[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 103 Laatste
Acties:
  • 919.446 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:33:
Hangt ervan af. Neem je het vaak mee of ligt het alleen maar op 1 plek?
Een draagbare oplossing zou mijn voorkeur hebben.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Voor onderweg heb ik het meeste gereedschap in systainers. Makkelijk te stapelen en mee te nemen. Een elektriciens koffer is natuurlijk ook een mooie optie.

Die stille compressors zijn echt enorm fijn inderdaad. Een paar weken geleden stond er een Airpress L 6-95 Silent in de winkel die je kon uitproberen... ik heb 'em maar mee naar huis genomen. :D
Mooi stil en compact ding voor thuis.

Een andere aanwinst is een Quicko T12-952 soldeer stationnetje van aliexpress. Voor de prijs werkt het verdomd mooi.
Mijn systainer met euroknaller soldeer spul.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jzwit5.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Arthur schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:50:
[...]
Een draagbare oplossing zou mijn voorkeur hebben.
Ik had in ons oude huis een gereedschapsbord, maar in ons nieuwe huis heb ik een lboxx met gereedschaps insert gekocht. Ideaal, zou niet meer anders willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

Reinier

\o/

kipfel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:56:
[...]

Ik had in ons oude huis een gereedschapsbord, maar in ons nieuwe huis heb ik een lboxx met gereedschaps insert gekocht. Ideaal, zou niet meer anders willen.
Same here. Ik doe het zo: Reinier in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3"
Inmiddels zitten er een hoop meer in.
Voor zagen, beitels, etc. heb ik een paar open bakken (LT-Boxx).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Arthur schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:32:
Heeft iemand trouwens nog suggesties voor een goede opbergoplossing voor handgereedschap? Dus tangen, schroevendraaiers, hamers, zagen en sleutels? Ik heb nu een grote grabbelbak maar erger er toch aan dat ik daarin nooit vind wat ik zoek, en dat de tang die ik nodig heb altijd helemaal onderop ligt ;) Ik heb ook een Stanley gereedschapskoffer, maar zou toch liever Iers hebben waarin ik e.e.a. geordend kan opbergen.
Afhankelijk van hoeveel het is, kan je een gereedschapstas overwegen. Daar zitten vaak vakjes en elastieken in om bijvoorbeeld schroevendraaiers en tangen in te stoppen. Ik heb er zelf een waar je ook een handzaag en waterpas aan de buitenkant vast kan maken.

Vervolgens gooi ik er de laders, accutollen en bijvoorbeeld een decoupeerzaag in die ik nodig heb en kom ik vaak een heel end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:32:
Heeft iemand trouwens nog suggesties voor een goede opbergoplossing voor handgereedschap? Dus tangen, schroevendraaiers, hamers, zagen en sleutels? Ik heb nu een grote grabbelbak maar erger er toch aan dat ik daarin nooit vind wat ik zoek, en dat de tang die ik nodig heb altijd helemaal onderop ligt ;) Ik heb ook een Stanley gereedschapskoffer, maar zou toch liever Iers hebben waarin ik e.e.a. geordend kan opbergen.
Omdat het zowel draagbaar als enigszins geordend moet zijn, is een uitklapbare metalen gereedschapkist zo gek nog niet.
Zoals je ziet kun je hier uiterst netjes en overzichtelijk in opbergen. :+

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/r79keq.jpg

Dit moet met enige zorg natuurlijk beter kunnen. :)

Een vintage koffer van dit formaat die tot de nok vol zit, is nog net leuk te tillen en je hebt meer overzicht dan een enkele dumpbak met een handvat.
Een nóg groter formaat kist/koffer gaat meteen ten koste van de draagbaarheid.
Heb je meer tools, dan heb je meerdere kisten nodig.

Hierna kom je als het een beetje mobiel moet blijven al snel in de categorie verrijdbare gereedschapswagens terecht, of een of andere gereedschapstrolley.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/k3n3o1.jpg

Eerlijk gezegd is het duurzaam opbergen van al je losse tools een wapenwedloop die niet te winnen is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb sinds kort een fatmaxx draagtas. Daar zit het meeste handgereedschap in dat voorheen vooral in een makpac 4 zat.

18v slagschroevendraaier, speedsquare, 60cm waterpas, 10.8 volt machine, 2 potloden, hamer, 2 setjes met boren en bitjesen, ducttape, lampje, houtlijm en een kleine houtzaag.

Voor alle elektraklusse heb ik een knipex koffer op de kop getikt, ideaal.

De "zware" machines zitten allemaal in de koffers nog, maar deze tas voldoet voor 80% van de tijd :)

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 05-08-2018 10:12 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Dank voor alle suggesties! Zo'n gereedschapstrolley lijkt me ideaal en zou mijn eerste keus zijn als ik een werkplaats zou hebben; die heb ik echter niet en ik wil mijn gereedschap opbergen in de kelder en alleen tevoorschijn halen als het nodig is :)

Die metalen gereedschapskoffers zijn een trauma uit mijn jeugd. Eindeloos gefoeterd omdat ik als 7/8-jarige die kist van mijn vader niet open kreeg :+

Een systainer/lboxx met bijbehorende inleg zou zeker een optie zijn, ga ik me in verdiepen.

Ik had inderdaad ook de diverse Fatmax-tassen gevonden, waarvan bijvoorbeeld deze me behoorlijk praktisch lijkt:

Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/Stanley/Large/Stanley_handgereedschap_Gereedschapstas_FMST1-80147_ext_2.jpg

Ik zal laten weten wat het geworden is en hoe het bevalt

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:07

thommich

Belg

Welke compressor kunnen jullie aanraden voor matig gebruik?

Ik ben op dit moment een houten tuinhuis aan het maken en voor de gevelbekleding (planchetten tand en groef) zou ik dit met nagels of Brads willen vastschieten.

Daarna gebruiken om sporadisch iets uit te blazen, banden opblazen en wat hout in elkaar te schieten...

Ik keek nu naar modelletjes van Stanley, maar dat hoeft natuurlijk niet...

Doel is zoveel mogelijk bang for buck. Heb de laatste tijd al heel wat Makita gereedschap gekocht en gezien ik de compressor niet zoveel ga gebruiken wil ik hier niet de hoofdprijs voor betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een indier met een fietspomp :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommich schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:22:

Ik ben op dit moment een houten tuinhuis aan het maken en voor de gevelbekleding (planchetten tand en groef) zou ik dit met nagels of Brads willen vastschieten.

Daarna gebruiken om sporadisch iets uit te blazen, banden opblazen en wat hout in elkaar te schieten...

Doel is zoveel mogelijk bang for buck. Heb de laatste tijd al heel wat Makita gereedschap gekocht en gezien ik de compressor niet zoveel ga gebruiken wil ik hier niet de hoofdprijs voor betalen...
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dit topic is voor mij vooral een lurk-topic, maar dankzij jullie onlangs een DeWalt DWS774 afkortzaag gekocht. Mooie prijs voor een degelijk en supercompact apparaat, en hij werkt heel fijn.

