Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Workaholic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:17:
Iemand nog tips voor leuke werelddeal weken bij de KLM? Is nog 14 uur geldig en wij zoeken iets voor 12/13 feb met 10 dagen. Willen bij voorkeur zon hebben en dan is Europa nogal tricky.. maar voordeel van zo laat nog boeken is het checken van de weersverwachting.

curaçao is zon zeker.. maar wel ver vliegen voor 10 dagen. Jullie tips zijn welkom!
Wat is 'zon'? 30 graden? Want dan moet je in februari wel echt een eind weg.

Dubai/Abu Dhabi vlieg je met KLM heen voor rond de 500 euro - als je een koffer mee wil nemen - maar dat kan mee- of tegenzitten. Het kan er dik 30 graden zijn in februari maar als de wind in de verkeerde hoek staat ook met moeite 20 graden met buien en zandstormen.

Muscat (Oman) heeft van dat laatste minder last. Maar voor echt hoge temperaturen moet je verder richting de evenaar.

[Voor 7% gewijzigd door Daniel op 28-01-2020 19:48]

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

ToolkiT schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:36:
[...]

Dat stuk hebben wij als tour gedaan met een deal van Thai Air destijds.. met een mini-van alle attracties onderweg af. Was leuke trip, kan het aanraden..
Zeker. Het mooie van Qatar Airways is dat ze nu op vier vliegvelden in Thailand vliegen: BKK, CNX, HKT (Phuket, toeristisch eiland in het zuiden) en Krabi (volgens mij seasonal, niet zeker) (minder toeristische stad in het zuiden). Als je er zelf durft te rijden kun je dus een vrij gunstige fly & drive doen waarbij je van Bangkok naar zo'n andere plaats toert en onderweg alle coole plekken meepakt.

Op al die routes kun je makkelijk Kanchanaburi meepakken, stukje (Nederlandse) geschiedenis en mooie natuurparken. Naar het zuiden heb je veel leuke stranden en kustplaatsen (o.a. Cha-Am / Hua Hin, Sam Roi Yot, Kui Buri National Park met wilde olifanten en Khao Sok National Park). Naar het noorden kun je alle oude hoofdsteden (ruines) meepakken en je daarna in de bergen wat vermaken. Maar goed, om dat volledig te behandelen is een topic op zichzelf. :P

Wat vliegen betreft is Qatar heel gunstig qua baggage, 30 kilo in economy. Dat is wel iets waar veel maatschappijen nu aan lijken te sleutelen, ook op de oostelijke routes. Het enige minpuntje is de overstaptijd in Doha vanuit die andere steden, die zijn in het huidige schema nogal lang volgens mij, en 's nachts. Overdag bieden ze nog stadstourtjes aan tegen schappelijke prijzen, dus dat kan een lange overstap juist leuk maken.

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jb! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:08:
[...]
Wat vliegen betreft is Qatar heel gunstig qua baggage, 30 kilo in economy. Dat is wel iets waar veel maatschappijen nu aan lijken te sleutelen, ook op de oostelijke routes. Het enige minpuntje is de overstaptijd in Doha vanuit die andere steden, die zijn in het huidige schema nogal lang volgens mij, en 's nachts. Overdag bieden ze nog stadstourtjes aan tegen schappelijke prijzen, dus dat kan een lange overstap juist leuk maken.
Lange overstap in Doha is bijna onvermijdelijk omdat QR273 terug naar Amsterdam om 08:00 in de ochtend vertrekt. Dus of je hebt een soort graveyard aankomsttijd midden in de nacht, of je arriveert in de middag of avond in Doha en moet dan een uurtje of 8-12 overbruggen voordat je verder kan. In maart komen wij terug vanuit DPS op Doha en we hebben bewust gekozen voor een vlucht eerder zodat we een overstap van 16 uur hebben wat genoeg is om de stad te bezoeken en op een normale plek te overnachten. Een visum is normaal gesproken niet nodig en met het Stopover programma kun je voor $28 een vijfsterrenhotel boeken.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Daniel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Lange overstap in Doha is bijna onvermijdelijk omdat QR273 terug naar Amsterdam om 08:00 in de ochtend vertrekt. Dus of je hebt een soort graveyard aankomsttijd midden in de nacht, of je arriveert in de middag of avond in Doha en moet dan een uurtje of 8-12 overbruggen voordat je verder kan. In maart komen wij terug vanuit DPS op Doha en we hebben bewust gekozen voor een vlucht eerder zodat we een overstap van 16 uur hebben wat genoeg is om de stad te bezoeken en op een normale plek te overnachten. Een visum is normaal gesproken niet nodig en met het Stopover programma kun je voor $28 een vijfsterrenhotel boeken.
Naar Amsterdam is inderdaad ongunstiger (zowel qua tijden als qua prijs). QR195 vertrekt om 1.40 naar Brussel, dat past wel met een aantal vluchten vanuit BKK (QR839 landt 19.55, QR833 landt 23.15, QR981 landt 23.59 en QR835 landt 00.35). Vanuit DPS is er ook een vlucht die zo aansluit: QR963 die om 23.59 landt.

Gezien er maar twee vluchten naar de Benelux zijn, die naar Brussel 's nachts en naar Schiphol 's ochtends leent dat zich eigenlijk niet goed voor een korte stopover waarbij je ook nog de stad wil bekijken. Op de heenweg is Amsterdam ook niet handig, dan kom je ook 's nachts aan. Vanuit Brussel heb je wel tijd voor zo'n standaard tour (deze) omdat die hier 's ochtends vertrekt en om 16.25 aankomt.

Vanuit het noorden van Nederland is dat inderdaad niet zo interessant, maar vanuit Brabant e.o wel. :9

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:51

ToolkiT

brit-tweaker

Jb! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Zeker. Het mooie van Qatar Airways is dat ze nu op vier vliegvelden in Thailand vliegen: BKK, CNX, HKT (Phuket, toeristisch eiland in het zuiden) en Krabi (volgens mij seasonal, niet zeker) (minder toeristische stad in het zuiden). Als je er zelf durft te rijden kun je dus een vrij gunstige fly & drive doen waarbij je van Bangkok naar zo'n andere plaats toert en onderweg alle coole plekken meepakt.

