen aansluitingen aan de onderkant. Zie foto.
Is dit wat Guidion bedoelt of...? Heb zojuist gebeld met Guidion, maar vrees dat deze studente niet heel veel kennis had. Antwoord was: grijs/wit is wat het meeste voor komt, als hij bij u oranje is dan zal dat hem wel zijn... :X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9FLSQDM6X9TdFez1UXBWcy10LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8LZIHyQ5YG1lxTqmkGud1km.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Exterminator op 11-06-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 23:28
herrieschopper schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:38:
[...]

Heb je wellicht wel iets gehoord over de uitfasering van 50Mbit/s abonnementen via WBA? KPN levert deze zelf niet meer dus ik vroeg me af of er ook plannen zijn om dat door te zetten naar Youfone, Budget, etc.
Dat KPN zelf niet levert meer wilt niet zeggen dat KPN WBA dit niet aanbied. KPN zelf loopt ook via KPN WBA.
4Gbit profiel is ook verkrijgbaar via WBA tot op heden neemt alleen KPN zelf dit af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 23:28
Exterminator schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:55:
Vandaag ook bevestiging gehad van mijn glasvezel abo bij Youfone.

Nu staat er in de vragenlijst voor het inplannen van een afspraak bij Guidion:

Waar komt de aansluiting het huis binnen?
De aansluiting is een klein (grijs/wit) kastje met aansluitingen aan de onderkant en bevindt zich vaak in de meterkast. Bij de aansluiting wordt het modem geplaatst.

Ik zie nergens een grijs/wit kastje, maar wel een oranje met geen aansluitingen aan de onderkant. Zie foto.
Is dit wat Guidion bedoelt of...? Heb zojuist gebeld met Guidion, maar vrees dat deze studente niet heel veel kennis had. Antwoord was: grijs/wit is wat het meeste voor komt, als hij bij u oranje is dan zal dat hem wel zijn... :X [Afbeelding]
ja klopt in de meeste gevallen waren het witte kappen alleen er is bepaalde tijd gewest aarbij ze oranje waren. dus je zit helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:30
jopoh schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:16:
[...]

ja klopt in de meeste gevallen waren het witte kappen alleen er is bepaalde tijd gewest aarbij ze oranje waren. dus je zit helemaal goed :)
Maar ik zie de glasvezel kabel nergens naar binnen gaan in ‘t kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Exterminator schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Maar ik zie de glasvezel kabel nergens naar binnen gaan in ‘t kastje?
Volgens mij linksonder waar je een "prutje" op de muur ziet zitten. Waarschijnlijk afdichting van het gat in de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supercop7373
Kreeg zojuist van Youfone onderstaande mail:

Omdat Youfone officieel onderdeel is geworden van KPN, trakteren we je op een cadeau. Vanaf vandaag krijg je elke maand kosteloos nóg sneller Glasvezel Internet! En jij hoeft hier niets voor te doen. Hoeveel sneller het wordt? Je gaat van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s download- én uploadsnelheid.*

Jouw Glasvezel Internet is nu nóg sneller
Met de gratis snelheidsverhoging is videobellen, gamen, shoppen en streamen nu nóg soepeler voor je. Youfone blijft de Slimste Keuze voor iedereen.
Downloadsnelheid: van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s
Uploadsnelheid: van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s
YouYou!

* In MyYoufone zie je vanaf nu je nieuwe maximale downloadsnelheid. Het factuurbedrag en de naam van de snelheid op je factuur wijzigen niet. Vanaf vandaag maak je minimaal 12 maanden gebruik van de hogere snelheid. Is je internet nog niet sneller? Zet je modem even uit en aan. Meer weten? Bekijk meer over de snelheidsverhoging.

zie ook:
https://www.youfone.nl/th...erhoging&utm_medium=email

[ Voor 10% gewijzigd door supercop7373 op 17-06-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:33
Ik kreeg hetzelfde, alleen dan met andere snelheden.
Jouw internet is nu nóg sneller
Met de gratis snelheidsverhoging is videobellen, gamen, shoppen en streamen nu nóg soepeler. Youfone blijft de Slimste Keuze voor iedereen.
Downloadsnelheid: van 30 Mbit/s naar maximaal 50 Mbit/s
Uploadsnelheid: van 3 Mbit/s naar maximaal 5 Mbit/s
YouYou!
50Mbit is overigens al niet haalbaar over het lijntje, maar bedankt voor het gebaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
supercop7373 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:25:
Kreeg zojuist van Youfone onderstaande mail:

Omdat Youfone officieel onderdeel is geworden van KPN, trakteren we je op een cadeau. Vanaf vandaag krijg je elke maand kosteloos nóg sneller Glasvezel Internet! En jij hoeft hier niets voor te doen. Hoeveel sneller het wordt? Je gaat van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s download- én uploadsnelheid.*

Jouw Glasvezel Internet is nu nóg sneller
Met de gratis snelheidsverhoging is videobellen, gamen, shoppen en streamen nu nóg soepeler voor je. Youfone blijft de Slimste Keuze voor iedereen.
Downloadsnelheid: van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s
Uploadsnelheid: van 100 Mbit/s naar 200 Mbit/s
YouYou!

* In MyYoufone zie je vanaf nu je nieuwe maximale downloadsnelheid. Het factuurbedrag en de naam van de snelheid op je factuur wijzigen niet. Vanaf vandaag maak je minimaal 12 maanden gebruik van de hogere snelheid. Is je internet nog niet sneller? Zet je modem even uit en aan. Meer weten? Bekijk meer over de snelheidsverhoging.

zie ook:
https://www.youfone.nl/th...erhoging&utm_medium=email
Helaas heb ik geen mail gehad. Ook na inloggen zag ik dat mijn snelheid gelijk is gebleven. Wat jammer.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
wcduck schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:55:
[...]

Helaas heb ik geen mail gehad. Ook na inloggen zag ik dat mijn snelheid gelijk is gebleven. Wat jammer.
Wat heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
Misschien dat ze dat het gestructureerd uitrollen, dan zal de mail vanzelf wel verschijnen.

Oud Telfort klanten hebben ook ongeveer dezelfde mail gehad enkele weken terug, die gaan van 50Mb naar 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
200/200 mbit glasvezel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Het viel mij ook al op, via de website stond er opeens in de MyYoufone omgeving 200mbit en verrek het is sneller. Mn verlenging gaat binnenkort weer in dus dan weer terug naar 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Lightning89 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:13:
Het viel mij ook al op, via de website stond er opeens in de MyYoufone omgeving 200mbit en verrek het is sneller. Mn verlenging gaat binnenkort weer in dus dan weer terug naar 100mbit
Is dat zo? Wellicht hou je gewoon die 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ik heb sinds deze maand een 100/100 verbinding, nog geen mail gehad over een upgrade naar 200.
Wel zit m'n download steeds rond de 120 en m'n upload rond de 160, wel met een eigen Draytek.

Download:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9BN1zc1Cxn_AFT_IdPy4csmzRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gq0zp72cwTPnipbIAjvD6Gv5.png?f=user_large

Upload:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xLqSXCax0Bm5mu7QAk56nNVXzE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QuznPph2sFpyXAQZsaIa5PoD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Ora et Labora schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:23:
Ik heb sinds deze maand een 100/100 verbinding, nog geen mail gehad over een upgrade naar 200.
Wel zit m'n download steeds rond de 120 en m'n upload rond de 160, wel met een eigen Draytek.
Met je eigen Draytek zeg je, heb je die xperia box er niet tussen zitten? Of knoopt die 't rechtstreeks door naar je Draytek en dat het vanaf daar verder split?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
karazz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Met je eigen Draytek zeg je, heb je die xperia box er niet tussen zitten? Of knoopt die 't rechtstreeks door naar je Draytek en dat het vanaf daar verder split?
Xperia zit er niet tussen inderdaad. Glas komt binnen en daar zit de PON op en vanaf daar UTP naar m'n Draytek die de PPPoE opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Ora et Labora schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Xperia zit er niet tussen inderdaad. Glas komt binnen en daar zit de PON op en vanaf daar UTP naar m'n Draytek die de PPPoE opzet.
Klinkt interessant, werkt dat met alle routers of moet de router aan specifieke eisen voldoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
karazz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Klinkt interessant, werkt dat met alle routers of moet de router aan specifieke eisen voldoen?
KPN heeft een eigen tutorial hoe dat moet:
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur
En aangezien Youfone, KPN is, is dat hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Ora et Labora schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:47:
[...]

