Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
MrOsman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:51:
[...]

dit gebeurd automatisch bij verlaten dat zie je ook dat het weer veranderd naar de huidige stabiele versie
Dit is niet waar, bij het verlaten van het beta program wordt de apk NIET gedowngrade.
Het is echter af te raden om te downgraden, daar dit bijna altijd resulteert in dat de data van de app verwijderd/gereset wordt, wat vooral in het geval van Play Services resulteert in heel veel opnieuw instelwerk.
Het beste is te wachten totdat de stabiele versie de beta-versie weer 'inhaalt' qua versienummer als er een nieuwe versie van Play Services uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 15:10
da_Mastah schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Dit is niet waar, bij het verlaten van het beta program wordt de apk NIET gedowngrade.
Het is echter af te raden om te downgraden, daar dit bijna altijd resulteert in dat de data van de app verwijderd/gereset wordt, wat vooral in het geval van Play Services resulteert in heel veel opnieuw instelwerk.
Het beste is te wachten totdat de stabiele versie de beta-versie weer 'inhaalt' qua versienummer als er een nieuwe versie van Play Services uitkomt.
Huh? heb jij het uitgeprobeerd? ik heb niets geks ervaren of kunnen vinden.
Google anders even verder dan zie je het zelf wel dat er niets geks achter zit je verwijderd of stopt niets van google play services of framework

Zodra je aanmeldt wordt de app veranderd in beta wanneer je weer afmeld krijg je de normale te zien ik heb de app nummer + data bijgehouden en gekeken of dat iets in veranderde

Google vraagt of zoekt zelf na beta gebruikers.

ik test het paar keer voor dat ik iets deel. ik heb het ook verder gegoogeld wordt gewoon aangeraden
je kan ook volledige versie van apkmirror afhalen dan is het geen beta meer

ik heb het gedaan met mijn test toestel geen problemen geen gekke dingen alles werkt vlekkeloos :)

[ Voor 45% gewijzigd door MrOsman op 06-03-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
MrOsman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:08:
[...]

Huh? heb jij het uitgeprobeerd? ik heb niets geks ervaren of kunnen vinden.
Google anders even verder dan zie je het zelf wel dat er niets geks achter zit je verwijderd of stopt niets van google play services of framework

Zodra je aanmeldt wordt de app veranderd in beta wanneer je weer afmeld krijg je de normale te zien ik heb de app nummer + data bijgehouden en gekeken of dat iets in veranderde

Google vraagt of zoekt zelf na beta gebruikers.

ik test het paar keer voor dat ik iets deel. ik heb het ook verder gegoogeld wordt gewoon aangeraden
je kan ook volledige versie van apkmirror afhalen dan is het geen beta meer

ik heb het gedaan met mijn test toestel geen problemen geen gekke dingen alles werkt vlekkeloos :)
Je wordt echt NIET gedowngrade hoor, check ook maar https://developers.google.com/android/guides/beta-program en eventueel de link op mijn profiel als je wilt weten waarom ik stellig ben ;-)
Het is ook te checken in de Android sourcecode in /platform/frameworks/base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:59
In verband hiermee: Wat is er zo instabiel aan de beta versie? Ik heb hem er nu ook op staan en merk er niks geks aan.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:51
Nu een paar weken in gebruikt, wat opvalt:

- Snelheid top!
- Gcam maakt veel mooiere foto's, maar draait niet helemaal soepel. Iemand tips om dit te verbeteren? Vooral switchen van portrait naar landscape geeft nog wel eens een vastloper.
- Vingerafdrukscanner retesnel.
- Toestel is groot, maar past nog net in de broekzak.
- Overall echt tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Tranze schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:31:
Nu een paar weken in gebruikt, wat opvalt:

- Snelheid top!
- Gcam maakt veel mooiere foto's, maar draait niet helemaal soepel. Iemand tips om dit te verbeteren? Vooral switchen van portrait naar landscape geeft nog wel eens een vastloper.
- Vingerafdrukscanner retesnel.
- Toestel is groot, maar past nog net in de broekzak.
- Overall echt tevreden :D
Over je GCam vraag. Er is een geupdate versie van de Arnova GCam Mod
Link: https://forum.xda-develop...p=75683540&postcount=3635

Deze kun je gewoon naast je huidige GCam app installeren. Maar het is ook mogelijk om na het installeren de oude GCam app te verwijderen. Let er wel op dat je de settings in de nieuwe app weer goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziraphale schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:03:
In verband hiermee: Wat is er zo instabiel aan de beta versie? Ik heb hem er nu ook op staan en merk er niks geks aan.
ik heb het ook op beide toestellen geen bugs of iets ervaren loopt soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Req- schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Deze kun je gewoon naast je huidige GCam app installeren. Maar het is ook mogelijk om na het installeren de oude GCam app te verwijderen. Let er wel op dat je de settings in de nieuwe app weer goed zet.
Kwestie van gewoon de APK installeren? Of moet je weer via dat script aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 09:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

ChinaGeek schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:29:
[...]
Kwestie van gewoon de APK installeren? Of moet je weer via dat script aan de gang?
Gewoon de APK installeren zou voldoende moeten zijn!

Je hebt trouwens meerdere versies van andere ontwikkelaars die je zou kunnen uitproberen: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:51
Req- schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Thanks, ik heb hem geïnstalleerd. Komende dagen eens even proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nwagenaar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:51:
[...]

Gewoon de APK installeren zou voldoende moeten zijn!

Je hebt trouwens meerdere versies van andere ontwikkelaars die je zou kunnen uitproberen: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
En dan ARCore-0.91.171127093.apk toch?

Hm, nu ik wat verder lees worden daar zoveel apk's genoemd dat ik het helemaal niet meer weet. Kan iemand me een duwtje geven? :)

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 08-03-2018 08:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
pven schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:37:
[...]

