Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 16 - GP van Japan Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 57.766 views

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 18:31
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:24:
Zend RTL nieuws nou gewoon het RBR filmpje van VER en RIC in de dojonuit als een nieuws bullitin? Haha. Zouden ze RB ervoor betaald hebben?
Ik dacht hetzelfde toen ik ‘m gisteravond daar voorbij zag komen.. :+

per aspera ad astra

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:25

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:24:
Zend RTL nieuws nou gewoon het RBR filmpje van VER en RIC in de dojonuit als een nieuws bullitin? Haha. Zouden ze RB ervoor betaald hebben?
Iedereen geilt tegenwoordig op alles wat Max aanraakt dus het zal wel extra kijkers opleveren of meer blijere kijkers. Iig weer wat om over te hebben tijdens de koffiepauzes. RB heel blij mee natuurlijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
07.45uur gaan we dan toch beginnen met de fp2
quote:
xippie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:20:
Ik hoop dat ze reserve SC's hebben. ;)
Die hebben ze. Van safetycar en medicalcar zijn twee identieke exemplaren aanwezig (altijd)

nachtnet zonder hoofdletter

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:29
quote:
dyrc schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:39:
07.45uur gaan we dan toch beginnen met de fp2
Ik zag het inderdaad. Precies wanneer ik naar het werk moet :(

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:40:
[...]

Ah precies (!), wanneer ik nog steeds geen leven heb :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18:21
En we zijn begonnen!

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Huh mag dat gewoon? Er wordt net verteld dat Renault een oud werknemer van de FIA huurt die na 3 maanden verlof aan het werk gaat bij hun. Die weet dus alles over de andere auto's en de regelementen. Dat is best wel sick

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-01 19:58
quote:
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:50:
Huh mag dat gewoon? Er wordt net verteld dat Renault een oud werknemer van de FIA huurt die na 3 maanden verlof aan het werk gaat bij hun. Die weet dus alles over de andere auto's en de regelementen. Dat is best wel sick
Daar is al een tijdje gedoe over ja.

Hij heeft een concurrentiebeding van 3 maanden. Of ze hem ook echt al na die 3 maanden laten beginnen staat zover ik weet nog niet vast. Dat zou ze namelijk op enorm veel gezeur opleveren van alle andere teams.

TheS4ndm4n#1919

• xippie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-01 06:53
quote:
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:50:
Lijkt er op dat hij een Zwitsers contract heeft, en blijkbaar is in dat land het maximale concurrentiebeding 3 maanden. :X

• dyrc
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:40:
[...]

same for me, al hebben we hier een (historisch opgebouwde) gedoogconstructie op het volgen van de F1 tijdens werktijd :)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
xippie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:55:
[...]

Lijkt er op dat hij een Zwitsers contract heeft, en blijkbaar is in dat land het maximale concurrentiebeding 3 maanden. :X
Stel je eens voor dat we volgend jaar vier topteams hierdoor hebben. Dat vind ik stiekem dan best wel leuk, en wie weet dat McLaren met de Renault motor en hun chassis ook leuk meedoet. Wordt Toro Rosso ineens een speler verder achterin.

Verder is het een actie waar je ethisch gezien niet iedereen te vriend houdt. Maargoed daarvoor zijn ze vast niet in de F1 gekomen.

Opzich vind ik de FP2 wel beetje saai, had net zo goed nog kunnen pitten je mist niks. Het regent en is nat. Terwijl de race toch op een andere setup moet.

• xippie
quote:
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:58:
[...]

Stel je eens voor dat we volgend jaar vier topteams hierdoor hebben. Dat vind ik stiekem dan best wel leuk, en wie weet dat McLaren met de Renault motor en hun chassis ook leuk meedoet. Wordt Toro Rosso ineens een speler verder achterin.
Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren en Renault. Maar vlak Torro Rosso niet uit met hun dan Honda motoren, die maken echt veel goed volgend jaar, denk ik.

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:44
Zendt Ziggo nu geen FP2 meer uit met commentaar? Ik vind alleen het pitlane en onboardkanaal?