KPN heeft een eigen tutorial hoe dat moet:
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur
En aangezien Youfone, KPN is, is dat hetzelfde :)
Thanks!

Na even zoeken heb ik gevonden dat youfone ook een eigen handleiding heeft:
https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze

Zal eens in de materie duiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpee
Mijn ouders hebben KPN, ik heb Youfone. Het lijkt erop dat de TV kwaliteit van KPN vele malen scherper is dan die van Youfone. Dit zie ik heel erg duidelijk bij voetbalwedstrijden van het EK momenteel. Kunnen mensen bevestigen dat de kwaliteit van TV van Youfone wat minder scherp is dan bv. een KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Nu online
elpee schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:11:
Kunnen mensen bevestigen dat de kwaliteit van TV van Youfone wat minder scherp is dan bv. een KPN?
Dat is hier al vaak langs gekomen en dus te bevestigen. De bitrate van KPN is ook gewoon feitelijk hoger dan die van Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
areyouben schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Dat is hier al vaak langs gekomen en dus te bevestigen. De bitrate van KPN is ook gewoon feitelijk hoger dan die van Youfone.
Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
Eind juli loopt mijn contract bij online.nl af. Youfone lijkt momenteel voordelig met 9 maanden 50% korting en cashback.
Nu miste ik bij online.nl de mogelijkheid om tv te kijken via een KODI addon. Heeft er iemand ervaring met Youfone televisie i.c.m. bijvoorbeeld Webbie player? Is televisie van Youfone hetzelfde als van KPN, want daarmee werkte het heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Nu online
Tvern schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:45:
Eind juli loopt mijn contract bij online.nl af. Youfone lijkt momenteel voordelig met 9 maanden 50% korting en cashback.
Nu miste ik bij online.nl de mogelijkheid om tv te kijken via een KODI addon. Heeft er iemand ervaring met Youfone televisie i.c.m. bijvoorbeeld Webbie player? Is televisie van Youfone hetzelfde als van KPN, want daarmee werkte het heel goed.
Vroeger gebruikte Youfone het KPN TV-plaform, maar nu niet meer. Budget Mobiel doet dat nog wel, maar zal iets minder interessant zijn qua prijs. Of het huidige TV-product van Youfone met een KODI-addon zou werken weet ik niet. Wellicht zou NL Ziet ook nog een alternatief zijn? Velen verkiezen dat sowieso al boven Youfone TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 17:09
Bedankt voor de info. Dat was wel ongeveer wat verwachtte gezien het verschil in bitrate wat hierboven genoemd wordt. Dan denk ik dat ik maar eens zonder TV-abonnement ga leven. € 270 voor een jaar 100 Mbit glasvezel is op zich wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben inmiddels weken bezig om over te stappen van Online.nl naar Youfone (DSL). Door de prijsverhoging kon ik onder mijn contract bij Online.nl uit per 1 juli. Ze waren alleen even vergeten de overstapmogelijkheden weer 'open' te zetten, waardoor mijn overstap naar Youfone mis liep. Inmiddels weken bezig om mijn aansluiting rond te krijgen, maar kom maar niet verder. Weet iemand een ingang om rechtstreeks met de afdeling overstappen van Youfone te schakelen? Het contact met de klantenservice levert helaas niets op of. Sterker nog, op aanraden van de Youfone klantenservice heb ik zelf mijn contract bij Online.nl opgezegd waardoor ik per 1 juli zonder internet zit. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Reb87 op 28-06-2024 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Reb87 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:40:
Ik ben inmiddels weken bezig om over te stappen van Online.nl naar Youfone (DSL). Door de prijsverhoging kon ik onder mijn contract bij Online.nl uit per 1 juli. Ze waren alleen even vergeten de overstapmogelijkheden weer 'open' te zetten, waardoor mijn overstap naar Youfone mis liep. Inmiddels weken bezig om mijn aansluiting rond te krijgen, maar kom maar niet verder. Weet iemand een ingang om rechtstreeks met de afdeling overstappen van Youfone te schakelen? Het contact met de klantenservice levert helaas niets op of. Sterker nog, op aanraden van de Youfone klantenservice heb ik zelf mijn contract bij Online.nl opgezegd waardoor ik per 1 juli zonder internet zit. :/
DM je adres maar even. Kan ik in ieder geval kijken of er iets staat bij KPN (als leverancier op DSL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpee
areyouben schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Ik adviseer aan iedereen die dit leest 2x na te denken of je wel klant wil worden bij dit bedrijf voor je TV abonnement. Natuurlijk is de korting leuk (met zelfs, in mijn geval gratis ESPN erbij), maar de TV kwaliteit laat naar mijn mening écht te wensen over.

