Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:50

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Ik krijg nu de April 2018 security update binnen.

Het blijkt de update van maart te zijn. What's in a name

[ Voor 37% gewijzigd door sideriusj op 26-03-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
sideriusj schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:16:
Ik krijg nu de April 2018 security update binnen.
Die is van maart, zie de reacties hierboven. (Ik dacht hetzelfde. :P )

Iemand trouwens een idee wanneer er weer een update voor de A1 zelf komt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cvl01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:57
Ik kreeg zojuist de update binnen, stond gewoon maart bij dus ze hebben het aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Even ter informatie mbt de Google Dialer/Phone app; deze wordt door de Play Store inmiddels wel weer als 'compatible' aangemerkt en krijg je de laatste geschikte apk op deze wijze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
icy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Dat eigenlijk niet. Wil op het werk de notificaties uit hebben, maar mijn beltoon nog aan hebben. En anders maar niet.
Vandaag ook maar de stap gezet en een Xiaomi A1 besteld, ik heb tot op heden op al mn toestellen de app LLama gebruikt

https://play.google.com/s...?id=com.kebab.Llama&hl=nl

Deze kan op basis van je locatie (GSM masten) bepaalde profielen activeren. Zo gaat bij mij bijvoorbeeld wifi uit als ik van huis ga, en weer aan als ik thuis kom. Ook gaat mijn toestel op stil zodra ik op kantoor kom, notificatie en beltoon zijn apart te regelen, wellicht is dit een optie? Het is wel even een kwestie van GSM masten koppelen aan bepaalde locaties, inleren kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Notificatie / Beltoon is apart te regelen, maar niet als je toestel na icecream sandwhich is en dat is dit toestel. Het werkt niet bij mij.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
EelcoB schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Vandaag ook maar de stap gezet en een Xiaomi A1 besteld, ik heb tot op heden op al mn toestellen de app LLama gebruikt

https://play.google.com/s...?id=com.kebab.Llama&hl=nl

Deze kan op basis van je locatie (GSM masten) bepaalde profielen activeren. Zo gaat bij mij bijvoorbeeld wifi uit als ik van huis ga, en weer aan als ik thuis kom. Ook gaat mijn toestel op stil zodra ik op kantoor kom, notificatie en beltoon zijn apart te regelen, wellicht is dit een optie? Het is wel even een kwestie van GSM masten koppelen aan bepaalde locaties, inleren kan even duren.
Ik gebruik daar Google Play: Tasker voor, bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
icy schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Notificatie / Beltoon is apart te regelen, maar niet als je toestel na icecream sandwhich is en dat is dit toestel. Het werkt niet bij mij.
Vreemd, mijn huidige Honor 7 met Marshmallow draait ie perfect op, als de A1 binnen is zal ik eens gaan testen op Oreo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Had een handmatige task aangemaakt met daarbij notificatie op 0 en belvolume aan en hoorde nog een notificatie (negeerde de schermen van dat dit niet meer werkt sinds de icecream sandwhich blabla). Kan wel een stille notificatie toon instellen dus denk dat ik hiermee wel geholpen, maar denk dat ik hiervoor tasker ga gebruiken want daar heb ik meer ervaring mee.
EelcoB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:56:
[...]

Vreemd, mijn huidige Honor 7 met Marshmallow draait ie perfect op, als de A1 binnen is zal ik eens gaan testen op Oreo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
Volgens mij kan Tasker ook niet om Android heen wat betreft de volumeinstelling; als ze in Android gelinkt zijn, zijn ze dat voor Tasker ook.

Op de A1 is dat inderdaad het geval, dus als je met Tasker het notificatievolume aanpast, gaat het belvolume mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik zie in dit filmpje dat je ook een APK kan downloaden om de camera te verbeteren: YouTube: Mi A1 : Improve Camera Quality !! 📷
Nog niet getest trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:17
Binnetie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:09:
Ik zie in dit filmpje dat je ook een APK kan downloaden om de camera te verbeteren: YouTube: Mi A1 : Improve Camera Quality !! 📷
Nog niet getest trouwens.
Mwah weet niet of het zo'n goed advies is om APK's te gaan installeren van onbekende bronnen. Ik doe het in ieder geval nooit.

Bovendien was het probleem volgens mij dat een bepaalde API geactiveerd moet worden en dat vereist root. Het is dus twijfelachtig of een gewone APK wel tot verbetering kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Is er misschien iets om apk's te scannen op rommel of dat er stiekem veelvuldig gegevens worden doorgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

icy schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Ik kan best een dag wachten voor een nieuwe simkaart hoor ;-)
Die optie had ik al gevonden, maar vind de gesture modus van motorola toch net ff fijner. Gewoon een kwestie van wennen.
Heb je met een veeg naar links in het lockscreen geen camera meer in dit toestel? Twee keer op een knop drukken is ook simpel, bij een normale camera druk je ook op een knop om hem in te schakelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:59:
Ik heb sinds kort deze telefoon en loop tegen het probleem aan dat in de contacten app veel contacten dubbel staan. Whatsapp heeft om de een of andere reden besloten ze te verdubbelen. Nu heb ik al gekozen om alleen die van mijn Gmail-Account te tonen, maar bij search komen die van Whatsapp dan toch naar boven. Is er een makkelijke manier om dit op te lossen? Google geeft allerlei tips, maar de gouden heb ik nog niet gevonden. Ik heb 200+ contacten (werktelefoon), dus zoeken is wel een handige en nodige functie.
Heeft iemand hier nog een oplossing voor gevonden? Bij mij staan inderdaad ook alle contacten in de dialer en berichten app dubbel, terwijl de contacten app ze mooi enkel heeft. Ik heb al eens geprobeerd om de contactsynchronisatie van whatsapp uit te zetten via de account-settings, maar dat maakte geen verschil. (misschien omdat ze al binnengehaald zijn?)

Sommigen zie ik iets zeggen over contacten samenvoegen. Ik vind niks in de dialer/berichtenapp waarmee ik dat kan doen en via google contacts/contacten zijn er geen dubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:11:
[...]

Heeft iemand hier nog een oplossing voor gevonden? Bij mij staan inderdaad ook alle contacten in de dialer en berichten app dubbel, terwijl de contacten app ze mooi enkel heeft. Ik heb al eens geprobeerd om de contactsynchronisatie van whatsapp uit te zetten via de account-settings, maar dat maakte geen verschil. (misschien omdat ze al binnengehaald zijn?)