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
metallicattim schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:07:
Zendt Ziggo nu geen FP2 meer uit met commentaar? Ik vind alleen het pitlane en onboardkanaal?
Jawel 401 zijn ze aan het uitzenden met commentaar

Je kunt veel zeggen over die Stroll, maar hij hield 'm wel netjes uit de bandenstapel net.

Leoon. wijzigde deze reactie 06-10-2017 08:11 (15%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:07:
[...]

Je kunt veel zeggen over die Stroll, maar hij hield 'm wel netjes uit de bandenstapel net.
Meer geluk dan wijsheid lijkt me...

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:44
quote:
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:07:
[...]

Thx! Ik had Ziggo Sport Racing op staan, die had dat commentaar, maar sprong opeens over op de onboard beelden. Ik gebruik de app, die is niet altijd even overzichtelijk vind ik...

-edit-
Daar begint de uitzending nu opeens na een reclamebreak vanaf start FP2? 8)7 Nvm, ik ga wel aan het werk :P

metallicattim wijzigde deze reactie 06-10-2017 08:18 (11%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:15:
[...]

Meer geluk dan wijsheid lijkt me...
Allicht. Maar is wel eens anders geweest ;)
quote:
metallicattim schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:15:
[...]

Thx! Ik had Ziggo Sport Racing op staan, die had dat commentaar, maar sprong opeens over op de onboard beelden. Ik gebruik de app, die is niet altijd even overzichtelijk vind ik...

-edit-
Daar begint de uitzending nu opeens na een reclamebreak vanaf start FP2? 8)7 Nvm, ik ga wel aan het werk :P
Haha huhhh, dat klopt niet lijkt me. Ziggo select kiezen in de app, moet goed zijn. Nogmaals de FP2 is geen zak aan mensen. Gaat werken, gaat zinnige dingen doen. Morgen weer een dag :)

Leoon. wijzigde deze reactie 06-10-2017 08:28 (60%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

...

Leoon. wijzigde deze reactie 06-10-2017 08:26 (115%)
Reden: Goeiemorgen. Ik ben blind

• xippie
Met dit soort regen, mogen ze wel full full wets banden gaan maken. Dat je nog door 2 tot 5 cm regen kan rijden.
Grijze ring dan op de band....

xippie wijzigde deze reactie 06-10-2017 08:27 (12%)

• Jasphur

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

quote:
Ligt die Mercedes nu weer eerste :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Valt het jullie ook op dat er zo mega veel kinderen zijn ten opzichte van andere races of lijkt dat maar zo omdat ze niks beters hebben om in beeld te brengen?

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-01 15:28
Zo hier is toch echt niet zo veel aan helaas. Wat een regen. Een klein beetje regen tijdens de race had leuk geweest. Maar de weersberichten voorspellen dat niet dus die hoop kan ik wel laten varen.

Always look on the bright side of life.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Clifdon schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:30:
Zo hier is toch echt niet zo veel aan helaas. Wat een regen. Een klein beetje regen tijdens de race had leuk geweest. Maar de weersberichten voorspellen dat niet dus die hoop kan ik wel laten varen.
Da's ook precies de reden dat er vandaag amper gereden is.

• Jasphur
Had iemand al gezegd dat SAI 20 plaatsen straf krijgt?
quote:
Sainz has moved on to a sixth MGU-H in Suzuka, as well as a fifth internal combustion engine and a fifth turbo. The first change comes with a 10-place grid drop, while the ICE and turbo each come with 5-place drops.

The Spaniard's penalties were confirmed shortly after a heavy crash in the opening practice session, which caused extensive damage to his Toro Rosso.

Foto's!

Jasphur wijzigde deze reactie 06-10-2017 08:54 (144%)

• xippie
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:38:
Had iemand al gezegd dat SAI 20 plaatsen straf krijgt?

[...]
Of te wel, hij zal bijna alles nieuw krijgen.

