Hallo, was jij niet de diehard die alleen in über Stahlwille deed??Verstekbakker schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:52:
Zijn jullie nou werkelijk van plan om voor 14 euro per sleutel een set te kopen om ze vervolgens bijna allemaal minder dan 1x per jaar te gebruiken?

Ik geef je geen ongelijk hoor, maar ik zou beide opvattingen niet in dezelfde zin durven zetten tussen hoofdletter en punt.
Maar goed, de Wera Joker "Maul-Ringratschenschlüssel-Satz" dan maar, wat een naam.dangerpaki schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:14:
Iemand hier ervaring met de Wera Joker moersleutels? Zit naar een set te kijken. Ziet er handig uit met allerlei kleine truukjes om het makkelijk in gebruik te maken. Of kan ik voor die prijs beter naar een ander merk kjnken qua kwaliteit?
Ruim een jaar geleden op Amazon gescoord, ik zou de prijs nog eens na moeten kijken.
Mooi setje absoluut, niets op aan te merken en geleverd in een voortreffelijk en overzichtelijk foudraal.
Maar gebruik ik deze set nu vaker, of zelfs maar liever dan m'n Gedore/Facom/GearWrench sleutels??
Nou nee dus.
De Gedore's en Facom ring/steeksleutels zijn wat slanker en tevens langer, voor de ratel pak ik de GearWrench waarvan ik er nog nooit een heb kunnen slopen.
Van Carolus heb ik ook een uitgebreide ringratelset, uitstekend en kwalitatief spul, verder weinig over op te merken dan dat de prijzen wat gunstiger zijn.
Voor naast de machines die ik frequent gebruik en waar constant van alles aan versteld moet worden laat ik goedkope HBM ringratels slingeren, als ik die sloop of kwijtraak voel ik ook minder verdriet.
Kwaliteit zijn die twijfelachtig en ik heb bij iedere bout/moer het nare gevoel dat het de laatste keer gaat worden.
Dat budget spul is doorgaans geen lang leven beschoren en soms mag je al blij zijn als het de verpakking intact verlaat.
Zonde geld dus.
GearWrench wordt hier voor zachte prijzen door Autogereedschap.com verkocht.
Met name deze set spreekt mij wel aan.
Het zijn lekker lange sleutels en de sleutel is halverwege (in de lengte) in een 900 kronkel gedraaid.
Je krijgt daardoor een zeer goede grip op de sleutel en van deze set is de ratel omkeerbaar.
Daar moet je bij GearWrench altijd even erg in hebben, veel modellen zijn "NS" niet-schakelbaar.
Voor krappe ruimtes is deze kronkelvorm misschien minder geschikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2018 01:36 ]