Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:21:
Graag alle bugs melden via App van Xiaomi zo kunnen ze wat mee :)
of via Forum van Xiaomi > http://en.miui.com/forum....gion=&sortid=1&con=&pid=0
Moet heel eerlijk zeggen dat ik erg weinig tot niets heb meegemaakt tot nu toe. Alleen wat geneuzel met Nightshift maar dat is vermoedelijk mijn eigen onkunde met nieuwe dingen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MrOsman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:21:
Graag alle bugs melden via App van Xiaomi zo kunnen ze wat mee :)
of via Forum van Xiaomi > http://en.miui.com/forum....gion=&sortid=1&con=&pid=0
Dat forum is in mijn ogen tijdverspilling, ik vraag me af hoeveel daarvan daadwerkelijk bij de echte devs terechtkomt (ik gok niet veel...)

Dat gezegd hebbende, ik heb wel wat bugs gesubmit via de Feedback app op de telefoon, ik geloof daar meer in dan dat ongeregelde zooitje op dat forum. Ik zou mezelf als dev in elk geval ver van dat forum af houden. :/

De Oreo update is hier in elk geval vrij buggy moet ik zeggen. Ik heb een factory reset gedaan en:
- Ambient display is weer kapot, valt niet mee te interacteren. Dit was in een eerdere update gefixt.
- Gesture op de vingerscanner om de notificatie shade naar beneden te swipen werkt niet en ik kan er geen optie voor vinden. Werkte voor de factory reset (dus na de OTA) nog wel.
- Die activity indicators naar het Wifi icoon zijn echt _mega_ irritant, alles springt alle kanten op.
- Location icoon verdwijnt nooit meer.

Ik overweeg om de laatste Nougat weer even terug te zetten in elk geval totdat deze bende is gefixt. Ik snap dat ze de deadline wilden halen, maar dit is wel typisch Xiaomi hoor. Buggy zooi er uit gooien en dan maar weer heel langzaam fixen. Was toen ik MIUI toestellen had niet anders in elk geval.

[ Voor 54% gewijzigd door Frietsaus op 05-01-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:48
Frietsaus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Dat forum is in mijn ogen tijdverspilling, ik vraag me af hoeveel daarvan daadwerkelijk bij de echte devs terechtkomt (ik gok niet veel...)

Dat gezegd hebbende, ik heb wel wat bugs gesubmit via de Feedback app op de telefoon, ik geloof daar meer in dan dat ongeregelde zooitje op dat forum. Ik zou mezelf als dev in elk geval ver van dat forum af houden. :/

De Oreo update is hier in elk geval vrij buggy moet ik zeggen. Ik heb een factory reset gedaan en:
- Ambient display is weer kapot, valt niet mee te interacteren. Dit was in een eerdere update gefixt.
- Gesture op de vingerscanner om de notificatie shade naar beneden te swipen werkt niet en ik kan er geen optie voor vinden. Werkte voor de factory reset (dus na de OTA) nog wel.
- Die activity indicators naar het Wifi icoon zijn echt _mega_ irritant, alles springt alle kanten op.
- Location icoon verdwijnt nooit meer.

Ik overweeg om de laatste Nougat weer even terug te zetten in elk geval totdat deze bende is gefixt. Ik snap dat ze de deadline wilden halen, maar dit is wel typisch Xiaomi hoor. Buggy zooi er uit gooien en dan maar weer heel langzaam fixen. Was toen ik MIUI toestellen had niet anders in elk geval.
Fingerprint Gestures blijven inderdaad werken, maar de mogelijkheid het in/uit te schakelen is weg na de update. Als je die functie wilt behouden moet je dus niet resetten na de OTA.

