Kan dit zonder meer? Ik snap de vrije modemkeuze regelgeving maar hoe simpel is dit in de praktijk ? Zijn er zaken waar ik, in jullie wijsheid, rekening mee kan/moet houden ?
Bij glas is het wellicht nog simpeler omdat je router geen DSL modem functionaliteit hoeft te hebben.
Een Fritz scoren is geen probleem, als je qua profiel in de wizard maar kiest voor KPN (aangezien Youfone 100% KPN profiel gebruikt voor internet)..
Jorissie87 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:03:
Ik switch ieder jaar van VDSL aanbieder (internet+tv) en zit dit jaar bij Youfone. Ik tel de dagen af tot ik weer kan overstappen. Internet is gewoon prima (100mbit) maar de TV is echt drama! Ik kijk niet vaak TV en als ik dan kijk wil ik vaak iets terugkijken van eerder die dag of de dag ervoor, nou vergeet het maar. Vaak random de melding dat terugkijken op dat moment niet mogelijk is (terwijl datzelfde programma een paar uur daarvoor nog wel te bekijken was). Of zoals gisteren dat je halverwege een uitzending bent en hij ineens random terugspringt naar het begin.. Met terugkijken op de commerciele omroep kun je ook niet vooruitspoelen dus kon het eerste halfuur gewoon opnieuw kijken..
Dat kan ik me goed voorstellen met zo'n Google TV doos. En niet vergeten dat onstellend trage zappen van die box, met een extra abo kan je wel terugkijken maar niet bij het basisabo.
Met de NPO app kan je gelukkig wel terugkijken op je smartTV of streamen vanaf een laptop bijv.
Voor de commercielen is er weer www.kijk.nl waarop je kan terugkijken en streamen naar TV.
Maar wil je TV kijken is Youfone erg slecht. Scheelt ook maar een paar euro per maand met de KPN. Die geeft wel goede TV. Ik ga in december weer vlot vertrekken bij YOuEllende. Ik switch ieder jaar van glasvezelaanbieder/providers.
Wat maakt dat jij het het idee krijgt dat dit niet gebeurd?
Ik wil zulke zaken altijd weten voordat ik ineens ergens aan vast zit wat ik niet wil.
Je hebt een lopend contract dat gaat door als de termijn verstreken is. Pas als je zelf aangeeft iet anders te willen ga je ook een nieuwe termijn aan.
Het internet werkte aan het begin goed maar wat een gedoe met de klantenservice.
Sinds november vorrig jaar dsl van youfone, vervolgens werd hier in december glasvezel aangelegd maar geen abbonement op genomen omdat ik net was overgestapt naar een andere provider. In april begint internet raar te doen (hoge ping, snelheid nog maar 30-50Mb/s ipv 100Mb/s (testen zijn bedraad over CAT 6 kabel en haal tussen computers op het netwerk 1Gbit)) komt eind juni een monteur maar die kan niets doen ik zit te ver van de centrale af.
Augustus krijg ik een aanbieding om abbo te verlengen en ik pas het aan naar glasvezel met het idee dat dit zo snel mogelijk zal worden aangesloten (mijn fout want dsl loopt gewoon minimaal een jaar) maar ze laten me al wel een afspraak inplannen met monteur voor glasvezel waardoor ik denk dat dit ook echt dan word aangesloten. Monteur komt en kan niets doen want de spullen zijn er niet, bellen daarna op met youfone en die geven aan dat glasvezel pas per 1 november zal werken en ik kan de verlenging ook niet meer annuleren want de 2 weken bedenktijd zijn al voorbij. Ik wacht tot 1 november kastje voor glasvezel komt binnen sluit vandaag alles aan het werkt nog niet. Kijk op "my.youfone.nl" staat er ineens dat ik pas per 1 december glasvezel heb bel je op met de klantenservice kunnen ze weer niets doen en reageren ze ook nog verbaast als je geirriteerd bent. Ondertussen 3 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice en 2 halve dagen vrij genomen omdat er monteurs langs komen en zit nog steeds met een trage internetverbinding.
RAAF12 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:54:
Dat kan ik me goed voorstellen met zo'n Google TV doos. En niet vergeten dat onstellend trage zappen van die box, met een extra abo kan je wel terugkijken maar niet bij het basisabo.
Met de NPO app kan je gelukkig wel terugkijken op je smartTV of streamen vanaf een laptop bijv.
Voor de commercielen is er weer www.kijk.nl waarop je kan terugkijken en streamen naar TV.
