Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 95 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/05snrVjFipYHhbMx5wGUgqdJ/thumb.jpg

Deze mensen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

creatief! ;)
Ik weet nog dat ik een keer naar glasgow moest en daar wat laptops moest oppikken die collega's bij klant hadden achter gelaten..
Dus bij de security check laptop eruit.. en nog 1... en nog 1... en nog 1..
Schotse security man kijkt me aan: verkoop jij laptops ofzo :+

Vandaag in Munchen bij security:
Securtity Dude (SD) tegen de man na me: Deutsch or English? Man kijkt hem dom aan.. SD: Do you speak german or English? Man kijkt hem dom aan: No I russian.. SD (annoyed): I can see you are Russian.. do you speak German or English?? Man kijkt hem dom aan.. neither dus.. :') _O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stap nu op op CPH. Daar zijn nu de poortjes gekoppeld aan de boardingzones. Als je te vroeg gaat, gaat het poortje gewoon niet open. Dat is wel wel leuk om op een afstandje te bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:10
ToolkiT schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:46:
[...]

cross ticketing idd..

Stel je boekt in december voor 2 trips: 1 in Jan en 1 in april
standaard doe je dan:
Boeking 1: heen Jan1 A-B terug Jan2 B-A
Boeking 2: heen Apr1 A-B terug Apr2 B-A

Maar als je volgende boekt:
Boeking 1: heen Jan1 A-B terug Apr2 B-A
Boeking 2: heen Jan2 B-A terug Apr1 A-B
Hierdoor heb je langere trips en dus beter tarief..

Je moet wel ff goed opletten dat je de goede kanten op boekt..
duidelijk
is bij mij bekend als nesting

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

franssie

Save the albatross

PWM schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:57:
Stap nu op op CPH. Daar zijn nu de poortjes gekoppeld aan de boardingzones. Als je te vroeg gaat, gaat het poortje gewoon niet open. Dat is wel wel leuk om op een afstandje te bekijken
Zouden meer vliegvelden moeten doen, mits ... ze dan ook een wachtrij per zone faciliteren. Zo was ik afgelopen weekeinde op CDG en daar stond nogal een wanorderlijke kluwen mensen bij de gate. Ik kom aanlopen en Zone 3 gaat net open. Ik had geen zin om achteraan te gaan staan en - na 2 seconden om mij heen gekeken te hebben of iemand in dat kluwen van mensen door had in welke zone ze zaten - ben ik maar gaan boarden.
Geen idee wat zone 3 is overigens klik silver en dure tickets lees ik her en der, net na Prio maar voor 4 en 5 waarvan ik ook niet weet wat het is (edit rest eco dus blijkbaar - nooit geweten).
Ik kreeg later wel wat vuile blikken omdat ik inderdaad de rij voorbij was gelopen, dus dat zal deels terecht zijn geweest maar soit, moeten ze het ook maar zo regelen dat het duidelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 14-11-2019 17:54 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
franssie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:14:
moeten ze het ook maar zo regelen dat het duidelijk is.
..en verstaanbaar Engels spreken.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, mijn humeur is ook ernstig geschaad net, aangezien mijn koffer niet mee mocht aangezien alles vol zat. Kost me een uur straks op Schiphol. Omdat iedereen hutkoffers heeft, mag mijn 50% tas niet mee. Dat Platinum is ook echt helemaal niks waard bij KLM.

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:19:
Nou, mijn humeur is ook ernstig geschaad net, aangezien mijn koffer niet mee mocht aangezien alles vol zat. Kost me een uur straks op Schiphol. Omdat iedereen hutkoffers heeft, mag mijn 50% tas niet mee. Dat Platinum is ook echt helemaal niks waard bij KLM.
Dat is inderdaad wel erg triest.

Viel me overigens ook op op mijn vlucht van BIO naar AMS deze zondag, normaal wordt je kapot gespammed met SMS, App berichten via W'app en de KLM app alsmede email dat de vlucht vol zit en je gratis je handbagage mag in checken. Deze vlucht waren ze waarschijnlijk vergeten om op die knop te drukken dus het resultaat was dat er 25+ koffertjes alsnog het ruim in moesten (nooit gedacht dat dat spammen dus wel effect had).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er zijn een aantal redenen, dat ik niet met KLM vlieg, gebrek aan handhaving op dit gebied is er één van.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Werd vandaag ook meerdere keren gevraagd voor mijn vlucht. Gelukkig kwamen er wat vrijwilligers. Maar als je inderdaad ziet wat mensen meeslepen als handbagage.....

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
Ja, dat heeft natuurlijk alles te maken met het nieuwe 'betaal maar' beleid, ook op intercontinentaal. Dit had niemand voorzien bij KLM?

Lekker!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Kreeg net een email van Garuda:
- Uw vlucht GA89 volgende week donderdag van 11:05 vertrekt nu op woensdag 11:05.

Zo last minute veranderen ze 24u aan mijn vlucht, kan dat zomaar, zonder vergoeding? Moet nu klant afspraken afzeggen.....

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44
Malarky schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:12:
Kreeg net een email van Garuda:
- Uw vlucht GA89 volgende week donderdag van 11:05 vertrekt nu op woensdag 11:05.

Zo last minute veranderen ze 24u aan mijn vlucht, kan dat zomaar, zonder vergoeding? Moet nu klant afspraken afzeggen.....
Ik hoop dat ze dat niet bij mij flikken...

Zaterdag bruiloft en maandag vlucht GA89. Ik ga echt boos worden als ik zondagochtend moet gaan vliegen. Dinsdagochtend vliegen zou ik ook niet leuk vinden, want dan kom ik daar op 1 januari aan ipv 31 december.

https://www.rechtenvanvli...vlucht-gewijzigd-rechten/ volgens deze bron heb je als ik het goed begrijp recht op compensatie.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

https://www.telegraaf.nl/...er-plaats-voor-handbagage (premium)

pffff, eerste voorzet voor betalen voor handbagage bij United. Blijft toch een dûh geval hoor, eerst ruimbagage gaan belasten en dan raar kijken dat er meer handbagage wordt meegenomen. Dat had ik je van te voren ook wel kunnen voorspellen. En de oplossing is natuurlijk niet om ruimbagage goedkoper te maken (bv weer 1e koffer gratis) maar extra betalen voor handbagage :-(

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Freee!!

Freee!!

gws24 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:14:
[...]
En de oplossing is natuurlijk niet om ruimbagage goedkoper te maken (bv weer 1e koffer gratis) maar extra betalen voor handbagage :-(
Natuurlijk, ze moeten hun geld toch ergens mee verdienen nu de tickets zo goedkoop worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
ToolkiT schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:27:
[...]
Vandaag in Munchen bij security:
Securtity Dude (SD) tegen de man na me: Deutsch or English? Man kijkt hem dom aan.. SD: Do you speak german or English? Man kijkt hem dom aan: No I russian.. SD (annoyed): I can see you are Russian.. do you speak German or English?? Man kijkt hem dom aan.. neither dus.. :') _O-
Daar hoef je geen Rus voor te zijn, als Nederlander kan dat ook.

Mijn allereerste vliegreis, uiteraard naar Kiev, en sta daar bij de paspoort controle:
SD: Where are you coming from?
Ik: Holland
SD lichtelijk geïrriteerd: Where are you coming from?
Ik: (blijkbaar is Holland niet het goede antwoord): The Netherlands
SD geïrriteerd: Don't you know where are you coming from?
Ik: But I'm coming from the Netherlands
SD zwaar geirriteerd: Which airport are you coming from?
Ik: Amsterdam

Ik heb uiteraard niet geprobeerd te vertellen dat Schiphol feitelijk geen Amsterdam maar Haarlemmermeer is ;) , ik was al lang blij dat alles zo in orde was.

Ik werd behoorlijk bang: het had niet veel gescheeld of ze hadden mij meegenomen omdat ik niet de juiste antwoorden gaf. Echter: hoe kon ik dat weten? Mijn allereerste vlucht en hij vraagt mij waar ik vandaan kom. Ik denk juist netjes antwoord op de vraag te geven. Voor een volgende keer weet ik het wel, maar waarom verteld niets en niemand mij dit vooraf?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Martijn19 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:53:
Thanks voor je feedback. Je hebt gelijk, met inchecken zou ik dan inderdaad dan niet weten welke vlucht ik kies.

Volgens mij zal Air New Zealand niet verantwoordelijk zijn om mij in Singapore te krijgen, maar slechts in Auckland. Want AKL-SIN is een ander ticket dan ZQN-AKL, vandaar mijn vraag. Want het is mijn verantwoordelijkheid dat ik op tijd in AKL ben.
Dat is een lijnvlucht, heb hem ook gedaan maar omgekeerde richting. Zou me niet teveel zorgen maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GertjanO schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:26:
[...]

Daar hoef je geen Rus voor te zijn, als Nederlander kan dat ook.

Mijn allereerste vliegreis, uiteraard naar Kiev, en sta daar bij de paspoort controle:
SD: Where are you coming from?
Ik: Holland
SD lichtelijk geïrriteerd: Where are you coming from?
Ik: (blijkbaar is Holland niet het goede antwoord): The Netherlands
SD geïrriteerd: Don't you know where are you coming from?
Ik: But I'm coming from the Netherlands
SD zwaar geirriteerd: Which airport are you coming from?
Ik: Amsterdam

Ik heb uiteraard niet geprobeerd te vertellen dat Schiphol feitelijk geen Amsterdam maar Haarlemmermeer is ;) , ik was al lang blij dat alles zo in orde was.

Ik werd behoorlijk bang: het had niet veel gescheeld of ze hadden mij meegenomen omdat ik niet de juiste antwoorden gaf. Echter: hoe kon ik dat weten? Mijn allereerste vlucht en hij vraagt mij waar ik vandaan kom. Ik denk juist netjes antwoord op de vraag te geven. Voor een volgende keer weet ik het wel, maar waarom verteld niets en niemand mij dit vooraf?
ziets is mij ook wel eens overkomen.. komt denk ik omdat in het nederlands 'waar kom je vandaan' betekend waar woon je. Terwijl in het engels het meer letterlijk is waar kom je nu vandaan..

Bij de security dude vandaag moest ik vooral lachen om zijn toon, van ja ik kan aan je kop zien dat je rus bent dus dat is geen nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
gambieter schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:46:
[...]

Dat is een lijnvlucht, heb hem ook gedaan maar omgekeerde richting. Zou me niet teveel zorgen maken.
Ik wil er eigenlijk gewoon op gokken. Mijn vlucht AKL-SIN is ook in business class, vraag me af of ik die 6 uur van te voren nog kan veranderen, dat zou de keuze wel makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59
Vlieg vandaag MCO-AMS met Delta. Het is op zijn Hollands gezegd een 'zootje'.

Zit nu bij de gate: 5 pagina's (28 man) aan mensen die (on)vrijwillig standby staan. Staan 8 Delta One passagiers bij. 0 vrije plaatsen in het vliegtuig. Vliegtuig is nog 'zoek', ze krijgen de juiste gate niet op de monitoren van MCO en dus worden veel passagiers (ook door luchthavenpersoneel) naar de verkeerde gate verwezen.

Het aantal Delta medewerkers bij de gate breidt zich rustig uit tot steeds grotere aantallen. Dit wordt een gezellig uurtje boarden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

Hee, dat zijn mijn laptop tassen :p

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

Grouchy

meep meep

BounceCloud schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 03:06:
Vlieg vandaag MCO-AMS met Delta. Het is op zijn Hollands gezegd een 'zootje'.

Zit nu bij de gate: 5 pagina's (28 man) aan mensen die (on)vrijwillig standby staan. Staan 8 Delta One passagiers bij. 0 vrije plaatsen in het vliegtuig. Vliegtuig is nog 'zoek', ze krijgen de juiste gate niet op de monitoren van MCO en dus worden veel passagiers (ook door luchthavenpersoneel) naar de verkeerde gate verwezen.

Het aantal Delta medewerkers bij de gate breidt zich rustig uit tot steeds grotere aantallen. Dit wordt een gezellig uurtje boarden. :+
Lijkt gelukkig allemaal goed gekomen, zag tenminste dat DL410 vandaag nog voor de geplande aankomstijd is aangekomen.
MCO-AMS is een leisure heavy route. Wat je volgens mij ziet zijn pax met global upgrade certificaten, NRSA's & confirmed pax zonder seat assignment & pax die Basic Economy hebben gekocht en wachten op een seat assignment.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Grouchy schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:12:
[...]

Lijkt gelukkig allemaal goed gekomen, zag tenminste dat DL410 vandaag nog voor de geplande aankomstijd is aangekomen.
MCO-AMS is een leisure heavy route. Wat je volgens mij ziet zijn pax met global upgrade certificaten, NRSA's & confirmed pax zonder seat assignment & pax die Basic Economy hebben gekocht en wachten op een seat assignment.
Ja, is goedgekomen. Kist was binnengekomen op een gate zonder camera en nieuwe wetgeving vereiste dat er van elke passagier een foto genomen moest worden bij het boarden. Toestel moest dus schoongemaakt worden bij de oude gate en vervolgens naar de nieuwe gate gesleept worden. Als ik het grondpersoneel mag geloven hadden ze dit nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk met 40m vertraging vertrokken, maar prima ingehaald in-flight.

Ik ben niet thuis in je termen, maar berekent dit dat veel pax dan niet mee mogen? Bij het inchecken kregen wij uitdrukkelijk de vraag of we vrijwillig tegen een vergoeding wilden afzien van deze vlucht. Sprak later bij de gate mensen die gewoon een boardingpas met stoel hadden, maar wel op de schermen stonden en later naar voren waren geroepen dat ze in potentie niet mee konden. Geen idee of ze uiteindelijk mee zijn gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door BounceCloud op 15-11-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 12:32
BounceCloud schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:45:
[...]
en nieuwe wetgeving vereiste dat er van elke passagier een foto genomen moest worden bij het boarden.
Dat vond ik zo bijzonder toen ik een paar weken geleden op Dulles (Washington) was. Ik boarde via de KLM Business Lounge (dan kun je direct het vliegtuig in via een achterdeur van de lounge). Deze rij kon zo instappen en ik zag dat er van de mensen die normaal boarde via de vertrekhal een foto werd gemaakt. Vond het al gek dat er onderscheid werd gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]
Ik ben niet thuis in je termen, maar berekent dit dat veel pax dan niet mee mogen? Bij het inchecken kregen wij uitdrukkelijk de vraag of we vrijwillig tegen een vergoeding wilden afzien van deze vlucht. Sprak later bij de gate mensen die gewoon een boardingpas met stoel hadden, maar wel op de schermen stonden en later naar voren waren geroepen dat ze in potentie niet mee konden. Geen idee of ze uiteindelijk mee zijn gegaan.
Als ze mensen nodig hebben & als je ingaat op de vergoeding wordt je vaak door de gate agent naar voren geroepen om het eea te regelen. Als ze dan nog steeds echt pax nodig hebben die hun stoel willen afstaan dan hoor je dat echt wel bij de gate; gaan ze bedragen, hotels enzovoort noemen die steeds hoger worden totdat genoeg mensen toehappen.
Bij een oversold flight zijn de D1 seats die je langs zag komen waarschijnlijk OPUPS & GUC's upgrades. De standby's zijn NRSA's en pax met een basic economy ticket (één van de voorwaarden daarvan is geen stoelkeuze bij het boeken ervan). De stoel krijgen ze pas toegewezen bij de gate, je ziet ze wel als standby.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

Grouchy schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:50:
[...]

