Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Mja, dat denk ik ook. Vettel laat ruimte voor 1 wagen, waar er 2 naast elkaar rijden.Grimmie187 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:27:
Vettel zit er toch echt voor en heeft alle echt om Max te knijpen richting eerste bocht. Dat er nog een Ferrari aan de binnenkant zit zorgt voor drama..
Als ik zo objectief mogelijk te zijn zie ik geen echte schuldige. Toegegeven Vettel veroorzaakt wel een riskante situatie, maar als hij daar niet verdedigd ligt hij 3e in de eerste bocht.
"be quiet, just leave me alone"
"I'm sorry guys"
Karma..
[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 17-09-2017 14:31 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Eerste bocht, race winnen.. net interview op Duitse TV met Vettel: hij was verrast dat Kimi aan de binnenkant zat..Harrie schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:26:
[...]
Ik zeg niet dat Verstappen fout was. Ik zeg alleen dat het niet zomaar op Kimi geschoven kan worden. Kimi werd hier even als kamikaze coureur neergezet.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Eens. Uiteindelijk is er ook gewoon geen ruimte voor 3 auto's in die eerste bocht.JeroenTheStig schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:31:
Ik begrijp niet waarom Kimi er zo van langs krijgt hier? In mijn ogen is Vettel de enige schuldige aan dit ongeluk. Hij snijdt gewoon helemaal naar de andere kant van de baan, waarna Max geen kant op kon. Kimi ging zo goed als rechtdoor, wat moest hij anders doen?
PSN: xMaurice93

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Omdat dat veel exposure oplevert in Rusland voor RBR / STR.MazeWing schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:31:
KVY: Waarom die nog in de formule 1 zit is ook de seizoensvraag van dit jaar...
PODIUM!
Ric even Ham eraf rammen, gewoon 1/2 Renault
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Fangirls.JeroenTheStig schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:31:
Ik begrijp niet waarom Kimi er zo van langs krijgt hier? In mijn ogen is Vettel de enige schuldige aan dit ongeluk. Hij snijdt gewoon helemaal naar de andere kant van de baan, waarna Max geen kant op kon. Kimi ging zo goed als rechtdoor, wat moest hij anders doen?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ja, weinig kans dat ze straffen aan Ferrari gaan uitdelen.DoeEensGek schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:30:
[...]
Dat is de raceleiding nu ook aan het doen. Geen schuldige zoeken, die komen met onzinnig bericht dat dit kan gebeuren.
* ATS baalt nogal.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Kijken kerel kijken... Vet was al voorbij en Max, veel meer snelheid dus zette hij de wagen ervoor! Dat RAI daar nog naast zat had hij niet kunnen weten/zienJeroenTheStig schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:31:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Omdat Kimi niet keek en hem keihard afsneed. Toen klapte hij op Vettel, en Vettel op hem. Het was gewoon dom, Max zag het niet of kon niks doen. Vettel al helemaal.JeroenTheStig schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:31:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, lijkt inderdaad de fout van Vettel. Die snijdt gewoon helemaal naar links. Raikonnen neemt daar wel een groot risico om in een klein gat in te halen, maar uiteindelijk probeert Max Vettel te ontwijken waar dus geen ruimte voor is.powah33 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:26:
Echt dom van Ferrari.
Verknallen hun eigen race en kampioenschap.
Duidelijk dat Max werd geknepen door beidde ferrari's.
Let op vettel hoe die naar binnen komt.
https://streamable.com/z8ykq
[ Voor 8% gewijzigd door TinusTegengas op 17-09-2017 14:34 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij niet.TinusTegengas schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:33:
Heeft Hulk al wel eens op P2 gereden?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Liever nu dan in een seizoen waarin Max een auto heeft waar ie serieus om de titel kan vechtenPolycom schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:30:
Wat een waardeloos F1 seizoen zeg
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Of het nu RAI of VET is, punt is dat die 2 het VER niet kwalijk kunnen nemen.Erapaz schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:33:
[...]
