Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
ing_stripe schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:33:
Is er een oplossing om je wekker af te laten gaan als je de telefoon uit hebt gezet, dus echt met een power off. Bij mij gaat de wekker dan niet af.

Als ik de telefoon aanzet, dan zie ik netjes staan" alarm gemist". Dat is toch minder handig.

Ik heb online gezocht naar een oplossing, maar daar moest een optie aangezet worden (shutdown alarm is on), en die is er niet.
Gebruik de nieuwste update: Oreo van Januari.
Helaas is dat geen standaard Android (One) feature.
Bij Miui kan het naar mijn weten wel, maar daar heb je nu niet veel aan ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Hmmm, iemand nog problemen met 4G verbindingen?

Wanneer ik op 4G zit, gebeurd dat ik gedurende x-aantal tijd geen Whatsapps binnenkrijg en opeens krijg ik in 2 seconden tijd 150 berichten binnen... Website's laden lukt mij ook niet altijd.

Wanneer ik als "preferred speed" 3G selecteer, werkt alles wel perfect. Probleem lijkt mij gekomen bij het update naar de laatste Android versie. Volgens mij ondersteunt de A1 toch gewoon alle netwerk bands? Ik zit op Orange, alvast geen exotische provider in Belgie.

Iemand nog dezelfde opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik herken je probleem, heb er ook meer last van sinds android 8.0. Nu laat ik constant wifi en mobiele data aanstaan en gaat iets beter. Hiervoor schakelde ik manueel maar ondervond regelmatig problemen. Heb ook orange.

[ Voor 56% gewijzigd door davy_online op 16-02-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stancke schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:34:

Wanneer ik op 4G zit, gebeurd dat ik gedurende x-aantal tijd geen Whatsapps binnenkrijg en opeens krijg ik in 2 seconden tijd 150 berichten binnen... Website's laden lukt mij ook niet altijd.

Wanneer ik als "preferred speed" 3G selecteer, werkt alles wel perfect. Probleem lijkt mij gekomen bij het update naar de laatste Android versie. Volgens mij ondersteunt de A1 toch gewoon alle netwerk bands? Ik zit op Orange, alvast geen exotische provider in Belgie.

Herkenbaar. Ik heb KPN (in Nederland).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pven schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Herkenbaar. Ik heb KPN (in Nederland).
Onherkenbaar met KPN. Enige probleem wat ik heb is volledig toe te rekenen tot Firefox.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik herken het ook niet, zit bij Vodafone NL. Berichten/mails komen altijd direct binnen en browsen gaat soepel. Ook op Android 8.0

'k Heb o.a. DNS66, WhatsApp en m'n mailapp op 'niet geoptimaliseerd' staan bij batterijoptimalisatie. Weet alleen niet of dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
da_Mastah schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Ja dat klopt, de Play Store acht de Mi A1 incompatible me de laatste versie. Maar je kan wel de laatste APK van de Google Dialer downloaden en installeren. Dus er is geen framework-incompatibiliteit (immers, ons toestel bevat het vereiste framework dat de google dialer eist) maar een gekozen instelling door van Google in de Play Store.

Met de laatste versie profiteer je van de nieuwste features zoals het floating dialer icoon.
Welke versie moet ik nemen op apkmirror? Er staan er verschillende tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Converted007 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:07:
[...]

Welke versie moet ik nemen op apkmirror? Er staan er verschillende tussen?
17.0.184919600 arm64 met versienummer 2334720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
da_Mastah schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:36:
[...]

Ok thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:29:
'k Heb o.a. DNS66, WhatsApp en m'n mailapp op 'niet geoptimaliseerd' staan bij batterijoptimalisatie. Weet alleen niet of dat het verschil maakt.
Ik heb Whatsapp ook maar eens op 'niet geoptimaliseerd' gezet, misschien dat het helpt. Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
Heb ik wel gedaan inderdaad. Mijn apps kwamen ook niet binnen zonder die aanpassing.

Als ik de app Sleep for Android mag geloven is Xiaomi doorgeslagen in dat soort optimalisaties.
https://sleep.urbandroid....leep-tracking-interrupted

Verder wel lekker rustig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RudolfR schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:55:
Als ik de app Sleep for Android mag geloven is Xiaomi doorgeslagen in dat soort optimalisaties.

Ik heb die link niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij doelen ze dan op Xiaomi telefoons met MIUI (de schil die Xiaomi over Android legt, in MIUI is Xiaomi idd doorgeslagen qua accuoptimalisaties) en niet op dit toestel wat AndroidOne heeft.

Desalniettemin jammer natuurlijk dat sommigen ook met dit AndroidOne toestel tegen soortgelijke issues aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
da_Mastah schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:36:
[...]

Kan je daarna nog updaten via de play store moest er terug een update zijn in de play store?

[ Voor 3% gewijzigd door Converted007 op 17-02-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RudolfR schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:55:
Heb ik wel gedaan inderdaad. Mijn apps kwamen ook niet binnen zonder die aanpassing.

Die werkt hier volgens mij prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Stancke schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:34:

UPDATE:

Ondertussen eens manueel "preferred speed" gewisseld naar 3G en terug naar 4G en nu lijkt het probleem opgelost te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Chris.nl schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:44:
[...]

Ik heb die link niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij doelen ze dan op Xiaomi telefoons met MIUI (de schil die Xiaomi over Android legt, in MIUI is Xiaomi idd doorgeslagen qua accuoptimalisaties) en niet op dit toestel wat AndroidOne heeft.

