[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 19:20
anandus schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:53:
Ik heb sinds vandaag Youfone, maar ik kan de app voor mijn tv (Google Chromecast) niet vinden.

Op de website staat dat er wel gewoon een app voor is, maar het lukt me niet om hem in de store te vinden. Ik heb geen VPN oid aanstaan.

Iemand een idee?
Er staat:
'Met de Youfone TV-app kijk je al jouw favoriete programma’s waar je ook bent. Gewoon live op je smartphone of tablet.'

Dus downloaden op je mobiel of tablet en dan casten(Mits deze functie aanwezig is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
peptalk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:37:
[...]

Er staat:
'Met de Youfone TV-app kijk je al jouw favoriete programma’s waar je ook bent. Gewoon live op je smartphone of tablet.'

Dus downloaden op je mobiel of tablet en dan casten(Mits deze functie aanwezig is natuurlijk).
Dus er is geen app voor de Chromecast? Dat is balen zeg!
Heb geen zin om elke keer vanaf mijn telefoon te moeten casten als ik tv wil kijken.

Het kastje heeft Android tv, toch? Zou het mogelijk zijn daar de apk van te plukken en deze te sideloaden op de Chromecast? Heeft iemand daar ervaring mee?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

anandus schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:53:
Ik heb sinds vandaag Youfone, maar ik kan de app voor mijn tv (Google Chromecast) niet vinden.

Op de website staat dat er wel gewoon een app voor is, maar het lukt me niet om hem in de store te vinden. Ik heb geen VPN oid aanstaan.

Iemand een idee?
Het is kpn-kloon, misschien de kpn-app proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
hjs schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:26:
[...]

Het is kpn-kloon, misschien de kpn-app proberen?
youfone heeft wel de lijn van kpn en de box van kpn. maar tv platform is niet via kpn dus de kpn app zal niet werken bij youfone klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-06 20:47
Ik heb op dit moment een VDSL internet abo van KPN van 50 down/5up. In praktijk 45 down/10up met een Experiabox V10.

Ik stap over naar Youfone met ook een VDSL abo van 50 down/5 up en wss ook een Experiabox v10.

Nu Youfone KPN’s lijntje gebruikt ga ik er vanuit dat ik exact dezelfde snelheid zal blijven houden. Alleen schrik ik zojuist wat in mijn contract staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piN-6HlYliZGuKIPQrB9KtDvtI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzS4QpR1NvJ3QsLen9aJhBpD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik maak mij zorgen om de uploadsnelheid eerlijk gezegd. Wat zal ik in praktijk gaan halen denk jullie?

In mijn Experiabox zie ik nu bij KPN dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czXwmRQ_wSmKnIJNZxNUkZnGKuE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AmWCRVkwfuHbYETtgST4kgzG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door hoihoi66 op 15-10-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
De max upload wat je verbinding aankan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-06 20:47
Boerenlater schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:36:
De max upload wat je verbinding aankan gok ik.
Weet je dat zeker?
Youfone verkoopt namelijk ook een 30/3 abo en dus ook een 50/5.
Wss hebben ze grip hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52
Bij ons hadden we ook 50/5 en kregen we gewoon 50/12 mbit Youfone ADSL. Dus mogelijk knijpen ze upload niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert2401
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 13:49
hier ook youfone dsl 50 down en 10 up
de upload knijpen ze niet, hangt van je verbinding af en de afstand van je wijkkast of centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hveener
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 18:56
Mijn contract loopt af bij KPN maar zit nog te twijfelen of Youphone plus tv wat voor mij is.
Heb op dit moment KPN glasvezel 200Mbits met tv en ESPN compleet.
Maar het aanbod van KPN kost 784 euro per jaar en van een vergelijkbare Youphone 550 euro.
Maar na het lezen op dit forum twijfel ik nog kwa internet niet maar de tv oplossing van Youphone wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54

Licko

ZVDK

KillaRR schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:01:

Dus ben ik even aan het vergelijken geslagen:
[Afbeelding]
in februari waren de prijzen een stuk scherper zie ik wel. Als ik nu overstap van KPN naar Youfone is 50 Mbit na de actie periode € 43,00 in februari was dat 10 euro minder voor 100 Mbit.

Ik begrijp dat de glasvezel kwaliteit niet onder doet voor KPN dus misschien toch maar overwegen over te stappen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 14:50
Even voor een leek...is de experiabox makkelijk te vervangen door een Fritzbox 7590 zonder dat ik daar allerlei IT kennis voor nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
supercop7373 schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:26:
Even voor een leek...is de experiabox makkelijk te vervangen door een Fritzbox 7590 zonder dat ik daar allerlei IT kennis voor nodig heb?
ja zeker fritzbox heeft voor alle NL providers standaard profielen er in staan. wizard wijst zich vanzelf als je inlogt op de fritzbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

supercop7373 schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:26:
Daar instellen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irujJjgMPTkB5XAsEbX__nZpSPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpDbghho0eX4FQ9oyHat4hyV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Licko schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:01:
[...]

in februari waren de prijzen een stuk scherper zie ik wel. Als ik nu overstap van KPN naar Youfone is 50 Mbit na de actie periode € 43,00 in februari was dat 10 euro minder voor 100 Mbit.

Ik begrijp dat de glasvezel kwaliteit niet onder doet voor KPN dus misschien toch maar overwegen over te stappen.
Appels en peren. Die prijzen in februari waren voor DSL. En dat is nou eenmaal goedkoper dan glasvezel (bij Youfone dan).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Gezien het zeer beroerde aanbod van XS4ALL ga ik overstappen naar Youfone 100/100 via breedbandwinkel met gebruik van cashbackXL.

Ik ben 30/11 contractvrij. Bepaal ik zelf de overstap datum en wat is handig om te kiezen? Tussen kerst en oud nieuw lijkt me niet heel slim toch? Mocht er wat mis gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:17
Vraagjes:

Werkt de xperiabox van youfone met de zelfde instellingen als de xperiabox van kpn?

Heeft youfone zijn eigen monteurs of zijn die ook van kpn?

Van kpn glas naar youfone glas, is dit gewoon de xperiabox van de 1 omruilen voor de ander?