En dan ARCore-0.91.171127093.apk toch?

Hm, nu ik wat verder lees worden daar zoveel apk's genoemd dat ik het helemaal niet meer weet. Kan iemand me een duwtje geven? :)
https://www.celsoazevedo....MGC_5.1.018_FINAL_3.0.apk
Downloads:
◾Stable/main versions: bold text <----

Ik weet alleen niet hoe het zit met de buildprop. Is dit al standard in Android One aangepast of moet je dit alsnog doen (Root / editten) en dan installeren?

Bij LOS namelijk is dit al automatisch aangepast, en hoef je alleen dus de GCAM.apk te installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door theduke1989 op 08-03-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt ook graag op de hoogte gehouden m.b.t. bluetooth problemen _/-\o_

Ik heb een fiesta uit 2013 (mk7.5) en als ik verbinding maak via bluetooth lijkt het te werken want de verbinding is er maar als er geluiden afgespeeld worden (Spotify, flitsmeister etc) gaat dit mega vertraagd en met gestotter. Soms werkt het geluid gewoon helemaal niet.

Voor de rest mega tevreden over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:57:
Ik wordt ook graag op de hoogte gehouden m.b.t. bluetooth problemen _/-\o_

Ik heb een fiesta uit 2013 (mk7.5) en als ik verbinding maak via bluetooth lijkt het te werken want de verbinding is er maar als er geluiden afgespeeld worden (Spotify, flitsmeister etc) gaat dit mega vertraagd en met gestotter. Soms werkt het geluid gewoon helemaal niet.

Voor de rest mega tevreden over de telefoon.
heb je het getest op een ander ander apparaat ? het kan aan het apparaat liggen?

welke versie android heb je misschien updaten?

ik ervaar geen problemen ook niet met goedkoop chinees spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOsman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:43:
[...]

heb je het getest op een ander ander apparaat ? het kan aan het apparaat liggen?

welke versie android heb je misschien updaten?

ik ervaar geen problemen ook niet met goedkoop chinees spullen
Ik las volgens mij in het begin ook een aantal gebruikers die hier last van hebben.
Het zou opgelost worden in een volgende update????

Het vreemde is dat het soms wel normaal werkt.. maar meestal niet.

Met een LG bluetooth speaker werkte de muziek wel goed (1 keer geprobeerd nog). Alleen bij het opzetten van de verbinding de eerste keer verliep het niet soepel. Ik klikte het apparaat aan waar ik mee wou verbinden en dan zag je heel kort "bezig met verbinden" en daarna stopte het weer. Als ik me bluetooth wilde uitzetten bleef het hangen op "uitschakelen...". Pas nadat ik me tel had herstart werkte het goed.

Ik had hiervoor een galaxy a5 en daar had ik nooit problemen mee om te verbinden met de bluetooth van me Fiesta dus waarom zou het nu opeens aan me auto liggen.

Ik zal het nog wel vaker proberen om met verschillende apparaten te verbinden maar ik heb normaal nergens last van en met deze telefoon helaas wel. Ik heb het trouwens ook gemeld in de feedback app van Xiaomi.

Ik heb de laaste update als het goed is. Android 8.0.0.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 15:13
Kleine (voor de meeste wellicht overbodige) tip!
Ik vond het geluid van voornamelijk muziek via mijn (geen idee welk type) oortjes via deze telefoon meestal erg matig.
Toen kwam ik erachter dat via: Instellingen - Geluid - Headphones & audio effects wat voorkeur "types" te selecteren zijn.

In mijn geval is het geluid via de oortjes nu een stuk beter met de "Mi Capsule" instellingen! :)

PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Bluetooth alleen werkt goed alleen in combinatie met wifi of 4G valt de wifi of 4G verbinding constant weg.
Ligt dus niet aan het toestel.
Wachten op de update die eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Beste Mi A1 gebruikers,

Sinds oktober 2017 prima tevreden over de telefoon. Doet alles wat ik wil, snel genoeg, etc. Echter, sinds vrijdag out of the blue geen verbinding meer met het KPN netwerk. De telefoon zegt op 2G te zitten, maar wanneer ik probeer te bellen of een sms probeer te verzenden lukt dit niet. 3G en 4G zijn al helemaal niet meer toegankelijk. Ik zeg out of the blue omdat er 's ochtends helemaal geen probleem was, en 's middags ontstonden de problemen opeens. Telefoon is niet gevallen, simkaart is niet kapot (getest andere telefoon), factory reset helpt niet, opnieuw aanmelden op netwerk eveneens niet. Telefoon is tevens nooit geroot geweest en heeft dus geen custom ROM's gedraaid; m.a.w. heeft alleen maandelijkse OTA's van Xiaomi ontvangen. Nog niet de Feb./Maa. update die gelanceerd zou zijn, maar weer teruggedraaid is door Xiaomi.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met de Mi A1? Heeft iemand een idee wat ik wellicht nog zou kunnen proberen?

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
SiNTeK schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:09:
Beste Mi A1 gebruikers,

Sinds oktober 2017 prima tevreden over de telefoon. Doet alles wat ik wil, snel genoeg, etc. Echter, sinds vrijdag out of the blue geen verbinding meer met het KPN netwerk. De telefoon zegt op 2G te zitten, maar wanneer ik probeer te bellen of een sms probeer te verzenden lukt dit niet. 3G en 4G zijn al helemaal niet meer toegankelijk. Ik zeg out of the blue omdat er 's ochtends helemaal geen probleem was, en 's middags ontstonden de problemen opeens. Telefoon is niet gevallen, simkaart is niet kapot (getest andere telefoon), factory reset helpt niet, opnieuw aanmelden op netwerk eveneens niet. Telefoon is tevens nooit geroot geweest en heeft dus geen custom ROM's gedraaid; m.a.w. heeft alleen maandelijkse OTA's van Xiaomi ontvangen. Nog niet de Feb./Maa. update die gelanceerd zou zijn, maar weer teruggedraaid is door Xiaomi.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met de Mi A1? Heeft iemand een idee wat ik wellicht nog zou kunnen proberen?
Kan je niet de APN instellingen eerst verwijderen? En daarna opnieuw instellen. Zodat het netwerk opnieuw aangemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
theduke1989 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:15:
[...]

