Thx is niet noodzakelijk maar op mijn LG G4 heb ik deze wel, vandaar mijn vraag.Chris.nl schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:27:
[...]
Daarover verschillen de meningen (en post eronder). Het is niet geheel duidelijk of ie 4G+ ondersteuning biedt, je krijgt het icoontje in ieder geval niet te zien. In de praktijk doet de 4G ontvangst imo niet onder voor die van een ander toestel, browsen en streamen werkt hier vlekkeloos. Als je van plan bent constant speedtests te draaien en die te vergelijken met andere toestellen, tja..... Dan moet je de Mi A1 misschien niet kopen. Maar als gebruiksvoorwerp ben ik er dus dik tevreden mee, qua 4G.
Welke snelheid haal je met je LG G4?Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:31:
[...]
Thx is niet noodzakelijk maar op mijn LG G4 heb ik deze wel, vandaar mijn vraag.
Ik haal in mijn omgeving zo'n 90Mbit met de Mi A1 uit mijn hoofd. Met de Sony Xperia XZ1 compact haalde ik wel wat meer, maar dat verschil ga je echt niet merken als je live zou streamen. Als je je telefoon zou inzetten als downloadmachine, dan ga je het verschil tussen 90 en 120Mbit niet zien.
(p.s. elke Speedtest op deze snelheden kost me ongeveer 120MB, dus dat doe ik liever niet te vaak.)
[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 27-01-2018 12:35 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Tot nu toe 100% tevreden met de Mi A1 hier.
Voor mij moet de phone vooral snel zijn, voldoende geheugen en opslag en niet te duur.
4G werkt ook hier perfect.
Voor mij moet de phone vooral snel zijn, voldoende geheugen en opslag en niet te duur.
4G werkt ook hier perfect.
Verwijderd
Haal met de LG G4 zo om de nabij 110MB.Kiswum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:34:
[...]
Welke snelheid haal je met je LG G4?
Ik haal in mijn omgeving zo'n 90Mbit met de Mi A1 uit mijn hoofd. Met de Sony Xperia XZ1 compact haalde ik wel wat meer, maar dat verschil ga je echt niet merken als je live zou streamen. Als je je telefoon zou inzetten als downloadmachine, dan ga je het verschil tussen 90 en 120Mbit niet zien.
(p.s. elke Speedtest op deze snelheden kost me ongeveer 120MB, dus dat doe ik liever niet te vaak.)
Via KPN.
Al met al lijkt het blijkbaar, geen wereld van verschil te zijn.
Dan is dat weer een verschil wat ik weg kan strepen.
Blijft alleen het discutabele punt over de, camera. Wat ik kan vinden op internet, zit hier ook geen wereld van verschil in?
Blijft eigenlijk alleen over, het model en hoe t in de hand ligt. Toch een keer naar de winkel en vergelijken.
Thx in ieder geval iedereen voor de respons
Ik twijfel tussen dit toestel, een moto G5S Plus en een Zenfone 3. Is de bluetooth bug opgelost bij de meest recente update?
Wat doet die bug precies? Bluetooth werkt volgens mij prima.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:13:
Ik twijfel tussen dit toestel, een moto G5S Plus en een Zenfone 3. Is de bluetooth bug opgelost bij de meest recente update?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zowel de review van Kiswum, youtube reviews als meldingen op XDA benoemen Battery drain wanneer BT is ingeschakeld.
Probleem is deels 80% opgelost met januari patch maar met volgende update zal het zeker 100% opgelost wordenHollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:11:
Zowel de review van Kiswum, youtube reviews als meldingen op XDA benoemen Battery drain wanneer BT is ingeschakeld.
ben ook tevreden met mi a1 camera doet in donker minder maar goed dat maakt voor mij niet veel uit
Enig idee wanneer de volgende patch is? Van de drie toestellen ben ik het meeste gecharmeerd van de Mi A1.
Vooralsnog hebben we elke maand een patch gehad, dus hoogstwaarschijnlijk volgende maand weer eentje.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:59:
Enig idee wanneer de volgende patch is? Van de drie toestellen ben ik het meeste gecharmeerd van de Mi A1.
Ik beschik zelf sinds gisteren over een G5S Plus naast mijn A1, thanks Mediamarkt met hun acties.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:13:
Mijn voorkeur gaat overigens meer uit naar de G5S Plus, het totaalplaatje is voor mij toch meer polished.
belofte is dat er elke maand beveiligings patch wordt uitgerold hiermee zullen ze ook bekende problemen in meenemen dus geen losse updates voor problemenHollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:59:
Helaas is dit niet zo. Maandelijkse update worden binnen het AndroidOne programma nergens zwart op wit beloofd.MrOsman schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:31:
[...]
belofte is dat er elke maand beveiligings patch wordt uitgerold hiermee zullen ze ook bekende problemen in meenemen dus geen losse updates voor problemen
bronAndroid One phones are among the most secure since they all get regular security software updates and come with Google Play Protect built in.
Regelmatige updates is de belofte dus. Hoewel ik persoonlijk wel maandelijks patches verwacht, zou Xiaomi met twee- of driemaandelijkse patches nog voldoen aan die belofte.
Ik had ooit ergens gelezen dat Google maandelijks patchs zou uitbrengen en dat androidone gebruikers dit ook maandelijks zouden moeten ontvangen + upgradesChris.nl schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:58:
[...]
Helaas is dit niet zo. Maandelijkse update worden binnen het AndroidOne programma nergens zwart op wit beloofd.
