@Voxalizer Precies. Bij de meeste exclusives (die van Sony in ieder geval) krijgt de ontwikkelaar ook echt creatieve vrijheid en is er doorgaans niet meteen een releasedatum bekend. Dat uit zich gewoon enorm in de kwaliteit want inderdaad, de beste games die ik gespeeld heb zijn doorgaans exclusives.
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation Plus Card
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Sony PlayStation Store tegoed
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
HAHA, ik word op mijn wenken bediend!!!musiman schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:41:
[...]
Dragon's Dogma... die ken ik nog niet!!! Even in de PSN Store opgezocht en wat blijkt? De PS3 versie is wel erg aantrekkelijk geprijsd, leuk om 'm te proberen!!!
[afbeelding]
[...]

Make music, not war
@Verwijderd Ik denk niet dat we zonder exclusives veel minder verschillende spellen zouden hebben. Elke dev/publisher wil natuurlijk een graantje meepikken, dus die spellen worden sowieso wel gemaakt. Het is niet alsof we tegenwoordig maar 1 MOBA hebben, of 1 survival game, of 1 battle royale.
Sony zou nooit zoveel verdienen per verkocht spel aan een Mario als aan een eigen uitgebracht spel, naast natuurlijk dat hun naam niet op de doos staat. Dus zullen ze zelf ook iets bedenken, waar ze hun naam weer op kunnen plakken voor de publiciteit en de extra inkomsten.
Eigenlijk kan ik maar 1 reden bedenken voor exclusives: binding aan een systeem, dus meer inkomsten voor dat bedrijf.
Sony zou nooit zoveel verdienen per verkocht spel aan een Mario als aan een eigen uitgebracht spel, naast natuurlijk dat hun naam niet op de doos staat. Dus zullen ze zelf ook iets bedenken, waar ze hun naam weer op kunnen plakken voor de publiciteit en de extra inkomsten.
Eigenlijk kan ik maar 1 reden bedenken voor exclusives: binding aan een systeem, dus meer inkomsten voor dat bedrijf.
Verwijderd
PlayStation Europe
Spotify on PlayStation Music update! You can now share a track you’re listening to via your PS4 Profile. See a song on your friend's Profile, and you can play it straight from the Quick Menu.
Happy listening!
Spotify on PlayStation Music update! You can now share a track you’re listening to via your PS4 Profile. See a song on your friend's Profile, and you can play it straight from the Quick Menu.
Happy listening!

Iemand wil een kado, ps4 move controller, hoeveel van die dingen heeft iemand nodig ? 1 of 2 ?
2 stuksWinkiller schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:16:
Iemand wil een kado, ps4 move controller, hoeveel van die dingen heeft iemand nodig ? 1 of 2 ?
Duur kado dan, is het niet zo dat 1 voldoende is bij games ? net als met de gewone controller ?
Blijkbaar zijn er ook spellen waar je er maar 1 nodig hebt, maar denk dat 2 wel de betere keus is.
https://www.playstation.c...n-move-motion-controller/
https://www.playstation.c...n-move-motion-controller/
Aardig grote sale gaande nu op de ps store.
https://store.playstation...TORE-MSF75508-TOTDIGI18/1
Voor overzichtelijk lijstje; https://www.reddit.com/r/..._over_600_titles_reduced/
Even wachten tot de psplus games announced worden en dan deze even binnenhalen
Oddworld: New 'N' Tasty (Ps4) - £3.99 (73% off)
Overcooked - £4.99 (62% off)
Oxenfree — Game + Theme - £4.99 (72% off)
What Remains Of Edith Finch - £9.49 (41% off)
Bridge Constructor
https://store.playstation...TORE-MSF75508-TOTDIGI18/1
Voor overzichtelijk lijstje; https://www.reddit.com/r/..._over_600_titles_reduced/
Even wachten tot de psplus games announced worden en dan deze even binnenhalen
Oddworld: New 'N' Tasty (Ps4) - £3.99 (73% off)
Overcooked - £4.99 (62% off)
Oxenfree — Game + Theme - £4.99 (72% off)
What Remains Of Edith Finch - £9.49 (41% off)
Bridge Constructor
vooralsnog heb ik alleen maar spellen gespeeld waarbij je er voor iedere hand 1 nodig hebt, het lijkt mij echt een must.Winkiller schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:21:
[...]
Duur kado dan, is het niet zo dat 1 voldoende is bij games ? net als met de gewone controller ?
Verwijderd
Gewoon 2 move controllers voor de ps3 tweedehands kopen...werken ook gewoon op de ps4Winkiller schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:16:
Verwijderd
PS+ Games Mei 2018:
Beyond: Two Souls (PS4)
Rayman Legends (PS4)
Risen 3: Titan Lords (PS3)
Eat Them (PS3)
King Oddball (PS Vita)
Furmins (PS Vita)
https://blog.eu.playstati...souls-and-rayman-legends/
Beyond: Two Souls (PS4)
Rayman Legends (PS4)
Risen 3: Titan Lords (PS3)
Eat Them (PS3)
King Oddball (PS Vita)
Furmins (PS Vita)
https://blog.eu.playstati...souls-and-rayman-legends/
Beyond Two Souls heel slim gedaan met Detroit in aantocht
pfff zat gisteren nog te denken om hem te bestellen.
blij dat ik dat niet gedaan had zeg.
blij dat ik dat niet gedaan had zeg.
