[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
assasinbats schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:08:
Ik overweeg over te stappen op Youfone, komende van Ziggo.
Op dit moment loopt er een coax en een internetkabel van de meterkast van de tv hoek; coax van modem naar tv, ethernet van router in unmanaged switchje van 10 jaar oud, waar weer allerlei apparatuur aan hangt. Ik probeer er achter te komen hoe de configuratie straks moet lopen. Ethernet van modem -> switch -> 4k tv ontvanger? Is mijn router dan nog wel het apparaat waar alles vanaf die switch mee praat? Of is iptv alleen leuk als je er een opzichzelfstaande ethernetkabel heen hebt lopen?

Voor mij zou t mooiste zijn: modem -> router -> (unmanaged) switch -> youfone tv ontvanger.
Dat laatste kan prima. Modem is een ruim begrip. Bij Youfone via XDSl is dat de Experiabox. Bij glasvezel zit er nog een NT op de glasaansluiting die het lichtsignaal omzet in ethernet signaal, en vanaf daar naar de Experiabox.
Bij xDSL dien je de Experiabox dicht bij het telefoonpunt (ISRA punt) te houden om die kabel zo kort mogelijk te maken. De CAT kabel richting switch mag dan zo lang zijn als je wil.
Bij glas kan je dus direct vanaf die glasaansluiting met UTP werken. Dus kan je Experiabox ook bij de TV in de buurt staan (en de switch daarbij).

TV via Youfone verloopt via het Internet signaal. Als een soort app in een Android box. Dus daar mag elke switch tussen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:55
Barre73 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Dat laatste kan prima. Modem is een ruim begrip. Bij Youfone via XDSl is dat de Experiabox. Bij glasvezel zit er nog een NT op de glasaansluiting die het lichtsignaal omzet in ethernet signaal, en vanaf daar naar de Experiabox.
Bij xDSL dien je de Experiabox dicht bij het telefoonpunt (ISRA punt) te houden om die kabel zo kort mogelijk te maken. De CAT kabel richting switch mag dan zo lang zijn als je wil.
Bij glas kan je dus direct vanaf die glasaansluiting met UTP werken. Dus kan je Experiabox ook bij de TV in de buurt staan (en de switch daarbij).

TV via Youfone verloopt via het Internet signaal. Als een soort app in een Android box. Dus daar mag elke switch tussen.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Het zou om een glasvezelaansluiting gaan. Daar kan ik de UTP richting de woonkamer in steken, en dan de Experiabox bij de tv. Echter, in de meterkast (waar de glasvezelaansluiting zit), hangen nog wel meer apparaatjes die aan de router zitten. Als ik de Experiabox in de woonkamer zet, en de UTP gebruik om die te verbinden met het glasvezelkastje, hoe verbind ik de Experiabox dan met mn router en alle andere apparaten in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
assasinbats schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:45:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Het zou om een glasvezelaansluiting gaan. Daar kan ik de UTP richting de woonkamer in steken, en dan de Experiabox bij de tv. Echter, in de meterkast (waar de glasvezelaansluiting zit), hangen nog wel meer apparaatjes die aan de router zitten. Als ik de Experiabox in de woonkamer zet, en de UTP gebruik om die te verbinden met het glasvezelkastje, hoe verbind ik de Experiabox dan met mn router en alle andere apparaten in de meterkast?
Dan zou ik zeggen: Experiabox in meterkast. Kabel van Experiabox naar woonkamer voor TV. En kabel naar switch, ook in meterkast, voor die andere apparaten.
Mocht je wifi niet voldoende zijn op die manier, dan investeren in een combi switch/Accesspoint in de buurt van je TV. Vanaf die switch kan je de TV decoder weer voorzien van internet terwijl je tegelijkertijd de wifi opkrikt.

NB: een tweedehands router die je als AP kan instellen werkt ook prima voor dat laatste. Hoeft niks te routen als 'ie alleen als switch fungeert. En door de wifi ook meteen als Accesspoint. Blijft de Experiabox wel routen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acimanx
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-05-2023
For the last week my internet speed was capped to:
18Mbps download and 1.5Mbps upload
Before it was average 90Mbps and 20Mbps
First I called to tech support of youfone, they promised to "call back in 48 hours period". Then was calling 3 times again until I spoke with a person who finally agreed to fill a request for a technician from KPN. Maybe will wait a week more for a technician.

Did anyone experienced the similar issue with speed capping?
Is it possible to receive a money compensation for cutting my speed?

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Na een hoop ellende met het modem van KPN de Experiabox V10A (wegvallende WIFI en karige instellingsmogelijkheden)
en het weigeren van KPN om mij hun nieuwe modem toe te sturen (de KPN box 12) toch maar opzoek gegaan naar een andere provider.

Youfone was niet mijn eerste keus, immers budget-achtig, maar ik geen aansluitkosten, en ze zitten op het goede netwerk van KPN. Bovendien ergens gehoord dat ze de Experiabox V10 gebruiken.

Op de website nog even gekeken en.. YES! de V10.
.https://www.youfone.nl/service/thuis/installatie/internet?pagina=device/internet/experia-box-v10

Wat schetst mijn verbazing, ik krijg de Experiabox V10A opgestuurd!!!
Ik neem gelijk contact op met de klantenservice, leg het verhaal uit, en vraag om dat andere modem..

Helaas kon ik dat modem niet meer krijgen, of ze willen hem niet omruilen.
Voor niks overgestapt dus!

Misschien de hele overstap toch maar last minute annuleren, of zelf maar een V10 kopen via marktplaats, als dat gaat werken is even afwachten...

Mijn eerste ervaring met youfone is dus gelijk negatief 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door revengeyo op 10-02-2022 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
revengeyo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:41:
Na een hoop ellende met het modem van KPN de Experiabox V10A (wegvallende WIFI en karige instellingsmogelijkheden)
en het weigeren van KPN om mij hun nieuwe modem toe te sturen (de KPN box 12) toch maar opzoek gegaan naar een andere provider.

Youfone was niet mijn eerste keus, immers budget-achtig, maar ik geen aansluitkosten, en ze zitten op het goede netwerk van KPN. Bovendien ergens gehoord dat ze de Experiabox V10 gebruiken.

.https://www.youfone.nl/service/thuis/installatie/internet?pagina=device/internet/experia-box-v10

Ik neem gelijk contact op met de klantenservice, leg het verhaal uit, en vraag om dat andere modem..

Misschien de hele overstap toch maar last minute annuleren, of zelf maar een V10 kopen via marktplaats, als dat gaat werken is even afwachten...

Of gewoon meteen een betere eigen router kopen (anders dan een Experia Box). Sinds 28 januari kan dat bij elke provider. Tenzij je DSL hebt... dan moet je een modem+router kopen en dan is de keuze aanmerkelijk kleiner.

PS: Het TV product van Youfone is wel aanmerkelijk "minder" dan dat van KPN. Dus bij Internet Only kan je met Youfone net zo goed uit de voeten (is compleet KPN) maar met TV is dat nog maar de vraag,,,,

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 10-02-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
revengeyo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:41:

Vorig jaar via vraag en aanbod hier op Tweakers een nieuwe Fritsbox 7590 gekocht voor een nette prijs. Daar kun je eenvoudig het juiste profiel selecteren en gaan. Daarnaast kun je zelf alles instellen zoals je wilt. Zou dan idd eerder voor zoiets gaan dan een experiabox.

• revengeyo
Barre73 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:05:
[...]

PS: Het TV product van Youfone is wel aanmerkelijk "minder" dan dat van KPN.
Bedankt voor de info. Fijn dat je sinds kort een vrije modem keuze hebt.
Ik neem alleen glasvezel internet af inderdaad.

Wat is er verder volgens jou aanmerkelijk minder aan Youfone tov KPN?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10
Ik kan geen DSL meer kiezen bij Youfone, een paar maand geleden nog wel. Bieden ze dat niet meer aan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Brent schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:37:
Ik kan geen DSL meer kiezen bij Youfone, een paar maand geleden nog wel. Bieden ze dat niet meer aan?
Niet als je op een adres woont waar glas beschikbaar is en DSL volgend jaar februari uitgaat. En dat zijn er ruim 2 miljoen...
Daarvoor is de DSL mogelijkheid voor nieuwe bestellingen per 1 januari 2022 uitgezet.
Voor alle providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
revengeyo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Bedankt voor de info. Fijn dat je sinds kort een vrije modem keuze hebt.
Ik neem alleen glasvezel internet af inderdaad.