Iets anders: heeft iemand de setting gevonden om trillen bij notificaties uit te zetten??? Ik vind het niet bij geluiden, en ook niet bij de notificatie instellingen per app... Raar zooitje. Is dit nu echt 100% stock Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
BytePhantomX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Bij deze kan ik de methode van harte afraden, tenzij je direct er na een factory reset gaat doen. Mijn toestel is redelijk van slag als het om notificaties gaat.
Het is nu qua notificaties inderdaad wel iets rustiger, ja. Sommige komen wel, anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:19
Excuus als ik er over heen kijk, maar is het niet mogelijk om per contact een aparte ringtone in te schakelen ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Freubel schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:05:
Excuus als ik er over heen kijk, maar is het niet mogelijk om per contact een aparte ringtone in te schakelen ?
Ga naar de contact en druk op de drie puntjes rechts boven,vervolgens kan je in het menu "set ringtone" kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
koesie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Ga naar de contact en druk op de drie puntjes rechts boven,vervolgens kan je in het menu "set ringtone" kiezen
Hmm zo ging dat bij mijn vorige telefoons wel, nu kan ik alleen kiezen uit verwijderen, delen en op startscherm plaaten kiezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Freubel schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:58:
[...]

Hmm zo ging dat bij mijn vorige telefoons wel, nu kan ik alleen kiezen uit verwijderen, delen en op startscherm plaaten kiezen :/
Das erg vaag zo ziet het er bij mij uit:

contacts

[ Voor 10% gewijzigd door koesie op 06-01-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
koesie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:21:
[...]

[afbeelding]
Inderdaad, ziet er bij mij toch iets anders uit dan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2mQESPot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
koesie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:21:
[...]

[afbeelding]
Bij mij ziet het er ook zo uit.
Je kunt dit menu bereiken via contacten, maar ook via de dialer (daarin zit soms een verschil, maar in dit geval is de uitkomst hetzelfde).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Kiswum schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:34:
[...]

Bij mij ziet het er ook zo uit.
Je kunt dit menu bereiken via contacten, maar ook via de dialer (daarin zit soms een verschil, maar in dit geval is de uitkomst hetzelfde).
Daar had ik ook al gekeken maar inderdaad, uitkomst is ook hier hetzelfde met dezelfde 3 keuzes.
Ik zal hem vanavond eens een factory reset geven. Ik heb toevallig ook nog die caring app erin staan dus leek het me sowieso al verstandig om even te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ter info: Ik gebruikte voorheen Android 7 en deze week heb ik geupgrade naar Android 8. Doordat ik geen rare problemen heb, heb ik geen Factory reset uitgevoerd (vaak is dit aan te raden na een Android upgrade).

Mijn betekenis van een upgrade: Betekenis update en upgrade vastleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hmm, als ik de notificatiebalk naar beneden haal is mijn notificatiescherm gewoon wit, eerst was dit naar mijn weten grijs/donkergrijs en ik vind dat witte echt super vervelend. Kan dat weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Krasloos schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:14:
Hmm, als ik de notificatiebalk naar beneden haal is mijn notificatiescherm gewoon wit, eerst was dit naar mijn weten grijs/donkergrijs en ik vind dat witte echt super vervelend. Kan dat weer anders?
Dat wordt op de release pagina genoemd als een feature... Inderdaad, heb liever de keuze, hoewel dat kennelijk niet in stock Android zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Dat wordt op de release pagina genoemd als een feature... Inderdaad, heb liever de keuze, hoewel dat kennelijk niet in stock Android zit.
Nou, wat een feature, dik irritant. Ook de notificatieberichten worden ingeklapt, bijvoorbeeld het weer. dat was voorheen ook gelijk goed.. moet moet je extra handeling doen. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Krasloos schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:14:
Even de optie: kleuren omdraaien activeren en dan is het weer zwart.
Helaas ziet de rest er daarna niet meer uit :D

Het ziet er inderdaad niet uit, maar ik maak me er niet druk over. Wellicht is dit zowel het voor-als nadeel van Stock Androids. Je kunt weinig customizen en het ziet er allemaal saai uit.
Hetzelfde geldt voor de status bij de accu.

Je kunt nu nauwelijks zien welke apps de batterij hebben bezig gehouden. Je ziet nu 1-2 apps en daar is het mee gedaan. Tevens zie je niet meer wat er aan activiteit was vanuit de grafiek. Je kon voorheen zien hoe het bereik was gedurende de dag en hoe veel Wifi je had gebruikt en nog meer van dit soort standaard zaken die wellicht toch niet zo standaard zijn.

Ik ben benieuwd of het in de komende tijd nog wordt teruggedraait, want ik zie nu meer visuele nadelen dan voordelen in (stock) Android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Je kunt dat soort dingen vrij eenvoudig aanpassen door Substratum themes. Dat kan zonder root.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cWvhmb/Screenshot_20180106_123058.png

[ Voor 37% gewijzigd door pascalw op 06-01-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:30
Freubel schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 06:48:
[...]

Inderdaad, ziet er bij mij toch iets anders uit dan.

[afbeelding]
heb je je contacten update gegeven check in Google play of er update staat voor contacten app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

Tsuranim

There is only one

PWiddershoven schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:15:
Je kunt dat soort dingen vrij eenvoudig aanpassen door Substratum themes. Dat kan zonder root.
Begrijp ik het goed dat je daarvoor de app "projekt.substratum" moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Ja dat klopt. Als je rootless wilt installeren heb je ook Andromeda nodig.

Google Play: andromeda ★ substratum stock rootless backend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het lijkt er op dat Xiaomi de uitrol van Oreo tijdelijk heeft stilgelegd vanwege bugs.

http://en.miui.com/forum....5&extra=page%3D1&mobile=2

Dus Nougat gebruikers die geen updatenotificatie krijgen, dat is waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Frietsaus schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:20:
Het lijkt er op dat Xiaomi de uitrol van Oreo tijdelijk heeft stilgelegd vanwege bugs.

http://en.miui.com/forum....5&extra=page%3D1&mobile=2

Dus Nougat gebruikers die geen updatenotificatie krijgen, dat is waarom.
waar lees jij dat het is gestopt iedereen ontvangt gewoon de update soms duurt het wat langer, ze doen per batch en niet te gelijk om geen servers te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Q: I still haven't received it, how can I get it?
A: The Oreo update has been pulled. It will be re-released with some fixes soon.
Eerste vraag op de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Dit is wat een gebruiker denkt en aangeeft dit is niet van uit Xiaomi zelf, 1 ding wat ik wel door heb gekregen is dat ze nog geen rom (fastboot) hebben online gezet wegens bugs maar update ontvang je gewoon net weer getest :)

update zal je alleen ontvangen als je op de juiste build zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
I stand corrected.

Wat mij betreft mogen ze hem wel even pullen om te werken aan bugfixes overigens, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
MrOsman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:36:
[...]

heb je je contacten update gegeven check in Google play of er update staat voor contacten app?
Yup, enige update die nog beschikbaar was was een Koreaans toetsenbord update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MrOsman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Dat soort apps update ik zelf niet. Ze doen vaak meer kwaad dan goed (functionaliteit dat wegvalt bijvoorbeeld). Er staat momenteel nog 1 update klaar sinds 11 december :)
Ik draai: 2.4.4.178663410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Freubel schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:53:
[...]

Yup, enige update die nog beschikbaar was was een Koreaans toetsenbord update.
Op welke build zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:14:
[...]

Moet heel eerlijk zeggen dat ik erg weinig tot niets heb meegemaakt tot nu toe. Alleen wat geneuzel met Nightshift maar dat is vermoedelijk mijn eigen onkunde met nieuwe dingen :+
Ha toch niet mijn onkunde maar gewoon een bug. Hij gaat aan of uit maar het scheduled gedeelte doet hij niets mee. Gevalletje handmatig aan en uitzetten dus nu :X

Waar kan ik deze bugs het makkelijkste melden? Via een app of via het forum?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Intussen een hard reset gedaan, nog steeds geen meerdere keuzes bij het contactscherm.
Build-nummer N2G47H.7.12.19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Freubel schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Intussen een hard reset gedaan, nog steeds geen meerdere keuzes bij het contactscherm.
Hmm ik weet even niet of dat op 12.19 beschikbaar was anderen en ik hebben oreo daarop heb je het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Frietsaus schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:33:
I stand corrected.

Wat mij betreft mogen ze hem wel even pullen om te werken aan bugfixes overigens, maar dat terzijde.
Het was al bekend dat Oreo vol met bugs kwam zie mijn oude berichten :) beta testers 142 man hebben heel weinig feedback gegeven maar ze hadden belooft en er zat druk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
MrOsman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:21:
[...]

Hmm ik weet even niet of dat op 12.19 beschikbaar was anderen en ik hebben oreo daarop heb je het wel
Ok, thanks. Dan wachten we de komst van Oreo gewoon rustig af.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat zoiets al lang in Android zou zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Freubel schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:23:
[...]

Ok, thanks. Dan wachten we de komst van Oreo gewoon rustig af.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat zoiets al lang in Android zou zitten :)
Xiaomi had eerst AOSP voor Dialer app en contact app met upgrade naar Oreo is dit vervangen voor Google apps.misschien is dat wel de reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:42
Freubel schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Vreemd...
Mijn build is: OPR1.170623.026.7.12.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
kootje70 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Vreemd...
Mijn build is: OPR1.170623.026.7.12.29
Deze build heb ik ook.
Ik heb de A1 met 64GB.

@Freubel er is een verschil in builds en misschien wel meer ;) Heb je een 32 of 64GB versie?

Edit: Ik zie het al, je hebt nog Android 7 ipv 8.

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 06-01-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Met mijn OnePlus 2 had ik eigenlijk altijd en overal 4G-bereik (KPN). Ik wist dat die bij de A1 wat lastiger ging worden, maar had goede hoop dat bijwerken tot de laatste update zou helpen. Maar helaas ...

Kan ik nog iets doen om wel 4G op mijn A1 te krijgen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
pven schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:47:
Met mijn OnePlus 2 had ik eigenlijk altijd en overal 4G-bereik (KPN). Ik wist dat die bij de A1 wat lastiger ging worden, maar had goede hoop dat bijwerken tot de laatste update zou helpen. Maar helaas ...

Kan ik nog iets doen om wel 4G op mijn A1 te krijgen?
Ligt dat niet aan de provider instellingen voor 4G? Heb gewoon overal 4G net als bij de Galaxy S7 Edge hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Het beste is eigenlijk :) alles op 7.1.2 Instellen vervolgens updaten naar Oreo houd je alle instellingen.
Na een fabriekreset krijg je veel bugs te zien en zal je aantal opties missen.

januari patch zal aantal bugs oplossen maar niet veel.

[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 07-01-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
zie volgende link > https://www.android.com/versions/oreo-8-0/
Hier krijg je uitleg en klein filmpje van Oreo
Dit zou je moeten verwachten van OREO :) helaas zitten wij nog niet eens op de 60% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:22:
[...]

Ligt dat niet aan de provider instellingen voor 4G? Heb gewoon overal 4G net als bij de Galaxy S7 Edge hiervoor.
Ik lees dat het handmatig toevoegen van een APN kan helpen. Morgen maar eens verder uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:41:
Hier loopt hij ook vlot, alleen de permantente systeemmelding over apps op de achtergrond vind ik tamelijk irritant. Lijkt ook dat je die niet gewoon uit kunt zetten, ik kan tenminste niks met het bolletje. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Met deze app kan je die melding laten verdwijnen. Moet je wel weer een extra app installeren 8)7 maar het werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ik heb maar 1 melding af en toe op de achtergrond van Gmail

[ Voor 90% gewijzigd door MrOsman op 08-01-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik vind Oreo stiekem best prettig werken. Weinig last van bugs (denk ik :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Is het andere al opgevallen dat er artifacts verschijnen in beeld, sinds de oreo update? Gebeurd mij heel sporadisch. Of zal dat eerder aan de hardware liggen? Zie het alleen bij scrollen in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
plaspvd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:27:
Is het andere al opgevallen dat er artifacts verschijnen in beeld, sinds de oreo update? Gebeurd mij heel sporadisch. Of zal dat eerder aan de hardware liggen? Zie het alleen bij scrollen in de browser.
wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Oreo update is ingetrokken ze zijn bezig met bugs :) vooral met Dialer app traagheid met verbinden tijdens bellen en spontaan ophang gebeuren. :) (dit probleem speelt vooral in india met JIO 4G)

[ Voor 15% gewijzigd door MrOsman op 08-01-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

plaspvd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:27:
Heb ik ook af en toe, voornamelijk tijdens scrollen in de browser inderdaad.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb hier ook last van op bepaalde sites tijdens het scrollen. Bij mij zijn het knipperende zwarte strepen over de breedte van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
David13 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Ik heb hier ook last van op bepaalde sites tijdens het scrollen. Bij mij zijn het knipperende zwarte strepen over de breedte van het scherm.
ook na een reset? soft/hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Welke browser? Firefox hier en nergens last van maar ik gebruik Chrome helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
MrOsman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:28:
[...]

ook na een reset? soft/hard?
Ja, direct na het updaten heb ik een factory reset gedaan. Maar sinds die strepen me zijn opgevallen geen reset meer gedaan.
Ik gebruik Chrome, verder nog geen andere browser gebruikt sinds de update. Zal Firefox eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
David13 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Ja, direct na het updaten heb ik een factory reset gedaan. Maar sinds die strepen me zijn opgevallen geen reset meer gedaan.
Ik gebruik Chrome, verder nog geen andere browser gebruikt sinds de update. Zal Firefox eens proberen.
Als je weinig apps hebt en tijd doe een hard reset probeer nogmaals? als dat niet helpt ga terug naar 7.1.2 en wacht op OREO zonder bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

David13 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Is het trouwens alleen dan of ook bij andere takewn die bepaalde load op onderdelen zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Ja, het is alleen tijdens het browsen en op lang niet alle sites.
Zal van de week nog eens een factory reset doen, nu te lui voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

David13 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:43:
Ja, het is alleen tijdens het browsen en op lang niet alle sites.
Zal van de week nog eens een factory reset doen, nu te lui voor :p
Lang niet op alle sites? :D

Vreemde vraag. Zijn het toevallig websites met video-elementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Ik zal er eens extra op gaan letten.
Het viel me voor het eerst op op het fok forum, dus vooral tekst op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
Ik heb de telefoon nog niet gerest, maar zijn inderdaad vaak zwarte strepen over het beeld. heel soms ook rare blokjes. Je zie het echt een paar miliseconden.
Is er trouwens een mogelijkheid om terug te gaan naar 7.1.2? Die werkte bij mij perfect. Wist niet dat er zo veel bug en kleine irritaties waren, zoals dat knipperende wifi icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Ja je kan wel terug. Je kan een Android N factory image downloaden op de officiële MIUI site: http://en.miui.com/download-333.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
plaspvd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:55:
Ik heb de telefoon nog niet gerest, maar zijn inderdaad vaak zwarte strepen over het beeld. heel soms ook rare blokjes. Je zie het echt een paar miliseconden.
Is er trouwens een mogelijkheid om terug te gaan naar 7.1.2? Die werkte bij mij perfect. Wist niet dat er zo veel bug en kleine irritaties waren, zoals dat knipperende wifi icoontje.
kijk naar volgende link http://en.miui.com/forum....2&extra=page%3D1&mobile=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Vraagje aan de dual-sim A1 gebruikers: hoe hebben jullie whatsapp geïnstalleerd voor beide nummers? Is dat überhaupt mogelijk? Ik bedoel dat ik kan whatsappen via beide telefoonnummers op zo'n manier dat ik er geen extra profiel o.i.d. voor aan moet maken.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Rincewind schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:32:
Vraagje aan de dual-sim A1 gebruikers: hoe hebben jullie whatsapp geïnstalleerd voor beide nummers? Is dat überhaupt mogelijk? Ik bedoel dat ik kan whatsappen via beide telefoonnummers op zo'n manier dat ik er geen extra profiel o.i.d. voor aan moet maken.
Daar zijn apps voor in de Play Store. Zoiets als Parallel Space, of even zoeken op 'Clone Apps' of 'dual sim whatsapp'.

https://www.guidingtech.c...loning-multiple-accounts/

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 08-01-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

GB Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Google Play: Island werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Oplossing voor headsetpictogram dat niet wordt weergegeven op Mi A1 in Android O
Kijk naar volgende link Admin van MIUI legt het uit
http://en.miui.com/thread-1481267-1-1.html

Ondertussen hebben ze heel wat bugs opgelost :) wees nog even geduldig volgende update komt steeds dichter bij :)

Opgelet!
Moderators op Miui forum zijn vrijwilligers geen medewerkers van MI hun krijgen ook info doorgespeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door MrOsman op 09-01-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Laatst online: 24-08 18:08
Deze mi a1 ook net binnen gekregen,installeer ik nu de update die ik heb staan of wacht ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
ghostygod schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:04:
Deze mi a1 ook net binnen gekregen,installeer ik nu de update die ik heb staan of wacht ik..?
Hangt af van de update. Welke update wil hij installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Hangt af van de update. Welke update wil hij installeren?
updaten kan je gewoon doen het zal geen oreo zijn oreo is tijdelijk gestopt door klachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Gewoon updaten, je hebt een nieuwe telefoon en je zal geen dingen missen die je voorheen wel had. Het is tenslotte een nieuw toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
updaten kan je gewoon doen het zal geen oreo zijn oreo is tijdelijk gestopt door klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Laatst online: 24-08 18:08
Idd, is de security update van december zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ghostygod schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:05:
Idd, is de security update van december zie ik nu.
Kan geen kwaad je moet vooral de laatste hebben :) zo staat je toestel ook klaar voor Oreo 8.0 maar die is tijdelijk stop gezet ze zijn fouten aan het weg werken ze moeten nu met een stabiele Oreo update komen mensen in India hadden dikke problemen met Internet 4G en Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Ik heb Oreo, ik twijfel ook of ik terug moet naar Nougat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:16:
Ik heb Oreo, ik twijfel ook of ik terug moet naar Nougat. :)
Heb jij dan problemen buiten de problemen die je leest?

Als je er normaal mee kan leven dan zou ik gewoon op Oreo blijven en kijken waar je kan bugs aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:23:
[...]

Heb jij dan problemen buiten de problemen die je leest?

Als je er normaal mee kan leven dan zou ik gewoon op Oreo blijven en kijken waar je kan bugs aangeven.
Ik had problemen na upgrade alle bugs die genoemd zijn heb ik zelf ervaren
dit is vooral gekomen na dat ik fabriekreset of hardreset had uitgevoerd om te kijken hoe dat zou lopen
Als je alles goed instel op Nougat en je voert een upgrade naar Oreo houd je alle instellingen + nieuwe instellingen bij.en van bugs merk je op dat moment niet je mist wel wat opties
Echte problemen beginnen als je fabriekreset uitvoert

[ Voor 10% gewijzigd door MrOsman op 10-01-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:02:
[...]

Ik had problemen na upgrade alle bugs die genoemd zijn heb ik zelf ervaren
dit is vooral gekomen na dat ik fabriekreset of hardreset had uitgevoerd om te kijken hoe dat zou lopen
Als je alles goed instel op Nougat en je voert een upgrade naar Oreo houd je alle instellingen + nieuwe instellingen bij.en van bugs merk je op dat moment niet je mist wel wat opties
Echte problemen beginnen als je fabriekreset uitvoert
Hmm interessant. Ik heb echt alleen maar problemen met Nightlight. Die moet ik voorlopig handmatig aanzetten.

Voor de rest nergens last van. Alleen een groot deel van de bugs neem ik ook voor lief. Heb nooit een echt 100% stabiele android telefoon gehad. Zelfde als dat ik nog nooit een 100% stabiele iOS device gehad.

Niets is perfect dus als ze met updates het fixen naar een goed iets dan prima. Voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Touchdomex schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Hmm interessant. Ik heb echt alleen maar problemen met Nightlight. Die moet ik voorlopig handmatig aanzetten.

Voor de rest nergens last van. Alleen een groot deel van de bugs neem ik ook voor lief. Heb nooit een echt 100% stabiele android telefoon gehad. Zelfde als dat ik nog nooit een 100% stabiele iOS device gehad.

Niets is perfect dus als ze met updates het fixen naar een goed iets dan prima. Voldoende voor mij.
Ahahah ik verwacht ook niet 100% stabiel Android maar wel in de richting van 80%of 85% helaas kunnen ze dat niet waar maken wel jammer voor zo een mooie toestel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrOsman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Ahahah ik verwacht ook niet 100% stabiel Android maar wel in de richting van 80%of 85% helaas kunnen ze dat niet waar maken wel jammer voor zo een mooie toestel
Ja het meest vervelende is dat het voor iedereen weer anders is ook met hoeveel bugs ze tegenkomen. Dat is het meest vervelende hieraan. Mijn bugs zijn er nauwelijks en prima mee te leven.

Alleen iemand anders komt weer andere bugs tegen en gebruikt het toestel ook anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
  • Laatst online: 07-07-2024
sinds de update naar oreo krijg ik bij het laden te zien: charging rapidly, en naar mijn idee is hij nu veel sneller vol dan voorheen, zou quick charge dan toch geactiveerd zijn met de oreo update ? ik gebruik de originele lader dus geen turbo charger oid, andere mensen dit ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
mokumsgabbertje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 03:04:
sinds de update naar oreo krijg ik bij het laden te zien: charging rapidly, en naar mijn idee is hij nu veel sneller vol dan voorheen, zou quick charge dan toch geactiveerd zijn met de oreo update ? ik gebruik de originele lader dus geen turbo charger oid, andere mensen dit ook opgevallen?
Voor zover ik weet is de originele lader geen QC lader, maar 'gewoon' een 5V/2.1A lader. Dus of ze hebben alleen de tekst aangepast, of ze zorgen ervoor dat het toestel langer door blijft laden met een hoge stroom, waardoor het toestel sneller vol is.

Je kan denk ik pas echt merken of het toestel sneller vol is als je er een QC2.0 of QC3.0 lader op aansluit.

Je kan overigens een kijken met Google Play: Ampere wat de laadstroom doet gedurende de hele laadcycli.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
ok, dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Hoi,
Dit klopt met Software 7.1.2 kan je dit aanzetten het heet "Snel opladen" met Oreo kan dit helaas niet.
ik heb het verschil ook gemerkt het is dus wel mogelijk alleen er lopen hier en daar wat discussies
MI heeft nog geen antwoord of reactie opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumsgabbertje
dus eigenlijk boerenbedrog en volks verlakkerij als ik het goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik overweeg dit toestel aan te schaffen. Echter zie ik op Belsimpel dat het voor kan komen dat de verbinding met het 4G netwerk slecht kan zijn in Nederland. Heeft iemand hier ervaringen mee? :)

Edit: ik las trouwens ook iets over dat de Play store niet standaard op dit model zou staan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Welkom op Tweakers.
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:41:
Vraagje, ik overweeg dit toestel aan te schaffen. Echter zie ik op Belsimpel dat het voor kan komen dat de verbinding met het 4G netwerk slecht kan zijn in Nederland. Heeft iemand hier ervaringen mee? :)
Waar staat dit dan precies? Het toestel, zeker bij Belsimpel, ondersteund gewoon alle in Nederland en België gebruikte frequenties.
Edit: ik las trouwens ook iets over dat de Play store niet standaard op dit model zou staan?
Er draait Android One op. Dat is stock Android, met alle Google services erop. Dus ook de Play Store.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn 4G-verbinding is simpelweg slecht. Met mijn Oneplus 2 had ik binnenshuis gewoon 4G, dat lukt me met dit toestel niet.
Bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:22

Locke_

Iron within, Iron Without!

dit is mijns inziens heel erg provider afhankelijk, ik had met Vodafone/Ziggo nooit 4G thuis, sinds ik over ben op youfone/KPN geen enkel probleem meer. Ik merk sowieso geen problemen met 4G bij dit toestel.
Is gewoon aanwezig.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:52:

Waar staat dit dan precies? Het toestel, zeker bij Belsimpel, ondersteund gewoon alle in Nederland en België gebruikte frequenties.
Dat staat bij hun vraag en antwoord (tips&tricks) pagina. Ze zeggen daar dat het aan het toestel zelf kan liggen, maar ik weet niet hoe recent die informatie is.

