[F1 2017] Race 16 - GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 62.170 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26

nachtnet

Japanese Grand Prix - 06-08 Oktober
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vGXM3NwSwSR9UBhriD46Exwi/full.png
Data
Vr 06 Okt
Free Practice 1:03:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Free Practice 2:07:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Za 07 Okt
Free Practice 3:05:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(12:00)
Quali:08:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:00)
Zo 08 Okt
Race:07:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)

CircuitSuzuka International Racing Course
LocatieSuzuka, Japan
Lengte5807 m
Aantal race ronden53
Total race afstand307,471 km
Laatste winnaarNico Rosberg (Mercedes) 1:26:43.333
Lap record1:31.540 - Kimi Räikkönen (2005)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) Wit
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero SuperSoft and one set Soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vjvUoKwBz9BzHTUYMhOJBhDY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QQvGJrf4tYjFfDaTPT3q3adN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TSHHoafbzoDqUp64Mvg2FSdn/full.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door nachtnet op 03-10-2017 12:14 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Ik heb er zin in, hopelijk dat Max weer goed in de punten rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:53
Ben er bij. In Nederland helaas ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Gaaf die Dragon Ball poster! :D

Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/static/img/mgl/5000000/5010000/5016000/5016100/5016179/s9/f1-japanese-gp-2015-suzuka-drain.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/static/img/amp/600000/640000/644000/644900/644946/s6_592834/f1-japanese-gp-2015-suzuka-drain.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Jasphur op 03-10-2017 08:33 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-06 11:05
We mogen alweer! Aan die back2back-races kan ik wel wennen :) Beetje balen van de tijd zondagochtend, wordt een vroegertje :z

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 11:40
Mijn wekker staat alweer voor zondag :-)

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heerlijk man, voor mijn part of heel vroeg, of 's avonds. Vind 's middags om 14 uur echt zwaar waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Laatst online: 17-06 11:05
pjlgt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:43:
Heerlijk man, voor mijn part of heel vroeg, of 's avonds. Vind 's middags om 14 uur echt zwaar waardeloos
Ik vind Maleisië en USA echt ideale tijden (09:00/21:00). 07:00 is toch wel tikkeltje te vroeg. 14:00 ben ik inderdaad ook niet zo'n voorstander van.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55
Ja, heerlijk, weer een vroege race. Dan heb je nog wat aan de dag! :z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:04
Maurice079 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:46:
[...]

Ik vind Maleisië en USA echt ideale tijden (09:00/21:00). 07:00 is toch wel tikkeltje te vroeg. 14:00 ben ik inderdaad ook niet zo'n voorstander van.
Ik vind USA (en Mexico) rottijden. Dan heb ik gelijkertijd ook nog NASCAR, dus ik moet dan multitasken.

Heb liever de tijden van afgelopen weekend. Was niet super vroeg, maar het brak ook niet zo je dag als 14:00 doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Podium 2016:
Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/10/XPB_846623_HiRes-941x529.jpg

Podium 2015:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/static/img/mgl/5000000/5030000/5034000/5034800/5034883/s8/f1-japanese-gp-2015-podium-race-winner-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w06-second-place-nic.jpg

Podium 2014:
Afbeeldingslocatie: https://i2.cdn.turner.com/cnn/dam/assets/141005081705-bianchi-podium-horizontal-gallery.jpg

Daarvoor was het een solide overwinning voor RedBull.
Ik hoop dat we dit jaar weer de top-teams van RedBull & Mercedes op het podium mogen zien.
Met stiekem natuurlijk Max op de hoogste trede.

Vorig jaar 2e in Sepang en 2e in Suzuka.
Dit jaar 1e in Sepang...