Maar wil je TV kijken is Youfone erg slecht. Scheelt ook maar een paar euro per maand met de KPN. Die geeft wel goede TV. Ik ga in december weer vlot vertrekken bij YOuEllende. Ik switch ieder jaar van glasvezelaanbieder/providers.
A.h.v. reacties, o.a. binnen dit topic, had ik al beslist dat het TV aanbod niet via Youfone zelf zou gaan. Het uitgebreide Ziggo pakket, wat wij eerst hadden, was simpelweg aan mij niet besteed (ik ben nu alleen).
Daarom was ik in het recente verleden al een Nlziet en Canal Digitaal abonnement aangegaan, of één van beiden (of anders beiden), een alternatief zou kunnen zijn voor Ziggo (bij een overstap). Voor mij is dit het geval, ik gebruik Youfone glas internet only, en daarnaast nu nog die beide pakketten. Omdat ik niet de enige ben binnen het gezin die deze gebruiken heb ik ze ook nog beiden.
Over het internet aanbod van Youfone niets te klagen, dat draait probleemloos.
Morgen stap ik over van KPN naar Youfone. Het installatiepakket heb ik netjes ontvangen. Ik heb van KPN niks vernomen over het terugsturen van de oude apparatuur. Hebben andere dezelfde ervaring?
Morgen stap ik over van KPN naar Youfone. Het installatiepakket heb ik netjes ontvangen. Ik heb van KPN niks vernomen over het terugsturen van de oude apparatuur. Hebben andere dezelfde ervaring?
Na een aantal dagen krijg je een doos opgestuurd waarin je alles terug kunt sturen tenminste zo ging het bij mij.
Wie van jullie heeft er Youfone als provider en een Android smart TV?
De vraag is dus, bestaat er een smart TV APP (voor android TV) voor Youfone?
Ik lees op hun website wel dat ze android TV hebben echter dat zit in een 'kastje' wat je krijgt als je dus TV neemt, maar gezien ik dus al een Android (smart) TV heb heb ik voldoende aan alleen de APP die zei gebruiken op dit android kastje...
Als ik de vraag neer leg bij Youfone support krijg ik allemaal ontwijkende antwoorden, zoals kijk in de appstore... Ik zie wel een app staan alleen weet niet of dat dus de app is, momenteel heb ik dus ook nog geen Youfone verbinding (ik onderzoek/overweeg het nog).
Dus wie van de Youfone gebruikers weet of er dus een smart TV app (voor android) is en werkt deze dan hetzelfde als dat 'losse android kastje' wat je erbij krijgt als je TV neemt van hun?
Het kastje heeft Android TV en moet worden aangemeld als er een TV abo wordt afgesloten dus ik denk niet dat je met een losse Android app verbinding maakt. Je kan wel vanaf een TV app op je telefoon casten/streamen naar de TV toe.
@rob3rt, er is geen aparte app voor Android/Google TV, enkel voor mobiel en tablet. Via de Play Store is te zien op welke (geregistreerde) apparaten de app installeerbaar is. Voor mij enkel de Pixel, de overige apparaten (allemaal officieel Android/Google TV, en het zijn er inmiddels aardig wat), zijn niet geschikt, zegt de Play Store.
Ik heb de mail gekregen van Youfone dat de nieuwe factuur klaar staat, normaal negeer ik die, maar nu las ik een ertussen gemoffeld zinnetje:
"Op 1 februari passen we de inflatiecorrectie toe. Hierdoor verandert jouw maandbedrag vanaf 1 februari. Klik hier voor meer informatie."
En volgens die site mogen ze dit zomaar doen, zelfs zonder dat je mag opzeggen, omdat dit hun algemene voorwaarden staat.
Weet iemand of dat werkelijk zo is? Of kan ik dit ergens melden?
Ik wil het liefst nu opzeggen.
Truus01 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:51:
Ik heb de mail gekregen van Youfone dat de nieuwe factuur klaar staat, normaal negeer ik die, maar nu las ik een ertussen gemoffeld zinnetje:
"Op 1 februari passen we de inflatiecorrectie toe. Hierdoor verandert jouw maandbedrag vanaf 1 februari. Klik hier voor meer informatie."
En volgens die site mogen ze dit zomaar doen, zelfs zonder dat je mag opzeggen, omdat dit hun algemene voorwaarden staat.
Weet iemand of dat werkelijk zo is? Of kan ik dit ergens melden?
Ik wil het liefst nu opzeggen.
Als dit daadwerkelijk in de algemene voorwaarden staat die op jou van toepassing zijn, en je zit nog in je eerste termijn, dan mag je inderdaad niet opzeggen.
