Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Zelfs na 3 keer lezen snap ik totaal niet wat je hier wil zeggen.dinandus schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:09:
Mischien kan me iemand nader uitleggen waarom een PS3 ipv een PS4 wordt aangeraden om op somige Oled tv's waar dan toch een 3D blu-Ray in 2D kan worden weergegeven, met name voor een beeldvullend imax beeld op bijvoorbeeld een Philips 65OLED873.
Hoedanook heb ik nog nooit gelezen of gehoord dat een PS3 aangeraden wordt boven een PS4 om 3D BR af te spelen op een niet-3D TV. Heb wel al gelezen dat DVD upscaling op PS3 beter zou zijn dan op PS4...
Zo speel ik tegenwoordig ook. Was een tijdje eigenwijs, maar als het dan irritant moeilijk wordt laat ik heel het spel liggen en pak ik een andere game van mijn enorme backlog. Vind het allemaal wel best met die kunstmatige moeilijkheidsgraad.SkyStreaker schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:20:
[...]
En daar is niks mee, ik speel _alle_ games op "tell me a story"-mode. Ik hoef geen uitdaging![]()
Mijn uitdaging vind ik al genoeg in multiplayer games als Rocket League, Assetto en een random shooter.
Ja altijd maar of het echt helpt daar kan ik je niet mee helpen, hij blaast toch wel.twowheeler schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:07:
Zijn er hier mensen die de PS4 iets verhogen dmv bijvoorbeeld flessen doppen? Het schijnt iets te helpen qua koeling. Ik heb hem nu op rubber dopjes staan, het lijkt alsof de fan iets minder vaak opschaalt en in ieder geval sneller afschaalt. Nu hoor ik vaak alleen nog het stationaire draaien, dat je ook bij Netflix hoort
Het gaat erom dat een 3D blu-ray op de oled alsnog in 2D wordt weergegeven.Twixie schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:28:
[...]
Zelfs na 3 keer lezen snap ik totaal niet wat je hier wil zeggen.
Hoedanook heb ik nog nooit gelezen of gehoord dat een PS3 aangeraden wordt boven een PS4 om 3D BR af te spelen op een niet-3D TV. Heb wel al gelezen dat DVD upscaling op PS3 beter zou zijn dan op PS4...
Normaliter is bij een niet 3D scherm totaal geen weergave meer mogelijk van een 3D disc. Oftewel is je 3D collectie dan opeens waardeloos geworden.
Dit wordt vaker in diverse testen bij de tv's die dit wel kunnen dan ook als zodanig aangeven.
En wat is nu je punt of je vraag?dinandus schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:05:
[...]
Het gaat erom dat een 3D blu-ray op de oled alsnog in 2D wordt weergegeven.
Normaliter is bij een niet 3D scherm totaal geen weergave meer mogelijk van een 3D disc. Oftewel is je 3D collectie dan opeens waardeloos geworden.
Dit wordt vaker in diverse testen bij de tv's die dit wel kunnen dan ook als zodanig aangeven.
Will je weten of je een ps3 of een ps4 moet kopen?
Voor ik überhaupt wat zou gaan kopen wil ik me inderdaad eerst wat meer in de betreffende materie c.q. mogelijkheden-onmogelijkheden oriënteren, daar is toch o.a. tweakers en de forums hier bedoeld?Anton.net schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:17:
[...]
En wat is nu je punt of je vraag?
Will je weten of je een ps3 of een ps4 moet kopen?
Wordt als zodanig o,á. in HDTV Magazin als zodanig vermeld bij de 65OLED test in het huidige actuele nummer 3.
Ik wacht sowieso met aanschaf van een of ander tot medio mei de langverwachte Cinera binnenkomt.
Kan ook 3D weergeven.
[ Voor 9% gewijzigd door dinandus op 29-04-2018 22:32 . Reden: extra informatie toegevoegd ]
Het zou misschien helpen als je de mysterieuze bronnen zou kunnen aangeven die de ps3 aanraden. Misschien dat we hier dan iets zinnigs over kunnen zeggendinandus schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:22:
[...]
Voor ik überhaupt wat zou gaan kopen wil ik me inderdaad eerst wat meer in de betreffende materie c.q. mogelijkheden-onmogelijkheden oriënteren, daar is toch o.a. tweakers en de forums hier bedoeld?
Ik wacht sowieso met aanschaf van een of ander tot medio mei de langverwachte Cinera binnenkomt.
Kan ook 3D weergeven.
Vooralsnog zie ik alleen maar mensen ergens naar proberen te gissen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik vind het maar helemaal niks...SE is in mijn ogen diep gezonken...zo ongelooflijk jammer.Nieuwevolger schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:31:
Square Enix gaat toch wel full GaaS met Final Fantasy 15, tomb raider en hun nieuwe avenger games.
Ze mogen zich weer bewijzen, tot die tijd zijn mn verwachtingen tot het nulpunt gedaald. FFXV was de druppel, wat een gedrocht, het had zoveel potentie.
Zo lyrisch als ik over de FFVII remake was, zo bang ben ik nu dat ze het echt totaal weer gaan verpesten. De geruchten over geklooi bij de ontwikkeling helpen ook niet mee en doen me aan FFXV denken.
Deel 12 was naar mijn mening, hun laatste goeie deel.
[ Voor 74% gewijzigd door Dxue op 29-04-2018 22:32 ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Lol, ik ben pas bij XIII ingestapt en heb me met zowel die als XIII-2 en XV meer dan prima vermaakt.streamnl schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:54:
Deel 12 was naar mijn mening, hun laatste goeie deel.
En nee, ik ga de oude delen niet meer spelen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Toch zou ik de remaster van X nog een kans geven als ik jou was.dvdkiwi schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:32:
[...]
Lol, ik ben pas bij XIII ingestapt en heb me met zowel die als XIII-2 en XV meer dan prima vermaakt.
en deel XIImaukoo schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:48:
[...]
Toch zou ik de remaster van X nog een kans geven als ik jou was.
Kan ik me ergens wel voorstellen, niet lullig bedoeld maar als je niet weet hoe het was kan je genoegen nemen met minder...dvdkiwi schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:32:
[...]
Lol, ik ben pas bij XIII ingestapt en heb me met zowel die als XIII-2 en XV meer dan prima vermaakt.
Het had echt het MGSV syndroom, een game die verre van af was opgevuld met niks zeggende inhoudsloze quests
En dan zoveel tijd later nog DLC verkopen om gaten in het verhaal enigsinds aan te vullen is veel en veel te laat, ik ga 1 niet opnieuw beginnen, 2 geen geld verder meer uitgeven aan iets dat compleet moest zijn bij launch. De hele ontwikkeling is een puinhoop geweest en bij de VII remake lijkt hetzelfde gedonder aan de gang, dan nog dat episode gebeuren, ze hebben Deus Ex ook eigenhandig de nek omgedraaid.. FFXIII (loop door gangetjes en druk x in battles, repeat repeat repeat repeat repeat repeat...repeat, ok boss battles waren wel oke gedaan en het einde had eindelijk een leuk open stukje, het verhaal kon alleen ook niet waziger en de karakters.....

