Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 91 ... 246 Laatste
Acties:

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Malarky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:42:
[...]

Ah... dus het is helemaal geen directe vlucht naar Bali vanuit Nederland. Gewoon een tussenstop en vliegtuigwissel waardoor het allemaal alsnog erg lang duurt.
Blijft hetzelfde vliegtuig, met een tankstop van 40 minuten.
Zelfde wat KLM naar Bali doet in Singapore :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43

Jebus4life

BE User

Houden mensen hier rekening met Brexit als ze vluchten boeken die over Heathrow vliegen?

Ik ben mijn vakantie voor volgend jaar (mei/juni) aan het voorbereiden, en vliegen met een overstap op Heathrow is veruit de beste optie (beste vluchturen + €100-150 pp goedkoper dan de concurrentie). Gezien dit nog 9 maand weg is verwacht ik weinig of geen issues, maar ik wou toch even polsen wat het algemeen gevoel is hier.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jebus4life schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:57:
Houden mensen hier rekening met Brexit als ze vluchten boeken die over Heathrow vliegen?

Ik ben mijn vakantie voor volgend jaar (mei/juni) aan het voorbereiden, en vliegen met een overstap op Heathrow is veruit de beste optie (beste vluchturen + €100-150 pp goedkoper dan de concurrentie). Gezien dit nog 9 maand weg is verwacht ik weinig of geen issues, maar ik wou toch even polsen wat het algemeen gevoel is hier.
Als het alleen een overstap is waarbij je niet door de immigratie/douane hoeft, zou het geen probleem mogen zijn. Maar er is een risico aangaande het Britse luchtruim.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier iemand met hetzelfde probleem met Garuda als Malarky. Hebben juist specifiek de vlucht met Garuda geboekt omdat het de enige mogelijkheid was zonder overstappen (wat de tickets 50 euro duurder maakte, maar makkelijk 5 uur of meer in reistijd scheelt). Met 4 weken te gaan tot vertrek is dit niet iets wat je wilt horen...

Bizar dat zo'n streek een paar dagen van tevoren geflikt kan worden door een maatschappij, want dit gaat dus per 1 oktober al in. Heeft iemand eerdere ervaringen met dit soort wijzigingen? Is dit iets wat ze in de algemene voorwaarden dichtgetimmerd hebben onder de noemer 'alle wijzigingen voorbehouden'? Want uiteindelijk kom je iets van 6 a 8 uur later aan op bestemming, wat als dat door vertraging komt al voor een schadevergoeding kan zorgen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 20:29

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wietwiet schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:41:
Hier iemand met hetzelfde probleem met Garuda als Malarky. Hebben juist specifiek de vlucht met Garuda geboekt omdat het de enige mogelijkheid was zonder overstappen (wat de tickets 50 euro duurder maakte, maar makkelijk 5 uur of meer in reistijd scheelt). Met 4 weken te gaan tot vertrek is dit niet iets wat je wilt horen...

Bizar dat zo'n streek een paar dagen van tevoren geflikt kan worden door een maatschappij, want dit gaat dus per 1 oktober al in. Heeft iemand eerdere ervaringen met dit soort wijzigingen? Is dit iets wat ze in de algemene voorwaarden dichtgetimmerd hebben onder de noemer 'alle wijzigingen voorbehouden'? Want uiteindelijk kom je iets van 6 a 8 uur later aan op bestemming, wat als dat door vertraging komt al voor een schadevergoeding kan zorgen.

Members only:
zie het bericht van atlas, bellen en je kan gratis annuleren

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jebus4life schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:57:
Ik houd het wel in de gaten aangezien LHR mijn thuishaven is...
Overstap is op zich geen issue als het luchtruim open is.. maar rond 1 november zou dat potentieel wel een issue kunnen zijn bij nodeal.. maar over 9 maanden is het hopelijk iets beter.. als in of een deal, of art50 ingetrokken of een nodeal is al gebeurt en is het ergste achter de rug..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wij zouden eind van het jaar met Garuda vliegen vanaf AMS naar DPS via CKG. In januair zouden we weer terugvliegen vanaf DPS naar AMS via CKG. Vanwege de eerdergenoemde wijzigingen zijn we omgeboekt:

Heen: AMS - DPS (en bijtanken op KNO), DPS - CKG en CKG - DPS
Terug: DPS - CKG, DPS - KNO en KNO - AMS

Vooral die heenreis vond ik niet leuk. :') Ze zijn heel slecht telefonisch bereikbaar, het duurde ook een eeuwigheid eer ik iemand op de chat kon spreken. Uiteindelijk is de boeking weer aangepast:
Heen: AMS - DPS (en bijtanken op KNO)
Terug: DPS - AMS (en bijtanken op SIN) met KLM

Geld terug vond ik geen puik plan, want zie maar eens voor € 1345 twee retourtjes te regelen (met vertrek op 30 december). :+ Uiteindelijk zijn we erop vooruitgegaan volgens mij: een tussenstop in plaats van een overstap.