Val je nog onder de oude voorwaarden (voor 1 februari 2021), of ben je inmiddels uit de eerste contracttermijn, dan mag je wel opzeggen (dat had je dan sowieso wel gemogen).
[Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 15-12-2022 11:27]
Klopt het dat Youfone nog steeds op het KPN profiel zit? (Vlan 6 met pppoe)
Vorig jaar namelijk van KPN naar Youfone gegaan en niks hoeven te wijzigen in m'n eigen router (Edgerouter X SFP). Straks ga ik weer van Youfone naar KPN (vanwege 6 maandan half geld). Hoop dat ik dan weer niks hoef te wijzigen.
[Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 15-12-2022 13:29]
Wel mooi 3 maanden viaplay cadeau gekregen, bij Ziggo kreeg ik nooit wat. Mocht laatst ook premium tv proberen. Niet dat ik tv kijk maar was wel makkelijk met NL
Vorig jaar namelijk van KPN naar Youfone gegaan en niks hoeven te wijzigen in m'n eigen router (Edgerouter X SFP). Straks ga ik weer van Youfone naar KPN (vanwege 6 maandan half geld). Hoop dat ik dan weer niks hoef te wijzigen.
Dat kan ook alleen maar omdat KPN zoiets aanbiedt als Whitelabel Wholesale. Waarbij een provider dus de hele internetdienst inkoopt bij KPN. Met dezelfde instellingen en min of meer dezelfde router (alhoewel KPN altijd 1 nieuwere versie aanbiedt dan een Wholesale partij).
Youfone (en Budget) zijn onder andere partijen die dit zo afnemen zodat ze zelf echt bijna niets hoeven te regelen. Vandaar dat ze onderling zo makkelijk uitwisselbaar zijn met elkaar en met KPN zelf.
in het modem staat 109593kbps en daar is hij ook op getraind.
echter blijf ik steken op 94Mbps. is dit een limitatie of zou ik meer mogen verwachten?
upload is overigens 33925Kbps (trained) in modem en geeft 29.6Mbps aan
Is je LAN poort toevallig geknepen op 100Mb/s of heb je ook TV (indien je dat hebt) aan staan?
Kan mij niet voorstellen dat Youfone de verbinding exact op 100Mb/s afknijpt, maar als ze dat wel doen, dan is 94Mbit inderdaad het maximaal (overhead is rond de 6%)
[Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 29-12-2022 19:17]
Ik ben ook van plan om 50Mbit/s te nemen over glasvezel. Zijn er mensen die met glasvezel en het 50Mbit/s abonnement ook echt maximaal 50Mbit/s binnen krijgen? Of is dat standaard altijd meer?
@herrieschopper Vroeger kreeg je nog wel eens per ongeluk meer, maar volgens mij is dat al een tijdje niet meer zo. Sinds eind vorig jaar, begin dit jaar is er een "update" gekomen; je kreeg toen ook IPv6. Sindsdien is het volgens mij ook gedaan met verbindingen die per ongeluk hogere snelheden hebben.
...is dit een limitatie of zou ik meer mogen verwachten?
Hier vrijwel hetzelfde fenomeen. Er is een cap van 100 Mbit en dan gaat daar effectief nog de overhead vanaf.
Dat in ongeveer 5-7%. En dan kom je ongeveer uit op jouw waardes.
Upload staat vrij. Geen cap en daar zie je alleen de overhead die ervan af gaat.
Klopt dus ook aardig.
Vorige provider was Budget en daar was hetzelfde aan de hand. Niks bijzonders dus.
in het modem staat 109593kbps en daar is hij ook op getraind.
echter blijf ik steken op 94Mbps. is dit een limitatie of zou ik meer mogen verwachten?
upload is overigens 33925Kbps (trained) in modem en geeft 29.6Mbps aan
Heb hetzelfde abonement en haal zelf 103/31 volgens speedtest. Heb daarnaast nog een aantal iot aparaten die mogelijk nog ietsje bandbreedte wegsnoepen. Misschien is je hardware ergens de bottleneck?
Heb hetzelfde abonement en haal zelf 103/31 volgens speedtest. Heb daarnaast nog een aantal iot aparaten die mogelijk nog ietsje bandbreedte wegsnoepen. Misschien is je hardware ergens de bottleneck?
niet dat ik weet.
ik heb na een aantal keer restarten nu 98.04Mbps/32.56Mbps.
ik had ook nog een oud T-Mobile modem liggen (HG659) en die doet 101.34Mbps echter met maar 19Mbps upload
Verschil in chipset kan het zijn. Of de lijn die zichzelf nog langzaam aan het finetunen is. Als het langzaamaan omhoog kruipt niks mee doen en lekker zo laten.
