Ook weleens leuk na al dat gejubel met 9s en 10en. Een positieve review van GOW met kritiekpunten.
Moest meteen denken aan deze video van DF die ik laatst zag of de graphics van Kingdom Hearts die van de eerste Toy Story film voorbij gingen, erg interessantbram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:24:
[...
@Twixie Ik bedoel hiermee vanzelfsprekend de CGI die we kennen uit Pixar films. Daarmee wil ik zeggen dat het bijna niet meer te zien is dat je een spel speelt, maar het lijkt alsof je naar een film of cutscene kijkt.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Hmmm...Kingdom Hearts ziet er wel interessant uit.
Mss kijk ik er overheen, maar er staat morgen een demo van Detroit: Become Human online! Ben erg benieuwd, ga gelijk even downloaden!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Eigenlijk best wel ongekend dat square enix probeerd iets van 8 disney/pixar werelden in bijna dezelfde kwaliteit als de films tot leven te wekken in 1 game.
[ Voor 4% gewijzigd door Nieuwevolger op 23-04-2018 20:07 ]
En dat al sinds de PS2Nieuwevolger schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:51:
Eigenlijk best wel ongekend dat square enix probeerd iets van 8 disney/pixar werelden in bijna dezelfde kwaliteit als de films tot leven te wekken in 1 game.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mja het Disney aspect vond ik altijd wel interessant eruit zien, maar hetgeen Square Enix eraan toevoegt boeit me echt totaal niet. Die karakters (ja ik weet waar ze vandaan komen) doen me echt niks en ook een groot deel van de gameplay laat me koud. Goed, daar hebben we al eens een discussie over gehouden.Recon24 schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:56:
Hmmm...Kingdom Hearts ziet er wel interessant uit.
Vind het jammer dat Disney Infinity niet verder is gegaan, daar had ik meer mee (en dan voornamelijk om het met een kind samen te doen). Ik vind nog steeds de doelgroep voor Kingdom Hearts vaag. Het is te moeilijk voor de mensen die veel met disney hebben, maar te kinderlijk voor degenen die Final Fantasy en andere Square Enix invloed leuk te vinden. En de crossover lijkt me niet zo heel groot. Hoe ze echter 24 miljoen games met 8 titels hebben verkocht snap ik ook niet helemaal, al gaat dit er natuurlijk in vooral Japan als een warm mes door de boter
Kritiekpunten? Hij is vrij negatief over de combat en met name de bossfights wat een kwestie is van "oh hij doet die en die move in die en die volgorde, dus dan moet ik die en die counters doen en daarna sla ik" en dat voor vele minuten. Hoe de neuk is dat uberhaupt overal "innovatief" genoemd dan? En ook het hele principe rond onthouden van combo's (ook niet echt nieuw) irriteert hem omdat je inderdaad meer bezig bent met de combo's dan met de game zelf. Hij geeft het een 7,5 wat gezien zijn commentaar ook wel terecht is. Grafisch is het een hele toffe game, maar het lijkt me ook niks doen wat nog niet gedaan is. Ik snap de hele hype dan ook niet en veel van de commentaren van anderen (en ja ik heb meer gezien dan deze review maar ben het voor het eerst met de reviewer eens op basis van de beelden en diens commentaar). Iedereen mag ervan vinden wat ie wil, maar het hele principe van leren van moves van de enemy en dan beiden net zolang doen wat je moet doen totdat de ander dood is, trekt me niet. Herhaling en grinden is dan ook iets waar ik een broertje dood aan heb en dat botst wel vaker met PS exclusives en/of enkele grote releases. Het is ook bij games als de laatste Mario een ding bij bossfights overigens maar ook daar had ik er kritiek op, maar ook daar kon ik de rest van de game wel waarderen.Beakzz schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:25:
Ook weleens leuk na al dat gejubel met 9s en 10en. Een positieve review van GOW met kritiekpunten.
[video]
Wat dat betreft vond ik de "boss" fights van Horizon een stuk beter vanwege de afwisseling en omdat je daar veel meer ziet wat je aanvallen voor effect hebben (er vallen stukken af en langzamerhand pel je de lagen van de enemy). Bij shooters zijn het vaak bullet sponges zoals bij Destiny of the Division. Erg jammer, want er zijn wel games die laten zien hoe een boss fight interessant kan blijven. Bij veel games forceert men echter dat je er minimaal een kwartier mee moet doen en dat haalt voor mij vaak het realisme uit de game.
[ Voor 82% gewijzigd door Martinspire op 23-04-2018 21:20 ]
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation Plus Card
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Sony PlayStation Store tegoed
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Heb je God of War ook echt gespeeld @Martinspire? Just curious.
@Martinspire ik zelf denk als ik zo een beetje rondlees op het internet, kingdom hearts vooral populair is bij de anime/final fantasy fanbase ipv de disney fanbase. In deel 1 zijn de disney werelden en characters nog een beetje in het verhaal verwerkt. In alle andere delen zijn ze eigenlijk full anime gegaan en doorloop je de disney werelden eigenlijk een beetje zonde reden. Trouwens was final fantasy in de ps1 en 2 tijdperk z’n beetje de grootste game serie van het moment en kingdom hearts 1 en 2 hebben ongeveer dezelfde verkoop cijfers gehaald.
Daarnaast vind ik vooral aan gow heel sterk dat ze de wereld goed hebben neergezet, goeie/leuke combat, paar hele sterke momenten in het verhaal, alle characters zijn goed uitgewerkt en interresante dialogen. Zo gek vind ik alle 9+’en niet.
Daarnaast vind ik vooral aan gow heel sterk dat ze de wereld goed hebben neergezet, goeie/leuke combat, paar hele sterke momenten in het verhaal, alle characters zijn goed uitgewerkt en interresante dialogen. Zo gek vind ik alle 9+’en niet.
@Jasphur de ps2 kon toen alleen nog geen cgi level graphics aan
Mwah. Voor die tijd?Nieuwevolger schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:48:
@Jasphur de ps2 kon toen alleen nog geen cgi level graphics aan
YouTube: Kingdom Hearts (Gamespot Review) - PS2
[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 23-04-2018 22:27 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nee nog niet, zei toch dat ik hem wel in een sale ga halen...bram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:31:
Heb je God of War ook echt gespeeld @Martinspire? Just curious.
Maar heb ondertussen wel wat filmpjes en reviews gezien. De reviews die voor launch kwamen zijn wat mij betreft nog steeds te gekleurd.
So true ...

Haha ja voor zijn doen is het vrij positief. Dat duimpje gaat vrij snel omlaag bij irritaties dus het viel me al mee dat het duimpje omhoog bleef. Dat geeft aan dat er genoeg goeds in de game te vinden is. 9 en 10en laten me al jaren koud. Zelda was ook geen 10 voor mij en verveelde me supersnel. Zelfde met Horizon. Goede game, maar weer diezelfde open wereld rommel. En GOW is simpelweg niet mijn type game dus dan helpt een hoog cijfer ook niets.Martinspire schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:02:
Kritiekpunten? Hij is vrij negatief over de combat en met name de bossfights wat een kwestie is van "oh hij doet die en die move in die en die volgorde, dus dan moet ik die en die counters doen en daarna sla ik" en dat voor vele minuten. Hoe de neuk is dat uberhaupt overal "innovatief" genoemd dan? En ook het hele principe rond onthouden van combo's (ook niet echt nieuw) irriteert hem omdat je inderdaad meer bezig bent met de combo's dan met de game zelf. Hij geeft het een 7,5 wat gezien zijn commentaar ook wel terecht is. Grafisch is het een hele toffe game, maar het lijkt me ook niks doen wat nog niet gedaan is. Ik snap de hele hype dan ook niet en veel van de commentaren van anderen (en ja ik heb meer gezien dan deze review maar ben het voor het eerst met de reviewer eens op basis van de beelden en diens commentaar). Iedereen mag ervan vinden wat ie wil, maar het hele principe van leren van moves van de enemy en dan beiden net zolang doen wat je moet doen totdat de ander dood is, trekt me niet. Herhaling en grinden is dan ook iets waar ik een broertje dood aan heb en dat botst wel vaker met PS exclusives en/of enkele grote releases. Het is ook bij games als de laatste Mario een ding bij bossfights overigens maar ook daar had ik er kritiek op, maar ook daar kon ik de rest van de game wel waarderen.
