Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:32
theduke1989 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 04:56:
Voor mij is qua update beleid niet echt belangrijk. Ik installeer vaak custom roms. In hoeverre is dit vergelijkbaar met de 4X Global Edition. Dan kom je alleen uit op een MIUI9 software voor de rest is het dezelfde of niet.
De 5X is hardwarematig hetzelfde, maar de A1 heeft A/B partities. Je kunt niet zo maar MIUI op de A1 flashen, dus ik vraag me af of je qua custom roms hetzelfde gaat kunnen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Touchdomex schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 01:20:
[...]

Ik haal vaak de 2 dagen makkelijk maar dat is erg locatieafhankelijk.

Lees heb ik veel Wifi of veel 4g.
Voor een goede accutest kan ik mijn telefoon het beste nog even een factory reset uitvoeren. Doordat ik van Android 7 naar Android 8 ben gegaan is dat vaak wel aan te raden. In principe werkt alles goed, maar ik heb even naar het verbruik gekeken van de afgelopen nacht. Van 59% naar 41% gedurende de nacht (waarin ik dus sliep). Je ziet een mooie lijn naar beneden gaan. Helaas laat Android 8 niet zien waar de accu vooral mee bezig is geweest. In Android 7 is dat allemaal wel inzichtelijk.

Huidige status: schermgebruik sinds volledige lading: 57m. Laatste lading: 1d 1u 18m geleden en het percentage staat op 34%. Een telefoon met een 3000mAh accu, moet eigenlijk nog voor zo'n 60-70% vol zitten.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:33
Kiswum schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Voor een goede accutest kan ik mijn telefoon het beste nog even een factory reset uitvoeren. Doordat ik van Android 7 naar Android 8 ben gegaan is dat vaak wel aan te raden. In principe werkt alles goed, maar ik heb even naar het verbruik gekeken van de afgelopen nacht. Van 59% naar 41% gedurende de nacht (waarin ik dus sliep). Je ziet een mooie lijn naar beneden gaan. Helaas laat Android 8 niet zien waar de accu vooral mee bezig is geweest. In Android 7 is dat allemaal wel inzichtelijk.

Huidige status: schermgebruik sinds volledige lading: 57m. Laatste lading: 1d 1u 18m geleden en het percentage staat op 34%. Een telefoon met een 3000mAh accu, moet eigenlijk nog voor zo'n 60-70% vol zitten.
Ik had ook soort gelijke problemen, hopelijk komen ze nu echt met een fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Ik kan zo snel niet zien of jij een factory reset hebt uitgevoerd om het accuprobleem op te lossen. Kan het kloppen dat je dit niet hebt gedaan toen je van Android 7 naar 8 bent gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 04:56:
Voor mij is qua update beleid niet echt belangrijk. Ik installeer vaak custom roms. In hoeverre is dit vergelijkbaar met de 4X Global Edition. Dan kom je alleen uit op een MIUI9 software voor de rest is het dezelfde of niet.
Ik kan niet goed zien of je een vraag stelt of niet, maar de custom ROM scene voor de A1 leeft nog niet omdat de kernel source nog niet is vrijgegeven door Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wieeh mijn laatste bug die ik had heeft zichzelf spontaan opgelost. Mijn night light doet het spontaan en ook de tijden zijn nu goed.

Schijnbaar was die nog niet herstart en dat lijkt nu de oplossing :$

Voor de rest heb ik dus zoals het nu lijkt een bug-arme Oreo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vanuit het niets werkt mijn A1 plots maar half. De home-button doet niets, settings kunnen niet uit worden geklapt, notificaties worden niet getoond, herstart helpt niets, etc ... Zijn dit bekende 8.0.0-bugs?

En uiteraard de vraag: kan ik dit oplossen zonder harde reset ofzo? Ik heb er eigenlijk geen trek in om weer alles in te moeten stellen.

Overigens jammer dat ik mijn toestel toen meteen netjes heb ge-update, met een update die daarna terug is getrokken. :(

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 20-01-2018 08:57 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 07:31:
Vanuit het niets werkt mijn A1 plots maar half. De home-button doet niets, settings kunnen niet uit worden geklapt, notificaties worden niet getoond, herstart helpt niets, etc ... Zijn dit bekende 8.0.0-bugs?

En uiteraard de vraag: kan ik dit oplossen zonder harde reset ofzo? Ik heb er eigenlijk geen trek in om weer alles in te moeten stellen.

Overigens jammer dat ik mijn toestel toen meteen netjes heb ge-update, met een update die daarna terug is getrokken. :(
Bedoel je de december of januari pach?
Van de december patch kan ik me vaag herinneren dat op xda luitjes tegen een homeknopbug aanliepen bij het gebruik van de stock launcher, nova gebruikers hadden daar geen last van. Dus misschien nova proberen? Suc7 iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Bedoel je de december of januari pach?
Van de december patch kan ik me vaag herinneren dat op xda luitjes tegen een homeknopbug aanliepen bij het gebruik van de stock launcher, nova gebruikers hadden daar geen last van. Dus misschien nova proberen? Suc7 iig!
December, daarna is er geen meer binnen gekomen. Ik gebruik Nova al.

Ik probeer overigens Pixel te vinden, maar die vind ik niet. Uh, dat is toch de standaard-launcher? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 20-01-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:21:
[...]

Ik probeer overigens Pixel te vinden, maar die vind ik niet. Uh, dat is toch de standaard-launcher? 8)7
Nope, Pixel is alleen de standaard launcher op de Pixel.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:21:
[...]

Nope, google launcher heb je als ik mij niet vergis.

Gebruik zelf Action Launcher. Erg prettig en soms sneller of net zo snel met nieuwe functies in de launcher als bijvoorbeeld de Pixel launcher.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die launcher lijkt niet het probleem te zijn. Iets installeren vanuit bv de play store werkt ook niet meer (blijft op pending staan).

Hm. Kan ik een stock makkelijk downgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:21:
Die launcher lijkt niet het probleem te zijn. Iets installeren vanuit bv de play store werkt ook niet meer (blijft op pending staan).

Ja, als het goed is kan dat met behoud van data. Dit topic helpt je vast op gang, volgens mij was er nog een beter topic maar die kan ik ff niet vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Over Quick Charge (dit is Nougat, maar volgens mij maakt het weinig uit):

[    6.012778] qpnp-smbcharger qpnp-smbcharger-18: node /soc/qcom,spmi@200f000/qcom,pmi8940@2/qcom,qpnp-smbcharger IO resource absent!
[    6.012930] smbcharger_charger_otg: no parameters
[    6.013038] SMBCHG: smbchg_hvdcp_enable_cb: smbchg_hvdcp_enable_cb  enable 0 last_enable 0
[    6.013808] smbchg_hw_init:read OTG_CFG=78
[    6.073453] qpnp-smbcharger qpnp-smbcharger-18: node /soc/qcom,spmi@200f000/qcom,pmi8940@2/qcom,qpnp-smbcharger IO resource absent!
[    6.103493] msm-dwc3 7000000.ssusb: DWC3 in low power mode
[    6.104336] qpnp-smbcharger qpnp-smbcharger-18: SMBCHG successfully probe Charger version=SCHG_LITE Revision DIG:0.0 ANA:0.1 batt=1 dc=0 usb=0

HVDCP is wat Qualcomm market als Quick Charge. Zie: smbchg_hvdcp_enable_cb enable 0

Uit de code van een vermoedelijk zeer goed vergelijkbare driver voor de charge controller (
qpnp-smbcharger.c) blijkt waar deze vanaf hangt (exercise left to the reader):

C:
1
2
3
4
/* PMI8937/PMI8940 doesn't support HVDCP */
if ((pmic_rev_id->pmic_subtype == PMI8937)
    || (pmic_rev_id->pmic_subtype == PMI8940))
    chip->hvdcp_not_supported = true;

En nu verwijst de kernel toevallig naar een PMI8940 als PMIC voor smbchg. Dus dat verklaart waarom 't nooit enabled wordt.

Conclusie: geen quick charge, want de juiste PMIC onbtreekt.

De exacte manier waarop men de PMICs gebruikt blijft erg onduidelijk bij gebrek aan specs; de A1 heeft er twee lijkt het (PM8953 en PMI8940), waarbij die laatste volgens mij eigenlijk bij de vorige generatie Snapdragons thuishoort en een 'addon' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
Thralas schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:47:
Over Quick Charge (dit is Nougat, maar volgens mij maakt het weinig uit):

[    6.012778] qpnp-smbcharger qpnp-smbcharger-18: node /soc/qcom,spmi@200f000/qcom,pmi8940@2/qcom,qpnp-smbcharger IO resource absent!
[    6.012930] smbcharger_charger_otg: no parameters
[    6.013038] SMBCHG: smbchg_hvdcp_enable_cb: smbchg_hvdcp_enable_cb  enable 0 last_enable 0
[    6.013808] smbchg_hw_init:read OTG_CFG=78
[    6.073453] qpnp-smbcharger qpnp-smbcharger-18: node /soc/qcom,spmi@200f000/qcom,pmi8940@2/qcom,qpnp-smbcharger IO resource absent!
[    6.103493] msm-dwc3 7000000.ssusb: DWC3 in low power mode
[    6.104336] qpnp-smbcharger qpnp-smbcharger-18: SMBCHG successfully probe Charger version=SCHG_LITE Revision DIG:0.0 ANA:0.1 batt=1 dc=0 usb=0

HVDCP is wat Qualcomm market als Quick Charge. Zie: smbchg_hvdcp_enable_cb enable 0

Uit de code van een vermoedelijk zeer goed vergelijkbare driver voor de charge controller (
qpnp-smbcharger.c) blijkt waar deze vanaf hangt (exercise left to the reader):

C:
1
2
3
4
/* PMI8937/PMI8940 doesn't support HVDCP */
if ((pmic_rev_id->pmic_subtype == PMI8937)
    || (pmic_rev_id->pmic_subtype == PMI8940))
    chip->hvdcp_not_supported = true;

En nu verwijst de kernel toevallig naar een PMI8940 als PMIC voor smbchg. Dus dat verklaart waarom 't nooit enabled wordt.

Conclusie: geen quick charge, want de juiste PMIC onbtreekt.

De exacte manier waarop men de PMICs gebruikt blijft erg onduidelijk bij gebrek aan specs; de A1 heeft er twee lijkt het (PM8953 en PMI8940), waarbij die laatste volgens mij eigenlijk bij de vorige generatie Snapdragons thuishoort en een 'addon' is
Interessant, hoewel ik het niet allemaal kan volgen...

Ik laad de telefoon meestal 's morgens op tijdens het ontbijt. Gaat meestal de lader in met zo'n 30% en half uurtje tot drie kwartier later zit er dan alweer 80+% in. Daarmee kom ik makkelijk de dag door. Ik gebruik een 15W (3A) Nokia/Microsoft lader, maar zou dus niet sneller gaan dan de meegeleverde 2,1A lader?

Anyway, met dit gebruik en laadpatroon vind ik QC geen gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Ja, als het goed is kan dat met behoud van data. Dit topic helpt je vast op gang, volgens mij was er nog een beter topic maar die kan ik ff niet vinden.
Dank! Ik heb voor nu vluchtig gekeken, vanavond bestudeer ik het beter.

Als ik een oem unlock uitvoer, dan wist ie toch alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar volgens mij kan je met die officiële flash tool ook met locked bootloader flashen.
Inderdaad eerst even bestuderen en goed de topicwarning(s) lezen, 1 bestandje teveel flashen en je bent je IMEI totaal foetsie.

Edit
'n beter antwoord staat hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 20-01-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09 19:09
Het lukt me maar niet om bluetooth op mijn nieuwe A1 aan de praat te krijgen. Als ik met een apparaat verbind staat er voor minder dan 1 seconden "verbonden" waarna de verbinding onmiddellijk terug verbroken wordt.
Ik heb dit al met verschillende apparaten geprobeerd en ook een factory reset hielp niet.
Ik zit op android 7.1.2, iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Of wordt dat retouren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
MrMilis schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:18:
Het lukt me maar niet om bluetooth op mijn nieuwe A1 aan de praat te krijgen. Als ik met een apparaat verbind staat er voor minder dan 1 seconden "verbonden" waarna de verbinding onmiddellijk terug verbroken wordt.
Ik heb dit al met verschillende apparaten geprobeerd en ook een factory reset hielp niet.
Ik zit op android 7.1.2, iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Of wordt dat retouren?
Hier heb ik geen problemen gehad met het verbinden van 2 verschillende smartwatches en de autoradio met Android 7. Het ging gewoon zoals het hoort te werken ook nu nog met Android 8 erop.
pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:21:

Downgraden staat vaak gelijk aan opnieuw installeren ivm achtergebleven settings die je telefoon in de war schoppen.

Wellicht kan je vanuit de App-info settings de cache en data van je Google (systeem) apps verwijderen, zoals Launcher3 (is de originele Mi A1 / Android One launcher), Google Play services en Google Service Framework.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
[...]

Up- of downgraden naar een andere Android-versie zou ik altijd met factory reset doen. Helemaal gezien er al problemen zijn. Staat ook in dat topic op XDA ('Please do not attempt to do downgrades, without factory reset').
Ook is de handleiding over het flashen volgens mij incompleet. Naar mijn weten moet je altijd 'USB-debugging' inschakelen wanneer je gaat flashen. Ook staat er tegenwoordig een optie bij genaamd 'OEM unlocking', neem aan dat je dat ook moet activeren wanneer je de bootloader wil unlocken. Hier wordt niet over gesproken in de handleiding. Deze opties vind je bij 'Developer options' (7 keer drukken op build-nummer om te activeren).

http://en.miui.com/thread-807252-1-1.html

Dit is de handleiding van het officiële Xiaomi forum, denk dat Chris deze bedoelde met het topic dat hij niet kon vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
bilgy_no1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:33:
Daarmee kom ik makkelijk de dag door. Ik gebruik een 15W (3A) Nokia/Microsoft lader, maar zou dus niet sneller gaan dan de meegeleverde 2,1A lader?
Denk het niet, als ik de gelinkte source als represetatief veronderstel. Ik weet niet precies wat Qualcomm met 'fastchg' bedoelt, maar die waarde lijkt gelimiteerd op 2000 mA.
Nee, dat is veranderd bij nieuwe Androidversies. Dat is ook de reden waarom je de Developer Options in moet, daar kun je de bootloader unlocken met behoud van data.
David13 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:01:
Naar mijn weten moet je altijd 'USB-debugging' inschakelen wanneer je gaat flashen.
Dat is niet nodig, in fastbootmodus is USB per definitie enabled, maar de rest klopt helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOsman
[...]

Doe eerst volgende > http://en.miui.com/thread-942070-1-1.html als je dat gedaan hebt download laatste rom via downloadpagina > http://en.miui.com/download-333.html als dat gedaan is volg de volgende http://en.miui.com/thread-807252-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat is daarna de uitkomst als je al die stappen hebt uitgevoerd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Kiswum schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:43:
Wat is daarna de uitkomst als je al die stappen hebt uitgevoerd? :D
zo heb je stock van xiaomi nougat op je tel en kan jje updaten naar oreo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Thralas schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:15:
[...]
Nee, dat is veranderd bij nieuwe Androidversies. Dat is ook de reden waarom je de Developer Options in moet, daar kun je de bootloader unlocken met behoud van data.
Ik heb net de bootloader ontgrendeld met Mi Unlock Tool zonder die optie te gebruiken. Volgens mij doet die bij de A1 enkel:
code:
1
fastboot oem unlock

Er is niets gewist bij mij.

Ben nu de Oreo fastboot image aan het flashen, het klinkt alsof de januari patch voldoende heeft gefixt dus het werd wel weer tijd om Oreo weer een kans te geven. Helaas kwam de update op Nougat niet binnen, dus dan maar zo.

[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 20-01-2018 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
(Ik bekijk straks alle tips. Dank!)

Komt die januari-patch vanzelf binnen, of heb je daar iets extra's voor moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De eerste (buggy) 8.0 staat er nu op, maar het is nog steeds lastig om die januari patch binnen te krijgen. Zelfs de reeds bekende trucs met Google Service Framework lijken niet veel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOsman
Frietsaus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:17:
De eerste (buggy) 8.0 staat er nu op, maar het is nog steeds lastig om die januari patch binnen te krijgen. Zelfs de reeds bekende trucs met Google Service Framework lijken niet veel te doen.
januari patch moet van zelf binnen komen wacht nog geduldig.
pven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:45:
(Ik bekijk straks alle tips. Dank!)
Komt die januari-patch vanzelf binnen, of heb je daar iets extra's voor moeten doen?
Als jij de stappen volgt die ik noemde krijg jij als het goed is de Oreo update + patch van januari
heb net getest en ik kreeg meteen binnen

[ Voor 25% gewijzigd door MrOsman op 20-01-2018 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Is al gelukt, onderstaande truc maakte hem gelijk beschikbaar. Ik ben er zeker van dat deze truc enkel op 8.0 werkt en niet in Nougat want dat had ik al geprobeerd.

https://www.reddit.com/r/...new_oreo_update_on_mi_a1/

Na het installeren zal ik even factory resetten vanwege al die nasty trucs en dan ben ik weer up-to-date. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:41:
Is al gelukt, onderstaande truc maakte hem gelijk beschikbaar. Ik ben er zeker van dat deze truc enkel op 8.0 werkt en niet in Nougat want dat had ik al geprobeerd.

Na het installeren zal ik even factory resetten vanwege al die nasty trucs en dan ben ik weer up-to-date. :)
ik had deze ook geprobeerd, maar geen geluk.
Maar gisteravond kreeg ik de Jan patch opeens binnen.
Dus het enige advies is denk ik gewoon afwachten, hoe vreselijk het ook is om te moeten wachten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door koesie op 20-01-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kan Google Service Framework niet vinden bij mijn apps of settings. Volgens mij snap ik iets niet?

Ah, system apps ... Maar ik vind nog geen update ...

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 20-01-2018 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
Als je in het instellingen menu bij 'Apps' kijkt moet je rechtsboven op die drie bolletjes drukken, dan krijg je een optie om systeemapps weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is gelukt. Hij vindt nu zo waar wel een update, maar kan deze niet downloaden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hopelijk krijgt Xiaomi 't AndroidOne Oreo feestje de komende maanden weer even smooth als de oktober, november en december Nougat OTA' s destijds zijn verlopen. De laatste maanden gaat 't toch wat rommelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13

Verrek, nu werkte die truc ineens wel bij mij :p. Eerder drie keer geprobeerd zonder succes.
Hopelijk zijn mijn bugs nu ook verleden tijd, telefoon liep toch regelmatig vast op de eerste Oreo update en nog wat vage dingetjes zoals niet werkende quick settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mij niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hMUfCo9f1ipmAUerCFmZFSho/thumb.png
Herstarten, data voor service framework clearen, het helpt niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1

Even voor mijn begrip.

Er staat in de handleiding 'Turn off' Google Services Framework.

Als ik naar de app settings ga is die optie er niet. Wordt hiermee bedoeld 'Disable' of 'Force Stop'?

Ik heb eerder achteloos de cache geleegd om de Oreo update te krijgen. Dat werkte, en ik heb geen nadelige gevolgen gemerkt (alle notificaties komen gewoon door), maar lijkt me beter om niet weer te doen of het verkeerde te doen...

Overigens staan er ook reacties onder van mensen bij wie dit niet heeft gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 20-01-2018 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
bilgy_no1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:31:
[...]
Als ik naar de app settings ga is die optie er niet. Wordt hiermee bedoeld 'Disable' of 'Force Stop'?
Is mij net ook gelukt. Een aantal dagen terug lukte het mij nog niet. Je moet Google Services Framework uitschakelen, dus Disable. Niet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
David13 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Verrek, nu werkte die truc ineens wel bij mij :p. Eerder drie keer geprobeerd zonder succes.
Hopelijk zijn mijn bugs nu ook verleden tijd, telefoon liep toch regelmatig vast op de eerste Oreo update en nog wat vage dingetjes zoals niet werkende quick settings.
Dat het niet werkte klopt wel update was tijdelijk gestopt van beta is nu stabiel servers hebben opnieuw een schop gekregen vandaar dat trukje nu werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
BigSurf schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:39:
[...]

Is mij net ook gelukt. Een aantal dagen terug lukte het mij nog niet. Je moet Google Services Framework uitschakelen, dus Disable. Niet stoppen.
Thanks. Het heeft gewerkt. Tip voor wie het nog probeert: de update kwam bij mij binnen nadat ik de Google Services Framework app weer had ingeschakeld.

Probeerde het eerst drie keer zonder resultaat. Schakelde de app maar weer in en toen kwam hij binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:59:
[...]

Thanks. Het heeft gewerkt. Tip voor wie het nog probeert: de update kwam bij mij binnen nadat ik de Google Services Framework app weer had ingeschakeld.

Probeerde het eerst drie keer zonder resultaat. Schakelde de app maar weer in en toen kwam hij binnen.
Ik krijg alleen maar de melding dat er inderdaad een update staat, maar dat downloaden even niet lukt. Schiet lekker op zo. :(

Straks maar eens kijken of ik mijn toestel hardhandig op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Ik heb dat topic gevolgd, het resultaat is exact hetzelfde: de home-knop doet het niet, notificaties zie ik niet, etc ... 8)7

Vanavond weer eens verder kijken.

Is die update ergens te downloaden, zodat ik hem kan flashen?

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 21-01-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Ik heb dat topic gevolgd, het resultaat is exact hetzelfde: de home-knop doet het niet, notificaties zie ik niet, etc ... 8)7

Vanavond weer eens verder kijken.

Is die update ergens te downloaden, zodat ik hem kan flashen?
Lees mijn vorige reactie en volg de stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrOsman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Lees mijn vorige reactie en volg de stappen
Done, en dank! Nu werkt het toestel wel weer naar behoren. _O_

Beetje jammer dat ik per ongeluk 'save user data' niet aan had gevinkt, het kost een hoop tijd om al mijn apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:32:
[...]

Done, en dank! Nu werkt het toestel wel weer naar behoren. _O_

Beetje jammer dat ik per ongeluk 'save user data' niet aan had gevinkt, het kost een hoop tijd om al mijn apps te installeren.
Geen punt, :) wel weer locken hea en als het goed is heb je ook Oreo klaar staan :) veel suc6 met install van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrOsman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Geen punt, :) wel weer locken hea en als het goed is heb je ook Oreo klaar staan :) veel suc6 met install van je apps.
Uit nieuwsgierigheid: waarom weer locken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: waarom weer locken?
als je bootloader ontgrendeld staat kan je geen updates installeren volgens mij :) met MiFlash tool kon je dat aangeven rechts onderin "Clean all and Lock"
is Oreo update nu beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrOsman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:46:
[...]

als je bootloader ontgrendeld staat kan je geen updates installeren volgens mij :) bij MiFlash tool kon je dat aangeven rechts onderin "Clean all and Lock"
Die optie was inderdaad aangevinkt, is al gedaan dus.
Heb je Oreo update ook nu beschikbaar?
Die had ik er al op staan (8.0.0, is er automatisch op gezet toen ik hem voor het eerst updatete), maar niet de januari-patch (nu nog steeds niet, ik laat eerst alle apps maar installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:48:
[...]

Die optie was inderdaad aangevinkt, is al gedaan dus.

[...]

Die had ik er al op staan (8.0.0, is er automatisch op gezet toen ik hem voor het eerst updatete), maar niet de januari-patch (nu nog steeds niet, ik laat eerst alle apps maar installeren).
Hmm heb jij geen nougat gedownload en geïnstalleerd van Mi pagina?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
MrOsman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:46:
als je bootloader ontgrendeld staat kan je geen updates installeren volgens mij
Dat klopt niet. Dat gaat prima.

Het gaat mis op het moment dat je alternatieve firmware hebt draaien - los van of je toestel locked is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Thralas schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:47:
[...]

Dat klopt niet. Dat gaat prima.

Het gaat mis op het moment dat je alternatieve firmware hebt draaien - los van of je toestel locked is of niet.
Ohw okej :) wist ik niet

[ Voor 3% gewijzigd door MrOsman op 21-01-2018 23:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de review online staan, ik hoop dat het in de buurt komt van jullie eigen ervaringen. Het grootste minpunt is de accu, maar dat wordt veroorzaakt door een (bug bij) ingeschakelde BT verbinding.

productreview: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
Ondertussen hier enkele weken in gebruik, komende van een 3 jaar oude Galaxy S5 een wereld van verschil!

Opmerkingen:
- Kan ik instellen dat BT wordt uitgeschakeld wanneer de telefoon op het profiel "Alleen alarmen" komt?
- Kan het volume van de inkomende Whatsapp/SMS apart geregeld worden van het belvolume? Mijn belvolume staat maximaal maar dat zijn dan ook de inkomende Whatsapp/SMS'en en man, dat is gewoon te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12
Stancke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:31:
Opmerkingen:
- Kan ik instellen dat BT wordt uitgeschakeld wanneer de telefoon op het profiel "Alleen alarmen" komt?
Ik geloof niet dat dat standaard kan. Maar met Google Play: Tasker of een soort gelijke app kan je zoiets wel instellen.
- Kan het volume van de inkomende Whatsapp/SMS apart geregeld worden van het belvolume? Mijn belvolume staat maximaal maar dat zijn dan ook de inkomende Whatsapp/SMS'en en man, dat is gewoon te luid.
Op mijn OPO heb ik de volgende optie bij:
'Instellingen' -> 'Geluid' -> 'Volume beltoon en meldingen koppelen'. Wellicht is die er ook op de Mi A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stancke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:31:
Ondertussen hier enkele weken in gebruik, komende van een 3 jaar oude Galaxy S5 een wereld van verschil!

Opmerkingen:
De Mi A1 is erg kaal, dit soort extra instellingen zijn niet naar mijn weten (standaard) nooit beschikbaar.
Het volume kan bij de meeste telefoons niet apart worden ingesteld. Bij uitgebreide (custom) rom's kan het soms wel zoals Rens-br ook aangeeft. Wellicht zijn deze instellingen ook wel beschikbaar bij Samsung smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn A1, met name het scherm. Ik vroeg mij af of anderen dit ook zien. Op mijn scherm loopt één lijntje van boven naar onder, ik kan er geen foto van maken maar ik heb het even uitgetekend op onderstaande afbeelding hoe het er ongeveer uit ziet.

Het lijntje is normaliter nauwelijks zichtbaar, maar op sommige kleuren is deze wel te zien. Ik zou zeggen dat het lijntje een dikte heeft van 1 pixel en het is heel lichtgrijs. Ik had er eerder geen last van, tot ik zag dat het lijntje wel heel goed zichtbaar was tijdens het kijken van YouTube filmpjes.

Ik denk dat ik de service van Belsimpel maar eens op de proef moet gaan stellen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NiFqrK1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het ziet eruit als een hardware probleem. Ik zie dit vaker bij mensen met een defecte Samsung, maar dan is het vaak een groen of blauw lijntje.

Ik zou zeggen, stuur dit foto'tje door naar Belsimpel en hopelijk kan het snel worden hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Frietsaus ook ik denk dat het een hardware probleem is. Je kan nog een factory reset proberen om uit te sluiten dat het een software probleem is, maar ik acht die kans erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
@rens-br
Een factory reset heeft niet geholpen helaas. Het gekke is, het is niet zichtbaar op een witte achtergrond dus ik kan ook niet goed checken of het zichtbaar is op bijv. het opstartscherm.

Ik ga Belsimpel even een seintje geven zodra ik een leentoestel heb kunnen regelen. Thanks allen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Frietsaus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:29:
@rens-br
Een factory reset heeft niet geholpen helaas. Het gekke is, het is niet zichtbaar op een witte achtergrond dus ik kan ook niet goed checken of het zichtbaar is op bijv. het opstartscherm.
Dat is inderdaad wel vreemd. Normaal zie je dat soort 'dode pixels' juist het beste met een witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het ziet er inderdaad wel anders uit dan dode pixels, het is een dun lichtgrijs lijntje maar het zijn zeker geen defecte pixels. Het lijkt mij misschien eerder iets tussen een van de lagen in het LCD, of misschien zelfs een softwarefout. die iets verkeerds rendert ofzo.

Ik heb na beter inspecteren ontdekt dat er nog een zelfde lijn zichtbaar is, iets verder naar rechts van de oorspronkelijke lijn. Ook deze lijn is niet zichtbaar op een wit beeld, maar wel op een gekleurd beeld dat niet te donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk "hardwarefoutje" wellicht te verhelpen door de displayribbon te herbevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Meer mensen die de januari update niet binnen krijgen? Ook de truc met Google Services Framework van hierboven werkt bij mij (nog) niet.

Mij niet helemaal duidelijk of de januari update nu al wel of niet publiek beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:35
snarf schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:22:
Meer mensen die de januari update niet binnen krijgen? Ook de truc met Google Services Framework van hierboven werkt bij mij (nog) niet.

Mij niet helemaal duidelijk of de januari update nu al wel of niet publiek beschikbaar is.
Nope, ook hier niet binnen. Ook niets geprobeert om hem toch te krijgen...
Bij mij draait hij goed op 8 met de beveiliging van december.
Ik wacht gewoon rustig af 8) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02

Zelfde hier. Er zijn geruchten op het mi forum dat de update teruggetrokken
is en weer beschikbaar gesteld is vandaag wegens teveel bugs. Of dit waar is, is wat anders natuurlijk;)

Hebben jullie ook vaak last van ram geheugen dat sneller volloopt sinds oreo? Bij mij staat ie continu op 80% oftewel 3gb van de 3,5 of 3,9 dacht ik.

Alles wordt dan extreem sloom en traag en moet ik een paar apps afsluiten en even wachten en dan gaat het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Converted007 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:16:
[...]

is en weer beschikbaar gesteld is vandaag wegens teveel bugs. Of dit waar is, is wat anders natuurlijk;)

Hebben jullie ook vaak last van ram geheugen dat sneller volloopt sinds oreo? Bij mij staat ie continu op 80% oftewel 3gb van de 3,5 of 3,9 dacht ik.

Alles wordt dan extreem sloom en traag en moet ik een paar apps afsluiten en even wachten en dan gaat het weer...
Bepaalde apps die op de achtergrond blijven draaien en maar ram eten?

Of bepaalde combinatie van apps.

Het kan geen kwaad dat apps een plek innemen in het ram. Alleen als ze de rest vertragen is het wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online

Het lukt mij inderdaad ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
pven schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:00:
[...]

Het lukt mij inderdaad ook niet.
Tot nu toe elke dag een paar keer gecheckt, tevergeefs, maar nu net nogmaals gedaan, heb hem binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikytim
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik ben de update nu aan het binnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:22:
[...]

Tot nu toe elke dag een paar keer gecheckt, tevergeefs, maar nu net nogmaals gedaan, heb hem binnen!
Hier nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Vaak is het irritant als mensen vragen stellen wanneer een update nou eindelijk komt, maar heel soms is het fijn als enkele mensen aangeven dat de rom er is.
Ik ben nu de Android 8 update aan het downloaden met de januari patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Hier nu ook de januari patch binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:We kunnen wel concluderen dat de januari patch te downloaden is. Het is dus niet nodig dat iedereen dat afzonderlijk van elkaar gaat melden.

Discussiëren over de update zelf mag natuurlijk wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Touchdomex schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:23:
[...]

Bepaalde apps die op de achtergrond blijven draaien en maar ram eten?

Of bepaalde combinatie van apps.

Het kan geen kwaad dat apps een plek innemen in het ram. Alleen als ze de rest vertragen is het wel een probleem.
Net de januari update binnengekregen. Heb het toestel een paar keer herstart (2keer om precies te zijn met een tijdspanne van een dag) en heb de indruk dat die lags en traagheid bij veel apps geopend toch niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Converted007 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:54:
[...]

Net de januari update binnengekregen. Heb het toestel een paar keer herstart (2keer om precies te zijn met een tijdspanne van een dag) en heb de indruk dat die lags en traagheid bij veel apps geopend toch niet meer is.
Ik heb inmiddels 256uur (10+ dagen) uptime zonder gedoe op de januari patch. Dus imo inderdaad een stabiele rom zonder lags of traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chris.nl schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:38:
[...]

Ik heb inmiddels 256uur (10+ dagen) uptime zonder gedoe op de januari patch. Dus imo inderdaad een stabiele rom zonder lags of traagheid.
Hoe de fuck doe je dat :D _O- Gebruik je dat ding niet? :P
.GoO schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:43:
Voor de mensen die het toestel al wat langer hebben, vinden jullie het (nog steeds) een aanrader?
Absoluut voor 100%.

http://www.androidpolice....oid-smartphone-right-now/

Zij zijn het er ook mee eens.

[ Voor 37% gewijzigd door Touchdomex op 25-01-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Voor de mensen die het toestel al wat langer hebben, vinden jullie het (nog steeds) een aanrader?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
Touchdomex schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:42:
[...]

De Uptime is de tijd dat de telefoon aan heeft gestaan. Als je accu niet naar 0% zakt, dan kan de uptime heel erg lang zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kiswum schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:04:
[...]

De Uptime is de tijd dat de telefoon aan heeft gestaan. Als je accu niet naar 0% zakt, dan kan de uptime heel erg lang zijn. ;)
Ohw ja fuck ik dacht dat hij bedoelde de tijd die hij ermee doet na 1 lading :+ Dat is heul pittig namelijk.

Ja uptime haal ik dat ook wel. Alleen nu niet want net januari patch geïnstalleerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:42:
[...]

Zeker wel, zo'n 3 uur per dag. Browsen en WhatsApp vooral, geen spellen of andere social apps. Wel apps voor NOS Nu.nl NPO etc. etc. maar blijkbaar geen flauwekul die um in de soep laat lopen.

Ik heb me voorgenomen hem niet te rebooten tot een volgende update (of vastloper) maar vooralsnog gaat 't dus prima. 250u uptime nog niets bijzonders imo.

-edit-

' k Lees nu pas dat het ging om de definitie "uptime" ipv dat dit zo bijzonder is. :+

-edit 2-

Na 358u uptime kon ik de notificatiebalk niet meer naar beneden trekken, na een reboot weer prima. De Oreo ROM van januari is imo dus nog niet 100% stabiel.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 30-01-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:53
.GoO schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:43:
Ik heb de Mi A1 gisteren nog bij mijn collega aangeraden.. Die was aan een andere telefoon toe. Heeft hem meteen besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Converted007 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:16:
[...]

Zoals ik het heb begrepen is Android zo ingesteld dat het je RAM geheugen gewoon gebruikt om recente apps snel te kunnen openen. Je hebt niets aan al die RAM als alleen actieve apps erin staan.

Daarbij valt het me overigens wel op dat de A1 best wel agressief is met het opschonen van de lijst Recent Apps (de rolodex). Zo houd je in ieder geval altijd wel RAM over om een nieuwe app op te starten. Maar ik was eerlijk gezegd wel gewend om snel tussen apps te switchen via die knop linksonder. Nu kom ik er af en toe achter dat een bepaalde app er niet meer tussenstaat en moet ik toch terug naar de app drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
B3rtj3666 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Ik heb de Mi A1 gisteren nog bij mijn collega aangeraden.. Die was aan een andere telefoon toe. Heeft hem meteen besteld..
Het enige waardoor ik een beetje twijfel is de matige foto en video kwaliteit... Of is die in praktijk best oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
.GoO schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Het enige waardoor ik een beetje twijfel is de matige foto en video kwaliteit... Of is die in praktijk best oké?
Bij daglicht zijn foto's goed te doen, schemer en donker wordt 't flink minder.
Over video's durf ik geen beloftes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Ik ben meer dan tevreden maar mijn vorige telefoon was een Redmi 3S met een lens vol krasjes.

Deze foto's vind ik zelf echt wel meer dan voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum
[...]

Ik heb een review online gezet met een hoop foto's en een aantal filmpjes. YouTube: Kiswum
Hier is de directe link naar mijn YouTube pagina inclusief filmpjes. Hier kun je eventueel ook de filmpjes vinden van heel veel andere Xiaomi toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Nieuwe januari update gisteren installed en vandaag al mijn eerste systeem-UI error... Ik heb echt de indruk dat ze gewoon beta software op ons loslaten. Met nougat of de december update nooit voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Is je update dan wel goed gegaan? Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 18:21
IK heb gisteren ook de januari patch erop gezet maar nu werkt de outlook app niet meer.
Heb deze al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.
De app wordt na enkele seconden automatisch afgesloten.
Is hier iets aan te doen of kan ik de update verwijderen ?

[ Voor 6% gewijzigd door karine1 op 27-01-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik draai outlook 2.2.52 (235) zonder problemen op rom: ****8.1.10.

Ik heb nog geen factory reset uitgevoerd na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Kiswum schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:28:
Ik draai outlook 2.2.52 (235) zonder problemen op rom: ****8.1.10.
Ik heb nog geen factory reset uitgevoerd na de upgrade.
Hier 2.2.91 (244), zal misschien aan de nieuwe versie van outlook liggen dan.
Zie dat er intussen al een nieuwe versie is ook :
All versions

Microsoft Outlook 2.2.95
January 27, 2018
Version:2.2.95

Uploaded:January 27, 2018 at 2:10AM GMT+0100

File size:45.27 MB

Downloads:299

[ Voor 25% gewijzigd door karine1 op 27-01-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

karine1 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Hier 2.2.91 (244), zal misschien aan de nieuwe versie van outlook liggen dan.
Zie dat er intussen al een nieuwe versie is ook :
All versions

Microsoft Outlook 2.2.95
January 27, 2018
Version:2.2.95

Uploaded:January 27, 2018 at 2:10AM GMT+0100

File size:45.27 MB

Downloads:299
Draai je de beta toevallig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Nee, die van de playstore en die loopt vast.
Heb nu net de laatste versie geprobeerd January 27, 2018
Version:2.2.95 die nog niet in de playstore staat en die loopt ook vast.
Er zal dus iets mis zijn met de patch van januari en de laatste outlook app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

karine1 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:47:
Nee, die van de playstore en die loopt vast.
Heb nu net de laatste versie geprobeerd January 27, 2018
Version:2.2.95 die nog niet in de playstore staat en die loopt ook vast.
Er zal dus iets mis zijn met de patch van januari en de laatste outlook app.
Telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen? Aangezien anderen het niet hebben en jij schijnbaar hele andere versies hebt dan mensen hier....

Mogelijk zit daar wat dwars... Of je gaat wachten totdat het gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Fabrieksinstellingen ga ik niet doen want dan kan ik al mijn andere app's ook opnieuw gaan installeren.
Heb nu een oude versie teruggezet outlook 2.2.52 (235) en nu geen enkel probleem meer.
Ik veronderstel dat iedereen hier dit probleem gaat hebben wanneer hij zijn outlook app gaat updaten, dus opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

karine1 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:02:
Fabrieksinstellingen ga ik niet doen want dan kan ik al mijn andere app's ook opnieuw gaan installeren.
Heb nu een oude versie teruggezet outlook 2.2.52 (235) en nu geen enkel probleem meer.
Ik veronderstel dat iedereen hier dit probleem gaat hebben wanneer hij zijn outlook app gaat updaten, dus opgelet.
Gewoon kijken want vermoedelijk kan het zelfs zijn dat het een fout is in combinatie met outlook app zelf. Dus erbuiten.

Kans is dus heel groot dat straks er een update komt die wel goed werkt met de telefoon...

Het is altijd de vraag waar het probleem ligt en het kan altijd aan beide partijen liggen die met pech naar elkaar gaan wijzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag waar ik geen duidelijkheid over krijg.
Zit te twijfelen tussen de Xiaomi Mi A1 en de Nokia 6 2018.

Nou weet ik dat de Nokia 4 G+ ondersteunt, maar wil eigenlijk weten of de Mi A1 deze ook ondersteunt?

Voor de rest zit er weinig verschil tussen de toestellen, wellicht dat jullie nog een advies hebben.

Vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Touchdomex schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen? Aangezien anderen het niet hebben en jij schijnbaar hele andere versies hebt dan mensen hier....

Mogelijk zit daar wat dwars... Of je gaat wachten totdat het gefixed is.
Ik heb juist een oude Outlook versie die wél werkt. De nieuwe versie(s ) lijken niet te werken.
Don't fix (update) if it ain't broken. Dit geldt voor veel apps ;)
Ik zal de oude outlook .apk uploaden naar mijn online drive als daar behoefte aan is.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:05:

Nou weet ik dat de Nokia 4 G+ ondersteunt, maar wil eigenlijk weten of de Mi A1 deze ook ondersteunt?

Voor de rest zit er weinig verschil tussen de toestellen, wellicht dat jullie nog een advies hebben.

Vriendelijke groet
G+ = Google Plus? Als dat het is, dan gebruik ik niet, maar deze staat standaard geïnstalleerd op alle smartphones waar Google Play standaard op staat (zoals alle Android One smartphones).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karine1
Je kan hier al de oude versies van de outlook app downloaden.
https://www.apkmirror.com/apk/microsoft-corporation/outlook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:05:

Vriendelijke groet
Daarover verschillen de meningen (en post eronder). Het is niet geheel duidelijk of ie 4G+ ondersteuning biedt, je krijgt het icoontje in ieder geval niet te zien. In de praktijk doet de 4G ontvangst imo niet onder voor die van een ander toestel, browsen en streamen werkt hier vlekkeloos. Als je van plan bent constant speedtests te draaien en die te vergelijken met andere toestellen, tja..... Dan moet je de Mi A1 misschien niet kopen. Maar als gebruiksvoorwerp ben ik er dus dik tevreden mee, qua 4G.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's