XV was een vreemde ervaring, tot halverwege de game was ik echt lyrisch, het was geweldig, het leek alles te hebben, maar ineens bekroop me het gevoel van oh..oh ooh..meer dan dit gaat het niet zijn....en werd het ook niet. het had achteraf bij wijze van maar de inhoud van 1 disc van de oudere FF games
Als SE nou eens voorbeeld aan The Witcher 3 nam wat betreft de opzet en diepgang van quests en verhalen en dan dat in de over de top jrpg FF stijl...ooooeeeehhhhh..maar helaas one can only dream.
Sorry moest er even uit, is een gevoelige snaar
Ja als ik naar het PS4 hoofdmenu ga gaat hij behoorlijk blazen, richting max soms, was bij de aanschaf al. Geen idee of dat ineens stopt als ik de game afsluit, eens testenDxue schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:25:
hebben jullie ook dat de ps4 soms ineens erg hard gaat blazen als je vanuit de game naar het menu gaat? ik had dat gisteren en het stopte meteen toen ik horizon afsloot. heel apart, nog niet eerder gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 30-04-2018 00:01 ]
Is eerste keer dat ik hoor dat 3D blurays niet backward compatibel zouden zijn met 2D displays. Morgen eens checken want heb ook paar 3D blurays en die kan ik volgens mij gewoon op mijn nieuwe niet-3D TV afspelen via mijn PS4 Pro.dinandus schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:05:
[...]
Wat ze hierboven ook zeggen... Geef de oudere delen toch een kans.dvdkiwi schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:32:
[...]
Ik heb een tijdje terug deel xii opnieuw gespeeld (de geüpdate versie) en heb me weer kostelijk vermaakt.
Jup.. Vooral bij God of War is het heel erg maar ook bij andere games die ik de laatste tijd gespeeld heb lijkt het wel stofzuiger in (hoofd) menu's en bij het bekijken van maps. Ik heb hem twee weken geleden opengemaakt om te kijken of er veel stof in de console aanwezig was maar dat was niet het geval. Ik maakte me er in het begin wel druk over maar nu ben ik het wel gewendDxue schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:25:
hebben jullie ook dat de ps4 soms ineens erg hard gaat blazen als je vanuit de game naar het menu gaat? ik had dat gisteren en het stopte meteen toen ik horizon afsloot. heel apart, nog niet eerder gehad.
@Joetje079 Dat heb ik ook, maar ooit vertelde iemand mij in dit forum dat vaak bij menu's de framerate los gelaten word en er dat de PS4 niet zo goed raad mee weet. En dan gaat ie blazen.
[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 30-04-2018 08:53 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation Plus Card
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Sony PlayStation Store tegoed
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Wat is hiervoor trouwens de verklaring? Je zou zeggen dat menu's en mappen juist vrij statisch zijn en weinig intensief voor de GPU/CPU moeten zijn.Joetje079 schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:58:
[...]
Jup.. Vooral bij God of War is het heel erg maar ook bij andere games die ik de laatste tijd gespeeld heb lijkt het wel stofzuiger in (hoofd) menu's en bij het bekijken van maps. Ik heb hem twee weken geleden opengemaakt om te kijken of er veel stof in de console aanwezig was maar dat was niet het geval. Ik maakte me er in het begin wel druk over maar nu ben ik het wel gewend
Is de framerate misschien unlocked?bram1984 schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:57:
[...]
Wat is hiervoor trouwens de verklaring? Je zou zeggen dat menu's en mappen juist vrij statisch zijn en weinig intensief voor de GPU/CPU moeten zijn.
Ben ik dan erg benieuwd naar, gisteravond zelf nog geprobeer, maar op mijn combi bestaande uit de PS4pro en een 65OLED873 lukt met het niet met o.á. Ninja Turtles Teenage Mutant en de Boxtrols.Twixie schreef op maandag 30 april 2018 @ 01:19:
[...]
Is eerste keer dat ik hoor dat 3D blurays niet backward compatibel zouden zijn met 2D displays. Morgen eens checken want heb ook paar 3D blurays en die kan ik volgens mij gewoon op mijn nieuwe niet-3D TV afspelen via mijn PS4 Pro.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
In de performance mode op GoW (en die van HZD als het goed is ook), is de framerate ook unlocked tijdens het spelen.
Maar als dat de oorzaak is, dan vraag ik me überhaupt af wat daar het nut van is. Ik kan me niet echt druk maken om hoe vloeiend de kaart scrolt.
Ik heb HZD vorig jaar gespeeld en halverwege ergens kwam FW uit, die heb ik er dan ook direct achteraan gespeeld. Ik ben ook een af en toe gamer, maar speel wel alles op moeilijkste niveau, heb ik geen problemen mee. Maar ik kan wel vertellen dat FW echt een stuk moeilijker is. De tegenstanders zijn sterker en sneller. Als je een tijd niet gespeeld hebt gewoon even in het oude gebied de bekende robots aanpakken om weer in te komen lijkt mij verstandig. Ik heb tussendoor ook die eerste hunting ground veel gespeeld omdat ik constant Blaze nodig had, en daar lopen veel van die grazers rond (gaat echt hard met Blaze in FW).-SaveMe- schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:52:
[...]
Nou, ik heb ook altijd erg veel moeite weer in een game te komen als ik die lang niet meer heb gespeeld, zeker qua controls. ik heb Frozen Wilds nog niet gespeeld, omdat ik niet meer in de game zit. Dat is niet alleen een kwestie van de knoppen niet meer weten, maar ook van wat werkt wanneer en hoe. Ik weet nu dus de tactics voor alle beesten niet meer en zo. Dus is snap goed wat @giantgiantus bedoeld...
Maar ooit ga ik FW nog oppikken
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Haha ja ik speel het ook heel veel laatste tijd! Eventjes online gedaan, ook vet, en nu weer door met de solo campaign. Heb nu bijna blauw uitgespeeld, silver lukt t nog wel naar paar pogingen maar goud wordt me te lastig denk. Heb je een invite gestuurd (username begint met Henny).Twixie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:01:
Haha, wat is Trackmania Turbo verslavend. Doet me terugdenken aan de oude Gran Turismo games waar het ook uren zwoegen en oefenen was om op alle proeven Gold te halen (in GTSport haal je Gold met de vingers in de neus).
Als er nog racers zijn die tijden willen vergelijken, mogen die me altijd een invite sturen: ViperHD. Heb nu Tweaker rat075 al en die heeft toch al een pak serieus scherpe tijden neergezet (wel zonde dat zijn trophies al een tijdje private zijn).