De beste race op Suzuka voor de Fan is denk ik deze:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Your Favourite Japanese Grand Prix - 2005 Raikkonen's Suzuka Masterclass

[ Voor 7% gewijzigd door 3x3 op 03-10-2017 09:34 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Als je op afbeeldingen zoekt naar het reuzenrad bij Suzuka zie ik dat er maar weinig sponsoring is geplaatst op het grote vlak bij de as. Iemand een idee waarom dat zo is? Is die plek zo weinig in beeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 03-10-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:29:
Als je op afbeeldingen zoekt naar het reuzenrad bij Suzuka zie ik dat er maar weinig sponsoring is geplaatst op het grote vlak bij de as. Iemand een idee waarom dat zo is? Is die plek zo weinig in beeld?
Misschien zit er een andere eigenaar of sponsorcontact op, dan op dan het circuit.
In het beeld brengen van merken die niet voor de F1 betalen is niet in het belang van de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Laatst online: 03-06 10:44
Wat werd er in 2005 heerlijk agressief gereden, gooien en smijten met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
3x3 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:18:

De beste race op Suzuka voor de Fan is denk ik deze:
[video]
Haha die Lollipopman op 00:50 sec :P Die is ook lekker net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
Zo, weer eentje. Suzuka blijft toch een van de mooiere circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Oude poster! In die tijd mochten en nog peuken op de auto's.

Verder zie ik daar enge putdeksels en afvoerroosters. Laten we hopen dat de Japanners hebben opgelet vorig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17-06 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afgelopen dagen deze baan veel gereden in FM7, blijft een briljant circuit. Maar verwacht niet dat RBR weer aan de top staat, als Ferrari z'n auto's weer in orde hebben, mogen ze weer naar 5/6 schuiven :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:28:
Afgelopen dagen deze baan veel gereden in FM7, blijft een briljant circuit. Maar verwacht niet dat RBR weer aan de top staat, als Ferrari z'n auto's weer in orde hebben, mogen ze weer naar 5/6 schuiven :P
Als Ferrari in orde is, schuiven ze op naar 3 / 5 :+ VET -> RAI -> VER -> HAM -> RIC -> ... -> BOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:28:
Er zitten maar 4 dagen tussen zondag en vrijdag, waarin ook nog gereisd moet worden. Heel veel tijd voor het inbrengen van significante oplossingen voor problemen die pas afgelopen weekend ontdekt zijn hebben de teams niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
3x3 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:30:
[...]

Er zitten maar 4 dagen tussen zondag en vrijdag, waarin ook nog gereisd moet worden. Heel veel tijd voor het inbrengen van significante oplossingen voor problemen die pas afgelopen weekend ontdekt zijn hebben de teams niet.
Simulaties, simulaties everywhere. En dan meteen uitvoeren bij aankomst in de pitgarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Simulaties, simulaties everywhere. En dan meteen uitvoeren bij aankomst in de pitgarage.
Ik geloof dat dat Mercedes weinig heeft gebracht vorige race, en ook RedBull niet zoveel aan het begin van dit seizoen. Maar je hebt gelijk, - het kan - maar het staat wel onder extreme tijdsdruk, zeker als onderdelen ook nog de donderdag nodig hebben om van het VK naar Japan gevlogen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17-06 14:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Merc zal hier het probleem niet hebben als in Maleisie, andersom verwacht ik dat de issues met RAI toch snel zijn opgelost. Ergste (of voor ons gunstigste) geval voor Vettel is dat hij door die Stroll actie gridstraf krijgt door zaken te moeten vervangen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]

Mja, Vettel reed ook goed mee zondag. Het probleem was hetzelfde, de oplossing zal ook niet veel anders zijn. Ik vraag me eerder af of de problemen aan de Merc-pace nog worden opgelost. HAM zei dat er al langer problemen mee waren geloof ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
3x3 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Ik geloof dat dat Mercedes weinig heeft gebracht vorige race, en ook RedBull niet zoveel aan het begin van dit seizoen. Maar je hebt gelijk, - het kan - maar het staat wel onder extreme tijdsdruk, zeker als onderdelen ook nog de donderdag nodig hebben om van het VK naar Japan gevlogen te worden.
En ik kan mij voorstellen dat ze afgelopen zondag al gebeld hebben met de fabriek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Misschien kan ik beter niet kijken. Tot afgelopen weekend alle races gekeken. De afgelopen race door andere verplichtingen moeten missen, en natuurlijk wint VER. Maar omdat ik het toch niet kan laten toch te gaan kijken alvast een sorry daarvoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ergens het gevoel dat Merc echt bij dit soort circuits last heeft van het probleem dat ze geen actieve ophanging mogen gebruiken. Ik denk dat Fer hier wel eens erg goede kaarten heeft, ook gezien hoe snel ze afgelopen race waren en RB is zeker ook niet kansloos. Leuk zo dat voor mijn gevoel iedereen kan winnen deze week!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Oekol