Ja, lijkt inderdaad de fout van Vettel. Die snijdt gewoon helemaal naar links. Raikonnen neemt daar wel een groot risico om in een klein gat in te halen, maar uiteindelijk probeert Max Vettel te ontwijken waar dus geen ruimte voor is.
Dacht zelfs P1 maar hij heeft wel LeMans gewonnen #memeTinusTegengas schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:33:
Heeft Hulk al wel eens eerder op P2 gereden?
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
En zo zag ik het ook.
Ja dit dus. Vettel ia wel echt grootste schuldige. Brengt teveel risico met zn actie. Rijd gewoon hellemaal links op de baan...Mach schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:29:
[...]
Kolere op dit filmpje zie je VET inderdaad bijna doelbewust VER afknijpen en in de auto van RAI duwen. "A pincer movement" volgens BBC. De Duitse Panzers kunnen hier nog wat van leren
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Meer geraced dan Max dusRudolf schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:34:
God nakende.... snel naar huis gescheurd
Technisch gezien voor de eerste bochtRudolf schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:34:
God nakende.... snel naar huis gescheurd van een weekendje om Max te supporten, is het weer na bocht 1 al weer klaar.
Kimi had super start, Max zijn start was ok.Richard117 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:35:
Toch weer bijzonder dat ik hier overal lees dat de start van Max slecht was, maar dat Vettel zegt hij juist beter weg was.
En zo zag ik het ook.
Hoezo ná een bocht... De eerste bocht kwamen ze al niet door?Rudolf schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:34:
God nakende.... snel naar huis gescheurd van een weekendje om Max te supporten, is het weer na bocht 1 al weer klaar.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
FTFYRudolf schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:34:
God nakende.... snel naar huis gescheurd van een weekendje om Max te supporten, is het weer navoor bocht 1 al weer klaar.
Waiting on the world to change
Sowieso apart dat ves zo ruk weg was. Zag geen wielspin in de Rpm meter. Dus daar is iets niet lekker ingesteld.Richard117 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:35:
Toch weer bijzonder dat ik hier overal lees dat de start van Max slecht was, maar dat Vettel zegt hij juist beter weg was.
En zo zag ik het ook.
Zo gek is dat niet, de Ferrari heeft gewoon meer motorvermogen en is sneller weg uit stilstand dan de Red Bull, helemaal met een volle tank.Richard117 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:35:
En zo zag ik het ook.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ja, de start van Max was beter dan die van Vettel. En die van Kimi nog een stuk beter. Daardoor komen ze met 3 naast elkaar op de bocht af.Richard117 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:35:
En zo zag ik het ook.
Hij schoot twee keer in het rood en je hoorde dat ook.MikeyMan schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:36:
[...]
Sowieso apart dat ves zo ruk weg was. Zag geen wielspin in de Rpm meter. Dus daar is iets niet lekker ingesteld.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tikje tegen VANVos schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:36:
Haha wat deed Massa?
- DaniëlWW2
- Niet online
Max was ook beter weg dan Vettel, en Kimi leeg een tow te hebben want die was extreem goed weg. Vettel liep alleen snel in, toen de klapper en weg kampioenschap en misschien wel de mooiste race van het seizoen.Richard117 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:35:
En zo zag ik het ook.

Hij was niet ruk weg...MikeyMan schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:36:
[...]
Sowieso apart dat ves zo ruk weg was. Zag geen wielspin in de Rpm meter. Dus daar is iets niet lekker ingesteld.
Nee HAM en BOT hebben nog niet gepitSinergyX schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:36:
Nou, dit kan nog wel een 1/2 MERC worden.
Maar volgens mij is gewoon een race incident, kan gebeuren.
Maar al had ik het Max gegund, vind het nog erger voor het hele kampioenschap en dus dat VET eruit ligt.
Dit was echt de kans voor Ferrari om wat punten voor te komen en we hadden een prachtig seizoenseinde kunnen krijgen.
nu zal het gewoon intikken worden voor MERC.
Jammer zeg!
RIC toch ook nog niet?