Top spel inderdaad! Na iedere eerste run denk ik steeds, hoe ga ik dit in vredesnaam weer fixen. Paar runs later valt het kwartje en kun je met goud op zak weer een baan verder. Net aan Blauw begonnen (username LowmanTD voor wie wil). Vraagt wel om doorzettingsvermogen. Zuurste momenten zijn de 3 lap recordtijden die eindigen in een frontale botsing op de finishpaalSemperFidelis schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:52:
[...]
Haha ja ik speel het ook heel veel laatste tijd! Eventjes online gedaan, ook vet, en nu weer door met de solo campaign. Heb nu bijna blauw uitgespeeld, silver lukt t nog wel naar paar pogingen maar goud wordt me te lastig denk. Heb je een invite gestuurd (username begint met Henny).
PSN ID = LowmanTD
Paar week geleden zag ik hem voor 380 in pricewatch.
Komen er misschien over week nog aanbiedingen ivm wk?
een playstation in de aanbiending ivm een wk heb ik nog nooit gezien, is voor sony ook totaal niet interessant.G.Scholtens schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:09:
valt mij op dat ps4 pro bijna overal is uitverkocht en de prijzen zijn aardig gestegen inmiddels.
als ze al in de aanbieding zijn dan zal dat rond de E3 zijn (week van 11 Juni)
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Wat is de connectie met het WK en de PS4?G.Scholtens schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:09:
valt mij op dat ps4 pro bijna overal is uitverkocht en de prijzen zijn aardig gestegen inmiddels.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er zijn geen pro's omdat Sony er bijna geen heeft verscheept in April wegens het einde van het financiele jaar, vanaf Mei zouden ze weer beginnen.G.Scholtens schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:09:
Witte ps4 slims zijn er trouwens ook zo goed als niet.
WK aanbiedingen klinkt niet logisch, zoals aangehaald heb je meer kans tijdens E3, een slim voor 199 en een pro voor 350 waarschijnlijk.
Ik wil vooral eens gameplay zien...Nieuwevolger schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:01:
Niemand hier blij dat we woensdag een nieuwe red dead redemption 2 trailer krijgen?
Zou liever een aankondiging zien dat ze melden dat er geen lootbox en microtransacties bullshit in zit.Nieuwevolger schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:01:
Niemand hier blij dat we woensdag een nieuwe red dead redemption 2 trailer krijgen?
En dat ze bijna volledig ingezet hebben op singleplayer met een simpele multiplayer erbij.
Maar helaas gaan we gewoon wat scenes zien( geen echte gameplay zoals meestal) en dan zodra de game er is volledig inzetten op rdr online..
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet echt enthousiast word van rdr2. Ondanks dat rdr een van mijn favoriete games eas last gen.
Gta 5 heeft echt mijn hype voor rockstar games verlaagd naar nagenoeg 0,0...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Vraag me af of Sony van plan is om dit jaar met scherpe prijs acties gaat komen, als je ziet dat Sony voorspelt om “maar” 16 miljoen stukt te verschepen dit financiele jaar. Want aan de content gaat het dit jaar niet liggen.
Je wilt een focus op singleplayer maar vond GTA5 blijkbaar helemaal niets. Ik heb me ontzettend vermaakt met de SP van GTA5. Echt een hele leuke game met een toffe wereld, karakters en missies. Begrijp dan niet echt goed wat je van een Rockstar SP verwacht?v8power67 schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:29:
[...]
Zou liever een aankondiging zien dat ze melden dat er geen lootbox en microtransacties bullshit in zit.
En dat ze bijna volledig ingezet hebben op singleplayer met een simpele multiplayer erbij.
Maar helaas gaan we gewoon wat scenes zien( geen echte gameplay zoals meestal) en dan zodra de game er is volledig inzetten op rdr online..
Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet echt enthousiast word van rdr2. Ondanks dat rdr een van mijn favoriete games eas last gen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
hij zegt niet dat hij gta5 niks vond, hij zegt dat door al dat gelul met gta online en geen enkele sp dlc hij zijn verwachtingen heeft bijgesteld voor toekomstige rockstar gamesuchiha tijntje schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:38:
[...]
Je wilt een focus op singleplayer maar vond GTA5 blijkbaar helemaal niets. Ik heb me ontzettend vermaakt met de SP van GTA5. Echt een hele leuke game met een toffe wereld, karakters en missies. Begrijp dan niet echt goed wat je van een Rockstar SP verwacht?
net als ik overigens heb gedaan ondanks dat ik me goed heb vermaakt met gta online.
Ik heb lang van gta5 genoten en heb de online nooit aangeraakt. Waarom zou dat zo’n dealbreaker zijn?v8power67 schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:29:
[...]
Zou liever een aankondiging zien dat ze melden dat er geen lootbox en microtransacties bullshit in zit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik miste echt een vorm van uitbreiding zoals gta 4 wel kreeg. Plus ik vond rdr stukken leuker qua singleplayer dan gta5. Plus het ziekelijke succes van gta online wat dus meteen duidelijk maakt wat hun toekomst eruit gaat zien.uchiha tijntje schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:38:
[...]
Je wilt een focus op singleplayer maar vond GTA5 blijkbaar helemaal niets. Ik heb me ontzettend vermaakt met de SP van GTA5. Echt een hele leuke game met een toffe wereld, karakters en missies. Begrijp dan niet echt goed wat je van een Rockstar SP verwacht?
Omdat het voor gta5 nog een test was en een succes gebleken. Nu gaan ze natuurlijk all out. Niet zo raar als je ziet wat die micro transactie onzin aan geld binnenharkt.YakuzA schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:41:
[...]
Ik heb lang van gta5 genoten en heb de online nooit aangeraakt. Waarom zou dat zo’n dealbreaker zijn?
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik heb GTA(5) nooit heel boeiend gevonden, maar ik schat zo in omdat er na de maingame nooit meer focus op de singleplayer is geweest in de vorm van bijvoorbeeld story DLC?YakuzA schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:41:
[...]
Ik heb lang van gta5 genoten en heb de online nooit aangeraakt. Waarom zou dat zo’n dealbreaker zijn?
Weet je, dit heb ik dus helemaal niet bij 12. Ik heb hem gehad, probeerde het ook te spelen maar had na een uur of 30 echt zoiets van: "gadver", beetje het gevoel wat ik had bij FFX-2. Ik heb echter 7, 8, 9, 10, 13-1 met plezier gespeeld. 13-2/3 zitten nog in de backlog.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Vindt het daarnaast altijd typisch dat de wereld te klein is als een game dlc aankondigd bij veel mensen, maar als rockstar geen dlc aankondigd is de wereld ook weer te klein.
Meteen weer het gezeur dat een game niet af zou zijn, maar bij rockstar is het omgekeerd?
