Gelukkig is red bull de laatste wedstrijden wel sneller dan ferrari en ook in staat om bij te blijven bij de mercedessenTommyGun schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:14:
[...]
Had 'ie na de vorige race al moeten krijgen.
Om met z'n eigen woorden te spreken; karma
[...]
Uiteraard, wederom een cadeautje gekregen. Helaas, op naar 2018.
Uh, sneller? Het verschil is dat RBR, helaas, wel blijft rijden ja. Maar in de Q's was Ferrari toch echt sneller.Anoniem: 217290 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:56:
[...]
Gelukkig is red bull de laatste wedstrijden wel sneller dan ferrari en ook in staat om bij te blijven bij de mercedessenFerrari had een leuke start van het seizoen maar zoals elk jaar zakken ze later in het jaar weer weg.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Uhm, ik heb het over de jaren erna in de McLaren (2010-2012) toen hij er zat met Jenson Button, flut was de wagen niet, maar het onderwerp was dominant. En dat was hij zeker niet.Martinspire schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:39:
[...]
Het grote voordeel bij die McLaren was de betrouwbaarheid. En ja ze waren minder dominant, maar Alonso was uiteindelijk 3e in de eindstand. Dus echt flut was die wagen ook niet.
En zonder het spionage-schandaal waren ze dus constructeurskampioen geworden.
sneller dan de Ferrari? Verklaar je nader. In quali liggen ze nog achter op Ferrari en in de race was er al 3 wedstrijden mechanische pech/vroegtijdige eliminatie voor Ferrari. Dus dat jij even deze conclusie maakt maakt kant noch wal.Anoniem: 217290 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:56:
[...]
Gelukkig is red bull de laatste wedstrijden wel sneller dan ferrari en ook in staat om bij te blijven bij de mercedessenFerrari had een leuke start van het seizoen maar zoals elk jaar zakken ze later in het jaar weer weg.
210667
Dat is toch geen gezeur. In een sauber gaat hamilton nooit en te nimmer een race winnen?!Arjantje72 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:19:
Ik snap al het gezeur op Hamilton niet zo goed, net alsof hij alleen kan winnen in en dominante auto.
..knip..
jij vergelijkt wel gelijk het uiterste...dominant en niet dominant is niet gelijk de slechste...Ook in het dominante Red Bull tijdperk wist Hamilton races te winnen. Net zoals Max in een niet dominante Red Bull Maleisie won.210667 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:06:
[...]
Dat is toch geen gezeur. In een sauber gaat hamilton nooit en te nimmer een race winnen?!
[ Voor 16% gewijzigd door bvbal79 op 09-10-2017 10:11 ]
Niemand die ooit een beetje moe wordt van het hele gedoe na de race?
De winnaar van iedere F1 race (en zelfs de kwalificatie) viert -en wordt ook gevierd- alsof hij net Olympisch Kampioen is geworden. Maar dat is hij niet!
Hij wint slechts één van de tientallen kwalificaties of races die er (elk jaar opnieuw!) wordt gehouden.
(Stel je voor dat er 20 keer per jaar een Oscar-uitreiking gehouden wordt.
Het zou een zeer gênante bedoening worden - voor zover het dat nog niet was.)
Maar in de Formule 1 wordt wèl tientallen keren per jaar "de kampioen" gehuldigd.
En moet er geknuffeld en gevierd en gehuldigd en gedold en gespoten en gespeecht worden.
Het wordt een toneelstukje. Hetzelfde toneelstukje, tientallen keren per jaar.
Wie kijkt daar nog naar?
De winnaar van iedere F1 race (en zelfs de kwalificatie) viert -en wordt ook gevierd- alsof hij net Olympisch Kampioen is geworden. Maar dat is hij niet!
Hij wint slechts één van de tientallen kwalificaties of races die er (elk jaar opnieuw!) wordt gehouden.
Maar in de Formule 1 wordt wèl tientallen keren per jaar "de kampioen" gehuldigd.
En moet er geknuffeld en gevierd en gehuldigd en gedold en gespoten en gespeecht worden.
Wie kijkt daar nog naar?
Ik skip het vaak zat, totaal niet interessant nee.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
Ligt er natuurlijk maar net aan wie er wint/op het podium staatzetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
Veelal kijk ik er niet naar.
Doordat het vaak dezelfde personen zijn, wordt het waarschijnlijk een soort van toneelstukje.
-
Je mag de winnaar van een wedstrijd toch wel huldigen? Al je dat niet doet is het ook zo'n saaie bedoening. Bij andere sporten wordt een winnaar ook gehuldigd. Bij de F1 gebeurt dit wat uitbundiger, so what. Wil je het niet zien dan kijk je daar gewoon niet naar.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
"When you grow up your heart dies"
Ik vind het juist een beetje muf omdat de huldiging best vaak alleen is voor pers, monteurs, familieleden etc. en nauwelijks echt voor de fans (alleen de vips die op het rechte stuk zitten.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
Prima, zo’n huldiging, maar dan wel tussen het publiek.
Is er ook beeld van de voorbanden van Max? Het schijnt dat ie rechtsvoor tot op het canvas versleten was.
Wel eens naar het wielrennen gekeken? Zo ergens in juli hebben ze 3 weken lang elke dag zo'n toneelstukje (met uitzondering van de rustdagen, jaja).zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
Niet te vinden, heb er wel even naar gekeken bij het terugkijken van de race. Kon echter niets zien hoe het zat met de band van Verstappen.FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:52:
Is er ook beeld van de voorbanden van Max? Het schijnt dat ie rechtsvoor tot op het canvas versleten was.
Horner had het over linksvoor, maar verder heeft niemand erover gerept volgens mij. Ook Max niet.FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:52:
BronA blistered front-left tyre was the main reason why Max Verstappen couldn't attack Lewis Hamilton for victory in the Japanese Grand Prix, according to Red Bull boss Christian Horner.
Als je het stukje bekijkt op de onboard van Max vlak bij Lewis komt aan het eind van de race, dan zie je aan de binnenkant van zijn linkervoorband een hele donkere streep.warp schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:02:
[...]
Horner had het over linksvoor, maar verder heeft niemand erover gerept volgens mij. Ook Max niet.
[...]
Bron
Vermoed dat ze dat bedoelen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Rosberg had het er ook over en vroeg nog aan Max of hij het doorhad na de race.warp schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:02:
[...]
Horner had het over linksvoor, maar verder heeft niemand erover gerept volgens mij. Ook Max niet.
[...]
Bron
Nu ik nog wat video's heb teruggezien van de voor/nabeschouwing op Sky: hoe vonden we dat Rosberg het deed? Ik vond hem eigenlijk best prima. Soms wat onwennig, maar zeker niet slecht en had toch wat aardige toevoegingen. Bleef nog wel trouw naar Mercedes, maar ik had niet het idee dat ie niet vrij mocht spreken erover.
Gezien Bottas zijn performance dit tweede deel is ingekakt, blijf ik het jammer vinden dat ie gestopt is en we niet nog de strijd te zien kregen tussen de heren. Ik denk dat ie het Lewis nog knap lastig had gemaakt. Maar als commentator deed ie het niet verkeerd. Al verwacht ik niet dat ie dat als vaste job gaat doen. Of in ieder geval niet bij Sky.
Gezien Bottas zijn performance dit tweede deel is ingekakt, blijf ik het jammer vinden dat ie gestopt is en we niet nog de strijd te zien kregen tussen de heren. Ik denk dat ie het Lewis nog knap lastig had gemaakt. Maar als commentator deed ie het niet verkeerd. Al verwacht ik niet dat ie dat als vaste job gaat doen. Of in ieder geval niet bij Sky.
Omdat een Formule 1 race winnen nogal iets betekent in de sportwereld.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Toch bizar dat ze bij Ferrari niet 'even' een bougie kunnen vervangen op de grid .. zelfs niet tijdens de eerste 3 ronden van de race... wtf
.. en zelfs een personenauto geeft keurig aan welke cilinder misfired dus ze hoefden ook niet te zoeken aan welke het lag (bij twijfel gewoon allemaal vervangen). En het lag ook niet aan de ontsteking, want er wordt toch duidelijk naar NGK gewezen. Bizar ..
trouwens, ik zou ten alle tijde gewoon de race aanvangen met nieuwe bougies