Desalniettemin jammer natuurlijk dat sommigen ook met dit AndroidOne toestel tegen soortgelijke issues aanlopen.
Goede toevoeging, die nuance maken ze niet bij die link, maar daar zit zeker wat in.
Zal 't eens uitschakelen en kijken of ik verschil opmerk, aangezien pven ook geen problemen heeft met de app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53
Hier eindelijk binnen na 10 dagen wachten vanaf eGlobalCentral.
Toestel is supermooi, maar wel erg glad, dus ik hoop dat m'n Cafele hoesje snel binnekomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Vraagje;

Ben zelf in afwachting van mijn A1 (heb nu de MI5) en vraag me af of je met de android one software ook gesprekken kan opnemen?
In miui kan dat wel standaard en het is een heerlijke functie (nooit meer hoeven zoeken naan een pen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
procyon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:19:
Vraagje;

Ben zelf in afwachting van mijn A1 (heb nu de MI5) en vraag me af of je met de android one software ook gesprekken kan opnemen?
In miui kan dat wel standaard en het is een heerlijke functie (nooit meer hoeven zoeken naan een pen :) )
Nee, je kan geen gesprekken opnemen met AndroidOne. Wellicht kan je er een app voor installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Chris.nl schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:47:
[...]

Nee, je kan geen gesprekken opnemen met AndroidOne. Wellicht kan je er een app voor installeren.
Jammer, dank voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
Ik heb heb een aantal berichten verplaatst naar: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic. Berichten over hoesjes e.d. horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Tot nu toe erg tevreden met de telefoon, sinds maandag in gebruik. Wat me wel opvalt is dat de accu wat minder lang meegaat dan bij mijn Redmi Note 3 Prime. De accu is ook wat kleiner, maar met de huidige technieken had ik verwacht dat hij wel wat zuiniger was en dus ongeveer even lang mee zou gaan. Maar dat is het enige dat me nu stoort en waar ik wel omheen zou kunnen werken :)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik vind juist dat de accu erg lang mee gaat. Ik heb dagen dat ik niet op hoef te laden, dat was bij mijn OnePlus2 wel anders (maar ja, die is 2,5 jaar ouder). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Hier kon ik met de Redmi note 3 twee dagen op een accu, waarbij ik met de A1 na 1 dag wel bijna moet opladen. Dit terwijl mijn gebruik bijna hetzelfde is. Ik zal eens kijken of ik her en der nog wat verbeteringen in de software kan doorvoeren, misschien was de LineageOS rom wel uitermate zuinig afgesteld op de RN3P. Ik haal nu nog steeds wel een dag, dus dat is niet echt een probleem, maar het viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

YdieresiS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:30:
Hier kon ik met de Redmi note 3 twee dagen op een accu, waarbij ik met de A1 na 1 dag wel bijna moet opladen. Dit terwijl mijn gebruik bijna hetzelfde is. Ik zal eens kijken of ik her en der nog wat verbeteringen in de software kan doorvoeren, misschien was de LineageOS rom wel uitermate zuinig afgesteld op de RN3P. Ik haal nu nog steeds wel een dag, dus dat is niet echt een probleem, maar het viel me wel op.
Denk dat een groot deel scheelt al dat de capaciteit 3080mAh is van de Mi A1 en de Redmi meer dan 4000mAh heeft.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Touchdomex schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Denk dat een groot deel scheelt al dat de capaciteit 3080mAh is van de Mi A1 en de Redmi meer dan 4000mAh heeft.
Dat klopt, maar ik had gedacht dat Android 8 weer meer batterij optimalisatie had doorgevoerd en de hardware zuiniger wordt dat dit niet zo'n grote invloed zou hebben. Zoals gezegd, ik heb er niet direct last van, maar het viel me op, hopelijk zet Xiaomi in een volgende telefoon van deze klasse wel een iets grotere accu. Voordeel van de wat kleinere accu is wel dat de telefoon lekker dun is vergeleken bij andere Xiaomi telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

YdieresiS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Dat klopt, maar ik had gedacht dat Android 8 weer meer batterij optimalisatie had doorgevoerd en de hardware zuiniger wordt dat dit niet zo'n grote invloed zou hebben. Zoals gezegd, ik heb er niet direct last van, maar het viel me op, hopelijk zet Xiaomi in een volgende telefoon van deze klasse wel een iets grotere accu. Voordeel van de wat kleinere accu is wel dat de telefoon lekker dun is vergeleken bij andere Xiaomi telefoons.
MIUI staat bekend om zijn vrij agressieve batterijbeheer. Mogelijk is die ook overgenomen door LineageOS. Dat is op de Mi A1 een stuk minder imho.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor de mensen die nog geen gebruik maken van de custom Google Camera icm HAL3 en EIS, wellicht dat het enorm verstandig is om dit te doen.

Afgelopen maandag enkele foto's gemaakt tijdens een concert bij de Melkweg zonder aanpassingen (point en shoot dus) en ik moet zeggen dat het resultaat een stuk beter is dan ik had verwacht (ter referentie: de middelste foto is gemaakt op een Lumia 950):

A1
Xiaomi A1 foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xV0zZnmhEgX4FuFuLl6EARgM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C8mS13JwAyn90CiTnlqgzx9F/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HLNejEVkFt1O1ftxMf7PPRqP/thumb.jpg

Hier een video die ik heb gemaakt met de custom Google Camera op de A1: https://1drv.ms/v/s!Au8EV4EsMhFslbs8fBRR65qVTUK7ww

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 21-02-2018 11:53 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Recent, na stuiteren van mijn Nexus 5X (en het vergelijken van het kleine prijsverschil tussen vervangen van glas, LCD én digitizer (bedankt om die aan elkaar te lijmen, LG)) toch naar deze overgeschakeld.