Wat dat betreft vond ik de "boss" fights van Horizon een stuk beter vanwege de afwisseling en omdat je daar veel meer ziet wat je aanvallen voor effect hebben (er vallen stukken af en langzamerhand pel je de lagen van de enemy). Bij shooters zijn het vaak bullet sponges zoals bij Destiny of the Division. Erg jammer, want er zijn wel games die laten zien hoe een boss fight interessant kan blijven. Bij veel games forceert men echter dat je er minimaal een kwartier mee moet doen en dat haalt voor mij vaak het realisme uit de game.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ok. Dan kan ik echt helemaal niks met je betoog en heeft het geen zin om erop in te gaan.Martinspire schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:28:
[...]
Nee nog niet, zei toch dat ik hem wel in een sale ga halen...
Maar heb ondertussen wel wat filmpjes en reviews gezien. De reviews die voor launch kwamen zijn wat mij betreft nog steeds te gekleurd.
Nou dan is Bloodborne ook een slechte game? Als je niet leert wat de bossmoves zijn en wat je ertegen kan doen dan wordt het gewoon buttonbashen. Blijkbaar is dat wat je wilt want zelfs combo moves zijn te moeilijk?Martinspire schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:02:
[...]
[...]
Kritiekpunten? Hij is vrij negatief over de combat en met name de bossfights wat een kwestie is van "oh hij doet die en die move in die en die volgorde, dus dan moet ik die en die counters doen en daarna sla ik" en dat voor vele minuten. Hoe de neuk is dat uberhaupt overal "innovatief" genoemd dan? En ook het hele principe rond onthouden van combo's (ook niet echt nieuw) irriteert hem omdat je inderdaad meer bezig bent met de combo's dan met de game zelf. Hij geeft het een 7,5 wat gezien zijn commentaar ook wel terecht is. Grafisch is het een hele toffe game, maar het lijkt me ook niks doen wat nog niet gedaan is. Ik snap de hele hype dan ook niet en veel van de commentaren van anderen (en ja ik heb meer gezien dan deze review maar ben het voor het eerst met de reviewer eens op basis van de beelden en diens commentaar). Iedereen mag ervan vinden wat ie wil, maar het hele principe van leren van moves van de enemy en dan beiden net zolang doen wat je moet doen totdat de ander dood is, trekt me niet. Herhaling en grinden is dan ook iets waar ik een broertje dood aan heb en dat botst wel vaker met PS exclusives en/of enkele grote releases. Het is ook bij games als de laatste Mario een ding bij bossfights overigens maar ook daar had ik er kritiek op, maar ook daar kon ik de rest van de game wel waarderen.
@Martinspire Ik wil je niet persoonlijk aanvallen want het is jouw mening maar bij dit stukje vraag ik me af of je je niet een beetje tegenspreekt?
Ik heb zelf ook niet GoW gespeeld en nog weinig gezien qua beeldmateriaal maar het is wat makkelijk om te zeggen dat de combat niet goed is omdat de enemy maar een X aantal moves heeft en dat je de aanvallen kunt herkennen waardoor je weet wat je moet doen. En, om het af te sluiten, misschien is het interessant voor zowel jou als de reviewer om eens te kijken naar de moeilijkste modus waarin ze een hele hoop aanpassingen hebben gemaakt aan het gedrag van de AI in enemies.
Hoe kun je HZD wel beter vinden ondanks het feit dat je verschillende tactieken kan gebruiken? Daar is het toch ook gewoon: aanval aanval dodge dodge aanval, oh hij doet die beweging dan kan ik maar beter naar t einde van de map rollen, aanval dodge dodge aanval. Los van het feit of je nu wel of niet meer wapenmateriaal hebt (want dat is bij games die jij beschrijft als saaie boss fights ook het geval).Herhaling en grinden is dan ook iets waar ik een broertje dood aan heb en dat botst wel vaker met PS exclusives en/of enkele grote releases. Het is ook bij games als de laatste Mario een ding bij bossfights overigens maar ook daar had ik er kritiek op, maar ook daar kon ik de rest van de game wel waarderen.
Ik heb zelf ook niet GoW gespeeld en nog weinig gezien qua beeldmateriaal maar het is wat makkelijk om te zeggen dat de combat niet goed is omdat de enemy maar een X aantal moves heeft en dat je de aanvallen kunt herkennen waardoor je weet wat je moet doen. En, om het af te sluiten, misschien is het interessant voor zowel jou als de reviewer om eens te kijken naar de moeilijkste modus waarin ze een hele hoop aanpassingen hebben gemaakt aan het gedrag van de AI in enemies.
De demo staat online. Je kunt hem HIER downloaden.-SaveMe- schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:02:
Mss kijk ik er overheen, maar er staat morgen een demo van Detroit: Become Human online! Ben erg benieuwd, ga gelijk even downloaden!
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Thanks voor de link. Ergens deze week eens proberen.ThaBEN schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:48:
[...]
De demo staat online. Je kunt hem HIER downloaden.
Nog druk met FC5 en gister GoW binnen gekregen, dag dag vrije uurtjes!
Want? Ik haal argumenten aan die in die review staan en spreek over persoonlijke ervaringen met andere games. Hoezo kun je daar niks mee?bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:25:
[...]
Ok. Dan kan ik echt helemaal niks met je betoog en heeft het geen zin om erop in te gaan.
Als je altijd een game MOET hebben gespeeld om kritiek te geven, is discussiëren ook vrij nutteloos lijkt me? Dan krijg je alleen ja-knikkers die de game ook geld waard vonden
Hoewel er ook natuurlijk overeenkomsten zijn met HZD heb ik toch wel wat verschillen gezien. Aanvallen in HZD zijn toch wel wat anders dan GOW omdat je in eerste instantie al meer afstand houdt. Je hebt veel verschillende mogelijkheden met de bows en gadgets die je vast houdt. Van wat ik heb gezien krijg je niet meer wapens bij GOW?Roybs schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:18:
@Martinspire Ik wil je niet persoonlijk aanvallen want het is jouw mening maar bij dit stukje vraag ik me af of je je niet een beetje tegenspreekt?
[...]
Hoe kun je HZD wel beter vinden ondanks het feit dat je verschillende tactieken kan gebruiken? Daar is het toch ook gewoon: aanval aanval dodge dodge aanval, oh hij doet die beweging dan kan ik maar beter naar t einde van de map rollen, aanval dodge dodge aanval. Los van het feit of je nu wel of niet meer wapenmateriaal hebt (want dat is bij games die jij beschrijft als saaie boss fights ook het geval).
Verder heeft een enemy bij HZD niet maar een handvol aanvallen en zijn ze ook lang niet altijd meteen dodelijk. Je kunt een gevecht ingaan, de zwaktepunten ontdekken en winnen zonder dood te gaan. Al snap ik dat veel mensen hier GOW op hoge moeilijkheidsgraad spelen, waardoor dit lastiger wordt. Je hebt ook niet echt combo's bij HZD. Als ik een enemy schiet of sla in HZD dan doe ik een vaste hoeveelheid damage. Dit kan echter wel worden vergroot door ze toe te passen op bepaalde componenten van de enemy of door vuur/bevriezen/e.d. toe te passen. Maar met name de hoeveelheid strategie bij een enemy in HZD trekt me persoonlijk meer. Je kunt bepaalde componenten erop laten zitten of zsm eraf halen. Sommige duren langer, anderen gaan sneller. Het kost je ook weer resources dmv verschillende pijlen dus moet soms ook de keuze maken om iets te laten zitten. Een gun kan gevaarlijk zijn, de staart ook. Je kunt 10 enemies van dezelfde dino verslaan, en toch elke keer weer wat anders ontdekken. Bij GOW bossfights heb ik dat idee niet.