waka waka hey hey

Verwacht dat Ferrari goed is op dit circuit en als het weer lekker bloedheet is Mercedes problemen heeft met de auto. RB lekkere outsider die het goed doet afgelopen races. Max sowieso top 3 if you ask me :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weer op een tijdstip dat ik niet kan kijken, net als bij de vorige overwinningen van Max.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:03:
Weer op een tijdstip dat ik niet kan kijken, net als bij de vorige overwinningen van Max.
Pff, sleep is for the week. En gelukkig is de GP in 't weekend en niet doordeweeks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Pff, sleep is for the "week". En gelukkig is de GP in 't weekend en niet doordeweeks!
Ah, i see what you did there :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 22:36
Present. :)

Hopelijk kan ik na deze race nog een uurtje of 2 doorslapen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 07:57

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:03:
Kan? Ben ik toch benieuwd naar je plannen op zondagochtend om 07:00 :)

Ik ga lekker de hele week voorslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Pff, sleep is for the week. En gelukkig is de GP in 't weekend en niet doordeweeks!
Slapen zou je wel kunnen onderbreken. Tijdens zijn eerste overwinning was ik de Roparun aan het rennen, de komende weken heb ik elke zondag ochtend training met/voor de kinderen. In het weekend ben ik dus meestal veel te druk om ook nog tv te kunnen kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Kan? Ben ik toch benieuwd naar je plannen op zondagochtend om 07:00 :)

Ik ga lekker de hele week voorslapen.
Met een strakke planning zou ik van 7:00 tot ca 7:30 wel even kunnen kijken. Meestal is dat lang genoeg om Max uit te zien vallen. Als ik niet kijk gaat het veel beter.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:15:
[...]

Slapen zou je wel kunnen onderbreken. Tijdens zijn eerste overwinning was ik de Roparun aan het rennen, de komende weken heb ik elke zondag ochtend training met/voor de kinderen. In het weekend ben ik dus meestal veel te druk om ook nog tv te kunnen kijken.
In dat geval zou ik zeggen: Herevalueer je prioriteiten nog eens :+ Er zit toch echt iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
Alweer? Dan kunnen ze straks echt het kampioenschap vergeten. Eigenlijk zonde voor de strijd zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Alweer? Dan kunnen ze straks echt het kampioenschap vergeten. Eigenlijk zonde voor de strijd zeg....
Mja, wat mij betreft is hetgeen wat de kans op WDC heeft verspeelt nog steeds het broodje Max. Anders had Vettel deze klappen gewoon kunnen overleven.

Overigens: Idee voor een broodje. Op de boven- en onderkant ketchup of curry, en ertussen bitterballen (want Nederlands. Variatie: IPV bitterballen zo'n oranje kalfsvleeskroket oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 18:38

AzzKickah

06-CENSORED

Deze gaan we gewoon ook winnen :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Mja, wat mij betreft is hetgeen wat de kans op WDC heeft verspeelt nog steeds het broodje Max. Anders had Vettel deze klappen gewoon kunnen overleven.