Maar heb deze keer wel moeite moeten doen om te kijken, -- --- -... -.. .-. --- .-.-.- - --- ging van 4 naar 1 en die haperde regelmatig. Ik mag hopen dat CH4 het weer goed oppakt.

xippie wijzigde deze reactie 06-10-2017 09:06 (29%)

• perpixel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:39
Was deze al gedeeld? (tip als je al op kantoor zit. Even oordopjes in als je geen vreemde vragen wil krijgen)

https://streamable.com/a11qa

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Voor iedereen die zo verstandig was om niet vroeg op te staan, en vervolgens niks te zien kreeg, want die regen was voorspeld. Hier alvast FP1. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jasphur
quote:
xippie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Of te wel, hij zal bijna alles nieuw krijgen.
Veel wel. Maar of ze daar iets mee opschieten :P

Even iets anders: roddel, gerucht, speculaas(!)
Tijdens de onderbreking was er een interview met Button op SKY. Er werd toen aan hem gevraagd wat hij volgend jaar gaat doen. BUT deed daar erg mysterieus over en zei dat hij het echt nog niet wist en dat hij F1 erg mist.

BUT weer terug in de F1 of hoop ik daar te erg op? :P :+

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
iemand een samenvatting?

alles kan off-topic

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Kijk eens twee reacties boven je. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:05:
Voor iedereen die zo verstandig was om niet vroeg op te staan, en vervolgens niks te zien kreeg, want die regen was voorspeld. Hier alvast FP1. :+

[video]
FP1 vond ik een beetje te vroeg. FP2 heb ik deels in de trein gekeken, maar eigenlijk vrij snel weer afgezet en maar af en toe de F1 app open gedaan voor updates..

No signature required.

• DesireHD
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-01 20:16
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Terug naar Williams? Hij heeft iig de juiste leeftijd :+
Zou wel tof zijn btw! :)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:55
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:05:

[video]
d:)b d:)b

Float like a butterfly, sting like a bee.

• -ION-
  • Laatst online: 15:16
Is FP2 nu geschrapt?

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:18
Edit: Whoops wrong topic

Wel zonde dat FP2 zo letterlijk in het water viel! Speciaal vroeg voor opgestaan vanmorgen, ah well 8)

p0st wijzigde deze reactie 06-10-2017 09:25 (168%)

Mijn Aquarium

• Ankona
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Kijk eens twee reacties boven je. ;)
Ok dus als ik het goed begrijp heeft iedereen de grasmaaier setup getest (vreemd, ik maai het gras nooit als het nat is) en vond Sainz het nodig om wat aerodynamische aanpassingen zelf uit te voeren en is nu alles ok.

alles kan off-topic

• Nukar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-01 11:42
quote:
perpixel schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:05:
Was deze al gedeeld? (tip als je al op kantoor zit. Even oordopjes in als je geen vreemde vragen wil krijgen)

https://streamable.com/a11qa
🎈

"Today is the worst day since yesterday"

• Jasphur
quote:
Ankona schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:26:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp heeft iedereen de grasmaaier setup getest (vreemd, ik maai het gras nooit als het nat is) en vond Sainz het nodig om wat aerodynamische aanpassingen zelf uit te voeren en is nu alles ok.
En vergeet niet dat McLaren nieuwe aero getest heeft
perpixel in "[F1 2017] Race 16 - GP van Japan"

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:33

Martinspire

Awesomeness

Ik heb FP2 niet gezien, maar waarom zijn zoveel rijders zo lang in de pits gebleven? En een paar zelfs helemaal niet? Lijkt me toch wel handig om te weten hoe de baan is in natte omstandigheden? Elke ervaring en info is meegenomen.

Martinspire - PC, PS4, X1

• xippie
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:29:
Ik heb FP2 niet gezien, maar waarom zijn zoveel rijders zo lang in de pits gebleven? En een paar zelfs helemaal niet? Lijkt me toch wel handig om te weten hoe de baan is in natte omstandigheden? Elke ervaring en info is meegenomen.
Morgen is het bijna zeker droog met de Q, en de race zeker. Dus waarom in de regen rijden als je geen moer hebt aan de data.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:13
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

Veel wel. Maar of ze daar iets mee opschieten :P

Even iets anders: roddel, gerucht, speculaas(!)
Tijdens de onderbreking was er een interview met Button op SKY. Er werd toen aan hem gevraagd wat hij volgend jaar gaat doen. BUT deed daar erg mysterieus over en zei dat hij het echt nog niet wist en dat hij F1 erg mist.