Alvast bedankt😊🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:20
joey82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:03:
Vraagjes:

Werkt de xperiabox van youfone met de zelfde instellingen als de xperiabox van kpn?

Heeft youfone zijn eigen monteurs of zijn die ook van kpn?

Van kpn glas naar youfone glas, is dit gewoon de xperiabox van de 1 omruilen voor de ander?

Alvast bedankt😊🙂
Ja.
Nee. Guidion/Roamler?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:17
zijn die een beetje goed/oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:20
joey82 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:05:
[...]

zijn die een beetje goed/oke?
Hangt van regio af, krijgen per opdracht betaalt dus, snel in en snel uit. Allemaal zzp die zelf hun beschikbaarheid opgeven. Soms wacht je 1 dag, soms wacht je 10 dagen. Voor een beter beeld over de gemiddelde Guidion bezoek kun je het best het thuis gedeelte van het Odido forum bekijken, na 2/3 pagina's weet je wat je kunt verwachten. Je ziet van alles voorbij komen, monteurs die dezelfde dag komen, en monteurs die over 2 weken pas ingepland worden en vervolgens een uur nadat de afspraak gepland stond komen melden dat ze een lekke band hebben. (ps, gemiddeld heeft een guidion monteur 2 a 3 lekke banden per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik ben overgestapt naar Youfone en heb een online afspraak gemaakt voor 8/1/2024 met Guidon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 13:07
Ik heb een VDSL 200 MB, (dubbele lijn) van de KPN.
Weet iemand of Youfone dit ook eventueel overneemt en 200MB kan leveren?

Ik zie het niet op de site, maar daar Youfone gebruikt van het KPN netwerk zou dit mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:56
sterremos schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:41:
Ik heb een VDSL 200 MB, (dubbele lijn) van de KPN.
Weet iemand of Youfone dit ook eventueel overneemt en 200MB kan leveren?

Ik zie het niet op de site, maar daar Youfone gebruikt van het KPN netwerk zou dit mogelijk moeten zijn?
Budget providers leveren vanwege de extra kosten doorgaans alleen een enkele lijn op vdsl dus max (110/30), voor bonding zou je bij KPN moeten blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

digitalus101 schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:20:
[...]

Budget providers leveren vanwege de extra kosten doorgaans alleen een enkele lijn op vdsl dus max (110/30), voor bonding zou je bij KPN moeten blijven.
Niet alleen kpn ;)

https://www.cheapconnect.nl/internet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:56
Dat klopt, vandaar mijn woordkeus ''doorgaans'' en ''budgetproviders''. Bonding kost 60e pm bij Cheapconnect, geen enkele reden om hen dan te kiezen boven KPN. Ze zijn duurder, vragen aansluitkosten bij een contract korter dan 2 jaar en je moet je eigen modem aansluiten. Niet noemenswaardig voor de vraagsteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:11
Komt de monteur van Guidion nou alleen de Experiabox omwisselen? Bij het maken van de afspraak moest ik ook aangeven of er een vrij stopcontact in de meterkast zit. Moet daar ook wat gebeuren?

Edit: ik heb momenteel glasvezel van KPN.

[ Voor 10% gewijzigd door klaaas op 27-11-2023 14:05 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
klaaas schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:57:
Komt de monteur van Guidion nou alleen de Experiabox omwisselen? Bij het maken van de afspraak moest ik ook aangeven of er een vrij stopcontact in de meterkast zit. Moet daar ook wat gebeuren?

Dit klinkt meer alsof ze het als nieuwe aansluiting behandelen. Met stopcontact voor de NT etc..
Misschien bellen met ze? Zo te horen kan je zelf de aansluiting ook wel omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
klaaas schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:57:

Ik vraag me hetzelfde af. Ik ga op 31 januari over, en kreeg vandaag een mail voor de Guidion afspraak.
Ik zit nu bij Online.nl (DHCP verbinding) en daarvoor bij KPN (PPPoE verbinding). Voor zover ik heb begrepen maakt Youfone gebruik van precies dezelfde instellingen als KPN, dus PPPoE.

Ik maak gebruik van een eigen modem rechtstreeks op de glasvezel kabel, dus ik vraag me echt af of ik die monteur van Guidion nodig heb.
Bij de oplevering van Online.nl was de monteur verplicht, maar hij ging direct weer weg toen hij zag dat ik alles al werkend had.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Saeverix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:29:
[...]

Ik vraag me hetzelfde af. Ik ga op 31 januari over, en kreeg vandaag een mail voor de Guidion afspraak.
Ik zit nu bij Online.nl (DHCP verbinding) en daarvoor bij KPN (PPPoE verbinding). Voor zover ik heb begrepen maakt Youfone gebruik van precies dezelfde instellingen als KPN, dus PPPoE.

Ik maak gebruik van een eigen modem rechtstreeks op de glasvezel kabel, dus ik vraag me echt af of ik die monteur van Guidion nodig heb.
Bij de oplevering van Online.nl was de monteur verplicht, maar hij ging direct weer weg toen hij zag dat ik alles al werkend had.
Ik heb een mailtje naar Youfone gestuurd. Zal hier het antwoord wel laten weten.

Hij wil.

• Saeverix
  • Nu online
klaaas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:52:
[...]

Ik heb een mailtje naar Youfone gestuurd. Zal hier het antwoord wel laten weten.
Nog geen reactie ontvangen?

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Nope. Ze geven aan dat het 5 werkdagen kan duren.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-06 22:04
Saeverix schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:29:
[...]

Hier ook van KPN glas naar Youfone glas overgegaan, monteur verplicht maar in zo'n geval eigenlijk overbodig. Wel is het in geval van problemen nodig dat je de modem van Youfone aangesloten hebt, anders hoeven ze je niet te helpen. Daarom heb ik de monteur de modem van Youfone laten 'installeren ' wat neerkomt op het swappen van modem, en aansluiten en klaar is kees. Dan weet je in ieder geval zeker dat alles werkt met dat modem. Vervolgens direct eigen modem weer teruggezet, en Youfone modem opgeborgen als reserve igv problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik ga als het goed is 8/1 van XS4ALL/KPN naar Youtone glas.

