Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

http://www.gakkie.nl/gow/gowheader.png
http://www.gakkie.nl/gow/gowdetails.png
Release date April 20, 2018
Publisher Sony Interactive Entertainment
Developers SIE Santa Monica Studio
Platforms PlayStation 4 Exclusive
Genres Action-adventure game, Action Rpg

http://www.gakkie.nl/gow/gowgameplay.png
Described as a "reimagining" for the franchise, the gameplay has been completely rebuilt, with one major change being that Kratos no longer uses his signature double-chained blades. He instead uses a magical battle axe called the Leviathan Axe. Another notable change is the camera. The game uses an over-the-shoulder free camera as opposed to the fixed cinematic camera seen in the previous entries. There will also be elements similar to role playing games and Kratos' son Atreus can provide assistance during gameplay. This new installment is single-player-only!

The game is open, but it is not open-world. Due to it being open, players can encounter optional boss battles, in addition to the regular story-based bosses. Quick time events are not like they were in previous games.Instead, enemies display two meters above their heads, one for health and the other for stun. Filling up the stun meter helps in defeating more difficult enemies. When the stun meter is full, a grab-prompt will appear. Depending on the enemy, Kratos may rip it in half, or he may grab them and throw them into other enemies, among other possible outcomes. As the ability to swim was cut from the game, players instead use a boat to traverse over bodies of water when necessary.

The game features elements similar to role playing games (RPG), such as archery knowledge points, as well as a Spartan Rage timed-ability during battle, similar to the "Rage" ability of previous installments. Like the previous versions, the Rage ability has a meter that gradually fill during combat. With this ability, Kratos uses powerful bare-handed attacks, as opposed to weapons, to greatly damage enemies. There are also crafting resources for the player to find. These resources allow players to create new armor or upgrades to existing armor. Throughout the game world, players can find chests with an item called Hacksilver, which is a key component in creating new items. Experience points (XP) are also required for upgrades and making new items.

While the first seven games were loosely based on Greek mythology, this new installment will be based on Norse mythology. Many years have passed since Kratos took his vengeance against the Olympian gods. Having survived his final encounter with his father Zeus, Kratos now lives with his young son Atreus in the world of the Norse gods, a savage land inhabited by many ferocious monsters and warriors. In order to teach his son how to survive in such a world, Kratos must master the rage that has driven him for many years and embrace his newfound role as a father and mentor. Kratos must also contend with the Norse gods themselves as they are taking precautions against him, due to them being aware of his role in the destruction of Olympus. Over the course of their time together, Atreus learns more about his father's complicated and shady past, while struggling with whether to be like his father or choose to be his own person.

http://www.gakkie.nl/gow/gowmedia.png

http://www.gakkie.nl/gow/gowother.png

The story so far...

http://www.gakkie.nl/gow/gowtips.png

God of War 2018 IGN Wiki
94 avg score on metacritic!

http://www.gakkie.nl/spiderman/exclusive.png
* under construction always :9 *

-SaveMe- wijzigde deze reactie 08-05-2018 19:21 (242%)

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

Het lijkt weer een pareltje te zijn geworden. SIE is erg goed bezig met haar exclusives! Hopelijk heb ik FC5 uit als deze op de mat valt!

Mochten er nog dingen missen in de startpost, let me know!

-SaveMe- wijzigde deze reactie 12-04-2018 14:17 (95%)

• KypDurron
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-08 21:46
Ik heb nog niet zo lang geleden een PS4 Pro gekocht, was daarvoor al van een Xbox 1 geleden dat ik nog een console had. Kinderen vreten nu eenmaal veel aan te besteden tijd. Ik heb dus nog nooit een game gepreordered. God of War lijkt het me wel waard om te bestellen.
Nu vind ik het nogal gek dat een digitale versie van een spel duurder is dan één op fysieke disk, en wou dus bij mediamarkt of zo preorderen. Is dat aan te raden of heb je de game sneller door gewoon op dag van verschijnen naar de winkel te gaan?