Mijn dank aan u allen is groot _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51

Aapje

Opel-beun

2dehands/marktplaats. 25 ~50 euro heb je een 24L compressortje. En kan je later altijd verkopen voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49

Als je mobiel wilt zijn ivm spijkers schieten, kijk dan naar zo'n 6-10L model. Lekker mobiel.
Je eisen zijn laag, dus de meeste compressoren leveren genoeg. Ikzelf heb die stanley van de hornbach, met accessoires voor 109 euro. Voldoet, is alleen erg rumoerig.

Je kan ook denken aan zoiets:
https://www.hbm-machines....chelin-6-liter-compressor

Of de standaard 24L compressor die je overal voor 100-125 euro kan halen:
https://www.hbm-machines....r-compressor-mb24-e-gm145

Wil je wat luxer en vooral stiller:
https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

Zoiets heb je ook van airpress, om wat te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de kwaliteit van HBM compressor spul van dichtbij gezien... Ik wil het niet in mijn werkplaats hebben liggen, laat staan in de handen hebben.

Koop liever iets op Marktplaats van een merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:44
kipfel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:56:
[...]

Zou je wat foto's willen maken? Zit er ook over te twijfelen. En wordt de lboxx niet zwaar met een houten inlay bovenop het gereedschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Verstekbakker
Het maakt nogal uit van je beoogde gebruik. Half particulier nederland werkt met zo'n 24L/1.5pk compressortje naar volle tevredenheid :)

Als je serieuzer aan de slag gaat, wil je idd iets beters. Maar dan wordt het ook heel snel heel duur naar mijn mening. Ipv 250-500 euro voor een 3-4pk airpress/hbm machine met 50-100L ketel, ga je naar een veelvoud daarvan.
Ook ik heb dat er niet voor over, voor die 2x per maand dat ik een compressor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:09:
@Verstekbakker
Het maakt nogal uit van je beoogde gebruik. Half particulier nederland werkt met zo'n 24L/1.5pk compressortje naar volle tevredenheid :)

Als je serieuzer aan de slag gaat, wil je idd iets beters. Maar dan wordt het ook heel snel heel duur naar mijn mening. Ipv 250-500 euro voor een 3-4pk airpress/hbm machine met 50-100L ketel, ga je naar een veelvoud daarvan.
Ook ik heb dat er niet voor over, voor die 2x per maand dat ik een compressor nodig heb.
Particulier Nederland heeft geen nieuwe nodig. Marktplaats staat vol met dingen die bruikbaar zijn voor particulier Nederland en spullen die nog 2 levens mee kunnen, maar toch moet iedereen hier alles nieuw hebben. En zeker voor compressors geldt, Marktplaats staat er vol mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Verstekbakker schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:39:
[...]

Particulier Nederland heeft geen nieuwe nodig. Marktplaats staat vol met dingen die bruikbaar zijn voor particulier Nederland en spullen die nog 2 levens mee kunnen, maar toch moet iedereen hier alles nieuw hebben. En zeker voor compressors geldt, Marktplaats staat er vol mee.
Sterker nog meeste komen bij mensen vandaan die geen ruk ermee deden. Dus echt zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 02:13:
...

"Een merk" .. HBM is ook een merk, en misschien voor thuisgebruik / sporadisch gebruik ook goed. Andere merken ken ik niet. Wat zijn goede merken voor compressors?
En hoeveel liter is voor sporadisch gebruik handig? 24 ~ 30 liter?
-edit: volgens mij is bar ook nog wel een dingetje ;-) Is daar veel verschil tussen?

[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 06-08-2018 10:31 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verstekbakker schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 02:13:
Ik heb de kwaliteit van HBM compressor spul van dichtbij gezien... Ik wil het niet in mijn werkplaats hebben liggen, laat staan in de handen hebben.

Ik heb dus mijn tweede hbm compressor gekocht; voor mijn gebruik prima. Op mijn marktplaats shortlist stonden wel een paar junairs, dat wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb voor compressoren regelmatig mp gekeken. Ik werd niet zo gelukkig van het aanbod, maar misschien keek ik te beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:44

Illusion

(the art of)

Arthur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:55:
Dank voor alle suggesties! Zo'n gereedschapstrolley lijkt me ideaal en zou mijn eerste keus zijn als ik een werkplaats zou hebben; die heb ik echter niet en ik wil mijn gereedschap opbergen in de kelder en alleen tevoorschijn halen als het nodig is :)

Die metalen gereedschapskoffers zijn een trauma uit mijn jeugd. Eindeloos gefoeterd omdat ik als 7/8-jarige die kist van mijn vader niet open kreeg :+

Een systainer/lboxx met bijbehorende inleg zou zeker een optie zijn, ga ik me in verdiepen.

Ik had inderdaad ook de diverse Fatmax-tassen gevonden, waarvan bijvoorbeeld deze me behoorlijk praktisch lijkt:

https://www.toolsxl.nl/im...tas_FMST1-80147_ext_2.jpg

Ik zal laten weten wat het geworden is en hoe het bevalt
Als je je gereedschap in de kelder opbergt, dan lijkt me dat je vantevoren redelijk goed weet wat je bij een klus nodig hebt.
Ik ben afgestapt van de enorme gereedschapskoffers. Gereedschap zit in wat kratten en een ladeblok. Als ik ga klussen pak ik vantevoren wat ik nodig heb en gooi dat in een krat of in:
Afbeeldingslocatie: http://www.centralauto.be/uploads/assets/79503/1494281261758-06229025_resize-920x920.jpg

Dan zeul je alleen mee wat je nodig hebt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb precies hetzelfde bakkie :)

En per klusje in huis pak ik idd dat bakkie met geselecteerde tools mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49
Iemand beetje ervaring met bladblazers. Wil er eentje op benzine aangezien ik niet met lege accu wil komen te zitten als ik pas half klaar ben.

Wil er tuin goed mee schoon kunnen blazen, voornamelijk tegels en kunstgras en het opzuigen van bladeren lijkt me ook handig.

Degene die ik nu op oog heb:

Stiga Benzine Bladblazer SBL 327 V - 3 IN 1http://www.stiga.nl/produ...7002-15-pc-sbl-327-v.html

Makita BHX2501x https://www.toolnation.nl...ler-garantie-1514481.html

Iemand bekend met deze machines of andere adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

"Een merk" .. HBM is ook een merk, en misschien voor thuisgebruik / sporadisch gebruik ook goed.
Het is Chinese wegwerptroep, doe op zijn minst het milieu een plezier en koop tweedehands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:41:
Ik heb precies hetzelfde bakkie :)
En per klusje in huis pak ik idd dat bakkie met geselecteerde tools mee.
Wie kent ze niet??
En voor het geld hoef je het niet te laten. O-)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1z66p7m.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
@Bhagavad ik heb bijna dezelfde:
Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/24928/123

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Doe dan gelijk een gepimpte versie van zo'n emmer:

Afbeeldingslocatie: https://images.homedepot-static.com/productImages/23a8775a-6b23-4118-9dd5-13f7584fa7b6/svn/black-husky-tool-bags-82045n12-64_1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Basis dingetjes heb ik in zo'n doosje zitten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mAWbLUo.png
Bijv rolmaat, schroevendraaier met paar bitjes, ratel met paar doppen, stanleymes, duct tape, inbus setje en nog wat dingen kom je 9 van de 10 keer al een heel eind voor kleine klusjes. Hij is alleen net iets te klein want een hamer past er niet in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Wie kent ze niet??
En voor het geld hoef je het niet te laten. O-)

[afbeelding]
95 cent bij de Action. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Nee, daar hebben ze geen Gamma-emmers!