De open wereld en verscheidenheid in missies (het is niet alleen maar kill kill kill), helpt ook in afwisseling. Ik heb bij HZD nooit het idee gehad dat ik aan het grinden was. Bovendien kwam er elk uur wel iets nieuws bij wat de game weer anders maakte en je meer mogelijkheden gaf. Iets wat ik bij de laatste paar Tomb Raider games ook goed vond. Als ik hoor van die videoreview dat ie zegt "ik kreeg bij de bossfights geen gevoel dat ik iets bereikt had" dan is dat iets wat erg belangrijk is en wat ik bv in HZD nooit had. Een T-Rex is gewoon zwaar om te verslaan, maar voelt nooit aan als helemaal onmogelijk en ook ben je er niet snel klaar mee. En ook de kleinere enemies voelen nooit als irritatie aan. Iets wat bv ook Batman Arkham Knight goed deed (net als de andere Batman games, constant weer nieuwe dingen om te gebruiken die ook heel anders zijn)
[ Voor 76% gewijzigd door Martinspire op 24-04-2018 10:29 ]
Als je een game niet gespeeld hebt, kun je inderdaad moeilijk meepraten of discussiëren. Uiteraard kun je gerust vertellen waarom je denkt dat de game niets voor je is, maar echt inhoudelijk meepraten of kritiek leveren op een game is wat lastiger vind ik persoonlijk. Daarbij kan ik van elke game wel ergens een review vinden met passages die mijn mening over een game onderbouwen of juist niet. Als je dus al een vooroordeel hebt hoef je alleen een bijbehorende review of passage te zoeken om je punt te maken. Dat is echt niet zo moeilijk. Maar het heeft zo weinig zin. Je hebt de game zelf niet gespeeld en misschien is het jouw ding niet. Dat kan en mag uiteraard. Maar het is echt totaal zinloos om je punt te willen maken, zonder de game te hebben gespeeld en te verwijzen naar een review die passages bevat die jouw mening delen.Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:00:
[...]
Want? Ik haal argumenten aan die in die review staan en spreek over persoonlijke ervaringen met andere games. Hoezo kun je daar niks mee?
Als je altijd een game MOET hebben gespeeld om kritiek te geven, is discussiëren ook vrij nutteloos lijkt me? Dan krijg je alleen ja-knikkers die de game ook geld waard vonden
Voor wat betreft je tweede stuk: alsof een miskoop nooit voorkomt. Heel vreemd. Ook op GoW is genoeg kritiek te vinden, van mensen die hem hebben of nu spelen.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Oké ik hap.Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:00:
[...]
Want? Ik haal argumenten aan die in die review staan en spreek over persoonlijke ervaringen met andere games. Hoezo kun je daar niks mee?
Compleet nutteloos inderdaad. Ik proef eerlijk gezegd voornamelijk zout bij jou en waarom weet ik niet.
God of War is op Metacritic ondertussen door 100 verschillende mensen gerecenseerd, waarbij het gemiddelde cijfer 95 (!) is. In de OT's op Tweakers en ResetERA zitten voornamelijk onafhankelijke gamers en die zijn ook vrijwel allen unaniem lovend.
*knip* op de man
Nou, ik ben nog geen game tegengekomen die de combat zo bruut en cinematografisch in beeld brengt, los van alle verschillende moves die je kunt gebruiken door runes/enchantments (of heb je die ook allemaal al in-depth bekeken?).
In de review van Worth A Buy wordt ook verwezen naar dat cinematografische: de camera is dat inderdaad en hangt over de schouder van het personage en heeft een relatief kleine FOV. Niet iedereen vind dat prettig. Je kunt ook gewoon uitleggen dat je invloed hebt op het verloop van de gevechten met Runes en Enchantments...
Horizon *snip* op de man vind ik een van de tofste games deze generatie, maar God of War is wat mij betreft echt een niveau hoger in vrijwel alles (verklaart meteen de 89 MC score voor HZD).
Dus de games komen in jouw beleving de MC scores overeen in dit geval. Dat maakt ze nog steeds niet feitelijk. Meningen wijken wel eens af. Zoals de review die Martin geeft schets zijn dat voor hem persoonlijk onvolkomenheden: de game is zeker erg vermakelijk, maar niet voor iedereen een 10 ff een 95. Er zijn elementen aanwezig die het plezier persoonlijk (wat) dempen
[ Voor 28% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 14:44 ]
Alleen trollerig reageren voegt niets toe
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 14:44 ]
Alleen al het feit al dat in een vergelijking tussen HZD en GoW het argument gebruikt wordt dat je in HZD nog weleens iets anders doet dan alleen maar kill, kill, kill maakt het hele betoog al compleet ongeloofwaardig. In GoW zitten meer puzzel en adventure elementen dan in HZD. Maar hey, je kunt het prima beoordelen hoor zonder de games beiden gespeeld te hebben. Hou toch op.
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 24-04-2018 11:34 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Wuh, level 3 al. Ik ben nog level 1 en net voorbij het stukje waar jij nu bent.Cyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:17:
[...]
Vraagje: wanneer beginnen de side quests? Ik ben lvl 3, nog niet zolang bezig. Net bij de heks geweest, maar ik heb het gevoel dat het levelen/upgraden heel traag gaat bij mij, maar ik ben nog geen tegenstanders tegengekomen die veel te sterk zijn. Ik heb het gevoel dat ik e.e.a. mis ofzo.
Mijn PS Plus loopt bijna af en wil graag gebruik maken van die 15 maanden actie aangezien ik geen nieuwe actie verwacht binnen nu en een maand. Nu zie ik dat de prijs op de PS Store hetzelfde is als bij andere winkels, terwijl het lijkt dat ik bij de andere winkels gewoon 12 maanden krijg. Nu zie ik op de productpagina staan dat het automatisch een abonnement is. Op zich geen probleem, die zet ik wel weer stop. Maar andere dingen zijn wat minder duidelijk.
Als ik dit nu koop, komen dan die 15 maanden bovenop de maand die ik nog heb of wordt het pas automatisch verlengd zodra de tijd op is? Dan zou ik de actie missen... Verder staat er
Betekent dit dat als ik het abonnement meteen stopzet, dat ik maar max 3 maanden gebruik kan maken, terwijl ik wel voor 15 maanden betaal?Je kunt je abonnement op elk moment annuleren. Dan loopt het door tot het einde van dat kwartaal.
Nu kopen, de maanden komen er dan bij op.
Verder automatisch verlengen uitzetten, niet opzeggen. Dan krijg je die 15 maanden en stopt het daarna.
Verder automatisch verlengen uitzetten, niet opzeggen. Dan krijg je die 15 maanden en stopt het daarna.
Verwijderd
'PS4 firmware 5.53-01 wordt plots aangeboden op de console'
Nieuwe benummering voor firmwares.
Verwijderd
In bepaalde gevallen hoef je idd geen film gezien te hebben om kritiek te geven, of de film zelfs finaal af te branden.SemperFidelis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:01:
[...]
want waarom MOET je een film hebben gezien om kritiek te geven?
Over het algemeen natuurlijk wel maar voor wie van mening is dat je ter allertijden een film gezien moet hebben om 'em te kunnen bekritiseren heb ik één woord: Ghostbusters
Oké ik hap...bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:55:
[...]
Oké ik hap.
Compleet nutteloos inderdaad. Ik proef eerlijk gezegd voornamelijk zout bij jou en waarom weet ik niet.
God of War is op Metacritic ondertussen door 100 verschillende mensen gerecenseerd, waarbij het gemiddelde cijfer 95 (!) is. In de OT's op Tweakers en ResetERA zitten voornamelijk onafhankelijke gamers en die zijn ook vrijwel allen unaniem lovend.
Maar nee, Martin, die de game nog geen seconde gespeeld heeft, weet op basis van wat gameplay video's (geloof me, de game spelen is een totaal andere ervaring) en één minder positieve review dat alle 100 positieve reviews ineens veel te gekleurd zijn en de combat matig is. Nou, ik ben nog geen game tegengekomen die de combat zo bruut en cinematografisch in beeld brengt, los van alle verschillende moves die je kunt gebruiken door runes/enchantments (of heb je die ook allemaal al in-depth bekeken?).
Horizon (heb je die wel echt gespeeld trouwens?) vind ik een van de tofste games deze generatie, maar God of War is wat mij betreft echt een niveau hoger in vrijwel alles (verklaart meteen de 89 MC score voor HZD). Dus ja, ik kan je niet echt serieus nemen zolang je je mening baseert op één review (dus je trekt je blijkbaar iets aan van reviews, maar negeert er voor het gemak maar even 100) en bovenal zonder zelf te spelen.
Het is jammer dat je me persoonlijk aanvalt en me een bepaalde hoek in probeert te duwen terwijl ik nooit gezegd heb dat ik GoW een slechte game vind. En ja, ik ben het een keertje niet met de massa eens. Is dat erg?
Tuurlijk, ik zie ook de positieve reviews op Metacritic, maar Metacritic is niet heilig. Er is genoeg mis mee.. Bovendien moet je maar net waarde hechten aan de 100 scores van "gerenommeerde" media als The Sydney Morning Herald, Bazicenter, New York Daily News, Easy allies, Wccf tech en CG Magazine. Nog afgezien van het feit dat niet elke reviewer een 0-100 scoresysteem heeft.