Kan je niet de APN instellingen eerst verwijderen? En daarna opnieuw instellen. Zodat het netwerk opnieuw aangemaakt wordt.
Helaas geen effect. APN instellingen al een aantal keer weggegooid en opnieuw aangemaakt, ook handmatig. :/ Zelf heb ik het idee dat de netwerk module van de telefoon op een of andere manier kapot is gegaan. Hoe, dat zou ik echt niet weten overigens. Bluetooth en wifi werken overigens ook gewoon normaal.

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@SiNTeK *#06#
Zijn je imei nr's toevallig verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Chris.nl schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:10:
@SiNTeK *#06#
Zijn je imei nr's toevallig verdwenen?
Nee, beide IMEI nummers staan er gewoon. Dus dat is het ook niet, helaas. Thanks voor het meedenken!

Edit: Overigens ook simkaart in beide SIM slots geprobeerd. Ook geen effect.

[ Voor 13% gewijzigd door SiNTeK op 11-03-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SiNTeK schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Nee, beide IMEI nummers staan er gewoon. Dus dat is het ook niet, helaas. Thanks voor het meedenken!

Je hebt al vrijwel alles gedaan om softwarematige problemen te checken / fixen. Je zou de stock ROM nogmaals kunnen flashen (ondanks dat je toestel dus altijd stock is geweest) maar ik ben bang dat 't een hardwarematig defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
Chris.nl schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Je hebt al vrijwel alles gedaan om softwarematige problemen te checken / fixen. Je zou de stock ROM nogmaals kunnen flashen (ondanks dat je toestel dus altijd stock is geweest) maar ik ben bang dat 't een hardwarematig defect is.
Dan ga ik dat nog als laatste proberen. Hopelijk valt dit onder de garantie indien dat flashen niet lukt. Echt balen! Thanks nogmaals.

Edit: Flashen van stock geprobeerd... Ook geen resultaat. Garantie maar proberen. :(

[ Voor 8% gewijzigd door SiNTeK op 11-03-2018 12:11 . Reden: Aangedragen optie geprobeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
SiNTeK schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Simkaart in andere telefoon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
kernie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:01:
Kleine (voor de meeste wellicht overbodige) tip!
Ik vond het geluid van voornamelijk muziek via mijn (geen idee welk type) oortjes via deze telefoon meestal erg matig.
Toen kwam ik erachter dat via: Instellingen - Geluid - Headphones & audio effects wat voorkeur "types" te selecteren zijn.

In mijn geval is het geluid via de oortjes nu een stuk beter met de "Mi Capsule" instellingen! :)
Bedankt! Ik zie al deze verschillende mogelijkhedenstaan, maar de mogelijkheid tot
instellen lijkt uit te staan, hoe zet ik hem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
JohnBlutarski schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:34:
[...]

Bedankt! Ik zie al deze verschillende mogelijkhedenstaan, maar de mogelijkheid tot
instellen lijkt uit te staan, hoe zet ik hem aan?
Die mogelijkheid heb ik helaas ook niet gevonden;) enkel de standaard voorbeelden.

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBlutarski
kernie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 01:40:
[...]

Die mogelijkheid heb ik helaas ook niet gevonden;) enkel de standaard voorbeelden.
Hij staat standaard bij mij op Mi Earbuds, zie daarnaast (letterlijk vaag) wel 14 mogelijkheden staan , maar als ik die aanklik gebeurt er niets. Hoe heb jij hem dan op Mi Capsules gezet? Heb zelf toevallig ook MI oordoppen, nl. Mi In-Ear

Edit: Hij doet het nu opeens wel: Heb hem ingesteld op In-Ears!

[ Voor 6% gewijzigd door JohnBlutarski op 12-03-2018 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:54

red bull

Keeps me awake !

Met de februari update hebben ze echt iets geks met de bluetooth gedaan... in de auto krijg ik geen goede verbinding meer met mijn Carkit (telefoon), audio via bluetooth usb stick en line-in valt elk half uur ook zo'n beetje uit en moet ik opnieuw connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikytim
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06-2024
red bull schreef op maandag 12 maart 2018 @ 07:42:
Met de februari update hebben ze echt iets geks met de bluetooth gedaan... in de auto krijg ik geen goede verbinding meer met mijn Carkit (telefoon), audio via bluetooth usb stick en line-in valt elk half uur ook zo'n beetje uit en moet ik opnieuw connecten..
Dit was voor mij al met de de Januari update een ramp. Ik had gehoop dat dit met de februari update opgelost ging worden maar dat is dus niet zo. Ik word gek nu van de carkit... echt hinderlijk dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Spikytim schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Dit was voor mij al met de de Januari update een ramp. Ik had gehoop dat dit met de februari update opgelost ging worden maar dat is dus niet zo. Ik word gek nu van de carkit... echt hinderlijk dit...
Ik moet je erbij zeggen dit hebben vele XIAOMI toestellen. Heb het vermoeden dat Xiaomi verkeerde/slechte Bluetooth adapters gebruikt. Want op mijn Redm 3S en Redmi Note 4 Global nu heb ik precies dezelfde issues. Mijn telefoon is in de auto, maar kan deze niet vinden. Maar de navigatie vindt wel telefoons die langs rijden 8)7 Ik gebruik LOS14.1 update van 11 March 2018. En nog steeds deze issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