Overigens zijn de mijne gratis (Formido) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

Nee, daar hebben ze geen Gamma-emmers!

Overigens zijn de mijne gratis (Formido) 8)
Dus bij de Formido hebben ze wel Gamma emmers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

KillaZ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:49:
@Atmoz Heeft jouw GBH 28-2 ook wat last van een wiebelkop? Ik heb gisteren een paar 6mm gaten geboord in baksteen, dus zonder de klopfunctie. Het viel mij op dat hij behoorlijk wiebelt.

Gaten zijn uiteindelijk prima, totaal geen klachten daarover, maar die wiebelende boor valt mij toch een beetje tegen.

Boortje zelf was een Heller, dus niet pisbakkenboortjes ofzo.
Excuses, ik ben nog steeds niet in de gelegenheid geweest om dit te checken!
Zodra ik de mogelijkheid heb check ik effe ;)
Beekforel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Zie het niet direct terug in de posts van @Atmoz, wel dat hij lampjes in een forse balk verwerkt.
Klopt, dat waren inderdaad sleuven in een redelijke balk.
Maar waarom twijfel je of dat ook niet in panlatten kan? Dat is toch ook gewoon hout?
Je kunt in alle hout frezen :D

[edit]

Oh ships, volgens mij ben ik 2 topics door elkaar aan 't halen... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Atmoz op 06-08-2018 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

Dus bij de Formido hebben ze wel Gamma emmers? :+
Mijn tweede zin ging weer over generieke emmers ;)
Of zo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Het is Chinese wegwerptroep, doe op zijn minst het milieu een plezier en koop tweedehands.
Goed argument om het milieu een handje te helpen door een tweedehands compressor op te snorren. Bij een rondje Marktplaats in de buurt zag ik er een paar staan van merken die me niks zeiden. Ook een paar van Ferm. Maar of dat nou goede merken compressoren zijn ..? Vandaar mijn vraag, wat zijn nou goede merken compressoren.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Nu online
mitch187 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:57:
[...]

Zou je wat foto's willen maken? Zit er ook over te twijfelen. En wordt de lboxx niet zwaar met een houten inlay bovenop het gereedschap?
Bij deze. Let niet op hoe vies de koffer is. Zit midden in onze verbouwing en schoonmaken doen we aan het einde wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fYaWRK/IMG_20180806_181947_HDR.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jhLn0e/IMG_20180806_181934_HDR.jpg

Geen houten inlay dus, maar 1 van 'stof'. Is met gemak tilbaar. Mocht je er veel meer onderin willen pakken dan gaat het niet passen en zou je een diepere lboxx nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door kipfel op 06-08-2018 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:34:
[...]

Goed argument om het milieu een handje te helpen door een tweedehands compressor op te snorren. Bij een rondje Marktplaats in de buurt zag ik er een paar staan van merken die me niks zeiden. Ook een paar van Ferm. Maar of dat nou goede merken compressoren zijn ..? Vandaar mijn vraag, wat zijn nou goede merken compressoren.
Ferm (de nieuwe in elk geval, het oude is misschien beter) zal misschien uit dezelfde fabriek komen als HBM, maar als het tweedehands is dan hoeft er in elk geval niet weer een containerschip worden gestookt voor nog zo'n stuk oud ijzer.

Ik heb er eens een van Creemers gevonden op Marktplaats voor 250 euro. Creemers is een van de beste zegt men, maar het ligt aan je budget of je dat nodig hebt. Stanley maakt leuke kleine die voor de garage ook prima zijn. Of Metabo heeft geloof ik ook zoiets. Maar alles is afhankelijk van wat het aanbod is in jouw buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:31
kipfel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

Bij deze. Let niet op hoe vies de koffer is. Zit midden in onze verbouwing en schoonmaken doen we aan het einde wel weer.

[afbeelding] [afbeelding]

Geen houten inlay dus, maar 1 van 'stof'. Is met gemak tilbaar. Mocht je er veel meer onderin willen pakken dan gaat het niet passen en zou je een diepere lboxx nodig hebben.
Welke inlay is dat of is die niet los te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Verstekbakker schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Ferm (de nieuwe in elk geval, het oude is misschien beter) zal misschien uit dezelfde fabriek komen als HBM, maar als het tweedehands is dan hoeft er in elk geval niet weer een containerschip worden gestookt voor nog zo'n stuk oud ijzer.

Ik heb er eens een van Creemers gevonden op Marktplaats voor 250 euro. Creemers is een van de beste zegt men, maar het ligt aan je budget of je dat nodig hebt. Stanley maakt leuke kleine die voor de garage ook prima zijn. Of Metabo heeft geloof ik ook zoiets. Maar alles is afhankelijk van wat het aanbod is in jouw buurt.
Ik heb een tijdje terug deze van marktplaats gescoord voor 200,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VdRr44VugQmLPkKYw8IfnMZJ/full.jpg

90L Tank / 375L p/m, flink bakbeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Aapje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:18:
[...]

Ik heb een tijdje terug deze van marktplaats gescoord voor 200,-

[afbeelding]

90L Tank / 375L p/m, flink bakbeest.
HBM kan wel inpakken! Mooie vangst en tegelijkertijd het milieu gespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:50:
[...]
HBM kan wel inpakken! Mooie vangst en tegelijkertijd het milieu gespaard.
Inderdaad, HBM kan na deze mooie MP compressor deal haar deuren wel sluiten. _O-
Geloof je het zelf??

De leukste machine die ik zojuist op MP vond meldt:
marktplaats.nl/.....luchtcompressor
"hoi heb hier 2 Luchtcompressor staan
waar een kleine geitje aan makeert
1 slaat niet af daar springkt de overdruk vintiel er uit
dat hij teveel druk krijgt"

Een machine met potentie en een ingebouwd "springend geitje" als boost??
Het zijn er zo te lezen twee, maar hij schrijft het in enkelvoud.
Er zit ook een "makeert" (geitje mekkert??) in, gecompleteerd met een "vintiel" dat op "sprinken" (ontploffen??) staat.
Ik krijg het echt warm van dit soort warrige teksten, deze ad laat ik liever lopen. :P

Je betrokkenheid met het milieu en hergebruik steun ik 200%, maar verantwoord shoppen zou ik vandaag ergens anders doen.
Op dit moment zie ik daar in ieder geval weinig kwaliteit voor het bekende prikkie terug. :N
En low-noise al helemaal niet.