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:49

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21:44
quote:
KypDurron schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:50:
Ik heb nog niet zo lang geleden een PS4 Pro gekocht, was daarvoor al van een Xbox 1 geleden dat ik nog een console had. Kinderen vreten nu eenmaal veel aan te besteden tijd. Ik heb dus nog nooit een game gepreordered. God of War lijkt het me wel waard om te bestellen.
Nu vind ik het nogal gek dat een digitale versie van een spel duurder is dan één op fysieke disk, en wou dus bij mediamarkt of zo preorderen. Is dat aan te raden of heb je de game sneller door gewoon op dag van verschijnen naar de winkel te gaan?
Ik koop altijd fysieke disks om de reden dat het een stuk goedkoper is én ik ze altijd nog kan verkopen. Dat ik daarvoor moet wachten op de postbode of zelf even naar een winkel moet gaan, neem ik voor lief.

GoW begint mijn aandacht wel te trekken, ik ben nooit van hack and slash, maar als ik de reviews lees en zie dat het narratief ook enorm goed schijnt te zijn, denk ik dat ik hem over een maand of twee koop, nadat ik mijn backlog heb weggewerkt.

• Ollievssn
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-10 13:11
Ik denk dat ik GoW nog wel even ga preorderen, ook op disk. Mijn backlog moet maar even wachten :P

Steam | Masteroverwatch

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:27
Damn ik heb echt zo een zin in deze game! vrijdag lekker vrij genomen dus ik sta sochends al vroeg op de stoep bij de gamemania. :)

is er al iets bekend over een DLC? had wel begrepen dat er geen season pass komt wat ik zelf vrij positief vind, maar een DLC zou wel nice zijn als dit spel echt zo vet is als wordt beweerd. :P
quote:
Ambition88 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:23:
is er al iets bekend over een DLC? had wel begrepen dat er geen season pass komt wat ik zelf vrij positief vind, maar een DLC zou wel nice zijn als dit spel echt zo vet is als wordt beweerd. :P
Ik vind het juist goed dat er geen DLC is. Dat betekent dat de main game gewoon het ding is en die is goed. Niet onnodig rekken met middelmatige DLC, zoals zo vaak ...

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:50
Is het echt nodig om te pre-orderen? 9 van de 10 keer loop ik op vrijdag gewoon een winkel binnen en neem hem mee. Zal nu niet veel anders zijn lijkt mij?

Build from the Cloud up!

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-10 14:44
quote:
Pedr0 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:37:
Is het echt nodig om te pre-orderen? 9 van de 10 keer loop ik op vrijdag gewoon een winkel binnen en neem hem mee. Zal nu niet veel anders zijn lijkt mij?
Normaliter geen voorstander van en doe ik exact wat jij ook doet maar voor GoW al zo lang hyped dat ik voor het eerst een pre order heb geplaatst, wel voor de limited edition, voor een normale versie had ik dat niet gedaan en was ik gewoon de winkel binnen gelopen.
Dualshockers heeft een comparison gedaan tussen de resolution mode en de performance mode. Screenshots en meer hier

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-10 14:14
Eindelijk een aparte topic! _/-\o_
Deze gaat zeker een pareltje worden. Wel grappig dat het nu pas de aandacht heeft van veel gamers terwijl het al een oude franchise is (nu heeft het mooie graphics en mensen hebben opeens aandacht :P )

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:50
Ben ff gaan bellen, maar de DayOne Edition kan je al nergens meer aankomen pfffff
Edit: Bestel heb wel online bij de MM ;)

De Day One Edition bevat:
  • God of War game
  • 3 Legendary Shield Skins (DLC)
  • Buckler of the Forge
  • Dokkenshieldr
  • Shining Elven Soul Shield
  • Luck of Ages XP Boost (DLC)
  • Dynamic Theme

Pedr0 wijzigde deze reactie 12-04-2018 15:17 (67%)

Build from the Cloud up!

• KypDurron
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-08 21:46
quote:
Pedr0 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:13:
Ben ff gaan bellen, maar de DayOne Edition kan je al nergens meer aankomen pfffff
Wat is er speciaal aan een DayOne edition?

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Was er voor de reviews weinig enthousiast over maar nu is het toch wel een must-play geworden.