Ik vond Beyond: Two Souls echt super, beter nog dan Heavy Rain ondanks mindere reviews. Ellen Page en Willem Defoe zetten hun rollen echt heel goed neer vond ik.
Leuke opwarmer voor Detroit.
Leuke opwarmer voor Detroit.
Dark souls 3 deluxe edition en Nioh complete edition het geld waard? Of kan ik beter 15 euro besparen en de normale versie kopen?
Met rayman legends ben ik blij mee, heb de game altijd wel willen proberen en had ooit gehoopt het met ps plus te kunnen doen.
Hier ook blij met Rayman. Ik had hem al voor de ps3 maar heb dat ding al jaren niet meer aangesloten ondanks dat ik het spel nog wel een keer wil spelen.
Beyond two souls had ik al maar desondanks goede games deze maand.
Voor de liefhebber is nu Resident Evil Revelations te koop voor circa 7 euro (https://nl.pepper.com/aan...eur930-bolcom-plaza-66437) Zal hem zelf niet halen omdat hij vrij matig scoort en ik nog genoeg spellen heb liggen om aan te beginnen.
Beyond two souls had ik al maar desondanks goede games deze maand.
Voor de liefhebber is nu Resident Evil Revelations te koop voor circa 7 euro (https://nl.pepper.com/aan...eur930-bolcom-plaza-66437) Zal hem zelf niet halen omdat hij vrij matig scoort en ik nog genoeg spellen heb liggen om aan te beginnen.
Dubbel en dwars!BlackBarryNL schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:09:
Dark souls 3 deluxe edition het geld waard?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Beyond heel vet. Die wil ik zeker nog wel een keer doorlopen.
Rayman heb ik al, ook bijzonder vermakelijk.
Edit: Iron Spider-Man suit.
Rayman heb ik al, ook bijzonder vermakelijk.
Edit: Iron Spider-Man suit.
[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 25-04-2018 18:57 ]
Zeker niet ontevreden met de games!! Veel zin in
Dat heb ik ook eens gehad. Met Batman of The Walking Dead, een van die twee Telltale-games. Ik moest de episodes toen gewoon opnieuw 'kopen' in de store, maar ze werden niet in rekening gebracht omdat je normaal gezien al in het bezit bent van de season pass.Roybs schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:12:
Verder heb ik laatst de telltale mega collection gekocht, daar ben ik nu bij Guardians of the Galaxy beland alleen kan ik episode 1 t/m 4 downloaden, maar episode 5 moet ik opeens 6,49 neerleggen?
Heb gekeken op de PS4 in mijn bibliotheek, de store en de game zelf (als ie installed is), niks.
Nu kijk ik via browser in mijn downloadlijst via de playstation store, staat episode 5 er niet eens tussen (ook niet van Batman o.a.) Nu heb ik al een paar keer eerder gezeur gehad met het vinden van episodes, of dat ze zoals hier niet unlocked zijn maar nu krijg ik helemaal niks gevonden :x
Nice, Rayman Legends! Echt al zo vaak, op meerdere consoles, op het punt gestaan om deze aan te schaffen. Maar kwam er op de een of andere manier nooit van. Moet toch wel een ijzersterke platformer zijn.
In games als Beyond heb ik geen interesse verder, zelfs gratis niet.
In games als Beyond heb ik geen interesse verder, zelfs gratis niet.
Nice, 'Beyond: Two Souls'. Nog zo een game die ik altijd al wou spelen, maar niet de moeite waard vind om te kopen. Eens kijken of die beter is dan 'Heavy Rain'.
Shikata ga nai.
Rayman Legends. Heb 'm al platinum. Geweldige game. De muziek levels waren voor mij toch wel enkele hoogte punten van dat spel.
Beyond Two Souls heb ik ooit in combinatie met Heavy Rain gekocht. Toevallig enkele weken geleden de platinum voor Heavy Rain gehaald. Ben nog niet begonnen aan Beyond Two Souls. Staat naast een lijst van zo'n 15 andere games nog in m'n backlog.
Goeie maand weer voor de mensen die deze games nog niet hadden!
Beyond Two Souls heb ik ooit in combinatie met Heavy Rain gekocht. Toevallig enkele weken geleden de platinum voor Heavy Rain gehaald. Ben nog niet begonnen aan Beyond Two Souls. Staat naast een lijst van zo'n 15 andere games nog in m'n backlog.
Goeie maand weer voor de mensen die deze games nog niet hadden!
PSN ID: MrMichel_75
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Beyond Two Souls maar een klein stukje gedaan op de PS3. Opnieuw een poging wagen op de PS4.

Jammer dat er geen PSVR game in de lijst staat van maand games. Maar Beyond Two Souls is wel erg gaaf, ik zat laatst al te twijfelen of ik 'm zou kopen.