Je afschuw van HBM kan ik wel begrijpen, veel vettig frutselspul is daar zelfs te slecht voor de grabbelbakken bij een modale bouwmarkt.
Soms zo slecht dat ik het al zonde van het materiaal en energie vind dat het überhaupt geproduceerd wordt.
Dit soort junk is goedbeschouwd al rijp voor het schroot voor het goed en wel de inlandse fabriek verlaat, zoals gebruikelijk bevolkt door slapeloze slavenkinderen en een gewetenloze drill-sergeant zonder aantoonbare vooropleiding.

Maar mbt de compressoren valt het leed best mee, het zou fijn zijn als je je specifieke afkeer iets beter kon toelichten, want de twee low-noise compressoren die "onder andere" ik bij HBM vandaan heb, doen het vooralsnog uitstekend.
De oudste en tevens kleinste alweer een paar jaar zonder enig morren.

Uiteindelijk komt er bij een Mercedes onder de compressoren exact dezelfde lucht onder dezelfde druk uit als bij deze HBM's, waar jij nu wat smalend de neus voor ophaalt.
Ik weet ook wel dat er 'beter' te koop is, maar dat heb ik er voor die bedragen niet voor over, noch zou het dan een rationele aankoop zijn, terwijl de compressoren hier toch dagelijks worden gebruikt.

Dat jij het niet in je werkplaats wilt hebben staan, of zelfs maar wilt aanraken is a-little-over-the top right??

Het is duidelijk dat je enkele ongenuanceerde fitties voert met merken als HBM en Makita, dat is prima, maar overdrijf het voor je eigen geloofwaardigheid nu alsjeblieft niet. _/-\o_
Niet op alles kan en hoeft immers "Stahlwille" te staan. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49
Hier is ook niks fatsoenlijks kwa compressors op marktplaats te vinden.
Iemand toevallig nog ervaring met knapwulff die bij amazon staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjnelle schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:59:
Hier is ook niks fatsoenlijks kwa compressors op marktplaats te vinden.
Iemand toevallig nog ervaring met knapwulff die bij amazon staan
amazon.de/KnappWulf-Kompressor
Over deze low-noise compressor zegt Heimwerker dit:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2jcdp38.jpg

Heb zelf oa deze en zeg zelf "Zoek de verschillen". ;)
hbm-machines.com....low-noise-compressoren/70-liter

De ketel op Amazon is 100 liter versus de HBM 70 liter en de Duitser is €75,90 duurder. (verzendkosten)
Verder mist de Duitser de elektronische regelkast die de HBM wél heeft.

Beide lookalikes komen zo te zien van dezelfde band rollen en je mag aannemen dat ze even goed of even slecht zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb ook niet de illusie dat de stanleys, metabo’s en michelins niet van diezelfde walmende boot af komen.
En ik ben nog op vliegvakantie geweest ook O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Nu online
cverkooyen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

Welke inlay is dat of is die niet los te koop
Deze: https://www.amazon.de/dp/B01M9JL7SC?ref=yo_pop_ma_swf

[ Voor 7% gewijzigd door kipfel op 07-08-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 19:27
Flink geld voor die inlay zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Kun je beter onderstaande kopen, is van schuim maar wel goedkoper. Je krijgt er overigens wel wat troep bij en de verpakking is van plastic;)
https://www.amazon.de/Bos...+met+VDE+Schroevendraaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Nu online
Klopt, toen ik hem kocht was ie een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn vader sponsort een accuboormachine, aangezien ik die niet heb.

Hij stelde deze voor;
https://www.gamma.nl/asso...olt-lithium-ion/p/B534980

of deze;
https://www.aldi.nl/onze-...machine-6328.article.html

Uiteraard kan ook een ander merk in deze prijsklasse.

Voordeel van Makita is de naam en de 18v accu, maar bij de Bosch (ook zeker goed voor mn gevoel..) een 4ah accu, en bij de Makita 1.5ah. Dit zegt mij eigenlijk weinig...

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Gebruik; hobbymatig klusjes doen, in en om het huis. Dus de plank in de schutting, een paar schroeven in de kast, gat boren in een houten klos, misschien een keer wat aan de auto of motor.

Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Die Makita heeft de bouwmarktaccu's, die niet passen op de reguliere 18V-machines.
Dat geldt voor de Bosch niet. Ik heb ongeveer hetzelfde apparaat (toen nog 10.8V) en voor het lichte DIY-werk voldoet hij prima. De accessoires zijn ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:25:
Die Makita heeft de bouwmarktaccu's, die niet passen op de reguliere 18V-machines.
Dat geldt voor de Bosch niet. Ik heb ongeveer hetzelfde apparaat (toen nog 10.8V) en voor het lichte DIY-werk voldoet hij prima. De accessoires zijn ook niet slecht.
Ik denk dat voor @Blomminator dat van de accu's niet uitmaakt.
Misschien wel handig om een boormachine met klopboorfunctie te nemen zodat je in huis ook in beton kan boren. Deze van parkside voldoet waarschijnlijk al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Blomminator schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:38:
Mijn vader sponsort een accuboormachine, aangezien ik die niet heb.

Hij stelde deze voor;
https://www.gamma.nl/asso...olt-lithium-ion/p/B534980

of deze;
https://www.aldi.nl/onze-...machine-6328.article.html

Uiteraard kan ook een ander merk in deze prijsklasse.

Voordeel van Makita is de naam en de 18v accu, maar bij de Bosch (ook zeker goed voor mn gevoel..) een 4ah accu, en bij de Makita 1.5ah. Dit zegt mij eigenlijk weinig...

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Gebruik; hobbymatig klusjes doen, in en om het huis. Dus de plank in de schutting, een paar schroeven in de kast, gat boren in een houten klos, misschien een keer wat aan de auto of motor.

Thnx!
In principe is 18V sterker, maar omdat het (zoals @Reinier zei) de goedkope bouwmarkt-serie is, weet ik niet of het heel veel scheelt.

Wat betreft het aantal Ah. Dit is met name van invloed op de gebruiksduur en een klein beetje op de kracht (met name bij machines die meer kracht trekken uit een accu). Het is wel zo dat een machine in lichtere accuklasse sneller leeg kan zijn, maar je kan sowieso langer werken met een 4Ah op 10.8V dan 1,5Ah op 18V.