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:57
quote:
Homeland schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:03:
Was er voor de reviews weinig enthousiast over maar nu is het toch wel een must-play geworden.
Yup, dit had ik niet verwacht. Het soort guilty pleasure om eens een weekend in te duiken. Toch weer eens met schuin oog naar een HDR-scherm kijken... :+

• CoeliJoeli
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:07

CoeliJoeli

Streamer of Games

De reviews hebben mij overtuigd om het spel toch te pre-orderen. Altijd genoten van gameplay en de lore van de GOW serie. Ben benieuwd naar de nieuwe RPG aanpak.

twitch.tv/coelijoeli

• FlyLight3r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-10 14:06
Ik heb er zin in! Zeker een game die ik ga halen maar ik ga niet pre-orderen. Vaak genoeg van geleerd. Ik wacht wel even ^^ GoW is classic. Mooie tijden gehad op de PS2!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• DutchOwnage
  • Laatst online: 14-10 10:09
Ook zin in! Kan die mooie Pro weer eens aan het werk. Heb overigens deze versie in de pre-order staan.

https://www.intertoys.nl/...daard-plus-editie/1759019
De DF video komt morgen online als het goed is.

Verder lijkt de game als warme broodjes te gaan.

US - #1 Hourly/20th Yearly
Canada - #1 hourly
France - #1 hourly/12th Yearly
Japan - #2 hourly
German - #3 hourly/47th Yearly
UK - 26th Yearly - Currently sold out

bram1984 wijzigde deze reactie 12-04-2018 16:35 (70%)

• BigF25
  • Laatst online: 11-10 14:44
Owkeeeee, back on topic people. Nog een weekje te gaan.

Waar gaan jullie hem op spelen? reguliere Ps4 of Pro?

Op de Pro, 4kcb of Performance mode?

Ik speel op de Pro, ga eerst 4cb proberen maar denk dat ik snel zal overschakelen naar Performance mode

BigF25 wijzigde deze reactie 12-04-2018 17:14 (26%)

• FlyLight3r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-10 14:06
quote:
BigF25 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:13:

Ik speel op de Pro, ga eerst 4cb proberen maar denk dat ik snel zal overschakelen naar Performance mode
Pro, en beiden maar testen. 4K is mooi hoor. Zolang het beetje loopt zoals HZD ben ik blij :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• Ollievssn
  • Laatst online: 15-10 13:11
quote:

Ik ga hem spelen op de Pro, en ga hetzelfde doen als jou ;)

Steam | Masteroverwatch

Laten we de troll lekker negeren en het inhoudelijk over de game hebben.

@BigF25 Ik neig naar de performance mode. Ik verwacht dat ik het verschil in resolutie op mijn afstand niet goed zal kunnen zien als de game in beweging is. Had ik ook bij Shadow of the Colossus, hoewel die op 1440p draait. We gaan het zien.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
*snip* klaar nu.

Geronimous wijzigde deze reactie 12-04-2018 23:18 (93%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:02

Leoon.

waka waka hey hey

Dus God of War....

Ben benieuwd of je echt veel vrijheid hebt naast de missies en sidemissies om dingen te doen. Dan kan het nog wel eens m'n eerste GoW game worden ooit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Nieuwe trailer...

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:57
quote:
Pedr0 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:13:
Edit: Bestel heb wel online bij de MM ;)

De Day One Edition bevat:
  • God of War game
  • 3 Legendary Shield Skins (DLC)
  • Buckler of the Forge
  • Dokkenshieldr
  • Shining Elven Soul Shield
  • Luck of Ages XP Boost (DLC)
  • Dynamic Theme
Ik heb de limited edition besteld. Krijg ik dan ook de 3 shields? Staat er niet overal duidelijk bij. Bij GameMania staat het weer niet, bol.com geeft aan dat bij een pre-order 4 shields zitten.

Just want to be sure.

edit:

Ben ik de enige die performance mode er veel beter uit vind zien?

Aschtra wijzigde deze reactie 12-04-2018 18:57 (5%)

quote:
Aschtra schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:51:
[...]

Ik heb de limited edition besteld. Krijg ik dan ook de 3 shields? Staat er niet overal duidelijk bij. Bij GameMania staat het weer niet, bol.com geeft aan dat bij een pre-order 4 shields zitten.

Just want to be sure.

edit:

Ben ik de enige die performance mode er veel beter uit vind zien?
Bol zit in mijn ervaring altijd wel goed met dat soort info. Die schilden staan bij hen ook op de afbeelding.

Vast niet. Performance mode oogt smoother, maar de resolutie mode is simpelweg scherper.

• Aschtra
@bram1984 Ik vind dus juist dat performance er veel beter uit vind zien hier:

https://www.dualshockers....de-screenshot-comparison/

Eerste plaatje is performance en 2e resolution..