[...]
bron
Regelmatige updates is de belofte dus. Hoewel ik persoonlijk wel maandelijks patches verwacht, zou Xiaomi met twee- of driemaandelijkse patches nog voldoen aan die belofte.
eerste ontvangers zullen altijd eigen Google telefoons zijn van LG X5(nexus) van Huawai p6 Motorola 6 en nu de Pixel na een week zou de rest b.v androidone toestellen krijgen, tuurlijk ligt dit ook aan de telefoonmakers hoe snel hun dingen vrijgeven of fixen b.v Nokia is op dit moment de snelste geen idee of dat ook Androidone versie is de launcher is wel het zelfde.
kan nu even geen bron vinden wel weet ik dat Mi A1 wordt bij gehouden tot P
> Android One-apparaten ontvangen tijdig upgrades naar het nieuwste Android-besturingssysteem, zodat mensen snel toegang kunnen krijgen tot de nieuwste platforminnovaties op hun apparaat. Gebruikers van de nieuwe Mi A1 ontvangen vóór het einde van het jaar een upgrade naar Android Oreo en zullen volgend jaar ook een van de eersten zijn die een upgrade naar Android P ontvangen.
https://blog.google/produ...ng-next-step-android-one/
Patchs kan je op onderstaande volgen zodra het beschikbaar komt kan je het vaak op genoemd website zien https://source.android.com/security/bulletin/
[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 28-01-2018 00:26 ]
Ik twijfel ook tussen de G5S en de Mi A1. Kan je aangeven waar voor jou de plus- en minpunten zitten van beide toestellen?Frietsaus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:50:
[...]
Ik beschik zelf sinds gisteren over een G5S Plus naast mijn A1, thanks Mediamarkt met hun acties.Als je wat wil weten geef maar aan.
Mijn voorkeur gaat overigens meer uit naar de G5S Plus, het totaalplaatje is voor mij toch meer polished.
't Klopt dat Google maandelijks Android patches vrijgeeft. Er zijn idd ook genoeg reviews / nieuwssites die (zonder bronvermelding) het vrolijke nieuws verkondigen dat de Mi A1 maandelijks gepatched wordt.
Motorola belooft wél letterlijk maandelijkse patches voor hun AndroidOne toestel, de Moto X4. Xiaomi belooft 'frequente' updates en Google belooft dus 'regelmatig' updates voor de Mi A1. Wellicht ben ik aan het mierenneuken maar het valt mij op dat nergens letterlijk officieel te lezen is dat de Mi A1 maandelijks gepatched zal worden. Ik hoop dat iemand me het tegendeel kan aantonen.
Motorola belooft wél letterlijk maandelijkse patches voor hun AndroidOne toestel, de Moto X4. Xiaomi belooft 'frequente' updates en Google belooft dus 'regelmatig' updates voor de Mi A1. Wellicht ben ik aan het mierenneuken maar het valt mij op dat nergens letterlijk officieel te lezen is dat de Mi A1 maandelijks gepatched zal worden. Ik hoop dat iemand me het tegendeel kan aantonen.
[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 28-01-2018 01:03 ]
ik denk dat ik iets heb Event van Mi A1 https://www.youtube.com/watch?v=m853ptNSQ3M 47:30 daar wordt genoemd maandelijkse update. maar heb ook andere websites gelezen geen idee meer waar.Chris.nl schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:58:
't Klopt dat Google maandelijks Android patches vrijgeeft. Er zijn idd ook genoeg reviews / nieuwssites die (zonder bronvermelding) het vrolijke nieuws verkondigen dat de Mi A1 maandelijks gepatched wordt.
De bedoeling van Androidone programma is dat je altijd up-to-date bent jammer genoeg moeten dit wel telefoonmakers verzorgen 1ne is sneller dan andere
[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 28-01-2018 01:51 ]
Het onderstaande heb ik gisteren in een DM naar aan andere geïnteresseerde Tweaker gestuurd..GoO schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:58:
[...]
Ik twijfel ook tussen de G5S en de Mi A1. Kan je aangeven waar voor jou de plus- en minpunten zitten van beide toestellen?
Daar kan ik het volgende nog aan toevoegen:Wat ik beter vind aan de G5S Plus:
Het scherm:
- Is waarschijnlijk persoonlijk maar ik vind hem wat fijner afgesteld (iets warmer).
- Heeft veel minder last van motion blur, duidelijk zichtbaar in de nachtmodus.
- Touch reageert merkbaar beter, snel typen gaat duidelijk meer accuraat. Op de A1 kan ik bijna niet snel typen omdat de touch niet geweldig reageert. Is wel verbeterd in Oreo, maar nog niet op het niveau van de Moto.
Overige puntjes die ik beter vind:
- Hij houdt voor mij persoonlijk iets fijner vast omdat hij wat ronder is.
- Trilmotor is wat beter, maar maakt wel iets meer geluid.
- Front camera is veel beter en met flits.
- Vingerscanner aan de voorkant vind ik persoonlijk fijner.
- Android op de Moto heeft veel minder (ben er nog geen tegengekomen) bugs en eigenaardigheden dan de Mi A1.
- Camera 2 API staat standaard aan, dus modded Google Camera werkt zonder root. De A1 moet worden geroot om dit voor elkaar te krijgen.
- Moto levert een completer pakket af: gestures, Moto Display (VEEL beter dan Ambient Display), on-screen knoppen of navigatie via de vingerscanner: aan de gebruiker de keuze.
- Camera is ongeveer gelijk, niet beter maar ook niet slechter.
Wat ik beter vind aan de A1:
- Die heeft al Oreo en krijgt elke maand een security update. De Moto loopt achter, op 7.1 en oktober 2017 security update. De hogere kwaliteit van de software met minder bugs vind ik echter fijner dan het laatste van het laatste hebben.
- De A1 heeft een kompas, handig wanneer je loopt met Google Maps. De G5S Plus mist deze (die heeft dan weer wel NFC, wat je zelf maar handiger vindt om te hebben.)
- De A1 heeft een notifcatie LED, de G5S Plus moet het enkel van Moto Display hebben.
Als je het totaalplaatje bekijkt kan je wel merken dat de Moto normaliter een iets duurder toestel is dan de A1. Het is net iets geraffineerder allemaal.
De A1 heeft een betere audiokwaliteit, zolang je ook goede apparatuur gebruikt om de bekende audio hiss te voorkomen.
Laat de Moto liggen als je per sé de laatste software snel wil hebben. Moto is simpelweg niet snel met updaten.
Het is lastig te zeggen of de battery drain is opgelost. De update met de januari patch (rom versie dat eindigt op 8.1.10) werd slechts 3 dagen geleden uitgevoerd.MrOsman schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:19:
[...]
