Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 92 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:40:
[...]
En dan durven ze het over vooruitgang te hebben
Voor de klant van de fabrikant ja, dwz de eigenaar van het voertuig. Niet voor de klant die in de stoel moet zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BB-One schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:29:
Iemand hier ervaring met Premium Economy van Vietnam Airlines? Vraag me af of je daarmee lounge toegang hebt in Hanoi. Kan het niet echt vinden, wel dat als je premium economy vliegt tussen Hanoi en SGN, maar ik vlieg naar CDG.

Dus lijkt me wel, maar wil het even zeker weten.
Lounge access met Premium Economy?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.. maar misschien is VA een uitzondering...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sommige airlines doen dat inderdaad. Of VN (niet VA) er een van is dunno.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Nog even over mijn canceled retour Amsterdam-Jakarta met Garuda voor €520.

De verjaardag van KLM leek mij een goede dag om iets te gaan regelen op Schiphol en dat bleek zo te zijn.

Ik mocht zonder bijbetaling zelf datums+tijden kiezen voor de volgende tickets, allen inclusief 30kg bagage.

Amsterdam-Bali
Bali-Jakarta
Jakarta-Medan
Medan-Amsterdam

Tussen alle vluchten zit nu minimaal 4 dagen en allemaal op mij gewenste tijdstippen. Mocht uit het gehele assortiment kosteloos kiezen van Garuda. Toch mooie Indonesie trip zo voor €520 totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dat zegt niet zo heel veel; had een keer aan lange transit in Seoul, toen kreeg ik van Korean Air een kamer aangeboden in het Hyatt, volgens mij staat dat ook nergens (officieel) beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ook AF betaalt je transfer ORY - CDG niet, al kan je die aansluiting ook op één ticket boeken bij hen.

Als het in business is wil BA misschien nog een gebaar stellen, maar in eco kan je het vziw gewoon vergeten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:20:
Ook AF betaalt je transfer ORY - CDG niet, al kan je die aansluiting ook op één ticket boeken bij hen.

Als het in business is wil BA misschien nog een gebaar stellen, maar in eco kan je het vziw gewoon vergeten.
als je even terugleest zie je dat het om BC gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Borromini schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:20:

De enige manier waar je zekerheid kan krijgen is BA bellen..
In parijs is de bus volgens mij een dochter bedrijf van AF..

maar in london is de bus geregeld door National express, welke een los bedrijf is..
Best duur trouwens: £54..
https://book.nationalexpr...ersonCards=0&waiting=true

En duurt ook best lang (3 uur aangeraden), het is ongeveer een uurtje rijden..
https://www.google.com/ma....1755835!2d51.1606737!3e0
Sanction schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:52:
Vlieg waarschijnlijk volgende week (BC, ben Silver) met BA van Jersey naar Gatwick, dan via Heathrow naar Shanghai. Weet iemand of BA een transfer tussen Gatwick en Heathrow aanbiedt voor business class vliegers?
Had je het als single journey geboekt op de BA site? dan heb je een kans dat ze de transfer moeten regelen..
Heb je 2 losse journeys dan is de kans klein vrees ik..

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:15
In Parijs kun je als Elite gratis gebruik maken van de bus tussen ORY en CDG, ik gok (maar weet dat niet zeker) dat het daarom ook zal gelden voor C pax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
ToolkiT schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:35:
[...]
En duurt ook best lang (3 uur aangeraden), het is ongeveer een uurtje rijden..
https://www.google.com/ma....1755835!2d51.1606737!3e0
Ze bedoelen de totale connection time. Je moet op LHR door de paspoortcontrole (als je inbound internationaal is), je bagage opvissen, die bus opsnorren, naar LGW rijden en dan weer alles droppen, door security etc. Het zal best lukken in minder dan drie uur maar dan moet er niet te veel mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Daniel schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Ze bedoelen de totale connection time. Je moet op LHR door de paspoortcontrole (als je inbound internationaal is), je bagage opvissen, die bus opsnorren, naar LGW rijden en dan weer alles droppen, door security etc. Het zal best lukken in minder dan drie uur maar dan moet er niet te veel mislopen.
Klopt. Mijn punt was meer dat als je zoiets boekt dat je wel een ruime marge moet nemen.. zo'n transer duurt best lang want de vliegvelden in London liggen behoorlijk ver van elkaar..

Over LHR-LGW: YouTube: Why does Heathrow need to expand?

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 10-10-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat denken jullie hier van? https://www.flyertalk.com...g-ill-to-toxic-fumes.html
Is dat een werkelijk groot gevaar of zijn het gewoon wat uitzonderingen waar een incident in de spotlight komt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Dit is niet echt iets nieuws toch? Omdat de lucht in de cabine vaak uit de "bleed air" in de motoren wordt afgetapt, wordt er al langer geroepen dat mensen denken dat daar gevaarlijke stoffen in zitten. Het is alleen nooit meetbaar bewezen, voor zover ik weet.