Denk dat het nog best wel eens de 100 gaat aantikken
Zeker niet continue de boel iedere keer herstarten. Dit kan dan als een verstoring worden gezien door de wijkcentrale waardoor je nog langer op een iets hogere snelheid kan wachten. Tegenwoordig zal het wel wat minder extreem zijn dan eerst. Als je “Vroegah” kort achter elkaar de lijn meerdere malen verbrak, dan werd je verbinding gelijk in snelheid naar beneden gezet totdat de lijn weer minimaal 10 dagen stabiel was.
[Voor 50% gewijzigd door krakendmodem op 30-12-2022 21:27]
Ik ben ook van plan om 50Mbit/s te nemen over glasvezel. Zijn er mensen die met glasvezel en het 50Mbit/s abonnement ook echt maximaal 50Mbit/s binnen krijgen? Of is dat standaard altijd meer?
Net weer overgestapt van Youfone naar KPN 71down en 91up. Het schommelt al een jaartje of 5 rond die waardes. Is altijd hoger dan het 50/50 abo. Maar ik zit in een ouwemensen buurt misschien maakt dat wat uit.
Sinds enige tijd ervaar ik met tv kijken dat het om de 10-20 seconde de beeldkwaliteit omlaag gaat. Dit duurt 3-4 seconde en dan is het beeld weer goed, dan weer slecht, etc.
Alsof de stream gedownscaled wordt omdat de verbinding niet goed is.
Er loopt een onderzoek bij youfone maar zij kunnen tot nu toe niks vinden, lijn is goed, signaal is goed. Stream ik via de youfone app via chromecast (naar de amino ontvanger) dan is het beeld gewoon goed.
Heeft iemand dit ook (gehad) en een eventuele oplossing?
Net weer overgestapt van Youfone naar KPN 71down en 91up. Het schommelt al een jaartje of 5 rond die waardes. Is altijd hoger dan het 50/50 abo. Maar ik zit in een ouwemensen buurt misschien maakt dat wat uit.
Het is overal zo. Bij alle providers die KPN internet resellen.
Hier hetzelfde. Ook 70/90.
DSL zelfde verhaal. 100/10 is vaak gewoon 100/30. Zolang de pijp naar je huis het aankan krijg je altijd net ietsje meer dan op papier staat.
Mag ik er vanuit gaan dat deze blijven werken wanneer ik een Experia v10 of v10A via Youfone in gebruik neem? Youfone geeft geen garantie als ik hier naar vraag. Iemand ervaring mee?
De ervaringen met TV van Youfone lijken wat minder positief te zijn lees ik hier en daar. Waar moet ik rekening mee houden?
Mag ik er vanuit gaan dat deze blijven werken wanneer ik een Experia v10 of v10A via Youfone in gebruik neem? Youfone geeft geen garantie als ik hier naar vraag. Iemand ervaring mee?
De ervaringen met TV van Youfone lijken wat minder positief te zijn lees ik hier en daar. Waar moet ik rekening mee houden?
Als je niet super veel TV kijkt, zou ik NLZiet oid nemen Vorig jaar de combi Youfone en NLZiet gehad, dat beviel erg goed. Wbt wifi geen ervaring mee, maar je zou denken van wel. Je krijgt de 10A waarschijnlijk, welke gelijk is aan die van KPN. Technisch krijg je exact de zelfde verbinding. In het verleden kreeg je een 'white label' (vm Telfort) verbinding. Maar dat is niet meer het geval.
Kun je met de Youfone afstandsbediening direct zappen naar een voorkeuzenummer?
De afstandsbediening heeft cijfertoetsen, maar ik meen gelezen te hebben dat je alleen via een app kon zappen. Of via spraakbesturing. Dat kan voor sommige oudere klanten te ingewikkeld zijn.
2 jaar geen problemen gehad met Youfone vast internet maar sinds enkele weken meerdere keren per dag dat de complete verbinding er enkele minuten uit ligt, met een rood lampje bij het experia v10 router bij 'internet'; router uit/aan, 'herstel' knop en apparaten loskoppelen helpt niet.. meer mensen last van? 🤔
De afstandsbediening heeft cijfertoetsen, maar ik meen gelezen te hebben dat je alleen via een app kon zappen. Of via spraakbesturing. Dat kan voor sommige oudere klanten te ingewikkeld zijn.