Verder is het jammer dat je doet alsof ik maar 1 video half heb gekeken om alles te weten van de game en daar mijn mening op baseer. Het is eerder dat ik al bij diverse reviews mijn vraagtekens zetten en dit de eerste was die daar op in ging. Bovendien kun je met alle video's en streams al een redelijk beeld vormen met een game, zonder nog maar 1 controller aan te raken. Of het feit dat ik al meer dan 2 decennia game en dus wel weet in hoeverre beeld overeen komt met mijn persoonlijke voorkeur. Het zijn juist de beelden die me weerhouden om de game nu aan te schaffen. En nee, dat is niet alleen van de eerste paar uur gameplay. En qua bruutheid heb ik misschien mijn momentje al gehad met andere games, allereerst bij Soldier of Fortune bv.
Ik heb wel bij meer games dat ik niet begrijp waarom het overgrote deel van de media er zo lyrisch over is. Waarom men toch zo hard mee gaat in de hype van het 1 en ander. Bij Zelda was het net zo. Bij diverse Japanse games snap ik ook niet waarom die zulke hoge cijfers krijgen. De hype om Blizzard games, Fallout, Destiny en anderen. Journey, aardige game maar echt een 92 waard? 2D games die techniek van 20 jaar geleden combineren met een nieuwe gimmick. Prima maar daar wordt mn onderbroek niet vochtig van. Doorgaans trek ik bij exclusives 10 of meer van de cijfers af om de fanboy-waardering te compenseren. Iets wat me vooral opvalt bij Sony en Nintendo. En voor je me beticht van Xbox fanboyism, PC games worden doorgaans ook kritischer bekeken. Net als Android titels ivm iOS.
Prima als je dan geen waarde meer hecht aan mijn observatie of mening, maar dan kun je er alsnog gewoon normaal op reageren. Unaniem lovend doet me helemaal niks. Hypetrains ook niet (meer). Ik koop ook niet meer alles wat los en vast zit en bekijk meer online om te bepalen of het wat voor me is en daarbij kom ik zaken tegen die echt niet alleen maar een kwestie van persoonlijke opinie is.
Als jij vind dat de combat prima is met de mogelijkheden die de game na verloop van tijd biedt, dan is dat prima, maar misschien kunnen we elkaar dan tegemoet komen door te stellen dat het misschien te lang duurt voordat die mogelijkheden er zijn?
Ik weet dat je niet zo'n hoge pet op had van HZD (of GTA of WatchDogs) en dat is prima, maar ik kan me nog herinneren dat jij je mening daar ook al voordat je begon te spelen had gevormd. Bovendien ben je zelf gepakt door de hypetrain (ik heb je genoeg zien plaatsen voor GOW uit kwam, net als dat je voor Spider-Man doet), maar wordt niet meteen kwaad als iemand het niet met je eens is...
onnodig
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 13:11 ]
@Martinspire Mwah ik denk dat het eerder komt doordat je vergelijkingen gaat trekken doordat je een game niet gespeeld hebt. Dat het jouw eigen recht is om zo te denken, prima. Alleen hebben anderen (en ik ook) dan wel de mening dat je dan niet echt kan vergelijken, want het is wél zooo anders om de game first-hand te ervaren dan via-via een filmpje, waarbij je toch ondirect verteld wordt wat je ervan moet vinden. Dat werkt ook beide kanten op trouwens, zowel positief als negatief.
En dat gerennomeerde media zoals de voorbeelden die jij gaf 100 geven, waarbij er daarnaast meer dan genoeg échte pure liefhebbers zijn die ook 100 geven opeens niet meer "meetellen" of niet serieus genomen hoeven te worden vanwege "gerennomeerd" te zijn is dan ook weer een beetje gaar.
Ik denk in de tijd waarin we nu leven, waar games eruit worden gepompt om maar geld op te leveren, we best hyped en lovend mogen zijn over studios die daar schijt aan hebben en een keer eens risico nemen. Het is geen wonder dat iedereen over CoD, FarCry, AC en dan kan ik nog een hele lijst opnoemen heen kotste. Punt is dat zowel FarCry 5 als AC:O daadwerkelijk vernieuwing - in wat voor soort dan ook - hebben toegepast waarmee ze laten zien naar de community te luisteren. Dat verdiend ook credits in mijn ogen, net zo zeer als HZD dat verdiend, als dat GoW en iedere andere studio/developer wat dan ook. Die krijgt dat van mij, en dat laat ik ook terughoren. Ik denk dat daar menig gamer er ook zo over denkt.
En dat gerennomeerde media zoals de voorbeelden die jij gaf 100 geven, waarbij er daarnaast meer dan genoeg échte pure liefhebbers zijn die ook 100 geven opeens niet meer "meetellen" of niet serieus genomen hoeven te worden vanwege "gerennomeerd" te zijn is dan ook weer een beetje gaar.
Ik denk in de tijd waarin we nu leven, waar games eruit worden gepompt om maar geld op te leveren, we best hyped en lovend mogen zijn over studios die daar schijt aan hebben en een keer eens risico nemen. Het is geen wonder dat iedereen over CoD, FarCry, AC en dan kan ik nog een hele lijst opnoemen heen kotste. Punt is dat zowel FarCry 5 als AC:O daadwerkelijk vernieuwing - in wat voor soort dan ook - hebben toegepast waarmee ze laten zien naar de community te luisteren. Dat verdiend ook credits in mijn ogen, net zo zeer als HZD dat verdiend, als dat GoW en iedere andere studio/developer wat dan ook. Die krijgt dat van mij, en dat laat ik ook terughoren. Ik denk dat daar menig gamer er ook zo over denkt.
onnodig
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 13:12 ]
Make music, not war
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
*snip* op de man Als je niet begrijpt waarom iemand ergens enthousiast over is, dan kan ik maar 1 ding aanraden: het uitproberen. Prima als je denkt of vindt dat een bepaalde game waarschijnlijk niets voor jou is, maar inhoudelijk een uitgebreide mening ventileren over bijvoorbeeld de combat op basis van wat video's en één toevallige minder positieve review (tegenover 100 positieve), vind ik niet eerlijk.Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:49:
[...]
Oké ik hap...
Het is jammer dat je me persoonlijk aanvalt en me een bepaalde hoek in probeert te duwen terwijl ik nooit gezegd heb dat ik GoW een slechte game vind. En ja, ik ben het een keertje niet met de massa eens. Is dat erg?
knip. Ik kan niet wachten om vanavond weer verder te gaan met voor mij de beste game van deze generatie.
Overigens: heb ik geen hoge pet om van HZD? Hoe kom je aan die wijsheid? Ik heb iets van 150 uur in HZD zittenen nog eens 25 in de DLC. En ook nog wat uren in NG+ gestopt. Fantastische game net als AC:O, maar beiden niet zo goed als GoW .
[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 14:47 ]
En ik ga straks AC:O weer spelen. Vanaf mijn werk. 
Op dinsdag blijf ik altijd hier eten vanwege een bezigheid die ik iedere dinsdagavond hier in de buurt van het werk heb.
Ik heb nu eindelijk Remote Play aan het werken, dus kan nu eindelijk in de tijd na het werk en voordat ik vanavond weg moet, lekker gamen.
Op dinsdag blijf ik altijd hier eten vanwege een bezigheid die ik iedere dinsdagavond hier in de buurt van het werk heb.
Ik heb nu eindelijk Remote Play aan het werken, dus kan nu eindelijk in de tijd na het werk en voordat ik vanavond weg moet, lekker gamen.
Make music, not war
God of war is meer dan alleen aanvallen ontwijken en op juiste moment beuken en blokken.
Het verhaal is ook gruwelijk gedaan net als de band die je opbouwt met je zoontje. Is toch wel leuk die kleine conversaties met elkaar.
Het verhaal is ook gruwelijk gedaan net als de band die je opbouwt met je zoontje. Is toch wel leuk die kleine conversaties met elkaar.
Verwijderd
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat je een game niet gespeeld hoeft te hebben om gegronde kritiek te kunnen hebben?
-Moet ik Mass Effect Adromeda gespeeld hebben om te kunnen beweren dat de gezichtsanimaties ruk zijn? NEE
-Moet ik No Man's Sky gespeeld hebben om de devs te kunnen bekritiseren omdat ze bij lange na niet afgeleverd hebben wat beloofd was? NEE
-Moet ik Battlefront 2 gespeeld hebben om EA af te kunnen branden wegens geldtrekkerij? NEE
Om een volledige game ervaring te kunnen hebben en te kunnen delen moet je idd de game gespeeld hebben.
