Dat laatste kan prima. Modem is een ruim begrip. Bij Youfone via XDSl is dat de Experiabox. Bij glasvezel zit er nog een NT op de glasaansluiting die het lichtsignaal omzet in ethernet signaal, en vanaf daar naar de Experiabox.assasinbats schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:08:
Ik overweeg over te stappen op Youfone, komende van Ziggo.
Op dit moment loopt er een coax en een internetkabel van de meterkast van de tv hoek; coax van modem naar tv, ethernet van router in unmanaged switchje van 10 jaar oud, waar weer allerlei apparatuur aan hangt. Ik probeer er achter te komen hoe de configuratie straks moet lopen. Ethernet van modem -> switch -> 4k tv ontvanger? Is mijn router dan nog wel het apparaat waar alles vanaf die switch mee praat? Of is iptv alleen leuk als je er een opzichzelfstaande ethernetkabel heen hebt lopen?
Voor mij zou t mooiste zijn: modem -> router -> (unmanaged) switch -> youfone tv ontvanger.
Bij xDSL dien je de Experiabox dicht bij het telefoonpunt (ISRA punt) te houden om die kabel zo kort mogelijk te maken. De CAT kabel richting switch mag dan zo lang zijn als je wil.
Bij glas kan je dus direct vanaf die glasaansluiting met UTP werken. Dus kan je Experiabox ook bij de TV in de buurt staan (en de switch daarbij).
TV via Youfone verloopt via het Internet signaal. Als een soort app in een Android box. Dus daar mag elke switch tussen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.