Beetje laat antwoord.. Ja je KAN via een app zappen en je KAN met spraakbesturing werken maar het moet niet.
Je kan uiteraard ook gewoon de toetsen gebruiken. Zie uitleg toetsen hieronder:
Goedemiddag! Ik zit enorm te twijfelen om TV/internet van youfone te nemen. Ik zit denk al 10 jaar bij Ziggo. Maar door de prijsstijgingen en het uitkleden van het sportaanbod, is het niet zo gek om is verder te kijken.
Ik kwam op een paar deals uit. Waaronder een sim only abonnement wat ik gelijk heb afgesloten. Maar ook voor TV/internet is het prijsverschil met Ziggo zo groot, dat ik me afvraag waarom ik zoveel betaal.. Ik betaal nu bij ziggo bijna 85.- euro p/m voor een pakket wat bij youfone 49.- zou kosten en de eerste 6 maanden slechts 29.-
Het betreft Standaard internet 100/10 met TV Comfort en gratis ESPN compleet.
De reden om bij Ziggo te blijven is simpel, omdat het gewoon werkt. Ben erg tevreden.
Ik lees niet veel problemen bij Youfone. Alleen zou ik voetbal wel graag live kijken en niet met een minuut of 2 vertraging. Verder kijk ik niet vaak naar standaard TV, maar ik verwacht wel gewoon beeld met vergelijkbare kwaliteit. Iemand wat recente ervaringen? Of zelf de overstap gemaakt?
Afgelopen week is mijn (jaar)contract bij Youfone VDSL internet+TV afgelopen. Ik heb net een overstap naar Online aangevraagd om weer gebruik te kunnen maken van een nieuwe welkomstactie. Ik heb bewust wel gekozen voor een TV-ontvanger (2,50 per maand extra) omdat ik dat prettiger vind werken dan een app. Ben blij dat ik van Youfone af ben, de afgelopen maand had ik heel veel last van haperend beeld en dat ik programmas niet terug kon kijken (foutmeldingen) terwijl dat wel zou moeten. Ik verwacht geen wonderen van een andere prijsvechter die gebruik maakt van dezelfde infra, maar veel slechter dan Youfone zal het niet worden.
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:52:
Goedemiddag! Ik zit enorm te twijfelen om TV/internet van youfone te nemen. Ik zit denk al 10 jaar bij Ziggo. Maar door de prijsstijgingen en het uitkleden van het sportaanbod, is het niet zo gek om is verder te kijken.
Ik kwam op een paar deals uit. Waaronder een sim only abonnement wat ik gelijk heb afgesloten. Maar ook voor TV/internet is het prijsverschil met Ziggo zo groot, dat ik me afvraag waarom ik zoveel betaal.. Ik betaal nu bij ziggo bij 85.- euro p/m voor een pakket wat bij youfone 49.- zou kosten en de eerste 6 maanden slechts 29.-
Het betreft Standaard internet 100/10 met TV Comfort en gratis ESPN compleet.
De reden om bij Ziggo te blijven is simpel, omdat het gewoon werkt. Ben erg tevreden.
Ik lees niet veel problemen bij Youfone. Alleen zou ik voetbal wel graag live kijken en niet met een minuut of 2 vertraging. Verder kijk ik niet vaak naar standaard TV, maar ik verwacht wel gewoon beeld met vergelijkbare kwaliteit. Iemand wat recente ervaringen? Of zelf de overstap gemaakt?
Ik ben van Ziggo naar youfone met nlziet met google tv gegaan. Geen moment spijt van alleen heb ik niet echt de sportzenders die jij zoekt.
Jorissie87 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:09:
Afgelopen week is mijn (jaar)contract bij Youfone VDSL internet+TV afgelopen. Ik heb net een overstap naar Online aangevraagd om weer gebruik te kunnen maken van een nieuwe welkomstactie. Ik heb bewust wel gekozen voor een TV-ontvanger (2,50 per maand extra) omdat ik dat prettiger vind werken dan een app. Ben blij dat ik van Youfone af ben, de afgelopen maand had ik heel veel last van haperend beeld en dat ik programmas niet terug kon kijken (foutmeldingen) terwijl dat wel zou moeten. Ik verwacht geen wonderen van een andere prijsvechter die gebruik maakt van dezelfde infra, maar veel slechter dan Youfone zal het niet worden.
Dit zijn niet de ervaringen waar ik op hoopte
Ik verwacht gewoon vlekkeloos live tv te kijken zonder vertraging in vergelijkbare kwaliteit als Ziggo.
verder gebruik ik voor streamingsdiensten zoals Netflix en HBO gewoon via een app op de TV.