Probleem is deels 80% opgelost met januari patch maar met volgende update zal het zeker 100% opgelost worden
ben ook tevreden met mi a1 camera doet in donker minder maar goed dat maakt voor mij niet veel uit
Vannacht is de accu met 9% gezakt in 9 uur. Het is dus veel beter dan 17% in 7 uur (van de vorige Android 8 release met december patch).
Wat mij betreft is de bug niet meer zo erg, maar tijdens de nacht zou je verwachten dat het minder hard zou gaan, maar ik ga met je mee en ik denk ook dat het voor 80% is opgelost.
Tevens is het nu wel inzichtelijk welke apps in gebruik zijn geweest. Bij de vorige versie zag je alleen het verbruik van Bluetooth staan, nu zie je ook een stuk of 8 apps in het verbruiklijstje.
Ik heb dit inmiddels ook in mijn review aangepast. De score van de accu stijgt iets, maar nog niet genoeg voor een dikke voldoende
[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 29-01-2018 09:49 . Reden: review is nu aangepast ]
hallo;Chris.nl schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:58:
in ieder geval heb ik tot nu toe netjes elke maand een update gehad (toestel 2 maanden in bezit)
Gisteren update van dik 1100 mb gedaan en nu zit ik dus op Android 8.0.0 met beveiligings patch 1 januari 2018.
Wederom geupdated met telefoon aan lader, was in 10 minuutjes klaar.
Buildnr OPR1.170623.026.8.1.10
Het batterij % staat nu netjes naast batterij icoontje ipv erin..
groeten.
keten is net zo sterk als zwakste schakel
Voor diegene die er interesse in hebben. Via xda (https://forum.xda-develop...arrow-substratum-t3741242)
kan je via onderstaand script die vervelende network arrows uitschakelen. Zelf nog niet geprobeerd...
kan je via onderstaand script die vervelende network arrows uitschakelen. Zelf nog niet geprobeerd...
Hmm, sinds Oreo toch wel last van Bluetooth, aardig wat disconnects met m'n carkit vanochtend.
Hinderlijk, hoop niet dat 't tijdens telefoongesprekken ook zo gaat.
De kernel is eindelijk vrijgegeven, nu kunnen ze op XDA aan slag. Straks eindelijk custom ROM's en kernel's voor de liefhebbers.
-edit-
Blijkbaar gaat het om de Nougat kernel.
-edit-
Blijkbaar gaat het om de Nougat kernel.
[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 30-01-2018 22:33 ]
Ik ook, bv ook problemen met spotify wat ineens niet meer goed de titels van de tracks doorgeeft aan m'n autoradioRudolfR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:45:
Hmm, sinds Oreo toch wel last van Bluetooth, aardig wat disconnects met m'n carkit vanochtend.
Ja dit heb ik ook, erg vervelend als ik een nieuw liedje hoor en wil weten van wie het is.helloitsme schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:58:
[...]
Ik ook, bv ook problemen met spotify wat ineens niet meer goed de titels van de tracks doorgeeft aan m'n autoradio
Ik heb een Ford Focus met een sync 2 radio.
ik een VW met discover media, dus het is blijkbaar niet door het specifieke model radiokoesie schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:59:
[...]
Ja dit heb ik ook, erg vervelend als ik een nieuw liedje hoor en wil weten van wie het is.
Ik heb een Ford Focus met een sync 2 radio.
Ik heb ditzelfde probleem soms wanneer ik binnen Waze wil zien wat Spotify speelt.
ik heb na 2 maanden een streep door mijn beeld. niet bij alle kleuren maar vooral bij grijs. het bibbert ook een beetje. Dat wordt dus terug sturen 

[ Voor 17% gewijzigd door patjuh1 op 31-01-2018 07:51 ]
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Laten vallen oid?patjuh1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:42:
ik heb na 2 maanden een streep door mijn beeld. niet bij alle kleuren maar vooral bij grijs. het bibbert ook een beetje. Dat wordt dus terug sturen
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Lijkt erg op het probleem dat in dit topic al eerder werd gemeld door Frietsaus in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie"
ja je hebt gelijk precies het zelfde. ook op dezelfde plek. Probello.nl geeft aan: Kan door kopie onderdelen komen of door vallen of stoten.
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Of door een fout in het scherm en dus garantie (via je resellerpatjuh1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:15:
ja je hebt gelijk precies het zelfde. ook op dezelfde plek. Probello.nl geeft aan: Kan door kopie onderdelen komen of door vallen of stoten.
Hoi allemaal!
Ik overweeg de Xiaomi A1 te kopen, maar zit veel in de trein met laptop en wil nog wel eens hardlopen. Daarom vraag om jullie ervaringen wat betreft:
1) tethering (link
)
2) Bluetooth naar koptelefoon (e.g. Qc35)
3) GPS kwaliteit
Ik hoor 't graag! De Nexus 5 doet het nog, maar de A1 lonkt.
Ik overweeg de Xiaomi A1 te kopen, maar zit veel in de trein met laptop en wil nog wel eens hardlopen. Daarom vraag om jullie ervaringen wat betreft:
1) tethering (link
3) GPS kwaliteit
Geen idee waar dat over gaat; heeft hier altijd prima gewerkt en ik krijg ook nu een DNS server (de telefoon zelf) die gewoon werkt.Lucas_Kun schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:48:
Daarom vraag om jullie ervaringen wat betreft:
1) tethering (link)
Let op: hij doet geen aptX, enkel LDAC2) Bluetooth naar koptelefoon (e.g. Qc35)
Werkt prima.3) GPS kwaliteit
Met 1,2 of 3 heb ik nooit problemen gehad en daarover zijn, zover ik me nu even kan herinneren zonder gebruik zoekfunctie, nog geen aanhoudende klachten geweest. Bluetooth carkits wel klachten / koptelefoons niet.Lucas_Kun schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:48:
Hoi allemaal!
1) tethering (link)
3) GPS kwaliteit
Goedemiddag!
Vandaag ook de Mi A1 ( RED ) mogen ontvangen!
Mede door de positieve reacties op het forum. Dit omdat de Nexus 5x het heeft begeven.