Dat kwam na rijp beraad en overwegen van onder andere de OnePlus 5T (die size is me te groot, leert mijn Nexus 6 ervaring me), de Moto G5s plus (geen vertrouwen in het updatebeleid van Moto en wil niet vast blijven zitten op oude android), de Nokia 8 (uiteindelijk streep duurder dan concurrentie en niet helemaal duidelijk wat het voordeel dan was), de Pixel (niet meer aan deftige prijs te krijgen), de Pixel 2 (veel en veel te duur en geen 3.5 jack).

Ervaringen so far:
Batterij véél beter dan mijn Nexus 5x ooit geweest is. Wazen op batterij, skitracken, hele dag makkelijk doorkomen, uren youtuben, kindjes spelletjes laten spelen, allemaal geweldig. Waar ik vroeger serieuze battery anxiety had om het einde van de dag te halen, is dat weg. Kan het beter? Probably, maar dit is dik in orde voor mijn needs, laad toch aan het einde van elke dag op.

Camera: In het algemeen véél bruikbaarder in goed licht dan mijn Nexus 5x. Portretmodus is cool en maakt héél leuke shots met voldoende licht. Lowlight is ... een streep minder. Vooral héél gevoelig voor bewegen van de foon, wat je natuurlijk wel eens doet bij het indrukken van de sluiter. Moet ik me nog wat aan aanpassen.

Snelheid en responsiviteit: heb door de reinstall ook door dat de lag (bijvoorbeeld bij scrollen van de app drawer) die me de hele tijd achtervolgde, veroorzaakt wordt door het geven van "accesibility" toegang aan Lastpass... Vroeg me al af hoe het kwam dat mijn android nooit zo smooth aanvoelde dan de doorsnee iStuff. Eens dat terug afgezet, valt het me wel op hoeveel vlotter deze foon voor de dag komt, en hoeveel verschil een beetje ram maakt. Waar op mijn Nexus het opengooien van waze al wel eens het toegooien van mijn (eveneens in de auto belangrijke) audible of pocketcasts betekende, draait hier alles gewoon smooth. Véél beter dus.

Voor het overige: fingerprint scanner nog altijd op de juiste plek, heel solide aanvoelende telefoon dankzij het metaal (dat overigens wel teflon-glad is, wat op zich niet zo heel erg is omdat ik hem toch altijd in een hoesje doe), fijn dat SD uitbreiding terug mogelijk is (heb ik niet meer gehad sinds ik de Nexus toer ben opgegaan) en clean-Android blijft geweldig. All in all supertevreden.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:33
Iemand al enig idee wanneer we de februari update kunnen verwachten???

Niet alleen voor de security update, maar er zijn ook nog wat openstaande puntjes uit de Oreo update geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:28:

Niet alleen voor de security update, maar er zijn ook nog wat openstaande puntjes uit de Oreo update geloof ik...
Misschien kan je wat teruglezen. Samengevat; hoogstwaarschijnlijk deze maand nog.

• pven
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:28:
Ik denk in februari, anders wordt het de maart-update. ;) :P

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
DexterBelgium schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:06:
Ervaringen so far:
Camera: In het algemeen véél bruikbaarder in goed licht dan mijn Nexus 5x. Portretmodus is cool en maakt héél leuke shots met voldoende licht. Lowlight is ... een streep minder. Vooral héél gevoelig voor bewegen van de foon, wat je natuurlijk wel eens doet bij het indrukken van de sluiter. Moet ik me nog wat aan aanpassen.
Dat vind ik eigenlijk wel prettig om te horen, als 5X gebruiker, die overweegt om een A1 aan te schaffen. Al vind ik dat de camera van de 5X in goed licht echt goede foto's maakt en ook met slecht licht behoorlijk goed presteert. Was bang dat de camera me echt tegen zou gaan staan.
Overall smoothness is dus ook een stuk beter begrijp ik al. Bij de 5X is Snapchat openen tijdens het gebruik van Spotify bijna niet te doen, kan je zeker een halve minuut voor uit trekken. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen over de prestaties van de A1?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Hoe is de ervaring met dit toestel en Pokemon Go qua starten (het in memory behouden voornamelijk)? Heb nu een Motorola G4 Plus en als ik bijvoorbeeld Stay Alive (om scherm aan te houden voor Pogo) + Calcy IV en dan switched naar whatsapp en weer terug naar Pogo, dan is Pogo al uit het geheugen en moet ik van scratch starten. Het starten is trager dan de Iphone 5c.

Heeft dit toestel ook last van "inbranders"? Hier heeft mijn Moto G4 Plus wel erg last van.

Is de quickcharging er inmiddels al (misschien beta) en wat is ervaring of is dit er nog niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 22-02-2018 10:49 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• procyon
Wat is die fascinatie toch met quickcharge? Ik vraag het me echt serieus af?

Snelladen is iets wat ik nog nooit nodig heb gehad maar misschien omdat ik echt werkelijk nooit bij hoef te laden overdag. Als dit vaak gebeurd koop dan een telefoon met een grotere accu...

Meer ampere in je batterij jagen (want dat is QC) is totale onzin wanneer je 's nachts laad.
Sterker nog, wanneer ik 's avonds mijn telefoon laad (Xiaomi MI5) dan doe ik dat op een lader die maximaal een kwart ampère kan leveren, laden duurt dan ook bijna 4 tot 5 uur maar wat maakt dat uit? Ik slaap 's nachts minimaal 6 uur. :)

Op deze manier weet ik zeker dat de 'wear' minimaal is (want weinig warmte ontwikkeling/verlies).

Er zijn natuurlijk wat uitzonderingen waarin ik niet de dag vol kon maken zoals bijvoorbeeld TomTom wanneer je een keer rijdt in een auto die dat niet al standaard heeft, maar dan gebruik ik een kabeltje om te laden tijdens de trip.

Wat vinden jullie, is QC echt een nuttige feature? (Keep in mind dat als de nood een keer hoog is en je moet ff snel 30 minuten laden, de lader van je collega of usb poort van je laptop geen QC ondersteund.. Je moet daar een speciale lader voor hebben.

