Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
onigiri schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:04:
[...]

Meeste motoren moeten toch ook een poosje stationair/laag toerental draaien voordat ze kunnen opstijgen?
Je kan dan niet de volledige taxitijd daarmee besparen, maar een deel moet kunnen
Gemiddeld een minuut of drie, dus bij lange taxitijden kan het best wat schelen.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fly-guy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:55:
[...]
Gemiddeld een minuut of drie, dus bij lange taxitijden kan het best wat schelen.
Na het landen scheelt het nog veel meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:37
Welke vlucht was dit?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:33
Grouchy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:22:
Sta je iets voor 6 ipv LBA opeens op Humberside airport :o
Ok, die locatie moest ik even Googlen, maar grappig genoeg staat op dit enorme (:+) vliegveld ook net een KLM kist op de satellietfoto van Google maps

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:01:
[...]

Na het landen scheelt het nog veel meer.
Dat gaat tegenvallen, zeker op Schiphol zullen veel KLM vluchten na het landen 1 motor uitdoen (na drie minuten afkoelen).

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:51

ToolkiT

brit-tweaker

AF1380

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

GG85 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:04:
Gisteravond had ik toch wel een versnelde hartslag tijdens de landing terug op schiphol.

Had t weer in NL niet echt meegekregen en piloot had het tijdens de vlucht over "we expect a bit of wind".

Resultaat: eerst voor mijn gevoel hele lange approach waarbij we heel langzaam daalden incl. een hoop geschommel, vervolgens een goaround en toen hetzelfde verhaal en eigenlijk verder een prima landing.

Maar wel 2 snikkende mensen en naast me een vrouwtje die volgens mij haar persoonlijk record bidden (20min onafgebroken) heeft verbroken :+

Ik heb vooral dat ik bij een rukwind denk "prima, maar wil niet dat hij dit 10 meter boven de grond ook doet"

Ik kende het fenomeen goaround dus dan is het wel vet als hij ineens hem even open trekt maar kan me voorstellen dat als je al wat nerveus bent (wat ik heel goed snap met die wind) en je verder geen idee hebt je echt denkt wtf.

Voor de rest idd vooral gedoe, vertrokken 45 min later wat nooit leuk is na 2 lange dagen waarna je gewoon naar huis wilt. Vervolgens 3x omgeroepen dat de overheads vol zouden zitten dus ik dacht ok, ik gooi hem dit keer wel in het ruim.
Blijkt dat het halve vliegtuig leeg is en ik dus een heel overhead compartment voor alleen mn laptop ter beschikking had |:( . Vervolgens kom je dan bij belt 1 de hal in en ligt je koffer op belt 19.... :+
Turbulentie maakte me vroeger vrij weinig uit, totdat ik op een vlucht van Buenos Aires naar Santiago een luchtzak van (gevoelsmatig) een metertje of 30 meemaakt terwijl we over de Andes vlogen. Vliegtuig dook ook meteen een heel stuk omlaag waardoor we zoals links als rechts lager dan de bergtoppen vlogen :X . Het vliegtuig begon ook enorm te schudden en ik heb de stewardessen nog nooit zo hard naar hun stoel zien rennen. De resterende 60 minuten van de vlucht heb ik echt met klamme handen gezeten... De rest van de passagiers richte zich vooral to een hogere macht :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Piet91
  • Laatst online: 14:37
Ah, 's avonds dus. BIG JET TV heeft nog lopen streamen maar niet tot zo laat.
Anders had je je landing ook nog even van buiten kunnen zien. :P

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Grouchy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:22:
Leeds-Bradford (LBA) is vaak ook lekker wiebelen met KLC vanuit Schiphol. Op 10 December was het iets teveel van het goede (er was teveel crosswinds) voor KL1549.

Sta je iets voor 6 ipv LBA opeens op Humberside airport :o
Lekker vliegveld, dat Humberside. Ik ben daar wel eens gedropt toen Norwich dicht was wegens mist, en dat is 4u per bus. Op een zondagavond met een vliegveld waar geen eten of drinken te krijgen was.
Atlas schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:22:
Turbulentie maakte me vroeger vrij weinig uit, totdat ik op een vlucht van Buenos Aires naar Santiago een luchtzak van (gevoelsmatig) een metertje of 30 meemaakt terwijl we over de Andes vlogen. Vliegtuig dook ook meteen een heel stuk omlaag waardoor we zoals links als rechts lager dan de bergtoppen vlogen :X . Het vliegtuig begon ook enorm te schudden en ik heb de stewardessen nog nooit zo hard naar hun stoel zien rennen. De resterende 60 minuten van de vlucht heb ik echt met klamme handen gezeten... De rest van de passagiers richte zich vooral to een hogere macht :+
Mijn hoofd weet dat de standaard turbulentie mild is en niet gevaarlijk. Mijn lichaam weigert dat te accepteren en ik schiet gelijk in de stress, en reflexmatig grijp ik de armleuning of de stoel voor me.

Vannacht terugvliegen vanuit Gamb(ieter)ia naar Lissabon en dan Gatwick. Ik heb er nu al geen zin in, 1e vlucht is ruim 4 uur in een A320, nachtvlucht...

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik kan heel goed slapen met wat turbulentie maar het geeft me ook een beetje een naar zenuwachtig gevoel. Heel dubbel altijd.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

gambieter schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:26:
Vannacht terugvliegen vanuit Gamb(ieter)ia naar Lissabon en dan Gatwick. Ik heb er nu al geen zin in, 1e vlucht is ruim 4 uur in een A320, nachtvlucht...
Nou, dat was leuk. Mijn eerste keer dat ik met TAP Air Portugal vloog. Het inchecken van bagage op Banjul vliegveld was wel wat anders dan Europese vliegvelden, liep naar de vertrekhal en zag dat ze zonder wat te zeggen mijn aansluitende vlucht van 07:10 (LIS>LGW) was veranderd naar 13:05 LIS>LGW. Kaartje voor de lounge gekocht, had ik Wifi, bleek dat we eerst naar Dakar vlogen. Net als op de heenreis, problemen met de brandstof op Banjul. Dus 20 minuten hopje naar Dakar (150 km), omhoog naar 12,000ft en weer omlaag, tanken en daarna verder. Daarmee was de aansluiting niet te halen, vandaar het omboeken.

Eerste keer in een Airbus 321neoLR. Niets mis mee, maar wat zijn die stoelen van Air Portugal krap. En nooduitgangstoel met uitklaptafeltje in de leuning, dus nog minder zitruimte, en daar zal ook nog een afstandsbediening aan de zijkant. De afdruk van die houder zit nog in mijn dij :(

Nou ja, 36 uur zonder slaap is ook niet alles, zeker als je op een terminal moet wachten waar niets is. Dan was Vueling beter, die minimaaltijd kan ik wel zonder doen. Verder niets mis met TAP Air Portugal, al zie ik het niet beter als een LCC.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik ben best wat gewend op zich. Maar ook ik kan me verbazen. Mijn prachtig kleine rolkoffers paste niet, dus de crew ging puzzelen.

De purser wees een koffer een en vraagt van wie die is. 1 vrouw reageert positief. Die ernaast? Ook zij. En die daarnaast? Wederom dezelfde vrouw.

3 rolkoffers met 1 persoon 7(8)7

Oh ja, de loopbanden en roltrappen deden het niet :+

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:05
PWM schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:31:
Ik ben best wat gewend op zich. Maar ook ik kan me verbazen. Mijn prachtig kleine rolkoffers paste niet, dus de crew ging puzzelen.

De purser was een koffer een en vraagt van wie die is. 1 vrouw reageert positief. Die ernaast? Ook zij. En die daarnaast? Wederom dezelfde vrouw.

3 rolkoffers met 1 persoon 7(8)7
Goed te doen :D

Ik voelde me een beetje hetzelfde toen we met onze kleine op reis gingen en er geen lift bij de gate was :/

PV Output

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

J-Hook:
https://www.amazon.com/Lu...ies&qid=1579521366&sr=8-1

https://www.amazon.com/Lu...%29&qid=1579521927&sr=8-3

Flight crew gebruikt dat ook. Ooit een tip gehad van een MSP based FA, werkt goed.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• niekberlin
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 20-01 14:22
*snip* Nee, dit is niet toegestaan. Zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2020 14:55]

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:05
gambieter schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Nou, dat was leuk. Mijn eerste keer dat ik met TAP Air Portugal vloog. Het inchecken van bagage op Banjul vliegveld was wel wat anders dan Europese vliegvelden, liep naar de vertrekhal en zag dat ze zonder wat te zeggen mijn aansluitende vlucht van 07:10 (LIS>LGW) was veranderd naar 13:05 LIS>LGW. Kaartje voor de lounge gekocht, had ik Wifi, bleek dat we eerst naar Dakar vlogen. Net als op de heenreis, problemen met de brandstof op Banjul. Dus 20 minuten hopje naar Dakar (150 km), omhoog naar 12,000ft en weer omlaag, tanken en daarna verder. Daarmee was de aansluiting niet te halen, vandaar het omboeken.

Eerste keer in een Airbus 321neoLR. Niets mis mee, maar wat zijn die stoelen van Air Portugal krap. En nooduitgangstoel met uitklaptafeltje in de leuning, dus nog minder zitruimte, en daar zal ook nog een afstandsbediening aan de zijkant. De afdruk van die houder zit nog in mijn dij :(

Nou ja, 36 uur zonder slaap is ook niet alles, zeker als je op een terminal moet wachten waar niets is. Dan was Vueling beter, die minimaaltijd kan ik wel zonder doen. Verder niets mis met TAP Air Portugal, al zie ik het niet beter als een LCC.
TAP is wel een maatschappij die altijd veel vertraging heeft. In 2018 was ongeveer 61% van de vluchten vertraagd. Al zie ik dat ze het dit jaar wel beter hebben gedaan naar 67% van de vluchten on time. (ter vergelijk KLM zit boven de 80%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik ben aan het zoeken voor een vlucht naar Sydney voor Augustus (het is 20 jaar geleden dat wij daar heen gingen dan, dus mooie gelegenheid).

Nu zie ik op kayak het volgende staan:
09:40 — 05:25
London (LHR) - Tokyo (HND)
Prem Economy 11h 45m

Japan Airlines 42 · Wide-body jet · Boeing 777-300
Service between LHR and SYD is subject to government approval
Iemand enig idee wat dat voor een opmerking is? heb ik nieuws gemist over Japan of Australia?? of misschien Japan Air?

• Hmmbob
ToolkiT schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:18:
Iemand enig idee wat dat voor een opmerking is? heb ik nieuws gemist over Japan of Australia?? of misschien Japan Air?
Klinkt alsof er nog de een of andere vergunning (voor een nieuwe route?) nodig is ergens.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Kees_B
ToolkiT schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:18:
Ik ben aan het zoeken voor een vlucht naar Sydney voor Augustus (het is 20 jaar geleden dat wij daar heen gingen dan, dus mooie gelegenheid).

Nu zie ik op kayak het volgende staan:

[...]

Heeft dat niet 'gewoon' met Brexit te maken? Dat er nu een Open Skies Agreement met de EU ligt die omgezet moet worden naar de UK?

PV Output

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Kees_B schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Heeft dat niet 'gewoon' met Brexit te maken? Dat er nu een Open Skies Agreement met de EU ligt die omgezet moet worden naar de UK?
Denk het niet want dat zouden ander vluchten hetzelde hebben en het was alleen deze vlucht waar ik het bij zag..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Klinkt alsof er nog de een of andere vergunning (voor een nieuwe route?) nodig is ergens.
Lijkt er op dat je gelijk hebt:
f an airline is planning to open a new route, especially international routes, they will need a long list of approvals before they can operate that route. Usually this process is a bureaucratic process since it involves many organizations (civil aviation authorities, airport authorities, etc.).

Anyway, airlines usually have a green light to open the route before the paper work is done, hence they start advertising that route before they get the final approvals on paper. So generally speaking it is safe to book these flights, but just in case something goes wrong, the airline is notifying you in advance about that. Also, you will get a full refund in case things go wrong.
https://travel.stackexcha...-government-approval-mean

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Kan iemand zien of vlucht HV5051 van RTM naar ALC vandaag überhaupt vertrokken is van RTM?
ALC is al de gehele dag dicht, dus ik ben uiteindelijk naar Schiphol gegaan en zit nu te wachten op een vlucht naar VLC....

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Atlas schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:10:
Kan iemand zien of vlucht HV5051 van RTM naar ALC vandaag überhaupt vertrokken is van RTM?
ALC is al de gehele dag dicht, dus ik ben uiteindelijk naar Schiphol gegaan en zit nu te wachten op een vlucht naar VLC....
Op flightradar24 staat dat de vlucht geannuleerd is.

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Fijn, ik vlieg over een half uur naar Valencia :X

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Atlas schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:35:
Fijn, ik vlieg over een half uur naar Valencia :X
Dat zal geen aangename landing worden, sorry.

maar dat zal wel de reden zijn dat je andere vlucht gecanceld is.

[Voor 14% gewijzigd door gambieter op 20-01-2020 22:30]

• Freee!!

Freee!!

gambieter schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:29:
[...]
Elke landing waarvan je wegwandelt is een goede landing. Als het toestel daarna nog op kan stijgen, was het zelfs een uitstekende landing.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Fly-guy
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:29:
[...]

maar dat zal wel de reden zijn dat je andere vlucht gecanceld is.
De wind in Valencia is niet bijzonder heftig. De nadering zal beetje hobbelen, maar niets wat heel erg bijzonder is.

• assassin85
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 31-03 23:48
Interessant
After a Boeing 737 crashed near Amsterdam more than a decade ago, the Dutch investigators focused blame on the pilots for failing to react properly when an automated system malfunctioned and caused the plane to plummet into a field, killing nine people.

The fault was hardly the crew’s alone, however. Decisions by Boeing, including risky design choices and faulty safety assessments, also contributed to the accident on the Turkish Airlines flight. But the Dutch Safety Board either excluded or played down criticisms of the manufacturer in its final report after pushback from a team of Americans that included Boeing and federal safety officials, documents and interviews show.
https://www.nytimes.com/2...boeing-737-accidents.html

• Hmmbob

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:30
Op 30-12 met Garuda gevlogen naar Bali. Tijdens het online inchecken kwam ik erachter dat ik de exit row seats kwijt was (terwijl deze waren bevestigd!). Extra vroeg naar Schiphol gegaan om bij ticket office te kijken of ze daar iets voor me konden betekenen. Ze hebben ons netjes terug op de exit row seats geplaatst. :)

Op 10-1 met KLM teruggevlogen (met tussenstop in SIN). Godzijdank gekozen voor Economy Comfort, want met de normale economy seats zou ik echt niet kunnen vliegen. _O- De tussenstop was trouwens irritant: vliegtuig verlaten, terug naar de gate inclusief security (dus flessen weggooien) en weer boarden. Economy Comfort was het meer dan waard. :)

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
SIN is inderdaad irritant dat je weer door security heen moet bij een overstap.

• Freee!!

Freee!!

Skyaero schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:15:
SIN is inderdaad irritant dat je weer door security heen moet bij een overstap.
Is op HKG ook.

• D-e-n
  • Laatst online: 14:32
Ik ben bezig met het zoeken naar een retourvlucht voor twee personen van Amsterdam naar New York, ergens in de derde week van augustus.

Nu had ik een aantal weken terug al eens gekeken en toen vond ik (gewoon bij KLM zelf) op bepaalde dagen prijzen van net onder de 550 euro per persoon voor het standard tarief. Nu zijn het KLM werelddeal weken en stijgt de prijs juist langzaam en gaat die op dit moment al ruim over de 600 euro heen.

Nu snap ik dat die kortingsweken van de KLM misschien wel in de categorie "BTW vrije dagen" passen. Maar toch ga ik nu twijfelen: moet ik nu toeslaan of gewoon mijn geduld bewaren tot na werelddeal weken?

Of de alternatieven bekijken? Een rechtstreekse vlucht heeft onze voorkeur maar als ik dan zie dat een combinatie van United/Lufthansa met op één van de vluchten een overstap al 100 euro per persoon kan schelen gaan we dat ook overwegen.

Zijn er hier tweakers die hier misschien iets meer ervaring mee hebben?

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:16:
Ik ben bezig met het zoeken naar een retourvlucht voor twee personen van Amsterdam naar New York, ergens in de derde week van augustus.

Nu had ik een aantal weken terug al eens gekeken en toen vond ik (gewoon bij KLM zelf) op bepaalde dagen prijzen van net onder de 550 euro per persoon voor het standard tarief. Nu zijn het KLM werelddeal weken en stijgt de prijs juist langzaam en gaat die op dit moment al ruim over de 600 euro heen.

Nu snap ik dat die kortingsweken van de KLM misschien wel in de categorie "BTW vrije dagen" passen. Maar toch ga ik nu twijfelen: moet ik nu toeslaan of gewoon mijn geduld bewaren tot na werelddeal weken?

Of de alternatieven bekijken? Een rechtstreekse vlucht heeft onze voorkeur maar als ik dan zie dat een combinatie van United/Lufthansa met op één van de vluchten een overstap al 100 euro per persoon kan schelen gaan we dat ook overwegen.

Kijk even hoe de derde week van augustus valt qua schoolvakantie weken. Maar ik gezien je meer dan een half jaar vooruit wil boeken zou ik nog even wachten.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Het is pas Januari en met een prijs van over de 600EUR zou ik nou niet echt haast hebben met boeken. Beste deals zijn sowieso veelal buiten de "werelddeal" weken.
3e week van Augustus is iig voor sommige airlines geen peak season meer:

General notes

LOW/OFF-PEAK SEASON MIDWEEK ECONOMY RT E
UNBUNDLED FARES
Between EUROPE and AREA 1 FOR ROUND TRIP FARES
FOR ADULT
TICKET DESIGNATOR - JUX31

Category 2: Day/Time restrictions

PERMITTED MON THROUGH WED.

Category 3: Seasonal restrictions

PERMITTED 24JAN 20 THROUGH 30JUN 20 OR 11AUG 20 THROUGH
05JAN 21 ON THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.

ITA Matrix aan het werk zetten & Google flights vluchten laten volgen en vervolgens je mailbox in de gaten houden.
Starten vanaf DUS/BRU wil ook wel eens een paar honderd EUR schelen. Of zoals je zelf al schreef; overstappen.
Voor de grap kan je misschien ook sites zoals Secret of flying volgen;

https://www.secretflying....m=&cityTo=New+York&month=

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Zit je aan specifieke dagen te denken? Anders €327 met overstap of €468 zonder overstap (skyscanner, zelfde datums). Goedkoper dan dat gaat het vermoedelijk niet worden.

jij ook?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:31

franssie

Save the albatross

@D-e-n op het gevaar dat je nu niet boekt en alsnog EUR800 kwijt bent ... De maand januari is de maand waarin in Nederland de meeste vakanties voor de zomer worden geboekt (want donker, de lol van kerst is er af en men wil een uitzicht op warmte en vertier).
Willekeurig welke reisorganisatie dan ook zou gek zijn om nu te stunten, want zekerheid kost geld.
Dat gezegd hebbende, in die weken gaat het ook nooit echt goedkoop worden, misschien dat Business Class wat goedkoper wordt omdat er minder zakelijke vraag is, maar de toeristen maken het aantal passagiers meer dan goed.
Zelf zou ik het afwachten maar ik geef niet zoveel om zekerheid waar ik wanneer naar toe ga met mijn vriendin. En, die EUR 100 per persoon op een vakantie inde US maakt het verschil niet, zeker als je grotere steden aandoet is het niet echt goedkoop.

[Voor 0% gewijzigd door franssie op 21-01-2020 21:26. Reden: dat waren een paar heeel lelijke speflauten]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• D-e-n
Tnx allen
groggy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:23:
[...]
Kijk even hoe de derde week van augustus valt qua schoolvakantie weken. Maar ik gezien je meer dan een half jaar vooruit wil boeken zou ik nog even wachten.
Nog één regio heeft schoolvakantie dacht ik. In onze regio is deze zeker afgelopen, daar hebben we op gelet. Ik word altijd vrij snel onrustig als in elk geval de vlucht nog niet geregeld is dus een half jaar is vind ik zeker niet te vroeg ;)
Grouchy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:29:
3e week van Augustus is iig voor sommige airlines geen peak season meer:
Volgens mijn herinnering maken de prijzen halverwege augustus inderdaad een eerste kleine daling door. Verder in september daalt het verder maar dan wordt New York weer stervensduur.
ITA Matrix aan het werk zetten & Google flights vluchten laten volgen en vervolgens je mailbox in de gaten houden.
Google Flights heb ik inderdaad al geprobeerd. Even afwachten dus. De zoekfunctie ervan bevalt me in elk geval wel.
Of zoals je zelf al schreef; overstappen.
Ik weet dat het zo werkt maar het blijft vreemd aanvoelen. Er is bij United Airlines gewoon een vlucht terug van Newark naar Amsterdam maar als ik met Lufthansa via München of Frankfurt vlieg wordt het plots honderden euro's goedkoper dan de rechtstreekse vlucht die je heen wel pakt. 8)7
franssie schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:16:
@D-e-n op het gevaar dat je nu niet boekt en alsnog EUR800 kwijt bent ...
Ik reken je er niet op af ;)
maar ik geef niet zoveel om zekerheid waar ik wanneer naar toe ga met mijn vriendin.
Gewoon Italië is ook altijd leuk maar we hebben ons er nu al op verheugd ;)
En, die EUR 100 per persoon op een vakantie inde US maakt het verschil niet, zeker als je grotere steden aandoet is het niet echt goedkoop.
Klopt natuurlijk hoor. Een hotel voor een week in New York verslaat de prijs van een vlucht met gemak. Maar een iets goedkopere vlucht schept weer ruimte voor een iets beter hotel ;)
GlowMouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Zit je aan specifieke dagen te denken? Anders €327 met overstap of €468 zonder overstap (skyscanner, zelfde datums). Goedkoper dan dat gaat het vermoedelijk niet worden.
De overstap is inderdaad een alternatief. Ik vraag me wel af of de prijzen bij Skyscanner inclusief ruimbagage zijn. KLM begint namelijk met het Light tarief waarbij. Ook bij een Expedia pakketreis zat de bagage er dan niet bij. Bij British Airways wel volgens mij.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:55:
De overstap is inderdaad een alternatief. Ik vraag me wel af of de prijzen bij Skyscanner inclusief ruimbagage zijn. KLM begint namelijk met het Light tarief waarbij. Ook bij een Expedia pakketreis zat de bagage er dan niet bij. Bij British Airways wel volgens mij.
Maar welke datums / hoe lang wil je precies? En hoeveel ingecheckte baggage op hoeveel tickets?

Bij BA zit baggage er niet bij. Alleen Aer Lingus biedt dat volgens mij nog standaard aan.

jij ook?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:29

Wachten! De werelddeal weken zijn een marketing stunt, geen prijsvechters actie.

New York heeft heel veel concurrerende tarieven. Zelf hebben we in begin september direct vlucht gehad met United voor 271 euro per persoon.
Wil je overstappen? Heb ze voor 190 retour gezien. Zelfs KLM bied ze aan voor rond de 350.

Beste strategie is wachten, en wellicht begin september gaan als de school vakanties over zijn.

• ronnym
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:22

Wij waren ook op zoek naar een rechtstreekse vlucht naar NY.
Uiteindelijk geboekt bij Lufthansa vanaf Düsseldorf. We betalen voor 2 personen voor een rechtstreekse vlucht incl. ruimbagage €802,-

Scheelde met Amsterdam ruim €250.

• D-e-n
GlowMouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Maar welke datums / hoe lang wil je precies? En hoeveel ingecheckte baggage op hoeveel tickets?

Bij BA zit baggage er niet bij. Alleen Aer Lingus biedt dat volgens mij nog standaard aan.
Ik weet niet waar ik het las maar daar leek er wel bagage bij te zitten bij BA. Niettemin blijft het goedkoop.

Oh ja sorry, de datums vergeten te melden. Vertrek is begin van de derde week (kan dus 16, 17, 18 of 19 augustus zijn). In principe voor een week. Als een dag langer veel gunstiger is qua prijs doen we daar niet moeilijk over. Hotel moet nog geboekt worden natuurlijk.

We zijn met twee. Meestal nemen we één grote koffer mee plus een klein rolkoffertje erbij dat dan wel in het ruim gaat. Dat is het meest praktisch voor ons. Mijn vriendin heeft een opvouwbare rolstoel bij zich maar dat maakt verder geen verschil.
Tnx. Mijn driften (boeken, nu!) beheersen dus en het verstand gebruiken ;)
en wellicht begin september gaan als de school vakanties over zijn.
De periode van eind augustus kwam ons om meerdere redenen beter uit. Vanaf de tweede week september wordt New York zelf overigens heel duur juist.

@ronnym
Düsseldorf zag ik langskomen inderdaad. Dat is voor ons net wat te lastig jammer genoeg. Brussel zou nog kunnen maar daar zag ik nog niks aantrekkelijks.

[Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 21-01-2020 22:23]

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-04 20:13
Ik mocht vorige week zondag/maandag van SFO naar DUB, midden in storm Brendan. Helaas heeft hij de hele vlucht met ons mee geraasd.

Voordeel: We waren binnen 8,5 uur in Dublin, nadeel: die 3x dat het toestel zo'n 15/20 meter naar beneden viel.

Ik vlieg behoorlijk vaak maar, echt los komen van me stoel had ik ook nog niet mee gemaakt.. Ondertussen (5 vluchten later) weer thuis gelukkig en ben er ook wel even klaar mee.
Het was: SBP -> SFO -> DUB, DUB -> AMS, AMS -> DUB, DUB -> LAX -> SBP.

Ik blijf van mening dat zodra je de vliegtuig status verdient heb, je helemaal niet meer wilt vliegen.

2019: 74,324 miles gereisd, 79 dagen verspreid over 17 trips.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:21:
[...]

Ik weet niet waar ik het las maar daar leek er wel bagage bij te zitten bij BA. Niettemin blijft het goedkoop.

Oh ja sorry, de datums vergeten te melden. Vertrek is begin van de derde week (kan dus 16, 17, 18 of 19 augustus zijn). In principe voor een week. Als een dag langer veel gunstiger is qua prijs doen we daar niet moeilijk over. Hotel moet nog geboekt worden natuurlijk.
Via Kayak kun je vergelijken met baggage: €577 pp met KLM of €376 pp met overstap. Ik verwacht niet dat de prijzen nog gaan dalen, terwijl ze wel rustig met 50% kunnen stijgen. Mocht je besluiten te wachten, ping me dan als je boekt :)

jij ook?

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

500 € pp in hoogseizoen, non-stop naar NYC is gewoon een nette prijs. Of je dat er voor over hebt kan jij alleen beslissen natuurlijk.

Dat gedoe met een overstap hoeft voor mij niet, dan moet de prijs al aardig schelen.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• D-e-n
@GlowMouse
@Borromini
Jullie zijn dus wat pessimistischer dan degenen die zeggen "wacht lekker". Voor de duidelijkheid: 500 euro met bagage zou ik meteen doen hoor. Het is nu bijna 600 euro en dan pak ik even de prijzen die Google Flights me geeft voor zeven dagen.

Heen overstappen is een beetje zonde van de tijd die je verliest. Terug een overstap vind ik te overwegen als de prijs goed is.

[Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 21-01-2020 23:53]

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Borromini schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:23:
Dat gedoe met een overstap hoeft voor mij niet, dan moet de prijs al aardig schelen.
Dit is de beste vlucht met overstap die ik kon vinden: https://imgur.com/a/2X9H5Q9 Voor de terugreis kun je ook om half twaalf 's avonds vertrekken als je dan wel makkelijk in een vliegtuig in slaap valt :)
Bij aankomst heb je een binnenlandse vlucht en loop je naar buiten zodra je koffer op de band ligt. Met twee personen bespaar je hiermee 400 euro. Het is altijd een lastige afweging met vakanties, voor die 400 euro heb je ook een mooier hotel :P

[Voor 11% gewijzigd door GlowMouse op 22-01-2020 00:01]

jij ook?

• D-e-n
@GlowMouse
Tnx voor het meedenken. Die keuze tussen een duurder hotel en een rechtstreekse vlucht mag mijn vriendin maken. :)

• franssie

franssie

Save the albatross

ex87 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:15:
<>
Ik blijf van mening dat zodra je de vliegtuig status verdient heb, je helemaal niet meer wilt vliegen.

2019: 74,324 miles gereisd, 79 dagen verspreid over 17 trips.
Helemaal mee eens (op wat city trips met de vriendin na dan) maar de mensen die zeggen "oh wat leuk je gaat weer naar XZY" snappen niet dat je daar wel vroeg voor opstaat, klote transfers hebt en uiteindelijk zakelijk alleen je vliegveld-hotel-werklocatie-hotel-vliegveld ziet. Waarbij elk streepje een saaie taxi- of metro rit is.
Als ik kan pak ik de trein in de EU (en dat kan helaas niet vaak) maar deze vakantie gaan we lekker een treinreis door Schotland doen waarschijnlijk en voor de rest zeilen.

@D-e-n die optie van @GlowMouse is wel ok. Nadeel is dat je wel langer onderweg bent, aan de andere kant is mijn ervaring dat een transatlatische reisdag hoe dan ook best redelijk zwaar is en dan kunnen die 4 tot 5 uur er ook nog wel bij. lees wel even de kleine lettertjes voor wat betreft de ruimbagage etc, dat kan wel een een fles jenever ipv een slok op een borrel schelen tegenwoordig.

[Voor 20% gewijzigd door franssie op 22-01-2020 00:29]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 31-03 11:25

Falastine

Think about my signature...

Is brussel geen idee. Ben via brussel gagaan pas geleden directe vlucht nog geen 230 euro p.p

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• D-e-n
Falastine schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Is brussel geen idee. Ben via brussel gagaan pas geleden directe vlucht nog geen 230 euro p.p
Brussel ga ik wel in de gaten houden ja. Op de meeste dagen scheelt het te weinig om er profijt van te hebben (naar Brussel treinen is tenslotte ook niet gratis) maar bijvoorbeeld de vrijdag die niet op ons lijstje met datums stond lijkt nu heel gunstig.

@Kees_B
Die zag ik dus ook net. Vraag is wel of we het vanuit Haarlem redden om de vlucht van 10.35 in Brussel te halen. Je moet er dan om 7.35 zijn en we hebben geen auto.

[Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 22-01-2020 11:21]

• Kees_B
[...]

Iets later kan wel fors in prijs schelen, bijvoorbeeld op 21 augustus.
BRU-JFK voor € 265 (https://www.google.nl/fli...p:2.EUR.26442*2.EUR.26442)

Vanaf Düsseldorf ook rechtstreekse vluchten met Eurowing naar EWR voor 450.

Persoonlijk zou ik echt geen overstap willen als het ook zonder kan.

edit n.a.v. jouw bovenstaande post: reiskosten en -tijd naar vliegveld is inderdaad ook iets om rekening mee te houden. Wat dat betreft is AMS voor jou ook wel lekker en 'gewoon' met KLM vliegen is ook wat waard.

[Voor 12% gewijzigd door Kees_B op 22-01-2020 11:32]

PV Output

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-04 15:15
[...]

We zijn met twee. Meestal nemen we één grote koffer mee plus een klein rolkoffertje erbij dat dan wel in het ruim gaat. Dat is het meest praktisch voor ons. Mijn vriendin heeft een opvouwbare rolstoel bij zich maar dat maakt verder geen verschil.
Zou het een optie zijn om heen rechtstreeks AMS-EWR te vliegen, en terug EWR-VIE-AMS? Kan voor 299 euro retour voor 19-26 augustus met United/Austrian.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

TheDirk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Zou het een optie zijn om heen rechtstreeks AMS-EWR te vliegen, en terug EWR-VIE-AMS? Kan voor 299 euro retour voor 19-26 augustus met United/Austrian.
Met baggage zit je op 420, en op de terugreis zit je 7 uur in Wenen als je eigenlijk best moe bent.
Kees_B schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Iets later kan wel fors in prijs schelen, bijvoorbeeld op 21 augustus.
BRU-JFK voor € 265 (https://www.google.nl/fli...p:2.EUR.26442*2.EUR.26442)
Inclusief baggage zit je op dezelfde prijs als met overstap (€365). Het nadeel van een 'overstap in Brussel' is dat die op eigen risico is.

jij ook?

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-04 15:15
GlowMouse schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Met baggage zit je op 420, en op de terugreis zit je 7 uur in Wenen als je eigenlijk best moe bent.
EUR 399 inc bagage. Maar idd, mij zou het de moeite niet zijn. Mocht @D-e-n een overstap toch overwegen om goedkoper uit te zijn, dan is een overstap in Europa véél relaxter dan in de US van international naar domestic overstappen.

[Voor 13% gewijzigd door TheDirk op 22-01-2020 14:43]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Gebruikt er hier iemand de premium service van Jacks Flight club?
Ze hebben vandaag een upgrade deal en ik vraag me af of het het geld waard is..
https://jacksflightclub.com/upgrade-january-sales-2020

• Leetness
  • Nu online
Ik heb al een maand of 6 zo'n abonnementje bij hem lopen. Moet zeggen dat ik het erg prettig vindt, en dat het voor die prijs bijna een no-brainer is als je wat vaker vliegt/wilt vliegen. De deals zijn niet altijd súper aantrekkelijk (denk: TATL business class voor een paar tientjes), maar als je weet dat je in het komende jaar ergens heen wilt is het de moeite waard om je in te schrijven.
Heb hier even de laatste paar mails voor je, zodat je weet wat je kan verwachten.

https://i.imgur.com/GnFDyoI.png

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:32
Maar is dit daadwerkelijk beter dan de (tal van) gratis alternatieven? Ik gebruik zelf secretflying.com, airlineroute en enkele vergelijkbare sites. Sommige hiervan kunnen zelf notificaties sturen, en voor de andere gebruik ik IFTTT om gefilterde notificaties te genereren.

Naar mijn gevoel gaan dit soort deals meestal direct de populaire blogs en websites rond en voegt een betaalde dienst weinig toe aan dat (toch al wel overvloedige) aanbod?

Voorbeeld van deals van/naar AMS of ATH, en/of KLM-operated:
https://upload.xandrios.net/1579713138_flightdeals.PNG

[Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 22-01-2020 18:18]

• franssie

franssie

Save the albatross

@ToolkiT Ik heb het een aantal maanden geprobeerd en je moet wel erg flexibel zijn om van de deal gebruik te kunnen maken.
Ik vond het het dus uiteindelijk niet waard. Veel bestemmingen waar ik niet heen wil, data dat ik niet kan etc etc.

EDIT: @Xandrios kan je wat uitwijden over hoe je dat hebt opgezet en welke sites je gebruikt? Ik heb een paar routes die ik wil monitoren dus, als ik van jou mag leren ipv het zelf allemaal uitzoeken, dan graag.

[Voor 30% gewijzigd door franssie op 22-01-2020 18:21]

• Xandrios
Enkele voorbeeld sites zijn secretflying, fly4free, theflightdeal, vakantiepiraten. In feite elk blog dat RSS publiceert zou moeten werken.

Dan kun je op IFTTT een accountje aanmaken en ik gebruik de RSS to Email applet van Nikaas. Je kunt meerdere instanties van die applet aanmaken, waarbij elke instantie een RSS feed controleert op keywords. Indien er een hit is kun je een email of Push-Notificatie krijgen (op de IFTTT app). Als alternatief kun je Zapier gebruiken maar ik weet niet zeker of die gratis is/blijft na de trial. De Zapier widget voor RSS is deze.

Het vereist natuurlijk wel wat probeer en tweakwerk om dit helemaal naar je wensen goed te krijgen...maar dat vind ik zelf wel de moeite waard.

[Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 22-01-2020 19:08]

• franssie

franssie

Save the albatross

@Xandrios dank! Dat is voldoende info om er eens mee aan de slag te gaan. IFTTT account heb ik nog ergens liggen dacht ik dus heb ik wat te doen binnenkort ;)
En inderdaad dat probeer en tweakwerk maakt het ook juist leuk.

• D-e-n
@TheDirk
@GlowMouse
Die overstap terug kan volgens mij in plaats van Wenen ook via München of Frankfurt. Dat is een paar tientjes meer maar nog altijd een stuk minder dan de 600 euro die je nu rechtstreeks betaalt.

Terug overstappen altijd via Europa wat mij betreft. Ook als er iets mis gaat veel praktischer lijkt me.

• franssie

franssie

Save the albatross

D-e-n schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:10:
@TheDirk
@GlowMouse
<>
Terug overstappen altijd via Europa wat mij betreft. Ook als er iets mis gaat veel praktischer lijkt me.
Dat is inderdaad wel aan te raden als er iets mis gaat, dan ben je in ieder geval al op het goede continent en valt er meer te regelen. Vwb comfort vind ik zelf een directe vlucht naar SPL op de terugweg altijd fijner, je ruikt je douche, bed en wasmachine dan al zeg maar. Keuzes, keuzes :+

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.independent.c...-kicked-off-a9296081.html

Wie kiest dat nou als hotspot naam??

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

franssie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Dat is inderdaad wel aan te raden als er iets mis gaat, dan ben je in ieder geval al op het goede continent en valt er meer te regelen. Vwb comfort vind ik zelf een directe vlucht naar SPL op de terugweg altijd fijner, je ruikt je douche, bed en wasmachine dan al zeg maar. Keuzes, keuzes :+
Misschien werkt dat soms ook wel. Een open-jaw met overstap op Schiphol maar dan je baggage maar tot AMS laten labellen? Soort hidden city ticket, maar op de heenweg wel vanaf Brussel met overstap gaan voor extra voordeel.

• Xandrios
Let op dat short-checking van bagage door vrijwel alle airlines niet wordt toegestaan, met twee uitzonderingen:

- KLM staat het toe tegen een boetebedrag (250 euro intra-europa meende ik)
- Als de overstap over een nacht heengaat, en je de tas nodig hebt voor een overnachting in een hotel.

Airlines doen dit om hidden city ticketing te voorkomen. En natuurlijk hebben ze allemaal een clausule in de voorwaardes dat als je een vlucht opzettelijk mist, dat je ticket prijs wordt herberekend en je het verschil mag bijbetalen. Sommige airlines zijn daar lax in als het af en toe gebeurd, andere zijn er erg strikt in (LH bijvoorbeeld).

[Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 23-01-2020 14:44]

• Leetness
  • Nu online
Wat Xandrios zegt inderdaad, maar hou ook in je achterhoofd dat routes kunnen veranderen. Je zal niet de eerste zijn die New York > Amsterdam > Dusseldorf boekt, maar omgeboekt wordt op een directe vlucht naar Dusseldorf. Dan ben je nog verder van huis ;)

Natuurlijk is dit zeldzaam, maar wil je je tijdens je vakantie zorgen gaan maken om alle risico's van dit soort constructies?

[Voor 20% gewijzigd door Leetness op 23-01-2020 15:24]

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:59:
[...]

Dit is de beste vlucht met overstap die ik kon vinden: https://imgur.com/a/2X9H5Q9 Voor de terugreis kun je ook om half twaalf 's avonds vertrekken als je dan wel makkelijk in een vliegtuig in slaap valt :)
Bij aankomst heb je een binnenlandse vlucht en loop je naar buiten zodra je koffer op de band ligt. Met twee personen bespaar je hiermee 400 euro. Het is altijd een lastige afweging met vakanties, voor die 400 euro heb je ook een mooier hotel :P
Houd er wel rekening mee dat je op PHL je bagage moet ophalen en weer moet inchecken voor de vlucht naar LGA......

• PolarBear
  • Niet online
P.B. schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:01:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je op PHL je bagage moet ophalen en weer moet inchecken voor de vlucht naar LGA......
Het is een handeling maar in mijn ervaring niet onoverkomelijk. Meestal is de TSA toch zo langzaam (zelfs met kiosken) dat de bagage al op de band ligt als je in de bagage hal bent, en je kan het dan direct weer inchecken. Men is er wel op ingesteld.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

PolarBear schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:42:
[...]

Het is een handeling maar in mijn ervaring niet onoverkomelijk. Meestal is de TSA toch zo langzaam (zelfs met kiosken) dat de bagage al op de band ligt als je in de bagage hal bent, en je kan het dan direct weer inchecken. Men is er wel op ingesteld.
CBP ;) En vier uur voor een overstap is echt zat, ook als je twee uur vertraging hebt.

jij ook?

• PolarBear
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:02:
[...]

CBP ;) En vier uur voor een overstap is echt zat, ook als je twee uur vertraging hebt.
Ah jah CBP, daarna mag je door de TSA.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:43:
Let op dat short-checking van bagage door vrijwel alle airlines niet wordt toegestaan, met twee uitzonderingen:

- KLM staat het toe tegen een boetebedrag (250 euro intra-europa meende ik)
- Als de overstap over een nacht heengaat, en je de tas nodig hebt voor een overnachting in een hotel.

Airlines doen dit om hidden city ticketing te voorkomen. En natuurlijk hebben ze allemaal een clausule in de voorwaardes dat als je een vlucht opzettelijk mist, dat je ticket prijs wordt herberekend en je het verschil mag bijbetalen. Sommige airlines zijn daar lax in als het af en toe gebeurd, andere zijn er erg strikt in (LH bijvoorbeeld).
En als je een stap skipped op de heenweg dan word je terug ticket geannuleerd (wat ook gebeurt als je een gewone heenvlucht mist)

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Leetness schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:20:
Twee uur om een connecting flight te halen op CDG is tot daar aan toe (niet aan te raden, maar ook niet onmogelijk). Als je daarbij nog een koffer moet doorchecken wordt het toch wel bijna een onmogelijke opgave. Hou vooral in gedachte dat 2 uur overstaptijd geen daadwerkelijke 2 uur is (e.g. 45 minuten vóór departure sluit de check-in al).

T=0 Aankomst CDG
T=15 Ben je uit het vliegtuig
T=30 Ben je bij de baggageband/heb je je koffer
T=45 Ben je bij de balie om je koffer in te checken
T=75 Check-in sluit

Je bent dus al gauw 45 minuten kwijt als alles 100% op schema loopt, en dat je dus netto maar 30 minuten speling hebt tegenover de gestelde 2 uur.
Het ging uiteindelijk allemaal soepel. Aangekomen op terminal 1 in CDG, even koffer opgewacht, rustig treintje naar terminal 2F. Koffer weer ingechecked. Door de paspoort en klaar.

Enige gekloot was dat ze voor niet-EU paspoorten cabin bagage gingen wegen terwijl ze dat niet deden voor EU paspoort houders. Mijn Mexicaanse reisgenote had een kleine trolley, nog kleiner dan normaal formaat. Maar 0,5kg over max gewicht. Ze werd als crimineel behandeld door die idiote Fransen. Ze moest het maar inchecken, toen we aangaven dat bagage check in nu gesloten is was ze een leugenaar etc.

Dat is nu de reden geweest dat ik niet meer via CDG ga reizen. Wat een kut Fransen. En dan een 13 jaar oude 777-300 met entertainment schermpjes die nauwelijks afleesbaar zijn en minder been ruimte dan ik tot dusver ooit heb ervaren op long haul, beroerde cabine service ook...

Ticket terug geboekt met TUI naar Brussel. Zal ook wel sardientjes in een 787 zijn, maar dan heb ik in ieder geval stroom voor m'n eigen apparaten :P . Iemand ervaring met economy op TUI België 787?

Edit: Ondertussen op de TUI 787, meer been ruimte en het entertainment scherm is leesbaar. TUI wint.

• Rimshaker
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:19
Zijn er mensen die ervaring hebben met doorvliegen van JNB naar CPT? Voor begin november heb ik LX735 AMS/ZRH en vervolgens LX288 (SWISS) ZRH/JNB met maar een uur en een kwartier overstaptijd in ZRH.

Dit lijkt me op zich geen probleem om dat dit met dezelfde maatschappij is en ze voor de 2e vlucht vervoersplicht hebben. Nu willen na aankomst in JNB op OR Tambo direct doorvliegen naar CPT, dit zal waarschijnlijk met een andere maatschappij moeten. Ik neem aan dat het dan verstandig is te zorgen voor ruim voldoende overstaptijd om eventuele eerdere vertragingen op te vangen? Is het dan verstandig extra te betalen voor een ticket dat je tot het laatste moment nog kan aanpassen of hoe doen jullie dit?

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

compleet afhankelijk van de situatie en vliegveld + maatschappij.
Ik vlieg volgende week bv naar Singapore, ik moet naar sgn en heb ervoor gekozen een 4 uur overstap aan te houden, geeft waarschijnlijk echt meer dan genoeg tijd (kan ook lounge in) als er geen IRROPS zijn,zelfde als ik sgn-tpe-icn moet doen heb ik op tpe een overstap van een uur of 4 daar ik de eerdere vlucht over twijfelde.
Daarnaast heb ik nog vluchten in maleisie waarbij ik gewoon de korte overstap wel gok,maar dit heeft meer te maken met het feit dat het ticket 20 euro kost :P red ik het dan is het mooi meegenomen, red ik het niet, haal ik gewoon een later ticket.

Maar ik vlieg bijvoorbeeld alleen wat het opvangen van issues makkelijker maakt,en ik vlieg bijna alleen maar met maatschappijen waar ik status bij heb of in business zodat ik loungetoegang heb als ik langer moet wachten.

Ik zie dat die vlucht rond 10:00 aankomt, dus dan heb je nog een hele dag om over te stappen, dit zou normaal gewoon moeten werken, controleer even of ze een echte transit hebben of dat je alsnog de douane etc door moet, dit kost natuurlijk tijd en moet je ook rekening mee houden, oftewel zorg voor voldoende tijd.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

maar als je naar CPT gaat, waarom dan niet BA via London?

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rimshaker schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:41:
Ik neem aan dat het dan verstandig is te zorgen voor ruim voldoende overstaptijd om eventuele eerdere vertragingen op te vangen? Is het dan verstandig extra te betalen voor een ticket dat je tot het laatste moment nog kan aanpassen of hoe doen jullie dit?
Je geeft zelf het antwoord al :) als je een apart ticket hebt ben je zelf verantwoordelijk voor het halen van de aansluiting. Ik heb even gechecked op een random dag in november en een enkeltje JNB-CPT via de lokale lcc Mango kost 745 ZRA wat neerkomt op ongeveer 45 euro. De full flex variant van datzelfde ticket is 1045 ZRA = 65 euro. Volgens mij moet je voor twee tientjes niet moeilijk doen, gewoon een normale overstap boeken en als het dan tegenzit kan je zonder extra kosten een latere vlucht pakken. Check alleen even wat de minimale termijn is voor vluchtwijzigingen.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Rimshaker
gambieter schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:59:
maar als je naar CPT gaat, waarom dan niet BA via London?
Met een vriendin en 2 kleine kids van dan 4 en 5 gekeken naar de meest praktische (en goedkoopste) oplossing. We starten een rondreis in CPT en vliegen terug van JNB, voor zover ik gezien heb waren enkele reizen naar CPT haast duurder dan een retour JNB. Via Swiss was het minder dan € 400 p.p naar JNB retour. Wel een rechtszaak gevonden ivm mensen die de overstap in ZRH gemist hebben: https://uitspraken.rechts...=ECLI:NL:RBNHO:2018:11878
De full flex variant van datzelfde ticket is 1045 ZRA = 65 euro. Volgens mij moet je voor twee tientjes niet moeilijk doen, gewoon een normale overstap boeken
Thanks, ik ben niet zo thuis in die termen. Dan gaan we verder met boeken.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Rimshaker schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:41:
Zijn er mensen die ervaring hebben met doorvliegen van JNB naar CPT? Voor begin november heb ik LX735 AMS/ZRH en vervolgens LX288 (SWISS) ZRH/JNB met maar een uur en een kwartier overstaptijd in ZRH.
Ik snap wel dat het goedkoper is hoor... Maar een vlucht AMS-ZRH-JNB-CPT vind ik nogal een onderneming, zeker met kinderen.

Ik was zelf al aardig blij dat ik na AMS-CPT rechtstreeks naar het hotel kon met de kinderen.

EDIT:

Lufthansa vliegt voor 500,- van AMS naar CPT over MUN (en terug JNB-AMS over MUN). Dat scheelt al een hele hoop uurtjes. Voor 650,- met KLM AMS-CPT en dan JNB-AMS rechtstreeks, ook niet echt de hoofdprijs, en vele uren minder reizen (en risico)

Nu betaal je dus 400,- + 60,- voor het ticket JNB-CPT en een bak extra uren. Misschien toch eens heroverwegen :p

[Voor 25% gewijzigd door PWM op 27-01-2020 20:10]

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Rimshaker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:48:
[...]
Wel een rechtszaak gevonden ivm mensen die de overstap in ZRH gemist hebben:
Een overstap op ZRH gaat vrij snel, maar de overstaptijden zijn vaak niet zo ruim en de vlucht AMS-ZRH is regelmatig vertraagd waardoor je je overstap toch kunt missen. Swiss betaalde nooit compensatie voor een gemiste overstap tenzij de vlucht naar ZRH meer dan 3 uur was vertraagd (wat vrijwel nooit voorkwam). Nederland was het laatste land in Europa waar Swiss daarmee weg kwam, maar met de uitspraak die je hebt gevonden is daar een einde aan gekomen. Dat betekent niet dat het nu eenvoudig is om compensatie te krijgen bij een vertraging. Tegenwoordig voert Swiss standaard aan dat er sprake was van buitengewone omstandigheden. Het HvJ EU heeft het begrip 'buitengewone omstandigheid' in de loop ter tijd opgerekt, maar Swiss is van mening dat zij nog onder het oude begrip valt. Swiss heeft daarvoor sterke argumenten die nog niet door de rechter zijn getoetst. Als er jou vlucht vertraagd blijkt, en er is naar oud recht sprake van 'buitengewone omstandigheden', wordt het een langdurig en onzeker traject om compensatie te krijgen.

jij ook?

• Rimshaker
Goed om te weten, helaas dat het nu al geboekt is. Duimen dat het gewoon vlot verloopt. Ik wilde graag een nachtvlucht. De rechtstreekse van KLM is bijvoorbeeld overdag, dat zou voor de overige passagiers mogelijk niet fijn worden.

[Voor 45% gewijzigd door Rimshaker op 27-01-2020 20:27]

• Rimshaker
PWM schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:04:
[...]

Nu betaal je dus 400,- + 60,- voor het ticket JNB-CPT en een bak extra uren. Misschien toch eens heroverwegen :p
Hmm 8)7 ik geloof niet dat die boeking nog gecancelled kan worden.

• D-e-n
Over overstappen gesproken: wat is een redelijke overstaptijd voor Frankfurt, richting Amsterdam? Ik kom nu 1u40 tegen maar ik zag eerder ook korter.

• Leetness
  • Nu online
Persoonlijk zou ik minimaal één tot anderhalf uur aanhouden; het is een groot vliegveld en je moet soms aardig ver lopen. Zo lang je het op één ticket boekt maakt het in feite niet uit, maar meer tijd geeft je wel meer gemoedsrust.