Sommigen zie ik iets zeggen over contacten samenvoegen. Ik vind niks in de dialer/berichtenapp waarmee ik dat kan doen en via google contacts/contacten zijn er geen dubbelen.
Bij mij was het probleem plotseling over, geen idee waarom. Toen had ik andere problemen met contactpersonen en moest ik mijn Google account opnieuw toevoegen. Sindsdien is het weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vodkajus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09-2024
BigSurf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Heb dit ook uitgevoerd. Ging prima. Wel opletten dat je de toegangsbeveiliging tijdelijk verwijderd.
vond vooral opletten dat ikoon van gcam hetzelfde is als de standaard xiaomi camera ikoon.
je hebt er alleen twee. ik zocht steeds naar een google camera ikoon...waardoor ik installatie wel enige keren had gedaan voor ik doorhad dat ik twee dezelfde camera ikoon had...een van xiaomi en een van gcam. :)

gcam is wel een verademing. altijd scherpe fotos. dat is met xiaomi camera altijd afwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door vodkajus op 30-03-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb een probleem dat Mi fit logo bovenaan in beeld blijft staan na update.

Ik gebruik Mi Fit voor mijn amazfit, maar ik hoef dit logo bovenin niet continu in beeld te hebben.

Meldingen voor Mi fit staan uit. Maar toch blijft het logo bovenaan in beeld staan. App verwijderen en opnieuw installeren heeft geen effect.

Iemand enig idee hoe ik dat logo weg krijg?

*Probleem opgelost. Blijkbaar kun je in de Mi Fit app ook notificaties instellen. Deze overruled dan android instelling. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Highfive95 op 03-04-2018 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 11:36
Na de laatste update, reageert mijn telefoon niet meer op de flipcase.
iemand een idee hoe ik hem weer werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ontving zojuist ook een update voor maart. Is er ook een changelog bekend? Hij is 440MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 23:58
Zonet de Mi A1 van Banggood binnengekregen. Bij het opstarten kreeg ik direct de melding dat de bootloader unlocked was, wat ik vrij fishy vind. De ROM lijkt wel volledig stock te zijn (Nougat December update). Een seal zit niet op de verpakking maar alle folietjes/screenprotector waren in orde en het zag er niet gebruikt uit. De Xiaomi product authentication tool zegt dat het product zou geleverd zijn in Thailand (al kan dat het adres zijn waar Banggood z'n telefoons van haalt).

Iemand dit al meegemaakt? Als ik de stock ROM flash is er geen kans dat er malware of iets op staat, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Thmz159 op 05-04-2018 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 16:09
Thmz159 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:00:
Zonet de Mi A1 van Banggood binnengekregen. Bij het opstarten kreeg ik direct de melding dat de bootloader unlocked was, wat ik vrij fishy vind. De ROM lijkt wel volledig stock te zijn (Nougat December update). Een seal zit niet op de verpakking maar alle folietjes/screenprotector waren in orde en het zag er niet gebruikt uit. De Xiaomi product authentication tool zegt dat het product zou geleverd zijn in Thailand (al kan dat het adres zijn waar Banggood z'n telefoons van haalt).

Iemand dit al meegemaakt? Als ik de stock ROM flash is er geen kans dat er malware of iets op staat, of zie ik iets over het hoofd?
Vorige week heb ik er 2 mogen ontvangen. Deze waren beiden geseald en er was geen sprake van een melding bij het opstarten. Klinkt inderdaad vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Thmz159 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:00:

Als je in TWRP kan komen, dan weet je denk ik vrijwel 100% dat je een ''fishy'' exemplaar hebt.
Kan me niet voorstellen dat Xiaomi out-of-the-box de Mi A1 met TWRP levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wist niet dat Xiaomi een Product Authentication pagina had.
Mijn toestel is blijkbaar aan Saudi Arabië verkocht :) Ik heb hem overigens ook bij BG gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
koesie schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:10:
Wist niet dat Xiaomi een Product Authentication pagina had.
Mijn toestel is blijkbaar aan Saudi Arabië verkocht :) Ik heb hem overigens ook bij BG gekocht
Die van mij uit de verenigde arabische emiraten, gekocht bij belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@koesie vrijwel alle toestellen hebben een sticker met de link daar naar toe.
- Smartphones.
- Smartwatches.
- Android tv boxjes.
https://www.gearbest.com/...i-device-is-original-2259

hierboven wat leesvoer daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Nu al ruim 3 maanden de A1 in gebruik. Even een korte update met ervaringen. Ben benieuwd of anderen deze zaken herkennen...

- ergernis nr 1: de nabijheid sensor op de voorkant is erg gevoelig afgesteld. Als ik bel en de telefoon maar iets beweeg, dan is het scherm al aan en ben ik met mijn oor allerlei instellingen aan het wijzigen. Regelmatig een belletje onderbroken hierdoor, of was opeens Do Not Disturb ingeschakeld. Serieus nog nooit met een andere telefoon last van gehad...
- ergernis nr 2: de automatische aanpassing van de schermhelderheid is ook niet goed afgesteld, vooral 's avonds binnen is dit eigenlijk onbruikbaar. Staat vaak te donker en als ik hem wat helderder zet gaat ie dan toch weer naar donker als ik de telefoon iets beweeg.
- de camera start soms traag op bij de dubbelklik op de Power Button. Menig fotomoment al gemist hierdoor. Soms ook werkt het opstarten niet op deze manier. Dan zie ik een wit scherm en komt er niets (vaak nadat ik de Camera app laatst heb verlaten in de filmrol modus). Ook is de telefoon wat traag met opnames en moet ik vaak seconden wachten voor ik de volgende foto kan nemen.
- Ondanks 4GB RAM is de telefoon behoorlijk agressief met killen van apps. Het lijstje met recente apps is vaak korter, waardoor ik toch weer naar Home Screen of App drawer moet.
- ik ben helemaal niet ontevreden over de camera kwaliteit, maar het kan natuurlijk altijd beter. Heb gelezen over de Gcam hack, maar ben een beetje huiverig met rooten. Is er enige kans dat Xiaomi zelf in een update de juiste API activeert? Dan hoeven we alleen de Gcam app te installeren...
- scherm aflezen in fel licht (op berg tijdens wintersport) was erg lastig. Heb laatste paar jaar steeds topmodellen gehad, dus was dit niet meer zo gewend... Verder nog geen problemen mee gehad, maar ga nu de eerste zomer in met het toestel.

Verder nog steeds best tevreden. Prestaties zijn prima in de meeste gevallen, maar soms is er wat vertraging. Bijvoorbeeld bij het openen van email bijlagen. Dit toestel is voor de prijs helemaal niet verkeerd, maar als ik nu moest kiezen zou ik misschien toch voor de (wat duurdere) Nokia 7 Plus gaan die binnenkort uitkomt. Iets betere camera (grotere sensor volgens mij) en snellere chip zijn de argumenten daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 06-04-2018 07:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
emil_406 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:35:
[...]