Hij is Brazilië 2010 van pole gestart, dus hij heeft al een paar meter op p1 gereden. (eerste doorkomst was op p3)TinusTegengas schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:33:
Heeft Hulk al wel eens eerder op P2 gereden?
Brazilië 2012 en 2014 en China 2013 heeft hij in totaal 43 ronden aan de leiding gereden.
StatsF1 is je vriend voor dit soort zaken
http://www.statsf1.com/en/nico-hulkenberg/en-tete.aspx
[ Voor 12% gewijzigd door Richard117 op 17-09-2017 14:39 ]
Jazeker wel.
Zeker wel, en die krijgt dus weer de winst in de schoot geworpen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Volgens mij wel want HUL red net even 2e
Sorry, gemist denk ik.ATS schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:38:
[...]
Zeker wel, en die krijgt dus weer de winst in de schoot geworpen.
Maar inderdaad, wordt weer een 'max had em kunnen hebben, valt uit en RIC pakt em.'
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 17-09-2017 14:39 ]
"When you grow up your heart dies"
Lekker trollen achter de safetycar, zoals hij altijd doetSpotmatic schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:39:
WTF doet HAM???
RemmenSpotmatic schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:39:
WTF doet HAM???
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ik denk het niet. Hij werd gepiepeld door HAM en heeft meteen de plek teruggegeven.Eddye schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:39:
Oei, misschien een duur foutje van RIC.
Als RIC wint is het goed voor het team en voor Max. Meer exposure, meer geld.
HUP RIC
Nee maar het was ook gewoon kutgein van HAM.Vos schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:40:
Wie kent het regelboek, mocht dat van RIC?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Nee, mag niet, zal onderzoek wordenVos schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:40:
Denk dat HAM gaat proberen te rekken totdat ze naar slicks kunnen en zo een stop uitsparen.sjaool schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:39:
HAM, BOT en SAI vallen zo nog weer terug. RIC en HUL hebben al een keer gewisseld.
Als dat bestraft wordt zou ik het héél flauw vinden. RIC behaalt er ook geen voordeel mee, neemt zijn plek weer terug etc.sjaool schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:40:
[...]
Ik denk het niet. Hij werd gepiepeld door HAM en heeft meteen de plek teruggegeven.
Hamilton lijkt juist altijd enorm scherp en goed op de hoogte van de regels. Kan dat wel waarderen.Gekkenhuis schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:40:
[...]
Nee maar het was ook gewoon kutgein van HAM.
Als RIC hier straf voor krijgt maakt de leiding hier zich wel belachelijk vind ik.
Die redden ze sowieso niet, misschien niet eens 3/4 van de race afstand.Richard117 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:41:
Op deze manier gaan we volgens mij gewoon na 2 uur afvlaggen en redden we die 61 ronden niet.
Was toch niet gebeurd als HAM niet vol op zn rem ging?
jep en dan was "random driver" achter op VER geknald.Tk55 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:41:
Het leek mij bij de start, na een aantal herhalingen: Als Max vol in de ankers was gegaan in plaats van richting Kimi te sturen, dan hadden VET en RAI elkaar ook geraakt.
DUGG
Als Max dat had gedaan had hij iemand achterin zijn wagen gehad en was de race ook over geweest.Tk55 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:41:
Het leek mij bij de start, na een aantal herhalingen: Als Max vol in de ankers was gegaan in plaats van richting Kimi te sturen, dan hadden VET en RAI elkaar ook geraakt.
Nee, wat mij betreft zou dat wel consequent zijn. Gewoon niet inhalen achter een SC.sjaool schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:41:
[...]
Als RIC hier straf voor krijgt maakt de leiding hier zich wel belachelijk vind ik.
Een uitvaller mag je toch wel voorbij? Als HAM ineens stilvalt (of doet alsof...) dan gewoon rustig erlangs met het hele veldVos schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:40:
alles kan off-topic
True. Maar bij bocht 1 had Max echt wel de ruimte om te remmen en er niet door RAI afgeschoven te worden. Maar helaas...Mach schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:42:
[...]
jep en dan was "random driver" achter op VER geknald.
DUGG
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1