Nu nog een refund regelen voor de kosten van seat selection (heeft volgens mij ook iets van € 140 gekost).

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 25-09-2019 17:53 ]

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb uiteindelijk vrij vlot een bevestiging voor annuleren kunnen loskrijgen en meteen nieuwe tickets gekocht voor (op 20 cent na) exact dezelfde prijs... maar dan met overstap en een 6 uur langere reistijd dan origineel gepland.

Afijn, beetje jammer van de tijd die erin gaat zitten om dit te regelen + de reistijd, en je wordt er met dit soort geintjes ook nooit eens beter van :+

Members only:

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Standaardzin. Vaak worden er change fees vanaf getrokken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TheDirk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
Hier nog een. Ik vlieg in december DPS-CGK-AMS, en nu hebben ze alleen het CGK-AMS deel omgegooid naar CGK-KNO-AMS, en de nieuwe boeking komt mijn vlucht DPS-CGK 1.5 uur later aan dan dat CGK-KNO vertrekt. Probeer ze te bereiken (Nederlands nummer, Webchat), maar tot nu toe geen resultaat.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

TheDirk schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:54:
Hier nog een. Ik vlieg in december DPS-CGK-AMS, en nu hebben ze alleen het CGK-AMS deel omgegooid naar CGK-KNO-AMS, en de nieuwe boeking komt mijn vlucht DPS-CGK 1.5 uur later aan dan dat CGK-KNO vertrekt. Probeer ze te bereiken (Nederlands nummer, Webchat), maar tot nu toe geen resultaat.
Zelfde hier in Oktober, gewoon bellen en ze trekken het recht :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TheDirk
Atlas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:55:
[...]

Zelfde hier in Oktober, gewoon bellen en ze trekken het recht :)
Yep ik blijf proberen. Weet iemand of Flying Blue XP op basis van oorspronkelijke ticket of nieuwe ticket worden uitgekeerd? Ik zit op het randje om GOLD aan te tikken eind december, en elke XP telt.

Ik neem aan dat DPS-KNO-AMS maar 12XP oplevert, aangezien het als 1 vlucht wordt gezien. Net als AMS-SIN-DPS & AMS-KUL-CGK met KLM.

Vlieg zo'n 4x per jaar Europa-Indonesië, en dit is de eerste keer met Garuda (behalve wat domestic vluchten), maar ik denk ook de laatste keer.

[ Voor 26% gewijzigd door TheDirk op 26-09-2019 10:00 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

TheDirk schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:57:
[...]

Yep ik blijf proberen. Weet iemand of Flying Blue XP op basis van oorspronkelijke ticket of nieuwe ticket worden uitgekeerd? Ik zit op het randje om GOLD aan te tikken eind december, en elke XP telt.

Ik neem aan dat DPS-KNO-AMS maar 12XP oplevert, aangezien het als 1 vlucht wordt gezien. Net als AMS-SIN-DPS & AMS-KUL-CGK met KLM.

Vlieg zo'n 4x per jaar Europa-Indonesië, en dit is de eerste keer met Garuda (behalve wat domestic vluchten), maar ik denk ook de laatste keer.
Welke klasse vlieg je? Met klasse V krijg je sowieso geen XP, dat had ik zelf ook even over het hoofd gezien :X

• TheDirk
Atlas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:01:
[...]

Welke klasse vlieg je? Met klasse V krijg je sowieso geen XP, dat had ik zelf ook even over het hoofd gezien :X
Ah damn! Zelf gelukkig gechecked bij het boeken via flyingblue site, op mijn oorspronkelijke boeking klasse Y (economy met 100% miles), nieuwe hoop ik ook...