theduke1989 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Ik moet je erbij zeggen dit hebben vele XIAOMI toestellen. Heb het vermoeden dat Xiaomi verkeerde/slechte Bluetooth adapters gebruikt. Want op mijn Redm 3S en Redmi Note 4 Global nu heb ik precies dezelfde issues. Mijn telefoon is in de auto, maar kan deze niet vinden. Maar de navigatie vindt wel telefoons die langs rijden 8)7 Ik gebruik LOS14.1 update van 11 March 2018. En nog steeds deze issue.
Op XDA een post gevonden waarin aangegeven wordt dat als je in de developer settings AVRCP op 1.5 zet dat de problemen dan verholpen zijn... Ik zit niet zo vaak in de auto dat ik dit snel kan bevestigen, maar proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:32:
[...]

Ik las volgens mij in het begin ook een aantal gebruikers die hier last van hebben.
Het zou opgelost worden in een volgende update????

Het vreemde is dat het soms wel normaal werkt.. maar meestal niet.

Met een LG bluetooth speaker werkte de muziek wel goed (1 keer geprobeerd nog). Alleen bij het opzetten van de verbinding de eerste keer verliep het niet soepel. Ik klikte het apparaat aan waar ik mee wou verbinden en dan zag je heel kort "bezig met verbinden" en daarna stopte het weer. Als ik me bluetooth wilde uitzetten bleef het hangen op "uitschakelen...". Pas nadat ik me tel had herstart werkte het goed.

Ik had hiervoor een galaxy a5 en daar had ik nooit problemen mee om te verbinden met de bluetooth van me Fiesta dus waarom zou het nu opeens aan me auto liggen.

Ik zal het nog wel vaker proberen om met verschillende apparaten te verbinden maar ik heb normaal nergens last van en met deze telefoon helaas wel. Ik heb het trouwens ook gemeld in de feedback app van Xiaomi.

Ik heb de laaste update als het goed is. Android 8.0.0.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb het probleem kunnen oplossen door te gaan naar settings -> apps -> zorg ervoor dat system apps ook worden weergegeven. Hierna heb ik de gegevens en cache gewist van Bluetooth en Bluetooth MIDI Service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spikytim
Ik heb beide tweaks van hierboven geimplementeerd. Ik laat morgen weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:57:
[...]

https://www.celsoazevedo....MGC_5.1.018_FINAL_3.0.apk
Downloads:
◾Stable/main versions: bold text <----

Ik weet alleen niet hoe het zit met de buildprop. Is dit al standard in Android One aangepast of moet je dit alsnog doen (Root / editten) en dan installeren?

Bij LOS namelijk is dit al automatisch aangepast, en hoef je alleen dus de GCAM.apk te installeren.
Vooralsnog heb ik hem er weer vanaf gegooid. Die camera is instabiel. Ik doe vast iets verkeerd, maar ik heb graag wel een werkende camera.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikytim
Spikytim schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:07:
Ik heb beide tweaks van hierboven geimplementeerd. Ik laat morgen weten of het werkt.
Het is flink beter geworden nu. Maar toch nog een paar kleine interrupts gehad deze morgen. Ik heb nu ook de avrcp op 1.6 gezet om te zien of dat nog iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Ik lees veel over problemen met Bluetooth, zelf heb ik veel last van een slechte of wegvallende wifi verbinding. Is dit ook een bekend issue? Regelmatig verliest de telefoon verbinding met bijv. mijn Sonos of WhatsApp Web. Wifi uit en weer aan zetten verhelpt het probleem (tijdelijk), maar erg irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:24
Bluetooth werkt bij mij vrij goed en heb ik niet echt issues mee. Wel heb ik zo af en toe last van een slecht werkende GPS. Google maps is dan totaal onbruikbaar en zit er 10-tallen meters naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18
Mijn telefoon is onlangs besteld (onderweg).
Wel teleurstellend dit nu allemaal te lezen.
Vooral goed werkende GPS vind ik wel belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door veertje op 14-03-2018 12:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOsman
Update Feb is opnieuw vrijgegeven dit keer als stabiel :) mensen die het niet hebben ontvangen kunnen elk moment krijgen. truckjes voor update zijn dus niet meer nodig.

update Maart wordt nu als stabiel getest door beta testers volgt dus heel snel :)

[ Voor 10% gewijzigd door MrOsman op 14-03-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
veertje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:06:
GPS werkt echt perfect hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
karine1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:54:
[...]

GPS werkt echt perfect hier hoor.
ik heb er ook nooit problemen mee gehad :) en anders gegevens van app wissen nogmaals testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kernie
veertje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:06:
Mijn telefoon is onlangs besteld (onderweg).
Wel teleurstellend dit nu allemaal te lezen.
Maak je geen zorgen;)
Ik heb nergens last van en ben erg tevreden met het toetstel.

* Februari update komt hier zojuist binnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door kernie op 14-03-2018 13:24 ]

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
MrOsman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:53:
Update Feb is opnieuw vrijgegeven dit keer als stabiel :) mensen die het niet hebben ontvangen kunnen elk moment krijgen. truckjes voor update zijn dus niet meer nodig.

update Maart wordt nu als stabiel getest door beta testers volgt dus heel snel :)
Hier ook net gevonden door mijn A1. Idd vrij snel vrijgegeven richting mijn toestel.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
MrOsman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:53:

Al ergens gelezen wanneer 8.1 binnenkomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigergirl-NL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 04:07
Ik heb de Xiaomi Mi A1 nu een week in bezit en er nog geen problemen mee gehad betreffende Bluetooth, Wifi of GPS. Ik heb wel even moeten wennen aan het grotere formaat en dat ik in deze kale android versie wat apps miste t.o.v. mijn defect geraakte Samsung S4. Uiteraart zijn hier genoeg alternatieven voor in de play store. Hij loopt lekker soepel op Android 8 en ben momenteel de februari update aan het binnenhalen.