Zie ook Wikipedia: Bleed air.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klopt,dit komt iedere 6 maanden wel weer terug volgens mij.is het trouwens niet zo dat bij de 787 en a350 dit anders werkt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hmmbob schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:02:
Dit is niet echt iets nieuws toch? Omdat de lucht in de cabine vaak uit de "bleed air" in de motoren wordt afgetapt, wordt er al langer geroepen dat mensen denken dat daar gevaarlijke stoffen in zitten. Het is alleen nooit meetbaar bewezen, voor zover ik weet.

Zie ook Wikipedia: Bleed air.
Ik had er nog nooit van gehoord.. en voor mijn gevoel was het ook een raar verhaal, vandaar dat ik het hier vroeg..
Goed te horen dat er niks meetbaars is gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik had gisteren ook weer een ervaring. Ik had een overstap van een uur op MXP, maar AZ had natuurlijk weer vertraging. Met 25min over geland, maar met een beetje joggen optijd bij de gate van mijn aansluitende vlucht. Alleen had het systeem van Alitalia ons al op de latere vlucht omgeboekt dus mijn boardingpass deed het niet meer.

Gelukkig was de gate agent wel bereidt om ons terug om te boeken. Ook omdat blijkbaar 20 man letterlijk de zelfde 2 vluchten had.

Het had me logischer geleken om pas om te boeken als de aansluitende vlucht echt al weg is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

menzo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:05:
Ik had gisteren ook weer een ervaring. Ik had een overstap van een uur op MXP, maar AZ had natuurlijk weer vertraging. Met 25min over geland, maar met een beetje joggen optijd bij de gate van mijn aansluitende vlucht. Alleen had het systeem van Alitalia ons al op de latere vlucht omgeboekt dus mijn boardingpass deed het niet meer.

Gelukkig was de gate agent wel bereidt om ons terug om te boeken. Ook omdat blijkbaar 20 man letterlijk de zelfde 2 vluchten had.

Het had me logischer geleken om pas om te boeken als de aansluitende vlucht echt al weg is.
Zijn ze een een keertje pro-actief, is het weer niet goed :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
mrsar schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:04:
klopt,dit komt iedere 6 maanden wel weer terug volgens mij.is het trouwens niet zo dat bij de 787 en a350 dit anders werkt
Edit: we bedoelen hetzelfde. Ik laat hieronder even staan voor de info :+

Care to elaborate? De 787 gebruikt geen bleed air, en ook de intake voor de cabine lucht zit ergens anders (links onder aan de romp).
In the no-bleed architecture, electrically driven compressors provide the cabin pressurization function, with fresh air brought onboard via dedicated cabin air inlets. This approach is significantly more efficient than the traditional bleed system because it avoids excessive energy extraction from engines with the associated energy waste by pre-coolers and modulating valves.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 11-10-2019 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Care to elaborate? De 787 gebruikt geen bleed air, en ook de intake voor de cabine lucht zit ergens anders (links onder aan de romp).
Je moet die post nog even één of twee keer lezen en zelf een extra comma en vraagteken plaatsen :P. Dan blijkt dat jullie hetzelfde idee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Propane schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:30:
[...]
Je moet die post nog even één of twee keer lezen en zelf een extra comma en vraagteken plaatsen :P. Dan blijkt dat jullie hetzelfde idee hebben.
Hahaha, ja inderdaad. Maar wel pas bij keer 3 ofzo, een complete mindfuck want ik las dus steeds iets wat er niet stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDirk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
Hoe lezen jullie dit? Van https://www.flyingblue.co...sia-airlines/presentation
Earn Miles and gain XP on flights marketed as Malaysia Airlines (MH) and operated by Malaysia Airlines, Air France, or KLM, as per the earning scheme below, and on the following domestic routes marketed as Malaysia Airlines (MH) and operated by Malaysia Airlines, as per the earning scheme below:

Between Kuala Lumpur (KUL) and Penang (PEN)
Between Kuala Lumpur (KUL) and Langkawi (LGK)
Between Kuala Lumpur (KUL) and Kota Kinabalu (BKI)
er staat "and on the following domestic routes", betekent dit dat je sowieso FB XP & Miles kan sparen op internationale Malaysia Airlines routes als ze de juiste boekingclasse hebben (voor economy Y/B/H/K/M/L/V/S)? Of zou dit gewoon onhandig opgeschreven zijn en dat ze bedoelen dat alleen die domestic flights de mogelijkheid tot sparen bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
TheDirk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:51:
betekent dit dat je sowieso FB XP & Miles kan sparen op internationale Malaysia Airlines routes als ze de juiste boekingclasse hebben?
Ja.