Heb nu een fritzbox 5490 waarop de glas kabel rechtstreeks is aangesloten. Ik neem aan dat de Guidion monteur bij mij wel wat werk te verzetten heeft?

Ik wil uiteindelijk een Fritz 7590 aansluiten als hij klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Inmiddels reactie van Youfone ontvangen. Er moet 'iets met het glasvezelkastje gebeuren'. Waardeloos antwoord, maar dan laat ik de afspraak wel staan.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
klaaas schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:37:
Inmiddels reactie van Youfone ontvangen. Er moet 'iets met het glasvezelkastje gebeuren'. Waardeloos antwoord, maar dan laat ik de afspraak wel staan.
als je nu kpn hebt en je gaat over na youfone gaat er niks aan je NT veranderen, Youfone gebruikt namelijk de NT's van kpn
of je moet toevallig nog oude 100mbit NT hebben dan wordt die wel omgewisseld.

Waar je nu eigenlijk tegen aan loopt is dat providers niet van elkaar kunnen zien welke type NT er hangt.
waardoor systemen zeggen monteur aansturen voor het glasvezel kastje dus het NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02
Ik ben van kpn naar youfone gegaan. Er zou een monteur moeten komen, maar heb de monteur geannuleerd. Experiabox laten hangen en gereset. Werkt al meer dan een jaar als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
De afspraak staat voor ongeveer een week na ingang abonnement. Ik ga ervan uit dat ik het gewoon aan de praat krijg en dan bel ik wel eens even.

Hij wil.

• SleutelBos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 19:43
Krijg je bij youfone vdsl bonding abonnement ook een y-kabel mee? Zoals op deze foto.

------------------------------x

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:33
SleutelBos schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:21:
Krijg je bij youfone vdsl bonding abonnement ook een y-kabel mee? Zoals op deze foto.
Bij mij wordt een 200Mbit abonnement 'gewoon' als VPLUS geleverd, dat gaat dan over één aderpaar.

• SleutelBos
wian_gn schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:43:
[...]

Bij mij wordt een 200Mbit abonnement 'gewoon' als VPLUS geleverd, dat gaat dan over één aderpaar.
Hmm ik ging ervan uit dat het bonding werd maar vplus kan dus ook.
Ik kan het nergens vinden of het bonding of vplus gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:25
Weet iemand of een KPN v12 experiabox werkend te krijgen is op een Youfone DSL lijn (internet only)? De door hun geleverde v10 WiFi is aanmerkelijk slechter dan de v12 die ik van KPN had en ivm ruimte gebrek is een eigen accespoint geen optie.

Als ik het probeer blijft het internet ledje knipperen hoewel de lijn wel sync krijgt volgens de web interface

• SleutelBos
andy88 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:10:
Weet iemand of een KPN v12 experiabox werkend te krijgen is op een Youfone DSL lijn (internet only)? De door hun geleverde v10 WiFi is aanmerkelijk slechter dan de v12 die ik van KPN had en ivm ruimte gebrek is een eigen accespoint geen optie.

Als ik het probeer blijft het internet ledje knipperen hoewel de lijn wel sync krijgt volgens de web interface
Zou in theorie gewoon moeten kunnen. Het is KPN-netwerk en vlan blijft ongewijzigd.
Misschien is het een kwestie van even wat meer tijd geven om een nieuwe WNA DHCP-lease te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:58

aerofreak

Steve Jobs

Sinds vandaag internet via Youfone. (Black Friday deal :9 ) zaterdag komt de monteur voor iets wat ik ook wel zelf kan, maar goed. :+

Heb m’n Fritzbox op het profiel van KPN Glasvezel gezet en internet werkt, nou ja soort van. Snelheid is volgens speedtest goed, echter sites als nos en tweakers laden niet op MacBook (geen enkele browser), maar YouTube/Netflix/Google werkt perfect. De nos app op de iPhone werkt ook niet, nos.nl en tweakers via safari op de iPhone werkt dan weer wel? Welke instelling zie ik over het hoofd?

[ Voor 50% gewijzigd door aerofreak op 27-12-2023 16:43 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
aerofreak schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:42:
Sinds vandaag internet via Youfone. (Black Friday deal :9 ) zaterdag komt de monteur voor iets wat ik ook wel zelf kan, maar goed. :+

Heb m’n Fritzbox op het profiel van KPN Glasvezel gezet en internet werkt, nou ja soort van. Snelheid is volgens speedtest goed, echter sites als nos en tweakers laden niet op MacBook (geen enkele browser), maar YouTube/Netflix/Google werkt perfect. De nos app op de iPhone werkt ook niet, nos.nl en tweakers via safari op de iPhone werkt dan weer wel? Welke instelling zie ik over het hoofd?
Ik ga 8/1 over. Dan komt ook de monteur van Guidion als het goed is. Aangezien ik alles Apple heb hier thuis ben ik wel even benieuwd waar e.e.a. inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:58

aerofreak

Steve Jobs

Update: Zelf de Experiabox maar even geïnstalleerd om wat dingen uit te sluiten, internet werkt, maar dit is niet de situatie zoals ik zou willen. De fritzbox is 7 jaar oud, wel vreemd dat het nu juist met het wisselen van provider problemen geeft. Heb een aantal mesh apparaten van fritzbox die nu dus niet werken, ik ga even verder troubleshooten. :|

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• supercop7373
aerofreak schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:43:
Update: Zelf de Experiabox maar even geïnstalleerd om wat dingen uit te sluiten, internet werkt, maar dit is niet de situatie zoals ik zou willen. De fritzbox is 7 jaar oud, wel vreemd dat het nu juist met het wisselen van provider problemen geeft. Heb een aantal mesh apparaten van fritzbox die nu dus niet werken, ik ga even verder troubleshooten. :|
Welke Fritz gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Vandaag via PostNL de experiabox V10 ontvangen voor de overstap maandag 8/1.

Levert Youfone nog niet de V12 uit? Of maakt het allemaal weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Laatst online: 31-08-2024
Wat heb je zelf al uitgezocht?

