Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 14 - GP van Singapore Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste
Acties:
  • 74.464 views

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-02 09:28
quote:
Gekkenhuis schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:21:
[...]

Beetje jammer, was best een spannende race waar leuke actie in zat.
Ik snap het wel. Als er een kans was voor een overwinning van Max, dan was het vandaag wel. En dan is de teleurstelling des te groter. Het heeft voor mij ook even geduurd voor ik weer 'in' de race zat. En ik kijk absoluut niet alleen vanwege Max, ik ben een f1 liefhebber, sinds '93.

PSN: Jeroen_the_stig

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

@DaniëlWW2 Sterker: zijn prestatie heeft ze voorbij Haas gebracht vandaag :p

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:27:
Maar iets heel anders. Palmer heeft punten gescoord en Hulkenberg verslagen hé. :P
Best nog knap hoe Renault dat podium om zeep hielp.... Te laat binnenkomen onder de SC, en mechanische pech. De Hulk verdient meer.

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 24-02 09:28
quote:
Icephase schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:27:
Het lijkt wel -net als die in Turkije 2010- of Vettel denkt/vindt dat hij er al voorbij is, en daarom rücksichtslos naar de ideale racelijn beweegt. Alleen hij ís er niet (helemaal) voorbij, dus daar zit dan nog een auto (2010: Webber, vandaag Verstappen).

Vettel zal niet bewust ingestuurd hebben op de tegenstanders, maar hij mag hier toch echt zichzelf wel even achter de oren krabben. Het lijken allebei raceincidenten, maar Vettel had in beide gevallen (die in Spa 2016 kan ik zo even niet meer voor de geest halen) wel de sleutel tot het voorkomen van een crash in handen. En is er niet een regel over 'causing an avoidable collision'?
De ideale lijn lag aan de andere kant van waar Vettel naartoe bewoog ;)

PSN: Jeroen_the_stig

quote:
Maar iets heel anders. Palmer heeft punten gescoord en Hulkenberg verslagen hé. :P
uitvallen ≠ verslaan.

PAL heeft ook BOT ingehaald. Betekent dit dat PAL beter of sneller is dan BOT? :P

nachtnet zonder hoofdletter

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:39

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
JeroenTheStig schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:28:
[...]

Ik snap het wel. Als er een kans was voor een overwinning van Max, dan was het vandaag wel. En dan is de teleurstelling des te groter. Het heeft voor mij ook even geduurd voor ik weer 'in' de race zat. En ik kijk absoluut niet alleen vanwege Max, ik ben een f1 liefhebber, sinds '93.
mwah, voor mij voornamelijk door de vele en lange safety cars waardoor de spanning steeds ff helemaal wegvalt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:06
quote:
JeroenTheStig schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:30:
[...]

De ideale lijn lag aan de andere kant van waar Vettel naartoe bewoog ;)
De ideale race lijn ligt in ieder geval niet in de eerste bocht met VET en RAI.

LinkedIn
BlackIntel

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Roamor schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:29:
[...]

Best nog knap hoe Renault dat podium om zeep hielp.... Te laat binnenkomen onder de SC, en mechanische pech. De Hulk verdient meer.
Alles motorisch met Renault is gewoon bagger. Dat zou nu toch wel bekent moeten zijn. :P
Ik vraag me eigenlijk ook af of de toch velen problemen met de versnellingsbak bij de Red Bulls niet ook te maken hebben met de Renault motor. Volgens mij was dit ook niet de eerste race dit seizoen dat Ric niet kon pushen omdat zijn versnellingsbak er bijna aan dreigde te gaan. Vorig jaar was de RB12 de meest betrouwbare auto, nu is het allemaal kapot, ellende en kapot. Het is dat je wat meer vermogen haalt uit de Renault motorsystemen dan Honda, want ze zijn eigenlijk nauwelijks beter. :/
quote:
nachtnet schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:30:
[...]

uitvallen ≠ verslaan.

PAL heeft ook BOT ingehaald. Betekent dit dat PAL beter of sneller is dan BOT? :P
Ja. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 17-09-2017 20:33 (12%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• The Legend
  • Laatst online: 21:40
quote:
Gekkenhuis schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:37:
[...]

Wat was er eigenlijk met dat E-battle dingetje waarover Robert z'n mond moest houden?
Zit dat net ff te kijken, maar das ook wel een deukje in het imago van Doornbos :+ Hij had duidelijk niet door dat ze al live waren en werd daarop geattendeerd door Van Gameren. Heeft Doornbos onlangs van iemand verloren ofzo? Hij zegt iets van 'dat was niet de bedoeling van de e-battle, das gewoon een leuk dingetje voor de kijkers maar het is niet de bedoeling dat..' en wordt dan aangetikt door Van Gameren dat ze live zijn :p

Wel wat off-topic hier sorry :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20:41
Race highlights

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:26

sjaool

Every life should have 9 cats

@The Legend Doornbos heeft afgelopen vrijdagavond verloren in de e-battle. Hij parkeerde zijn wagen in de muur dus de uitdager kon in alle rust naar de finish cruisen en een mooie Samsung QLED televisie mee naar huis nemen. :D

Even wat anders. Is dit nu de eerste race dit seizoen waarbij er tijdens de race geen straffen zijn uitgedeeld?

sjaool wijzigde deze reactie 17-09-2017 21:44 (20%)

"When you grow up your heart dies"

• Onestone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:52

Onestone

Saabje, 440Nm 325paardjes

quote:
pilskes schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:38:
Oke, nu weer iets leuks:

Het gaspedaal van Sainz na de race:

[afbeelding]
Sainz probeert het vermogens tekort van de Renault motor te compenseren.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-02 15:00
quote:
Roamor schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:29:
[...]

Maar dan had The Hulk geen kans meer om uit te lopen in z'n record.
quote:
sjaool schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:36:
@The Legend Doornbos heeft afgelopen vrijdagavond verloren in de e-battle. Hij parkeerde zijn wagen in de muur dus de uitdager kon in alle rust naar de finish cruisen en een mooie Samsung QLED televisie mee naar huis nemen. :D

Even wat anders. Is dit nu de eerste race dit seizoen waarbij er tijdens de race geen straffen zijn uitgedeeld?
Helaas, Wehrlein had 5 plaatsen straf voor het wisselen van een versnellingsbak.

Uiteindelijk was het een deceptie voor de Max fans (ik ook dus). Was echt heel erg teleurgesteld over wat er gebeurde, en hoe de FIA dan reageert.... Tja, dat kun je natuurlijk verwachten. Sowieso worden er in de eerste ronde bijna geen straffen uitgedeeld, en al helemaal niet bij startchaos.