[ Voor 28% gewijzigd door Hmmbob op 13-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

franssie

Save the albatross

Ik kan het op google niet zo goed vinden maar misschien heeft hier iemand ervaring met het ovenachten in het "Mercure Hotel Schiphol Terminal" dat zich in de Transit na security zou bevinden.
Ik heb een optie op een kamer maar weet eigenlijk niet wat ik nu geboekt heb. Het is na security maar lounge 3 is volgens de schipholkaart dan wel weer Landside?
In wat voor niemandsland begeef ik mij dan en is daar nog wel wat te drinken en roken etc - of zit ik dan tussen Schengen en ROW?
Ik ben een nacht mens en dus niet iemand die graag om 7 uur vliegt en dan is elke minuut er één.

edit: mijn vlucht is naar Bilbao dus Schengen.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 15-10-2019 21:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heeft Heathrow T5 een rookruimte airside? En Shanghai Pudong? Zie wat conflicterende berichten via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:37:
Heeft Heathrow T5 een rookruimte airside?
Volgens mijn geheugen is Heathrow rook vrij binnen.
https://www.heathrow.com/...nd-services/smoking-areas
En volgens deze site ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:36:
@franssie

<>
Je grootste probleem is de ligging. Je zal via V3 of V2 door de beveiliging moeten(non Schengen) terwijl je vlucht 1 dag later vanuit Schengen vertrekt. En die dag moet je door de douane controle voor het binnentreden van het schengengebied.
<>
Nu dacht ik dan je van de transit gebruik kon maken om van Niet Schengen naar Schengen te komen - maar hoe dan ook dat is het tijdvoordeel verloren en heeft het geen reden je te beperken tot airside schiphol. Dus nu geboekt in het CitizenM hotel - heb daar goede ervaringen mee, Sheraton ook maar die hadden mindere annulerings voorwaarden. Hilton zoveel duurder dat ik er verder niet naar gekeken had.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Dat is ook wat ik me kan herinneren (is alweer jaren geleden dat ik op Heathrow was), maar weet nog wel dat je (weet niet meer welke terminal) via een paar gangen naar een rookruimte kon, die half buiten was. De tekst op de site van Heathrow heeft het dan ook alleen over roken binnen in de terminal.

Anyway: https://liveandletsfly.bo...ng-guide-london-heathrow/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Emielvanputten dat was dus ook mijn vraag - waar kom ik terecht en na je antwoord slapen we nu op Schiphol. maar echt landside (want dat was me niet duidelijk). Ik snap dat het geen logische route is voor een NL pax, op basis van de website van Mercure kwam ik er niet uit en dat heb ik ze ook als feedback meegegeven bij het annuleren van mijn boeking.
Ik woon redelijk in de buurt van SPL maar heb al een hekel aan vluchten die om 07 uur vertrekken en dat ik om 5 uur de trein moet pakken. Deze vlucht is privé en met de vriendin en ik betaal graag om haar niet bij de haren door het ochtendproces te moeten trekken - niet een fijn begin van een leuk tripje Guggenheim immers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Sanction schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:33:
[...]

Dat is ook wat ik me kan herinneren (is alweer jaren geleden dat ik op Heathrow was), maar weet nog wel dat je (weet niet meer welke terminal) via een paar gangen naar een rookruimte kon, die half buiten was. De tekst op de site van Heathrow heeft het dan ook alleen over roken binnen in de terminal.

Anyway: https://liveandletsfly.bo...ng-guide-london-heathrow/
ergens in de afgelopen 15 maanden ben ik op LHR geweest denk ik,vlucht naar AMS, en als je vanuit de terminal een gang in ging (volgens mij komt transit daar uit binnen Europa) loop je langs een kind speel gebied dan rechts 2x de trap af en daar is dan een rookruimte (buiten maar wel afgesloten) of was dat T4 , ik vergeet dat altijd daar :P

[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 15-10-2019 22:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Nu dacht ik dan je van de transit gebruik kon maken om van Niet Schengen naar Schengen te komen - maar hoe dan ook dat is het tijdvoordeel verloren
Je ruilt een securitycheck in voor een paspoortcontrole.

Ik vraag me af of je de avond vantevoren al door de security heen mag. Met een Schengenticket kun je ook niet door de niet-Schengencontrole (het poortje gaat niet open), dus je moet eerst bij Schengen door de controle, en dan door de transfercontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:56:
[...]

ergens in de afgelopen 15 maanden ben ik op LHR geweest denk ik,vlucht naar AMS, en als je vanuit de terminal een gang in ging (volgens mij komt transit daar uit binnen Europa) loop je langs een kind speel gebied dan rechts 2x de trap af en daar is dan een rookruimte (buiten maar wel afgesloten) of was dat T4 , ik vergeet dat altijd daar :P
Ja, dat was het! Soort sluip-door-kruip-door route. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Precies dit heb ik eens in Madrid gehad met Iberia. Mensen die ná mij in de rij stonden mochten door, maar mijn boardingpass was al ongeldig gemaakt.