Begrijp me niet verkeerd, het is een leuke feature maar voor mij persoonlijk nutteloos en zelfs schadelijk ('snachts in 1,5 uur de accu volblaffen ipv rustig laden en dat 365 keer per jaar...)

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

procyon schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:15:
Wat vinden jullie, is QC echt een nuttige feature? (Keep in mind dat als de nood een keer hoog is en je moet ff snel 30 minuten laden, de lader van je collega of usb poort van je laptop geen QC ondersteund.. Je moet daar een speciale lader voor hebben.
Als actieve Pogo player in het weekend is QC echt handig ipv elke keer een powerbank mee te nemen. Even 40 minuten thuis aan de lader en die is weer op 80%

• procyon
icy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Als actieve Pogo player in het weekend is QC echt handig ipv elke keer een powerbank mee te nemen. Even 40 minuten thuis aan de lader en die is weer op 80%
Voor deze specifieke usecase handig inderdaad.
Volgens deze video heb je met jouw huidige telefoon idd in 30 minuten weer 40%, waar de Xiaomi A1 waarschijnlijk rond de 30% zal zijn.. Ik zie het voordeel.
YouTube: Charging Time Test Of Moto G4 Plus With Turbo Charger.

Maar als ik vragen mag; hoe lang heb je de telefoon nu en hoeveel batterij wear heb je nu?

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

procyon schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Voor deze specifieke usecase handig inderdaad.
Volgens deze video heb je met jouw huidige telefoon idd in 30 minuten weer 40%, waar de Xiaomi A1 waarschijnlijk rond de 30% zal zijn.. Ik zie het voordeel.
YouTube: Charging Time Test Of Moto G4 Plus With Turbo Charger.

Maar als ik vragen mag; hoe lang heb je de telefoon nu en hoeveel batterij wear heb je nu?
Bijna 2 jaar en mijn batterij gaat met intensief gebruik (dus pogo aan en vol batterij) iets van 2,5 uur mee zonder batterypack inclusief gymbattles. Zonder gymbattles en enkel pokemons vangen gaat die iets langer mee. Bij normaal gebruik en regelmatig social media gebruik iets van 8 a 9 uur.

Zit wel te twijfelen tussen deze en de g5s plus (voordeel van g5s is dat deze ook nfc heeft zag ik), wat wel eens handig is want ik vergeet soms mijn portemenee bij de winkel en icm draadloze betaling van ing heeft mij dit wel eens gered. :+

Nadeel is 32 vs 64gb, qua processor en werkgeheugen is hetzelfde

• procyon
De G5S plus heb ik ook naar gekeken maar heeft geen USB-C, dit is super relaxed en zelfs mijn 2 jaar oude MI5 heeft dit al. Ik wil niet meer terug.
De A1 heeft minder moeite om zware hoofdtelefoons aan te sturen. Ook lekker op zijn tijd :)
De batterij van de A1 gaat langer mee (volgens diverse "vs" reviews) en de security updates bij Motorola komen nogal eens laat..

nadelen A1; laden duurt 30 minuten langer, geen NFC, geen FM radio.

• rens-br
Aankoopadvies is hier offtopic ongewenst, gelieve de discussie elders voort te zetten :)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
procyon schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:43:
[...]

De G5S plus heb ik ook naar gekeken maar heeft geen USB-C, dit is super relaxed en zelfs mijn 2 jaar oude MI5 heeft dit al. Ik wil niet meer terug.
De A1 heeft minder moeite om zware hoofdtelefoons aan te sturen. Ook lekker op zijn tijd :)
De batterij van de A1 gaat langer mee (volgens diverse "vs" reviews) en de security updates bij Motorola komen nogal eens laat..

FM radio gaat nog wel beschikbaar komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
Chris.nl schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:59:
[...]

Misschien kan je wat teruglezen. Samengevat; hoogstwaarschijnlijk deze maand nog.
Overigens, de manier waarop dit forum werkt is echt niet handig om 'even wat terug te lezen'. Het zijn inmiddels al 46 pagina's lang. Sorry dat ik niet 5 pagina's terug heb gekeken.

En dan nog: die vraag was alweer van januari. We zitten nu al in de laatste week van februari. Ik vind het een gerechtvaardigde vraag, aangezien snelle en reguliere updates één van de USP's is van deze Android One telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik weet niet zeker of deze vraag hier moet of in de accessoires topic, maar er wordt een quickcharger meegeleverd? Daarnaast, wat voor soort screenprotector? Glass of Plastic?

Keuze staat bij mij al vast, want ik mis toch de snelle updates van mij voorgaande toestellen. Waar Motorola veel beloofd, komen ze helaas hun beloftes niet na.

Heb foto's hier in het topic gezien met de gemodificeerde camera app en daar kan ik mee leven, dus eigenlijk het enige echte voordeel van de g5s is dan ook weer weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
icy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:14:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier moet of in de accessoires topic, maar er wordt een quickcharger meegeleverd?
De Mi A1 ondersteund geen Quick Charge, dus er wordt ook geen Quick Charger meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

rens-br schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:20:
[...]