Die van mij uit de verenigde arabische emiraten, gekocht bij belsimpel.
De mijne uit Myanmar, maar ook van Belsimpel.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvl01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:57
Orian schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:59:
Ik heb sinds kort deze telefoon en loop tegen het probleem aan dat in de contacten app veel contacten dubbel staan. Whatsapp heeft om de een of andere reden besloten ze te verdubbelen. Nu heb ik al gekozen om alleen die van mijn Gmail-Account te tonen, maar bij search komen die van Whatsapp dan toch naar boven. Is er een makkelijke manier om dit op te lossen? Google geeft allerlei tips, maar de gouden heb ik nog niet gevonden. Ik heb 200+ contacten (werktelefoon), dus zoeken is wel een handige en nodige functie.
Je kunt bijvoorbeeld simpler dialer installeren uit de playstore. In de settings van deze app kun je WhatsApp uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:01:
Nu al ruim 3 maanden de A1 in gebruik. Even een korte update met ervaringen. Ben benieuwd of anderen deze zaken herkennen...

- ergernis nr 1: de nabijheid sensor op de voorkant is erg gevoelig afgesteld. Als ik bel en de telefoon maar iets beweeg, dan is het scherm al aan en ben ik met mijn oor allerlei instellingen aan het wijzigen. Regelmatig een belletje onderbroken hierdoor, of was opeens Do Not Disturb ingeschakeld. Serieus nog nooit met een andere telefoon last van gehad...
- ergernis nr 2: de automatische aanpassing van de schermhelderheid is ook niet goed afgesteld, vooral 's avonds binnen is dit eigenlijk onbruikbaar. Staat vaak te donker en als ik hem wat helderder zet gaat ie dan toch weer naar donker als ik de telefoon iets beweeg.
- de camera start soms traag op bij de dubbelklik op de Power Button. Menig fotomoment al gemist hierdoor. Soms ook werkt het opstarten niet op deze manier. Dan zie ik een wit scherm en komt er niets (vaak nadat ik de Camera app laatst heb verlaten in de filmrol modus). Ook is de telefoon wat traag met opnames en moet ik vaak seconden wachten voor ik de volgende foto kan nemen.
- Ondanks 4GB RAM is de telefoon behoorlijk agressief met killen van apps. Het lijstje met recente apps is vaak korter, waardoor ik toch weer naar Home Screen of App drawer moet.
- ik ben helemaal niet ontevreden over de camera kwaliteit, maar het kan natuurlijk altijd beter. Heb gelezen over de Gcam hack, maar ben een beetje huiverig met rooten. Is er enige kans dat Xiaomi zelf in een update de juiste API activeert? Dan hoeven we alleen de Gcam app te installeren...
- scherm aflezen in fel licht (op berg tijdens wintersport) was erg lastig. Heb laatste paar jaar steeds topmodellen gehad, dus was dit niet meer zo gewend... Verder nog geen problemen mee gehad, maar ga nu de eerste zomer in met het toestel.

Verder nog steeds best tevreden. Prestaties zijn prima in de meeste gevallen, maar soms is er wat vertraging. Bijvoorbeeld bij het openen van email bijlagen. Dit toestel is voor de prijs helemaal niet verkeerd, maar als ik nu moest kiezen zou ik misschien toch voor de (wat duurdere) Nokia 7 Plus gaan die binnenkort uitkomt. Iets betere camera (grotere sensor volgens mij) en snellere chip zijn de argumenten daarvoor.
Kan me vinden in al je conclusies/bevindingen, maar laten we niet vergeten dat de 7+ ruim 2 keer zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Smultie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:50:
[...]

Kan me vinden in al je conclusies/bevindingen, maar laten we niet vergeten dat de 7+ ruim 2 keer zo duur is...
Zeker is die Nokia 7+ wat duurder; dat geef ik ook aan. Ik heb echter €269 betaald voor de Xiaomi (Belsimpel) en de Nokia gaat geloof ik €399 kosten. Dat is dus niet 2x zo duur, maar wel significant geld. Hoewel, als je de telefoon 3 jaar gebruikt (zo lang kun je minstens updates verwachten), dan valt dat wel weer mee.

Anyway, ik hoop dat Xiaomi de geleverde suggesties en kritieken ook echt gaat aanpakken. Het toestel is volgns mij best een hit, dus als ze daarop voort willen bouwen zullen ze hun gebruikers tevreden moeten stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:07:
[...]

Zeker is die Nokia 7+ wat duurder; dat geef ik ook aan. Ik heb echter €269 betaald voor de Xiaomi (Belsimpel) en de Nokia gaat geloof ik €399 kosten. Dat is dus niet 2x zo duur, maar wel significant geld. Hoewel, als je de telefoon 3 jaar gebruikt (zo lang kun je minstens updates verwachten), dan valt dat wel weer mee.

Anyway, ik hoop dat Xiaomi de geleverde suggesties en kritieken ook echt gaat aanpakken. Het toestel is volgns mij best een hit, dus als ze daarop voort willen bouwen zullen ze hun gebruikers tevreden moeten stellen...
Ik vergelijk het inderdaad met de prijzen op Gearbest/Banggood en consorten.
De Mi A2 komt eraan, dus we gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 20:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben nog steeds verbaast over de A1 van m'n dochter. Deze week een dagje ziek thuis, dus vooral Netflix en instagram, Whatsapp, etc gebruikt. Het toestel tikt toch net wat over de 8 uur schermtijd aan, erg indrukwekkend. Bij normaal gebruik is het om de dag opladen en met circa 4 /5 uur scherm aan.

Ben toch wel een beetje jaloers op dit soort cijfers :X :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
janvanduschoten schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:42:
Ik ben nog steeds verbaast over de A1 van m'n dochter. Deze week een dagje ziek thuis, dus vooral Netflix en instagram, Whatsapp, etc gebruikt. Het toestel tikt toch net wat over de 8 uur schermtijd aan, erg indrukwekkend. Bij normaal gebruik is het om de dag opladen en met circa 4 /5 uur scherm aan.

Ben toch wel een beetje jaloers op dit soort cijfers :X :)
Ik was ook onder de indruk maar sinds vandaag ineens iets minder. Ik klus in de weekenden in een loods en heb daar nauwelijks bereik. Als ik dan een uurtje of 6 muziek luister (bedraad) en af en toe even Whatsapp dan heb ik aan het eind van de middag nog zo'n 40% accu over.