[ Voor 23% gewijzigd door herrieschopper op 29-12-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
supercop7373 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:03:
Vandaag via PostNL de experiabox V10 ontvangen voor de overstap maandag 8/1.

Levert Youfone nog niet de V12 uit? Of maakt het allemaal weinig uit?
Box12 is tot op hedenKPN Only.

wholesale zoals youphone als budget gebruiken v10 of v10a.

v10 is wel meest stabiele box hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik kan kiezen tussen KPN en KPN glasvezel in mijn Fritz. Neem aan dat KPN glasvezel moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

supercop7373 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:16:
Ik kan kiezen tussen KPN en KPN glasvezel in mijn Fritz. Neem aan dat KPN glasvezel moet kiezen?

[...]
Dat zou ik ook als eerste proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Het begint lekker...Monteur Guidion meld zich ziek. Daarnaast heb ik alleen een Experiabox 10 ontvangen van Youfone. Volgens hem zou ik ook een NT hebben moeten krijgen om ik nu nog rechtstreeks met zon glasvezel kabeltje op de Fritz 5490 zit.

Klopt het dat ik ook een NT zou moeten krijgen? Ik ging er toch vanuit dat hun dit bij zich moeten hebben.

Nu maar even gaan bellen om te kijken wanneer er dan iemand komt en evt langer Internet van xs4all/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:36
supercop7373 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:28:
Het begint lekker...Monteur Guidion meld zich ziek. Daarnaast heb ik alleen een Experiabox 10 ontvangen van Youfone. Volgens hem zou ik ook een NT hebben moeten krijgen om ik nu nog rechtstreeks met zon glasvezel kabeltje op de Fritz 5490 zit.

Klopt het dat ik ook een NT zou moeten krijgen? Ik ging er toch vanuit dat hun dit bij zich moeten hebben.

Nu maar even gaan bellen om te kijken wanneer er dan iemand komt en evt langer Internet van xs4all/KPN.
DIt ging bij mij ook verkeerd, geen NT gekregen terwijl ik die wel nodig had. De Guidion-monteur heeft toen een NT besteld via Youfone, maar die was van het verkeerde type. Uiteindelijk is er een KPN-monteur langsgeweest met het goede type NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
supercop7373 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:28:

Je Youfone diensten zouden gewoon moeten werken met de Fritzbox die je nog hebt. Op precies dezelfde manier als bij XS4All. Dus als de poortloze migratie vanuit KPN WBA al wel is ingezet vandaag waardoor je niet meer online bent via XS4All, dan zou dat wel kunnen werken.
En bij mijn weten stuurt Youfone geen NT's mee naar de klant, maar je kan ze natuurlijk bellen.

Welke type FTU heb je? (check onderstaande link als je het niet weet)

Barre73 in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Barre73 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:39:
[...]

Je Youfone diensten zouden gewoon moeten werken met de Fritzbox die je nog hebt. Op precies dezelfde manier als bij XS4All. Dus als de poortloze migratie vanuit KPN WBA al wel is ingezet vandaag waardoor je niet meer online bent via XS4All, dan zou dat wel kunnen werken.
En bij mijn weten stuurt Youfone geen NT's mee naar de klant, maar je kan ze natuurlijk bellen.

Welke type FTU heb je? (check onderstaande link als je het niet weet)

Barre73 in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud"
ik heb zo te zien 1 oranje en 1 witte deksel en dat komt het beste overeen met de: TY01 (ook bekend als UFTU) van Tyco met een een geel dun draadje rechtstreeks op de fritz5490

De stappen die gevolgd heb al:

1)Youfone gebeld dat ik geen NT had. Zouden ze alsnog gaan opsturen..

2)Guidion: Ik kon zelf de afspraak wijzigen naar morgen 09/01 maar het was beter om te wachten ivm spoedticket. resultaat: afspraak pas mogelijk op 10/01. :(

3)Ik wilde zeker zijn dat de monteur een NT meeneemt en dus laten terug bellen door Guidion. kreeg te horen dat voor Youfone aansluitingen de NT door Youfone opgestuurd moeten worden :(

4) Nu Youfone aan het bellen...telefoniste snapt er geen reet van (roept zelfs dat Guidion vandaag nog langs komt) en dus opnieuw bellen met de technische dienste van Youfone...ook kon ze niks zien van een bestelling voor een NT :( :( :(

Wat een ellende...

gelukkig nog verbinding (via xs4all/kpn denk ik) maar voor hoelang nog?

UPDATE 14:00 uur:

TD gebeld van Youfone. Deze gaan nu een NT opsturen. Hierdoor zal 10/01 niet gehaald gaan worden. De datum opschuiven van overstappen gaat niet meer. Resultaat zal zijn dat ik zonder internet komt te zitten. NT zelf ophalen of KPN monteur langs sturen met een Youfone NT bleken niet mogelijk.

pffffff....

[ Voor 10% gewijzigd door supercop7373 op 08-01-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
supercop7373 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:32:
[...]

ik heb zo te zien 1 oranje en 1 witte deksel en dat komt het beste overeen met de: TY01 (ook bekend als UFTU) van Tyco met een een geel dun draadje rechtstreeks op de fritz5490

De stappen die gevolgd heb al:

1)Youfone gebeld dat ik geen NT had. Zouden ze alsnog gaan opsturen..

2)Guidion: Ik kon zelf de afspraak wijzigen naar morgen 09/01 maar het was beter om te wachten ivm spoedticket. resultaat: afspraak pas mogelijk op 10/01. :(

3)Ik wilde zeker zijn dat de monteur een NT meeneemt en dus laten terug bellen door Guidion. kreeg te horen dat voor Youfone aansluitingen de NT door Youfone opgestuurd moeten worden :(

4) Nu Youfone aan het bellen...telefoniste snapt er geen reet van (roept zelfs dat Guidion vandaag nog langs komt) en dus opnieuw bellen met de technische dienste van Youfone...ook kon ze niks zien van een bestelling voor een NT :( :( :(

Wat een ellende...

gelukkig nog verbinding (via xs4all/kpn denk ik) maar voor hoelang nog?