SP was ook goed. Ze hebben alleen de kluit wel belazerd met de beloofde SP dlcNieuwevolger schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:49:
Ik vond de sp van gta 5 juist heel goed, daar doet de mp geen verandering aan bij mij. Interresante karakters en de heist missies waren ijzersterk. Game voelde voor mij al als een next gen titel aan op de ps3. Heb er gewoon vertrouwen in dat de sp van rdr2 gewoon een toppertje wordt.
rockstar heeft nooit een sp dlc beloofd, alleen gezegd dat die optie er was.418O2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:54:
[...]
SP was ook goed. Ze hebben alleen de kluit wel belazerd met de beloofde SP dlc
Kwam er wel laats achter dat cdpr nog voordat the witcher 3 uitkwam zowel fps als tps gaat worden. Wat dan wel weer een verrassing was voor mij.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Was een maand of wat terug toch al bekend dat CDPR op de E3 zou zijn? Of vergis ik mij?-SaveMe- schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:01:
Wooooooohooooo! Kan bijna niet meer missen! CD project Red heeft aangekondigd op de komende E3 een RPG te onthullen! Dat moet dan wel Cyberpunk 2077 zijn. Make my Day! Year! Decade! Century!![]()
![]()
}:O
Mag overhand wel tijd worden dat ze een keer iets laten zien trouwens. Ben wel benieuwd. De setting vind ik interessant.
https://www.reddit.com/r/...ps4_stock_shortage_in_uk/ 2de reply op het topic...Nieuwevolger schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:29:
@Katmi wat je nu zegt is totaal geen bewijs van. Daarnaar eindigde het financiele jaar op 31 maart en dus niet in April.
Vraag me af of Sony van plan is om dit jaar met scherpe prijs acties gaat komen, als je ziet dat Sony voorspelt om “maar” 16 miljoen stukt te verschepen dit financiele jaar. Want aan de content gaat het dit jaar niet liggen.
Blijft natuurlijk een verhaal van '' medewerker van shop A vertelde me verhaal B '' maar het verklaard wel goed waarom er bij de grote online retailers van de Benelux bijna geen Pro stock was in April.
Trouwens als je er in Maart geen fabriceert kan je er in April ook geen op de boot zetten.
Verder zijn er wel nog Pro's te vinden als je zoekt, zowat elke MM in Belgie heeft er een paar in de winkels zelf ( maar niet op webshop ) enkel de bekende kanalen zoals Coolblue etc zitten helemaal zonder, idem met de witte ps4 slim.
[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 30-04-2018 20:13 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Oh ja vergeten die heb je ook nog. Goed mogelijk ja dat ze een graantje mee willen pikken met het WK dan. Maar de aanbieding zal ws alleen interessant zijn als je FIFA wil hebben vermoed ik.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Zou slimme actie zijn. Plus gaat het aandeel pro's flink stijgen dus hopelijk de support ervan ook.
En ja dan in 2020 met een monster ps5 komen en weer verder gaan waar ze deze gen gestart zijn.
Plus ze hebben dan een mooi aanbod, een ps4 pro 4cbk console met een mega groot games aanbod. En een echte 4k ( en hopelijk 60fps) console. De een voor een lage prijs en de andere voor een premium console prijs.( 4-500 euro).
[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 30-04-2018 21:20 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ben benieuwd of die andere realms unlocked worden met de volgende game of dat dat toch dlc wordt (volgensmij wordt het een nieuwe game). Het verhaal moet echt verder ik heb geen zin om er nog een paar jaar op te wachten, maar het is waarschijnlijk niet anders.
Bewaar je die comedy wel voor vrijdag in het motortopic?
De pro is een niche console voor 4k bezitters, net zoals de One X dat is, Sony heeft er veel meer baat bij om af en toe de slim te droppen tot 199 tijdens bepaalde holidays/events en er een hoop te verkopen dan uit te faseren en enkel de Pro aan te bieden voor 300 euro.
Trouwens als je ziet hoeveel watt de Pro trekt tov de Slim zie ik ook niet echt in hoe er een Pro slim kan komen, al helemaal niet gezien hoe warm en luid een Pro kan zijn in sommige games, dan zou hun huidige APU die size al richting 10nm ofzo moeten en het verbruik omlaag + betere koeling in een kleinere console, denk niet dat ze dat gaan doen met 7nm wat er volgend jaar al aankomt + de nieuwe Zen2 based APU's.
Het aandeel van Pro consoles ''moet'' niet perse omhoog en de huidige pro support in games is veruit wat je gaat krijgen tot ps5 er is, Sony haalt veel meer winst uit software en ps+ etc dan uit een groter aandeel van Pro consoles tov slims.
Neen.Ari Gold schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:37:
[...]
Bewaar je die comedy wel voor vrijdag in het motortopic?
Ik verwacht niet dat er nu nog een nieuwe ps4 aan gaat komen. Kostentechnisch totaal niet interessant meer.Vrijdag schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:33:
Als er eind dit jaar een Pro Slim oid komt dan denk ik dat ik die wel ga aanschaffen. Mijn PS4 is van min of meer de launch en als meer spellen zoals GoW beter gebruik gaan maken van de kracht/mogelijkheden van de Pro dan vind ik dat het geld wel waard. Mits niet idioot duur€300,- is wel een mooie prijs.
Buiten dat, ik heb mijn Pro gekocht voor €280 nieuw, gewoon slim shoppen.
Wat betreft opstijgende Pro's, de mijne is fluisterstil, ook onder full load. Staat bovenop een kast in de vrije lucht.
Denk dat veel mensen het ding of in een kast hebben staan of weinig ventilatie hebben. Dan wil dat wel ja. Én er zijn 2 varianten van de Pro, een met een luidruchtige fan en 1 met een stillere.
Heb ook een slim gehad, maar die werd ook loeiheet en begon flink te blazen onder load.
Met het dikgedrukte ben ik het niet eens, ook op 1080p heb je profijt van de PS4 Pro / Xbox One X.Katmi schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:44:
De Pro is officieel buiten black Friday sales of dergelijke nog nooit in prijs gedropt sinds release dus zou me vreemd lijken dat die nu stilaan wel gaat droppen en blijven droppen, laat staan dat de slim zou verdwijnen.
De pro is een niche console voor 4k bezitters, net zoals de One X dat is, Sony heeft er veel meer baat bij om af en toe de slim te droppen tot 199 tijdens bepaalde holidays/events en er een hoop te verkopen dan uit te faseren en enkel de Pro aan te bieden voor 300 euro.
Trouwens als je ziet hoeveel watt de Pro trekt tov de Slim zie ik ook niet echt in hoe er een Pro slim kan komen, al helemaal niet gezien hoe warm en luid een Pro kan zijn in sommige games, dan zou hun huidige APU die size al richting 10nm ofzo moeten en het verbruik omlaag + betere koeling in een kleinere console, denk niet dat ze dat gaan doen met 7nm wat er volgend jaar al aankomt + de nieuwe Zen2 based APU's.
