Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:51
CyBeR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:54:
In ieder geval hoe vaak en wanneer gescand wordt ligt aan hoe 't in elkaar zit op 't lokale vliegveld; op sommige velden begint de band bij een gat in de muur en als je daar doorheen kijkt zie je aan de andere kant de bagage handlers koffers van hun karretje op de band smijten.
Ik heb bij Delta gezien dat de koffers met een lopend bandje in/uit de belly geladen worden, en dat op het moment dat de handler de koffer in/uit het wagentje haalt hij de labels scant met een scanner op de onderarm. Daarom kunnen ze in ieder geval dat onboarded/offboarded aangeven.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• JCS
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:21
Geachte JCS,

Als gevolg van een landelijke FNV catering-CAO staking op donderdag 24 oktober a.s., tussen 00.00 uur en 23.59 uur lokale tijd (LT), vindt er een werkonderbreking plaats bij onze cateringleverancier (KLM Catering Services). Wij kunnen u daardoor helaas niet de service, maaltijden en drankjes bieden die u van ons gewend bent. Op onze Europese vluchten die vertrekken van en naar Schiphol Amsterdam Airport, tussen woensdagavond 23 oktober 20.00 uur LT en vrijdagochtend 25 oktober 11.40 uur LT, zal er een minimale catering service aan boord zijn.

Wij vinden deze situatie oprecht heel vervelend en we doen ons uiterste best om uw reis alsnog zo aangenaam mogelijk te maken.
Heeft iemand vorige week nog vertraging gehad wegens bovenstaande? En valt hier nog iets op te claimen qua compensatie of gooien ze dit op overmacht?

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Waarom zou je daar vertraging door krijgen? Daarnaast was het alleen europese vluchten, dus je miste je plakje cake :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• JCS
mrsar schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:18:
Waarom zou je daar vertraging door krijgen?
Omdat de intercontinentale vluchten het schema in de war schoppen, omdat ze daar te weinig personeel op hebben zitten. Geen idee ze doen er nog al spastisch over.
Daarnaast was het alleen europese vluchten, dus je miste je plakje cake :P
Hebben ze daar coupons voor? :+

• CyBeR
  • Niet online
JCS schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:21:
[...]

Omdat de intercontinentale vluchten het schema in de war schoppen, omdat ze daar te weinig personeel op hebben zitten. Geen idee ze doen er nog al spastisch over.
Dit gaat om het al dan niet aan boord zijn van eten en drinken; doet op zich vrij weinig met de cabinebezetting. Bovendien gaat 't om vandaag :P

CyBeR wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:29 (3%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JCS
CyBeR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Dit gaat om het al dan niet aan boord zijn van eten en drinken; doet op zich vrij weinig met de cabinebezetting. Bovendien gaat 't om vandaag :P
Heb weinig over de gevolgen gehoord maar schijnt de derde donderdag op rij te zijn:

Opnieuw vertragingen door staking cateringpersoneel KLM
"De staking bij cateringbedrijf KLM Catering Services (KCS) donderdag op Schiphol kan leiden tot vertragingen bij de luchtvaartmaatschappij.

KLM waarschuwt dat de catering aan boord van Europese vluchten door de staking net als de afgelopen twee weken tot een minimum zal worden beperkt."

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik had het vorige week ook. Kreeg een water en een stroopwafel. Ik eet geen kaas, dus 90% van de tijd neem ik toch niets omdat de KLM blijkbaar een contract heeft afgesloten voor een miljoen miljard kilo kaas.

Maar, volgens mij waren er verder geen vertragingen.

• mrsar

mrsar

Ik had laatst een broodje vlees :+ maar europees is het niet zo boeiend nee, als ze mij nou eens die stroopwafel gaven :P

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sanction schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 05:47:
Kan iemand de idioot kielhalen die de BC in BA heeft ontworpen? Hij/zij heeft zeker zelf nog ooit in BC gevlogen. Wat een drama en enorm onhandige lay-out zeg.

Je zit zowat bij je éne buurman/vrouw op schoot, de rest wordt met een soort opkomend schot afgescheiden met als gevolg dat de crew er niet meer bij kan. Waardeloos.

[Afbeelding]
Toen deze stoel zijn 2006 werd geïntroduceerd was het redelijk revolutionair. In de 13 jaar erna heeft BA zich vooral beziggehouden met andere zaken (lees: bezuinigen op personeel en service) en zijn ze aan alle kanten ingehaald. Het is één van de meest onpraktische BC-stoelen die ik ken, hoewel er als je weet waar je moet zitten nog best wel fijne plekken te vinden zijn (upper deck op de 747, en bulkhead raam-seats(

Die yin-yang layout bestaat al sinds eind jaren 90, maar zag er destijds nog wat meer oldskool uit :)

Op de nieuwste toestellen (A350-1000) is inmiddels een nieuwe Club Suite geïntroduceerd waarbij je in ieder geval niet meer heel awkward elkaar aan zit te staren, maar BA kennende zal het wel weer 10 jaar duren voordat de ouwe stoel is uitgefaseerd.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• CyBeR
  • Niet online
Oh ja die waaier hadden ze toen

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:23

GG85

.......

Bij KLM wordt het toch wel tijd dat ze de overheads aanpassen voor meer trolleys in hun Embraer 175's.

Gisteren vanuit Frankfurt moest iedereen die niet Sky Priority was zijn trolley in het ruim inchecken. Sorry maar ik heb een hard stoffen trolley met een hoop ritsen en daarin mijn laptop (los tussen de kleren) en een aantal prototypes dus die laat ik niet in het ruim flikkeren. Koste een paar minuten om ze dat duidelijk te maken.
Kijk, bij een hardshell is het misschien wat anders maar dan nog, kan je een half uur staan wachten bij de band, ik wil naar huis.
Vervolgens ramt iedereen zijn jas, laptop, plastic tasje etc bovenin terwijl er 3x wordt omgeroepen om alleen trolleys bovenin te plaatsen en de rest op schoot/voor je.
Om het af te maken dacht het stel voor me dat niemand het door heeft dat je uitgebreid zit te tongen terwijl de lampen uit zijn. Misschien dat ik gewoon moe was maar was er wel even klaar mee.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De nieuwe 737's hebben bij KLM in ieder geval de nieuwe bakken. Het verschil is enorm. Kunnen gewoon flinke koffers op hun zijkant in.

• CyBeR
  • Niet online
GG85 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:40:
Vervolgens ramt iedereen zijn jas, laptop, plastic tasje etc bovenin terwijl er 3x wordt omgeroepen om alleen trolleys bovenin te plaatsen en de rest op schoot/voor je.
Ja, pleur op. Ik check specifiek m’n (Carry-on formaat) koffer in on geen shit bij m’n benen te hebben dus mijn jas en rugzak gaan gewoon in de bak.

Dat jij dat niet wilt doen is prima maar dat is niet mijn probleem.

CyBeR wijzigde deze reactie 24-10-2019 16:01 (7%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

GG85 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:40:
"**** you" is mijn respons op een dergeljke oproep. Dus omdat ik niet met een walgelijke trolley kom, moet ik mijn benenruimte verminderen? Jouw koffer is niet belangrijker dan mijn rugzak.

Jij kunt ook gewoon de belangrijke dingen in je handbagage doen, en de trolley inchecken.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-11 20:48
Daar heb ik ook wel eens een fikse discussie met Alitalia stewardess over gehad. Ik zat als een van de eerste in het vliegtuig (skypriority) en idd mijn akte-tas bovenin gedaan. En moest ik later onder mijn knieën proppen omdat iedereen grote trolleys mee had. Op die discussie werd redelijk fors gereageerd door mij en door de stewardess en ook de purser die zich er mee ging bemoeien. Uiteindelijk na boze blikken van de andere passagiers maar mijn tas onder mijn benen gedaan maar ik ben het daar nog steeds niet mee eens.

Op een gegeven moment zijn de bakken gewoon vol en moet er gewoon ingechecked worden. Naar mijn idee is het een extra service om je trolley bovenin te hebben (je bent tenslotte sneller van de luchthaven af) en lijkt het me dan ook logisch dat je daar voor moet betalen. Nu is het juist andersom, je moet betalen voor ruimbagage dus iedereen probeert dat te vermijden. Het board duurt veel langer omdat iedereen het in de bakken probeert te krijgen wat dus niet lukt en mensen die wel betalen om hun trolley in het ruim te laden moeten ook nog eens hun kleine tas op schoot nemen 8)7

>> Signature?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:11

franssie

Save the albatross

ChiLLeR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:37:
<>
Op een gegeven moment zijn de bakken gewoon vol en moet er gewoon ingechecked worden. Naar mijn idee is het een extra service om je trolley bovenin te hebben (je bent tenslotte sneller van de luchthaven af) en lijkt het me dan ook logisch dat je daar voor moet betalen. Nu is het juist andersom, je moet betalen voor ruimbagage dus iedereen probeert dat te vermijden. Het board duurt veel langer omdat iedereen het in de bakken probeert te krijgen wat dus niet lukt en mensen die wel betalen om hun trolley in het ruim te laden moeten ook nog eens hun kleine tas op schoot nemen 8)7
Dit is inderdaad de hele kern van het probleem, ze belasten het verkeerde. Al zouden ze alleen de underseaters gratis maken dan is er genoeg plek in de bakken zodat (bijna nooit) iemand deze onder de stoel hoeft te proppen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• CyBeR
  • Niet online

Ik ben FB member en heb geen miljoen miles met DL gevlogen maar ok :P

DL vond al eerder dat ik Silver was terwijl ik toentertijd geen KL status had; vraag me af of dat hier door komt.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
franssie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Dit is inderdaad de hele kern van het probleem, ze belasten het verkeerde. Al zouden ze alleen de underseaters gratis maken dan is er genoeg plek in de bakken zodat (bijna nooit) iemand deze onder de stoel hoeft te proppen.
Je kunt ook andersom redeneren. Als je bagage incheckt neemt iemand anders de zorg over en hoef je er niet zelf mee te sjouwen/tillen. Die service kost wat geld, en self service is goedkoper.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Daniel schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:35:
[...]

Je kunt ook andersom redeneren. Als je bagage incheckt neemt iemand anders de zorg over en hoef je er niet zelf mee te sjouwen/tillen. Die service kost wat geld, en self service is goedkoper.
Als iedereen alleen nog maar een handtas met de spullen voor in het vliegtuig zou meenemen ipv al die handbagage koffers denk ik dat het inchecken vele malen sneller en soepeler gaat. uit eindelijk is tijdbesparing weer in het voordeel van de luchtvaartmaatschappij.
Bij alle volle korte vluchten wordt er (zover ik merk) altijd omgeroepen of je je handbagage wilt inchecken "Deze service is gratis" (ehhh ja, duhhh, waarom zou ik ervoor betalen).
Als luchtvaartmaatschappijen je de keuze laten:
1 kleine tas + koffer van 15 (of meer?) kilo inchecken
OF
1 kleine tas + handbagage koffer mee in het vliegtuig

Dan stimuleer je het inchecken van een koffer veel meer.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:41
Klinkt leuk, maar dat zorgt natuurlijk wel voor een grote influx van ruimbaggage.
In plaats van ~50 koffers op een vlucht van Amsterdam-Londen, krijg je er dan ~150. Dit betekent 100 extra fysieke check-ins, 100 extra koffers die grondpersoneel het vliegtuig in moet tillen etc. Daarnaast betaalt KLM nog een charge per koffer aan de cargo handler, dus onderaan de streep is het veel goedkoper als mensen gewoon een koffer zelf meenemen in de cabine.

Leetness wijzigde deze reactie 25-10-2019 09:47 (37%)

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 09:37
ChiLLeR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:37:
Daar heb ik ook wel eens een fikse discussie met Alitalia stewardess over gehad. Ik zat als een van de eerste in het vliegtuig (skypriority) en idd mijn akte-tas bovenin gedaan. En moest ik later onder mijn knieën proppen omdat iedereen grote trolleys mee had. Op die discussie werd redelijk fors gereageerd door mij en door de stewardess en ook de purser die zich er mee ging bemoeien. Uiteindelijk na boze blikken van de andere passagiers maar mijn tas onder mijn benen gedaan maar ik ben het daar nog steeds niet mee eens.

Dit.. ik vlieg vaak met een bijna lege trolley omdat ik geen zin heb om mijn beenruimte op te moeten offeren. Dan maar een lege trolley met daarin mn laptop en mn jas zodat ik het bovenin kan doen

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-11 20:48
Leetness schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:43:
Klinkt leuk, maar dat zorgt natuurlijk wel voor een grote influx van ruimbaggage.
In plaats van ~50 koffers op een vlucht van Amsterdam-Londen, krijg je er dan ~150. Dit betekent 100 extra fysieke check-ins, 100 extra koffers die grondpersoneel het vliegtuig in moet tillen etc. Daarnaast betaalt KLM nog een charge per koffer aan de cargo handler, dus onderaan de streep is het veel goedkoper als mensen gewoon een koffer zelf meenemen in de cabine.
Inderdaad goed punt, dat zal ook een van de redenen zijn waarom het nog steeds zo is als het is. Uiteindelijk zal KLM vast deze redenatie ook wel eens gemaakt hebben en kiezen hun ook uiteindelijk voor iets. Dat zal een kosten/baten afweging hebben waarbij ik mij goed kan voorstellen dat het duurder is om alles via het ruim te laten gaan. Maar aan de andere kant moet men nu bij KLM ook al betalen voor ruimbagage.

>> Signature?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
CyBeR schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:51:
[Afbeelding]

Ik ben FB member en heb geen miljoen miles met DL gevlogen maar ok :P

DL vond al eerder dat ik Silver was terwijl ik toentertijd geen KL status had; vraag me af of dat hier door komt.
Ik heb sinds een jaar de Delta Platinum status hangen aan mijn Medallion account. Ik heb ooit een keer een uur aan de lijn gehangen toen ik mijn FB account van een Delta ticket wilde vervangen door het Delta Medallion account. Daarvoor was ik pas net zilver.

Perks zijn beperkt, ik vlieg alleen business met hen, maar ik ga geen slapende honden wakker maken.

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:00
Grappig, ik zat voor de lol te kijken naar wat een vlucht Amsterdam-Miami moet kosten in La Première (First Class bij Air France). Schijnbaar waren er geen tickets beschikbaar voor de dag dat ik wilde, dus krijg ik een alternatief: de prijzen in ... economy.

Ja natuurlijk, als ik First wil vliegen, is economy mijn eerste alternatief :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:16
don_jorg schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:20:
Ja natuurlijk, als ik First wil vliegen, is economy mijn eerste alternatief :)
Is er wel ruimte in Business (of uberhaupt business). Ik zag namelijk dat American Airlines in veel toestellen alleen Economy en First heeft (voor zover First dan wat voorstelt, alleen een grote stoel met gratis drankjes).

• don_jorg
jongetje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

Is er wel ruimte in Business (of uberhaupt business). Ik zag namelijk dat American Airlines in veel toestellen alleen Economy en First heeft (voor zover First dan wat voorstelt, alleen een grote stoel met gratis drankjes).
Ja, als ik handmatig de zoekopdracht op Business (of Economy Plus) zet, krijg ik gewoon prijzen te zien.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor de regelmatige Londen-reiziger: De Heathrow Express is meer dan in prijs gehalveerd: https://www.mylondon.news...-cost-price-drop-17142139

Voorheen kostte een enkele reis afhankelijk van wanneer je boekte ruim 12 tot ruim 16 pond in 2e klasse (voor een ritje van 15 minuten :X), nu kan het al vanaf 5,50 pond.
Vanwege de bezopen prijs weigerde ik zo langzamerhand die HE nog te nemen (de normale metro werkt ook, doet er alleen drie keer zo lang over) maar nu is het weer een goed alternatief.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Heb nu een upgrade aangeboden gekregen naar Business met KLM naar Aalborg voor 19,-. En zelfs dat vind ik het niet waard :p
Daniel schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:22:
Vanwege de bezopen prijs weigerde ik zo langzamerhand die HE nog te nemen (de normale metro werkt ook, doet er alleen drie keer zo lang over) maar nu is het weer een goed alternatief.
Maar met de metro ben je in het centrum en met de express ben je op Paddington :p Het hangt van je einddoel af, maar de metro is vaak best een prima alternatief. Zeker omdat je op Terminal 4 gewoon instapt, in plaats van intern nog te treinen en over te stappen.

Zullen ze nu stoppen met Heathrow Connect? Die ging al in 22 minuten (7 minuten meer) voor lagere kosten, maar lijkt nu obsolete.

PWM wijzigde deze reactie 29-10-2019 13:19 (8%)

• franssie

franssie

Save the albatross

Afgelopen weekeinde voor een uitvaart van een Neef op en neer naar ATL gevlogen. Heen Delta economy (prima voor een dag vlucht al is eco + bij hun net wat fijner) en terug met KLM business in de nieuwe 787-10. Het is al even terug dat ik business met KLM gevlogen had vanwege teleurstellende stoelen maar de nieuwe opzet is priima.
Nadeel van de 787 vind ik wel dat je geen persoonlijke ventilatie hebt en zelfs mijn zus had het gewoon te warm (dat is uniek). En toch. los van het betere eten, de betere wijnen en het betere bestek vind ik de service van Delta in economy misschien toch nog wel net wat prettiger dan die van KLM in business, vriendelijker en attenter maar dat is denk ik vooral toch nog een verschil in klantvriendelijkheidscultuur tussen NL en de US. En het multimedia aanbod van Delta is veel beter, zeker als je ingelogd bent op hun WiFI netwerk is de keuze reuze, waar bij KLM er van elke serie misschien 2 of 3 afleveringen te zien zijn.
Hoe dan ook huisje 97 (hotel New York) en 100 (Paleis Huis ten Bosch) aan de collectie kunnen toevoegen en dank zij de nu goede stoelen toch nog wat kunnen slapen in de nachtvlucht.

franssie wijzigde deze reactie 29-10-2019 19:47 (0%)
Reden: huisnummer aangepast naar 97 klopt inderdaad @Cybet

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:10

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:14:
Maar met de metro ben je in het centrum en met de express ben je op Paddington :p Het hangt van je einddoel af, maar de metro is vaak best een prima alternatief. Zeker omdat je op Terminal 4 gewoon instapt, in plaats van intern nog te treinen en over te stappen.
Als ik van LHR naar London centrum ga dan pak ik meestal de trein, maar als Heathrow express nu goedkoop is word dat ook een optie.. maar zoals PWM zegt qua tijd maakt het uit waar je precies heem moet..
Moet je naar Canary Warf dan kan je beter op city vliegen..

Zelf ga ik altijd met auto of bus van Reading naar LHR T5, dat is voor mij de snelste optie.. maar als ik naar T4, T3 of T2 moet is via Paddington/heathrow express misschien nu ook interessant..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:48:
de betere wijnen en het betere bestek vind ik de service van Delta in economy misschien toch nog wel net wat prettiger dan die van KLM in business, vriendelijker en attenter maar dat is denk ik vooral toch nog een verschil in klantvriendelijkheidscultuur tussen NL en de US.
Ik vind zelf de 787 erg fijn. Stoel aan het raam en ik kan prima slapen (net zoals de Delta A330's trouwens).

En, vriendelijker en attenter? Bij KLM in business kruipen de stewardessen nog net niet op schoot :p

Mijn oudste zoon werd laatst 6 aan boord en zo zag zijn stoel er dan uit:

https://tweakers.net/ext/f/wiU0ST3LD0sgPSDUZrtmNAPJ/thumb.png

Met handgeschreven briefje van de crew. En de captain die hem nog even naar de cockpit haalt. Dat zijn van die dingen die KLM altijd wel erg leuk doet.

En laatst zat ik naar LA en klapt zo'n stewardess op je schouder en vraagt: "Wat wil je drinken mop". Nou, kom daar maar eens om bij Garuda :p

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:14:
[...]
<>
En, vriendelijker en attenter? Bij KLM in business kruipen de stewardessen nog net niet op schoot :p
<>
Dan val jij meer in de smaak bij de KLM stewardessen dan ik denk ik :+ Nee sorry, los van de EU vluchten vindt ik ze nogal bot en lomp - op het verveelde af. Maar ik vlieg niet vaak KLM intercontinentaal dus misschien is mijn N=4 meting ook niet helemaal objectief (wat het natuurlijk sowieso niet is - alles is persoonlijk).

Oh ja schoot me nog te binnen, die Business upgrade van EUR19 is wellicht wel leuk als je lang op het vliegvled moet zijn en dan de lounge in mag waar dat anders niet zou lukken - anders voegt het inderdaad weinig tot niets toe.

edit:
En laatst zat ik naar LA en klapt zo'n stewardess op je schouder en vraagt: "Wat wil je drinken mop". Nou, kom daar maar eens om bij Garuda :p
Dit dus, dat heb ik bij Delta wel (en Lufthansa) maar bij KLM mis bijna altijd dat wat spelerige.

franssie wijzigde deze reactie 29-10-2019 17:33 (14%)

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:27:
[...]

Dan val jij meer in de smaak bij de KLM stewardessen dan ik denk ik :+ Nee sorry, los van de EU vluchten vindt ik ze nogal bot en lomp - op het verveelde af.
Ik ben d'r ook wel tevreden over altijd eigenlijk. Ze zijn bij mij altijd zeer attent.
huisje 95 (hotel New York)
Da's 97.

CyBeR wijzigde deze reactie 29-10-2019 17:45 (6%)

• mrsar

mrsar

Dat mis ik juist altijd bij delta en anderen,dat is zo stijf en "verplicht netjes" wat voor mij als hollander helemaal niet hoeft,ik klets liever echt :+ al doe ik dat in zowel business als eco.

Zo zie je maar dat iedereen het verschillend ziet, en daarnaast heel afhankelijk van de crew zelf.

Eigenlijk altijd nette maar leuke vluchten gehad. Vaak genoeg goed gelachen met het personeel (en kom je soms met meerdere huisjes (of flessen champagne en wijn) het vliegtuig uit,is ook maar net wie je kent :p

mrsar wijzigde deze reactie 29-10-2019 17:46 (26%)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

afgelopen week met TAP van Amsterdam naar Lissabon gevlogen. Heen gewoon en terug een economy class ticket geboekt. Bij het aan boord gaan van het vliegtuig bleek dat TAP een wel erg krappe economy layout heeft voor het toestel. Met mijn 2.05m paste ik amper tussen de stoelen. Hierop heeft de purser mij en mijn reisgenoot verplaatst naar de Economy Extra of hoe dit bij TAP precies heet. Dit is een aparte economy zone die ruwweg de helft van het toestel beslaat met meer beenruimte, leuningen die naar achter kunnen, een hoofdsteun hebben die omhoog en omlaag kan en een houder voor je tablet/mobiel om series te kijken. Deze stoelen kosten normaal een 25 euro extra, normaal ben ik pertinent tegen meer betalen voor een nooduitgang stoel. Maar in dit geval kreeg je voor die 25 euro extra in mijn ogen zoveel meer waar voor je geld dat ik deze voor de terugvlucht ook geboekt heb. Gedurende vluchten krijg je ook als eerste een hapje en een drankje

Wat TAP tevens erg goed deed was dat bij het boarden in Lissabon, de mensen zonder trolley als eerste aan boord mochten van het toestel. Verder was de terugvlucht uitgevoerd met een A320Neo en man wat is dat een fijne kist, de A320 is imho sowieso al fijner als een 737. De Neo is echt significant stiller als een 737 en komt wat mij betreft in de buurt van de rust aan boord van een modern lange afstandsvliegtuig.

Al met al erg positief verrast door TAP

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:45
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:55:
afgelopen week met TAP van Amsterdam naar Lissabon gevlogen. Heen gewoon en terug een economy class ticket geboekt. Bij het aan boord gaan van het vliegtuig bleek dat TAP een wel erg krappe economy layout heeft voor het toestel. Met mijn 2.05m paste ik amper tussen de stoelen. Hierop heeft de purser mij en mijn reisgenoot verplaatst naar de Economy Extra of hoe dit bij TAP precies heet. Dit is een aparte economy zone die ruwweg de helft van het toestel beslaat met meer beenruimte, leuningen die naar achter kunnen, een hoofdsteun hebben die omhoog en omlaag kan en een houder voor je tablet/mobiel om series te kijken. Deze stoelen kosten normaal een 25 euro extra, normaal ben ik pertinent tegen meer betalen voor een nooduitgang stoel. Maar in dit geval kreeg je voor die 25 euro extra in mijn ogen zoveel meer waar voor je geld dat ik deze voor de terugvlucht ook geboekt heb. Gedurende vluchten krijg je ook als eerste een hapje en een drankje

Wat TAP tevens erg goed deed was dat bij het boarden in Lissabon, de mensen zonder trolley als eerste aan boord mochten van het toestel. Verder was de terugvlucht uitgevoerd met een A320Neo en man wat is dat een fijne kist, de A320 is imho sowieso al fijner als een 737. De Neo is echt significant stiller als een 737 en komt wat mij betreft in de buurt van de rust aan boord van een modern lange afstandsvliegtuig.

Al met al erg positief verrast door TAP
Geen last gehad van zeer droge lucht in de A320neo? Vorige week voor het eerst met dit toestel gevlogen (ANA) en nog nooit zo'n droge lucht aan boord gehad.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt me een probleem dat je in elk toestel hebt in zekere mate... Hoe langer je in het vliegtuig zit hoe harder je dat voelt (veel succes als je bv. lenzen draagt op een long haul :P ).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Halldor
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:45
Borromini schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:20:
Lijkt me een probleem dat je in elk toestel hebt in zekere mate... Hoe langer je in het vliegtuig zit hoe harder je dat voelt (veel succes als je bv. lenzen draagt op een long haul :P ).
Ik vlieg ongeveer 10 keer per jaar (ook long haul). Grotendeels met Boeing's.
Maar zo erg had ik het nog nooit gehad.

• franssie

franssie

Save the albatross

Halldor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:18:
[...]

Geen last gehad van zeer droge lucht in de A320neo? Vorige week voor het eerst met dit toestel gevlogen (ANA) en nog nooit zo'n droge lucht aan boord gehad.
Grappig. Dé 787 zou de beste lucht moeten hebben maar daar juist gisteren oogdruppels gebruikt. Bij de 320 nooit last van gehad. 737 overigens ook nooit. Denk dat het meer persoonlijk is dan het vliegtuig het verschil maakt.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Borromini schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:20:
Eerst had ik er redelijk wat last van maar met de nieuwe Silicon Hydrogel maandlenzen heb ik er totaal geen last meer van. Opletten dat je niet vergeet te knipperen en het gaat helemaal goed.
Halldor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:18:
[...]

Had er zelf geen last van en merkte niet iets anders maar mijn reisgenoot vond de lucht wel droog. Heeft wel minder vliegervaring.

Geen idee of bij vliegtuigen de airco anders gaat werken naar mate hij meer gebruikt wordt, dan kan het ook gewoon door de nieuwigheid komen. Vond vooral de extra stilte aan boord erg prettig!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb met ANA voor de eerste keer met de Dreamliner gevlogen en moet zeggen dat ik daar ook meer last van de lucht ervoer dan anders. Ik was toen ook wel niet helemaal tiptop, dat maakt op zo'n moment waarschijnlijk alleen erger.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:56

Grouchy

meep meep

De lucht in B787's heeft een hogere relatieve vochtigheid ten opzichte van haar voorgangers. De RV is, geloof ik, echter nog steeds maar 5-25%, da's nog steeds (veel te) droog. Vooral op lange vluchten kan de RV flink laag zijn.

Wat denk ik ook mee speelt is dat A320s en B737s meestal korte legs vliegen, waarr de B787 meestal wordt ingezet voor de langere legs.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ergens heb ik iets gemist, maar ik kan het ook niet online vinden: Op Schiphol bij security net mocht iedereen zijn vloeistoffen houden. Ook grote flessen. Iemand wilde zijn colafles net in een bak gooien toen iemand van security riep: Dat hoeft niet meer.

Ook aan de band werd aangegeven dat je alles mocht houden.

Ik kan daar helemaal niks over vinden :?

EDIT:

Uurtje voor vertrek:

https://tweakers.net/ext/f/l0k9RuZp75irzySU8HHLPtDO/thumb.png

Niet heel druk :+

PWM wijzigde deze reactie 30-10-2019 08:59 (22%)

• lithoijen
  • Laatst online: 15:34
Had ik laatst ook toen ik naar Dublin vloog. Afgelopen zondag naar Wenen moesten alle vloeistoffen wel weer uit de tas (en werden grote hoeveelheden teruggestuurd of weggegooid). Lijkt af te hangen van welke gate je gebruikt of zo?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:47:
Ergens heb ik iets gemist, maar ik kan het ook niet online vinden: Op Schiphol bij security net mocht iedereen zijn vloeistoffen houden. Ook grote flessen. Iemand wilde zijn colafles net in een bak gooien toen iemand van security riep: Dat hoeft niet meer.

https://www.parool.nl/nie...-uit-handbagage~b0e38ef0/
?

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar hebben ze het alleen over vloeistoffen niet meer uit bagage hoeven halen. Niet dat de limiet van 100 ml is afgeschaft.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:16
lithoijen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:11:
Had ik laatst ook toen ik naar Dublin vloog. Afgelopen zondag naar Wenen moesten alle vloeistoffen wel weer uit de tas (en werden grote hoeveelheden teruggestuurd of weggegooid). Lijkt af te hangen van welke gate je gebruikt of zo?
Vertrek 1A/1 (schengen) heeft nog de oude scanners. Rest (non-schengen) is als het goed is geüpgraded naar 3D scanners voor handbagage.

Overigens zouden de vloeistoffenbeperking nog gewoon hetzelfde moeten zijn.

Recent was het ook in het nieuws voor Eindhoven: https://www.ed.nl/eindhov...r=https://www.google.com/

Beetje suf om te melden dat er minder plastic zakjes nodig zijn, je moet immers 9/10 keer ook weer terug. Kans dat je zo'n scanner in het buitenland treft is ook niet zo groot...

"Reizigers vanaf Eindhoven Airport kunnen binnenkort flesjes drank, parfum en elektronica gewoon in hun handbagage laten zitten.". Of de regels zijn toch veranderd, of het zijn wel heel kleine flesjes drank.

Rub147 wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:32 (36%)

• SebasThiaan
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:33
PWM schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:47:

EDIT:

Uurtje voor vertrek:

[Afbeelding]

Niet heel druk :+
Ik begreep van security op Schiphol dat grote flessen e.d. meegenomen mogen worden in de handbagage bij intercontinentale vluchten.

• R.van.M
Rub147 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Vertrek 1A/1 (schengen) heeft nog de oude scanners. Rest (non-schengen) is als het goed is geüpgraded naar 3D scanners voor handbagage.

Overigens zouden de vloeistoffenbeperking nog gewoon hetzelfde moeten zijn.

Recent was het ook in het nieuws voor Eindhoven: https://www.ed.nl/eindhov...r=https://www.google.com/

Beetje suf om te melden dat er minder plastic zakjes nodig zijn, je moet immers 9/10 keer ook weer terug. Kans dat je zo'n scanner in het buitenland treft is ook niet zo groot...

"Reizigers vanaf Eindhoven Airport kunnen binnenkort flesjes drank, parfum en elektronica gewoon in hun handbagage laten zitten.". Of de regels zijn toch veranderd, of het zijn wel heel kleine flesjes drank.
Volgens mij heeft 1A juist de nieuwe en de oude 1 die nu verbouwd wordt (wat nu skypriorty is) nog de oude.
Ik moest namelijk alles eruit halen en mn vriendin die paar dagen eerder via 1A vloog hoefde er niets uit te halen

• Rub147
R.van.M schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Volgens mij heeft 1A juist de nieuwe en de oude 1 die nu verbouwd wordt (wat nu skypriorty is) nog de oude.
Ik moest namelijk alles eruit halen en mn vriendin die paar dagen eerder via 1A vloog hoefde er niets uit te halen
Mmm, vorige week via 1A (die tijdelijke hal), daar stonden gewoon de oude scanners. Wel is er een nieuw filter tussen 1 en 1A (in gang/loopbuis naar 1A) in, die heeft wel nieuwe scanners.

• R.van.M
Rub147 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Mmm, vorige week via 1A (die tijdelijke hal), daar stonden gewoon de oude scanners. Wel is er een nieuw filter tussen 1 en 1A (in gang/loopbuis naar 1A) in, die heeft wel nieuwe scanners.
Wellicht dat ze hal1 nu per rij aanpakken, want paar weken eerder was de ingang helemaal links en nu was het in het midden. Hoe dan ook, goede ontwikkeling als straks alles in de koffer kan blijven zitten.

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik mocht 3 weken geleden bij vertrek vanuit hal 1 alle vloeistoffen in de tas houden. Probleem is dus wel dat je nu niet van te voren weet waar je aan toe bent, waardoor je alsnog rekening moet houden met 'worst case'.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is geklooi. In TLV mag je trouwens gewoon je flesjes water (halve liters en misschien groter ook) in de handbagage laten, niks aan het handje.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:18
Logisch dat het voor tlv geen probleem is.. het is een afspraak voor landen van de Europese Unie.
De Israëliërs hebben hun eigen regels en veiligheids voorschriften, en die kunnen natuurlijk verschillen/het zelfde zijn als Nederlandse/ Europese regels...

Persoonlijk hou ik op Schiphol nog gewoon rekening met alles uit mijn koffer. Eigenlijk zelfs als alles er in mag blijven haal ik toch de laptop er uit. Voorkomt dat de koffer toch op de afkeurband terecht komt, en kost mijn 20seconden, en voorkomt 7 min wachten..

• CyBeR
  • Niet online
Emielvanputten schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:08:
het is een afspraak voor landen van de Europese Unie.
Laten we wel wezen dit is omdat die idioot panische Amerikanen dat willen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Emielvanputten schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:08:
Logisch dat het voor tlv geen probleem is.. het is een afspraak voor landen van de Europese Unie.
De Israëliërs hebben hun eigen regels en veiligheids voorschriften, en die kunnen natuurlijk verschillen/het zelfde zijn als Nederlandse/ Europese regels...
Het blijft ruiken naar willekeur. Als de Israëli's geen probleem maken over vloeistoffen in je handbagage, dan moet je je afvragen waarom we dat in Europa wel doen. Hebben de Israëli's scanners die die vloeistoffen wel kunnen checken? Dat willen ze toch commercialiseren ipv die voor zichzelf te houden?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Borromini schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Het blijft ruiken naar willekeur. Als de Israëli's geen probleem maken over vloeistoffen in je handbagage, dan moet je je afvragen waarom we dat in Europa wel doen. Hebben de Israëli's scanners die die vloeistoffen wel kunnen checken? Dat willen ze toch commercialiseren ipv die voor zichzelf te houden?
Ik vermoed dat het vooral een budget kwestie is.. LHR heeft ook de oude scanners en moet je alles uit je tas halen.. die gaan nu die scanners zoals bij Schiphol installeren.. ETA 2021 ofzo -O-
En binnen europa is het een mengelmoesje van wat voor scanners er zijn..
Die israëlische scanners zullen voor veel vliegvelden te duur zijn op dit moment vermoed ik..

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:11
CyBeR schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
Waarom geldt het dan ook voor vluchten binnen de EU?

iRacing Profiel

• CyBeR
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

Waarom geldt het dan ook voor vluchten binnen de EU?
Omdat je anders hier op een vlucht binnen de EU je fles water sorry ik bedoel vloeibare springstof mee kunt nemen en die vervolgens bij aankomst zonder nieuwe controle op een internationale vlucht naar, uiteraard, de VS kunt meenemen.

• Emielvanputten
CyBeR schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Nee, dit is omdat er een werkelijk gevaar was op de vluchten, en de hele wereld daarna vloeistoffen ging verbannen. En de EU heeft daar met de alle leden een raamwerk voor gemaakt in samenspraak met de leden,uk,usa, etcetc. Echt gevaar, niet zoals je noemt USA panisch gedrag.

En ik kan alleen spl ervaringen delen, lhr heb ik niet.
Er waren meerdere redenen waardoor het langer duurde dan verwacht.

1. Apparaat kiezen, ik heb 5 verschillende types gezien over een periode van 3 jaar.
2. Apparaat compatibel maken met de veiligheids opstellingen momenteel op de filter.
3. Verbouwingen over alle filters, waarom nu neer zetten als over 6 maanden alles weer verbouwd moet worden.
4. Gewicht. Zeg even 3 jaar geleden waren de machines te zwaar voor de vloer op sommige filters.
5 prijs.. de normale x-rays zijn geleased, waarom meer kosten maken en 200xrays terug sturen terwijl de termijn nog niet klaar is.

Etcetcetx.
CyBeR schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Omdat je anders hier op een vlucht binnen de EU je fles water sorry ik bedoel vloeibare springstof mee kunt nemen en die vervolgens bij aankomst zonder nieuwe controle op een internationale vlucht naar, uiteraard, de VS kunt meenemen.
Exact. Of je doet allemaal het zelfde, of je haalt de veiligheids controle terug naar de gate zodat je weet dat elke vlucht volgens (in dit geval euro regels ) wordt gedaan. En dat is juist wat spl niet wou. Ze zijn van filter naar gate en nu weer terug naar filter beveiliging gegaan. Minder mensen nodig, minder apparatuur, minder tijd voor een vliegtuig effectief aan de gate. Aka kosten besparen
[...]

Het blijft ruiken naar willekeur. Als de Israëli's geen probleem maken over vloeistoffen in je handbagage,
geloof me maar, EA beveiling op spl was lastiger met vloeistoffen dan ik en mijn collega's

Emielvanputten wijzigde deze reactie 30-10-2019 13:43 (7%)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Interresant artikel over de crew rustplekken in de Sydney-New York vluchten:
https://www.businessinsid...ght-sydney-qantas-2019-10

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:51
Nieuwe airline Fly-CD is van plan om Z-Amerika met het Caribisch gebied te verbinden via Bonaire.
Link: https://www.luchtvaartnie...id-amerika-naar-caribbean

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:41:
[...]

Grappig. Dé 787 zou de beste lucht moeten hebben maar daar juist gisteren oogdruppels gebruikt. Bij de 320 nooit last van gehad. 737 overigens ook nooit. Denk dat het meer persoonlijk is dan het vliegtuig het verschil maakt.
Ik heb meer/minder last van droge lucht in dezelfde kist (makkelijk te herkennen bij Brussels door de livery). Soms lijkt het alsof de crew ons wil koken, soms invriezen, en soms is het 'normaal'. Hoe ik de lucht in het vliegtuig ervaar ligt vooral aan de setting die de crew gebruikt.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ToolkiT schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:36:
Interresant artikel over de crew rustplekken in de Sydney-New York vluchten:
https://www.businessinsid...ght-sydney-qantas-2019-10

[Afbeelding]
De 777-300 heeft een veel mooiere bunk voor de crew. Met 1 van de nooduitgangen kom je uit een bagagebak :+
[...]

De israeliers hebben speciaal een extra lange weg aangelegt naar de terminal om mensen nog voor dat ze op de luchthaven zijn al te profilen. Als er 1 land is dat luchtvaart security serieus neemt dan is het Israel wel. Ze zullen daar dan ook wel de meest fancy xray apparaten hebben.

Ikzelf heb nooit begrepen waarom een luchthaven als Schiphol niet gewoon zegt dat je voor iedere vlucht die van Schiphol vertrekt, verplicht van de airline 1 gratis tas moet kunnen inchecken. Lost alle problemen op bij de security en kunnen passagiers veel sneller door security en is ook het boarding process veel sneller voorbij.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Brilsmurfffje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Ikzelf heb nooit begrepen waarom een luchthaven als Schiphol niet gewoon zegt dat je voor iedere vlucht die van Schiphol vertrekt, verplicht van de airline 1 gratis tas moet kunnen inchecken. Lost alle problemen op bij de security en kunnen passagiers veel sneller door security en is ook het boarding process veel sneller voorbij.
Al kon ik 100 koffers inchecken dat wil ik dat niet.. ik wil asap na landen weer verder..
Gister had ik nog een discussie met mrsT dat ik als wij volgend jaar zomer naar Sydney vliegen het liefst ook 4x hand baggage meeneem ipv een grote koffer in het ruim..

• Emielvanputten
Brilsmurfffje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:57:

Na het boemvloeistof plan, was er een periode dat de handbagage op de uk vluchten een no go was.

Doorzichtig plastic tasje voor je telefoon/Ereader/paspoort/ticket/geld. Etc. Security checks gingen idd heerlijk snel... Ook boarden was met 7 min klaar als er geen rolstoelpax waren... Zakelijk een beetje shit,. Want laptop was niet binnen handbereik... Maar snel was het zeker.

Een paar jaar laten de non electronica naar de USA.
Het moest werken of het mocht niet mee....
Fijn, discussies over desktops. Kapotte laptops. Printers en hun patronen.

Wat ik mij een oplossing lijkt.
1 prijs vlucht met gratis 1 koffer handbagage maar wel in het ruimt.
2 prijs vlucht+toeslag indien koffer in cabine.

Mensen die hun koffer absoluut in de cabine willen betalen hier voor.
En anders in het ruimt.

En die prijs die je betaald, die kan natuurlijk altijd aangepast worden.
De maatschappijen hebben alle data over welke vluchten er veel of weinig last hebben van koffers in de cabine. Dus bv vluchten met veel last een hogere prijs dan vluchten waar het niet een groot probleem is.

Beetje shit voor mij,. Ik vlieg eigenlijk allen met handbagage.. nou ja. Die 2 A3 tientjes extra voor de koffer gegarandeerd overleef ik wel

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ToolkiT schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Al kon ik 100 koffers inchecken dat wil ik dat niet.. ik wil asap na landen weer verder..
Gister had ik nog een discussie met mrsT dat ik als wij volgend jaar zomer naar Sydney vliegen het liefst ook 4x hand baggage meeneem ipv een grote koffer in het ruim..
De tijd dat je 20 minuten op je koffer moet wachten is echt wel voorbij. Als je op Schiphol land, even naar de wc gaat en rustig door de duane heen loopt ligt in 9 van de 10 gevallen je koffer al op de band of is de band al bezig met het uitspuwen van koffers.

Trolleys zijn ontzettend onhandig in de cabine, je kan er alleen spullen uithalen door het gehele ding in het gangpad te openen en het gros van de mensen op Europese vluchten heeft het alleen bij zich omdat ze te schraal zijn om voor een check-in bag te betalen. De echte zakenreizigers die kennen de drill dus die zijn met een trolley sneller aanboord dan een vakantieganger die 2x per jaar vliegt.

• Rub147
Emielvanputten schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Na het boemvloeistof plan, was er een periode dat de handbagage op de uk vluchten een no go was.

Doorzichtig plastic tasje voor je telefoon/Ereader/paspoort/ticket/geld. Etc. Security checks gingen idd heerlijk snel... Ook boarden was met 7 min klaar als er geen rolstoelpax waren... Zakelijk een beetje shit,. Want laptop was niet binnen handbereik... Maar snel was het zeker.

Een paar jaar laten de non electronica naar de USA.
Het moest werken of het mocht niet mee....
Fijn, discussies over desktops. Kapotte laptops. Printers en hun patronen.

Wat ik mij een oplossing lijkt.
1 prijs vlucht met gratis 1 koffer handbagage maar wel in het ruimt.
2 prijs vlucht+toeslag indien koffer in cabine.

Mensen die hun koffer absoluut in de cabine willen betalen hier voor.
En anders in het ruimt.

En die prijs die je betaald, die kan natuurlijk altijd aangepast worden.
De maatschappijen hebben alle data over welke vluchten er veel of weinig last hebben van koffers in de cabine. Dus bv vluchten met veel last een hogere prijs dan vluchten waar het niet een groot probleem is.

Beetje shit voor mij,. Ik vlieg eigenlijk allen met handbagage.. nou ja. Die 2 A3 tientjes extra voor de koffer gegarandeerd overleef ik wel
Ryanair en Wizz hebben allebei het beleid dat je alleen een "kleine" handbagage mee mag nemen de cabine in (kleine tas oid). Of je betaald voor priority (dan wel trolley mee aan boord) of je koopt voor ±8 euro handbagage in het ruim. Ben geen fan van allerlei vage praktijken van deze maatschappijen, maar het feit is wel dat de discussie gevoerd wordt aan de grond, bakken soms half leeg zijn en het gewoon een veel prettigere ervaring in de cabine is.

Bij bijvoorbeeld een Transavia is het beleid:
"Je mag per persoon 1 stuk handbagage meenemen. Kleine tassen zoals een handtas, laptoptas en een cameratas gelden ook als 1 stuk. Stop je handbagage thuis al bij elkaar, zodat je dit niet meer op de luchthaven hoeft te doen.

Max 45 x 40 x 25 cm (groen label)
Max 55 x 40 x 25 cm (rood label)
Er is beperkt ruimte in de cabine. Daarom vervoeren we je bagage soms in het ruim.

Bagage met een groen label mag altijd mee in de cabine. Plaats deze bagage onder de stoel voor je.

Bagage met een rood label kunnen we op drukke vluchten innemen bij de gate. We vervoeren deze dan gratis in het ruim."
Werkt dat goed: nee. Niemand controleert op formaat/stuks, op een non-Transavia hub nog enigszins te begrijpen, maar op Schiphol zou het beleid gewoon keihard gehandhaafd moeten worden. (idem voor KLM waar je gerust met je 65L backpack + bergschoenen eraan bungelend wordt toegelaten). Maar volgens mij is dat in dit topic al erg vaak aan bod gekomen >:)

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

Alle* US domestic flights hebben First / (Economy +) / Economy. Daarbij is First Business Class en geen First Class zoals intercontinentaal. En daar stelt in vergelijking met Europees business class het zeker wel wat voor want de stoelen zijn aanmerkelijk beter dan in economy.

* Er zijn een handjevol coast-to-coast vluchten waar er wel echt drie klasses beschikbaar zijn en full-flat bedden worden aangeboden.

• franssie

franssie

Save the albatross

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:14:
[...]

De tijd dat je 20 minuten op je koffer moet wachten is echt wel voorbij. Als je op Schiphol land, even naar de wc gaat en rustig door de duane heen loopt ligt in 9 van de 10 gevallen je koffer al op de band of is de band al bezig met het uitspuwen van koffers.
Op mijn Schiphol loop je 20 minuten van de gate naar de bagageband en kan je alsnog 20+ minuten wachten op je (priority) bagage die dan ook daadwerkelijk als eerste op de band ligt. Dat is 40+ minuten.
Trolleys zijn ontzettend onhandig in de cabine, je kan er alleen spullen uithalen door het gehele ding in het gangpad te openen en het gros van de mensen op Europese vluchten heeft het alleen bij zich omdat ze te schraal zijn om voor een check-in bag te betalen. De echte zakenreizigers die kennen de drill dus die zijn met een trolley sneller aanboord dan een vakantieganger die 2x per jaar vliegt.
De een beetje geoefende reiziger heeft toch al de vloeistoffen en electronica apart dus een tas-in-tas systeem waarbij je even snel je headset en vest er apart uithaalt en de rest van de vlucht niet meer bij je trolley hoeft.

Ik zou graag extra betalen voor trolley in de cabine in de hoop dat veel mensen dat niet willen en dus lekker hun meuk inchecken.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:27
[...]

Echt niet. Er zit een wezenloos verschil tussen bagage handlers. Als je KLM hebt ben je het bokje. Ik sta altijd minimaal 20 minuten te wachten als ik met KLM vlieg, en vaker een halfuur. Van de tijden op het bord klopt ook meestal geen fluit. Andere bedrijven zoals Aviapartner en Menzies zijn sneller.

Nat-Water wijzigde deze reactie 01-11-2019 10:14 (10%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:51
[...]

Mijn ervaring is toch echt anders....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:09
Nat-Water schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:13:
[...]

Echt niet. Er zit een wezenloos verschil tussen bagage handlers. Als je KLM hebt ben je het bokje. Ik sta altijd minimaal 20 minuten te wachten als ik met KLM vlieg, en vaker een halfuur. Van de tijden op het bord klopt ook meestal geen fluit. Andere bedrijven zoals Aviapartner en Menzies zijn sneller.
Dit valt enorm op inderdaad. Bagage met KLM handling is verschrikkelijk traag, terwijl alle non-Skyteam airlines die andere handlers gebruiken best wel oké zijn.

Een deel is wel te verklaren dat KLM handling natuurlijk veel connecting flights moet regelen en de andere handlers amper, maar alsnog is het verschil veel te groot.

Bij Skyteam airlines check ik ook liefst niets in naar AMS. Oneworld en Star gaat het prima.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Hmmbob schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:18:
Mijn ervaring is toch echt anders....
Inderdaad. De enige manier waarop Schiphol dat voor elkaar krijgt is als ze de douanepoortjes dichtdoen en iedereen via 1 loketje laten passeren.

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:06:
[...]

Op mijn Schiphol loop je 20 minuten van de gate naar de bagageband en kan je alsnog 20+ minuten wachten op je (priority) bagage die dan ook daadwerkelijk als eerste op de band ligt. Dat is 40+ minuten.
:? Op mijn Schiphol kost 't mij gemiddeld ongeveer 5 minuten om naar de bagageband te lopen en dan ligt m'n koffer er ongeveer 10 minuten later.

20 minuten lopen op schiphol moet je echt van B19 naar G9 aan 't lopen zijn én de travelators moeten allemaal stuk zijn.

• don_jorg
PolarBear schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:01:
[...]

Alle* US domestic flights hebben First / (Economy +) / Economy.
Nou.... alle mainline vluchten, zullen we het daarop houden? Ok, United heeft nu de CRJ 550, wat eigenlijk een 70-persoons toestel is, maar nu 50 personen met drie klasses. De meeste toestellen bij United, American en Delta van 50 personen hebben alleen economy en economy plus.

Overigens heb je het denk ik alleen over de grote drie. De low-cost-industrie is natuurlijk een heel ander geval.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

De een beetje geoefende reiziger heeft toch al de vloeistoffen en electronica apart dus een tas-in-tas systeem waarbij je even snel je headset en vest er apart uithaalt en de rest van de vlucht niet meer bij je trolley hoeft.
Dit dus..
Ik heb altijd mijn koffertje bij me en daarop mijn laptop tas (bij BA met bronze status mag dat officieel, bij andere firma's is het ook geen issue.. 1x is er gevraagd met wie ik vloog en waar heen en toen lieten ze me alsnog door). In mijn laptop tas zit alles wat er bij de scanner uit moet (liquids, laptop etc) en wat ik in vliegtuig nodig heb (headset, kindle, laptop, telefoon).
Die tas heb ik altijd onder mijn stoel en koffertje in de bakken erboven..

Op deze manier kan ik ook last minute op vliegveld aankomen (wat helaas regelmatig gebeurt als meetings uitlopen of OV niet meewerkt) en de vlucht halen.. als je dan nog een koffer moet inchecken ben je te laat..

Dus ik win tijd aan beide kanten... en heb nooit het risico dat mijn koffer een andere route reist dan ik..

Voor dagtripjes heb ik alleen laptoptas bij me..
[...]

Schiphol is natuurlijk ook helemaal niet representatief, het is een enorm vliegveld dus duurt het lang voor je bij de band bent..
En als spul op de band komt dan moet je vaak nog wachten tot jouw koffer er eindelijk is..
Nu heb ik een oranje koffer dus valt dat behoorlijk op, maar heb je een zwarte koffer dan vind ik koffer spotten op de band best een kilo utrecht tango job..

ToolkiT wijzigde deze reactie 01-11-2019 11:50 (23%)

• PolarBear
  • Niet online
don_jorg schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:40:
[...]

Nou.... alle mainline vluchten, zullen we het daarop houden? Ok, United heeft nu de CRJ 550, wat eigenlijk een 70-persoons toestel is, maar nu 50 personen met drie klasses. De meeste toestellen bij United, American en Delta van 50 personen hebben alleen economy en economy plus.
[/q]
Je hebt gelijk, hoewel zelfs de meeste regionale vluchten bij AA bijvoorbeeld wel First hebben, alleen de CRJ-200 (50 passagiers) en ERJ-140/145 (44/50) passagiers hebben geen First (lees business class).
Overigens heb je het denk ik alleen over de grote drie. De low-cost-industrie is natuurlijk een heel ander geval.
Mja, Southwest heeft uberhaupt geen vaste plekken, jetBlue heeft coast to coast wel Mint. Maar inderdaad ik had het over de mainline carriers.

• Blue-eagle
  • Niet online
Een vlucht met United Airlines, ik wil boarden en heb mijn rugzak bij me + een tas met daarin een soort grote winterjas/ski-jack. De dame aan de gate vertelt mij: "Je mag maar 1 stuks bagage meenemen, dus we moeten 1 van deze 2 items inchecken."

Dus ik vraag of ik wel aan boord mag als ik gewoon de jas uit de tas haal, en de tas opvouw in een zak van de jas. "Ja, dat mag wel..."

Dus:

Vooraf: Jas in plastic zak (mag niet)
Daarna: Plastic zak in jas (mag wel)

:7

Ze keek me een beetje verveeld aan en had zelf ook wel door dat het nergens op sloeg. Maar regels zijn regels...

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:25
Vraagje: recentelijk nog iemand op SFB (Orlando Sanford) geweest? Twee jaar terug hadden we vertraging en hadden we de pech om met een aantal Britse vluchten mee aan te komen. Heb toen uit verveling alle patroontjes in de vloerbedekking wel 6x kunnen tellen bij de immigratie. En dankzij de no-phone policy werden het erg lange wachtuurtjes.

Begreep via-via dat er nu ook ESTA zuilen zijn waarmee het een stuk sneller zou moeten gaan.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:58
Evianon schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:30:
[...]

Dit valt enorm op inderdaad. Bagage met KLM handling is verschrikkelijk traag, terwijl alle non-Skyteam airlines die andere handlers gebruiken best wel oké zijn.

Een deel is wel te verklaren dat KLM handling natuurlijk veel connecting flights moet regelen en de andere handlers amper, maar alsnog is het verschil veel te groot.

Bij Skyteam airlines check ik ook liefst niets in naar AMS. Oneworld en Star gaat het prima.
Gisteren kwam ik met klm van de F gates; niet al te druk bij paspoort controle maar toch nog ruim 45 minuten nog moeten wachten op de tassen. En die van mij was nummer 3 op de band.

Met star is het echter ook niet altijd goed. Een aantal keer al gehad dat er na 20 min wachten enkele tassen verschijnen.. En dan stopt het. Pas 15 minuten later komt dan de rest. En de priority tassen komen vrijwel nooit eerst bij star op Schiphol. Op andere vliegvelden wél, dus dat is ook duidelijk een issue met Schiphol specifiek.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ToolkiT schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:44:

En als spul op de band komt dan moet je vaak nog wachten tot jouw koffer er eindelijk is..
Nu heb ik een oranje koffer dus valt dat behoorlijk op, maar heb je een zwarte koffer dan vind ik koffer spotten op de band best een kilo utrecht tango job..
Daarom heb ikzelf een foeilelijke donkerpaarse met roze accenten EastPak roltas. Nog nooit iemand gezien met een tas die ook maar vaag in de buurt komt van mij tas. En als de airline hem een keertje kwijt raakt is hij zo gemakkelijk te omschrijven dat je hem uit duizenden tassen herkent! Voordeel van dit soort lelijke tassen is ook nog dat je ze altijd ergens in de uitverkoop kan scoren omdat de verkopen waarschijnlijk altijd tegenvallen :P

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:58
Hoeveel kans maak ik op een gratis danwel voordelige business class upgrade tijdens het inchecken wanneer ik zeg dat het onze huwelijksreis is? Is dat iets van vroeger? :+ Het call center kon mij in ieder geval geen leuke prijs aanbieden.

Garuda, geen frequent flyer.

• Emielvanputten
sylvesterrr schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:12:
Hoeveel kans maak ik op een gratis danwel voordelige business class upgrade tijdens het inchecken wanneer ik zeg dat het onze huwelijksreis is? Is dat iets van vroeger? :+ Het call center kon mij in ieder geval geen leuke prijs aanbieden.

0 in naar mijn idee. Is het je huwelijksreis?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan hoogstens een glaasje champagne krijgen als de crew in een goede mood is..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Misschien als je een bruidsjurk aantrekt. Met die hoepels pas je niet in de stoel.

Verder natuurlijk 0. Genoeg idioten die dat soort trucjes proberen.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Nul komma niets. Wat wel (mogelijk) gebeurt is dat er een aantekening in het systeem komt dat je op huwelijksreis bent. Dan is het aan de crew om er wel of niets aan te doen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Huwelijksreis bij 99.9% van de airlines levert je 2 glaasjes bubbels op aan boord, een kaartje en soms wat snacks. Een upgrade ga je er niet mee krijgen :p

Zelf gisteren upgrade gehad in 737 met KLM. De pursers zijn echt super, maar het eten wat je krijgt slaat nergens op. Was vlucht rond middaguur, anders had ik nog even wat slaapmutsjes kunnen nemen :+

• sylvesterrr
Emielvanputten schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:30:
[...]

0 in naar mijn idee. Is het je huwelijksreis?
Ja, het is mijn huwelijksreis.

Maar duidelijk, ik hoef niets te verwachten. :P

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:56

Grouchy

meep meep

upgrades bij Garduda gaat via hun BID UPGRADE request system

voor meer info:
https://www.garuda-indone...l-offers/bid-upgrade.page

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Emielvanputten
sylvesterrr schreef op zondag 3 november 2019 @ 01:28:
[...]

Ja, het is mijn huwelijksreis.

Maar duidelijk, ik hoef niets te verwachten. :P
nee niet echt.

de paar keer dat ik heb mee gemaakt dat de maatschappij alles uit de kast trok waren voornamelijk
nog in de trouwkleding, rechtstreeks van het feest, uitgezwaaid worden door nog plusminus 20 gasten.
(klm, martinair, delta)

gefeliciteerd op voorhand,, en gewoon in de trouwjurk en pak komen:) neem wel wat comfortabels mee voor in het vliegtuig, 9 uur zitten eerste klas in een trouwpak of jurk is minder geslaagd.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Die romantiek is helaas in het streven naar maximale bezetting en omzetoptimalisatie al lang verdwenen. Sommige airlines doen het per definitie geen gratis upgrades (je kunt 10 jaar Platinum bij KLM zijn zonder ooit een gratis upgrade aangeboden te krijgen) en die het nog wel doen behouden het vrijwel altijd voor aan hun vaste klanten (ik ken iemand die jaren een hoge status heeft gehad bij Emirates en ondanks dat ie dat nu niet meer is nog steeds regelmatig een upgrade krijgt)

Als je samenreist is een upgrade zo goed als ondenkbaar, in je eentje maak je bij de juiste airline nog wel wat meer kans.

Het beste waar je op kan hopen is een goede deal met punten of cash omdat er dikke onderbezetting is. Sommige airlines laten je vooraf een bod doen, dat wil soms nog wel wat goede deals opleveren. Aan boord of bij checkin is het vrijwel altijd duurder.

Daniel wijzigde deze reactie 03-11-2019 09:10 (12%)

• sylvesterrr
2 upgrades voor de prijs van 1 upgrade zou ik al een leuke deal vinden. :+ Ach ja, we zien wel. #wishfulthinking

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

sylvesterrr schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:23:
2 upgrades voor de prijs van 1 upgrade zou ik al een leuke deal vinden. :+ Ach ja, we zien wel. #wishfulthinking
Kijk dan gewoon een keer zelf de andere kant op en gooi die flappen er tegenaan. Het is toch de huwelijksreis? Zeker als je nog nooit business class gevlogen hebt, zijn de eerste paar keren zeker een feestje, Garuda is ook een prima airline met een mooi product.

• CyBeR
  • Niet online
Je kunt alleen wel niet meer terug daarna

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:25
Weer een feestje. ICO vlucht. Netjes betaald voor koffer in het ruim. Toestel is nog niet eens voor 1/3 gevuld en de bakken zitten al vol tot ver over 2/3. Mensen komen met de grootste hutkoffers binnenlopen. Buurman heeft zelfs 2 trolley's mee en er wordt niets van gezegd.

Nu is hij boos op mij omdat ik mijn rugtas met wat lectuur niet voor mijn voeten wil hebben. Trolley moet nu het ruim in en hij is erg oververhit. Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Als het zo doorgaat dan komt er een punt waarop je gewoon gek bent als je nog gaat betalen voor je koffer als dit soort praktijken maar door kunnen blijven gaan.

• R.van.M
IAG neemt Air Europa over
Over tijdje dus geen flying blue perks meer met Air Europa

• Xandrios
  • Laatst online: 20:58
Klopt, maar dat tijdje duurt nog tot zeker 2025. Als het uberhaupt doorgaat (en die kans zie ik vrij klein).

• bommel
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:11
Het moederbedrijf van Iberia, International Consolidated Airlines Group (IAG), heeft aangekondigd dat het een overeenkomst heeft gesloten met Globalia, het moederbedrijf van Air Europa, om laatstgenoemde luchtvaartmaatschappij over te nemen.
...
De overname moet in de tweede helft van 2020 afgerond zijn en is nog voorwaardelijk aan goedkeuring van de autoriteiten.
...
Het persbericht spreekt wel van integratie van Air Europa in Avios, maar noemt daarbij 2025 als tijdslijn

bron

Gratis Amex FB Gold of Platinum met 50% korting: http://www.americanexpress.nl/introduceren/rEMKOWrKNt?CPID=100256004 Curve: no transaction fees&timetravel, get £5: https://curve.page.link/Zc1U Gratis Revolut: https://revolut.com/referral/remkowdl

• PolarBear
  • Niet online
Wat is een ICO vlucht?
bommel schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:11:
Het moederbedrijf van Iberia, International Consolidated Airlines Group (IAG), heeft aangekondigd dat het een overeenkomst heeft gesloten met Globalia, het moederbedrijf van Air Europa, om laatstgenoemde luchtvaartmaatschappij over te nemen.
...
De overname moet in de tweede helft van 2020 afgerond zijn en is nog voorwaardelijk aan goedkeuring van de autoriteiten.
...
Het persbericht spreekt wel van integratie van Air Europa in Avios, maar noemt daarbij 2025 als tijdslijn

bron
In het persbericht staat:
Synergies and financial impact

The Acquisition is expected to generate cost synergies across selling, general and administrative expenses, procurement, handling and distribution costs with full run-rate synergies to be achieved by 2025. IAG expects implementation costs to be phased over the same period.

In addition, the Acquisition is expected to generate significant revenue synergies by 2025, including:
  • Adding reciprocal intra-group codeshares across all connecting gateways;
  • Adjusting timings to maximise connectivity through the Madrid hub;
  • Aligning commercial policies and integrating sales forces in home markets;
  • Integrating Air Europa into existing IAG joint businesses; and
  • Integrating Air Europa into the Avios currency for loyalty.
Er staat dat in 2025 deze synergie voordelen behaald zouden moeten zijn. Tenzij er contractuele beperkingen zijn (meestal is er minimaal een jaar opzegtermijn om uit een alliance te stappen, weet niet hoe dat zit met overnames) kan je er van uit gaan dat Avios integratie en codeshares zo snel als technisch haalbaar worden uitgevoerd en al ver voor 2025 operationeel zijn.
Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True