Gewoon klote voor zo'n jongen, maar natuurlijk ook voor Alonso, de uitvalbuddy :=. Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat lopen en of er dan wat meer resultaten geboekt kunnen worden. Maar ook dat zal vooral aan de kwaliteit van de klantenmotoren van Renault liggen...

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:04

mark-k

AKA markkNL

quote:
alex3305 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:57:
[...]

Maar dan had The Hulk geen kans meer om uit te lopen in z'n record.

[...]

Helaas, Wehrlein had 5 plaatsen straf voor het wisselen van een versnellingsbak.

Uiteindelijk was het een deceptie voor de Max fans (ik ook dus). Was echt heel erg teleurgesteld over wat er gebeurde, en hoe de FIA dan reageert.... Tja, dat kun je natuurlijk verwachten. Sowieso worden er in de eerste ronde bijna geen straffen uitgedeeld, en al helemaal niet bij startchaos.

Gewoon klote voor zo'n jongen, maar natuurlijk ook voor Alonso, de uitvalbuddy :=. Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat lopen en of er dan wat meer resultaten geboekt kunnen worden. Maar ook dat zal vooral aan de kwaliteit van de klantenmotoren van Renault liggen...
Die bak heeft hij niet onder het rijden gewisseld lijkt me. Er zijn tijdens het rijden geen straffen gegeven.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:49
quote:
sjaool schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:36:
Nu al 2 E-battles achter elkaar.
Ze hebben vorige week eentje overgedaan, omdat er toen technische problemen bij de tegenstander van Robert waren.

En toen heeft Robert net verloren, maar gister dus weer.
Het zijn dure schermen die ze mee mogen nemen!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:29

Spotmatic

Ken sent me

quote:
alex3305 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:57:
[...]
Ga er maar van uit dat volgend jaar weer het standaardverhaal wordt: P5 en P6 is het hoogst haalbare. Wat Max betreft zal het even wat moeite kosten om de negatieve spiraal te doorbreken, want 7 DNF's gaan niet in je kouwe kleren zitten. Aan de andere kant heeft die nog een heel raceleven voor zich, en zal er heus een seizoen komen waarin hij iedereen en z'n moeder zoek rijdt... :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:43
Ongeacht de meningen wie er schuldig is etc, moest ik wel erg hard om deze videofuck lachen _O-
http://www.dumpert.nl/mediabase/7244309/f6794673

PSN: iRoyalFlushh

• sjaool

sjaool

@alex3305 Ik bedoelde tijdens de race. Het ging mij niet om gridstraffen aangezien die voor de race worden uitgedeeld. ;)

In deze tweet zit ook echt een prima video / start analyse. (met een knipoog & geluid.) :P

https://twitter.com/CGEustice/status/909486275157258240

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Als we toch zo gaan beginnen. :P

Oi @Evest blijf eens van mijn reacties af zeg. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 17-09-2017 22:13 (34%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:05
Zal mij benieuwen of PAL nu het geld aanneemt en stopt op het hoogtepunt van zijn F1 carrière. Woensdag meer info daarover als het goed is.

TinusTegengas wijzigde deze reactie 17-09-2017 22:18 (10%)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• The Legend
  • Laatst online: 21:40
quote:
Ryur schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:01:
[...]

Nu al 2 E-battles achter elkaar.
Ze hebben vorige week eentje overgedaan, omdat er toen technische problemen bij de tegenstander van Robert waren.

En toen heeft Robert net verloren, maar gister dus weer.
Het zijn dure schermen die ze mee mogen nemen!
Vandaar, maar hij hoeft die schermen toch niet uit eigen zak te betalen of wel? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• alex3305
quote:
Maurice079 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:04:
Ongeacht de meningen wie er schuldig is etc, moest ik wel erg hard om deze videofuck lachen _O-
http://www.dumpert.nl/mediabase/7244309/f6794673
Zet er volgende keer even een Marc-Marie warning bij :+ Misschien kan @DaniëlWW2 dat wel in een mooi rood kleurtje doen :9

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
alex3305 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:21:
[...]

Zet er volgende keer even een Marc-Marie warning bij :+ Misschien kan @DaniëlWW2 dat wel in een mooi rood kleurtje doen :9
Nee, ik doe niet aan rood. Wel aan blauw of roze. ;)

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

quote:
TinusTegengas schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:17:
Zal mij benieuwen of PAL nu het geld aanneemt en stopt op het hoogtepunt van zijn F1 carrière. Woensdag meer info daarover als het goed is.
In het interview met Channel 4 na de race heeft hij wederom gezegd dat hij de resterende wedstrijden in de auto zit. Maar een ding in de F1 is zeker: niets is zeker ;)
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:09:
Oi @Evest blijf eens van mijn reacties af zeg. :P
Gebruik jij voortaan dan videotags O-)

Nee. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 17-09-2017 22:23 (1%)

• alex3305
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:21:
[...]

Nee, ik doe niet aan rood. Wel aan blauw of roze. ;)
Roze past wel mooi bij Marc-Marie toch?

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:49
quote:
The Legend schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:20:
[...]

Vandaar, maar hij hoeft die schermen toch niet uit eigen zak te betalen of wel? :P
Dat niet, maar denk wel dat hij van Ziggo wel zo min mogelijk kosten moet maken :P
En door 2x van die schermen (à +/- 2500 EUR) weg te moeten geven door 'fouten' van Robert maakt Ziggo denk ik niet happy :)

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:04

mark-k

AKA markkNL

quote:
alex3305 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:21:
[...]

Is Marc-Marie niet, is Kees: http://www.dumpert.nl/med...eb41a8/kees_gaat_los.html
quote:
Ryur schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:32:
[...]

Dat niet, maar denk wel dat hij van Ziggo wel zo min mogelijk kosten moet maken :P
En door 2x van die schermen (à +/- 2500 EUR) weg te moeten geven door 'fouten' van Robert maakt Ziggo denk ik niet happy :)
Die schermen komen gewoon van de sponsor (samsung.) net als de zitjes van Playseat komen.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
En zo niet of tegen korting dan nog zal die paar duizend ze denk ik weinig schelen. Is gewoon een aftrekpost en een kleine investering voor wat promotie.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:02
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:35:
En zo niet of tegen korting dan nog zal die paar duizend ze denk ik weinig schelen. Is gewoon een aftrekpost en een kleine investering voor wat promotie.
Mwah.. TV-land he? Daar is het gewoon: "Jullie leveren die producten gratis, in ruil voor wat reclame.".
Wees niet bang, die schermen kosten Ziggo niets.