Vandaag had ik nog maar 10% over. Ik heb 2x 5 minuten gebeld en zag dat ik 52 minuten het scherm heb aangehad. Had hem tussentijds een keer herstart omdat ik dacht dat er misschien een proces vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:05
Binnetie schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:37:
[...]

Ik was ook onder de indruk maar sinds vandaag ineens iets minder. Ik klus in de weekenden in een loods en heb daar nauwelijks bereik. Als ik dan een uurtje of 6 muziek luister (bedraad) en af en toe even Whatsapp dan heb ik aan het eind van de middag nog zo'n 40% accu over.

Vandaag had ik nog maar 10% over. Ik heb 2x 5 minuten gebeld en zag dat ik 52 minuten het scherm heb aangehad. Had hem tussentijds een keer herstart omdat ik dacht dat er misschien een proces vast zat.
Het is ook meer bij zwaar gebruik dat de A1 het goed doet. Met licht verbruik houdt ik nauwelijks meer over aan het eind van de dag dan ik met mijn Huawei P7 had. Het toestel houdt het dan ook bijna altijd wel een dag vol, maar ook bijna nooit veel meer dan krap 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

Ik heb de A1 ook besteld, op basis van de recente tweakers "budget Android toestellen" review.

En ben zeer tevreden, zeker voor die lage prijs. De slechte camera is wel minder maar eerlijk gezegd is het worst-case scenario (donker, met flits) zelfs een mooie instagram filter waardig. En inzoomen (overdag, telelens) is ook verbazingwekkend goed.

Qua accu had ik wel iets meer verwacht dan 1 dag (zwaar gebruik) maar heb geen klagen. Bij degradatie (ben benieuwd..) zal ik waarschijnlijk wel wat dingen anders instellen/uitzetten.

Hoe zit het bij de eigenaren van "oudere" A1 toestellen met de batterij degradatie?

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Barryke schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:45:
Ik heb de A1 ook besteld, op basis van de recente tweakers "budget Android toestellen" review.

En ben zeer tevreden, zeker voor die lage prijs. De slechte camera is wel minder maar eerlijk gezegd is het worst-case scenario (donker, met flits) zelfs een mooie instagram filter waardig. En inzoomen (overdag, telelens) is ook verbazingwekkend goed.

Qua accu had ik wel iets meer verwacht dan 1 dag (zwaar gebruik) maar heb geen klagen. Bij degradatie (ben benieuwd..) zal ik waarschijnlijk wel wat dingen anders instellen/uitzetten.

Hoe zit het bij de eigenaren van "oudere" A1 toestellen met de batterij degradatie?
Sinds eind oktober in bezit nu nog 96% capaciteit volgens AccuBattery. Ik doe niet krampachtig slechts tot 80% opladen om degradatie te voorkomen, gewoon elke avond tot 100% In 't dagelijks gebruik is die paar procent degradatie me totaal niet opgevallen, eindig de dag meestel met >40% dus speelruimte genoeg (powerbank zit standaard in de tas, vooralsnog niet echt nodig gehad).

- edit - iets anders; blijkbaar is Xiaomi momenteel Android 8.1.0 voor de A1 aan het testen, laat maar komen (y) - edit 2 - dat was blijkbaar een neppertje.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 10-04-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

red bull

Keeps me awake !

Chris.nl schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:01:
[...]

Sinds eind oktober in bezit nu nog 96% capaciteit volgens AccuBattery. Ik doe niet krampachtig slechts tot 80% opladen om degradatie te voorkomen, gewoon elke avond tot 100% In 't dagelijks gebruik is die paar procent degradatie me totaal niet opgevallen, eindig de dag meestel met >40% dus speelruimte genoeg (powerbank zit standaard in de tas, vooralsnog niet echt nodig gehad).

- edit - iets anders; blijkbaar is Xiaomi momenteel Android 8.1.0 voor de A1 aan het testen, laat maar komen (y)
Ik probeer wel altijd tot max 80% te laden, lukt bijna altijd en zit op 99%... bizar dat het zo weinig scheelt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
[...]

- edit - iets anders; blijkbaar is Xiaomi momenteel Android 8.1.0 voor de A1 aan het testen, laat maar komen (y)
Ik zit sinds het begin al op 95/96% capaciteit (zoals iedereen). De capaciteit is door de fabrikant bewust gelimiteerd tot dit percentage om degradate te voorkomen (door bv. opladen van 0 tot 100%). Ontladen tot de 0% is ook niet werkelijk 0%, maar eerder 5%. De degradatie bij jouw accu is dus nog minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 06:42
[...]

Die 8.1 update (screenshot afkomstig van een Telegram groep blijkt nep te zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb sinds 2 dagen dat wanneer mijn telefoon van de lader afkomt hij ineens 92% vol is. Daarvoor stond hij altijd op 100% of 99%.
Is hier een verklaring voor? Heb hem sinds eind december en laadt de telefoon altijd gedurende de nacht op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zojuist de april update binnengekregen. Nog altijd Android 8.0, maar niets te klagen hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MgGlIMUzeo1umEtLqbQSofY7/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YIwAln698jooE6SJ3o0484IP/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:28
Bedankt, ben hem ook aan het downloaden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efmfresh
  • Laatst online: 15:54
Sinds oktober 2017 in het bezit van een A1 en vandaag de gsm laten vallen.....scherm vol barsten :-(.
Is het mogelijk om het scherm van deze gsm zelf te vervangen?
Ik zie op Aliexpress en banggood verschillende displays +-30 euro die zouden passen op de mi5x en op de mia1 maar wat ik niet meteen snap is of ik nu met of zonder frame moet kopen.
Iemand al eens een scherm moeten vervangen en of tips waar ik dit het beste koop?

Meteen ook maar een hoesje bestellen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
efmfresh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:42:
Sinds oktober 2017 in het bezit van een A1 en vandaag de gsm laten vallen.....scherm vol barsten :-(.
Ik zie op Aliexpress en banggood verschillende displays +-30 euro die zouden passen op de mi5x en op de mia1 maar wat ik niet meteen snap is of ik nu met of zonder frame moet kopen.
Iemand al eens een scherm moeten vervangen en of tips waar ik dit het beste koop?

Als het slechts een paar euro scheelt zou ik met frame bestellen. Scheelt waarschijnlijk een boel gedoe.

Tip: overleg het met je lokale gsm-toko. Die hebben wellicht meer ervaring/juist gereedschap dan jij. Ik zou niet op €20 euro kijken om het uit handen te geven.