Overigens: Idee voor een broodje. Op de boven- en onderkant ketchup of curry, en ertussen bitterballen (want Nederlands. Variatie: IPV bitterballen zo'n oranje kalfsvleeskroket oid.
Ketchup en bitterballen??? :o
What happend to mosterd of mayo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Ketchup en bitterballen??? :o
What happend to mosterd of mayo?
Broodje Max => Oranje tussen twee rooien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:29:
[...]What happend to mosterd of mayo?
Jaa..... de snackbar gekmaken ( tijdens opleiding )
Na wat issues met leerlingen had de goede man een regel ingesteld "max 2 per keer naar binnen"
Wij van Horecaonderwijs ... 'no problem, 48 broodjes korket met mayo en mosterd'

Sindsdien al een winnende combi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Als Ferrari gewoon heel blijft wint Vettel hem helaas ;)
Hamilton 2de en Max derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 18:38

AzzKickah

06-CENSORED

alwaysleft schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Niet :(

Don't be stealing my mojo }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Als hij nog een penalty krijgt betwijfel ik dat nog wel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07

pinda powerrr

Slow down...

Ik ben er weer bij en dat is prihimaa, vivaaaaa Hollandiaaa!!! :)F :+

Goh, zomaar op pagina 2 al aanwezig, moet niet gekker worden!

Ben zeeeeeer benieuwd of Ferrari de pace kan houden, RBR de stijgende lijn weet door te zetten en/of Mercedes het lek boven heeft. Indien op alle drie "ja" dan wordt het een kneiter van een race *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
M3rcury schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:41:
[...]

Als hij nog een penalty krijgt betwijfel ik dat nog wel.
Nou... als 'ie van achteraan mag starten en RIC aan t eind van de race nog kan aanvallen, kan VET ook vanaf halverwege het veld nog 1st pakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 21:26
zo startpost geupdate, (banden keuze)

Zijn de sessietijden nu wel goed?

Suzuka is altijd zo vreselijk vroeg. Tweakers die er zaterdag en zondag zo bij gaan zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jdNHLJ7yg9PXvxcanavmLnfB/full.gif

* nachtnet slaat iig vast wat extra koffie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De max verstappen app houd me bij de tijd ;)

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/PyinfV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Goh, vorige zondag was het om 4 uur in bed, om 8:55 eruit (was net op tijd voor de start, opwarmronde en afvallen van kimi niet gezien). Maar als het nu om 7 uur is, is het waarschijnlijk nachtje door.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Niet alle onderdelen van de motor vallen onder de restricties, het kan dus best dat inlet-valves er niet onder vallen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:
[...]

Nou... als 'ie van achteraan mag starten en RIC aan t eind van de race nog kan aanvallen, kan VET ook vanaf halverwege het veld nog 1st pakken.
Zat nog wel ff een gat tussen ric en Ham.
Daarnaast hadden ze hem bewust te weinig benzine meegegeven, om snel door het veld te kunnen. Denk dat ze daarmee dus vantevoren mikten op p4/5/6. P1 was kansloos op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 17-06 11:55
En ziggo voorbeschouwing voor de Q en Race.. lang (wakker) weekend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

welke klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Sniffels schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:06:
Vroeger was zo'n voorbeschouwing nog leuk, maar tegenwoordig...alles staat al op internet etc, daar ga je echt niet meer een uur eerder wakker voor worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hoppa, japan volgt alweer snel. Hopen dat het net zo leuk wordt als afgelopen weekend.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
YakuzA schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Niet alle onderdelen van de motor vallen onder de restricties, het kan dus best dat inlet-valves er niet onder vallen.
Inderdaad, om gelijk over straffen te praten is inderdaad onzin, wordt ook nergens genoemd. Kan eventueel zelfs nog een oud eerder werkend onderdeel teruggeplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Uitval en gridstraffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vorig jaar ook mooi gevecht tussen Hamilton en Verstappen; hopelijk nu weer. Daar zijn we dit jaar nog het meest van "bestolen"; Max die het gevecht met de Mercedessen aan kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Niet te hard van stapel gaan jongens. We weten dat RBR een goede aero pakket heeft maar vergeet Ferrari nou niet. Ze verassen keer op keer. Als Vettel een tijd had geplaatst dan was RBR afgelopen weekend nergens. We zagen het met Vettel toen die eenmaal clean air had, ziekelijke pace.

