[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 21:08

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nuevocasa schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:54:
[...]

Ik heb de monteur al ingepland, dat kon ik 2 dagen na aanmelding. Niet dat ik hem nodig heb, maar so far so good :+
Haha, ik ook inderdaad. Hij komt op de dag dat het KPN contract afloopt. Ik had hem alleen verkeerd gepland, dus ik belde voor een wijziging (dat was geen probleem) en vroeg meteen: wat gaat de monteur eigenlijk doen? Want KPN heeft alles al aangesloten 3 jaar jaar geleden.
Antwoord: ja...gewoon.... dingen aansluiten

OK. Top. Het modem installeren kan ik zelf wel hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 19:48
Hi, vraagje aan de kenners over de experiabox/wifi snelheid bij youfone.

sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar de 1000mbps van 100mbps. Wanneer ik op de kabel een speed test doe ziet alles er prima uit, maar op de smartphones en laptops blijft het steken rond de 250mbps. Ik neem aan dat dit aan de wifi ligt. Nu heb ik nog een netgear nighthawk liggen die ik voorheen gebruikte en ik heb geprobeerd om de experiebox hiermee te swappen, maar ik krijg dan maar geen verbinding op de nighthawk. Is het bij youfone niet mogelijk om een eigen wifi router te gebruiken, of moet ik zelf nog iets configureren om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
ecofin schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:16:
Hi, vraagje aan de kenners over de experiabox/wifi snelheid bij youfone.

sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar de 1000mbps van 100mbps. Wanneer ik op de kabel een speed test doe ziet alles er prima uit, maar op de smartphones en laptops blijft het steken rond de 250mbps. Ik neem aan dat dit aan de wifi ligt. Nu heb ik nog een netgear nighthawk liggen die ik voorheen gebruikte en ik heb geprobeerd om de experiebox hiermee te swappen, maar ik krijg dan maar geen verbinding op de nighthawk. Is het bij youfone niet mogelijk om een eigen wifi router te gebruiken, of moet ik zelf nog iets configureren om dit werkend te krijgen?
Ik weet zelf op dit moment niet precies wat de instellingen zijn die je moet doen voor een eigen router bij de KPN Wholesale providers. Maar "drop in replace" zonder enige configuratie zal niet werken (zoals je gemerkt hebt).

Maar ehm, als het puur is om te testen of je nighthawk betere WIFI geeft, waarom zet je dan niet gewoon de WIFI op je Xperia uit, geef je Nighthawk een IP in het subnet van de Xperia en hang hem me één van z'n LAN poorten aan een LAN poort van de Xperia ?

Buiten dat: Er zijn uiteraard legio factoren die bepalen wat je via WIFI kan halen. Zoals de WIFI standaard zelf (AC, AX, N), de frequentieband waar je op zit maar ook het aantal antennes in je client en de kanaalbreedte (VHT) instelling.

Ik kan (bij een andere provider die Gigabit aanbiedt, met een Ubiquiti Unifi AC Pro accesspoint) op mijn Sony Xperia 5-II ruim 500 Mbit/s halen als ik de VHT instelling op 80 Mhz zet. Rond de 250 als ik hem op 40 Mhz zet.

Waarom zou je eigenlijk meer dan 250 willen halen over WIFI? .....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
hm ok, dat wist ik niet. bij mijn vorige providers heb ik altijd mijn eigen router kunnen gebruiken.

als ik de nighthawk erachter zet en de wifi van de experia uitstaat, krijgt het dan wel de volle bandbreedte? (geen verstand van vandaar de vraag)

ik zit voor mijn werk veel op zoom en kreeg regelmatig de melding van een trage (en ook vaak onstabiele) verbinding, vandaar de overstap om maar zoveel mogelijk bandbreedte te hebben. en mijn laptop heeft geen kabel aansluiting dus vandaar de wifi vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@ecofin Het schijnt wel te kunnen, met een vlan op 34. Als je in dit topic zoekt staan er diverse voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
thanks Jeroen, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
The Inquisitor schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:29:
[...]

Haha, ik ook inderdaad. Hij komt op de dag dat het KPN contract afloopt. Ik had hem alleen verkeerd gepland, dus ik belde voor een wijziging (dat was geen probleem) en vroeg meteen: wat gaat de monteur eigenlijk doen? Want KPN heeft alles al aangesloten 3 jaar jaar geleden.
Antwoord: ja...gewoon.... dingen aansluiten

OK. Top. Het modem installeren kan ik zelf wel hoor :9
Wanneer kreeg jij het installatie pakket? Over anderhalve dag is de monteur hier maar heb nog niets ontvangen van Youfone.

Ik kom van Oxxio en heb een eigen Fritzbox hangen met het Telfort profiel ingesteld. Youfone zou in praktijk exact hetzelfde moeten werken. Maar moet voor de activatie wel eerst even de modem van Youfone er aan? of zou dat niet hoeven? De experiabox van Oxxio heeft er destijds nog geen 5min aan gehangen. Kwam toen van T-Mobile WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nuevocasa schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Wanneer kreeg jij het installatie pakket? Over anderhalve dag is de monteur hier maar heb nog niets ontvangen van Youfone.

Ik kom van Oxxio en heb een eigen Fritzbox hangen met het Telfort profiel ingesteld. Youfone zou in praktijk exact hetzelfde moeten werken. Maar moet voor de activatie wel eerst even de modem van Youfone er aan? of zou dat niet hoeven? De experiabox van Oxxio heeft er destijds nog geen 5min aan gehangen. Kwam toen van T-Mobile WBA.
Morgen moet de monteur komen, het pakket heb ik afgelopen maandag ontvangen.
Van KPN niets gehoord… niets over beëindigen abonnement, niets over terugsturen, … ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice dus het zou goed moeten gaan zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
The Inquisitor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Morgen moet de monteur komen, het pakket heb ik afgelopen maandag ontvangen.
Van KPN niets gehoord… niets over beëindigen abonnement, niets over terugsturen, … ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice dus het zou goed moeten gaan zou je denken.
hier moet de monteur morgen ook komen maar heb nog niets binnen 8)7 via welke dienst werd het pakket verstuurd en had je ook een track and trace?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nuevocasa schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:25:
[...]
hier moet de monteur morgen ook komen maar heb nog niets binnen 8)7 via welke dienst werd het pakket verstuurd en had je ook een track and trace?
PostNL, en ik kreeg netjes een mail van te voren.

Afzender:
Ceva Logistics Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
The Inquisitor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

PostNL, en ik kreeg netjes een mail van te voren.

Afzender:
Ceva Logistics Den Haag
Hier geen monteur vandaag, hij belde om af te stemmen wanneer hij kon komen. Heb het pakket nog niet binnen, dus had het geen nut. Heb zelfs nog geen track and trace code. Deze week meerdere keren met Youfone gebeld. Geen lange wachttijden maar echt iets doen konden ze niet omdat de status 'pakket verzonden' is 8)7 Van Oxxio naar Youfone is technisch gezien volgens mij exact hetzelfde. Tot nu toe werkt het internet nog. M'n contract met Oxxio loopt wel tot vandaag :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nuevocasa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Hier geen monteur vandaag, hij belde om af te stemmen wanneer hij kon komen. Heb het pakket nog niet binnen, dus had het geen nut. Heb zelfs nog geen track and trace code. Deze week meerdere keren met Youfone gebeld. Geen lange wachttijden maar echt iets doen konden ze niet omdat de status 'pakket verzonden' is 8)7 Van Oxxio naar Youfone is technisch gezien volgens mij exact hetzelfde. Tot nu toe werkt het internet nog. M'n contract met Oxxio loopt wel tot vandaag :o
Hmm ja, vooral dat laatste is een dingetje. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je daadwerkelijk af bent gesloten (en of dat echt gebeurd, aangezien je feitelijk op hetzelfde netwerk blijft, en zolang je nog een Oxxio modem hebt (wat ook die Experia box is) denk ik dat het blijft werken?

maar er is vast iemand hier die dat beter weet.

Mijn monteur staat nog steeds gepland voor vanavond. KPN heeft vanmorgen gemaild dat ik vandaag geen gebruik meer kan maken van het internet... maar ik zit er toch nog echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:38:
[...]

