Erg mooi spul, heb je een linkje naar deze beitels en waar heb je alle info vandaan??
Heb je nog invoer en btw moeten aftikken bij ontvangst??
Is dit staal een beetje te slijpen/wetten en wat doe je trouwens met deze beitels als de vouw na jaren zover is weggeslepen dat de holle rug in zicht dreigt te komen??

Laurences schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:46:
Al een poosje ben ik bezig een goede set (elektrisch) gereedschap samen te stellen. Toekomstbestendig en bestand tegen enige mishandeling. [......]
Aan jullie de vraag mij hierin te helpen, adviseren of er met een ervaren & kritische ogen naar te kijken.
Handgereedschap:
PB Swiss tools, ik kijk momenteel naar deze 30 delige set met magneetstrips á €210,-:
[
afbeelding]
PB is top dat is het punt niet, maar €210,- voor een setje schroevendraaiers + magneetstrip is a little over-the-top.
Voor minder dan de helft koop je ook een Wera, of Gedore pretpakket en een of meerdere losse
magneetstrippen van 50cm kosten €4,99/stuk.
Ik gebruik die strips ook voor een lading schroevendraaiers in de mancave.
De grip van Gedore vind ik zelf nog een pietsje beter aanvoelen dan die van Wera, heb hier beide sets hangen.
De uitvoering in etui met de meest voorkomende types á €93,-
[
afbeelding]
Beiden kwalitatief top, wellicht de laatste set makkelijker voor klusjes in & om huis? Of zou ik beter naar Wera moeten kijken. Hier twijfel ik.
Hele fijne set voor "er bij", maar niet om je losse schroevendraaiers blijvend te vervangen.
Knipex set
[
afbeelding]
Ik zie hier zó veel verschillende types van alleen al Knipex. Dit een goede keuze of is er iets dat ik over het hoofd zie? Kosten zijn €90,-. De set op de afbeelding is een verchroomde set. Een alternatief is een geatramenteerde set (om roest te voorkomen). Kwalitatief verschil?
Voor eventueel verschil in kwaliteit kun je de tangen op hun "hardheid specs" vergelijken (zie daarvoor de Knipex site), maar verwacht er geen wonderen van.
Verchroomd blijft misschien langer mooi, maar voor de fijnelektronica is verchroomd minder geschikt, omdat kleine splintertjes chroom sluiting kunnen veroorzaken in circuits.
Dat is in ieder geval de gedachte daarachter, voor modaal gebruik zou ik mij daar niet snel druk om maken.
Festool multitool Vecturo e-set
[
afbeelding]
Deze weegt 1.55 kg (o.a. omdat hij een netsnoer heeft en daarom dus lichter is) en lijkt mij comfortabel in gebruik, makkelijker te manoeuvreren. Hij komt echter wel met een sterk geprijsd kaartje van €590,-
Bizar veel geld voor zo'n machine die andere A-merken veel goedkoper in de markt zetten.
Heb zelf al een jaar of 20 een Fein op 230V en voor de keren dat ik die nodig heb is die perfect.
Als je met meerdere 230V boormachines werkt dan zit het snoer in no time in een grote knoop, maar daar heb je met een enkele machine geen last van, tenzij je er 5+ tegelijk in gebruik hebt.
Maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt.

Hebben jullie ervaring met bovenstaande machine's, in het bijzonder de Festool. Ik neig hier sterk naar ivm het lagere gewicht. Ik geloof dat de opzet stukken allemaal wel universeel zijn, de sluiting lijkt van alle machines (makita, fein, festool) gelijk.
Heb de gewichten niet paraat, maar zo'n Fein is ook een vedergewicht.
Zoals gezegd is het qua functie allemaal lood om oud ijzer, de basics zijn tamelijk eenvoudig en weinig tot niet onderscheidend.
Een variant op accu zou niet hoog op m'n eigen verlanglijstje staan, ten eerste gebruik je zo'n machine relatief weinig en ten tweede jagen accu's de prijs over meerdere jaren onnodig omhoog.
Voor de keren dat ik mijn eigen Fein nodig had, heeft het 230V aansluitsnoer mij in ieder geval nooit in de weg gezeten.
[
Voor 76% gewijzigd door
Verwijderd op 18-06-2018 00:34
]