Deze medewerker werkte toen niet in Madrid. Uiteindelijk wel 400 euro kunnen claimen. En een prima lunch met een groot blik bier van de coupons. 8)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlowMouse schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Ik vraag me af of je de avond vantevoren al door de security heen mag. Met een Schengenticket kun je ook niet door de niet-Schengencontrole (het poortje gaat niet open), dus je moet eerst bij Schengen door de controle, en dan door de transfercontrole.
De beveiligers (mijn ex collega's) maakt het niks uit. Ze gaan er gewoon van uit dat iedereen die door de controle komt kwa ticket oke is.

Die poortjes zijn idd het probleem, en het zal aan de Schiphol mensen liggen of ze je er langs laten. Ik gok van wel, nadat ze hun super hebben gecontacteerd ( in het begin was het makkelijker, geen poortjes op V3, alleen maar persoonlijke boarding pass controle. ( Goede oude tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft Heathrow T5 een rookruimte airside? En Shanghai Pudong? Zie wat conflicterende berichten via Google.
Kan me niet herinneren dat ik er ooit een gezien heb, maar ben niet roker dus let er niet op..
Zondag ben ik er weer en zal er ff op letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Airportsmokers.com - al ziet het er niet echt modern uit - is meestal wel up-to-date met info. LHR lijkt airside alleen in terminal 4 een rookruimte te hebben: https://airportsmokers.co...athrow_airport_london.htm
Er rijden wel airside shuttlebussen tussen de terminals, maar dat kan je zo een uurtje kosten. De laatste update was in juni dus er kan nog wel wat veranderd zijn.

PVG staat er ook op - lijkt dat 't daar beter moet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze weken weer een paar keer uitstekend geholpen door de Platinum Service Lijn. Echt heel goed met omboekingen, eerdere vluchten, stoelen, etc. De Plat status zelf stelt niks voor, maar die telefoon lijn is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:33:
Deze weken weer een paar keer uitstekend geholpen door de Platinum Service Lijn. Echt heel goed met omboekingen, eerdere vluchten, stoelen, etc. De Plat status zelf stelt niks voor, maar die telefoon lijn is echt top.
Klopt, ik vloog wel eens met iemand met die status (4life) en wat zij kunnen regelen is bovengemiddeld. Betrof inderdaad een eerdere vlucht nemen en dan toch in de volle maar geboekte business class kunnen zitten (nu hadden ze daar een stoel over die niet beschikbaar was dus ik stuurde daar ook wel op aan) maar toch, aangekomen op het vliegveld in Praag werden we al omgeroepen, uit de rij gehaald en was het in 15 minuten ook daadwerkelijk geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kan iemand de idioot kielhalen die de BC in BA heeft ontworpen? Hij/zij heeft zeker zelf nog ooit in BC gevlogen. Wat een drama en enorm onhandige lay-out zeg.

Je zit zowat bij je éne buurman/vrouw op schoot, de rest wordt met een soort opkomend schot afgescheiden met als gevolg dat de crew er niet meer bij kan. Waardeloos.

Afbeeldingslocatie: https://www.britishairways.com/assets/images/information/seating/seat-maps/club-world/SEATMAP_CLUBWORLD_773.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat product is dan ook letterlijk 15 jaar oud.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 19-10-2019 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 07:23:
En dat was te merken. Wat een geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

Misschien is het mijn geheugen, maar ik zou zweren dat ik in augustus bij boeken vlucht naar Kaapstad al meteen stoelen had aangegeven omdat reserveren voor Flying Blue deelnemers gratis was.
Nu check ik de boeking nog even en onze plaatsen zijn veranderd en reserveren kost opeens euros of airmiles ?! (Alleen bij check-in 36 uur vantevoren is gratis blijkbaar)
Is er iets veranderd of is er echt iets mis met m'n geheugen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03
Goner schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:12:
Misschien is het mijn geheugen, maar ik zou zweren dat ik in augustus bij boeken vlucht naar Kaapstad al meteen stoelen had aangegeven omdat reserveren voor Flying Blue deelnemers gratis was.
Nu check ik de boeking nog even en onze plaatsen zijn veranderd en reserveren kost opeens euros of airmiles ?! (Alleen bij check-in 36 uur vantevoren is gratis blijkbaar)
Is er iets veranderd of is er echt iets mis met m'n geheugen ??
Dat laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Echt ?
Kun je bij boeken niet je plaatsen al selecteren ?? Wij hebben nl voorkeur en doen dat altijd gelijk.
Heb speciaal de hele familie Flying Blue gemaakt ivm stoelen selecteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 19-10-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij was dat zo toen de betaalde stoelselectie ingevoerd werd maar da's al meer dan een jaar geleden inmiddels. 't is nu alleen gratis voor elites.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 19-10-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03
Goner schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:15:
Echt ?
Kun je bij boeken niet je plaatsen al selecteren ?? Wij hebben nl voorkeur en doen dat altijd gelijk.
Heb speciaal de hele familie Flying Blue gemaakt ivm stoelen selecteren.
De stoelen kun je alsnog boeken, maar betaald. Sinds 24 augustus 2016 is het selecteren van stoelen betaald. Tenzij (onder andere):
Ten eerste kunnen Elite passagiers en maximaal 8 medereizigers in dezelfde (award) boeking kosteloos stoelen reserveren. Dit omvat:

C2000/Skipper
Flying Blue Silver/Gold/Platinum
Delta Silver/Gold/Platinum/Diamond
Skyteam Elite/Elite Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, daar gaat m'n geheugen ... laatste keer Kaapstad was juni/juli vorig jaar, misschien was het toen nog net anders. We vliegen elk jaar minstens 1 keer, dus ben waarschijnlijk in de war.
Of misschien wel 'gewoon' betaald toen.
Tussendoor ook naar Dublin geweest met KLM, waarschijnlijk ook iets andere regels/tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sanction schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 05:47:
Kan iemand de idioot kielhalen die de BC in BA heeft ontworpen? Hij/zij heeft zeker zelf nog ooit in BC gevlogen. Wat een drama en enorm onhandige lay-out zeg.

Je zit zowat bij je éne buurman/vrouw op schoot, de rest wordt met een soort opkomend schot afgescheiden met als gevolg dat de crew er niet meer bij kan. Waardeloos.

[Afbeelding]
BA heeft onderdaad een BC waar ik niet extra voor zou betalen.

Ik vlieg binnenkort naar Sao Paulo met de BA 777-300ER, helaas met het gepeupel. Nooduitgangstoel gangpad rij 37, beter was er niet; Premium was al £1500 meer of belachelijke overstappen. Dan maar direct met beenruimte.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ik vlieg volgend jaar BC naar ATH via FCO (Alitalia). Heeft Alitalia een goede BC op de Europese vluchten (BC medium haul)?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

stormbreaker schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:39:
Ik vlieg volgend jaar BC naar ATH via FCO (Alitalia). Heeft Alitalia een goede BC op de Europese vluchten (BC medium haul)?
Vergelijkbaar met andere BC binnen Europa. Niet veel soeps dus.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Garyu schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Vergelijkbaar met andere BC binnen Europa. Niet veel soeps dus.
Maar toch wel beter dan eco? Is Swiss eigenlijk goed met BC?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:01

Grouchy

meep meep

Zelfde stoelen, middelste stoel wordt dan vrijgehouden. Verder nog een maaltijd & drankjes, dat is het wel zo'n beetje. In een exit row heb je vaak meer beenruimte.
Op de grond; fast-track, priority boarding, meer baggage vrijstelling & lounge toegang.
Swiss is meer van hetzelfde: 17" brede stoelen en 32-34" pitch.
In Europa moet je er niet al te veel van voorstellen aan boord. Ook een PDB, hot towels, IFE en ruimte voor je jas is vaak geen onderdeel ervan.
Voor fatsoenlijke stoelen in BC bij short & medium haul mag je naar Azië of de Amerika's.

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 20-10-2019 15:59 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Grouchy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:45:
Zelfde stoelen, middelste stoel wordt dan vrijgehouden. Verder nog een maaltijd & drankjes, dat is het wel zo'n beetje. In een exit row heb je vaak meer beenruimte.
Op de grond; fast-track, priority boarding, meer baggage vrijstelling & lounge toegang.
Swiss is meer van hetzelfde: 17" brede stoelen en 32-34" pitch.
In Europa moet je er niet al te veel van voorstellen aan boord. Ook een PDB, hot towels, IFE en ruimte voor je jas is vaak geen onderdeel ervan.
Voor fatsoenlijke stoelen in BC bij short & medium haul mag je naar Azië of de Amerika's.
Dank voor je duidelijke antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Goner schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:11:
Nou, daar gaat m'n geheugen ... laatste keer Kaapstad was juni/juli vorig jaar, misschien was het toen nog net anders. We vliegen elk jaar minstens 1 keer, dus ben waarschijnlijk in de war.
Of misschien wel 'gewoon' betaald toen.
Tussendoor ook naar Dublin geweest met KLM, waarschijnlijk ook iets andere regels/tarieven.
Via KLM is het al jaren niet meer mogelijk om een stoel te kiezen met een economy ticket. Pas bij het inchecken.
Maar ik zat vorige week in het vliegtuig met iemand die economy vloog en wel een maand vantevoren zijn stoel kon uitkiezen. Die had het via een reisbureau geboekt. Ik gok dat die het als service aanbieden (zit in de prijs inbegrepen) of dat het reisbureau een deal heeft met KLM dat hun klanten wel gratis stoelkeuze hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
4 stoelen heen en terug tussen AMS-OSL kostte vandaag 80 euro of anders 26.400 miles. Zoveel miles heb ik niet, dan maar in euro afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Maar ik zat vorige week in het vliegtuig met iemand die economy vloog en wel een maand vantevoren zijn stoel kon uitkiezen. Die had het via een reisbureau geboekt. Ik gok dat die het als service aanbieden (zit in de prijs inbegrepen) of dat het reisbureau een deal heeft met KLM dat hun klanten wel gratis stoelkeuze hebben.
Soms gebeurt er ook gewoon rare shit. Ik had een tijdje geleden dat ik opeens voor alle boekingen die ik toen had (3 geloof ik) randomly gratis stoelen kon selecteren. Alle direct via KLM geboekt, was toen nog geen elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:01

Grouchy

meep meep

Als je een flexible-refundable ticket aanschaft kan je ook in economy een stoel zonder toeslag selecteren. Corporate klanten mogen ook een stoel uitkiezen zonder toeslag.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 15:30
[

Via KLM is het al jaren niet meer mogelijk om een stoel te kiezen met een economy ticket. Pas bij het inchecken.
Ik ga binnenkort met de KLM vliegen economy class en bij het boeken, bij de KLM, kon ik mijn stoel uitkiezen. kost 10 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Simon99 op 20-10-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Simon99 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:38:
[...]

Ik ga binnenkort met de KLM vliegen economy class en bij het boeken, bij de KLM, kon ik mijn stoel uitkiezen. kost 10 euro.
Vroeger was dat 5 euro per stoel. Nu is het (alweer) 10 euro per stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
stormbreaker schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:41:
4 stoelen heen en terug tussen AMS-OSL kostte vandaag 80 euro of anders 26.400 miles. Zoveel miles heb ik niet, dan maar in euro afgerekend.
Al had je ze wel, mag je dat nog niet doen :) FB Miles zijn niet super, maar 26.400 zijn nog wel ~300,- waard. Met een promo misschien wel iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Grouchy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:40:
Als je een flexible-refundable ticket aanschaft kan je ook in economy een stoel zonder toeslag selecteren. Corporate klanten mogen ook een stoel uitkiezen zonder toeslag.
Idd, als ik via het reisbureau van de werkgever boek kan ik direct een stoel selecteren en gratis ook weer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik wil een multi-city trip boeken. Nu heb ik iets leuks gevonden, maar van het 1ste ticket naar het 2de ticket zit "slechts 23 uur". Dit is voor mij voldoende tijd voor "deze stad".

Wel heb ik in "deze stad" mijn ruimtebagage nodig, omdat daar de spullen inzitten die in nodig heb.
Omdat ik geen "overstap" ticket heb, maar 2 losse tickets, verwacht ik dat mijn ruimtebagage, gewoon uit het vliegtuig gehaald wordt. Kan ik hier ook vanuit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:36
DJustin schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:06:
Ik wil een multi-city trip boeken. Nu heb ik iets leuks gevonden, maar van het 1ste ticket naar het 2de ticket zit "slechts 23 uur". Dit is voor mij voldoende tijd voor "deze stad".

Wel heb ik in "deze stad" mijn ruimtebagage nodig, omdat daar de spullen inzitten die in nodig heb.
Omdat ik geen "overstap" ticket heb, maar 2 losse tickets, verwacht ik dat mijn ruimtebagage, gewoon uit het vliegtuig gehaald wordt. Kan ik hier ook vanuit gaan?
Als het 2 losse tickets zijn, dat gaat je bagage er hoe dan ook uit.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik heb het inderdaad ook al gevonden, bij het boeken kon ik bagage bijboeken. Als ik dat wilde moest ik dus kiezen welke "leg's" ik extra koffers wilde meenemen.
Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ook we grappig/vaag dat ik de BA visa check dames moest vertellen dat er in Saudi Arabia tegenwoordig ook tourist visa's zijn die je bij aankomst kan kopen.. hadden ze nog nooit van gehoord..
Dus het tourisme loopt blijkbaar nog niet hard ;) of vliegen touristen niet met BA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik had ook geboekt naar japan vorige week terug komen. Ik kon een stoel boeken in de emergency row voor 70 euro per vlugt. bagage moest ook bijgeboekt worden, had ik niet verwacht op zo een vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nutral schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:37:
Ik had ook geboekt naar japan vorige week terug komen. Ik kon een stoel boeken in de emergency row voor 70 euro per vlugt. bagage moest ook bijgeboekt worden, had ik niet verwacht op zo een vlucht.
Hangt helemaal van het ticket type af.. binnen EC heb je verschillende ticket types..
Aangezien ik bronze ben bij BA kan ik nu 10 dagen van te voren gratis een stoel kiezen, maar soms moet ik voor exit/front row ook bijbetalen..

70euro is wel heel veel voor stoel reservering trouwens. £40 is het duurste wat ik gezien heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 07:23:
Vlieg morgen terug in First, houd mijn hart vast. BA is echt afgegleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sanction schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:03:
First hebben ze relatief recent weer ingevoerd, dus dat zou nog wel goed kunnen zijn.

Zie https://www.luxurytraveld...t-worth-paying-extra-for/. Het ziet eruit als een normale businessclass met een sticker erover.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Sanction schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

BA F is echt een meer dan uitstekend Business Class product. Niets om je voor te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

First hebben ze relatief recent weer ingevoerd, dus dat zou nog wel goed kunnen zijn.

Zie https://www.luxurytraveld...t-worth-paying-extra-for/. Het ziet eruit als een normale businessclass met een sticker erover.
Volgens mij is dat idd een foto van BC niet van FC..
BC heeft beige achterkant van de stoel, FC blauw..

Layout is ook anders:
Afbeeldingslocatie: https://mk0runwaygirl0t0gjwt.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2015/07/boeing-787-9-first-zoom.jpg

meer foto's:
https://runwaygirlnetwork...-on-its-bellwether-787-9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

First is bij BA nooit weggeweest.
Die foto bovenaan is inderdaad business, niet first. De rest klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De First in BA is een soort stoel als je ziet in de Delta A330s/KLM 787 in Business maar dan wat ruimer.

Fijne stoelen, iets boven normaal business, maar first is misschien iets teveel naam. Echter, de extra kosten zijn relatief te overzien, terwijl bij andere First producten de prijs over de kop kan gaan.

Het is wat je gewend bent. Als je Business met KLM/AF of de Amerikaanse carriers gewend bent, is dit beter. Ken je de 1st van de carriers aan het oosten van ons (en AF), dan is het niet te vergelijken.

EDIT

Dit is hem

Afbeeldingslocatie: https://onemileatatime.com/wp-content/uploads/2018/12/British-Airways-First-Class-747-4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 22-10-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

BA F is echt een meer dan uitstekend Business Class product. Niets om je voor te schamen.
BA BC is ook prima kan ik uit ervaring vertellen (helemaal omdat ik een gratis upgrade kreeg).
Sterker nog op long haul is premium economy ook heel acceptabel..

Zelf vlieg ik bij BA 99% van de tijd EC.. zeker binnen europa is de prijs van BC niet waard.. en long haul is het megaduur..
Wat ik vaak wel probeer is een upgrade deal vragen op vliegveld.. dan betaal je vaak een derde van de normale upgrade prijs.. maar risico is wel dat het vol is (zoals afgelopen zondag -O- ).. vingers crossed voor morgenavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

Meen je dit nou serieus? Zelden zo'n tegenvaller meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:40:
[...]

BA BC is ook prima kan ik uit ervaring vertellen (helemaal omdat ik een gratis upgrade kreeg).
Sterker nog op long haul is premium economy ook heel acceptabel..
Ja vergeleken met Y is alles beter, maar als je J producten onderling vergelijkt blijft BA ver, ver achter. En hun nieuwe product is dan wel een enorme vooruitgang daarop, maar niet echt vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Ja vergeleken met Y is alles beter, maar als je J producten onderling vergelijkt blijft BA ver, ver achter. En hun nieuwe product is dan wel een enorme vooruitgang daarop, maar niet echt vernieuwend.
BA is natuurlijk altijd conservatief geweest, en oosterse firma's zijn veel beter in ultimate luxury..
Maar als ik kijk naar SingAir BC 20 jaar geleden dan is BA Premium economy van nu vergelijkbaar.. daar zit natuurlijk een groot verschil in tijd in..

Als je echt luxe wil moet je voor emirates FC in een 777 gaan
https://www.businessinsid...irst-class-suites-2017-11
https://www.theverge.com/...windows-zero-gravity-seat

In een 380 is het vergelijkbaar met de BA FC zo te zien..
http://www.dubaimetro.eu/...ew-aircraft-a6-euk/1a-49/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Sanction schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Meen je dit nou serieus? Zelden zo'n tegenvaller meegemaakt.
Ja, dat meen ik echt!
Ik zou zeggen lees mijn zin nog eens rustig woord voor woord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Nou vlieg ik regelmatig met KLM (afgelopen anderhalf jaar 4 keer retour) en ik kon iedere keer gratis een stoel kiezen. Ik ben FB Explorer dus daar zit het hem ook niet in. Uiteraard wel standaardstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Stefmeister8 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Nou vlieg ik regelmatig met KLM (afgelopen anderhalf jaar 4 keer retour) en ik kon iedere keer gratis een stoel kiezen. Ik ben FB Explorer dus daar zit het hem ook niet in. Uiteraard wel standaardstoelen.
Ja, tijdens het inchecken. Maar ervoor mag niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
stormbreaker schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Ja, tijdens het inchecken. Maar ervoor mag niet gratis.
Nee ervoor dus. Vanaf het moment van boeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CHUyreO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Stefmeister8 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:46:
[...]

Nee ervoor dus. Vanaf het moment van boeken.

[Afbeelding]
Geldt ook voor mij. Afgelopen maanden meerdere malen op en neer naar Birmingham gevlogen. Ik kon m'n Economy Class seat direct na het boeken gewoon kiezen, ruim vóór het inchecken. :)

Het waren wel vluchten geboekt via het reisbureau van de werkgever. Tijdens het boeken mocht ik geen stoelkeuze maken, maar eenmaal genoemt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Geldt ook voor mij. Afgelopen maanden meerdere malen op en neer naar Birmingham gevlogen. Ik kon m'n Economy Class seat direct na het boeken gewoon kiezen, ruim vóór het inchecken. :)

Het waren wel vluchten geboekt via het reisbureau van de werkgever. Tijdens het boeken mocht ik geen stoelkeuze maken, maar eenmaal genoemt wel.
Yes voor mij ook, maar dan wel rechtstreeks geboekt bij KLM. Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met mijn American Express FB kaart, maar daar kan ik niks van terug vinden op de site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Priority bagage ging weer lekker vandaag. Mijn twee koffers kwamen als nummer 63 en 70 van de band |:( Maar d'r stond zo'n meisje naast dat bij te houden dus d'r zal wel iemand op z'n flikker krijgen daarvoor :P

Anyway score: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TVXMClI.jpg

De laatste die ze aan boord had apparently.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:08:
Priority bagage ging weer lekker vandaag. Mijn twee koffers kwamen als nummer 63 en 70 van de band |:( Maar d'r stond zo'n meisje naast dat bij te houden dus d'r zal wel iemand op z'n flikker krijgen daarvoor :P
Stond er serieus iemand de koffers te tellen? Nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Stond er serieus iemand de koffers te tellen? Nog nooit gezien.
Ja elke zoveel tijd sturen ze iemand die checkt of de priority koffers als eerste op de band liggen. Die was er druk mee deze keer kan ik je wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Ja elke zoveel tijd sturen ze iemand die checkt of de priority koffers als eerste op de band liggen. Die was er druk mee deze keer kan ik je wel zeggen.
Je zou verwachten dat ze dat gewoon uit de logging kunnen halen de bagage wordt toch een aantal keer gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik weet niet precies waar 't scannen ophoudt maar ik kan me voorstellen dat er daarna nog dingen zijn die invloed op de volgorde kunnen hebben? Vaak (dunno of dat op Shl ook zo is) is het uitladen van bagage naar een band grotendeels handwerk. Het sorteren naar een vliegtuig toe is volgens mij veel meer geautomatiseerd dan de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:08:
<>
Anyway score: [Afbeelding]

De laatste die ze aan boord had apparently.
leuke - kende ik nog niet, wie weet maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Was positief verrast door BA First Class. Nog wel zo'n soort rolgordijn tussen de stoelen en een antiek In-Flight Entertainment System, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sanction schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:57:
Was positief verrast door BA First Class. Nog wel zo'n soort rolgordijn tussen de stoelen en een antiek In-Flight Entertainment System, maar goed.
Welk vliegtuigtype? 777?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik geloof het wel, let daar nooit zo op eigenlijk. Bij een A380 of 747 valt het wel op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Rolgordijn tussen de stoelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/thepointsguy.com/wp-content/uploads/2018/10/ath_fra_curtain_bb.jpg?fit=2048%2C2048px&ssl=1
Dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh die :P

777 zo te zien trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 24-10-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:28:
Ik weet niet precies waar 't scannen ophoudt maar ik kan me voorstellen dat er daarna nog dingen zijn die invloed op de volgorde kunnen hebben? Vaak (dunno of dat op Shl ook zo is) is het uitladen van bagage naar een band grotendeels handwerk. Het sorteren naar een vliegtuig toe is volgens mij veel meer geautomatiseerd dan de andere kant op.
Er komt zeker handwerk bij kijken maar uiteindelijk gaat er een hoop op transport banden en ik neem toch aan dat het op verschillende plekken gewoon automatisch gescand wordt.

Bij bijvoorbeeld American Airlines (ik heb het niet bij andere maatschappijen gezien maar vlieg ook vaak HBO), is het vrij inzichtelijk waar je bagage uithangt in de app.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/thepointsguy.com/wp-content/uploads/2018/06/AA-bag-tracker.png?fit=1024%2C1024px&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja Delta heeft dat ook, maar 't is niet perfect. Ik had een overstap in YVR en de Delta app gaf doodleuk aan dat m'n bagage op de band lag daar.

In ieder geval hoe vaak en wanneer gescand wordt ligt aan hoe 't in elkaar zit op 't lokale vliegveld; op sommige velden begint de band bij een gat in de muur en als je daar doorheen kijkt zie je aan de andere kant de bagage handlers koffers van hun karretje op de band smijten.

Aangezien KLM als afhandelaar vast weet hoe dat zit bij Schiphol neem ik aan dat ze niet iemand er op af sturen als 't ook met automatisering kan.

Pagina: 1 ... 92 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2