Make music, not war
Zeker jammer. Dacht laatst dat het een gewoonte werd om er een VR titel bij te doen. Helaas.musiman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:57:
Jammer dat er geen PSVR game in de lijst staat van maand games. Maar Beyond Two Souls is wel erg gaaf, ik zat laatst al te twijfelen of ik 'm zou kopen.
Ik ga vanavond weer eens een PS4 halen (Xbox One verkocht). Vind de Battle Royale games ook wel interessant.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:36:
'Free-to-play shooter H1Z1 komt naar de PS4, open beta start op 22 mei'
Hier kun je je inschrijven voor de closed beta die eerder gaat beginnen:
https://www.h1z1.com/playstation4
Ik ben groot fan van het Battle Royale gebeuren en schrijf me zsm hiervoor in.
Hier de trailer:
[video]
Wilde me hier aanmelden, maar krijg elke keer een error:
"What'd You Do?!
Just kidding. Something went wrong on our end. Please reload the page and try again.
...this message will self destruct in 5 seconds."
Iemand een idee hoe dit kan? Is het inschrijven wellicht gesloten?
"It's about time you showed up Fox!"
Verwijderd
@speek1984
Probeer een andere browser.
Ik heb succesvol ingeschreven met 3 email adressen.
Ik wil de beta niet missen.
Had het in IE en Chrome geprobeerd, maar ga het zo nog eens in FF proberen. Bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:31:
@speek1984
EDIT: Gelukt! Met 4 mail adressen gedaan nu. Kwam door de firewall op kantoor.
[ Voor 11% gewijzigd door speek1984 op 26-04-2018 10:40 ]
"It's about time you showed up Fox!"
Haha, wat is Trackmania Turbo verslavend. Doet me terugdenken aan de oude Gran Turismo games waar het ook uren zwoegen en oefenen was om op alle proeven Gold te halen (in GTSport haal je Gold met de vingers in de neus).
Als er nog racers zijn die tijden willen vergelijken, mogen die me altijd een invite sturen: ViperHD. Heb nu Tweaker rat075 al en die heeft toch al een pak serieus scherpe tijden neergezet (wel zonde dat zijn trophies al een tijdje private zijn
).
Als er nog racers zijn die tijden willen vergelijken, mogen die me altijd een invite sturen: ViperHD. Heb nu Tweaker rat075 al en die heeft toch al een pak serieus scherpe tijden neergezet (wel zonde dat zijn trophies al een tijdje private zijn
Dank voor de reminderTwixie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:01:
Heb nu Tweaker rat075 al en die heeft toch al een pak serieus scherpe tijden neergezet (wel zonde dat zijn trophies al een tijdje private zijn).
Invite gestuurd, puur om je wat referentietijden te gevenTwixie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:01:
Als er nog racers zijn die tijden willen vergelijken, mogen die me altijd een invite sturen: ViperHD.
Tnx. Platinum Sicko blijkbaar, dus zal momenteel wellicht iets van een 0-45 onderlinge score zijn momenteeldvdkiwi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:05:
[...]
Invite gestuurd, puur om je wat referentietijden te geven
Waren wij niet al buddies? Anders stuur ik je wanneer ik weer ga gamen een invite. Dan heb je iets realistischere tijden dan die van @dvdkiwiTwixie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:01:
Haha, wat is Trackmania Turbo verslavend. Doet me terugdenken aan de oude Gran Turismo games waar het ook uren zwoegen en oefenen was om op alle proeven Gold te halen (in GTSport haal je Gold met de vingers in de neus).
Als er nog racers zijn die tijden willen vergelijken, mogen die me altijd een invite sturen: ViperHD. Heb nu Tweaker rat075 al en die heeft toch al een pak serieus scherpe tijden neergezet (wel zonde dat zijn trophies al een tijdje private zijn).
Er zijn genoeg lui (ook van hier) die hier en daar snellere tijden hebben neergezet dan ik.
Met de tijden die ik heb staan haal ik op de meeste tracks niet eens brons in de Super Solo Mode denk ik
Toch ooit maar weer eens een poging wagen om die te unlocken...
Met de tijden die ik heb staan haal ik op de meeste tracks niet eens brons in de Super Solo Mode denk ik
Toch ooit maar weer eens een poging wagen om die te unlocken...
Hier ook bezig met Trackmania Turbo, ik probeer eerst overal doorheen te gaan, om daarna maar eens naar overal goud te kijken. Probleem is, geen tijd meer voor andere games.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
@Jumpman En probleem 2: als je niet overal goud voor haalt heb je op een gegeven moment geen levels meer om te spelen
Net Infinity Wars in Imax gezien. Leuk al die Noorse Mythologie referenties, net als ik in God of War zit 
Film was trouwens echt super vet!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Haha, bleek dan toch 1-44 te zijnTwixie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:37:
[...]
dus zal momenteel wellicht iets van een 0-45 onderlinge score zijn momenteel.
Dit hadden mn broertje en ik dus ook meteen haha.-SaveMe- schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 00:09:
Net Infinity Wars in Imax gezien. Leuk al die Noorse Mythologie referenties, net als ik in God of War zit
En zeker dikke film! Zondag weer
En iron spider suit zit in de nieuwe spiderman dus ook heel gaaf. Was in de film ook erg gaaf gedaan.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nioh is echt een hele vette gameBlackBarryNL schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:09:
Dark souls 3 deluxe edition en Nioh complete edition het geld waard? Of kan ik beter 15 euro besparen en de normale versie kopen?
