Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:42
Deruxian schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:18:
Ben direct fanatiek begonnen en heb hem op de hoogste moeilijkheid/difficulty gezet. Alleen…. Klopt het dat dit zeg maar wel erg moeilijk is..?😅 of ik kan er niks van natuurlijk
De combat op de hoogste moeilijkheid doet niet veel onder voor een gemiddelde Dark Souls game inderdaad ;)
Ik heb de vorige God of Wars ook op hard gespeeld maar dit is toch wel even andere koek.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de game uit, en probeer nu die bloedirritante queen om te leggen. Één poging kwam ik op 90% en was ik dichtbij maar man, wat een moeilijk gevecht!
Zelfs met alle high level gear en alles op max is het een pittige kluif, waar ik met de rest van het spel weinig moeite had.
Voor mij wel één van de beste titels tot nu toe op de PS5. En ik kan mij niet voorstellen dat mensen dit op de PS4 speelden op 30FPS...

Één punt van kritiek wel, of eigenlijk twee: Die crosshair is met zijn witte kleur echt enorm irritant. Zeker bij de puzzels waarbij je snel drie runes moet raken met de bijl zijn hierdoor onnodig lastig. Ik zie de crosshair vaak gewoon niet.
Ander puntje: blocken met je schild gaat niet altijd goed. Waarschijnlijk omdat Kratos eerst de huidige 'move' nog af moet maken. Nu in het gevecht met die queen loop ik hier vaak tegenaan...

Verder een dijk van een game!

Edit: Zojuist de queen verlsagen in mijn derde poging. De Wrath of the Frost Giant runic attack en de Talisman of the Realms (om health stones op te pakken zonder afstraffing) zijn essentieel in dit gevecht. En geduld.

Edit2: In mijn jacht op de Platinum Trophy kwam ik er zojuist achter dat.... je je Runic Attacks kan upgraden. Dit heb ik dus echt compleet gemist :X

[ Voor 17% gewijzigd door Nyarlathotep op 31-01-2022 12:22 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 13:42
Misschien niet een heel populaire mening maar ik vind GoW echt tegenvallen. De game ziet er prachtig uit, verhaal is ook goed. Relatie met atreus is goed gedaan en van tijd tot tijd een pittige puzzel. Maar daar houd het wel zo’n beetje op.
Krijg een beetje het idee dat de game te veel wil zijn. Souls like verhaal gedreven open wereld action rpg met de mooiste graphics. Hierdoor merk ik dat ik me de hele tijd aan van alles irriteer. Zo zorgt het open wereld met mooiste graphics ervoor dat je om de haverklap in de traagste liften staat of weer door een tunneltje moet. Dit haalt de hele snelheid uit de game. Ook het verplaatsen per boot zorgt dat het exploren gewoon teveel tijd kost. “Fast” travel komt pas beschikbaar nadat je alle favors hebt afgerond in midgard, dus ook niet echt een alternatief. Actiebutton staat veel te scherp afgesteld, hierdoor moet je heel precies richten of op de juiste locatie staan. Dat haalt ook tempo uit het spel. De wereld is vrij leeg. Wat vijanddn hier en daar die spawnen als je er weer langs komt maar zelden de moeite waard want ik wals er zo overheen.
Het upgraden/kopen van wapens/armor is te ingewikkeld gemaakt. Teveel verschillende materialen heb je nodig. Het is mij niet duidelijk waar je alles moet vinden.
Nou als laatste de combat, bij momenten voelt het heerlijk. Maar dan is je lock on ineens weg. De balans is vaak zoek, op easy zijnde normale vijanden een walk in the park. De valkyrie daarentegen weer pittig. Tenzij je een level hoger bent en ze zijn dan ook redelijk makkelijk ineens. Je dodge is te dicht bij, dus aanvallen weg dodgen werkt zelden. Moet zeggen dat het later in de game beter is. De valkyries hebben allemaal wel een aanval die je niet tot nauwelijks fatsoenlijk kan ontwijken of blocken. Hierdoor voelen de gevechten unfair. Wil erkennen dat ik misschien niet goed genoeg ben ;), maar waar ik bloodborne bijna iedere keer als ik stierf zoiets had van ik heb dit fout gedaan en yes let’s try again, krijg ik alleen maar gevoel van frustratie.

Anyway een hele rant. Ik denk echt dat het spel veel beter had kunnen zijn als er meer focus was aangebracht.

