franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Naar aanleiding van mijn bericht: vinom in "Het grote "FFFFFFUUUUU"-situaties topic deel 3"
Ik betwijfel of ze de waarheid spreken, maar ik kan niet zover terugkijken helaas zonder te betalen.
Even zoeken op www.Flightera.net. Dat gebruik ik nog wel eens.vinom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:22:
Zitten hier toevallig mensen die in Flightradar verder terug kunnen kijken dan een week?
Naar aanleiding van mijn bericht: vinom in "Het grote "FFFFFFUUUUU"-situaties topic deel 3"
Ik betwijfel of ze de waarheid spreken, maar ik kan niet zover terugkijken helaas zonder te betalen.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Welke vlucht/dag?vinom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:22:
Zitten hier toevallig mensen die in Flightradar verder terug kunnen kijken dan een week?
Als je nou eens dag en vluchtnummer zou noemen? Verder: verwijzingen naar HK topics zijn niet de bedoelingvinom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:22:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
16 Oct 2019 Munster (FMO) Hurghada (HRG) 9:30 PM-2:35 AM, Landed 5:26 AMvinom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:41:
@Piet91 CXI394, 16 oktober, 21:30, vanaf Munster naar Hurghada.
@gambieter Excuses, ik kijken onder mijn bookmarks en heb dan niet direct door dat dit van de HK kwam.
Dat is inderdaad binnen de 3 uur.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als het gaat om de drie uur vertraging: dan is het niet de wielen aan de grond, maar deur open tijd die aangehouden kan worden. Mits geland om 5:26 zit de kans er natuurlijk in dat de deur ná 5:35 open ging.gambieter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:44:
[...]
16 Oct 2019 Munster (FMO) Hurghada (HRG) 9:30 PM-2:35 AM, Landed 5:26 AM
Europese Hof: http://curia.europa.eu/ju...c=first&part=1&cid=277704

Om 5:26 ging het toestel nog 237km/uur (oftewel niet aan gate).
[ Voor 13% gewijzigd door Rub147 op 05-11-2019 12:56 ]
FR24 kon de vlucht niet tracken tot de gate; 5:26 uur hing de 737 nog op 30 meter hoogte voor/boven de baan.gambieter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:44:
16 Oct 2019 Munster (FMO) Hurghada (HRG) 9:30 PM-2:35 AM, Landed 5:26 AM
EDIT: oh, @Rub147 was me net voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 05-11-2019 13:08 ]
Hmm, interessant! Op welk tijdstip stond het toestel stil? Ik ben wel benieuwd hoe hun aan 2:59 minuten komen, namelijk.Rub147 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:54:
[...]
Als het gaat om de drie uur vertraging: dan is het niet de wielen aan de grond, maar deur open tijd die aangehouden kan worden. Mits geland om 5:26 zit de kans er natuurlijk in dat de deur ná 5:35 open ging.
Europese Hof: http://curia.europa.eu/ju...c=first&part=1&cid=277704
[Afbeelding]
Om 5:26 ging het toestel nog 237km/uur (oftewel niet aan gate).
Is niet zichtbaar omdat er geen ontvangst was na 5:26vinom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:12:
[...]
Hmm, interessant! Op welk tijdstip stond het toestel stil? Ik ben wel benieuwd hoe hun aan 2:59 minuten komen, namelijk.
Ah jammer, toch bedankt voor de informatie! Ik ga kijken of ik nog wat meer informatie kan opvragen bij ze.Rub147 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:15:
[...]
Is niet zichtbaar omdat er geen ontvangst was na 5:26
Nog even een update over mijn vertraging met Lufthansa. Na herhaaldelijk contact gaven ze nog steeds aan dat ik minder dan 3 uur vertraging had.GlowMouse schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:49:
[...]
Klopt.
[...]
Je hebt gelijk (en ik had het mis). Het criterium van 3 uur en de vermindering van 50% volgen uit de zaak Sturgeon (r.o. 61 en 63).
Je hebt praktisch twee opties: naar een club als eu-claim gaan, of er zelf tijd in steken. Als je er zelf mee aan de slag wilt, stuur ze dan eerst een mailtje dat ze binnen 2 weken moeten betalen (met je rekeningnummer), dat ze anders in verzuim raken en dat je gaat procederen. Lufthansa heeft een vestiging op Schiphol, wat een procedure vrij eenvoudig maakt. Mocht je daar interesse in hebben, kan ik wel een dagvaarding opstellen. Heb je (of iemand anders) data van flightradar of vergelijkbare site waaruit blijkt hoe laat het vliegtuig bij de gate is?

Ik heb hierna via de söp (German Conciliation Body for Public Transport, hier is Lufthansa ook bij aangesloten) een conciliation request ingediend. Na enkele weken wachten kreeg ik bericht dat Lufthansa me de verschuldigde €300,- zou uitbetalen.

Wellicht handig voor anderen die problemen hebben met vertraging maar geen claim organisatie willen inschakelen!
1
2
3
4
5
6
| Wegens omstandigheden die verband houden met uw reis, mag u uw vlucht wijzigen zonder hiervoor wijzigingskosten te betalen. Wanneer u naar een hoger tarieftype wijzigt, kan wel het eventuele prijsverschil in rekening worden gebracht. Voor meer informatie en de regels voor omboeken, zie het laatste vliegnieuws. Klik om alternatieve vluchten te bekijken en te selecteren op de onderstaande knop ‘Vlucht wijzigen’. Uw stoel is gewijzigd. Wegens operationele redenen is uw stoel helaas gewijzigd. Onze excuses voor het ongemak. Als u voor een standaardstoel heeft betaald en niet tevreden bent met uw nieuwe stoel, dan kunt u teruggave aanvragen via KLM.com/refund. Hetzelfde geldt als u een extra comfortabele stoel gereserveerd had en een ander type stoel heeft gekregen. Stoel bekijken of wijzigen> |
Ik heb dit nu als ik op klm.com mijn vlucht bekijk.
Maar de vluchten en stoelen staan nog wel mijn profiel - zal wel weer een feature zijn van de klm site (ik wen er al aan helaas - wat een k** zooi is dat) maar toch.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
laatste keer weigerde die stomme AM site mijn FF nummer toe te voegen,uiteindelijk op Schiphol maar laten doen,wat een brakke site is dat,klm site is dan een opluchting
AF site kan je ook nog proberen al lijken ze beide kanten steeds meer te stroomlijnen op elkaar
[ Voor 42% gewijzigd door mrsar op 07-11-2019 09:38 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Of Eurowings, of AirEuropa of Alitalia of...mrsar schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:36:
heb je zeker nog nooit met bv de aeromexico app/site gewerktzo slecht is die klm app nog niet verder,en over het algemeen doet die precies wat die moet doen en dat is mijn boarding code naar boven toveren
laatste keer weigerde die stomme AM site mijn FF nummer toe te voegen,uiteindelijk op Schiphol maar laten doen,wat een brakke site is dat,klm site is dan een opluchting
AF site kan je ook nog proberen al lijken ze beide kanten steeds meer te stroomlijnen op elkaar
Tot nu toe vind ik de KLM app eigenlijk nog de beste
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
+1 voor deze, fijner dan de KLM app if you ask me.CyBeR schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:00:
Die van delta is ook heel goed.
Sometimes you need to plan for coincidence
Paar duizend mijl westelijk hebben de Amerikanen het beter voor elkaar. Vliegtuigen type & amenities data, status van inkomende vluchten, baggage tracken, omboeken bij vertragingen, real time flight tracking, kaarten luchthavens...
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Het betreft een vlucht naar Alicante, een korte reis van drie dagen naar Calpe, Valencia, Spanje. Normaliter vlieg ik alleen maar met Easyjet tussen Edinburgh, Manchester en Glasgow. Dat ik nu een keertje drie dagen naar Calp wil is een bestemming buiten GB (waar extra paspoort controle uitgevoerd wordt) die ik nog niet heb gevlogen met EZJ, of nooit geprobeerd. Zo'n vijf jaar geleden wilde ik naar Hamburg vliegen, alleen toen kon ik niet gaan en had zelfs ook niet ingecheckt. Het moet toch ergens fout gegaan zijn, want het lijkt me onwaarschijnlijk dat ontbreken van paspoortnummer, leeftijd en geldigheid niet nodig zijn.
Ik neem aan dat ze zoiets wel in hun systeem zien staan als dit ontbreekt en gatepersoneel niet enkel kijken of de voor en achternaam overeenkomen als in het paspoort staat. Als dat zou zijn kun je toch makkelijk wat letters in je ticket plakken?
Wat zou er in zo'n geval gebeuren, ik hoor wel eens (vooral bij easyjet) dat je soms het instappen wordt geweigerd als er iets niet in orde is op je instapkaart.
[ Voor 39% gewijzigd door Jarwo op 09-11-2019 19:46 ]
Oei, wat een verhaal. Ik zou me er al kapot van schamen als dat per ongeluk gebeurt. Iets vergelijkbaars is mij ooit overkomen. Ik zat ergens middenin het toestel aan het gangpad en een mevrouw op dezelfde rij aan het raam valt halverwege flauw. Niet onschuldig flauw vallen van angst, maar ietsjes ernstigers. Bij het landen werd er een bericht medegedeeld wat ik niet kon verstaan, het klonk voor mij als bzzt krkk pwwtt, wat nog wat moeilijker te verstaan wordt door de herrie van het vliegtuig, en alle andere passagiers hadden het kennelijk wel begrepen (vermoed ik althans). De mededeling was dat iedereen die voor mij zat mocht vertrekken en de rest vanaf mijn rij moest blijven zitten tot er ambulancepersoneel aankwam om haar te onderzoeken. Dit ging nog een tijdje duren totdat ze van boord geholpen werd, maar intussen wilde ik al opstaan. Deze actie kwam aardig respectloos over, ook zonder het bericht te hebben gehoord had ik wel eventjes moeten nadenken dat die vrouw op die rij medische problemen had. Op zo'n moment speelt dat wel in je hoofd, maar verwachtte ik gewoon dat ik er snel langs mocht lopen. Ik hoorde geen boze reacties achter me, maar ik neem aan dat velen die achter mij zaten me een enorme k-zak hebben gevonden. Dat moment vond ik echt zo onnodig dom van me, dat had ik me nog net iets meer geschaamd dan had ik direct een vlucht naar huis genomen. Sinds die dag wacht ik maar bij elke vlucht tot ik als een van de laatsten het vliegtuig kan verlaten,Dreamvoid schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:24:
Ik heb een jaartje of twee terug ook zoiets meegemaakt - ...
...die gozer werd bijna gelyncht door de rest van de passagiers.
Het einde van het verhaal kan je al raden: terwijl die twee aso's zich vrolijk staan te maken in het gangpad (met wij er tussenin) blijkt dat ze gewoon een koffer hadden ingecheckt en dus evengoed staan te wachten tot die eraan komt (en dat duurt soms een tijdje in BRU). Ik heb iedereen op onze rij eerst laten uitstappen voor één van de heertjes kon passeren. Ik kan ook de aso uithangen als het moet

Dan vraag je je af waar mensen mee bezig zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 09-11-2019 19:45 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Eerste segment, helft van de drankjes niet beschikbaar (Geen tomatensap in business class?!), vrijwel oneetbare maaltijd die wordt geserveerd met alle plastic/folie er nog op/om.
Overstappen op FCO: Ja er zijn verschillende zones, maar nergens bij de gate staat welke rij/pad voor welke zone is. Gevolg is dat iedereen dus zomaar ergens gaat staan. Drie kwartier vertraging bij vertrek waar met geen woord over wordt gerept aan de gate of door de crew on board.
Tweede segment naar AMS was ik de enigste in business. Blijkbaar is dat voor de crew een reden om net te doen alsof er geen klanten zijn. Voortdurend mensen van economy die de voorste lavatory willen gebruiken waar niets van wordt gezegd, en de tweede helft van de vlucht besloot de FA maar op 1A te gaan zitten en uitgebreid haar makeup te doen. Like..WTF? Wellicht loop je nog een keertje langs met drankjes ofzo..
Wordt hoog tijd dat deze toko in rook opgaat..
[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 09-11-2019 21:01 ]
Bij mijn vlucht van vrijdag met Austrian (ik zat vooraan in eco) werden de passagiers toch netjes naar vanachter doorverwezen hoorBorromini schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:19:
Dat iedereen in eco de WC van de business vooraan gebruikt heb ik ook al bij KLM meegemaakt hoor.
Zal wel af en toe gebeuren afhankelijk van hoe het humeur van de crewleden is?
Op die bewuste KLM-vlucht (ik vlieg normaal gewoon in eco maar toen was het toevallig business) heeft de crew tegen het einde van de vlucht wel besloten om al de eco-passagiers naar achter te verwijzen... Rijkelijk laat natuurlijk, en als je er één of twee doorlaat dan hebben anderen dat ook door.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik zit meestal op de voorste eco-rij en wacht tot ik mijn hapje/drankje gekregen heb. Daarna kun je niet naar achter omdat ze met de trolley in het gangpad staan. Geen stewardess die je dan weg zal sturenBorromini schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:19:
Dat iedereen in eco de WC van de business vooraan gebruikt heb ik ook al bij KLM meegemaakt hoor.

We gaan maar weer eens bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 10-11-2019 17:52 ]
Dat is inderdaad best irritant in de KL 744 lower deck. EC maakt continu gebruik van de business WC (ondanks een gordijntje met een bordje alleen business passagiers) waardoor er dikwijls rijen ontstaan, met name in de ochtend bij een nachtvlucht. Crew doet er niks aan en ik ben eerlijk gezegd ook niet zo pretentieus om de crew erop te attenderen.Borromini schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:19:
Boven (om naar de wc te gaan
[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 11-11-2019 10:22 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat heb ik altijd al gemerkt in Airbus-kisten, veel stiller dan Boeing.TommyGun schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:17:
Recent met de Emirates A380-800 gevlogen; man dat is echt 100x beter dan menig Boeing toestel. Heerlijk stil en genoeg ruimte in economy.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Je moet daar vanuit EC economy ook best ver lopen om vervolgens ook in een best lange rij te staan dus ik snap wel dat mensen dat doen/proberen. De vorige keer dat ik daarin zat had de crew zo'n eetkarretje direct achter het gordijntje gezet zodat er niemand doorheen kon, vond ik best een nette oplossing.P.B. schreef op maandag 11 november 2019 @ 02:29:
[...]
Dat is inderdaad best irritant in de KL 744 lower deck. EC maakt continu gebruik van de business WC (ondanks een gordijntje met een bordje alleen business passagiers) waardoor er dikwijls rijen ontstaan, met name in de ochtend bij een nachtvlucht. Crew doet er niks aan en ik ben eerlijk gezegd ook niet zo pretentieus om de crew erop te attenderen.
Ik ben nu in Sao Paulo, Brazilie, en de reis daar naar toe (LHR>GRU) was een 777-300ER waar ik net achter de vleugel zat (nooduitgang). Teriungherrie van de motoren, maar mijn Sony WH-1000xm3 is ze allemaal de baasFreee!! schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:40:
Dat heb ik altijd al gemerkt in Airbus-kisten, veel stiller dan Boeing.
Zonder die oordoppen, ik wil er niet aan denken... De Airbus is inderdaad vaak een stuk stiller, alhoewel, de A340 is dan een uitzondering als ik me goed herinner?
Ach, net als al die mensen die bij touchdouwn al zowat opstaan om hun koffer te pakken,,,En dan ook maar verwachten dat degene die als eerste opstaat als eerste eruit magBorromini schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:44:
Ik heb onlangs nog iets vergelijkbaars meegemaakt - een stel schlemielen die halverwege de eco zaten (gewone narrowbody) wilden zo snel mogelijk naar buiten. Vriendin en ik zaten op rij 6... Zij op rij 16 ofzo - maar wel duwen en trekken. Ik heb één van die twee kerels (niet zo vriendelijk) gezegd: 'we moeten er allemaal uit'. Hun bagage zat ook ergens in de bakken vooraan, maar da's geen excuus om het gangpad door te spurten zodra het toestel stil staat. Iedereen wil eruit.
Het einde van het verhaal kan je al raden: terwijl die twee aso's zich vrolijk staan te maken in het gangpad (met wij er tussenin) blijkt dat ze gewoon een koffer hadden ingecheckt en dus evengoed staan te wachten tot die eraan komt (en dat duurt soms een tijdje in BRU). Ik heb iedereen op onze rij eerst laten uitstappen voor één van de heertjes kon passeren. Ik kan ook de aso uithangen als het moet![]()
Dan vraag je je af waar mensen mee bezig zijn.

Ik blijf altijd rustig zitten, zelfs als de deuren al open zijn... Meestal zit ik aisle dus dat levert dan al wat vage blikken op van degenen naast me.. En als het voor me dan leeg is sta ik op, pak ik mijn rugtas en loop ik weg.. Ik heb voor de rest niks bij me.. Soms is er al ruimte om op te staan en zijn ze voor me nog bezig met koffers en rugtassen uit de overhead te pakken. Daar wacht ik dan op.. Dat levert dan vaak weer gemor achter me op...
Het is wmb echt gewoon van voor naar achter eruit...
Ook die is een stuk stiller en daar werd zelfs reclame mee gemaakt. Sterker, die is zelfs stiller dan de A330, die op het aantal motoren na vrijwel identiek is.gambieter schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:11:
[...]
Zonder die oordoppen, ik wil er niet aan denken... De Airbus is inderdaad vaak een stuk stiller, alhoewel, de A340 is dan een uitzondering als ik me goed herinner?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Iets anders nu we het toch over geluid hebben, vloog zaterdag met een 737 van AMS naar CDG bij de nooduitgang, hoort dat noodluik zo te resoneren rond een hoge D? Was wel erg blij met mijn NC oortjes maar lekker met je hoofd tegen de romp aanleunen was er niet bij.
in de klm 747 zijn de wc direct achter rij 17, valt toch wel mee als je daar vanaf rij 9 naar toe moet?Yankovic schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:07:
Je moet daar vanuit EC economy ook best ver lopen om vervolgens ook in een best lange rij te staan dus ik snap wel dat mensen dat doen/proberen.
Dat de stoelen en het eten beter is, daar betaal je voor. Maar de wc is een eerste levensbehoefte. Als iemand ineens heel nodig moet of maagkrampen krijgt? Of moet kotsen? De eco heeft veelal 150 passagiers, dan is het in een 737-7/8 dus 2 op 150. En in de BC 2 op 25 of 2 op 30. Ik snap het een beetje. Maar hoe verhoud dit zich met de mensenrechtencatalogus van het EVRM? I.i.g. voor RvE lidstaten.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
ja exact dat namelijk. Je betaalt voor rust en niet voor sjonnie & anita die naast je stoel staan te kletsen tot het deurtje opengaat.stormbreaker schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:39:
Ik snap niet helemaal waarom de BC aparte wc's hebben. Dat is echt iets idioots. Misschien omdat passagiers in de BC anders teveel last hebben van - in hun ogen - dat gepeupel uit de eco die langs hun lopen?
Dat is iets in het ontwerp van de economy klasse (waar ik 98% van de tijd mee vlieg) maar kaart dat aan bij KLM, Delta, Rayanair (oh wacht) of waar je ook mee vliegt.Dat de stoelen en het eten beter is, daar betaal je voor. Maar de wc is een eerste levensbehoefte. Als iemand ineens heel nodig moet of maagkrampen krijgt? Of moet kotsen? De eco heeft veelal 150 passagiers, dan is het in een 737-7/8 dus 2 op 150. En in de BC 2 op 25 of 2 op 30. Ik snap het een beetje. Maar hoe verhoud dit zich met de mensenrechtencatalogus van het EVRM? I.i.g. voor RvE lidstaten.
Water is een mensenrecht, sanitair ook maar het is niet dat het je wordt onthouden of zo. Als je echt krampen hebt meld je dat bij de steward en die helpt je dan echt wel.
Duidelijk antwoord.franssie schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:42:
[...]
ja exact dat namelijk. Je betaalt voor rust en niet voor sjonnie & anita die naast je stoel staan te kletsen tot het deurtje opengaat.
[...]
Dat is iets in het ontwerp van de economy klasse (waar ik 98% van de tijd mee vlieg) maar kaart dat aan bij KLM, Delta, Rayanair (oh wacht) of waar je ook mee vliegt.
Water is een mensenrecht, sanitair ook maar het is niet dat het je wordt onthouden of zo. Als je echt krampen hebt meld je dat bij de steward en die helpt je dan echt wel.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Wat bot verwoord wellicht en daarvoor excuses, maar als ik 3 tot 4 maal de prijs van een ticket betaal koop ik rust. En ik heb zelf een lastige maag zo nu en dan dus de urgentie ken ik zeker.
Kleine moeite om even de koffers uit het rek te pakken van degenen die op dezelfde rij zitten maar niet op kunnen staan. Dan is iedereen uiteindelijk sneller het vliegtuig uit.FreakNL schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:23:
[...]
Ik blijf altijd rustig zitten, zelfs als de deuren al open zijn... Meestal zit ik aisle dus dat levert dan al wat vage blikken op van degenen naast me.. En als het voor me dan leeg is sta ik op, pak ik mijn rugtas en loop ik weg.. Ik heb voor de rest niks bij me.
Yankovic schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:07:
[...]
Je moet daar vanuit EC economy ook best ver lopen om vervolgens ook in een best lange rij te staan dus ik snap wel dat mensen dat doen/proberen. De vorige keer dat ik daarin zat had de crew zo'n eetkarretje direct achter het gordijntje gezet zodat er niemand doorheen kon, vond ik best een nette oplossing.
Ja, precies. Het is echt geen grote cabine. In EC zijn er 36 stoelen. Achter rij 17 zijn er 2 wc blokken.onigiri schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:32:
[...]
in de klm 747 zijn de wc direct achter rij 17, valt toch wel mee als je daar vanaf rij 9 naar toe moet?
Naast dat je voor rust hebt betaald, en dat je minder in de rij hoeft te staan, speelt (voor mij althans) ook mee dat, omdat de WC minder gebruikt wordt, deze doorgaans schoner is.stormbreaker schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:39:
Ik snap niet helemaal waarom de BC aparte wc's hebben. Dat is echt iets idioots. Misschien omdat passagiers in de BC anders teveel last hebben van - in hun ogen - dat gepeupel uit de eco die langs hun lopen?
Dat de stoelen en het eten beter is, daar betaal je voor. Maar de wc is een eerste levensbehoefte. Als iemand ineens heel nodig moet of maagkrampen krijgt? Of moet kotsen? De eco heeft veelal 150 passagiers, dan is het in een 737-7/8 dus 2 op 150. En in de BC 2 op 25 of 2 op 30. Ik snap het een beetje. Maar hoe verhoud dit zich met de mensenrechtencatalogus van het EVRM? I.i.g. voor RvE lidstaten.
Als aanvulling op de andere reacties, de business class toiletten hebben bij de meeste airlines extra amenities, zoals tandenborstels, deo, kammen, soms een rekje met pyjamas als die niet uitgedeeld worden, handdoekjes in plaats van papier etc. Daar hebben de economy class passagiers niet voor betaald.stormbreaker schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:39:
En inderdaad geen rij, meestal schoner en soms wat groter is wel fijn.
Oh oké, dan snap ik het.Evianon schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:48:
[...]
Als aanvulling op de andere reacties, de business class toiletten hebben bij de meeste airlines extra amenities, zoals tandenborstels, deo, kammen, soms een rekje met pyjamas als die niet uitgedeeld worden, handdoekjes in plaats van papier etc. Daar hebben de economy class passagiers niet voor betaald.
Dan vlieg jij een andere BC dan ik denk ik - welke is dat dan als ik vragen mag? (ik vlieg eens in de 5 jaar BC met KLM of Delta en die hebben dat niet of ik heb een deurtje gemist haha)Evianon schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:48:
[...]
Als aanvulling op de andere reacties, de business class toiletten hebben bij de meeste airlines extra amenities, zoals tandenborstels, deo, kammen, soms een rekje met pyjamas als die niet uitgedeeld worden, handdoekjes in plaats van papier etc. Daar hebben de economy class passagiers niet voor betaald.
Vlieg vooral Oneworld, Qatar heeft op long haul meer op de WC staan dan ik in m'n badkamer, maar ook Cathay en Finnair doen dat wel. Sommige andere airlines krijg je de tandenborstel etc. natuurlijk in de amenity kit.franssie schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:10:
[...]
Dan vlieg jij een andere BC dan ik denk ik - welke is dat dan als ik vragen mag? (ik vlieg eens in de 5 jaar BC met KLM of Delta en die hebben dat niet of ik heb een deurtje gemist haha)
Skyteam is wat kariger inderdaad. Met alles eigenlijk, van lounges tot frequent flyer programma's tot alles aan boord
Ah, meer oostwaarts dus. Maar misschien eens leuk om met ze de globe rond te gaan (staat hier op de to-do)Evianon schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:39:
[...]
Vlieg vooral Oneworld, Qatar heeft op long haul meer op de WC staan dan ik in m'n badkamer, maar ook Cathay en Finnair doen dat wel. Sommige andere airlines krijg je de tandenborstel etc. natuurlijk in de amenity kit.
yupSkyteam is wat kariger inderdaad. Met alles eigenlijk, van lounges tot frequent flyer programma's tot alles aan boord
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen hier een probleem mee hebben? Ik zit altijd aisle en zodra ik mag staan, ga ik staan. Helemaal op lange vluchten waar je 99% van je tijd in je stoel zit is het toch fijn dat je eindelijk je benen mag strekken? (ik sta op zodat ik eindelijk uit de stoel kan, niet omdat ik geloof dat ik dan sneller thuis ben)FreakNL schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:23:
[...]
Ach, net als al die mensen die bij touchdouwn al zowat opstaan om hun koffer te pakken,,,En dan ook maar verwachten dat degene die als eerste opstaat als eerste eruit mag
Do what you love, do it often
Opstaan is prima (doe ik ook als in aan het gangpad zit) om even de benen te strekken. Maar mijn koffertje laat ik dan nog even zitten in de kofferbak tot ik kan gaan lopen. En tzt help ik ook de koffers en jassen van anderen te pakken en deel ze uit van die in mijn gangpad +/- 1 rij zoals iemand anders al schreef.macciez schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:49:
[...]
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen hier een probleem mee hebben? Ik zit altijd aisle en zodra ik mag staan, ga ik staan. Helemaal op lange vluchten waar je 99% van je tijd in je stoel zit is het toch fijn dat je eindelijk je benen mag strekken? (ik sta op zodat ik eindelijk uit de stoel kan, niet omdat ik geloof dat ik dan sneller thuis ben)
Waar er een probleem ontstaat is als iemand opstaat, zijn koffertje pakt, die in het gangpad neerzet en dan gaat wachten wat er gaat gebeuren. Dat blokkeert het soepel uitstappen.
Niet dat ik zeg dat jij dat doet, maar ik denk dat degeen die jij aanhaalde daar wel op doelde.
Do what you love, do it often
Als aanvulling op de andere opmerkingen. Op internationale vluchten is het bij US airlines een FAA regulation; pax moeten in hun eigen cabine blijven. Roepen ze ook vaak om bij het begin van de vlucht.stormbreaker schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:39:
Ik snap niet helemaal waarom de BC aparte wc's hebben. Dat is echt iets idioots.
Voorste gedeelte wordt ook helemaal geblokeerd door de FA's als iemand van de cockpit naar de WC moet of erin/eruit gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 12-11-2019 00:56 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Lijkt me niet bevorderlijk voor de veiligheid. Indien er een noodlanding of incident is waarbij stewardessen hulp nodig hebben staat er een karretje in het gangpadYankovic schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:07:
[...]
Je moet daar vanuit EC economy ook best ver lopen om vervolgens ook in een best lange rij te staan dus ik snap wel dat mensen dat doen/proberen. De vorige keer dat ik daarin zat had de crew zo'n eetkarretje direct achter het gordijntje gezet zodat er niemand doorheen kon, vond ik best een nette oplossing.
Ik heb intra-europa altijd een EC stoel bij de boeking en geen bagage, dus geen enkele reden om nog door een process te gaan.
Ik herken je issue..PWM schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:07:
Is er ergens een optie bij KLM om automatisch in te checken? Ik ben nu steeds het riedeltje af aan het lopen. Kost natuurlijk maar een minuut, maar het zou makkelijk zijn als ik gewoon de BP in mijn Whatsapp krijg.
Ik heb intra-europa altijd een EC stoel bij de boeking en geen bagage, dus geen enkele reden om nog door een process te gaan.
Ik zag laatst een app die dat zou moeten doen, maar ondersteunde BA niet dus niet getest misschien doet hij KLM wel..
https://www.johnnyjet.com/app-automatic-check-in-flight/
[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 12-11-2019 10:39 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Helaas de fout gemaakt om dit wel te doen (via SkyScanner).. Behalve een waardeloos boekingsproces (betaling leek mislukt, maar uiteindelijk toch niet, alleen pas véél later een bevestiging) is ook de manier van handelen en de bereikbaarheid (enkel een contact center in de UK met Indische pipo's die echt onverstaanbaar zijn) ook dramatisch.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Één van de eerste dingen die ik tegenkom online is dit bv.: http://passnfly.com/for-travellers/.PWM schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:07:
Is er ergens een optie bij KLM om automatisch in te checken? Ik ben nu steeds het riedeltje af aan het lopen. Kost natuurlijk maar een minuut, maar het zou makkelijk zijn als ik gewoon de BP in mijn Whatsapp krijg.
Zelf geen ervaring mee. Miles & More checkt je binnen Europa automatisch in is mijn (beperkte) ervaring.
Een noodlanding doe je niet binnen een minuut, daarnaast zijn stewards/stewardessen per klasse ingedeeld en mocht er iemand moeten overstappen van Business naar Economy is zo'n karretje zo uit de weg. Anders kunnen ze er ook op een vlucht mee door het gangpad voor drinken en eten (en dat is in de business best vaak).R.van.M schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:02:
[...]
Lijkt me niet bevorderlijk voor de veiligheid. Indien er een noodlanding of incident is waarbij stewardessen hulp nodig hebben staat er een karretje in het gangpad
Dat is toch zo gebeurd in de app.? In de trein naar de luchthaven of als je staat te wachten op de bus naar de vertrekhal van de parkeerplaats?PWM schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:07:
Zeker, maar ik doe het 4 tot 6 keer per week op dit momentjongetje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:57:
Dat is toch zo gebeurd in de app.? In de trein naar de luchthaven of als je staat te wachten op de bus naar de vertrekhal van de parkeerplaats?
Oei, dat is wel erg vaak.PWM schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:59:
[...]
Zeker, maar ik doe het 4 tot 6 keer per week op dit momentGeen ramp, maar ook nutteloos omdat ik letterlijk gewoon 7x op OK moet drukken.
Wel goed voor je miles, staan best leuke dingen in de shop zag ik.
Bij de BA app moet ik ook vaak bij de heenweg elke keer mijn paspoort nummer intikken, dat is best wel irritant en kost meer tijd..PWM schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:59:
[...]
Zeker, maar ik doe het 4 tot 6 keer per week op dit momentGeen ramp, maar ook nutteloos omdat ik letterlijk gewoon 7x op OK moet drukken.
En die gegevens heb je wel ingevuld in je profiel bij BA? Sinds kort (?) zie ik mijn API gegeven ook in de KLM app, alsmede die van mijn partner. Niet dat BA per se hetzelfde moet werken maar wie weet.ToolkiT schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:59:
[...]
Bij de BA app moet ik ook vaak bij de heenweg elke keer mijn paspoort nummer intikken, dat is best wel irritant en kost meer tijd..
Verrek je hebt gelijk.. in de app kan je het niet doen maar op hun website wel..franssie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:56:
[...]
En die gegevens heb je wel ingevuld in je profiel bij BA? Sinds kort (?) zie ik mijn API gegeven ook in de KLM app, alsmede die van mijn partner. Niet dat BA per se hetzelfde moet werken maar wie weet.
Hopelijk zijn die systemen gelinkt en hoef ik het volgende keer niet meer in te vullen..
Als je ze invult, werkt het gewoon snel; ik hoef mijn paspoortdetails niet in te vullen bij de BA website/app.franssie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:56:
En die gegevens heb je wel ingevuld in je profiel bij BA? Sinds kort (?) zie ik mijn API gegeven ook in de KLM app, alsmede die van mijn partner. Niet dat BA per se hetzelfde moet werken maar wie weet.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als je vlucht FR5892 op 8-11-2019 checkt op euclaim geven ze ook het volgende aan:
Uiteraard heb je wel recht op verzorging zoals in de bron van Borromini staat.Uit analyse van de ingevulde vluchtgegevens blijkt dat er sprake is van een buitengewone omstandigheid.
Helaas komt u niet in aanmerking voor een vergoeding.
Eindhoven heeft geen guided landing system.. dus bij mist kan landedn lastig zijn. Zelf een keer meegemaakt dat na 3 pogingen om te landen men afweek naar.. nee niet Schiphol maar Frankfurt! Daarna met de bus naar Eindhoven..SnowDude schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:54:
Vraagje, mijn vriendin had vrijdag 5 uur vertraging met Ryan Air (KRK - EIN). RA geeft het weer de schuld, en ja het was een beetje mistig, maar alle andere vluchten, inlcusief die van Ryan Air vertrokken wel gewoon. Kan RA dit gewoon zelf bepalen of het weer de oorzak was?
Kilo Utrecht tango (met peren) dus..
Of je recht heb op schadevergoeding weet ik niet, maar ik het mijn lesje geleerd en vlieg niet meer in Eindhoven..
Ik zou zweren dat de BA-app je vroeger automatisch incheckte als je gegevens compleet waren en je al een stoel had gekozen...maar kan het me niet goed meer herinnerenToolkiT schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:35:
[...]
Ik herken je issue..
Ik zag laatst een app die dat zou moeten doen, maar ondersteunde BA niet dus niet getest misschien doet hij KLM wel..
https://www.johnnyjet.com/app-automatic-check-in-flight/
Blijkbaar heb ik een setup page gemist toen ik mijn account aanmaakte.. en op de app kon je die data niet toevoegen dus ik ging er (abuis) vanuit dat ze dat niet deden.. gister keek ik op de site en heb dasr mijn paspoort en stoel voorkeur toegevoegd, dus ben benieuwd hoe het met de volgende boeking gaat.Daniel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:39:
[...]
Ik zou zweren dat de BA-app je vroeger automatisch incheckte als je gegevens compleet waren en je al een stoel had gekozen...maar kan het me niet goed meer herinneren
De trip die ik nu doe is technically 2* een terugreis (leapfrog boeking) dus had hij de API al dus kon het nog niet testen..
Btw wel net een emergency door seat met lege middenstoel
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 13-11-2019 10:51 ]
Het kwam volgens de captain omdat de heen vlucht van Birmingham naar Krakow was gecanceld. Hierdoor was er gewoon geen vliegtuig in KRK. Nu is de runway in KRK ook alleen Cat 1 (in westelijke richting, in oostelijke richting is er geen ILS), dus ook dan kan het weer nog steeds de reden zijn.ToolkiT schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:35:
[...]
Eindhoven heeft geen guided landing system.. dus bij mist kan landedn lastig zijn. Zelf een keer meegemaakt dat na 3 pogingen om te landen men afweek naar.. nee niet Schiphol maar Frankfurt! Daarna met de bus naar Eindhoven..
Kilo Utrecht tango (met peren) dus..
Of je recht heb op schadevergoeding weet ik niet, maar ik het mijn lesje geleerd en vlieg niet meer in Eindhoven..
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb nu een vlucht in optie staan die 13:15 aankomt, en 15:00 vertrekt. Is dat voldoende?
No signature required.
Cross-ticketing.stijnec1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:34:
[...]
deze ken ik nog niet, wat is een leapfrog booking?
Dat zou betekenen dat je een overstaptijd hebt van 1u45 (daadwerkelijke tijd is waarschijnlijk minder), dat is vrij krap. Al hangt het er vanaf waar je vlucht vandaan komt en vervolgens heen gaat. Is de aankomende vlucht een internationale vlucht, dan moet je door de immigratie en opnieuw door security. Als je ruimbagage hebt dan moet je die ook eerst ophalen en vervolgens opnieuw inchecken (zie ook https://jfkairport.com/at-airport/connecting-flights ).M3rcury schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:37:
Hoe is het overstappen op JFK?
Ik heb nu een vlucht in optie staan die 13:15 aankomt, en 15:00 vertrekt. Is dat voldoende?
Als je van terminal moet wisselen dan komt daar de tijd om met de Airtrain te reizen nog bij.
Twee weken geleden was ik op JFK op een rustig moment, vanaf het moment van landen totdat ik in de aankomsthal stond (met alleen carry-on) duurde ca. 1 uur.
Alleen carry-on, dus dat scheelt.ericje627 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:53:
[...]
Dat zou betekenen dat je een overstaptijd hebt van 1u45 (daadwerkelijke tijd is waarschijnlijk minder), dat is vrij krap. Al hangt het er vanaf waar je vlucht vandaan komt en vervolgens heen gaat. Is de aankomende vlucht een internationale vlucht, dan moet je door de immigratie en opnieuw door security. Als je ruimbagage hebt dan moet je die ook eerst ophalen en vervolgens opnieuw inchecken (zie ook https://jfkairport.com/at-airport/connecting-flights ).
Als je van terminal moet wisselen dan komt daar de tijd om met de Airtrain te reizen nog bij.
Twee weken geleden was ik op JFK op een rustig moment, vanaf het moment van landen totdat ik in de aankomsthal stond (met alleen carry-on) duurde ca. 1 uur.
No signature required.
Dan vraag ik me af waarom het inchecken eigenlijk nog zin heeft? Waarom zou je dat nog moeten als doen je je stoel al gekozen hebt? Koffers geef je, indien van toepassing, af bij de bagage drop-off maar inchecken is dan al gebeurd.Daniel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:39:
[...]
Ik zou zweren dat de BA-app je vroeger automatisch incheckte als je gegevens compleet waren en je al een stoel had gekozen...maar kan het me niet goed meer herinneren
Red je meestal wel, maar ik heb er wel eens 2 uur over gedaan. Zolang je maar op 1 ticket zit, zou ik me niet teveel zorgen maken.M3rcury schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:37:
Vraag is op JFK, blijf je in dezelfde terminal?M3rcury schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:37:
Handig, klantenservice is al twee dagen onbereikbaar. Nummer gaat een paar keer over en dan wordt de verbinding verbroken

Geen idee. Reisbureau van mijn werk wilde het boeken, maar gaf aan dat het krap was.Daniel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:56:
[...]
Handig, klantenservice is al twee dagen onbereikbaar. Nummer gaat een paar keer over en dan wordt de verbinding verbroken
Ik heb ondertussen een vlucht via ATL, geboekt. Gezien dit mijn niet declarabele uren zijn, heb ik geen zin om de vluchten te missen en dan mijn eigen tijd kwijt te zijn aan wachten / gezeur.
No signature required.
De tijd die je kwijt bent is vooral omdat je internationaal aankomt en dus in de rij moet voor de douane. Moet wel lukken maar anderhalf uur is wel krap. Als je in tijdnood komt zou ik het bij de rij aangeven dat je een aansluitende vlucht hebt en dus er redelijk snel doorheen moet. Misschien krijg je dan wat voorrang...PWM schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:41:
[...]
Red je meestal wel, maar ik heb er wel eens 2 uur over gedaan. Zolang je maar op 1 ticket zit, zou ik me niet teveel zorgen maken.
Heb je dan wel het juiste nummer?Daniel schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:56:
[...]
Zeker wetenfranssie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:21:
[...]
Heb je dan wel het juiste nummer?
spoiler:020 794 14 34
Weird. Al minstens 8 keer geprobeerd van 2 telefoons, gaat 5 keer over en dan klik tuut tuut tuutfranssie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:59:
@Daniel oh raar - ik kon het niet laten en bij mij nemen ze wel op ...

edit2: De eerste keer heb ik in de ACD een 2 gekozen en toen kreeg ik een onverstaanbare man aan de telefoon. De tweede keer ben ik niet verder dan de ACD gegaan.
[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 13-11-2019 14:58 ]
Verwijderd
Hier trouwens vanuit Spanje geen probleem.
Krijg gewoon contact.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2019 14:57 ]
cross ticketing idd..stijnec1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:34:
[...]
deze ken ik nog niet, wat is een leapfrog booking?
Stel je boekt in december voor 2 trips: 1 in Jan en 1 in april
standaard doe je dan:
Boeking 1: heen Jan1 A-B terug Jan2 B-A
Boeking 2: heen Apr1 A-B terug Apr2 B-A
Maar als je volgende boekt:
Boeking 1: heen Jan1 A-B terug Apr2 B-A
Boeking 2: heen Jan2 B-A terug Apr1 A-B
Hierdoor heb je langere trips en dus beter tarief..
Je moet wel ff goed opletten dat je de goede kanten op boekt..
Nee gewoon mobiel. Nouja, nogal offtopic voor hier. Ik blijf gewoon proberen.franssie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:54:
@Daniel bij mij gaat ie niet over maar krijg ik gelijk de ACD aan de lijn. En je belt vanuit Nederland toch? edit en niet achter een centrale? Heel vreemd
Nu ben ik bang, als deze vlucht geannuleerd wordt dat ik mijn vlucht naar Singapore mis. Nu heb ik de keuze om veel eerder in de dag te gaan naar Auckland (ticket aanpassen) of ik ook een vlucht met Jetstar boek die om 20.30 vertrekt dezelfde dag. Dan heb ik een backup vlucht in ieder geval.
Of gewoon laten staan en het beste hopen.
Wat denken jullie?
Kon met KLM voor 600 euro (code share) of air Baltic voor 200. Uiteraard de KLM genomen voor mijn XP en miles
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Air Baltic heeft de rest van de stoelen om te verkopen, maar heeft geen long haul netwerk. Dus dat is voornamelijk point-to-point verkeer, mogelijk met een enkele overstap in VIL. Das een compleet andere markt, en de prijzen worden daardoor ook anders.
Annuleringen van vluchten zijn niet dusdanig aan de orde van de dag dat ik me daar van tevoren al zorgen over zou maken en daadwerkelijk je reisschema op aan zou passen. In de drie maanden historie van deze vlucht die ik terug kan zien op Flightaware is hij 1x daadwerkelijk geannuleerd. De andere 90 vluchten werden gewoon uitgevoerd en nog behoorlijik op tijd ook.Martijn19 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:11:
Ik heb een vlucht met Air New Zealand van Queenstown naar Auckland op 9 december 19.55. Dit is de laatste vlucht van de dag met Air New Zealand. Nu vlieg ik om 1.20 op 10 december (dus 5 uur later) met Singapore Airlines terug naar Singapore vanaf Auckland.
Nu ben ik bang, als deze vlucht geannuleerd wordt dat ik mijn vlucht naar Singapore mis. Nu heb ik de keuze om veel eerder in de dag te gaan naar Auckland (ticket aanpassen) of ik ook een vlucht met Jetstar boek die om 20.30 vertrekt dezelfde dag. Dan heb ik een backup vlucht in ieder geval.
Of gewoon laten staan en het beste hopen.
Wat denken jullie?
Een backup-vlucht boeken heeft weinig zin. Want bij welke ga je inchecken en je bagage droppen? Tegen de tijd dat je er achter komt dat je die Jetstar-vlucht nodig hebt kun je er waarschijnlijk al niet meer bij.
Als je originele vlucht om operationele redenen (lees: vlucht is zo goed als leeg) geschrapt wordt zal je waarschijnlijk op een eerdere vlucht worden omgeboekt, en als er bijzondere weersomstandigheden zijn heeft je backup daar net zo veel last van. Plus je zal bij eentje een no-show zijn, het is zonde van het geld én als Air New Zealand je vlucht schrapt is het hun verantwoordelijkheid je alsnog in Singapore te krijgen.
Thanks voor je feedback. Je hebt gelijk, met inchecken zou ik dan inderdaad dan niet weten welke vlucht ik kies.Daniel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:08:
[...]
Annuleringen van vluchten zijn niet dusdanig aan de orde van de dag dat ik me daar van tevoren al zorgen over zou maken en daadwerkelijk je reisschema op aan zou passen. In de drie maanden historie van deze vlucht die ik terug kan zien op Flightaware is hij 1x daadwerkelijk geannuleerd. De andere 90 vluchten werden gewoon uitgevoerd en nog behoorlijik op tijd ook.
Een backup-vlucht boeken heeft weinig zin. Want bij welke ga je inchecken en je bagage droppen? Tegen de tijd dat je er achter komt dat je die Jetstar-vlucht nodig hebt kun je er waarschijnlijk al niet meer bij.
Als je originele vlucht om operationele redenen (lees: vlucht is zo goed als leeg) geschrapt wordt zal je waarschijnlijk op een eerdere vlucht worden omgeboekt, en als er bijzondere weersomstandigheden zijn heeft je backup daar net zo veel last van. Plus je zal bij eentje een no-show zijn, het is zonde van het geld én als Air New Zealand je vlucht schrapt is het hun verantwoordelijkheid je alsnog in Singapore te krijgen.
Volgens mij zal Air New Zealand niet verantwoordelijk zijn om mij in Singapore te krijgen, maar slechts in Auckland. Want AKL-SIN is een ander ticket dan ZQN-AKL, vandaar mijn vraag. Want het is mijn verantwoordelijkheid dat ik op tijd in AKL ben.
Dan ligt het wel anders ja. Ik zou dan voor de veiligheid in ieder geval niet de laatst mogelijke vlucht nemen. Zo te zien is deze verbinding een soort busdienst met iedere anderhalf uur een vlucht, ik zou overwegen om NZ634 (18:15 vertrek) te nemen. Mocht daar iets mis mee gaan dan heb je altijd nog een wat latere optie. Zit je als alles goed gaat - en die kans is veel groter - alleen wel 5 uur op AKL te wachten.Martijn19 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:53:
[...]
Thanks voor je feedback. Je hebt gelijk, met inchecken zou ik dan inderdaad dan niet weten welke vlucht ik kies.
Volgens mij zal Air New Zealand niet verantwoordelijk zijn om mij in Singapore te krijgen, maar slechts in Auckland. Want AKL-SIN is een ander ticket dan ZQN-AKL, vandaar mijn vraag. Want het is mijn verantwoordelijkheid dat ik op tijd in AKL ben.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2