De Mi A1 ondersteund geen Quick Charge, dus er wordt ook geen Quick Charger meegeleverd.
Het ondersteunt het na een latere update: nieuws: 'Xiaomi Mi A1 krijgt snelladen met Android Oreo-update'

Maar dan weet ik dat ik een quick charger bij moet bestellen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
icy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Het ondersteunt het na een latere update: nieuws: 'Xiaomi Mi A1 krijgt snelladen met Android Oreo-update'

Maar dan weet ik dat ik een quick charger bij moet bestellen ;-).
Hij ondersteunt het niet, helaas.
Dus een quickcharger bijbestellen is zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ChinaGeek schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Hij ondersteunt het niet, helaas.
Dus een quickcharger bijbestellen is zonde van je geld.
Oke dank je voor je antwoord. Nouja, zonder QC kan ik ook wel leven. Dan maar een extra powerbankje er bij als oplossing. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Dat is in dit topic echt al meerdere malen ontkracht. De telefoon gaf in de beta en in de eerste Oreo update de melding 'snelladen', maar laadde vervolgens gewoon normaal op, zie:In een latere update is deze melding weer weggehaald: Chris.nl in "[Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie".

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 23-02-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Duidelijk @rens-br. Bedankt voor de opheldering.

Qua screensprotector, wat voor soort zit er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
icy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:26:

Qua screensprotector, wat voor soort zit er bij?
Een standaard/eenvoudige Xiaomi protector. Het is geen 3d of harde 9H protector.

productreview: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart review door Kiswum
procyon schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:43:
[...]

FM radio is er wel, er wordt echter geen app meegeleverd. Je kunt het testen vanuit een testmenu. Wellicht kan hiervoor een Xiaomi FM app worden gebruikt, maar ik heb die app zelf niet getest/geport naar de Mi A1. Mocht hier behoefte voor zijn, dan kan ik het wel testen.

[ Voor 37% gewijzigd door Kiswum op 23-02-2018 12:15 . Reden: FM radio ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Kiswum schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:43:
[...]

Een standaard/eenvoudige Xiaomi protector. Het is geen 3d of harde 9H protector.

productreview: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart review door Kiswum

[...]

FM radio is er wel, er wordt echter geen app meegeleverd. Je kunt het testen vanuit een testmenu. Wellicht kan hiervoor een Xiaomi FM app worden gebruikt, maar ik heb die app zelf niet getest/geport naar de Mi A1. Mocht hier behoefte voor zijn, dan kan ik het wel testen.
Genoeg antwoorden bedankt allemaal. Zal in april mijn eigen ervaringen wel delen. :+

Nu alleen even het e.a.a. bestellen via Ali (9H + Extra usb-c cables).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
icy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:48:
Hoe is de ervaring met dit toestel en Pokemon Go qua starten (het in memory behouden voornamelijk)? Heb nu een Motorola G4 Plus en als ik bijvoorbeeld Stay Alive (om scherm aan te houden voor Pogo) + Calcy IV en dan switched naar whatsapp en weer terug naar Pogo, dan is Pogo al uit het geheugen en moet ik van scratch starten. Het starten is trager dan de Iphone 5c.

Heeft dit toestel ook last van "inbranders"? Hier heeft mijn Moto G4 Plus wel erg last van.

Is de quickcharging er inmiddels al (misschien beta) en wat is ervaring of is dit er nog niet?
Net mijn eigen Mi A1 opgehaald, en PoGo draait relatief goed. Op de iPhone 7 van mijn werk is het net wat vlotter, maar zeker een stuk beter dan op mijn Wileyfox Swift :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Gebruiken jullie gewoon de stock camera app?

Mijn ervaring is dat die heel traag start; snel een fotootje schieten is er niet bij.

Na het sluiten van de app zit ik ruim 10 seconden (bijna 15!) naar een zwart scherm te kijken.
De laatste paar seconden met gui, maar zonder camera-beeld.

Ook een warme start duurt bijna 7 seconden voordat ik in beeld krijg wat de camera ziet.

Ik heb al eens de cameradata gewist, maar dat helpt niet (genoeg).

Iemand tips voor een instelling die e.e.a. versnelt, of een andere app die sneller werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Stock camera werkt hier in 2/3 seconden, zelfs als ik hem volledig heb afgesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@RudolfR
Je hebt je toestel zeker geroot met Magisk? Als dat het geval is, activeer dan direct HAL3 en EIS en maak gebruik van de gepatchte Google Camera: https://forum.xda-develop...ot-magisk-enable-t3747585

Als je gebruik wil blijven maken van Xiaomi Camera, dan moet je de SELINUX naar Permissive zetten of maak gebruik van de Magisk module: https://forum.xda-develop...-start-fix-mi-a1-t3745262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falastir
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-08 21:34
Ben zeer tevreden met mijn A1 (ook al mis ik bijv. de camera van de Lumia 950-> moet ik over ophouden).
Wel een vraag: hoe zinvol is het dat ik, sinds de bewuste keuze voor One programma, zeer regelmatig check of er weer een update is? Lijkt bijna op een verslaving. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De standaard Xiaomi Camera is redelijk voor de prijs die je betaald, zodra je gebruik maakt van de Camera2API, EIS en een gepatchte Google Camera dan kom je behoorlijk dicht in de buurt van de L950, zelfs in low-light omstandigheden.

Maar de camera van de L950 is nog steeds beter dan de A1 en precies voor mij de reden om hem nog steeds mee te nemen ;)

En qua updates, ik heb dat probleem niet. Ik merk het wel wanneer de telefoon een melding geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@nwagenaar Inderdaad, geroot met magisk. Thnx voor de links; ik ga ff lezen en een fix kiezen.

@falastir Nee, dat snap ik niet zo goed. Ik lees liever eerst wat ervaringen van anderen voordat ik upgrade.
Is me bij de Oreo update prima bevallen. Die had ik dan een maandje later.