• TheDirk
Oh ik log nu in om boekingsklasse te checken, en zie dat mn iternary gewijzigd is. Maar in plaats van dat ze me direct op DPS-KNO-AMS hebben gezet, is het nu DPS-PLM-KNO-AMS (PLM is Palembang). Bellen dus...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ToolkiT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:24:
[...]
Ik houd het wel in de gaten aangezien LHR mijn thuishaven is...
Overstap is op zich geen issue als het luchtruim open is.. maar rond 1 november zou dat potentieel wel een issue kunnen zijn bij nodeal.. maar over 9 maanden is het hopelijk iets beter.. als in of een deal, of art50 ingetrokken of een nodeal is al gebeurt en is het ergste achter de rug..
Maar met nog één of twee keer uitstellen kun je dan wel net midden in de ellende zitten (en met drie keer uitstellen ben je de ellende net voor).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Freee!! schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:29:
[...]

Maar met nog één of twee keer uitstellen kun je dan wel net midden in de ellende zitten (en met drie keer uitstellen ben je de ellende net voor).
klopt.. het blijft koffiedik kijken..

Maar ik verwacht/hoop op een doorbraak binnen een paar maanden.. welke kant dan ook op..

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Chat is het makkelijkst heb ik gemerkt. Heb hen vanochtend op de chat weer gesproken over stoelkeuze. Binnen een paar minuten heb je iemand op de chat.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Atlas schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:01:
[...]

Waar staat dat? Volgens mijn ticket heb ik in oktober klasse V naar de VS maar krijg ik wel gewoon 24XP als ik bij My Trip op de site kijk.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik ontdek net een google chrome feature:

Ik zocht de status van mijn vlucht en aangezien de vlucht details naar mijn GMail gestuurd waren gaf hij een link daarnaar als hit..
Als ik naar de URL kijk zie ik dat hij 'my flight to Bahrain' er van maakte..
Handig om te onthouden voor volgende keer om direct daar op te zoeken :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:16:
Ik ontdek net een google chrome feature:

Ik zocht de status van mijn vlucht en aangezien de vlucht details naar mijn GMail gestuurd waren gaf hij een link daarnaar als hit..
Als ik naar de URL kijk zie ik dat hij 'my flight to Bahrain' er van maakte..
Handig om te onthouden voor volgende keer om direct daar op te zoeken :)
Is dat niet gewoon het onderwerp van de e-mail die in de title-tag wordt gezet?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GlowMouse schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:19:
[...]

Is dat niet gewoon het onderwerp van de e-mail die in de title-tag wordt gezet?
Nope, want dat was: 'gulf air to Riyadh'

Wat google doet is de vlucht nummers herkennen..
Via de conciërge dienst van mijn bank had ik ook een saudia vlucht als optie en die herkent hij ook..

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 18:06
Malarky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
Garuda Indonesia heeft mij vlucht in november (GA89) van Amsterdam-Jakarta omgegooid naar Amsterdam-Bali-Jakarta.
Ook mijn vlucht (GA88) in december van Jakarta-Amsterdam is omgegooid, maar dan naar Jakarta-Medan-Amsterdam.

Origineel: Amsterdam (11:05) - Jakarta (06:45) [totale vliegduur: 13u 40min]
Nu: Amsterdam (11:05) - Bali (11:05) - Jakarta (14:05) [totale vliegduur: 20u]

Vraag 1: De nieuwe vliegtijden zijn een leugen om de overstap korte te laten lijken toch? Lijkt mij sterk dat Bali 4u 20min verder vliegen is dan Jakarta als je al in de lucht zit?
Vraag 2: Ik kan toch gewoon in Bali uitstappen zonder dat ik dat iemand hoeft te laten weten? Want Garuda is telefonisch onmogelijk te bereiken vanuit Nederland. Dan begin ik mijn vakantie wel op Bali.
Vraag 3: Accepteren ze in deze gevallen normaliter dat ik op de terugweg gewoon in Medan instap? Ik ken een familie daar, dus kan ook daar wel een dag of 2 langs. Of moet ik perse in Jakarta instappen?

Voel mij wel genaaid. Boek heel bewust niet met KLM maar met Garuda omdat ik een zo kort mogelijke en wel directe vlucht wil (KLM stopt natuurlijk op Kuala-Lumpur) en dan verlengen ze je vlucht even met 7u !
Ja, dan kan ik net zo goed met China Southern of China Eastern vliegen via China die Amsterdam-Jakarta voor 400 euro aanbied.
Daarom vlieg ik altijd met Singapore airlines. Niet omdat dat de beste maatschappij is die er is (hoewel zij natuurlijk de jongste vloot en de beste service hebben), maar vooral omdat ze dat soort fratsen niet hebben.

Maar goed, om je vragen te beantwoorden, je kan niet zomaar bij een tussenstop opstappen, zonder de eerste vlucht gemaakt te hebben.
Je kunt bijvoorbeeld ook niet een retour boeken en alleen gebruik maken van de terugvlucht. Een retourticket is vaak namelijk goedkoper dan een enkeltje.