Het internet en Wifi moet voldoende zijn om de hoogste kwaliteit te streamen zonder haperingen.
Downloaden en thuiswerken doen we niet of nauwelijks. Dus verder geen groot of extreem verbruik.
Ik verwacht gewoon vlekkeloos live tv te kijken zonder vertraging in vergelijkbare kwaliteit als Ziggo.
verder gebruik ik voor streamingsdiensten zoals Netflix en HBO gewoon via een app op de TV.
Het internet en Wifi moet voldoende zijn om de hoogste kwaliteit te streamen zonder haperingen.
Downloaden en thuiswerken doen we niet of nauwelijks. Dus verder geen groot of extreem verbruik.
Qua internet nooit iets te klagen gehad bij Youfone. Gewoon stabiel 100 (110) mb/s met prima wifi voor een standaard meegeleverde router. Streamen gaat daardoor ook probleemloos. Zoals gezegd had ik vooral issues met mijn TV, regelmatig dat het beeld+audio ging haperen. Een reset hielp dan soms of een uurtje later (terug)kijken maar wel vervelend. Wat betreft terugkijken had ik regelmatig dat dit niet mogelijk was omdat het programma nog niet was afgelopen of dit niet toestond (bijvoorbeeld Friends op Comedy Central).
Ze zijn hier wel geweest om het aan te leggen. Maar omdat de kruipruimte is geïsoleerd was het allemaal een probleem. Volgens mij is het niet mogelijk.
Ze zijn hier wel geweest om het aan te leggen. Maar omdat de kruipruimte is geïsoleerd was het allemaal een probleem. Volgens mij is het niet mogelijk.
Dat is natuurlijk een verschil. Ik heb wel glasvezel en voor mij is bandbreedte en stotteren totaal geen issue, maar dan is het wel handig ook asdl ervaringen te vragen
KillaRR schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:17:
2 jaar geen problemen gehad met Youfone vast internet maar sinds enkele weken meerdere keren per dag dat de complete verbinding er enkele minuten uit ligt, met een rood lampje bij het experia v10 router bij 'internet'; router uit/aan, 'herstel' knop en apparaten loskoppelen helpt niet.. meer mensen last van? 🤔
Nevermind.. de vorige bewoner had enkele telefoonkabels die doorgelust worden naar een andere kamer in mijn nieuwe huis achter het de afdek/inbouw niet op elkaar aangesloten. Het was een wonder dat het hiervoor (tot het haperen) nog wel werkte, eerlijk gezegd. Waarschijnlijk lagen er een paar draadjes toevallig tegen elkaar aan..
Nu mijn 1e jaar Youfone 100 Mbit abbo, wat dus vanuit Youfone altijd prima heeft gefunctioneerd, op mijn nieuwe adres af begint te lopen, dacht ik, ik kijk eens of het de moeite waard is om over te stappen naar een nieuwe 1e jaar aanbieding.
Dit mede omdat ze vorige maand een inflatiecorrectie hebben doorgevoerd, nog binnen het 1e jaarcontract..
Na wat babbelen met de klantenservice, blijkt dit conform contract te zijn..?
Anyway, nu kwam ik erachter dat je via je account ook je DSL abbo kunt 'wijzigen' of 'verlengen', waarmee je wel weer op een goedkoper tarief uitkomt..
Ik gok dat je met 'wijzigen' een maandelijks opzegbaar contract houdt na je 1e jaar, en dat je met 'verlengen' een nieuw 1-jaars contract krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.
Dus ben ik even aan het vergelijken geslagen:
De 'nieuw youfone' is voor mij geen optie, omdat dat alleen voor nieuwe klanten is (via consumentenbond of prisewise), maar heb ik even neergezet ter vergelijking.
Omdat die 200Mbit verlenging actie niet heel veel duurder is dan de 100Mbit opties, ga ik daar nu op over.
[Voor 6% gewijzigd door KillaRR op 24-02-2023 19:10]
Youfone gebruikt een goedkope oplossing met streaming TV kastjes. In deze opzet compleet anders dan de Ziggo’s en KPN’s doen
De kwaliteit bij Ziggo en KPN is door de andere inrichting ook gewoon veel hoger. Youfone gebruikt gewoon een app op een Android doosje met een bepaalde stream.
Het internet zelf is gewoon een KPN product. Exact gelijk als een KPN abonnee heeft. Netflix of HBO streamen is dus gewoon prima.