UPDATE 14:00 uur:

TD gebeld van Youfone. Deze gaan nu een NT opsturen. Hierdoor zal 10/01 niet gehaald gaan worden. De datum opschuiven van overstappen gaat niet meer. Resultaat zal zijn dat ik zonder internet komt te zitten. NT zelf ophalen of KPN monteur langs sturen met een Youfone NT bleken niet mogelijk.

pffffff....
DM je adres eens. Ik kan zien of de migratie doorloopt of on hold staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Heb een vraag, ook al aan Youfone gevraagd maar antwoord blijft uit.
Heb nu KPN glasvezel maar wil eens overstappen naar glasvezel van Youfone.
Wat betreft het internet heb ik geen twijfels maar m.b.t. TV vwel.
Zullen de tv ontvangers ook werken indien aangesloten via switch i/p/v/ rechtstreeks op de kabel welke vanaf de router komt?
Iemand ervaring hiermee? Ik vraag dit omdat het antwoord van Youfone (waarschijnlijk) zal zijn dat het beste is om tv met rechtsreeks bekabeling aangesloten wordt.
Dit is in mijn geval niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jrn1 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:13:
Heb een vraag, ook al aan Youfone gevraagd maar antwoord blijft uit.
Heb nu KPN glasvezel maar wil eens overstappen naar glasvezel van Youfone.
Wat betreft het internet heb ik geen twijfels maar m.b.t. TV vwel.
Zullen de tv ontvangers ook werken indien aangesloten via switch i/p/v/ rechtstreeks op de kabel welke vanaf de router komt?
Iemand ervaring hiermee? Ik vraag dit omdat het antwoord van Youfone (waarschijnlijk) zal zijn dat het beste is om tv met rechtsreeks bekabeling aangesloten wordt.
Dit is in mijn geval niet mogelijk.
Youfone gebruikt geen TV van KPN maar Google TV via een Android kastje. Dat kastje hoeft alleen maar Internet te hebben dus dat werkt gewoon, ook als je dit via een switch hebt lopen.
In tegenstelling tot jouw huidige KPN die multicast streams gebruikt die een stuk gevoeliger zijn voor dat soort geintjes.

Dus kom ik meteen op de waarschuwing op basis van wat ik hier vaak las: Youfone TV is heeeel anders dan KPN TV en niet per se beter. En dan druk ik me nog heel zachtjes uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrn1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Barre73 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:49:
[...]

Youfone gebruikt geen TV van KPN maar Google TV via een Android kastje. Dat kastje hoeft alleen maar Internet te hebben dus dat werkt gewoon, ook als je dit via een switch hebt lopen.
In tegenstelling tot jouw huidige KPN die multicast streams gebruikt die een stuk gevoeliger zijn voor dat soort geintjes.

Dus kom ik meteen op de waarschuwing op basis van wat ik hier vaak las: Youfone TV is heeeel anders dan KPN TV en niet per se beter. En dan druk ik me nog heel zachtjes uit...
Ja dat begreep ik al, op zich ben ik niet ontevreden over KPN maar , de ergenis bij mij zit in het feit dat bij KPN de oude klanten ( zelf na de kortingsperiode voor nieuwe klanten) meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud40
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 23:40
Herkent iemand dit probleem?
Ik heb YoufoneTV met de android ontvanger en, pffff, dat valt niet mee.
Veel problemen, moet regelmatig alles resettten voordat de TV het doet, voornamelijk connectie problemen volgens het kastje. Maar ala met af en toe wat resetten is meestal wel beeld te krijgen.
Dat is al bloedirritant, maar heb sinds enige tijd een nieuw probleem. Als een programma is afgelopen, bijv het journaal, dan schakelt de chromecast zich meteen uit. Slaapstand en moet deze opnieuw aangezet worden, wat regelmatig niet lukt (chromecast reageert niet meer op AB) en dan blijft alleen de optie stroom eraf en opnieuw aansluiten over.
Zijn er mensen die het probleem en wellicht een oplossing weten?
Alvast bedankt
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:49:
[...]
Ik heb geen youfone TV maar een nlziet abo. Moet zeggen dat dat nu juist heel goed bevalt. App via google tv en gaan met die banaan, en (volgens mij nog altijd) goedkoper dan youfone internet+tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Nu online
Vandaag volgens planning overgestapt van Online.nl Glasvezel naar Youfone Glasvezel. Vannacht rond 5 uur is de verbinding omgezet en had ik geen internet meer.

Vanochtend het VLAN omzetten, en de verbinding via PPPoE opzetten in plaats van DHCP. En ik was weer online _/-\o_.

Alles is dus volgens het boekje verlopen, en alles werkt (inclusief IPv6). Ook is alles weer lekker snappie en snel. Ik had bij Online.nl Glasvezel toch het idee dat alles wat minder snel reageerde (de eerste response).

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Hebben jullie hier ook dat alleen de achternaam, zonder voornaam/-letters op de factuur wordt getoond? Ik kan bij mijn werkgever m'n abonnementskosten declareren als verkapte thuiswerkvergoeding, maar men eist daarbij dat het abonnement op mijn persoonlijke naam staat en niet van partner/kind/zus of iets dergelijks. Dat kan ik nu niet bewijzen zonder zelf creatief de PDF te manipuleren... Ik heb hierover gemaild met de helpdesk maar die zeggen simpelweg 'sorry maar dat kunnen we niet veranderen'... Ik vraag me daarbij nog of dit juridisch eigenlijk wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
The Third Man schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:06:
Hebben jullie hier ook dat alleen de achternaam, zonder voornaam/-letters op de factuur wordt getoond? Ik kan bij mijn werkgever m'n abonnementskosten declareren als verkapte thuiswerkvergoeding, maar men eist daarbij dat het abonnement op mijn persoonlijke naam staat en niet van partner/kind/zus of iets dergelijks. Dat kan ik nu niet bewijzen zonder zelf creatief de PDF te manipuleren... Ik heb hierover gemaild met de helpdesk maar die zeggen simpelweg 'sorry maar dat kunnen we niet veranderen'... Ik vraag me daarbij nog of dit juridisch eigenlijk wel mag.
Hier ook, voeg gewoon in het tekstvak je voorletters toe, is in 1 sec gedaan.