Aschtra wijzigde deze reactie 12-04-2018 19:09 (44%)

• Micha_NL
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:56
daar hebben we een Topic Report functie voor ontworpen...

Geronimous wijzigde deze reactie 12-04-2018 23:43 (84%)

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:20
*knip*

Ik ben vooral benieuwd of GoW het niveau van HZD gaat halen qua performance en looks. En hoe groot de reboot nou daadwerkelijk zal aanvoelen.

Geronimous wijzigde deze reactie 12-04-2018 23:42 (48%)

quote:
Cyrax0508 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:47:
[...]

Ja, en wat doe jij?

Ik ben vooral benieuwd of GoW het niveau van HZD gaat halen qua performance en looks. En hoe groot de reboot nou daadwerkelijk zal aanvoelen.
Dat moet wel goed zitten als je naar de beelden kijkt, helemaal als je de performance mode erbij hebt.
quote:
Aschtra schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:01:
@bram1984 Ik vind dus juist dat performance er veel beter uit vind zien hier:

https://www.dualshockers....de-screenshot-comparison/

Eerste plaatje is performance en 2e resolution..
Moeilijk te zien op mijn telefoon, maar in principe moet de resolutie mode scherper zijn, maar das logisch. ;)
Hmm, ik vind de boxart van de normale versie eigenlijk veel cooler dan die van de day one versie, nog mensen die dat vinden?

En over de verschillende modes: ik kies sowieso de mode die me de hoogste framerate geeft.

Tweakers heeft hun review nog niet online staan, hebben ze wel al een copy ontvangen? Blijkbaar werden de review copies in 2 keer uitgedeeld. Een selectie van grote reviewers heeft al even een copy ontvangen. De andere copies voor de iets kleinere kanalen wordt 1 van deze dagen verwacht.

Anton.net wijzigde deze reactie 12-04-2018 20:10 (40%)

• Micha_NL
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:56
quote:
Cyrax0508 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:47:
[...]

Ja, en wat doe jij?

Das waar, excuus. :)

• Avioto
  • Laatst online: 15-10 10:01
Ben erg verbaasd dat er een 60fps optie in de game zit, dat heeft me overgehaald om het toch te kopen. Dat zie je nog te weinig in console games.

Weet iemand of het nodig is om de vorige games te spelen om het verhaal te snappen? Ik zie wel een recap staan in de TS, maar ik vind dan liever een manier om de andere GoW games te spelen.

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

quote:
Avioto schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:12:
Ben erg verbaasd dat er een 60fps optie in de game zit, dat heeft me overgehaald om het toch te kopen. Dat zie je nog te weinig in console games.

Weet iemand of het nodig is om de vorige games te spelen om het verhaal te snappen? Ik zie wel een recap staan in de TS, maar ik vind dan liever een manier om de andere GoW games te spelen.
Niet echt nodig. Ik zou gewoon even een samenvatting op YT pakken die alles uitlegt.

• Avioto
  • Laatst online: 15-10 10:01
quote:
bram1984 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:17:
[...]

Niet echt nodig. Ik zou gewoon even een samenvatting op YT pakken die alles uitlegt.
Ok, dank je!

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

• Simmity
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09-10 13:37
Mooie topicstart! Net een aantal reviews voorbij zien komen en meteen verkocht. Ziet er uit als een super game
quote:
Anton.net schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:03:
Hmm, ik vind de boxart van de normale versie eigenlijk veel cooler dan die van de day one versie, nog mensen die dat vinden?

En over de verschillende modes: ik kies sowieso de mode die me de hoogste framerate geeft.

Tweakers heeft hun review nog niet online staan, hebben ze wel al een copy ontvangen? Blijkbaar werden de review copies in 2 keer uitgedeeld. Een selectie van grote reviewers heeft al even een copy ontvangen. De andere copies voor de iets kleinere kanalen wordt 1 van deze dagen verwacht.
Tweakers heeft meestal z’n review de ochtend na het embargo online staan.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-10 20:20

Geronimous

Moderator Spielerij
Modbreak:
Nog geen dag oud, nu al een modbreak. Trollen tolereren we niet, maar het reageren erop zorgt juist voor een ontsporing. Ik heb de hele 'discussie' verwijderd.

Dus nu weer lekker op-topic en alvast veel speelplezier!

FT-17 FTW!