Ik volgde dit topic al een tijdje en jullie ervaringen, tips en tricks hebben mij doen besluiten deze toch ook aan te schaffen. Ik vindt het wel jammer dat NFC mist, maar van de andere kant heb ik die op mijn S4 ook nog nooit gebruikt. De notificatieled is alleen wit, maar daar is goed mee te leven. Beter dan helemaal geen, zoals op mijn 2e optie de Nokia 6 2018.

Met de stock camera app maaktbest mooie foto's bij daglicht, maar voor bij donkerdere omstandigheden heb ik Gcam ernaast geïnstalleerd (veel dank voor deze tip). Nu maakt ie echt prachtige foto's, alleen jammer dat die app geen gebruik lijkt te maken van de 2e camera voor bv 2x optische zoom.

Het enige waar ik echt niet tevreden over ben w.b. dit toestel, is de lichtsensor voor het dimmen van het scherm. Die moet ik elke keer nog zelf bijstellen.

Overall ben ik best tevreden over het toestel en dank jullie voor het delen van de info.
Ik blijf deze topic volgen voor meer tip en tricks en hopelijk kan ik anderen ook weer helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
YdieresiS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Hier ook net gevonden door mijn A1. Idd vrij snel vrijgegeven richting mijn toestel.
Update wordt eerste 1.5 week voor kleine groep vrijgegeven dat wordt Beta update genoemd, met truckjes kan je dat forceren nu is het beschikbaar voor iedereen.

http://en.miui.com/thread-1973585-1-1.html

[ Voor 7% gewijzigd door MrOsman op 14-03-2018 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
JohnBlutarski schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:53:
[...]

Al ergens gelezen wanneer 8.1 binnenkomt?
Nog geen info bekend, ze zijn nu druk bezig met update van Maart (stable OPR1.170623.026.V9.5.6.0.ODHMIFA) het wordt nu als stabiel getest door aantal gebruikers, :)

sommige mensen uit India beweren dat het na update van Maart komt. :)

Iemand die al bezig is geweest met Google Lens?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 14-03-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
MrOsman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Nog geen info bekend, ze zijn nu druk bezig met update van Maart (stable OPR1.170623.026.V9.5.6.0.ODHMIFA) het wordt nu als stabiel getest door aantal gebruikers, :)

sommige mensen uit India beweren dat het na update van Maart komt. :)

Iemand die al bezig is geweest met Google Lens?

[mbr]Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.[/]
Voor iedereen die Bluetooth problemen ervaart > Factory Reset doen? Heb zelf nergens last van (Android 8.0 op Feb security patch). LOS zou ook het probleem kunnen zijn.

Google Lens werkt heel wisselvallig bij mij. Leuke feature maar voegt over het algemeen nog weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In iedere geval een levendige community achter de Mi A1, Ik overweeg nu al een tijdje om mijn Acer E700 (ca. 200 euro in 2014) te vervangen, daarbij staat toch de Mi A1 ver bovenaan de lijst. Vooral met het perspectief op Android updates in de toekomst en de stock ervaring zonder al te veel poespas.

Mensen die het toestel inmiddels een tijd hebben en die het updatebeleid van Xiaomi van dichtbij hebben kunnen meemaken. Hebben jullie er vertrouwen in dat Xiaomi de beloftes van Android One voortzet de komende 2 jaar? Dit zou voor mij wel het doorslaggevende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:21:
In iedere geval een levendige community achter de Mi A1, Ik overweeg nu al een tijdje om mijn Acer E700 (ca. 200 euro in 2014) te vervangen, daarbij staat toch de Mi A1 ver bovenaan de lijst. Vooral met het perspectief op Android updates in de toekomst en de stock ervaring zonder al te veel poespas.

Mensen die het toestel inmiddels een tijd hebben en die het updatebeleid van Xiaomi van dichtbij hebben kunnen meemaken. Hebben jullie er vertrouwen in dat Xiaomi de beloftes van Android One voortzet de komende 2 jaar? Dit zou voor mij wel het doorslaggevende zijn.
,
Ik heb dit toestel nu sinds oktober afgelopen jaar en tot nu toe zijn alle beloftes qua security patches en OS updates na gekomen,maandelijkse security patches,Android O voor eind 2017 en gegarandeerd andriod P als deze uitkomt in het najaar,heb tot op heden geen klagen,maar het blijft natuurlijk koffie dik kijken, de "grote"jongens zoals Samsung,LG, Motorola ,Huawei etc hebben ook allemaal wel eens update/upgrade beloftes verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

mokumsgabbertje schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:42:
[...]

,
Ik heb dit toestel nu sinds oktober afgelopen jaar en tot nu toe zijn alle beloftes qua security patches en OS updates na gekomen,maandelijkse security patches,Android O voor eind 2017 en gegarandeerd andriod P als deze uitkomt in het najaar,heb tot op heden geen klagen,maar het blijft natuurlijk koffie dik kijken, de "grote"jongens zoals Samsung,LG, Motorola ,Huawei etc hebben ook allemaal wel eens update/upgrade beloftes verbroken
Ik had hiervoor een redmi note 3 (met b20), ook hier kwamen regelmatig updates voor uit... niet altijd OS, maar wel MIUI en security... Ik heb hier wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Hier intussen het bluetooth probleem volledig opgelost.
Heb de update van februari gedaan + de twee tips die hier eerder gegeven zijn.
Factory reset doe ik nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Req-
karine1 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:52:
Hier intussen het bluetooth probleem volledig opgelost.
Heb de update van februari gedaan + de twee tips die hier eerder gegeven zijn.
Factory reset doe ik nooit.
Mag ik vragen waarom? Dit lost 9 van de 10 keer een hoop problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk zoal de telefoons waarvandaan jullie gekomen zijn naar de Mi A1?
Ikzelf heb eigenlijk nog nooit een high-end smartphone gekocht/gebruikt.