Op al die routes kun je makkelijk Kanchanaburi meepakken, stukje (Nederlandse) geschiedenis en mooie natuurparken. Naar het zuiden heb je veel leuke stranden en kustplaatsen (o.a. Cha-Am / Hua Hin, Sam Roi Yot, Kui Buri National Park met wilde olifanten en Khao Sok National Park). Naar het noorden kun je alle oude hoofdsteden (ruines) meepakken en je daarna in de bergen wat vermaken. Maar goed, om dat volledig te behandelen is een topic op zichzelf. :P

Wij hadden een tour waar een stuk zelf 4WD rijden in zat (bij de golden triangle in de buurt).. wat bleek net dat gedeelte kon niet lukken volgens de gids.. ik heb hem dus de opdracht gegeven om maar iets te regelen want dat was juist de hoofdreden om die tour te kiezen..
Uiteindelijk de had hij de gamelste toyota hi-lux kunnen vinden die je kan bedenken (compleet met Camel Throphy stickers, maar met handrem die amper werkte en een versnellingsbak waar je nog een halve meter met de pook naar links voorbij de 1 kon.. dus schakelen was altijd een gok in welke versnelling je terecht kwam.. Maar super ervaring..
Rijden in Bankok heb ik niet zelf gedaan, daar is het verkeer best hectish maar is wel te doen als je met de flow meegaat..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• D-e-n
  • Laatst online: 14:32
menzo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:54:
[...]

Hoeveel langer/duurder wordt het als je 1 vlucht later zou kiezen?
Ik was enkel nog aan het oriënteren voor het geval we geen rechtstreekse vlucht kunnen vinden voor een mooi bedrag dus ik heb nog niet alles bekeken. Maar op dit moment had je Zürich en München als alternatief maar dan met meer dan vier uur overstap.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

D-e-n schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:42:
[...]

Ik was enkel nog aan het oriënteren voor het geval we geen rechtstreekse vlucht kunnen vinden voor een mooi bedrag dus ik heb nog niet alles bekeken. Maar op dit moment had je Zürich en München als alternatief maar dan met meer dan vier uur overstap.
Ik denk dat je Menzo niet goed begrijpt. Je moet even kijken wat er gebeurt als je de aansluiting mist, op welke andere vluchten je kunt worden overgeboekt. Als er elke 2 uur een vlucht van dezelfde maatschappij gaat, hoef je je niet zoveel zorgen te maken over die aansluiting :)

jij ook?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
BA schrapt alle vluchten naar China. KLM laat vanmiddag weten wat ze gaan doen. Dat zou betekenen dat 2020 bij deze al een verliesgevend jaar zou zijn. Het aantal vluchten van/naar China is gigantisch, het aantal overstappers navenant. Dat zouden rustige weken worden intra-europa ook.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:00:
BA schrapt alle vluchten naar China. KLM laat vanmiddag weten wat ze gaan doen. Dat zou betekenen dat 2020 bij deze al een verliesgevend jaar zou zijn. Het aantal vluchten van/naar China is gigantisch, het aantal overstappers navenant. Dat zouden rustige weken worden intra-europa ook.
KLM blijft rustig doorvliegen.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Even een vraagje over vlucht prijzen..

In July/Augustus gaan wij met het gezin naar Australia.
Ik zie nu wat aanbiedingen langs komen, maar een vriend van ons die elke kerst naar India vliegt zei dat hij altijd wacht tot 66 dagen voor de vlucht omdat de prijzen dan beter zijn..
Wat is wijsheid? Nu boeken of wachten?
PWM schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:00:
Een van de ideeën die ik had was een tussenstop in china.. maar dat sla ik nu maar over...

[Voor 43% gewijzigd door ToolkiT op 29-01-2020 14:42]

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:32
ToolkiT schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:39:
Wat is wijsheid? Nu boeken of wachten?

[...]
Dit is natuurlijk dé gouden vraag in de luchtvaart, en er is geen antwoord op te geven.

Gezien je pas over een tijdje reist, raad ik aan om de vlucht(en) even in de gaten te houden in bijv. Google Flights.
Over het algemeen worden lange-afstandsvluchten (zeker in de zomervakantie) in de laatste 2-3 maanden niet goedkoper, en die 66 dagen lijken me al helemaal arbitrair.

Mijn tip: bepaal voor jezelf een budget of bodemprijs, en hak de knoop door wanneer je die prijs ziet. Anders blijf je maar wachten tot het (te) duur is geworden. Op deze manier weet je van tevoren je prijs, en kan je tevreden zijn als je die weet te scoren.

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:30
Als je nu scherpe prijzen voor in het hoogseizoen ziet, zou ik die nemen. Wat zijn de kosten precies?

• PWM
  • Niet online
2 intra Europa vluchten gedaan vandaag met AF. Viel me niks tegen. Die Airbus vind ik fijner dan de 737. Het ging op tijd en vriendelijk. En aangezien ik geen kaas eet, ben ik bij KLM 90% van de tijd het bokkie. Bij AF kan je nog gewoon kiezen.

Eigenlijk op alle fronten beter dan KLM.

• Leetness
Ik begin het de laatste tijd steeds meer met je eens te zijn hierover.

Afgelopen maandag LCY-AMS gevlogen om 9 uur 's ochtends; er wordt geen koffie of thee aan boord geserveerd want "het is een korte vlucht".. :?

Ze begonnen vooraan in de cabine met de service, waar iedereen zo'n bakje met brood en water krijgt, plus wat te drinken. Op tweederde van de cabine blijkt dat ze te weinig tijd hebben, en wordt zonder mededeling gestopt met uitdelen van eten, en krijg de achterste 30% van de cabine alleen wat te drinken 8)7

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Op alle fronten beter wil ik niet zeggen en de keus hangt denk ik af van de vlucht (ik had de laatste keer ook iets zompigs wat op cake moest lijken) maar de airbus is ook in mijn beleving een fijner toestel dan de 737. En de service van hun is inderdaad vriendelijk, al is ie dat bij KLM de laatste jaren ook weer wat klantgerichter lijkt het.

AF (en dat hele land) is wel wat stakingsgevoeliger dan KLM.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Leetness schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:08:
Ik begin het de laatste tijd steeds meer met je eens te zijn hierover.

Afgelopen maandag LCY-AMS gevlogen om 9 uur 's ochtends; er wordt geen koffie of thee aan boord geserveerd want "het is een korte vlucht".. :?

Ze begonnen vooraan in de cabine met de service, waar iedereen zo'n bakje met brood en water krijgt, plus wat te drinken. Op tweederde van de cabine blijkt dat ze te weinig tijd hebben, en wordt zonder mededeling gestopt met uitdelen van eten, en krijg de achterste 30% van de cabine alleen wat te drinken 8)7
Bij BA krijg je in EC zowiso niks meer gratis op korte vluchten, dus als ik bij KLM/AF/Lufthansa wel wat krijg is dat bonus..