Alleen heeft Youfone voor een eigen TV oplossing gekozen met bijbehorende kwaliteit. Als die servers het zwaar krijgen met allemaal streamers, tja.
Mocht TV je weinig kunnen schelen dan is NLZiet wellicht een betere oplossing.
Ik zit met het volgende en misschien zijn jullie dit eerder tegengekomen:
Ik heb een overstap gedaan van glasvezel KPN (100mbit/s) naar glasvezel YouFone (200mbit/s). Installatiepakket binnen (gewoon een Experiabox V10, had ik ook al van KPN), maar voordat ik de Experiabox zou wisselen was mijn snelheid al op de verwachte hoogte (200mbit/s), de monteur had ook niks te installeren dus die zei dat ik in principe gewoon even de Experiabox kon vervangen wanneer ik daar tijd voor had (ik heb een eigen TP-Link AX73 achter de box zitten voor betere wifi).
Nu heb ik dus de rare situatie dat wanneer ik de nieuwe box die ik van YouFone heb gekregen aansluit, mijn snelheid terugzakt naar 100mbit/s en ook het lampje "ethernet" (andere zijn power en glas, gewoon aan) op het glasvezel kastje uit gaat. Als ik inlog op de admin interface zie ik ook bij status dat de nieuwe box op 100M full-duplex staat, terwijl de oude op 1000M full-duplex staat (ik kan dit verder nergens aanpassen).
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als dit zo blijft dan ben ik geneigd om de oude box te houden en de nieuwe naar KPN te sturen.
Het bleek een kapotte-ish kabel te zijn die blijkbaar beter contact maakte met de ene WAN poort dan met de andere.....
[Voor 5% gewijzigd door potjandrie op 26-02-2023 17:21. Reden: Opgelost]
Overstappers van KPN naar Youfone, hoe bevalt dit ivgl met KPN, met name ook het TV pakket, en de stb bv. Ik vind mn TV van KPN wel een degelijk product, dus hebben mensen spijt van de overstap?
En kan ik een Fritzbox aansluiten op Youfone glas?
NimRod1337 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:45:
Overstappers van KPN naar Youfone, hoe bevalt dit ivgl met KPN, met name ook het TV pakket, en de stb bv. Ik vind mn TV van KPN wel een degelijk product, dus hebben mensen spijt van de overstap?
Zie reactie van @krakendmodem 3 posts boven je over tv van youfone vs tv kpn
Ik ben na jaren Ziggo overgestapt naar Youfone Internet only.
Heb nooit problemen gehad, maar sinds ik bij youfone zit is al 4x random mijn internet down. De modem geeft dan ook een rood lampje aan en er verschijnt een melding DSL down. Is dit herkenbaar?
C6DL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:13:
Ik ben na jaren Ziggo overgestapt naar Youfone Internet only.
Heb nooit problemen gehad, maar sinds ik bij youfone zit is al 4x random mijn internet down. De modem geeft dan ook een rood lampje aan en er verschijnt een melding DSL down. Is dit herkenbaar?
Youfone internet werkt via de telefoonlijn, Ziggo via de kabel. Dus dat Ziggo jarenlang goed werkte is geen garantie dat Youfone (via de telefoonlijn) ook goed werkt.
Als je dit probleem regelmatig hebt (en bijv. een herstart van het modem het probleem niet oplost), zou ik contact opnemen met de helpdesk van Youfone.
Zij kunnen problemen met de verbinding beter diagnosticeren dan wij. Het helpt misschien als je direct belt als de verbinding het niet doet, dan kunnen ze direct meekijken. Succes.
Zijn er ervaringen met een Deco set (M4 wellicht) als eigen router ingesteld?
Ik begrijp dat je PPPoE moet aanzetten met 802.1q en de VLAN op 6. Allemaal instellingen die volgens mij kunnen ook met een 'lichte' deco set. Maar voor ik ga proberen zou ik wel benieuwd zijn of mensen dat al werkend gekregen hebben.
Heb nu een paar maandjes Youfone. Glasvezel 200, met tv. Prijs /kwaliteit prima. Kom van online, ook voor prijs ok. Maar goeie aanbieding deed me overstappen. Ervaar dat de tvbox van Youfone beter 'praat' via cec met mn tv. Had voorheen geneuzel met het volume, werd steeds gereset naar te laag volume op mn tv. Nu steady, en met 1 druk op de knop tvbox aan en tv via cec ook. Uit idem.
Enige puntje is dat ik mijn geluid heb via m'n receiver, en die zou ik natuurlijk ook met 1 druk op de knop uit willen laten gaan. Lukt me niet, heb nu de tvbox direct in mn tv, dan optische kabel naar receiver. Heb geprobeerd met hdmi in receiver dan hdmi naar tv, maar ook die combineert niet. Receiver blijft altijd aan... Heb dus altijd 1 extra afstandsbediening om de receiver aan/uit te zetten. 1 knop ja. Is de afstandbediening van Youfone niet op een of andere manier te tweaken zodat ik mn receiver aan/uit kan zetten? Of een andere manier? Iemand een idee?
NimRod1337 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:45:
Hoor van een vriend dat Budget dezelfde tv interface/ervaring heeft als KPN.
Dit heb ik ook bij de Amigo amino. Tevens heb ik nu sinds deze week dat hij tijdens het kijken in eens gaat bufferen en vervolgens stopt. Doorgaan door op ok te drukken zegt hij dan en dan gaat hij weer door.
Dit is zeer irritant.
Hij zit overigens gewoon bekabeld aangesloten, tot op heden nooit last van gehad ( sinds augustus dat ik bij youfone zit)
Evaren andere mensen dit probleem ook ?
Dit gebeurt bij mij sinds enkele dagen vaker en vaker, heb je het toentertijd kunnen oplossen?
Waar ik achter ben is dat de tv ontvanger geen voorrang krijgt op het netwerk (in tegenstelling met de tv ontvangers van kpn). Dus als een ander device vol aan het downloaden is begint de tv verbinding te haperen.
Ik ben nu sinds een maand overgestapt van KPN naar Youfone. Het internet is exact hetzelfde, maar tv is echt beroerd. Regelmatig is het al voorgekomen dat tv inneens wegvalt. Het beeld wordt zwart en soms krijg je een melding dat de bewuste zender niet in je huidige abonnement zit. Als je dan overschakelt naar een streaming app, dan werkt dit wel gewoon. Ik ben ervan overtuigd dat dit gewoon aan het kastje ligt, omdat er verder niets is veranderd. We hebben hetzelfde type modem met dezelfde bekabeling en in principe hetzelfde KPN netwerk.
Wanneer je net als ik een Logitech Harmony afstandsbediening hebt vallen de functionaliteiten ook vies tegen. Numerieke toetsen zijn niet eens in te stellen en de "teletekst knoppen" doen ook niets meer.
Dus eigenlijk zoals als al meerdere mensen hebben aangegeven zijn de diensten prima, maar is het tv kastje gewoon niet zo best.
Ben al meerdere jaren bij Youfone met internet only via DSL.
Ik betaal €32,82 per maand voor 50 mbit down 8 mbit up.
In de praktijk krijg ik iets van 60/70 down en 30 up.
Inmiddels contractvrij en op zoek naar wat korting, liefst zonder gedoe.
Ik zie dat ik kan verlengen en dan 2 mnd. gratis krijg.
Maar internet only is alleen verkrijgbaar als 30 down/ 8 up, als je meer wilt krijg je er TV bij en wordt het veel duurder.
Vraag; als ik verleng naar wat technisch 30 down/8 up is hoe waarschijnlijk is het dan dat ik mijn oude snelheden hou (die ook all ruim meer zijn dan wat minimaal beloofd is)?
Net een weekje over op Youfone. Ben nog niet tevreden over de andriod tv-box. Iemand hier een oplossing voor de foutmelding die telkens verschijnt in beeld. Is heel irritant. Zie afbeelding.
Daarnaast gaat de tv-box soms spontaan aan. Lees dat meer mensen hier last van hebben. Zijn hier oplossingen voor?
Zota schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:54:
Net een weekje over op Youfone. Ben nog niet tevreden over de andriod tv-box. Iemand hier een oplossing voor de foutmelding die telkens verschijnt in beeld. Is heel irritant. Zie afbeelding.
Ben sinds april 2023 van TELE2 100Mb/s vast internet overgestapt op YouFone 100Mb/s vast internet. En vandaag is de snelheid opeens met meer dan de helft verlaagd. Bij TELE2 was mijn download iets van 10 tot 11 mb/s waar ik voor zover ik weet nooit geknepen ben, en sinds de overstap 12 mb/s bij YouFone maar vandaag opeens 4 tot 5 mb/s. Of er is iets aan de hand met de experiabox of met YouFone.
Edit: heb in de router de 2.4ghz uitgezet zodat nu alleen nog maar 5ghz wordt gebruikt. Lijkt tot nu toe het probleem te hebben opgelost.
[Voor 15% gewijzigd door skillet op 17-05-2023 21:48. Reden: Mogelijke oplossing gevonden]
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details