F1today
quote:
"Of ik de Formule 1 mis? Nee. Ik mis racen. De liefde tussen autosport en mij was een beetje bekoeld. Misschien ben ik achteraf gezien een jaar te lang blijven racen in de Formule 1."

De vonk sprong dit jaar weer over bij zijn deelname aan een Japanse Super GT-race, de 1.000 kilometer van Suzuka. "Na de finish wilde ik meteen weer in de auto springen om het opnieuw te doen. Het is even geleden dat ik dat gevoel heb gehad", aldus Button.

"Volgend jaar ga ik ergens racen. Ik weet nog niet waar of wat. Dat kan in Amerika zijn, of in Europa, of in Japan. Er zijn meerdere opties waaruit ik kan kiezen. Ik wil een volledig seizoen draaien en reken maar dat ik serieus neem."
Dus nee. Sowieso niet terug naar de F1.

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-01 08:50
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:29:
Plus dat het niet nat was, maar gewoon doorweekt. De halve baan stond echt blank. Dat zijn omstandigheden waar toch niet in gereden wordt.

• Jasphur
quote:
LoeWn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

F1today

[...]

Jammer :P

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:09
quote:
LoeWn schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

F1today

[...]

En dat lijkt me maar goed ook. Niks tegen Button hoor, komt zeer sympathiek op me over. Maar zijn carrière begon bijna 2 decennia geleden, en er staat genoeg jong talent te trappelen.

Nu Massa nog...

iRacing Profiel

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
alexbl69 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

En dat lijkt me maar goed ook. Niks tegen Button hoor, komt zeer sympathiek op me over. Maar zijn carrière begon bijna 2 decennia geleden, en er staat genoeg jong talent te trappelen.

Nu Massa nog...
Bwoah, en misschien Kimi ook maar.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:33

Martinspire

Awesomeness

quote:
xippie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Morgen is het bijna zeker droog met de Q, en de race zeker. Dus waarom in de regen rijden als je geen moer hebt aan de data.
Hoe zeker is zeker? Want hier veranderd het weer ook regelmatig en dan zit je met de gebakken peren. Het is daar niet bepaald het seizoen waar droogte gegarandeerd kan worden volgens mij?
quote:
Zahariac schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

Plus dat het niet nat was, maar gewoon doorweekt. De halve baan stond echt blank. Dat zijn omstandigheden waar toch niet in gereden wordt.
Natuurlijk is het niet gelijk, maar het geeft je wel een idee waar plassen kunnen ontstaan, welke alternatieve lijnen mogelijk zijn en wat voor invloed het heeft op de setup van de auto. Het hoeft niet eens om de snelste tijd te gaan, maar je kunt al veel informatie eruit halen. En van een ronde of 3 slijten die regenbanden ook niet gigantisch hard af.

Martinspire - PC, PS4, X1

• YakuzA
  • Laatst online: 19:11

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Martinspire schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:55:
[...]
Hoe zeker is zeker? Want hier veranderd het weer ook regelmatig en dan zit je met de gebakken peren. Het is daar niet bepaald het seizoen waar droogte gegarandeerd kan worden volgens mij?
[...]
Natuurlijk is het niet gelijk, maar het geeft je wel een idee waar plassen kunnen ontstaan, welke alternatieve lijnen mogelijk zijn en wat voor invloed het heeft op de setup van de auto. Het hoeft niet eens om de snelste tijd te gaan, maar je kunt al veel informatie eruit halen. En van een ronde of 3 slijten die regenbanden ook niet gigantisch hard af.
Aangezien de verwachting is dat de zaterdag en zondag droog zijn, kiezen veel teams ervoor om niet te rijden en geen risico te nemen voor data waar ze waarschijnlijk niks aan hebben voor de kwali en race.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-01 15:22

Tarabass

Webmaster

quote:
Stoelpoot schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Bwoah, en misschien Kimi ook maar.
Als Kimi weggaat, betekent dat dat Vettel een nieuwe teamgenoot zou krijgen. Nou is genoot verleden tijd van genieten, maar denk niet er iemand staat te popelen..