Heeft Ferrari dan toch een beter aero pakket? Singapore, anyone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Vorig jaar was rosberg 1e, max 2e en ham 3e.

Als max zich goed kwalificeert, zeg ik P1 voorrrr max. Als die Ferrari s straffen gaan pakken hoeft max zich alleen zorgen te maken over ham, ham wilt geen risico nemen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het is dat heel blijven best handig is om de finish te halen, maar die Ferrari's gingen afgelopen weekend wel erg hard.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:22:
Het is dat heel blijven best handig is om de finish te halen, maar die Ferrari's gingen afgelopen weekend wel erg hard.
Welke Ferrari haal jij het meervoud vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 11:26
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Raikonen ging in de kwalificatie wel erg hard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:08

Martinspire

Awesomeness

Valt me wel op dat Ziggo het F1 Cafe niet vroeger heeft gezet. Nu is ie weer van 22.30 tot 23.30 en ze moeten dan weer de volgende dag om 7.30 uur aan de bak. Zullen ze er allemaal wel vrij duf uit zien :P

Anyways, Japan vind ik meestal weinig aan. Er zijn te weinig mooie inhaalplekken en met de hoeveelheid slijtage doen er tegenwoordig nog maar weinig hun best er echt wat van te maken. Typisch lift&coast baantje. Zeker met de huidige regels.

Verwacht dan ook niet veel van de race, maar misschien kan Max mijn aandacht nog vasthouden.

Hoe staat het met de weersvoorspelling voor komend weekend? Nog veel kans op regen?

[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 03-10-2017 12:26 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Laurensius88 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Raikonen ging in de kwalificatie wel erg hard ;)
Niet sneller dan HAM, die in de race langzamer ging dan VET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 17:52
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

De longrun tijden die de beide Ferrari's draaiden in de vrije trainingen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:25:
[...]

Niet sneller dan HAM, die in de race langzamer ging dan VET.
Maar dat is Q pace, niet racepace.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wordt weinig uitslapen dit weekend

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 21:11
Dat wordt kijken met een kater deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Baumans schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:42:
Dat wordt kijken met een kater deze race.
Zo lang je doordrinkt, heb je daar geen last van >:)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:40
Sniffels schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:06:
Kijk je die serieus? Dat is voor mij een no-brainer om over te slaan. Ik ga wel in een cafe staan en random roepen dat Max goed is en dan het commentaar aanhoren. Evenveel diepte en klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 17-06 11:55
Holkers schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Kijk je die serieus? Dat is voor mij een no-brainer om over te slaan. Ik ga wel in een cafe staan en random roepen dat Max goed is en dan het commentaar aanhoren. Evenveel diepte en klasse.
Kijk ik zeker, bij de Q de pits-nieuwtjes, en de Race is het mooi tijd om koffie/chips/redbull/beef jerkey/nacho's klaar te zetten (het is nog te vroeg voor bitterballen) ;)
Alleen de Pract3 is een beetje erg te vroeg voor mij, zelfs om het eerst op te nemen en dan voor de Q nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Oekol

waka waka hey hey

bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Vroeger was zo'n voorbeschouwing nog leuk, maar tegenwoordig...alles staat al op internet etc, daar ga je echt niet meer een uur eerder wakker voor worden :)
Wij niet idd. Maar de oudere garde, mijn vader bijvoorbeeld, die doet dat wel. Toen ik nog thuis woonde jaren geleden was het vaste prik dat ik de wekker uur later had. Hij deed de voorbeschouwing er bij en ik kwam 5 min voor tijd. Alles wat hij dan vertelde wist ik idd al, maar het word dan net iets fijner uitgelegd in jip en janneke taal denk ik dan maar zo.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
welke gridstraf?