Zo Hey, weg een paar pagina`s ...

Net wat reviews gekeken en het ziet er echt gruwelijk uit, zowel de graphics la de gameplay. Hopelijk zijn de bosses niet al te moeilijk, want hier kun je geen hulp inroepen...

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-10 08:12
Ik ben normaal ook niet van de pre-orders, maar toch de Day One editie bij bol.com gereserveerd.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:43
quote:

Op de Pro met een C7 Oled. Sowieso 4K CB mode. Bij Horizon Zero Dawn gaf dat een mooie boost qua scherpte tov performance mode. Met gamen zit ik circa 1,5m van een 55" tv af, dus dan kun je het verschil tussen 4K CB/1080P goed zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Hulleman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:01:
[...]

Op de Pro met een C7 Oled. Sowieso 4K CB mode. Bij Horizon Zero Dawn gaf dat een mooie boost qua scherpte tov performance mode. Met gamen zit ik circa 1,5m van een 55" tv af, dus dan kun je het verschil tussen 4K CB/1080P goed zien.
Het verschil is alleen dat HZD in beide modes op 30fps draait met minimale dips.

GoW target daadwerkelijk 60 fps, waarbij de resolution mode ook nog eens dipt, van wat ik lees. Ik vind het een lastige keuze. Polygon adviseert bijvoorbeeld de performance mod:

https://www.polygon.com/2...ar-ps4-pro-60fps-4k-1080p

• Cyrax0508
  • Laatst online: 23:20
quote:
Hulleman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:01:
[...]

Ik ga hem ook spelen op de Pro met een B765 Oled. Dat gaat sowieso 4K CB mode worden. Als ik game zit ik er ook 1,5 meter vandaan, dus die 4K gaat heerlijk worden. HZD icm mijn Oled is tot op heden de mooiste console game die ik ooit gespeeld heb. Ik heb echter geen One X, ik kan me voorstellen dat die nog mooiere beelden genereert. Maar gelukkig heb ik de X nog niet live op een Oled een dikke grafische game zien afspelen. Zolang ik dat kan voorkomen hoef ik hem niet te kopen, die X.
@Cyrax0508 Beetje off topic, maar ik denk niet dat je op de X een game hebt die er zo uitziet als HZD.

• Poulske
Ik ga hem op de Pro spelen met resolution mode.

quote:
Poulske schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:18:
Ik ga hem op de Pro spelen met resolution mode.
Me too :) 30 fps kan ik prima mee leven. En ik wil eye candy (al is de vraag in hoeverre je echt het verschil ziet, in de videos en screenshots die ik heb gezien zag ik het ieg niet)

• Poulske
quote:
-SaveMe- schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:21:
[...]

Me too :) 30 fps kan ik prima mee leven. En ik wil eye candy (al is de vraag in hoeverre je echt het verschil ziet, in de videos en screenshots die ik heb gezien zag ik het ieg niet)
Same, verkies ook altijd graphics boven 60FPS. Heb ook wat vergelijkingsvideo's zitten kijken, zag inderdaad amper verschil. Maar denk ook dat dat komt omdat ik het op een 13" laptop scherm kijk met full hd resolutie.

quote:
Poulske schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:42:
[...]

Same, verkies ook altijd graphics boven 60FPS. Heb ook wat vergelijkingsvideo's zitten kijken, zag inderdaad amper verschil. Maar denk ook dat dat komt omdat ik het op een 13" laptop scherm kijk met full hd resolutie.
Klopt, je moet eigenlijk op een 4k scherm en dichtbij kijken om het verschil te zien.

• Spud82
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:19
Ik denk dat ik bij een game als deze mooi voor de 60FPS ga.
YouTube: [4K] God of War on PS4/ PS4 Pro: A Stunning Tech Showcase! Ik heb hem zelf niet gezien, maar de video schijnt wel spoilers te bevatten. De framerate mode lijkt in de open gebieden tussen 45-50 fps te zitten. Het is te vergelijken met de unlocked frame rate van gow 3 op de ps3.

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:53
quote:
Nieuwevolger schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:04:
YouTube: [4K] God of War on PS4/ PS4 Pro: A Stunning Tech Showcase! Ik heb hem zelf niet gezien, maar de video schijnt wel spoilers te bevatten. De framerate mode lijkt in de open gebieden tussen 45-50 fps te zitten. Het is te vergelijken met de unlocked frame rate van gow 3 op de ps3.
Gezien ik een Pro met een 4K/HDR scherm heb ga ik dus niet voor die framrate-mode.Als hij constant 60fps had gespeeld dan was het een reden en nu is het verwaarloosbaar.