Zelfs als iemand die vrij veel Makita heeft zou ik de Bosch aanraden. Of evt kijken naar Lidl Parkside, als je per se een zwaardere machine wil. Maar ik zou persoonlijk niet gaan voor die boorhamer waar @iscara naar linkt, omdat dat voor beton is en schroeven drie keer niks is met zo'n machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik heb nog een grote klopboor (nouja, mn pa, maar die ligt al tijden hier) voor het boren in beton. Dus het is echt schroeven en dergelijke. Die Bosch heb ik denk ik ook op werk (klimhal) en daar doen we veel mee.
Ergens zegt de onderbuik "Makita is beter" maar ik wist niet dat er bouwmarkt-accu's zijn? Dat zijn goedkopere versies? Dat is wel ... eh.. verneukeratief.. als je niet weet dat er versies zijn.
Dan morgen in alle vroegte naar de Aldi voor de Bosch denk ik dan maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Blomminator schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:16:
maar ik wist niet dat er bouwmarkt-accu's zijn? Dat zijn goedkopere versies? Dat is wel ... eh.. verneukeratief.. als je niet weet dat er versies zijn.
Het is in dit topic meerdere keren besproken, maar met 5555 reacties (exact :) ) is dat lastig terugvinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 13:57

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb nog een grote klopboor (nouja, mn pa, maar die ligt al tijden hier) voor het boren in beton. Dus het is echt schroeven en dergelijke. Die Bosch heb ik denk ik ook op werk (klimhal) en daar doen we veel mee.
Ergens zegt de onderbuik "Makita is beter" maar ik wist niet dat er bouwmarkt-accu's zijn? Dat zijn goedkopere versies? Dat is wel ... eh.. verneukeratief.. als je niet weet dat er versies zijn.
Ik kom nog even wat twijfel zaaien. Ik heb in 2010 ook een soortgelijke 10.8 volt schroefboormachine gekocht en gebruik deze nog steeds. Destijds met een 1.3 mAh accu, maar zelfs dat is meestal voldoende.

Maar... als deze machine ooit zou zijn kwijtgeraakt zou ik hem niet opnieuw kopen. Ik zou liever wat extra geld uitgeven voor een Flexiclick machine zoals deze:

https://www.elektrowerkze...us-l-boxx-06019f6000.html

In de praktijk moet ik toch vaak in/om hoekjes boren/schroeven en wisselen tussen boren/schroeven gaat sneller met een zeskantaansluiting. Als enige/eerste machine is deze zoveel veelzijdiger voor een kleine meerprijs dat ik toch zou aanraden om iets meer uit te geven.

De 4 mAh accu's zijn onnodig groot, zwaar en duur voor sporadisch gebruik. Met twee 2.0 Ah accu's kun je altijd doorwerken zolang je de andere tegelijkertijd kan opladen. De 4.0 Ah accu's zijn vooral interessant als je geen laadmogelijkheid hebt of bij andere apparaten die stroom vreten zoals een decoupeerzaag of slijptol.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Framoes schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Zelfs als iemand die vrij veel Makita heeft zou ik de Bosch aanraden. Of evt kijken naar Lidl Parkside, als je per se een zwaardere machine wil. Maar ik zou persoonlijk niet gaan voor die boorhamer waar @iscara naar linkt, omdat dat voor beton is en schroeven drie keer niks is met zo'n machine.
Oops, niet goed gekeken avn mij ja, dacht dat het zo;n combi machine was.
Ik zou dat dan naar die Parkside performance kijken ja, zeker omdat er al een klopboormachine is.
Als ik zelf een 18V nodig zou hebben nu zou ik die serieus kopen, scheelt de helft met die Bosch en Lidl heeft een no-nonsense garantie beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.......
Om het nog moeilijker te maken een 18V Makita DDF482RFJ + 2x 3Ah accu + lader + Mbox
Vul in het winkelwagentje als code "VETTEKORTING" in je krijgt €50,- korting.
Het totaal komt dan op €228,69

Deze Makita heeft "de echte" 18V accu's (dus geen bouwmarkt model), een 13mm boorkop en 62Nm aan koppel.
Dit koppel is dus een flink stuk hoger dan de 'kleine' Bosch die je noemt en je draait er dan ook langere/grotere schroeven mee in, of je kunt grotere boren gebruiken.

Heb hier vier van deze Makita's en het zijn heerlijke machientjes die iedere cent waard zijn.
Zij zijn sterk, behoorlijk compact en redelijk licht en daarmee erg goed hanteerbaar.
Er zijn uiteraard kleinere en nog grotere machines te koop, maar deze DDF482 zit precies in de sweetspot. _/-\o_

Deze machine is overigens ook frequent 'in de aanbieding' als body te koop en dan kun je losse accu's en lader bijkopen.
iscara schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:23:
[...]
Ik zou dat dan naar die Parkside performance kijken ja, zeker omdat er al een klopboormachine is.
Als ik zelf een 18V nodig zou hebben nu zou ik die serieus kopen, scheelt de helft met die Bosch en Lidl heeft een no-nonsense garantie beleid.
De slagkracht van deze Parkside is een uiterst magere 1Joule.

Dat is bijna de power van een oma die met een plastic breinaald een gaatje in beton probeert te slaan. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Om het nog moeilijker te maken een 18V Makita DDF482RFJ + 2x 3Ah accu + lader + Mbox
Vul in het winkelwagentje als code "VETTEKORTING" in je krijgt €50,- korting.
Het totaal komt dan op €228,69
Die is ook leuk :)
En ik vind dit wel een fraaie: https://www.gereedschappe...-gfa-12-b-06019f6001.html
Met L-Boxx, kleinere (en dus lichtere :P ) accu's, en FlexiClick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:35:
[...]
Die is ook leuk :)
En ik vind dit wel een fraaie: https://www.gereedschappe...-gfa-12-b-06019f6001.html
Met L-Boxx, kleinere (en dus lichtere :P ) accu's, en FlexiClick.
Dat zijn inderdaad hele fijne machines, maar die prijs.... ;)
Heb twee 10.8V Metabo Basics met dezelfde specs en die waren iets van €100/stuk staat mij bij.
Ik zie ze zo snel niet meer bij Bender terug.

De eerder genoemde DDF482 heeft met 62Nm wel een 2x hoger koppel en een 13mm boorkop (ipv 10mm voor de Bosch), je moet het maar nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:44
Als je een Flexiclick neemt moet je wel gelijk een set bestellen met opzetstukken (#06019F6000), los zijn ze te duur imo.

Heb hem sinds een maand of 3 en wil niet meer zonder. Wisselen van spankop naar hex gaat zo soepel dat je bijna het idee heb dat je 2 machines heb. De 90 graden kop heb ik eigenlijk nooit serieus gebruikt, maar de offset is super handig met meubels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Nog een leuke: https://www.amazon.de/dp/...m_r_mt_dp_U_OvVABb4862B54
Zo blijven we bezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Dat goedkope segment van Makita ligt alleen bij Gamma, Praxis en dat soort bouwmarkten. De sets zijn te herkennen aan de accu's met een deel wit ipv geheel zwart.