Het aandeel van Pro consoles ''moet'' niet perse omhoog en de huidige pro support in games is veruit wat je gaat krijgen tot ps5 er is, Sony haalt veel meer winst uit software en ps+ etc dan uit een groter aandeel van Pro consoles tov slims.
Voor nu vind ik de overstap naar 4k het nog niet waard, mijn 1080p tv doet het nog prima, over een jaar of 3 misschien eerder niet.
Heb de boel aangesloten gehad op 4k Sony 9005 serie, maar het voordeel wat er te halen is, dat is de €1500 nu niet waard.. Misschien straks als de PS5 er is
Dat hebben ze gedaan, klopt, maar het ding had (in mijn ogen), niet de kwaliteit die de ps3 (slim) had. Mijn god wat was dat voor een plastic wanstaltig ding met 12 gb intern.Nieuwevolger schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:40:
Sony heeft de ps3 ook nog een ultra slim model gegeven een jaar voordat de ps4 uit kwam. En een ps4 super slim en ps4 pro slim samen hebben een veel beter verkoop potentie dan de ps3 super slim toen.
En als ze echt een PS4 Pro Slim willen maken, dan moeten ze flink aan de bak ivm koeling, aangezien dat nu al bij veel mensen een doorn in het oog is. Nee, dat zie ik niet gebeuren.
Doe maar een mooie PS5 met standaard 4k op 60 fps én echt dikke specs, met backwards compatible PS4 games, dan zijn veel mensen blij denk ik
Ik vind het bitter weinig profijt tbh, op reddit lees je altijd verhalen als veel snellere loading en veel betere fps en de oh zo geroemde supersampling wanneer iemand vraagt of die een slim of pro zou kopen.Segafreak83 schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:37:
[...]
Met het dikgedrukte ben ik het niet eens, ook op 1080p heb je profijt van de PS4 Pro / Xbox One X.
Dat laatste ( supersampling ) heb ik gehad op mijn One X en ik moet zeggen dat het nauwelijks merkbaar was vergeleken met een pc game wat native in 1080p liep op mijn 1080p monitor, in ieder geval toch niet in de mate dat ik speciaal voor supersampling een duurdere console zou kopen.
veel betere fps is ook maar hoe je het bekijkt, geef mij bv maar een steady locked 30 fps ipv 40-45 uncapped met frame pacing issues.
En als je dan naar locked games kijkt heb je vaak dezelfde kleine dips op beide console, tot 27-28fps en dan weer 30, laatste voorbeeld daarvan is bv de Detroit Demo.
Loading is ook maar hoe je het bekijkt, Sata 3 in de PS4 is niet full speed sata 3 zoals bv in een PC en hang je een external USB 3.0 HDD op een slim dan loop je bijna gelijk met de internal HDD in de Pro.
Ik lig in ieder geval niet wakker van die 5 seconden.
Dat gezegd zijnde zijn het idd allemaal kleine voordelen, maar of die voordelen 100 euro waard zijn moet iemand zelf beslissen, voor mij op een 1080p monitor niet, en zeker niet omdat ik voornamelijk het ding voor exclusives gebruik en die runnen bijna 1:1 tussen de slim en pro op 1080p qua fps en gfx kwaliteit ( voorbeelden zijn bv HZD, Uncharted, en als laatste nieuwe GoW )
Maar als dat voor iemand anders wel voordelen zijn mogen ze gerust een Pro kopen voor 100 meer
Maar voor mij is het niet de uber leet super machine die ze je op het PS4 Reddit deel willen laten geloven, als je die mensen moet geloven is een standaard ps4 een piece of shit van 4 generaties terug, toch leuk zo reddit communities
Ik denk toch echt dat je hier de boel in het ootje zit te nemen. Juist GOW en HZD hebben keuzes in de performance mode of eyecandy.Katmi schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:24:
[...]
Ik vind het bitter weinig profijt tbh, op reddit lees je altijd verhalen als veel snellere loading en veel betere fps en de oh zo geroemde supersampling wanneer iemand vraagt of die een slim of pro zou kopen.
Dat laatste ( supersampling ) heb ik gehad op mijn One X en ik moet zeggen dat het nauwelijks merkbaar was vergeleken met een pc game wat native in 1080p liep op mijn 1080p monitor, in ieder geval toch niet in de mate dat ik speciaal voor supersampling een duurdere console zou kopen.
veel betere fps is ook maar hoe je het bekijkt, geef mij bv maar een steady locked 30 fps ipv 40-45 uncapped met frame pacing issues.
En als je dan naar locked games kijkt heb je vaak dezelfde kleine dips op beide console, tot 27-28fps en dan weer 30, laatste voorbeeld daarvan is bv de Detroit Demo.
Loading is ook maar hoe je het bekijkt, Sata 3 in de PS4 is niet full speed sata 3 zoals bv in een PC en hang je een external USB 3.0 HDD op een slim dan loop je bijna gelijk met de internal HDD in de Pro.
Ik lig in ieder geval niet wakker van die 5 seconden.
Dat gezegd zijnde zijn het idd allemaal kleine voordelen, maar of die voordelen 100 euro waard zijn moet iemand zelf beslissen, voor mij op een 1080p monitor niet, en zeker niet omdat ik voornamelijk het ding voor exclusives gebruik en die runnen bijna 1:1 tussen de slim en pro op 1080p qua fps en gfx kwaliteit ( voorbeelden zijn bv HZD, Uncharted, en als laatste nieuwe GoW )
Maar als dat voor iemand anders wel voordelen zijn mogen ze gerust een Pro kopen voor 100 meer![]()
Maar voor mij is het niet de uber leet super machine die ze je op het PS4 Reddit deel willen laten geloven, als je die mensen moet geloven is een standaard ps4 een piece of shit van 4 generaties terug, toch leuk zo reddit communities
De Slim hapert als een gek bij sommige stukken (Raid met name) in Destiny 2, de pro veel minder.
Dat de Pro juist beter de 30 fps vast kan houden dan de gewone ps4 of slim, vind ik alleen maar een voordeel. Het gaat mij juist wel om net dat beetje sneller of strakker beeld
En dat ik hem voor een leuke prijs kon krijgen hielp ook mee met de keuze
De vraag is dan inderdaad of het een echte verbetering gaat worden, of een late goedkope versie (zoals de PS3 super slim dat was).
@twowheeler De CUH12 is redelijk stil, veel stiller dan de originele ps4 en de ps4 pro. De slim is echter nog stiller. De omschrijving die je maakt over je geluid, lijkt me volkomen normaal. Een CUH12 is ondertussen ook al iets ouder, dan verslijt dat sowieso een beetje. Het is en blijft een computer met fan, dan brengt altijd een vorm van geluid met zich mee...
[ Voor 42% gewijzigd door Anton.net op 01-05-2018 00:02 ]
Ze doen er inmiddels niet meer geheimzinnig over en geven het nu toe. En ook dat het een RPG is (dus geen Gwent ofzo) ...bram1984 schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:13:
[...]