Misschien een idee voor RedBull en Ferrari om naast de reguliere pitstops een bougie-swap te oefenen voorafgaand aan de raceBron: https://www.f1today.net/n...d-voor-uitvalbeurt-vettel
Japanse leverancier NGK krijgt schuld voor uitvalbeurt Vettel
Gepubliceerd op 09 okt 2017 09:28
De beschuldigende vinger voor de uitvalbeurt van Ferrari-rijder Sebastian Vettel in Japan wijst in de richting van NGK, de leverancier van bougies voor de Scuderia. Een haperende bougie zorgde ervoor dat Vettel op Suzuka al na een paar rondjes de strijd moest staken.
NGK is een Japans bedrijf, gevestigd op ongeveer een uur van Suzuka. "De titeldroom van Ferrari is uitgesteld tot 2018", schrijft Corriere della Sera. De rampzalig verlopen races in Azië zouden teambaas Maurizio Arrivabene de kop kunnen kosten, speculeren andere media.
trouwens, ik zou ten alle tijde gewoon de race aanvangen met nieuwe bougies
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-10-2017 11:27 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
@zetje01
Misschien nog een overblijfsel van vroeger. Toen reden niet alle coureurs ook echt alle races. Volgens mij moest je je toen ook nog inschrijven voor een race.
Misschien nog een overblijfsel van vroeger. Toen reden niet alle coureurs ook echt alle races. Volgens mij moest je je toen ook nog inschrijven voor een race.
Ikzetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
zonder gekheid. Dit is bij elke motorsport event en niet alleen in de Formule 1. En als je het een ramp vind, kijk je niet
[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 09-10-2017 11:37 ]
Zo neem nog een slokje azijn.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
Ook bij Olympisch sporten wordt bij elke wedstrijd gehuldigd
Ook als het gaat om de regionale wedstrijden.
Ik hoorde het Max zeggen in een gesprek met Sky, Rosberg en Riccardo.warp schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:02:
[...]
[...]
Bron
Ach het is ook nooit goed..
In de tijd van Bernie voor Liberty Media werd er gezeurd dat het een kille/saaie vertoning was en de fans genegeerd werden, nu is het op het podium een grote interactieve galavoorstelling en is het weer niet goed
In de tijd van Bernie voor Liberty Media werd er gezeurd dat het een kille/saaie vertoning was en de fans genegeerd werden, nu is het op het podium een grote interactieve galavoorstelling en is het weer niet goed
ik vind het een grote verbetering t.o.v. voorheen toen ze meteen afgevoerd werden naar een achteraf zaaltje voor de perconferentie

Ze mogen het publiek nog wel wat meer ophitsen en om applaus vragen als ze gaan afsluiten. Dat gaat nog wel een beetje tam. "tot de volgende keer. mazzel"

neezetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
alsof dat niet een prestatie is?!De winnaar van iedere F1 race (en zelfs de kwalificatie) viert -en wordt ook gevierd- alsof hij net Olympisch Kampioen is geworden. Maar dat is hij niet!

for your information, de Olympische Spelen interesseren mij geen biet .. ik zap er dan ook lekker omheen
ikMaar in de Formule 1 wordt wèl tientallen keren per jaar "de kampioen" gehuldigd.
Wie kijkt daar nog naar?
dus als Max wint en voor de 2e keer op de hoogste trede staat ben jij al met de hond lopen?

doen ze toch .. ?!? Of is dat allemaal familie op het rechte stuk als de hekken open gaan?Blik1984 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:51:
Ik vind het juist een beetje muf omdat de huldiging best vaak alleen is voor pers, monteurs, familieleden etc. en nauwelijks echt voor de fans (alleen de vips die op het rechte stuk zitten.
Prima, zo’n huldiging, maar dan wel tussen het publiek.

Tja .. Italië is misschien wel 1 grote Ferrari-familie maar toch
misschien gaan jullie een beetje er aan voorbij dat er ieder jaar maar 1 overwinnaar van de grote prijs van Spa in België is ... en maar 1 winnaar per jaar in Hongarije .. en maar 1x per jaar in Japan .. voor de fans op dát circuit is het maar 1x per jaar dat ze deze prestatie zien! Dus feest !!

Dat wij dit om de 2 weken op tv zien .. tja
.. waarom kijk je überhaupt als je dit niet boeit? dan zet je hem toch lekker uit?!