Heb nu het verhaal uit en 6 valkyries neergehaald. Twijfel sterk of ik muspelheim en niflheim ga doen. Ergens wil ik de dreaded valkyrie queen wel verslaan, maar merk dat ik weinig echt zin heb om te gamen de laatste tijd. Misschien moet ik maar accepteren dat deze niet voor mij is. Maar van de andere kant is het nog maar een paar uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 13:42
Gisteren de laatste 2 valkyries gedood. Muspelheim was gewoon ruk om doorheen te komen. De meeste challenges waren heel makkelijk op de niet geraakt worden challenge na. Wie bedenkt dit?
Valkyrie daarna ging best makkelijk. Niflheim ingegaan en eigenlijk meteen naar de valkyrie gelopen. Wilde zien hoe moeilijk die zou zijn, nou dat kostte geen moeite.
Meteen Sigrun geprobeerd, ging 3-5x vrij snel dood maar het voelde wel te doen. Ben nog level 7. Vandaag nogmaals aan Sigrun begonnen. Kostte me ongeveer 30 pogingen ofzo. Ene keer had ik 1 blokje eraf, andere keer was het de helft tot 3/4. Totaal geen pijl op te trekken over hoe fair ze het gevecht aan ging. Het zorgde ook voor frustratie maar ook gevoel van eindelijk lekker gevecht.
Ik speelde overigens via remote play, wat niet ideaal is voor zo’n gevecht vanwege de extra input lag. Had wel het idee dat het minder erg was overigens dan met 30 fps games. Toen de vriendin naar bed ging op de tv afgemaakt. Uiteindelijk is het dus toch gelukt om Sigrun neer te halen. Gek genoeg wilde ik al bijna opgeven en GOW definitief aan de kant gooien. Nu ga ik toch Niflheim nog afmaken, hiermee bedoel ik dus de favors etc.. dus nog even myst grinden.
Merk overigens wel dat die bewegende blokken je kunnen pletten door de camera te verdraaien, echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordinoort
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Sony melkt dit merk helemaal uit he. Goed in ieder geval dat er geen in-game aankopen kunnen worden gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Zolang Santa Monica Studios gewoon goede God of War games blijft afleveren hoor je mij niet klagen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
jordinoort schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 02:10:
Sony melkt dit merk helemaal uit he. Goed in ieder geval dat er geen in-game aankopen kunnen worden gedaan.
100% niet mee eens.Ze vernieuwen hier juist bijna alles wat er te vernieuwen valt binnen een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 14:50
Gisteren gekocht, deze ochtend gedownload en vanavond eens aan beginnen! :)

Iemand tips of trics, nog nooit gespeeld... en ik kom rechtstreeks van 'AC Valhalla', ik vermoed het dus wel een upgrade zal zijn kwa verhaal/story/gameplay :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon27
  • Laatst online: 15-12-2024
QuZyX schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:51:
Gisteren gekocht, deze ochtend gedownload en vanavond eens aan beginnen! :)

Iemand tips of trics, nog nooit gespeeld... en ik kom rechtstreeks van 'AC Valhalla', ik vermoed het dus wel een upgrade zal zijn kwa verhaal/story/gameplay :p
Niet teveel dingen vooraf willen weten is mijn tip.
Speel het spel gewoon op jouw manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Ondertussen zit ik een paar uurtjes verder (net begonnen aan de klim en het huis achtergelaten) en WOW!

Het verhaal heeft mij direct te pakken, de dialoog tussen vader & zoon zijn vrij intens soms, de graphics zijn super, het speelt zalig en de story is echt wel meeslepend.. Heel benieuwd naar het vervolg en wat er nog allemaal gaat gebeuren! Lang geleden een game mij zo heeft verrast en vooral; mij zo doet uitkijken om verder te spelen..

Super super! Wat een pareltje alvast :)

Losstaand vraagje; ikzelf heb nooit God of War gespeeld, echter lijkt dit niet "de start" van zijn verhaal te zijn ? Kan mij iemand (spoilervrij) wat aanwijzen wanneer deze game zich afspeelt in de verhaallijn ? Of is dat iets dat ik nog zal ontdekken ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 16:19
QuZyX schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:02:

Losstaand vraagje; ikzelf heb nooit God of War gespeeld, echter lijkt dit niet "de start" van zijn verhaal te zijn ? Kan mij iemand (spoilervrij) wat aanwijzen wanneer deze game zich afspeelt in de verhaallijn ? Of is dat iets dat ik nog zal ontdekken ? :)
God of War was voor mij ook de eerste die ik gespeeld hebt. Je hoeft niet veel te weten, het meeste komt in het verhaal zelf naar voren. Het verhaal speelt zich af na alle voorgaande delen, maar wordt verder ook duidelijk. Om iets meer van de achtergrond te weten: https://godofwar.fandom.com/wiki/Kratos de wiki over Kratos. Als je alleen de intro leest weet je al genoeg. (Biography heb ik niet gelezen dus weet ook niet of daar spoilers in zitten!)