Jaren geleden vloog ik KLM BC LHR-AMS en kreeg voor takeoff een drankje en tijdens de vlucht ook een, maar die kreeg ik niet eens op qua tijd.. dus ik mocht glas vasthouden tijdens landing...
PWM schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:58:
2 intra Europa vluchten gedaan vandaag met AF. Viel me niks tegen. Die Airbus vind ik fijner dan de 737. Het ging op tijd en vriendelijk. En aangezien ik geen kaas eet, ben ik bij KLM 90% van de tijd het bokkie. Bij AF kan je nog gewoon kiezen.

Eigenlijk op alle fronten beter dan KLM.
AF bevalt mij ook beter dan KLM.. maar CDG is alleen niet ideaal qua overstap..
En vlieg je AF dan kom je op een AF only gate wat weer betekend dat er geen dragon pass lounge is, alleen AF BC lounge..

[Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 29-01-2020 17:14]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Bigfoot schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:02:
Als je nu scherpe prijzen voor in het hoogseizoen ziet, zou ik die nemen. Wat zijn de kosten precies?
Rond de £1000-£1400 pp is nu gangbaar tarief voor LHR-SYD
https://www.skyscanner.ne...&airlines=!CA,!CZ,!MU,!CI

Quantas heeft een deal van £809.. non-stop naar Perth (dan door naar SYD).. ook best bijzonder zo'n mega lange vlucht..
United/Virgin voor £889 (via SFO) als ik de data iets schuif..
Lufthansa voor £1064 via SFO of LAX
BA gaat echt direct LHR-SYD voor £1400

https://www.kayak.co.uk/f...rair=-PVG,CTU,CAN,CKG,PEK

Wel moet ik nog kijken naar een multi-city variant omdat we ook nog naar Uluru en Cairns (barrier reef, daintree) willen..

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik ben hier allang mee gestopt, gewoon vooraf een lekkere sandwich kopen (als ik tijd heb, bij de bakker op weg naar het vliegveld zelfs) en een drankje mee aan boord nemen. Die twee stukjes karton met een stuk stopverf ertussen mogen ze houden, net als die slappe koffie, ook al is het gratis.

specs

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:32:
[...]

KLM blijft rustig doorvliegen.
Dat had ik ook verwacht mits de bezettingsgraad voldoende zou blijven. Dat is blijkbaar niet het geval. Geen paniek maatregel maar een economische.

https://www.telegraaf.nl/...hrapt-vluchten-naar-china

edit: een betere bron, namelijk het bedrijf zelf https://nieuws.klm.com/update-corona-virus-2/
KLM heeft het besluit genomen om;

Per 30 januari De directe vluchten naar Chengdu en Hangzhou op te schorten
Per 30 januari Het aantal wekelijkse vluchten naar Shanghai terug te brengen van 11 naar 7x per week
Per 31 januari de directe vluchten naar Xiamen op te schorten

Het aantal wekelijkse vluchten naar Beijing blijft staan op 7. Deze vlucht aanpassingen zijn van kracht tot en met 29 februari.

[Voor 42% gewijzigd door franssie op 29-01-2020 19:47]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:32
ToolkiT schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:12:
En vlieg je AF dan kom je op een AF only gate wat weer betekend dat er geen dragon pass lounge is, alleen AF BC lounge..
Ik heb de dufry truuc geprobeerd, dat werkt wel érg mooi met dragonpass. Niet op CDG inderdaad (Want daar is erg weinig behalve AF lounges)... maar voor mijn Ryanair vlucht vanaf Athene had ik 4 uur wachttijd gisteren, en dat ging prima. Moest alleen wel eerst naar het normale (non-LLC) Schengen deel, maar dan voor 9 euro lounge toegang..unbeatable!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Komt ook een beetje omdat de ene puddle jump de andere niet is. Als je vanuit LCY meteen in oostelijke richting kan vertrekken, met wind mee en gunstige clearance op Schiphol kun je in een minuut of 25 de landing inzetten. In ongunstige omstandigheden kan dat makkelijk het dubbele zijn en heeft de crew een stuk meer tijd.
ToolkiT schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:28:
[...]

Rond de £1000-£1400 pp is nu gangbaar tarief voor LHR-SYD
https://www.skyscanner.ne...&airlines=!CA,!CZ,!MU,!CI

Quantas heeft een deal van £809.. non-stop naar Perth (dan door naar SYD).. ook best bijzonder zo'n mega lange vlucht..
United/Virgin voor £889 (via SFO) als ik de data iets schuif..
Lufthansa voor £1064 via SFO of LAX
BA gaat echt direct LHR-SYD voor £1400
Direct London naar Australië in economy is wel dapper. Cathay via Hong Kong voor 990 pond is een aardige optie. Geen absurde reistijd, maar 1 overstap, normale maatschappij. Het kan goedkoper (richting 700 pond) maar dan moet je later weg - vanaf ± 11 augustus wordt het flink voordeliger.

Ik zou ook de Qatar companion fares in de gaten houden, daar zitten soms prima deals in. En als je gaat boeken kijken of er een mobile promo code is. For some reason geven ze je soms 5-10% korting als je via de mobiele app boekt. Zo heb ik maar 1500 euro pp betaald voor AMS-DPS in Y 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Daniel op 30-01-2020 10:03]

• Leetness
Daniel schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:56:
[...]
Komt ook een beetje omdat de ene puddle jump de andere niet is.
[...]
Dat snap ik natuurlijk en daar heb ik alle begrip voor. Het gaat me heus niet om dat kopje koffie of zo'n stukje brood, maar ik bekijk het vanuit een bedrijfsperspectief. Mijn punt van kritiek is dat er niet even gezegd wordt "Sorry, omdat we vandaag zo snel zijn is er helaas geen tijd meer en ontvangt u mogelijk niet de service die u van ons verwacht. Excuses hiervoor."

Met iets meer communicatie onderscheid je je weer een klein beetje van de andere (budget)maatschappijen en creëer je misschien wat broodnodige loyale klanten. Het kost je als KLM in feite niets, maar nu heeft de voorste helft van je passagiers een andere ervaring dan de achterste helft. :P

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Wie gaat er dan ook achterin zitten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
CyBeR schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:24:
Ik, iedereen wil namelijk voorin. Vaak genoeg gehad dat de alle rijen helemaal vol zaten en de laatste 3 niemand. Dan kies ik mijn stoel daar. Niemand die naast je zit, tegen je rug duwt of zijn stoel naar achter zet voor je.