Wel de vraag hoe je de Google camera kan installeren?
Dit kan door een apk? Mensen hier ervaring mee? Of zijn er betere opties voor de camera?
Groeten!
Vandaag ook de Mi A1 ( RED ) mogen ontvangen!
Mede door de positieve reacties op het forum. Dit omdat de Nexus 5x het heeft begeven.
Dit kan door een apk? Mensen hier ervaring mee? Of zijn er betere opties voor de camera?
Groeten!
Dit was vooral op dag één een probleem. Daarna, mogelijk door het opnieuw pairen of een factory reset van mijn autoradio, heb ik het probleem niet/nauwelijks meer gezien.RudolfR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:45:
GPS ook snel/nauwkeurig.
Toptelefoon, zeker voor 't geld. Heel tevreden als vervanging van mijn OPO.
Voor iedereen die een Xiaomi Mi A1 zelf heeft een grandioze tip.
Het is een goede telefoon zeker voor het budget en de prijsklasse. Dat in 2017 al zulke goede goedkope telefoons beschikbaar zijn, chapeau maatschappij en China.
Echter merkte ik de laatste tijd dat het RAM geheugen niet echt goed werd gebruikt en ik ondanks de 4GB RAM toch vaak reloads had met al 3 of 4 kleine apps open. Daarnaast zag ik in Ontwikkelaars modus dat het RAM nooit volledig gebruikt werd.
Als je ook deze dingen ondervind of niet. Probeer dit:
Er kan trouwens niks mis gaan omdat het geen gekke actie is. Je telefoon is gemaakt om dit te kunnen doen.
Groet TheHelper
Het is een goede telefoon zeker voor het budget en de prijsklasse. Dat in 2017 al zulke goede goedkope telefoons beschikbaar zijn, chapeau maatschappij en China.
Echter merkte ik de laatste tijd dat het RAM geheugen niet echt goed werd gebruikt en ik ondanks de 4GB RAM toch vaak reloads had met al 3 of 4 kleine apps open. Daarnaast zag ik in Ontwikkelaars modus dat het RAM nooit volledig gebruikt werd.
Als je ook deze dingen ondervind of niet. Probeer dit:
- Houd de aan uit knop ingedrukt totdat er uitschakelen komt te staan. Houd nu uitschakelen ongeveer 5 seconden ingedrukt tot je het logo van Xiaomi ziet. Dit betekent dat je telefoon in Safe mode gaat, ofwel Veilige modus. Dit is voor de rest niet echt handig aangezien je weinig kan doen en bijna alle apps uitgeschakeld zijn. Maar nu komt het zet je telefoon weer uit en dan aan, nu ben je weer terug in je normale vertrouwde omgeving maar in ieder geval bij mij is het RAM zodanig veel beter dat het lijkt alsof het een Oneplus 5T is.
Er kan trouwens niks mis gaan omdat het geen gekke actie is. Je telefoon is gemaakt om dit te kunnen doen.
Groet TheHelper
Waarom zou éénmalig booten naar safe mode verschil maken voor de memory manager buiten safe mode?
Ben 't aan 't uitvoeren, ben benieuwd of ik verschil merk in de komende dagen.
Bij mij gebruikt ie gemiddeld 66% of 2,5GB aan ram.
Ben 't aan 't uitvoeren, ben benieuwd of ik verschil merk in de komende dagen.
Bij mij gebruikt ie gemiddeld 66% of 2,5GB aan ram.
Zoals ik al eerder zei veel dingen worden opgelost met nieuwe update (1112.2mb) het wordt nu nog getest 
90% opgelost lijkt het wel
90% opgelost lijkt het wel
Enkel een apk installeren is niet genoeg, je zult moeten rooten om Camera2API in te schakelen. Daarna kun je een modded Google Camera apk installeren.Sjaakie NL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:24:
had blue tooth problemen dus een factory reset gedaan,krijg nu steeds de melding dat de google now launcher niet compatibel is met mijn device, iemand de zelfde problemen of weet iemand een oplossing ? bij voorbaat dank
Na mijn eerdere problemen is mijn A1 nu erg stabiel. Hopelijk krijg ik dat rare gedrag nu niet meer, want ik baal ervan als ik een factory-reset nodig heb om mijn telefoon goed te kunnen laten werken.
Iemand een idee wanneer we de februari-update kunnen verwachten?
wordt nu getestpven schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:01:
Na mijn eerdere problemen is mijn A1 nu erg stabiel. Hopelijk krijg ik dat rare gedrag nu niet meer, want ik baal ervan als ik een factory-reset nodig heb om mijn telefoon goed te kunnen laten werken.
Ik heb een probleem met bluetooth. Normaal gebruik ik het nooit, maar door een probleem met streamen naar mijn soundbar ook ‘s met bluetooth uitproberen.
Als ik bluetooth aanzet, blokkeert de foon. Moet de aan/uit-knop lang ingedrukt houden, zodat hij opnieuw opstart. Dan kan ik via bluetooth connecten met de soundbar.
Meer mensen hier last van?
En is er wat aan te doen?
(Voor de rest een TOPtoestel!)
Als ik bluetooth aanzet, blokkeert de foon. Moet de aan/uit-knop lang ingedrukt houden, zodat hij opnieuw opstart. Dan kan ik via bluetooth connecten met de soundbar.
[ Voor 4% gewijzigd door kootje70 op 05-02-2018 16:33 ]
Hier zeker geen last van, vrouw heeft er 1 met BT gekoppeld aan haar Fitbit en ik heb er 1 gekoppeld aan m'n ZeTime. Met BT tot op heden nog geen probleem ervaren...kootje70 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:32:
Ik heb een probleem met bluetooth. Normaal gebruik ik het nooit, maar door een probleem met streamen naar mijn soundbar ook ‘s met bluetooth uitproberen.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Gisteren was mijn Polar leeg doordat mijn A1 urenlang bezig was om via Bluetooth te synchroniseren. Ik ben er nog niet aan uit aan welk apparaat dit lag.kootje70 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:32:
Bluetooth geeft hier en daar wat problemen wordt opgelost in volgende update.pven schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:00:
[...]