Suc7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Sinds vandaag ook de Mi A1 in m'n bezit. Zocht snel een cheap Android toestel nadat gisteren m'n Lenovo P2 kapot was gevallen. Eerste indrukken zijn erg positief! Sowieso verbetering van de camera, en de up tot date garantie van updates voorlopig, daar het bij de P2 allang niet meer geüpdatet werd.
Iemand van jullie die me nog snel wat tips en tricks kan bijscholen voor dit toestel?
Las iets van een gcam app voor nog betere foto's? Heeft iemand van jullie de juiste apk met link daarvan ?

Thanks!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vis schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:10:
Sinds vandaag ook de Mi A1 in m'n bezit. Zocht snel een cheap Android toestel nadat gisteren m'n Lenovo P2 kapot was gevallen. Eerste indrukken zijn erg positief! Sowieso verbetering van de camera, en de up tot date garantie van updates voorlopig, daar het bij de P2 allang niet meer geüpdatet werd.
Iemand van jullie die me nog snel wat tips en tricks kan bijscholen voor dit toestel?
Las iets van een gcam app voor nog betere foto's? Heeft iemand van jullie de juiste apk met link daarvan ?

Thanks!
https://forum.xda-develop...ot-magisk-enable-t3747585

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 18-04-2018 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21

De meeste creditcards geven recht op 6mnd of 12mnd verzekering. Ook als het je eigen schuld is. Check even de voorwaarden bij je creditcard maatschappij. Geldt ook als je je CC aan PayPal hebt gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online

Ik vermoed dat hier het antwoord tussen staat: https://forum.xda-develop...lp/broken-screen-t3699538

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989

Met frame kopen. Anders moet je het scherm gaan lijmen aan je oude frame. En een hitte pistool om het scherm los te krijgen.

Ik had helaas omdat €5,- goedkoper was dus ook alleen het scherm gekocht voor mijn oude redmi note 4. was meer werk dan met een frame kopen.

Want met frame haal je alle componenten van je oude frame(toestel) en zet deze weer op volgorde terug op het nieuwe frame waar dus je scherm al geplakt op zit.

Wat voor type gorilla glass zit er op de mia1??

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 18-04-2018 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
Chris.nl schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:59:
Zojuist de april update binnengekregen. Nog altijd Android 8.0, maar niets te klagen hier.

[afbeelding]

[afbeelding]
Op de 17e van de maand al. Gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

_/-\o_

Top, zal me er eens in verdiepen. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me. Is het verschil met de Gcam t.o.v. de normale camera app zoveel beter? Kan ik alsnog de portait modus gebruiken met Gcam?

Edit: wat me trouwens opvalt en me erg aan stoor is dat in de notificatiebalk rechtsbovenin, waar je wifi icoontje en batterij etc staat, als hij data verbruikt zie je telkens die up en down driehoekjes inspringen, en daarmee vergroot die balk dus en weer terug, wat dus erg irritant is vind ik. Kan ik dat ergens uitzetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Vis op 18-04-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:05:
[...]

_/-\o_

Top, zal me er eens in verdiepen. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me. Is het verschil met de Gcam t.o.v. de normale camera app zoveel beter? Kan ik alsnog de portait modus gebruiken met Gcam?

Edit: wat me trouwens opvalt en me erg aan stoor is dat in de notificatiebalk rechtsbovenin, waar je wifi icoontje en batterij etc staat, als hij data verbruikt zie je telkens die up en down driehoekjes inspringen, en daarmee vergroot die balk dus en weer terug, wat dus erg irritant is vind ik. Kan ik dat ergens uitzetten?
Als het goed is kan je beide camera app's naast elkaar gebruiken. Maar hopelijk vind je je antwoord in dat topic of reageert een ander, want ik gebruik die Gcam helemaal niet. Ben tevreden met stock.

Antwoord op je 2e vraag is https://play.google.com/s...etwork_activity_indicator hopelijk ben je bekend met het runnen van een ADB commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Chris.nl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:14:
[...]

Als het goed is kan je beide camera app's naast elkaar gebruiken. Maar hopelijk vind je je antwoord in dat topic of reageert een ander, want ik gebruik die Gcam helemaal niet. Ben tevreden met stock.

Antwoord op je 2e vraag is https://play.google.com/s...etwork_activity_indicator hopelijk ben je bekend met het runnen van een ADB commando.
Nee niet echt.. hoe fix ik dat ? :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:56:
[...]

Nee niet echt.. hoe fix ik dat ? :)

Thanks!
Ik denk dat je het best kan googelen naar "how to adb" of iets dergelijks. Deze tread kan je helpen. Deze adb software is waarschijnlijk voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Chris.nl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:11:
[...]

Ik denk dat je het best kan googelen naar "how to adb" of iets dergelijks. Deze tread kan je helpen. Deze adb software is waarschijnlijk voldoende.
Ik heb t geprobeerd maar wil maar niet lukken.. kan iemand bevestigen dat dit werkt op dit toestel?

PS C:\adb> adb shell cmd overlay enable --user 0 com.keypressure.disable_network_activity_indicator
adb server is out of date. killing...
* daemon started successfully *
error: device unauthorized.
This adbd's $ADB_VENDOR_KEYS is not set; try 'adb kill-server' if that seems wrong.
Otherwise check for a confirmation dialog on your device.

[ Voor 25% gewijzigd door Vis op 18-04-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:43:
[...]

Ik heb t geprobeerd maar wil maar niet lukken.. kan iemand bevestigen dat dit werkt op dit toestel?

PS C:\adb> adb shell cmd overlay enable --user 0 com.keypressure.disable_network_activity_indicator
adb server is out of date. killing...
* daemon started successfully *
error: device unauthorized.
This adbd's $ADB_VENDOR_KEYS is not set; try 'adb kill-server' if that seems wrong.
Otherwise check for a confirmation dialog on your device.
Je moet op je toestel nog toegang geven, als het goed is krijg je daar een popup van.

https://greenify.uservoic...required-by-some-features heeft even niets met greenify te maken, maar dat artikel legt het uit. Dus stap 7 absoluut niet uitvoeren maar dan die éne command gegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 18-04-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Chris.nl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:56:
[...]

Je moet op je toestel nog toegang geven, als het goed is krijg je daar een popup van.

https://greenify.uservoic...required-by-some-features heeft even niets met greenify te maken, maar dat artikel legt het uit. Dus stap 7 absoluut niet uitvoeren maar dan die éne command gegen.
Heb toegang gegeven.. wil maar niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziz.peace
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2022
Als ik foto maak staat er heel leijk linksonder dual camera mi a1. Hoe moet ik dat weghalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:11
Aziz.peace schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:16:
Als ik foto maak staat er heel leijk linksonder dual camera mi a1. Hoe moet ik dat weghalen?
- Open camera app
- Midden onderin zie je options (is geen knopje, klik op het woord)
- Bovenin bij alle options zie je dual camera watermark. Schuif dit knopje naar links.