Als je daar heel gevoelig voor bent zou ik vooral geen Lineage OS installeren, want daarmee heb je straks misschien wel iedere dag/week een nieuwe nightly-build.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falastir
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-08 21:34
@RudolfR Misschien ben ik idd. wel verslavingsgevoelig😎. Dank voor jouw waarschuwing.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
falastir schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:02:
@RudolfR Misschien ben ik idd. wel verslavingsgevoelig😎. Dank voor jouw waarschuwing.😀
Ik heb exact hetzelfde, draai de weekly Rom van miui 9 global en krijg altijd als eerste de nieuwste features. Helaas soms dus ook de bugs. Zo werkte opeens de personal hotspot niet meer, voor mij belangrijk voor mijn android autoradio. Maar gelukkig was deze bug een weekje later weer geplet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
nwagenaar schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:40:
Voor de mensen die nog geen gebruik maken van de custom Google Camera icm HAL3 en EIS, wellicht dat het enorm verstandig is om dit te doen.

Afgelopen maandag enkele foto's gemaakt tijdens een concert bij de Melkweg zonder aanpassingen (point en shoot dus) en ik moet zeggen dat het resultaat een stuk beter is dan ik had verwacht (ter referentie: de middelste foto is gemaakt op een Lumia 950):

A1
Xiaomi A1 foto's
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Hier een video die ik heb gemaakt met de custom Google Camera op de A1: https://1drv.ms/v/s!Au8EV4EsMhFslbs8fBRR65qVTUK7ww
Die foto's zien er erg goed uit zeg! Hoe installeer je dit precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Binnetie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Die foto's zien er erg goed uit zeg! Hoe installeer je dit precies?
U vraagt, wij draaien: https://forum.xda-develop...ot-magisk-enable-t3747585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Super dankjewel, ik ga hier mee aan de gang. Wist niet dat het zo makkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ook maar even gedaan, was inderdaad véél makkelijker dan gedacht, en de ZSL alleen al is de moeite. Ben er nog niet uit of ik de "portrait" mode van Gcam beter vind dan de portret mode van de stock cam app. Wat mee prutsen, maar voor nu zeker een worthwile aanpassing. Hoop vooral op wat EIS magic bij low light, want daar had ik last van.

Deze telefoon wordt beter en beter :)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Houd er wel even rekening mee dat EIS niet werkt met 4K opnames en alleen met 1080p/720p @ 30FPS

Persoonlijk vind ik de Portrait Mode van de Xiaomi camera beter, maar die gebruik ik sporadisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 12:04
Heeft iemand ervaring met de valbestendigheid van een Mi A1? Ik heb nu een Moto G3 en ben daar een beetje klaar mee. Ik heb altijd een stevige screenprotector erop, en die gaat toch echt wel eens per 2 maanden kapot. Ik ben een beetje bang dat ik de Mi A1, met zijn randen die verder doorlopen, in no time laat kapotvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterBelgium
Na wat testen is mijn algemene impressie: als er goed licht is en ik mensen ga fotograferen: Xiaomi app, want de portrait modus daarvan geeft écht wel een meerwaarde voor dat soort foto's (heb een paar fotootjes van mijn kinderen op skivakantie die ik nooit met een telefoon had kunnen maken en die heel dicht komen bij wat ik geweldig vind aan een DSLR). Ook de 2x optische zoom is in die app wel beschikbaar en in Gcam nog niet.

Voor video en nachtfotografie doe ik de Gcam app open. Best wel geweldig tevreden zo.

Re: valbestendigheid: heb er een doorzichtig hoesje rond om daarmee te helpen (en een shitty te kleine tempered glass protector van mobilize) waarmee ik hem al eens van een metertje heb laten vallen, no issues. Voelt me solide aan. Hoesje is wel een absolute must want de aluminium achterkant is écht met een laagje teflon bedekt ofzo. Glad als een ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
DexterBelgium schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:07:
Ook de 2x optische zoom is in die app wel beschikbaar en in Gcam nog niet.
Die is toch ook beschikbaar in de Gcam app? Moet je wel bij Geavanceerd 'Portrait mode' aanzetten en optie 'Staand' kiezen als je een portretfoto wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
BigSurf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:17:
[...]
Die is toch ook beschikbaar in de Gcam app? Moet je wel bij Geavanceerd 'Portrait mode' aanzetten en optie 'Staand' kiezen als je een portretfoto wilt maken.
Update: Blijkbaar is dat een digitale zoom. De portretlens wordt niet actief in de Gcam app. Wel in de Xiaomi app...

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 28-02-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als dit waar is, dan is vandaag de feb patch vrijgegeven.

- edit -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jaBgvbHisqz5RjXW3dodShYE/full.jpg

- edit -

Blijkt een beta te zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Chris.nl op 28-02-2018 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Whoops verkeerde.

[ Voor 86% gewijzigd door Meneer iCy op 27-02-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Chris.nl schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:20:
Gaat dan normaal de uitrol in fases? Heb hier net een check gedaan, maar voor mij staat er nog geen update klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
YdieresiS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:40:
[...]

Gaat dan normaal de uitrol in fases? Heb hier net een check gedaan, maar voor mij staat er nog geen update klaar.
Ja de uitrol gaat in fases, dus gewoon afwachten.
Je zult wellicht wat info (ook in deze draad) vinden over het wissen van de google framework services om de update sneller te krijgen, doe dit niet. Er kunnen problemen komen met notificaties en die kan je dan hoogstwaarschijnlijk alleen oplossen door een reset van je toestel.

Kortom toon geduld, en ik ben daar zelf erg slecht in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
Chris.nl schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:20:

- edit -

[afbeelding]

- edit -

Blijkt een beta te zijn.
Het is stabiel versie :) laatste link wat jij aangeeft geeft burger aan dat hij ook nog beta tester is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
YdieresiS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:40:
[...]