Wat is er verder volgens jou aanmerkelijk minder aan Youfone tov KPN?
Het TV deel. Die mening is gebaseerd op de ervaringen in dit topic. Een app in een Android box. In plaats van de multicast streams via een decoder zoals KPN ze zelf levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Acimanx schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:13:
For the last week my internet speed was capped to:
18Mbps download and 1.5Mbps upload
Before it was average 90Mbps and 20Mbps
First I called to tech support of youfone, they promised to "call back in 48 hours period". Then was calling 3 times again until I spoke with a person who finally agreed to fill a request for a technician from KPN. Maybe will wait a week more for a technician.

Did anyone experienced the similar issue with speed capping?
Is it possible to receive a money compensation for cutting my speed?
I seem to have a lower ping since Feb 3 (Youfone DSL). Up- and download speed are unchanged.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7zm_8PtNN5guKFSYNDeJkLMn14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/spReAtGtlJiTKLokoyLGe9IG.png?f=fotoalbum_large

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tezzi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:48:
[...]

TLDR: 1 groot fiasco, blijf uit de buurt van Youfone.

Niet op de 15e, maar op de 17e kapte de verbinding met KPN ermee. Na het aansluiten van de V10A van Youfone begon de ellende. Meerdere keren (10-20x) per dag (en nacht) viel de verbinding voor een paar minuten eruit. Gelukkig bleek de monteursafspraak niet geannuleerd. Kreeg wel een SMS dat de monteur die dag was verhinderd, maar Guidion belde netjes om direct de volgende ochtend een monteur te sturen.

De monteur het probleem voorgelegd en deze gaf aan dat er niks vreemds te zien was aan de aansluiting. Ik kreeg de tip om mijn apparatuur los te koppelen en met 1 laptop te kijken of het probleem bleef bestaan. En dan weer contact op te nemen met Youfone. Dit heb ik gedaan en het probleem bleef.

Contact opgenomen met Youfone. Kreeg de tip om het modem een reset te geven. 1e reset door het reset knopje in te drukken en als het modem weer online was een 2e reset te doen middels het reset knopje en WPS knopje ongeveer 30 seconden in te drukken. Het probleem bleef. Dan word je dus al een week lang uit o.a. meetings gegooid, ellende.

Vrijdag de 21e weer gebeld. Er ging een melding naar KPN om te controleren of er aan die kant iets mis zit. Maandag weer gebeld, KPN was er nog mee bezig. Woensdag kreeg ik een mail dat ze meer informatie van me nodig hadden. Of ik contact wilde opnemen. Direct gedaan. KPN had de melding teruggezet, zonder duidelijke reden. De melding werd weer naar KPN gezet. Donderdagochtend weer een mail gekregen om contact op te nemen. Er moest een monteur aan te pas komen vanuit KPN. Ik heb toen aangegeven dat dat prima is, maar dat het inmiddels bijna 2 weken duurt. Ook aangeven dat ik op het KPN forum een aantal soortgelijke gevallen heb gezien en dat een nieuwe modem uiteindelijk de oplossing bleek. Maar om een of andere vage reden kreeg ik die niet.

Toen ik donderdagavond nog niks had gehoord heb ik besloten te annuleren en direct een aanvraag bij KPN gedaan voor een nieuw abonnement.

Vanochtend KPN gebeld om te vragen of het z.s.m. kon worden aangesloten. De KPN medewerker heeft direct met de backoffice geschakeld om de datum naar voren te halen, maar het kon/kan niet eerder dan 11-02.

Toen ik gelijk hierna met Youfone belde is mij duidelijk geworden dat je ver weg moet blijven van deze partij. Ik kreeg namelijk 2 opties:

1. Annuleren, betekent per morgen verbinding eruit.

[...]

2. Opzeggen, betekent per 11e naar KPN met een afkoopsom.

Er werd mij tussen neus en lippen door opeens verteld dat het probleem niet aan de verbinding naar buiten ligt, maar aan iets in mijn woning. Dat ik al 4 jaar zonder problemen glasvezel van KPN en daarna Oxxio had, maakte voor hun niks uit. Dat ik al de modem naast het NT kastje heb geplaatst met een nieuwe UTP kabel ertussen maakte ook geen verschil. Het lag aan mij en voor 30 euro kon er een monteur worden gestuurd. De vorige monteur heeft een werkbon achtergelaten met dat de installatie binnenshuis OK is. Schiet mij maar lek.

Ik krijg dus geen optie om te overbruggen tot de 11e of dat ze het z.s.m. proberen op te lossen zonder mij nog meer kosten en ellende te bezorgen. Want als ze zich normaal zouden gedragen zou ik alsnog bij een werkende verbinding het contract uit zitten.

Dus uiteindelijk gekozen om te annuleren, om van ze af te zijn. Morgen zonder Internet. Blijkbaar heeft Youfone door moreel geen enkel probleem mee. Ik wel, dus ik laat vandaag een KPN monteur (kennis) langskomen om uit te sluiten dat het intern zit. Daarna ga ik kijken wat ik er juridisch mee kan. Tot de 11e kan ik vast wel op kantoor terecht wat betreft werk en t vrouwtje en de kinderen gaan tijdelijk via 5G.

Nooit meer Youfone voor mij. Een klacht zal weinig uitmaken, want het zit blijkbaar in hun DNA. :X
Het bleek uiteindelijk aan een slechte kabel te liggen in de wijk POP. Ik had een gepatchte migratie gehad, wat de verklaring is voor dat het issue opeens de kop op stak. De waardes waren duidelijk afwijkend (mocht meekijken op de laptop _/-\o_ ). De KPN monteur heeft deze vervangen en sinds vandaag zit ik weer bij KPN zonder issues.

Mijn les: Op dit soort essentiële diensten niet meer proberen te bezuinigen. Een slechte kabel kan gebeuren, vette pech. Maar hoe ik ben behandeld door Youfone zegt alles over waarom ze goedkoper zijn :)

Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acimanx
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-05-2023
Jan-1981 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:47:
[...]

I seem to have a lower ping since Feb 3 (Youfone DSL). Up- and download speed are unchanged.

[Afbeelding]
Lucky you.
Today I called to youfone again, and they actually FORGOT to contact a technician.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wj4me
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik oriënteer me om van provider te switchen. Een VeH aanbieding van Youfone DSL ontvangen (terwijl glasvezel op mijn adres wel mogelijk is) nooit vaste telefoon op dit adres gehad, geen ISRA aansluitpunt wel in kelder een dikke kabel + "paddestoel" en stukje telefoonkabel. Ik verwacht dat Youfone te optimistisch is over de te behalen snelheid Tekst aanbieding (het woordje tot ontbreekt hier zelfs) "100Mbit/s internet op jouw adres. Volgens onze snelheidstest heb jij 80Mbit/s nodig, dus met ons aanbod heb je meer dan genoeg." Volgens www.providercheck.nl "Jouw afstand tot het verbindingspunt is: 3521m Hierdoor is jouw maximale snelheid via DSL 49 Mb." (Alleen hierom wellicht niet verstandig een switch naar DSL te maken)

Tevens zoek ik ook een goede TV-ervaring voor mijn partner.
Dus hier volgt de concrete Youfone vraag: Is het mogelijk een opname door- of terug te spoelen?
Indien dit mogelijk is met welk effect?
* Versneld (stroboscopisch effect) (T-Mobile)
* inclusief tijdbalk waar het einde van het reclameblok is gemarkeerd (ZIGGO)
* anders?

Vraag wordt gesteld omdat de Youfone chat beweerd van wel maar in dit forum het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 15:56
via Vereniging Eigen Huis een aanbod gehad voor youfone. was al een tijdje ontevreden over het feit dat KPN steeds grootste aanbiedingen en acties heeft voro nieuwe klanten maar ik als vaste klant mag het doen met een paar tientjes korting voor 3 maanden. Youfone levert via hetzelfde KPN netwerk dus ik dacht vooruit laten we de sprong eens wagen.