Gisteren was mijn Polar leeg doordat mijn A1 urenlang bezig was om via Bluetooth te synchroniseren. Ik ben er nog niet aan uit aan welk apparaat dit lag.
Naast het boven vermeld probleem, lijkt bluetooth niet echt iets voor mijn Mi A1.
Vanmiddag 3 uur laten spelen via bluetooth (scherm uit). Slurpt toch ruim 40% energie op...
Vanmiddag 3 uur laten spelen via bluetooth (scherm uit). Slurpt toch ruim 40% energie op...
Draai je nog steeds deze versie?kootje70 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:08:
Naast het boven vermeld probleem, lijkt bluetooth niet echt iets voor mijn Mi A1.
kootje70 in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie"
Zo niet, dan is de update van OPR1.170623.026.8.1.10 de moeite waard om je BT nogmaals op te testen.
Ik heb de nieuwste...Kiswum schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:45:
[...]
Draai je nog steeds deze versie?
kootje70 in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie"
Zo niet, dan is de update van OPR1.170623.026.8.1.10 de moeite waard om je BT nogmaals op te testen.
Ik hoop het want ik heb ook wel een slecht bleutooth verbinding in de auto sinds de update. Best wel frustrerend.
Even afwachtenSpikytim schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:46:
Ik hoop het want ik heb ook wel een slecht bleutooth verbinding in de auto sinds de update. Best wel frustrerend.
Waar kan je problemen het beste melden?MrOsman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:53:
[...]
Even afwachtenheb zelfde problemen en is gemeld.
Ik meld problemen met de feedback functie maar ik heb niet het gevoel dat daar iets mee gebeurd.
De ironieSpikytim schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:14:
Ik meld problemen met de feedback functie maar ik heb niet het gevoel dat daar iets mee gebeurd.
Weet je wel zeker dat ze aankomen bij Xiaomi en niet bij de developer van de specifieke app.Spikytim schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:14:
Anders weten ze er ook nog steeds niets van
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
je kan het doen via app die je mee krijgt of met een account op http://en.miui.com/forum....gion=&sortid=1&con=&pid=0helloitsme schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Waar kan je problemen het beste melden?
[ Voor 12% gewijzigd door MrOsman op 07-02-2018 19:51 ]
Dit is de miui feedback app die op de telefoon meegeleverd word.Touchdomex schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:41:
[...]
Weet je wel zeker dat ze aankomen bij Xiaomi en niet bij de developer van de specifieke app.
Anders weten ze er ook nog steeds niets van
Het lukt mijn vrouw niet om screenshots te maken met volume down en power tegelijk en in oreo zit ook geen toggle.
Hoe maak je screenshots met dat ding?
Lukt het jou wel? Vol- en Power tegelijkertijd ingedrukt houden...ChinaGeek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:38:
Het lukt mijn vrouw niet om screenshots te maken met volume down en power tegelijk en in oreo zit ook geen toggle.
No man. Gebeurt helemaal niks...Chris.nl schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:49:
[...]
Lukt het jou wel? Vol- en Power tegelijkertijd ingedrukt houden...
Geen probleem bij mij om screenshots te maken met volume down + powerChinaGeek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:38:
Het duurt langer dan normaal, een seconde of 2-3. Het moet echt werken.
Ik heb dit ook. Ik gebruik een Sony MDR-AS700BT bluetooth headset. Soms zit hij vast, het gebeurt niet elke keer. De bluetooth battery drain is gelukkig wel een stuk beter nu sinds de January security patch.kootje70 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:32:
Dit was blijkbaar een bug in de Polar-app. Het lijkt opgelost sinds een update van de app.pven schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:00:
[...]
Gisteren was mijn Polar leeg doordat mijn A1 urenlang bezig was om via Bluetooth te synchroniseren. Ik ben er nog niet aan uit aan welk apparaat dit lag.
Ik volg al een tidje dit draadje. Wil van Xiaomi Redmi Note 4 naar een ander device omdat het scherm gebarsten is. En ik de verkeerde scherm zonder behuizing heb gekocht dus moet lijmen. Voor die redenen wil ik nu naar Mi A1 gaan. Ook omdat het Android One draait en dus ook voornamelijk band20 ondersteunt.
Alleen lees ik nu dus de Bluetooth issue? Deze issue had ik ook opmijn Redmi 3S die amper tot nooit met mijn Bluetooth autonavigatie paired. Wat heel raar is. Beide uit China. Had toen zelfs een Bluetooth adapter gekocht €10,- om een beter signal te krijgen. Echter wou de telefoon nog steeds niet goed connecten. Ik had meer scenario's dat de autonavigatie de telefoon niet vondt dan dat het wel de telefoon vondt. En ik de Bluetooth apparaten rondom de auto wel vondt zoals op de snelweg xD. Dus het is een Xiaomi issue denk ik???
Moet toch maar even kijken of ik dan nog een Xiaomi ga halen. Want het is frusterend aangezien de spraak/functie juist voor die doeleindes is...
Alleen lees ik nu dus de Bluetooth issue? Deze issue had ik ook opmijn Redmi 3S die amper tot nooit met mijn Bluetooth autonavigatie paired. Wat heel raar is. Beide uit China. Had toen zelfs een Bluetooth adapter gekocht €10,- om een beter signal te krijgen. Echter wou de telefoon nog steeds niet goed connecten. Ik had meer scenario's dat de autonavigatie de telefoon niet vondt dan dat het wel de telefoon vondt. En ik de Bluetooth apparaten rondom de auto wel vondt zoals op de snelweg xD. Dus het is een Xiaomi issue denk ik???
Moet toch maar even kijken of ik dan nog een Xiaomi ga halen. Want het is frusterend aangezien de spraak/functie juist voor die doeleindes is...
Dat is een bug die gewoon opgelost gaat worden, daar zou ik me geen zorgen over maken.theduke1989 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:45:
Ik volg al een tidje dit draadje. Wil van Xiaomi Redmi Note 4 naar een ander device omdat het scherm gebarsten is. En ik de verkeerde scherm zonder behuizing heb gekocht dus moet lijmen. Voor die redenen wil ik nu naar Mi A1 gaan. Ook omdat het Android One draait en dus ook voornamelijk band20 ondersteunt.
