Misschien niet een heel populaire mening maar ik vind GoW echt tegenvallen. De game ziet er prachtig uit, verhaal is ook goed. Relatie met atreus is goed gedaan en van tijd tot tijd een pittige puzzel. Maar daar houd het wel zo’n beetje op.
Krijg een beetje het idee dat de game te veel wil zijn. Souls like verhaal gedreven open wereld action rpg met de mooiste graphics. Hierdoor merk ik dat ik me de hele tijd aan van alles irriteer. Zo zorgt het open wereld met mooiste graphics ervoor dat je om de haverklap in de traagste liften staat of weer door een tunneltje moet. Dit haalt de hele snelheid uit de game. Ook het verplaatsen per boot zorgt dat het exploren gewoon teveel tijd kost. “Fast” travel komt pas beschikbaar nadat je alle favors hebt afgerond in midgard, dus ook niet echt een alternatief. Actiebutton staat veel te scherp afgesteld, hierdoor moet je heel precies richten of op de juiste locatie staan. Dat haalt ook tempo uit het spel. De wereld is vrij leeg. Wat vijanddn hier en daar die spawnen als je er weer langs komt maar zelden de moeite waard want ik wals er zo overheen.
Het upgraden/kopen van wapens/armor is te ingewikkeld gemaakt. Teveel verschillende materialen heb je nodig. Het is mij niet duidelijk waar je alles moet vinden.
Nou als laatste de combat, bij momenten voelt het heerlijk. Maar dan is je lock on ineens weg. De balans is vaak zoek, op easy zijnde normale vijanden een walk in the park. De valkyrie daarentegen weer pittig. Tenzij je een level hoger bent en ze zijn dan ook redelijk makkelijk ineens. Je dodge is te dicht bij, dus aanvallen weg dodgen werkt zelden. Moet zeggen dat het later in de game beter is. De valkyries hebben allemaal wel een aanval die je niet tot nauwelijks fatsoenlijk kan ontwijken of blocken. Hierdoor voelen de gevechten unfair. Wil erkennen dat ik misschien niet goed genoeg ben

, maar waar ik bloodborne bijna iedere keer als ik stierf zoiets had van ik heb dit fout gedaan en yes let’s try again, krijg ik alleen maar gevoel van frustratie.
Anyway een hele rant. Ik denk echt dat het spel veel beter had kunnen zijn als er meer focus was aangebracht.
Heb nu het verhaal uit en 6 valkyries neergehaald. Twijfel sterk of ik muspelheim en niflheim ga doen. Ergens wil ik de dreaded valkyrie queen wel verslaan, maar merk dat ik weinig echt zin heb om te gamen de laatste tijd. Misschien moet ik maar accepteren dat deze niet voor mij is. Maar van de andere kant is het nog maar een paar uur