Sinds de laatste java update naar versie build 1.8.0_171-b11 blokkeert de Windows 10 Firewall het streamen van Universal Media Server naar m'n PS4. Ik heb UMS.exe toegang gegeven in de Firewall settings maar dat helpt niet. Op internet zijn wat TCP en UDP poorten genoemd om open te zetten maar is er een manier om dit op te lossen zonder ports open te zetten ?
And to think they once said that computers would take away jobs.
https://www.microsoft.com/en-us/videoplayer/embed/RE201VK# Nieuwe cgi trailer van tomb raider is ook gelekt.
Ik heb ooit eens een media server voor de PS3 gedownload met dezelfde naam (PS3 Media Server) volgens mij ook beschikbaar voor een Windows. Dit programma biedt veel mogelijkheden mbt het streamen naar een playstation device. Misschien kun je hier eens naar kijken?IJzerlijm schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:43:
Sinds de laatste java update naar versie build 1.8.0_171-b11 blokkeert de Windows 10 Firewall het streamen van Universal Media Server naar m'n PS4. Ik heb UMS.exe toegang gegeven in de Firewall settings maar dat helpt niet. Op internet zijn wat TCP en UDP poorten genoemd om open te zetten maar is er een manier om dit op te lossen zonder ports open te zetten ?
Nieuwe promo voor Shadow of the Tomb Raider:
Tweakmans schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:28:
Nieuwe promo voor Shadow of the Tomb Raider:
[video]

(Behalve bij Battlefield natuurlijk, want laten we eerlijk wezen...
@poor Leno Ja, ik ben ook benieuwd naar echte in-game footage. Maar met de Maya-cultuur (en -sfeer) is vast wel iets leuks te maken.
Voor de platformers/puzzelaars is Shift Quantum (30 mei 2018) iets om in de gaten te houden:
Voor de platformers/puzzelaars is Shift Quantum (30 mei 2018) iets om in de gaten te houden:
Ik vind de vorige 2 tomb raiders echt heel leuk. Dus als de game vergelijkbaar is heb ik er wel zin in.poor Leno schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:24:
[...]
[afbeelding]
(Behalve bij Battlefield natuurlijk, want laten we eerlijk wezen...)
Het valt me trouwens op dat de xbox variable frame rate ondersteunt (belangrijke functie van HDMI 2.1) en dat al in 2018 tv’s komen met deze functie. Zijn er tekenen dat de PS4 Pro dit ook gaat ondersteunen?
[ Voor 21% gewijzigd door giantgiantus op 28-04-2018 09:21 ]
Hey .. ik wou een xbox elite controller kopen om draadloos te gamen op mijn PC, maar aangezien ik nu een PSP4 heb gekocht, kan ik dat bakje gebruiken, is ook draadloos. (en die xbox controller is pokkeduur)
Maar, dus standaard is dat met bluetooth ... beetje klooien altijd maar lukt wel. De vraag is, als ik op het knopje duw om te pairen via bluetooth, gaat mijn PS4 natuurlijk aan (ik zit in de bureau, ps4 in de living)
Gewoon mee leren leven of zijn er andere oplossingen? Anders die sony wireless dongle kopen voor PC ? Maar is weeral 25 euro natuurlijk. En volgens mij heb je dan nog steeds dat probleem.
Maar, dus standaard is dat met bluetooth ... beetje klooien altijd maar lukt wel. De vraag is, als ik op het knopje duw om te pairen via bluetooth, gaat mijn PS4 natuurlijk aan (ik zit in de bureau, ps4 in de living)
Gewoon mee leren leven of zijn er andere oplossingen? Anders die sony wireless dongle kopen voor PC ? Maar is weeral 25 euro natuurlijk. En volgens mij heb je dan nog steeds dat probleem.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Detroit demo geprobeerd vandaag. Ik vind het tof en dit smaakt zeker maar meer.
Volgens mij zei iemand het dat de besturing weer net zo brak is als die van Heavy Rain? Dan heb ik een andere demo gedaan, denk ik. Linker stick is gewoon lopen en je kan de camera draaien met de rechter stick. Lijkt totaal niet op Heavy Rain.
Hopelijk zijn de reviews positief.
Volgens mij zei iemand het dat de besturing weer net zo brak is als die van Heavy Rain? Dan heb ik een andere demo gedaan, denk ik. Linker stick is gewoon lopen en je kan de camera draaien met de rechter stick. Lijkt totaal niet op Heavy Rain.
Hopelijk zijn de reviews positief.
Ik vond die detroit demo wel interessant en mooi gemaakt, maar tegelijktijd is er gewoon geen gameplay. Gewoon dingen nakijken en onderzoeken, en dialoog opties kiezen. Als dit het is, dan moet het voor mij echt van de karakters en het verhaal komen .. zoals bijvoorbeeld life is strange. Geen gameplay, maar toch steengoed door het verhaal.