• leto78
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-05 17:06
Ik ben overgestapt van Odido glasvezel naar Youfone.
Oorspronkelijk had ik een T-Mobile/Odido Draytek-router met een SFP-module. Ik kocht een TP-Link MC220L en gebruikte de SFP-module die in de Draytek zat. Daarna heb ik mijn router ASUS RT-AC56U met de TP-link verbonden via een ethernetkabel.

Voordat ik naar Youfone migreerde, ontving ik van Youfone een nieuwe ZTE ONT en de Experia Box v10-router. Vanochtend had Odido mijn internet afgesloten. Dus nam ik de Youfone-router en verbond deze met de TP-Link via de ethernetkabel. Binnen 30 seconden had ik een internetverbinding. Daarna heb ik de ASUS-router opnieuw aangesloten en de WAN- en IPTV-secties geconfigureerd met behulp van deze instructies. Ik heb de MTU niet gewijzigd van 1492 naar 1500.

Nadat ik had gecontroleerd of alles goed werkte, heb ik mijn afspraak met Guidion geannuleerd.

Uiteindelijk kon ik mijn eigen apparaten gebruiken, inclusief de ONT.

• pc-mechanic
  • Laatst online: 04-06 21:20
ruud40 ,
ik ben ook overgestapt van kpn naar youfone sinds oktober en ik heb alleen freeze - vastlopers - geluid niet sync
ben al vanaf november bezig om er vanaf te komen internet en mobil prima maar android tv is echt drama
krijg wel compensatie voor tv tot mijn opzegging 22-2 maar moet helaas de resterende maanden afkopen maar dat is iets voor mijn rechtsbijstand
nu weer terug naar kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Ik lees hier dat het TV signaal van Youfone via Google tv loopt (internet).
Dus deze benodigde bandbreedte (voor het TV signaal) wordt dan van jouw bandbreedte afgesnoept?

Never mind...

'Als je TV niet aan staat, maar de TV-ontvanger wel, dan wordt het TV-signaal verstuurd naar de TV-ontvanger. Dit gaat ten koste van de internetsnelheid, afhankelijk van de beschikbare bandbreedte op de verbinding en de hoeveelheid TV-signalen die worden verstuurd'.

[ Voor 45% gewijzigd door marigo op 10-03-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopke84
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-04 23:44
Iemand ervaring met live voetbal bij Youfone? Ik heb nu Odido en daar loopt live voetbal +/- 20 seconden achter als op Ziggo en KPN.
Odido belde mij op dat dit niet op te lossen is... Dus ik wil weg bij Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
chopke84 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:38:
Iemand ervaring met live voetbal bij Youfone? Ik heb nu Odido en daar loopt live voetbal +/- 20 seconden achter als op Ziggo en KPN.
Zal niet anders zijn. Mischien wel erger dan Odido.
Providers die OTT/unicast gebruiken voor TV (dus echt via het internet signaal) lopen het meeste achter. Odido en Youfone zijn daar een voorbeeld van.
Providers met multicast TV lopen wat minder achter (KPN loopt alsnog achter op Ziggo). En DVB-C zoals Ziggo gebruikt heeft de minste vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Moet je naar het stadion, dan heb je geen vertraging. :p

Maar het minste vertraging heb je via DVB-C, dus met Ziggo, maar dan dus niet met de Next Mini ontvanger of Ziggo Go app. Maar de ingebouwde tuner van de TV of via een TV ontvanger met coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-06 22:04
pc-mechanic schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:20:
ruud40 ,
ik ben ook overgestapt van kpn naar youfone sinds oktober en ik heb alleen freeze - vastlopers - geluid niet sync
ben al vanaf november bezig om er vanaf te komen internet en mobil prima maar android tv is echt drama
krijg wel compensatie voor tv tot mijn opzegging 22-2 maar moet helaas de resterende maanden afkopen maar dat is iets voor mijn rechtsbijstand
nu weer terug naar kpn
Hier ook overstap gemaakt naar Youfone, maar met NLziet voor tv. KPN TV is wel wat fijner ivm goede afstandsbediening, maar voordeel van NLziet is dat NPO extra inbegrepen is. Het mooie is dat je NLziet kunt uitproberen voor je overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopke84
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-04 23:44
Dank voor de reacties. Ik ga mij eens beraden :)

Voor Live thuiswedstrijden ga ik al naar het stadion ;-) betreft dus echt uitwedstrijden en overige voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
stroom schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:57:
[...]

Hier ook overstap gemaakt naar Youfone, maar met NLziet voor tv. KPN TV is wel wat fijner ivm goede afstandsbediening, maar voordeel van NLziet is dat NPO extra inbegrepen is. Het mooie is dat je NLziet kunt uitproberen voor je overstapt.
Hier ook zeer tevreden met NLziet, terugkijken op de meeste zenders zonder reclame ook, een verademing. Enige minpuntje is dat voor ESPN je een officieel tv-abo nodig hebt, dus tv via nlziet betekent geen mogelijkheid tot abo daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Laatst online: 31-08-2024
Herkenbaar. Vooral erg "leuk" wanneer je op oudejaarsavond met familie naar het aftelmoment kijkt en (volgens de tv) om 23:59:45 overal het vuurwerk al de lucht in gaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 12:33
Ik heb nu glasvezel van KPN en zit te denken om over te stappen naar glasvezel van Youfone. Dit om geld te besparen. TV wil ik van NLZiet. Dus het gaat puur om het Internet. Ik wil mijn Fritzbox 5790 AX blijven gebruiken.
Wat zijn de ervaringen van glasvezel van Youfone? Ga ik er op achteruit kwa verbinding ten opzichte van KPN of is het gelijkwaardig? Ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 15:45
nietorigineel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Enige minpuntje is dat voor ESPN je een officieel tv-abo nodig hebt, dus tv via nlziet betekent geen mogelijkheid tot abo daar.
Als je daar 15euro voor over hebt (nog goedkoper dan bij Ziggo als aanvullend pakket) dan kun je dit via canal+ afnemen. Heb je meteen wat extra tv zenders erbij. Als je NLZiet alleen voor live tv zou gebuiken kun je met alleen canal+ ook uit de voeten.

Al zie ik.dat tv bij youfone ook 15euro is met espn dus dat is dan nog eenvoudiger...

