Chris.nl schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:36:
[...]
Die discussie hebben wij een maandje geleden gehad hé. Ik zei dat Xiaomi op papier regelmatige updates beloofd (het woord maandelijks staat nergens geschreven) jij vond één video waarin een Xiaomi woordvoerder wél maandelijkse updates beloofde. Ik ben bang dat Xiaomi zich helaas toch aan het geschreven updatebeleid houdt.
Inderdaad goed dat Nokia ook in het AndroidOne programma gestapt is, dat zal waarschijnlijk beter gaan.
De Mi A1 heeft tot nu toe elke maand een update gekregen.
Een overzicht van de laatste maanden:
- 31 december Nederlandse tijd Oreo.
- Omstreeks 10 januari de Oreo bug fix update.
- Omstreeks 27 februari de februari security update + bug fixes.
De gebruikers van Google (Pixel) en Nokia worden verwend met updates.
Met name Nokia is als derde buiten Google, erg snel met security updates.
Dit schept verwachtingen omdat Google vaak ik een adem genoemd zal worden met Android One.
Echter men noemt nergens updates, security updates of de regelmaat van updates uitbrengen.
Niet bij Xiaomi en niet bij Android One.
De Android One homepage schrijft enkel:
Stays fresh over time
With Android One, your phone will receive at least two years of OS upgrades to the latest version of Android. That means access to the latest innovations and a phone that always runs as smoothly as the day you bought it.
Ook dit schept verwachtingen.
Je leest op diverse fora reacties als: "Waar blijft Android 8.1"
Je zou het kunnen interpreteren als: "je krijgt 2 jaar lang elke nieuwe Android".
Maar dat staat er letterlijk gezien niet.
De Mi A1 heeft nu een "OS upgrade" ontvangen en voldoet aan Android One.
Dat Nokia zich mengt in het Android One programma is leuk.
Maar ik wil eerst nog wel eens zien of Nokia nog steeds zo snel is met het uitgeven van updates met een volle productlijn.
Nokia onderhoudt momenteel slechts 3 a 4 toestellen.
Er komen snel nieuwe modellen bij.
Tot slot ben ik erg tevreden over mijn Mi A1 en dat is wat persoonlijk uiteraard telt.