Bij een oversold flight zijn de D1 seats die je langs zag komen waarschijnlijk OPUPS & GUC's upgrades. De standby's zijn NRSA's en pax met een basic economy ticket (één van de voorwaarden daarvan is geen stoelkeuze bij het boeken ervan). De stoel krijgen ze pas toegewezen bij de gate, je ziet ze wel als standby.
lol, gewoon op een post die aangeeft de termen niet te kennen weer een aantal afkortingen noemen die hij waarschijnlijk niet kent :P, ik trouwens ook niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 15-11-2019 17:00 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 10:12

ralpje

Deugpopje

[...]

Ja, is goedgekomen. Kist was binnengekomen op een gate zonder camera en nieuwe wetgeving vereiste dat er van elke passagier een foto genomen moest worden bij het boarden. Toestel moest dus schoongemaakt worden bij de oude gate en vervolgens naar de nieuwe gate gesleept worden. Als ik het grondpersoneel mag geloven hadden ze dit nog nooit meegemaakt. Uiteindelijk met 40m vertraging vertrokken, maar prima ingehaald in-flight.
Ik ben vorige week (na MCO -> ATL) van ATL terug naar AMS gegaan, maar kan me niet herinneren dat er een foto van me gemaakt is :?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:49
Tijntje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 06:00:
[...]

Hee, dat zijn mijn laptop tassen :p
Mijn trolley!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
ralpje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:11:
[...]

Ik ben vorige week (na MCO -> ATL) van ATL terug naar AMS gegaan, maar kan me niet herinneren dat er een foto van me gemaakt is :?
Dan had je het zeker gemerkt. Bij de deur van de gate stond een paal met een scherm en een webcam erin. Je moest je paspoort en boardingpas afgeven aan een Delta medewerker en in de camera kijken voor een foto. De kwaliteit van de foto liet in alle opzichten te wensen over: mensen kwamen er volledig bewogen op (foto totaal onbruikbaar), met hoeden, zonnebrillen, het maakte allemaal niet uit. Je paspoort of boardingpas werd ook niet gescand, dus had ook niet de indruk dat ze het gaan koppelen. Wellicht dat ze het later met beeldherkenning van je entry in de VS gaan koppelen?

Vertraagde wel behoorlijk. Alle groundcrew zeiden ook: this is a first for us.

Overigens stonden er wel 3 nieuwe poortjes van de CBP in plastic naast de gate. Beetje a la de grenscontrole poortjes op Schiphol. Deze paal zag er nogal low-tech en tijdelijk uit, dus wellicht dat dit een proef was als voorbereiding op de inzet van deze poortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dat is dus weer wat anders dan de gezichtsherkenning op bv atl? Want dat duurt echt maar 0.000001 seconde, hoef je niet eens voor te stoppen ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

BounceCloud schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:14:
[...]

Dan had je het zeker gemerkt. Bij de deur van de gate stond een paal met een scherm en een webcam erin. Je moest je paspoort en boardingpas afgeven aan een Delta medewerker en in de camera kijken voor een foto. De kwaliteit van de foto liet in alle opzichten te wensen over: mensen kwamen er volledig bewogen op (foto totaal onbruikbaar), met hoeden, zonnebrillen, het maakte allemaal niet uit. Je paspoort of boardingpas werd ook niet gescand, dus had ook niet de indruk dat ze het gaan koppelen. Wellicht dat ze het later met beeldherkenning van je entry in de VS gaan koppelen?

Overigens stonden er wel 3 nieuwe poortjes van de CBP in plastic naast de gate. Beetje a la de grenscontrole poortjes op Schiphol. Deze paal zag er nogal low-tech en tijdelijk uit, dus wellicht dat dit een proef was als voorbereiding op de inzet van deze poortjes?
Dat had ik 2 weken geleden ook op DTW, maar dat was ter vervanging van de boarding pass. Alléén passport nog ter verificatie afgeven.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
Pffff...... eerst 4 uur domestic flight in US om op LAX aan te komen, dan 15u LAX-HKG en dan nog eens 4u HKG-SIN. FML....!!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Chief schreef op maandag 18 november 2019 @ 02:15:
Pffff...... eerst 4 uur domestic flight in US om op LAX aan te komen, dan 15u LAX-HKG en dan nog eens 4u HKG-SIN. FML....!!
Ehhh - wie boekt dat dan ook :+
Maar sterkte, blij dat ik dat vluchtplan niet hoef uit te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
franssie schreef op maandag 18 november 2019 @ 02:38:
[...]

Ehhh - wie boekt dat dan ook :+
Maar sterkte, blij dat ik dat vluchtplan niet hoef uit te zitten.
Tjah. Kon het met 1 stop minder doen maar zou dan 8k (business class) meer moeten betalen. I don't think so :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chief schreef op maandag 18 november 2019 @ 03:16:
[...]

Tjah. Kon het met 1 stop minder doen maar zou dan 8k (business class) meer moeten betalen. I don't think so :)
nou ja het is iig BC, dat scheelt een hoop qua comfort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

BounceCloud schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:14:
[...]

mrsar schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:18:
Dat is dus weer wat anders dan de gezichtsherkenning op bv atl? Want dat duurt echt maar 0.000001 seconde, hoef je niet eens voor te stoppen ;)
M3rcury schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:27:
[...]

Dat had ik 2 weken geleden ook op DTW, maar dat was ter vervanging van de boarding pass. Alléén passport nog ter verificatie afgeven.
MCO is ook alleen een foto, geen paspoort/boarding pass nodig. Als alles goed gaat (CBP je data al heeft) krijg je een print met je naam, stoelnummer en vluchtdata. Foto/gezichtsherkenning eerder dit jaar ook gehad bij het boarden op DTW, ATL en MSP. Op ATL is het ook met baggage afgeven & TSA.
Probleem met MCO is dat de 767 uit AMS aankomt op bijvoorbeeld gate 80. CBP doet zijn dingetje en dan mag het vliegtuig versleept worden naar gate 71 omdat ze de apparatuur niet hebben bij gate 80. Met als gevolg dat ze vaak pas 3 kwartier later gaan boarden, is al een tijd zo.

[ Voor 34% gewijzigd door Grouchy op 18-11-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Grouchy schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:07:
[...]

[...]

[...]

Probleem met MCO is dat de 767 uit AMS aankomt op bijvoorbeeld gate 80. CBP doet zijn dingetje en dan mag het vliegtuig versleept worden naar gate 71 omdat ze de apparatuur niet hebben bij gate 80. Met als gevolg dat ze vaak pas 3 kwartier later gaan boarden, is al een tijd zo.
I have to ask: waarom dan niet direct aankomen op gate 71? :+ Overigens was de grondbemanning stellig dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt. Kreeg ook geen printje bij die paal. Was foto en doorlopen. En af en toe stopte de paal ermee en loste een stroomkabel in/uit en de daaropvolgende reboot het weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

BounceCloud schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:16:
[...]

I have to ask: waarom dan niet direct aankomen op gate 71? :+ Overigens was de grondbemanning stellig dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt. Kreeg ook geen printje bij die paal. Was foto en doorlopen. En af en toe stopte de paal ermee en loste een stroomkabel in/uit en de daaropvolgende reboot het weer op.
Toen DL411 aankwam was de gate 71 waarschijnlijk nog in gebruik door een andere internationale vlucht. Als die dan weer vertrokken is dan is er weer plaats voor bijvoorbeeld DL410.
Toen ik je bericht zag dacht ik dat er misschien iets veranderd was, afgelopen zaterdag was het echter hetzelfde als voorheen. Later in het vliegtuig zijn er nog 2 FA's (al eerder met ze gevlogen) bij me langsgekomen en hebben we nog even een praatje gemaakt. Geloof me, de crew gaat liever ook gewoon op tijd weg in plaats van elke keer een kwartier of 3 wachten bij de gate tesamen met 200+ pax. De gezagvoerder die ook regelmatig op AMS vliegt maakte zelfs nog een pitch om aub Delta te schrijven, naar hun wordt niet geluisterd, naar pax misschien wel.

Grondcrew; geen idee
Pax/crew krijgen zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49083893451_c5a0637a80_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:31:
[...]
De gezagvoerder die ook regelmatig op AMS vliegt maakte zelfs nog een pitch om aub Delta te schrijven, naar hun wordt niet geluisterd, naar pax misschien wel.
Ik heb van de week bij KLM hetzelfde verzoek gekregen van de gezagvoerder en purser n.a.v. een praatje met heb toen mijn koffer niet mee mocht. Ze gaven aan dat hun feedback gewoon linea recta de vuilnisbak in verdwijnt, maar dat passagier klachten wel meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@PWM ben benieuwd of je er nog wat van hoort (aannemende dat je die klacht ook hebt ingediend). Als ze nu het Amerikaanse systeem zouden hanteren dat je je koffertje bij de gate terug krijgt in plaats van dat die naar de bagageband wordt gestuurd was het prima te overzien, nu kost het je inderdaad gewoon teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:31:
@PWM ben benieuwd of je er nog wat van hoort (aannemende dat je die klacht ook hebt ingediend).
Heb klacht ingediend. Tot nu toe krijg ik altijd wel 100,- + 10.000 miles per klacht. Maar of ze er iets mee doen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

Rannasha

Does not compute.

PWM schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:53:
[...]

Heb klacht ingediend. Tot nu toe krijg ik altijd wel 100,- + 10.000 miles per klacht. Maar of ze er iets mee doen verder...
Zolang het aantal klachten laag blijft, is het waarschijnlijk goedkoper om de klagers zo nu en dan wat compensatie toe te schuiven dan om daadwerkelijke beleidsveranderingen door te voeren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Rannasha schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:01:
[...]
Zolang het aantal klachten laag blijft, is het waarschijnlijk goedkoper om de klagers zo nu en dan wat compensatie toe te schuiven dan om daadwerkelijke beleidsveranderingen door te voeren.
Tenzij het aantal klachten laag blijft, omdat de betalende klanten een ander zoeken. En verloren reputatie gaat op een gegeven moment ook geld kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zal tegenwoordig wel meer en meer data driven zijn. Klacht zal wel ingedeeld worden en zodra ze een trend zien en/of de Net Promotor Score (NPS) omlaag gaat is de kans groter dat ze er iets mee gaan doen.
Anders denk ik veelal gewoon een standaard excuses brief met daarbij wat mijlen en/of een voucher, regelmatig worden die al toegekend tijdens de vlucht.

Wel jammer dat ze weinig doen met de feedback van personeel. Happy crew = happy pax & af en toe schrijven ze toch behoorlijke boekwerkjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Brilsmurfffje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:54:
[...]
The Aviator Hotel hier meerdere keren voor gebruikt, zit in Kempton park wat lekker dicht bij de luchthaven is
Nog bedankt voor de tip !
Inderdaad een aanbeveling voor reizigers die laat aankomen op Tambo. Kamers geboekt voor m'n dochter en neef die moesten doorvliegen vroeg de volgende ochtend. Waren heel tevreden.

Nog een aanbeveling ; had vlak voor onze vlucht naar ZA een Sony WH-1000XM3 gekocht. Waanzinnig ! Geluid van motoren valt bijna volledig weg. Eindelijk films kunnen kijken op normaal volume.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is onze intentie om onze passagiers tijdens de reis zo volledig mogelijk te informeren en assisteren. U bent een loyale en gewaarde klant en dat verdient een speciale behandeling aan boord van iedere vlucht. Ook brengt uw status een bepaalde flexibiliteit van onze kant met zich mee en onze uiterste inspanning om uw vluchten soepel en comfortabel te laten verlopen. Het spijt mij dat u dit anders heeft ervaren. Ik wil u dan ook hartelijk danken voor de tijd en moeite die u hebt genomen om uw ervaring aan ons kenbaar te maken. Wij waarderen de reacties van onze passagiers altijd zeer, omdat wij mede hierdoor in staat gesteld worden om ons product en onze serviceverlening nog eens extra te controleren en zo nodig te optimaliseren. Uw bericht heb ik inmiddels onder de aandacht gebracht bij het verantwoordelijke management zodat zij ook op de hoogte zijn van uw teleurstelling.
Met de gebruikelijke vergoeding erbij. Benieuwd of dit ook maar 1 laag hoger uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Goner schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:11:
[...]

Nog een aanbeveling ; had vlak voor onze vlucht naar ZA een Sony WH-1000XM3 gekocht. Waanzinnig ! Geluid van motoren valt bijna volledig weg. Eindelijk films kunnen kijken op normaal volume.
Die heb ik ook gekocht, goed ding idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben niet moordadig ingsteld, maar net wel. Sta in de rij en mijn koffer moest eruit. Voor me 1 gast.

- Sir, can you take out your ipad?
There is no iPad
- We can see it on the screen
I'm telling you, I don't have one

Dit duurde echt een eeuwigheid, tot die vrouw het zat was en zelf zijn koffer opentrok. Pakt tablet eruit, hij:

"It's a Samsung"

Ik zou zo iemand dus gewoon lekker terugsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:19:
Ik ben niet moordadig ingsteld, maar net wel. Sta in de rij en mijn koffer moest eruit. Voor me 1 gast.

- Sir, can you take out your ipad?
There is no iPad
- We can see it on the screen
I'm telling you, I don't have one

Dit duurde echt een eeuwigheid, tot die vrouw het zat was en zelf zijn koffer opentrok. Pakt tablet eruit, hij:

"It's a Samsung"

Ik zou zo iemand dus gewoon lekker terugsturen.
Dat is idd een foute plek om bijdehand te doen ja..
Maar tegelijkertijd is security dude ook niet handig bezig... laptop, tablet, e-reader is veel handiger dan laptop, ipad, kindle wat je vaak hoort..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Please take out the electronic device.

Was een betere geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:41:

Was een betere geweest.
Dit dus.

En sommige van die security gasten wekken ook wel wat ergenis op, niet dat het handig is om dan recalcitrant te gaan doen, maar soms vraag je je ook wel af uit wat voor ei ze gekomen zijn.(edit al moet ik zeggen dat het de afgelopen jaren wel steeds beter gaat).

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 19-11-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:41:

Was een betere geweest.
Ja en nee.. want een mobiel hoef je er niet los uit te halen.. alleen devices van een bepaald formaat..
Wat ik altijd maar een raar verhaal vind..
Gelukkig is het met 3D scanners niet meer nodig..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 19-11-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
ToolkiT schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:46:
[...]

Ja en nee.. want een mobiel hoef je er niet los uit te halen.. alleen devices van een bepaald formaat..
In Zaventem moet je telefoon er wel uit hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb heel lang niet met RyanAir gevlogen, moet nu naar Dublin toe vanaf London (LHR or LGW). Dus maar eens op de website gekeken. Mijn god, wat een afschuwelijke website en zo onduidelijk.

Een vriend stuurde me toen dit toe: ‘GREASY TRAY TABLES AND SOILED HEADRESTS’: RYANAIR NAMED UK’S DIRTIEST AIRLINE. Toch maar eens naar BA/Aer Lingus kijken :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:29:
Heb heel lang niet met RyanAir gevlogen, moet nu naar Dublin toe vanaf London (LHR or LGW). Dus maar eens op de website gekeken. Mijn god, wat een afschuwelijke website en zo onduidelijk.

Een vriend stuurde me toen dit toe: ‘GREASY TRAY TABLES AND SOILED HEADRESTS’: RYANAIR NAMED UK’S DIRTIEST AIRLINE. Toch maar eens naar BA/Aer Lingus kijken :+
LOL - ik vlieg komende zaterdag even op en neer vanaf Schiphol naar Dublin om toch eens de Ryanair ervaring mee te maken (voor die paar tientjes kon ik het niet laten).
Ik heb dus nog nooit met Ryanair gevlogen maar begrijp dat ik een haarnetje moet regelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jij gaat voor je lol vliegen met ryanair?

Ik net door de security op weg terug naar huis. Laptop tas wordt apart gezet, komt de security met mijn tas aan. Scroll scroll op dat scherm, it’s a knife! Ik totaal geen idee, uiteindelijk bleek ik mijn fruitmesje nog in mijn tas te hebben. Ding gewoon vrolijk door de security in Schiphol gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jongetje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:22:
Jij gaat voor je lol vliegen met ryanair?<>
ja - vriendin moet zaterdag werken en ik had letterlijk niet beters te doen :+ En het is een testje om te kijken of ik Raynair ook zo afschuwelijk vind als ROW. Zo nu en dan moet je even benchmarken (ik lees ook heel veel gezeur over easyjet maar met hun vlieg ik meestal probleemloos).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Ik net door de security op weg terug naar huis. Laptop tas wordt apart gezet, komt de security met mijn tas aan. Scroll scroll op dat scherm, it’s a knife! Ik totaal geen idee, uiteindelijk bleek ik mijn fruitmesje nog in mijn tas te hebben. Ding gewoon vrolijk door de security in Schiphol gekomen.
En mes met een lemmet <6cm mag ook gewoon mee aan boord, op Schiphol iig. Echter niet elk vliegveld heeft dezelfde regels.
Mag ik een pincet, zakmes of scheermesje meenemen in mijn handbagage?
Een pincet of zakmes mag je meenemen het vliegtuig in, als het scherpe gedeelte (het blad) niet langer is dan 6cm.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-mag-in-handbagage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Fly-guy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:27:
[...]

En mes met een lemmet <6cm mag ook gewoon mee aan boord, op Schiphol iig. Echter niet elk vliegveld heeft dezelfde regels.

[...]

Thanks, dat verklaart het. In mumbai moet je de hele dag door poortjes heen dus vandaar dat ze waarschijnlijk wat stricter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

franssie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:26:
[...]

ja - vriendin moet zaterdag werken en ik had letterlijk niet beters te doen :+ En het is een testje om te kijken of ik Raynair ook zo afschuwelijk vind als ROW. Zo nu en dan moet je even benchmarken (ik lees ook heel veel gezeur over easyjet maar met hun vlieg ik meestal probleemloos).
ROW?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Rest of World - alles anders dan je eigen bubble zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind alleen al de kleurencombinatie (felgeel/blauw) in de cabine van FR een aanslag op je zintuigen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uiteindelijk was BA maar een paar tientjes duurder, wordt het betaald door University College Dublin en vlieg ik lekker BA. Wel via LHR, maar dat is acceptabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan helaas gebeuren. Er kan net iets in de weg liggen waardoor het blad niet zichtbaar is. Jammer, als het mes gezien was dan hadden ze hem uitgepakt/gecontroleerd. En of mee gegeven, of ingenomen als langer dan 6. Of als 3de optie, ingenomen wegens....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:31:
[...]

Thanks, dat verklaart het. In mumbai moet je de hele dag door poortjes heen dus vandaar dat ze waarschijnlijk wat stricter zijn.
India is sowieso extreem qua security maatregelen. Ook als crew heb je binnen 100 meter al de nodige stempels, labels en visitaties gehad en dan ben je nog pas op de helft voordat je bij de gate bent.

Dat zij in de stress schieten van een aardappelschilmesje verbaast me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fly-guy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:31:
[...]

India is sowieso extreem qua security maatregelen. Ook als crew heb je binnen 100 meter al de nodige stempels, labels en visitaties gehad en dan ben je nog pas op de helft voordat je bij de gate bent.

Dat zij in de stress schieten van een aardappelschilmesje verbaast me niet.
Het is voor mij even geleden (1.5 jaar ofzo), masr daar kan ik me weinig van herineren. Maar ik stapte op in Bangalore en overstap in Mumbai op de weg terug, misschien scheelt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:21
Fly-guy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:27:
[...]

[...]

Ligt er ook beetje aan wie je tas controleert. Ik had een keer een survivalmes in mn handbagage laten zitten met een lemmet kleiner dan 6cm, maar die moest ik toch echt afgeven.\

En Ryanair, tja, de prijzen zijn soms zo absurd laag dat ik er ook mee gevlogen ben. Let wel op dat zij afwijkende handbagage regels hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door R.van.M op 20-11-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ik ga sinds lange tijd weer eens met Ryanair vliegen voor een weekje Barcelona. Zijn hier nog recente vliegers geweest die kunnen bevestigen of ze zonder de stoelen te reserveren naast elkaar hebben gezeten door stoelen te laten toewijzen tijdens het online inchecken? Ik wil er niet aan toegeven, maar mijn wederhelft wilt graag de vakantie naast elkaar beginnen. :+

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThisGuy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:50:
Ik ga sinds lange tijd weer eens met Ryanair vliegen voor een weekje Barcelona. Zijn hier nog recente vliegers geweest die kunnen bevestigen of ze zonder de stoelen te reserveren naast elkaar hebben gezeten door stoelen te laten toewijzen tijdens het online inchecken? Ik wil er niet aan toegeven, maar mijn wederhelft wilt graag de vakantie naast elkaar beginnen. :+
Normaal gesproken komt je wel naast elkaar terecht. Je zou vooraf in de gaten kunnen houden of er genoeg dubbele plaatsen beschikbaar blijven. Als die op zijn wordt je namelijk wel gesplitst. Ik heb niet het idee dat meer dan 50% vooraf een stoel reserveert.

Een leuke website hierover is http://flights-blog.lowco...t-a-free-seat-on-ryanair/
Zo heb ik een aantal keer precies de plaats bemachtigd die ik graag wilde hebben. Helaas is sindsdien wel het algoritme op de kop gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 20-11-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Cheesy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:59:
[...]

Normaal gesproken komt je wel naast elkaar terecht. Je zou vooraf in de gaten kunnen houden of er genoeg dubbele plaatsen beschikbaar blijven. Als die op zijn wordt je namelijk wel gesplitst. Ik heb niet het idee dat meer dan 50% vooraf een stoel reserveert.

Een leuke website hierover is http://flights-blog.lowco...t-a-free-seat-on-ryanair/
Zo heb ik een aantal keer precies de plaats bemachtigd die ik graag wilde hebben. Helaas is sindsdien wel het algoritme op de kop gegooid.
Dat is wel een interessant artikel ja! Ik was vooral benieuwd hoe het nu is naar aanleiding van de klachten in 2017 toen het leek alsof boekingen met 2 of meer personen expres uit elkaar gehaald werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 21:29
ThisGuy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:19:
[...]

Dat is wel een interessant artikel ja! Ik was vooral benieuwd hoe het nu is naar aanleiding van de klachten in 2017 toen het leek alsof boekingen met 2 of meer personen expres uit elkaar gehaald werden.
Mijn indruk is dat er bewust personen op 1 boeking uit elkaar worden gehaald en meerdere rijen uiteen worden gezet.
Dus bijbetalen om vriendin tevreden te stellen is verstandig.

Transavia doet (nog) niet aan deze praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb de indruk dat meer en meer maatschappijen het beginnen te doen. Air Malta leek het ook te doen. Genoeg gezinnen of koppels die apart bleken te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

PH Yaris schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:22:
[...]

Mijn indruk is dat er bewust personen op 1 boeking uit elkaar worden gehaald en meerdere rijen uiteen worden gezet.
Dus bijbetalen om vriendin tevreden te stellen is verstandig.

Transavia doet (nog) niet aan deze praktijken.
Vueling deed dit inderaad ook. Er was nog genoeg plek naast elkaar, maar als ik niet bijbetaalde kwam ik toch echt op verschillende rijen te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ThisGuy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:19:
[...]

Dat is nog steeds zo. Paar dagen geleden op rij 3 en 32 beland. Check wel altijd zo laat mogelijk (zeg 2u5m) voor vertrek in, dan is de kans op overgebleven exitrows oid het grootste, of kom je alsnog met 1 van de 2 op een lege rij stoelen terecht waardoor je toch naast elkaar kunt zitten. Ben ook zo'n cheapskate die de €7-€18 voor een seatassignent niet waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:10
ToolkiT schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:46:
[...]

Heeft te maken met de batterij. Die bevat gewoon vloeistof, en hoe groter de batterij...hoe meer vloeistof en hoe groter het risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:11 ]

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Thetallguy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:10:
[...]

Dat is nog steeds zo. Paar dagen geleden op rij 3 en 32 beland. Check wel altijd zo laat mogelijk (zeg 2u5m) voor vertrek in, dan is de kans op overgebleven exitrows oid het grootste, of kom je alsnog met 1 van de 2 op een lege rij stoelen terecht waardoor je toch naast elkaar kunt zitten. Ben ook zo'n cheapskate die de €7-€18 voor een seatassignent niet waard vindt.
Dan ga ik dat proberen, bedankt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat op mijn vluchten naar en van Braziie bij de nooduitgang, en dus ook bij de toiletten. Beenruimte maar ook verzamelplaats, en aapjes kijken.

Opvallend veel mensen die de deur van het toilet niet openkregen, dwz de deur die je moet indrukken. Zaten te klooien met de asbak aan de deur etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vandaag met Ryanair op en neer gevlogen van Amsterdam naar Dublin. Drie redenen (1) ik had niets beter te doen voor 60 euro, (2) ik had nog nooit gevlogen met Ryanair maar ken wel de horrorverhalen en (3) ik was nog nooit in Dublin geweest.

Ik kan niet anders zeggen dat ik een goede dag heb gehad, op Schiphol - op de heenreis - na.

Mijn ervaringen:
- de security en paspoortcontrole was bij niet-schengen vanochtend een onderbezette puinzooi. Vanuit de vertrekhal mochten we geeneens de (rol)trap omhoog omdat het boven te vol stond. Uiteindelijk mijn vlucht gehaald omdat door de puinzooi ook de vlucht vertraagd werd en ze de gate openhielden. Ik hoop voor veel andere reizigers op andere vluchten dat hun vlucht ook vertraagd was want het schoot echt niet op. Ik vlieg toch best een aantal keer per jaar buiten Schengen maar dit heb ik nog niet meegemaakt (en ja ik was best op tijd)
+ heen en terug vlucht in een schoon vliegtuig (OK, er lag her en der een papiertje op de grond maar dat is me in KLM business ook overkomen dus soit) met een vriendelijke crew. Wat ik echt een leuk detail vond was dat ze 15 minuten voor het inzetten van de landing even omriepen dat als je nog naar het toilet wilde, dit nu je kans was. Ik hou van dat soort klantvriendelijke details, het vergroot ook de veiligheid (niet iemand die nog even snel moet) en daarnaast blijft je vliegtuig schoner :+
+ De boadring bij Ryanair gaat vlot en soepel, ik had vanwege de dagtrip geen kofferje maar een klein rugzakje. Bij Ryan betekent dat (leerde ik) dat je ook geen prio boarding hebt want dat komt alleen met de koffertjes. Dat werkt dus prima. Zeker in combinatie met het aan- en van boord gaan met twee trappen in plaats van de slurf scheelt dat gewoon veel tijd. Zo ook het van boord gaan. Parkeren, trap omlaag, deur open en eruit.
+ De low cost pier werkt misschien wel beter dan de andere pieren op Schiphol: simpel en overzichtelijk en daardoor ook weer sneller. Zeker bij het landen op Schiphol was ik blij verrast,
.09 uit het vliegtuig, denk 3 minuten nadat we bij de gate waren gearriveerd
.23 in de trein.
Dus in 14 minuten van vliegtuigdeur naar perron, dat is inclusief paspoort controle terug Nederland in (misschien is het als het drukker is wellicht zelfs sneller om om te lopen). OK, je komt er bij het Citizen M hotel uit dus je moet dan ook weer wat terug lopen als je op een andere pier aankomt maar hé - 14 minuten van deur naar perron is mij nog nooit gelukt. Dus uiteindelijk (met wat geluk met de dienstregeling) was ik binnen een uur thuis na het parkeren van de kist - en absoluut persoonlijk record.
- De stoelen bij Raynair kan je niet verstellen, op een korte vlucht voor mij geen ramp.

Wat mij betreft krijgt Schiphol gewoon een afzonderlijke terminal (dus met eigen security en douane) - dat werkt zoveel beter dan alles door het midden te willen leiden.

Nu weet ik uit de vele verhalen ook wel dat 'als' het fout gaat bij Ryanair - het ook gelijk een probleem wordt maar soit, voor het geld kan je dat risico nemen (ik in ieder geval wel, deze maatschappij staat bij vooralsnog op de prima boekbaar lijst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

franssie schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:04:
Vandaag met Ryanair op en neer gevlogen van Amsterdam naar Dublin. Drie redenen (1) ik had niets beter te doen voor 60 euro, (2) ik had nog nooit gevlogen met Ryanair maar ken wel de horrorverhalen en (3) ik was nog nooit in Dublin geweest.

Ik kan niet anders zeggen dat ik een goede dag heb gehad, op Schiphol - op de heenreis - na.

Mijn ervaringen:
- de security en paspoortcontrole was bij niet-schengen vanochtend een onderbezette puinzooi. Vanuit de vertrekhal mochten we geeneens de (rol)trap omhoog omdat het boven te vol stond. Uiteindelijk mijn vlucht gehaald omdat door de puinzooi ook de vlucht vertraagd werd en ze de gate openhielden. Ik hoop voor veel andere reizigers op andere vluchten dat hun vlucht ook vertraagd was want het schoot echt niet op. Ik vlieg toch best een aantal keer per jaar buiten Schengen maar dit heb ik nog niet meegemaakt (en ja ik was best op tijd)
+ heen en terug vlucht in een schoon vliegtuig (OK, er lag her en der een papiertje op de grond maar dat is me in KLM business ook overkomen dus soit) met een vriendelijke crew. Wat ik echt een leuk detail vond was dat ze 15 minuten voor het inzetten van de landing even omriepen dat als je nog naar het toilet wilde, dit nu je kans was. Ik hou van dat soort klantvriendelijke details, het vergroot ook de veiligheid (niet iemand die nog even snel moet) en daarnaast blijft je vliegtuig schoner :+
+ De boadring bij Ryanair gaat vlot en soepel, ik had vanwege de dagtrip geen kofferje maar een klein rugzakje. Bij Ryan betekent dat (leerde ik) dat je ook geen prio boarding hebt want dat komt alleen met de koffertjes. Dat werkt dus prima. Zeker in combinatie met het aan- en van boord gaan met twee trappen in plaats van de slurf scheelt dat gewoon veel tijd. Zo ook het van boord gaan. Parkeren, trap omlaag, deur open en eruit.
+ De low cost pier werkt misschien wel beter dan de andere pieren op Schiphol: simpel en overzichtelijk en daardoor ook weer sneller. Zeker bij het landen op Schiphol was ik blij verrast,
.09 uit het vliegtuig, denk 3 minuten nadat we bij de gate waren gearriveerd
.23 in de trein.
Dus in 14 minuten van vliegtuigdeur naar perron, dat is inclusief paspoort controle terug Nederland in (misschien is het als het drukker is wellicht zelfs sneller om om te lopen). OK, je komt er bij het Citizen M hotel uit dus je moet dan ook weer wat terug lopen als je op een andere pier aankomt maar hé - 14 minuten van deur naar perron is mij nog nooit gelukt. Dus uiteindelijk (met wat geluk met de dienstregeling) was ik binnen een uur thuis na het parkeren van de kist - en absoluut persoonlijk record.
- De stoelen bij Raynair kan je niet verstellen, op een korte vlucht voor mij geen ramp.

Wat mij betreft krijgt Schiphol gewoon een afzonderlijke terminal (dus met eigen security en douane) - dat werkt zoveel beter dan alles door het midden te willen leiden.

Nu weet ik uit de vele verhalen ook wel dat 'als' het fout gaat bij Ryanair - het ook gelijk een probleem wordt maar soit, voor het geld kan je dat risico nemen (ik in ieder geval wel, deze maatschappij staat bij vooralsnog op de prima boekbaar lijst).
Voor korte reizen als je niks aan service, ruimte, eten verwacht is Ryanair prima, jammer dat het personeel zwaar uitgeknepen wordt en dat ze voor alles geld willen.

De website is tevens zwaar onduidelijk, ik had ooit bagage bijgeboekt, blijkbaar was dit alleen voor de terugvlucht. Daar kom je alleen achter als je al betaald heb en als je ook maar voor de heenvlucht baggage erbij wilt boeken is het opeens uitverkocht en moet je dit via de uiters onvriendelijke klantenservice regelen voor 50 extra euro's 8)7

Ryanair is erg goed in hun fouten jouw fouten te maken. "tja dan had je maar niet bij ons moeten boeken" was het antwoord van de medewerker van de support chat..

Dus als je: Geen lange Nederlander (1,90cm+) bent, verder je eigen eten meeneemt, zorgt voor je eigen vermaak, geduld hebt, reis is niet langer dan 2 uur, zelf je eigen kraskaarten meeneemt :+ en verder niets qua service verwacht is Ryanair voor jou.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Bensimpel voor wat betreft de omgang van het management met het vliegend personeel heb je inderdaad gelijk. Voor wat betreft de andere punten doet bijvoorbeeld een Transavia het niet veel beter vind ik.

En ja de website is niet heel duidelijk, ik vind dat eigenlijk wel leuk. Als je daar wat tijd insteekt kan je goede deals vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bensimpel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:19:
[...]

Voor korte reizen als je niks aan service, ruimte, eten verwacht is Ryanair prima, jammer dat het personeel zwaar uitgeknepen wordt
Dat is net wat Ryanair zo goedkoop maakt, en waarom zoveel mensen ermee vliegen. Als je ze boekt geef je impliciet aan daar geen problemen mee te hebben (niet persoonlijk bedoeld). Daarom ook dat de crew van Ryanair vaak uit lageloonlanden komt (meestal nog binnen de EU, maar er zitten ondertussen al best wat van die landen in de EU :+).
en dat ze voor alles geld willen.
Dat is net hun hele, Angelsaksisch kapitalistische, verdienmodel. Je kan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten zoals @franssie zegt, als je er tijd in wil steken of bij de pinken bent en weet hoe Ryanair werkt. Het zit 'm in de kleine lettertjes. Als je die niet leest dan word je snel gerold.

En nee, de website is inderdaad zeker niet de handigste, maar er wel op ingericht om je alles wat los en vast zit aan te smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
franssie schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:04:
Mijn ervaringen:
Schiphol is aan z'n maximale capaciteit. Iedereen loopt wel te mekkeren om het maximale aantal vliegbewegingen (i.e. slots) dat gelimiteerd wordt, maar de terminals en fisieke gates zitten ook zwaar op capaciteit. Als Schiphol vanaf morgen zou mogen groeien tot (bijv.) 600K vliegbewegingen dan hebben ze een groot probleem. Zeker tijdens piekmomenten gaat dit nu al regelmatig fout, en qua gates hebben ze voor widebodies een tekort.

Ze zijn wel aan het bij-bouwen maar dat duurt nog ruim een jaar voordat die capaciteit beschikbaar gaat komen.

Daarnaast is het geouwehoer met het security personeel nog lang niet ten einde. Als je vergelijkt hoe vreselijk in-effecient deze organisatie hun werk doet in vergelijking met andere Europese vliegvelden dan is het geen wonder dat dit soort problemen met wachtrijen blijft opspelen. Elke keer als het enigszins onder controle is dan wordt er weer een actie begonnen door het personeel om de boel weer onder druk te zetten voor extra privileges.
Prio boarding moet je bijkopen. Daarmee kan je, als je dat wilt, ook extra handbaggage meenemen.
Lelystad airport? Wat mij betreft schuiven dit soort vluchten, waarbij een transfer/connectie met een andere vlucht toch niet mogelijk is, per direct naar Lelystad.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Xandrios schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:01:
[...]
<>
Lelystad airport? Wat mij betreft schuiven dit soort vluchten, waarbij een transfer/connectie met een andere vlucht toch niet mogelijk is, per direct naar Lelystad.
Dat kan maar dan moet het goed met het OV bereibaar zijn (bus per 10 minuten) maar ook daar parkeren moet etaalbaar zijn. Anders kan het niet uit voor een LCC om daar vandaan te vliegen denk ik. Eindhoven parkeren is bijvoord best duur, dus als je niet afgezet wordt is het al lasriger dan Schiphol met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Uiteraard, eens. Vergelijkbaar met Eindhoven zou ik zeggen (Wat ook eigendom is van Schiphol). Daar is een goede busverbinding naar Centraal station, en parkeren is niet zo moeilijk/duur als bij Schiphol zelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:59:
[...]

<>
tuurlijk gaan er ook dingen mis.
onderbezetting (zeg maar structureel in mijn 12 jaar) bv over 6 maanden 1 dag vrij vragen, sorry kan niet
Gisteren was het inderdaad onderbezetting bij security.
<>
staat er een enorme rij voor en achter de controle. dan is de bezetting van de kmar niet oke. (en ja ook de kmar heeft een onderbezetting)
en inderdaad ook hier onderbezetting icm dat de helft van de zelfscanners om de een of andere reden uit stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xandrios
Het is een feit dat Schiphol absoluut under-performed bij de security. Ik snap dat als je verbonden bent met dit systeem dat je dit wellicht niet zo voelt, maar als gebruiker van de dienst - en die bij vele andere vliegvelden in Europa - is er simpelweg een sterk contrast. Dan kun je wel zeggen dat ik de bal mis - maar ik denk dat je er niet naar kijkt vanuit het perspectief van de gebruiker. Want die ervaring op schiphol blijft gewoon slecht. Dat is niet enkel mijn persoonlijke mening overigens, zoek de internationale fora maar eens na.

Wachttijden bij security is een probleem vergeleken met andere vliegvelden. Wat de reden daar ook voor is, het blijft een probleem dat Schiphol en de security bedrijven niet onder de knie krijgen (of willen krijgen).

Ik snap best dat dit voor het personeel ook niet fijn is, en ik geloof dat dit niet de leukste werkgever is. Maar als het je niet bevalt zoek dan iets anders. Staken, en waarschijnlijk gerelateerd, het feit dat een deel van het personeel steenvast een vreselijk slecht humeur heeft en borderline aggresief is naar klanten is ook de oplossing niet. Het feit dat er geen directe binding is met de klanten (Het boeit in feite niet of de klantervaring goed of slecht is, want de klant heeft toch geen keus voor iets anders) zorgt ervoor dat de klant bijna altijd de dupe is. Terwijl de klant gewoon betaald voor deze dienst (11.61 euro voor elke doorgang om precies te zijn).

Om een of andere reden hangt er op schiphol een sfeer van eigendunk onder een deel van het personeel. Door internationale reizigers wordt dit vaak opgevat als 'powertripping' en het is iets dat je op weinig andere vliegvelden (buiten de US althans) tegenkomt.

Realistisch voorbeeld: Ik ga door de security en heb enkele euro munten en sleutels in mijn tas. Tas gaat naar secondary. Moet 15 minuten wachten omdat secondary 'vol' zit. Tas wordt onderzocht en ik wordt afgesnauwd dat ik munten in mijn tas heb, Alsof dat mijn fout is, en ik beter had moeten weten. Als munten een probleem is dat is de machine, of het personeel, niet goed bezig. Want nergens anders is dit een probleem.

Iemand die op die manier communiceerd naar klanten verdient geen respect. En als dit soort incidenten zich een kwart van de tijd voordoen (i.e. minimaal eens per maand) dan is het snel afgelopen met enige vorm van sympathie mbt werktijden enzovoorts.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2019 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Xandrios schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:27:
Iemand die op die manier communiceerd naar klanten verdient geen respect. En als dit soort incidenten zich een kwart van de tijd voordoen (i.e. minimaal eens per maand) dan is het snel afgelopen met enige vorm van sympathie mbt werktijden enzovoorts.
Alleen ben je voor de security geen klant maar het product, de klant is de luchthaven en die is vooral bezig met zijn klanten (de luchtvaartmaatschappijen).

Security is sowieso op elke (nationale) luchthaven een pijnpunt.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Xandrios Het is niet het veiligheidspersoneel maar de aanbesteder die jouw probleem veroorzaakt. Want die wil 'waar' voor zijn geld zien, en daarvoor moet er worden bespaard, want het moet altijd goedkoper. Alleen kosten mensen natuurlijk geld.

Het is altijd hetzelfde verhaal. Ik ben er zeker van dat veel beveiligers met een brede glimlach de reiziger willen helpen, maar zolang die neerwaartse druk erop zit gaat dat niet gebeuren. Daar maak je mensen kapot mee, maar dat is de baas (of de aanbesteder) zijn probleem natuurlijk niet. Mensen zijn immers vervangbaar. Tot de vijver waarin je vist niet zo onuitputtelijk blijkt als je dacht.

Op Brussel heb je exact hetzelfde fenomeen: Europa heeft liberale BS doorgevoerd waardoor bedrijven moeten strijden om een contract voor de beveiliging, de bagageafhandeling, ... met als effect dat bedrijf A 'gewoon' het personeelsbestand van bedrijf B overneemt als dat laatste het contract verliest - want met de marges die ze hebben kunnen ze zich niet permitteren om eigen mensen op reserve te hebben.

Wat weinig reizigers weten is dat bedrijf B natuurlijk weer zijn eigen voorwaarden aan die werknemers aanbiedt, want bedrijf B heeft met een goedkoper bod het contract gewonnen en die besparingen moeten natuurlijk ergens gehaald worden. Liberale politici blij - want 'competitie werkt' -, aanbesteder blij - want zij, de 'klant', betalen minder -, bedrijf A en B zal het eigenlijk worst wezen want voor hen is het wat administratief geschuif met fiscale optimalisatie.

Je mag raden wie er de pineut is. De beveiligers zelf, en de reizigers. Die laatsten denken dat zij 'de klant' zijn, maar in deze hele liberale logica zijn zij cijfers en volumes, net zoals de beveiligers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Vandaag terug gekomen uit bcn, daar was het uiteindelijk niet veel beter en dan heb je nog de spaanse slag erbovenop :p

Trouwens wel voor eerst apart bedankt als ff (plat) en kiezen voor klm, en of ze iets voor me kon betekenen, nog maar om een koffie gevraagd en die kreeg ik in eu business stijl (in eco), dat was wel nice. Zouden ze vaker moeten doen,heel simpel maar doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mrsar schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:52:
Vandaag terug gekomen uit bcn, daar was het uiteindelijk niet veel beter en dan heb je nog de spaanse slag erbovenop :p
Vliegen we volgende week op met KLM - viel vorig jaar mee, ben benieuwd hoe het dan gaat - maar was dus erg vertragend?
Trouwens wel voor eerst apart bedankt als ff (plat) en kiezen voor klm, en of ze iets voor me kon betekenen, nog maar om een koffie gevraagd en die kreeg ik in eu business stijl (in eco), dat was wel nice. Zouden ze vaker moeten doen,heel simpel maar doeltreffend.
Leuke geste. kleine dingen waar je een positief gevoel aan over houdt van een vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

franssie schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:28:
[...]

Vliegen we volgende week op met KLM - viel vorig jaar mee, ben benieuwd hoe het dan gaat - maar was dus erg vertragend?

[...]

Leuke geste. kleine dingen waar je een positief gevoel aan over houdt van een vlucht.
Er ging in ieder geval iets goed mis met de bakken in de scanners (tegen elkaar op,de hoogte in voor mij) veel naar secundaire maar dat leek ook veel te komen door niet veel vliegende mensen,het was ook best druk vandaag voor mijn gevoel. Maar dan sta je dus 10 minuten te wachten voor de detector omdat de mensen zo heerlijk snel zijn,nu probeer ik me altijd om te schakelen voor spanje etc maar deze was erg lang.

Viel allemaal best mee hoor,voor mij iets langer dan normaal op schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb op bcn minder gezeik gehad met security dan op ams eigenlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
franssie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:14:
[...]

Zouden meer vliegvelden moeten doen, mits ... ze dan ook een wachtrij per zone faciliteren. Zo was ik afgelopen weekeinde op CDG en daar stond nogal een wanorderlijke kluwen mensen bij de gate. Ik kom aanlopen en Zone 3 gaat net open. Ik had geen zin om achteraan te gaan staan en - na 2 seconden om mij heen gekeken te hebben of iemand in dat kluwen van mensen door had in welke zone ze zaten - ben ik maar gaan boarden.
Geen idee wat zone 3 is overigens klik silver en dure tickets lees ik her en der, net na Prio maar voor 4 en 5 waarvan ik ook niet weet wat het is (edit rest eco dus blijkbaar - nooit geweten).
Ik kreeg later wel wat vuile blikken omdat ik inderdaad de rij voorbij was gelopen, dus dat zal deels terecht zijn geweest maar soit, moeten ze het ook maar zo regelen dat het duidelijk is.
Probeerden ze bij AF op TXL maar werd door een clubje passagiers van Noord-Afrikaanse afkomst vol-le-dig genegeerd. Ze hadden met z'n achten een kind van een jaar of vier-vijf en vonden dat ze dus eerder aan boord moesten. Eerst geprobeerd om met economy via SkyPriority naar binnen te komen. Toen dat niet lukte enorm drama gemaakt. Ze hadden zone 5 en werden verteld even te wachten. Enfin, je raad het al. Economy zone 3 werd gevraagd om te komen en het is ze gelukt om met nog meer drama en stampij aan boord te gaan. Het was beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
bij TXL lees ik altijd EHTX en moet ik het steeds weer opzoeken

4 of 5 is inderdaad geen babbie meer dus terecht jammer voor ze :+ | En blij dat ze ook daar de prioriteit controleerden zodat dit soort gevallen niet onterecht voordringen. .

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 24-11-2019 21:28 . Reden: poging tot leesbaarder. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:13
Aangezien we ook niemand op verkeerde ideeën willen brengen, heb ik het misplaatste idee van een grapje maar even weggehaald.

[ Voor 84% gewijzigd door deepbass909 op 27-11-2019 10:00 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
Nee, dit is geen leuk "grapje"

no animals were harmed during the production of this message

Pagina: 1 ... 95 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2