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 22-03-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik probeer te kijken wat youfone kost maar die website is nogal vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQ3FIbTRVJS8AkgqsXr6QHMa4Zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUiRnIX2eHKLBlRXDAhfFTLb.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat dat ik 1Gbit kan krijgen maar kan alleen 50Mbit (lijkt dsl snelheid op deze locatie) krijgen. Gaat blijkbaar iets fout met deze wijk (Primevest glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 13:53
BORG schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:36:
Ik heb nu glasvezel van KPN en zit te denken om over te stappen naar glasvezel van Youfone. Dit om geld te besparen. TV wil ik van NLZiet. Dus het gaat puur om het Internet. Ik wil mijn Fritzbox 5790 AX blijven gebruiken.
Wat zijn de ervaringen van glasvezel van Youfone? Ga ik er op achteruit kwa verbinding ten opzichte van KPN of is het gelijkwaardig? Ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben een tijdje terug overgestapt van XS4ALL (kpn dus) 50/50 naar Youfone 200/200. Eigen Fritzbox gehouden. Verbinding is niet verbroken geweest, maar toen de monteur kwam wel even het modem van Youfone getest of dat werkte. Ik heb de instelling van de Fritzbox zelfs niet aangepast (Youfone gaat via KPN netwerk volgens mij)

Ik had mijn abo afgesloten via Breedbandwinkel want die hadden toen een aanbieding/cashback. Daar ging wel wat mis, want ze hadden de order bij Youfone ingeschoten en daarbij aangegeven dat ik bij Freedom zat en niet bij xs4all. Youfone kon daar niets meer aan veranderen dus alles moest overnieuw. Dit heeft Breedbandwinkel toen netjes opgelost al was het wat gedoe.

De klantenservice van Youfone is niet geweldig vergeleken met KPN/Xs4all, maar het prijsverschil was aanzienlijk. De verbinding is eigenlijk gewoon stabiel en ik merk geen verschil met xs4all/kpn.

[ Voor 3% gewijzigd door musicpixel op 22-03-2024 13:30 ]

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jongetje schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:25:
Ik probeer te kijken wat youfone kost maar die website is nogal vreemd.

[Afbeelding]

Er staat dat ik 1Gbit kan krijgen maar kan alleen 50Mbit (lijkt dsl snelheid op deze locatie) krijgen. Gaat blijkbaar iets fout met deze wijk (Primevest glasvezel).
Browser gesloten en opnieuw geopend en opeens glasvezel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9xxTkf9eDVoTsZkYAStyyipHOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USRqyIiJMpMKNsQfTrF4MbgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Gevonden:
- Via de homepage op thuis klikken glasvezel aanbod
- Via het menu internet + tv is dsl aanbod (bij mij)

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 22-03-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:47
Even mijn ervaring delen, vorige week een gratis upgrade gekregen van vdsl naar glasvezel.
Ik had voorheen ~100mbit/30mbit via vdsl en heb nu ~130mbit/100-200mbit op glasvezel. (down/up)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59
BORG schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:36:
[...]
Wat zijn de ervaringen van glasvezel van Youfone? Ga ik er op achteruit kwa verbinding ten opzichte van KPN of is het gelijkwaardig? [...]
Het gaat over precies dezelfde infrastructuur als internet van KPN zelf. Zie ook ThinkPad in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie" en de posts daar onder.

Technisch zou je dus geen enkel verschil moeten merken, alleen qua klantenservice en dat soort dingen wellicht.

Youfone wordt binnenkort ingelijfd door KPN overigens: nieuws: KPN mag Youfone overnemen en behoudt vooralsnog merknaam

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2024 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPad schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Het gaat over precies dezelfde infrastructuur als internet van KPN zelf. Zie ook ThinkPad in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie" en de posts daar onder.

Technisch zou je dus geen enkel verschil moeten merken, alleen qua klantenservice en dat soort dingen wellicht.

Youfone wordt binnenkort ingelijfd door KPN overigens: nieuws: KPN mag Youfone overnemen en behoudt vooralsnog merknaam
Voor de volledigheid: Dat geldt dan voor je internetverbinding en de performance daarvan.

Wat het TV deel betreft is er een heel groot (negatief) verschil qua beleving en gebruiksgemak.
De overname door KPN heeft (nog) geen gevolgen voor de diensten van Youfone. Wellicht volgend jaar of later, maar voor nu maakt dat even niet uit. Vooralsnog wordt het een Solcon-achtige constructie. Eigendom van KPN BV maar zelfstandig opererend binnen het concern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:44
ocwil schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:12:
Even mijn ervaring delen, vorige week een gratis upgrade gekregen van vdsl naar glasvezel.
Ik had voorheen ~100mbit/30mbit via vdsl en heb nu ~130mbit/100-200mbit op glasvezel. (down/up)
Hier vergelijkbare ervaring:
Gisteren omgezet van vdsl naar glasvezel.
Down is ca. 120mbit
Up is ca. 160mbit

Prima :9~

Even afwachten of dat zo blijft of dat de snelheden nog wat geknepen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Afgelopen nacht ook overgezet van KPN naar Youfone. Alles draaide nog vanochtend. :)
Een nieuw IP adres gekregen en de TV van KPN werkt ook nog; dat zal binnenkort wel over zijn.

Het installeren van de TV van Youfone was zo geregeld.

Tot nu toe een goede ervaring en het scheelt ook weer in de maandlasten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook weer tijd voor het jaarlijkse rondje internet vergelijken. Sinds vorig jaar hebben we NLZiet + Internet Only van Ziggo. Dat bevalt uitstekend. Maar 47 euro per maand en leuren om korting, daar heb ik geen zin meer in.

Dus overstappen is dan de makkelijkste weg, Youfone ken ik als budgetmerk, dus daarom wel een beetje huiverig voor de aansluiting, maar ik begrijp dat het nu al de infra van KPN gebruikt en straks zelfs KPN wordt (als onderdeel van het bedrijf). Dan zou er ook een kans bestaan dat de prijzen omhoog gaan en dus interessant om snel een keuze te maken.