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
xippie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:26:
Met dit soort regen, mogen ze wel full full wets banden gaan maken. Dat je nog door 2 tot 5 cm regen kan rijden.
Inderdaad, gewoon banden waarmee in de regen ook gewoon geraced kan worden, in plaats van de zoveelste softband waar ze nu mee willen komen. Donder dan die harde oranje band eruit, is die dit jaar wel eens gebruikt? En schuif de namen gewoon door, dus rood wordt paars, geel wordt rood, wit wordt geel, oranje wordt wit. Intermediate blijft groen, Fullwet blijft blauw en Monsoon krijgt oranje (bijvoorbeeld)

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Ankona
quote:
Tarabass schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Als Kimi weggaat, betekent dat dat Vettel een nieuwe teamgenoot zou krijgen. Nou is genoot verleden tijd van genieten, maar denk niet er iemand staat te popelen..
Alonso?

alles kan off-topic

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-01 11:25
quote:
[...]

Je kan ook overdrijven. Ik denk dat er genoeg coureurs zijn die staan te popelen om bij Ferrari te komen.

Wat Vettel en zijn gedrag betreft, je snapt wel dat hij vier jaar lang dominantie heeft gekent en bijna niemand voor zich hoefde te zien.

Tuurlijk raak je gefrustreerd als dit oppeens omdraait.

Mocht dit ooit bij Ome Max gebeuren dan zal hij echt niet anders zijn. De leuke shots van Ricciardo en Verstappen, de schattigste teamgenoten houdt ook meteen op zodra er een reëele kans is op een kampioenschap. Kijk maar naar Rosberg en Hamilton.

Je verandert meteen in een draak zodra iemand roet in je eten gooit en je serieus bezig bent om punten te scoren voor de eerste plaats.

Wellicht gaan we dit meemaken als Max, Daniel met RBR volgend jaar mee gaan doen om de titel?

Ik hoop het, dan kunnen alle oranje brillen af met de Ferrari en Vettel haat.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
quote:
Charles LeClerc? Bottas? Giovanazzi?

Canon EOS R / M50 - Sigma 24 1.4 Art / 50mm 1.4 Art / 70mm 2.8 Art / 105mm 2.8 Macro / 24-70 2.8 Art / 70-200 2.8 Sports / 60-600 Sports / 100-400 C

• Tleilaxu
  • Niet online
quote:
Alonso gaat nooit meer terug naar Ferrari. Daar waren ze volgens mij blij dat hij ging.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En FP2 voor de verstandige slapers. :+

• Jasphur
Dat ze nog tot een minuut aan beeld hebben weten te editen :P

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:09:
Veel verschillende hoeken he :+ Met 30 camerapunten heb je 30 minuten beeldmateriaal.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:05
quote:
[...]

Ik durf te wedden dat 99% van de grid direct ja zegt als je vraagt of ze volgend jaar in de Ferrari willen stappen.. O-)

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-01 11:25
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:09:
Spannend, heb niet veel gemist dus. Warmte van mijn bed was te lekker om op te staan!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Perez wil anders heel graag hoor.

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:21

Killjoy

Klingon lawn products

quote:
xippie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:26:
Los je niets mee op, zonder ook de rijhoogte drastisch aan te passen. En dan ben je de sjaak als het later - zeker in de race - weer droog wordt. Zonder aanpassing van de rijhoogte gaat de auto gewoon drijven op de bodemplaat.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-01 08:50
quote:
Killjoy schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Los je niets mee op, zonder ook de rijhoogte drastisch aan te passen. En dan ben je de sjaak als het later - zeker in de race - weer droog wordt. Zonder aanpassing van de rijhoogte gaat de auto gewoon drijven op de bodemplaat.
Diameter van de banden 4 cm groter waardoor ze automatisch 2 cm hoger komen te staan? Zal je alleen waarschijnlijk aan de achterkant problemen krijgen met de ruimte tussen de bodemplaat en de band.

Zahariac wijzigde deze reactie 06-10-2017 11:23 (11%)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
quote:
Killjoy schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

De wets passen de rijhoogte toch al aan? Volgens mij een verschil in rijhoogte van 2 cm? Doe dat nog een keer met een extra 2 cm en het scheelt al een hoop.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vroeger waren er de Monsoons. Weet niet hoe die zich verhouden tot de huidige full wets.