en er zijn wel mindere redenen om een feestje te bouwen

nu we het er toch over hebben ... ze mogen de races wel wat langer maken imo. gewoon altijd 2 uur. Sommige races zoals op Monza zijn binnen 1,5 uur alweer bekeken. Daar moet je dan weer een jaar op wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-10-2017 11:50 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Marko zegt dat Hamilton tijdens de VSC tijd op Max gewonnen heeft door kortere lijnen te rijden.
Wel logisch natuurlijk, dat je dan geen racelijnen rijdt, maar gewoon de korte weg, meer binnenbochten dus.Wo hat es Verstappen im Vergleich zu Hamilton noch gefehlt?
Marko: In der VSC-Phase haben wir 1,5 Sekunden verloren. Da zeigt ein Hamilton seine Routine. Er ist in den Runden einfach einen kürzeren Weg gefahren als Max.
Dit heeft deels te maken met de invulling en deels met de doelgroep. In de hierboven genoemde Tour de France is het traditie en wordt er veel waarde gehecht in de sport aan een Etappezege, de ceremonie is ook wel authentiek en niemand stoort zich er aan.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:
Wie kijkt daar nog naar?
Wat betreft Social media doet de F1 het nu wel erg goed vind ik, veel leuke content en lekker laagdrempelig.
Amerikanen vinden die gemaakte/gescripte meuk fantastisch maar daar zijn wij Europeanen te nuchter voor. Als Hamilton na de race even de microfoon pakt en als volkszanger elke race weer hetzelfde toneelstukje doet met fantastisch publiek, super goeie tegenstander en orgasmische sfeer, dan zap ik vrij snel weg ja.
Dat vind ik dus wel gaaf he! Slim trucje! Zie ik Vettel op een of andere manier toch nog niet zo gauw doen. Heb het idee dat die toch iets minder hersencapaciteit over heeft als ie in de auto zit (of een rode lap voor die hersencapaciteit heeftBigfoot schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:51:
Marko zegt dat Hamilton tijdens de VSC tijd op Max gewonnen heeft door kortere lijnen te rijden.
[...]
Wel logisch natuurlijk, dat je dan geen racelijnen rijdt, maar gewoon de korte weg, meer binnenbochten dus.
Dit type huldiging is volgens mij normaal bij racen (motorisch, benenwagen etc) vind het wel leuk, mits de juiste coureur gehuldigd wordt
Ik zeg ook niet dat het helemaal niet gebeurt, maar het is zeker wel zo dat de huldiging meestal zonder massaal publiek is en er meestal voornamelijk incrowd tussen staat. Ik zou willen pleiten voor standaard een huldiging zoals je die hier hebt neergezetAlfa90_Buttje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:43:
doen ze toch .. ?!? Of is dat allemaal familie op het rechte stuk als de hekken open gaan?![]()
[afbeelding]
Tja .. Italië is misschien wel 1 grote Ferrari-familie maar toch
Die begrijp ik toch niet helemaal. Tijdens een VSC worden de afstanden toch "bevroren", en krijg je op je scherm hoeveel meer/minder je van die tijd af zit. Hoe kan Hamilton dan 1.5 seconden goed maken door alleen een andere lijn te rijden?Bigfoot schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Wel logisch natuurlijk, dat je dan geen racelijnen rijdt, maar gewoon de korte weg, meer binnenbochten dus.
eensch!Blik1984 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:17:
Ik zou willen pleiten voor standaard een huldiging zoals je die hier hebt neergezet

race over=poorten open
Ach .. geef Liberty nog iets meer de tijd om van het Bernie-syndroom af te komen
Het probleem met de poorten open zetten is dat dat niet altijd kan vanwege de veiligheid, als je 20.000 man het rechte stuk op wil laten komen, moet je ook genoeg in- en uitgangen hebben voor calamiteiten. En dat botst weer (pun intended) met de veiligheids maatregelen zoals vangrails en zware hekken om vliegende auto's en onderdelen op te vangen. Ook wil je die 20.000 man niet zomaar in de pitlane hebben staan.Alfa90_Buttje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:22:
[...]
eensch!![]()
race over=poorten open
Ach .. geef Liberty nog iets meer de tijd om van het Bernie-syndroom af te komen
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Op veel plekken gaan de poorten toch ook gewoon open, althans ik ben naar Budapest geweest en daar gingen de poorten gewoon open, echter wel een stuk van ons vandaan waardoor het voor ons niet de moeite was..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat kan helemaal niet. Tijdens de VSC krijgt iedere coureur een "delta" t.o.v. een bepaalde vastgestelde (trage) rondetijd te zien in zijn display en die moet in de + blijven, wat betekent dat hij langzamer is dan die rondetijd. Hoe je lijnen ook zijn, die rondetijd wordt niet anders. Als je korte lijnen rijdt, rijd je langzamer en leg je minder afstand af, maar de afstanden worden in tijd weergegeven, dus anderhalve seconde winnen is echt onmogelijk door andere lijnen te rijden. Ik heb erop gelet, maar je zag het gat tussen HAM en VER variëren van 4 tot 4.6s omdat je natuurlijk niet precies weet hoe snel je een bepaalde sector moet rijden. Win je ineens tijd t.o.v. de gewenste rondetijd, dan loopt je delta terug naar 0. De volgende sector (minisector!) rijd je dan iets langzamer om weer veilig in de + te zitten.Bigfoot schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Wat betreft preventief bougies vervangen: "If it ain't broken, don't fix it". Dat zou ik dus nooit doen, omdat je dan de menselijke factor toevoegt. Een keer kan iemand een bougie niet goed vastzetten, tijdens het vervangen beschadigen of je introduceerd een "DOA"-bougie. De kans dat je problemen introduceert door iedere race nieuwe bougies te monteren is groter dan de oude laten zitten en pas bij een motorswap mee te vervangen. Bougies gaan toch wel meerdere races mee?
Verder snap ik het gezeur om de podiumceremonie niet zo: dan kijk je toch gewoon niet? Ik vind het leuk om te zien, al ben ik wel zo iemand die vindt dat er gewoon op de vragen antwoord gegeven moet worden en het verplichte bedanken en complimenteren van het publiek zijn waarde verliest als het niet spontaan komt. Het is als een bloemetje voor je vrouw/vriendin meenemen: als je dat iedere vrijdag doet is het geen attent iets meer, maar een onderdeel van routine. Het is daarmee z'n effect verloren t.o.v. als verrassing eens een bloemetje mee naar huis nemen
[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2017 12:37 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verhaal van Helmut Marko is inderdaad "raar". Volgensmij worden tijdens de VSC maximale tijden bepaald over een afstand. Dus bv dat je 5s moet doen over 100m. In die zin maakt het dus niet uit of je kortere lijnen rijdt, want die wat de langere afstand rijdt kan harder rijden en zo alsnog "op het randje" die sector verlaten. Waarschijnlijk rijdt Hamilton dus gewoon op de limiet van de gezette tijden, en of hij dan een kortere afstand aflegt of harder rijdt maakt in principe niet uit.Blik1984 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
Die begrijp ik toch niet helemaal. Tijdens een VSC worden de afstanden toch "bevroren", en krijg je op je scherm hoeveel meer/minder je van die tijd af zit. Hoe kan Hamilton dan 1.5 seconden goed maken door alleen een andere lijn te rijden?
Het zal ermee te maken hebben dat de bougies van een F1 motor niet perse heel toegankelijk zijn. zit nogal was spul omheen gebouwd. Het is geen weg-Mercedes die ontworpen is op regulier onderhoud. Onderhoud aan een F1 motor/wagen is vaak alles uit elkaar halen.. Ik zie het al voor mij dat ze bij de kwikfit een hele auto moeten demonteren om lampje, riem, vloeistof of bougie te vervangen.Alfa90_Buttje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:20:
Toch bizar dat ze bij Ferrari niet 'even' een bougie kunnen vervangen op de grid .. zelfs niet tijdens de eerste 3 ronden van de race... wtf.. en zelfs een personenauto geeft keurig aan welke cilinder misfired dus ze hoefden ook niet te zoeken aan welke het lag (bij twijfel gewoon allemaal vervangen). En het lag ook niet aan de ontsteking, want er wordt toch duidelijk naar NGK gewezen. Bizar ..
[...]
Misschien een idee voor RedBull en Ferrari om naast de reguliere pitstops een bougie-swap te oefenen voorafgaand aan de race
trouwens, ik zou ten alle tijde gewoon de race aanvangen met nieuwe bougies![]()
Prima, vieren we jouw verjaardag ook niet meer! Ook ieder jaar hetzelfde geneuzel. Geen taart mee voor jou.zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:40:

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Kan me haast niet voorstellen dat dat laatste NIET gebeurt. Na elke race (ook na Maleisië) gaan alle auto's weer naar de fabriek waar alles uit elkaar wordt gehaald en weer in elkaar wordt gezet. Hierbij worden alle slijtgevoelige onderdelen preventief vervangen.Alfa90_Buttje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:20:
trouwens, ik zou ten alle tijde gewoon de race aanvangen met nieuwe bougies![]()
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mocht dat waar zijn dan zal het Max niet nog een keer gebeuren.Bigfoot schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Dan hebben ook wel wat mensen aan de pitmuur zitten slapen overigens, die hadden dat ook kunnen opmerken en het hem laten weten.
Al geloof ik het niet aangezien de ronde na het einde van de VSC het tijdsverschil weer even groot was als ervoor.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Even lampje vervangen schijnt bij de straat Renault's nogal veel werk te zijn. Vaak moet de hele bumper eraf.nachtnet schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:40:
[...]
Het zal ermee te maken hebben dat de bougies van een F1 motor niet perse heel toegankelijk zijn. zit nogal was spul omheen gebouwd. Het is geen weg-Mercedes die ontworpen is op regulier onderhoud. Onderhoud aan een F1 motor/wagen is vaak alles uit elkaar halen.. Ik zie het al voor mij dat ze bij de kwikfit een hele auto moeten demonteren om lampje, riem, vloeistof of bougie te vervangen.
Bij veel auto's inmiddels, hoewel het tegenwoordig weer minder erg wordt. Een paar jaar geleden was er een test van een Golf, 3 uur om n lampje te vervangen, bumper en nog een stel onderdelen eraf voor je er bij kon.sjaool schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:17:
[...]
Even lampje vervangen schijnt bij de straat Renault's nogal veel werk te zijn. Vaak moet de hele bumper eraf.
Ik mis nog het maandag-leesvoer van @nachtnet met het wekelijkse tijdschrift van Motorsport UK:

Wel bijzonder dat ze voor het magazine één van de weinige afbeeldingen hebben gebruikt waar VER achter RIC rijdt gedurende de race

Wel bijzonder dat ze voor het magazine één van de weinige afbeeldingen hebben gebruikt waar VER achter RIC rijdt gedurende de race
"DOA" in de F1Grrrrrene schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:32:
[...]
Wat betreft preventief bougies vervangen: "If it ain't broken, don't fix it". Dat zou ik dus nooit doen, omdat je dan de menselijke factor toevoegt. Een keer kan iemand een bougie niet goed vastzetten, tijdens het vervangen beschadigen of je introduceerd een "DOA"-bougie. De kans dat je problemen introduceert door iedere race nieuwe bougies te monteren is groter dan de oude laten zitten en pas bij een motorswap mee te vervangen. Bougies gaan toch wel meerdere races mee?

Alles maar dan ook alles wordt aso serieus getest in de F1.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Slaat ook nergens op. max deed het niet dus niet (want hij verloor die tijd) en heeft dus minder hersencapaciteit.DesireHD schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:53:
[...]
Dat vind ik dus wel gaaf he! Slim trucje! Zie ik Vettel op een of andere manier toch nog niet zo gauw doen. Heb het idee dat die toch iets minder hersencapaciteit over heeft als ie in de auto zit (of een rode lap voor die hersencapaciteit heeft)
Heerlijk zeker weer om Vettel belachelijk te maken he?
Dat klopt inderdaad, het gaat om de tijd tussen 2 punten, of je die nu korter of langer aflegd maakt niet uitRobertMe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:36:
[...]
Verhaal van Helmut Marko is inderdaad "raar". Volgensmij worden tijdens de VSC maximale tijden bepaald over een afstand. Dus bv dat je 5s moet doen over 100m. In die zin maakt het dus niet uit of je kortere lijnen rijdt, want die wat de langere afstand rijdt kan harder rijden en zo alsnog "op het randje" die sector verlaten. Waarschijnlijk rijdt Hamilton dus gewoon op de limiet van de gezette tijden, en of hij dan een kortere afstand aflegt of harder rijdt maakt in principe niet uit.
is toch niet zo raar? 100% zekerheid heb je nooit, zelfs niet als je aso checkt.Speedster schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:23:
[...]
"DOA" in de F1
Volgens mij vertelde Max laatst nog in peptalk dat een geleverde Renault motor stuk bij aankomst was
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Omdat het over de kwalificatie ging en daarin stond zoals je weet RIC voor VER.Woudloper schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:22:
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
ik vermoedde zelf ook zoiets, en vrees dat je ook gelijk hebt .. weinig motor aan te herkennen!nachtnet schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:40:
Het zal ermee te maken hebben dat de bougies van een F1 motor niet perse heel toegankelijk zijn. zit nogal was spul omheen gebouwd. Het is geen weg-Mercedes die ontworpen is op regulier onderhoud. Onderhoud aan een F1 motor/wagen is vaak alles uit elkaar halen.. Ik zie het al voor mij dat ze bij de kwikfit een hele auto moeten demonteren om lampje, riem, vloeistof of bougie te vervangen.

toch denk ik dat de aandeelhouders met dezelfde vraag komen ..
Misschien wel iets om bij een upgrade over na te denken .. een luikje op te nemen ofzoiets
@hieronder: seriously honestly?!
Nee, zo bedoel ik niet nee. En zeg ook nergens dat Max of Vettel minder hersencapaciteit heeft...bvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Slaat ook nergens op. max deed het niet dus niet (want hij verloor die tijd) en heeft dus minder hersencapaciteit.
Heerlijk zeker weer om Vettel belachelijk te maken he?
Gaat mij er om dat er een paar coureurs zijn die in staat zijn om op ogenschijnlijk 95% focus die auto snel een circuit rond te krijgen en die resterende 5% nog gebruiken om slimme trucjes uit te halen (Schumi met z'n stop&go na de finishvlag bijv.), op schermen naar hun tijden te kijken (Max in quali Singapore 2016 geloof ik), "informeren" naar andere coureurs (Alonso over Palmer@Monza).
Die coureurs zijn wat mij betreft Hamilton, Alonso, Verstappen en in het verleden ook Schumachter, Hakkinen en Hill bijv.
Heb bij bijv. Vettel meer het idee dat die een of andere waas voor de ogen krijgt als dingen niet helemaal gaan zoals ie gepland had en dan do-or-die acties gaan uitvoeren (start@Singapore bijvoorbeeld).
Zag je ook aan Hamilton in Maleisie; natuurlijk had hij veel agressiever kunnen verdedigen t.o.v. Max maar hij denkt nog wel even wat verder als de volgende bocht...
Als ik (en iedereen) tientallen keren per jaar jarig zouden zijn, zouden we het vanzelf niet meer zo serieus nemen en het zeker niet meer vieren alsof het iets bijzonders is.DeTjuk schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:52:
[...]
Prima, vieren we jouw verjaardag ook niet meer! Ook ieder jaar hetzelfde geneuzel. Geen taart mee voor jou.
Dank je voor mijn punt helpen verduidelijken!
edit:
Neem nou Hamilton:
In een paar jaar tijd heeft hij iets van 80 overwinningen behaald.
Wie zou er 80 keer (in een paar jaar tijd) naar zijn feestje toe gaan en zijn verjaardag vieren alsof het iets uitzonderlijks is?
"Kom op nou Lewis, nou weten we het wel. Bel me maar als je vijftig wordt, of gaat trouwen, of zo!"
[ Voor 26% gewijzigd door zetje01 op 09-10-2017 14:08 ]
Illuminati confirmed.pilskes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:41:
Poletijd HAM: 1:27.31
Racetijd HAM: 1h27.31
Stand (punten) HAM 1+27+31= 59