Meer mensen van Ziggo naar Youfone gegaan en wat zijn de ervaringen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
THE_BASE schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:58:
Hier ook weer tijd voor het jaarlijkse rondje internet vergelijken. Sinds vorig jaar hebben we NLZiet + Internet Only van Ziggo. Dat bevalt uitstekend. Maar 47 euro per maand en leuren om korting, daar heb ik geen zin meer in.

Dus overstappen is dan de makkelijkste weg, Youfone ken ik als budgetmerk, dus daarom wel een beetje huiverig voor de aansluiting, maar ik begrijp dat het nu al de infra van KPN gebruikt en straks zelfs KPN wordt (als onderdeel van het bedrijf). Dan zou er ook een kans bestaan dat de prijzen omhoog gaan en dus interessant om snel een keuze te maken.

Meer mensen van Ziggo naar Youfone gegaan en wat zijn de ervaringen?
Wij gingen van Ziggo naar Youfone, voordeel is dat via glasvezel de ping lager is. Daarnaast een Android tv kastje met Chromecast erbij en geen kabels omdat het via wifi werkt. TV heeft wel een flinke de vertraging. We hebben 100/100 maar in de praktijk meer richting 150/300, elke keer met speedtest grof hogere upload en download stabiliseert wel bij bestanden van 10gb richting 100mb maar wel ruim er boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:44
-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door Diedo70 op 02-04-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 09:26
Ik heb internet en TV van Youfone. Opzich ben ik niet perse ontevreden, echter vind ik de beeldkwaliteit van TV een beetje tegenvallen, met name bij sportwedstrijden: korrelig beeld, (lage bitrate?). Is dit gewoon de kwaliteit waar ik aan moet wennen (volgens mij is de kwaliteit van TV bij elk abonnement hetzelfde namelijk), of kan de kwaliteit verbeterd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@elpee Het enige dat je kunt doen is TV via bijv. NLZiet kijken. Het abonnement maakt niet uit de voor beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
jongetje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:34:
@elpee Het enige dat je kunt doen is TV via bijv. NLZiet kijken. Het abonnement maakt niet uit de voor beeldkwaliteit.
Wat houdt NLziet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Grappig, wist niet dat ze ook een extra pakket hadden tegenwoordig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Dankje. Maar in dat geval zou ik geen TV abonnement hebben hoeven afsluiten. Het aanbod van NL-ziet is ook wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
elpee schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:02:
[...]

Dankje. Maar in dat geval zou ik geen TV abonnement hebben hoeven afsluiten. Het aanbod van NL-ziet is ook wat beperkt.
Dat hangt er ook vanaf welke zenders/programma's je kijkt. Zou voor mij prima zijn, maar is voor mij op dit moment handiger om het via mijn provider te hebben in een pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Shadow_Agent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:20:
nu een weekje youfone TV en ben weinig positief :(

- Geluid en beeld loopt niet synchroon (opgelost door in m'n receiver een delay te configureren maar irritant is het wel)
Ik weet dat dit bericht uit 2019 stamt. Maar gezien mijn interactieve TV ook niet synchroon loopt ben ik benieuwd naar hoe je een delay configureert in je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
elpee schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 03:27:
[...]

Ik weet dat dit bericht uit 2019 stamt. Maar gezien mijn interactieve TV ook niet synchroon loopt ben ik benieuwd naar hoe je een delay configureert in je receiver.
Verschilt een beetje per merk/model receiver, de handleiding van dat ding gaat je daarbij verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Niet online
Heeft Youfone ook een app voor de tv of moet je per se een kastje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-06 15:22
Wellicht dat iemand een idee heeft hoe dit in elkaar steekt en of het wettelijk gezien mag:
Ik ga verhuizen en moet mijn internet abonnement meenemen van Youfone (50mb). Zit halverwege het jaarcontract maar ze willen mijn contract bij verhuizing weer met 1 jaar verlengen. Dus de datum dat ik op het nieuwe adres ben aangesloten, geldt dan als 1e dag van het nieuwe contract.
Mag dit? Dat ik het contract mee moet/mag nemen vind ik prima, maar wil niet weer een extra jaar aan vast zitten. Heb liever dat ik mijn contract uitdien en tzt kijk wat mijn opties zijn maar daar wilt Youfone niet in mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Kal1mar1 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:23:
Wellicht dat iemand een idee heeft hoe dit in elkaar steekt en of het wettelijk gezien mag:
Ik ga verhuizen en moet mijn internet abonnement meenemen van Youfone (50mb). Zit halverwege het jaarcontract maar ze willen mijn contract bij verhuizing weer met 1 jaar verlengen. Dus de datum dat ik op het nieuwe adres ben aangesloten, geldt dan als 1e dag van het nieuwe contract.
Mag dit? Dat ik het contract mee moet/mag nemen vind ik prima, maar wil niet weer een extra jaar aan vast zitten. Heb liever dat ik mijn contract uitdien en tzt kijk wat mijn opties zijn maar daar wilt Youfone niet in mee
Ik heb uit nieuwsgierigheid even voor je zitten zoeken op de website van Youfone. Nergens in hun AV of in het tarievenoverzicht wordt deze voorwaarde genoemd. Het lijkt me dan ook de moeite waard om dit niet te accepteren en hen meer formeel te laten weten dat je bereid bent het abonnement mee te verhuizen voor de resterende duur van het contract, maar meer niet.

Is het wettelijk toegestaan? Voor zover ik weet wel (Tweak deed het ook altijd) maar dan moet het uiteraard wel ergens vermeld staan voor de klant en bekend zijn VOORDAT de klant een abonnement afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Kal1mar1 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:23:
Ze kunnen je niet verplichten om het abonnement mee te verhuizen. Maar volgens mij kun jij ze ook niet verplichten om binnen de contracttermijn met je mee te verhuizen. Je hebt een abonnement afgesloten met een minimale looptijd op een bepaald adres en zij willen dat je dit gedurende de hele looptijd van ze afneemt.

Dat je gaat verhuizen is volgens mij geen reden om een abonnement binnen de looptijd op te kunnen zeggen. Ik kan er niets over terugvinden in de voorwaarden en volgens mij is hier ook geen wetgeving over.
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.