Brilsmurfffje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:57:
Ikzelf heb nooit begrepen waarom een luchthaven als Schiphol niet gewoon zegt dat je voor iedere vlucht die van Schiphol vertrekt, verplicht van de airline 1 gratis tas moet kunnen inchecken. Lost alle problemen op bij de security en kunnen passagiers veel sneller door security en is ook het boarding process veel sneller voorbij.
Na het boemvloeistof plan, was er een periode dat de handbagage op de uk vluchten een no go was.
Doorzichtig plastic tasje voor je telefoon/Ereader/paspoort/ticket/geld. Etc. Security checks gingen idd heerlijk snel... Ook boarden was met 7 min klaar als er geen rolstoelpax waren... Zakelijk een beetje shit,. Want laptop was niet binnen handbereik... Maar snel was het zeker.
Een paar jaar laten de non electronica naar de USA.
Het moest werken of het mocht niet mee....
Fijn, discussies over desktops. Kapotte laptops. Printers en hun patronen.
Wat ik mij een oplossing lijkt.
1 prijs vlucht met gratis 1 koffer handbagage maar wel in het ruimt.
2 prijs vlucht+toeslag indien koffer in cabine.
Mensen die hun koffer absoluut in de cabine willen betalen hier voor.
En anders in het ruimt.
En die prijs die je betaald, die kan natuurlijk altijd aangepast worden.
De maatschappijen hebben alle data over welke vluchten er veel of weinig last hebben van koffers in de cabine. Dus bv vluchten met veel last een hogere prijs dan vluchten waar het niet een groot probleem is.
Beetje shit voor mij,. Ik vlieg eigenlijk allen met handbagage.. nou ja. Die 2 A3 tientjes extra voor de koffer gegarandeerd overleef ik wel