Veel reviews van het apparaten heb ik soms de indruk van alsof ze de high-end specs verwachten bij een telefoon van ca. 240 euro. Als ze klagen over een camera die niet goed is of speakers die niet aan hun eisen voldoen, vraag ik mij vaak af hoe erg het nu daadwerkelijk is... heb wat dat betreft geen vergelijksmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:00:
Wat zijn eigenlijk zoal de telefoons waarvandaan jullie gekomen zijn naar de Mi A1?

Veel reviews van het apparaten heb ik soms de indruk van alsof ze de high-end specs verwachten bij een telefoon van ca. 240 euro. Als ze klagen over een camera die niet goed is of speakers die niet aan hun eisen voldoen, vraag ik mij vaak af hoe erg het nu daadwerkelijk is... heb wat dat betreft geen vergelijksmateriaal.
Ik heb van alles gehad wel een beetje de laatste jaren.
Mi3
Mi4
Redmi Note Global
Samsung s6
Redmi Note 2
Redmi 3s
Redmi NOte 4 global huidig.

Moet wel zeggen bij Xiaomi toestellen kijk ik nu ook vaak of er een nightly beschikbaar is. En vaak koop ik het wel.

Over de camera etc maak ik me niet druk.
Alleen nu met de bluetooth wel namelijk. Heb gevoel dat dit Xiaomi ist die super slechte bt adapter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
nwagenaar schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:00:
@RudolfR
Je hebt je toestel zeker geroot met Magisk? Als dat het geval is, activeer dan direct HAL3 en EIS en maak gebruik van de gepatchte Google Camera: https://forum.xda-develop...ot-magisk-enable-t3747585

Als je gebruik wil blijven maken van Xiaomi Camera, dan moet je de SELINUX naar Permissive zetten of maak gebruik van de Magisk module: https://forum.xda-develop...-start-fix-mi-a1-t3745262
Ik heb de stappen zoals hier beschreven uitgevoerd (met de hand, niet met een tool)
Vanuit recovery een adb shell openen en onderstaande invoeren:
code:
1
2
3
setprop persist.camera.HAL3.enabled 1

setprop persist.camera.eis.enable 1

Zoals hier beschreven staat.
https://forum.xda-develop...p?p=75541654&postcount=98

En vervolgens deze apks geprobeerd:
https://www.celsoazevedo....ixel2Mod-Arnova8G2-V6.apk
https://www.celsoazevedo....ixel2Mod-Arnova8G2-V1.apk
Maar die apps crashen steeds.

Wat mis ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

theduke1989 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:47:
[...]

Ik heb van alles gehad wel een beetje de laatste jaren.
Mi3
Mi4
Redmi Note Global
Samsung s6
Redmi Note 2
Redmi 3s
Redmi NOte 4 global huidig.

Moet wel zeggen bij Xiaomi toestellen kijk ik nu ook vaak of er een nightly beschikbaar is. En vaak koop ik het wel.

Over de camera etc maak ik me niet druk.
Alleen nu met de bluetooth wel namelijk. Heb gevoel dat dit Xiaomi ist die super slechte bt adapter zet.
Ik heb s1,s2,s5,iphone5,s7 en redmi note 3 global gehad... Prima tevreden een met een toestel van 200 euro doe ik een jaar (dan is ie nog helemaal perfect) en koop ik weer wat nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 01:11
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:00:

Dit is mijn lijstje:
- Galaxy S2 (2011)
- (Sony xperia Tipo, budgetphone van 150 euro uit 2012, omdat de S2 in reparatie zat)
- Nexus 5 (2014)

Ik ben zelf erg verbaasd hoe slecht een xperia Tipo budgetphone van 2012 presteerde destijds. Tegenwoordig heb je al een veel betere ervaring met een Xiaomi budgetphone van 100 euro anno 2018. Heb dus zelf ook geen vergelijkingsmateriaal gezien mijn lijstje aan telefoons.

Maar wat ik wel kan zeggen, is dat mijn gemaakte foto's met de camera als goed worden bevonden door mijn familieleden. Duidelijk genoeg en niet korrelig. Ik zelf vind de camera ook prima voor zijn prijs. We hebben hier tenslotte wel over een telefoon die 2 tot 3 keer goedkoper is dan een high-end telefoon.

Dit is misschien een beetje offtopic maar mensen willen inherent het beste voor zichzelf. Het zit beetje ingebakken in jezelf om meer voordeel uit iets te kunnen halen. Dus ik denk dat emotionele gedachten en rationele gedachten door elkaar lopen bij bepaalde reviewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18
Ik heb de Mi A1 nu bijna één dag, bevalt tot nu toe heel goed. Al heb ik er nog weinig spannends mee gedaan. Ik heb de Februari update erop.