-

Reactie in de ziggo studio (achter de schermen) was redelijk vergelijkbaar met het topic hier.

https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/909421089540804608 <-- video in tweet

ps die @amberbrantsen is best een interessante fan om te volgen.

nachtnet wijzigde deze reactie 17-09-2017 22:50 (15%)

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20:41

• toolkist
  • Niet online
quote:
Jos heeft alleen iets te laat geklikt met zn foto, je wil t beeld laten zien voordat ze elkaar raken.

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Er zijn videobeelden genoeg online die goed laten zien hoe het is gegaan en niet dit soort afbeeldingen die totaal vertekenen.

Edit: op de site van F1 zelf onderaan de link: Klik

Ad de Jong wijzigde deze reactie 17-09-2017 23:32 (41%)

Mijn profiel op Discogs

• Racing-Paradise
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-02 17:03

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
nachtnet schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:47:
Reactie in de ziggo studio (achter de schermen) was redelijk vergelijkbaar met het topic hier.

[knip]
In dit topic heb ik me netjes gedragen, dat was hier in huis werkelijk totaal anders. Want laten we wel wezen, we hebben zegge en schrijven één race die werkelijk het bewaren waard is dit seizoen als men Verstappen een warm hart toedraagt. En schijnbaar doe ik dat soms meer dan ik misschien werkelijk wel zou willen, gezien het gevloek en getier van vandaag wat ik mij allemaal liet ontvallen. Want 50% DNF's, werkelijk???

Bij deze excuses aan mijn vrouw, mijn oudste dochter, de gehele buurt, en de gemeente Meierijstad. Want ik denk dat ze me minimaal 2 wijken verderop ook wel zullen hebben gehoord.

A smile a day....

• WhatsappHack
  • Niet online
Achja, ik heb ook even stevig gevloekt; zelfs nieuwe scheldwoorden verzonnen. Zowel in ‘t Nederlands als ‘t Italiaans. :’) Ik bedoel, die motorproblemen t hele seizoen is daaraantoe maar dit na pakweg 200M was gewoon stompzinnig.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:27
http://formula1.ferrari.c...-comments-about-the-race/

"I moved slightly to the left" aldus Vettel, lol wat een grappenmaker :P

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:35

AzzKickah

06-CENSORED

Geen post-race Paddock Pass..? :/
quote:
tijdzone.. komt nog.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:35

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Huh..? Will maakt die toch altijd vrij snel na de race?

Ik dacht dat we op internet geen last hadden van tijdzones ;)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:28
Het was uiteindelijk gewoon een mooie dag voor de Mercedes-fan.

Mede doordat Vettel zichzelf ook uit de race reed, is een discussie over race-incident of zijn schuld eigenlijk ook vooral gel*l in de marge. Met 3 naast elkaar in een 1e bocht gaat het vaker fout. Het scherp diagonaal snijden van Ferrari was niet de eerste keer dit seizoen.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-02 01:58
De vrouwen waren bezig met een 'baby shower'... De mannen hadden het huis voor zich alleen met de kids verspreid in de tuin en in het huis.... Die kids kwamen met grote ogen naar de huiskamer gerend door ons gescheld en getier... (en trust me.. Het ging los...!)

De middag werd gered omdat we nog leuke activiteiten in het verschiet hadden liggen maar phoehee.. Dat Lil Kleine van het Robinson eiland is geschopt, is het beste nieuws van vandaag :9
@AzzKickah na de race, interviews en monteren is het al snel laat in Singapore. Gebeurt wel vaker dat PP pas op Maandag of zelfs later online komt. Zeker nu NBCsn ook druk is met Nascar & Indycar.

• sjaool

sjaool

quote:
3x3 schreef op maandag 18 september 2017 @ 00:17:
Mede doordat Vettel zichzelf ook uit de race reed, is een discussie over race-incident of zijn schuld eigenlijk ook vooral gel*l in de marge. Met 3 naast elkaar in een 1e bocht gaat het vaker fout. Het scherp diagonaal snijden van Ferrari was niet de eerste keer dit seizoen.
Nou van mij hadden er minimaal wat strafpunten uitgedeeld mogen worden aan ene heer V en misschien ook wel een heer R. Vooral omdat er zeker twee andere coureurs van andere team de dupe zijn geworden van de stommiteiten van her scharlaken rode team. Maar goed, dit zal wel onder noemer van het nieuwe beleid in de eerste ronde geschaard worden vandaar dat het als een race-incident is afgedaan.

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
sjaool schreef op maandag 18 september 2017 @ 00:24:
[...]

Nou van mij hadden er minimaal wat strafpunten uitgedeeld mogen worden aan ene heer V en misschien ook wel een heer R. Vooral omdat er zeker twee andere coureurs van andere team de dupe zijn geworden van de stommiteiten van her scharlaken rode team. Maar goed, dit zal wel onder noemer van het nieuwe beleid in de eerste ronde geschaard worden vandaar dat het als een race-incident is afgedaan.
In principe heeft ie zichzelf zo’n 25 strafpunten gegeven in ‘t kampioenschap. ;)
Ja daar hadden wel 2 punten op z’n superlicentie bij gemogen (krijgt ie race schorsing geloof ik) maar dat durfden ze bij de FIA niet aan denk ik. :P

• Phusebox
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat ze niks hebben gedurfd omdat Vettel al een flinke waarschuwing had voor het opzettelijk tegen iemand aanrijden.

Maar goed heb dan de ballen om hem te schorsen. De titelstrijd is toch voorbij dus het is een illusie om die hiermee in leven te houden. Nu maak je jezelf als organisatie nog meer belachelijk.

Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze een spannende race hebben gezien. Zelfs voor een Mercedes fan moet er buiten de uitslag toch geen zak aan zijn geweest. Geen enkele dreiging, spanning of mooie inhaalactie. Ok van dat laatste misschien één.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-02 13:26
quote:
Palmer heeft Hulkenberg "verslagen" omdat die laatste kampte met een olielek. Mechanische pech dus.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:19
quote:
D-Ed schreef op maandag 18 september 2017 @ 00:17:

Dat Lil Kleine van het Robinson eiland is geschopt
Bedankt voor de spoiler, hoef ik dat ook al niet meer te kijken! :/ dacht dat het F1 topic daar wel vrij van was..

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:52
quote:
hardware-lover schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:49:
[...]