Ook ik volg dit topic al eventjes. Mi A1 lijkt voor mij ook een geschikte keuze.
Nog wel even lopen twijfelen welke shop met EU warehouse het meest te vertrouwen is / lijkt, maar naar aanleiding van andere mensen hier ook nu bestelling gedaan via GeekMaxi met UPS levering.
Ik ben benieuwd of het gaat bevallen. Voornamelijk of de batterij beetje knap een dag volhoud, en blij dat ik straks weer normaal kan opladen. Mijn oplader iPhone 6S sluit al tijd niet meer goed aan, waardoor opladen lastig is, en afgelopen week barst in het scherm gekregen, dus reden voor een nieuw toestel. Deze leek me daar goed geschikt voor qua prijs/kwaliteit... B20, aardige specs, Android One..
Batterijduur blijft afwachten, zeker na verloop van tijd, en ik hoop idd ook wel dat de BT issues worden opgelost i.v.m. auto BT verbinding. Maar zoals hierboven aangegeven heb ik goede hoop dat dit met een software update wordt opgelost.
Nog wel even lopen twijfelen welke shop met EU warehouse het meest te vertrouwen is / lijkt, maar naar aanleiding van andere mensen hier ook nu bestelling gedaan via GeekMaxi met UPS levering.
Ik ben benieuwd of het gaat bevallen. Voornamelijk of de batterij beetje knap een dag volhoud, en blij dat ik straks weer normaal kan opladen. Mijn oplader iPhone 6S sluit al tijd niet meer goed aan, waardoor opladen lastig is, en afgelopen week barst in het scherm gekregen, dus reden voor een nieuw toestel. Deze leek me daar goed geschikt voor qua prijs/kwaliteit... B20, aardige specs, Android One..
Batterijduur blijft afwachten, zeker na verloop van tijd, en ik hoop idd ook wel dat de BT issues worden opgelost i.v.m. auto BT verbinding. Maar zoals hierboven aangegeven heb ik goede hoop dat dit met een software update wordt opgelost.
Ja, de update / bigfixkans is er vooralsnog maandelijks geweest. Android 7.1.2 was zeer gelikt, dus met 8.0.0 komt het vast goed.
Ik heb sinds gisteren een vreemd probleem met de 3.5mm jack. Ik gebruik deze nooit. Maar omdat ik nu met een groot klusproject bezig ben is het fijn om muziek in te hebben als je alleen ben.
Af en toe lag hij ook op zo'n Heiniken speakerkratje:

Dit ging zonder problemen, maar nadat ik 2 dagen oordopjes gebruikt heb valt telkens het geluid uit. Ik ontplug ze.en plug ze daarna weer in. Ik heb dan weer 5 seconden muziek maar daarna gaat het weer mis. De muziek gaat op pauze en zodra ik op play druk komt het geluid uit de speaker.
De oordopjes op een andere telefoon gaan zonder problemen. Ook een andere afspeel app geeft dezelfde problemen.
Iemand die dit het herkend?

Dit ging zonder problemen, maar nadat ik 2 dagen oordopjes gebruikt heb valt telkens het geluid uit. Ik ontplug ze.en plug ze daarna weer in. Ik heb dan weer 5 seconden muziek maar daarna gaat het weer mis. De muziek gaat op pauze en zodra ik op play druk komt het geluid uit de speaker.
De oordopjes op een andere telefoon gaan zonder problemen. Ook een andere afspeel app geeft dezelfde problemen.
Zit er geen stof oid. in, waardoor het lijkt alsof de oortjes constant eruit haald worden?Binnetie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:03:
Ik heb dan weer 5 seconden muziek maar daarna gaat het weer mis. De muziek gaat op pauze en zodra ik op play druk komt het geluid uit de speaker.
Ik heb HTC oordopjes van een vorige telefoon die niet goed inpluggen. Lijkt wel of die iets ruimer zitten en dan stopt de muziek zoals je beschrijft. Het koptelefoon icoontje verschijnt eerst, maar verdwijnt dan weer.Binnetie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:03:
Ik heb sinds gisteren een vreemd probleem met de 3.5mm jack. Ik gebruik deze nooit. Maar omdat ik nu met een groot klusproject bezig ben is het fijn om muziek in te hebben als je alleen ben.
[afbeelding]
Sony on-ear koptelefoon werkt gewoon probleemloos, met heel mooi geluid.
Ik heb nog even gekeken met een nieuw HTC oordopje die ik nog had liggen. Dit ging goed zonder problemen. De huidige dopjes werkten niet, maar de nieuwe wel. Als ik de huidige dopjes in de Oneplus van mijn vriendin stop dan werken ze daar ook prima.
Met klussen ben ik veel aan het bewegen, dus ik ga eens zoeken naar een bluetooth oordopjes setje. Het liefst via Lightinthebox omdat ik daar nog heel wat kortingsbonnen heb gekregen omdat de Mi A1 levering op zich liet wachten.
Iemand misschien een goede tip via Lightinthebox? Bijv deze: https://www.lightinthebox...p6376771.html?prm=1.5.1.1
Met klussen ben ik veel aan het bewegen, dus ik ga eens zoeken naar een bluetooth oordopjes setje. Het liefst via Lightinthebox omdat ik daar nog heel wat kortingsbonnen heb gekregen omdat de Mi A1 levering op zich liet wachten.
Iemand misschien een goede tip via Lightinthebox? Bijv deze: https://www.lightinthebox...p6376771.html?prm=1.5.1.1
[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 12-02-2018 15:54 ]
Voor mensen die de Gcam willen gebruiken maar niet willen rooten/bootloader unlocken is er een tooltje uitgekomen:
https://forum.xda-develop...t-magisk-enable-t3747585/
Werkt perfect op slow motion en EIS na. Verschil is dag en nacht vergeleken met de standaard camera app.
Werkt perfect op slow motion en EIS na. Verschil is dag en nacht vergeleken met de standaard camera app.