Ja, dat is 100 procent KPN. Zelfs inclusief de internet exchange koppelingen.
Weet jij toevallig hoe dat technisch gaat, de overgang van Oxxio naar Youfone? Mijn abonnement van Oxxio is per vandaag opgezegd en de monteur van Guidon zou vanmorgen langskomen, echter ligt het installatie pakket nog ergens bij Postnl volgens Youfone en is de monteur niet gekomen.
Ik heb een eigen Fritzbox hangen met het Telfort profiel. Vooralsnog heb ik nog steeds internet.

In het verleden van KPN naar T-Mobile(wba) was er sochtends vroeg geen internet meer en van T-Mobile naar Oxxio idem. 5 min hun eigen modem er aan en daarna de Fritzbox en het liep als een zonnetje. Neem aan dat nu Youfone ook op die manier geactiveerd moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
Nuevocasa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Weet jij toevallig hoe dat technisch gaat, de overgang van Oxxio naar Youfone? Mijn abonnement van Oxxio is per vandaag opgezegd en de monteur van Guidon zou vanmorgen langskomen, echter ligt het installatie pakket nog ergens bij Postnl volgens Youfone en is de monteur niet gekomen.
Ik heb een eigen Fritzbox hangen met het Telfort profiel. Vooralsnog heb ik nog steeds internet.

In het verleden van KPN naar T-Mobile(wba) was er sochtends vroeg geen internet meer en van T-Mobile naar Oxxio idem. 5 min hun eigen modem er aan en daarna de Fritzbox en het liep als een zonnetje. Neem aan dat nu Youfone ook op die manier geactiveerd moet worden?
Daar gebeurt technisch niets.
Oxxio en Youfone hebben technisch ook helemaal niets, geen netwerk en geen apparatuur.
Ze gebruiken beide het white label profiel (DHCP / VLAN34).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Dennis-L schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Oxxio en Youfone hebben technisch ook helemaal niets, geen netwerk en geen apparatuur.
Ik moet dus alleen even een modem van Youfone eraan hangen tot dan blijf ik administratief op Oxxio zitten? Als ik die modem ooit krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
The Inquisitor schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Hmm ja, vooral dat laatste is een dingetje. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je daadwerkelijk af bent gesloten (en of dat echt gebeurd, aangezien je feitelijk op hetzelfde netwerk blijft, en zolang je nog een Oxxio modem hebt (wat ook die Experia box is) denk ik dat het blijft werken?

Mijn monteur staat nog steeds gepland voor vanavond. KPN heeft vanmorgen gemaild dat ik vandaag geen gebruik meer kan maken van het internet... maar ik zit er toch nog echt op.
Alles goed gegaan?

Hier is de aap uit de mouw gekomen.... Kreeg vanmorgen een mail dat mijn lijn pas in februari vrij komt en dat ze daarom het pakket niet hebben opgestuurd. Daar heeft waarschijnlijk iemand een foutje gemaakt, aangezien mijn oude contract zeker niet tot februari liep. Heb deze week meerdere keren met ze aan de lijn gezeten, beetje jammer dat ze daar ook nu pas mee komen.
Oxxio vanmorgen gebeld en die geeft aan dat mijn contract echt per gisteren niet meer actief is. Ik heb nog internet gelukkig, nu maar zien waar ze mee komen. Heb ze de bevestiging van het stopzetten van m'n contract als bewijs iig gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nuevocasa schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Alles goed gegaan?

Hier is de aap uit de mouw gekomen.... Kreeg vanmorgen een mail dat mijn lijn pas in februari vrij komt en dat ze daarom het pakket niet hebben opgestuurd. Daar heeft waarschijnlijk iemand een foutje gemaakt, aangezien mijn oude contract zeker niet tot februari liep. Heb deze week meerdere keren met ze aan de lijn gezeten, beetje jammer dat ze daar ook nu pas mee komen.
Oxxio vanmorgen gebeld en die geeft aan dat mijn contract echt per gisteren niet meer actief is. Ik heb nog internet gelukkig, nu maar zien waar ze mee komen. Heb ze de bevestiging van het stopzetten van m'n contract als bewijs iig gestuurd.
Yup, eigenlijk zoals verwacht: Monteur kwam, switchte de oude modem voor de ....nieuwe.... nouja, eigenlijk dezelfde, want ik had al een 10A van KPN. En toen werkte alles.

Monteur blij want die kon op tijd naar huis.

Wel onwijs balen bij jou weer, dat schiet niet op. Ik hoop dat je gewoon internet blijft houden, want dat was ook mijn angst bij het overstappen. Met het thuiswerken zit ik niet te wachten op internetproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb alleen mijn 'Youfone' snelheid nog niet... ik zit nu rond de 190, wat zelfs iets lager is dan voorheen (ik had KPN 200, en ontving vaak tot 230). Nu heb ik 500 maar ik kom zowel up- als down nog niet in de richting. Ik ben benieuwd hoelang dat duurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
The Inquisitor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:57:
Ik heb alleen mijn 'Youfone' snelheid nog niet... ik zit nu rond de 190, wat zelfs iets lager is dan voorheen (ik had KPN 200, en ontving vaak tot 230). Nu heb ik 500 maar ik kom zowel up- als down nog niet in de richting. Ik ben benieuwd hoelang dat duurt
Lijkt op een foutje, dat je het verkeerde profiel hebt. Neem aan bedraad getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
The Inquisitor schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Helaas geen internet meer sinds vanmorgen en nog geen installatie pakket. Maandag is er blijkbaar iets gedaan door de technische afdeling van Youfone. De helpdesk was deze keer niet erg behulpzaam. Hopelijk pakken ze het snel op.

Edit: Jeeeej het installatiepakket was er. De experiabox even aangesloten en die werkte snel. Met m'n eigen fritzbox was het toch even prutsen 8)7 8)7 Voor Youfone moet je dus het KPN GLAS Profiel instellen ipv het Telfort White label profiel. De verbinding kwam even op, maar was net zo snel weer weg ;w
Bleek dat er een vinkje aan stond wat het pushen van Firmware van de provider toestaat. KPN pusht dan blijkbaar een oudere versie dan wat ik heb en zorgde voor problemen. Vinkje uitgezet en het internet werkt als de brandweer *O* *O* *O*
220 up en 120 down bij een 100/100 abonnement 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Nuevocasa op 22-10-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-05 06:01
Sinds afgelopen maand ligt er bij ons ook glasvezel in de straat. Ondanks het stabiele netwerk van Ziggo ben ik - onder andere vanwege de prijs - aan het overwegen om over te stappen. KPN regelmatig aan de deur gehad, want die willen natuurlijk dat je via hun een abonnement afsluit. Ik geef aan dat ik waarschijnlijk overstap naar Youfone, aangezien dat over het KPN netwerk gaat en vele male goedkoper is (als sim-only Youfone klant). Ze geven aan dat de verbinding dan wel eens geknepen wordt, in kwaliteit en in snelheid, is iemand daar bekend mee?

Ik neem geen TV dienst van Youfone ;-).......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Froenker schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:26:
Sinds afgelopen maand ligt er bij ons ook glasvezel in de straat. Ondanks het stabiele netwerk van Ziggo ben ik - onder andere vanwege de prijs - aan het overwegen om over te stappen. KPN regelmatig aan de deur gehad, want die willen natuurlijk dat je via hun een abonnement afsluit. Ik geef aan dat ik waarschijnlijk overstap naar Youfone, aangezien dat over het KPN netwerk gaat en vele male goedkoper is (als Youfone klant). Ze geven aan dat de verbinding dan wel eens geknepen wordt, in kwaliteit en in snelheid, is iemand daar bekend mee?

Onzin verhaal.
Youfone neemt net als KPN internet af bij KPN-WBA.
De snelheidsprofielen voor Youfone en KPN zijn exact hetzelfde.
Buiten dat Youfone helemaal niet kan knijpen mág geen enkele provider helemaal knijpen in kwaliteit en snelheid (tenzij het écht écht niet anders kan) dankzij netneutraliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Froenker schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:26:
Sinds afgelopen maand ligt er bij ons ook glasvezel in de straat. Ondanks het stabiele netwerk van Ziggo ben ik - onder andere vanwege de prijs - aan het overwegen om over te stappen. KPN regelmatig aan de deur gehad, want die willen natuurlijk dat je via hun een abonnement afsluit. Ik geef aan dat ik waarschijnlijk overstap naar Youfone, aangezien dat over het KPN netwerk gaat en vele male goedkoper is (als Youfone klant). Ze geven aan dat de verbinding dan wel eens geknepen wordt, in kwaliteit en in snelheid, is iemand daar bekend mee?