In dit topic heb ik me netjes gedragen, dat was hier in huis werkelijk totaal anders. Want laten we wel wezen, we hebben zegge en schrijven één race die werkelijk het bewaren waard is dit seizoen als men Verstappen een warm hart toedraagt. En schijnbaar doe ik dat soms meer dan ik misschien werkelijk wel zou willen, gezien het gevloek en getier van vandaag wat ik mij allemaal liet ontvallen. Want 50% DNF's, werkelijk???

Bij deze excuses aan mijn vrouw, mijn oudste dochter, de gehele buurt, en de gemeente Meierijstad. Want ik denk dat ze me minimaal 2 wijken verderop ook wel zullen hebben gehoord.
Was hij dat, dacht al wat te horen :D

• D-Ed
quote:
Tweaker_84 schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:21:
[...]

Bedankt voor de spoiler, hoef ik dat ook al niet meer te kijken! :/ dacht dat het F1 topic daar wel vrij van was..
Excuses! Ben daar totaal niet mee bezig geweest..

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-02 09:16
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 18 september 2017 @ 01:55:
[...]

In principe heeft ie zichzelf zo’n 25 strafpunten gegeven in ‘t kampioenschap. ;)
Ja daar hadden wel 2 punten op z’n superlicentie bij gemogen (krijgt ie race schorsing geloof ik) maar dat durfden ze bij de FIA niet aan denk ik. :P
Dat laatste dus... Vettel heeft zijn kampioenschap gisteren al zelf praktisch om zeep geholpen, de FIA durfde het niet aan om de genadeklap uit te delen.

Weet zeker dat elke coureur die niet voor het kampioenschap had gestreden een enorme douw voor deze stompzinnige move had gekregen. Vettel erkende dat hij niet helemaal lekker weg kwam (of tenminste; hij vertelde dat Max sneller was). Als je dat weet moet je ook het verstand hebben dat er misschien ook anderen zijn die een betere start hebben, en is het nogal een risico om als een idioot de hele baan over te steken en alles af te gaan blocken. Dat hierdoor direct en indirect 4 wagens uitvallen zou hem zeker aangerekend mogen worden.

Ander incidentje waar helaas weinig aandacht voor was: die idiote move van Massa op Vandoorne tijdens de safety car. Had ook zomaar weer Vandoorne's race kunnen kosten. Begrijp niet dat hier geen onderzoek naar is geweest, laat staan een in mijn ogen zeer verdiende straf.
quote:
[...]

Nu volg ik dat gebeuren totaal niet, maar mijn kinderen hadden het hier afgelopen vrijdag al over. Dan kan dit toch moeilijk een spoiler worden genoemd lijkt me :? .

alexbl69 wijzigde deze reactie 18-09-2017 07:48 (13%)

iRacing Profiel

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:04
quote:
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:47:
Ander incidentje waar helaas weinig aandacht voor was: die idiote move van Massa op Vandoorne tijdens de safety car. Had ook zomaar weer Vandoorne's race kunnen kosten. Begrijp niet dat hier geen onderzoek naar is geweest, laat staan een in mijn ogen zeer verdiende straf.
Bedoel je bij het uitrijden van de pits, of daarna dat Massa Vandoore langs laat? Want dat laatste, waar er wat contact was, werd op Sky uitgelegd als dat Massa waarschijnlijk de ruimte aan de binnenkant liet en dus ook daar op lette. Terwijl Vandoorne dan buitenom ging, waar Massa hem niet verwachte, en daardoor ontstond het contact. Als dat klopt dus een misverstand, zonder echte gevolgen dus goed dat ze dit gewoon hebben laten gaan.

• sjaool

sjaool

quote:
[...]

Was afgelopen donderdag al op tv, dus geen spoiler meer... ;)

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:22

Vos

AFCA

True, maar laten we vooral ontopic blijven ;). Straks klappen we nog uit de deur hoe GTST is verlopen de afgelopen week! :P

Vos wijzigde deze reactie 18-09-2017 08:45 (47%)

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-09-2019
quote:
Arjantje72 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:34:
[...]

Klopt maar ik vind het onzin dat mensen Max de schuld geven. Als hij hard geremt had was er waarschijnlijk iemand op hem geklapt en was het dan natuurlijk zijn fout, want......
Dat denk ik ook. Max kon ook niet remmen voor achterkomend verkeer. En je bent nu eenmaal een racer dus je gaat niet direct van je gas af en zeker niet remmen. Dit was gewoon een stomme samenloop wat uitmond in "wat als". Het is balen, ik ben zeker een Max supporter net als Vandoorne, Alonso, Vettel. Ik heb niet 1 favo coureur op dit moment en geniet gewoon van een goede race. En dit was ondanks alles toch best een leuke race om te zien :D

Bij het WEC in Amerika gingen er 4 lmp1's gezamenlijk de eerste bocht in naast elkaar. _/-\o_

Het contact tussen Massa en Vandoorne was ook erg lomp. Weet nu niet of er iemand aan te rekenen is daarop. Maar Massa had nog een paar momentjes die thuishoren in toerwagen racen.

Daniel_Elessar wijzigde deze reactie 18-09-2017 08:47 (9%)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• alexbl69
quote:
RobertMe schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:53:
[...]

Bedoel je bij het uitrijden van de pits, of daarna dat Massa Vandoore langs laat? Want dat laatste, waar er wat contact was, werd op Sky uitgelegd als dat Massa waarschijnlijk de ruimte aan de binnenkant liet en dus ook daar op lette. Terwijl Vandoorne dan buitenom ging, waar Massa hem niet verwachte, en daardoor ontstond het contact. Als dat klopt dus een misverstand, zonder echte gevolgen dus goed dat ze dit gewoon hebben laten gaan.
Dat eerste moment, het uitrijden van de pits door Vandoorne. Daarna ontstaat een soort dragrace tussen die twee waarbij Massa op het laatst (vind ik) middels een stuurbeweging bewust tegen Vandoorne aanrijdt.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik Massa überhaupt al niet hoog heb zitten, dus wellicht zie ik dit door een te gekleurde bril ;) .

iRacing Profiel

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:38

Just_I

What did you just say?

Vandoorne kwam de pits uit voor Massa, bij de einlijn van de pit exit zat hij er duidelijk voor. Massa haalde in tijdens de safetycar en moest dus de plek teruggeven.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Suicyder
  • Laatst online: 21:23
quote:
Vos schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:45:
True, maar laten we vooral ontopic blijven ;). Straks klappen we nog uit de deur hoe GTST is verlopen de afgelopen week! :P
Samengevat is dat toch list en bedrog? :+

Maar ik heb de race niet live kunnen kijken gisteren, achteraf maar wat blij om, denk dat de TV door het raam naar buiten gegaan was (had ik nog 2x moeten gooien ook :D )

• RobertMe
quote:
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:07:
[...]