Om gegronde kritiek te kunnen leveren moet je het één en ander van een game afweten en daar kun je prima achter komen door reviews of artikelen te bekijken zonder dat je de game ooit hebt aangeraakt.
Je kunt dus feiten over een game te weten komen die jou niet bevallen en waar je kritiek op hebt zonder dat je de game ooit hebt aangeraakt.
-Moet ik Mass Effect Adromeda gespeeld hebben om te kunnen beweren dat de gezichtsanimaties ruk zijn? NEE
-Moet ik No Man's Sky gespeeld hebben om de devs te kunnen bekritiseren omdat ze bij lange na niet afgeleverd hebben wat beloofd was? NEE
-Moet ik Battlefront 2 gespeeld hebben om EA af te kunnen branden wegens geldtrekkerij? NEE
Om een volledige game ervaring te kunnen hebben en te kunnen delen moet je idd de game gespeeld hebben.
Om gegronde kritiek te kunnen leveren moet je het één en ander van een game afweten en daar kun je prima achter komen door reviews of artikelen te bekijken zonder dat je de game ooit hebt aangeraakt.
Je kunt dus feiten over een game te weten komen die jou niet bevallen en waar je kritiek op hebt zonder dat je de game ooit hebt aangeraakt.
*snip* Deze reactie voegt niets toe aan een discussie en is mer een verkapte persoonlijke aanval.
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 14:02 ]
Volgens mij post @Martinspire dit ook niet in het God of War topic maar in het PS4 topic, dus je vergelijking dat je niet in het FIFA topic het orakel gaat spelen klopt niet helemaal. Hier in het PS4 topic gaat het ook veel over God of War, en dan mag je best je mening geven gebaseerd op de informatie die je hebt (door middel van het zelf te spelen of door bijvoorbeeld van het zien van gameplaybeelden). Ik kijk een playthrough van de game (inmiddels de 10 uur bereikt volgens mij...) en heb er plezier van. Met name het verhaal en de interactie vind ik top gedaan. Maar volgens jullie redenatie zou ik dan geen negatieve dingen over het spel mogen zeggen? Ik had er voor gekozen om dat dan ook niet te doen, aangezien ik dergelijke reacties wel zag aankomen. Maar in de 10 uur dat ik nu aan het kijken ben (met uitzondering van wellicht de bossbattles) vind ik de combat / enemies / exploring toch wel redelijk repetitief overkomen. Dat is in wel meer spellen trouwens en dat is niet erg, maar het combat systeem en het exploreren in bijvoorbeeld een Dark Souls en ook Bloodborne (ja, ik heb ook een volledige playthrough gezien van Bloodborne) is toch echt wel een stuk dynamischer. Dat de hype gaat over het verhaal, de interactie tussen Kratos en zijn zoon en de camera helemaal prima, maar 10en snap ik ook niet.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 24-04-2018 15:08 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
@-SaveMe- Kom maar op met die Detroit ervaring.
Ok dan 
Ten eerste vind ik het er fantastisch uitzien. Qua gameplay ben ik best verrast. Vind het een stuk beter dan Until Dawn. Die tree die je op het eind te zien krijgt laat wel zien dat het keuze systeem erg breed en diep is uitgewerkt.
Demo heeft me wel overtuigd, ga hem zeker halen. Weet alleen nog niet of dat op release gaat zijn, of dat ik (na GoW) Ni No Kuni II ga spelen ...
Ten eerste vind ik het er fantastisch uitzien. Qua gameplay ben ik best verrast. Vind het een stuk beter dan Until Dawn. Die tree die je op het eind te zien krijgt laat wel zien dat het keuze systeem erg breed en diep is uitgewerkt.
Demo heeft me wel overtuigd, ga hem zeker halen. Weet alleen nog niet of dat op release gaat zijn, of dat ik (na GoW) Ni No Kuni II ga spelen ...
Ik vond de Detroit demo wel aardig, ziet er zeer mooi uit, leuk om reconstructies te creëren, maar frustratiepunt nummer 1: de movement van je character. Bijna nog stroperiger en clunkier dan Heavy Rain, argh. Tel daar de hardnekkige camera bij op en je zit soms echt aan je controller te trekken van ‘ga... naar... links...’. En met alle respect voor de (overigens erg toffe) flowchart op het einde, ík persoonlijk had niet gelijk de neiging om de hele scene nog eens te spelen om een andere uitkomst te krijgen. Juist dat gevoel van agency, dat jíj moet leven met de consequenties, leek me zo sterk. Om ieder stukje telkens te kunnen herhalen om maar niks te missen, mwah.. benieuwd hoe ze dat in de volledige game gaan verwerken.
Dit wordt toch aanbieding-materiaal en geen day one, helaas peanutbutter.
Dit wordt toch aanbieding-materiaal en geen day one, helaas peanutbutter.
[ Voor 8% gewijzigd door NeuroticaPills op 24-04-2018 15:18 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik heb 'm gedownload. Wellicht in het weekend even aan slingeren. Wel knap als het inderdaad zo is dat de movement amper is verbeterd. Persoonlijk stoor ik me daar in deze games niet zo aan, omdat daar ook niet de focus ligt, maar opmerkelijk is het wel.
Verwijderd
Kan het acteerwerk in de game volgens jou tippen aan hoe Ellen Page haar rol als Jodie neerzette in Beyond Two Souls?-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:15:
Ok dan
Beyond Two Souls vond ik qua gameplay matig tot slecht maar de manier waarop de game me meesleurde in de storyline en het verbluffende acteerwerk van Ellen Page zorgde er voor mij persoonlijk toch voor dat het nog altijd mijn meest favoriete interactieve movie game tot nu toe is.
Vandaar mijn vraag hoe je kwaliteit van het acteerwerk vindt.
Strange Brigade’s supernatural campaign and gameplay teased in new trailer for PS4 co-op shooter
https://blog.eu.playstati...er-for-ps4-co-op-shooter/
https://blog.eu.playstati...er-for-ps4-co-op-shooter/
En die werd ook geinstalleerd zonder een restart, was ook nieuw! Misschien dat -xx firmwares kleine patches zijn waarvoor restart niet nodig is?Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:30:
'PS4 firmware 5.53-01 wordt plots aangeboden op de console'
Hoe lang ben je met de demo playthrough bezig dan?-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:15:
Ok dan
Verwijderd
Dat viel mij ook al op.Aenea schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:10:
[...]
En die werd ook geinstalleerd zonder een restart, was ook nieuw! Misschien dat -xx firmwares kleine patches zijn waarvoor restart niet nodig is?
Nu begonnen met HZD. Moet zeggen qua uiterlijk prima vermakelijke game. Qua gameplay wat minder. Moet erg veel wennen.
Verwijderd
'Free-to-play shooter H1Z1 komt naar de PS4, open beta start op 22 mei'
Hier kun je je inschrijven voor de closed beta die eerder gaat beginnen:
https://www.h1z1.com/playstation4
Ik ben groot fan van het Battle Royale gebeuren en schrijf me zsm hiervoor in.
Hier de trailer:
Hier kun je je inschrijven voor de closed beta die eerder gaat beginnen:
https://www.h1z1.com/playstation4
Ik ben groot fan van het Battle Royale gebeuren en schrijf me zsm hiervoor in.
Hier de trailer:
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Niet gewend met een controller te spelen of heb je andere pijnpunten? Ik heb eigenlijk geen problemen met HZD, los van het lopen over kleine hobbeltjes wat soms knullig ging (tevens met je mount).theduke1989 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:35:
Nu begonnen met HZD. Moet zeggen qua uiterlijk prima vermakelijke game. Qua gameplay wat minder. Moet erg veel wennen.
@bram1984 Ik heb 40 uur aan NIER nu op zitten. En wou dus echt wat anders. Dus HZD was de eerste in de lijst. En qua gameplay moet ik erg veel wennen. Maar komt wel.
Nee Bram na alle Witcher 3 gameplay discussies kan je dat niet zeggen!bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:30:
Ik heb 'm gedownload. Wellicht in het weekend even aan slingeren. Wel knap als het inderdaad zo is dat de movement amper is verbeterd. Persoonlijk stoor ik me daar in deze games niet zo aan, omdat daar ook niet de focus ligt, maar opmerkelijk is het wel.
Waarom heeft deze game geen Horizon kwaliteit controls nodig? Zijn er toch redenen om het te accepteren?
Verwijderd
Wat mij betreft wel omdat gameplay ondergeschikt/niet de main focus is bij een interactieve film:Mutatie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:01:
[...]