[ Voor 4% gewijzigd door AustinRivers op 19-04-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziz.peace
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2022
patkick schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:21:
[...]

- Open camera app
- Midden onderin zie je options (is geen knopje, klik op het woord)
- Bovenin bij alle options zie je dual camera watermark. Schuif dit knopje naar links.
Hartstikke bedankt :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aziz.peace op 19-04-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de Wifi na de Oreo update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
Misschien kun je 'problemen' wat specifieker maken?

Bijv.:
- Maakt geen verbinding met access point
- Heeft slecht verbinding met access point
- Websites/applicaties laden niet
- Snelheid ligt lager dan voorheen

Ik heb overigens geen van die problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door RudolfR op 22-04-2018 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Chris.nl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:56:
[...]

Het is me uiteindelijk toch gelukt 👌🏼 thanks voor de tips!
Heb meteen ook de Gcam app fix gedaan. Morgen maar eens checken met goed daglicht of de normale foto's echt beter zijn. Ben eigenlijk erg positief over de portrait stand van de originele camera app. Kijken of die stand van de Gcam app nóg beter werkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• efmfresh
Display vervanging is gelukt d:)b
Je kan idd best een display met frame erbij kopen en dan is het gewoon een kwestie van alles over te zetten.
Binnen de week had ik het nieuwe display in bezit via Honorbuy.

Nu maar eens rondzien voor een hoesje :)
Thanks voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
efmfresh schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:08:
Je kan idd best een display met frame erbij kopen en dan is het gewoon een kwestie van alles over te zetten.

Thanks voor het advies.
Top! Zou je willen zeggen wat 't gekost heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efmfresh
Chris.nl schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:11:
[...]

Top! Zou je willen zeggen wat 't gekost heeft?
€41.49 voor het display + frame en 11€ (2-5 business days Delivery by DHL DPD GLS, without customs issue.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:14
efmfresh schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:08:

Thanks voor het advies.
Hoe is de kwaliteit van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kaya10 schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:15:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de Wifi na de Oreo update?
Ik heb het idee dat de wifi erg gevoelig is. Als het signaal te zwak is, schakelt ie iets te snel over naar 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efmfresh
dimmak schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:35:
[...]

Hoe is de kwaliteit van het scherm?
Ik zie eigenlijk geen verschil in helderheid of kleur.....sluit perfect aan....nul klachten over het scherm.
Ik ben zelfs aan het overwegen om nog een extra display+frame te bestellen of blijven deze displays nog jaren in de omloop ?
Ik heb wel gelezen dat er schermen zijn waarvan de 3 onderste knoppen niet meer zouden oplichten maar het nieuwe display dat ik heb van Honorbuy heeft dit probleem niet......op Aliexpress zijn er bij die dit wel voorhebben.

Op de site bij het display staat ook een goed instructiefilmpje,stap per stap en alles goed in beeld gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thmz159
  • Laatst online: 25-09 23:58
Vis schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:02:
[...]

Heb meteen ook de Gcam app fix gedaan. Morgen maar eens checken met goed daglicht of de normale foto's echt beter zijn. Ben eigenlijk erg positief over de portrait stand van de originele camera app. Kijken of die stand van de Gcam app nóg beter werkt :)
Bij goed licht vind ik de Mi A1 stock camera beter, omdat je de zoom camera kan gebruiken en portretmodus vaak beter werkt (Gcam's portermodus is een software truckje en werkt alleen met mensen, maar werkt wel voor de front cam). Bij matig tot slecht licht is Gcam echt een stuk beter. Ook bij lastig licht/tegenlicht is er een groot verschil door de betere en automatische HDR. Minder ruis, en een stuk scherper. Gcam kan gewoon zoveel meer uit de sensor halen, zeker omdat de A1 geen optische stabilisatie heeft. Het maakt namelijk een hoop aparte foto's met een korte belichtingstijd en gaat die dan aligneren en samenvoegen. Dit zorgt dat het beeld nog altijd scherp is. De gewone app gaat denk ik gewoon een lange sluitertijd gebruiken waardoor de kleinste beweging zorgt voor blur.

Er staan genoeg vergelijkingen online maar deze is vrij onbekend (want Russisch): YouTube: HDR+ на Xiaomi Mi A1 - бюдж&#107...
Geen idee wat ie zegt maar hij laat goed het effect van Gcam's HDR zien. Eerst vergelijkt ie de Mi A1 stock app (links) tegen de Gcam (rechts). Daarna de OP5 vs Mi A1 (en als ik het me goed herinner kan de A1 met Gcam zich goed meten met de OP5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:14
efmfresh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:21:
[...]

Ik zie eigenlijk geen verschil in helderheid of kleur.....sluit perfect aan....nul klachten over het scherm.
Ik ben zelfs aan het overwegen om nog een extra display+frame te bestellen of blijven deze displays nog jaren in de omloop ?
Ik heb wel gelezen dat er schermen zijn waarvan de 3 onderste knoppen niet meer zouden oplichten maar het nieuwe display dat ik heb van Honorbuy heeft dit probleem niet......op Aliexpress zijn er bij die dit wel voorhebben.

Op de site bij het display staat ook een goed instructiefilmpje,stap per stap en alles goed in beeld gebracht.
Oké, dan moet ik daar dus even op letten.

En volgens mij blijven die schermen nog wel een tijdje in de handel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Vis schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:02:
[...]

Tip: Duurde bij mij iets langer omdat ik niet doorhad dat je alles als 'Administrator' moet uitvoeren, niet alleen de gcam-fix maar ook de Command-prompt voor adb netwerkindicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Nadat mijn Samsung galaxy S4 stuk is gegaan, ga ik overschakelen op een Xiaomi (ik lees er erg goede dingen van !). Ik twijfel alleen tussen de Mi A1, de Redmi Note 4 en de Redmi 5 Plus (telkens de 64 GB versie).
Kunnen jullie helpen de knoop door te hakken? :-) Ik ben een totale leek maar heb wel al eens de specs vergeleken en die zien er mij eigenlijk redelijk hetzelfde uit, dus ik vraag me dan toch af waar het verschil net zit? De prijzen liggen in elk geval precies ook in de buurt van elkaar.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Oh, nu lees ik net dat de Mi A2 verwacht wordt voor eind april en rond de 250 euro zou liggen? Dan lijkt het me beter nog even geduld te hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:36:
Hey allemaal,

Nadat mijn Samsung galaxy S4 stuk is gegaan, ga ik overschakelen op een Xiaomi (ik lees er erg goede dingen van !). Ik twijfel alleen tussen de Mi A1, de Redmi Note 4 en de Redmi 5 Plus (telkens de 64 GB versie).
Kunnen jullie helpen de knoop door te hakken? :-) Ik ben een totale leek maar heb wel al eens de specs vergeleken en die zien er mij eigenlijk redelijk hetzelfde uit, dus ik vraag me dan toch af waar het verschil net zit? De prijzen liggen in elk geval precies ook in de buurt van elkaar.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Oh, nu lees ik net dat de Mi A2 verwacht wordt voor eind april en rond de 250 euro zou liggen? Dan lijkt het me beter nog even geduld te hebben?
De Mi A2 zal niet eind april beschikbaar komen hoor... Alleen de Mi 6X komt. De Mi 5X is de tweelingbroer van de Mi A1, vandaar het idee dat nu de 6X komt deze vervolgens ook als A2 uitgebracht zal gaan worden.... Zelf verwacht ik pas rond oktober een opvolger van de A1 vanuit Xiaomi.

Mocht je NFC en een 18:9 display erg kunnen waarderen, dan is de Nokia 7plus op dit moment 't beste AndroidOne toestel (qua keuzemogelijkheid). Kan je NFC missen en vind je een 16:9 prima, dan is de Mi A1 nog altijd een waardige upgrade van je S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:06:
[...]

De Mi A2 zal niet eind april beschikbaar komen hoor... Alleen de Mi 6X komt. De Mi 5X is de tweelingbroer van de Mi A1, vandaar het idee dat nu de 6X komt deze vervolgens ook als A2 uitgebracht zal gaan worden.... Zelf verwacht ik pas rond oktober een opvolger van de A1 vanuit Xiaomi.

Mocht je NFC en een 18:9 display erg kunnen waarderen, dan is de Nokia 7plus op dit moment 't beste AndroidOne toestel (qua keuzemogelijkheid). Kan je NFC missen en vind je een 16:9 prima, dan is de Mi A1 nog altijd een waardige upgrade van je S4.
Oh oké, tot oktober ga ik niet wachten! Die NFC had ik volgens mij op mijn s4 maar zover ik weet nooit gebruikt (ben sowieso geen fan van bv betalingen daarmee). Die Nokia is ook wel een serieus pakje duurder, dus die valt af. Was eigenlijk vooral benieuwd naar de verschillen met de twee andere Xiaomi's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Chris.nl schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:06:
[...]

Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen de introductie van de Mi 5X en de Mi A1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:53:
[...]

Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen de introductie van de Mi 5X en de Mi A1?
Goeie vraag!

Introductie weet ik niet Mi 5X werd 28 august verscheept, de Mi A1 12 september. Tenminste als ik de nieuwsberichten die ik voor die data gegoogled heb mag geloven...

Verder;
The Mi 6X was announced on 25 April 2018.

This is three months earlier than anticipated, given the 25 July 2017 launch for the Mi 5X. If it follows the same pattern, the Mi A1 that was announced on 5 September could see a 5 June launch for its successor, the Mi A2.
bron

Dus misschien zat ik er met m'n inschatting van oktober mooi naast d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:28
Binnetie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:03:
Ik heb sinds gisteren een vreemd probleem met de 3.5mm jack. Ik gebruik deze nooit. Maar omdat ik nu met een groot klusproject bezig ben is het fijn om muziek in te hebben als je alleen ben.
Af en toe lag hij ook op zo'n Heiniken speakerkratje:

Dit ging zonder problemen, maar nadat ik 2 dagen oordopjes gebruikt heb valt telkens het geluid uit. Ik ontplug ze.en plug ze daarna weer in. Ik heb dan weer 5 seconden muziek maar daarna gaat het weer mis. De muziek gaat op pauze en zodra ik op play druk komt het geluid uit de speaker.

De oordopjes op een andere telefoon gaan zonder problemen. Ook een andere afspeel app geeft dezelfde problemen.
Iemand die dit het herkend?
Dit probleem heb ik ook, soms werkt het korte tijd, maar dan stopt het geluid weer of schakelt ie naar speaker.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Chris.nl schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:09:
[...]
Goeie vraag!

Introductie weet ik niet Mi 5X werd 28 august verscheept, de Mi A1 12 september. Tenminste als ik de nieuwsberichten die ik voor die data gegoogled heb mag geloven...

Verder;

[...]
bron

Dus misschien zat ik er met m'n inschatting van oktober mooi naast d:)b
Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35

arnova

weet veel, maar niet alles

veertje schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:32:
[...]

Dit probleem heb ik ook, soms werkt het korte tijd, maar dan stopt het geluid weer of schakelt ie naar speaker.
Iemand een oplossing?
Het klinkt alsof de 3.5mm connector niet helemaal lekker is. Ben bang dat dat garantie claimen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
Heb hetzelfde probleem met mijn Sennheiser oortjes waarbij soms ook ineens Google Assistant wordt geopend, maar bij mijn koptelefoon (ATH-M50) heb ik dit probleem niet.

Misschien dat dit helpt. Ga het zo even proberen en kijken of het werkt.

YouTube: [FIXED] BAD EARPHONE PLUG opens Google Now voice command - headphon...

Edit:
Het werkt, na het plakband aanbrengen aan het onderste deel van de plug heb ik geen skippende nummers meer/gezeik met google assistant/muziek die op pauze gaat.

Het ligt dus aan de plug die je gebruikt, niet perse aan de telefoon.

Plakband zit op het rode gedeelte.
https://i.imgur.com/rFRrkkr.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Req- op 29-04-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik heb het idee dat mijn batterij sinds de laatste patch van begin deze maand een stuk sneller leegloopt. Kon hem eerder met100% op mijn nachtkastje leggen en had de volgende morgen nog 97%. Vannacht tijdens onweer rond 3.30 uur van de lader gehaald met 100% en vanmorgen 80%.

Ook kon ik eerder zonder problemen de hele dag met de telefoon zitten spelen en had dan 's avonds nog zo'n 30%. Nu haal ik de avond nog maar net en moet hij na etenstijd weer aan de lader.

Het valt mij ook op dat het batterijpercentage bij de instellingen niet klopt. Eerder kon ik alle verbruikte procenten van de toepassingen daar bij elkaar optellen en kwam de som precies overeen met wat ik miste op de 100%. Nu zit er een afwijking van enkele procenten in. Ik kan dus niet zien waar enkele procenten van de batterij aan verbruikt zijn.