Ik kan bevestigen dat je exact hetzelfde krijgt als KPN. Ik had Oxxio, ook glasvezel van KPN, dat was nog volgens het White label profiel (gelijk aan Telfort) dat was iets langzamer. Nu bij Youfone had ik verwacht dat het gelijk bleef, maar in mijn Fritzbox router moest ik het profiel omzetten van Telfort naar KPN.

Ik heb een 100/100 abonnement en heb een werkelijke verbinding wat sneller is zoals je kunt zien :) in mijn ervaring is het stabieler dan Ziggo ;)

Hieronder zie je het verschil tussen het White label profiel (Telfort) en het KPN profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9sTB-f3VCdmnnjZ0VuIEwjFDuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6sZTVmr7cer1j9fXwXugdaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dabunIkgv1IyhhqM4MqGUyYYoDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtAqnFSB3SMugVgOTxjzPcCf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iBHfRjy4_FizF-SVBl33YJcr7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9c4MSsyqnXL3RFvIlyWb7H8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Nuevocasa op 26-10-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Dennis-L schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Bij mij werkte het White label profiel dus niet. Moest KPN instellen in m'n Fritzbox. De verbinding is ook iets sneller nu :) Zou KPN helemaal van het White label gaan afstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-05 06:01
Bedankt voor jullie reactie, dat geeft vertrouwen.

Ik ben een beetje huiverig vanwege eerdere slechte ervaringen met overstappen.

Als ik besluit over te stappen, dan loopt mijn contract nog een maand door bij Ziggo. Ik verwacht dat in de tussentijd een monteur van Youfone/KPN alles gereed komt maken, zodat ik dan klaar voor livegang ben en niet offline kom te zitten.

Wat zijn jullie ervaringen? Maakten jullie gebruik van de overstapservice of zeiden jullie zelf het abonnement op zodra de installatie-afspraak bekend was?

[ Voor 21% gewijzigd door Froenker op 26-10-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner99
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Beste medegebruikers,
Ik wil binnenkort overstappen van online.nl naar youfone dsl interenet.

Nu is mijn vraag of ik dan net als nu mijn fritzbox 7590 met youfone als modem kan configureren en welk instellingen is moet gebruiken.

Of kan dit niet met youfone dsl?

p.s ik wil alleen een internet abonement geen tv of bellen

[ Voor 10% gewijzigd door werner99 op 05-11-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
werner99 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:50:
Beste medegebruikers,
Ik wil binnenkort overstappen van online.nl naar youfone dsl interenet.

Nu is mijn vraag of ik dan net als nu mijn fritzbox 7590 met youfone als modem kan configureren en welk instellingen is moet gebruiken.

Of kan dit niet met youfone dsl?
Dat kan zeker wel. Volgens mij zelfs met het Telfort profiel dat in de Wizard van je Fritzbox zit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner99
Bedankt Barre73 als het echt met het Telfort profiel kan is het goed nieuws.

Kun je ook aangeven welke instellingen er precies voor nodig zijn? of iemand anders die dat weet voor de fritzbox 7590?

[ Voor 50% gewijzigd door werner99 op 05-11-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:51
werner99 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:04:

Kun je ook aangeven welke instellingen er precies voor nodig zijn? of iemand anders die dat weet voor de fritzbox 7590?
zoals Barre73 al aangaf, via de config wizzard profiel op telfort zetten en dan wordt je frizz ingesteld en zou die moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner99
Bedankt beiden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:02:
[...]

Dat kan zeker wel. Volgens mij zelfs met het Telfort profiel dat in de Wizard van je Fritzbox zit.
Heb alleen ervaring met glas, maar daar werkt het Telfort profiel dus niet! Daar moet je voor Youfone het KPN profiel selecteren. Kan zijn dat het met DSL anders is. Maar ik heb dezelfde Fritzbox en het werkt dus top met glas 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner99
Bedankt Nuevocasa, heb jij ook een idee of de upload die youfone aangeeft van 10mb terwijl in nu met online.nl 25 mb heb daadwerkelijk tot 10 mb wordt afgeknepen? of heb ik kans ook gewoon de 25mb te halen met dsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
werner99 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:01:
Bedankt Nuevocasa, heb jij ook een idee of de upload die youfone aangeeft van 10mb terwijl in nu met online.nl 25 mb heb daadwerkelijk tot 10 mb wordt afgeknepen? of heb ik kans ook gewoon de 25mb te halen met dsl?
Ik heb zelfs 100/30. Maar wel met experia box v10A,

[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 06-11-2021 00:09 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner99
ok interessant, dus die 10mb kan dus hoger uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
werner99 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:10:
ok interessant, dus die 10mb kan dus hoger uitvallen...
Die 10 Mbit kan zeker hoger zijn. Youfone koopt overal het profiel 100/30 in en verkoopt het als 100/10 omdat mensen die direct op de centrale zitten nooit meer konden halen dan 10 Mbit. Woon je dicht genoeg bij een actieve straatkast, dan haal je prima 30 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nuevocasa schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:57:
[...]

Heb alleen ervaring met glas, maar daar werkt het Telfort profiel dus niet! Daar moet je voor Youfone het KPN profiel selecteren. Kan zijn dat het met DSL anders is. Maar ik heb dezelfde Fritzbox en het werkt dus top met glas 8)
Bijzonder. Ik heb nog even terug gekeken maar overal staat Vlan 34 en DHCP voor Youfone. Dat is het voormalige Telfort profiel. Het KPN profiel is Vlan 4 en 6 en PPPOE. Dat zou dus niet moeten werken bij Youfone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:16:
[...]

Bijzonder. Ik heb nog even terug gekeken maar overal staat Vlan 34 en DHCP voor Youfone. Dat is het voormalige Telfort profiel. Het KPN profiel is Vlan 4 en 6 en PPPOE. Dat zou dus niet moeten werken bij Youfone..
Ik had het Telfort profiel ingesteld en geen internet. Toen dat van KPN geprobeerd en dat werkte direct. Heb ook IPv6 en het is iets sneller en stabieler dan het Telfort profiel (wat ik had bij Oxxio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baasje1990
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 10:34
Vraagje. Ik zit te denken om over te stappen naar youfone. Ik zit bij ziggo en die vind ik te duur worden. Ik wil dan alleen een internet abonnement aanschaffen. Is het de moeite waard om glasvezel te nemen? Dat pakket is namelijk 8 euro per maand duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Baasje1990 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:49:
Vraagje. Ik zit te denken om over te stappen naar youfone. Ik zit bij ziggo en die vind ik te duur worden. Ik wil dan alleen een internet abonnement aanschaffen. Is het de moeite waard om glasvezel te nemen? Dat pakket is namelijk 8 euro per maand duurder.
Ik vind van wel, maar ja het is nogal persoonlijk denk ik.
Als voor jou €8 p/m heel veel geld is en je met een iets mindere upload kan leven dan moet je het niet doen.
Is die €8 p/m voor jou geen issue dan zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbaat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 06:28
Hey all,
Ik heb sinds een aantal maanden youfone vast internet via glasvezel. Dit is aangesloten door een monteur. We hebben toen ter plekke samen ook een speedtest gedaan op mijn en zijn apparatuur en daar kwam 93/120 uit. We kwamen nooit boven de 94 uit en vaak op 89. Zowel met de experiabox als met mijn eigen udm.

Ik zou 100/100 moeten krijgen volgens het abo. Nu staat in het contract geloof ik wel iets dat je gemiddeld een snelheid van 75 mb krijgt en max 100. Maar die 100 haal ik nooit.

In de loop der tijd heb ik regelmatig opnieuw een speedtest gedaan. Maar steeds kreeg ik max 87 of 94 down. Terwijl de upload wel uitschieters naar boven de 100 heeft.

Vreemde is dat ik hiervoor kpn glasvezel had. Toen had ik geen probleem om de 100mb te halen en had ik voor zowel up als download uitschieters naar boven. Ik zou graag terug gaan naar kpn, maar moet het contract uitzitten.