Waarom heeft deze game geen Horizon kwaliteit controls nodig? Zijn er toch redenen om het te accepteren?
The Witcher 3 en HZD zijn aktie RPG's waar een groot deel van de focus en de fun in de gameplay zit, bij de Quantic Dream games is dit niet zo omdat het interactieve film games zijn.
Een interactieve film game heeft de mainfocus op storytelling, diepgang en emoties van de personages;
De main focus van deze games is dan ook geen toffe gameplay ervaring aan de gamer geven maar de gamer meesleuren in een verhaal waarbij de gamer echt het gevoel heeft zelf een rol te spelen in een film die zich voor zijn/haar ogen ontvouwt en die de gamer richting kan geven.
O..keej..Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:22:
[...]
Wat mij betreft wel omdat gameplay ondergeschikt/niet de main focus is bij een interactieve film:
The Witcher 3 en HZD zijn aktie RPG's waar een groot deel van de focus en de fun in de gameplay zit, bij de Quantic Dream games is dit niet zo omdat het interactieve film games zijn.
Een interactieve film game heeft de mainfocus op storytelling, diepgang en emoties van de personages;
De main focus van deze games is dan ook geen toffe gameplay ervaring aan de gamer geven maar de gamer meesleuren in een verhaal waarbij de gamer echt het gevoel heeft zelf een rol te spelen in een film die zich voor zijn/haar ogen ontvouwt en die de gamer richting kan geven.
Zie ik toch een beetje anders. TW3 en HZD zijn 2 heel verschillende games, de een een volbloed rpg, de ander open world adventure met wat rpg elementjes. De een geeft je een gigantische wereld en verhalen waarin je echt keuzes maakt, in kan verdwalen en de gameplay wat minder belangrijk is (zo slecht vond ik het niet, het voelde realistischer en wat taktischer) dan een echte adventure dat enkel om combat draait (HZD voelde meer chaotisch maar soepeler).
De ene game doet zoveel meer en anders waardoor ik het acceptabel vind dat de gameplay iets ondergesneeuwd raakt, de rest heft het weer op.
Een beetje als Zelda alttp en bv ffvii die 2e speelt een stuk lomper maar das niet erg want het doet meer dan enkel dat.
Dat laatste in je reactie geld net zo hard voor TW3, meer dan bij HZD imo, daar heb je niks te bepalen.Maar je geeft me dus gelijk, het zijn 2 verschillende games met een andere focus
Maar shit, het was gewoon ff zeuren, nu toch weer die discussie
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Haha, beetje wat @Verwijderd al zegt: bij de QD games draait het niet om de gameplay, maar om het verhaal en de keuzes die jij als speler maakt. Dat zijn de peilers van de. Je loopt door vaste sets, er zit geen combat in, je hebt geen snelle reacties nodig, je kunt de camera niet draaien etc. Beetje zoals TWD.Mutatie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:01:
[...]
Nee Bram na alle Witcher 3 gameplay discussies kan je dat niet zeggen!
Bij een open wereld RPG ben je continue bezig je karakter over de map te sturen en dan vind ik dat dit goed moet zijn.
Heeft iemand misschien ervaring met een PS4 Pro op een 1440p monitor? Heb zelf de PG279Q voor mijn gaming pc, maar van wat ik lees ziet de Pro er op een 1440p scherm slechter uit dan op een 1080p scherm. Klopt dit of valt dit mee?
Nadat ik God of War heb uitgespeeld en de rest van de trophies deze week nog even haal, maar eens gaan beginnen met Yakuza 6 van de week.
Game is zoals gezegd wat ongelukkig uitgekomen met de God of War release maar ben er niet minder benieuwd naar
Hopelijk zorgen de sales ervoor dat na deel 2, ook deel 3, 4 en 5 geremasterd worden, deze toffe naam verdient absoluut een kans in het westen.
Game is zoals gezegd wat ongelukkig uitgekomen met de God of War release maar ben er niet minder benieuwd naar
Hopelijk zorgen de sales ervoor dat na deel 2, ook deel 3, 4 en 5 geremasterd worden, deze toffe naam verdient absoluut een kans in het westen.
@Origins
Is dat Yakuza een beetje de oosterse GTA of hoe moet ik die games zien? Wordt ook erg goed ontvangen overal maar het zegt me weinig.
Is dat Yakuza een beetje de oosterse GTA of hoe moet ik die games zien? Wordt ook erg goed ontvangen overal maar het zegt me weinig.
Niet zo heel lang, kwartiertje ongeveer ? Heb dus 1x de sequence doorlopen ...Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:17:
[...]
Hoe lang ben je met de demo playthrough bezig dan?
[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 24-04-2018 18:36 ]
Verwijderd
Yakuza moet je zien als de opvolger van Shenmue en als je Shenmue niet kent kun je het beter met Sleeping Dogs vergelijken dan met GTA.Spud82 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:26:
@Origins
GTA is open wereld, voertuigen pikken en besturen en de combat bestaat veelal uit vuurgevechten.
Yakuza heeft geen open wereld, je hebt maar beperkt toegang tot de wijk waarin je rond loopt. Soms kun je dus niet oversteken of bepaalde straten inlopen die afgeschermd zijn met blinde muren.
Yakuza heeft geen of amper vuurgevechten en moet het hebben van de melee combat die aardig te vergelijken is met de fighting game series Virtua fighter en qua bruutheid van de combat met Sleeping Dogs: Je unlocked bv ook steeds brutere vecht- en worstel moves gedurende de game.
Het enige dat ik eigenlijk echt vergelijkbaar vind met GTA is dat Yakuza ook veel goed uitgewerkte mini games heeft, knotsgekke over the top personages en dat het een gangster game is.
Soort van, je hebt een stadje waarin je het een en ander kunt doen, mini games (zoals in de arcade gaan, virtual fighter etc.. sega games) en waar je mini quests voor andere kunt doen, maar het gene waar ik het voor doe is het verhaal die is altijd wel goed.Spud82 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:26:
@Origins
En die gekke maffe Japanse humor daar moet je van houden, en je bent er toch wel even mee zoet, niet Persona qua tijd maar wel ongeveer 30 uurtjes.
@Origins @Verwijderd
Oke bedankt heren.
Hmm, dan denk ik dat het ik voor alsnog even geen kans geef. Ik ben de laatste tijd wel into Japanse games en maffe Japanse humor etc gaat er wel in. Alleen Sleeping Dogs heb ik nooit afgemaakt bijvoorbeeld en ben ook al niet de allergrootste fan van storydriven games.
Oke bedankt heren.
Hmm, dan denk ik dat het ik voor alsnog even geen kans geef. Ik ben de laatste tijd wel into Japanse games en maffe Japanse humor etc gaat er wel in. Alleen Sleeping Dogs heb ik nooit afgemaakt bijvoorbeeld en ben ook al niet de allergrootste fan van storydriven games.
@Origins deel 2 is al remaked en komt in augustes uit in het westen
Verwijderd
@Spud82 Die Japanse humor ga je genoeg tegenkomen in Yakuza, mijn vergelijking met Sleeping Dogs sloeg puur op de combat in de game.
Cutscenes kunnen trouwens wel erg lang zijn, zelf kan ik het dan ook niet laten om ze meestal te skippen maar daar heb ik ook last van bij de MGS games.
De veelzijdigheid in gameplay (dankzij de mini games) humor en de combat zijn voor mij wat Yakuza leuk maakt.
De story is iig voor mij niet noodzakelijk om plezier uit een Yakuza game te halen.
Cutscenes kunnen trouwens wel erg lang zijn, zelf kan ik het dan ook niet laten om ze meestal te skippen maar daar heb ik ook last van bij de MGS games.
De veelzijdigheid in gameplay (dankzij de mini games) humor en de combat zijn voor mij wat Yakuza leuk maakt.
De story is iig voor mij niet noodzakelijk om plezier uit een Yakuza game te halen.
Ik vind yakuza juist leuk door het verhaal en de combat. De meeste minigames kunnen me dan weer gestolen worden. Leuk dat het kan maar kan me er niet echt mee vermaken. Veel sidequests vind ik ook maar mwah. Maar het verhaal en gameplay tijdens het vechten maken alles goed!
Verwijderd
De attitude van de karakters in Yakuza vind ik eigenlijk het aller tofste, verhaal is wel vet gedaan maar de cutscenes duren me vaak te lang.
Sidequest ben ik met je eens: Zijn erg standaar en IMO het minst leuke deel uit de serie
Mooi juist, dat zowel iemand die veel om de storyline geeft als iemand die de storyline niet zo heel erg boeit plezier uit de game kunnen halen.