Meer mensen dese issues?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Xiaomi Mi A1 Android 8.1 Oreo beta update leaks with May security patch link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10000
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 19:14
Nou 1 niks zeggende val later (in een goede rubberen case nog wel) dikke haarscheur in mijn scherm... Het touchscreen doet het nog wel, maarja als ik Carglass moet geloven wordt dit veel erger natuurlijk. Moet ik voor het glas eigenlijk ook heel de mobiel uit elkaar halen of kan dat makkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
KlaasjeNL schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:26:
Ik heb het idee dat mijn batterij sinds de laatste patch van begin deze maand een stuk sneller leegloopt. Kon hem eerder met100% op mijn nachtkastje leggen en had de volgende morgen nog 97%. Vannacht tijdens onweer rond 3.30 uur van de lader gehaald met 100% en vanmorgen 80%.

Ook kon ik eerder zonder problemen de hele dag met de telefoon zitten spelen en had dan 's avonds nog zo'n 30%. Nu haal ik de avond nog maar net en moet hij na etenstijd weer aan de lader.

Het valt mij ook op dat het batterijpercentage bij de instellingen niet klopt. Eerder kon ik alle verbruikte procenten van de toepassingen daar bij elkaar optellen en kwam de som precies overeen met wat ik miste op de 100%. Nu zit er een afwijking van enkele procenten in. Ik kan dus niet zien waar enkele procenten van de batterij aan verbruikt zijn.

Meer mensen dese issues?
Ik had dit ook (de batterijpercentage bij instellingen niet gechecked). Tot ik een wipe van mijn telefoon deed via mijn Google account omdat ik even dacht dat mijn telefoon gestolen was. Na alles weer ingesteld te hebben heb ik dit niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:33
Is er iemand met deze telefoon die bij Tele2 zit? Ik ben benieuwd op VoLTE / VoWiFi werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

jugger naut schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:16:
Is er iemand met deze telefoon die bij Tele2 zit? Ik ben benieuwd op VoLTE / VoWiFi werken.
Vodafone wel zie ik bij een eerdere reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Req-
Op Vodafone werkt dit inderdaad (Zit zelf bij Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Binnetie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:25:
[...]

Ik had dit ook (de batterijpercentage bij instellingen niet gechecked). Tot ik een wipe van mijn telefoon deed via mijn Google account omdat ik even dacht dat mijn telefoon gestolen was. Na alles weer ingesteld te hebben heb ik dit niet meer gehad.
Eh, een wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bedoelde waarschijnlijk factory_reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Chris.nl schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:08:
[...]

Bedoelde waarschijnlijk factory_reset
Ah natuurlijk. Sorry, het kwartje valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Een factory reset waarin ook alle fotos worden gewist. Doorgaans is factory reset alleen een reset van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:33
Req- schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:47:
icy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Vodafone wel zie ik bij een eerdere reactie.
Heb helaas geen interesse om over te stappen, toch bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:03
Req- schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:47:
Krijg dit ondanks mn instellingen niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Aiaiai, sinds gister een scheur in het scherm van m'n Mi A1. VErder werkt t toestel nog wel. Ik glasvervanging zelf te doen? Wanneer je dit laat doen kun je haast net zo goed een nieuwe kopen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
emil_406 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:16:
Aiaiai, sinds gister een scheur in het scherm van m'n Mi A1. VErder werkt t toestel nog wel. Ik glasvervanging zelf te doen? Wanneer je dit laat doen kun je haast net zo goed een nieuwe kopen zag ik.
Met CreditCard of PayPal met gekoppelde CC gekocht, dan kun je dit (binnen de termijn) verhalen op je CC verzekering als je dit hebt. Check ff de voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
emil_406 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:16:
Lijkt me niet bijzonder lastig bij de Mi A1. Bekijk dit even en bedenk dan of je het voor jezelf haalbaar acht: YouTube: Xiaomi MI A1 MDG2 Screen replacement

Op zich is dit een vrij standaard vervanging met weinig moeilijke punten. Typische zaken waarvoor je moet opletten:
  1. Het gemakkelijkst is om de volledige screen assembly te vervangen. Het is mogelijk om het glas te scheiden van het touch screen en slechts 1 van beide te vervangen, maar dit is een aanzienlijk moeilijkere operatie. Bijvoorbeeld in volgende link heb je "black frame lcd" nodig: https://www.aliexpress.co...f28f3e1&priceBeautifyAB=0
  2. Scherm losmaken: zie dat je hier echt iets dun voor hebt dat zo weinig mogelijk beschadigt. Zoniet kan je toch wat schade aan je body veroorzaken
  3. Batterij losmaken: kan soms redelijk plakkerig vastgemaakt zijn, en de mate waarin je een batterij kan "wrikken" is beperkt want je kan ze ook kapotwrikken - zie de techniek gebruikt in het filmpje
  4. Vergeet geen items over te plaatsen! Het vergeten overzetten van een piepklein rubbertje kan betekenen dat je ineens nauwelijks nog verstaanbaar bent bij telefoontjes, of dat je scherm niet meer oplicht wanneer je wil neerleggen na een call, of ... . Met als gevolg dat je de oefening van openmaken en alle componenten losmaken weer helemaal opnieuw kan doen.
  5. Mede omwille van bovenstaande reden: gooi je kapotte display nog niet weg :)
  6. Wees erg voorzichtig met alle connectoren
  7. Werk in een goed verlichte plaats met genoeg ruimte en neem vooral je tijd
  8. Zorg ervoor dat je de juiste tools hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
beste alle,

ik zit met een vraag.

Ik wil misschien mijn redmi note 5 global edition stopzeggen, omdat waarschijnlijk de verzending eind mei gaat duren. Dan kom ik in de buurt van Mi A1. maar nu komt ook de mi a2 bijna aan. hoe lang duurt dit of is de overstap niet zo heel groot??? en qua prijs zie ik dat de mi 6x €200 meer kost

@Barns sinds wanneer is dit ingedekt. Dit is een gebruikersprobleem niet die van de telefoon. Kan me moeilijk indekken dan..

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 10-05-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
theduke1989 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:36:
@Barns sinds wanneer is dit ingedekt. Dit is een gebruikersprobleem niet die van de telefoon. Kan me moeilijk indekken dan..
Sinds vele jaren. Nogmaals, check de voorwaarden van je CC. Daar staat in waarvoor je verzekerd bent. In mijn geval ben ik ook verzekerd tegen diefstal, valschade etc.
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's