Dat eerste moment, het uitrijden van de pits door Vandoorne. Daarna ontstaat een soort dragrace tussen die twee waarbij Massa op het laatst (vind ik) middels een stuurbeweging bewust tegen Vandoorne aanrijdt.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik Massa überhaupt al niet hoog heb zitten, dus wellicht zie ik dit door een te gekleurde bril ;) .
Zoals @Just_I al aangeeft was het inderdaad een soort "drag race" tot de safety car lijn. VAN zat duidelijk ervoor en dust moest MAS zijn plek afstaan. Alleen ging dat nogal onhandig doordat MAS waarschijnlijk VAN aan de binnenkant verwachte en daar plaats bleef maken. Alleen ging VAN er dan buitenom langs waardoor ze elkaar even aanraakten.

Je zou dus ook kunnen zeggen dat het onhandig was van VAN om buitenom in te halen terwijl MAS toch aan de kant moest. Gezien de spiegels van het postzegelformaat (vraag dat maar aan VET :P ) kan ik me dan ook indenken dat MAS niet meteen in de gaten had dat VAN buitenom ging.

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-02 15:53
quote:
Daniel_Elessar schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:45:
[...]

Dat denk ik ook. Max kon ook niet remmen voor achterkomend verkeer. En je bent nu eenmaal een racer dus je gaat niet direct van je gas af en zeker niet remmen. Dit was gewoon een stomme samenloop wat uitmond in "wat als". Het is balen, ik ben zeker een Max supporter net als Vandoorne, Alonso, Vettel. Ik heb niet 1 favo coureur op dit moment en geniet gewoon van een goede race. En dit was ondanks alles toch best een leuke race om te zien :D

Bij het WEC in Amerika gingen er 4 lmp1's gezamenlijk de eerste bocht in naast elkaar. _/-\o_

Het contact tussen Massa en Vandoorne was ook erg lomp. Weet nu niet of er iemand aan te rekenen is daarop. Maar Massa had nog een paar momentjes die thuishoren in toerwagen racen.
Volgens mij remde hield Max juist al in, hij had een betere start dan Vettel. Toch sneu, doet ie een keer verstandig wordt ie door een rooie bowlingbal de baan afgeveegd. Had ie m gewoon op zijn verstappens naast vettel gezet gelijk, had ie misschien nog met de schrik vrij kunnen komen. Onbegrijpelijk, dat Max rekening houdt met Vettel zn kampioenschap en de ferraris bewust in leven probeert te laten en zae er zelf zo'n bende van kunnen maken... En vervolgens als eerste commentaar leveren dat Max hier fout gezeten zou hebben.

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:15

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat Massa eigenlijk beter gewoon in zijn pensioen modus had moeten blijven zitten.
Het is nobel en geweldig dat hij het team wil helpen (tegen een riante vergoeding natuurlijk) en mee wil helpen bij het sturen van de jongere garde maar dat kan ook in een andere rol.
Al racend komt hij nog steeds te kort en maakt echt fouten die iemand met zoveel jaar ervaring never nooit meer zou mogen maken.
Niets dan respect voor Massa die ooit 20 seconden dacht wereldkampioen te zijn maar het wordt tijd dat er plek gemaakt wordt voor nieuw talent.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• TommyGun
  • Laatst online: 21:53

TommyGun

Stik er maar in!

Elke pannenkoek kon deze startcrash aan zien komen. Normaal is er al een SC start bij het minste of geringste, en dan nota bene op een stratencircuit bij kunstlicht krijgen ze de 'geweldige' ingeving dat een normale start moet kunnen. Man man man...

Dat vervolgens mooiboy wint is behoorlijk zuur voor het WK. Na een lap of 20 was er ook niets meer aan. Tot die tijd was het niet echt racen (meer glibberen bij 30 km/h) maar goed, er was wel actie en tja wederom 0,0 gevechten in de top 3.
quote:
Gekkenhuis schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:40:
[...]

Nee maar het was ook gewoon kutgein van HAM.
Zoals altijd. Bij de herstarts zoekt HAM behoorlijk de limiet op, en zit er regelmatig overheen wat mij betreft.

Waarom 'ie daar nooit voor gestraft wordt 8)7

TommyGun wijzigde deze reactie 18-09-2017 09:29 (38%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
TommyGun schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:25:
Elke pannenkoek kon deze startcrash aan zien komen. Normaal is er al een SC start bij het minste of geringste, en dan nota bene op een stratencircuit bij kunstlicht krijgen ze de 'geweldige' ingeving dat een normale start moet kunnen. Man man man...

Dat vervolgens mooiboy wint is behoorlijk zuur voor het WK. Na een lap of 20 was er ook niets meer aan. Tot die tijd was het niet echt racen (meer glibberen bij 30 km/h) maar goed, er was wel actie en tja wederom 0,0 gevechten in de top 3.

[...]

Zoals altijd. Bij de herstarts zoekt HAM behoorlijk de limiet op, en zit er regelmatig overheen wat mij betreft.

Dus.... het is de schuld van de FIA/Charlie Whiting én van Hamilton dat Vettel nu 28 punten achter staat? 8)7 |:(

• RobertMe
quote:
TommyGun schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:25:
Elke pannenkoek kon deze startcrash aan zien komen. Normaal is er al een SC start bij het minste of geringste, en dan nota bene op een stratencircuit bij kunstlicht krijgen ze de 'geweldige' ingeving dat een normale start moet kunnen.
Volgensmij heeft helemaal niemand geklaagd over regen met kunstlicht? De lampen zijn weg gericht van het circuit waardoor de reflecties (vrijwel) afwezig zijn. Dat het onder kunstlicht was lijkt dan ook geen factor te zijn. Daarnaast lijkt het stratencircuit mij ook niet van invloed te zijn geweest. Het was niet alsof er geen plek was. Volgensmij konden ze daar op het rechte stuk zelfs met 4 of 5 man naast elkaar rijden. Ook op een echt circuit had Vettel zo naar binnen kunnen rijden zonder ook maar iemand ruimte te laten. Deze fout is gewoon 100% toe te wijten aan de (Ferrari) rijders zelf, en de omstandigheden staan daar buiten.