Hiervoor had ik een Moto G3, dan is dit toch echt wel een stuk sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Req- schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:56:
[...]
Mag ik vragen waarom? Dit lost 9 van de 10 keer een hoop problemen op.
Omdat ik dan weer al mijn apps moet installeren, outlook instellen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar xiaomi en wil eens een dergelijke telefoon bestellen.
Ik zit nog te twijfelen tussen een redmi 5 plus of deze, al lijkt deze camera iets beter. Het plan is om gewoon via mi.com/es te bestellen (ik woon in ES) geen gezeur met importeren en evt garantie/terugsturen. Die redmi is 179 en de mi a1 209 met gratis verzending.
Het langere scherm van de redmi lijkt mij dan wel weer prettig bij browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:09:
Ik ben benieuwd naar xiaomi en wil eens een dergelijke telefoon bestellen.
Ik zit nog te twijfelen tussen een redmi 5 plus of deze, al lijkt deze camera iets beter. Het plan is om gewoon via mi.com/es te bestellen (ik woon in ES) geen gezeur met importeren en evt garantie/terugsturen. Die redmi is 179 en de mi a1 209 met gratis verzending.
Het langere scherm van de redmi lijkt mij dan wel weer prettig bij browsen.
Maar die redmi heeft geen AndroidOne hé.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chris.nl Dat is inderdaad een dingetje.
Als 2de toestel heb ik nu nog een eerste generatie moto g (4jaar oud) met lineage 14.1 maar dat is toch wel langzaam tegenwoordig. maar wel elke 2-6 weken een update :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:23:
@Chris.nl Dat is inderdaad een dingetje.
Als 2de toestel heb ik nu nog een eerste generatie moto g (4jaar oud) met lineage 14.1 maar dat is toch wel langzaam tegenwoordig. maar wel elke 2-6 weken een update :D
True... ik gebruik nog dagelijks de Nexus 7 (2013) met Lineage 14.1, dat is ook prima te doen. Lineage zal ook vast beschikbaar komen voor die Redmi, dan maakt het weinig meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Wil volgende week de Xiaomi Mi A1 bestellen in Duitsland, woon er namelijk zelf.

Maar vroeg me af, het unlocken van de bootloader is dat gewoon via de reguliere bootlocker unlock methode van Xiaomi of is dit nu net wat anders?

Want er zit namelijk Android 1 op.

[ Voor 71% gewijzigd door theduke1989 op 18-03-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
theduke1989 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:43:
Beste alle,

Wil volgende week de Xiaomi Mi A1 bestellen in Duitsland, woon er namelijk zelf.

Maar vroeg me af, het unlocken van de bootloader is dat gewoon via de reguliere bootlocker unlock methode van Xiaomi of is dit nu net wat anders?

Want er zit namelijk Android 1 op.
Fastboot oem unlock (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Let bij het posten even op of het wel in het toesteltopic hoort. Alles met prijzen en levertijden hoort bijvoorbeeld thuis in [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen.

Dank!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb wat problemen tijdens het bellen, ik hoor de persoon aan de andere kant ontzettend zacht. Uiteraard heb ik het volume al vol open gezet maar dit is nog steeds errrrgg zacht.

Als ik het gesprek op speaker zit hoor ik de persoon prima. Iemand soortgelijke problemen of mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
sjukke schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:27:
Ik heb wat problemen tijdens het bellen, ik hoor de persoon aan de andere kant ontzettend zacht. Uiteraard heb ik het volume al vol open gezet maar dit is nog steeds errrrgg zacht.

Als ik het gesprek op speaker zit hoor ik de persoon prima. Iemand soortgelijke problemen of mogelijke oplossingen?
Heb je hem al een keer naar fabrieksinstellingen terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:38
Hoe zorg ik ervoor dat ik die vervelende balk van "APP X IS ACTIEF OP DE ACHTERGROND" kan verwijderen?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21bnbc7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Stancke schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:41:
Hoe zorg ik ervoor dat ik die vervelende balk van "APP X IS ACTIEF OP DE ACHTERGROND" kan verwijderen?

[afbeelding]
Hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Wat is het toestel inderdaad erg erg glad. Heb hem vandaag binnen en zag dat mijn werk sim tevens de verkeerde sim heeft, dus daar op wachten en ik wacht ook maar op de bumper case van ali. Die zou hier een dezer dagen moeten komen.

Voor de rest fijne telefoon en niets te klagen. Even wennen waar de vinger sensor zit, maar ik mis wel de gesture voor het aan en uit zetten van de lamp/camera wat ik op mijn motorola wel had.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

icy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:14:
Wat is het toestel inderdaad erg erg glad. Heb hem vandaag binnen en zag dat mijn werk sim tevens de verkeerde sim heeft, dus daar op wachten en ik wacht ook maar op de bumper case van ali. Die zou hier een dezer dagen moeten komen.

Voor de rest fijne telefoon en niets te klagen. Even wennen waar de vinger sensor zit, maar ik mis wel de gesture voor het aan en uit zetten van de lamp/camera wat ik op mijn motorola wel had.
De simkaart kun je in bijna elke telefoonwinkel bij laten knippen.
2x aan/uit start ook de camera op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

red bull schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:24:
[...]

De simkaart kun je in bijna elke telefoonwinkel bij laten knippen.
2x aan/uit start ook de camera op.
Ik kan best een dag wachten voor een nieuwe simkaart hoor ;-)
Die optie had ik al gevonden, maar vind de gesture modus van motorola toch net ff fijner. Gewoon een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:30
Excuus als het al gevraagd is, ik kon het even niet vinden.
Als je dit toestel besteld gewoon in een Nederlandse webshop (belsimpel), is de Nederlandse taal standaard te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Sjurm schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:25:
Als je dit toestel besteld gewoon in een Nederlandse webshop (belsimpel), is de Nederlandse taal standaard te kiezen?
Ja, die van mij is net van de week binnen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Sjurm schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:25:
Ja, ook als je in een buitenlandse shop besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb het idee dat ik sinds de laatste update wat minder notificaties krijg.

WordFeud meldt me bv nooit meer iets, terwijl die gewoon notificaties mag laten zien. En ook PushBullet laat pas iets van zich horen als ik de app open.