[ Voor 11% gewijzigd door Req- op 12-02-2018 19:41 ]
Vandaag mijn Xiaomi Mi A1 ontvangen en aan het instellen. Ik kom van een OnePlus One en de grootste tegenvaller is toch wel het ontbreken van double tap to wake. Gebruikte dit de hele dag door, wist dat de Mi A1 het niet had, maar had niet verwacht dat ik het zo zou missen. Iemand een eenvoudige oplossing hiervoor?
Daarnaast snap ik de besparing op de notificatie LED niet zo. Waarom niet meerdere kleuren? Ook hiervan was ik van tevoren op de hoogte. Hoe dan ook, is er een mogelijkheid om de snelheid en lengte waarmee hij blijft knipperen in te stellen zonder hiervoor een aparte app te moeten gebruiken die constant op de achtergrond draait?
Nu knippert hij na een notificatie (berichtje via Whatsapp ofzo) heel kort even en stopt daarna. Ik wil dat hij gewoon blijft knipperen tot ik het berichtje heb gelezen. Bovendien wil ik de snelheid waarmee hij knippert kunnen instellen per app om toch nog wat onderscheid te kunnen maken. Is dit mogelijk en waar vind ik deze instellingen dan?
Daarnaast snap ik de besparing op de notificatie LED niet zo. Waarom niet meerdere kleuren? Ook hiervan was ik van tevoren op de hoogte. Hoe dan ook, is er een mogelijkheid om de snelheid en lengte waarmee hij blijft knipperen in te stellen zonder hiervoor een aparte app te moeten gebruiken die constant op de achtergrond draait?
Nu knippert hij na een notificatie (berichtje via Whatsapp ofzo) heel kort even en stopt daarna. Ik wil dat hij gewoon blijft knipperen tot ik het berichtje heb gelezen. Bovendien wil ik de snelheid waarmee hij knippert kunnen instellen per app om toch nog wat onderscheid te kunnen maken. Is dit mogelijk en waar vind ik deze instellingen dan?
Stock Android heeft geen opties voor de notificatie led. Soms is het een en ander wel in te stellen met behulp van apps, dus ik zou even zoeken in de Play Store in jouw geval.
Double tap to wake kan volgens de beschrijving met de app Knockon.KlaasjeNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:22:
Vandaag mijn Xiaomi Mi A1 ontvangen en aan het instellen. Ik kom van een OnePlus One en de grootste tegenvaller is toch wel het ontbreken van double tap to wake. Gebruikte dit de hele dag door, wist dat de Mi A1 het niet had, maar had niet verwacht dat ik het zo zou missen. Iemand een eenvoudige oplossing hiervoor?
Is handig voor wanneer je MIUI apps gebruikt ja. Anders dan dat werkt het njet. Android One staat los van MIUI. Dus ja dan kan je lang wachten op een feedback terug. Vaak heeft Android een zelf ingebakken feedback systeem. Maar 1 persoon lost dat niet op.MrOsman schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:50:
[...]
je kan het doen via app die je mee krijgt of met een account op http://en.miui.com/forum....gion=&sortid=1&con=&pid=0
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk apps op de achtergrond draaien. Maakt het toestel alleen maar trager en heeft battery drain tot gevolg.Frietsaus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:37:
Stock Android heeft geen opties voor de notificatie led. Soms is het een en ander wel in te stellen met behulp van apps, dus ik zou even zoeken in de Play Store in jouw geval.
Geldt eigenlijk hetzelfde voor als hierboven. Zou handig zijn als ze deze features standaard inbouwen in Android... Helemaal met een vingerafdrukscanner aan de achterkant is double tap to wake een onmisbare functie. Het grootste deel van de dag heb ik immers mijn telefoon op mijn bureau liggen en om even snel te kijken zou het niet nodig moeten zijn om hem steeds op te pakken.ChinaGeek schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 06:18:
[...]
Double tap to wake kan volgens de beschrijving met de app Knockon.
Ik vind overigens nog steeds dat de prijs/kwaliteit-verhouding prima is, maar ik denk dat ik gewoon verwend was met de OnePlus One.
Apps die draaien maken het toestel niet trager hoor. Android beheert haar geheugen prima en unused RAM is useless RAM.KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:05:
[...]
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk apps op de achtergrond draaien. Maakt het toestel alleen maar trager en heeft battery drain tot gevolg.
[...]
Geldt eigenlijk hetzelfde voor als hierboven. Zou handig zijn als ze deze features standaard inbouwen in Android... Helemaal met een vingerafdrukscanner aan de achterkant is double tap to wake een onmisbare functie. Het grootste deel van de dag heb ik immers mijn telefoon op mijn bureau liggen en om even snel te kijken zou het niet nodig moeten zijn om hem steeds op te pakken.
Ik vind overigens nog steeds dat de prijs/kwaliteit-verhouding prima is, maar ik denk dat ik gewoon verwend was met de OnePlus One.
Double tap to wake is geen feature van stock Android, dus moet je andere wegen bewandelen.
Dan houdt het ben ik bang toch op. De dingen die je wil aanpassen zitten niet in stock Android en moeten door de fabrikant worden toegevoegd. Het alternatief is een custom rom waar de gewenste functionaliteit wel in zit.KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:05:
[...]
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk apps op de achtergrond draaien. Maakt het toestel alleen maar trager en heeft battery drain tot gevolg.
[...]
Er zijn apps die via de bewegingssensor je telefoon uit standby halen, in mijn ervaring gebruikt dit ook niet echt veel stroom.KlaasjeNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:22:
bijv. Google Play: Gravity Screen - On/Off
In de eerste plaats: waarom heb je dan voor een android one gekozen. Je weet dat het stock android is. Klinkt als: ik wil een kale auto, met alle opties.KlaasjeNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:22:
De knock-knock functie heb je naar mijn idee niet nodig. Één tik met je vinger op de vingerafdrukscanner en hij unlockt al. Dus 1x tik ipv 2x knock...
De vingerafdrukscanner is lastig te bereiken als hij op de rug op het buro ligt.kootje70 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:44:
[...]
In de eerste plaats: waarom heb je dan voor een android one gekozen. Je weet dat het stock android is. Klinkt als: ik wil een kale auto, met alle opties.