Je zou ervoor kunnen kiezen om een monsoon te maken die twee centimeter smaller en nog een centimetertje hoger is. Of in algemene zin de bodemplaat verkleinen.

Moet dan wel in de regels gevat worden natuurlijk.

MikeyMan wijzigde deze reactie 06-10-2017 11:28 (9%)

• Grimmie187
quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:27:
Vroeger waren er de Monsoons. Weet niet hoe die zich verhouden tot de huidige full wets.

Je zou ervoor kunnen kiezen om een monsoon te maken die twee centimeter smaller en nog een centimetertje hoger is. Of in algemene zin de bodemplaat verkleinen.

Moet dan wel in de regels gevat worden natuurlijk.
Dat waren gewoon full wets. Toen Bridgestone nog supplier was noemde zij de inters->full wets en de full wets->monsoons.

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-01 11:54
Ik heb het idee dat Mercedes het zwaar krijgt in de race, ik gok op VET, MAX, RAI
Van Alonso verwacht ik wel een goed resultaat dit weekend eigenlijk, ik ben benieuwd of hij iets extra's kan laten zien in Japan.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• alexbl69
  • Laatst online: 19:09
quote:
Grimmie187 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

Ik durf te wedden dat 99% van de grid direct ja zegt als je vraagt of ze volgend jaar in de Ferrari willen stappen.. O-)
Yeah right... De tweede garnituur wellicht. Maar de toppers gaan zich echt niet in die slangenkuil wagen.

iRacing Profiel

• Jasphur
Hij kijkt alsof hij er zelf eens in wilt rijden :P
Wat voor 'n wagen rijd hij privé eigenlijk?

Is daar een overzicht van? Teamleiders en hun wagen

• Racierox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-12-2019
Bottas 5 plaatsen straf vanwege een versnellingsbak wissel: https://twitter.com/andihaupt1/status/916236642188480513

• Grimmie187
quote:
alexbl69 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

Yeah right... De tweede garnituur wellicht. Maar de toppers gaan zich echt niet in die slangenkuil wagen.
Ik ben te lui om de quotes van Hamilton/Verstappen/Ricciardo/etc, op te zoeken waarin ze aangeven wel voor Ferrari te willen rijden..

Maar goed als jij gelooft dat de toppers niet in de snelste auto willen rijden vind ik het prima :+

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:20

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Grimmie187 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

Ik ben te lui om de quotes van Hamilton/Verstappen/Ricciardo/etc, op te zoeken waarin ze aangeven wel voor Ferrari te willen rijden..

Maar goed als jij gelooft dat de toppers niet in de snelste auto willen rijden vind ik het prima :+
Dat willen ze juist wel. Anders waren ze wel naar Ferrari gegaan.

Die was te makkelijk om te laten liggen.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
quote:
1 concurrent minder voor Max :) :)F

• Jasphur
quote:
Grimmie187 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:57:
[...]

HAM naar Ferarri? :P Op de dag dat Pasen en Pinksteren samenvallen denk ik? haha.
Of als hij om wat voor reden dan ook onwijze ruzie krijgt met Mercedes :/
Of als hij de kleur van de W08 niet meer mooi vindt
Of…

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:28

Soggney

Zeekomkommer

Hmm, wat als we nu de constructeurs kampioenschap en coureurs kampioenschap eens van elkaar loskoppelen. Na de race op zondag is er een verloting voor de coureurs in welke wagens ze mogen rijden het volgende raceweekend. Dan krijg je Alonso bv terug in een ferrari voor weekend a, in een redbull weekend b, en een sauber in weekend c, en alles zowat door elkaar.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Wishful thinking much?

Stel Bottas traint de 3e tijd, en Max de 5e. Dan wordt Bottas naar 8 gezet en staat Max 4. Met een goede start van Bottas kan 'ie er in de eerste bocht al naast zitten dus hoezo een concurrent minder?

• Racierox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-12-2019
quote:
Icephase schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:09:
[...]

Wishful thinking much?