• Leetness
Achterin heb je relatief vaak een lege stoel naast je, plus het feit dat de E190's van KLM in de eerste 10-ish rijen geen goede window alignment hebben en je daardoor minder (gevoelsmatige) ruimte hebt. Daarnaast kan je aan de achterkant uitstappen en ben je vaak sneller buiten dan mensen voorin. :)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Grappige is dat ze niet altijd voor>achter doen. Ik zit vaak middenin, en bij BA laatste keer was ik een van de laatste die wat kreeg. De cabine werd daar van vooraf en van achter begonnen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• jongetje
gambieter schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Grappige is dat ze niet altijd voor>achter doen. Ik zit vaak middenin, en bij BA laatste keer was ik een van de laatste die wat kreeg. De cabine werd daar van vooraf en van achter begonnen.
Hangt van het toestel en de grote af. Bij kleinere toestellen rijden ze of van buiten naar binnen (is het handigste omdat ze dan allebei gelijk klaar zijn) of zelfs met 1 karretje eerst helemaal naar voren en dan naar achter. Denk zelf dat dat komt omdat voorin vaak de premium stoelen zijn (direct achter business die zijn eigen personeel heeft).

• PWM
  • Niet online
Nou, KLM stopt, zoals verwacht, alsnog naar China. Op 1 of andere manier hebben die altijd een extra zetje nodig.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Daniel schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:56:
[...]
Direct London naar Australië in economy is wel dapper. Cathay via Hong Kong voor 990 pond is een aardige optie. Geen absurde reistijd, maar 1 overstap, normale maatschappij. Het kan goedkoper (richting 700 pond) maar dan moet je later weg - vanaf ± 11 augustus wordt het flink voordeliger.

Ik zou ook de Qatar companion fares in de gaten houden, daar zitten soms prima deals in. En als je gaat boeken kijken of er een mobile promo code is. For some reason geven ze je soms 5-10% korting als je via de mobiele app boekt. Zo heb ik maar 1500 euro pp betaald voor AMS-DPS in Y 8)7
Direct is idd een hele ruk.. vroeger deden we het ook vaak met een tussenstap in Azie..
Maar HKG vermijd ik nu liever even ivm Coronavirus.. voor hetzelfde geld word je vlucht geannuleerd..
<edit> ik zie nu dat kayak "Stopover airports: Hide Hong Kong (HKG)" als filter aanbied.. ik ben blijkbaar niet de enige..

Qatar companion fares ga ik eens naar kijken :)

Na 11 Augustus had ik ook gezien maar helaas ivm schoolvakanties geen optie :(

[Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2020 18:45]

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:39:
Nou, KLM stopt, zoals verwacht, alsnog naar China. Op 1 of andere manier hebben die altijd een extra zetje nodig.
VOC mentaliteit, gewoon geld proberen te verdienen tot het niet meer mogelijk is..

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:06
PWM schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:39:
Ik vlieg vandaag terug naar Amsterdam vanaf Beijing met KLM.
Net op tijd dus.
De angst voor het virus is in China vrij groot.

[Voor 8% gewijzigd door Halldor op 31-01-2020 00:57]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:21:
[...]

VOC mentaliteit, gewoon geld proberen te verdienen tot het niet meer mogelijk is..
En dan met een 737 over Irak en Iran - KLM is toe aan een andere PR adviseur lijkt me :+

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:06
Halldor schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:55:
[...]

Ik vlieg vandaag terug naar Amsterdam vanaf Beijing met KLM.
Net op tijd dus.
De angst voor het virus is in China vrij groot.
Op de luchthaven van Beijing is het vrij rustig.
Enkel de vlucht zit helemaal vol :(
Ik kon weer eens niet online inchecken, dus helaas geen business class upgrade kunnen scoren. Op het moment dat de check in openging waren er nog 9+ stoelen vrij.
Waarschijnlijk hebben veel passagiers inmiddels omgeboekt en wellicht zitten er ook passagiers van LH of BA bij.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

franssie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 01:08:
[...]

En dan met een 737 over Irak en Iran - KLM is toe aan een andere PR adviseur lijkt me :+
las dat ze ook weer gestopt zijn met vliegen over iran/irak sinds eergisteren ofzo.

Ben benieuwd hoeveel ik er van ga merken de komende 3 weken op de vliegvelden en erbuiten,ga op vrienden bezoek in azie,staat al een tijdje gepland,rondje doen maar van de landen waar ik kom zijn alleen sin en kul nog niet besmet :o ams-cdg-sin-sgn-tpe-icn-tpe-kul-lgk-kul-sin-cdg-ams / a318-773-a350-a330-773-a380-773-737-737-a330-773-737 :P oOo meeste ST,alleen kul-lgk en kul-sin is malaysian

[Voor 40% gewijzigd door mrsar op 31-01-2020 12:12]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• SX-Superfly
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 26-03 20:33
Ik sta op het punt via supersaver twee enkele reis vluchten te boeken met Transavia (faro-rotterdam) en Tap Air (Amsterdam-porto). Als ik bij supersaver opgeef om één stuk ruimbagage mee te nemen betaal ik fors meer dan wanneer ik de bagage bijboeken tijdens het online inchecken bij genoemde maatschappijen.

Mijn vraag: is het achteraf mogelijk ruimbagage te boeken tijdens het online inchecken bij genoemde maatschappijen, in plaats van tijdens de boeking bij Supersaver?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@SX-Superfly dat is wel hoe ik het meestal doe, eerst de vlucht boeken en dan opties toevoegen. Zowel bij Transavia als Ryanair proberen ze op je angst in te spelen. Worst case scenario (bijboeken op het vliegveld) ook weten en in je achterhoofd houden.
Tot nu toe was ik goedkoper uit, bij transavia kan je eigenlijk altijd wel achteraf bijboeken omdat veel van hun tickets verkocht worden in pakketreizen en dan is die optie er niet altijd.

Met TAP heb ik helaas geen ervaring.

Rondje OPO - LIS en dan met de trein tussen de beide steden? Hebben wij vorig jaar gedaan (heen en terug met Transavia) - Leuk, de trein is tweede klasse prima (beter dan de eerste klas van de NS). Als ik het nog eens doe neem ik voor die 6 euro per persoon eerste klas. edit: reis je vanuit Portugal, denk dan ook aan de Intercity Direct, dat ding is echt snel (vandaag geprobeerd, wow dat is leuk, wel tweede klas maar voor 30 minuten is dat meer dan prima).