Eerst ontvangt een kleine groep mensen :) als dat allemaal goed gaat wordt het voor grote publiek vrijgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Hoe mooi is dat :)

Hele Fora op MI was 3 dagen lang negatief gekke video's op YouTube :) vanochtend worden eerste mensen benaderd met stabiel update maand Feb hele Fora is weer positief.en ongeduldig

Toch vind ik zelf dat Mi heel slecht is met communicatie of berichten van voortgang

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 28-02-2018 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robje007
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Fora en YouTube worden overspoeld met mensen uit India...die mensen worden helemaal gek als er een nieuwe update uit is ook als is het niks meer dan een security patch. Was ook het geval toen ik nog actief was op het forum van Lenovo.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
robje007 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:08:
Fora en YouTube worden overspoeld met mensen uit India...die mensen worden helemaal gek als er een nieuwe update uit is ook als is het niks meer dan een security patch. Was ook het geval toen ik nog actief was op het forum van Lenovo.. 8)7
Ahahaha :) klopt maar update die wordt verwacht is wel een grote alle bugs zijn weg gewerkt. met FEB erin :) ik kan ze ook wel begrijpen MI heeft belooft voor snelle updates zogenaamd zou MI eerste zijn met updates dus niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:08:
[...]

Ahahaha :) klopt maar update die wordt verwacht is wel een grote alle bugs zijn weg gewerkt. met FEB erin :) ik kan ze ook wel begrijpen MI heeft belooft voor snelle updates zogenaamd zou MI eerste zijn met updates dus niet
Nee? Zijn er Android One devices met snellere updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:12:
[...]

Nee? Zijn er Android One devices met snellere updates?
Nokia is een voorbeeld was geen AndroidOne maar is wel nu geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Nokia is een voorbeeld was geen AndroidOne maar is wel nu geworden.
En daar gaan de updates sneller dan bij de Mi A1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Die discussie hebben wij een maandje geleden gehad hé. Ik zei dat Xiaomi op papier regelmatige updates beloofd (het woord maandelijks staat nergens geschreven) jij vond één video waarin een Xiaomi woordvoerder wél maandelijkse updates beloofde. Ik ben bang dat Xiaomi zich helaas toch aan het geschreven updatebeleid houdt.

Inderdaad goed dat Nokia ook in het AndroidOne programma gestapt is, dat zal waarschijnlijk beter gaan. Ik weet niet welke afspraken Google en Xiaomi gemaakt hebben, maar het zou Google sieren als ze de kwaliteit van het AndroidOne programma hoog willen houden en ze Xiaomi eruit gooien wanneer die er echt een potje van maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 28-02-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:32:
[...]

En daar gaan de updates sneller dan bij de Mi A1?
2de Fabrikant die al op 8.1 zit en snel ook nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Chris.nl schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Die discussie hebben wij een maandje geleden gehad hé. Ik zei dat Xiaomi op papier regelmatige updates beloofd (het woord maandelijks staat nergens geschreven) jij vond één video waarin een Xiaomi woordvoerder wél maandelijkse updates beloofde. Ik ben bang dat Xiaomi zich helaas toch aan het geschreven updatebeleid houdt.
Chris.nl klopt :) video was van Mi Event heel veel mensen kochten ook omdat toestel goedkoop en snelle updates zou krijgen ( ik ben er 1 van )

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-02-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:38:
[...]

Chris.nl klopt :) video was van Mi Event heel veel mensen kochten ook omdat toestel goedkoop en snelle updates zou krijgen ( ik ben er 1 van )
Hij krijgt toch ook snelle updates? Ik snap dat geklaag niet, dat ding werkt echt geweldig, zeker voor dat geld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ChinaGeek schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Hij krijgt toch ook snelle updates? Ik snap dat geklaag niet, dat ding werkt echt geweldig, zeker voor dat geld...
Als ik goed lees dan zie ik @MrOsman niet klagen maar feiten benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Chris.nl schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Als ik goed lees dan zie ik @MrOsman niet klagen maar feiten benoemen.
Hij begrijpt de klagers en vindt dat de updates niet snel genoeg komen.
Liever goed getest dan te snel uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:47:
[...]

Hij begrijpt de klagers en vindt dat de updates niet snel genoeg komen.
Liever goed getest dan te snel uitgerold.
Ik klaag niet ik geef alleen aan wat ik zie:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vanmorgen ook de A1 binnen gekregen voor m'n dochter, ziet er leuk uit. Gelijk ook de updates erop gezet, dan is hij gelijk weer up to date. Vooralsnog geen gekke dingen tegengekomen, hij is gewoon lekker vlot.

Afwerking e.d. vind ik meer dan prima voor deze prijs :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
[...]

Zijn er zoveel grote bugs dan? Ik vind alleen dat de batterij wel aardig snel leeg gaat, maar voor de rest zie ik geen grote issues :) Wat houd FEB in eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij gaat het nu weer goed met de telefoon, ik zal deze pagina binnenkort verlaten, want ik ga de telefoon verkopen / inruilen voor iets anders (nog geen idee wat). Mochten er nog vragen zijn of als ik ergens bij kan helpen, dan zie ik het nog wel tegemoet.

Voorlopig houdt ik het in ieder geval bij de Xiaomi Mi6, qua formaat vind ik die toch een stuk prettiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Chris.nl schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Inderdaad goed dat Nokia ook in het AndroidOne programma gestapt is, dat zal waarschijnlijk beter gaan.
De Mi A1 heeft tot nu toe elke maand een update gekregen.
Een overzicht van de laatste maanden:

- 31 december Nederlandse tijd Oreo.
- Omstreeks 10 januari de Oreo bug fix update.
- Omstreeks 27 februari de februari security update + bug fixes.

De gebruikers van Google (Pixel) en Nokia worden verwend met updates.
Met name Nokia is als derde buiten Google, erg snel met security updates.
Dit schept verwachtingen omdat Google vaak ik een adem genoemd zal worden met Android One.

Echter men noemt nergens updates, security updates of de regelmaat van updates uitbrengen.
Niet bij Xiaomi en niet bij Android One.