Stel Bottas traint de 3e tijd, en Max de 5e. Dan wordt Bottas naar 8 gezet en staat Max 4. Met een goede start van Bottas kan 'ie er in de eerste bocht al naast zitten dus hoezo een concurrent minder?
Met traint bedoel je kwalificeert neem ik aan?
Natuurlijk is je opmerking waar, maar het is dan toch altijd nog beter dat Bottas 3e start en Max 5e?
Dat je hem voor de hele race dan nog niet kunt wegcijferen ben ik helemaal met je eens.

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20-01 21:46
quote:
[...]

Bij RedBull verwachten ze ook nog wel straffen toch? Of niet voor deze race al?

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
quote:
Hoyden schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

Bij RedBull verwachten ze ook nog wel straffen toch? Of niet voor deze race al?
In mexico worden er weer spullen vervangen las ik

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
[...]

Concurrent? Niet na vorige race, hoor.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
[...]

Hij werd al niet erkend als concurrent op dit high downforce circuit. :+

Maar met weer regen op vrijdag gaat Mercedes het lastig krijgen qua afstelling. Ferrari ook wel, maar minder. RBR zal er wel weer aardig op zitten, en met wat kleine dingen het tijdens FP3 morgen goed krijgen.

• DesireHD
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:51:

Geen idee, maar er stond een tijdje terug wel een item op Autoblog.nl over Zak Brown z'n collectie.
https://www.autoblog.nl/n...-in-zijn-collectie-100524
Niet verkeerd! :9~ :9~ :9~ _/-\o_

• Grimmie187
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

HAM naar Ferarri? :P Op de dag dat Pasen en Pinksteren samenvallen denk ik? haha.
Of als hij om wat voor reden dan ook onwijze ruzie krijgt met Mercedes :/
Of als hij de kleur van de W08 niet meer mooi vindt
Of…
quote:
Lewis Hamilton:
Tenslotte is daar nog LH44. De Brit is inmiddels al 32 dus voor hem beginnen de jaren te tellen om ooit nog eens voor Ferrari uit te komen. Een potentiële switch met Vettel had daar voor kunnen zorgen, maar nu die van de baan is betwijfelt HAM dat het er nog van komt. Tegen Sky Italia zegt Lewis:

It’s definitely a dream for every driver, including me [om voor Ferrari F1 te rijden]. Whether or not l will ever be there…I guess definitely not in the next four years or whatever it is – three years.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar dat was de vraag ook niet :P

Grimmie187 wijzigde deze reactie 06-10-2017 12:45 (3%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ocon deed ook nog een rondje in de regen. :P

• Jasphur
quote:
DesireHD schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Geen idee, maar er stond een tijdje terug wel een item op Autoblog.nl over Zak Brown z'n collectie.
https://www.autoblog.nl/n...-in-zijn-collectie-100524
Niet verkeerd! :9~ :9~ :9~ _/-\o_
Die kerel heeft gewoon mijn favo F1 wagen ever!!! Lotus 98T (1986) :o

• DesireHD
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:54:
Ocon deed ook nog een rondje in de regen. :P
Pwoah, ik heb wel respect voor die gasten hoor! _/-\o_
Dat zullen toch wel "samengeknepen-billen-momentjes" zijn als je o.a. bocht 1, de Esses en 130R ingaat met al dat staande water...

• YakuzA
  • Laatst online: 19:11

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
DesireHD schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:15:
[...]
Dat zullen toch wel "samengeknepen-billen-momentjes" zijn als je o.a. bocht 1, de Esses en 130R ingaat met al dat staande water...
Water kan niet staan, want dat heeft geen benen. :+
Je bedoeld plassen denk ik :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• iichel
  • Nu online
mwa, standing water... :-) close enough

Canon EOS R / M50 - Sigma 24 1.4 Art / 50mm 1.4 Art / 70mm 2.8 Art / 105mm 2.8 Macro / 24-70 2.8 Art / 70-200 2.8 Sports / 60-600 Sports / 100-400 C

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-01 11:54
quote:
DesireHD schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:15:
[...]