Ik heb het idee dat Makita daarmee inzet op mensen die alleen zo'n machine aanschaffen en dus nooit een accu met andere machine gaan uitwisselen. Maar duidelijk is het verre van en ik betwijfel of de gemiddelde vakkenvuller bij de Gamma je hier iets over kan/zal vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 08-08-2018 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
@Framoes kleine aanvulling, ik ben er recent achter gekomen dat er ook een decoupeerzaag beschikbaar is die op de bouwmarkt serie accu's past. Dit is de VJ183DZ wellicht dus dat de bouwmarkt range nog groter is/wordt. Als dit betekent dat de machines met die oranje knollen verdwijnen vindt ik dat positief nieuws, dat kan je anno 2018 echt niet meer verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Er komt een tijd dat direct marketing zo geavanceerd is, dat je de Gamma inloopt en op een scherm bij een machine ziet verschijnen:
"Deze machine heeft @Framoes ook en hij vindt 'm top"
"Deze compressor kan @Verstekbakker wel luchten"
en
"@Bhagavad plust je post als je deze accuboor koopt en een foto op GoT zet"

/offtopic, ja ik weet het, maar vakantie enzo :P

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:18
Opkomend laminaat, slechts 1cm oid. Nu ligt alles weer strak, maar wil het nu aanpakken. Gaat om de kopse kant langs een hardstenen deurdorpel waar ik max 5mm vanaf wil halen. Waarmee zal dit het beste lukken? Drempel kopen, of zijn er ook lamelfrezen te huur die 5mm kunnen frezen?

Heb nog wel een multitool van de lidl, maar daar durf ik geen strakke lijn mee te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 16-09 19:56
hammy87 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:05:
Opkomend laminaat, slechts 1cm oid. Nu ligt alles weer strak, maar wil het nu aanpakken. Gaat om de kopse kant langs een hardstenen deurdorpel waar ik max 5mm vanaf wil halen. Waarmee zal dit het beste lukken? Drempel kopen, of zijn er ook lamelfrezen te huur die 5mm kunnen frezen?

Heb nog wel een multitool van de lidl, maar daar durf ik geen strakke lijn mee te maken..
Een klein handzaam cirkelzaagje.
Meestal kan je die ook laten invallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online

Laminaat werkt, zoals hout. Houd je genoeg ruimte voor expansie over? Ik heb altijd gehoord dat 1cm een veilige grens is.

En over het (niet) recht zagen, je kunt ook een simpele mal maken waarmee je recht snijdt. Al vermoed ik dat je met een zaag beter werkt dan een multitool. Maar, heb zelf geen multitool, misschien dat iemand anders er andere ervaringen mee heeft.
Wel kan laminaat lastig zagen zijn, je moet het juiste blad hebben.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Jij koopt al je schroeven bij volle maan bij de kabouters die ze naar eigen zeggen in dwergen-bloed hebben gesmeed?

Eén keer raden waar de kabouters hun voorraad halen .. bij HBM

sorry kon het niet laten

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een lakfrees, liefst van Metabo, ik ga hem slechts 1 of 2 dagen gebruiken, dus op een aanschaf van 300+ euro zit ik niet zo te wachten. Boels verhuurt er geen. Iemand enig idee waar ik in de omgeving van Utrecht stad er een kan huren?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:50:
Ik ben opzoek naar een lakfrees, liefst van Metabo, ik ga hem slechts 1 of 2 dagen gebruiken, dus op een aanschaf van 300+ euro zit ik niet zo te wachten. Boels verhuurt er geen. Iemand enig idee waar ik in de omgeving van Utrecht stad er een kan huren?
Geen idee als Boels & co die niet in de verhuur hebben en op MP zie ik ze ook al niet.

Gezien de keren dat ik mijn eigen lakfrees gebruik weet ik niet of ik hem nu nog een keer zou kopen.
Het is een mooi ding daar niet van, maar als het even kan schuur ik toch liever.
Daar heb je/ik net iets meer controle over.
Mijn ervaring tot nu toe is dat een lakfrees óf amper afneemt, óf meteen een groef trekt.

Kan ook aan mijn eigen ongeduld/onkunde liggen. :P

Een alternatief voor 'slechts' €139,50 zou deze kunnen zijn:
detopshop.nl/...../lakfrees-710-watt
Met wat geluk zijn de freeskopjes uitwisselbaar met die van Metabo.
Tito129 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:14:
[...]
Een klein handzaam cirkelzaagje.
Meestal kan je die ook laten invallen.
In theorie is dat een handige oplossing maar welke cirkelzaag kan de gewenste krappe schaduwvoeg van slechts 5mm zagen??
Je komt niet dicht genoeg bij de wand.

De Festool TS 55 RQ-Plus komt bijv. 'slechts' tot 12mm.
Vroegâh had Bosch een echte en betaalbare schaduwvoegfrees staat mij bij voor nóg krappere voegen, maar die zie ik niet meer in het assortiment terug.

Heb het een keer met een lamellofrees gedaan, die kwam een eind in de buurt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 03:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

KillaZ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:49:
@Atmoz Heeft jouw GBH 28-2 ook wat last van een wiebelkop? Ik heb gisteren een paar 6mm gaten geboord in baksteen, dus zonder de klopfunctie. Het viel mij op dat hij behoorlijk wiebelt.

Gaten zijn uiteindelijk prima, totaal geen klachten daarover, maar die wiebelende boor valt mij toch een beetje tegen.

Boortje zelf was een Heller, dus niet pisbakkenboortjes ofzo.
Eindelijk eens tijd gehad om hier naar te kijken :)

Met een 6mm (SDS) boor (zo'n langere ook nog, van +/- 15cm) kon ik geen wiebelen opmerken.
Bij een grotere 16mm boor (ik meen 30cm) had ik dat wel. Eigenlijk teveel vond ik zelf. Maar dat lag blijkbaar niet aan de 2-28, want ook de accu-boorhamer vertoonde dit. (lag dus blijkbaar aan de boor).

Als een (kort) 6mm boortje al echt flink wiebelt, dan denk ik dat er toch iets mis is. Natuurlijk moet je wel rekening ermee houden dat het kopje sowieso een beetje lastig te beoordelen is omdat daar die verdikking op zit. Bij langzaam draaien ziet dat ook uit als wiebelen :+

Probeer eens een "normale" boor (non-SDS) in de snelspankop... (er vanuit gaande dat je die hebt).
En anders een 8mm boor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 18:50
Omdat schroeven denk ik ook in deze categorie vallen, stel ik m'n vraag hier. Ben van plan boven nieuwe plafonds/voorzetwand en een inbouwkast te maken. Ik zit te er aan te denken om spax schroeven online te bestellen. Ik zal met typisch rachelwerk hout van 22mm en af en toe wat dikker werken. Welke (dikte) maat schroeven bestel ik het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online

ik zou je multitool gewoon gebruiken, komt toch een plint overheen dus je ziet toch niet als het niet helemaal recht is.
Eventueel een stukje hout ofzo gebruiken als een fence.

[ Voor 4% gewijzigd door iscara op 09-08-2018 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Eusebius schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:25:
[...]

Laminaat werkt, zoals hout. Houd je genoeg ruimte voor expansie over? Ik heb altijd gehoord dat 1cm een veilige grens is.