Voor mij is Yakuza Shenmue with guts!
Sidequest ben ik met je eens: Zijn erg standaar en IMO het minst leuke deel uit de serie
Mooi juist, dat zowel iemand die veel om de storyline geeft als iemand die de storyline niet zo heel erg boeit plezier uit de game kunnen halen.
Voor mij is Yakuza Shenmue with guts!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 19:49 ]
Code Vein Souls like hack & slash ...
Playstation Humble Bundle https://www.humblebundle.com/games/capcom-sega-psn
Let op. Niet in EU, dus lastig voor VitaLennart- schreef op woensdag 25 april 2018 @ 07:48:
Playstation Humble Bundle https://www.humblebundle.com/games/capcom-sega-psn
Vanmiddag worden de nieuwe psplus games aangekondigd!! Verder heb ik laatst de telltale mega collection gekocht, daar ben ik nu bij Guardians of the Galaxy beland alleen kan ik episode 1 t/m 4 downloaden, maar episode 5 moet ik opeens 6,49 neerleggen?
Heb gekeken op de PS4 in mijn bibliotheek, de store en de game zelf (als ie installed is), niks.
Nu kijk ik via browser in mijn downloadlijst via de playstation store, staat episode 5 er niet eens tussen (ook niet van Batman o.a.) Nu heb ik al een paar keer eerder gezeur gehad met het vinden van episodes, of dat ze zoals hier niet unlocked zijn maar nu krijg ik helemaal niks gevonden :x
Heb gekeken op de PS4 in mijn bibliotheek, de store en de game zelf (als ie installed is), niks.
Nu kijk ik via browser in mijn downloadlijst via de playstation store, staat episode 5 er niet eens tussen (ook niet van Batman o.a.) Nu heb ik al een paar keer eerder gezeur gehad met het vinden van episodes, of dat ze zoals hier niet unlocked zijn maar nu krijg ik helemaal niks gevonden :x
Ik heb een zoon van 14 die het liefst de hele dag gamed ipv zich bezig te houden met huiswerk.
Nu heb ik via familiebeheer de tijdslimiet aangezet.
Maar ook al speelt hij op de PS4 ik zie elke dag dat mijn zoon 00:00 heeft gespeeld. Dit klopt dus niet en op die manier kan ik dus geen gebruik maken van het tijdslot.
Wat gaat er verkeerd?
Als ik kijk in de PS app dan zie ik nu staan:
Speeltijdinstellingen: 3u | tot 9:00 PM
Tijdzone: UTC +01:00 Amsterdam.
Verder zijn de applicaties en apparaten/ Netwerkfuncties allemaal niet ingesteld.
Nu heb ik via familiebeheer de tijdslimiet aangezet.
Maar ook al speelt hij op de PS4 ik zie elke dag dat mijn zoon 00:00 heeft gespeeld. Dit klopt dus niet en op die manier kan ik dus geen gebruik maken van het tijdslot.
Wat gaat er verkeerd?
Als ik kijk in de PS app dan zie ik nu staan:
Speeltijdinstellingen: 3u | tot 9:00 PM
Tijdzone: UTC +01:00 Amsterdam.
Verder zijn de applicaties en apparaten/ Netwerkfuncties allemaal niet ingesteld.
Nee dat is het niet. Want ook zijn broertje gebruikt zijn account en ook al hebben beide gespeeld, er blijft maar 00:00 speeltijd staan.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:34:
@mike0001
Misschien gebruikt hij een voor jou 'geheim' account.
Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed staat in de instellingen maar krijg het zelf niet gevonden
@mike0001 Inderdaad wat Dennis585 ook zegt. Kijk eens welke accounts er op de PS4 ingesteld staan? Wellicht dat er meerdere staan of misschien dat hij zelfs iedere keer inlogt met een account (alhoewel ik me dat niet voor kan stellen). Misschien speelt hij wel op jouw account? Who knows. Kinderen zijn vindingrijk bij beperkingen. Zeker op die leeftijd.
Zie dat je al gereageerd had.
Heb je deze gevolgd:
https://blog.eu.playstati...50s-play-time-management/
Zou moeten werken, maar dat is lastig op een afstandje te zien.
Heb je deze gevolgd:
[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 25-04-2018 10:50 ]
Ik zal die instructie eens volgen. Wordt vervolgdArunia schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:47:
@mike0001 Inderdaad wat Dennis585 ook zegt. Kijk eens welke accounts er op de PS4 ingesteld staan? Wellicht dat er meerdere staan of misschien dat hij zelfs iedere keer inlogt met een account (alhoewel ik me dat niet voor kan stellen). Misschien speelt hij wel op jouw account? Who knows. Kinderen zijn vindingrijk bij beperkingen. Zeker op die leeftijd.
Heb je deze gevolgd:
Ik ben benieuwd wat ze deze maand weg gaan geven... Afgelopen maanden was niet verkeerd.Roybs schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:12:
Vanmiddag worden de nieuwe psplus games aangekondigd!!
Jep, heb ook wel wat wensen die ik graag vervuld zie hebben deze maanddm-dutchman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:48:
[...]
Ik ben benieuwd wat ze deze maand weg gaan geven... Afgelopen maanden was niet verkeerd.
Ik moest ook erg wennen in het begin, maar tegen dat ik uit het eerste gebied was was ik helemaal gewend.theduke1989 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:35:
Intussen alles 100% uitgespeeld, en het was denk ik de beste game die ik tot nu toe gespeeld heb in de +- 30 jaar dat ik game.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Detroit preview op de frontpage: 95% van de reacties eronder zijn van verongelijkte PC gamers die het principe van exclusives niet snappen. Ik verbaas me er iedere keer weer over.
Net zo erg als toen je aan de andere kant van de medaille zat toen Tomb Raider tijdelijk exclusief was? Dat was hier ook een behoorlijke shitstorm. En dat was een game die note bene nog naar de PS4 kwambram1984 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:28:
Detroit preview op de frontpage: 95% van de reacties eronder zijn van verongelijkte PC gamers die het principe van exclusives niet snappen. Ik verbaas me er iedere keer weer over.

Max heeft nu ook een PS4 Pro!
https://www.f1maximaal.nl...-is-allemaal-wat-relaxter
'Ik heb een nieuwe PlayStation gekocht!', antwoordt Verstappen opgewekt als hem gevraagd wordt naar de grootste persoonlijke verandering sinds vorig jaar. 'De pro-versie met 4K. De vorige is overleden. Jammer, want ik had veel herinneringen aan dat apparaat. Ik speel nog altijd voornamelijk FIFA. Sinds ik zoveel race speel ik bijna geen racespellen meer. Een beetje Moto GP, maar voornamelijk FIFA.'

- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Nee Martin. Ik heb het over het feit dat mensen blijkbaar nog steeds niet begrijpen wat de term "exclusive" inhoudt en waarom dit gedaan wordt + dat ze blijkbaar verbaasd zijn dat grote Sony franchises niet naar PC komen. Ik heb het niet over een muilplatform franchise die ineens tijdelijk exclusief is.Martinspire schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:30:
[...]
Net zo erg als toen je aan de andere kant van de medaille zat toen Tomb Raider tijdelijk exclusief was? Dat was hier ook een behoorlijke shitstorm. En dat was een game die note bene nog naar de PS4 kwam
Max heeft nu ook een PS4 Pro!
https://www.f1maximaal.nl...-is-allemaal-wat-relaxter
[...]
Ik vind exclusives juist erg leuk. Geeft veel charme aan een console.bram1984 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:28:
Hopelijk weer een VR titel in het Plus pakket volgende maand.
Verwijderd
Waar ik me zo over verbaas is dat je die geluiden zelden tot nooit hoort bij Nintendo exclusives of iig in véél mindere mate.bram1984 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:28:
Dat Zelda exclusief tot Nintendo behoort wordt veelal geaccepteerd maar wanneer Sony met HZD, Uncharted, GoW, TLoU of Detroid aan komt zetten worden ze veroordeeld en afgebrand.
Wanneer je de games echt wilt spelen dan haal je een PS4; Doe je dit niet dan wil je de games niet echt spelen en vind ik het bijna een negatieve manier van aandacht trekken.
@warcow Exclusives etaleren de console en daardoor wordt alles uit de kast gehaald om er absolute must haves van te maken, wanneer dat verdwijnt, verdwijnt ook die ongekende kwaliteit die veel exclusives hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 12:52 ]
Nou ja op zich snap ik het wel een beetje, de pc is natuurlijk technisch de beste manier om te gamen, meeste power, controller vrijheid, free online bla bla gaap snurk.
