Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-02 13:36
De flight bundle was een erg goede deal in het begin. Op één specifieke route vlieg ik ~20 keer per jaar (40 enkeltjes) en normaal, als je op tijd boekt, zijn losse tickets veruit de beste deal. Maar sommige dagen zijn gewoon duur.. ook als je vroeg boekt. Denk aan Kerst, Pasen, etc. Dus ik had een 8-vluchten bundeltje welke 90 euro per enkele reis kostte. Iets duurder dan normaal...maar VER goedkoper dan losse tickets tijdens feestdagen.

Heb het destijds wel uitgezocht. Ik had 740 euro betaald voor de bundel, en de vluchten die ik ermee heb geboekt hadden me anders zo rond de ~2000 euro gekost. En omdat ze direct in een hoge/dure boekingsklasse zitten (Bijna full fare Y) was het wijzigen van vluchtdatum ook zonder tariefverschil. Grandioze deal!

Xandrios wijzigde deze reactie 05-12-2019 22:51 (12%)

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:05
R.van.M schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:53:
[...]

Klopt, ik snap die bundles ook niet. Ik vlieg 10x per jaar (20 vluchten dus) naar een vaste locatie, weet nu de data al, dus kan 180 dagen van te voeren boeken, en dan nog is de prijs 40% hoger dan losse tickets 8)7
Als je de data exact (dus zonder mogelijkheid tot wijzigen/annuleren) weet zijn losse tickets natuurlijk (bijna) altijd goedkoper. Als je je data over het algemeen pas 60 dagen vantevoren weet zijn die bundles juist weer een optie.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JackSparrow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:23:
[...]

Zo is dat. Kreeg vandaag onderstaand antwoord van KLM

[...]

Tja, ze willen precedentwerking voorkomen. Volgende keer blijf ik dus gewoon naast zo'n druktemaker zitten en dan verplaatsen ze hem (met of zonder z'n vader) maar.
En dan verplaatsen ze zo'n druktemaker naar BC omdat de enige plek is, waar nog plaats is 7(8)7

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:25
JackSparrow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:23:
[...]

Zo is dat. Kreeg vandaag onderstaand antwoord van KLM

[...]

Tja, ze willen precedentwerking voorkomen. Volgende keer blijf ik dus gewoon naast zo'n druktemaker zitten en dan verplaatsen ze hem (met of zonder z'n vader) maar.
Precedentwerking, van wat precies? Dat medepassagiers behulpzaam zijn willen ze koste wat kost vermijden? Stel je voor...

En krijg je wel compensatie omdat je niet op je EC stoel kon zitten?

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Freee!! schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:59:
[...]

En dan verplaatsen ze zo'n druktemaker naar BC omdat de enige plek is, waar nog plaats is 7(8)7
Of een noodlanding, die berichten komen best vaak voorbij volgens mij. Zoiets dus:
Een vliegtuig dat van Dublin naar Turkije vloog heeft een noodlanding moeten maken in Belgrado. Niet omdat er iets mis ging met het vliegtuig, nee, een dronken Ier schopte stennis in het vliegtuig.

[...]

Pas na tien uur konden reizigers hun weg naar Turkije vervolgen.

https://www.metronieuws.n...oodlanding-om-dronken-ier
:9B

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@JackSparrow Het zijn jammer genoeg altijd de mensen die keet schoppen die meer gedaan krijgen. Stank voor dank.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:26

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Garyu schreef op Friday 6 December 2019 @ 09:25:
[...]

Precedentwerking, van wat precies? Dat medepassagiers behulpzaam zijn willen ze koste wat kost vermijden? Stel je voor...

En krijg je wel compensatie omdat je niet op je EC stoel kon zitten?
Ik krijg de 9 euro retour die ik voor de EC stoel heb betaald. Nu ik er nog eens over nadenk is het natuurlijk ook wel debiel. Ik probeer ze inderdaad te helpen en als dank krijg ik dan een stoel halverwege het vliegtuig, is ook eigenlijk stank voor dank. Doen we ook niet weer.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:43

ToolkiT

brit-tweaker

Napsju schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:14:
Skyscanner, Momondo, Google Flights of de ITA Matrix.
En Kayak

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:28
don_jorg schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:01:
Heeft iemand de gouden tip voor me?

Ik wil vrienden bezoeken in Miami. Zij willen graag Nederland opzoeken. Nu ben ik op zoek naar AMS-MIA-AMS voor mij en MIA-AMS-MIA voor hen. De vlucht MIA-AMS (voor mij dus de terugvlucht, voor hen de heenvlucht) willen we samen nemen.

Nu zoek ik de hele tijd op één van de twee richtingen en probeer dan de andere vlucht erop aan te laten sluiten. Da's niet zo makkelijk: de goedkope vluchten voor mij zijn de dure vluchten voor hen en andersom.

Weet iemand een zoekmachine waar je makkelijk dit soort vluchten kunt laten uitzoeken?
Uit je andere post lees ik dat julie business willen reizen.
Om hun heenvlucht en jouw terugvlucht op elkaar te laten aansluiten wordt wel een dure. Ik weet niet wat het budget is?
Beste is denk ik om te kijken welke maatschappijen/routes je overweegt om daar naar toe te vliegen, en dan op basis van totaalprijs ( jouw plus hun tickets) te kijken wat onder aan de streep het goedkoopst is/beste prijs kwaliteit. En vanuit daar met hun te werken naar de datum waarom zijn vetrekken en jij dus met dezelfde vlucht terug gaat.

Wil wel even puzzelen als je wat data hebt..... het is vrijdag :+

Even een paar minuutjes gespeeld met GF als voorbeeld;
Jij heen voor 1 week: https://flights.app.goo.gl/xVSpq
Zij terug met jouw voor 1 week op dezelfde vlucht in business: https://flights.app.goo.gl/Fp742

Stinger_Ventura wijzigde deze reactie 06-12-2019 11:55 (28%)

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-02 10:08
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:48:
[...]
Uit je andere post lees ik dat julie business willen reizen.
Om hun heenvlucht en jouw terugvlucht op elkaar te laten aansluiten wordt wel een dure. Ik weet niet wat het budget is?
Beste is denk ik om te kijken welke maatschappijen/routes je overweegt om daar naar toe te vliegen, en dan op basis van totaalprijs ( jouw plus hun tickets) te kijken wat onder aan de streep het goedkoopst is/beste prijs kwaliteit. En vanuit daar met hun te werken naar de datum waarom zijn vetrekken en jij dus met dezelfde vlucht terug gaat.
Dank je wel! Wat ik tot nu toe heb: mijn vluchten: +/- 1900 met TAP, hun vluchten zijn dan +/-3500

Inmiddels heb ik maar besloten om het anders aan te pakken. Ik pak die TAP-vluchten (kan ik de a330-neo ook eens proberen!), zij gaan met Delta. Ze vertrekken dan anderhalf uur na mij en komen 2 uur na mij aan op Schiphol. Dan moet ik maar even wachten: het scheelt in totaal zo'n 2600 euro. Dat is snel verdiend op 14 uur.

Ik ga waarschijnlijk de 16e of 17e (ja, deze maand nog), terug de 28e/29. Zij: 28/29 en 5-7 januari.

• Stinger_Ventura
don_jorg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:00:
[...]

Dank je wel! Wat ik tot nu toe heb: mijn vluchten: +/- 1900 met TAP, hun vluchten zijn dan +/-3500

Inmiddels heb ik maar besloten om het anders aan te pakken. Ik pak die TAP-vluchten (kan ik de a330-neo ook eens proberen!), zij gaan met Delta. Ze vertrekken dan anderhalf uur na mij en komen 2 uur na mij aan op Schiphol. Dan moet ik maar even wachten: het scheelt in totaal zo'n 2600 euro. Dat is snel verdiend op 14 uur.

Ik ga waarschijnlijk de 16e of 17e (ja, deze maand nog), terug de 28e/29. Zij: 28/29 en 5-7 januari.
Ja, dat zijn krappe tijden om kosten effectief in business te vliegen. Dit is wel de betere oplossing, zeker als je ergens status nastreeft.

• don_jorg
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:02:
[...]

Ja, dat zijn krappe tijden om kosten effectief in business te vliegen. Dit is wel de betere oplossing, zeker als je ergens status nastreeft.
Het is de derde keer in m'n leven dat ik business vlieg. Eén keer met KLM (upgrade voor 250 euro vanaf Curaçao), één keer met Alitalia (was goedkoper dan economy!). 95% van m'n vluchten zijn met Transavia/Vueling, dus status: niet bepaald. Een lekkere stoel en fijne vlucht zijn belangrijker voor mij.

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:10
Yankovic schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:56:
[...]

Als je de data exact (dus zonder mogelijkheid tot wijzigen/annuleren) weet zijn losse tickets natuurlijk (bijna) altijd goedkoper. Als je je data over het algemeen pas 60 dagen vantevoren weet zijn die bundles juist weer een optie.
Ligt denk ik aan de route. De tickets op mijn route blijven eigenlijk altijd relatief goedkoop tot 2 weken van te voren. Ik wacht meestal met boeken tot 1,5 maand van te voren. Wellicht dat het voor bepaalde routes of bepaalde periodes gunstiger is met een bundel, maar voor mij zeker niet :)

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 27-02 21:43
don_jorg schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:00:
[...]

Mocht je eventueel een 2e trip naar Miami in het verschiet hebben, zou je misschien kunnen cross-ticketen?

iRacing Profiel

• don_jorg
Wild Chocolate schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:52:
[...]

Mocht je eventueel een 2e trip naar Miami in het verschiet hebben, zou je misschien kunnen cross-ticketen?
Was het maar zo'n feest ;). Wellicht dat ik in de toekomst nog naar Miami ga, maar dat zal nog wel even duren!

• PatrickL86
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 23-02 15:01
Dag allemaal,

Voor komend voorjaar heb ik vliegtickets geboekt naar Miami met American Airlines. Ik heb daarvoor bewust de Main Cabin tickets geboekt vanwege de ruimbagage die er bij in zit in het gratis kunnen boeken van een stoel (nooduitgang e.d tegen een toeslag uiteraard). Nu ging het boeken van de stoelen helemaal goed voor de heenreis (uitgevoerd door American Airlines), maar voor de terugweg (uitgevoerd door British Airways) lukt dit niet omdat het geen AA operated flight is. Dus dat betekend dat ik voor de 2 vluchten (zit een overstap bij) een stoel moet boeken om er toch voor te zorgen dat we met onze 3 kinderen bij elkaar zitten wat toch prettig is op zo'n lange vlucht.

Ik heb AA gecontacteerd en ook al klacht neergelegd dat hadden ze bij boeking aangegeven dat deze duurdere rate alleen is voor AA operated flights, dan had ik het goedkoopste tarief geboekt en voor de heenreis los tickets geboekt (was dan misschien zelfs iets goedkoper uit geweest). Maar ik ben dus van mening dat hier iets gewoon niet klopt en het in mijn ogen niet uit maakt wie de vlucht uitvoerd...ik heb een tarief geboekt met stoelen er bij.

Iemand dit ook al eens gehad? Ligt dit aan mij? Wat is jullie mening? Is hier nog iets aan te doen? Want ik voel me hier iets 'opgelicht'...

Bedankt!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:24
PatrickL86 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:50:
Dag allemaal,

Voor komend voorjaar heb ik vliegtickets geboekt naar Miami met American Airlines. Ik heb daarvoor bewust de Main Cabin tickets geboekt vanwege de ruimbagage die er bij in zit in het gratis kunnen boeken van een stoel (nooduitgang e.d tegen een toeslag uiteraard). Nu ging het boeken van de stoelen helemaal goed voor de heenreis (uitgevoerd door American Airlines), maar voor de terugweg (uitgevoerd door British Airways) lukt dit niet omdat het geen AA operated flight is. Dus dat betekend dat ik voor de 2 vluchten (zit een overstap bij) een stoel moet boeken om er toch voor te zorgen dat we met onze 3 kinderen bij elkaar zitten wat toch prettig is op zo'n lange vlucht.

Ik heb AA gecontacteerd en ook al klacht neergelegd dat hadden ze bij boeking aangegeven dat deze duurdere rate alleen is voor AA operated flights, dan had ik het goedkoopste tarief geboekt en voor de heenreis los tickets geboekt (was dan misschien zelfs iets goedkoper uit geweest). Maar ik ben dus van mening dat hier iets gewoon niet klopt en het in mijn ogen niet uit maakt wie de vlucht uitvoerd...ik heb een tarief geboekt met stoelen er bij.

Iemand dit ook al eens gehad? Ligt dit aan mij? Wat is jullie mening? Is hier nog iets aan te doen? Want ik voel me hier iets 'opgelicht'...

Bedankt!
Da's balen, maar ze zullen wel vrij makkelijk naar de voorwaarden (kunnen) verwijzen:
Preferred seats are on select flights operated by American Airlines and American Eagle and subject to availability.

PV Output

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-02 13:01
Dag allemaal,

Bedankt!
Hm, mij is het anders wel al gelukt. Ik heb mijn basic economy laten upgraden naar main cabin tarief via de klantenservice en dan direct ook de stoelen uitgekozen. Ook op de British Airways vluchten.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dus dat betekend dat ik voor de 2 vluchten (zit een overstap bij) een stoel moet boeken om er toch voor te zorgen dat we met onze 3 kinderen bij elkaar zitten wat toch prettig is op zo'n lange vlucht.
Je kan ook wachten tot de online check-in opent en dan kosteloos stoelen kiezen?
Het maakt net wel uit wie de vlucht uitvoert. Al die extra's boek je bij de namelijk operating carrier en niet de marketing carrier.
Het is wel een instinker, maar oplichting is toch wel wat anders. Je hebt gekregen waarvoor je betaalde. Als je zelf extra's wil fiksen, dan dien je gewoon operating carrier te boeken waar mogelijk.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PatrickL86
Xepos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:06:
[...]

Hm, mij is het anders wel al gelukt. Ik heb mijn basic economy laten upgraden naar main cabin tarief via de klantenservice en dan direct ook de stoelen uitgekozen. Ook op de British Airways vluchten.
Dan ga ik er nog maar eens een belletje aan wagen :)

• PatrickL86
Borromini schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:33:
[...]

Je kan ook wachten tot de online check-in opent en dan kosteloos stoelen kiezen?

[...]

Het maakt net wel uit wie de vlucht uitvoert. Al die extra's boek je bij de namelijk operating carrier en niet de marketing carrier.

[...]

Het is wel een instinker, maar oplichting is toch wel wat anders. Je hebt gekregen waarvoor je betaalde. Als je zelf extra's wil fiksen, dan dien je gewoon operating carrier te boeken waar mogelijk.
We reizen met een kindje van 4 ook, dus ik wil gewoon zeker zijn dat we plek naast elkaar hebben. Maar omdat het een jong kind is wordt die sowieso naast een volwassene ingedeeld...

En wat die oplichting betreft...die stond al tussen '', maar instinker is inderdaad het betere woord. Ik ben van mening dat ze dit veel beter kunnen verwoorden. Mooie was ook dat de klantenservice het met mij eens was en vond ook dat dit duidelijker moet zijn...maar goed daar koop ik niks voor :)

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Voor komend voorjaar heb ik vliegtickets geboekt naar Miami met American Airlines.
Binnen 24 uur kun je gratis annuleren.

Ik moet in juli de oceaan over (familie...) en dat is niet de beste tijd om te vliegen. Tickets zijn meer dan 1000 euro, maar na een paar uur zoeken heb ik tickets vanuit Londen gevonden voor 350 euro. Voor het prijsverschil boek ik wel een treinreis en een hotel. Ik stond echt te kijken van de prijs. Helaas wel via een wederverkoper (tickets bij de airline zelf waren 2x zo duur). Vergelijken via meerdere sites loont nog steeds.

jij ook?

• PolarBear
  • Niet online

Bedankt!
Stoel selectie is niet gratis bij BA operated vluchten itt American Airlines. Ook de bagage allowance is niet altijd hetzelfde. Voor zover ik weet wordt dat ook duidelijk gemaakt tijdens het boekingsproces, tenminste dat was wel zo toen ik 2 weken geleden een soortgelijke vlucht boekte met dezelfde maatschappijen. Goed nu heb ik een Oneworld emerald status dus mag ik sowieso altijd stoelen kiezen maar het werd wel vermeld. Net zo goed als dat ik bij een domestic vlucht geen ruimbagage in het standaard tarief zit.

Mijns inziens zijn dit de kleine lettertjes die er helaas gewoon bij horen bij het boeken van tickets. Voorwaarden maken een groot verschil in ticketprijs dat zie je terug in changefees, wel of niet stoelreservering, annuleerbaarheid etc etc.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Moet de komende maanden meer naar het zuiden van Europa. Naar UK/Scandinavie kom ik wel makkelijk weg met KLM, soms icm crosstickets.

Ik zie dat dat naar Zuid-Europa helaas echt wel anders is. Met TAP ben ik voor de helft op weg bijvoorbeeld. Ook Iberia is grofweg de helft van KLM, zelfs als ik crosstickets doe.

De 1 in Oneworld, de ander in Star Alliance. Als iemand nog een status match tip heeft, hoor ik die graag.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

@PWM ik ben op TAP en Vueling geboekt voor mijn trip naar The Gambia in januari. De verhalen over TAP op Seatguru zijn niet goed, heel erg krap met slechte stoelen.

Ben gelukkig de 9h10m overstap op Barcelona kwijt die ze eerder hadden bedacht op het reisbureau, nu 1h5m op Lissabon op de terugweg. Krap, maar de terugreis is met TAP van BJL>LIS>LGW, dus hopelijk gaat dat goed. Maar die 4.5u+3u in een Airbus 320 is niet iets waar ik naar uitkijk (beide kanten op).

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gambieter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:05:
@PWM ik ben op TAP en Vueling geboekt voor mijn trip naar The Gambia in januari. De verhalen over TAP op Seatguru zijn niet goed, heel erg krap met slechte stoelen.

Ben gelukkig de 9h10m overstap op Barcelona kwijt die ze eerder hadden bedacht op het reisbureau, nu 1h5m op Lissabon op de terugweg. Krap, maar de terugreis is met TAP van BJL>LIS>LGW, dus hopelijk gaat dat goed. Maar die 4.5u+3u in een Airbus 320 is niet iets waar ik naar uitkijk (beide kanten op).
De TAP stoelen zijn uitstekend, je moet alleen even upgraden naar EconomyExtra, dan krijg je echt goede economy stoelen met meer dan voldoende beenruimte

• Stinger_Ventura
PWM schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:02:
Moet de komende maanden meer naar het zuiden van Europa. Naar UK/Scandinavie kom ik wel makkelijk weg met KLM, soms icm crosstickets.

Ik zie dat dat naar Zuid-Europa helaas echt wel anders is. Met TAP ben ik voor de helft op weg bijvoorbeeld. Ook Iberia is grofweg de helft van KLM, zelfs als ik crosstickets doe.

De 1 in Oneworld, de ander in Star Alliance. Als iemand nog een status match tip heeft, hoor ik die graag.
Het is makkelijk status halen met Aegean. Of als je de Amex plat kaart hebt via Shangri-la hotels naar Singapore Airlines. Voor beide moet je wel een paar eco vluchtjes met ze maken.

Met OneWorld is het 1x RT met Qatar naar Azië, en dan nog 4 segments op BA maar Londen en je bent gold.

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:47:
[...]

Het is makkelijk status halen met Aegean. Of als je de Amex plat kaart hebt via Shangri-la hotels naar Singapore Airlines. Voor beide moet je wel een paar eco vluchtjes met ze maken.

Met OneWorld is het 1x RT met Qatar naar Azië, en dan nog 4 segments op BA maar Londen en je bent gold.
Ok, ga ik die route kijken. Moet naar Bangkok in maart. KLM gebruikt de 777 en die business vind ik niet fijn. Eens kijken hoe Qatar werkt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:43:
De TAP stoelen zijn uitstekend, je moet alleen even upgraden naar EconomyExtra, dan krijg je echt goede economy stoelen met meer dan voldoende beenruimte
Upgrade? Je hebt duidelijk nog niet gewerkt met ons reisbureau :+

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:47:
[...]

Net een paar QSuite-vluchten achter de rug, echt geweldig! _/-\o_

Maareh, met welke airline ben je zo snel Gold? Ik ben aangesloten bij BA executive club en daar heb je 1500 tierpoints nodig voor Gold. In Businessclass met Qatar naar Azië krijg je 140 tierpoints per segment. Dat levert voor een retour met 4 vluchten dus 'maar' 560 tierpoints op (met de 4 vluchten op BA of IB metaal dus net genoeg voor Silver (600 tierpoints)).

Tourniquet wijzigde deze reactie 10-12-2019 21:40 (6%)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Stinger_Ventura
Tourniquet schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:36:
[...]

Net een paar QSuite-vluchten achter de rug, echt geweldig! _/-\o_

Maareh, met welke airline ben je zo snel Gold? Ik ben aangesloten bij BA executive club en daar heb je 1500 tierpoints nodig voor Gold. In Businessclass met Qatar naar Azië krijg je 140 tierpoints per segment. Dat levert voor een retour met 4 vluchten dus 'maar' 560 tierpoints op (met de 4 vluchten op BA of IB metaal dus net genoeg voor Silver (600 tierpoints)).
Je hebt helemaal gelijk. Baec silver is met lounge access en priority boarding enz... beetje gelijk aan A* Gold en FB Gold.

Qatar in business is wat sommige maatschappijen nog niet in First zijn.

Amsterdam Bangkok is nu zo’n €1750, en vanuit Oslo/ Stockholm vaak €1200 (exc positoneren)

Liever lekker zitten in de Al Mourjan lounge voor een paar uur, dan kaasblokjes eten bij KLM op een directe vlucht.

• Xandrios
PWM schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:02:

Ligt er een beetje aan waar in zuid Europa. Naar Spanje vliegen via ATH is bijvoorbeeld niet handig.

Zelf kan ik A3 aanbevelen. Gemakkelijk om status mee te halen (requirements gaan naar de helft als je hun eigen vluchten een paar keer gebruikt), en je krijgt gratis upgrade vouchers voor business class.

Zolang je niet helemaal achterin zit (ie zorg dat je de extra legroom stoelen hebt voorin) is het IMHO stukken beter dan bijv. Klm. Betere service, betere maaltijd. In het bijzonder in business class, maar zeker ook in economy.

Oh en als je je zorgen maakt over crosstickets: bij A3 kost een rt hetzelfde als twee enkeltjes :)

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Recentelijk een vakantievlucht met Transavia en wat me opviel is dat ze weer langskwamen met een trolley (of hoe noem je zo'n ding) met luxeartikelen, ik vraag me dan altijd af wie überhaupt die dingen koopt. Zoiets lijkt me totaal niet uit kunnen qua kosten en logistiek, want hoeveel keer moet je die stewardessen met dat ding in de weer voor iemand eens keer een horloge (oid) koopt.

Climate dashboard

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:29
Inderdaad. Vorige week Beirut - Amsterdam gevlogen met Transavia. 80% Syriërs zonder westerse creditcard aan boord en dan alleen kaartbetalingen accepteren. Uiteraard werkt zo iets niet, Transavia. Toen ik naar het toilet ging hoorde ik de steward mompelen: “Weer niks verkocht”.

Lekker!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Bijzonder inderdaad, zeker ook omdat de grote zus er wél mee gestopt is:

https://www.rtlz.nl/beurs...rkoop-vliegtuig-aan-boord

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• PWM
  • Niet online
Zich vlucht naar JFK en kwam deze tegen:

https://tweakers.net/ext/f/Cv9gho5QKMykPmGDqxT2uWy4/thumb.jpg

Wat is dat voor rare stop :?

• Hmmbob
  • Nu online
Zou er veel tegenwind zijn?

Ik weet dat wij met de Luchtmacht regelmatig BGR gebruikten om bij te tanken, omdat we niet in 1x door konden naar de eindbestemming. Op FR24 zie ik dat deze stop inderdaad niet gebruikelijk is....

Al heeft de KL651 (naar DC) dan weer geen last van geplande vertraging, zo te zien. Blijft vreemd.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Xandrios
defiant schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:53:
Recentelijk een vakantievlucht met Transavia en wat me opviel is dat ze weer langskwamen met een trolley (of hoe noem je zo'n ding) met luxeartikelen, ik vraag me dan altijd af wie überhaupt die dingen koopt. Zoiets lijkt me totaal niet uit kunnen qua kosten en logistiek, want hoeveel keer moet je die stewardessen met dat ding in de weer voor iemand eens keer een horloge (oid) koopt.
De verkoop van 'tax free' artikelen is een soort van bonus structuur voor crew aan boord. Bij elke verkoop krijgt het desbetreffende crewlid een percentage van de verkoopprijs.

Dus hoewel het waarschijnlijk niet uit kan, is dit een directe inkomstenbron voor de cabin crew. Met als gevolg dat ze het weghalen van deze 'dienst' zo veel mogelijk aanvechten.

Als het aan de airlines lag was dit allang weg geweest. Het verwijderen van een trolley uit de toch al krappe galley geeft veel andere voordelen..om het nog maar niet te hebben over het extra gewicht dat continu meegevlogen moet worden. Dat weegt allemaal niet op tegen de paar tientjes die per vlucht worden verdient (Of in sommige gevallen: Niets).

Xandrios wijzigde deze reactie 15-12-2019 10:43 (16%)

• PolarBear
  • Niet online
Een 757 zou daar last van kunnen hebben een 767 -300ER (die uit Portland is komen invliegen) niet lijkt mij.

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:36
BGR heeft ook geen internationale lijndiensten voorzover ik kan zien. Gezien het port-of-entry beleid van de VS haal je dan wel veel problemen op je hals: zal daar überhaupt immigratie dienstverlening zijn?

• Hmmbob
  • Nu online
BounceCloud schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:43:
BGR heeft ook geen internationale lijndiensten voorzover ik kan zien. Gezien het port-of-entry beleid van de VS haal je dan wel veel problemen op je hals: zal daar überhaupt immigratie dienstverlening zijn?
Ja, op aanvraag/melding vooraf.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Gisteren om 14:20 werd de vlucht van vandaag geannuleerd, vanmorgen om 8:41 kwam hij weer tot leven met een tussenlanding in Bangor, en vier uur later vertrok hij (twee uur later dan gepland).

Gek dat de omgekeerde vlucht nauwelijks sneller aan kwam dan gepland als het zo hard waait.

jij ook?

• CyBeR
  • Niet online
BounceCloud schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:43:
Bangor was vroeger een veelgebruikte plek voor technical stops. Maar op een gegeven moment werd dat overbodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PolarBear
  • Niet online
Aangezien het einde van het jaar is, even een terugblik, dit jaar 21 vluchten gedaan (waarvan 2 long haul), 27.317 km gevlogen (48h14min), 9 vliegvelden en 7 landen gezien.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-02 12:53

Falastine

Think about my signature...

PolarBear schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:30:
Aangezien het einde van het jaar is, even een terugblik, dit jaar 21 vluchten gedaan (waarvan 2 long haul), 27.317 km gevlogen (48h14min), 9 vliegvelden en 7 landen gezien.
Dit jaar:

New York
Seychellen
Marokko
London
Los Angeles

Al deze reizen kostte mij minder dan 1200 euro in totaal :D Allemaal directe vluchten behalve Seychellen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• PatrickL86
GlowMouse schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:26:
[...]

Binnen 24 uur kun je gratis annuleren.

Ik moet in juli de oceaan over (familie...) en dat is niet de beste tijd om te vliegen. Tickets zijn meer dan 1000 euro, maar na een paar uur zoeken heb ik tickets vanuit Londen gevonden voor 350 euro. Voor het prijsverschil boek ik wel een treinreis en een hotel. Ik stond echt te kijken van de prijs. Helaas wel via een wederverkoper (tickets bij de airline zelf waren 2x zo duur). Vergelijken via meerdere sites loont nog steeds.
Wij gaan zelf in de meivakantie en we vliegen vanaf Parijs. We hebben familie daar waar we dag van te voren kunnen overnachten en mijn werk heeft een vestiging op de luchthaven om de hoek waar we kunnen parkeren. Voor 5 vliegtickets kwam dat op 2200 met dan wellicht nog wat extra om stoelen te boeken op de terug reis. Het is gewoon krom, maar vergelijken loont zeker en ik zou me dan niet vastpinnen op Amsterdam.

• PWM
  • Niet online
Pff, gisteren in een kist vanuit Aalborg met een dronken passagier. Dronken tot de macht 8.

Het vreemde was dat de purser de, oudere, man zelf naar de stoel moest begeleiden omdat hij steeds omviel. De alcohol walm was niet te harden. Tijdens de vlucht heeft hij de hele WC (en deels gang) onder gepist en viel ook weer om op de weg terug. De stewardessen liepen met luchtjes te spuiten om zijn lucht weg te halen.

Ik was echt een beetje flabbergasted, vooral omdat de crew echt een professionele indruk maakte. Voor landen even babbeltje gemaakt. Ze gaf toe dat het een inschattingsfout was. De reden was dat ze bang waren iemand te weigeren, op leeftijd, die misschien niet helemaal goed was of een ander probleem had.

Maar helaas: het probleem was schnaps.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:07
Gisteren vluchtje van DXB naar RUH met FlyDubai. Kom je daar aan, aan het vliegtuig zie je dat er net een wagen met trailer is gestopt en ze iets aan het uitladen zijn dat op een grote krik lijkt. En ja hoor, een minuutje later wordt er ook een reservewiel uitgerold. Uiteindelijk met bijna een uur vertraging vertrokken. Meld de piloot dat de vertraging te wijten was aan een passagier die op de inkomende vlucht onwel was geworden. Denk dat daar wat crew een zeer interessante ochtend aan het beleven was. En door het slechte weer ook nog redelijke turbulentie tijdens heel de daling. Hopen dat we straks vlotter van RUH naar DMM gaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• CyBeR
  • Niet online
Banden worden op zich routinematig vervangen dus daar zou ik niet te lang bij stilstaan.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Blokker_1999 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:54:
Gisteren vluchtje van DXB naar RUH met FlyDubai. Kom je daar aan, aan het vliegtuig zie je dat er net een wagen met trailer is gestopt en ze iets aan het uitladen zijn dat op een grote krik lijkt. En ja hoor, een minuutje later wordt er ook een reservewiel uitgerold. Uiteindelijk met bijna een uur vertraging vertrokken. Meld de piloot dat de vertraging te wijten was aan een passagier die op de inkomende vlucht onwel was geworden. Denk dat daar wat crew een zeer interessante ochtend aan het beleven was. En door het slechte weer ook nog redelijke turbulentie tijdens heel de daling. Hopen dat we straks vlotter van RUH naar DMM gaan.
Gaat er geen directe van DXB naar DMM? Via Riyadh is nogal om..
Was dit alleen een tussenstop of moest je ook overstappen?

Hoe is de migration en customs trouwens als je vanuit Dubai komt? Moet dat in RUH of in DMM? Op RUH is het altijd behoorlijk lang wachten, ookal ben je een return visitor..

• Blokker_1999
Nee, hebben kantoor in Riyadh en Al-Khobar en moet in alle 2 zijn. Moet zeggen dat het vlot ging in Riyadh gisteren, denk niet dat ik er meer dan 5 minuten gestaan heb. Op Zaventem is het vaak erger. Zowel voor return als first time trouwens. Vorige keer op DMM als first timer duurde het een stukje langer. Mocht je doorvliegen verwacht ik dat migratie in de eerste luchthaven is daar airside tussen internationaal en domestic volledig gescheiden is. In RUH zelfs 2 verschillende gebouwen met een bus ertussen.

Je merkt wel een groot verschil als je domestic vliegt. Ineens een stuk minder kennis van het Engels bij veel luchthavenpersoneel. Daarnet moeite met security. Als die een beetje Engels had gekend waren we op 30 seconden klaar ipv 5 minuten.
CyBeR schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:33:
Banden worden op zich routinematig vervangen dus daar zou ik niet te lang bij stilstaan.
Heb er toch een half uurtje bij stilgestaan voor ze ons uit de bus lieten :+

Blokker_1999 wijzigde deze reactie 17-12-2019 14:11 (15%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Blokker_1999 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:09:
Nee, hebben kantoor in Riyadh en Al-Khobar en moet in alle 2 zijn. Moet zeggen dat het vlot ging in Riyadh gisteren, denk niet dat ik er meer dan 5 minuten gestaan heb. Op Zaventem is het vaak erger. Zowel voor return als first time trouwens. Vorige keer op DMM als first timer duurde het een stukje langer. Mocht je doorvliegen verwacht ik dat migratie in de eerste luchthaven is daar airside tussen internationaal en domestic volledig gescheiden is. In RUH zelfs 2 verschillende gebouwen met een bus ertussen.

Je merkt wel een groot verschil als je domestic vliegt. Ineens een stuk minder kennis van het Engels bij veel luchthavenpersoneel. Daarnet moeite met security. Als die een beetje Engels had gekend waren we op 30 seconden klaar ipv 5 minuten.
Ik ken de 2 terminals, de international terminal ben ik inmiddels 4x geweest..

Domestic ook een paar keer soms met wat issue's:
ToolkiT in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Bij Jeddah airport is de kennis van engels nog minder.. ondanks dat het de gateway to Mekkah is..

Volgende keer dat ik in Riyadh ben zal ik je ff DM-en voor het geval jij er toevallig ook bent, misschien kunnen we een (alcoholvrij) biertje doen :)

• Blokker_1999
Kantoor in Jeddah is recent gesloten, zal ik dus, gelukkig, niet snel komen. Ben zelf slechts enkele dagen per jaar in Riyadh, maar zal in 2020 vooral in Dubai aanwezig zijn.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:42
PolarBear schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:30:
Dit jaar matige opbrengst:
Travel stats
2019Total
Trips10112
Days43782
Distance39,983 km725,331 km
Cities20159
Countries1050
:z

>> Signature?

• PWM
  • Niet online
Soms zeggen ze wel eens dat ons leven te makkelijk is. Dat we geen gevaar meer kennen. Dat er geen echte mannen zijn. Nou, tegen die mensen wil ik zeggen: Ik heb een retour geboekt met overstap op CDG :+

Heen naar Lissabon en terug vanaf Barcelona. Scheelde echt afgrijselijk veel geld. Dus, ik ga de gok nemen.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik vlieg ook via cdg naar sin in Februari (1200 biz) voor de zekerheid wat extra tijd voor de overstap gedaan :p

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:01:
Soms zeggen ze wel eens dat ons leven te makkelijk is. Dat we geen gevaar meer kennen. Dat er geen echte mannen zijn. Nou, tegen die mensen wil ik zeggen: Ik heb een retour geboekt met overstap op CDG :+

Heen naar Lissabon en terug vanaf Barcelona. Scheelde echt afgrijselijk veel geld. Dus, ik ga de gok nemen.
Maandje geleden naar Bilbao gevlogen omdat KLM geen directe ochtendvlucht had. Ging (ondanks kleine vertraging van KLM) best soepel. Van F27 naar F25 oid, dat is wel even 10 minuten lopen want je moet onderlangs naar de hal en dan bovenlangs weer naar de gate. Er werd ook keurig gecontroleerd of mensen in de juiste zone aan het boarden waren en de koffers niet te idioot groot.
Denk niet dat CDG zoveel beter geworden is maar SPL wel dermate veel slechter de afgelopen 15 jaar dat ik van CDG niet meer schrik. En de AF vlucht (tweede deel) was ook gewoon prima.

Ik denk dat je het kan :+

edit: en Delta heeft nu Disney+ aan boord. Nog geen idee hoe groot het aanbod is maar dat is wel vermakelijk spul als je de plas over vliegt.

franssie wijzigde deze reactie 17-12-2019 18:43 (6%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• PWM
  • Niet online
Viel me vooral op, vlieg echt nooit AF, dat ze geen economy comfort hebben. Nooduitgang was 2* 20,- extra (natuurlijk waived door Plat status), maar vond het best vreemd, aangezien KLM er intra europe een lekker boterham aan EC lijkt te verdienen.

• Xandrios
ChiLLeR schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:35:
[...]

Dit jaar matige opbrengst:
Travel stats
2019Total
Trips10112
Days43782
Distance39,983 km725,331 km
Cities20159
Countries1050
:z
Mijn stats dit jaar:

Aantal vluchten valt erg mee, ook omdat ik dit jaar toch méér gekozen heb voor de meer relaxte opties ipv de opties die het meeste opleveren.

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17:34
Ik ben gisteren van Singapore naar Amsterdam afgereisd met Xiamen Airlines in business class, met dus een overstap in Xiamen. De overstap was wel redelijk verwarrend, want je moet eerst door de immigratie China in (met een 24 uur visa die je krijgt bij aankomst) en dan weer terug naar de departures en dus weer door immigratie voor je volgende vlucht.

Ik had extra pech want de vlucht Xiamen-Amsterdam was vertraagd van 00.10 naar 05.30 (boarding 04.00). Overigens vond ik de vluchten zelf prima voor het geld, was een stuk goedkoper dan KLM/SQ/Emirates (de helft goedkoper), de service was goed, het eten was goed. Zou in principe zeker met ze weer vliegen als de prijs er naar is.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:14
PWM schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:01:
Eén ding waar dit topic me altijd voor waarschuwt is een overstap op CDG. Binnenkort vlieg ik naar Seoul ICN met een overstap op CDG, dus ik ben wel benieuwd waar alle verhalen nou precies over gaan.
Zelf vlieg ik regelmatig met AF/KL op CDG als eindbestemming, en heb daar eigenlijk nooit iets over te klagen. Schoon, hoge plafonds, veel licht en vrijwel nooit een rij.
Is overstappen nou echt zo'n andere ervaring dan aankomen?

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18:25
M'n vriendin is afgelopen maandag op dinsdag van CUN naar AMS gevlogen met een overstap op CDG. Dit was de eerste keer dat ze intercontinentaal vloog alsmede een overstap had, dus wat dat betreft moest ze alles nog uitzoeken. De terminal van aankomst en vertrek lagen flink uit elkaar, maar het viel haar toch alles mee. Alleen de rij bij immigratie was behoorlijk. Maar ze had 2 uur overstaptijd, dus is geen enkel moment in de problemen gekomen. Denk wel dat je hier minstens 1 uur effectief over moet hebben voor je overstap, anders kan het wel krap worden.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Leetness schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:07:
[...]

Eén ding waar dit topic me altijd voor waarschuwt is een overstap op CDG. Binnenkort vlieg ik naar Seoul ICN met een overstap op CDG, dus ik ben wel benieuwd waar alle verhalen nou precies over gaan.
Zelf vlieg ik regelmatig met AF/KL op CDG als eindbestemming, en heb daar eigenlijk nooit iets over te klagen. Schoon, hoge plafonds, veel licht en vrijwel nooit een rij.
Is overstappen nou echt zo'n andere ervaring dan aankomen?
Grote luchthaven met meerdere terminals -> kost tijd om van A naar B te komen..
Dus een overstaptijd van een uur is idd geen luxe.. en ideaal iets meer zodat je vertraging van leg1 kan incaseren..

Wat ik op Kayak wel eens zag was een vlucht met overstap in Parijs van CDG naar ORY.. nou dat is natuurlijk helemaal een mijl op zeven..
https://www.kayak.co.uk/f...fs=layoverair=4FW,CDG,XPG

LHR - NTE
8h 30m Mon, 13 Jan
Air France 11:30 — 13:50 London (LHR) - Paris Charles de Gaulle

Change airport from Paris Charles de Gaulle (CDG) to Paris Orly (ORY)
5h 55m

Mon, 13 Jan Air France 19:45 — 21:00
Paris Orly - Nantes (NTE)

ToolkiT wijzigde deze reactie 19-12-2019 16:12 (9%)

• mrsar

mrsar

De laatste paar jaar is cdg wel beter geworden, ik denk 5+(?) jaar geleden ofzo was dat vliegveld simpelweg een ramp.
Hier en daar nog steeds onduidelijk maar te doen, Schengen - non schengen vv moet je wel wat tijd voor uittrekken.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Leetness als je het huidige schiphol gewend bent (met de grote afstanden) dan is CDG best te doen.
J ehebt inderdaad vluchten die een luchthavenwissel doen en dat zou ik nooit doen (niet bij Parijs maar ook niet in Ney York)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Aike
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:25:
[...]

Tui komt niet in alle zoekmachines voor, maar heeft wel vluchten naar Miami:

https://www.tui.nl/vliegtickets/

Volgens mij ook vanaf Brussel.
Let wel op dat dit budget vakantievluchten zijn met bijbehorende service en publiek. En als ik het me goed herinner heeft TUI in de goedkoopste class van hun DreamLiners er in de breedte een extra stoel ingezet en is het behoorlijk krap. Waar de opstelling normaal 3-3-3 is, hebben ze nu 3-4-3. Maar goedkoop was het wel en als je aankomt is er iemand om je een fijne vakantie te wensen O+

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• PWM
  • Niet online
Alleen stopt TUI met Florida :p

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
ToolkiT schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:11:
[...]

Grote luchthaven met meerdere terminals -> kost tijd om van A naar B te komen..
Dus een overstaptijd van een uur is idd geen luxe.. en ideaal iets meer zodat je vertraging van leg1 kan incaseren..

Wat ik op Kayak wel eens zag was een vlucht met overstap in Parijs van CDG naar ORY.. nou dat is natuurlijk helemaal een mijl op zeven..
https://www.kayak.co.uk/f...fs=layoverair=4FW,CDG,XPG

LHR - NTE
8h 30m Mon, 13 Jan
Air France 11:30 — 13:50 London (LHR) - Paris Charles de Gaulle

Change airport from Paris Charles de Gaulle (CDG) to Paris Orly (ORY)
5h 55m

Mon, 13 Jan Air France 19:45 — 21:00
Paris Orly - Nantes (NTE)
Tsja, als je dan nog in een land met een fatsoenlijk functionerend spoorsysteem bent dan kun je tenminste nog met de trein. Ook al ben je aan de verkeerde kant van Parijs, in 3 uur en een kwartier kun je in Nantes zitten.
Alleen vertrekt die trein ook pas tegen zeven uur, en de eerdere verbinding geeft 2 overstappen met in totaal 2 uur wachttijd en je bent net een uur eerder in Nantes (maar waarschijnlijk wel dichter bij je bestemming).

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• R.van.M
  • Laatst online: 22:10
Maasluip schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:26:
[...]

Tsja, als je dan nog in een land met een fatsoenlijk functionerend spoorsysteem bent dan kun je tenminste nog met de trein. Ook al ben je aan de verkeerde kant van Parijs, in 3 uur en een kwartier kun je in Nantes zitten.
Alleen vertrekt die trein ook pas tegen zeven uur, en de eerdere verbinding geeft 2 overstappen met in totaal 2 uur wachttijd en je bent net een uur eerder in Nantes (maar waarschijnlijk wel dichter bij je bestemming).
Het overstappen en het wachten vind ik het meest vervelende, zeker in de winter. Een iets langere reistijd vind ik nog niet eens zo vervelend maar iedere keer al je spullen inpakken en buiten te staan verkleumen en weer een nieuwe plek zoeken maakt de reis een stuk minder comfortabel

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-02 13:01
De Belgische tak van TUI vliegt vanuit Brussel nog naar Florida.

Voor de zuiderlingen is dat nog een optie.

Xepos wijzigde deze reactie 20-12-2019 11:10 (10%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Maasluip schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 07:26:
[...]

Ik moet naar Niort, dat is nog iets verderop en ik was opties aan het bekijken.. vliegen via nantes, bordaux etc.
Mijn afspraak is maandag om 11:00 dus vliegen is dan vaak de snelste optie.
Maar uiteindelijk het ik maar Eurostar en THV op zondag en een hotel geboekt...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Hm, mijn Easyjet A320 had een computerprobleempje. Dat werkgeluid (schuiven, slats instellen?) bleeft maar doorgaan. Technicus deed een IT Crowd: uitschakelen en weer aanzetten.

Dan zit je toch wat onrustiger :+

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:36
Dit geluid? YouTube: LONGEST Airbus A320 BARKING EVER?! PTU Barking on A320 Engine Start!...

Schijnt beroemd en berucht te zijn bij Airbus'. Het is de PTU: power transfer unit.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

BounceCloud schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:14:
Dit geluid? YouTube: LONGEST Airbus A320 BARKING EVER?! PTU Barking on A320 Engine Start!...

Schijnt beroemd en berucht te zijn bij Airbus'. Het is de PTU: power transfer unit.
Bingo! :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hier trouwens een goede uitleg over dit PTU-geluid:

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:39

4x2

lộn xộn quá

gambieter schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:11:
Hm, mijn Easyjet A320 had een computerprobleempje. Dat werkgeluid (schuiven, slats instellen?) bleeft maar doorgaan. Technicus deed een IT Crowd: uitschakelen en weer aanzetten.

Dan zit je toch wat onrustiger :+
Mwah, mijn vlucht AMS-MSP 3 weken geleden was ook wel weer een mooie :+
- Pushback was een 15-20min na geplande vertrektijd (niet noemenswaardig, maar het zette de toon)
- Stukje taxi'en met een rondje weer ongeveer terug naar een parkeerplatform bij de gate, daar werd de rem er op gezet en de motoren een redelijk eindje opgengeschroefd. Na 2-3min McDonalds gedrag werd er vanuit de cockpit uitgelegd dat ze even wat brandstof moesten verstoken omdat het vliegtuig wat te zwaar was.....
- Opgestegen, zaten ergens boven de wolken (zal ergens rond de 6-7km geweest zijn ofzo) en opeens de bekende dreun van het landingsgestel wat uitklapt, inclusief bijbehorende herrie.
Toen zag je een paar passagiers die het geluid ook herkenden al wat rondkijken met een blik van: ehhh, wtf, hier klopt iets niet.
Naja, 5-10min later verdween de herrie en kwam er iets later weer een melding vanuit de cockpit dat ze een melding hadden gekregen en de bijbehorende checklist het uit/inklappen van het landingsgestel vereiste.

Rest vd vlucht ging overigens zonder problemen, op MSP van touchdown tot bij de volgende gate staan was 35min incl alles ( 8)7 ) en voor de MSP-AUS vlucht zelfs nog een gratis upgrade gehad :+

De 29e weer terug via DTW (1,5u voor de transfer, minimum domestic > international is 35min zo te zien), ben benieuwd, hopen dat het niet sneeuwt :+

Niks

• Hmmbob
  • Nu online
Lol, ik ben bij een tussenstop op MSP wel eens de (schone) baan afgetaxied op een besneeuwde rolbaan. Die werd blijkbaar niet schoner dan dat hij was, er was wel volop zand op gestrooid voor de grip.

Ik vond het bijzonder, maar dacht ook "ach, het sneeuwt hier vaker dan in AMS dus ze zullen het wel weten" :+

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, Qatar Airways heeft eindelijk doorgekregen dat het vliegveld van Bali op 25 maart 2020 gesloten is en de vlucht die ze mij op die dag verkocht hebben niet uitgevoerd kan worden. We zijn nu geboekt op een vlucht een dag later, de 26e. Verder geen woord, blijkbaar moet ik die extra dag accommodatie die ik nu moet boeken maar zelf ophoesten :X
Sowieso is de hele reis nu niet echt ideaal meer, want we hadden op de terugweg bewust een lange stopover in Doha (17 uur met overnachting, zodat je ff van het vliegveld af kan) en die is er nog, waardoor we pas vrijdagmiddag aankomen in Amsterdam.

Iemand een idee wat ik hier nog kan verwachten/eisen? Eigenlijk wil ik juist vóór de plaatselijke feestdag weg, en zo te zien is er ook gewoon nog beschikbaarheid.

Daniel wijzigde deze reactie 25-12-2019 22:59 (13%)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Hmmbob
  • Nu online
Daniel schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:40:
Iemand een idee wat ik hier nog kan verwachten/eisen?
Wat zei de service desk?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nog niks, die nemen op 1e kerstdag de telefoon niet op :) Vrijdag kan ik ze pas bellen.

Daniel wijzigde deze reactie 25-12-2019 14:04 (8%)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Daniel schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:03:
[...]

Nog niks, die nemen op 1e kerstdag de telefoon niet op :) Vrijdag kan ik ze pas bellen.
Ik heb wel goede ervaringen met hun Twitter support: https://twitter.com/qrsupport/with_replies

Die zijn momenteel gewoon aanwezig zo te zien.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tourniquet schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:12:
[...]

Ik heb wel goede ervaringen met hun Twitter support: https://twitter.com/qrsupport/with_replies

Die zijn momenteel gewoon aanwezig zo te zien.
Ja, die reageren wel. Telefonisch was het tot nu toe altijd drama (weten niks kunnen niks, alles kost extra), social media support werkt een stuk beter.

We hebben nu de keuze tussen een dag eerder weg of juist een dag later. Keuze tussen korter of langer vakantie. Langer in Doha kan niet omdat een overstap van meer dan 24 uur als een stopover geldt en dan betaal ik de normale change fee (700 euro pp)

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 13:46
Daniel schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:59:
[...]

Ja, die reageren wel. Telefonisch was het tot nu toe altijd drama (weten niks kunnen niks, alles kost extra), social media support werkt een stuk beter.

We hebben nu de keuze tussen een dag eerder weg of juist een dag later. Keuze tussen korter of langer vakantie. Langer in Doha kan niet omdat een overstap van meer dan 24 uur als een stopover geldt en dan betaal ik de normale change fee (700 euro pp)
Proberen oorspronkelijke dag om te boeken naar ander vliegveld (SIN, KUL, BKK, CGK)? En dan helaas zelf maar lowcost vlucht van Bali naar die stad een dag voor Nyepi? Idealiter savonds zodat je de Ogoh Ogoh parades nog net kan meekrijgen :-)

• Freee!!

Freee!!

TheDirk schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:53:
[...]
Proberen oorspronkelijke dag om te boeken naar ander vliegveld (SIN, KUL, BKK, CGK)? En dan helaas zelf maar lowcost vlucht van Bali naar die stad een dag voor Nyepi? Idealiter savonds zodat je de Ogoh Ogoh parades nog net kan meekrijgen :-)
In dat rijtje SIN, KUL & BKK zou ik ook SGN opnemen, ook in de buurt (dichterbij dan BKK).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 13:46
Freee!! schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:21:
[...]

In dat rijtje SIN, KUL & BKK zou ik ook SGN opnemen, ook in de buurt (dichterbij dan BKK).
Yep, hoewel naar Vietnam vliegen vanaf Bali wel duurder is dan die andere vliegvelden, en lagere frequentie.

• Freee!!

Freee!!

TheDirk schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:28:
[...]
Yep, hoewel naar Vietnam vliegen vanaf Bali wel duurder is dan die andere vliegvelden, en lagere frequentie.
Je zou mazzel kunnen hebben met een goedkope aanbieding en goede aansluiting.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TheDirk schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:53:
[...]

Ik zou op de 24e voor 39 euro met Jetstar naar Singapore kunnen vliegen en dan de 25e of 26e met Qatar via Doha naar huis. Heb ik wel een Qsuite op de hele route, maar het is ook nogal gedoe want een extra reisdag. We reizen met een 10 maanden oud kind, dus veel bagage en dan zit je niet te wachten op gesleep. Zo’n enorm nadeel is Nyepi nu ook weer niet lijkt mij.

De enige andere Oneworld-verbinding met maar 1 stop is via Hong Kong met Cathay maar dat is best een omweg (DPS-HKG is al 5 uur vliegen). Die route biedt Qatar via de eigen site niet aan dus ik betwijfel of ik dat voor elkaar krijg, zeker omdat die route qua timing geen enkel voordeel biedt.

• Sorcerer_NL
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2019
Ik vlieg niet zo heel vaak maar in februari ga ik even 'op en neer' naar London vanaf Rdam Airport. Heb niet de indruk dat ik heel erg lang van te voren aanwezig moet zijn voor de veiligheidschecks. Of heb ik dat mis?
Ik vlieg om 10u op een doordeweekse dinsdag naar Londen City. Iemand een indicatie/ervaring hoe laat ik dan uiterlijk aanwezig moet zijn? De geadviseerde 2u van te voren geloof ik nie t zo ...

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Sorcerer_NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:33:
Ik vlieg niet zo heel vaak maar in februari ga ik even 'op en neer' naar London vanaf Rdam Airport. Heb niet de indruk dat ik heel erg lang van te voren aanwezig moet zijn voor de veiligheidschecks. Of heb ik dat mis?
Ik vlieg om 10u op een doordeweekse dinsdag naar Londen City. Iemand een indicatie/ervaring hoe laat ik dan uiterlijk aanwezig moet zijn? De geadviseerde 2u van te voren geloof ik nie t zo ...
Als je bagage in moet checken, dan is het te adviseren om minimaal een uur voor vertrek er te zijn. Ik plan zelf meestal 1.5 uur voor Schiphol, maar dat is omdat ik met Easyjet vlieg en het een klote end lopen is naar de H-pier en de beveiliging/paspoortcontrole wel eens traag kan zijn.

Op de kleine vliegveldjes ga ik gewoon van 1 uur uit. Maar extra tijd is altijd verstandig als dat mogelijk is.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Sorcerer_NL
gambieter schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:45:
[...]

<>Maar extra tijd is altijd verstandig als dat mogelijk is.
Dit.

En hou er rekening mee dat je vertrektijd niet je gate-closed tijd is. Meestal gaat het lekker prima maar als je in plaats van één tegenvaller er twee hebt (in mijn geval was [1] uitgevallen trein en [2] chaos bij de niet schengen veiligheids controle & de paspoort controle door personeelsgebrek) dan zal je de vlucht missen als de gate op tijd dicht gaat (in mijn geval vertrokken ze later omdat anders het vliegtuig nog niet half vol zou zitten - maar dat was SPL).
Ik heb al een tijdje niet meer op Londen City gevlogen maar wat ik mer herinner is dat terug rond een uur of 6/7 pm meestal best druk met wachttijd was, andere tijden meestal niet.
Ik denk dat LCY door de week drukker is dan in het weekeinde.

• DJustin
  • Laatst online: 22:18
Sorcerer_NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:33:
Laatst een vlucht gedaan naar Lanzarote. Ik was een uur voor vertrek aanwezig. Dat was ruim genoeg.
Bij aankomst op Rotterdam, hadden wij om 22:54 de banden op de baan en 23:10 zat ik in de bus, onderweg naar huis.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:29
De UK is geen shengen dus heb je er extra tijd nodig voor de paspoort controle wat je bij lanzarote (Spanje) natuurlijk niet hebt en kunt doorlopen.

• PWM
  • Niet online
4 tickets geboekt met AlItalia naar Rome. Geboekt in het Light tarief. Niet direct een keuze, je kan in het process niet kiezen verder.

In dat dat tarief zit geen ruimbagage. Het lukte ook niet om die achteraf erbij te zetten. Even gebeld:

"In het Light tarief zit geen bagage"

- Nee, dat snap ik, maar ik wilde er graag wat bijboeken

"Dat kan niet 8)7 "

Pff, daar komen we goed weg met het feit dat mijn vrouw en ik Skyteam Platinum zijn en vanuit daar in ieder geval 2 koffers hebben, anders stond je mooi voor lul op het vliegveld. Ze schijnen het gewoon echt niet te doen.

• Xandrios
Ik zou nog maar een keer bellen:

https://www.alitalia.com/...rvices/extra-baggage.html

PURCHASE EXTRA BAGGAGE ALLOWANCE ONLINE AND, IF YOU TRAVEL WITH A LIGHT FARE, SAVE UP TO 50% ON THE FEE CHARGED AT THE AIRPORT.

Zou dus wel mogelijk moeten zijn, en online met 50% korting.

Zit zelf al een uur in een b787 van air Europa aan de gate in AMS. Ze hebben de power al een aantal keer gereset, lopen te kloten met fuses in de cockpit.. Gaat lekker. Hoop dat ze niet gaan cancelen want deze 300 man boek je niet even 123 om..

Xandrios wijzigde deze reactie 02-01-2020 12:08 (28%)

• PWM
  • Niet online
Wellicht zit de verwarring hier in:
It is not possible to purchase baggage online or through call centers at the reduced €25 fare for flights operated by other carriers or departing from the following airports: Amsterdam
Zal nog eens bellen

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:35:
"In het Light tarief zit geen bagage"

- Nee, dat snap ik, maar ik wilde er graag wat bijboeken

"Dat kan niet 8)7 "
"Ik wil jullie graag geld geven"
"Dat kan niet"

En dan verbaasd zijn dat die toko al jaren over de rand van de afgrond balanceert.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

PWM schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:08:
Wellicht zit de verwarring hier in:

[...]

Zal nog eens bellen
Het kan ook zo zijn dat je pas bij het inchecken extra bagage kunt kopen.

jij ook?

• PWM
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Het kan ook zo zijn dat je pas bij het inchecken extra bagage kunt kopen.
Weer gebeld. Ze geven inderdaad aan dat het het aan de balie moet regelen. En dat als de kist vol is, de Light bagage niet mee gaat _O-

Nou is de kans op een vol ruim in de A320 volgens mij niet zo groot, maar ik voel me nu wel echt een Aldi reiziger :+ Ook raar dat ik niet bij boeken kan aangeven een normaal ticket te boeken.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.dutchnews.nl/...hoven-airport-due-to-fog/
Mist en Eindhoven blijft een lastige combi..

• mrsar

mrsar

PWM schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:16:
[...]

Weer gebeld. Ze geven inderdaad aan dat het het aan de balie moet regelen. En dat als de kist vol is, de Light bagage niet mee gaat _O-

Nou is de kans op een vol ruim in de A320 volgens mij niet zo groot, maar ik voel me nu wel echt een Aldi reiziger :+ Ook raar dat ik niet bij boeken kan aangeven een normaal ticket te boeken.
De wondere wereld van... :P

Zo vloog ik vorige week naar Rak en terug met transavia maar dit was op een kl ticket vanuit nue , en schijnbaar werkt dit in hun systemen niet helemaal lekker en weet weinig personeel hoe het precies nou zit.
Dag ervoor langs balie lounge schengen,want was toch geland op D , die konden niets met ticket,en ik zou ook geen lounge toegang hebben (plat) waar ik het niet mee eens ben.
Door naar trans balie,daar wordt duidelijk dat je iig niet voor service betaald,leg uit dat ik een stoel wil kiezen maar op kl stock vlieg etc etc "kan bij gate" als antwoord...hmmm lekker dan.

Volgende dag langs incheck en kl ground dame moet in gesprek met trans balie, we kunnen blijkbaar 64 kilo aan ruimbagage meenemen per persoon (?) Kunnen mij alsnog niet verplaatsen dus aan boord vragen want vliegtuig is niet vol dus komt wel goed. Heel veel kastje/muur dus.
Oh en lounge kwamen we gewoon in want de dame daar kende de regels zowaar die wij logisch vonden en als het ticket idd kl stock is vanuit buitenland mag je met trans wel lounge in :p

Terugweg was incheck,werden gewoon naast elkaar gezet (raam en aisle) en we bleken nog steeds 64k pp te hebben , ja dat die systemen zo niet met elkaar samen kunnen werken is knap.

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True