[ Voor 8% gewijzigd door elpee op 29-06-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Laatst online: 19:36
Reb87 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:40:
Ook ik stap over van Online.nl naar Youfone (beide werken op het KPN netwerk). Op 28 juni zou de verbinding van Youfone actief worden. Echter, lampje op modem bleef rood branden. Youfone klantservice gaf aan dat KPN nog een actie moet uitvoeren (verbinding omzetten). Waarom heeft Youfone dat niet tijdig laten gebeuren? Zij weten immers dat de verbinding opgeleverd moet worden op 28 juni. Inmiddels 2 juli en al 5x gebeld naar Youfone, zij blijven telkens zeggen dat ze wachten op KPN en ik moet gewoon wachten, kan 3-5 dagen duren. Niet tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
Newtequser schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Ook ik stap over van Online.nl naar Youfone (beide werken op het KPN netwerk). Op 28 juni zou de verbinding van Youfone actief worden. Echter, lampje op modem bleef rood branden. Youfone klantservice gaf aan dat KPN nog een actie moet uitvoeren (verbinding omzetten). Waarom heeft Youfone dat niet tijdig laten gebeuren? Zij weten immers dat de verbinding opgeleverd moet worden op 28 juni. Inmiddels 2 juli en al 5x gebeld naar Youfone, zij blijven telkens zeggen dat ze wachten op KPN en ik moet gewoon wachten, kan 3-5 dagen duren. Niet tevreden mee.
Online wilde bij mij de verbinding niet eerder stoppen dan 1 juli. En op 1 juli is Youfone (internet only) bij mij zonder problemen actief geworden, dus erg tevreden hier.

@Barre73 heb jij enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Iemand daarnaast enig idee hoe je 2.4GHz uitschakelt op de V10A? Het lijkt erop dat je 2.4 + 5GHz tegelijkertijd actief kunt hebben of helemaal niks actief. Hierdoor zitten we alsnog 99% van de tijd op 2.4GHz 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door herrieschopper op 04-07-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
herrieschopper schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Online wilde bij mij de verbinding niet eerder stoppen dan 1 juli. En op 1 juli is Youfone (internet only) bij mij zonder problemen actief geworden, dus erg tevreden hier.

Iemand daarnaast enig idee hoe je 2.4GHz uitschakelt op de V10A? Het lijkt erop dat je 2.4 + 5GHz tegelijkertijd actief kunt hebben of helemaal niks actief. Hierdoor zitten we alsnog 99% van de tijd op 2.4GHz 8)7
Bij mij wil de verbinding bij Youfone maar niet lukken. Daarom heb ik de afsluiting bij Online.nl nog even verlengd. Vreemd, of kan het zijn dat Youfone geen internetverbinding kan overnemen omdat die van Online.nl nog steeds actief is? Online.nl en KPN zeggen dat dat wel gewoon kan, maar kan me voorstellen dat het wel invloed heeft.
Youfone zegt nu dat KPN de lijn nog moet omzetten en dat daar storing is, wellicht moet er wat gebeuren in de wijkkast (koper). KPN gebeld, die zegt eigenlijk dat er bij hun alles goed staat en dat Youfone de actie moet uitvoeren. Heen en weer gewijs. Youfone heeft een serviceticket ingeschoten bij KPN, die stuurt er dan toch maar een monteur langs. Schiet weer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
herrieschopper schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Als het goed is kan deze 2.4 en 5 afzonderlijk aan/uit zetten via de modeminstellingen. Denk via: http://192.168.2.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
Newtequser schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:13:
[...]

Als het goed is kan deze 2.4 en 5 afzonderlijk aan/uit zetten via de modeminstellingen. Denk via: http://192.168.2.254
Dat kon vroeger inderdaad maar nu lijk je maar één on/off knop voor beide frequenties te hebben :?