Daarnaast juich ik de regenstart alleen maar toe. En gezien het feit dat er geen echt verschil zat tussen starten op wets of intermediates is het bewijs dat een wet start met SC en dus iedereen verplicht op de extremes overdreven zou zijn. Het circuit was gewoon goed op te rijden en er zijn verder geen echt gekke situaties geweest waarbij je echt zag dat er geen grip was (hoogstens bij KVY).
quote:
[...]

Is het niet zo dat de eerste rijder het tempo bepaald vanaf het moment dat de lampen op de SC uit zijn? Zolang de lampen aan zijn mogen er niet meer dan 2? auto lengtes aan gaten zijn. Maar vanaf het moment dat de lampen uit zijn bepaald de eerste rijder het tempo, en op break tests na is verder "alles" toegestaan. (alhoewel ik moet bekennen dat de situatie in deze race me niet meer echt bij staat)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Icephase schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:37:
[...]

Dus.... het is de schuld van de FIA/Charlie Whiting én van Hamilton dat Vettel nu 28 punten achter staat? 8)7 |:(
Begrijpend lezen is moeilijk he? De startcrash had voorkomen kunnen worden door een SC-start, zoals altijd bij dergelijke condities.

• Icephase

Icephase

quote:
TommyGun schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:38:
[...]

Begrijpend lezen is moeilijk he? De startcrash had voorkomen kunnen worden door een SC-start, zoals altijd bij dergelijke condities.
Ja, dat zeg ik. Het is volgens jou de schuld van de FIA dus... nou van harte gefeliciteerd met je mening, die totaal niet gehinderd lijkt te zijn door empirische argumentatie. Vind je het heel erg dat ik (en met mij 99% van de mensheid waarschijnlijk) er toch écht anders over denk?

Gezien je avatar verbaast je mening me overigens niet...

• Suicyder
De startcrash is geen debiet aan FIA/Charlie.... maar aan het andermaal inschuiven van de voorste rijder, ga maar terugkijken naar Monza, Stroll moest van het gas omdat Hamilton vol naar rechts stuurde, had hij dat niet gedaan waren ze er samen af gegaan.

Misschien moeten ze het afknijpen terwijl er al een vleugel/wiel naast je zit maar eens gaan verbieden tijdens starts (en hard straffen), daar zit het echte probleem, niet elders.

Toevoeging:
Het heeft niks meer met verdedigen van je plek te maken als je een ander forceert de rem in te trappen, zeker tijdens een startsituatie vormt dat gewoon gevaar.
Sowieso moeten er constantere straffen komen, ene keer is actie X wel straf andere keer niet, gelul.

Suicyder wijzigde deze reactie 18-09-2017 09:43 (24%)

• D-Ed
Eerlijk is eerlijk, HAM (én ALO) hadden een wereldstart dus HAM kwam sowieso al naar voren.. (hij starte in de 2e versnelling dacht ik?).

Het is gewoon erg triest voor Max maar ik begreep dus dat RIC met een half gare versnellingsbak reed.. Dat is eigenlijk nog triester, niet aan kunnen vallen en toch 2e worden.. Wat een saaiheid!

• Icephase

Icephase

quote:
Suicyder schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:41:
De startcrash is geen debiet aan FIA/Charlie.... maar aan het andermaal inschuiven van de voorste rijder, ga maar terugkijken naar Monza, Stroll moest van het gas omdat Hamilton vol naar rechts stuurde, had hij dat niet gedaan waren ze er samen af gegaan.

Misschien moeten ze het afknijpen terwijl er al een vleugel/wiel naast je zit maar eens gaan verbieden tijdens starts (en hard straffen), daar zit het echte probleem, niet elders.
Misschien moeten ze de afstand tussen de startposities groter maken? De verschillen zijn tegenwoordig zó klein dat het veld nog veel te compact is als ze bij de eerste bocht zijn. Dan hoef je niks te verbieden, maar je maakt de uitdaging wél groter (en de waarde van de startplek ook nog eens groter; hoeveel races sinds 2014 zijn er vanaf pole gewonnen? Vast minder dan de jaren daarvóór).
quote:
Toevoeging:
Het heeft niks meer met verdedigen van je plek te maken als je een ander forceert de rem in te trappen, zeker tijdens een startsituatie vormt dat gewoon gevaar.
Sowieso moeten er constantere straffen komen, ene keer is actie X wel straf andere keer niet, gelul.
Helemaal mee eens!

• RobertMe
quote:
Icephase schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:47:
[...]

Misschien moeten ze de afstand tussen de startposities groter maken? De verschillen zijn tegenwoordig zó klein dat het veld nog veel te compact is als ze bij de eerste bocht zijn. Dan hoef je niks te verbieden, maar je maakt de uitdaging wél groter (en de waarde van de startplek ook nog eens groter; hoeveel races sinds 2014 zijn er vanaf pole gewonnen? Vast minder dan de jaren daarvóór).
Als je de afstanden groter maakt kun je net zo goed altijd een SC start doen :/ Nu wordt een goede start beloond (tenzij je indirect via je teamgenoot van de baan wordt gereden). Maak je de gaten groter heb je niks meer aan je goede start, want diegene voor je staat te ver weg om bij te komen. En ook een slechte start maakt dan minder uit, want voordat diegene achter je bij je is ben je toch al van je plek.

Nee, de "chaos" bij de start vind ik wel goed. Alleen moet er inderdaad worden opgetreden tegen het afsnijden zoals Vettel nu deed en inderdaad HAM ook op Monza deed. Volgensmij is dit ook iets wat je alleen op de eerste startrij ziet? Midden in het veld zie je dit nooit (juist omdat de plek er niet voor is/de kans op een aanrijding groot is).

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:22
Het vanaf pole knijpen bij de start is iets wat al decennia in echt iedere raceklasse gebeurt en wat 99 van de 100 keer goed gaat. Nu Max hier een keer slachtoffer van is moeten we het hele regelboek maar in de prullenbak gooien en Vettel aan het kruis nagelen? :z

Het was gewoon een kloterige samenloop van omstandigheden en een raceincident.

• YakuzA
  • Laatst online: 23:08

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
TommyGun schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:38:
[...]
Een SC start gebeurt tegenwoordig ook staand vanaf de grid omdat dat meer spektakel geeft.

Hoe had een sc start staand vanaf de grid deze startcrash moeten voorkomen?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
YakuzA schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:03:
[...]

Een SC start gebeurt tegenwoordig ook staand vanaf de grid omdat dat meer spektakel geeft.

