Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

DJustin schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:14:
Misschien iemand tips? Is dit een leuk "grapje" of is dit "onnodig met alleen maar narigheid".
Ja, de tip is om je hersenen te gebruiken. Er zijn tijden en plekken voor "grappen" en vliegreizen vallen daar niet onder.

Of wil je een eigen verstandelijke beperking aantonen? 8)7

gambieter wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:27 (8%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:41
@DJustin Ieder z'n humor natuurlijk. Mijn humor is het niet, en grappen gaan maken over verstandelijk beperkt zijn vind ik laag. Je serveert een handicap af als een grap. Verder kan je jezelf een hoop gezeik bezorgen dus..

Nee. Doet maar niet.

Nat-Water wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:35 (31%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:17
Ik denk niet dat de stewards het op prijs stellen dat zij voor jullie karretje worden gespannen om een grap met iemand uit te halen. Nog afgezien van het feit dat het voor hen sowieso meer werk is, en wellicht op de achtergrond bij planning e.d. ook meer werk kan bezorgen. Nog afgezien van hoe goedkoop de grap is, vliegen is geen Bananasplit met Frans Bauer.

Edit: Ikzelf werk in een supermarkt, als je daar bij mij zoiets uit zou halen zou het het bloed onder mijn nagels trekken, laat staan als je medeverantwoordelijk bent voor het veilig verlopen van een vlucht met 100+ man en alles wat daarom heendraait.

Maarten_E wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:33 (26%)

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:53
Duidelijk, ik laat het gewoon voor wat het is!
Bedankt voor jullie mening in ieder geval.

• Stefmeister8
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:08
DJustin schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:49:
Duidelijk, ik laat het gewoon voor wat het is!
Bedankt voor jullie mening in ieder geval.
Als het een vrijgezellenfeest of iets dergelijk is.. geef het even aan bij de stewardessen. Transavia reageerde daar bij ons heel leuk op. (paar keer wat grappigs omroepen en de vrijgezel mocht ook de landing meemaken vanuit de cockpit) Voor de rest zou ik het inderdaad laten voor wat het is.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Vlieg zo business class met BA, krijg ik deze mail, nooit eerder gehad:

"Thank you for choosing to fly with British Airways. Your flight today is busy and we'd like to invite you to check-in your compliant hand baggage free of charge at Zone C, prior to security. Please remove any essential travel documents and medication. Items such as Power banks, spare batteries, lighters/matches and e-cigarettes cannot be carried in checked baggage and must also be removed."

Daar heb ik he-le-maal geen zin in, heb twee laptops (in één laptoptas) bij me, ben ik toch niet verplicht?

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
Sanction schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:27:
Vlieg zo business class met BA, krijg ik deze mail, nooit eerder gehad:

"Thank you for choosing to fly with British Airways. Your flight today is busy and we'd like to invite you to check-in your compliant hand baggage free of charge at Zone C, prior to security. Please remove any essential travel documents and medication. Items such as Power banks, spare batteries, lighters/matches and e-cigarettes cannot be carried in checked baggage and must also be removed."

Daar heb ik he-le-maal geen zin in, heb twee laptops (in één laptoptas) bij me, ben ik toch niet verplicht?
In economy wordt dit regelmatig gevraagd en daar is het altijd vrijwillig, maar in business class heb ik dit nog niet gezien. Normaal gesproken heb je daar ook voldoende ruimte om je handbagage op te bergen.

[removed]

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik vlieg de laatste tijd op wekelijkse basis tussen Wenen en Amsterdam. Bovenstaand verzoek wordt echt iedere vlucht gedaan (geen idee of de business class passagiers ook een mail/app/sms krijgen, maar ik verwacht eigenlijk van wel). Behalve een berichtje per mail/sms en via de KLM app wordt het ook actief op het vliegveld gecommuniceerd.

Helaas zijn de meeste mensen hiertoe niet bereid (ik meestal ook niet) waardoor de stewardessen vaak staan te hannesen tijdens het boarden om alle baggage weg gestouwd te krijgen. Bovendien wordt je verzocht om kleiner handbagage bij je voeten weg te duwen wat eigenlijk niemand wil. In Wenen werden laatst een aantal mensen (ticket zone 5) verplicht om hun handbagage alsnog in te checken aan de balie, iets wat alleen na een hoop gedoe en stennis gebeurde.

Ik vind het een goede zaak dat KLM zijn vliegtuigen zo netjes vol krijgt, maar aan dat gedoe met de handbagage moeten ze echt wat gaan doen, zorg voor meer ruimte, maak ruimbagage goedkoper of handbagage duurder, maar zo blijven aantobben is echt de slechtste optie.

• Sanction
  • Niet online
Ik vlieg business class om o.a. dit gezeik niet te krijgen.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:53

Falastine

Think about my signature...

Is er een topic met supergoedkope vluchten? Ik doe dit nu al 3 jaar zo cheap mogelijk proberen te vliegen. Maximaal 1 tussenstop. Het is een soort van hobby geworden inmiddels. Zou leuk zijn als wij dit soort deals ergens zouden kunnen delen met elkaar.

Wat voorbeelden:

Brussel <-> Mahe Seychellen --> 390 tussenstop HTROW VAN 1,5 UUR. Met BA
Brussel <-> WIndhoek --> 318 tussenstop DOHA 5 uur met Qatar Airways
Brussel <-> JFK --> 218 rechtstreeks met Brussels Airlines

Doordat ik docent ben, ben ik helaas gebonden aan schoolvakanties dus des te meer lastiger om een goede deal te vinden.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
lithoijen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:54:
Ik vlieg de laatste tijd op wekelijkse basis tussen Wenen en Amsterdam. Bovenstaand verzoek wordt echt iedere vlucht gedaan (geen idee of de business class passagiers ook een mail/app/sms krijgen, maar ik verwacht eigenlijk van wel). Behalve een berichtje per mail/sms en via de KLM app wordt het ook actief op het vliegveld gecommuniceerd.
Volgens mij is dit tegenwoordig standaard bij ongeveer elke vlucht, onafhankelijk van de maatschappij (als de vlucht enigszins volgeboekt is). Omdat voor continentale vluchten geen enkele maatschappij gratis ruimbagage aanbiedt vliegt 99% van de mensen met handbagage only, en uiteraard veelal met een rolkoffer die precies de maximale afmetingen heeft. Bij sommige maatschappijen mag je ook nog eens gratis een tweede kleine tas meenemen, dus dan is er natuurlijk helemaal geen plek meer...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:42
Sanction schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:27:
Als je een tas hebt (en je zit niet op een rij voor een schot) mag je deze ook gewoon onder de stoel voor je plaatsen. Daarnaast lijkt me dit in de business zo ie zo geen issue aangezien daar meer ruimte is voor bagage (en op intercontinentale vluchten sowieso geen issue). Lijkt gewoon een standaard bericht naar iedereen.

• brombeer21
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:34
Uit nieuwsgierigheid. Kan iemand mij vertellen of er richtlijnen zijn voor het taalgebruik in vliegtuigen? En met name tijdens 'noodgevallen'?

Afgelopen week een niet zo leuke ervaring gehad, waarbij de roep om een arts in het Duits werd gedaan in eerste instantie. Door de combinatie van tijdstip (02:15am net na vertrek) en het feit dat het in eerste instantie in het Duits werd gedaan en het nogal paniekerig aanklonk, dacht een groot aantal mensen dat er iets aan de hand was met het vliegtuig. Nadat ze na 30 seconden de oproep herhaalde in het Engels en iedereen wakker was en realiseerde dat we nog steeds horizontaal vlogen, werd de collectieve hartslag weer wat rustiger. Maar naar mijn gevoel hadden ze de oproep beter gelijk in het Engels kunnen doen, daar het merendeel van de passagiers niet-Duits was. Dan was denk ik de paniek wat minder groot geweest omdat het gelijk duidelijk was dat het een medische noodsituatie aan boord was.

Dit was overigens aan boord van een Duitse vliegtuigmaatschappij. Maar ik vroeg mij af of er richtlijnen zijn voor dit soort situaties met betrekking tot taalgebruik. of is het maatschappij specifiek?

• Davidshadow13
  • Laatst online: 16:15
@brombeer21 Is denk ik gewoon een richtlijn van de maatschappij. In september van Malta naar Frankfurt gevlogen met Lufthansa. Was ook een "medical emergency" aan boord en er werd toen ook eerst in het Duits om een arts gevraagd, daarna pas in het Engels en daarna pas de algemene mededeling wat er aan de hand was.

HD4Life @ Full-HD

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:51
Net zoals in Transavia de omroepen veelal in het Nederlands eerst worden gedaan en daarna beknopt in het Engels.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
https://tweakers.net/ext/f/fDFkNH34lgWrmLHJQ6XfDy3h/thumb.jpg

Vreemd hoor. De ene na de andere upgrade. Van 2 jaar niks naar bijna elke vlucht.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:11:
[Afbeelding]

Vreemd hoor. De ene na de andere upgrade. Van 2 jaar niks naar bijna elke vlucht.
vreemd,ik heb het maar 1x per 4 maanden ofzo,en eigenlijk alleen vanaf Nue.
wel leuk :) al had ik afgelopen weekend ook geen upgrade afgezien van de koffie :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:41
@brombeer21 Ik vind het vooral bijzonder dat als er een arts nodig is dat mensen dan denken dat er iets mis is met het vliegtuig. Da’s een link die ik niet helemaal snap ;). Dat er eerst de moedertaal wordt gehanteerd en daarna pas Engels vind ik niet heel gek.

(Behalve bij KLM, daar is alleen het welkom nog in Nld en de rest gewoon Engels..)

Nat-Water wijzigde deze reactie 27-11-2019 12:19 (13%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Nat-Water schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:17:
@brombeer21 Ik vind het vooral bijzonder dat als er een arts nodig is dat mensen dan denken dat er iets mis is met het vliegtuig. Da’s een link die ik niet helemaal snap ;).
Mensen worden gewoon ongerust als er iets omgeroepen wordt, dat ze niet verstaan. Dat het om een arts gaat, begrijpen ze pas als het ook in het Engels wordt omgeroepen.
Dat er eerst de moedertaal wordt gehanteerd en daarna pas Engels vind ik niet heel gek.

(Behalve bij KLM, daar is alleen het welkom nog in Nld en de rest gewoon Engels..)
Beetje meer trots op het Nederlands mag wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• brombeer21
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:34
@brombeer21 Ik vind het vooral bijzonder dat als er een arts nodig is dat mensen dan denken dat er iets mis is met het vliegtuig. Da’s een link die ik niet helemaal snap ;).
Zo bijzonder is dat denk ik niet. Het was 02:15 s'nachts. We waren net een kwartiertje onderweg en de lichten in de cabine waren nog gedimd. Een heleboel mensen verkeerde in een toestand tussen wakker zijn en slapen in. Als je dat koppelt aan een 'niet rustige' stem die opeens in het Duits door de intercom schalt, dan duurt het gewoon even voor je volledig bij je positieven bent, om te begrijpen wat er nu daadwerkelijk aan de hand is. In die tussentijd spelen sommige hersencellen nu eenmaal graag een spelletje met je. :X

• mrsar
  • Laatst online: 09:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

verschilt heel erg van crew tot crew
ene keer is het beetje NL en rest EN,andere keer eerst NL dan EN en weer andere keren in NL/EN en land waar je heen vliegt (pools de laatste keer :P )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12:53

Falastine

Think about my signature...

Vraagje mensen, Vorige maand gevlogen vanuit Brussel naar New York. Het hele toestel was vol. En er waren ook nogal wat orthodoxe joden aan boord. Verder niets mis mee. Ware het niet dat deze de hele vlucht rondgingen lopen en wandelen en mensen aanspraken met allerlei relikwieken. Vele mensen gaven aan zich niet prettig hierbij te voelen. En ik ging op een gegeven moment maar naar de stewardess. Deze heb ik aangegeven dat vele mensen het als zeer onprettig ervaren. En of ze er niet iets tegen kon doen?

De stewardess vertelde dat ze enkel goede bedoelingen hadden en dat ik eigenlijk niet bang moest zijn??? Ik vroeg de stewardess of ik als moslim met korans en in traditionele kleding dan ook elke stoel langs mocht gaan om mensen in de wijden. En dat de reactie dan waarschijnlijk heel anders zou zijn.

Ik vond het en vooral ook mijn medepassagiers dat niemand deze groep mannen durfte aan te spreken? Weet iemand de regels hier omtrent?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Freee!!

Freee!!

Falastine schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:05:
Vraagje mensen, Vorige maand gevlogen vanuit Brussel naar New York. Het hele toestel was vol. En er waren ook nogal wat orthodoxe joden aan boord. Verder niets mis mee. Ware het niet dat deze de hele vlucht rondgingen lopen en wandelen en mensen aanspraken met allerlei relikwieken. Vele mensen gaven aan zich niet prettig hierbij te voelen. En ik ging op een gegeven moment maar naar de stewardess. Deze heb ik aangegeven dat vele mensen het als zeer onprettig ervaren. En of ze er niet iets tegen kon doen?

De stewardess vertelde dat ze enkel goede bedoelingen hadden en dat ik eigenlijk niet bang moest zijn??? Ik vroeg de stewardess of ik als moslim met korans en in traditionele kleding dan ook elke stoel langs mocht gaan om mensen in de wijden. En dat de reactie dan waarschijnlijk heel anders zou zijn.

Ik vond het en vooral ook mijn medepassagiers dat niemand deze groep mannen durfte aan te spreken? Weet iemand de regels hier omtrent?
Volgende keer een opvouwbaar vergiet in je handbagage doen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:20
Sanction schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:01:
Ik vlieg business class om o.a. dit gezeik niet te krijgen.
Dat helpt zeker niet altijd ;)

Ik ging vorige week boarden en business/sky priority stond al een leuke rij. Tegen de tijd dat ik bij mijn stoel was, waren alle bakken voor business al rammetje vol. Man voor mij had ook bizar veel 'handbage' bij zich dus dat hielp niet. En nee ik hoefde gelukkig mijn handbagage in te checken, maar ding kon ook niet meer in de bakken.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer het bij KLM mogelijk is je stoel te upgraden naar business class? Op dit moment kan ik in de boeking enkel eco stoelen selecteren. Mede vanwege zijn leeftijd geeft een upgrade wat meer comfort en rust. :)

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

• r00tie
  • Nu online

r00tie

So Much Wow

Leetness schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:42:
Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer het bij KLM mogelijk is je stoel te upgraden naar business class? Op dit moment kan ik in de boeking enkel eco stoelen selecteren. Mede vanwege zijn leeftijd geeft een upgrade wat meer comfort en rust. :)
Er zijn meerdere soorten upgrades: upgrades met miles, upgrades met miles+cash, upgrades met cash of vooraf upfaren, wat inhoudt het verschil tussen de dan beschikbare business farebucket en de al geboekte economy farebucket te betalen.

Alles hangt af van of er stoelen beschikbaar zijn, het beste kun je hiervoor even KLM bellen want er is hier geen standaard termijn voor.

• Leetness
  • Nu online
Ik wil enkel onze "stoelen" upgraden naar business zoals ik vaak doe bij inchecken. Dit is dan voor een paar tientjes wat ik een schappelijke prijs vindt. Ik zal KLM wel even bellen :)

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-02 17:37
Leetness schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:50:
Ik wil enkel onze "stoelen" upgraden naar business zoals ik vaak doe bij inchecken. Dit is dan voor een paar tientjes wat ik een schappelijke prijs vindt. Ik zal KLM wel even bellen :)
Upgrade naar economy voor een paar tientjes?! Damn! Bij m'n volgende vlucht maar eens proberen om te vragen voor een upgrade aan de balie. Zelf persoonlijk nooit gedaan. Wist wel dat bij Lufthansa, je kan bieden op een upgrade, maar daarin zit al een min. prijs van +-100/200 euro.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Vergeet het maar. Een paar tientjes is helemaal niets. Is dit voor een verre vlucht of een hopje over het kanaal?

• Leetness
  • Nu online
Het is een vlucht naar Londen inderdaad, die upgrade ik regelmatig bij check-in voor €50-60 uit m'n hoofd.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

karimmm schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:03:
[...]

Upgrade naar economy voor een paar tientjes?! Damn! Bij m'n volgende vlucht maar eens proberen om te vragen voor een upgrade aan de balie. Zelf persoonlijk nooit gedaan. Wist wel dat bij Lufthansa, je kan bieden op een upgrade, maar daarin zit al een min. prijs van +-100/200 euro.
Als dat long haul is blijft dat peanuts (als je 'm daarvoor krijgt tenminste). Kijk maar es naar wat de bodemprijzen zijn voor business in vergelijking met eco.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:28
Leetness schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:13:
Het is een vlucht naar Londen inderdaad, die upgrade ik regelmatig bij check-in voor €50-60 uit m'n hoofd.
Die optie krijg ik ook vaak wanneer ik m'n stoel wil kiezen voor m'n vluchten van en naar UK. Vaak een paar dagen voor de vertrekdatum.

Zijn die BC seats trouwens niet gelijk aan de EC seats?

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:12
Bij KLM met de 737 probeer ik altijd te upgraden naar eco comfort. Dat zijn gewoon de businessclass stoelen voorin, met als enige verschil dat de middelste stoel dan niet geblocked is. De eerste ~6 rijen zijn gewoon dynamisch businessclass. De businessclass rijen die overblijven, meestal 3 of 4 rijen, worden dan verkocht als eco comfort. Dan heb je dus lekker veel beenruimte voor vaak nog geen €5 extra.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neem es SN naar Tel Aviv zou ik zeggen... Da's minder lang maar nog minder een pretje B)

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• karimmm
Borromini schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:16:
[...]

Als dat long haul is blijft dat peanuts (als je 'm daarvoor krijgt tenminste). Kijk maar es naar wat de bodemprijzen zijn voor business in vergelijking met eco.
Hm ja, voor m'n vlucht naar Osaka (met KLM) zal ik denk ik al blij mogen zijn als ik kan upgraden voor 100/200 :P. Tussen Cairo en Frankfurt was 't in mijn ogen niet waard (geen flatbeds). Europe BC is 't meestal niet waard tegenover economy, aangezien 't enige voordeel vooral in de service en geblokkeerde middenstoel zit.

In mijn ogen is BC het extra geld waard voor de flatbed :P. Zo fijn, liggend slapen!

• Blue-eagle
  • Niet online
In januari vlieg ik met Aeromexico van CDMX terug naar Amsterdam. Ik zit al in Economy Comfort maar bieden op een upgrade naar business class gaat al vanaf $2400 USD :o Dat is mij iets té gortig voor 10 uurtjes vliegen. Ik zou er nog best eens €400 aan willen uitgeven maar dat is ook wel direct de max.

Hoe pak je dit het beste aan? Gewoon bellen met customer support en mondeling een bod uitbrengen? Of aan de balie bij het inchecken vragen of er nog ruimte is?

Dat laatste heb ik bij KLM weleens geprobeerd maar dan krijg je vaak de reactie, op een intercontinentale vlucht, dat het begint bij €1200 euro of iets dergelijks (AMS-SF).

Ik ben nog geen airmiles hacker met 20 creditcards op zak :P Dus daar kom ik ook niet verder mee ben ik bang. Val ik gewoon buiten de luxe boot met mijn budget?

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bij overlast zou de crew gewoon moeten optreden vind ik. Wat de regels zijn, geen idee.

Een soortgelijke situatie had mijn vader ook een keer. Een grote groep orthodoxe joden die voor het opstijgen redelijk opdringerig aan mensen vroeg om van plaats te ruilen, Zo kwam de hele groep naast of dichtbij elkaar te zitten.

Na 2 uurtjes werden de maaltijden uitgedeeld en begon mijn vader lekker te eten. Achterin een hoop rumoer, want de koosjere maaltijden waren op... Waren een paar heel hangry passagiers aan boord >:) Een zware dag voor de crew denk ik.

• Freee!!

Freee!!

Ojjorz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:03:
[...]
Achterin een hoop rumoer, want de koosjere maaltijden waren op.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hoe heet het Joodse zusje van Karma eigenlijk :?

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:19

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Blue-eagle schreef op donderdag 28 november 2019 @ 04:21:
In januari vlieg ik met Aeromexico van CDMX terug naar Amsterdam. Ik zit al in Economy Comfort maar bieden op een upgrade naar business class gaat al vanaf $2400 USD :o Dat is mij iets té gortig voor 10 uurtjes vliegen. Ik zou er nog best eens €400 aan willen uitgeven maar dat is ook wel direct de max.

Hoe pak je dit het beste aan? Gewoon bellen met customer support en mondeling een bod uitbrengen? Of aan de balie bij het inchecken vragen of er nog ruimte is?

Dat laatste heb ik bij KLM weleens geprobeerd maar dan krijg je vaak de reactie, op een intercontinentale vlucht, dat het begint bij €1200 euro of iets dergelijks (AMS-SF).

Ik ben nog geen airmiles hacker met 20 creditcards op zak :P Dus daar kom ik ook niet verder mee ben ik bang. Val ik gewoon buiten de luxe boot met mijn budget?
Via de website zelf kun je een bod uitbrengen voor premier, daar wordt je vanzelf mee plat gespammed.
https://aeromexico.com/en...-us/clase-premier-upgrade

Maar volgens is dat meer een loterij :+

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• karimmm
Blue-eagle schreef op donderdag 28 november 2019 @ 04:21:

2100$ is wat ik idd ook dacht, zo duur waren de upgrade mogelijkheden toen ik van Parijs naar SF ging in de app van United. Somehow was die BC nog werkelijk vol. Iets wat ik niet begreep op zo'n vlucht met zulke prijzen haha!

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Beetje een rare vraag misschien, maar weet iemand of het mogelijk is om met de wifi van KLM live een voetbalwedstrijd te volgen? Op 10 december zit ik een halve etmaal in het vliegtuig en zou ik Ajax-Valencia missen.

Deze vraag is eerder gesteld aan KLM (bijv. via Facebook) en dan wordt er meestal vrij algemeen gereageerd. 'We hebben wifi aan boord, dus probeer het uit!', in die trant.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

karimmm schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:50:
[...]

2100$ is wat ik idd ook dacht, zo duur waren de upgrade mogelijkheden toen ik van Parijs naar SF ging in de app van United. Somehow was die BC nog werkelijk vol. Iets wat ik niet begreep op zo'n vlucht met zulke prijzen haha!
Als de baas betaalt...

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:43
Joeridev schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:03:
Beetje een rare vraag misschien, maar weet iemand of het mogelijk is om met de wifi van KLM live een voetbalwedstrijd te volgen? Op 10 december zit ik een halve etmaal in het vliegtuig en zou ik Ajax-Valencia missen.

Deze vraag is eerder gesteld aan KLM (bijv. via Facebook) en dan wordt er meestal vrij algemeen gereageerd. 'We hebben wifi aan boord, dus probeer het uit!', in die trant.
Vliegtuig wifi laat over het algemeen te wensen over. Boven oceanen moet het via satelliet gaan en dan werkt het simpelweg niet al te vlot met enorme pingtijden (streamen is vrijwel altijd onmogelijk, FCupdate liveblog wel ;) ). In Europa hebben we het European Aviation Network wat vanaf de grond breedband levert naar toestellen (50Mbps gehaald bij Lufthansa >:) ), maar aangezien je een half etmaal vliegt is dat helaas niet van toepassing.

Afhankelijk welk toestel je vliegt heb je wellicht niet eens WiFi bij KLM.

Rub147 wijzigde deze reactie 28-11-2019 09:26 (3%)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

Heel raar dit, gelukkig nog nooit mee gemaakt. Goed dat je wat tegen de crew hebt gezegd. Zou er ook een “klacht” van maken richting de airline. Misschien weet de crew niet hoe ze hier mee om moeten gaan? En door het signaal kunnen ze dan dit in hun training meenemen.

Ik vind je vergelijk met jouw geloof trouwens spot on, wat voor commotie zou dat veroorzaken.
Misschien als niet gelovige er achter aan lopen en roepen “cheap watches, nice sunglasses for sale!” Zoals je op het strand vaak ziet 😎

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb aan een steward richting TLV gevraagd of zij extra opleiding kregen voor bepaalde routes en die reageerde droog: "we worden er gewoon ingegooid".

• r00tie
  • Nu online

r00tie

So Much Wow

Mocht je de platinum status hebben bij AF/KL, dan kun je 32u voor de vlucht (OLCI gaat 30u voor de vlucht open) al bellen met de Platinum Service Lijn, dan kunnen ze al zien of er upgrades beschikbaar zijn en zo ja, wat ze zouden moeten kosten.

De Platinum status zorgt er helaas vaak voor dat de upgrade-offers een stuk duurder zijn dan voor pax zonder status/lagere status, de theorie hierachter is: "Deze pax hebben we al, vliegt veel (al dan niet business) dus die hoeven we niet meer te overtuigen"

Zo kreeg ik zojuist tijdens OLCI een "aanbod" om van rij 3 naar rij 1 te gaan voor het niet misselijke bedrag van €179 8)7

Uiteraard niet gedaan.

• Sanction
  • Niet online
Heb een ' discussie' gehad met BA, ze kunnen niets verplichten. En het was inderdaad een beetje druk tijdens de eerste leg, maar niets dramatisch.

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Rub147 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:25:
[...]

Vliegtuig wifi laat over het algemeen te wensen over. Boven oceanen moet het via satelliet gaan en dan werkt het simpelweg niet al te vlot met enorme pingtijden (streamen is vrijwel altijd onmogelijk, FCupdate liveblog wel ;) ). In Europa hebben we het European Aviation Network wat vanaf de grond breedband levert naar toestellen (50Mbps gehaald bij Lufthansa >:) ), maar aangezien je een half etmaal vliegt is dat helaas niet van toepassing.

Afhankelijk welk toestel je vliegt heb je wellicht niet eens WiFi bij KLM.
Ah, jammer! We vliegen tegen de tijd dat de wedstrijd begint ergens boven Angola of Botswana, dus ik vermoed dat er geen breedband vanaf de grond wordt geleverd. :P

• Falch
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-02 23:36
Ik sta op het punt tickets te boeken voor een trip naar New York in het voorjaar (2 volwassenen, 2 kids). Nu twijfel ik tussen United en de (iets duurdere) KLM. Nog uitgesproken meningen voor of tegen een van deze maatschappijen op AMS - NYC? Ik kan zelf geen grote verschillen ontdekken. Plan is wel enkel met handbagage te reizen.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Falch schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:41:
Ik sta op het punt tickets te boeken voor een trip naar New York in het voorjaar (2 volwassenen, 2 kids). Nu twijfel ik tussen United en de (iets duurdere) KLM. Nog uitgesproken meningen voor of tegen een van deze maatschappijen op AMS - NYC? Ik kan zelf geen grote verschillen ontdekken. Plan is wel enkel met handbagage te reizen.
Bij KLM zal de bediening vriendelijker zijn. Ik zou zelf selecteren op stoelbreedte (waarschijnlijk 17" bij beide, maar 17.5" of zelfs 18" is beter) en vluchttijden.

jij ook?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En of er een verschil in indeling is (3-4-3 vs. 3-3-3). Al is UA ook zijn Dreamliners in de vloot aan het opnemen, geen idee of ze er al op AMS mee vliegen.

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:54
Joeridev schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:15:
[...]

Ah, jammer! We vliegen tegen de tijd dat de wedstrijd begint ergens boven Angola of Botswana, dus ik vermoed dat er geen breedband vanaf de grond wordt geleverd. :P
Desalniettemin kan je het altijd proberen. Hangt idd van het vliegtuig af wat je hebt maar ze hadden op mijn vlucht iig een 'streaming' quality optie, ik dacht voor 20 euro oid. Ik had het niet nodig dus geen idee of het echt goed werkt.
De gratis 'whatsapp/text' only wifi lag er iig wel vaak uit, maar dat was boven de grote plas.

• karimmm
Mijn ervaring met United (CDC-SFO) was prima te noemen. Werd alleen verrast door aanwezigheid van huisdier(en) (iets wat ik nooit eerder heb gezien in mijn ervaringen). Vriendelijke personeel, wel duur om stoelen te selecteren (al zal het wss. ook niet zo goedkoop zijn bij KLM)

• Falch
Thanks, ik ben al aan het vergelijken op seatguru maar de vlucht van United die ik op het oog heb staat er nog niet bij. Vliegtijden zijn voor beide vluchten gunstig. Denk dat het dus niet veel gaat uitmaken, maar ik houd seatguru nog even in de gaten.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je weet welk toestel van United het wordt dan kan je dat gewoon nakijken.

• karimmm
Falch schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:34:
Thanks, ik ben al aan het vergelijken op seatguru maar de vlucht van United die ik op het oog heb staat er nog niet bij. Vliegtijden zijn voor beide vluchten gunstig. Denk dat het dus niet veel gaat uitmaken, maar ik houd seatguru nog even in de gaten.
Ik gok wel een 787-9! Prettige vliegtuigen, alleen hoop ik wel dat je 'n nachtvlucht heb.

• Falch
KLM vlucht is een 777-200ER, vlucht van United heb ik net gevonden is een 767-300.

Terug is een nachtvlucht, heen is overdag.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:39

Grouchy

meep meep

Geloof dat United vanaf EWR met 767-3/400ER's vliegt. 2-3-2 in economy. Als je het vluchtnummer en datum hebt kan je dit nakijken.
Amerikanen hebben vaak internet dit itt KLM. Voor de rest geen grote verschillen in economy.
Selecteren zou ik doen op schema/prijs/vliegtuigtype.

Grouchy wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:48 (8%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Falch
Grouchy schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:48:
Geloof dat United vanaf EWR met 767-3/400ER's vliegt. 2-3-2 in economy. Als je het vluchtnummer en datum hebt kan je dit nakijken.
Amerikanen hebben vaak internet dit itt KLM. Voor de rest geen grote verschillen in economy.
Schema/prijs/vliegtuigtype zou ik selecteren.
Ja, 2-3-2 lijkt me dan ook fijner. Denk dat ik dan voor de United vlucht kies (ook nog iets goedkoper).

• franssie
  • Laatst online: 17:09

franssie

Save the albatross

Falch schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:49:
[...]

Ja, 2-3-2 lijkt me dan ook fijner. Denk dat ik dan voor de United vlucht kies (ook nog iets goedkoper).
Bij United moet je wel even goed kijken wat er wel en wat er niet in de prijs zit. Vorige maand vloog mijn nichtje met United maar ruimbagage etc zat er niet bij. Bij KLM dacht intercontinentaal wel bijvoorbeeld. Dat kan heen en terug al het prijsverschil doen verkleinen of zelfs ongedaan maken.
Verder maakt het allemaal niet zoveel uit, de tijd die je het beste uitkomt gewoon kiezen met de beste totaal-prijs. Oh ja en welk vliegveld van aankomst je het prettigst vind natuurlijk.

edit: en vergeet niet dat retour een nachtvlucht tegen de klok/zon in is dus je een dag later aankomt :+

franssie wijzigde deze reactie 28-11-2019 16:32 (7%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ook bij KLM is het niet meer standaard. Ze hebben het er allemaal uitgegooid. Lang leve het lowcostmodel.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

franssie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:31:
[...]

Bij United moet je wel even goed kijken wat er wel en wat er niet in de prijs zit. Vorige maand vloog mijn nichtje met United maar ruimbagage etc zat er niet bij. Bij KLM dacht intercontinentaal wel bijvoorbeeld. Dat kan heen en terug al het prijsverschil doen verkleinen of zelfs ongedaan maken.
Ook bij KLM moet je kijken wat je hebt geboekt.
Als je een light ticket hebt bij KLM richting Amerika (en Afrika, Azië) zit daar tegenwoordig geen ruimbagage bij. Bij KLM Standaard- en Flex tickets is nog steeds een stuk ruimbagage inbegrepen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Falch
Ruimbagage is exclusief voor zowel United en KLM. Geen probleem, nemen enkel handbagage mee.

Terugvlucht uiteraard rekening gehouden met feit dat je pas de volgende dag landt. :9

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik sla United altijd over als het even kan en financieel niet te gortig wordt. Hun maaltijden aan boord zijn gewoon ranzig te noemen, wat bij KLM in ieder geval eetbaar is. Als ik er niet aan ontkom dan sla ik voor het boarden wat gezond en smakelijk voedsel in voor tijdens de vlucht en sla ik de maaltijden van United over.

En volgens mij heeft United ook minder ruimte in de breedte. United biedt sowieso minder luxe in Economy Comfort, althans zo voelde het. KLM lijkt meer ruimte te bieden in de breedte en in hoever je rugleuning naar achteren kan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daarentegen heeft United ondertussen wel een echte economy premium (op de BRU routes tenminste). Daar zitten ook wat betere maaltijden bij.

Dat een maatschappij als KLM nog altijd dat hele 'economy comfort' verhaal verkoopt (en alleen dat als 'tussenklasse') vind ik echt jammer. Waarschijnlijk zitten daar ook afspraken met AF achter dat alleen zij zo'n premium-product mogen verkopen 8)7.

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Leetness schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:13:
Het is jouw geld, maar ik begrijp niet waarom je €50 (one way) zou betalen voor een BC upgrade naar London?

Je wint er geen flexibel ticket mee of XP of iets dergelijks. Alleen middelste stoel vrij voor een <uurtje...?

• PWM
  • Niet online
P.B. schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:43:
[...]

Het is jouw geld, maar ik begrijp niet waarom je €50 (one way) zou betalen voor een BC upgrade naar London?

Je wint er geen flexibel ticket mee of XP of iets dergelijks. Alleen middelste stoel vrij voor een <uurtje...?
Of niet, aangezien de helft van de vluchten met Cityhopper is en dan heb je gewoon een buurman/vrouw in 2-2. Ik zat gisteren weer business in een E190. Meer dan 5 euro is het hier waard (tov EC)

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:54
P.B. schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:43:
[...]

En priority security, lounge met gratis eten, prio boarding met bagageruimte, normale maaltijd aan boord en als eerste het vliegtuig/vliegveld af.
Als je geen status hebt is dat het overwegen waard, zeker als je anders je eten op Schiphol/London airport koopt.

Al heb je met vier van die vluchten ook privium met lounge toegang wat iig op Schiphol vrijwel dezelfde perks bied.

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-02 21:43
Inderdaad, in het bijzonder als je geen status hebt kan dat zeker de moeite waard zijn. Afhankelijk van de airline krijg je er ook extra baggage bij. Die kosten alleen al (Bagagge en lounge) kunnen al méér zijn dan die 50 euro.

Op de langere routes binnen Europa upgrade ik bijna altijd. Ook met status (Dus lounge en luggage heb ik al) vind ik dat vaak nog wel de moeite waard - maakt het toch altijd weer een stukje comfortabeler. Afhankelijk van de maatschappij is de stoel breder, en is het eten substantieel beter. En alles is gewoon wat relaxter en menselijker gezien de verhouding FA<>PAX een stuk hoger is dan bij economy.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bij welke maatschappijen heb je dan een bredere stoel? Daar ben ik wel benieuwd naar :).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Pfff, krijg net door wat het reisbureau van werk acceptabel vind voor een reis naar Banjul (BJL), the Gambia. Op de terugweg via Barcelona, aankomen om 's nachts 3:30, en dan 9u10min wachten op de volgende vlucht :(

Zelf maar eens gaan zoeken.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:30
Tijdje geleden voor half 2020 een zeer scherp geprijsde retour Aeroflot CDG - NRT geboekt. Ze veranderen binnenkort echter van NRT naar HND. Mijn vlucht is dus omgeboekt naar retour CDG - HND. Heb reeds via het reisburo een autorisatie verzoek tot omboeken naar retour AMS-HND staan. Dat komt mij een stuk beter uit. ;) Begin volgende week weet ik of ze dit goed gaan keuren...

Iemand enig idee welke rechten ik heb bij Aeroflot en of die verandering van CDG naar AMS kans van slagen heeft?

(En nu eens kijken of ik nog iets kan met de non-refundable hotelboeking bij Narita.. :| )

Lekker!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weinig, maar wie niet waagt niet wint :). HND en NRT bedienen beiden Tokyo uiteindelijk.

• Napsju
Precies. Dat dacht ik ook. HND is wel een stuk dichter bij Tokyo dan NRT, en zo'n 80km van elkaar. Ben al een aantal keren in NRT geweest en een enkele keer in HND.

Napsju wijzigde deze reactie 30-11-2019 14:21 (8%)

Lekker!

• Xandrios
  • Laatst online: 20-02 21:43
Borromini schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:40:
Bij welke maatschappijen heb je dan een bredere stoel? Daar ben ik wel benieuwd naar :).
Het blijft 3-3 op de narrowbodies, maar, enkele maatschappijen halen een truucje uit waarbij de armrest van de lege middenstoel een kleine 10cm naar binnen schuift. Waardoor de andere twee stoelen elk 5-10 cm breder worden. Ziet er zo uit:

Airlines die dit doen zijn A3, TP, AZ, AF en vast nog wel meer. Ik vlieg voornamelijk deze airlines, de andere helft waarschijnlijk KLM. Die heeft deze optie helaas niet.

Xandrios wijzigde deze reactie 30-11-2019 20:50 (6%)

• JRR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:12
Napsju schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:55:
Tijdje geleden voor half 2020 een zeer scherp geprijsde retour Aeroflot CDG - NRT geboekt. Ze veranderen binnenkort echter van NRT naar HND. Mijn vlucht is dus omgeboekt naar retour CDG - HND. Heb reeds via het reisburo een autorisatie verzoek tot omboeken naar retour AMS-HND staan. Dat komt mij een stuk beter uit. ;) Begin volgende week weet ik of ze dit goed gaan keuren...

Iemand enig idee welke rechten ik heb bij Aeroflot en of die verandering van CDG naar AMS kans van slagen heeft?

(En nu eens kijken of ik nog iets kan met de non-refundable hotelboeking bij Narita.. :| )
Weinig kans van slagen ben ik bang. Stel je boekt een vlucht van Parijs naar London LHR, maar de maatschappij besluit ineens om op London LGW te gaan vliegen. Dan kun je toch ook niet ineens je vertrekluchthaven wijzigen naar Amsterdam. Persoonlijk zou ik blij zijn met de wijziging van NRT (Not Really Tokio) naar HND. Met de monorail zit je vanaf Haneda zo in de stad en heb je aansluiting op het metronetwerk. Vanaf Narita moet je eerst nog een dik uur met de trein naar de stad.

• JackSparrow
  • Laatst online: 11:04

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Ik had gisteren iets 'raars' en vraag me af of iemand dit wel eens heeft meegemaakt.

Vloog van Schiphol naar Oslo en zat Economy Comfort aan het gangpad (op de 3e rij). Naast mij zat een vader met zijn zoon. De zoon (ong. 20-25 jaar) voeld zich duidelijk niet op z'n gemak en liet dat duidelijk merken (oa. verbaal). De stewardess bracht hem een glas water om hem wat rustiger te krijgen, maar dit werkte maar voor korte duur.

Ik had het gevoel dat hij zich wat ingesloten voelde tussen mij en z'n vader en vroeg z'n vader of het beter voor hem zou zijn als ik om een andere stoel zou vragen. De rij voor mij (European Business class) was helemaal leeg (en er kwamen geen passagiers meer bij, aangezien de slurf al was afgekoppld). De purser wilde mij best op een andere stoel zetten, maar BC was niet aan de orde (ook al gaf ik aan dat ik geen behoefte had in de perks en de stoelen exact hetzelfde waren als die in EC).

Helaas bleef dit niet mogelijk en werd ik naar rij 16 verbannen op een gewone economy stoel. Moet zelf aangeven dat ik graag een refund wilde voor mijn EC stoel, maar dit ging (net zoals de vorige keren) mis en ik kreeg de dag erop geen mail van KLM.

Weet iemand wat de normale procedure is als je om wat voor reden dan ook een andere stoel krijgt? Heb namelijk wel eens eerder een andere stoel gekregen en toen werd ik gewoon in BC beplaatst. En voor wat betreft de refund procedure, dat kan de purser toch zelf ook verzinnen. Hoort ook klein beetje bij service vind ik. Helemaal als je frequent flyer bent...

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Je bent op zich vrijwillig op een andere stoel gaan zitten dus dan lijkt me een refund niet aan de orde?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

CyBeR schreef op Monday 2 December 2019 @ 11:24:
Je bent op zich vrijwillig op een andere stoel gaan zitten dus dan lijkt me een refund niet aan de orde?
Eh...zo had ik er nog niet naar gekeken. Maar goed, de meneer naast me gaat helemaal door het lint...dat is ook niet echt acceptabel lijkt me? Dus dan had ik dat allemaal maar moeten laten gebeuren? Vind eerlijk gezegd dat het een probleem is dat de crew op mag lossen..ik ben alleen behulpzaam. Maar goed, die refund is ook het issue niet echt. Behalve dat dat geautomatiseerde proces blijkbaar niet goed werkt.

JackSparrow wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:27 (27%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:40
Ik heb morgen een overstap op Malpenza (Milaan). Overstap is voor een vlucht naar Egypte. Hoe werkt dit dan? Op sommige luchthavens zie ik borden staan met "international transfer". Is het de bedoeling dat je hier dan gebruik van maakt of moet je eerst helemaal naar buiten en dan weer door de controle/douane?

(Edit: gaat om 2 aparte tickets, bij verschillende maatschappijen zonder ruimbagage)

lasharor wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:34 (12%)

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:42
@lasharor De bordjes (international)transfers volgen. Als je nog niet bent ingecheckt dan kun je langs de transfer balie om een boardingspas te halen.

• franssie

franssie

Save the albatross

JackSparrow schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:26:
[...]

Eh...zo had ik er nog niet naar gekeken. Maar goed, de meneer naast me gaat helemaal door het lint...dat is ook niet echt acceptabel lijkt me? Dus dan had ik dat allemaal maar moeten laten gebeuren? Vind eerlijk gezegd dat het een probleem is dat de crew op mag lossen..ik ben alleen behulpzaam. Maar goed, die refund is ook het issue niet echt. Behalve dat dat geautomatiseerde proces blijkbaar niet goed werkt.
Inderdaad slecht opgelost door de purser. En de geleerde les is dat jij volgende keer aanstuurt op het verplaatsen van degene die last heeft. Laat KLM het dan zelf maar oplossen als ze niet met je willen meedenken .

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

franssie schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:43:
Inderdaad slecht opgelost door de purser. En de geleerde les is dat jij volgende keer aanstuurt op het verplaatsen van degene die last heeft. Laat KLM het dan zelf maar oplossen als ze niet met je willen meedenken .
Als ze mij een downgrade willen geven vanwege die zoon, dan is mijn antwoord: dan gaat die zoon daar maar zitten, zeker als die 20-25 jaar oud is. Ik zou het ook niet aanbieden...

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Was het niet makkelijker geweest om de "zoon" en de " vader te verplaatsen? Papa in het midden, zoontje bij het raam.

Iedereen happy en geen andere stoel nodig.

Ook al vind ik het slecht opgelost van de crew. Je bied het wel zelf aan.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
JackSparrow schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:26:
[...]

Je schreef eerder niet dat 'ie "door het lint" ging, da's idd ook niet acceptabel. Iemand van die leeftijd moet zich gewoon kunnen gedragen lijkt me.

Maar inderdaad: de crew dat probleem op laten lossen imo; jij stelde nu zelf een downgrade voor en dat is voor hen dan onmiddellijk de weg van de minste weerstand. Vervolgens staat er nergens in het systeem dat gebeurd is, want volgens het systeem zat jij op je eigen stoel.

Beste wat je kunt doen denk ik is een klacht indienen en omschrijven wat er gebeurd is, wat je daar van vond en wat je verwacht in termen van compensatie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

CyBeR schreef op Monday 2 December 2019 @ 14:28:
[...]

Je schreef eerder niet dat 'ie "door het lint" ging, da's idd ook niet acceptabel. Iemand van die leeftijd moet zich gewoon kunnen gedragen lijkt me.

Maar inderdaad: de crew dat probleem op laten lossen imo; jij stelde nu zelf een downgrade voor en dat is voor hen dan onmiddellijk de weg van de minste weerstand. Vervolgens staat er nergens in het systeem dat gebeurd is, want volgens het systeem zat jij op je eigen stoel.

Beste wat je kunt doen denk ik is een klacht indienen en omschrijven wat er gebeurd is, wat je daar van vond en wat je verwacht in termen van compensatie.
Ik vermoed dat de meneer een stoornis heeft....maar goed, Ik stelde geen downgrade voor he ;-) Ik stelde voor op mij op die BC stoel (die lege rij) te plaatsen. Had ook geen zin om stennis te schoppen aan boord, misschien volgende keer toch maar doen.

Heb overigens een klacht ingediend vanmorgen waarin ik de hele situatie heb omschreven. Krijg binnen 10 werkdagen (!!) een reactie. Wat een enorme termijn btw.
Emielvanputten schreef op Monday 2 December 2019 @ 13:07:
Was het niet makkelijker geweest om de "zoon" en de " vader te verplaatsen? Papa in het midden, zoontje bij het raam.

Iedereen happy en geen andere stoel nodig.

Ook al vind ik het slecht opgelost van de crew. Je bied het wel zelf aan.
Dat was ook een mogelijkheid. Maar zoon bij het raam plaatsen was denk ik geen oplossing geweest ook. En ik bood niet zelf aan om achterin op een economy stoel te gaan zitten, ik stelde voor om op de lege BC rij plaats te nemen (zonder gebruik te maken van de maaltijd/drankjes etc). De stoelen in European Business Class en Comfort zijn exact hetzelfde, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

JackSparrow wijzigde deze reactie 02-12-2019 14:40 (24%)

• PolarBear
  • Niet online
Blue-eagle schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:31:
[...]
United biedt sowieso minder luxe in Economy Comfort, althans zo voelde het. KLM lijkt meer ruimte te bieden in de breedte en in hoever je rugleuning naar achteren kan.
Volgens mij is bij KLM Economy Comfort iets meer (eigenlijk voor de gemiddelde lengte van Nederlanders normale) beenruimte en geen extra breedte (waar zouden ze dat vandaan moeten halen?). United biedt zowel Economy plus (iets meer beenruimte) én premium economy (bredere stoelen en meer beenruimte).

• Kaasdipje
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Ik vloog gisteren Economy in de KL611 naar Chicago in een B789. Ik zit momenteel elke maand 2 weken daar en de terugweg vlieg ik meestal economy plus.

Maar ik kan me niet herinneren dat ik zo weinig ruimte in een vliegtuig had. Toen degene voor me achteruit ging zitten was er voor mij niet eens meer een manier om mijn laptop te gebruiken zonder zelf helemaal achterover te gaan. En volgens mij ben ik niet (veel) aangekomen sinds mijn vorige vlucht :+ . Nu verwacht ik op de terugweg geen problemen te hebben bij Economy Plus, maar is het voortaan een betere optie om Delta te gaan? Is dit een bekend iets of verbeeld ik het me nu? Voorheen heb ik ook wel eens vooraan gezeten bij de wc's zodat er niemand voor me zit, maar zou dit helpen? Thanks alvast.

Kaasdipje wijzigde deze reactie 03-12-2019 18:24 (6%)

Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• Freee!!

Freee!!

KLM heeft gewoon te weinig beenruimte in Economy (net als de meeste andere West-Europese maatschappijen).

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Plus is dacht ik 5 inch extra (KLM economy comfort scheelt dacht ik 4 inch of anders rij 30 voor de extra beenruimte.)
Als je met Delta vanuit AMS naar ORD wilt mag je overstappen, weet niet of je daar op zit te wachten. En ook daar ga je pas 35 inch krijgen in Comfort+ of anders een stoel naast de nooduitgang of Premium Select.

Grouchy wijzigde deze reactie 03-12-2019 22:54 (3%)

• smvs
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:49:
[...]

Dat is net hun hele, Angelsaksisch kapitalistische, verdienmodel. Je kan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten zoals @franssie zegt, als je er tijd in wil steken of bij de pinken bent en weet hoe Ryanair werkt. Het zit 'm in de kleine lettertjes. Als je die niet leest dan word je snel gerold.

En nee, de website is inderdaad zeker niet de handigste, maar er wel op ingericht om je alles wat los en vast zit aan te smeren.
Van het weekend voor 20 euro heen en weer Marseille. Kleine rugzak (die formeel iets te groot is, maar tot nu toe nooit gezeur gehad bij Ryanair of Wizzair) onder de stoel, dus geen extra kosten. Verder alles wat ze je proberen aan te smeren zoals verzekeringen, stoelreserveringen en what not negeren. Het enige wat ik nog weleens als extra neem is de Lavazza koffie aan boord voor 3 euro. Prima te drinken, en koffie op het vliegveld zelf kost dat toch ook.
franssie schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:04:
[...]

Nu weet ik uit de vele verhalen ook wel dat 'als' het fout gaat bij Ryanair - het ook gelijk een probleem wordt maar soit, voor het geld kan je dat risico nemen (ik in ieder geval wel, deze maatschappij staat bij vooralsnog op de prima boekbaar lijst).
Ik heb al talloze malen gevlogen met Ryanair en het is 1x 'fout' gegaan. Op Malta wilde de deur van het toestel niet sluiten. Ze hadden echter een ander toestel klaar staan en binnen een uur was iedereen over en vlogen we alsnog. Mooi opgelost.

En laat het maar fout gaan, dan zit ik klaar om een claim in te dienen. Wil best even wachten voor gratis geld.

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:43
Heeft iemand de gouden tip voor me?

Ik wil vrienden bezoeken in Miami. Zij willen graag Nederland opzoeken. Nu ben ik op zoek naar AMS-MIA-AMS voor mij en MIA-AMS-MIA voor hen. De vlucht MIA-AMS (voor mij dus de terugvlucht, voor hen de heenvlucht) willen we samen nemen.

Nu zoek ik de hele tijd op één van de twee richtingen en probeer dan de andere vlucht erop aan te laten sluiten. Da's niet zo makkelijk: de goedkope vluchten voor mij zijn de dure vluchten voor hen en andersom.

Weet iemand een zoekmachine waar je makkelijk dit soort vluchten kunt laten uitzoeken?

• Napsju
Skyscanner, Momondo, Google Flights of de ITA Matrix.

Lekker!

• franssie

franssie

Save the albatross

@don_jorg De opties van Napsju is wel het maximale denk ik. En dan met twee vensters open zoeken op twee aansluitende retouren die voor allebei acceptabel zijn.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

gambieter schreef op Monday 2 December 2019 @ 13:02:
[...]

Als ze mij een downgrade willen geven vanwege die zoon, dan is mijn antwoord: dan gaat die zoon daar maar zitten, zeker als die 20-25 jaar oud is. Ik zou het ook niet aanbieden...
Zo is dat. Kreeg vandaag onderstaand antwoord van KLM
Ik begrijp dat u gezien de omstandigheden en om de andere passagiers naast u ter wille te zijn aan het cabinepersoneel verzocht om een andere plaats te mogen innemen, in dit geval ik de European Business Class. Ik begrijp dat u teleurgesteld bent dat men u niet toestond op een van deze plaatsen te gaan zitten. Hoewel ik mij uw reactie kan voorstellen, is het zo dat wij met betrekking tot het upgraden van passagiers, dit alleen toepassen wanneer dit strikt noodzakelijk is, dit om een ongewenste precedentwerking te voorkomen.
Tja, ze willen precedentwerking voorkomen. Volgende keer blijf ik dus gewoon naast zo'n druktemaker zitten en dan verplaatsen ze hem (met of zonder z'n vader) maar.

• PWM
  • Niet online
don_jorg schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:01:
Weet iemand een zoekmachine waar je makkelijk dit soort vluchten kunt laten uitzoeken?
Tui komt niet in alle zoekmachines voor, maar heeft wel vluchten naar Miami:

https://www.tui.nl/vliegtickets/

Volgens mij ook vanaf Brussel.

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:43
Napsju schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:14:
Skyscanner, Momondo, Google Flights of de ITA Matrix.
Ook dank aan @franssie

Dat zijn precies de sites die ik gebruik, maar dan blijf ik zoeken. Je wil niet weten hoeveel verbindingen Delta, United, AA, etc per dag hebben om deze reis te maken ;) Dan heb ik er één maar is er weer een terugvlucht tussen MIA en ATL die een uur eerder vertrekt. Ik hoopte dat er een makkelijkere mogelijkheid was!

@PWM klopt! Wat ik in m'n originele post nog niet had gezegd: we gaan business vliegen. Dan is TUI niet echt waar ik naar uit ga kijken: áls ik een keer business vlieg, dan wil ik het ook perfect ;)

• PWM
  • Niet online
Ik kreeg bericht dat KLM de prijzen van hun Flight Bundles wat had aangepast. Toch maar weer eens gaan kijken: https://klmflightbundle.klm.com/

Ik vlieg met een collega zo'n 10x dezelfde route per jaar, totaal dus 20x. Wij boeken meestal 2 weken van te voren (crosstickets) en zijn gemiddeld dan zo'n 180,- per retour kwijt.

Als ik nu de Flight Bundle gebruik en ik koop en betaal vooraf 20 retouren, betaal ik 300,-. Dan mag je tot 60(!) dagen van te voren boeken. Wil ik gewoon 2 weken van te voren kunnen boeken, betalen we 404,- per retour.

Echt totaal nutteloos.

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:42:
Ik kreeg bericht dat KLM de prijzen van hun Flight Bundles wat had aangepast. Toch maar weer eens gaan kijken: https://klmflightbundle.klm.com/

Ik vlieg met een collega zo'n 10x dezelfde route per jaar, totaal dus 20x. Wij boeken meestal 2 weken van te voren (crosstickets) en zijn gemiddeld dan zo'n 180,- per retour kwijt.

Als ik nu de Flight Bundle gebruik en ik koop en betaal vooraf 20 retouren, betaal ik 300,-. Dan mag je tot 60(!) dagen van te voren boeken. Wil ik gewoon 2 weken van te voren kunnen boeken, betalen we 404,- per retour.

Echt totaal nutteloos.
Klopt, ik snap die bundles ook niet. Ik vlieg 10x per jaar (20 vluchten dus) naar een vaste locatie, weet nu de data al, dus kan 180 dagen van te voeren boeken, en dan nog is de prijs 40% hoger dan losse tickets 8)7

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
don_jorg schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:01:
Heeft iemand de gouden tip voor me?

Ik wil vrienden bezoeken in Miami. Zij willen graag Nederland opzoeken. Nu ben ik op zoek naar AMS-MIA-AMS voor mij en MIA-AMS-MIA voor hen. De vlucht MIA-AMS (voor mij dus de terugvlucht, voor hen de heenvlucht) willen we samen nemen.

Nu zoek ik de hele tijd op één van de twee richtingen en probeer dan de andere vlucht erop aan te laten sluiten. Da's niet zo makkelijk: de goedkope vluchten voor mij zijn de dure vluchten voor hen en andersom.

Zoals PWM al aanhaalde: kijk eens naar TUI. Ze vliegen de rotatie: AMS-SFB-MIA-AMS. Betekent wel dat je op SFB de immigratie moet doen en vervolgens door vliegt met dezelfde crew en kist naar MIA.
Keek laatst nog en de tickets voor AMS-SFB zijn erg vaak ~€350. Kan me niet voorstellen dat ze voor de leg naar MIA heel veel meer rekenen.
Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True