Tezzi schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:53:
Het is me toch een potje nog steeds. Ik stap de 15e over van KPN glas (Oxxio klant voorheen) naar Youfone glas. Geregeld via Breedbandwinkel met overstapservice ergens in november. KPN SMSte toen al "Jammer dat je weggaat, bel ons even". Zojuist met beide partijen contact gehad om te borgen dat het enigszins soepel verloopt.
KPN: "Wij kunnen niet zoveel zien, Youfone heeft de touwtjes in handen. We zien ook niet dat er per 15e iets stopt."
Youfone: "Uw verbinding wordt de 15e actief, maar de monteur komt de 17e langs. Er kunnen sowieso niet 2 verbindingen tegelijk actief staan. Daar moet u het mee doen."
Dus ik vraag aan Youfone of ze, in verband met de aankomende vrije modem keuze, de instellingen kunnen doorgeven. De mevrouw aan de lijn riep alleen maar "Eigen risico, eigen risico". En iets met "2.4/5ghz", waarbij ik bijna in de lach schoot. Maar goed ze vroeg het even na, maar toen bleek dat ze het nog niet willen vertellen. Flauw en een teken van wat nog komen gaat (wat ik niet hoop). De monteur heb ik in ieder geval een ritje naar ons dorp bespaart. Die kan z'n tijd nuttiger besteden.
Dus, op 15e maar eens kijken wanneer de verbinding wegvalt en ik de bovengenoemde instellingen kan doorvoeren. En dan hopen dat er niet een te groot gat tussen zit.
TLDR: 1 groot fiasco, blijf uit de buurt van Youfone.
Niet op de 15e, maar op de 17e kapte de verbinding met KPN ermee. Na het aansluiten van de V10A van Youfone begon de ellende. Meerdere keren (10-20x) per dag (en nacht) viel de verbinding voor een paar minuten eruit. Gelukkig bleek de monteursafspraak niet geannuleerd. Kreeg wel een SMS dat de monteur die dag was verhinderd, maar Guidion belde netjes om direct de volgende ochtend een monteur te sturen.
De monteur het probleem voorgelegd en deze gaf aan dat er niks vreemds te zien was aan de aansluiting. Ik kreeg de tip om mijn apparatuur los te koppelen en met 1 laptop te kijken of het probleem bleef bestaan. En dan weer contact op te nemen met Youfone. Dit heb ik gedaan en het probleem bleef.
Contact opgenomen met Youfone. Kreeg de tip om het modem een reset te geven. 1e reset door het reset knopje in te drukken en als het modem weer online was een 2e reset te doen middels het reset knopje en WPS knopje ongeveer 30 seconden in te drukken. Het probleem bleef. Dan word je dus al een week lang uit o.a. meetings gegooid, ellende.
Vrijdag de 21e weer gebeld. Er ging een melding naar KPN om te controleren of er aan die kant iets mis zit. Maandag weer gebeld, KPN was er nog mee bezig. Woensdag kreeg ik een mail dat ze meer informatie van me nodig hadden. Of ik contact wilde opnemen. Direct gedaan. KPN had de melding teruggezet, zonder duidelijke reden. De melding werd weer naar KPN gezet. Donderdagochtend weer een mail gekregen om contact op te nemen. Er moest een monteur aan te pas komen vanuit KPN. Ik heb toen aangegeven dat dat prima is, maar dat het inmiddels bijna 2 weken duurt. Ook aangeven dat ik op het KPN forum een aantal soortgelijke gevallen heb gezien en dat een nieuwe modem uiteindelijk de oplossing bleek. Maar om een of andere vage reden kreeg ik die niet.
Toen ik donderdagavond nog niks had gehoord heb ik besloten te annuleren en direct een aanvraag bij KPN gedaan voor een nieuw abonnement.
Vanochtend KPN gebeld om te vragen of het z.s.m. kon worden aangesloten. De KPN medewerker heeft direct met de backoffice geschakeld om de datum naar voren te halen, maar het kon/kan niet eerder dan 11-02.
Toen ik gelijk hierna met Youfone belde is mij duidelijk geworden dat je ver weg moet blijven van deze partij. Ik kreeg namelijk 2 opties:
1. Annuleren, betekent per morgen verbinding eruit.
Wij hebben elkaar vandaag gesproken mbt jouw annulering.Wanneer je annuleert en dit verwerkt is wordt de verbinding de volgende dag gestopt. Wij kunnen hier geen datum voor inplannen. Ik hoor graag of je akkoord gaat.
2. Opzeggen, betekent per 11e naar KPN met een afkoopsom.
Er werd mij tussen neus en lippen door opeens verteld dat het probleem niet aan de verbinding naar buiten ligt, maar aan iets in mijn woning. Dat ik al 4 jaar zonder problemen glasvezel van KPN en daarna Oxxio had, maakte voor hun niks uit. Dat ik al de modem naast het NT kastje heb geplaatst met een nieuwe UTP kabel ertussen maakte ook geen verschil. Het lag aan mij en voor 30 euro kon er een monteur worden gestuurd. De vorige monteur heeft een werkbon achtergelaten met dat de installatie binnenshuis OK is. Schiet mij maar lek.
Ik krijg dus geen optie om te overbruggen tot de 11e of dat ze het z.s.m. proberen op te lossen zonder mij nog meer kosten en ellende te bezorgen. Want als ze zich normaal zouden gedragen zou ik alsnog bij een werkende verbinding het contract uit zitten.
Dus uiteindelijk gekozen om te annuleren, om van ze af te zijn. Morgen zonder Internet. Blijkbaar heeft Youfone door moreel geen enkel probleem mee. Ik wel, dus ik laat vandaag een KPN monteur (kennis) langskomen om uit te sluiten dat het intern zit. Daarna ga ik kijken wat ik er juridisch mee kan. Tot de 11e kan ik vast wel op kantoor terecht wat betreft werk en t vrouwtje en de kinderen gaan tijdelijk via 5G.
Nooit meer Youfone voor mij. Een klacht zal weinig uitmaken, want het zit blijkbaar in hun DNA.
Jah...