pardon...of ik lees dit dan compleet verkeerd. Dat kan ook.DesireHD schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:43:
[...]
Nee, zo bedoel ik niet nee. En zeg ook nergens dat Max of Vettel minder hersencapaciteit heeft...
DesireHD schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:53:
[...]
Dat vind ik dus wel gaaf he! Slim trucje! Zie ik Vettel op een of andere manier toch nog niet zo gauw doen. Heb het idee dat die toch iets minder hersencapaciteit over heeft als ie in de auto zit (of een rode lap voor die hersencapaciteit heeft)
[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 09-10-2017 15:10 ]
80 overwinningen? Hoe lang duurt een jaar bij jou? Zijn volledige carriere staat op 61 wins, die 80 gaat hij dit seizoen niet eens meer halen...zetje01 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Als ik (en iedereen) tientallen keren per jaar jarig zouden zijn, zouden we het vanzelf niet meer zo serieus nemen en het zeker niet meer vieren alsof het iets bijzonders is.
Dank je voor mijn punt helpen verduidelijken!
edit:
Neem nou Hamilton:
In een paar jaar tijd heeft hij iets van 80 overwinningen behaald.
Wie zou er 80 keer (in een paar jaar tijd) naar zijn feestje toe gaan en zijn verjaardag vieren alsof het iets uitzonderlijks is?
"Kom op nou Lewis, nou weten we het wel. Bel me maar als je vijftig wordt, of gaat trouwen, of zo!"
Je mist het woordje 'over', als zijnde dat hij zijn gedachten meer bij de auto zou moeten houden en dus minder kan nadenken over randzaken.bvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:09:
[...]
pardon...of ik lees dit dan compleet verkeerd. Dat kan ook.
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door mark-k op 09-10-2017 15:27 ]
Denk het dan, keyword is overbvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:09:
[...]
pardon...of ik lees dit dan compleet verkeerd. Dat kan ook.
[...]
Maar goed; is niet bedoeld om Vettel (of wie dan ook) te bashen, maar ik vind dat de ene coureur wat beter nadenkt als de andere, laat ik het zo brengen
daarbij is het dán juist niet slim van Hamilton... Hij rijdt een kortere afstand, moet dus langzamer rijden om er dezelfde tijd over te doen, en houdt op die manier zijn banden minder makkelijk warmRobertMe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:36:
[...]
Verhaal van Helmut Marko is inderdaad "raar". Volgensmij worden tijdens de VSC maximale tijden bepaald over een afstand. Dus bv dat je 5s moet doen over 100m. In die zin maakt het dus niet uit of je kortere lijnen rijdt, want die wat de langere afstand rijdt kan harder rijden en zo alsnog "op het randje" die sector verlaten. Waarschijnlijk rijdt Hamilton dus gewoon op de limiet van de gezette tijden, en of hij dan een kortere afstand aflegt of harder rijdt maakt in principe niet uit.
maar hij verbruikt ook weer minder benzine, dus kan later nog even een lekkere dot gas geven...
bottomline: het maakt volgens mij geen zak uit
[ Voor 8% gewijzigd door P.O. Box op 09-10-2017 15:41 ]
@DesireHD
Ik dacht altijd dat ze juist zo min mogelijk moesten nadenken omdat ze anders te traag reageren.
Maar ook VET heeft vast wel eens slimme dingen gedaan of details opgemerkt tijdens de race. Blijkbaar is VET de laatste tijd uit de gratie gevallen bij menigeen, en dat kan, maar het is een beetje jammer om oude koeien en andere onbenulligheden tegen een coureur te gebruiken. Ook het media riedeltje van HAM doet natuurlijk niks af aan zijn prestaties maar helaas blijven genoeg mensen er maar over vallen.
Dan kan ik denken dat hoge bomen veel wind vangen natuurlijk maar het race topic staat vaak vol met geklaag en dat is gewoon jammer.
Ik dacht altijd dat ze juist zo min mogelijk moesten nadenken omdat ze anders te traag reageren.
Maar ook VET heeft vast wel eens slimme dingen gedaan of details opgemerkt tijdens de race. Blijkbaar is VET de laatste tijd uit de gratie gevallen bij menigeen, en dat kan, maar het is een beetje jammer om oude koeien en andere onbenulligheden tegen een coureur te gebruiken. Ook het media riedeltje van HAM doet natuurlijk niks af aan zijn prestaties maar helaas blijven genoeg mensen er maar over vallen.
Dan kan ik denken dat hoge bomen veel wind vangen natuurlijk maar het race topic staat vaak vol met geklaag en dat is gewoon jammer.
Uit de gratie gevallen zou ik persoonlijk niet willen zeggen; heb op niemand wat tegen en vind het oprecht jammer dat de titelstrijd nu wel gelopen lijkt. Had Vettel graag mee zien doen in het gevecht om de 1e plek met Hamilton en in dit geval Verstappen (race Suzuka) maar zie hem gewoon onnodige acties uithalen die hem het kampioenschap uiteindelijk kosten.Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:48:
@DesireHD
Ik dacht altijd dat ze juist zo min mogelijk moesten nadenken omdat ze anders te traag reageren.![]()
De beuk tegen Hamilton in Baku, de snijdende actie in Singapore die vast niet zo bedoeld was maar wel voor een nulresultaat zorgt, de crash met Stroll die hem zomaar een bak had kunnen kosten.
Allemaal acties die m.i. onnodig zijn en die een Hamilton niet uithaalt/overkomt...
Tuurlijk, Tijdens de ceremonie op Monza kreeg hij toch ook een iPhone aangeworpen vanuit de crew.. Het lijkt mij niet dat hij zijn persoonlijke telefoon met belangrijke data erop (priveberichten, etc.) zo naar zich toe laat gooiennachtnet schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 06:47:
@ hierboven
offtopic:
Zou HAM niet gewoon een 'marketing' telefoon hebben voor social gebruik? Lijkt mij dat die ook niet perse gelocked hoeft te zijn. Of voorzien Is van prive data.
Je weet nog hoe Max überhaupt in de situatie kwam om zijn eerste race te winnen?DesireHD schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Allemaal acties die m.i. onnodig zijn en die een Hamilton niet uithaalt/overkomt...
Vincere Per Belli
Lijkt me inderdaad een wegwerp ding, al dan niet gesponsord.D-Ed schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:03:
[...]
Tuurlijk, Tijdens de ceremonie op Monza kreeg hij toch ook een iPhone aangeworpen vanuit de crew.. Het lijkt mij niet dat hij zijn persoonlijke telefoon met belangrijke data erop (priveberichten, etc.) zo naar zich toe laat gooien
Benieuwd naar de reacties als hij straks als één van de eerste een iPhone X heeft en die laat droppenMartinspire schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:13:
[...]
Lijkt me inderdaad een wegwerp ding, al dan niet gesponsord.
Haha touchepeeth schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:12:
[...]
Je weet nog hoe Max überhaupt in de situatie kwam om zijn eerste race te winnen?
Ook Hamilton is niet helemaal vrij van onhandige acties hoor; was het niet in China dat hij bij het inrijden van de pitstraat de grindbak inreed? Om maar eens iets te noemen. Was volgens mij toen ook op een vrij belangrijk moment in het kampioenschap.
Maar ondertussen zijn we een paar jaar verder; en zijn het een 3- en 4-voudig wereldkampioen die om de titel strijden en lijkt degene met de meeste ervaring ook de meeste last van zenuwen te hebben
Volgensmij hoort die discussie in ieder geval niet in het GP van Japan topic. Maar in ieder geval. Je bedoelt dat Hamilton niet mag inhalen als hij ziet dat z'n voorligger langzaam rijdt? ROS had de motor niet in de juiste stand staan, dus HAM gaat inhalen, waarna ROS hem het gras op drukt. Daar kan HAM in ieder geval niet veel aan doen behalve dan maar niet inhalen. Terwijl VET zijn "ram uit ongenoegen nog even tegen de zijkant van HAM aan" toch zeker een bewuste actie was (ik doel dus niet op het achter tegen HAM aanrijden, maar daarna ernaast gaan rijden en op hem insturen).peeth schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:12:
[...]
Je weet nog hoe Max überhaupt in de situatie kwam om zijn eerste race te winnen?
En ook de Singapore start had VET beter kunnen (/moeten) weten. Kijk bv ook naar VER & RIC gisteren. RIC die bij Sky aangaf dat hij VER niet kon zien bij de start en daarom niet verder naar binnen kwam (waarop VER nog grappend zei dat hij nog plek zat had). Misschien wist RIC dus niet eens dat VER er zat, buiten "ik zie hem nergens anders" en daarom speelde hij het op veilig. Waar VET in Singapore ook had kunnen beredeneren dat ook RAI niet zichtbaar was en die dus naast VER kon zitten en snijden dus dom was. Daarnaast had VET ook gewoon kunnen inhouden toen hij zag dat VER geen krimp gaf en bleef rijden.
Deze hele discussie is niet nodig als mensen eens zouden ophouden hun helden met hand en tand te verdedigen. Stap even over de adoratie en laat elkaar ook in een waarde en je bent een hele stap verderRobertMe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:19:
[...]
Volgensmij hoort die discussie in ieder geval niet in het GP van Japan topic. Maar in ieder geval. Je bedoelt dat Hamilton niet mag inhalen als hij ziet dat z'n voorligger langzaam rijdt? ROS had de motor niet in de juiste stand staan, dus HAM gaat inhalen, waarna ROS hem het gras op drukt. Daar kan HAM in ieder geval niet veel aan doen behalve dan maar niet inhalen. Terwijl VET zijn "ram uit ongenoegen nog even tegen de zijkant van HAM aan" toch zeker een bewuste actie was (ik doel dus niet op het achter tegen HAM aanrijden, maar daarna ernaast gaan rijden en op hem insturen).