Klinkt dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 06:42
Stancke schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:41:
Heb een vraagje ivm met Visual Voicemail op deze telefoon gesteld via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 06:42
Wel spijtig dat ze totaal niet bezig zijn met hun klanten, ernaar luisteren of zelfs maar communiceren. En de vlieger van 'You get what you pay for' vind ik anno 2018 echt niet opgaan. Nu blijkt dat Wileyfox binnen 3 weken de Android 8.1 update upbrengt. Hier is het nog maar of en wanneer wij hem mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 09:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb geen idee, maar wellicht dat het ligt aan de instellingen. Die van mij is als volgt ingesteld:

A1
Xiaomi A1 foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XV8fxJ71DUNlk1zXdfTeUCng/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Ybv5niG86t16nIvWGu8mDzG/thumb.png

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zijn er ook opties zonder rooten om het het notificatie volume apart van je bel volume aan te passen? Kan zo vlug niets vinden of zit dit ergens in 1 van de ontwikkelaar opties?

Met mijn moto g4 plus met custom rom kon ik het wel, maar goed daar zeg je het al custom rom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
icy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:21:
Zijn er ook opties zonder rooten om het het notificatie volume apart van je bel volume aan te passen? Kan zo vlug niets vinden of zit dit ergens in 1 van de ontwikkelaar opties?

Met mijn moto g4 plus met custom rom kon ik het wel, maar goed daar zeg je het al custom rom ;-)
Een optie is het geluidsbestand (*.mp3 oid) zelf minder luid te maken, in een map /Notifications/ te zetten en vervolgens te kiezen. Maar of dat nu is wat je wil......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Chris.nl schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Een optie is het geluidsbestand (*.mp3 oid) zelf minder luid te maken, in een map /Notifications/ te zetten en vervolgens te kiezen. Maar of dat nu is wat je wil......
Dat eigenlijk niet. Wil op het werk de notificaties uit hebben, maar mijn beltoon nog aan hebben. En anders maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
icy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Dat eigenlijk niet. Wil op het werk de notificaties uit hebben, maar mijn beltoon nog aan hebben. En anders maar niet.
Aha... 'k Heb me er niet zo in verdiept, maar wellicht kan je dan een 'niet-storen' profiel aanmaken. Berichten niet, maar oproepen wél toestaan. Dan ben je er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
icy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:03:
[...]

En de app Volumeregeling? Die werkt bij mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:52:
Ik heb het idee dat ik sinds de laatste update wat minder notificaties krijg.

WordFeud meldt me bv nooit meer iets, terwijl die gewoon notificaties mag laten zien. En ook PushBullet laat pas iets van zich horen als ik de app open.

Klinkt dit bekend?
Iemand?

Bestaat er een call recording app die werkt op de A1? Alle apps die ik tot nu toe heb geprobeerd nemen alleen mijn stem op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RODR4gz3MPrbFmEpWLehIivM/full.png

Wat krijg ik nu voor update voor m'n kiezen dan? De security update van APRIL 2018?

'k Zal deze post later aanpassen om te laten weten wat het resultaat is van deze update....

- edit -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6ngRAvllumNpLYyjEA86bSaM/full.png

maart dus.

VoLTE en VoWiFi doen het nog steeds met m'n Vodafone NL abonnement.

Verder zie ik zo 1 2 3 geen veranderingen, 't zal wel onder de moterkap zijn....

[ Voor 47% gewijzigd door Chris.nl op 23-03-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snarf
Hier ook, nu aan het downloaden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
Chris.nl schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:15:
[afbeelding]

Wat krijg ik nu voor update voor m'n kiezen dan? De security update van APRIL 2018?

'k Zal deze post later aanpassen om te laten weten wat het resultaat is van deze update....
Volgens Xiaomi forum en XDA maart update

[ Voor 8% gewijzigd door mpx200_05 op 23-03-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
Idd security update van maart 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
:
Zoals ik al eerder zei Update binnen er staat april bij maar is van Maart
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/db/3x8r5vgxn

[ Voor 114% gewijzigd door MrOsman op 23-03-2018 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wow, volgens mij ben ik de april-update toch echt aan het downloaden nu.

Beter lezen hier zie ik. Excuses!

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 25-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziz.peace
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb nu een week de Xiaomi mi a1. De telefoon bevalt mij wel alleen ik krijg heel vaak in beeld app is afgesloten tijdens dat ik de app gebruiken. En dan kan ik kiezen tussen app afsluiten en app opnieuw openen. Wat moet ik hieraan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aziz.peace schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:54:
Ik heb nu een week de Xiaomi mi a1. De telefoon bevalt mij wel alleen ik krijg heel vaak in beeld app is afgesloten tijdens dat ik de app gebruiken. En dan kan ik kiezen tussen app afsluiten en app opnieuw openen. Wat moet ik hieraan doen?
Gaat het om dezelfde app of verschillende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziz.peace
pven schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Gaat het om dezelfde app of verschillende?
Het gaat om verschillende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziz.peace schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Het gaat om verschillende apps.
Hoi @Aziz.peace sinds wanneer heb je deze probleem? is het begonnen na updaten 8.0? dan zou ik even hard reset geven en alles opnieuw instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrOsman op 25-03-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziz.peace
MrOsman schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Hoi @Aziz.peace sinds wanneer heb je deze probleem? is het begonnen na updaten 8.0? dan zou ik even hard reset geven en alles opnieuw instellen.
Ik heb hem gelijk geupdate nadat ik hem binnen had dus weet niet of het ervoor ook al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziz.peace schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb hem gelijk geupdate nadat ik hem binnen had dus weet niet of het ervoor ook al was.
oke duidelijk probleem ontstaat na upgrade Oreo
wat je nog kan proberen is een fabriekreset en testen
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's