Nou, mijn avontuur begint al goed. Gistren avond een gehaaste ongeorganiseerde Gideon medewerker aan de lijn, die namens T-mobile belt(T-mobile? daar heb ik toch niks mee van doen, ik laat dat even weten, word gewoon overheen geluld) kort samengevat, de monteur is ziek we kunnen op zijn vroegst woensdag 9 maart. ik kijken ja dat kan ik heb niks staan en werk die dag thuis. Maar ik zie wel een probleem, hoe zit dat nu met internet? dus ik vraag die kerel of dat betekend dat ik dan dus een week zonder internet zit? een hoop ontwijkend geleuter waarin ik blijf aanhouden aan mijn vraag. waarna hij roept hij dat ik maar met t-mobile moet bellen. ik word pissig en zeg dat ik helemaal niks met t-mobile te maken heb en dat het mij geen reet kan schelen hoe wie wat waar, ik wil gewoon antwoord op mijn vraag.
dta antwoord komt er niet en hij voelt zich beledigd door mijn boze reactie (ipv geen "reet" schelen gebruikte ik het F woord) en hangt op.

Tja dat begint al goed. Gelukkig heb ik eigen modem en voldoende technische kennis dus ik heb die monteur ws helemaal niet nodig. Website van youfone doorgebladerd, maar een installatie handleiding voor Glasvezel bestaat niet, daar krijg je altijd een monteur (gratis, dat dan weer wel). Vandaag toch even gebeld met youfone en de link naar de juiste eigen modem gegevens gekregen. Ook gelijk melding gemaakt van het vervelende contact met Gideon.
Mijn probleem als ik een week zonder internet zit kan ik lang en breed over praten maar legt natuurlijk geen gewicht in de schaal. Dat was te verwachten en heb ik dus ook niet teveel tijd aan verspild. Key point is natuurlijk dat die vent van Gideon T-mobile bleef zeggen ipv Youfone, dat kan natuurlijk niet en is iets waar youfone wel achteraan gaat. :/

hoe dan ook morgen gaan we het zien of ik internet heb en van wie.

ben ook benieuwd of ik ook weer een retourbox krijg van KPN, heb nog een V12 van hun liggen, Youfone stuurde mij een V10A. met alle geluiden die ik hoor ben ik bijna in de verleiding om te doen alsof ik gek ben en die V10A terug te sturen en de V12 te houden voor het geval dat :P

[ Voor 4% gewijzigd door sniker op 01-03-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@sniker, v.w.b die "verplichte" monteur; hardware-lover in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

En als je degene krijgt die bij mijn dochter eerder langs was geweest, dan kun je daarna alsnog zelf aan de slag om het te fatsoeneren; hardware-lover in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Er was volgens mij in die periode wel een installatiehandleiding te vinden op de YF website.

Edit: dit niet wat je bedoeld? https://www.youfone.nl/se...e?pagina=device/internet/

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2022 17:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
sniker schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:41:
via Vereniging Eigen Huis een aanbod gehad voor youfone. was al een tijdje ontevreden over het feit dat KPN steeds grootste aanbiedingen en acties heeft voro nieuwe klanten maar ik als vaste klant mag het doen met een paar tientjes korting voor 3 maanden. Youfone levert via hetzelfde KPN netwerk dus ik dacht vooruit laten we de sprong eens wagen.

Nou, mijn avontuur begint al goed. Gistren avond een gehaaste ongeorganiseerde Gideon medewerker aan de lijn, die namens T-mobile belt(T-mobile? daar heb ik toch niks mee van doen, ik laat dat even weten, word gewoon overheen geluld) kort samengevat, de monteur is ziek we kunnen op zijn vroegst woensdag 9 maart. ik kijken ja dat kan ik heb niks staan en werk die dag thuis. Maar ik zie wel een probleem, hoe zit dat nu met internet? dus ik vraag die kerel of dat betekend dat ik dan dus een week zonder internet zit? een hoop ontwijkend geleuter waarin ik blijf aanhouden aan mijn vraag. waarna hij roept hij dat ik maar met t-mobile moet bellen. ik word pissig en zeg dat ik helemaal niks met t-mobile te maken heb en dat het mij geen reet kan schelen hoe wie wat waar, ik wil gewoon antwoord op mijn vraag.
dta antwoord komt er niet en hij voelt zich beledigd door mijn boze reactie (ipv geen "reet" schelen gebruikte ik het F woord) en hangt op.

Tja dat begint al goed. Gelukkig heb ik eigen modem en voldoende technische kennis dus ik heb die monteur ws helemaal niet nodig. Website van youfone doorgebladerd, maar een installatie handleiding voor Glasvezel bestaat niet, daar krijg je altijd een monteur (gratis, dat dan weer wel). Vandaag toch even gebeld met youfone en de link naar de juiste eigen modem gegevens gekregen. Ook gelijk melding gemaakt van het vervelende contact met Gideon.
Mijn probleem als ik een week zonder internet zit kan ik lang en breed over praten maar legt natuurlijk geen gewicht in de schaal. Dat was te verwachten en heb ik dus ook niet teveel tijd aan verspild. Key point is natuurlijk dat die vent van Gideon T-mobile bleef zeggen ipv Youfone, dat kan natuurlijk niet en is iets waar youfone wel achteraan gaat. :/

hoe dan ook morgen gaan we het zien of ik internet heb en van wie.

ben ook benieuwd of ik ook weer een retourbox krijg van KPN, heb nog een V12 van hun liggen, Youfone stuurde mij een V10A. met alle geluiden die ik hoor ben ik bijna in de verleiding om te doen alsof ik gek ben en die V10A terug te sturen en de V12 te houden voor het geval dat :P
Geen idee waarvoor je een monteur nodig zou hebben? Je huidige NT van KPN blijft gewoon werken, je patch in de centrale blijft hetzelfde. Enige dat je hoeft te doen is de Experiabox vervangen als die van KPN stopt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
hardware-lover schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:14:
@sniker, v.w.b die "verplichte" monteur; hardware-lover in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

En als je degene krijgt die bij mijn dochter eerder langs was geweest, dan kun je daarna alsnog zelf aan de slag om het te fatsoeneren; hardware-lover in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Er was volgens mij in die periode wel een installatiehandleiding te vinden op de YF website.

Edit: dit niet wat je bedoeld? https://www.youfone.nl/se...e?pagina=device/internet/
tnx dat laatste kon ik idd niet vinden, ik weet dat t niet heel bijzonder is. maar ik heb me al eerder laten verassen door kleine stomme dingetjes die in de handleidign wel stonden maar niet direct voor de hand liggend waren, daruit volgt de gewoonte om iig even de handleidign door te kijken voordat ik begin.
Barre73 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:39:
[...]

Geen idee waarvoor je een monteur nodig zou hebben? Je huidige NT van KPN blijft gewoon werken, je patch in de centrale blijft hetzelfde. Enige dat je hoeft te doen is de Experiabox vervangen als die van KPN stopt te werken.
nee ik ook niet, ben niet eens van plan die experia box van hun te gebruiken. Ze hebben iig hun eigen modem handleiding wel wat verstopt. (moest ff bellen naar de helpdesk omdat ik hem niet direct zo kon vinden) maar hij staat er wel iig. dus ik zit er klaar voor

ik had net stipt om middernacht een korte uitval van enkele seconden, en volgens mij heb ik nu een ander IP. wie weet gaat het wel helemaal soepeltjes en vanzelf met eigen modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
korte update:

ondertussen 3 dagen verder. alles werkt naar behoren, heb idd niet eens mijn Ubiquiti Edgerouter hoeven herstarten.
De youfone TV box werkt ook goed, helaas geen netflix maar mijn tv onderstuend dat vanzichzelf al dus geen echt probleem. Wel worden PrimeTV, Disney+ en Videoland ondersteund, en zijn prominenter aanwezig in het menu ipv weggestopt. Aangezien wij die allemaal ook hebben is dat dus een vooruitgang.

KPN TV werkt daarnaast ook nog gewoon maar cloud opnemen niet meer. Ben benieuwd of ik die kastjes en router nog terug moet gaan sturen.