Ga er verder gewoon lekker blind in en geniet van het verhaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Losstaand vraagje; ikzelf heb nooit God of War gespeeld, echter lijkt dit niet "de start" van zijn verhaal te zijn?
Klopt, de vorige 6 delen (1, 2, 3, Ascension en de twee PS Vita games) spelen zich allen af vóór de God of War die jij nu aan het spelen bent.
In tegenstelling tot wat de post boven mij zegt ("je hoeft niet veel te weten") mis je juist een hele hoop achtergrondinformatie als je geen goede samenvatting kijkt of leest. Hoe Kratos aan zijn witte huid komt, wat de rode strepen op zijn lichaam zijn, waarom hij God of War genoemd wordt, hoe hij God of War is geworden, waarom hij een aversie tegen goden heeft, hoe hij aan de littekens op zijn polsen en borst komt enz enz.
Zonder achtergrondinformatie gaat één van de meest epische momenten in de gamegeschiedenis (=persoonlijke mening) waarschijnlijk aan je voorbij zonder dat het jou iets doet. Een beetje inlezen helpt dan ook niet denk ik.
Wat mij betreft moet je de vorige delen, en dan doel ik vooral op I, II en III toch wel gespeeld hebben om enigszins feeling met het karakter Kratos te krijgen.
Maar ook zónder die kennis is God of War gewoon een dijk van een game.
Geniet ervan! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54

Ik heb laatste een video gezien:

(let op spoiler van voorgaande delen) YouTube: God of War's Story in 7 Minutes (2018)

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 13-04-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
@Timmeaho @Superkiwi @grote_oever Dank voor de feedback! :)

Ikzelf had inderdaad dat gevoel... :) Het is alsof je The Witcher 3 zou spelen zonder deel 1 & 2 te kennen, het lukt perfect zonder, echter is het game zoveel 'volmaakter' als je de history kent.

Spijtig de vorige delen niet speelbaar zijn op PC... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
QuZyX schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:32:
@Timmeaho @Superkiwi @grote_oever Dank voor de feedback! :)

Ikzelf had inderdaad dat gevoel... :) Het is alsof je The Witcher 3 zou spelen zonder deel 1 & 2 te kennen, het lukt perfect zonder, echter is het game zoveel 'volmaakter' als je de history kent.

Spijtig de vorige delen niet speelbaar zijn op PC... :)
De laatste god of war kan prima gespeeld worden zonder vorige delen. Alle belangrijke aspecten worden wel verteld. Het speelt zich veel later af en de mythologie is ook anders. Ze zijn van de griekse mythologie naar de noorse mythologie over gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Ongeveer een 15u in het spel en ik vind het een prachtig game! Story is super, graphics zijn mooi, de band tussen vader - zoon is heel interessant om te volgen.. Het vechten & upgraden vind ik super..

Heel blij met deze aankoop! :)

Het enige minpuntje is een beetje "fast travel" dat (momenteel) mankeert en de sidequests zijn soms wat zoeken (de weg naartoe)... :)

Voor de rest, een echt pareltje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Binnenkort ook maar beginnen met GoW op de pc. Net zero dawn uitgespeeld, het vervolg doe ik later wel voor wat afwisseling :) GoW even gespeeld op de ps4 maar nooit meer opgepakt dus nu maar via de pc :-)

vroeger veel GoW gespeeld op ps2 maar ik begreep engels toen nog niet goed om te volgen waar het verhaal nou echt over gaat, voor mij was het vooral een spel met dikke aanvallen en monsters :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 09:54
QuZyX schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:09:
Ongeveer een 15u in het spel en ik vind het een prachtig game! Story is super, graphics zijn mooi, de band tussen vader - zoon is heel interessant om te volgen.. Het vechten & upgraden vind ik super..

Heel blij met deze aankoop! :)

Het enige minpuntje is een beetje "fast travel" dat (momenteel) mankeert en de sidequests zijn soms wat zoeken (de weg naartoe)... :)

Voor de rest, een echt pareltje! :)
Tja, ik heb hetzelfde ervaren toen ik het voor het eerst speelde; ik doe eerst alle side stuff voordat ik verder ga met de main story. Fast travel system wordt eigenlijk pas na x% main quest volledig vrij, wat het dan weer een stuk makkelijker maakt om dan pas andere zaken te doen. Maar ach, de combat is zo chill en de wereld is niet zo gigantisch dat het op zich allemaal wel mee valt zonder veel fast travel ;)

De weg naar side quests kun je btw als het goed is volledig op basis van het compas bovenin beeld doen, als je bv naar rechts moet lopen dan zal het sidequest icoon als je hem actief zet ook daadwerkelijk naar rechts gaan. Dus je kunt zo juist vrij eenvoudig het pad volgen als t goed is ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Sjoerdje131 op 05-05-2022 10:34 . Reden: brainfart links<>rechts ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuZyX
Net uitgespeeld, wat een masterpiece!

Ik, persoonlijk, zet het nog niet naast Mass Effect of The Witcher, daarvoor is het (naar mijn mening) nog iets te kort eigenlijk in verhaallijn... (zeker de mainquest)...

Vooral de laatste quest is eigenlijk op 10 minuten uitgespeeld en ik had er persoonlijk toch nog een paar uur extra content in verwacht... Vandaar dus net niet naast mijn persoonlijke top games ME / TW.

Echter prachtig spel, enorm mooie verhaallijn tussen vader/zoon, heel leuke combat, grappige dialogen met de dwarfs, leuke random side quests, spannende "farming" challenges... Mijn 35 uur zijn meer dan welbesteed! :)
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste