Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:07
Sta hier op Schiphol, klaar ominte schepen op KL427, komt ineens de captain een melding doen. Door een veiligheidsincident met een deur moet heel de crew terug door security. Ik snap niet goed wat je daar mee wint. Lijkt mij weer een procedure voor de schijnveiligheid. Het lijkt mij dat als je geen vertrouwen meer hebt in je veiligheid dat je heel het vliegtuig niet leeghalen en controleren, alle crew die aan het vliegtuig is geweest en ook even alle passagiers weer door security moet sturen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Blokker_1999 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:19:
Sta hier op Schiphol, klaar ominte schepen op KL427, komt ineens de captain een melding doen. Door een veiligheidsincident met een deur moet heel de crew terug door security. Ik snap niet goed wat je daar mee wint. Lijkt mij weer een procedure voor de schijnveiligheid. Het lijkt mij dat als je geen vertrouwen meer hebt in je veiligheid dat je heel het vliegtuig niet leeghalen en controleren, alle crew die aan het vliegtuig is geweest en ook even alle passagiers weer door security moet sturen.
Haha inderdaad. Alsof de terroristische co-piloot zijn bomtas nu niet in het vliegtuig onder zijn stoel heeft gezet. Wat een idiotie.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:19:
Ik zie straks het resultaat wel tijdens een breaking nieuws ;)

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 13:46
Weer eens een vraagje over complex ticket... Ik vlieg BOD-AMS-GRU op één KLM ticket, met ~20 uur overstap in Amsterdam. Dankzij FlyingBlue status kan ik een koffer inchecken. Weet iemand of het toegestaan is om alleen voor het tweede deel AMS-GRU in Amsterdam een koffer in te checken? Anders moet ik de spullen die ik naar Brazilië mee wil nemen al helemaal meebrengen naar die eerste trip naar Bordeaux. En daar vlieg ik met Easyjet heen dus dat zou bijbetalen betekenen.

TheDirk wijzigde deze reactie 03-01-2020 16:43 (24%)

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Jahoor gewoon je koffer in AMS inleveren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:14
Over koffers in AMS inleveren gesproken; kan je met Skypriority nog steeds je koffers in het "Skypriority gedeelte" afgeven in vertrekhal 2 als je Schengen vliegt, of moet je ergens in vertrekhal 1 zijn?
Normaal drop ik mijn bagage voor non-Schengen vluchten altijd in vertrekhal 2 en ga ik daar direct door security.

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
SkyPriority deel is voor beide.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 26-02 22:23
@Blokker_1999

Jep schijnveiligheid. Het nadeel van een commercieel bedrijf dat aan de touwtjes trekt mbt tot veiligheid.

Alles opnieuw kost tijd en geld.
Net als een filter ontruimen omdat er in een koffer een mogelijk apparaat zit dat slecht is voor de gezondheid van de passagiers/beveiligers/crew/vliegtuig...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nickyhaan
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:14
Sorcerer_NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:33:
Ik vlieg niet zo heel vaak maar in februari ga ik even 'op en neer' naar London vanaf Rdam Airport. Heb niet de indruk dat ik heel erg lang van te voren aanwezig moet zijn voor de veiligheidschecks. Of heb ik dat mis?
Ik vlieg om 10u op een doordeweekse dinsdag naar Londen City. Iemand een indicatie/ervaring hoe laat ik dan uiterlijk aanwezig moet zijn? De geadviseerde 2u van te voren geloof ik nie t zo ...
Denk eraan dat “ze” 31/1 uit de eu gaan....

• nickyhaan
Weet iemand hoe je het beste een upgrade bij Singapore Airlines kan regelen, ik heb een boeking (via amex) gedaan maar krijg online de melding dat de boeking onder een ander krisflyer nummer gedaan is als de mijne(?).. Facebook chat is alleen een bot en e-mail/website opties werkt ook niet...bellen op hun Nederlandse hotline kregen het ook niet geregeld...iemand een idee?

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bellen met hun internationale desk. Als ze niet 24/7 open zijn hebben die wel ruime openingsuren. En bij AMEX es polsen wat ze juist uitgevreten hebben met je boeking.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
nickyhaan schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Denk eraan dat “ze” 31/1 uit de eu gaan....
Aangezien het VK niet in Schengen zit, is er al sinds jaar en dag paspoortcontrole. Daar verandert niets aan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel aan alle afspraken omtrent vliegverkeer. De vraag is in hoeverre dat al beklonken is.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• nickyhaan
Borromini schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:17:
Bellen met hun internationale desk. Als ze niet 24/7 open zijn hebben die wel ruime openingsuren. En bij AMEX es polsen wat ze juist uitgevreten hebben met je boeking.
Thanks morgen maar eens bellen inderdaad.. ben ik toch weer aan’t werk dan kan ik eens kijken of mijn telefoon het nog doet..,heb amex toch nog nodig om de punten in Krisflyer om te zetten...

• nickyhaan
prijk schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:30:
[...]

Aangezien het VK niet in Schengen zit, is er al sinds jaar en dag paspoortcontrole. Daar verandert niets aan.
Dat is waar, maar hoe het met eventuele visa en andere vertragingen gaat zijn is vooralsnog onbekend...

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
nickyhaan schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Dat is waar, maar hoe het met eventuele visa en andere vertragingen gaat zijn is vooralsnog onbekend...
Brexit veranderd in principe niets aan de toegangseisen voor EU-ingezetenen. UK zat al niet in de douane-unie het Schengen-verdrag, dus je moest altijd al door de paspoortcontrole. Een visumplicht lijkt me uitgesloten.

RTM is overigens zo compact dat een uur van tevoren doorgaans meer dan zat is.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • +3Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Daniel schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:54:
[...]
<>Een visumplicht lijkt me uitgesloten.
<>
En dat is de gangbare aanname, maar het blijft een aanname.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik zit weer wat te browsen in de aanbiedingen die ik in mijn mailbox aantref, deze is nieuw voor mij:

https://www.kras.nl/service/extra/viplounge

Bij een kras kan je voor EUR 22,50 pp lounge 41 Aspire toegang bijkopen bij vertrek op Schiiphol. Grappig.

franssie wijzigde deze reactie 06-01-2020 00:26 (4%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:36
Daniel schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:54:
[...]

Brexit veranderd in principe niets aan de toegangseisen voor EU-ingezetenen. UK zat al niet in de douane-unie, dus je moest altijd al door de paspoortcontrole. Een visumplicht lijkt me uitgesloten.
UK zit juist wel in de douane-unie (EU), douane = goederen, die mag je (nu nog) vrij in- en uitvoeren. Dit wordt vaak in een adem genoemd met paspoortcontrole maar zijn toch echt twee verschillende zaken.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:28
franssie schreef op maandag 6 januari 2020 @ 00:24:
Ik zit weer wat te browsen in de aanbiedingen die ik in mijn mailbox aantref, deze is nieuw voor mij:

https://www.kras.nl/service/extra/viplounge

Bij een kras kan je voor EUR 22,50 pp lounge 41 Aspire toegang bijkopen bij vertrek op Schiiphol. Grappig.
Aan de deur van de Aspire lounge is het volgens mij €25 pp. En als je Abn Amro Preferred/Private banning klant bent kom je er gratis in.
American Express heeft nu trouwens een aanbieding waarbij je 1 jaar gratis Amex Gold Card krijgt naast de 20k aan punten ook 2 lounge vouchers krijgt. Ik heb collega’s en vrienden al meerdere keren blij gemaakt met hun gratis Amex Gold waarbij ze dus toegang gekregen tot 500 lounges wereldwijd,

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:54
franssie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:07:
[...]

En dat is de gangbare aanname, maar het blijft een aanname.
Helemaal mee eens. Alleen het invoeren van een visumplicht voor iedereen zou een enorme impact hebben. Dan moeten ze daar een gigantische afdeling voor gaan optuigen om al die visums te beslissen dus ik geloof er niet in.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:43

ToolkiT

brit-tweaker

Stinger_Ventura schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:32:
[...]

Aan de deur van de Aspire lounge is het volgens mij €25 pp. En als je Abn Amro Preferred/Private banning klant bent kom je er gratis in.
American Express heeft nu trouwens een aanbieding waarbij je 1 jaar gratis Amex Gold Card krijgt naast de 20k aan punten ook 2 lounge vouchers krijgt. Ik heb collega’s en vrienden al meerdere keren blij gemaakt met hun gratis Amex Gold waarbij ze dus toegang gekregen tot 500 lounges wereldwijd,
Via mijn private banking account heb ik ook een Dragon pass. Ideaal als je vaker vliegt.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

jongetje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Helemaal mee eens. Alleen het invoeren van een visumplicht voor iedereen zou een enorme impact hebben. Dan moeten ze daar een gigantische afdeling voor gaan optuigen om al die visums te beslissen dus ik geloof er niet in.
Er komt, vermoed ik, wel een touristen visum zoals ESTA in de US..
Hele gezeik over brexit gaat juist over idee van) controle krijgen/houden..

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:54
ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Het doel van een Visum is zorgen dat je alleen mensen toelaat die het land na hun bezoek ook weer verlaten (en dus geen asiel aanvragen als ze eenmaal binnen zijn). De kans dat iemand met een nederlands paspoort dat doet is zo klein dat je die administratieve rompslomp echt niet wilt. En als ze toch een systeem invoeren, dan zal het nog wel even duren voordat dit is uitgewerkt en geimplementeerd.

• CyBeR
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:23:
[...]

ESTA is geen visum. Die hebben wij niet nodig omdat de kans dat wij gaan overstayen inderdaad laag genoeg geacht wordt. Daar is het Visa Waiver Program voor ontwikkeld (letterlijk het uitzonderen van het benodigd hebben van een visum), en daarvoor geldt dan in plaats daarvan ESTA.

ESTA bestaat om a) de Amerikaanse overheid wat mee te laten pikken van het geld dat VWP toeristen hebben (je denkt hopelijk niet dat die $14 de werkelijke kosten zijn) en b) dat was 't eigenlijk wel; alle andere gegeven redenen kunnen prima anders gedaan worden.

CyBeR wijzigde deze reactie 06-01-2020 12:02 (6%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

jongetje schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Het doel van een Visum is zorgen dat je alleen mensen toelaat die het land na hun bezoek ook weer verlaten (en dus geen asiel aanvragen als ze eenmaal binnen zijn). De kans dat iemand met een nederlands paspoort dat doet is zo klein dat je die administratieve rompslomp echt niet wilt. En als ze toch een systeem invoeren, dan zal het nog wel even duren voordat dit is uitgewerkt en geimplementeerd.
CyBeR schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:01:
[...]

ESTA is geen visum. Die hebben wij niet nodig omdat de kans dat wij gaan overstayen inderdaad laag genoeg geacht wordt. Daar is het Visa Waiver Program voor ontwikkeld (letterlijk het uitzonderen van het benodigd hebben van een visum), en daarvoor geldt dan in plaats daarvan ESTA.

ESTA bestaat om a) de Amerikaanse overheid wat mee te laten pikken van het geld dat VWP toeristen hebben (je denkt hopelijk niet dat die $14 de werkelijke kosten zijn) en b) dat was 't eigenlijk wel; alle andere gegeven redenen kunnen prima anders gedaan worden.
Visa of visa waiver program, er gaat zoiets komen nu Johnson aan de macht is. Dat is onvermijdelijk. Dat nederlanders niet 'overstayen' is irrelevant, want het gaat om EU wide policies en in de UK is men als de dood dat oostblokkers het land binnen komen en blijven.. totaal onterecht trouwens maar dat is een andere discussie.
Het feit dat ik 'Settled Status' heb moeten aanvragen zegt genoeg..

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:13:
Visa of visa waiver program, er gaat zoiets komen nu Johnson aan de macht is. Dat is onvermijdelijk. Dat nederlanders niet 'overstayen' is irrelevant, want het gaat om EU wide policies en in de UK is men als de dood dat oostblokkers het land binnen komen en blijven.. totaal onterecht trouwens maar dat is een andere discussie.
Het feit dat ik 'Settled Status' heb moeten aanvragen zegt genoeg..
Ja, er zal hoogstwaarschijnlijk een systeem komen waarbij EU-ingezetenen zich tevoren via het internet moeten registreren als ze naar het VK willen. En dat zal natuurlijk niet gratis zijn. Consequentie is dat de EU ook voor de Britten een dergelijk systeem zal invoeren, want wederkerigheid is een belangrijk kenmerk van het internationale paspoort- en visumgebeuren.

• nickyhaan
prijk schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Ja, er zal hoogstwaarschijnlijk een systeem komen waarbij EU-ingezetenen zich tevoren via het internet moeten registreren als ze naar het VK willen. En dat zal natuurlijk niet gratis zijn. Consequentie is dat de EU ook voor de Britten een dergelijk systeem zal invoeren, want wederkerigheid is een belangrijk kenmerk van het internationale paspoort- en visumgebeuren.
en "ze" hoeven natuurlijk niet te wachten met het implementeren van dat systeem todat "ze" uit de EU zijn ..

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

nickyhaan schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:02:
[...]
en "ze" hoeven natuurlijk niet te wachten met het implementeren van dat systeem todat "ze" uit de EU zijn ..
Dat moeten ze wel, maar ze hoeven niet te wachten met ontwikkelen. Overigens zijn ze daar rijkelijk laat mee, dat krijgen ze echt niet in 25 dagen voor elkaar.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:57

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Freee!! schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Dat moeten ze wel, maar ze hoeven niet te wachten met ontwikkelen. Overigens zijn ze daar rijkelijk laat mee, dat krijgen ze echt niet in 25 dagen voor elkaar.
Wie weet is er al lang zo'n systeem klaar, weten wij veel.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• Freee!!

Freee!!

Pascalito schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:17:
[...]
Noem mij maar Thomas.
spoiler:
De ongelovige, eerst zien, dan geloven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Pascalito schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Zou in principe kunnen, maar ik deel de mening van @Freee!!
Dit systeem zou namelijk een stuk lastiger zijn dan het SS-app systeem (ja de irony onhandige keuze van de afkorting ontgaat me niet) en dat ging alles behalve soepel/snel..

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-02 13:36
Stinger_Ventura schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:32:
[...]
Ik heb nu de FB Gold Amex maar heb zoveel XP's meegenomen van vorig jaar dat ik de XP's van Amex in 2020 niet nodig ga hebben. Dus ik twijfel om over te stappen naar een normale Amex.

Was eerst van plan de Platinum te doen tegen 50% het eerste jaar, maar zag dat je de 150 euro credit tegenwoordig alleen maar op boekingen van 500+ euro kunt toepassen. Beetje jammer want zulke boekingen maak ik zelden privé. Ik vlieg bijna wekelijks maar bijna altijd binnen Europa of zakelijk.

Hoe is de verzekering van deze 'normale' Amex gold? Ik las ergens dat deze niet al te best zou zijn in het geval van problemen in het buitenland.

Xandrios wijzigde deze reactie 06-01-2020 20:31 (9%)

• nickyhaan
Xandrios schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Ik heb nu de FB Gold Amex maar heb zoveel XP's meegenomen van vorig jaar dat ik de XP's van Amex in 2020 niet nodig ga hebben. Dus ik twijfel om over te stappen naar een normale Amex.

Was eerst van plan de Platinum te doen tegen 50% het eerste jaar, maar zag dat je de 150 euro credit tegenwoordig alleen maar op boekingen van 500+ euro kunt toepassen. Beetje jammer want zulke boekingen maak ik zelden privé. Ik vlieg bijna wekelijks maar bijna altijd binnen Europa of zakelijk.

Hoe is de verzekering van deze 'normale' Amex gold? Ik las ergens dat deze niet al te best zou zijn in het geval van problemen in het buitenland.
Geen hotel of internationale boekingen (of last minute dure Europeesche vluchten) waar je boven de 500e uit komt (of als je met meer vliegt?)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:45:
[...]

Ik moet naar Niort, dat is nog iets verderop en ik was opties aan het bekijken.. vliegen via nantes, bordaux etc.
Mijn afspraak is maandag om 11:00 dus vliegen is dan vaak de snelste optie.
Maar uiteindelijk het ik maar Eurostar en TGV op zondag en een hotel geboekt...
En toen gingen ze staken.. mijn TGV is gecancelled.. dus weer back to the drawing board..

Denk dat ik maar ga vliegen op Bordeaux en daar een auto huur... bye bye relaxed in de trein hangen.. -O-
Nu de hamvraag.. wat is de lesser evil?
LHR-AMS-BOD of LHR-CFG-BOD?

• CyBeR
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:22:
[...]

En toen gingen ze staken.. mijn TGV is gecancelled.. dus weer back to the drawing board..

Denk dat ik maar ga vliegen op Bordeaux en daar een auto huur... bye bye relaxed in de trein hangen.. -O-
Nu de hamvraag.. wat is de lesser evil?
LHR-AMS-BOD of LHR-CFG-BOD?
Aannemend dat je CDG bedoelde; dat eerste. Non-schengen naar schengen verbindingen zijn veel fijner op AMS. (En trouwens schengen-schengen ook :P)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Aannemend dat je CDG bedoelde; dat eerste. Non-schengen naar schengen verbindingen zijn veel fijner op AMS. (En trouwens schengen-schengen ook :P)
idd een typo en CDG is correct.
Goede info!

Ik zit nu ook te kijken naar een vlucht naar NTE (net iets dichter bij Niort).
Dus LHR-AMS-NTE maar terug word het NTE-CDG-LHR

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 27-02 21:43
ToolkiT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:52:
[...]

idd een typo en CDG is correct.
Goede info!

Ik zit nu ook te kijken naar een vlucht naar NTE (net iets dichter bij Niort).
Dus LHR-AMS-NTE maar terug word het NTE-CDG-LHR
Waarom geen directe vlucht vanaf Gatwick?
BA vliegt zo te zien van LGW op BOD, (En Ryanair en Easyjet),
Easyjet vliegt LGW --> NTE

iRacing Profiel

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Wild Chocolate schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Waarom geen directe vlucht vanaf Gatwick?
BA vliegt zo te zien van LGW op BOD, (En Ryanair en Easyjet),
Easyjet vliegt LGW --> NTE
Gatwick is een stuk verder weg voor mij (gaat een bus van Reading naar LHR (half uurtje), maar moet 1.5 uur rijden or 2+ uur in trein naar LGW..
Maar het feit dat het een directe BA vlucht is maakt natuurlijk een hoop goed.. zoveel voor totaal reistijd als mijn BA FF status..

Nadeel is dat de vlucht terug om 11:20 uit BOD gaat.. dus dan verlies ik mijn 2e dag bij de klant..

Maar ik ga eens kijken voor enkeltje BA heen en enkeltje wat anders terug..

<edit>
Het zou dan zoiets worden.. Kweenie of dat veel beter is.. vooral de terug vlucht is lastig..

Heen:
Trein
Sun, 12 Jan 08:30 — 10:29
Reading- LGW

British Airways
Sun, 12 Jan 11:45 — 14:20
London (LGW) - Bordeaux (BOD)

Terug:
Air France
Tue, 14 Jan 18:25 — 19:50
Bordeaux (BOD) - Paris (CDG)

Air France
Tue, 14 Jan 21:20 — 21:45
Paris (CDG) - London (LHR)

Bus LHR-Reading

ToolkiT wijzigde deze reactie 07-01-2020 13:43 (22%)

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 27-02 21:43
@ToolkiT Aah, dat maakt inderdaad een groot verschil. Ik ging uit vanuit Londen, en dan maakt LGW of LHR doorgaans niet de wereld (in ieder geval niet genoeg om 3 uur extra vliegreistijd te rechtvaardigen). Maar als je inderdaad eerst door of om Londen heen moet vanaf de andere kant, dan schiet het niet op nee.

iRacing Profiel

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Wild Chocolate schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:58:
@ToolkiT Aah, dat maakt inderdaad een groot verschil. Ik ging uit vanuit Londen, en dan maakt LGW of LHR doorgaans niet de wereld (in ieder geval niet genoeg om 3 uur extra vliegreistijd te rechtvaardigen). Maar als je inderdaad eerst door of om Londen heen moet vanaf de andere kant, dan schiet het niet op nee.
Vanuit Central London is het idd om het even.. maar vanuit mijn huis is dat anders.. er gaat wel een directe trein naar LGW maar die gaat maar een paar keer per dag en niet op de tijden dat ik het nodig heb..