Hoe had een sc start staand vanaf de grid deze startcrash moeten voorkomen?
Meer temperatuur in banden, meer gevoel mbt de omstandigheden, ik noem maar een paar voorbeelden.

• demo31051987
  • Laatst online: 24-02 14:29

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
TommyGun schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:05:
[...]

Meer temperatuur in banden, meer gevoel mbt de omstandigheden, ik noem maar een paar voorbeelden.
Het probleem lag niet in de temperatuur van de banden of in de condities. Vettel kruipt naar binnen om Max te blokkeren, maar ziet Raikkonen niet. Door de goede start van Raikkonen zat hij naar Max. Hierdoor werd Max gesandwiched, maar niemand kon hier iets aan doen. De straf dat Ferrari hun beide auto's uit de race zagen vallen, is in mijn ogen straf genoeg.

Steam

• Suicyder
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:58:
Het vanaf pole knijpen bij de start is iets wat al decennia in echt iedere raceklasse gebeurt en wat 99 van de 100 keer goed gaat. Nu Max hier een keer slachtoffer van is moeten we het hele regelboek maar in de prullenbak gooien en Vettel aan het kruis nagelen? :z

Ik heb niet gezegd dat het nu max het slachtoffer een keer is het ineens moet, dat wordt ervan gemaakt.
Ik vind het alleen bullshit dat het afknijpen keer op keer mag met alle risico's van dien. Start of niet start maakt me geen reet uit, maar als je niet kan verdedigen zonder iemand de rem in te duwen of van de baan om een ongeluk te voorkomen behoor je misschien niet voor hem. Daarmee doel ik ook op acties die door Max zijn gemaakt en tig andere rijders. Racen is leuk, maar dat van de baan af forceren of de rem in heeft niks met fair driving te maken.
maandag leesvoer:
Motorsport Monday - Issue 233 +55min

nachtnet wijzigde deze reactie 18-09-2017 10:18 (4%)

• Grimmie187
quote:
Suicyder schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:13:
[...]

Ik heb niet gezegd dat het nu max het slachtoffer een keer is het ineens moet, dat wordt ervan gemaakt.
Ik vind het alleen bullshit dat het afknijpen keer op keer mag met alle risico's van dien. Start of niet start maakt me geen reet uit, maar als je niet kan verdedigen zonder iemand de rem in te duwen of van de baan om een ongeluk te voorkomen behoor je misschien niet voor hem. Daarmee doel ik ook op acties die door Max zijn gemaakt en tig andere rijders. Racen is leuk, maar dat van de baan af forceren of de rem in heeft niks met fair driving te maken.
Mijn reactie was ook niet specifiek op jou gericht :)

Ik snap je punt wel, maar ik denk dat de risico's redelijk beperkt zijn. Het gaat eigenlijk bijna altijd goed: of P2 start zo goed dat hij er al naast zit en P1 moet noodgedwongen weer terug naar de racelijn. Of P1 heeft voldoende voorsprong om voorlangs te kruisen waarna P2 direct terugkeert naar de racelijn voor een betere exit na de eerste bocht.

Bijv: YouTube: Your Favourite Singapore Grand Prix - 2010 Alonso Fends Off Vettel

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:58:

Vettel had geen hele goede start en kon met al zijn ervaring prima weten dat anderen die misschien wel hadden en dat die vroege snijactie van hem daarom niet kon.

Het is volgensmij niet zo dat je als je van pole vertrekt je een God given right hebt om te allen tijde naar binnen te mogen snijden.

Imo was het een domme actie van hem, zeker gezien zijn ervaring. En het kost hem nu waarschijnlijk het kampioenschap.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• alexbl69
quote:
demo31051987 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:10:
[...]
De straf dat Ferrari hun beide auto's uit de race zagen vallen, is in mijn ogen straf genoeg.
Dat laatste zou volstrekt irrelevant moeten zijn, hoewel ik niet ontken dat het wellicht wel mee heeft gespeeld. Met die redenatie had Max in Hongarije ook geen straf moeten hebben omdat hij zijn teamgenoot er uit had gekegeld.

Ben het er volledig mee eens dat er een vast team aan stewards moet komen. De willekeur in straffen is te groot op dit moment.

alexbl69 wijzigde deze reactie 18-09-2017 11:08 (12%)

iRacing Profiel

• Grimmie187
quote:
Help!!!! schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:52:
[...]

Vettel had geen hele goede start en kon met al zijn ervaring prima weten dat anderen die misschien wel hadden en dat die vroege snijactie van hem daarom niet kon.

Het is volgensmij niet zo dat je als je van pole vertrekt je een God given right hebt om te allen tijde naar binnen te mogen snijden.

Imo was het een domme actie van hem, zeker gezien zijn ervaring. En het kost hem nu waarschijnlijk het kampioenschap.
Hij zat er voor en kruiste voorlangs bij Max (die twee hebben elkaar ook nooit geraakt), dus wat dat betreft kon het prima. Of het slim is om zoveel risico te nemen bij de start met het kampioenschap op het spel vraag ik mij inderdaad ook af (wat Max zelf ook al zei en Vettel vast ook bedenkt als hij de beelden terugziet) maar een verdedigende knijpactie bij de start is iets wat iedere coureur instinctief doet.

Grimmie187 wijzigde deze reactie 18-09-2017 10:58 (4%)

• demo31051987
  • Laatst online: 24-02 14:29

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:55:
[...]

Dat laatste zou volstrekt irrelevant moeten zijn, hhoewel ik niet ontken dat het wellicht wel mee heeft gespeeld. Met die redenatie had Max in Hongarije ook geen straf moeten hebben omdat hij zijn teamgenoot er uit had gekegeld.
Niet mee eens, Max neemt in Hongarije het risico door later te remmen, blokkeert en kegelt daarmee Ricciardo uit de race. In de race van gisteren neemt niemand een risico. Raikkonen zit terecht naast Max aangezien hij een geweldige start had en Vettel heeft het recht om te knijpen. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Als een van deze dingen niet gebeurd (minder goeie start van Raikkonen, betere start van Max, Vettel die niet knijpt) dan had deze crash niet gebeurd.

Steam

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
[...]

Dat laatste zou volstrekt irrelevant moeten zijn, hhoewel ik niet ontken dat het wellicht wel mee heeft gespeeld. Met die redenatie had Max in Hongarije ook geen straf moeten hebben omdat hij zijn teamgenoot er uit had gekegeld.
Uh Max reed daar nog dus vandaar de terechte straf.

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

@Help!!!! AFAIK heeft Vettel gewoon dat recht, zo lang hij een autobreedte tussen zijn auto en de rand van de baan houdt. Dat het niet slim is: mee eens, maar strafbaar is het daarmee nog steeds niet.