En over het (niet) recht zagen, je kunt ook een simpele mal maken waarmee je recht snijdt. Al vermoed ik dat je met een zaag beter werkt dan een multitool. Maar, heb zelf geen multitool, misschien dat iemand anders er andere ervaringen mee heeft.
Wel kan laminaat lastig zagen zijn, je moet het juiste blad hebben.
Nee, laminaat werkt als kunststof / MDF, waardoor 1 cm speling voor het uitzetten onnodig veel is. Wel is het handig om aan elke zijde 0,5 cm speling aan te houden, zodat je het laminaat gemakkelijker kunt leggen. Als je dikke plinten hebt, dan kan 1 cm vaak ook wel, maar nodig is het niet. Bovendien is de speling bij hout vaak in de breedte nodig (hout zet meer uit in de breedte dan in de lengte), waardoor aan beide kopse kanten 1 cm speling ook bij een massieve vloer niet nodig is.

@Atmoz Hoe ver ben je met jouw pergola?

Gewoon een multitool gebruiken. Dat lukt recht genoeg. Eventueel een laat op het laminaat leggen en daar naast zagen. Of je koopt zoiets van Fein:

Daarmee zaag je gemakkelijker recht. Het gaat lang niet zo snel al met draaiend blad, maar het gaat wel. ook hier kun je het zaagblad langs een lat laten gaan om te zorgen dat je recht zaagt. Wel even checken of die past op jouw multitool.

[ Voor 37% gewijzigd door L.N. op 09-08-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

L.N. schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:03:
[...]

Nee, laminaat werkt als kunststof / MDF, waardoor 1 cm speling voor het uitzetten onnodig veel is. Wel is het handig om aan elke zijde 0,5 cm speling aan te houden, zodat je het laminaat gemakkelijker kunt leggen. Als je dikke plinten hebt, dan kan 1 cm vaak ook wel, maar nodig is het niet. Bovendien is de speling bij hout vaak in de breedte nodig (hout zet meer uit in de breedte dan in de lengte), waardoor aan beide kopse kanten 1 cm speling ook bij een massieve vloer niet nodig is.

@Atmoz Hoe ver ben je met jouw pergola?
Atmoz in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4"

;)

(ik heb je genoemd in die post, maar niet getagged O-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Ah, die post heb ik gemist door mijn vakantie en verbouwing. Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:47
Laurences schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:25:
Omdat schroeven denk ik ook in deze categorie vallen, stel ik m'n vraag hier. Ben van plan boven nieuwe plafonds/voorzetwand en een inbouwkast te maken. Ik zit te er aan te denken om spax schroeven online te bestellen. Ik zal met typisch rachelwerk hout van 22mm en af en toe wat dikker werken. Welke (dikte) maat schroeven bestel ik het beste?
Spax _/-\o_ <3 Voor standaard rachelwerk gebruik ik graag 3.5x40. Voor wat dikker materiaal heb ik een doosje 4x50 staan. Heerlijk spul!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Voor de Festool liefhebbers: gratis 5,2ah accu bij aanschaf van een accumachine.

Heb zelf een Carvex PSC 420 Li EB-Basic gehaald ter aanvulling/vervanging van een oude Festo decoupeerzaag.

Wist niet dat het erop zat maar de stroboscoopledjes werken erg goed, ik kan de tekst op het zaagblad gewoon lezen tijdens het zagen.
Tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Een hele tijd terug wilde ik voor een bepaalde klus de digitale schuifmaat en digitale hoekmeter van de Lidl hebben. Overal uitverkocht.
Nu heb ik er geen meer nodig, en uiteraard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aTJRlnsmigE8qYfilxlfP0Q1/full.jpg

Bakken vol :P
Overigens dacht ik dat calipers met één l was, maar dit is blijkbaar de Britse spelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik heb die schuifmaat en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Laurences schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:25:
Ik gebruik eigenlijk alleen maar schroeven van het Houten Huis en dan de zelfborende Torx schroeven van Noegel. Dat zijn niet de goedkoopste schroeven, maar ik heb er nog geen 1 gebroken. Daarnaast hebben ze een goede "pasvorm" (= Torx-bitje past heel netjes), laten het hout niet splijten en er is relatief weinig kracht nodig om ze in hout te draaien. Vroeger kon je ze daar ook per stuk kopen, waardoor het gemakkelijk was om een behoorlijke diversiteit aan schroeven te hebben (en aan te vullen) zonder van elk er gelijk 100 of nog meer te moeten kopen.

Voor rachelwerk zou ik minstens voor 4 mm dik gaan, indien het kan 5 mm. De lengte is zelf een beetje inschatten en ligt voornamelijk aan wat het materiaal is waar het rachelwerk aan bevestigd is. In de bouw is dat meestal vuren of een ander naaldhout en dan is 45 - 60 mm sterk genoeg voor een behoorlijke belasting. Korter kan ook wel, maar prijs en schroeftijd maakt het bijna niets uit. Beter te vast dan niet vast genoeg.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 13:57

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Reinier schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:22:
Een hele tijd terug wilde ik voor een bepaalde klus de digitale schuifmaat en digitale hoekmeter van de Lidl hebben. Overal uitverkocht.

[afbeelding]

Overigens dacht ik dat calipers met één l was, maar dit is blijkbaar de Britse spelling.
Ik heb ook zo'n schuifmaat kloon maar deze, en alle andere budgetvarianten die ik heb gezien hebben allemaal hetzelfde probleem; de batterij loopt heel snel leeg, zelfs als je hem niet gebruikt. Het lijkt alsof de OFF knop enkel het display uitschakelt en het ding verder aan blijft staan. Wat ik nu doe is de batterij er steeds uithalen en nu houdt hij het zo al enkele jaren uit. Ik heb ook mensen gezien die zelf een schakelaar er op hebben gehackt om de stroomkring te onderbreken. Ik ben benieuwd of dit inmiddels gefixt is bij nieuwere versies.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Elke keer als ik de van mij pak moeten er idd nieuwe knoopcellen in... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:22:

[afbeelding]

Waarom zou je een schuifmaat digitaal willen :? Zo'n analoge lees je toch zo af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Waarom zou je een schuifmaat digitaal willen :? Zo'n analoge lees je toch zo af?
Goed punt hoor. Vind digitale gewoon leuker. Ik heb nergens een enorme nauwkeurigheid nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
Reinier schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Goed punt hoor. Vind digitale gewoon leuker. Ik heb nergens een enorme nauwkeurigheid nodig.
Dat je nauwkeurig kunt aflezen, wil nog niet zeggen dat je nauwkeurig kunt meten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

CappieL schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Dat je nauwkeurig kunt aflezen, wil nog niet zeggen dat je nauwkeurig kunt meten >:)
True.

Overigens kan ook niet iedereen nauwkeurig aflezen, want veel mensen weten niet hoe een nonius werkt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

* teacher kan het zelfs ondersteboven...