En ook de Singapore start had VET beter kunnen (/moeten) weten. Kijk bv ook naar VER & RIC gisteren. RIC die bij Sky aangaf dat hij VER niet kon zien bij de start en daarom niet verder naar binnen kwam (waarop VER nog grappend zei dat hij nog plek zat had). Misschien wist RIC dus niet eens dat VER er zat, buiten "ik zie hem nergens anders" en daarom speelde hij het op veilig. Waar VET in Singapore ook had kunnen beredeneren dat ook RAI niet zichtbaar was en die dus naast VER kon zitten en snijden dus dom was. Daarnaast had VET ook gewoon kunnen inhouden toen hij zag dat VER geen krimp gaf en bleef rijden.
my 2 centjes..(en ik wijs helemaal niet naar wie dan ook, ook om dat even te zeggen)
Even over VET zijn denkvermogen....
Hij zag maar mooi vanuit zijn ooghoeken dat BOT (bijna) een valse start maakte.
Ik geef het je te doen terwijl je op de lichten moet letten, aan je koppeling moet denken en je Ferrari op toeren moet houden...
Dan heb je nog wel wat over in je hoofd.
We hebben het over de top of the bill qua rijders. Niet voor niets dat iets mindere rijders (Palmer e.d.) door de mand vallen. Je moet echt vet goed zijn om uberhaupt langere tijd in de F1 actief te zijn en belachelijk goed om WK te worden. Zelfs met de beste auto...
We lijken dat vanaf de zijlijn even makkelijk te vergeten en kunnen daar met zijn allen flink over miepen (ja ik ook
), maar eigenlijk zijn de meesten op de grid gewoon super goede coureurs.
Ik geef het je te doen terwijl je op de lichten moet letten, aan je koppeling moet denken en je Ferrari op toeren moet houden...
We hebben het over de top of the bill qua rijders. Niet voor niets dat iets mindere rijders (Palmer e.d.) door de mand vallen. Je moet echt vet goed zijn om uberhaupt langere tijd in de F1 actief te zijn en belachelijk goed om WK te worden. Zelfs met de beste auto...
We lijken dat vanaf de zijlijn even makkelijk te vergeten en kunnen daar met zijn allen flink over miepen (ja ik ook
Ja, daarom krijgt Max een motor van Renault geleverd, gecontroleerd door de Franse fabriek met alle QC-stempels die je maar wil, waar een gebroken (!) krukas in zit. Om dat alles "aso serieus" getest wordt in F1. Daarom staat Vettel met een kapotte bougie op de grid, omdat alles "aso serieus" getest wordt in F1. Oh, en daarom hebben Vettel en Räikkönen exact hetzelfde turboprobleem op Sepang, omdat... Nouja, je snapt me wel.Speedster schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:23:
[...]
"DOA" in de F1
Je doet alsof F1 heilig is, maar fouten in materiaal komen echt wel voor hoor. En omdat er op de limiet wordt gewerkt (niks mag overengineered zijn omdat dat onnodig gewicht is dat elders beter toegepast kan worden), is een klein foutje direct catastrofaal.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Niet alles is tot level 100 verheven techniek nee. Er gaat teveel stuk om te zeggen dat alles in de F1 van ruimtevaart niveau is ofzoGrrrrrene schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:02:
[...]
Ja, daarom krijgt Max een motor van Renault geleverd, gecontroleerd door de Franse fabriek met alle QC-stempels die je maar wil, waar een gebroken (!) krukas in zit. Om dat alles "aso serieus" getest wordt in F1. Daarom staat Vettel met een kapotte bougie op de grid, omdat alles "aso serieus" getest wordt in F1. Oh, en daarom hebben Vettel en Räikkönen exact hetzelfde turboprobleem op Sepang, omdat... Nouja, je snapt me wel.
Je doet alsof F1 heilig is, maar fouten in materiaal komen echt wel voor hoor. En omdat er op de limiet wordt gewerkt (niks mag overengineered zijn omdat dat onnodig gewicht is dat elders beter toegepast kan worden), is een klein foutje direct catastrofaal.
Wat trouwens ook wel weer leuk was afgelopen race was dat dankzij de monteur die bij HUL op de spoiler stond te meppen ze nu niet meer met zekerheid kunnen achterhalen wat er nou precies kapot was gegaan.
Zo kan ik me met een bougie ook wel voorstellen dat een monteur er misschien net iets mee aangetikt heeft voordat ie 'm erin draaide oid. Het zijn ook maar mensen natuurlijk en als je kijkt hoe vaak ze die dingen in en uit elkaar moeten halen kan ik me voorstellen dat er ergens iemand wel eens iets onachtzaam doet.
Dat maakt het voor mij ook wel leuker om te kijken moet eerlijk zeggen. Zo een beetje random materiaalpech hoort er wel bij. Tis al zo jammer dat er zelden nog een grote rookwolk achteruit die karretjes komen, zoals vroegah
Je kunt geen tijd winnen tijdens een VSC, maar wel verliezenbvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:31:
[...]
Dat klopt inderdaad, het gaat om de tijd tussen 2 punten, of je die nu korter of langer aflegd maakt niet uit
De coureurs krijgen tijdens de VSC een tijdwindow waarin ze moeten/kunnen rijden. Ze moeten onder de "uiterste" tijd blijven, maar "mogen" kortstondig en niet al te ver onder de "onderste" tijd rijden.
In de regels staat:
41.3 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the VSC procedure is in use. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
Wehrlein heeft vorig jaar in Monaco 2 penalty points gekregen omdat hij te langzaam reed tijdens VSC. Maar ik kan me herinneren dat er tijdens een GP (dacht dat het USA was) een keer werd verteld dat een coureur (dacht dat het Hamilton was) tijd ten opzichte van zijn voorganger had verloren omdat hij te langzaam had gereden.
Maar ik kan van dat laatste niks meer vinden
Ik dacht dat bij Stroll de motor ging ploffen toen ik een dikke vonkenregen aan de achterkant zag. Jammer genoeg was het een lekke band.Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:24:
Dat maakt het voor mij ook wel leuker om te kijken moet eerlijk zeggen. Zo een beetje random materiaalpech hoort er wel bij. Tis al zo jammer dat er zelden nog een grote rookwolk achteruit die karretjes komen, zoals vroegah
Was wel een spannend momentje, mede omdat ie bijna RIC ermee aftikte.tlpeter schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:32:
[...]
Ik dacht dat bij Stroll de motor ging ploffen toen ik een dikke vonkenregen aan de achterkant zag. Jammer genoeg was het een lekke band.
Olav had het de hele tijd over Max...Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:38:
[...]
Was wel een spannend momentje, mede omdat ie bijna RIC ermee aftikte.
Hij verbeterde zich later wel. Het was ook erg slecht te zien of het RIC of VER was. Ik dacht eerst ook dat het Max was. En dan kijk ik op een 50 inch tv terwijl Olav op een klein scherm kijkt.
Ja dat was lekker fijn voor de kijkers thuis ook, maar ik zag toch echt een Mercedes daarachteraan schuiven, dus dat moest BOT zijn. 1+1= niet VER dus.
Precies dat. Maar als we het over de fouten hebben die Olav maakt per race / kwalificatie / samenvatting (ja echt, in een na de tijd ingesproken herhaling zat een fout) dan zijn we nog wel een tabje of 4 bezig..Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:43:
[...]
Ja dat was lekker fijn voor de kijkers thuis ook, maar ik zag toch echt een Mercedes daarachteraan schuiven, dus dat moest BOT zijn. 1+1= niet VER dus.
Nog even en we gaan er een gewoonte van maken om het met elkaar eens te zijn albino..albino71 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:40:
Even over VET zijn denkvermogen....
We lijken dat vanaf de zijlijn even makkelijk te vergeten en kunnen daar met zijn allen flink over miepen (ja ik ook), maar eigenlijk zijn de meesten op de grid gewoon super goede coureurs.
Ik vind het ook jammer dat er de laatste tijd allerlei subjectieve zaken worden aangehaald waarom Vettel 'het' niet meer zou hebben ofzo.
Op Baku na kan ik Seb dit seizoen toch echt niet betrappen op keiharde fouten. Singapore was gewoon instinct, iets wat iedere coureur doet als hij slecht weg is van pole. Dat het achteraf onverstandig was om zoveel risico te nemen met het oog op het kampioenschap zijn we het allemaal over eens, incl. Seb zelf. Maarja dat noemen we hier de koe in zijn kont kijken.
Ik vind hem sinds hij bij Ferrari rijdt misschien wel beter dan in zijn tijd bij RBR, iig volwassener en geduldiger. Beetje vergelijkbaar met de ontwikkeling van Alonso bij Ferrari, ik hoop alleen wel op wat meer success voor Vettel..
Zonder commentaar. 
Niet overdrijvenGrimmie187 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:54:
[...]
Nog even en we gaan er een gewoonte van maken om het met elkaar eens te zijn albino..
Ik vind het ook jammer dat er de laatste tijd allerlei subjectieve zaken worden aangehaald waarom Vettel 'het' niet meer zou hebben ofzo.
Op Baku na kan ik Seb dit seizoen toch echt niet betrappen op keiharde fouten. Singapore was gewoon instinct, iets wat iedere coureur doet als hij slecht weg is van pole. Dat het achteraf onverstandig was om zoveel risico te nemen met het oog op het kampioenschap zijn we het allemaal over eens, incl. Seb zelf. Maarja dat noemen we hier de koe in zijn kont kijken.
Ik vind hem sinds hij bij Ferrari rijdt misschien wel beter dan in zijn tijd bij RBR, iig volwassener en geduldiger. Beetje vergelijkbaar met de ontwikkeling van Alonso bij Ferrari, ik hoop alleen wel op wat meer success voor Vettel..
Met zijn denkvermogen zit het wel goed, maar hij heeft wel bovengemiddeld vaak wat onbeheerste uitspattingen. Een beetje eerst doen dan denken of zo...
Hij kan dan wel kalm en rustig analyserend overkomen bij Ferrari, maar met zijn helm op....
Aan de andere kant...
Dit maakt F1 wat het is en waarom we er allemaal naar kijken.
Vechten om elke cm asfalt of dat het alleen van jou is.
Sorry maar het format is wel een beetje tenenkrommend helaas.
Het doet me denken aan Statler & Waldorf, de ene zet ze op en de andere kopt 'm erin.

Over het karma gedeelte:
Ze zijn van mening dat VET dus meer gestraft had moeten worden voor zijn acties, maar dat is niet gebeurd.
Nu heeft VET een paar momentjes pech en dat is dus karma. Vervolgens trekken ze de vergelijking naar VER die al zoveel pech heeft gehad dit seizoen maar nu eindelijk weer eens lekker op het podium komt,....karma.
Nou sorry, maar dat is dus niet hoe je journalistiek bedrijft. Niet bepaald een onpartijdige insteek houden ze er op na.
Ik kan me nog een hoop gezever over HAM herinneren, die zou ook niet genoeg gestraft worden voor zijn twijfelachtige acties. Dus is het geen karma maar politiek bij de FIA die blijkbaar de toppers niet hard aan durft te pakken, of in ieder geval niet rechtlijnig straffen uitdelen.
(Hoor ik daar uiteindelijk ook nog ergens een telefoon overgaan, te slecht gewoon

Gunde ik hem een keer gelijk omdat ik zelf zat te slapen, verprutst hij het alsnogHippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:43:
[...]
Ahg, ik heb nog steeds wel een zwak voor Olav. Mede omdat ie me met z'n enthousiasme al vaker dan eens heeft wakker gemaakt tijdens een race. (sommige races zijn redelijk uneventful helaas en vervelend vroeg)bvbal79 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:07:
[...]
Gunde ik hem een keer gelijk omdat ik zelf zat te slapen, verprutst hij het alsnog
Hij was op dat moment ook bezig met opzoeken van tijden van Hamilton vs Max, dus is het niet raar als ie dan nog in de Max-modus zit. En die Mercedes was niet de aandachttrekker van dat shot, dat was Stroll gewoon. Ricciardo ging vervolgens ook hard door beeld, waardoor het lastig te zien was.Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:43:
[...]
Ik vind het een beetje makkelijk om Mol weg te zetten omdat ie iemand niet meteen herkende. Hij is vaker met andere dingen bezig dan puur alleen het beeld, dan mis je wel eens wat. Maar hij hield de strijd voorin verder prima bij. Misschien hebben ze volgend jaar beter budget voor nog iemand ernaast, maar we gaan het zien.
Ik blijf het overigens raar vinden waarom ie niet wat meer info vanuit de studio krijgt. Dr moet daar toch iemand zitten die met Mol mee kan denken en hem informatie kan influisteren zodat ie niet alles zelf hoeft te doen? Die hoeft er toch niet naast te zitten op locatie?
@Martinspire Het was niet mijn bedoeling om Olav weg te zetten hoor, het was meer de herinnering van mijn beleving gister ochtend. Dat hij druk bezig is kan ik snappen, maar ,en das niet geheel onbelangrijk voor een commentator, als je dan iets half ziet gebeuren probeer dan niet meteen conclusies te trekken.
Hij had net zo makkelijk kunnen roepen dat STR bijna een van de Redbull's meenam of iets in die trend.
Mijn conclusie als semi alerte kijker was dat er ook nog een Mercedes langs kwam in dat shot, en dat het dus geen VER kon zijn.
Ik ben wel van mening dat Olav zich door de jaren heen veel meer is gaan bezighouden met van alles wat de kijker niet ziet en dan voornamelijk rondetijden. Dat was 'ahem' vroeger niet zo erg als heden ten dage.
Hij had net zo makkelijk kunnen roepen dat STR bijna een van de Redbull's meenam of iets in die trend.
Mijn conclusie als semi alerte kijker was dat er ook nog een Mercedes langs kwam in dat shot, en dat het dus geen VER kon zijn.
Ik ben wel van mening dat Olav zich door de jaren heen veel meer is gaan bezighouden met van alles wat de kijker niet ziet en dan voornamelijk rondetijden. Dat was 'ahem' vroeger niet zo erg als heden ten dage.
Ik had toen het shot kwam ook die hele Mercedes niet gezien. Mijn focus lag op Stroll en daarna of ie die Red Bull ging raken. Dan let ik niet zo snel op andere auto's meer.Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:36:
@Martinspire Het was niet mijn bedoeling om Olav weg te zetten hoor, het was meer de herinnering van mijn beleving gister ochtend. Dat hij druk bezig is kan ik snappen, maar ,en das niet geheel onbelangrijk voor een commentator, als je dan iets half ziet gebeuren probeer dan niet meteen conclusies te trekken.
Was deze al gepost? Kinderachtig gedrag tijdens de driversmeeting:
https://twitter.com/Vetteleclerc/status/917015919024656386
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom die driversmeeting wordt uitgezonden. De coureurs weten dat ook, en het lijkt me inmiddels meer tot een media-moment verworden dan dat het daadwerkelijk nog ergens over kan gaan.Snowhite0901 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:35:
Het lijkt me zinvoller dat deze bespreking mooi achter gesloten deuren plaatsvindt, zodat coureurs - indien nodig - elkaar onverholen de waarheid kunnen zeggen zonder dat daar achteraf door jan en alleman over gepraat wordt.
Dit is in het kader van de openheid die ze willen tonen. Bovendien zie je ook maar een heel klein deel van de briefing. Dingen die ze niet naar buiten willen brengen ga je echt niet terugzien.alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom die driversmeeting wordt uitgezonden. De coureurs weten dat ook, en het lijkt me inmiddels meer tot een media-moment verworden dan dat het daadwerkelijk nog ergens over kan gaan.
Het lijkt me zinvoller dat deze bespreking mooi achter gesloten deuren plaatsvindt, zodat coureurs - indien nodig - elkaar onverholen de waarheid kunnen zeggen zonder dat daar achteraf door jan en alleman over gepraat wordt.
Ik snap eigenlijk niet dat hier altijd over dit soort dingen gezeurd wordt. Dit soort beelden geven een mooi inzicht over hoe alles in zijn werk gaat binnen de F1.
Geeft weer mooi aan hoe Lewis in elkaar steektSnowhite0901 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:35:

Volgens mij begon de meeting over de gordels en ging het daarna pas over over het stuurtje. Maar het komt van een Vettel fan, dus is het niet raar dat de waarheid wat verbogen wordt.Snowhite0901 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:35:
hahaha, net een stel pubers in de klas. Bijdehante vragen stellen aan de leraar over het gedrag van andere klasgenoten en hopen dat de ander strafwerk krijgt oid.Snowhite0901 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:35:
Zolang Torro Rosso nog in de F1 rijdt moet Stroll een andere afkorting hebben want ik dacht ff dat je dacht dat het een Torro Rosso was die Ricciardo er bijna af ramde...Hippocampus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:36:

...Maar als iemand op zo'n manier op Vettel rant, is het forum te klein.. Valt me elke keer weer op. Waarom mogen Ferrari fans dan wel op Hamilton zeikenTommyGun schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:31:
[...]
Geeft weer mooi aan hoe Lewis in elkaar steekt
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik vind Lewis niet eens heel vervelend als je hem helemaal kijkt. Hij vraagt zich af waarom het nu wel ok is terwijl het anders niet mag. Volledige video:
Deze is trouwens wel prachtig, zo gemonteerd
[YouTube: https://youtu.be/FVH6-wBOnE0]
Deze is trouwens wel prachtig, zo gemonteerd
[YouTube: https://youtu.be/FVH6-wBOnE0]
Ik ging stuk om Lewis' grapje over dat Vettel in ieder geval maar z'n riem aan moet houden in de ronde nadat de race gefinished is
Het valt mij tegen dat HAM niet alvast het publiek bedankt. Je kan het maar gedaan hebben!alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom die driversmeeting wordt uitgezonden. De coureurs weten dat ook
Wel bekend als het Calimero-syndroom. In de voetbalwereld hebben fans van Feyenoord daar bijna 20 jaar last van gehadDestruction schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:44:
[...]
Waarom mogen Ferrari fans dan wel op Hamilton zeiken
Dinsdag-avond, al een halve dag niets gepost: Dit topic kan op slot
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1