Is hier wat aan te doen verwachten jullie door de klantenservice van youfone? Of moet ik de moeite besparen om hier wat aan te laten doen? Het kost me namelijk steeds enorm veel moeite iemand aan de lijn te krijgen. Op mails reageren ze wel redelijk snel. Maar wordt dan doorverwezen naar de telefoon.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rjbaat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:24:
Hey all,
Ik heb sinds een aantal maanden youfone vast internet via glasvezel. Dit is aangesloten door een monteur. We hebben toen ter plekke samen ook een speedtest gedaan op mijn en zijn apparatuur en daar kwam 93/120 uit. We kwamen nooit boven de 94 uit en vaak op 89. Zowel met de experiabox als met mijn eigen udm.

Ik zou 100/100 moeten krijgen volgens het abo. Nu staat in het contract geloof ik wel iets dat je gemiddeld een snelheid van 75 mb krijgt en max 100. Maar die 100 haal ik nooit.

In de loop der tijd heb ik regelmatig opnieuw een speedtest gedaan. Maar steeds kreeg ik max 87 of 94 down. Terwijl de upload wel uitschieters naar boven de 100 heeft.

Vreemde is dat ik hiervoor kpn glasvezel had. Toen had ik geen probleem om de 100mb te halen en had ik voor zowel up als download uitschieters naar boven. Ik zou graag terug gaan naar kpn, maar moet het contract uitzitten.

Is hier wat aan te doen verwachten jullie door de klantenservice van youfone? Of moet ik de moeite besparen om hier wat aan te laten doen? Het kost me namelijk steeds enorm veel moeite iemand aan de lijn te krijgen. Op mails reageren ze wel redelijk snel. Maar wordt dan doorverwezen naar de telefoon.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij de White label verbinding van KPN haalde ik ook 95 down 105 up gemiddeld. Wat jij haalt is dus normaal. Externe partijen hebben toegang tot het vm Telfort(White label) netwerk wat nu ook KPN is.

Via KPN zelf krijg je een andere verbinding. Daar haal ik gemiddeld 110 down en 120 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbaat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 06:28
Nuevocasa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:37:
[...]

Bij de White label verbinding van KPN haalde ik ook 95 down 105 up gemiddeld. Wat jij haalt is dus normaal. Externe partijen hebben toegang tot het vm Telfort(White label) netwerk wat nu ook KPN is.

Via KPN zelf krijg je een andere verbinding. Daar haal ik gemiddeld 110 down en 120 up.
Ah oke thnx, dan gaat het me niet helpen om er bij de klantenservice achteraan te gaan waarschijnlijk. Ik wacht het even af tot ik weer terug kan naar KPN 👍🏻.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank10910
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik heb een vraag over de Amigo tv ontvanger en afstandsbediening van youfone.

Is de afstandsbediening welke erbij wordt geleverd bluetooth verbonden en kan ik de tv ontvanger uit het zicht plaatsen? Of is dat niet mogelijk ? Ik zie dat de Amigo wel bluetooth functionaliteit heeft, maar de afstandsbediening lijkt IR te zijn.

Is er eventueel een alternatieve afstandsbediening die wel bluetooth verbonden kan worden met de ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37

lithiumangel

Tuurlijk !

Hoi, mischien weet iemand hier iets op.

Sinds April verhuisd naar een nieuwbouw woning met KPN glasvezel box in de meterkast. Voor Youfone gekozen (500/500) en aangesloten op mijn eigen Alien Amplifi router (dmv vlan id op 34 te zetten)
Haaldde altijd zo`n 500/700 .. ook prima dacht ik.

M`n router doet elke dag op een bepaalde tijdstip een speedtest voor een baseline. Nu zit ik exact op 50/70 , wat exact een factor 10 lager is dan wat ik normaliter haalde en prompte dus dat ik een foutmelding kreeg v.d router om ernaar te kijken. Ik heb natuurlijk onafhankelijke speedtests gedaan via Google Fiber etc. en idem-ditto 50/70

Niks is in mijn situatie verandert, ik heb niks aangeraakt danwel anders geconfigureerd.
Router reboot hielp niet, vervolgens stroom voof 5 minuten af van zowel de glasvezel box alsmede de router, maar geen effect. Voor de "leuk"nog even m`n kabels vervangen want ik heb gelukkig wat reserves liggen, maar dat hielp zoals ik had verwacht ook niet. En volgens de router zit de WAN poort aangesloten op full-duplex gigabit ethernet.

Het lijkt alsof ik gewoon gecapped ben en/of op een andere cap profiel gezet bent.

Youfone helpdesk is gesloten in het weekend, dus die kan ik Maandag pas bereiken. Maar misschien heeft iemand hier nog een idee wat ik kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door lithiumangel op 18-12-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
lithiumangel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:51:
Hoi, mischien weet iemand hier iets op.

Sinds April verhuisd naar een nieuwbouw woning met KPN glasvezel box in de meterkast. Voor Youfone gekozen (500/500) en aangesloten op mijn eigen Alien Amplifi router (dmv vlan id op 34 te zetten)
Haaldde altijd zo`n 500/700 .. ook prima dacht ik.

M`n router doet elke dag op een bepaalde tijdstip een speedtest voor een baseline. Nu zit ik exact op 50/70 , wat exact een factor 10 lager is dan wat ik normaliter haalde en prompte dus dat ik een foutmelding kreeg v.d router om ernaar te kijken. Ik heb natuurlijk onafhankelijke speedtests gedaan via Google Fiber etc. en idem-ditto 50/70

Niks is in mijn situatie verandert, ik heb niks aangeraakt danwel anders geconfigureerd.
Router reboot hielp niet, vervolgens stroom voof 5 minuten af van zowel de glasvezel box alsmede de router, maar geen effect. Voor de "leuk"nog even m`n kabels vervangen want ik heb gelukkig wat reserves liggen, maar dat hielp zoals ik had verwacht ook niet. En volgens de router zit de WAN poort aangesloten op full-duplex gigabit ethernet.

Het lijkt alsof ik gewoon gecapped ben en/of op een andere cap profiel gezet bent.

Youfone helpdesk is gesloten in het weekend, dus die kan ik Maandag pas bereiken. Maar misschien heeft iemand hier nog een idee wat ik kan doen?
Eerste actie is uiteraard om de geleverde Experiabox eraan te hangen en dan te kijken. Doet het zich dan nog voor, dan ligt het bij Youfone
Zo niet, dan bij jouw eigen instellingen. Dat kan natuurlijk door iets bij Youfone komen maar dat lost zich dan op middels die Experiabox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Barre73 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:00:
[...]

Eerste actie is uiteraard om de geleverde Experiabox eraan te hangen en dan te kijken. Doet het zich dan nog voor, dan ligt het bij Youfone
Zo niet, dan bij jouw eigen instellingen. Dat kan natuurlijk door iets bij Youfone komen maar dat lost zich dan op middels die Experiabox.
Ah, goed idee ! Ik was die Experiabox helemaal vergeten inmiddels want die had ik sinds dag 1 meteen links gelegd ;) ik ga de boel eens even omwisselen en kijken hoe & wat. Kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:29
lithiumangel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:02:
[...]

Ah, goed idee ! Ik was die Experiabox helemaal vergeten inmiddels want die had ik sinds dag 1 meteen links gelegd ;) ik ga de boel eens even omwisselen en kijken hoe & wat. Kom er nog op terug.
Hier exact hetzelfde probleem.. Ben er even ingedoken:
- Problemen spelen ook wanneer ik de Experia box eraan hang (+- 50/70 ipv 500/700)
- Problemen uiteraard ook met mijn eigen Ubiquiti spul.
- Diverse UTP kabels getest. Geen verschil.
- Had nog een Genexis NT liggen, die erop gehangen. Geen verschil
- Problemen spelen sinds 9-12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8Ems_ecyxRPb-lUPzvKEy-oxPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yphGZF9UEV7G4QeX3kCLTppU.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist een melding gemaakt bij Youfone, kijken hoe snel ze dit kunnen oplossen.
Lijkt inderdaad op een cap van hun kant

[ Voor 6% gewijzigd door QempZoR op 18-12-2021 22:04 ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb inmiddels de tijd gehad om de Xperiabox aan te sluiten, maar helaas dezelfde issues als op m`n Amplifi spul.