Rijden is ook een optie maar dan moet je terug ook via LGW en dat is qua timing niet haalbaar op de terugweg..
https://www.kayak.co.uk/f...15@0100;takeoff=1445,2130
of https://www.kayak.co.uk/f...15@0045;takeoff=1600,2200

Andere potentiële optie die ik nog heb is de originele trein terug pakken ipv vliegen..
Even kijken of ik een partial refund kan krijgen.. de website voor refund voor trainline.com geeft trouwens continue 'system error' ik geloof dat het systeem de drukte niet aan kan..

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ToolkiT kan je niet de 11.45 vlucht heen pakken en dan een nieuwe trein boeking voor terug?
En dan separaat het hele originele retour proberen via een refund te krijgen?
Lijkt mij het minste kans op fouten geven (als in je staat dinsdag op het station en 'pardon monssieur, mais ...)

edit:// oh GTW was nu juist te luchthaven die ver weg was ... had ik gemist excuus. Dan zou ik zelf misschien toch via CDG heen vliegen vanaf LHR.

franssie wijzigde deze reactie 07-01-2020 15:29 (21%)

• Xandrios
ToolkiT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:09:
[...]
Gatwick is een stuk verder weg voor mij (gaat een bus van Reading naar LHR (half uurtje), maar moet 1.5 uur rijden or 2+ uur in trein naar LGW..
Ik neem de bus van Reading naar LHR regelmatig, maar dat is geen half uur. Zeker niet als je tijdens spits over de M4 en M25 moet. Daarnaast vereist het reizen vanaf Terminal 4 nog een overstap, waarbij je soms meer dan een half uur staat te wachten op de pendelbus tussen term 5 en 4. Plus de 15 minuten voor de transfer zelf natuurlijk.

Dit is uiteraard nog steeds stukken beter dan met de trein naar LGW, maar, ik trek meestal toch wel minimaal 1,5 uur uit voor de trip van Reading naar Terminal 4 - zeker ook omdat ikzelf altijd rond een uur of 6 weer terugreis tijdens de spits.

Xandrios wijzigde deze reactie 07-01-2020 15:26 (27%)

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Ik heb nooit anders geweten dan dat je dat voucher alleen kan gebruiken bij boekingen boven de 500 euro. Maar je kan altijd nog jouw kaart gebruiken om voor iemand anders een reis te betalen, om op die manier de voucher uit te cashen. Met 50% korting + Privium á 235 euro is de kaart dan al de facto gratis. De onbeperkte Priority Pass is ook al 400 piek waard, en dan heb je de verzekeringen nog als bonus.

Daniel wijzigde deze reactie 07-01-2020 20:45 (4%)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Ik neem de bus van Reading naar LHR regelmatig, maar dat is geen half uur. Zeker niet als je tijdens spits over de M4 en M25 moet. Daarnaast vereist het reizen vanaf Terminal 4 nog een overstap, waarbij je soms meer dan een half uur staat te wachten op de pendelbus tussen term 5 en 4. Plus de 15 minuten voor de transfer zelf natuurlijk.

Dit is uiteraard nog steeds stukken beter dan met de trein naar LGW, maar, ik trek meestal toch wel minimaal 1,5 uur uit voor de trip van Reading naar Terminal 4 - zeker ook omdat ikzelf altijd rond een uur of 6 weer terugreis tijdens de spits.
klopt ja, T4 is lastig ivm de overstap.. zelf vlieg ik 99% van de tijd met BA vanaf T5, wat voor mij de eerste stop is.
En spits veranderd het plaatje significant.. maar dat hoop ik zondag niet te hebben :)

ToolkiT wijzigde deze reactie 07-01-2020 16:08 (5%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik voelde me net weer 5-10 jaar terug. Vueling nooduitgang, mag je geen koptelefoon ophebben bij start en landing.

Ook kilo utrecht tango: kan mijn bagage niet doorchecken. Sta nu weer in de check-in rij op Barcelona, door paspoortcontrole heen, etc

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Freee!!

Freee!!

gambieter schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:16:
Ik voelde me net weer 5-10 jaar terug. Vueling nooduitgang, mag je geen koptelefoon ophebben bij start en landing.
Vervelend, maar ik kan me er iets bij voorstellen (als je bij de nooduitgang zit, heb je ook bepaalde plichten).
Ook kilo utrecht tango: kan mijn bagage niet doorchecken. Sta nu weer in de check-in rij op Barcelona, door paspoortcontrole heen, etc
Vervelend, maar volkomen standaard bij LCC's.

• Leetness
Erger nog, ik krijg bij Vueling regelmatig het verzoek om mijn koptelefoon uit te zetten of hem met een draadje te gebruiken. Niet vanwege een nooduitgang, maar omdat ze officieel geen bluetooth toestaan in het vliegtuig.. 8)7

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:16:
De nooduitgang is niet alleen maar een plek met meer beenruimte....

Ik zou snappen als ze de desbetreffende passagier wat meer bij de les willen hebben dan de rest.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het is al weer lang terug dat het me gevraagd is, andere maatschappijen maken zich minder druk :p

Boarden voor mijn vlucht van Barca naar Gambia is echt een puinhoop (door de passagiers ;) )
Leetness schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:48:
Erger nog, ik krijg bij Vueling regelmatig het verzoek om mijn koptelefoon uit te zetten of hem met een draadje te gebruiken. Niet vanwege een nooduitgang, maar omdat ze officieel geen bluetooth toestaan in het vliegtuig.. 8)7
De safety kaart van mijn stoel zegt dat bluetooth mag tijdens de vlucht exclusief start/landing :)

gambieter wijzigde deze reactie 11-01-2020 16:17 (53%)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat het eigenlijk geen snars uitmaakt maar dat ze 't gewoon uit willen dan 'want je weet maar nooit'.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Borromini schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:35:
Ik vermoed dat het eigenlijk geen snars uitmaakt maar dat ze 't gewoon uit willen dan 'want je weet maar nooit'.
Yep.

Hoera, we gaan een onaangekondigde stop maken op Las Palmas voor bijtanken.

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Yep.

Blijkbaar wel aangekondigd, anders weet je het niet. De vlucht van Barcelona naar Gambia is nog niet eens vertrokken 8)7

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:25
gambieter schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Yep.

Zo kom je nog eens ergens! :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Om niet alleen te azijnpissen: ik heb een hele rij nooduitgangstoelen voor mezelf (14DEF), wegklapbare stoelleuningen en goede beenruimte! Bijna comfortabel op een LCC :+

Heb vandaag al Casablanca gekeken op de tablet (eindelijk na al die jaren), en ben nu bezig met BBC The Hollow Crown, 7 films met de Shakespeare versie van de koningen met de topacteurs van het VK. Zo kom ik er wel :p

gambieter wijzigde deze reactie 11-01-2020 20:21 (39%)

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Snel vraagje voor de reizigers die vaak op in Parijs op CDG komen… Ik plan een trip naar Mexico. Kom aan op CDG om 09:55, vertrek naar Cancun om 12:00. Aankomst LOT, vertrek AF. Is die ca. 2 uur genoeg om een ingecheckte koffer op te halen, te droppen voor de AF vlucht, en door paspoort controle en dergelijke te komen om op tijd bij de gate te zijn?

• CyBeR
  • Niet online
Begrijp ik dat je aan 't self-connecten bent? Daar is 2 uur nooit genoeg voor; dan hoeft er maar het kleinste ding mis te gaan en je hebt een probleem.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

CyBeR schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:42:
Begrijp ik dat je aan 't self-connecten bent? Daar is 2 uur nooit genoeg voor; dan hoeft er maar het kleinste ding mis te gaan en je hebt een probleem.
Dit. Ik had gisteren 3.5 uur op Barcelona, en alhoewel het uiteindelijk meeviel hadden we die 2 uur wel nodig voor paspoortcontrole-bagage ophalen-opnieuw inchecken-security en weer paspoortcontrole. En CDG is een paar graadjes erger qua reputatie.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:42:
Bonus van m’n baan zijn zeer goedkope stand-by tickets. Dus kom met een normaal ticket naar Parijs en vervolgens op stand-by ticket door naar Mexico. Duidelijk niet onder dezelfde boeking, dus ik betwijfel inderdaad dat ze de bagage kunnen door boeken ;).

Ik weet dat het krap kan zijn als er iets mis gaat, ben meer op zoek naar ervaring als alles gewoon een beetje redelijk verloopt. Ik ben zelf slechts 2-3 keer op CDG geweest en nooit non-Schengen, dus ik weet niet wat te verwachten qua wachttijden op bagage en voor paspoort controle en looptijd door de terminals etc.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:57:
[...]

Dit. Ik had gisteren 3.5 uur op Barcelona, en alhoewel het uiteindelijk meeviel hadden we die 2 uur wel nodig voor paspoortcontrole-bagage ophalen-opnieuw inchecken-security en weer paspoortcontrole. En CDG is een paar graadjes erger qua reputatie.
Ik zit nu op CDG en moest van 2E (non Schengen) naar 2F (schengen) en ondanks dat alles soepel liep en er weinig rij stond duurde dat wel ff ivm de sfstanden...

Ik had (toen mijn trein geannuleerd was) geboekt via AMS.. maar aangezien de eerste leg zo vertraagd was zou ik mijn aansluiting niet halen.. Dus AF customer services gebeld en die boden aan de 2e leg op andere vlucht te zetten (laat op zelfde dag) maar ik wist nog dat ik naar de route via CDG had gekeken. Dus ze hebben me naar die route omgeboekt :) wel een middle seat op 1e leg maar nu weer een emergency exit seat gekregen na vriendelijk vragen bij de service balie :)
Deze vluchten zijn ook vertraagd maar gelukkig met weinig...
En dan straks het laatste stuk met huurauto (2uur) ben op deze manier de hele dag bezig.. qua tijd had ik het bijna net zo goed kunnen rijden..

• Leetness
Twee uur om een connecting flight te halen op CDG is tot daar aan toe (niet aan te raden, maar ook niet onmogelijk). Als je daarbij nog een koffer moet doorchecken wordt het toch wel bijna een onmogelijke opgave. Hou vooral in gedachte dat 2 uur overstaptijd geen daadwerkelijke 2 uur is (e.g. 45 minuten vóór departure sluit de check-in al).

T=0 Aankomst CDG
T=15 Ben je uit het vliegtuig
T=30 Ben je bij de baggageband/heb je je koffer
T=45 Ben je bij de balie om je koffer in te checken
T=75 Check-in sluit

Je bent dus al gauw 45 minuten kwijt als alles 100% op schema loopt, en dat je dus netto maar 30 minuten speling hebt tegenover de gestelde 2 uur.

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:34
Ben uitgenodigd om een "Quality Observer" te worden for KL835 deze maand. Grappig, kan er 500 miles for krijgen.

edit: naar het besturen van de app die je daarvoor nodig hebt bedank ik er voor.

Martijn19 wijzigde deze reactie 13-01-2020 14:56 (17%)

• CyBeR
  • Niet online
500 miles en korting in de KL shop dus als je daar nog iets uit wilde…

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:28
Gisteren een (prive) vlucht geboekt met KLM, AMS SIN. Economy heen, maar bij het kiezen van het type economy terug (light, standaard, etc) werd business aangeboden voor 'slechts' 500 euro. Dus dat kon ik niet weerstaan. Nu vraag ik mij af: heen vlieg ik eco (booking class V wat volgens een simpele Google tocht betekent 'zo goedkoop mogelijk'). Heeft het zin om regelmatig te kijken naar de tickets voor dezelfde periode (eco), dan bekijken wat de 'upgrade' naar business zou kosten en bellen naar KLM als de prijs ook rond die 500 euro ligt om te upgraden :) ?

Tijdens het boeken vroegen ze voor de heenreis 1700+ voor de upgrade, wat ik toch iets te gortig vond. Maar als het, net als de terugreis, voor 500 wordt aangeboden dan heb ik wel interesse. Heb verder gezocht naar de KLM upgrade bid, maar die optie staat nergens bij mijn reis. Wellicht omdat het nog te ver weg is (juni) of vanwege mijn booking class V?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Deze roltrap staat nu 2 maanden stil

https://tweakers.net/ext/f/G3e9wYwVGCW8fx6tLzJQwERc/thumb.jpg

Denk dat inmiddels 2 van de 5 roltrappen still staan en 3 van de 5 loopbanden. Weken en weken. Wat gebeurt er op Schiphol? Hebben ze ruzie?

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:25
PWM schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:46:

[Afbeelding]

Denk dat inmiddels 2 van de 5 roltrappen still staan en 3 van de 5 loopbanden. Weken en weken. Wat gebeurt er op Schiphol? Hebben ze ruzie?
Ze helpen je met de goede voornemens qua stappenteller enzo :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:53
PWM schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:46:

[Afbeelding]

Dacht al dat het aan mij lag, maar gelukkig valt het meer mensen op. Het is intussen bijzonder als een loopband/roltrap wel werkt...

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

is een heel topic over de loopbanden op FT :P
We Are Borg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:15:
Gisteren een (prive) vlucht geboekt met KLM, AMS SIN. Economy heen, maar bij het kiezen van het type economy terug (light, standaard, etc) werd business aangeboden voor 'slechts' 500 euro. Dus dat kon ik niet weerstaan. Nu vraag ik mij af: heen vlieg ik eco (booking class V wat volgens een simpele Google tocht betekent 'zo goedkoop mogelijk'). Heeft het zin om regelmatig te kijken naar de tickets voor dezelfde periode (eco), dan bekijken wat de 'upgrade' naar business zou kosten en bellen naar KLM als de prijs ook rond die 500 euro ligt om te upgraden :) ?

Tijdens het boeken vroegen ze voor de heenreis 1700+ voor de upgrade, wat ik toch iets te gortig vond. Maar als het, net als de terugreis, voor 500 wordt aangeboden dan heb ik wel interesse. Heb verder gezocht naar de KLM upgrade bid, maar die optie staat nergens bij mijn reis. Wellicht omdat het nog te ver weg is (juni) of vanwege mijn booking class V?
upgrade bid is nooit echt van de grond gekomen, OLCI kan je dus geluk hebben,prijs verschilt per persoon,frequent flyers lijken gestraft te worden met hogere prijzen,en soms moet je gewoon geluk hebben met zoeken :P ( ik vlieg ams-cdg-sin vv in feb voor 1200 euro in biz)

zijn er hier nog mensen die interesse hebben in kleine verslagen daarvan en van Korean 777/a380 biz en CI 777 biz :) ik vink wat vliegtuigen en maatschappijen af volgende maand :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• lithoijen
  • Laatst online: 15:53
Ook het vliegen branche moet zijn steentje bij gaan dragen. Hoe denken jullie daar over? Hetlijkt mij een goede zaak, vliegen is soms gewoon te goedkoop. Wel heb ik mijn twijfels over de voorgestelde acties om de uitstoot de reduceren. Zou elektrisch taxien nu echt veel verschil maken?

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
lithoijen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:55:
Ook het vliegen branche moet zijn steentje bij gaan dragen. Hoe denken jullie daar over? Hetlijkt mij een goede zaak, vliegen is soms gewoon te goedkoop. Wel heb ik mijn twijfels over de voorgestelde acties om de uitstoot de reduceren. Zou elektrisch taxien nu echt veel verschil maken?
Ik heb geen hele duidelijke bronnen gezien op daadwerkelijk verbruik tijdens taxien. Maar zie getallen als 200-300kg voor nieuwere modellen tot 1000kg voor een 747 langskomen voor een gemiddelde taxirit.

Schiphol had afgelopen maand 38425 vliegbewegingen. Ofwel 1240 bewegingen per dag. Dan zou je (uitgaande van 300kg per vliegtuig) op 372.000kg brandstof uitkomen voor alleen taxien. Dat is ruim 463.000 liter. Lijkt mij iig de moeite waard om eens een keer te kijken of je dat kan voorkomen.

• PWM
  • Niet online
Yankovic schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:37:
[...]

Ik heb geen hele duidelijke bronnen gezien op daadwerkelijk verbruik tijdens taxien. Maar zie getallen als 200-300kg voor nieuwere modellen tot 1000kg voor een 747 langskomen voor een gemiddelde taxirit.

Schiphol had afgelopen maand 38425 vliegbewegingen. Ofwel 1240 bewegingen per dag. Dan zou je (uitgaande van 300kg per vliegtuig) op 372.000kg brandstof uitkomen voor alleen taxien. Dat is ruim 463.000 liter. Lijkt mij iig de moeite waard om eens een keer te kijken of je dat kan voorkomen.
Op > 100 miljoen liter per maand brandstof voor alleen NL wegverkeer is dat niet veel. Als je dan gaat schrapen met 20% oid op die 463k is het helemaal verwaarloosbaar.

Maar goed, tegenwoordig is iets toonbaar doen veel belangrijker dan ergens echt een verschil maken.

Van mij mogen ticketprijzen *2 hoor, je hoeft luchtvaart echt niet te ontzien. Maar we focussen ons weer eens op 1% (taxiën) in plaats van 99% (daadwerkelijk vliegen).

Edit

Overigens zit een A320 bijvoorbeeld op 40 liter per kwartier. Die 463k is waarschijnlijk iets van ~ 200k. En dan een beetje er af met maatregelen. Nee, geen verschil.

Enige optie: 100 per ticket tax in heel EU, wat direct ten goede komt aan verdere reductie.

PWM wijzigde deze reactie 14-01-2020 21:54 (11%)

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:47:
[...]

Op > 100 miljoen liter per maand brandstof voor alleen NL wegverkeer is dat niet veel. Als je dan gaat schrapen met 20% oid op die 463k is het helemaal verwaarloosbaar.

Maar goed, tegenwoordig is iets toonbaar doen veel belangrijker dan ergens echt een verschil maken.

Van mij mogen ticketprijzen *2 hoor, je hoeft luchtvaart echt niet te ontzien. Maar we focussen ons weer eens op 1% (taxiën) in plaats van 99% (daadwerkelijk vliegen).

Edit

Overigens zit een A320 bijvoorbeeld op 40 liter per kwartier. Die 463k is waarschijnlijk iets van ~ 200k. En dan een beetje er af met maatregelen. Nee, geen verschil.

Enige optie: 100 per ticket tax in heel EU, wat direct ten goede komt aan verdere reductie.
Hoewel een druppel op de gloeiende plaat is het taxiën op Schiphol met de Polderbaan wel een dingetje, een kwartier ben je zo onderweg en het scheelt nog geluidoverlast ook.

Op Heathrow (T5 iig) gebruiken ze al een tijd elektrische tugs voor pushbacks (https://www.mototok.com/solutions/pushback-tug). Niet dat het, het mileu red maar opzich wel gek dat Schiphol daar nog niets mee doet.

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
PolarBear schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Hoewel een druppel op de gloeiende plaat is het taxiën op Schiphol met de Polderbaan wel een dingetje, een kwartier ben je zo onderweg en het scheelt nog geluidoverlast ook.

Op Heathrow (T5 iig) gebruiken ze al een tijd elektrische tugs voor pushbacks (https://www.mototok.com/solutions/pushback-tug). Niet dat het, het mileu red maar opzich wel gek dat Schiphol daar nog niets mee doet.
Op Schiphol rijden er ook al elektrische tugs rond. Ze zouden eigenlijk een soort elektrische tug moeten maken die de toestellen naar de polderbaan kan slepen. Ze zijn best wel bezig om alles te verduurzamen.

Zelf heb ik altijd mixed feelings over de prijsverhogingen. Aan de ene kant is een kleine prijsverhoging zeker op zijn plaats, echter moet vliegen ook weer niet alleen voor de elite worden. Daarnaast neemt de luchtvaart maar maximaal slechts 1,1% van de totale uitstoot voor haar rekening. Minder vlees eten stimuleren zal waarschijnlijk veel meer winst opleveren en bovendien ook nog een hoop CO2 uitstoot besparen.

Bovendien vind ik het altijd erg jammer dat de opbrengsten van vliegtaksen niet in onderzoek naar CO2 reductie van de luchtvaart wordt gestoken, maar gewoon in de staatskas verdwijnt.

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:51
Ik had nog een leuke afgelopen jaar;

Na mijn laatste vlucht van het jaar kwam ik uiteindelijk op 99.700 miles met Lufthansa. Ik had nog een huurauto voor bijna een maand die ging meetellen, maar pas afliep op 1 Januari 2020 en daardoor niet kon meetellen voor 2019. Ik had een BC vlucht op 3 Januari 2020 die niet kon meetellen voor 2019.

Om senator te verlengen had ik 100.000 miles nodig, dus ik dacht ik bel even met de senator klantenservice voor hopelijk wat coulance, 0,3% als kadootje moet kunnen toch? Niet dus, ze kon op geen enkele manier helpen. Heb dus op 300 miles m'n verlenging gemist. Had natuurlijk nog een hotel kunnen boeken voor een nacht, maar om eerlijk te zijn was ik er wel klaar mee.

Do what you love, do it often

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

We Are Borg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:15:

Ga op tijd naar vliegveld en vraag bij inchecken of ze deals hebben, zo heb ik regelmatig goedkoop een upgrade kunnen doen..

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:50:
[...]

Ga op tijd naar vliegveld en vraag bij inchecken of ze deals hebben, zo heb ik regelmatig goedkoop een upgrade kunnen doen..
Dus echt in de rij staan bij de balie en vragen? Heb dat vroeger wel eens gedaan. In deze digitale eeuw was ik bijna vergeten dat dat een optie is.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

franssie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:58:
[...]

Dus echt in de rij staan bij de balie en vragen? Heb dat vroeger wel eens gedaan. In deze digitale eeuw was ik bijna vergeten dat dat een optie is.
nou ja als elite kan je natuurlijk via de business checkin

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:51

Grouchy

meep meep

Yup, @AMS gewoon een ticketing agent opzoeken (bijvoorbeeld KLM ticketoffice op Schiphol/Amsterdam Airport, vertrekhal 2, tegenover check-in desk 16), de KLM Crown lounge of bij transfer services.
Op outerstations staat er regelmatig een bordje met 'interested in an upgrade' of zoiets op de balies.

Met Expertflyer of BCD tools kun je kijken of er beschikbaarheid is. Als er J0 C0 D0 I0 Z0 O0 staat heeft het meestal weinig zin om vroeg weg te gaan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Yup, daar kwam ik achter toen ik naar Ryadh ging en mijn paspoort moest laten zien bij balie (ook al had ik alleen carry on) ivm visum..
De man achter de balie gaf me die tip, en werkt goed :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Mental note: voorkom vliegen bij hevige storm..
https://www.telegraph.co....ffeted-storm-brendan-bad/

Gister ging ik van BOD-CDG-LHR en bij landen op CDG ging het flink te keer.. werd er bijna zeeziek van.. en bij landen op LHR ditto..
Zelfs de bus naar Reading ging heen en weer vanwege de wind..
Laatste keer dat me zoiets overkomen is, is jaren geleden in Hong Kong (of was het nou Tokyo? te lang geleden, maar die hoek iig) toen daar net een typhoon langs was geweest..
Vandaag ben ik nog steeds was 'zwak in de maag' van de naweeën..

Over de bus LHR-Reading gesproken, daar hadden we het laatst over en idd van T4 is het een mijl op zeven.. Op de heenweg had ik de railair naar T5 genomen en toen de bus naar T4, ging best soepel en snel. Op terug weg dacht ik, ik vermijd de bus (vanwege bovenstaande) en neem te trein shuttle.. maar dat is dus T4->T2/3 T2/3->T5... en vervolgens mis ik mijn railair bus naar Reading.. achteraf gezien had ik ook op T2/3 de bus kunnen pakken..
In de toekomst toch maar weer proberen BA te vliegen zodat ik vanaf T5 weg kan.. stukken makkelijker voor mij..

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
Had je dan niet beter de tube kunnen nemen? Volgens de routeplanner is dat tussen T4 en T5 zelfs sneller dan de bus.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Maasluip schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:39:
Had je dan niet beter de tube kunnen nemen? Volgens de routeplanner is dat tussen T4 en T5 zelfs sneller dan de bus.
Welke? Heathrow express naar Paddington en dan sneltrein? dat lijkt me langer duren?
Of bedoel je de shuttle trein/tube tussen T4 en T5? Mijn ervaring is dat de bus sneller was.. maar let wel de shuttle heeft geen last van verkeer en de bus wel.. dus afhankelijk van waneer je reist kan het anders zijn..

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
ToolkiT schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:54:
[...]

Welke? Heathrow express naar Paddington en dan sneltrein? dat lijkt me langer duren?
Of bedoel je de shuttle trein/tube tussen T4 en T5? Mijn ervaring is dat de bus sneller was.. maar let wel de shuttle heeft geen last van verkeer en de bus wel.. dus afhankelijk van waneer je reist kan het anders zijn..
Tussen T4 en T5. De TfL routeplanner zegt 15 minuten per bus en 12 minuten per tube, met overstap in T2/3.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:28
[...]

Ja dat heb ik ook wel eens gedaan. Ooit een upgrade voor 250 euro kunnen krijgen voor AMS YYZ. Voor nu ga ik KLM in de gaten houden en bellen als ik zie dat de upgrade goed geprijst is: kan het altijd proberen. En anders inderdaad via checkin

@ToolkiT : dank voor de tip :)

We Are Borg wijzigde deze reactie 15-01-2020 12:03 (15%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Maasluip schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Tussen T4 en T5. De TfL routeplanner zegt 15 minuten per bus en 12 minuten per tube, met overstap in T2/3.
Interessant.. zoiets vermoedde ik ook, maar in praktijk was het anders.. let wel ik denk dat het ook een stukje timing was.. de bus naar T4 kwam direct na mijn RailAir bus aan dus kon direct overstappen dus dat ging heel soepel. Terwijl ik voor de trein 2x 10+ minuten moest wachten..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Dit ziet er heel herkenbaar uit.. alleen werd er bij mij niet ge-abort..

Wat me trouwens ook opviel is dat net na landing bij remmen ik een soort rookwolk uit de voorkant van de motor zag komen.. ik vermoed waterdamp want het was behoorlijk bewolkt..

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:00:
Dit ziet er heel herkenbaar uit.. alleen werd er bij mij niet ge-abort..

[YouTube: STORM BRENDAN - KLM ERJ190 Aborted Landing during strong CROSSWIND & WINDSHEAR (Bristol Airport)]

Wat me trouwens ook opviel is dat net na landing bij remmen ik een soort rookwolk uit de voorkant van de motor zag komen.. ik vermoed waterdamp want het was behoorlijk bewolkt..
Tja als je vliegt met wind kan het een beetje wiebelen. Hoort erbij denk ik maar.

Waarschijnlijk zag je met het remmen water dat van de landingsbaan geblazen werd door de reverse trusters.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

LordSinclair schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Tja als je vliegt met wind kan het een beetje wiebelen. Hoort erbij denk ik maar.

Waarschijnlijk zag je met het remmen water dat van de landingsbaan geblazen werd door de reverse trusters.
hoort erbij, maar nog steeds minder prettig..

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Vind het altijd wel geinig, beetje hobbelen in dat ding en sinds ik ben gestopt met mezelf van de kaart zuipen in een lounge/vliegtuig heb ik ook eigenlijk geen last van een maag die overstuur raakt.

Niks

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:10:
Vind het altijd wel geinig, beetje hobbelen in dat ding en sinds ik ben gestopt met mezelf van de kaart zuipen in een lounge/vliegtuig heb ik ook eigenlijk geen last van een maag die overstuur raakt.
Zijn ook de leukste dagen om zo'n ding te besturen. Beetje uitdaging, helaas ook vaak vergezeld met vertraging, haasten en gedoe...

• PWM
  • Niet online
Kleine vliegvelden blijven toch heerlijk. Ik ben in de stad (aalborg) en moet om 18.10 vliegen. Taxi komt naar kantoor om 17.30 :p

Probeer ik maar niet op Schiphol.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:10:
Ik ben zo goed als de hele maand als broodnuchter maar toch werd ik deze keer wat 'zeeziek'..

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:51

Grouchy

meep meep

Leeds-Bradford (LBA) is vaak ook lekker wiebelen met KLC vanuit Schiphol. Op 10 December was het iets teveel van het goede (er was teveel crosswinds) voor KL1549.

Sta je iets voor 6 ipv LBA opeens op Humberside airport :o

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik vind dat wiebelen prima, ben zeiler dus weet hoe het werkt met een roer.
Wel een een vucht meegemaakt met veel luchtzakjes waardoor de cabine wat zurig ging ruiken van de mensen die de wijn niet binnen hielden. Gelukkig was de AF crew wel bereid ons wijn te blijven schenken terwijl ze de zakjes aan het verversen waren.
Ooit ook wel eens na een zeiltocht met 8bft in een kermisattractie gezeten waarin ik me verveelde.
Het blijft persoonlijk.

• onigiri
  • Laatst online: 08:54
PolarBear schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Meeste motoren moeten toch ook een poosje stationair/laag toerental draaien voordat ze kunnen opstijgen?
Je kan dan niet de volledige taxitijd daarmee besparen, maar een deel moet kunnen

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:59

GG85

.......

Gisteravond had ik toch wel een versnelde hartslag tijdens de landing terug op schiphol.

Had t weer in NL niet echt meegekregen en piloot had het tijdens de vlucht over "we expect a bit of wind".

Resultaat: eerst voor mijn gevoel hele lange approach waarbij we heel langzaam daalden incl. een hoop geschommel, vervolgens een goaround en toen hetzelfde verhaal en eigenlijk verder een prima landing.

Maar wel 2 snikkende mensen en naast me een vrouwtje die volgens mij haar persoonlijk record bidden (20min onafgebroken) heeft verbroken :+

Ik heb vooral dat ik bij een rukwind denk "prima, maar wil niet dat hij dit 10 meter boven de grond ook doet"

Ik kende het fenomeen goaround dus dan is het wel vet als hij ineens hem even open trekt maar kan me voorstellen dat als je al wat nerveus bent (wat ik heel goed snap met die wind) en je verder geen idee hebt je echt denkt wtf.

Voor de rest idd vooral gedoe, vertrokken 45 min later wat nooit leuk is na 2 lange dagen waarna je gewoon naar huis wilt. Vervolgens 3x omgeroepen dat de overheads vol zouden zitten dus ik dacht ok, ik gooi hem dit keer wel in het ruim.
Blijkt dat het halve vliegtuig leeg is en ik dus een heel overhead compartment voor alleen mn laptop ter beschikking had |:( . Vervolgens kom je dan bij belt 1 de hal in en ligt je koffer op belt 19.... :+

GG85 wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:11 (20%)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
edit: die was off-topic hier. TLDR sleep maar elektrisch in de zeehavens.

franssie wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:17 (93%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

GG85 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:04:

Ik heb vooral dat ik bij een rukwind denk "prima, maar wil niet dat hij dit 10 meter boven de grond ook doet"
ditto

• Xandrios
ToolkiT schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Interessant.. zoiets vermoedde ik ook, maar in praktijk was het anders.. let wel ik denk dat het ook een stukje timing was.. de bus naar T4 kwam direct na mijn RailAir bus aan dus kon direct overstappen dus dat ging heel soepel. Terwijl ik voor de trein 2x 10+ minuten moest wachten..
Er zijn twee buslijnen tussen T4/T5 en beide gaan ze theoretisch elke 10 minuten. Maar in de praktijk is dat anders - de laatste keer hebben we ruim een half uur staan wachten op een bus. Maar inderdaad ook wel eens geluk gehad dat je zo kunt instappen en direct door kunt.

De trein is wellicht iets sneller, maar de afstand om van T4 passport control bij de trein te komen is een stuk groter dan de bus (letterlijk direct voor de deur). En, tenzij ik me vergis, gaat de trein maar eens per 20-30 minuten tussen T4<>T5.

Maargoed..beide opties werken. En beide zijn niet bijster betrouwbaar qua tijden ;)

Xandrios wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:45 (4%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:43:
[...]
Maargoed..beide opties werken. En beide zijn niet bijster betrouwbaar qua tijden ;)
Idd T4 is gewoon klote tenzij je met de auto komt..
Dat doet me eraan denken: gister werkte voor het eerst de automatische poortjes niet bij me..
Ik vermoed omdat ik mijn koptelefoon om me nek had..
Toen ik dat tegen de douane man zei, zei hij: moet je ook van die kleine in ears nemen.. waarop ik zei dat die qua noise canceling niet zo goed werken wees hij erop dat hij daar te grote oren had (wat klopte).. dus ik maar subtiel maar met een smirk: 'no comment' waarop ik de reactie kreeg: now scram it! gelukkig wel met een lach :)
Het zijn net mensen die douane/security lui ;)

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True