Hindert zo'n patioreiniger niet het comfortabele zicht dat je op de vloer hebt??
Gebruik zelf gewoon de vuilfrees die uiteraard stevig kan spetteren, maar goed dat is een kwestie van regenpak, of zwembroek aantrekken.
Voordeel van die vuilfrees is dat je instant ziet wat het resultaat is en je heel precies kunt werken.
Nilfisk heeft iig alu onderdelen in de motor zitten, ipv plastic van Eurom en Karcher.
Ben intussen aan mijn tweede Kärcher toe en geen van tweeën had een 'verwerpelijk' plastic pomphuis om maar iets te noemen.
Netjes full metal jacket parts, niets mis mee hoor.
Zouden die 'plastic onderdelen' niet iets van de instapmodellen zijn??
Ik kan je ook vertellen dat ik achteraf liever een model gehad had met slanghaspel. Maar die is los te bestellen bij Karcher, net als het gros van de andere accesoires en onderdelen, dus dat kan later nog.
Zo'n opbouw slanghaspel is zeker handig, of je nu genoeg opslagruimte hebt of niet, het bergt gewoon een stuk eenvoudiger op.
Keerzijde is dat je er geen twee gekoppelde slangen op krijgt en dat laatste wil hier wel eens handig zijn.
Het is ook altijd wat.

nubys schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:11:
Ik ga binnenkort voor mezelf beginnen, dus moet ik zelf gereedschap aan gaan schaffen.
......
Aangezien ik weinig ervaring heb met andere merken, ben ik benieuwd of dit lijstje van bosch of makita een beetje gelijkwaardig is aan wat ik nu gebruik of dat een ander merk misschien een betere keus is. Keuze laat ik vooral afhangen van welke de beste boorhamer is.Bosch 2,6J bij 4350 bpm, makita 2J bij 4700 bpm, metabo 2,2J bij 4500bpm en hilti 2J bij 5200 bpm. Geïntegreerde stofafzuiging is ook een must.
Wat slagkracht betreft lijk je nu verschillende zwaarteklassen te vergelijken.
Zo heb je van Makita de
DHR264RT2 2x18V boorhamer waarvan de specs niet op alle Makita sites even correct worden vermeld.
De slagkracht ligt eerder op 3.0J.
Heb hem hier in gebruik en het is een puik geval, maar wat het hogere gewicht betreft moet je zelf maar bepalen wat je aan slagkracht nodig hebt.
Voor enkel 5mm gaatjes is deze machine misschien overkill.
Geïntegreerde afzuiging heeft de machine niet, maar externe stofafzuiging is uiteraard wel toe te voegen.
Mijn 18V HItachi boorhamer vind ik qua slagkracht bijv. enigszins behelpen.
Prima voor het 5mm en 6mm bereik, maar voor grotere gaten pak ik iets anders.
Heb juist vanwege de 2x18V accu's voor Makita gekozen en niet voor het in dit opzicht onhandig dure 18V óf 36V accu systeem van Bosch, waarbij je dubbel moet investeren als je naast 18V ook 36V machines gebruikt.
De Bosch en Makita machines zijn overigens beide prima en doen wat prestaties betreft weinig voor elkaar onder.
[
Voor 38% gewijzigd door
Verwijderd op 28-07-2018 20:50
]