Laat ons hopen op een ijzersterke setting, verhaal, en karakters dus :-)
Kan je uiteraard vertellen (zelfs in dit stadium) dat dit het geval is. Het in het verhaal getrokken worden door dialoog keuzes en de vaak toch zeer mooie grafische presentaties zijn de selling points van deze games. Niet de gameplay want die is er eigenlijk niet echtSideShow schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:45:
Ik vond die detroit demo wel interessant en mooi gemaakt, maar tegelijktijd is er gewoon geen gameplay. Gewoon dingen nakijken en onderzoeken, en dialoog opties kiezen. Als dit het is, dan moet het voor mij echt van de karakters en het verhaal komen .. zoals bijvoorbeeld life is strange. Geen gameplay, maar toch steengoed door het verhaal.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik vind Detroit dus helemaal niet houterig. Het speelt een stuk fijner dan Heavy Rain.MaDLiVe schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:28:
[...]
Kan je uiteraard vertellen (zelfs in dit stadium) dat dit het geval is. Het in het verhaal getrokken worden door dialoog keuzes en de vaak toch zeer mooie grafische presentaties zijn de selling points van deze games. Niet de gameplay want die is er eigenlijk niet echtDe controls zijn altijd wat houterig.
Het is inderdaad een stuk smoother dan Beyound 2 sould en heavy rain, maar ik betrap me er toch best vaak op dat ik het wat houterig vindt. Of dat mijn karakter niet beweegt zoals ik dat wil. Dat is gelukkig ook helemaal niet zo erg met deze games.bram1984 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:18:
[...]
Ik vind Detroit dus helemaal niet houterig. Het speelt een stuk fijner dan Heavy Rain.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
De methode die ik gebruik is helaas niet draadloos, maar werkt wel effectief; een programma genaamd Input Mapper. Je kan zelfs verscheidene profielen maken en de knoppen naar eigen smaak toewijzen.SideShow schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:03:
Hey .. ik wou een xbox elite controller kopen om draadloos te gamen op mijn PC, maar aangezien ik nu een PSP4 heb gekocht, kan ik dat bakje gebruiken, is ook draadloos. (en die xbox controller is pokkeduur)
Shikata ga nai.
Is er een manier om auto update voor een specifiek spel uit te zetten? Heb het liefst niet dat GTA V zich update en een deel van de huidige muziek verdwijnt.
dat geldt ook niet voor gta 5Asprine schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:10:
Is er een manier om auto update voor een specifiek spel uit te zetten? Heb het liefst niet dat GTA V zich update en een deel van de huidige muziek verdwijnt.

De PlayStation 4 Pro heeft geen HDMI 2.1, dus zal de HDMI 2.1 functies ook niet gaan ondersteunen. HDMI 2.1 moet hardwarematig beschikbaar zijn.giantgiantus schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:17:
[...]
Ik vind de vorige 2 tomb raiders echt heel leuk. Dus als de game vergelijkbaar is heb ik er wel zin in.
Het valt me trouwens op dat de xbox variable frame rate ondersteunt (belangrijke functie van HDMI 2.1) en dat al in 2018 tv’s komen met deze functie. Zijn er tekenen dat de PS4 Pro dit ook gaat ondersteunen?
@Jumpman Thnx, echter de Samsung schermen die het gaan ondersteunen hebben ook geen 2.1.
Dan nog moet je het hardwarematig op de console beschikbaar hebben en de ps4 pro heeft dat niet.
Freesync is vast wel te activeren op de ps4Katmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:52:
Dan nog moet je het hardwarematig op de console beschikbaar hebben en de ps4 pro heeft dat niet.
Nee inderdaad. Speelt erg soepel. Controls zijn prima, vond het allemaal erg 'natuurlijk' overkomenbram1984 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:18:
[...]
Ik vind Detroit dus helemaal niet houterig. Het speelt een stuk fijner dan Heavy Rain.
Zit toch heel erg te twijfelen om met een goede actie een ps4 te halen. Het is alleen meer voor de exclusives zoals Become human, God of war en uncharted. Mis toch een beetje de exclusives bij Xbox one of ze zijn niet wat ik zoek. Dan alleen de vraag is de pro het dan wel waard lastig lastig.
Als je het niet aan boord hebt dan heb je het niet aan boord, daar is geen fix/software update/whatever voor mogelijk buiten een hardware revision.
Als het echt aan boord zat had Sony dat wel vermeld op de voorstelling van de ps4 pro in 2016.
Mijn 280x heeft heeft het ook niet op PC hoewel het een AMD feature is, omdat die kaart op een 7970 is gebaseerd en die waren voor FreeSync uitgekomen.
@Woolfy681 koop dan tijdens E3 een Slim voor 199, helemaal al een nobrainer als je maar op 1080p zit want bijna alle Sony exclusives zien hetzelfde eruit op 1080p op een slim vs een pro, zelfs een gorilla met supervision zou geen verschil zien in HZD of dergelijke als je beide machines op 1080p hangt dus waarom 150-200 meer uitgeven.