De knock-knock functie heb je naar mijn idee niet nodig. Één tik met je vinger op de vingerafdrukscanner en hij unlockt al. Dus 1x tik ipv 2x knock...
Dat dus. Ik werk 8 uur per dag achter een bureau, waarbij de telefoon naast mij ligt. Als het notificatielampje brandt, wil ik niet eerst de telefoon moeten oppakken of zoeken naar de aan/uitknop aan de zijkant. Even tikken en klaar is kees.ChinaGeek schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:05:
[...]
De vingerafdrukscanner is lastig te bereiken als hij op de rug op het buro ligt.
Dat ik voor Android One kies, is voornamelijk omdat ik geen bloatware op mijn toestel wil en de A1-toestellen veel waar voor hun geld brengen. Het gemist van een aantal opties is geen deal breaker en ik was hiervan op de hoogte voor aanschaf. Ik was voornamelijk benieuwd of er een eenvoudige manier was om eenvoudige features alsnog toe te voegen of dat deze mogelijk ergens in A1 verstopt zaten.
Voor de A1 had ik een OPX en ik mis knock-knock ook.KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:23:
[...]
Dat dus. Ik werk 8 uur per dag achter een bureau, waarbij de telefoon naast mij ligt. Als het notificatielampje brandt, wil ik niet eerst de telefoon moeten oppakken of zoeken naar de aan/uitknop aan de zijkant. Even tikken en klaar is kees.
Dat ik voor Android One kies, is voornamelijk omdat ik geen bloatware op mijn toestel wil en de A1-toestellen veel waar voor hun geld brengen. Het gemist van een aantal opties is geen deal breaker en ik was hiervan op de hoogte voor aanschaf. Ik was voornamelijk benieuwd of er een eenvoudige manier was om eenvoudige features alsnog toe te voegen of dat deze mogelijk ergens in A1 verstopt zaten.
Ben er ondertussen aan gewend min fof meer.
Ik heb wel wat apps geprobeerd maar van geen enkele had ik iets van ja dit is het.
Het ledje dat maakt mij persoonlijk dan weer niets uit.
Ik heb inmiddels wat apps getest, maar inderdaad zonder bevredigend succes. Het zal inderdaad wel wennen, net als de led, al vind ik de keuze voor enkel een witte led maar een vreemde besparing.koesie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:04:
[...]
Voor de A1 had ik een OPX en ik mis knock-knock ook.
Ben er ondertussen aan gewend min fof meer.
Ik heb wel wat apps geprobeerd maar van geen enkele had ik iets van ja dit is het.
Het ledje dat maakt mij persoonlijk dan weer niets uit.
Heb dit ook uitgevoerd. Ging prima. Wel opletten dat je de toegangsbeveiliging tijdelijk verwijderd.Req- schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:40:
Voor mensen die de Gcam willen gebruiken maar niet willen rooten/bootloader unlocken is er een tooltje uitgekomen:
Hoe is de Chrome browsing experience op de Mi A1? Komt het in de buurt van Safari op een iPhone 7/8?
Probeer altijd een hoop browsers op Android, maar ga altijd terug naar Chrome. Voor mijn gevoel is Chrome niet minder dan Safari.G3kk3Henkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:44:
Hoe is de Chrome browsing experience op de Mi A1? Komt het in de buurt van Safari op een iPhone 7/8?
Misschien zorgt Ambient Display al voor een groot deel van wat je wilt? Het scherm licht even op wanneer een bericht binnenkomt.KlaasjeNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:23:
[...]
Dat dus. Ik werk 8 uur per dag achter een bureau, waarbij de telefoon naast mij ligt. Als het notificatielampje brandt, wil ik niet eerst de telefoon moeten oppakken of zoeken naar de aan/uitknop aan de zijkant. Even tikken en klaar is kees.
Ik heb het stap voor stap gedaan met adb vanaf een mac.... encrypt password kun je gewoon laten staan, dit moest je ingeven op je telefoon (kon niet vinden hoe dit uit ging). En ik moest twrp rebooten vanaf scherm van telefoon, verder helemaal zoals beschreven op XDA.BigSurf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:09:
[...]
Heb dit ook uitgevoerd. Ging prima. Wel opletten dat je de toegangsbeveiliging tijdelijk verwijderd.
Blijkbaar kan je de google dialer app niet meer updaten en geeft ie aan dat de telefoon niet compatibel is in de play store...
Sinds deze week veel mensen last van.
Ja dat klopt, de Play Store acht de Mi A1 incompatible me de laatste versie. Maar je kan wel de laatste APK van de Google Dialer downloaden en installeren. Dus er is geen framework-incompatibiliteit (immers, ons toestel bevat het vereiste framework dat de google dialer eist) maar een gekozen instelling door van Google in de Play Store.Converted007 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 03:51:
Blijkbaar kan je de google dialer app niet meer updaten en geeft ie aan dat de telefoon niet compatibel is in de play store...
Met de laatste versie profiteer je van de nieuwste features zoals het floating dialer icoon.
Is er een oplossing om je wekker af te laten gaan als je de telefoon uit hebt gezet, dus echt met een power off. Bij mij gaat de wekker dan niet af.
Als ik de telefoon aanzet, dan zie ik netjes staan" alarm gemist". Dat is toch minder handig.
Ik heb online gezocht naar een oplossing, maar daar moest een optie aangezet worden (shutdown alarm is on), en die is er niet.
Gebruik de nieuwste update: Oreo van Januari.
Als ik de telefoon aanzet, dan zie ik netjes staan" alarm gemist". Dat is toch minder handig.
Ik heb online gezocht naar een oplossing, maar daar moest een optie aangezet worden (shutdown alarm is on), en die is er niet.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Nee die mogelijkheid is er niet. Je kan je toestel wel eventueel in vliegtuigmodus zetten, maar dat is niet het antwoord op je vraag.ing_stripe schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:33:
Is er een oplossing om je wekker af te laten gaan als je de telefoon uit hebt gezet, dus echt met een power off. Bij mij gaat de wekker dan niet af.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's