Het is geen snelle DMC of Bayonetta dus 30fps is prima in dit geval.

Nog een week wachten. :'(

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

Ik ga zelf voor de frame rate mode aangezien ik op een 1080p tv speel. Anders was ik ook voor de 4k mode gegaan.
quote:
Nieuwevolger schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:35:
Ik ga zelf voor de frame rate mode aangezien ik op een 1080p tv speel. Anders was ik ook voor de 4k mode gegaan.
4k mode doet SuperSampling op 1080p dus ook daar heb je voordeel van de hoge resolutie (weg jaggies en shimmeringen!)

• bones
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-10 18:29
quote:
-SaveMe- schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:53:
[...]

4k mode doet SuperSampling op 1080p dus ook daar heb je voordeel van de hoge resolutie (weg jaggies en shimmeringen!)
Zal 4k mode op een 1080p resolutie ook beter lopen dan op een 4k resolutie tv?
quote:
bones schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:02:
[...]

Zal 4k mode op een 1080p resolutie ook beter lopen dan op een 4k resolutie tv?
Nee! immers de game rendert in beide gevallen dezelfde resolutie. Op een 1080p scherm wordt dan de hogere resolutie door middel van supersampling terug gebracht naar1080p. Ze zullen dus identiek performen!

• jori040
quote:
Nieuwevolger schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:35:
Precies wat SaveMe zegt denk ik dat je uit die mode meer voordeel haalt.Grote dips in framerate is niet fijn hoor.

De 4k mode heeft anders ook z’n dips onder de 30fps, ook niet ideaal. Kan natuurlijk altijd nog switchen he ;)

• Hulleman
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:05:
[...]

Het verschil is alleen dat HZD in beide modes op 30fps draait met minimale dips.

GoW target daadwerkelijk 60 fps, waarbij de resolution mode ook nog eens dipt, van wat ik lees. Ik vind het een lastige keuze. Polygon adviseert bijvoorbeeld de performance mod:

https://www.polygon.com/2...ar-ps4-pro-60fps-4k-1080p
Oeh, dat is ook wel lekker. Ik las dat GoW op de pro in performance hoger dan 30fps draait, maar nergens eigenlijk lekker de 60fps haalt. Maar 30fps is prima. Lekker 4K CB!

• jori040
quote:
Nieuwevolger schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:30:
De 4k mode heeft anders ook z’n dips onder de 30fps, ook niet ideaal. Kan natuurlijk altijd nog switchen he ;)
Ik ga er vanuit dat ze dat nog wel strak trekken met een patch. ;)

Dit gaat gewoon een geweldige game zijn. :)

• Aschtra
quote:
bram1984 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:01:
[...]

Moeilijk te zien op mijn telefoon, maar in principe moet de resolutie mode scherper zijn, maar das logisch. ;)
De randjes zijn scherper, maar de details op de objecten zelf zijn veel meer blurry.
Voor mij wordt het performance mode

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 29-09 20:18
Metacritic staat nu op 95/100

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:03

kazuka

Building Better Worlds

PSN ID: Jetpaction

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
Ik ben een OG pauper en ga spelen op een PS4 en een 1080p monitor. Op een Ikea bureau, zittend op een Ikea Markus stoel. Welke modus ik ga gebruiken weet ik niet maar er zal waarschijnlijk wel ergens een arme-mensen-modus zijn :Y)

Lijkt me relevante informatie om te delen 8)

Daarnaast wandel ik vrijdag gewoon een Intertoys binnen. Via de site doe ik het niet meer. Want dat is een aparte levering en wordt pas eind vd middag bezorgd :')
Ik sta vrijdag ochtend gewoon voor de deur bij de media markt, hoef ik ook niet op de postbode te wachten.

• jori040
Ga mijn best doen om hem donderdag al bij Intertoys te scoren.

• Aschtra
quote:
Vrijdag schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:30:
Ik ben een OG pauper en ga spelen op een PS4 en een 1080p monitor. Op een Ikea bureau, zittend op een Ikea Markus stoel. Welke modus ik ga gebruiken weet ik niet maar er zal waarschijnlijk wel ergens een arme-mensen-modus zijn :Y)

Lijkt me relevante informatie om te delen 8)

Daarnaast wandel ik vrijdag gewoon een Intertoys binnen. Via de site doe ik het niet meer. Want dat is een aparte levering en wordt pas eind vd middag bezorgd :')
De PS4 versie zag er anders ook verdomd goed uit hoor!

• Vrijdag
quote:
Aschtra schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:54:
[...]

De PS4 versie zag er anders ook verdomd goed uit hoor!
Twijfel ik niet over :) , zin in! :9

Heb eigenlijk nog maar nauwelijks iets van het spel gezien of gelezen. Al die grafische vergelijkingen zijn voor mij niet relevant en ik wil zo blanco mogelijk het spel instappen :)

• jori040
quote:
Vrijdag schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:28:
[...]
Twijfel ik niet over :) , zin in! :9

Heb eigenlijk nog maar nauwelijks iets van het spel gezien of gelezen. Al die grafische vergelijkingen zijn voor mij niet relevant en ik wil zo blanco mogelijk het spel instappen :)
Omdat de meeste games op Vrijdag uitkomen is dat wel een leuke profiel naam. _O-

Nieuwe 'Noorse' trailer

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

quote:
Net gezien, spoilers vallen mee, ja je ziet wat vijanden en locaties voorbij komen maar er zijn geen verhaal spoilers.

Game ziet er super uit, belichting is op sommige locaties echt :9~ opvallend klein verschil tussen de base ps4 en de Pro in resolutie mode. Of het komt niet goed over door de compressie.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Vrijdag
Weet niet of het al is gezegd maar de initiële installatie zal ongeveer 45gb zijn:
http://www.playstationlif...e-size-revealed/#/slide/1

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:37
quote:
Filmpje is op zich wel spoiler vrij, tenzij je echt helemaal niks van de game wilt zien. Enige wat je ziet zijn de settings en een paar momenten van bossfights. Voor de rest wordt je alleen gehyped hoe goed de game er wel niet uitziet.

grote_oever wijzigde deze reactie 15-04-2018 09:31 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ExquisiteSteez

BTW nog 5 dagen :D

ExquisiteSteez wijzigde deze reactie 15-04-2018 11:30 (46%)

quote:
grote_oever schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:30:
[...]

Filmpje is op zich wel spoiler vrij, tenzij je echt helemaal niks van de game wilt zien. Enige wat je ziet zijn de settings en een paar momenten van bossfights. Voor de rest wordt je alleen gehyped hoe goed de game er wel niet uitziet.
Ik heb alleen geluisterd. Tot nu toe vrijwel niets gezien op de standaard footage van het begin na. Komt de ervaring alleen maar ten goede.

• mc-elvin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 10:00
Vervelend dat het vrijdag 27 grade word🌚

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:16
quote:
mc-elvin schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:14:
Goed kijken naar je scherm, misschien geeft dat wat verkoeling... O-)

PSN: Redrafted. NNID: Xeroxhuiberts

• Spud82
  • Registratie: december 2013
quote:
Haha zeg dat :)
Vriendin vrij, ik vrij.. "Zullen we vrijdag naar het strand?!"
Euhm ja, wat denk je zelf...

Al weet ik nu al dat ik daar vrijdag gewoon ben en de game waarschijnlijk maandag pas opgestart kan worden. :|

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:49

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Ooh die tijd komt er weer aan ja. Vervelende tijd om te gamen altijd, je wilt dan wel naar buiten maar eigenlijk wil je ook gewoon verder spelen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ExquisiteSteez
Difficulty modes comparision (geen spoiler).

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:37
quote:
ExquisiteSteez schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:45:

[video]
Natuurlijk kunnen ze er weinig over zeggen, maar bij de eerdere god of war vond ik het nog al klote dat een hoge moeilijkheids niveau prima te doen was. Totdat je bij een baas kwam. Voorbeeld was wel Hades in god of war 3. Frustrerend op een hoger niveau:

grote_oever wijzigde deze reactie 16-04-2018 08:57 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
quote:
Spud82 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:17:
[...]

Haha zeg dat :)
Vriendin vrij, ik vrij.. "Zullen we vrijdag naar het strand?!"
Euhm ja, wat denk je zelf...

Al weet ik nu al dat ik daar vrijdag gewoon ben en de game waarschijnlijk maandag pas opgestart kan worden. :|
Geef haar een tientje. Dan kan ze gaan shoppen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
quote:
ExquisiteSteez schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:45:

[video]
Wat heeft het voor zin om deze video met deze taal te posten ? Of ben ik een van de weinige die dit niet kan verstaan ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ExquisiteSteez
quote:
jori040 schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:43:
[...]

Wat heeft het voor zin om deze video met deze taal te posten ? Of ben ik een van de weinige die dit niet kan verstaan ?
Gaat in dit filmpje puur om te gameplay.
Dit is alleen een filmpje om snel het verschil (qua moeilijkheidsgraad) te zien tussen: Give Me A Story (Easy), Give Me A Balanced Experience (Normal), Give Me A Challenge (Hard) en Give Me God of War (Extreme)!

That's it. Wat die gast aan het lullen is, is denk ik niet zo belangrijk. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
quote:
ExquisiteSteez schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:53:
[...]

Gaat in dit filmpje puur om te gameplay.
Dit is alleen een filmpje om snel het verschil (qua moeilijkheidsgraad) te zien tussen: Give Me A Story (Easy), Give Me A Balanced Experience (Normal), Give Me A Challenge (Hard) en Give Me God of War (Extreme)!

That's it. Wat die gast aan het lullen is, is denk ik niet zo belangrijk. :P
Heb hem nog eens goed bekeken:Het punt wat je wil maken komt idd over.sorry ;)

Ik ga de game eerst op normal spelen en daarna op hard.Op die manier haal je toch flink wat uren uit de game.

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:27
Ik ga hem persoonlijk ook eerst op balanced uitspelen, ik wil me wel een beetje een beast voelen ipv dat ik 5 minuten op een enemy moet inhakken voor hij ligt. :p zou me snel vervelen. :)

Mocht ik al vrij snel merken dat ik iets te overpowered ben kan ik hem altijd nog opschroeven naar hard.

• Aschtra
Ik ook gewoon Normal. Tegenwoordig stuk minder tijd om te gamen dus dan wil je er gewoon aardig makkelijk doorheen kunnen gaan vind ik

• jori040
Give Me God of War[mode]: Gaaf is dat hier vijanden anders geplaatst zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Laatst online: 00:48
Wat een raar gedoe met pre-order bonussen die alleen gelden bij bepaalde versies.. Krijg je bij de de day one edition op Bol.com nou wel of niet die Luck of Ages?
Niet dat het me heel veel uitmaakt, ga toch wel voor die editie aangezien de cover mooier is, maar het mag allemaal wel wat duidelijker als je een dozijn verschillende versies op de markt brengt.

• Rob SOS
  • Laatst online: 20:56
quote:
Yukidaruma schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:37:
Wat een raar gedoe met pre-order bonussen die alleen gelden bij bepaalde versies.. Krijg je bij de de day one edition op Bol.com nou wel of niet die Luck of Ages?
Niet dat het me heel veel uitmaakt, ga toch wel voor die editie aangezien de cover mooier is, maar het mag allemaal wel wat duidelijker als je een dozijn verschillende versies op de markt brengt.
Snap er ook de ballen van, vraag me af of bij de digitale deluxe het bijkomende armor pakkie nog wat voordelen geeft of niet.. irritant gemarket.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
quote:
Yukidaruma schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:37:
Bijna alle websites geven dit inderdaad niet goed aan. Alleen GameMania heeft dit wel duidelijk op hun website staan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-10 20:05
Ik heb ‘em gepre-ordered bij Gamemania. 2 oude games ingeleverd en vrijdag 25 euro lappen. Top!

• Aimad1981
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 06-02 18:03
quote:
LuPo schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:24:
Ik heb ‘em gepre-ordered bij Gamemania. 2 oude games ingeleverd en vrijdag 25 euro lappen. Top!
Heb jij wel de day-one editie kunnen bemachtigen???

• Hulleman
Volgens mij nog niet gedeeld, een video van digital foundry. [video]

Ziet er gelikt uit allemaal!

Hulleman wijzigde deze reactie 16-04-2018 21:25 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Hulleman schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:24:
Volgens mij nog niet gedeeld, een video van digital foundry. [video]

Ziet er gelikt uit allemaal!
Vorige week al. ;)
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True