Als je een 4k tv hebt mag je het natuurlijk ignoren en gewoon een pro halen
[ Voor 27% gewijzigd door Katmi op 28-04-2018 21:33 ]
Het verschil is maar 100€. Dat is minder dan twee games. Ik zou altijd voor PS4 Pro gaan. Niet omdat het verschil zo enorm is, maar dat is het prijsverschil ook nietWoolfy681 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:27:
Zit toch heel erg te twijfelen om met een goede actie een ps4 te halen. Het is alleen meer voor de exclusives zoals Become human, God of war en uncharted. Mis toch een beetje de exclusives bij Xbox one of ze zijn niet wat ik zoek. Dan alleen de vraag is de pro het dan wel waard lastig lastig.
Dat is wel een goede tip is dat bij bepaalde winkels ? Zit inderdaad gewoon op 1080p.Katmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:31:
[...]
Als je het niet aan boord hebt dan heb je het niet aan boord, daar is geen fix/software update/whatever voor mogelijk buiten een hardware revision.
Als het echt aan boord zat had Sony dat wel vermeld op de voorstelling van de ps4 pro in 2016.
Mijn 280x heeft heeft het ook niet op PC hoewel het een AMD feature is, omdat die kaart op een 7970 is gebaseerd en die waren voor FreeSync uitgekomen.
@Woolfy681 koop dan tijdens E3 een Slim voor 199, helemaal al een nobrainer als je maar op 1080p zit want bijna alle Sony exclusives zien hetzelfde eruit op 1080p op een slim vs een pro, zelfs een gorilla met supervision zou geen verschil zien in HZD of dergelijke als je beide machines op 1080p hangt dus waarom 150-200 meer uitgeven.
Als je TV HDMI 2.0 of hoger heeft ja, anders heeft het gewoon geen zin! Je kan de boostmodus gebruiken echter of bijv. dingen als "nicer graphics" zoals in Rise of the Tomb RaiderKatmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:31:
[...]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
@Woolfy681 Is normaal bij elke winkel, vorig jaar was dat een week lang en Sony noemde het days of play ofzo iets, van Bol tot MM tot GM tot Intertoys tot Amazon had je slims voor 199 tijdens E3, ook al vaak voorbij gekomen tijdens black friday en kerstmis, maar bij E3 heb je weer grote kans.
@SkyStreaker denk wel dat bijna elke 4k tv hdmi 2.0 heeft, enkel de allereerste/goedkope modellen zaten nog op 1.4
2.0 is ook al uit van 2013 dus dan moet je een heeeeele early adopter geweest zijn van 4k om alleen maar 1.4 poorten op je toestel te hebben.
@SkyStreaker denk wel dat bijna elke 4k tv hdmi 2.0 heeft, enkel de allereerste/goedkope modellen zaten nog op 1.4
2.0 is ook al uit van 2013 dus dan moet je een heeeeele early adopter geweest zijn van 4k om alleen maar 1.4 poorten op je toestel te hebben.
Top thanks voor de tip ga ik tegen die tijd er een in huis halen.Katmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:00:
@Woolfy681 Is normaal bij elke winkel, vorig jaar was dat een week lang en Sony noemde het days of play ofzo iets, van Bol tot MM tot GM tot Intertoys tot Amazon had je slims voor 199 tijdens E3, ook al vaak voorbij gekomen tijdens black friday en kerstmis, maar bij E3 heb je weer grote kans.
Eerst maar eens mijn account werkend zien te krijgen. Iets met een mail adres die ik niet meer heb

[ Voor 9% gewijzigd door Woolfy681 op 28-04-2018 22:34 ]
Dit is niet waar, de orginele xbox one uit 2013 gaat ook freesync supporten. Dus het zou zeker wel mogelijk moeten zijn via software.Katmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:31:
[...]
Helaas, dat dacht je. Philips 40PUK6809 gehad ergens in, hm, 2015? HDMI 1.4Katmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:00:

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 28-04-2018 23:01 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik vind alleen posts terug dat de One S en X het hebben maar niet de OG Xone, zou me ook niet vreemd lijken aangezien deze een 1.4a HDMI poort heeft.Nieuwevolger schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:45:
[...]
Dit is niet waar, de orginele xbox one uit 2013 gaat ook freesync supporten. Dus het zou zeker wel mogelijk moeten zijn via software.
Nuja kan zijn dat het gewoon across the board hardwarematig aanwezig is op de gebruikte GPU in de consoles, maar dan vind ik het vreemd dat Sony er nooit met geen word heeft over gerept.
Veranderd dus nog steeds niets aan het feit dat het hardwarematig aanwezig moet zijn, maar sinds de One S het krijgt zou dat idd dus kunnen.
Mja geen idee hoe duur die Philips was op het moment van aankopen maar ik zei dus oude/goedkope modellen kunnen op 1.4 vast zitten, ik zie trouwens ook dat die Philips van 2014 is en HDMI 2.0 van halfweg in 2013, duurt ook altijd een tijd voor een nieuwe standaard goedgekeurd is en effectief in hardware verschijnt, HDMI 2.1 is ook al gekeurd maar nog geen hardware.SkyStreaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:00:
[...]