Op dit moment ben ik dus aardig tevreden hen heb ik niet echt iets te klagen over youfone. zoals gezegd Gideon ben ik dan weer wel ontevreden over maar gelukkig had ik hun dus helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Ik heb nu 50 mbit met 6 maanden korting van 40 voor 25 euro.
Ik wou graag mijn internetsnelheid verhogen, maar dan ben je de 6 maanden korting kwijt volgens de klantenservice 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markpaok2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-12-2022
Hallo allemaal,

Ik stap over naar Youfone van Online.nl per 31 maart. Vandaag kreeg ik mijn router binnen. Dat betekent wel dat ik binnenkort afscheid moet nemen van mijn gelieve Zyxel maar ik zou toch een Experia box V10 krijgen volgens de website van youfone tenminste (goede router, heb ik al eerder meegewerkt alhoewel een beetje oud). Tot mijn verbazing kreeg ik de v10a waarover niet de beste commentaar heb gehoord. Nadat ik de admin menu heb gecheckt en gezien dat band steering niet uit gaat wil ik hem niet meer gebruiken. Ik heb toevallig nog een V10 uit mijn Telfort tijd (oude Telfort profiel dus) die ik wel wil gebruiken. Hoewel mijn nieuwe lijn nog niet is geleverd ben ik vandaag begonnen met experimenteren (proberen een nieuwe KPN profiel te krijgen aangezien Youfone dit ook gebruikt). Ik zie dat het onmogelijk is om deze router aan de praat te krijgen. Helemaal geen internet, update niet te krijgen (ook niet met harde reset, resetknop plus herstelknop), met dsl kabel direct op of met een ethernet kabel in de wan vanuit de online zyxel.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ook in de admin menu geprobeerd om VLAN te wijzigen maar ik zie dat optie nergens staan. Heeft het te maken dat mijn lijn nog niet geleverd is (en dat online een andere profiel gebruikt?). Zijn deze Telfort v10's niet meer te redden?
Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 13:53

-Z-

Hebben jullie ook problemen met ping via wifi? Met meerdere apparaten geprobeerd. Ook dicht bij het modem. Zelfs ping naar modem gaat met spiks. Via kabel gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqDCb3jpbr28OL0GwhErjHIGBrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWrMfN7tHMiRkW2FtRZ8ysBg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BE1wVRxyi7MIrSB4ZQ3bm2ZfQzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQvZm8doTnrtatxeE6Qx8wiD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door -Z- op 27-03-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Helemaal klaar met de V10A

Ik heb een Fritz!Box 7490 nieuw in doos gekocht op marktplaats voor maar 22,50
Ik wist totaal niet wat te doen, maar heb hem eerst eens handmatig geupdate..
en toen stond KPN (glas) ineens wel in het lijstje.
En toen?
Nou ik dacht laat ik eens proberen om de kabel direct erin te stoppen zonder het KPN modem, en tot mijn verbazing had ik internet _/-\o_
De V10A kan de kast in!

Ooja vraagje voor de kenners, is de Fritz!Box 7490 nog goed in 2022?
Hij schijnt al wel oud te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door revengeyo op 12-04-2022 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
revengeyo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 02:44:
Helemaal klaar met de V10A

Ik heb een Fritz!Box 7490 nieuw in doos gekocht op marktplaats voor maar 22,50
Ik wist totaal niet wat te doen, maar heb hem eerst eens handmatig geupdate..
en toen stond KPN (glas) ineens wel in het lijstje.
En toen?
Nou ik dacht laat ik eens proberen om de kabel direct erin te stoppen zonder het KPN modem, en tot mijn verbazing had ik internet _/-\o_
De V10A kan de kast in!

Ooja vraagje voor de kenners, is de Fritz!Box 7490 nog goed in 2022?
Hij schijnt al wel oud te zijn
Gbit LAN poorten, Wifi AC, USB 3.0.
Ik zeg: Voor 22,50 prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:22
Ik zit te denken om over te stappen van kpn glas naar youfone glas, iemand deze overstap al gedaan en hoe ging dat enige tijd offline geweest?

En kan je bij de start van het abonnement bijvoorbeeld de eerste 6maanden 1000mbit nemen en na 6 maanden terug schroeven naar bijvoorbeeld 500mbit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Jnaaazer schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:53:
Ik zit te denken om over te stappen van kpn glas naar youfone glas, iemand deze overstap al gedaan en hoe ging dat enige tijd offline geweest?

En kan je bij de start van het abonnement bijvoorbeeld de eerste 6maanden 1000mbit nemen en na 6 maanden terug schroeven naar bijvoorbeeld 500mbit?
Laatste vraag: https://www.youfone.nl/si...waarden-Internet-Only.pdf

bladzijde 10:
2. Het wijzigen van een hoofdabonnement of additioneel abonnement naar een abonnement
met een lager maandbedrag en / of een kortere looptijd is niet mogelijk binnen de
contractduur.

En in de Voorwaarden voor Alles-in-1 staat precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Hoe is de ervaring met de bediening van televisie? Wij hebben nu online.nl en die is echt waardeloos. Traag en niet intuïtief. Hiervoor altijd KPN gehad en daarmee kon je eenvoudig door de TV-Gids scrollen en programma's terugkijken. Hoe werkt dit bij Youfone? Is het voor een niet technisch persoon goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14
Ik lees hier veel over het vervangen van de modem door een eigen router.
Maar is het ook mogelijk om een router achter de modem te zetten, WiFi-signaal van de Youfone modem uit te zetten, en op je eigen router DHCP en wifi signaal aan te zetten, zodat je eigenlijk alleen je eigen router gebruikt voor internet (en dan de youfone modem voor TV kijken gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

The Fops schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:23:
Ik lees hier veel over het vervangen van de modem door een eigen router.
Maar is het ook mogelijk om een router achter de modem te zetten, WiFi-signaal van de Youfone modem uit te zetten, en op je eigen router DHCP en wifi signaal aan te zetten, zodat je eigenlijk alleen je eigen router gebruikt voor internet (en dan de youfone modem voor TV kijken gebruikt)?
Ja hoor, dat had ik ook voorheen, alleen niet vergeten jouw router in de DMZ te zetten van de modem, anders kun je alsnog niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
The Inquisitor schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Ja hoor, dat had ik ook voorheen, alleen niet vergeten jouw router in de DMZ te zetten van de modem, anders kun je alsnog niet alles.
Beide routers kunnen toch niet allebei DHCP doen? En als de eigen router DHCP doet krijgt de TV Box toch geen IP adres? Het is geen KPN Multicast TV, het is een OTT TV dienst die Youfone gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Barre73 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:29:
[...]

Beide routers kunnen toch niet allebei DHCP doen? En als de eigen router DHCP doet krijgt de TV Box toch geen IP adres? Het is geen KPN Multicast TV, het is een OTT TV dienst die Youfone gebruikt.
Uh, daar vraag je me wat. DHCP moet niet op beide aanstaan om conflicten te voorkomen, maar als ze beide hun eigen range hebben dan kan er weinig misgaan (maar toch liever niet doen).

DHCP kan uit op het modem, een IP kun je los toewijzen, dus volgens mij moet dat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

PleXtor schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:07:
Hoe is de ervaring met de bediening van televisie? Wij hebben nu online.nl en die is echt waardeloos. Traag en niet intuïtief. Hiervoor altijd KPN gehad en daarmee kon je eenvoudig door de TV-Gids scrollen en programma's terugkijken. Hoe werkt dit bij Youfone? Is het voor een niet technisch persoon goed te doen?
Ze gebruiken een Android Mediabox kan zonder Google account. Je kiest bovenin voor live TV of een app.
Terugkijken kost extra ik heb een standaard abo. Zappen gaat idd wat trager dan bij de KPN. Zit wel op dezelfde glasvezel hier ter plekke.
Afstandbediener is zwart met witte letters&cijfers is wat lastiger te zien in een donkere kamer. Maar na een tijdje weet je wel waar de knopjes zitten.
Met de gratis NPO app kan je veel terugzien. Met de betaalde versie ook alles in HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
Nog maar net een Youfone glasvezel (100mbit) abo afgesloten.
Op de dag van activatie modem aangesloten en direct verbinding, heb eigenlijk niks hoeven doen.
Speedtest gedaan en haal 115 mbit down en 98 mbit up.

Ik ben tevreden :)
Iemand nog een vriendendienst code nodig?
Let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35
Merken jullie ook dat jullie ping/download en upload prima is. Maar websites toch met een soort vertraging laden? Als het eenmaal laadt gaat het wel supersnel. Maar er lijkt een soort hik in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:03
PLAE schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:48:
Merken jullie ook dat jullie ping/download en upload prima is. Maar websites toch met een soort vertraging laden? Als het eenmaal laadt gaat het wel supersnel. Maar er lijkt een soort hik in te zitten.
Dat kan toch helemaal niet, aangezien Youfone gewoon een whitelabel is en 100% KPN WBA is? Of zijn er toch nog verschillen? @Barre73 weet het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 09:53

PnD

like in Pinda ^_^

Sinds gisteren aangesloten en merk geen verschil met KPN.
Heb alleen in de youfone app het probleem dat ik geen programmas kan starten die al geweest zijn. Meer mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fI1vo24gIQlojD40WvS1B6qiaf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gYtg28w63WDIPTTpE5Bxt6j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:36
En toen was opeens mijn upload dramatisch voor een 100mbit/s abo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woq-s55gR_426X5oHvWcoyBNTT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GW1NIV07GEpJjDq3JsN1r9GA.png?f=user_large

Even mijn SFP switch opnieuw opstarten en we hebben weer succes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJiLowC1qjysjJXAc4BsqafxzF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kXWvJLgxIuL6Pdi34Ar4zwbJ.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door CurlyMo op 27-06-2022 18:54 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-10 20:01
Hier vorige week overgestapt ivm prijswijzigingen van KPN.
Van internet only glasvezel 200mb
Naar internet only glasvezel 200mb

Nu weer half jaartje voor €25 per maand daarna 6 maanden €48 en €35 cashback via breedband winkel. In plaats van €53,46 pm bij KPN.

Experiabox V10 gekregen hiervoor een V12. Ik gebruikte superwifi punten van KPN. En deze heeft de Youfone monteur weer gekoppeld alles is dus precies hetzelfde gebleven en de superwifi werkt gewoon met Youfone. Tot nu toe geen verandering gemerkt met KPN.

Volgend jaar maar weer overstappen voor de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
Ik ben vandaag over gegaan sinds vanmorgen. Die geweldige monteur liet het afweten -belde wel netjes- maar was ingepland in een hele andere regio.

Zelf de boel maar even omgeprikt, blijkt dat Youfone geen app heeft voor op de smart tv :( Niet goed gelezen dus... Weinig behoefte aan een fysiek kastje, dus nu maar terug naar KPN voor 35 euro per maand 1000/1000.

[ Voor 3% gewijzigd door St4ck3r op 30-06-2022 10:07 ]

Try not to become a man of success but a man of value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
St4ck3r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:07:
Ik ben vandaag over gegaan sinds vanmorgen. Die geweldige monteur liet het afweten -belde wel netjes- maar was ingepland in een hele andere regio.

Zelf de boel maar even omgeprikt, blijkt dat Youfone geen app heeft voor op de smart tv :( Niet goed gelezen dus... Weinig behoefte aan een fysiek kastje, dus nu maar terug naar KPN voor 35 euro per maand 1000/1000.
Inderdaad. Youfone doet het andersom. Hun kastje is een Android/Google TV waardoor je bijna niks meer van je Smart TV nodig zou hebben. Kastje bevat namelijk ook Google Play dus eigenlijk maak je van je TV een Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Voor degene die naast Youfone Thuis ook nog eens Youfone sim only afneemt.

Ik vind net een actie dat je als bestaande klant nu Youfone Compleet kan activeren.
https://www.youfone.nl/compleet/klantvoordeel
2GB internet per maand erbij + gratis dataplfond
ESPN complete
ESET internet Security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:32
Mijn Youfone TV ontvanger doet het ineens niet meer sinds vrijdag ofzo. Iemand anders ook last van? Foutmelding:
De TV-ontvanger kan geen verbinding maken met het netwerk van Youfone. Controleer je Internetverbinding en probeer het opnieuw. (Foutcode: 120-101)
Ik zit achter een Ubiquity USG, en tot een paar dagen geleden werkte alles nog ok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY9FI_QwyGo9BGhy7cnrubu6pIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIFCu03vWV3LRcBh071j308l.jpg?f=fotoalbum_large

(IPv6 had ik uitstaan, en heb ik alleen ff aangezet om te testen. Ik weet alleen niet wat ik in moet vullen bij 'Prefix Delegation Size)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik heb dit ook (Youfone DSL 100/30 hier), maar krijg er nog niet echt de vinger achter waar dit door komt. Heb je hier nog steeds last van of misschien inmiddels niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jbvo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:45:
[...]

Ik heb dit ook (Youfone DSL 100/30 hier), maar krijg er nog niet echt de vinger achter waar dit door komt. Heb je hier nog steeds last van of misschien inmiddels niet meer?
Probeer eens een andere DNS provider. Dat is de eerste stap bij het openen van een website. Misschien dat iets als Google DNS (8.8.8.8), Cloudflare (1.1.1.1) of OpenDNS (208.67.222.222) beter werkt dan de waarschijnlijk standaard Youfone/KPN DNS die nu gebruikt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35
Bij mij is het niet meer het geval. Was tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:22
Maandag is bij mij de overstap geweest van kpnglasvezel naar youfone, geen downtime geweest en bij kpn had ik 200/200 mbit en bij youfone had ik hetzelfde pakket maar is download nu 200 en upload bijna 400 dus hartstikke prima tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 00:31

Jorissie87

No diggity

Klant bij Youfone (tv+internet VDSL) en niet ontevreden maar heb wel regelmatig dat ik geen uitzendingen kan terugkijken. De optie die ik normaal in de tv-gids heb is er dan niet, bij geen enkel programma. Een dag later soms ineens weer wel. Andere mensen met hetzelfde probleem? Ik kan op Google geen soortgelijke verhalen vinden. Voor de duidelijkheid, het gaat om programmas die ik normaal altijd gewoon terugkijk, in dit geval De Slimste Mens. Ook de programma's van eerdere dagen geven niet de terugkijk optie.
Edit, als ik op de play knop druk dan werkt het wel, ook zonder terugkijk optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorissie87 op 23-07-2022 21:20 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:20
vangoghnl schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:03:
Hier vorige week overgestapt ivm prijswijzigingen van KPN.
Van internet only glasvezel 200mb
Naar internet only glasvezel 200mb

Nu weer half jaartje voor €25 per maand daarna 6 maanden €48 en €35 cashback via breedband winkel. In plaats van €53,46 pm bij KPN.

Experiabox V10 gekregen hiervoor een V12. Ik gebruikte superwifi punten van KPN. En deze heeft de Youfone monteur weer gekoppeld alles is dus precies hetzelfde gebleven en de superwifi werkt gewoon met Youfone. Tot nu toe geen verandering gemerkt met KPN.

Volgend jaar maar weer overstappen voor de korting.
Als je al klant bij KPN bent en een nieuw abbo aanvraagt via Breedbandwinkel bij KPN? Krijg je dan ook de kortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
supayoshi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Als je al klant bij KPN bent en een nieuw abbo aanvraagt via Breedbandwinkel bij KPN? Krijg je dan ook de kortingen?
Nee. Ook niet als je eerst zou opzeggen en onder dezelfde naam dan weer een abonnement neemt. Dan treedt de regel in werking dat je eerst 6 maanden geen klant mag zijn geweest om in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31
Ik lees in het forum niet zoveel over de kwaliteit van de tv streams. Kan iemand daar wat over zeggen? Hoe verhouden de streams zich tov bijvoorbeeld KPN (nog mooier hoeveel mbit zijn de streams)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Wij hebben sinds vrijdag Youfone Internet +TV en ik merk dat het geluid met beeld net niet gelijk loopt.
Iemand ervaring mee en hoe dit op te lossen is?
@henk26 Dat is mijn ervaring met de TV xD, verder is terugkijken irritanter dan via KPN, 30 sec vooruit of achteruit spoelen met 1 klik kan niet (of ik heb het nog niet gevonden hoe).
Als je het kastje aanzet begint hij met een overzicht menu ipv 'gewoon' direct naar de zender waar hij op stond voordat je hem uitgezet had.
De beeld kwaliteit kan ik niet veel verschil in zien, hij lijkt een tikje minder maar dat kan ook zijn omdat ik dat denk vanwege de andere tegenvallende zaken. Eerlijk gezegd kijk ik ook niet zoveel lineaire TV, dat is vooral de wederhelft die dat wil. Dus een breekpunt zijn deze zaken niet, irritant wel.

De kans is zeer aannemelijk dat ik over een jaar weer terug ga naar KPN met een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bedenk bij dit alles wel dat TV van Youfone compleet anders is dan van KPN. Youfone heeft gekozen voor een Android/Google TV oplossing. Dus feitelijk een app op een Android Box.
Werking en kwaliteit is precies hetzelfde als een app op je telefoon of tablet

Bij KPN heb je echt een decoder en komen de TV signalen apart binnen via een eigen VLan in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31
Barre73 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:55:
Bedenk bij dit alles wel dat TV van Youfone compleet anders is dan van KPN. Youfone heeft gekozen voor een Android/Google TV oplossing. Dus feitelijk een app op een Android Box.
Werking en kwaliteit is precies hetzelfde als een app op je telefoon of tablet

Bij KPN heb je echt een decoder en komen de TV signalen apart binnen via een eigen VLan in het signaal.
Ok, dan zal de kwaliteit van de streams vergelijkbaar zijn net als die van T-Mobile. Die heeft dacht ik hetzelfde systeem met gelijke kwaliteit streams op app en op decoders. Ik laat youfone maar even aan mij voorbij gaan, kijk nogal veel sport namelijk. Dan is kwaliteit van de streams wel belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Ik kom zelf van Budget Alles in 1 en vanwege prijs ben ik overgestapt naar Youfone (TV+Internet VDSL). Ik verwachtte eigenlijk een identieke ervaring aangezien het feitelijk gewoon dezelfde dienst is.

Ik sluit me aan bij de ervaringen van @MLPN. Je komt default in een TV-gids weergave en moet van daaruit naar een zender navigeren. Dit vind ik niet prettig/logisch werken. Als je vervolgens in dezelfde TV-gids app zoekt naar een ander programma (even kijken of er iets leukers is) stopt de zender op de achtergrond (geen geluid of mini weergave van de zender die je aan het kijken was). Spoelen en terugkijken werkt ook minder praktisch. Kwaliteit is mij niet echt opgevallen. Tot op heden (enkele maanden) storingsvrij in ieder geval.

Daarnaast ondersteund de ontvangen Modem alleen 5Ghz internet (en geen 2,4 Ghz) waardoor al mijn smarthome devices (Tuya protocol) niet meer ingesteld konden worden (zonder onlogische omweg).

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Jorissie87 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:56:
Ik kom zelf van Budget Alles in 1 en vanwege prijs ben ik overgestapt naar Youfone (TV+Internet VDSL). Ik verwachtte eigenlijk een identieke ervaring aangezien het feitelijk gewoon dezelfde dienst is.

Ik sluit me aan bij de ervaringen van @MLPN. Je komt default in een TV-gids weergave en moet van daaruit naar een zender navigeren. Dit vind ik niet prettig/logisch werken. Als je vervolgens in dezelfde TV-gids app zoekt naar een ander programma (even kijken of er iets leukers is) stopt de zender op de achtergrond (geen geluid of mini weergave van de zender die je aan het kijken was). Spoelen en terugkijken werkt ook minder praktisch. Kwaliteit is mij niet echt opgevallen. Tot op heden (enkele maanden) storingsvrij in ieder geval.

Daarnaast ondersteund de ontvangen Modem alleen 5Ghz internet (en geen 2,4 Ghz) waardoor al mijn smarthome devices (Tuya protocol) niet meer ingesteld konden worden (zonder onlogische omweg).
Maar dat is het punt. Qua TV zijn Budget en Youfone dus allesbehalve identiek. Budget is wel een kopie van KPN. Youfone heeft dus een andere weg gekozen.
Qua internet is het wel volledig KPN trouwens. En qua Experiabox ook als het goed is. Maar wel altijd 1 versie lager. Dus de EB v10A. En die heeft echt wel 2.4 GHz. Alleen kan je die banden niet meer scheiden en dat is voor een aantal apparaten een probleem ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan185
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-05-2023
Zijn er mensen die Youfone glasvezel gebruiken icm met een powerline/dvs set? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riny70
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09-2022
Opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door riny70 op 04-08-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyp44
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-08 09:05
Hallo. Ik heb een vraag. Iemand gaf aan via youfone tv geen Netflix te kunnen kijken. Nu probeer ik dit uit te zoeken. Nu snap ik dat er een built in chromecast zit in de tv ontvanger en kun je bijv. YouTube streamen van je mobiel. Maar dit kan niet met Netflix. Dit snap ik. Maar als ik een losse chromecast koop en mijn tv ontvanger gewoon uitzet dan kan ik toch gewoon streamen wat ik wil vanaf mijn mobiel of tablet want dan heb ik niets te maken met de standaard tv ontvanger. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dannyp44 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:42:
Hallo. Ik heb een vraag. Iemand gaf aan via youfone tv geen Netflix te kunnen kijken. Nu probeer ik dit uit te zoeken. Nu snap ik dat er een built in chromecast zit in de tv ontvanger en kun je bijv. YouTube streamen van je mobiel. Maar dit kan niet met Netflix. Dit snap ik. Maar als ik een losse chromecast koop en mijn tv ontvanger gewoon uitzet dan kan ik toch gewoon streamen wat ik wil vanaf mijn mobiel of tablet want dan heb ik niets te maken met de standaard tv ontvanger. Of zie ik iets over het hoofd?
Nee hoor. Je hebt volkomen gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Barre73 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Maar dat is het punt. Qua TV zijn Budget en Youfone dus allesbehalve identiek. Budget is wel een kopie van KPN. Youfone heeft dus een andere weg gekozen.
Voor de zekerheid.

Als je alleen 100Mbit DSL met je eigen fritzbox wil maakt het dus niks uit of je Youfone, Budget of KPN hebt/neemt.
Op de prijs na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
hjs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

Voor de zekerheid.

Als je alleen 100Mbit DSL met je eigen fritzbox wil maakt het dus niks uit of je Youfone, Budget of KPN hebt/neemt.
Op de prijs na.
Klopt. Ik heb glas van Youfone en heb het kpn profiel ingesteld op de Fritzbox en werkt exact hetzelfde ;) neem aan dat voor dsl het zelfde geldt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
hjs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

Voor de zekerheid.

Op de prijs na.
Inderdaad. Voor internet only geldt dat bij deze genoemde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou begint goed.
Youfone internet aangevraagd alvast voor als mijn abo afloopt (half november).
Krijg nu bevestigingsmail met ingangsdatum vandaag.

Lijkt nog erger dan Budget :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:56
Ik heb net ook maar weer eens een overstap gemaakt. Van KPN glasvezel (Internet-only 200/200) nu naar Youfone met dezelfde config. Zal mij benieuwen. Het is in ieder geval naast de introductie korting ook structureel 5 euro in de maand goedkoper dan de KPN buren.

Nog bedankt voor de tip met de cashback van breedbandwinkel! Toch weer mooie bonus bovenop de 6 maanden korting die er al was. Moeten toch beetje op de kleintjes letten in deze tijden. :)

• FranklyF
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09-2022
Sinds een paar dagen internet (DSL) van Youfone.
Downloadsnelheid 100 Mbit/s
Uploadsnelheid 10 Mbit/s

Maar ik haal net 67 Mbit/s. Hoe kan ik dit versnellen? Kan het aan de kabel liggen of een bepaalde instelling?

• Barre73
FranklyF schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:16:
Sinds een paar dagen internet (DSL) van Youfone.
Downloadsnelheid 100 Mbit/s
Uploadsnelheid 10 Mbit/s

Maar ik haal net 67 Mbit/s. Hoe kan ik dit versnellen? Kan het aan de kabel liggen of een bepaalde instelling?
Download is TOT 100 Mbit. Afhankelijk van afstand tot kast of centrale. Die 67 kan dus prima zijn wat je maximaal kan krijgen. Dat had je dan wel in je bestelbevestiging moeten kunnen lezen. Dat zijn ze verplicht namelijk.

• FranklyF
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09-2022
Barre73 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:43:
[...]

Download is TOT 100 Mbit. Afhankelijk van afstand tot kast of centrale. Die 67 kan dus prima zijn wat je maximaal kan krijgen. Dat had je dan wel in je bestelbevestiging moeten kunnen lezen. Dat zijn ze verplicht namelijk.
Ik heb het even opgezocht en daarin staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro9A1eIoN2lIEA6wUBxOgTyTo8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CNaliZO2YonKFbBKygTwRxMM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Afgelopen nacht heeft mijn Experiabox v10a zichzelf om zeep geholpen, want geen internet en kan het apparaat niet meer benaderen. Youfone (KPN netwerk) weet ook niet wat ze hiermee aan moeten en hebben een ticket ingeschoten bij KPN, maar wil daar liever niet op wachten. Daar ik glas heb wil ik eigenlijk mijn eigen router - een Netgear R8500 - gaan inrichten (deze heeft voorheen achter de Experiabox gehangen). Kan dit zonder problemen? Ik las dat daarvoor PPPoE ingericht moet worden. Zelf nog niet uitgevoerd, maar zal niet lastig moeten zijn denk ik? Iemand ervaring?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FranklyF schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:49:
[...]

Ik heb het even opgezocht en daarin staat het volgende:
[Afbeelding]
Dan is er technisch iets mis. Kan in de router zitten, in de lijn, of in je huisnetwerk. Dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet beoordelen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Snappie88 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:23:
Afgelopen nacht heeft mijn Experiabox v10a zichzelf om zeep geholpen, want geen internet en kan het apparaat niet meer benaderen. Youfone (KPN netwerk) weet ook niet wat ze hiermee aan moeten en hebben een ticket ingeschoten bij KPN, maar wil daar liever niet op wachten. Daar ik glas heb wil ik eigenlijk mijn eigen router - een Netgear R8500 - gaan inrichten (deze heeft voorheen achter de Experiabox gehangen). Kan dit zonder problemen? Ik las dat daarvoor PPPoE ingericht moet worden. Zelf nog niet uitgevoerd, maar zal niet lastig moeten zijn denk ik? Iemand ervaring?
Aangezien dit technisch gezien 100% KPN is kan je dit beter vragen in het KPN Glasvezel topic. Is een stuk drukker bezocht en bekeken namelijk. Snellere kans op antwoord.

PPPoE is trouwens 1 ding maar net zo belangrijk is dat die Netgear in staat moet zijn om Vlans te splitsen op het signaal dat binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Snappie88 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:23:
Heel makkelijk, als je geen tv afneemt. Anders is het wat lastiger. Kijk op KPN forum daar vind je alles wat je nodig hebt.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Dank heren :) Ik heb alleen glas, dus ben na het posten wat gaan kloten en na het aanslingeren van PPPoE en VLAN6 (zo uit mijn hoofd) begon het allemaal weer te lopen. Het is inderdaad puur KPN, dus wellicht had ik het beter daar kunnen vragen :P Affijn, de Experiabox is de voorraadkast in!

Surfin' paradise!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
Om een aansluiting te krijgen (anders moet ik later 450 euro betalen zegt e-fiber) overweeg ik om Youfone, naast mijn Ziggo, aan te vragen. Ik ga dan het internet via glasvezel gebruiken, maar tv/internet/telefoon blijft bij Ziggo ook behouden (backup lijn en ik wil de tv diensten van Ziggo niet kwijt).

Maar als ik internet only neem, kan ik dan gewoon mijn router op het modem aansluiten, net zoals de bridged modus bij Ziggo? Of is het niet zo plug-en-play?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

LogiZ5500 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:03:
Voor degene die naast Youfone Thuis ook nog eens Youfone sim only afneemt.

Ik vind net een actie dat je als bestaande klant nu Youfone Compleet kan activeren.
2GB internet per maand erbij + gratis dataplfond
ESPN complete
ESET internet Security
Even een oude reactie quoten, ik kreeg vandaag een nieuwbrief van Youfone en zag dit inderdaad ook. Ik vraag mij alleen af als ik dit af sluit, ga ik dan een nieuw contract periode aan?
Ik heb gepoogd dit uit de voorwaarden te halen maar ik kan het niet vinden.
Youfone compleet
Geldig per 19 april 2022

Youfone Compleet is voor klanten die zowel 'producten voor Thuis' van Youfone en Sim Only van Youfone hebben. Je profiteert met Youfone Compleet van extra voordeel op je Youfone-abonnementen.
Al de Youfone-abonnementen moeten op hetzelfde Nederlandse adres geregistreerd staan. Dus bijvoorbeeld allebei op postcode '2000 AB' met huisnummer '1'
Al de Youfone-abonnementen moeten op hetzelfde e-mailadres geregistreerd staan
Je kunt in aanmerking komen voor de volgende voordelen;
Gratis extra data voor Sim Only:

Onder €7,5 = 500 mb + dataplafond
Onder €12,5 = 1GB + dataplafond
Boven of gelijk aan €12,5 = 2GB + dataplafond
Internet Only:

Gratis ESET Security
Internet & TV:

Gratis ESPN Compleet
Gratis ESET Security

Youfone Compleet geldt niet voor Zakelijke- en Kleinzakelijke-abonnementen
Bestaande Youfone klanten die zowel een Sim Only- als Thuis-abonnement hebben, kunnen vanaf begin mei de extra’s voor Youfone Compleet activeren in MyYoufone
De gratis extra data voor je Sim Only-abonnement wordt geactiveerd op de eerste dag van de volgende maand
Bij het beëindigen van je (laatste) Sim Only-abonnement of je Thuis-abonnementen, worden alle voordelen van Youfone Compleet ook beëindigd
Je moet te allen tijde minimaal één actief Sim Only-abonnement en een Thuis-abonnement op hetzelfde adres hebben om de Youfone Compleet voordelen te behouden
Wijzigen in de snelheid, bundels of extra diensten van Youfone Compleet hebben geen invloed op jouw status voor Youfone Compleet. Wel worden de extra’s mogelijk minder of meer bij een wijziging
Ga je verhuizen? Dan moet je voor zowel je ‘producten voor thuis’ als voor Sim Only-abonnement je verhuizing op de gebruikelijke manier aan Youfone doorgeven. Geef dan direct aan dat je alle abonnementen wilt verhuizen. Als je voor één van beide producten de verhuizing niet uiterlijk twee weken van tevoren doorgeeft, kan het zijn dat je niet meer voldoet aan de voorwaarden van Youfone Compleet. Je ‘producten voor thuis’ en Sim Only-abonnement staan dan namelijk niet meer geregistreerd op hetzelfde adres
Youfone heeft het recht om tussentijds de voordelen van Youfone Compleet te wijzigen
Youfone heeft het recht om de voorwaarden tussentijds te wijzigen of te stoppen met Youfone Compleet
https://www.youfone.nl/actievoorwaarden
https://www.youfone.nl/algemene-voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:17:
Maar als ik internet only neem, kan ik dan gewoon mijn router op het modem aansluiten, net zoals de bridged modus bij Ziggo? Of is het niet zo plug-en-play?
Ja, dat kan. Sinds vorige week ook YouFone, al wel langer glasvezel. Alles wat na het modem komt heb ik in eigen beheer. Het modem dient alleen maar om verbinding te maken met het KPN netwerk (want ja, dat gebruikt YouFone). Dus ethernet uit de oude ExperiaBox van KPN, in de nieuwe Experiabox van YouFone en gaan. Ik had 'm al ingesteld terwijl die nog geen internetverbinding had. Alles wordt doorgestuurd naar één IP-adres en dat is het vaste IP-adres van mijn router. Dat werkt uitstekend.

Door deze opsteling, dus tijdelijk twee modems naast elkaar waarvan één verbonden en de andere klaar om verbonden te worden Uiteindelijk nog geen 30 seconden offline geweest. Jippie.

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 05-10-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
sypie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Ja, dat kan. Sinds vorige week ook YouFone, al wel langer glasvezel. Alles wat na het modem komt heb ik in eigen beheer. Het modem dient alleen maar om verbinding te maken met het KPN netwerk (want ja, dat gebruikt YouFone). Dus ethernet uit de oude ExperiaBox van KPN, in de nieuwe Experiabox van YouFone en gaan. Ik had 'm al ingesteld terwijl die nog geen internetverbinding had. Alles wordt doorgestuurd naar één IP-adres en dat is het vaste IP-adres van mijn router. Dat werkt uitstekend.
Thanks. Alleen hier is het dan e-fiber helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas0701
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag: sinds kort een Youfone TV + Internetabonnement afgesloten, maar heb flinke problemen met TV kijken. Van het een op het andere moment kan het kastje zichzelf opnieuw opstarten, of springt opeens de TV aan. Ik heb al een nieuw kastje geprobeerd maar na 2 dagen beginnen nu opnieuw dezelfde problemen. Aan de bekabeling kan het niet liggen lijkt me, en de afstandbediening ook niet..,

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of hoe ik dit op zou kunnen lossen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
kaasaanfiets schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Even een oude reactie quoten, ik kreeg vandaag een nieuwbrief van Youfone en zag dit inderdaad ook. Ik vraag mij alleen af als ik dit af sluit, ga ik dan een nieuw contract periode aan?
Ik heb gepoogd dit uit de voorwaarden te halen maar ik kan het niet vinden.

[...]

https://www.youfone.nl/algemene-voorwaarden
Er staat nergens dat het activeren van Youfone Complete een nieuw contract betekend. Wat maakt dat je het idee krijgt dat dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

LogiZ5500 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:08:
[...]

Er staat nergens dat het activeren van Youfone Complete een nieuw contract betekend. Wat maakt dat je het idee krijgt dat dit gebeurd?
Wat maakt dat jij het het idee krijgt dat dit niet gebeurd?

;)

Ik wil zulke zaken altijd weten voordat ik ineens ergens aan vast zit wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023

Een jaar lang ESPN Compleet

Voetbal, wielrennen, tennis, basketbal, hockey, golf of schaatsen: met ESPN Compleet kun je gratis genieten en mis je geen enkel sportmoment.

Dan zou de indruk kunnen wekken dat het voor minimaal een jaar geldt.
Staat er niets over als je de 1e stap in de aanmelding doet?

Dit staat daar:

[ Voor 7% gewijzigd door palter27 op 07-10-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
kaasaanfiets schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

;)

Ik wil zulke zaken altijd weten voordat ik ineens ergens aan vast zit wat ik niet wil.
Compleet is niet een contract dat je aangaat of zoiets. Je hebt al twee contracten en die blijven gewoon bestaan. En mocht er op de een of andere manier toch iets zijn waardoor je een nieuw contract aangaat, dan moet dat verplicht bij de activatie van Youfone Compleet vermeld staan. Dus goed lezen en het komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
kaasaanfiets schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

;)

Er staat nergens dat je een nieuw contract aan gaat, daarom heb ik het idee dat dit niet gebeurd.
Als je het 100% zeker wilt weten, zal je alle kleine lettertjes moeten lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
sypie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Door deze opsteling, dus tijdelijk twee modems naast elkaar waarvan één verbonden en de andere klaar om verbonden te worden Uiteindelijk nog geen 30 seconden offline geweest. Jippie.
Kan je dat zalf dan instellen? En zo ja, wat moet je dan instellen in de experiabox?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DHCP range bulten het IP-adres van je eigen wouter, dan bijt dat elkaar niet. Wifi uitzetten omdat je dat zelf regelt. Admin wachtwoord aanpassen. Volgens mij ook DMZ ingesteld zodat mijn router alles doet. Daarna beide modems aan laten staan en op moment van overschakelen de kabel omprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 20:41
Net telefonisch contact gehad met de klantenservice om het TV gedeelte van mijn abbo op te zeggen.
Nu kan dat alleen als ik weer een jaar contract neem. Mijn vorige jaar abbo zit er net op, dus ik ben contract vrij.
Dit is toch raar? De medewerker zei dat ie nog wel ging proberen, of er een uitzondering gemaakt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:56
Vandaag is mijn contract bij Youfone glasvezel 200/200 gestart. Na een jaar bij KPN internet only te hebben gezeten met precies dezelfde performance heb ik dus vanwege de goedkopere prijs de overstap gewaagd. Ik had bewust de monteur afgezegd, en achteraf was dat maar goed ook.

Uiteindelijk was het een geval van loskoppelen oude modem (V12 Experia) en die van Youfone aankoppelen (V10 Experia). Verder hoefde er niks te gebeuren en kon ik gewoon op oude voet verder. Uiteindelijk nog wel even de wifi configuratie aangepast, maar dat was het wel.

Prima gegaan, en was in een kwartiertje klaar. :z

Klein puntje is dat de snelheid niet echt tegen de 200 aanzit, maar in de 190 range. Zal eens kijken hoe dat uiteindelijk zich gaat gedragen, maar ben niet bepaald iemand die het snelste van het snelste hoeft te hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Even voor de duidelijkheid: heb je bij Youfone VDSL als nieuwe klant tegenwoordig de beschikking over IPv6?

Ik overweeg om over te stappen, maar IPv6 is echt een vereiste voor mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeffrey87 op 18-10-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Jeffrey87 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:15:
Even voor de duidelijkheid: heb je bij Youfone VDSL als nieuwe klant tegenwoordig de beschikking over IPv6?

Ik zou denken van wel als ik dit lees op hun website (https://www.youfone.nl/thuis/vrije-modem-keuze)

Internet

PPPoE via VLAN 6 (802.1q).

PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).

Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)

IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen

IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 22:41

PA5AM

Kortegolf

Jeffrey87 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:15:

Ja. Youfone heeft sinds ongeveer een jaar nu IPv6.

Sinds de overgang van IP over ethernet naar PPPoE.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdstelt
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
ik heb sinds deze week zelfde klachten. Heb je de box mogelijk aan een one connect box gekoppeld?
thomas0701 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:51:
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag: sinds kort een Youfone TV + Internetabonnement afgesloten, maar heb flinke problemen met TV kijken. Van het een op het andere moment kan het kastje zichzelf opnieuw opstarten, of springt opeens de TV aan. Ik heb al een nieuw kastje geprobeerd maar na 2 dagen beginnen nu opnieuw dezelfde problemen. Aan de bekabeling kan het niet liggen lijkt me, en de afstandbediening ook niet..,

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen of hoe ik dit op zou kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:09
Vraagje, ik schakel over paar weken over op youfone (glasvezel, kpn netwerk) Je krijgt volgens mij zo een experia v10 box als ik het goed begrijp, tevens begrijp ik dat je je dns niet (meer) aan kan passen dan. Klopt dit ? Wil pi-hole gaan gebruiken, vandaar de vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelle Brolnir op 30-10-2022 12:05 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 17:34
thomas0701 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:51:
Hallo allemaal,

Ik ervaar het zelfde probleem Android kastje reboot spontaan. Heb je dit nog kunnen oplossen ( maak gebruik van eigen draytek router )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Heb je de Amino Amigo 7X v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jelle Brolnir schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:03:
Vraagje, ik schakel over paar weken over op youfone (glasvezel, kpn netwerk) Je krijgt volgens mij zo een experia v10 box als ik het goed begrijp, tevens begrijp ik dat je je dns niet (meer) aan kan passen dan. Klopt dit ? Wil pi-hole gaan gebruiken, vandaar de vraag.
De Experiabox v10A krijg je en, Inderdaad, geen DNS zelf instellen op de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RAAF12 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:28:
Afhankelijk van je abonnement (met of zonder TV), is het de V10 (hier) of V10a (meen ik).

Vwb instellingen en mogelijkheden zal er waarschijnlijk geen onderscheid zijn (schat ik in).

Edit: https://www.youfone.nl/service/thuis/internet/installatie

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2022 20:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RAAF12 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

Fritz scoren dan maar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:09
hjs schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:15:
[...]

Fritz scoren dan maar? >:)
Kan dit zonder meer? Ik snap de vrije modemkeuze regelgeving maar hoe simpel is dit in de praktijk ? Zijn er zaken waar ik, in jullie wijsheid, rekening mee kan/moet houden ?

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jelle Brolnir schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Kan dit zonder meer? Ik snap de vrije modemkeuze regelgeving maar hoe simpel is dit in de praktijk ? Zijn er zaken waar ik, in jullie wijsheid, rekening mee kan/moet houden ?
Ik heb alleen ervaring met dsl en daar kan het zonder meer en is het een kwestie van juiste profiel kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 30-10-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Ik switch ieder jaar van VDSL aanbieder (internet+tv) en zit dit jaar bij Youfone. Ik tel de dagen af tot ik weer kan overstappen. Internet is gewoon prima (100mbit) maar de TV is echt drama! Ik kijk niet vaak TV en als ik dan kijk wil ik vaak iets terugkijken van eerder die dag of de dag ervoor, nou vergeet het maar. Vaak random de melding dat terugkijken op dat moment niet mogelijk is (terwijl datzelfde programma een paar uur daarvoor nog wel te bekijken was). Of zoals gisteren dat je halverwege een uitzending bent en hij ineens random terugspringt naar het begin.. Met terugkijken op de commerciele omroep kun je ook niet vooruitspoelen dus kon het eerste halfuur gewoon opnieuw kijken..

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.