Als je dus al een dure pc hebt staan, dan is het niet fijn om voor een handjevol spellen dus nog een of zelfs meerdere consoles te moeten kopen. Maar kiezen of delen idd. Accepteer dat niet gelijk hzd of een bb kan spelen, maar vaak komt uiteindelijk wel een versie naar pc, al dan niet via emulatie. Wil je daar niet op wachten, ja dan moet je @Verwijderd methode gebruiken. Sucks maar is niet anders.
Als je dus al een dure pc hebt staan, dan is het niet fijn om voor een handjevol spellen dus nog een of zelfs meerdere consoles te moeten kopen. Maar kiezen of delen idd. Accepteer dat niet gelijk hzd of een bb kan spelen, maar vaak komt uiteindelijk wel een versie naar pc, al dan niet via emulatie. Wil je daar niet op wachten, ja dan moet je @Verwijderd methode gebruiken. Sucks maar is niet anders.
10 second ninja DONE
Dat is denk ik omdat de interesse van de pc gamer wat dichterbij de interesse van de PS4 gamers ligt.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:47:
[...]
Waar ik me zo over verbaas is dat je die geluiden zelden tot nooit hoort bij Nintendo exclusives of iig in véél mindere mate.
Dat Zelda exclusief tot Nintendo behoort wordt veelal geaccepteerd maar wanneer Sony met HZD, Uncharted, GoW, TLoU of Detroid aan komt zetten worden ze veroordeeld en afgebrand.
De gemiddelde pc gamer heeft vast meer interesse in horizon zero Dawn dan Mario 34
Detroit become human vergelijkbaar met Heavy rain? Ik heb afgelopen weken druk gehad met Yazuka 0 ,Far cry 5
Qua keuzes en verhaallijn (als in dat dat de drijfveer is) wel. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Fahrenheit en Beyond two Souls. ook QD games. Omnikron heb ik een tijd geleden ook gekocht (Dreamcast) maar is toch wat anders.Amdwarrior schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:55:
Detroit become human vergelijkbaar met Heavy rain? Ik heb afgelopen weken druk gehad met Yazuka 0 ,Far cry 5
Meh, ik begrijp het principe van exclusives wel, maar zou liever zelf ook zien dat het anders was. Lekker zelf kunnen kiezen op welk apparaat je een spel speelt. Maar goed, dit proberen te veranderen is vechten tegen de bierkaai, dus ik heb een PC, PS4, X1 en Switch thuis staan.bram1984 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:28:
M'n Pro blijft maar een herrie maken. Nog 2 weken voordat jaar 1 om is, kan nog terug naar de winkel. Ik verwacht geen stil apparaat, maar ik wil ook niet het volume van de TV omhoog moeten zetten om het geluid van een ventilator.
Exclusives zijn prima en mensen moeten niet zo zeuren. Mijn voorkeur gaat uit naar het Sony kamp dus wat dat betreft. Misschien dat er ooit weer een Nintendo bij komt. Maar daar blijft het dan waarschijnlijk wel bij.
Dat zou ik ook wel willen, alles speelbaar op een enkele console. Mijn vriendin trouwens ook, scheelt een hoop centjes :-)Yukidaruma schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:04:
[...]
Meh, ik begrijp het principe van exclusives wel, maar zou liever zelf ook zien dat het anders was. Lekker zelf kunnen kiezen op welk apparaat je een spel speelt. Maar goed, dit proberen te veranderen is vechten tegen de bierkaai, dus ik heb een PC, PS4, X1 en Switch thuis staan.
Verwijderd
@Yukidaruma Doordat Gran Turismo een zeer populaire PS exclusive is werd MS tot de tegenzet gedwongen om met Forza te komen, zo niet dan hadden console race fans een goede reden om voor Sony te kiezen.
Omdat Nintendo Mario heeft kwam SEGA met Sonic als exclusive en later kwam PS met Crash Bandicoot exclusive.
En zo zijn er vele voorbeelden.
Bewijzen kan ik het natuurlijk niet maar ik heb een sterk vermoeden dat zonder het begrip 'exclusives' vele franchises geeneens zouden bestaan.
Waarom zou MS vele miljoenen in Forza pompen als ze Gran Turismo kunnen uitbrengen of andersom?
Ik hou juist erg van exclusives, vooral in een tijd dat zowel de PS4 als Xbone beiden een soort van simpele 'easy to use' game PC's zijn geworden, zijn het IMO de exclusives die de consoles een eigen gezicht en identiteit geven.
Omdat Nintendo Mario heeft kwam SEGA met Sonic als exclusive en later kwam PS met Crash Bandicoot exclusive.
En zo zijn er vele voorbeelden.
Bewijzen kan ik het natuurlijk niet maar ik heb een sterk vermoeden dat zonder het begrip 'exclusives' vele franchises geeneens zouden bestaan.
Waarom zou MS vele miljoenen in Forza pompen als ze Gran Turismo kunnen uitbrengen of andersom?
Ik hou juist erg van exclusives, vooral in een tijd dat zowel de PS4 als Xbone beiden een soort van simpele 'easy to use' game PC's zijn geworden, zijn het IMO de exclusives die de consoles een eigen gezicht en identiteit geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 13:20 ]
Verwijderd
PlayStation Store deal van de week geeft korting op Gran Turismo Sport:
https://store.playstation...ORE-MSF75508-DOTW250418/1
Vanaf €29,99.
Big in Japan aanbiedingen:
https://store.playstation...5508-BIJ18/1?platform=ps4
Sla je slag!
https://store.playstation...ORE-MSF75508-DOTW250418/1
Vanaf €29,99.
Big in Japan aanbiedingen:
https://store.playstation...5508-BIJ18/1?platform=ps4
Sla je slag!
Ik vind het juist z'n charme hebben om iedere console te hebben en de daarop aanwezige exclusives. Dat is ook van alle tijdenCyrax0508 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:07:
[...]
Dat zou ik ook wel willen, alles speelbaar op een enkele console. Mijn vriendin trouwens ook, scheelt een hoop centjes :-)
Exclusives zijn noodzakelijk. Consoles hebben systemsellers nodig. Bovendien zijn stiekem de exclusives toch juist de interessante games? Ik ben geen Nintendo fan maar ik snap wel wat Nintendo is doordat hun exclusives zo'n eigen smoel hebben. Als ik zo op games van de afgelopen jaren terugkijk zijn de meeste die ik echt goed vond exclusives.
De multi platform games zijn grotendeels jaarlijks terugkomende games waarvan je weet wat je krijgt, zonder al teveel bijzonderheden. De FIFAs, CODs ACs, etc. Kunnen best vermakelijk zijn, maar het zijn geen bijzondere games. Er zijn uiteraard enkele uitzonderingen.
Ik zou never nooit een console kopen voor de multi platform games. Ik speel deze multi plats echter op de console omdat ik die console toch al heb staan door de exclusives waar ik de console voor gekocht heb.
Of dit iets negatiefs is weet ik eigenlijk niet. Ik heb liever dat consoles/PC zich van elkaar onderscheiden door de games die erop te spelen zijn dan door specs alleen.
De multi platform games zijn grotendeels jaarlijks terugkomende games waarvan je weet wat je krijgt, zonder al teveel bijzonderheden. De FIFAs, CODs ACs, etc. Kunnen best vermakelijk zijn, maar het zijn geen bijzondere games. Er zijn uiteraard enkele uitzonderingen.
Ik zou never nooit een console kopen voor de multi platform games. Ik speel deze multi plats echter op de console omdat ik die console toch al heb staan door de exclusives waar ik de console voor gekocht heb.
Of dit iets negatiefs is weet ik eigenlijk niet. Ik heb liever dat consoles/PC zich van elkaar onderscheiden door de games die erop te spelen zijn dan door specs alleen.
[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 25-04-2018 13:33 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Dat is een compleet ander verhaal. Dat was een multiplatform titel en die werd omdat Microsoft met een zak geld gooide ineens MS exclusive. Daarnaast werd er door MS en Square Enix enorm schimmig gedaan over de lengte van de exclusiviteit. Daar mag je imo best kritiek op hebben.Martinspire schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:30:
[...]
Net zo erg als toen je aan de andere kant van de medaille zat toen Tomb Raider tijdelijk exclusief was? Dat was hier ook een behoorlijke shitstorm. En dat was een game die note bene nog naar de PS4 kwam
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken