Bedankt voor je uitgebreide reactie! Erg behulpzaam.nero355 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:33:
[...]
De 108PE is een prima ding, maar zal niet in je Omada Controller verschijnen helaas
[...]
Het aantal poorten onderaan de Wall unit die als Switch dienen
Hou er rekening mee dat als je ooit de PoE Out wilt gebruiken dat je dan de Wall unit via PoE+ 802.3at moet voeden i.p.v. PoE 802.3af om voldoende vermogen te kunnen leveren aan zowel de Wall unit als een eventuele Switch erachter!
[...]
Ik vind ze de beste uitvinding sinds gesneden brood en zie geen reden meer om thuis aan de gang te gaan met "schotelmodellen" in ieder geval!
[...]
Voor zover ik weet is T-Mobile tegenwoordig een kwestie van de WAN Poort als DHCP i.c.m. Tagged VLAN 300 instellen en dan zou alles moeten werken!
Vroeger zat daar nog een apart IPTV VLAN bij waarmee je in de weer moest om het werkende te krijgen, iets van 600 of zo geloof ik ?!
Hoe dan ook wel te fixen met wat trucjes!
uitvoering: TP-Link JetStream TL-SG2008P
Zou deze wel in de Omada Controller zichtbaar zijn? Deze heeft tevens PoE 802.3af dus zit ik gelijk goed.
Gelijk de EAP650-Wall omgewisseld voor de EAP655-Wall, die extra poorten zijn altijd handig