[ Voor 90% gewijzigd door bvbal79 op 03-10-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Waar nu geruchten over gaan voor in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:37
Er gaan geruchten dat Vettel zijn versnellingsbak moet verwisselen na de 'crash' met Stroll. Ook is de kans aanwezig dan Raikkonen een nieuwe motor nodig heeft, maar weet niet of hij er dan een gridstraf voor krijgt.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present!

Heeft Mercedes het lek van hun diva boven of is dat niet nodig voor Japan en gaan ze daar sowieso hard genoeg?

Zijn er nog meer technische zaken die Ferrari niet op orde heeft en krijgt Vettel wellicht een penalty?

Is het geluk van Max ten goede gekeerd en blijft dat zo?

Kom maar op; ik heb er weer zin in!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Stoelpoot schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Waar nu geruchten over gaan voor in Japan.
Je bedoelt dat ene bericht hier op het forum? zonder enige bron maar een verwijzing naar nu.nl waar niks over straffen staat :)

/edit de geruchten over de gearbox dateren van zondag na de crash trouwens, daarna is er de afgelopen dagen niks meer over genoemd en ook niet door Ferrari in dat bericht van nu.nl

[ Voor 23% gewijzigd door bvbal79 op 03-10-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:37
bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Je bedoelt dat ene bericht hier op het forum? zonder enige bron maar een verwijzing naar nu.nl waar niks over straffen staat :)
http://www.skysports.com/...-after-lance-stroll-crash

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dindr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:19:
Niet te hard van stapel gaan jongens. We weten dat RBR een goede aero pakket heeft maar vergeet Ferrari nou niet. Ze verassen keer op keer. Als Vettel een tijd had geplaatst dan was RBR afgelopen weekend nergens. We zagen het met Vettel toen die eenmaal clean air had, ziekelijke pace.

Heeft Ferrari dan toch een beter aero pakket? Singapore, anyone?
Dacht dat ik Horner ergens heb zien zeggen dat op basis van de data Ferrari niet sneller was maar dat Vettel sneller was op einde race kwam door hun omgekeerde bandenstrategie tov RBR en MER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sander schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:03:
[...]

Dacht dat ik Horner ergens heb zien zeggen dat op basis van de data Ferrari niet sneller was maar dat Vettel sneller was op einde race kwam door hun omgekeerde bandenstrategie tov RBR en MER?
En dus bewust lichter vertrekken dan nodig, zodat de eerste helft van de race snel door het veld heen gereden kon worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dindr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:19:
Niet te hard van stapel gaan jongens. We weten dat RBR een goede aero pakket heeft maar vergeet Ferrari nou niet. Ze verassen keer op keer. [knip]
Idd, en daar zit op dit moment ook het probleem voor Ferrari 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
pinda powerrr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:42:
Ik ben er weer bij en dat is prihimaa, vivaaaaa Hollandiaaa!!! :)F :+

Goh, zomaar op pagina 2 al aanwezig, moet niet gekker worden!

Ben zeeeeeer benieuwd of Ferrari de pace kan houden, RBR de stijgende lijn weet door te zetten en/of Mercedes het lek boven heeft. Indien op alle drie "ja" dan wordt het een kneiter van een race *O*
Op tijd! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
Ben erg benieuwd hoe RBR het gaat doen in Japan, het nieuwe aero-pakket beloofd veel goeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 07:57

TinusTegengas

Formula Racing

bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

/edit de geruchten over de gearbox dateren van zondag na de crash trouwens, daarna is er de afgelopen dagen niks meer over genoemd en ook niet door Ferrari in dat bericht van nu.nl
In dat bericht stelde ik ook niet dat Ferrari straffen zou gaan pakken, maar ik vroeg het me af. Staat toch echt een ? achter die zin ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TinusTegengas schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
In dat bericht stelde ik ook niet dat Ferrari straffen zou gaan pakken, maar ik vroeg het me af. Staat toch echt een ? achter die zin ;)
Sky Italia reports that Ferrari sent the unit back to Maranello where it was found that it "should be [able to be] saved".