Helaas, dat dacht je. Philips 40PUK6809 gehad ergens in, hm, 2015? HDMI 1.4En zo zijn er meer TV's van "gerenommeerde" merken.
Ik snap trouwens heel het gedoe niet om die Freesync 2 in consoles, dan moet je ofwel een 2.1 HDMI TV hebben die er nog niet is, of een game monitor die Freesync over 2.1 HDMI accepteerd, en die zijn er geloof ik ook nog niet dus ja...
[ Voor 36% gewijzigd door Katmi op 28-04-2018 23:10 ]
@Katmi Dit is wat ik vond over freesync voor de og xbone. https://www.resetera.com/...1s-and-x1x-read-op.29984/
Digital foundry had freesync op de console getest en daar kwam naar voren dat niet alle games erop werken, doordat ze aan de voorwaarde moeten voldoen dat v-sync aan moet staan (meen ik te herinneren, het kan ook anders om zijn).
Daarnaast heeft Sony al laten zien dat ze niet dol zijn op goeie support op monitoren, door het ontbreken van 1440p support. Zolang Sony zelf geen tv’s met freesync maken zie ik ze het ook niet ondersteunen met de pro of normale ps4.
Trouwens werkt freesync 1 ook gewoon met de xbox one x en s, alleen via hdmi.
Digital foundry had freesync op de console getest en daar kwam naar voren dat niet alle games erop werken, doordat ze aan de voorwaarde moeten voldoen dat v-sync aan moet staan (meen ik te herinneren, het kan ook anders om zijn).
Daarnaast heeft Sony al laten zien dat ze niet dol zijn op goeie support op monitoren, door het ontbreken van 1440p support. Zolang Sony zelf geen tv’s met freesync maken zie ik ze het ook niet ondersteunen met de pro of normale ps4.
@Katmi de duurdere Samsung tv van 2018 hebben freesync via HDMI 2.0b.
Die link had ik niet gevondenNieuwevolger schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:25:
@Katmi Dit is wat ik vond over freesync voor de og xbone. https://www.resetera.com/...1s-and-x1x-read-op.29984/
Zowiezo zijn er bitter weinig monitors die freesync over HDMI doen, bijna alleen over displayport maarja die zit op een console niet
Nuja tegen de tijd van de ps5 zijn er hopelijk monitors met HDR etc voor een deftige prijs, TV's kan ik moeilijk maatjes mee worden door de inputlag tov 5ms of lager monitors en het feit dat men hier s'avonds TV wilt zien en dat is nu net het moment dat ik wil gamen.
Waarom FreeSync op een gamingconsole? Ik heb werkelijk nog nooit geen tearing meegemaakt?
Er zijn zeker wel games die er op vooruit kunnen gaan met freesync, alle games die een variabele frame rate hebben tussen de 40-60 fps YouTube: Xbox One X FreeSync/ Variable Refresh Tested: Smoother, Faster, Better?SkyStreaker schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:40:
Waarom FreeSync op een gamingconsole? Ik heb werkelijk nog nooit geen tearing meegemaakt?
Maar voor die 500 mensen die geschikte apparatuur hebben is het nog niet de moeite waard voor Sony denk ik.
Nu ik god of war speel heb ik ook zin in de uitbreiding van horizon zero dawn (origineel uitgespeeld) Ik start hem dus net op maar heb geen idee meer hoe de controls werken enzo.
De vraag is dus: is de uitbreiding het waard om de hele game opnieuw te spelen?
Ga jij plezier beleven om het spel weer opnieuw te spelen? Als je dit met tegenzin gaat doen, dan lijkt 't me niet. Als je dit wel leuk lijkt, een volledige playthrough of een rush, kan je dit prima doen.giantgiantus schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:20:
Nu ik god of war speel heb ik ook zin in de uitbreiding van horizon zero dawn (origineel uitgespeeld) Ik start hem dus net op maar heb geen idee meer hoe de controls werken enzo.
PSN: Redrafted
Gewoon aan het begin even 'trial and error' accepteren, dan gaat het later wel weer.giantgiantus schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:20:
Het lijkt me sterk dat er niet een optie is om de control scheme te bekijken ingame. Of google. Heh, zulke rare controls heeft HZD nou ook weer niet, dus trial en error kost je hooguit 10 minuten.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Wat is dat trouwens met die nieuwe (Shadows Of The) Tombraider. Ik lees ook dat je bij een pre-order ingame currency krijgt, dit belooft niet veel goeds. En elke maand een nieuwe avontuur ook niet, zoals bij de Ultimate Edition staat. Waarschijnlijk bij launch een zwaar uitgeklede (
) versie en DLC kopen zul je. Ik ga wachten op de Complete Edition, denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 29-04-2018 11:03 ]
Verwijderd
Iemand enig idee of ze nog de slim zilveren variant zullen uitbrengen? Hij is helaas niet meer leverbaar of uitverkocht. En zilver vindt ik toch de mooiste kleur van allemaal.
Die waren met de E3 uitgekomen, toch?Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:18:
Iemand enig idee of ze nog de slim zilveren variant zullen uitbrengen? Hij is helaas niet meer leverbaar of uitverkocht. En zilver vindt ik toch de mooiste kleur van allemaal.