Was een maand of wat terug toch al bekend dat CDPR op de E3 zou zijn? Of vergis ik mij?
Mag overhand wel tijd worden dat ze een keer iets laten zien trouwens. Ben wel benieuwd. De setting vind ik interessant.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ja en wat ben je met performance keuzes als je maar 40-50 fps krijgt met frame pace issues, ik ken bijna niemand rondom mij wat GoW in performance mode heeft gespeeld.Segafreak83 schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:42:
[...]
Ik denk toch echt dat je hier de boel in het ootje zit te nemen. Juist GOW en HZD hebben keuzes in de performance mode of eyecandy.
De Slim hapert als een gek bij sommige stukken (Raid met name) in Destiny 2, de pro veel minder.
Dat de Pro juist beter de 30 fps vast kan houden dan de gewone ps4 of slim, vind ik alleen maar een voordeel. Het gaat mij juist wel om net dat beetje sneller of strakker beeld.
En dat ik hem voor een leuke prijs kon krijgen hielp ook mee met de keuze.
Ga je spreken over andere games dan doet performance mode zelfs niet eens dat, in HZD bv blijf je op een locked 30 fps ongeacht de modus, enige wat verdwijnt zijn de heel rare 2-3 fps drops die je zelden tegenkwam.
Destiny 2 kan ik niet over meespreken , dat crapfest heb ik gelukkig nooit gespeeld maar in Horizon of Uncharted of GoW bv heb je niet meer drops op de slim dan op de Pro en alle games hebben mij een satisfactory experience gegeven op de Slim zonder eigenlijk 1 grote klacht over graphics of performance ( als je me niet gelooft kan je ook digital foundry comparisons bekijken over die games tussen de slim en pro )
Trouwens ik denk dat ik weet over wat je praat als je zegt dat je een Pro hebt gehad voor 280 euro, was eens een actie op Amazon een tijd terug maar helaas is dat geen realistische prijs of geen bewijs van ''slim shoppen'' want die prijs heb ik sindsdien ook nooit meer terug gezien en zelfs nooit bij andere Benelux retailers gezien, dus hopen dat die 1 van deze dagen terug komt is hetzelfde als hopen dat ik deze week euromillions win, en anders is het toch lekker +-380 euro schuiven voor 1ntje.
Alsjeblieft, jij hebt dus klaarblijkelijk geen Pro gehad en zit hier dmv DF je eigen keuze goed te praten, omdat het niet veel uitmaakt.Katmi schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:18:
[...]
Ja en wat ben je met performance keuzes als je maar 40-50 fps krijgt met frame pace issues, ik ken bijna niemand rondom mij wat GoW in performance mode heeft gespeeld.
Ga je spreken over andere games dan doet performance mode zelfs niet eens dat, in HZD bv blijf je op een locked 30 fps ongeacht de modus, enige wat verdwijnt zijn de heel rare 2-3 fps drops die je zelden tegenkwam.
Destiny 2 kan ik niet over meespreken , dat crapfest heb ik gelukkig nooit gespeeld maar in Horizon of Uncharted of GoW bv heb je niet meer drops op de slim dan op de Pro en alle games hebben mij een satisfactory experience gegeven op de Slim zonder eigenlijk 1 grote klacht over graphics of performance ( als je me niet gelooft kan je ook digital foundry comparisons bekijken over die games tussen de slim en pro )
Trouwens ik denk dat ik weet over wat je praat als je zegt dat je een Pro hebt gehad voor 280 euro, was eens een actie op Amazon een tijd terug maar helaas is dat geen realistische prijs of geen bewijs van ''slim shoppen'' want die prijs heb ik sindsdien ook nooit meer terug gezien en zelfs nooit bij andere Benelux retailers gezien, dus hopen dat die 1 van deze dagen terug komt is hetzelfde als hopen dat ik deze week euromillions win, en anders is het toch lekker +-380 euro schuiven voor 1ntje.
Probeer het nu maar niet in te vullen voor mij, was niet via Amazon, maar via een andere legale weg (en al meer dan een jaar geleden)
Jij bent blij met je Slim, ik met de Pro, klaar uit.
Het was denk ik toch al heel lang duidelijk dat Cyberpunk een RPG zou zijn en geen kaartspel-SaveMe- schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:12:
[...]
Ze doen er inmiddels niet meer geheimzinnig over en geven het nu toe. En ook dat het een RPG is (dus geen Gwent ofzo) ...

@Katmi Ja, de Pro heeft snellere laadtijden en een vlottere interface. Ja, de performance mode boost de framerate van GoW zichtbaar omhoog.
Ga alsjeblieft geen leugens vertellen omdat je er zelf geen verstand van hebt.
[ Voor 24% gewijzigd door Anton.net op 01-05-2018 09:41 ]
Ben wel heel benieuwd naar Cyberpunk, of deze studio mij nu wel gaat overtuigen na die vorige miskleun.. Nee geintje natuurlijk, heb The Witcher 3 x geprobeerd en zie de enorme kwaliteiten die het bezit absoluut, maar het is gewoon op meerdere vlakken nooit mijn game geworden. Helaas.
Bij Cyberpunk vind ik de setting al toffer, dus dat scheelt een hoop. Maar ik hoop op meer veranderingen tov The Witcher 3.
Same here, speelt heerlijk en is zelfs in patche(s) nog verder geoptimaliseerd. Zelfs als 4K/ Oled bezitter kies ik voor performance mode.Nieuwevolger schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:42:
@Katmi hele gekke uitspraken, performance mode van gow loopt juist heel soepel bij mij hier. Niks over te klagen.
https://www.psx-sense.nl/...ystation-4-monitoren-uit/
Zelf wil ik ooit nog eens een deftige UHD oplossing maar voorlopig andere prioriteiten.
Gisteravond Blue series uitgespeeld op Silver!lowman83 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:57:
[...]
Top spel inderdaad! Na iedere eerste run denk ik steeds, hoe ga ik dit in vredesnaam weer fixen. Paar runs later valt het kwartje en kun je met goud op zak weer een baan verder. Net aan Blauw begonnen (username LowmanTD voor wie wil). Vraagt wel om doorzettingsvermogen. Zuurste momenten zijn de 3 lap recordtijden die eindigen in een frontale botsing op de finishpaalResetknop en verder..
Nu aan Red begonnen, maar man wat pittig. Black ga ik iig niet aanbeginnen haha.
Nu ook weer niet overdrijven he. Om te beginnen was de Ultra Slim niet beperkt tot 12GB. Je had een versie met intern flash geheugen en een versie met een HDD. Ik denk zelfs dat dat bij de Slim ook al het geval was.Segafreak83 schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:48:
[...]