Goed Engels in de UI trouwens :D :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibrUZ2PRkPP1KG2_TKmN1a5K0SI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D2E7a7IzXSFNN8fanVVZBhYP.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door herrieschopper op 04-07-2024 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newtequser
herrieschopper schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:01:
[...]

Dat kon vroeger inderdaad maar nu lijk je maar één on/off knop voor beide frequenties te hebben :?

Goed Engels in de UI trouwens :D :

[Afbeelding]
Bij mij eindelijk internet van Youfone voor elkaar gekregen, ruim week later.
Heb gekeken, als het goed is zie je wel apart de schuifjes voor 2.4 en 5ghz, bij tab WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
Newtequser schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:00:
[...]

Bij mij eindelijk internet van Youfone voor elkaar gekregen, ruim week later.
Heb gekeken, als het goed is zie je wel apart de schuifjes voor 2.4 en 5ghz, bij tab WLAN.
Zou je eens een screenshot willen maken van waar je dit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt2S5MMbObtflgBiOJb0WTxjj1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlBGWM6jxE0y5DEnIT44Rmzm.png?f=fotoalbum_large
Volgens mij hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
herrieschopper schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:16:
[...]

Zou je eens een screenshot willen maken van waar je dit ziet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP7fBFuRPCD9AmvGV0Hf7Y0BVxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOTaA3mHkEqGk5Wgm6EuSRzC.jpg?f=fotoalbum_large

Tab: WLAN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
Misschien ben ik kippig aan het worden maar kun je me vertellen waar je hier precies de schuifjes ziet om het in/uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newtequser
herrieschopper schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Misschien ben ik kippig aan het worden maar kun je me vertellen waar je hier precies de schuifjes ziet om het in/uit te schakelen?
Hmm als ik nu zo kijk, kan ik niet selecteren of de 2.4/5GHz apart aan/uit kan. Waarschijnlijk kan dat niet dan. Voorheen kon ik het wel toen ik bij een ander provider zat met een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-08 13:18
Ik ben nu voor iemand met een kleine beurs opzoek naar een vaste internetverbinding.
Ik zag via een vergelijker dat Youfone op het adres 75Mbit via DSL kan leveren voor een maandbedrag(op basis van 12 maanden) van 15,75/maand(6mnd) en daarna 31,50/maand en geen aansluitkosten rekent. Glasvezel is ook aanwezig, maar dat is zo'n 10 euro per maand duurder bij de allergoedkoopste aanbieder. Kan ik ervan uitgaan dat Youfone redelijk in kwaliteit van verbinding en klantenservice is nu ze samengaan met KPN, eigenlijk zoals Telfort in het verleden? En als ze straks op dat adres koper uitzetten, zal de klant met dezelfde prijs als datzelfde Youfone DSL abonnement ook worden gemigreerd naar glasvezel?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
timmie1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:59:
Ik ben nu voor iemand met een kleine beurs opzoek naar een vaste internetverbinding.
Ik zag via een vergelijker dat Youfone op het adres 75Mbit via DSL kan leveren voor een maandbedrag(op basis van 12 maanden) van 15,75/maand(6mnd) en daarna 31,50/maand en geen aansluitkosten rekent. Glasvezel is ook aanwezig, maar dat is zo'n 10 euro per maand duurder bij de allergoedkoopste aanbieder. Kan ik ervan uitgaan dat Youfone redelijk in kwaliteit van verbinding en klantenservice is nu ze samengaan met KPN, eigenlijk zoals Telfort in het verleden? En als ze straks op dat adres koper uitzetten, zal de klant met dezelfde prijs als datzelfde Youfone DSL abonnement ook worden gemigreerd naar glasvezel?
De verbinding zal hetzelfde zijn als bij KPN, de klantenservice is gewoon nog gescheiden. Volgens mij zijn ze wel zaken aan het samenvoegen qua aanbod maar het blijft nog gescheiden.

Zodra Koper uitgaat zal je gemigreerd worden naar een nieuwe abo, en je zal ook een nieuwe prijs betalen. Bij mij kreeg ik echter wel weer een nieuw contract met weer 6 maanden 50% (dus ik heb uiteindelijk 10 maanden korting gehad tijdens 1,5 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
timmie1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:59:
Van wie is die glasvezel op dat adres?
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.