[Voor 11% gewijzigd door franssie op 01-02-2020 19:04]

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Net een primeur op m’n vlucht AMS-LCY: een passagier die was toegelaten op de vlucht met een boarding pass voor een andere vlucht naar een geheel andere bestemming 8)7 Hij kwam er pas achter toen er iemand al op z’n stoel zat. Half uur moeten wachten voordat die van boord gehaald was. Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? Aan de gate moet dat toch meteen een error geven?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:23
Daniel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:12:
Net een primeur op m’n vlucht AMS-LCY: een passagier die was toegelaten op de vlucht met een boarding pass voor een andere vlucht naar een geheel andere bestemming 8)7 Hij kwam er pas achter toen er iemand al op z’n stoel zat. Half uur moeten wachten voordat die van boord gehaald was. Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? Aan de gate moet dat toch meteen een error geven?
Niet zo lastig, afgelopen maand vertrok ik van Keulen airport. Daar werden de boardingpassen niet gescand (duurde te lang), maar typten ze de "reeks" in. In mijn geval 39, dat klink niet al een heel uniek nummer.

Maar langs de rij glippen is ook niet zo lastig. Of ze typen je achternaam in als ie je boardingpass weigert en dan selecteren ze de verkeerde persoon (toevallig zelfde achternaam oid). Zo zullen er nog wel 1001 mogelijkheden zijn ;)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

andere vlucht is wel opmerkelijk. LCY-AMS wel meegemaakt dat twee mensen met dezelfde achternaam op dezelfde stoel waren geplaatst.

• CyBeR
  • Niet online
Rub147 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:41:
[...]
In mijn geval 39, dat klink niet al een heel uniek nummer.
Inderdaad, dat is gewoon het volgnummer van je incheck. M.a.w. jij was de 39e persoon die incheckte. Uniek voor jouw vlucht dus maar verder niet.

[Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 04-02-2020 02:33]

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Flying noob hier ...
Onderweg om te gaan boeken voor NYC
Samen met de mrs, 6 dagen.
( toeristen ;) ) - zijn de KLMdeals aan te raden, of losse tickets + hotel regelen ?
Kwam 2500€ tegen voor hotel Times Square + vluchten ( ochtend heen, avond terug )
preferred KLMvlucht

edit : ( @Timmy @D-e-n @Kees_B )
We gaan in oktober, dus nog een half jaar, en willen graag in het 'centrum' belanden.
Al gekeken naar Queens en Brooklyn, maar het aanbod ( bookings/hotels/trivago sites ) trekt niet.
* zal weer een hele tijd duren ( na pensioen ;) ) voor er weer zo'n lange trip in gaat zitten, dit is voor het 20 jaar huwelijk

[Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 04-02-2020 14:06]

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 13:19
FreshMaker schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 04:58:
zijn de KLMdeals aan te raden, of losse tickets + hotel regelen ?
Kwam 2500€ tegen voor hotel Times Square + vluchten ( ochtend heen, avond terug )
preferred KLMvlucht
Zelf boek ik zelden pakketreizen maar soms is het interessanter (lees goedkoper) om het wel te doen. De prijzen van de losse onderdelen verschillen per periode en worden meestal hoger naarmate je dichter bij de vertrekdatum komt.

Vluchten in economy heb je vanaf circa 300 euro, KLM (rechtstreeks) is meestal zo'n 100 euro duurder per persoon. Dan reis je bij de meeste maatschappijen zonder ruimbagage. Neem je dat er bij dan resteert nog steeds redelijk wat om een leuk hotel uit te kiezen.

• D-e-n
  • Laatst online: 14:32
Flying noob hier ...
( toeristen ;) ) - zijn de KLMdeals aan te raden, of losse tickets + hotel regelen ?
preferred KLMvlucht
We zijn zelf ook aan het zoeken voor een week NYC maar eerste vraag is dan in welke maand je wilt gaan want dat maakt qua prijs nogal uit.

Wat mij bij de deals van KLM opviel is dat er minder keus is in hotels. Je kan ook nog naar Expedia pakketten kijken maar let daarbij op dat ruimbagage en stoelkeuze er meestal niet bij zit.

Vraag is verder of je je voor het hotel alleen op Times Square moet richten maar dat is meer iets voor het USA topic.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:05
Flying noob hier ...
preferred KLMvlucht
Ik weet niet wanneer je gaat, maar als ik nu zoek kan dat voor 2 personen bijna 1000 euro goedkoper (eind volgende week).
Als je ING hebt kan je ook nog 50 euro korting scoren: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1000735

PV Output

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rub147 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:41:
[...]

Niet zo lastig, afgelopen maand vertrok ik van Keulen airport. Daar werden de boardingpassen niet gescand (duurde te lang), maar typten ze de "reeks" in. In mijn geval 39, dat klink niet al een heel uniek nummer.

Maar langs de rij glippen is ook niet zo lastig. Of ze typen je achternaam in als ie je boardingpass weigert en dan selecteren ze de verkeerde persoon (toevallig zelfde achternaam oid). Zo zullen er nog wel 1001 mogelijkheden zijn ;)
Hier werd wel gescanned. Ik denk eerder dat er wel een fout werd gegeven maar die niet werd opgemerkt. Of inderdaad langs de rij gelopen.

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik heb dat wel vaker meegemaakt. Gebeurt weleens.

• FreshMaker
  • Niet online
Kees_B schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:50:
[...]

Ik weet niet wanneer je gaat, maar als ik nu zoek kan dat voor 2 personen bijna 1000 euro goedkoper (eind volgende week).
Als je ING hebt kan je ook nog 50 euro korting scoren: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1000735
Wij gaan als (heel laat ) huwelijksreisje ( 20j getrouwd ) en in Oktober
De 'echte' reden, de Mrs. is fan van Meeuwis, en die heeft een optreden in Webster hall, alletwee blij
Zij "bragging rights" dat ze na Londen en Parijs ook in NYC erbij is, Ik mijn toch wel lange wens van dezelfde stad.
Die avond theater hou ik wel uit :+

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:59
Ik heb wel eens gehad dat je 2 gates had en 2 slurven via een gezamenlijk gatehuis met een wand er tussen. Alleen had iemand de tussendeur open laten staan. Toen hebben een paar mensen perrongelijk die deur genomen en kwamen zo in de slurf naar het andere vliegtuig uit.

Dat duurde ook wel even voordat ze iedereen hadden geteld en hun bestemming gecontroleerd hadden.

EDIT: Ik denk dat het in Praag was.
Praag

[Voor 14% gewijzigd door menzo op 04-02-2020 14:25]

• Brent
  • Laatst online: 01-04 16:49
Over KLM vluchtjes gesproken, ik kan de Economy Comfort nergens meer kiezen lijkt het. Zie alleen de keuze business of economy, niets daartussen. Lijkt niet uit te maken welke bestemming ik kies. Weet iemand hoe ik aan een Comfort kom?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

@Brent Pas bij de extra opties, nadat je dus het hele proces bent doorgegaan, kan je economy comfort stoelen kiezen bij stoelselectie. En ja, dat is irritant als je vantevoren al comfort wil want pas bij die selectie zie je of ze uberhaupt beschikbaar zijn.

[Voor 31% gewijzigd door gws24 op 04-02-2020 15:31]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Brent
Hmm, superhandig... Dank voor de info!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Brent schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:38:
Hmm, superhandig... Dank voor de info!
Dat komt omdat Economy Comfort bij KLM geen echte tussenklasse is zoals bij Air France/British Airways/Delta/Singapore Airlines/etc maar enkel een stoeloptie die een fractioneel gunstiger gelegen zitplek (op short haul) of meer beenruimte + een stroompunt (op long haul, alleen op de 747 geen stroom) oplevert. Je dokt dus ook de meerprijs voor elk vluchtsegment apart, in plaats van voor de hele reis.

[Voor 9% gewijzigd door Daniel op 04-02-2020 22:26]

• Brent
Daniel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Dat komt omdat Economy Comfort bij KLM geen echte tussenklasse is zoals bij Air France/British Airways/Delta/Singapore Airlines/etc maar enkel een stoeloptie die een fractioneel gunstiger gelegen zitplek oplevert. Je dokt dus ook de meerprijs voor elk vluchtsegment apart, in plaats van voor de hele reis.
Ik heb het nu gezien idd. Op een 747 is het echter een flinke upgrade wmb. Is dat op andere toestellen anders? Kan daar geen goed overzicht van vinden.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Brent wat vind jij een flinke upgrade naar economy+? Ik weet niet waar je heen vliegt maar als het richting de US is zou ik proberen een Delta operated vlucht te nemen (of gewoon via Delta boeken). Hun website is beter want je kan wel gelijk opties bijboeken en zien of deze beschikbaar zijn (en ze hebben 420 spring water toch wat lekkerder dan een laf Heineken :+ )

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Brent schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Ik heb het nu gezien idd. Op een 747 is het echter een flinke upgrade wmb. Is dat op andere toestellen anders? Kan daar geen goed overzicht van vinden.
Je stoel is een gewone eco-stoel, alleen meer beenruimte (en de stoel die verder achteruit kan). Dat is op geen enkel KLM-toestel anders.
Daniel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Dat komt omdat Economy Comfort bij KLM geen echte tussenklasse is zoals bij Air France/British Airways/Delta/Singapore Airlines/etc maar enkel een stoeloptie die een fractioneel gunstiger gelegen zitplek oplevert. Je dokt dus ook de meerprijs voor elk vluchtsegment apart, in plaats van voor de hele reis.
Dat is het verschil tussen wat airlines afwisselend Economy Premium/Premium Economy noemen en Economy Comfort/Plus/...

Het eerste is een aparte cabine: een betere stoel, meer beenruimte, eventueel betere maaltijden en service. Het tweede is gewoon een eco-stoel met meer beenruimte (KLM).

United en Delta hebben allebei in hun nieuwere toestellen denk ik.

[Voor 52% gewijzigd door Borromini op 04-02-2020 20:42]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:48
[quote]Borromini schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:50:
[...]

Je stoel is een gewone eco-stoel, alleen meer beenruimte. Dat is op geen enkel KLM-toestel anders.

[...]

Ik vind dat kleine beetje extra recline wat je er bij krijgt anders ook een wereld van verschil.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op de long haul toestellen is het verschil best wel wezenlijk tussen economy en economy comfort, maar binnen Europa op de Embraers en 737’s zie ik geen onderscheid, ook al claimt KLM dat dat wel zo is.

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:27:
Op de long haul toestellen is het verschil best wel wezenlijk tussen economy en economy comfort, maar binnen Europa op de Embraers en 737’s zie ik geen onderscheid, ook al claimt KLM dat dat wel zo is.
Er is wel (merkbaar) meer beenruimte.
franssie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:14:
@Brent wat vind jij een flinke upgrade naar economy+? Ik weet niet waar je heen vliegt maar als het richting de US is zou ik proberen een Delta operated vlucht te nemen (of gewoon via Delta boeken). Hun website is beter want je kan wel gelijk opties bijboeken en zien of deze beschikbaar zijn (en ze hebben 420 spring water toch wat lekkerder dan een laf Heineken :+ )
Op een KL 747 zit je in Eco Comfort in een aparte cabine. Dat is wel erg aangenaam.

• Brent
Borromini schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:50:
[...]

Je stoel is een gewone eco-stoel, alleen meer beenruimte (en de stoel die verder achteruit kan). Dat is op geen enkel KLM-toestel anders.
Meer in de breedte kreeg ik ook (kan ook zijn dat het Premium Economy heette, wie houdt het allemaal uit elkaar).

Waar het om gaat is dat ik het pas heulemaal achteraf kan kiezen of zien dat het niet beschikbaar is....
franssie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:14:
@Brent wat vind jij een flinke upgrade naar economy+? Ik weet niet waar je heen vliegt maar als het richting de US is zou ik proberen een Delta operated vlucht te nemen (of gewoon via Delta boeken). Hun website is beter want je kan wel gelijk opties bijboeken
Dit had ik inmiddels ook al ontdekt :) Echter hun Economy+ is inderdaad niet meer dan wat extra beenruimte en de premium whatever kon ik niet vinden op mijn vlucht (is niet direct)...

• Xandrios
Voorheen kon je altijd tijdens het boekingsproces gewoon EC stoelen kiezen. Gebruikte ik vorige week nog om te verifiëren of er EC Isle stoelen beschikbaar zijn voor een vlucht die via ons zakelijke reisbureau geboekt zouden worden.

Uiteindelijk gisteren met United in hun 767-400 gevlogen in Economy Plus, in plaats van KLM. Dat is eigenlijk best wel heel goed bevallen. In ieder geval in de 767 zijn de stoelen een STUK breder dan bij KLM. En dat scheelt een boel, ik vond het zitcomfort significant beter dan klm EC.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De 767 is ook een model dat KLM niet in de vloot heeft vziw. Dat vertekent het beeld ook een beetje :p.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:06:
Voorheen kon je altijd tijdens het boekingsproces gewoon EC stoelen kiezen. Gebruikte ik vorige week nog om te verifiëren of er EC Isle stoelen beschikbaar zijn voor een vlucht die via ons zakelijke reisbureau geboekt zouden worden.

Uiteindelijk gisteren met United in hun 767-400 gevlogen in Economy Plus, in plaats van KLM. Dat is eigenlijk best wel heel goed bevallen. In ieder geval in de 767 zijn de stoelen een STUK breder dan bij KLM. En dat scheelt een boel, ik vond het zitcomfort significant beter dan klm EC.
Ik weet niet met welk vliegtuig je gevlogen hebt bij KLM, de breedte van de stoel is bij United 18.5 inch in de 767, in de 787 van KLM is dat een inch minder in Economy (het nadeel van de 787, 9 stoelen per rij, en smalle stoelen en relatief smalgangpad). Nu is de 18,5 van United vrij royaal in Economy en de 17,5 vrij gemiddeld.

• Xandrios
Mijn beeld is dat de EC stoelen op de hele klm long haul vloot zo'n beetje hetzelfde zijn, in ieder geval qua breedte.

Klopt idd dat klm geen 767's heeft, maar neemt niet weg dat dit een plusje is voor United als je naar de andere kant van de plas moet :)

Ik vlieg normaal vrijwel uitsluitend klm long haul, maar deze United vlucht beviel me goed. Veel beenruimte en extra brede stoelen maken het een stuk comfortabeler. Bij klm heb ik al snel dat ik met de schouders continu tegen de buurman aan zit in EC.

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:45:
Mijn beeld is dat de EC stoelen op de hele klm long haul vloot zo'n beetje hetzelfde zijn, in ieder geval qua breedte.

Klopt idd dat klm geen 767's heeft, maar neemt niet weg dat dit een plusje is voor United als je naar de andere kant van de plas moet :)

Ik vlieg normaal vrijwel uitsluitend klm long haul, maar deze United vlucht beviel me goed. Veel beenruimte en extra brede stoelen maken het een stuk comfortabeler. Bij klm heb ik al snel dat ik met de schouders continu tegen de buurman aan zit in EC.
Ik heb even opgezocht inderdaad alle economy wordt als 17,5 inch opgegeven. 767's worden overigens wel wat zeldzamer maar Delta en United hebben net een groot deel van hun 767 vloot van nieuwe interieurs voorzien (met name businessclass) dus ze zullen nog wel even rond vliegen.

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:25:
De 767 is ook een model dat KLM niet in de vloot heeft vziw. Dat vertekent het beeld ook een beetje :p.
Inderdaad, een 767 zul je eigenlijk altijd 2-3-2 ingedeeld zien omdat meer gewoon niet past.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Inderdaad, een 767 zul je eigenlijk altijd 2-3-2 ingedeeld zien omdat meer gewoon niet past.
2-4-2 past prima, zie pagina 24 of 29

http://www.boeing.com/ass...al/airports/acaps/767.pdf

Het kan echt :p Mijn eerste intercontinentale vlucht ever was in een 767 met 2-2-2. Dat was rond 2000 in een toen nieuwe 767 in een 2-2-2 configuratie. 3 maanden later vloog ik terug in dezelfde kist (ik hield ze toen nog bij), was het al 2-3-2 geworden.

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Het kan echt :p Mijn eerste intercontinentale vlucht ever was in een 767 met 2-2-2. Dat was rond 2000 in een toen nieuwe 767 in een 2-2-2 configuratie. 3 maanden later vloog ik terug in dezelfde kist (ik hield ze toen nog bij), was het al 2-3-2 geworden.
No thank you :P Aldus SeatGuru vliegt er nu iig niks met die layout rond (of althans ik kan 't niet vinden.)

(Waarom ben je roze :?)

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
Is de BC in de 767 van United aan te raden? Ik moet naar O'Hare en heb dus de keuze voor de 787 van KLM of 767.

Heen maakt mij niet zoveel uit (ik moet toch werken). Terug wil ik 1 ding en dat is slapen. Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar de meeste negatieve reacties van UA zijn alweer een jaar oud :)

K to the KillaZ

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat de nieuwe Polaris class wel de moeite is bij UA, maar dat dien je te checken of die op dat toestel zit (Seatguru bv., en misschien laat UA het zelf ook wel zien).

Als ik het goed heb is Polaris een visgraatopstelling en da's toch aangenamer dan recht vooruit zoals KLM (en veel andere maatschappijen) het hebben.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:22

Grouchy

meep meep

Nieuwe retrofitted UA Polaris B767's jazeker, die hebben een 1-1-1 config. Heerlijk voor de solo reiziger. Polaris beddengoed is ook toppie.
Zou wel effe je config checken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:11
PWM schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:29:
[...]

In die pdf staat zelfs een 3-3-3 seat plan, waarbij de stoelen aan de raamkant deels buiten het toestel vallen. Gekkigheid. 8)7

• KillaZ
Grouchy schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:22:
Nieuwe retrofitted UA Polaris B767's jazeker, die hebben een 1-1-1 config. Heerlijk voor de solo reiziger. Polaris beddengoed is ook toppie.
Zou wel effe je config checken.
Ua 908, laat 1-1-1 alleen als first class zien? Zo te zien is dat dan de oude Polaris?

K to the KillaZ

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:22

Grouchy

meep meep

KillaZ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:46:
[...]

Ua 908, laat 1-1-1 alleen als first class zien? Zo te zien is dat dan de oude Polaris?
2-1-2 is dacht ik de oude:

https://www.united.com/ua...t/aircraft/767-300er.html

Expertflyer laat voor UA908 op een paar random datums een rij 1-6 2-1-2 config zien

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

cordonbleu schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:37:
[...]

In die pdf staat zelfs een 3-3-3 seat plan, waarbij de stoelen aan de raamkant deels buiten het toestel vallen. Gekkigheid. 8)7
Bij Fokker vlogen ze (administratief) met zonneluifels rond (ja die je aan een kantoorgebouw hebt hangen). Het kan altijd gekker.

• KillaZ
Grouchy schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:53:
[...]

2-1-2 is dacht ik de oude:

https://www.united.com/ua...t/aircraft/767-300er.html

Expertflyer laat voor UA908 op een paar random datums een rij 1-6 2-1-2 config zien
Ik zie vanuit Seat Guru wel de 1-1-1 layout

https://www.seatguru.com/...V3.php?flightno=908&date=

KLM is inmiddels ook 300 euro duurder, dus dat zal wel verplicht United worden :+

K to the KillaZ

• PWM
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/OyX7PlpMFuAHoK8fChwjWOIS/thumb.png

Goeie timing Schiphol.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja prutsers.... Ik vlieg vanavond naar Chili om 21:20, maar betwijfel of dat doorgaat....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:27

GG85

.......

Atlas schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:29:
Ja prutsers.... Ik vlieg vanavond naar Chili om 21:20, maar betwijfel of dat doorgaat....
Idd , tijdje terug bij windkracht 9 geland op Schiphol en zou vandaag toch niet staan te springen om te vliegen :/

(i know, als je je laten gaan is het veilig maar toch)

• Atlas
  • Niet online

Atlas

GG85 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:32:
[...]

Idd , tijdje terug bij windkracht 9 geland op Schiphol en zou vandaag toch niet staan te springen om te vliegen :/

(i know, als je je laten gaan is het veilig maar toch)
Ik zie meer op tegen het stuk van Argentinië naar Chili, dat stuk over de Andes was vorige keer een bijna dood ervaring :X

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:27

GG85

.......

Atlas schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Ik zie meer op tegen het stuk van Argentinië naar Chili, dat stuk over de Andes was vorige keer een bijna dood ervaring :X
Áls in turbulentie?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Zou er vandaag weer zo'n schiphol camera komen bij de regionale omroep (maar het was geen AT5?)? Of ligt alles vandaag gewoon plat…

• tabaqui
  • Laatst online: 12:23
ANdrode schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:23:
Zou er vandaag weer zo'n schiphol camera komen bij de regionale omroep (maar het was geen AT5?)? Of ligt alles vandaag gewoon plat…
NH nieuws heeft aangegeven vanmiddag een livestream te hebben.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Schiphol heeft inmiddels 120 vluchten geannuleerd, gisteren hadden ze dacht ik al 40 vluchten geschrapt, en de storm is pas tegen de avond op zijn hoogtepunt. dus als je zoals @Atlas vanavond nog zou gaan vliegen....

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Xandrios
Ik vloog gisteren terug van EWR naar AMS. Vlucht was net iets meer dan 6 uur.. Grond snelheid over de oceaan was rond de 1150 km/h. Met vertraging vertrokken maar toch nog ruim een uur te vroeg geland. Met dank aan de storm :p

Had alleen nog een volgende vlucht naar ATH met toch al een ruime 4+ h overstap op Amsterdam.. De extra tijd heeft me niet echt geholpen dus ;)

[Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 09-02-2020 14:57]

• lithoijen
  • Laatst online: 14:20
Vanavond om 20:55 een vlucht naar Wenen. Volgens de KLM app gaat deze voorlopig gewoon door. Ik hoop dat als ze hem cancelen dat ze dat dan wel snel doen. Niet dat ik dadelijk op schiphol sta na anderhalf uur treinen en dat ik dan weer terug mag.

• Badtothebone
  • Laatst online: 01-04 20:11

Badtothebone

hatsieflatsie

Vlucht van Latam GRU -LHR is uitgeweken naar Barcelona. Dat is een aardig omweg :)

Had ook 2 GA's op LHR en 45 minuten holding en toen hadden ze geen zin meer in.

https://tweakers.net/ext/f/73n9oijk0C3D5lz3bJQCb5gQ/medium.png

[Voor 14% gewijzigd door Badtothebone op 09-02-2020 16:25]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/yhjsut-2.png[/img]

• FreshMaker
  • Niet online
Geboekt ;) yeuhjj

Voor de kenners ...
de 777-300ER en 777-200 - Economy, ( KLM )
het inboard entertainment, is dat op eigen device, of op het scherm in de stoel ?
En qua headsets, wat heb je nodig ( plug of liever BT )

• CyBeR
  • Niet online
Op de stoel voor je, BT is geen optie.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Op eigen device heb ik alleen nog maar meegemaakt op een Cathay Dragon vlucht (HAN - HKG, A330).

[Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 09-02-2020 17:18]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:59
Transavia had 5jaar gelden ook een app waar je films kon downloaden. Daar zijn ze na 2jaar weer mee gestopt omdat bijna niemand het gebruikte.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:58
Tegenwoordig downloaden meer en meer mensen gewoon wat Netflix of Prime shows vooraf op hun telefoon of iPad, als ik zo in de cabine rondkijk, in dit tempo zie ik de airlines er over een paar jaar de stekker uittrekken.

specs

• Freee!!
  • Registratie: december 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dreamvoid schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:45:
Tegenwoordig downloaden meer en meer mensen gewoon wat Netflix of Prime shows vooraf op hun telefoon of iPad, als ik zo in de cabine rondkijk, in dit tempo zie ik de airlines er over een paar jaar de stekker uittrekken.
Dan gaat mijn in flight entertainment weer een stuk meer wegen (stelletje papieren boeken).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• FreshMaker
  • Niet online
https://nieuws.klm.com/kl...ainment-op-777-200-vloot/
https://insideflyer.nl/zo...nt-aanbod-klm-air-france/
https://www.luchtvaartnie...ertainment-opties-bij-klm

Hier wordt nl gesproken over eigen device en onboard wifi.

Maar we zullen ook wel pre-loaden dan, just in case :+

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:29
Zie net dat Emirates een mooi tarief had voor 800 euro in First Class van Penang (Malaysia) via Singapore naar Dubai en terug.....

Iemand die de stoute schoenen heeft aangetrokken en hem geboekt heeft? toch 20 uur First voor 800 euro.....

• Xandrios
Freee!! schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:18:
Op eigen device heb ik alleen nog maar meegemaakt op een Cathay Dragon vlucht (HAN - HKG, A330).
United heeft het ook, als toevoeging op het normale IFE systeem. Is geintegreerd met het Wifi aanbod.

• Hmmbob
  • Laatst online: 13:33
+1 voor Delta.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• CyBeR
  • Niet online
Dat nieuwe interieur is werkelijkheid, de onboard wifi niet.

Je kunt op de site van KLM zien wat er in het entertainmentsysteem te vinden is, ongeveer een maand vantevoren.

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:05
Wifi werkt (langzaam) maar tegen redelijke prijzen voor de internet verslaafden onder ons :) Ik vlieg zo intercontinentaal en zal eens kijken wat met eigen device verder mogelijk is.

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:42
Freee!! schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:18:
Silkair, Scoot! ;)

Nu ik nadenk, was minimaal nog een US carrier voor vluchten binnen de US

[Voor 14% gewijzigd door Chief op 10-02-2020 01:20]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1 ... 100 ... 109 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True