* teacher is linkshandig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53

orf

Zo, een lekkere bestelling gedaan bij Amazon voor m'n nieuwe huis. Ik kwam er alleen wel achter dat de bestelling gesplitst is in 6 leveringen. Dat zijn best wat pakketjes.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/4113EQeGWXL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41PZmKb%2BqjL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41mHDI09ujL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41JGSIRA%2BlL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/711eZzpV-dL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51sy%2B%2B1YMzL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81cYBW3-8uL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71RCpbeM%2BzL.jpg

+ nog heel veel zooi.
+ nog heel veel materiaal bij Ecotools :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
@orf , als je in je nieuwe huis een kapsalon gaat beginnen wens ik je veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Update; Het is de Bosch van de Aldi aanbieding geworden. Geen idee of het goed is, of slechter. Maarja, ik ga geen vergelijkend warend onderzoek doen. Dit weekend maar her en der wat gaatjes boren en zien wat er komt. Het is vast goed spul!

Dank voor het meedenken en de info voor de accu's. Erg goed. En sowieso kende ik dit topic niet, maar zeker om te volgen. Gereedschap is toch wel een leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

ow, die heb ik ook... bijna...

Afbeeldingslocatie: https://www.bmn.nl/media/catalog/product/cache/1/image/900x900x/c579a4ceb440270e9462bd711030cf28/105476/193_kuip_85_ltr._zwaar_model_zwart.jpg

vloer was uit de badkamer gezakt, dus vandaar :) vloer zit er inmiddels in, en ik heb er 4 voetenbadjes bij :P

daarnaast nog wat ander speelgoed aan moeten schaffen om het verbouwen wat makkelijker te maken, waaronder:
DEWALT ACCU MULTITOOL DCS355NT-XJ 18V IN T-STAK KOFFER
Afbeeldingslocatie: https://www.pontmeyer.nl/img/products/large/K320202543-DCS355N-multitool.jpg

een stanley classic 1800mm waterpas voor het betere richtwerk (had liever een 2m sola gehad, maar de bouwvak is begonnen, dus de groothandel zit dicht :( ) voor nu voldoet deze iig. (op de een of andere manier is er geen enkele site waar de 1800 mm versie van stanley goed opstaat; het is altijd een versie met 2 libellen, terwijl de 1800 er toch echt 3 heeft ^^ )

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Eusebius schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:02:
Er komt een tijd dat direct marketing zo geavanceerd is, dat je de Gamma inloopt en op een scherm bij een machine ziet verschijnen:
"Deze machine heeft @Framoes ook en hij vindt 'm top"
"Deze compressor kan @Verstekbakker wel luchten"
en
"@Bhagavad plust je post als je deze accuboor koopt en een foto op GoT zet"

/offtopic, ja ik weet het, maar vakantie enzo :P
Je kan ook te ver gaan he ;) Ik heb maar één stuk gereedschap dat de Gamma verkoopt en dat is zo'n Metabo 216 afkortzaag. De rest hebben ze niet.

Die afkortzaag heb ik overigens ook niet bij de Gamma vandaan, maar gratis gekregen van een vriend.

Maar ik snap je idee. Dit kan best de toekomst zijn. Je ziet nu op sommige sites al popups met wie uit welke plaats een product heeft gekocht als je op de pagina kijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Framoes op 10-08-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Johnny schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Ik heb ook zo'n schuifmaat kloon maar deze, en alle andere budgetvarianten die ik heb gezien hebben allemaal hetzelfde probleem; de batterij loopt heel snel leeg, zelfs als je hem niet gebruikt. Het lijkt alsof de OFF knop enkel het display uitschakelt en het ding verder aan blijft staan. Wat ik nu doe is de batterij er steeds uithalen en nu houdt hij het zo al enkele jaren uit. Ik heb ook mensen gezien die zelf een schakelaar er op hebben gehackt om de stroomkring te onderbreken. Ik ben benieuwd of dit inmiddels gefixt is bij nieuwere versies.
Ik heb inmiddels de parkside versie een jaar of 3, maar batterijen zijn nog nooit vervangen. Hij wordt gemiddeld 1x per week gebruikt ongeveer. Misschien is het geluk van mijn kant:-)

Inmiddels heb ik de parkside accu reciprozaag ook binnen en gebruikt. De eerste keer een pergola gesloopt en in kleine stukken gezaagd, dat ging perfect met de machine. Echter met de 2a accu was er na 40 minuten een pauze nodig. Dat vond ik net te snel, dus inmiddels ook een 4a accu bij besteld.
Deze zaag had ik gekocht voor het lompe en smerige sloopwerk waar ik geen ander gereedschap aan wilde opofferen.
De klusjes tot nu toe: pergola van +/- 55mm bij 55mm balken weg halen en in stukken
Aluminium frame in stukken zagen
Betongaas hek in stukken zagen
Wortels in de grond doorzagen
boompje van +/- 14cm doorsnede zagen
Al deze klussen (met verschillende type zaagjes) had hij geen enkel probleem mee. Ook de wortels die nog in de grond zaten doorzagen deed hij zonder moeite.
Kortom voor de 75 (incl 2e accu) die ik heb uitgegeven is het een topaankoop! (kwaliteit is natuurlijk gedurende de komende jaren nog even afwachten)

[ Voor 35% gewijzigd door jichem op 10-08-2018 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

teacher schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:48:
Elke keer als ik de van mij pak moeten er idd nieuwe knoopcellen in... :/
Bij gereedschap, of ander spul, waar zo'n klein batterijtje in moet, zorg ik ervoor dat ik een klein stukje papier of plastic tussen een terminal en de cel doe, zo voorkom je lekstroom :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:18
iscara schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

ik zou je multitool gewoon gebruiken, komt toch een plint overheen dus je ziet toch niet als het niet helemaal recht is.
Eventueel een stukje hout ofzo gebruiken als een fence.
Multitool gebruikt, goed gelukt met een rechte plank als geleider. Ik doe geen plint, maar probeer de ruimte te kitten met kit van de vloer leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Atmoz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:15:
[...]

Eindelijk eens tijd gehad om hier naar te kijken :)

Met een 6mm (SDS) boor (zo'n langere ook nog, van +/- 15cm) kon ik geen wiebelen opmerken.
Bij een grotere 16mm boor (ik meen 30cm) had ik dat wel. Eigenlijk teveel vond ik zelf. Maar dat lag blijkbaar niet aan de 2-28, want ook de accu-boorhamer vertoonde dit. (lag dus blijkbaar aan de boor).

Als een (kort) 6mm boortje al echt flink wiebelt, dan denk ik dat er toch iets mis is. Natuurlijk moet je wel rekening ermee houden dat het kopje sowieso een beetje lastig te beoordelen is omdat daar die verdikking op zit. Bij langzaam draaien ziet dat ook uit als wiebelen :+

Probeer eens een "normale" boor (non-SDS) in de snelspankop... (er vanuit gaande dat je die hebt).
En anders een 8mm boor?
Thanks! Ga even kijken!

In other words: net een Dewalt DW 621 opgepikt voor 80€

Gebruikt beestje, maar zag er nog prima uit. Betere keuze dan een nieuwe einhell voor dezelfde prijs vermoed ik :)

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 56 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.