We gaan het wel zien over enkele dagen...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07

pinda powerrr

Slow down...

Meer geluk dan wijsheid....kwam door een post in het vorige topic, die zei dat dit topic al open was. Dus niet door mijn enorme oplettendheid :+

Vrijdag sla ik over met kijken. Zaterdag vroeg werken, kan wel tussendoor de Q kijken :P toch rustig rond die tijd :*)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 21:11
Oekiejoekie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Zo lang je doordrinkt, heb je daar geen last van >:)
Dat is ook weer waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:25
Ook weer aanwezig, vind Japan zeker een mooi circuit :Y
Gaat wel snel in het topic nu al pagina 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:17

Spotmatic

Ken sent me

albino71 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:56:
Is het geluk van Max ten goede gekeerd en blijft dat zo?
Volgens mij blijft ook de rest van het seizoen voor Max een seizoen van uitersten. Na hoge pieken volgen diepe dalen. Ik hoop het natuurlijk niet maar ik ga nog steeds uit het ergste gezien het seizoensverloop.

O ja, ook weer present!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Heerlijk die back-to-back races! Nog 3 races de komende 4 weken, lekkerrrrrrrr!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Volgens mij blijft ook de rest van het seizoen voor Max een seizoen van uitersten. Na hoge pieken volgen diepe dalen. Ik hoop het natuurlijk niet maar ik ga nog steeds uit het ergste gezien het seizoensverloop.

O ja, ook weer present!
Kan me voorstellen dat de druk nu een beetje van de ketel is. Lijkt me ook heerlijk voor het moraal dit, ook al ploft dat blok de komende races, je hebt bewezen dat het echt kan. Je kan nu sowieso terugkijken op een seizoen waarin véél tegen zat, maar waarin ook direct een race werd gewonnen toen het even mee zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:35
Zou VER weer bij de persconferentie donderdag aanwezig zijn? Als winnaar van de afgelopen race zou je verwachten van wel.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:17

Spotmatic

Ken sent me

Robertdj schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:34:
[...]
Kan me voorstellen dat de druk nu een beetje van de ketel is. Lijkt me ook heerlijk voor het moraal dit, ook al ploft dat blok de komende races, je hebt bewezen dat het echt kan. Je kan nu sowieso terugkijken op een seizoen waarin véél tegen zat, maar waarin ook direct een race werd gewonnen toen het even mee zat.
Ik mag je positieve insteek wel! _/-\o_
hansvk schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:05:
Zou VER weer bij de persconferentie donderdag aanwezig zijn? Als winnaar van de afgelopen race zou je verwachten van wel.
Sterker nog: ik zie nogmaals VER, VET en RAI voor me. VER omdat hij winnaar was, VET omdat hij driver of the day was (en dat afsloot met een nogal curieus gebeuren) en RAI omdat hij helemaal niet kon starten.

Misschien verder nog PAL (om even door te vragen over die beroemde windvlagen), VAN (want eigenlijk blijft zijn fantastische race compleet onderbelicht) en GAS (vanwege zijn 1e race in de koningsklasse).

[ Voor 40% gewijzigd door Spotmatic op 03-10-2017 15:12 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pjlgt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:43:
14u works fine 4me,Dan hoef ik niet mee naar de stad of schoonmoeder :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
Lieve mods, prima dat je zonder enige vorm van communicatie posts van mij en andere delete. Maar misschien moet je dan niet zo snel het Maleisie topic al sluiten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Om maar weer even de weerman te spelen. We mogen hopen dat ze vrijdag een beetje data kunnen verzamelen want het weer wordt dan volgens de voorspellingen rampzalig nat. :P

P.S. wel eerst even het Suzuka kiezen want ik kan niet direct naar de juiste pagina linken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Blik1984 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:18:
Lieve mods, prima dat je zonder enige vorm van communicatie posts van mij en andere delete. Maar misschien moet je dan niet zo snel het Maleisie topic al sluiten...
Kijk hier eens! :)

Blik1984 in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2"

Te koop....

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1