Uit de reactie van pven zou je kunnen afleiden dat het zo zou kunnen zijn, maar misschien is het gewoon geheel provider-afhankelijk.
Er draait Android One op. Dat is stock Android, met alle Google services erop. Dus ook de Play Store.
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:25:
Dat staat bij hun vraag en antwoord (tips&tricks) pagina. Ze zeggen daar dat het aan het toestel zelf kan liggen, maar ik weet niet hoe recent die informatie is.
Ah nu zie ik het inderdaad. Het lijkt erop dat dat standaard informatie is die ze bij elk Xiaomi toestel neerzetten. Maar bij de Mi A1, gekocht bij Belsimpel is dat zeker niet het geval. Die leveren altijd de international version met de juiste frequenties.
Uit de reactie van pven zou je kunnen afleiden dat het zo zou kunnen zijn, maar misschien is het gewoon geheel provider-afhankelijk.
Wellicht dat @pven geen international version heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:29:

[...]

Wellicht dat @pven geen international version heeft.
Hoe kom ik daar achter? Deze heb ik besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:32:
Hoe kom ik daar achter? Deze heb ik besteld.
Volgens de specs zou het goed moeten zitten in ieder geval:
2G:GSM B2/B3/B5/B8;

3G:WCDMA B1/B2/B5/B8;

4G:FDD-LTE B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20; TDD-LTE B38/B40
Wellicht kan je met een app nog kijken met welke frequenties je verbonden bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13
De melding 'charging rapidly' geeft ie altijd, ongeacht welke lader je gebruikt.
Ik heb meerdere malen getest met de app 'Ampere' en hij laadt precies even snel als voor de update. Wel heb ik alleen de originele lader gebruikt, ben niet in het bezit van een QC 3.0 lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
David13 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:51:
[...]

De melding 'charging rapidly' geeft ie altijd, ongeacht welke lader je gebruikt.
Ik heb meerdere malen getest met de app 'Ampere' en hij laadt precies even snel als voor de update. Wel heb ik alleen de originele lader gebruikt, ben niet in het bezit van een QC 3.0 lader.
Lijkt er inderdaad op dat hij dat altijd zegt.
Heb net even geladen met een oude blackberry lader van 0,7A, en ook daar zegt hij charging rapidly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
David13 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Een QC 3.0 lader geeft hier dezelfde waarde +/- 1600mA als de originele lader.

Omdat ie nu 'snel opladen' weergeeft voelen sommige mensen zich blijkbaar besodemieterd. Had Xiaomi erop gelet dat ie nog steeds 'opladen' weergeeft dan was ieder even tevreden als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Mijn 4G-verbinding is simpelweg slecht. Met mijn Oneplus 2 had ik binnenshuis gewoon 4G, dat lukt me met dit toestel niet.

[...]

Bij mij wel.
Welke provider heb je ? noem is een provider naam op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Chris.nl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Een QC 3.0 lader geeft hier dezelfde waarde +/- 1600mA als de originele lader.

Omdat ie nu 'snel opladen' weergeeft voelen sommige mensen zich blijkbaar besodemieterd. Had Xiaomi erop gelet dat ie nog steeds 'opladen' weergeeft dan was ieder even tevreden als voorheen.
Chris snel opladen staat niet aan dit moet je wel zelf aanzetten na wat onderzoek en metingen verschil gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrOsman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Welke provider heb je ? noem is een provider naam op?
KPN. Die had ik met mijn Oneplus 2 ook al, daar had ik eigenlijk altijd en overal 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
pven schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:39:
[...]

KPN. Die had ik met mijn Oneplus 2 ook al, daar had ik eigenlijk altijd en overal 4G.
Ik heb T-mobile geen last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
MrOsman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:38:
[...]

Chris snel opladen staat niet aan dit moet je wel zelf aanzetten na wat onderzoek en metingen verschil gezien. :)
Waar vind je die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
bijvoorbeeld voor Snel opladen of schudden met je toestel zodat Camera wordt gestart zijn verborgen opties dit ontdekte ik met een app
Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi A1] Het grote accessoires topic
- Rooten, flashen en custom ROM's: [Xiaomi Mi A1] Rooten & Custom ROM's