Dat hebben ze gedaan, klopt, maar het ding had (in mijn ogen), niet de kwaliteit die de ps3 (slim) had. Mijn god wat was dat voor een plastic wanstaltig ding met 12 gb intern.
Toen mijn Day 1 phat PS3 dood ging, heb ik gewoon een Ultra Slim 500GB gekocht en was daar helemaal niet ongelukkig over. Om te beginnen was het ding gewoon een pak compacter, koeler en stiller. Enige echte minpunt was die disc tray. Design vond ik gewoon ok, ondanks duidelijk plastic, maar toegegeven, het hoekje waar mijn apparaten staan is nogal donker.
Sowieso, denk ik niet dat er nog een PS4 komt met nog beter specs, het zal gewoon nog een volgende iteratie zijn van goedkopere hardware en materialen aan een nog lagere prijs net zoals bij de Ultra Slim.
Moet zeggen. Die supersampeling zie ik wel verschil. Maat van me met dezelfde 1080p met en OG ps4 naast elkaar was toch wel duidelijk verschil hoor. Mij vallen dat soort dingen altijd extreem op (heel vervelend voor mij). Bij Gran Turismo zag ik veel meer detail op de ps4 pro en zag het er cleaner uit.Katmi schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:24:
[...]
Ik vind het bitter weinig profijt tbh, op reddit lees je altijd verhalen als veel snellere loading en veel betere fps en de oh zo geroemde supersampling wanneer iemand vraagt of die een slim of pro zou kopen.
Dat laatste ( supersampling ) heb ik gehad op mijn One X en ik moet zeggen dat het nauwelijks merkbaar was vergeleken met een pc game wat native in 1080p liep op mijn 1080p monitor, in ieder geval toch niet in de mate dat ik speciaal voor supersampling een duurdere console zou
Maar als dat voor iemand anders wel voordelen
Ps. Denk wel dat de supersampling beter te zien zal zijn op een grotere tv dan op een kleinere. Ik speel op een gemiddelde 50inch tv. Maar nu zit ik bij Mn schoonouders en hebben 40inch dat scheelt ook al in beleving en oogt alles al sneller cleaner.
[ Voor 11% gewijzigd door Kuhr89 op 01-05-2018 11:03 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ja hehe, natuurlijk! Maar ze hebben nu getwittert dat ze info over een RPG van hun gaan showen op E3. En ze hebben natuurlijk maar 1 RPG in ontwikkeling, dus dat moet Cyberpunk zijn!Anton.net schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:37:
[...]
Het was denk ik toch al heel lang duidelijk dat Cyberpunk een RPG zou zijn en geen kaartspel
/duh, Cyberpunk is mijn most wanted rpg ever, ik zou niet weten dat het een rpg is

Update: zo te zien is King Odball ook voor PS4 beschikbaar als je de PS Vita hebt 'gekocht' (cross-buy).

[ Voor 35% gewijzigd door Tweakmans op 01-05-2018 14:23 ]
Really? Mja, daar kan ik alleen maar blij van worden. 2 CDPR Rpg's in het vooruitzicht. Stiekum denk ik dan ook dat dat betekent dat Cyberpunk zo goed als af isNieuwevolger schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:58:
@-SaveMe- schijnt dat ze 2 rpg’s in ontwikkeling hebben, die ze voor 2022 beide willen uitbrengen, waaronder cyberpunk 2077 dus.
Laat mij nou ff dromenNieuwevolger schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:05:
Dat laatste wil ik niet meteen zeggen haha.
Ik speel nu al ruim een week elke dag GoW. Af en toe kijk ik naar het verschil tussen visual en performance modus. Visueel zie ik geen enkel verschil (speel op 1080p). Maar performance wise...dag en nacht. Ik game regelmatig op de PC en ben gewoon gewend aan 60FPS.Katmi schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:18:
[...]
Ja en wat ben je met performance keuzes als je maar 40-50 fps krijgt met frame pace issues, ik ken bijna niemand rondom mij wat GoW in performance mode heeft gespeeld.
Maar dat hele frame pacing gezeik wat elke keer opduikt als argument om geen unlocked framerate te gebruiken is larie. Op de PC is men al jaar en dag gewend dat de framerate schommelt tussen de 35 en 55 fps in games. Maar op de console is het opeens een probleem? Denk dat 70% waarschijnlijk niet eens begrijpt wat ze bedoelen als ze het over frame pacing hebben. 30FPS vind ik verschrikkelijk. Heb FC4 ivm co-op op de ps4 gekocht en nog niet uitgespeeld. Maar FC5 speel ik op de PC. En ik kan (bijna) niet meer terug naar FC4 vanwege de 30fps...
Bij GoW maakt de performance modus voor mij zoveel goed. Heerlijk als je de camera pant en het gaat niet met stotteringen maar gewoon vloeiend. Juist dit soort games maken voor mij de aanschaf van de Pro waard. Eerlijk gezegd, zijn dat er gewoon niet zo veel die het waard zijn als je geen 4K scherm hebt. Maar goed, in dit geval ben ik er erg blij mee.
[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 01-05-2018 13:33 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dit dus.B-Bandit schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Ik speel nu al ruim een week elke dag GoW. Af en toe kijk ik naar het verschil tussen visual en performance modus. Visueel zie ik geen enkel verschil (speel op 1080p). Maar performance wise...dag en nacht. Ik game regelmatig op de PC en ben gewoon gewend aan 60FPS.
Maar dat hele frame pacing gezeik wat elke keer opduikt als argument om geen unlocked framerate te gebruiken is larie. Op de PC is men al jaar en dag gewend dat de framerate schommelt tussen de 35 en 55 fps in games. Maar op de console is het opeens een probleem? Denk dat 70% waarschijnlijk niet eens begrijpt wat ze bedoelen als ze het over frame pacing hebben. 30FPS vind ik verschrikkelijk. Heb FC4 ivm co-op op de ps4 gekocht en nog niet uitgespeeld. Maar FC5 speel ik op de PC. En ik kan (bijna) niet meer terug naar FC4 vanwege de 30fps...
Bij GoW maakt de performance modus voor mij zoveel goed. Heerlijk als je de camera pant en het gaat niet met stotteringen maar gewoon vloeiend. Juist dit soort games maken voor mij de aanschaf van de Pro waard. Eerlijk gezegd, zijn dat er gewoon niet zo veel die het waard zijn als je geen 4K scherm hebt. Maar goed, in dit geval ben ik er erg blij mee.
Sowieso veel van de stutters die wat meer opvallen met hogere framerate zijn vaak loading stutters.
Verder kan ik ook niet meer terug naar de 30fps cap.
Andere games zonder zon vrije fps modus kan ik de 30fps cap wel hebben, maar zodra er een optie is ga ik altijd hiervoor.