En dan nog even nagaan dat zij toch echt veel minder zien dan vanuit deze onboard camera. Die gasten zien echt compleet iets anders.
Ocon kan trouwens echt wel rijden, ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Gaan we nog wel wat van zien de komende jaren vermoed ik.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• Jasphur
quote:
Novadecasa schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

En dan nog even nagaan dat zij toch echt veel minder zien dan vanuit deze onboard camera. Die gasten zien echt compleet iets anders.
Ocon kan trouwens echt wel rijden, ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Gaan we nog wel wat van zien de komende jaren vermoed ik.
OCO, VAN, STR. Denk dat we die namen nog wel een paar jaar op ons scherm blijven zien. Voor VAN en STR vind ik echt extreem groeien de laatste GP's.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:57
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:51:

[afbeelding]
Keertje een youtube item over geweest van (ik dacht) channel 4, meeste drivers krijgen gewoon op de luchthaven van hun team een auto afgeleverd. Vaak is dat gewoon een aston martin van de lokale dealer (RB), een leuke Merc van de dealer (merc) etc. Hamilton had destijds een motor gekregen voor het weekend, maar dat was volgens mij van een persoonlijke sponsor oid.

Teamleaders kregen zelfde, Toto had bijv een CLS 63 AMG dat weekend. Wat ze thuis rijden, dunno, uit de Mercedes serie begreep ik dat Toto Wolf daar zo weinig is per jaar, dat ik me zou kunnen voorstellen dat dat weinig speciaals is :P

• Jasphur
quote:
Sander schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Keertje een youtube item over geweest van (ik dacht) channel 4, meeste drivers krijgen gewoon op de luchthaven van hun team een auto afgeleverd. Vaak is dat gewoon een aston martin van de lokale dealer (RB), een leuke Merc van de dealer (merc) etc. Hamilton had destijds een motor gekregen voor het weekend, maar dat was volgens mij van een persoonlijke sponsor oid.

Teamleaders kregen zelfde, Toto had bijv een CLS 63 AMG dat weekend. Wat ze thuis rijden, dunno, uit de Mercedes serie begreep ik dat Toto Wolf daar zo weinig is per jaar, dat ik me zou kunnen voorstellen dat dat weinig speciaals is :P
Smart ForFour? :o

• DesireHD
quote:
iichel schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:20:
mwa, standing water... :-) close enough
Hmm, ja dat dus :) Verwarrend al die begrippen in verschillende talen door elkaar :+

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
UltraSub schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:53:
[...]

F1 2017 kan perfect knoppen re-mappen. Mep een button op je stuur als brake en zet ABS aan. Hop, rijden. ;)
Ik heb dit zelfs nog even geprobeerd, technisch werkt het, maar ik krijg het niet voor elkaar zo :P

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Soggney schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:08:
Hmm, wat als we nu de constructeurs kampioenschap en coureurs kampioenschap eens van elkaar loskoppelen. Na de race op zondag is er een verloting voor de coureurs in welke wagens ze mogen rijden het volgende raceweekend. Dan krijg je Alonso bv terug in een ferrari voor weekend a, in een redbull weekend b, en een sauber in weekend c, en alles zowat door elkaar.
Er zijn heel veel redenen waarom dit geen goed idee is.
Ik denk dat je de complexiteit een beetje onderschat...

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18:49
quote:
Jasphur schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

OCO, VAN, STR. Denk dat we die namen nog wel een paar jaar op ons scherm blijven zien. Voor VAN en STR vind ik echt extreem groeien de laatste GP's.
Ocon was dan ook Verstappen's grootste concurrent in de Formule 3 dus dat verbaast niemand.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:20

AzzKickah

06-CENSORED

STR doet het wat beter de laatste races maar ik vind het er verder nog niet echt uit springen. We zullen het zien maar ik verwacht er niet al te veel van, to be honest.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16:39
quote:
DesireHD schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Hmm, ja dat dus :) Verwarrend al die begrippen in verschillende talen door elkaar :+
Want in het engels heeft het opeens wel benen :) Die gast heeft geen leven om hier over te vallen (wat trouwens eigenlijk alleen kan als je staat. Staand water, prima joh :)

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Voor diegene die het gemist hebben, een sfeerimpressie van FP2:

En nog die van Sainz:

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True