• menzo
D-e-n schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:57:
Over overstappen gesproken: wat is een redelijke overstaptijd voor Frankfurt, richting Amsterdam? Ik kom nu 1u40 tegen maar ik zag eerder ook korter.
Waar kom je vandaan? Binnen schengen lijkt me die tijd voldoende. Ik heb het een keer in 45min gedaan, maar dat is niet relax, zeker als je op een busgate aankomt.

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:41
menzo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:01:
[...]
zeker als je op een busgate aankomt.
En dát is mijn grote aversie tegen Frankfurt: net 11 uur in een toestel gezeten te hebben om daarna nog met een bus naar de terminal te moeten. Het kan natuurlijk goed zijn dat ik gewoon pech heb, maar in alle (15+) keren dat ik op FRA heb gevlogen, was meer dan de helft busgate.

Om dan terug te komen op de originele vraag: dit is voor mij reden om minimaal 2:30u aan te houden als ik via Frankfurt vlieg. Lufthansa bevalt me zo goed dat ik het busongemak maar accepteer.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

FRA en busgate, ja gedropt worden bij A2 en moeten lopen naar A69 of a32 ofzo :+ altijd fijn als vond ik op ams c-gate naar f-gate (dacht ik) in 15 a 20 minuten ook minder relaxt door een vertraagde vlucht :P

[Voor 38% gewijzigd door mrsar op 28-01-2020 09:34]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rimshaker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:30:
[...]
Hmm 8)7 ik geloof niet dat die boeking nog gecancelled kan worden.
Gezien het feit dat je het bodemtarief hebt geboekt zit je er wel aan vast ja :)
Nouja, les voor de volgende keer. Eerst hier vragen ;)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• D-e-n
menzo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:01:
[...]

Waar kom je vandaan? Binnen schengen lijkt me die tijd voldoende. Ik heb het een keer in 45min gedaan, maar dat is niet relax, zeker als je op een busgate aankomt.
Van New York, dus zeker geen Schengen ;)

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Iemand nog tips voor leuke werelddeal weken bij de KLM? Is nog 14 uur geldig en wij zoeken iets voor 12/13 feb met 10 dagen. Willen bij voorkeur zon hebben en dan is Europa nogal tricky.. maar voordeel van zo laat nog boeken is het checken van de weersverwachting.

curaçao is zon zeker.. maar wel ver vliegen voor 10 dagen. Jullie tips zijn welkom!

[Voor 64% gewijzigd door Workaholic op 28-01-2020 11:33]

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
don_jorg schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:31:
[...]

En dát is mijn grote aversie tegen Frankfurt: net 11 uur in een toestel gezeten te hebben om daarna nog met een bus naar de terminal te moeten. Het kan natuurlijk goed zijn dat ik gewoon pech heb, maar in alle (15+) keren dat ik op FRA heb gevlogen, was meer dan de helft busgate.
Heeft dat ook niet te maken met keuze van airline? Weet niet precies hoe het zit maar kan zomaar zijn dat maatschappijen die meer betalen ook aan de (betere) gates komen. KLM cityhopper is volgens mij bijna altijd bus terwijl gewone KLM dat bv niet is

• PF96
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:38
Workaholic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:17:
Iemand nog tips voor leuke werelddeal weken bij de KLM? Is nog 14 uur geldig en wij zoeken iets voor 12/13 feb met 10 dagen. Willen bij voorkeur zon hebben en dan is Europa nogal tricky.. maar voordeel van zo laat nog boeken is het checken van de weersverwachting.

curaçao is zon zeker.. maar wel ver vliegen voor 10 dagen. Jullie tips zijn welkom!
Kwam net Miami voor €400 tegen, ook op de door jou gewenste data. Is natuurlijk net als Curacao best een stukje vliegen en qua weer ietsjes minder denk ik.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:03
Eigenlijk hartstikke bijzonder dat een motor maar 3 minuten warm hoeft te draaien voor het opstijgen :D

• menzo
D-e-n schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:13:
[...]

Van New York, dus zeker geen Schengen ;)
Ik zelf zou het risico wel nemen, naar Amsterdam meer vluchten per dag en vluchten vanuit de VS willen door wind mee nog wel eens een stuk vroeger aankomen.

Hoeveel langer/duurder wordt het als je 1 vlucht later zou kiezen?

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Geen idee of dit telt, maar het is wel een coole trip (maar geen AMS, noch KLM, veel zon, niet echt strand). Bangkok, Chiang Mai en Doha in een trip voor 492 met Qatar Airways (alleen de BKK-CNX leg is nog open, kan met het vliegtuig, maar misschien leuker met de trein).

Via Google Flights

https://i.imgur.com/52IUH8kl.png

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:41
Yankovic schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:35:
[...]
Heeft dat ook niet te maken met keuze van airline? Weet niet precies hoe het zit maar kan zomaar zijn dat maatschappijen die meer betalen ook aan de (betere) gates komen. KLM cityhopper is volgens mij bijna altijd bus terwijl gewone KLM dat bv niet is
Als ik via Frankfurt reis, is het bijna altijd AMS-FRA-intercontinentaal geweest (op één uitzondering na: AMS-FRA-BCN). Ik heb bussen gehad op zowel de vluchten van AMS als vanuit <intercontinentaal>, overigens alleen bij aankomst. Dus normaal zou ik zeggen dat je gelijk hebt, maar in dit geval lijkt het me sterk.

Bij de Fokkers was het toch zo dat ze niet aan een gate konden (te laag), waardoor je wel met de bus moest? Weet niet of de Embraers dat probleem ook hebben.

• Kees_B

Canarische (w)eilanden! Het liefst ga ik daar elke winter naar toe, wat een prachtig weer, 'eeuwige lente'!
Aan de zuid(west)kant van de meeste eilanden kun je heerlijk op het strand liggen. Maak niet de fout om voor het noorden te kiezen, dat kan koud/winderig zijn.

Laat je niet afschrikken door de weersverwachtingen, volgens mij zijn die altijd hoger in de bergen gemeten.
(Maspalomas geeft nu bijvoorbeeld 23 graden aan, maar op de webcams zie ik gewoon mensen op het strand liggen en in zee zwemmen)

[Voor 4% gewijzigd door Kees_B op 28-01-2020 13:18]

PV Output

• Freee!!

Freee!!

Kees_B schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:16:
[...]
Canarische (w)eilanden! Het liefst ga ik daar elke winter naar toe, wat een prachtig weer, 'eeuwige lente'!
Aan de zuid(west)kant van de meeste eilanden kun je heerlijk op het strand liggen. Maak niet de fout om voor het noorden te kiezen, dat kan koud/winderig zijn.

Laat je niet afschrikken door de weersverwachtingen, volgens mij zijn die altijd hoger in de bergen gemeten.
(Maspalomas geeft nu bijvoorbeeld 23 graden aan, maar op de webcams zie ik gewoon mensen op het strand liggen en in zee zwemmen)
Als je voor strand gaat, moet je niet naar Madeira (ook zo'n beetje daar in de buurt), maar verder is het een aanrader voor lekker weer.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Jb! schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:03:
[...]
(alleen de BKK-CNX leg is nog open, kan met het vliegtuig, maar misschien leuker met de trein).
Dat stuk hebben wij als tour gedaan met een deal van Thai Air destijds.. met een mini-van alle attracties onderweg af. Was leuke trip, kan het aanraden..

Pagina: 1 ... 99 ... 109 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True