Misschien dit jaar opnieuw, en anders vrees ik er voor...
Verwijderd
Ik zal dan afwachten tot de E3. Met de kans dat ze rond die tijd dan zullen verschijnen.Anton.net schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:25:
[...]
Die waren met de E3 uitgekomen, toch?
Misschien dit jaar opnieuw, en anders vrees ik er voor...
Square Enix gaat toch wel full GaaS met Final Fantasy 15, tomb raider en hun nieuwe avenger games.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Wacht, wat? Open de control scheme gewoon even?giantgiantus schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:20:
Nou het is meer dat je geen idee hebt hoe het craften werkt en de andere mechanics.bram1984 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:08:
[...]
Wacht, wat? Open de control scheme gewoon even?
maar je hebt het spel al gespeeld toch? ik zou gewoon even 5 tot 10 minuten aanrommelen en dan zit het er weer in.giantgiantus schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:41:
[...]
Nou het is meer dat je geen idee hebt hoe het craften werkt en de andere mechanics.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Is toch niet zo heel ingewikkeld? Ammo gaat via het weapon wheel en consumables/traps via het menu. Dat heb je echt binnen een minuut uitgevogeld.giantgiantus schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:41:
[...]
Nou het is meer dat je geen idee hebt hoe het craften werkt en de andere mechanics.
Nude patch confirmedJumpman schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:02:Waarschijnlijk bij launch een zwaar uitgeklede () versie
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ben nu ook een stuk verder in hzd. Iemand tips hoe het beste vechten en craften. Ben geen persoon van sneaky speler meer rennen. Heb gevoel soms dat ik veel mis? Ik speel alleen in het weekend. Dus kan soms vergeten
Ben nu bij gedeelte waar je de grote mech moet verslaan waar ik daarvoor de electrische touw bow heb ontvangen
Ben nu bij gedeelte waar je de grote mech moet verslaan waar ik daarvoor de electrische touw bow heb ontvangen
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 29-04-2018 13:50 ]
In HZD ben ik verschrikkelijk slecht in boogschieten en touwen, ik hak er altijd op los met veel uitwijken - maar speel dan ook op eenvoudig omdat ik een zo-af-en-toe speler ben....
Ja en nee, de PS4 had geen HDR ondersteuning, toen die voorgesteld werd in 2013 is dat ook totaal niet vermeld dat ie dat wel zou kunnen. Iedereen riep ook dat het nep-HDR zou moeten zijn want PS4 heeft niet de juiste hardware erin en HDMI met HDR standaard was nog niet finalised, blabla, maar toch heeft Sony het voor elkaar gekregen.Katmi schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:31:
[...]
Punt is ook dat Sony dus wel mee helpt met de standaarden voor elkaar krijgen en dus als actief lid van die groep dan dus ruim van te voren wist wat er nodig was om bepaalde dingen te ondersteunen voordat de standaarden definitief waren en daar hebben ze dan fijn gebruik van gemaakt.
Geen idee of het dus ook met dit zo kan maar heeft er bij mij wel voor gezorgd dat ik zelf niet hard ga roepen dat als het er niet in zit dan ondersteunt ie het nie
Nou, ik heb ook altijd erg veel moeite weer in een game te komen als ik die lang niet meer heb gespeeld, zeker qua controls. ik heb Frozen Wilds nog niet gespeeld, omdat ik niet meer in de game zit. Dat is niet alleen een kwestie van de knoppen niet meer weten, maar ook van wat werkt wanneer en hoe. Ik weet nu dus de tactics voor alle beesten niet meer en zo. Dus is snap goed wat @giantgiantus bedoeld...bram1984 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:49:
[...]
Is toch niet zo heel ingewikkeld? Ammo gaat via het weapon wheel en consumables/traps via het menu. Dat heb je echt binnen een minuut uitgevogeld.
Maar ooit ga ik FW nog oppikken
Niet helemaal goede topic mischien, heb het hier helaas op het mega uitgebreide forum ook helaas niet kunnen vinden.
Mischien kan me iemand nader uitleggen waarom een PS3 ipv een PS4 wordt aangeraden om op somige Oled tv's waar dan toch een 3D blu-Ray in 2D kan worden weergegeven, met name voor een beeldvullend imax beeld op bijvoorbeeld een Philips 65OLED873. Hoezo niet gewoon hetzelfde resultaat met de PS4(Pro)?
Dat zou een gewone blu-Ray player die geschikt is voor 3D toch ook gewoon moeten kunnen ?
Of zie ik iets over het hoofd?
Mischien kan me iemand nader uitleggen waarom een PS3 ipv een PS4 wordt aangeraden om op somige Oled tv's waar dan toch een 3D blu-Ray in 2D kan worden weergegeven, met name voor een beeldvullend imax beeld op bijvoorbeeld een Philips 65OLED873. Hoezo niet gewoon hetzelfde resultaat met de PS4(Pro)?
Dat zou een gewone blu-Ray player die geschikt is voor 3D toch ook gewoon moeten kunnen ?
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 28% gewijzigd door dinandus op 29-04-2018 18:12 . Reden: extra informatie toegevoegd ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken