Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:38
bijvoorbeeld voor Snel opladen of schudden met je toestel zodat Camera wordt gestart zijn verborgen opties dit ontdekte ik met een app

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:41:
bijvoorbeeld voor Snel opladen of schudden met je toestel zodat Camera wordt gestart zijn verborgen opties dit ontdekte ik met een app
Oeh oeh is er ook eentje voor schudden met je toestel zodat je zaklamp aangaat? :9

Dat mis ik nog zo van mijn Motorola :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Ja dat van die camera heb ik wel eens gelezen, maar ik kan schudden wat ik wil, gebeurt niks.

Maar hoe activeer je dan dat snel laden, want dat kan ik niet opmaken uit je antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Oeh oeh is er ook eentje voor schudden met je toestel zodat je zaklamp aangaat? :9

Ahahaha ik ben serieus toen ik op 7.1.2 zat had ik een app gedownload (Explorer) toen kreeg ik 3 meldingen van uit die app schudden met je toestel voor Camera, Snel opladen en of ik op apps slot wou zetten.
ik probeerde net op Oreo geen melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
David13 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:48:
Ja dat van die camera heb ik wel eens gelezen, maar ik kan schudden wat ik wil, gebeurt niks.

Maar hoe activeer je dan dat snel laden, want dat kan ik niet opmaken uit je antwoord?
Ik had het gedaan met Power Clean - Anti Virus Cleaner and Booster App
Google Play: Power Clean - Anti Virus Cleaner and Booster App
hier kreeg ik dus 3 opties. Snel laden Camera en slot per app ofzo

(Ik weet niet meer zeker of deze app het was of een ander)

[ Voor 16% gewijzigd door MrOsman op 11-01-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Ik was toen ook opzoek naar extra dingen zoals cirkel maken op je display of Letter V voor bepaalde dingen dit had ik met Oneplus vond het wel leuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Zie afbeelding heb het gevonden ook op OREO :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lsongb.png

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Twee keer op de powerknop drukken opent ook je camera, heb je geen extra app voor nodig.

Maar heb je dat snel laden wel getest met Ampere of iets dergelijks, lijkt me namelijk sterk dat je dat kan activeren met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
David13 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:13:
Twee keer op de powerknop drukken opent ook je camera, heb je geen extra app voor nodig.
Haha thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
David13 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:13:

Maar heb je dat snel laden wel getest met Ampere of iets dergelijks, lijkt me namelijk sterk dat je dat kan activeren met die app.
extra app is alleen optie aanzetten daarna kan het weg hoef je niet te houden anders heb je geen optie om het aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
MrOsman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:50:
[...]

extra app is alleen optie aanzetten daarna kan het weg hoef je niet te houden anders heb je geen optie om het aan te zetten
Heb de app bekeken maar kan die optie nergens vinden. Hij vraagt ook niks wanneer ik de lader inplug.

[ Voor 7% gewijzigd door David13 op 12-01-2018 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MrOsman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Soms ontkom je idd niet aan third party apps om iets gedaan te krijgen. Niet alles wat je zegt klinkt als een verborgen optie, meer toegevoegde functionaliteit.

Snelladen met hulp van een third party app lijkt me stug, volgens mij heb je daar zowat een custom kernel voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 12-01-2018 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
David13 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:05:
[...]

Heb de app bekeken maar kan die optie nergens vinden. Hij vraagt ook niks wanneer ik de lader inplug.
Download volgende app > Speed Booster - Ram Battery & Game Speed Booster (maker: Cheetah Mobile) dit kan je vinden in google play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hier wordt nog steeds volgehouden dat fast charge ook op de Mi A1 beschikbaar komt.

https://www.gizchina.com/...0-launched-indian-market/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37
Ik ben al geen fan van cleaner apps, maar eentje van Cheetah Mobile zou ik helemaal links laten liggen.

Die toko staat er om bekend om apps over te nemen en vervolgens helemaal vol te duwen met advertenties en bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
rens-br schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Ik ben al geen fan van cleaner apps, maar eentje van Cheetah Mobile zou ik helemaal links laten liggen.

Die toko staat er om bekend om apps over te nemen en vervolgens helemaal vol te duwen met advertenties en bloatware.
Oh was ik niet bekend mee :) maar dit app had ik voor die opties daarna kan je verwijderen aangepaste opties hou je gewoon
Wel goed dat je dit aangeeft :) ik ben geen gebruiker meer onderzoeker tester :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:
maar dit app had ik voor die opties daarna kan je verwijderen aangepaste opties hou je gewoon
Maar je weet dus zeker dat Quick Charge op jou toestel werkt? Na het gebruik van de App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
rens-br schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Maar je weet dus zeker dat Quick Charge op jou toestel werkt? Na het gebruik van de App?
100% :) als ik wat tijd heb in het weekend probeer ik video te maken kom ik later op terug.
Beetje druk met werk en prive met kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:35:
100% :) als ik wat tijd heb in het weekend probeer ik video te maken kom ik later op terug.
Ik ben heel benieuwd. Heb je ook een QC2.0 of 3.0 lader liggen dan?

Want zoals we hier al hebben vastgesteld wil de melding 'snel opladen' niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk snel oplaad.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
rens-br schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Ik ben heel benieuwd. Heb je ook een QC2.0 of 3.0 lader liggen dan?
ik gebruikte lader van Oneplus.maar ik ga wat maken als ik wat tijd heb stuur ik je wel wat bericht.en op youtube kan je ook wel zien dat veel mensen zelfde mee maken en denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Maar dat is geen QC2.0 of QC3.0 lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:37:
[...]

ik gebruikte lader van Oneplus.maar ik ga wat maken als ik wat tijd heb stuur ik je wel wat bericht.en op youtube kan je ook wel zien dat veel mensen zelfde mee maken en denken
*knip*. Op de man en mag in een TR.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Xiaomi Mi heeft net Download pagina van hun aangepast naar
Author: MIUI Official TeamVersion: N2G47H.7.12.29 (Android O) Size: 1084M Stable Rom
Zie http://en.miui.com/download-333.html

[ Voor 25% gewijzigd door MrOsman op 12-01-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:50:
Xiaomi Mi heeft net Download pagina van hun aangepast naar
Author: MIUI Official TeamVersion: N2G47H.7.12.29 (Android O) Size: 1084M Stable Rom
Zie http://en.miui.com/download-333.html
Is dat een Stock rom of een MIUI rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
rens-br schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Stock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
rens-br schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Er is geen MIUI rom voor A1 omdat het een Android One device is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:55:
Er is geen MIUI rom voor A1 omdat het een Android One device is.
Vandaar ook mijn vraag. :) Daarnaast staat in de titel van die pagina MIUI ROM for Mi A1, dus ik was even verward.

De reden voor de vraag was overigens of het bericht hier thuis hoorde of in het rooten & custom rom topic. :)

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:21
Aan de filenaam te zien is dat nog steeds de versie van 29-12 vorig jaar.

Vind de titel op die site ook verwarrend en irritant dat ze een linkje 'older versions' hebben waar geen oudere versies staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
RudolfR schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:03:
Aan de filenaam te zien is dat nog steeds de versie van 29-12 vorig jaar.

Vind de titel op die site ook verwarrend en irritant dat ze een linkje 'older versions' hebben waar geen oudere versies staan....
Titel? download pagina is pas aangepast en het klopt dat er geen oude versies staan geen idee waarom?
maar binnen het forum van Mi zijn er wat topics met oude links naar software.

[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 12-01-2018 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:37:
[...]

ik ben benieuwd naar je info, ik keek net zelf wat video's op YT en daar hadden ze allemaal dezelfde conclusie: geen QC/FC

https://www.youtube.com/watch?v=Pmv2V2601d4
https://www.youtube.com/watch?v=g_TecCXEpZY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
koesie schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:35:
[...]

ik ben benieuwd naar je info, ik keek net zelf wat video's op YT en daar hadden ze allemaal dezelfde conclusie: geen QC/FC

Als ik tijd heb ga ik het zeker doen (Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:41:
Als ik tijd heb ga ik het zeker doen (Y)
Zorg er dan wel even voor dat je ook een Quick Charger in huis hebben, want anders hebben je testen weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
koesie schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Zoals al eerder aangegeven, dit zijn filmpjes uit India en die hebben een ander model. Dit hoeft dus niks te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Zoals al eerder aangegeven, dit zijn filmpjes uit India en die hebben een ander model. Dit hoeft dus niks te zeggen.
Toestel is zelfde alleen lader is anders gemaakt of het India of Afrika is maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Toestel is zelfde alleen lader is anders gemaakt of het India of Afrika is maakt niet uit.
Onzin, de versie in India heeft bijvoorbeeld geen B20 LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Onzin, de versie in India heeft bijvoorbeeld geen B20 LTE.
Wat heeft dat te maken met opladen? het kan zijn dat b20 voor india niet is omdat ze dat daar niet hebben.
de rest is allemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ik draai Oreo en gebruik deze Blitzwolf kabel die QC 2.0 en 3.0 zou ondersteunen icm deze Blitzwolf lader die QC 3.0 zou ondersteunen.

Volgens de Ampere app laadt hij met ongeveer 1750 mA.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kwbcKx0.png

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
Bedankt voor het testen, definitief geen fast charge dus. Hij laadt zelfs trager, want ik haal met de originele lader max. 1970 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
Ik snap niet dat mensen verwachten dat het toestel met QuickCharge zou werken. Er staat toch niet 'QuickCharging'? Er staat 'Charging Rapidly'. Dat is heel wat anders...

Standaard was immers 5V met 1A, oftewel 5W. De meegeleverde lader levert 2,1A oftewel maximaal 10,5W. Dat is behoorlijk 'Rapid'...

QuickCharge is een protocol waarvoor je moet betalen, nou dat doet Xiaomi natuurlijk niet voor deze prijs.

Is net zoiets als een telefoon met qHD scherm kopen en klagen dat het geen QHD resolutie heeft.

[/Sarcasme]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOsman
Januari update (ong 89.0MB) is vrijgegeven >j opgelost kleine bugs voor Oreo gebruikers :)
Oreo update opnieuw beschikbaar via OTA 1112.4 MB iets groter dan eerste.
elke update wordt in Batch gedaan wacht geduldig af.

[ Voor 64% gewijzigd door MrOsman op 13-01-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:32
In hoeverre is het aan te raden om een factory reset te doen na de update van Nougat naar Oreo? Ik heb het 31 december niet gedaan (wat me een hoop bugs heeft gescheeld, heb ik het idee), maar vroeg me af of het niet alsnog aan te raden is nu deze bug fixes binnenkomen. Je leest namelijk her en der wel eens dat je na en versie update een factory reset zou moeten doen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gho0st
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-05-2019
Ik heb de Xiaomi Mi A1 nu een week in bezit en ben hier tevreden mee. Ik zal hieronder MIJN plus-en minpunten kort beschrijven.
Pluspunten:
-Oreo(sinds januari) draait soepel en heb nog geen bugs oid meegemaakt
-Fingerprint sensor werkt altijd en naar mijn mening snel
-Weinig tot geen vooraf geïnstalleerde apps. Volgens mijn 2 apps die beginnen met Mi blablabla.
-Full metal body voelt erg fijn aan en wordt amper warm wanneer ik er games op speel.
-Je kunt er vrijwel iedere game op spelen
-In mijn ogen een krachtige en kwalitatief goede mobiel gezien de prijs
Minpunten:
-Had hem graag iets compacter gehad
-3.5mm 10V amplifier output ben ik niet blij mee. Xiaomi is erg trots op deze toevoeging, maar de meeste mensen die deze telefoon kopen zullen geen headset hebben die de 10V aankan. Dat kan leiden tot veel achtergrond geluid tijdens het afspelen van een video/mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziraphale schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:34:
In hoeverre is het aan te raden om een factory reset te doen na de update van Nougat naar Oreo? Ik heb het 31 december niet gedaan (wat me een hoop bugs heeft gescheeld, heb ik het idee), maar vroeg me af of het niet alsnog aan te raden is nu deze bug fixes binnenkomen. Je leest namelijk her en der wel eens dat je na en versie update een factory reset zou moeten doen.
Hoi
Je kan gewoon updaten er is sinds vandaag nieuwe update uit voor Oreo
problemen zijn dus aangepakt.
Fabriekreset is niet nodig maar kan je doen dit verschilt per gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
MrOsman schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Hoi
Je kan gewoon updaten er is sinds vandaag nieuwe update uit voor Oreo
problemen zijn dus aangepakt.
Fabriekreset is niet nodig maar kan je doen dit verschilt per gebruiker.
Ok, thanks! Ik wacht momenteel rustig tot die bug-fix-update binnen is. De update van 31/12 had ik trouwens toen al wel geīnstalleerd en eigenlijk nooit bugs gehad. Ben wel benieuwd naar die nieuwe...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
Aziraphale schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Ok, thanks! Ik wacht momenteel rustig tot die bug-fix-update binnen is. De update van 31/12 had ik trouwens toen al wel geīnstalleerd en eigenlijk nooit bugs gehad. Ben wel benieuwd naar die nieuwe...
Volgens mij is zo'n factory reset aan te raden bij het spelen met custom ROMs. Maar voor gewone stabiele OEM ROMs lijkt het me overbodig en bovendien uiterst onhandig om steeds weer die telefoon opnieuw in te stellen.

In het geval van de Oreo update gebeurde er iets geks: sommige instellingen zijn verdwenen, maar wat je in Nougat had ingesteld bleef werken (zoals swipen over de Fingerprint scanner om notificaties naar beneden te halen). Maar bij een factory reset was je die mogelijkheid dus helemaal kwijt.

Ik vraag me dus af wat Xiaomi allemaal nog doet met die 'Pure Android'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Fixed issues:
GPS icon stuck
DND volume UI problem
Ambient notifications can now be interacted with
Fingerprint swipe gesture UI is now enabled
Bluetooth battery drainage
Phone app freeze/delay
Audio quality for video recording
Wrong rapid charging message
SIM is HD capable icon
App is running in background notification
aldus een xda topic.

Klinkt niet slecht iig, laat maar komen.

- edit -

'k Heb de update inmiddels ontvangen. Volgens mij klopt het lijstje aardig. Zo wordt er weer 'opladen' weergegeven ipv de foute 'snel opladen' melding. Ambiant display is weer responsief geworden. Onder instellingen -> systeem -> talen en invoer is de vingerprintsensor weer in te stellen. Bluetooth batterij drain (verkeerde weergave) is weg, etc.

Alleen de fix "App is running in background notification" zie ik niet terug, 'k moet nog steeds deze app gebruiken om die melding van DNS66 te verbergen.

[ Voor 37% gewijzigd door Chris.nl op 14-01-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Chris.nl schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:16:
[...]
aldus een xda topic.

kan nog even duren ze hebben 2 updates te gelijk op gezet volledige en een bug fix kleine.
wordt eerst uitgerold voor kleine groep als BETA en daarna voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Download pagina van Xiaomi is opnieuw aangepast naar vorige versie Nougat.

Author: MIUI Official TeamVersion: N2G47H.7.12.19 (Android N) Size: 1396M
http://en.miui.com/download-333.html

Reden: Nieuwe Oreo upgrade is beschikbaar over OTA dit is de 13de vrijgegeven zodra het stabiel wordt gezien komt het opnieuw op download pagina met de juiste versie..
Dit zorgt ook voor dat je juiste Oreo krijgt

*knip*. Wil je voortaan de je post aanpassen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 15-01-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:36:
Download pagina van Xiaomi is opnieuw aangepast naar vorige versie Nougat.

Author: MIUI Official TeamVersion: N2G47H.7.12.19 (Android N) Size: 1396M
http://en.miui.com/download-333.html

Reden: Nieuwe Oreo upgrade is beschikbaar over OTA dit is de 13de vrijgegeven zodra het stabiel wordt gezien komt het opnieuw op download pagina met de juiste versie..
Dit zorgt ook voor dat je juiste Oreo krijgt
Al een filmpje van je fastcharge gemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MrOsman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:10:
[...]

kan nog even duren ze hebben 2 updates te gelijk op gezet volledige en een bug fix kleine.
wordt eerst uitgerold voor kleine groep als BETA en daarna voor iedereen
Je bedoelt dat er een incrementele update is, en de volledige rom beschikbaar komt? Dat is een normale gang van zaken hoor. Ik heb de januari update al binnen in ieder geval.

Ik heb het idee dat je super geïnteresseerd en gemotiveerd bezig bent, je geeft veel informatie. Maar je post wel veel (je kan een vorige post ook aanpassen) en verwoord of omschrijft zaken af en toe op een manier die het sensationeler of magischer maakt dan de werkelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOsman
dat klopt ik zal minder posten of alles op 1 post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:16:
[...]
aldus een xda topic.

- edit -

'k Heb de update inmiddels ontvangen. Volgens mij klopt het lijstje aardig. Zo wordt er weer 'opladen' weergegeven ipv de foute 'snel opladen' melding. Ambiant display is weer responsief geworden. Onder instellingen -> systeem -> talen en invoer is de vingerprintsensor weer in te stellen. Bluetooth batterij drain (verkeerde weergave) is weg, etc.

Alleen de fix "App is running in background notification" zie ik niet terug, 'k moet nog steeds deze app gebruiken om die melding van DNS66 te verbergen.
Klinkt goed, maar geen fix voor de dansende icoontjes in de statusbalk door de wifi status indicators zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Frietsaus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:15:
[...]

Klinkt goed, maar geen fix voor de dansende icoontjes in de statusbalk door de wifi status indicators zeker?
Nope daar geen fix voor, 't dansende connectiviteitsicoontje zit er nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik lees op XDA dat de update alweer teruggetrokken is, blijkbaar vanwege 'major software issues'. @Chris.nl Heb jij hem gewoon OTA gekregen, of heb je trucjes toegepast om hem binnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:18:
Ik lees op XDA dat de update alweer teruggetrokken is, blijkbaar vanwege 'major software issues'. @Chris.nl Heb jij hem gewoon OTA gekregen, of heb je trucjes toegepast om hem binnen te krijgen?
Ik heb hem niet geheel gewoon als OTA gekregen; na een reboot handmatig iets van 5 keer op update checken geklikt, dus wellicht heb ik mazzel gehad. Maar dus geen trucjes als Google Services Framework wissen oid toegepast.

Apart als ze deze update teruggetrokken hebben, naast de fixes heb ik geen nieuwe bugs gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chris.nl schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Ik heb hem niet geheel gewoon als OTA gekregen; na een reboot handmatig iets van 5 keer op update checken geklikt, dus wellicht heb ik mazzel gehad. Maar dus geen trucjes als Google Services Framework wissen oid toegepast.

Apart als ze deze update teruggetrokken hebben, naast de fixes heb ik geen nieuwe bugs gezien.
Dan heb je vast geluk gehad, want dezelfde truc lukt mij niet. En ik vind dat terugtrekken ergens ook een raar verhaal en ik kom het ook
alleen in dat ene topic op xda tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziraphale schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Dan heb je vast geluk gehad, want dezelfde truc lukt mij niet. En ik vind dat terugtrekken ergens ook een raar verhaal en ik kom het ook
alleen in dat ene topic op xda tegen.
Update gaat gewoon door niks is gestopt alleen het zal even duren voordat je het hebt ontvangen.
ze doen nu 2 te gelijk een volledige Oreo en een kleine bugfix voor bestaande Oreo gebruikers .

[ Voor 25% gewijzigd door MrOsman op 14-01-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
MrOsman schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Update gaat gewoon door niks is gestopt alleen het zal even duren voordat je het hebt ontvangen.
ze doen nu 2 te gelijk een volledige en een kleine voor bugfix. en eerste paar dagen voor kleine groep om te kijken of er nog klachten komen
Waar komt dat verhaal op xda dan vandaan? Die poster leek net zo zeker van zijn zaak als jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziraphale schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Waar komt dat verhaal op xda dan vandaan? Die poster leek net zo zeker van zijn zaak als jij...
Beste Aziraphale. geen idee maar mijn verhaal is 100% zoals eerdere berichten
zie foto net getest nogmaals.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bh0pbut39rn.png

[ Voor 11% gewijzigd door MrOsman op 14-01-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik geloof je ook wel, daar niet van, maar ik vraag me af waar mensen al deze informatie vandaan halen. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Aziraphale schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:01:
Ik geloof je ook wel, daar niet van, maar ik vraag me af waar mensen al deze informatie vandaan halen. 😊
Ahaha denk geen geduld voor wachten of dat ze steeds proberen en niets ontvangen en dan even wat plaatsen soort van bluf om te kijken of iemand iets kan laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
bilgy_no1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:57:
Ik snap niet dat mensen verwachten dat het toestel met QuickCharge zou werken. Er staat toch niet 'QuickCharging'? Er staat 'Charging Rapidly'. Dat is heel wat anders...
Waarschijnlijk komt dat meer doordat er eerdere nieuwsberichten naar buiten kwamen, waarbij gesteld werd dat het ingeschakeld zou worden; nieuws: 'Xiaomi Mi A1 krijgt snelladen met Android Oreo-update'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
Inmiddels heb ik hem ook binnen. Loopt wel goed. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Aziraphale schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:16:
'k Heb inmiddels een factory reset gedaan, lijkt (net als ervoor) prima te draaien. Vorige 8.0 december ROM zou bugs moeten geven na een factory reset (heb dit niet zelf getest) maar de 8.0 januari ROM kan dat dus prima hebben imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Aziraphale schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:16:
geniet ervan :) 8.0 brengt niet veel mee 8.1 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
MrOsman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:01:
[...]

geniet ervan :) 8.0 brengt niet veel mee 8.1 wel
Ben benieuwd wanneer die komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

nwagenaar

God, root. What's the differen

Praktisch gezien heb ik zelf vernomen dat de Oreo 8.0 update waarschijnlijk is stopgezet:

- Circa 1,5 week terug heb ik mijn telefoon terug gezet van de Beta Oreo 8.0 naar de stable 7.1.2 release van November middels de Xiaomi MiFlash procecure.
- Daarna de update gekregen van 7.1.2 met de beveiligingsupdate van December.
- Complete fabrieksreset uitgevoerd met de laatste update.

Sindsdien geen update melding gehad voor Oreo 8.0 ook niet met andere methodes (clear google services cache, etc).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zelfde constateer ik hier ook, het lijkt er wel een beetje op dat de kleine update voor mensen die al op Oreo zitten wordt uitgerold en dat de grote update voor Nougat gebruikers even op stil staat. Ik doe er verder geen uitspraken over, want het kan ook zijn dat we simpelweg niet in deze wave zitten.

Heb overigens geen trucs hier toegepast, ben niet zo happig op die "reset google apps"-workaround. Ik zie de update vanzelf wel eens verschijnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 16-01-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:39:
Praktisch gezien heb ik zelf vernomen dat de Oreo 8.0 update waarschijnlijk is stopgezet:
Toen ik mijn A1 kreeg heb ik hem meteen bijgewerkt tm de laatste versie, dat was Android 8. Is dat dan een beta?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De allereerste release van 8.0 voor A1 was duidelijk een release van betakwaliteit, vermoedelijk omdat de betatesters totaal niet hebben gedaan wat ze moesten doen: bugs melden. Het is iets wat je wel vaker ziet bij MIUI beta's, mensen op het Xiaomi forum willen gewoon de laatste build hebben en verder doen ze niks aan testen of het rapporteren van bugs.

Xiaomi had een deadline te halen en heeft de extreem buggy 8.0 uitgebracht, je zou dus kunnen stellen dat het wel een beta was. Gelukkig hebben ze snel een bugfix release uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De versie die ik heb, werkt best redelijk. Het loopt niet vast, en de dingen die ik ermee doe die werken gewoon goed. Uiteraard zie ik wel wat dingen (bv die glitches als je snel browst), maar daar crasht het toestel niet van. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Een bug kan zich in van alles uiten en hoeft niet per sé een crash te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
nwagenaar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:39:

- Circa 1,5 week terug heb ik mijn telefoon terug gezet van de Beta Oreo 8.0 naar de stable 7.1.2 release van November middels de Xiaomi MiFlash procecure.
- Daarna de update gekregen van 7.1.2 met de beveiligingsupdate van December.
- Complete fabrieksreset uitgevoerd met de laatste update.

Sindsdien geen update melding gehad voor Oreo 8.0 ook niet met andere methodes (clear google services cache, etc).
Hoi even geduld nog wordt in batch uitgerold. (eerste aantal batch wordt als BETA gezien)
zie ook > http://en.miui.com/thread-1523966-1-1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:52:
[...]

Toen ik mijn A1 kreeg heb ik hem meteen bijgewerkt tm de laatste versie, dat was Android 8. Is dat dan een beta?
nee jij hebt de officiële gekregen voor beta wordt imei nummer opgenomen in een systeem daardoor kunnen ze beta's versturen naar testers

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falastir
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-08 21:34
Xiaomi doet het goed met de Mi A1: Oreo eind december ontvangen en kort geleden de beveiligingsupdate van januari. Alles loopt hartstikke mooi, ben een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Even over snel oploaden. :) snel opladen functie is een fout geweest tijdens het ontwikkelen van Oreo, Ontwikkelaar heeft het per ongeluk aangezet/geactiveerd
Met de nieuwe Oreo + januari patch is dit terug gedraaid dus met andere worden het was wel mogelijk (een Ontwikkelaars fout)

Het klinkt gek maar kan dus ook gebeuren. :)

[ Voor 55% gewijzigd door MrOsman op 17-01-2018 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:04:
Even over snel oploaden. :) snel opladen functie is een fout geweest tijdens het ontwikkelen van Oreo, Ontwikkelaar heeft het per ongeluk aangezet/geactiveerd
Met de nieuwe Oreo + januari patch is dit terug gedraaid dus met andere worden het was wel mogelijk (een Ontwikkelaars fout)

Het klinkt gek maar kan dus ook gebeuren. :)
Het was helemaal niet mogelijk. Er stond alleen een onterechte tekst in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Het was helemaal niet mogelijk. Er stond alleen een onterechte tekst in beeld.
Vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Door veel meldingen is ook de 2de Oreo update tijdelijk gestopt

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:27:
Door veel meldingen is ook de 2de Oreo update tijdelijk gestopt
Echt mensen ik wil maar 1 ding.

Ik wil dat mijn nightlife bug gefiixed wordt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
:'(

Het is nota bene op video's te zien dat het niet werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:29:
[...]

:'(

Het is nota bene op video's te zien dat het niet werkte...
Snapdragon 625 ondersteund dat en het is makkelijk te activeren is ook gebeurd in december Oreo foutje wordt het genoemd zie ook bijvoorbeeld https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/625 quick charge 3.0

Ma goed het maakt allenaal niet uit

[ Voor 5% gewijzigd door MrOsman op 17-01-2018 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:37:
[...]

Snapdragon 625 ondersteund dat en het is makkelijk te activeren is ook gebeurd in december Oreo foutje wordt het genoemd zie ook bijvoorbeeld https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/625 quick charge 3.0

'
Als het makkelijk te activeren was, had het er standaard wel opgezeten, want het is een verdomd handige feature.
Om de prijs laag te houden is de licentie voor Quick Charge niet afgenomen door Xiaomi. Dus werkt het gewoon niet. Dat die processor het ondersteunt, betekent niet automatisch dat de telefoon het ook ondersteunt. Het stoort me een beetje dat je hier zogenaamd met allerlei "inside info" schermt, terwijl je van toeten noch blazen weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MrOsman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:37:
[...]

sorry maar dat is niet zo, ik heb met de oreo update (zonder Jan update) geladen met een 0,7 A lader en nog melde hij vrolijk "Charging rapidly". En met elke andere lader doet hij dat.
Dat het mogelijk is in de chipset betekent niet dat ook aan staat. En naar wat ik gezien heb staat het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ChinaGeek schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:46:
[...]

'
Als het makkelijk te activeren was, had het er standaard wel opgezeten, want het is een verdomd handige feature.
Om de prijs laag te houden is de licentie voor Quick Charge niet afgenomen door Xiaomi. Dus werkt het gewoon niet. Dat die processor het ondersteunt, betekent niet automatisch dat de telefoon het ook ondersteunt. Het stoort me een beetje dat je hier zogenaamd met allerlei "inside info" schermt, terwijl je van toeten noch blazen weet.
Heel veel dingen die ik noemde was nergens nog bekend en is 99% uitgekomen hoe is het insider info ik kijk niet naar geruchten of andere dingen boeit mij ook niet maar zal niets meer noemen :) info krijg ik van een admin

[ Voor 7% gewijzigd door MrOsman op 18-01-2018 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
koesie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:46:
[...]

sorry maar dat is niet zo, ik heb met de oreo update (zonder Jan update) geladen met een 0,7 A lader en nog melde hij vrolijk "Charging rapidly". En met elke andere lader doet hij dat.
Dat het mogelijk is in de chipset betekent niet dat ook aan staat. En naar wat ik gezien heb staat het ook niet aan.
Klopt, volgens mij zat de fout meer in de foute weergave dan een daadwerkelijke activering op chipset.

Daarnaast kan ik me een nieuwsbericht heugen. Opschudding alom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Chris.nl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:35:
[...]

Klopt, volgens mij zat de fout meer in de foute weergave dan een daadwerkelijke activering op chipset.

Daarnaast kan ik me een nieuwsbericht heugen. Opschudding alom.
Chris hoe ervaar jij de batterij met de nieuwe Oreo ? Mijn batterij gaat wel snel :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Prima, maar rustig dagje gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3lV64HTunyLllkPMqlFM2XoW/full.png

Verder weer wat interessants gelezen. Kernel moet nog steeds vrijgegeven worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 18-01-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
MrOsman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Heel veel dingen die ik noemde was nergens nog bekend en is 99% uitgekomen hoe is het insider info ik kijk niet naar geruchten of andere dingen boeit mij ook niet maar zal niets meer noemen :) info krijg ik van een admin op India forum van mi zelf
Je bedoelt al die copy paste berichten vanaf het MI forum? Dat kan iedereen vinden... 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Zullen we iedereen gewoon in zijn waarde houden en weer vriendelijk tegen elkaar doen?

En om verdere frustratie van iedereen te voorkomen. Wil iedereen bronnen gebruikten wanneer ze een statement maken?

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:35
Ik zat ff te spelen met instellingen voor de balk, kom ik Easter-egg tegen.
Ik krijg een leeg bord te zien en als ik erop tik kan ik kiezen uit: bits, fish, chicken of treat.
Als ik dan iets kies veranderd er niets. Houdt ik hem ingedrukt krijg ik een scherm met een kat.
Wat kan ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:35
Ik zat ook ff te zoeken...
Dit kreeg ik (niet nuttig dus):
YouTube: Android Nougat Easter Egg! - Android 7.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
:) bij de specificaties van de Mi A1 staat inmiddels 't Testrapport uit het Tweakers Testlab. Volgens mij betekend dit dat er binnenkort een review komt. Hier een screenshotje van de accutest, netjes imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aCy2WkU8i790rkxEN73B9HQw/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Als je perse accutesten wil zien, bij deze. Echter zeggen dergelijke statische testen niet zoveel. Ik kom over het algemeen niet verder dan 1,5 dag met 4 uur schermtijd en (voor mij) normaal gebruik:

Accutest door middel van de GFX en PCMark app

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_A1/Benchmark_12-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_A1/Benchmark_13-Small.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:50:
Prima, maar rustig dagje gehad.

[afbeelding]

Verder weer wat interessants gelezen. Kernel moet nog steeds vrijgegeven worden.
He, ik zie dat je geen activiteitspijltjes naast of in het Wifi icoon hebt, is dit nieuw of heb je dit zelf zo kunnen modden/instellen?

Nog geen Oreo ontvangen hier overigens sinds de downgrade naar Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:18:
[...]

He, ik zie dat je geen activiteitspijltjes naast of in het Wifi icoon hebt, is dit nieuw of heb je dit zelf zo kunnen modden/instellen?

Nog geen Oreo ontvangen hier overigens sinds de downgrade naar Nougat.
Die activiteitspijltjesflipperkast heb ik ook, alleen op moment van die screenshot niet. Xiaomi lijkt niet enorm snel te zijn met de Oreo uitrol inderdaad. Misschien kan je dit proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Chris.nl schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Die activiteitspijltjesflipperkast heb ik ook, alleen op moment van die screenshot niet. Xiaomi lijkt niet enorm snel te zijn met de Oreo uitrol inderdaad. Misschien kan je dit proberen?
Werkt helaas niet, iig niet bij mij. Heb het drie keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kiswum schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:08:
Als je perse accutesten wil zien, bij deze. Echter zeggen dergelijke statische testen niet zoveel. Ik kom over het algemeen niet verder dan 1,5 dag met 4 uur schermtijd en (voor mij) normaal gebruik:

Accutest door middel van de GFX en PCMark app

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik haal vaak de 2 dagen makkelijk maar dat is erg locatieafhankelijk.

Lees heb ik veel Wifi of veel 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:02
Voor mij is qua update beleid niet echt belangrijk. Ik installeer vaak custom roms. In hoeverre is dit vergelijkbaar met de 4X Global Edition. Dan kom je alleen uit op een MIUI9 software voor de rest is het dezelfde of niet.
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's