Ik ga morgen ochtend ook even een melding via de e-mail maken richting Youfone met screenshots van mijn statistieken. Bij mij is het pas begonnen op de 17e. Dit is de eerste keer dat ik issues ervaar met Youfone, dus ben zelf ook benieuwd hoe snel en efficient ze dit gaan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Nou zojuist contact gehad, mevrouw van de klantenservice kon geen meting doen omdat de Experiabox niet was aangesloten.
Dit ga ik vanmiddag dus even doen en moet dan opnieuw contact opnemen zodat ze de metingen kunnen doen.

Mogelijk moeten ze KPN inschakelen om de lijn verder te onderzoeken. Ze kon zien dat het wel een 500/500 abonnement betreft. Verder uiteraard de standaard vraagjes (modem aan uit, reset blabla).

Ik ben benieuwd wat hier vanmiddag uit gaat komen...

Dus tip; mocht je ze bellen; zorg dat je thuis bent en de Experiabox eraan hebt hangen.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb het volgende ontvangen per e-mail van hun klantenservice.
--------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je uitgebreide bericht!

Vorige week hebben wij een migratie gehad bij KPN. Hierbij is er bij jouw aansluiting iets administratief verkeerd gegaan, waardoor je naar het standaard 50/50 profiel bent terug gezet. We hebben het probleem bij KPN aangegeven en zij zullen hier nu mee aan de slag gaan. Hopelijk is het zo snel mogelijk opgelost, we houden je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Dat is bijzonder; Zojuist ook een mail ontvangen:

Beste xxx,

Op 9 december hebben wij een migratie van jouw aansluiting bij KPN gehad. Daarbij lijkt er een administratieve fout te zijn gemaakt, waardoor je naar een 50/50 profiel bent gezet. We hebben dit aangegeven bij KPN en zij zullen dit nu gaan oplossen. We hopen dat het zo snel mogelijk verwerkt is en zullen je op de hoogte houden!

Ben benieuwd..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QempZoR
Zojuist bericht gehad van YouFone,
Na de migratie zijn de instellingen gewijzigd.
VLAN 34 DHCP bestaat niet meer.
Nu moet VLAN 6, PPPoE (met gebruikersnaam/ww (bijv internet/internet)) gebruikt worden

Exacte specs:

PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router

Zojuist getest; en weer werkend 500/500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
QempZoR schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:10:
Nu moet VLAN 6, PPPoE (met gebruikersnaam/ww (bijv internet/internet)) gebruikt worden

Exacte specs:

PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router

Dus van White label over naar het eigen netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zit nu even in het appartement van mijn oudste dochter, de 100Mbit upload is hier consequent 150Mbit zo te zien? Zien anderen met een 100/100 abonnement hetzelfde als ze gaan meten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
hardware-lover schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:52:
Ik zit nu even in het appartement van mijn oudste dochter, de 100Mbit upload is hier consequent 150Mbit zo te zien? Zien anderen met een 100/100 abonnement hetzelfde als ze gaan meten?
121 down 129 up ping 4,5 ms gemiddeld.
Heb het sinds oktober en zat al direct op het KPN netwerk ipv het White label netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Nuevocasa op 20-12-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

hardware-lover schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:52:
Ik betaal zelf voor een 500/500 abonnement, maar m`n upload is consistent 650-700mbit
De download snelheid is vaak ook iets hoger gemiddeld (550)
Dus blijkbaar worden de caps niet superhard enforced op daadwerkelijk wat het hoort te zijn.
Dit is iets wat ik al eerder heb gelezen in het Youfone draadje, toen ik research aan het doen was naar deze ISP eerder dit jaar. Dat mensen toch iets hoger halen in de praktijk dan waar ze voor betalen.

Dus nee het is niet zo vreemd dat je wat hoger haalt. Dus mja .. mij hoor je er niet over klagen bij hun helpdesk erover hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Hier ook even getest, werkt weer prima ! Idem 500/500+ na een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:37

Exacte specs:

Jij hebt me mogelijk gered... Ook contact met Youfone gehad, maar niet deze info gekregen. Ik ga het zo proberen en kijken of dit werkt. Bedankt voor het delen in ieder geval!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Om 14:41 vandaag de volgende SMS ontvangen van Youfone.

"Beste klant,

Er heeft een update van het modem plaatsgevonden. Probeer het modem uit en aan te zetten. Heb je geen internet meer? Neem dan gelijk contact met ons op. Wij versturen dan zo snel mogelijk een nieuw modem. Onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet, Youfone"

Meteen even gekeken, en m'n internet deed het niet. Stroom van het KPN glasvezel kastje gehaald voor een minuut en weer terug gezet was de oplossing.

Dus voor wie dat ook ervaarde, kan je dat even proberen (in mijn geval heb ik m'n eigen router achter er de glasvezel kastje met de juiste recente aanpassingen van vlan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is me toch een potje nog steeds. Ik stap de 15e over van KPN glas (Oxxio klant voorheen) naar Youfone glas. Geregeld via Breedbandwinkel met overstapservice ergens in november. KPN SMSte toen al "Jammer dat je weggaat, bel ons even". Zojuist met beide partijen contact gehad om te borgen dat het enigszins soepel verloopt.

KPN: "Wij kunnen niet zoveel zien, Youfone heeft de touwtjes in handen. We zien ook niet dat er per 15e iets stopt."
Youfone: "Uw verbinding wordt de 15e actief, maar de monteur komt de 17e langs. Er kunnen sowieso niet 2 verbindingen tegelijk actief staan. Daar moet u het mee doen."

Dus ik vraag aan Youfone of ze, in verband met de aankomende vrije modem keuze, de instellingen kunnen doorgeven. De mevrouw aan de lijn riep alleen maar "Eigen risico, eigen risico". En iets met "2.4/5ghz", waarbij ik bijna in de lach schoot. Maar goed ze vroeg het even na, maar toen bleek dat ze het nog niet willen vertellen. Flauw en een teken van wat nog komen gaat (wat ik niet hoop). De monteur heb ik in ieder geval een ritje naar ons dorp bespaart. Die kan z'n tijd nuttiger besteden.

Dus, op 15e maar eens kijken wanneer de verbinding wegvalt en ik de bovengenoemde instellingen kan doorvoeren. En dan hopen dat er niet een te groot gat tussen zit.

Jah...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Exacte specs:

Hartelijk dank, internet werkte hier sinds vanmorgen niet meer met mijn Fritzbox 7590. Helpdesk gebeld nadat ik het Experia v10 modem had aangesloten maar hadden geen idee. Toen ik zei dat ik geen WAN/public IP adres kreeg hadden ze daar nog nooit van gehoord. Ging ze oplezen 192.168.2.254, zeg ik nee, dat is om in de router Web GUI te komen.

Hieronder mijn huidige instellingen, DSL-ATM had ik op automatisch herkennen en heeft de Fritzbox nu zelf op handmatig gezet. Bij wachtwoord heb ik ook "internet" gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIGBj5FNJGE7EVLPYvAL5wUJkqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuLvFblJ1U4bMSOvJHVnNfUr.jpg?f=fotoalbum_large

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
Tezzi schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:53:
Dus, op 15e maar eens kijken wanneer de verbinding wegvalt en ik de bovengenoemde instellingen kan doorvoeren. En dan hopen dat er niet een te groot gat tussen zit.
Zijn de VLAN instellingen voor glas en VDSL hetzelfde? Bij mij waren dit nu de nieuwe instellingen voor VDSL.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
werner99 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:04:

Ik zat het forum nog even terug te lezen, dan zullen de hierboven vermelde instellingen nu ook wel voor jouw gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyle88tr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik heb meerdere keren Youfone klantenservices gebeld elke keer kreeg ik een andere verhaal te horen waarom mijn internet 2 dagen niet meer deed. Ik gebruik Asus router die ik rechtstreeks heb aangesloten op het glasvezel modem. Ik had laatste weken ook last van lage snelheid rond de 50mb.