@alexbl69 Nee, want Max (de schuldige aan het startincident in Hongarije) had geen schade. Hier was een eventuele schuldige toch al uit de race. Bedoel je met een vast team aan stewards dat het elke race dezelfde zijn? Dat lijkt me een goede voor meer consistentie, maar wel een risico voor bias.

• alexbl69
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:56:
[...]
Hij zat er voor en kruiste voorlangs bij Max (die twee hebben elkaar ook nooit geraakt), dus wat dat betreft kon het prima. Of het slim is om zoveel risico te nemen bij de start met het kampioenschap op het spel vraag ik mij inderdaad ook af (wat Max zelf ook al zei en Vettel vast ook bedenkt als hij de beelden terugziet) maar een verdedigende knijpactie bij de start is iets wat iedere coureur instinctief doet.
Hij zat er niet volledig voor. De enige reden dat hij Max niet geraakt heeft is dat deze Raikkonen eerder raakte en de crash begon.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er was gebeurt als Raikkonen daar niet had gereden, Max 'gewoon' rechtdoor was blijven rijden en Vettel tegen Max aan was gereden. We zullen het nooit weten en elke coureur in de positie van Max zou (indien er ruimte was) dan automatisch naar links zijn gereden om een aanrijding te voorkomen, maar het is volgens mij niet verplicht om in zo'n geval van je lijn af te wijken.
quote:
demo31051987 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:59:
[...]

Niet mee eens, Max neemt in Hongarije het risico door later te remmen, blokkeert en kegelt daarmee Ricciardo uit de race. In de race van gisteren neemt niemand een risico. Raikkonen zit terecht naast Max aangezien hij een geweldige start had en Vettel heeft het recht om te knijpen. Het was een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Als een van deze dingen niet gebeurd (minder goeie start van Raikkonen, betere start van Max, Vettel die niet knijpt) dan had deze crash niet gebeurd.
Het ging mij om je zin 'De straf dat Ferrari hun beide auto's uit de race zagen vallen, is in mijn ogen straf genoeg.'.

Dat impliceert dat de Ferrari's volgens jou geen extra straf verdienen omdat het team al genoeg schade heeft opgelopen door hun eigen actie. Dat vergeleek ik met de situatie tussen Max en Daniel in Hongarije.

alexbl69 wijzigde deze reactie 18-09-2017 11:05 (30%)

iRacing Profiel

• Grimmie187
quote:
alexbl69 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:03:
[...]

Hij zat er niet volledig voor. De enige reden dat hij Max niet geraakt heeft is dat deze Raikkonen eerder raakte en de crash begon.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er was gebeurt als Raikkonen daar niet had gereden, Max 'gewoon' rechtdoor was blijven rijden en Vettel tegen Max aan was gereden. We zullen het nooit weten en elke coureur in de positie van Max zou (indien er ruimte was) dan automatisch naar links zijn gereden om een aanrijding te voorkomen, maar het is volgens mij niet verplicht om in zo'n geval van je lijn af te wijken.
Check de link uit mijn vorige post van Singapore 2010 even, dan zie je precies wat er gebeurt als Raikkonen daar niet had gezeten. :)

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:27
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:04:
[...]

Check de link uit mijn vorige post van Singapore 2010 even, dan zie je precies wat er gebeurt als Raikkonen daar niet had gezeten. :)
Als je daar van boven kijkt zie je alsnog dat alonso geen auto ruimte laat(tot de rand van de baan).
Dus als Vettel hetzelfde van plan was, max magisch kon remmen naar rechts kon rijden en niet van achter zou zijn aangereden, dan zou ie raikonen alsnog geraakt hebben.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zijn er eigenlijk geen heli shots van de start?

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:39
quote:
TommyGun schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:21:
Zijn er eigenlijk geen heli shots van de start?
Jazeker wel:

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:52
:)
quote:
Suicyder schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:12:
[...]

Samengevat is dat toch list en bedrog? :+

Maar ik heb de race niet live kunnen kijken gisteren, achteraf maar wat blij om, denk dat de TV door het raam naar buiten gegaan was (had ik nog 2x moeten gooien ook :D )
Dubbelglas zeker? :P

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-02 12:42
quote:
[...]

Dat laatste zou volstrekt irrelevant moeten zijn, hoewel ik niet ontken dat het wellicht wel mee heeft gespeeld. Met die redenatie had Max in Hongarije ook geen straf moeten hebben omdat hij zijn teamgenoot er uit had gekegeld.
edit/zie dat ik niet de enige ben die gereageerd heeft dat je vergelijking met Max niet opgaat.

bvbal79 wijzigde deze reactie 18-09-2017 12:01 (46%)

• RobertMe
quote:
bvbal79 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:55:
En verzin daarna dan nog even een straf voor Ferrari die er wel toe doet? Max krijgt zijn race er niet voor terug en zo zwaar is het vergrijp ook niet om ze de volgende race te straffen.
Strafpunten op de superlicentie. Volgensmij heeft VER (toen nog VES) die zelfs gekregen voor buitenom iemand inhalen. (was bij denk Button, race weet ik niet meer, alleen dat het in 2015 was).

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:39
Vraag mijn steeds af hoe de race was verlopen als RAI niet nog eens extra tegen VER was geknald.

Had VER nog de pit kunnen halen, bandje + velg vervangen en hup door??

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

quote:
RobertMe schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:00:
[...]

Strafpunten op de superlicentie. Volgensmij heeft VER (toen nog VES) die zelfs gekregen voor buitenom iemand inhalen. (was bij denk Button, race weet ik niet meer, alleen dat het in 2015 was).
Strafpunten voor wat dan? Wat deed Vettel wat tegen de reglementen was?

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:09
Wat een verschil trouwens in hoe goed de starts waren. VER, VET en RIC duidelijk trager weg dan RAI en HAM. Voor m'n gevoel is dat verschil vaak niet zó sterk

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:47
quote:
Jasphur schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:01:
Vraag mijn steeds af hoe de race was verlopen als RAI niet nog eens extra tegen VER was geknald.

In het interview met Ziggo zei Max dat zn ophanging al kapot was na de eerste hit.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-02 12:42
quote:

Volgens mij gaf hij reeds aan dat hij zijn ophanging zag knikken...

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-02 07:27
quote:

Aan de eerste "got damage" te horen niet.
En volgens mij zei Max in het interview met Jack dat de ophanging linksvoor al kapot was.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True