De Android One homepage schrijft enkel:
Stays fresh over time

With Android One, your phone will receive at least two years of OS upgrades to the latest version of Android. That means access to the latest innovations and a phone that always runs as smoothly as the day you bought it.
Ook dit schept verwachtingen.
Je leest op diverse fora reacties als: "Waar blijft Android 8.1"
Je zou het kunnen interpreteren als: "je krijgt 2 jaar lang elke nieuwe Android".
Maar dat staat er letterlijk gezien niet.

De Mi A1 heeft nu een "OS upgrade" ontvangen en voldoet aan Android One.

Dat Nokia zich mengt in het Android One programma is leuk.
Maar ik wil eerst nog wel eens zien of Nokia nog steeds zo snel is met het uitgeven van updates met een volle productlijn.

Nokia onderhoudt momenteel slechts 3 a 4 toestellen.
Er komen snel nieuwe modellen bij.

Tot slot ben ik erg tevreden over mijn Mi A1 en dat is wat persoonlijk uiteraard telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje007
kelly.hipolito schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Is de february security update al officieel uit dan? Dacht dat alleen de beta testers hem hebben ontvangen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:38:

Ik ben het niet oneens met je boodschap hoor, alleen die update van 27 feb klopt feitelijk niet. Die link die ik plaatste gaat om een beta, er is dus geen publieke OTA op dit moment / deze maand.

Tot januari toe heeft Xiaomi maandelijkse patches gegeven (terwijl enkel regelmatige patches zijn toegezegd door Google en Xiaomi). Persoonlijk ben ik ook zeer content met dit toestel, ik verwacht helemaal geen maandelijkse patches.

Alleen Google en Xiaomi weten precies wat ze onderling hebben afgesproken binnen het AndroidOne programma. Mocht Xiaomi die afspraken niet nakomen dan hoop ik dat Google daadkracht toont om de kwaliteit van het AndroidOne te waarborgen. Aangezien Xiaomi ook te laat was met het vrijgeven van de kernel (en de Oreo kernel tot heden niet vrijgegeven heeft) bespeur ik dus wel een beginnende achterdochtigheid bij mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Chris.nl schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:03:
[...]

Ik ben het niet oneens met je boodschap hoor, alleen die update van 27 feb klopt feitelijk niet. Die link die ik gaat om een beta, er is dus geen publieke OTA op dit moment / deze maand.

Aangezien Xiaomi ook te laat was met het vrijgeven van de kernel (en de Oreo kernel tot heden niet vrijgegeven heeft) bespeur ik dus wel een beginnende achterdochtigheid bij mijzelf.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Ik ben afgegaan op reacties elders op fora.

En ja het is mijn fout,
maar goh wat zijn er toch een aantal Indische gebruikers slecht in communiceren.
Woord en geschrift.

In lijn met de reactie eerder.
Waarbij ze gigantisch geforceerd en geobsedeerd op updates duiken.

Uiteraard ga ik mee in je verhaal.
Android One is voor Xiaomi, voor erbij.

MIUI is het vlaggenschip en daar staat en blijft de prioriteit vol op.
Iets in mij zegt dat ik dit had kunnen weten.

Je bent uiteraard afhankelijk van wat de fabrikant zegt.
En wat het uiteindelijk levert. Waar helaas heel vaak een groot verschil in zit.
Het verschil van zeggen en krijgen.

Dat is ook voor mij de reden geweest om de Mi A1 te kopen.
Goedkoop en goede hoop op een gedegen update beleid.

Mocht het niet goed voor mij uitpakken dan is de schade nog te overzien.

Voor het vervolg op mijn Mi A1 ooit....
Ik ben benieuwd hoe Android Treble in de praktijk gaat functioneren.
Ik zelf neig steeds meer naar een telefoon op marktplaats kopen met LineageOS ondersteuning.

Zelfs de Xiaomi Redmi 1 draait daar nog vrolijk mee op de laatste nightly van een paar dagen terug.

Het feit en de tijd dat je een grote zak geld aan een fabrikant geeft.
En dan maar moet hopen dat je er iets voor terug krijgt in de vorm van updates. Zijn voor mij al een tijd voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Laatst online: 05-09 12:38
Ik gebruik de Rootless Pixel launcher van AmirZ alweer een tijdje naar tevredenheid op voorgaande telefoons en nu ook weer op mijn A1.

Het gebruiken van linkshortners is niet nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 01-03-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Zojuist een Mi A1 besteld, als het goed is morgen in huis :)

Hebben jullie het toestel geroot, bijvoorbeeld om de Gcam te gebruiken? Is dit eenvoudig te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.GoO schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:17:
Zojuist een Mi A1 besteld, als het goed is morgen in huis :)

Hebben jullie het toestel geroot, bijvoorbeeld om de Gcam te gebruiken? Is dit eenvoudig te doen?
Ik heb het toestel niet geroot, dus verder geen ervaring mee.
Gcam kan zonder root, zie deze post https://gathering.tweaker...message/54252155#54252155

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
Die vraag past misschien beter hier:
[Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's

Ik heb wel geroot, is goed te doen.
Bootloader unlocken, TWRP-recovery booten en van daaruit magisk installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MrOsman schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Bluetooth geeft hier en daar wat problemen wordt opgelost in volgende update. :) test is nu bezig. Google heeft net feb update vrijgegeven voor Pixel dus volgende week ergens verwacht ik voor Mi A1
Is deze update inmiddels uit? Ik heb nooit last gehad, maar sinds vanochtend verbindt mijn telefoon ineens niet meer met m'n auto. Ik heb alles leeg gegooid en krijg ze niet meer gepaired. Laptop met auto gaat wel goed, laptop met de telefoon niet :F
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's