Maar er is toch ook vaak een verschil tussen hoe TV's (waar de meeste console gamers op zitten) en Monitoren (pc gamers) omgaan met variabele fps? En TV's zijn doorgaans ook wat slomer, wat het ook lastiger maakt om objectief te oordelen.B-Bandit schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Ik speel nu al ruim een week elke dag GoW. Af en toe kijk ik naar het verschil tussen visual en performance modus. Visueel zie ik geen enkel verschil (speel op 1080p). Maar performance wise...dag en nacht. Ik game regelmatig op de PC en ben gewoon gewend aan 60FPS.
30fps is vooral storend in games die er niet goed mee om gaan. Een goede regisseur kan de camera's en assets zo neerzetten dat 30 niet heel veel uit hoeft te maken en er minder framedrops zijn. Vooral 3rd party games zijn daar erg lui mee.
In een game als Assassins Creed zul je het niet altijd merken, maar bv wel als de camera weer eens rond gaat als je een zoveelste toren hebt beklommen. Dat effect is echt killing voor een stabiele FPS. Bij een fighting game zul je het minder doorhebben omdat de achtergrond veelal statisch is en de camera maar over 1 pad hoeft te bewegen. Een game als GTA is goed geoptimaliseerd, dus levert minder hakkelige beelden op in normale omstandigheden. Ga je echter met Just Cause alles opblazen met rocket launchers, dan werkt dat gewoon minder.
Het zou inderdaad goed kunnen dat het afhankelijk van je tvmodel een verschil uitmaakt. Er is blijkbaar een grote groep die het stoort omdat er naast de unlocked optie altijd een fixed optie is. Maar dat heb ik altijd gezien voor mensen met epileptische klachten (oid) die niet te veel tegen onregelmatige beelden kunnen. Maar voor wat het waard is. 30FPS op mijn monitor baal ik net zo van als 30FPS op de televisie. Met als grootste verschil dat je er op de PC iets aan kunt doen door de instellingen te verlagen en uiterlijk schikt met 30FPS.Martinspire schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:43:
[...]
Maar er is toch ook vaak een verschil tussen hoe TV's (waar de meeste console gamers op zitten) en Monitoren (pc gamers) omgaan met variabele fps? En TV's zijn doorgaans ook wat slomer, wat het ook lastiger maakt om objectief te oordelen.
30fps is vooral storend in games die er niet goed mee om gaan. Een goede regisseur kan de camera's en assets zo neerzetten dat 30 niet heel veel uit hoeft te maken en er minder framedrops zijn. Vooral 3rd party games zijn daar erg lui mee.
In een game als Assassins Creed zul je het niet altijd merken, maar bv wel als de camera weer eens rond gaat als je een zoveelste toren hebt beklommen. Dat effect is echt killing voor een stabiele FPS. Bij een fighting game zul je het minder doorhebben omdat de achtergrond veelal statisch is en de camera maar over 1 pad hoeft te bewegen. Een game als GTA is goed geoptimaliseerd, dus levert minder hakkelige beelden op in normale omstandigheden. Ga je echter met Just Cause alles opblazen met rocket launchers, dan werkt dat gewoon minder.
Het went echter wel. FC4 kon ik prima spelen en nog steeds hoor. Ik moet er echt even een kwartier aan wennen en daarna gaat het weer prima. Overigens, bij Horizon Dawn Zero ook geen last gehad van de 30FPS. Sommige ontwikkelaars verdoezelen de 30FPS ook heel netjes. Maar meer is in mijn ogen echt altijd fijner spelen. Daarom speel ik indien mogelijk op de pc.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Eenmalig.
Kleine toevoeging: Het einde van de muziek in het laadscherm gaat gepaard met een harde 'tak' geluid. Twee platte stuken hout die op elkaar worden geslagen. Dat geluid is overigens geen fout, maar wel precies op dat moment komt er een kleine glitch in mijn beeld.
Speel op de Pro en een Samsung 1080p tv scherm
[ Voor 57% gewijzigd door Jasphur op 01-05-2018 16:16 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
komt mij niet bekend voor......heb je een pro of reguliere ps4? en waarop speel je (tv/monitor, hd/4d etc)Twixie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:27:
Voor zij die ook Trackmania spelen: hebben jullie ook vaak beeldfouten in de vorm van een korte horizontale lijn (precies tearing) bij laadschermen ? Vind het vreemd dat dit voorkomt bij een statisch scherm.
[ Voor 60% gewijzigd door Sagat op 01-05-2018 15:54 ]
10 second ninja DONE
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik ben nu wel benieuwd of je aan de hand van zijn antwoord weet waar aan het ligt.Sagat schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:54:
[...]
komt mij niet bekend voor......heb je een pro of reguliere ps4? en waarop speel je (tv/monitor, hd/4d etc)
10 second ninja DONE
EDIT: eens Rayman Legends geprobeerd en ziet er perfect uit.
Is het overigens ook normaal dat de audiotracks ook precies wat haperen of 'skippen' ? Sommige nummers klinken echt wel belabberd daardoor. Al heb ik de indruk dat het een feature is van het spel dat de nummers anders klinken naarmate waar je rijdt in een track, precies of ze wat audio-tracks muten o.i.d.
[ Voor 50% gewijzigd door Twixie op 01-05-2018 18:42 ]
Ik heb HZD gespeeld op een Pro en een Slim op een 1080p monitor en tv respectievelijk en ik zag 0 komma 0 verschil in dat spel tussen beide consoles, enige argument dat je kon maken was dat performance mode op de Pro de heel zeldzame drops naar +-28 fps verhielp maar veel meer dan dat bood die performance mode niet aan.Segafreak83 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:21:
[...]
Alsjeblieft, jij hebt dus klaarblijkelijk geen Pro gehad en zit hier dmv DF je eigen keuze goed te praten, omdat het niet veel uitmaakt.
Probeer het nu maar niet in te vullen voor mij, was niet via Amazon, maar via een andere legale weg (en al meer dan een jaar geleden). Laten we het erop houden dat wij er toch niet uit gaan komen.
Jij bent blij met je Slim, ik met de Pro, klaar uit.
Ik probeer helemaal niks goed te praten aan de hand van DF videos, ik stel gewoon vast wat zij vaststellen en wat bijna iedereen vast stelt in de comments, dat je op 1080p bitter weinig verschil ziet gfx wise in exclusives, enkel als je een echte performance mode hebt zoals in god of war waar de fps omhoog gaat heb je een echte pro only verbetering imo.
Trouwens als jij en enkel jij je pro hebt gevonden via een of andere weg voor 280 euro moet je dat ook niet slim shoppen noemen en aannemen dat iedereen anders hem voor zo een prijs gaat vinden.
Anyway zoals je zegt ik blij op een slim op 1080p en jij blij met je supercharged ps4 dus laten we het daar idd op houden

- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Dit topic is gesloten.
- Benieuwd of je een PS4 Slim of Pro moet kopen? Zoek eerst eens terug in dit topic voordat je die vraag stelt
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Probeer, vooral bij minder bekende games, geen afkortingen te gebruiken