Voorheen had ik alleen maar 34 gezet bij het VLan optie van de router en dat werkt toen prima nu lees ik dat je PPPoE authenticatie PAP moet gebruiken in combinatie met Vlan 6. Ik heb zelf een Asus router en heb weinig netwerk kennis, heeft iemand ervaring met Asus routers en kan iemand mij hiermee helpen om de Asus router werkend te krijgen op het aangepaste netwerk van Youfone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 14:26
Thanks dit plaatje heeft mij echt heel erg geholpen!
Jan-1981 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Hartelijk dank, internet werkte hier sinds vanmorgen niet meer met mijn Fritzbox 7590. Helpdesk gebeld nadat ik het Experia v10 modem had aangesloten maar hadden geen idee. Toen ik zei dat ik geen WAN/public IP adres kreeg hadden ze daar nog nooit van gehoord. Ging ze oplezen 192.168.2.254, zeg ik nee, dat is om in de router Web GUI te komen.

Hieronder mijn huidige instellingen, DSL-ATM had ik op automatisch herkennen en heeft de Fritzbox nu zelf op handmatig gezet. Bij wachtwoord heb ik ook "internet" gebruikt.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
trebium schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:56:
Thanks dit plaatje heeft mij echt heel erg geholpen!
Graag gedaan, maar zonder QempZoR was me het ook niet gelukt.
freestyle88tr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:32:
Ik heb meerdere keren Youfone klantenservices gebeld elke keer kreeg ik een andere verhaal te horen waarom mijn internet 2 dagen niet meer deed.
Het niveau van de Youfone helpdesk is echt heel bedroevend. Het enige wat ze kunnen uitleggen is je modem uit/aan zetten en als dat niet werkt het modem resetten. Toen ik vroeg of er nog iemand was die wel enige technische kennis had zei ze dat de andere collega net zo veel als haar wist (bijna niets dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
freestyle88tr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:32:
Ik heb meerdere keren Youfone klantenservices gebeld elke keer kreeg ik een andere verhaal te horen waarom mijn internet 2 dagen niet meer deed. Ik gebruik Asus router die ik rechtstreeks heb aangesloten op het glasvezel modem. Ik had laatste weken ook last van lage snelheid rond de 50mb.

Voorheen had ik alleen maar 34 gezet bij het VLan optie van de router en dat werkt toen prima nu lees ik dat je PPPoE authenticatie PAP moet gebruiken in combinatie met Vlan 6. Ik heb zelf een Asus router en heb weinig netwerk kennis, heeft iemand ervaring met Asus routers en kan iemand mij hiermee helpen om de Asus router werkend te krijgen op het aangepaste netwerk van Youfone?
Deze handleiding lijkt me nogal uitgebreid maar misschien kan je er de zaken uitvissen voor jouzelf?
https://bashoogers.nl/wp-...EIDING_EIGENROUTERKPN.pdf

En anders gewoon even op het KPN glasvezel topic vragen. Met Vlan 6 en PPPoE heb je feitelijk dus gewoon KPN en zou dat hetzelfde moeten werken. En in dat topic zitten veel meer mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 06-01-2022 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyle88tr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik kon het niet laten en ben er maar in gaan duiken. Na wat research is het mij gelukt. Zie de instelling die nodig zijn om een Asus router werkend te krijgen op KPN glasvezel netwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu7k8FnMF6od0GJwsmTUd7b0aew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A23Qf81PLB03xEK2L1ZggZK4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIYqAxARS8yD4gFjTYvUNaxd7fY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/roYuO3Ae3cBj6MdsicJ8SZZj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
De informatie staat nu ook op de site van Youfone zelf: https://www.youfone.nl/kl...nstalleren/monteursdienst (directe link werkt niet, zoeken op vlan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCh0gmEN5d0mVpFNaRX5f_WH1ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnHBATmB0h18WqFR36DvR4tT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Jan-1981 op 09-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
IPv6 werkt nu ook bij Youfone met deze instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQqej599ZRzzCrk80EIdly6S2HI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBjrYmi4zZbOJ3V8MKt4p5cz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 20:45
Jan-1981 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Graag gedaan, maar zonder QempZoR was me het ook niet gelukt.

[...]

Het niveau van de Youfone helpdesk is echt heel bedroevend. Het enige wat ze kunnen uitleggen is je modem uit/aan zetten en als dat niet werkt het modem resetten. Toen ik vroeg of er nog iemand was die wel enige technische kennis had zei ze dat de andere collega net zo veel als haar wist (bijna niets dus).
Bij dit laatste kan ik me aansluiten. Sinds vorige week dinsdag viel internet ineens uit. Glasvezel was rechtstreeks aangesloten op mijn eigen Netgear router. Dus toen heb ik de Experiabox weer aangesloten (en gereset) om te kijken of daarmee het probleem verholpen was. Niet dus. Daarna maar de klantenservice gebeld en die medewerker zag dat er inderdaad een storing was. Daarom zou er een monteur langs komen. Binnen 5 (!) werkdagen zou die contact opnemen voor een afspraak. Na drie dagen nog niets gehoord te worden was ik het zat. Nogmaals contact gezocht met de klantenservice (ditmaal via chat) en die chatmedewerker kon zelf niets voor mij doen, maar beloofde dat een collega dezelfde dag nog met mij per e-mail contact zou opnemen. Dat is niet gebeurd dus de volgende dag maar weer gebeld. Die medewerker had direct door dat de storing het gevolg was van de migratie en dat ik een nieuw modem nodig had. Toen ging er bij mij ook een lichtje branden want enkele weken geleden had ik al een waarschuwings-sms gehad dat dit eraan zat te komen. Vervolgens het verband gelegd met de instelling die ik in mijn eigen router moest aanpassen en daarna via dit forum de juiste instellingen gevonden. Vervolgens deed internet het weer en heb ik het nieuwe modem niet nodig gehad. Die zit nu onuitgepakt in de doos. Jammer en zonde van het materiaal. Helaas dus vier dagen onnodig zonder internet gezeten.

Conclusie: bij een storing voortaan eerst in dit topic kijken. Tweakers weten meer dan de klantenservice van Youfone. Nu snap ik wel dat ze niet alleen maar ICT'ers op de klantenservice hebben werken want dat zou veel te duur zijn, maar die eerste medewerker had wel direct het probleem moeten herkennen, zeker nu ze bezig zijn met de migratie en n.a.v. de informatie die ik gaf (nl. dat ik het glasvezel direct op mijn router had aangesloten en daarna ook de Experiabox heb geprobeerd). In plaats van een monteur had die medewerker mij moeten wijzen op de instellingen die ik moest veranderen in mijn router.

Ik ben in elk geval blij dat het is opgelost en dat ik mijn eigen Netgear Orbi kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
Ken Wood schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:18:
Binnen 5 (!) werkdagen zou die contact opnemen voor een afspraak. Na drie dagen nog niets gehoord te worden was ik het zat. Nogmaals contact gezocht met de klantenservice (ditmaal via chat) en die chatmedewerker kon zelf niets voor mij doen, maar beloofde dat een collega dezelfde dag nog met mij per e-mail contact zou opnemen.
Toen het dinsdag mij dankzij dit topic was gelukt en weer internet had heb ik nog terug gemaild naar Youfone wat de oplossing was met een link naar dit forum.

Ze hebben nog geantwoord "Bedankt voor het doorgeven" maar denk dat ze er voor de rest niets mee hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
Ken Wood schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:18:
Conclusie: bij een storing voortaan eerst in dit topic kijken.
Je verwacht ook niet dat een provider de instellingen veranderd zonder de klant eerst te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acimanx
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-05-2023
Youfone customer service is no use. Suggested to send me over a new modem because of "new kpn firmware".
Told them a problem is not in modem for sure, but they just ignored my suggestions.

Glad I found this topic.

So works with openwrt again.
In interfaces - wan change protocol to PPPoE
Change device from dsl0.34 to dsl0.6
Username/password - internet/internet
Save and apply.
And it will be ready to go.
If you want add alias interface WAN6 to WAN (DHCPv6 client) and now you'll have an ipv6 address.
Probably kpn forced youfone to unify standarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
Vandaag een providerwissel achter de rug (Budget naar Youfone). Echter... mijn eigen fritz box 3490 werd niet geaccepteerd op de nieuwe lijn. Wat bleek het telfort profiel werkte niet meer dus na tig herstarten maar een het KPN profiel geprobeerd en guess what.... de router kon zich weer verbinden aan de DSL lijn. Blijkbaar is KPN de oude namen en instellingen er aan het uitrationaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
swiebert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:56:
Vandaag een providerwissel achter de rug (Budget naar Youfone). Echter... mijn eigen fritz box 3490 werd niet geaccepteerd op de nieuwe lijn. Wat bleek het telfort profiel werkte niet meer dus na tig herstarten maar een het KPN profiel geprobeerd en guess what.... de router kon zich weer verbinden aan de DSL lijn. Blijkbaar is KPN de oude namen en instellingen er aan het uitrationaliseren.
Dat is dus zo ongeveer wat er in de laatste twee pagina's van dit topic staat. Vanaf 20 december meerdere malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
Barre73 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Dat is dus zo ongeveer wat er in de laatste twee pagina's van dit topic staat. Vanaf 20 december meerdere malen.
gek dat medat gisteravond niet is opgevallen toe ik checkte op fritzbox in dit topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Het is me toch een potje nog steeds. Ik stap de 15e over van KPN glas (Oxxio klant voorheen) naar Youfone glas. Geregeld via Breedbandwinkel met overstapservice ergens in november. KPN SMSte toen al "Jammer dat je weggaat, bel ons even". Zojuist met beide partijen contact gehad om te borgen dat het enigszins soepel verloopt.

KPN: "Wij kunnen niet zoveel zien, Youfone heeft de touwtjes in handen. We zien ook niet dat er per 15e iets stopt."
Youfone: "Uw verbinding wordt de 15e actief, maar de monteur komt de 17e langs. Er kunnen sowieso niet 2 verbindingen tegelijk actief staan. Daar moet u het mee doen."

Dus ik vraag aan Youfone of ze, in verband met de aankomende vrije modem keuze, de instellingen kunnen doorgeven. De mevrouw aan de lijn riep alleen maar "Eigen risico, eigen risico". En iets met "2.4/5ghz", waarbij ik bijna in de lach schoot. Maar goed ze vroeg het even na, maar toen bleek dat ze het nog niet willen vertellen. Flauw en een teken van wat nog komen gaat (wat ik niet hoop). De monteur heb ik in ieder geval een ritje naar ons dorp bespaart. Die kan z'n tijd nuttiger besteden.

Ik snap eigenlijk niet waarom de monteur niet komt op de dag van het porteren. Je kan het ook zelf gewoon aansluiten dan werkt het gelijk. Als de monteur (2 stuks) dan later nog even langskomt geeft ie het door en krijg je de werkbon per email te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Ook de melding gehad dat de modem geupdate moest worden en een paar uur later geen internet meer via mijn FritzBox 7590.

Probleem opgelost door KPN profiel te selecteren in de modem ipv het Telfort profiel dat ik gebruikte. Dank voor de tips hier om me op het juiste pad te brengen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
swiebert schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:14:
[...]

gek dat medat gisteravond niet is opgevallen toe ik checkte op fritzbox in dit topic.....
Nee,dan niet. Maar met zoekwoord Vlan wel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Dr. Strangelove schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:56:
Ook de melding gehad dat de modem geupdate moest worden en een paar uur later geen internet meer via mijn FritzBox 7590.

Probleem opgelost door KPN profiel te selecteren in de modem ipv het Telfort profiel dat ik gebruikte. Dank voor de tips hier om me op het juiste pad te brengen :)
Ik was in oktober blijkbaar de eerste. Als nieuwe klant werkte het Telfort profiel direct al niet @Barre73 gaf toen aan dat dit eigenlijk niet klopte dat ik op het KPN profiel zat, maar misschien was dit al vooruitlopend op de huidige aanpassingen voor bestaande klanten. Ben er alleen maar blij mee, zat bij Oxxio ook op het Telfort profiel en volgens mijn metingen in smokeping is de verbinding via het KPN profiel sneller, lagere ping en stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vannacht ook omgezet naar het KPN netwerk. Gek genoeg werkte het niet met vlan 6 en PPPoE op m'n pfsense vanochtend. Daarom toen maar de Experiabox V10A teruggehangen voor het thuiswerken (wat een ruk apparaat qua mogelijkheden zeg). Zojuist werkte het ineens wel op m'n pfsense. Leuk ook dat we nu ook ipv6 hebben naast ipv4. Haal nog steeds m'n 200 Mbit van m'n abo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Knap waardeloos dat het zo lang duurt voordat een uitzending is terug te zien. Het is nu 22.42 maar ik kan de uitzending van Nieuwsuur niet terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Klopt het dat Youfone nu op het KPN profiel zit? (Vlan 6 met pppoe)

Ik vraag dit omdat ik had verwacht dat het internet zou uitvallen vanwege de overstap van KPN naar Youfone. Ik had gedacht dat Youfone op Vlan 34 zou zitten maar dit mijn verbazing werkt het nog steeds.

Zou gisteren worden overgezet op Youfone namelijk. Monteur komt er zo aan maar die kan ik dan wel weer wegsturen haha.

Edit: monteur bevestigde dat Youfone inderdaad op het KPN profiel zit. Mooi, elk jaar switchen tussen Youfone en KPN dus, mooi makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door xabre16v op 24-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@xabre16v Ja, maar het omzetten naar het nieuwe profiel gebeurt niet bij iedereen tegelijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince538
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01-2022
Kan iemand mij verder helpen.
Hier een asus router met freshtomato.
Geen connectie te krijgen met vlan 6 en pppoe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKIMHaJuJ6BKJccV1RmaRPFEajQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGUOTAdwsV2NzKLiTerlEAhr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHOvJ6mTlB4udQSdjWyvn73HCeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qXAWGtaJxsL7pOQzbmW8YFA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz0CbxiHwEHJLiHqg-haZbPaJxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNdv7apemYvcHLyaeY556ZkA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQaa91x-9Pis-9mqN4uQyESactM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nggkBeSnr0XzIW3nlaM9Xacc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Vince538 op 25-01-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Vince538 Hier staat eea: QempZoR in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Als ik zo moet gokken staat je MTU niet goed ingesteld, dat zou 1500 moeten zijn en jij hebt 1492.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince538
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01-2022
JeroenE schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:46:
@Vince538 Hier staat eea: QempZoR in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Als ik zo moet gokken staat je MTU niet goed ingesteld, dat zou 1500 moeten zijn en jij hebt 1492.
Dank voor meedenken en reactie.
Als ik mtu op manual zet en 1500 invoer en save.
Dan bij de overview blijft hij mtu 1492 aangeven.

Zag hier ook een asus voorbij komen met screenshots en bij hem werkt het blijkbaar op 1492.

Update:
Het aanzetten van jumbo frames kon ik nu wel mtu aanpassen naar 1500. Nog steeds geen connectie.

[ Voor 17% gewijzigd door Vince538 op 25-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By8EdelZTZGysWubOm_1cYYNJaU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/my3tsu1RWip7izuscCkO6ZPv.png?f=fotoalbum_large

Mijn settings, met Edgerouter weleswaar maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:38:
[...]

Ja, dat is 100 procent KPN. Zelfs inclusief de internet exchange koppelingen.
Ook voor VDSL neem ik aan?

Youfone heeft geen vast IPv4, wel IPv6. M.a.w. een migratie van (premium) XS4all naar (budget) Youfone (100/30 Mbit/s) met dezelfde FB7590 maakt technisch geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Vince538 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Dank voor meedenken en reactie.
Als ik mtu op manual zet en 1500 invoer en save.
Dan bij de overview blijft hij mtu 1492 aangeven.

Zag hier ook een asus voorbij komen met screenshots en bij hem werkt het blijkbaar op 1492.

Update:
Het aanzetten van jumbo frames kon ik nu wel mtu aanpassen naar 1500. Nog steeds geen connectie.
Is er bij KPN geen info te vinden? De verbinding die je nu hebt is exact het zelfde als wat men bij KPN krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wsmaal schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Ook voor VDSL neem ik aan?

Youfone heeft geen vast IPv4, wel IPv6. M.a.w. een migratie van (premium) XS4all naar (budget) Youfone (100/30 Mbit/s) met dezelfde FB7590 maakt technisch geen verschil?
Zal wel iets verschil maken want XS4all had (ooit) wel eigen internetkoppelingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 28-05 23:39
Ik kreeg gisteren een sms over een update van het modem. Aangezien ik een eigen router heb dacht ik het zal wel...
Net ging internet ineens op disconnected. Dus even opgezocht.
Voorheen werkte het bij mij altijd zonder pppoe (dus gewoon automatic via dhcp), maar nu is ppoe per se nodig met vlan 6. (Internet only)
Ook een ander ip adres gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 27-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Youfone heeft inmiddels de pagina over de eigen modemkeuze weer offline gehaald:
https://support.youfone.n...-modem-keuze-bij-youfone-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Lennart95 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
Youfone heeft inmiddels de pagina over de eigen modemkeuze weer offline gehaald:
https://support.youfone.n...-modem-keuze-bij-youfone-
Deze doet het:
https://www.youfone.nl/kl...-instellingen-eigen-modem

Ik moest vanochtend ook even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wat een lange tijd om een programma terug te kunnen kijken. Bijvoorbeeld vanavond Op1 dat was om 23.28 afgelopen maar ik kon dat programma pas op 23.54 uur bekijken. Bij mijn vorige provider KPN kon ik het direct na afloop terugkijken. Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat beter in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tezzi
  • Niet online

TLDR: 1 groot fiasco, blijf uit de buurt van Youfone.

Niet op de 15e, maar op de 17e kapte de verbinding met KPN ermee. Na het aansluiten van de V10A van Youfone begon de ellende. Meerdere keren (10-20x) per dag (en nacht) viel de verbinding voor een paar minuten eruit. Gelukkig bleek de monteursafspraak niet geannuleerd. Kreeg wel een SMS dat de monteur die dag was verhinderd, maar Guidion belde netjes om direct de volgende ochtend een monteur te sturen.

De monteur het probleem voorgelegd en deze gaf aan dat er niks vreemds te zien was aan de aansluiting. Ik kreeg de tip om mijn apparatuur los te koppelen en met 1 laptop te kijken of het probleem bleef bestaan. En dan weer contact op te nemen met Youfone. Dit heb ik gedaan en het probleem bleef.

Contact opgenomen met Youfone. Kreeg de tip om het modem een reset te geven. 1e reset door het reset knopje in te drukken en als het modem weer online was een 2e reset te doen middels het reset knopje en WPS knopje ongeveer 30 seconden in te drukken. Het probleem bleef. Dan word je dus al een week lang uit o.a. meetings gegooid, ellende.

Vrijdag de 21e weer gebeld. Er ging een melding naar KPN om te controleren of er aan die kant iets mis zit. Maandag weer gebeld, KPN was er nog mee bezig. Woensdag kreeg ik een mail dat ze meer informatie van me nodig hadden. Of ik contact wilde opnemen. Direct gedaan. KPN had de melding teruggezet, zonder duidelijke reden. De melding werd weer naar KPN gezet. Donderdagochtend weer een mail gekregen om contact op te nemen. Er moest een monteur aan te pas komen vanuit KPN. Ik heb toen aangegeven dat dat prima is, maar dat het inmiddels bijna 2 weken duurt. Ook aangeven dat ik op het KPN forum een aantal soortgelijke gevallen heb gezien en dat een nieuwe modem uiteindelijk de oplossing bleek. Maar om een of andere vage reden kreeg ik die niet.

Toen ik donderdagavond nog niks had gehoord heb ik besloten te annuleren en direct een aanvraag bij KPN gedaan voor een nieuw abonnement.

Vanochtend KPN gebeld om te vragen of het z.s.m. kon worden aangesloten. De KPN medewerker heeft direct met de backoffice geschakeld om de datum naar voren te halen, maar het kon/kan niet eerder dan 11-02.

Toen ik gelijk hierna met Youfone belde is mij duidelijk geworden dat je ver weg moet blijven van deze partij. Ik kreeg namelijk 2 opties:

1. Annuleren, betekent per morgen verbinding eruit.
Wij hebben elkaar vandaag gesproken mbt jouw annulering.​Wanneer je annuleert en dit verwerkt is wordt de verbinding de volgende dag gestopt. Wij kunnen hier geen datum voor inplannen. Ik hoor graag of je akkoord gaat.
2. Opzeggen, betekent per 11e naar KPN met een afkoopsom.

Er werd mij tussen neus en lippen door opeens verteld dat het probleem niet aan de verbinding naar buiten ligt, maar aan iets in mijn woning. Dat ik al 4 jaar zonder problemen glasvezel van KPN en daarna Oxxio had, maakte voor hun niks uit. Dat ik al de modem naast het NT kastje heb geplaatst met een nieuwe UTP kabel ertussen maakte ook geen verschil. Het lag aan mij en voor 30 euro kon er een monteur worden gestuurd. De vorige monteur heeft een werkbon achtergelaten met dat de installatie binnenshuis OK is. Schiet mij maar lek.

Ik krijg dus geen optie om te overbruggen tot de 11e of dat ze het z.s.m. proberen op te lossen zonder mij nog meer kosten en ellende te bezorgen. Want als ze zich normaal zouden gedragen zou ik alsnog bij een werkende verbinding het contract uit zitten.

Dus uiteindelijk gekozen om te annuleren, om van ze af te zijn. Morgen zonder Internet. Blijkbaar heeft Youfone door moreel geen enkel probleem mee. Ik wel, dus ik laat vandaag een KPN monteur (kennis) langskomen om uit te sluiten dat het intern zit. Daarna ga ik kijken wat ik er juridisch mee kan. Tot de 11e kan ik vast wel op kantoor terecht wat betreft werk en t vrouwtje en de kinderen gaan tijdelijk via 5G.

Nooit meer Youfone voor mij. Een klacht zal weinig uitmaken, want het zit blijkbaar in hun DNA. :X

Jah...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Tezzi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:48:

Vanochtend KPN gebeld om te vragen of het z.s.m. kon worden aangesloten. De KPN medewerker heeft direct met de backoffice geschakeld om de datum naar voren te halen, maar het kon/kan niet eerder dan 11-02.
Weet je ook waarom het niet eerder kan ?
Het Youfone verhaal is natuurlijk niet goed, maar dat van KPN is ook vreemd.
Vorige week is een vriend van mij overgestapt naar glasvezel KPN (hij verhuist). Hij kreeg heel snel het modem van KPN al binnen, 1-2 werkdagen. Een dag later ging hij proberen of het modem al werkt en ja hoor: werd automatisch geactiveerd. Ook kreeg hij automatisch een mail dat de monteur wordt afgemeld. KPN dacht dat zijn NT nog niet gemaakt was, maar die was er gewoon.

Kortom: ik zou het modem van KPN meteen aansluiten als je die binnen hebt. Of een eigen modem, maar gezien je verhaal denk ik niet dat je die hebt. Bij een eigen modem vraag ik me ook af of de automatische activatie zal werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 28-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tezzi
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Weet je ook waarom het niet eerder kan ?
Het Youfone verhaal is natuurlijk niet goed, maar dat van KPN is ook vreemd.
Vorige week is een vriend van mij overgestapt naar glasvezel KPN (hij verhuist). Hij kreeg heel snel het modem van KPN al binnen, 1-2 werkdagen. Een dag later ging hij proberen of het modem al werkt en ja hoor: werd automatisch geactiveerd. Ook kreeg hij automatisch een mail dat de monteur wordt afgemeld. KPN dacht dat zijn NT nog niet gemaakt was, maar die was er gewoon.

Kortom: ik zou het modem van KPN meteen aansluiten als je die binnen hebt. Of een eigen modem, maar gezien je verhaal denk ik niet dat je die hebt. Bij een eigen modem vraag ik me ook af of de automatische activatie zal werken.
Dank voor je reactie. Ik heb een direct lijntje met de medewerker van KPN en zal t aan hem voorleggen.

Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:15
Ik overweeg over te stappen op Youfone, komende van Ziggo.
Op dit moment loopt er een coax en een internetkabel van de meterkast van de tv hoek; coax van modem naar tv, ethernet van router in unmanaged switchje van 10 jaar oud, waar weer allerlei apparatuur aan hangt. Ik probeer er achter te komen hoe de configuratie straks moet lopen. Ethernet van modem -> switch -> 4k tv ontvanger? Is mijn router dan nog wel het apparaat waar alles vanaf die switch mee praat? Of is iptv alleen leuk als je er een opzichzelfstaande ethernetkabel heen hebt lopen?

Voor mij zou t mooiste zijn: modem -> router -> (unmanaged) switch -> youfone tv ontvanger.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.