Op de heenweg op Bali uitstappen kan natuurlijk door je vlucht opzettelijk te missen, maar dan ga je wel een probleem krijgen met je koffers.

Het enige wat je zou kunnen doen is vragen om een stop-over te kunnen maken op Bali. Dat scheelt je weer een binnenlandse vlucht van Bali naar Jakarta.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yankovic schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:52:
[...]

Waar staat dat? Volgens mijn ticket heb ik in oktober klasse V naar de VS maar krijg ik wel gewoon 24XP als ik bij My Trip op de site kijk.
Verschilt per airline. Als het er staat, krijg je het ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dit is een handige feature:
https://bbc.in/2m1sqyH
Bij seat kiezen word er aangegezen waar kinderen onder 2 zitten..

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ToolkiT schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:43:
Héél handige feature inderdaad :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De voorste rijen hebben bijna altijd mogelijkheden om een wieg te installeren. Dus als je kan kiezen wil je daar sowieso niet in de buurt zitten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 05:03
Is dit in lijn is met privacy wetgevingen??

Dit kan ook andersom werken en bepaalde louche figuren gaan dan juist net naast die kinderen willen zitten. Ik heb geen kinderen, maar ik zou dat toch niet echt ok vinden dat iedereen zo op voorhand kan zien waar mijn kind zal zitten in het vliegtuig. Is die functie beschikbaar bij boeken of enkel bij online check-in?

[ Voor 6% gewijzigd door jvvv op 27-09-2019 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Je zit toch zelf naast je kind? En in de trein/ bus kan je toch ook niet altijd voorkomen dat er iemand in de omgeving van je kind zit?
Net als dat je niet kan bepalen wie er naast je staat te wachten bij een zebrapad.

Ik verwacht dat privacy geen probleem is, immers geen verdere gegevens buiten dat kindergezichtje op de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jvvv schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:13:
[...]

Is dit in lijn is met privacy wetgevingen??

Dit kan ook andersom werken en bepaalde louche figuren gaan dan juist net naast die kinderen willen zitten. Ik heb geen kinderen, maar ik zou dat toch niet echt ok vinden dat iedereen zo op voorhand kan zien waar mijn kind zal zitten in het vliegtuig. Is die functie beschikbaar bij boeken of enkel bij online check-in?
Welke wetgevingen is de vraag natuurlijk.. dit is bij Japan air.. japanse wetgeving is waarschijnlijk anders dan GDPR..
<2 jaar lijkt me trouwens ook niet de doelgroep van pedo's (hoop ik toch)
En wat emiel zegt, een <2 jarig kind laat je als ouder geen moment uit het oog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik vloog vanacht met Gulf Air en die hebben van die electrochomic raampjes ipv van luikjes voor de ramen..
Met een knopje om te 'dimmen' dus..
Toen we boven de UK vlogen vond ik het zo raar dat er geen lichtjes te zien waren (red eye vlucht en weinig slaap, dus was niet echt helder).. het leek of we over de donkere zee vlogen ofzo..
En toen ineens boem-landing, voor mij onverwacht qua timing.. schrok wel ff want uit het raam zag ik geen vliegveld ofzo.. tot dat ik naar raampje voor me keek en zag dat het allang licht was (07:00 dus niet vreemd natuurlijk).
Ik had eigenlijk wel verwacht dat die dingen automatisch 'open' gingen voor landen of dat de crew dat checkt..
Bij gewone raampjes met luikjes moet dat altijd bij landen, ik dat dat een regel was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

is aan de maatschappij hoe en wat ze doen met luikjes etc zover ik weet.
Crew kan inderdaad wel de settings over-riden en ze verplicht licht of donker doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Erg irritant vind ik het. Had een dag lucht van MAD-MIA in een 787 waar ze gewoon de cabine halverwege helemaal donker maakte. Een Jetlag ramp eigenlijk, je lichaam snapt er niks meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tBRlDoWgusBIRIskswddal2i/thumb.jpg

Nee, Ik heb geen andere foto's van de dame.

Waar het mij om ging is dat deze kist 75cm beenruimte heeft. Wat je ziet is de business class. De laatste 2 rijen.

Nu had ik het geluk, zonder enige ruimte, vast te zitten naast iemand van de maatschappij. Ik vroeg waarom die 1m niet gebruikt werd. Nou, dat is dus omdat je dan rechts meer ruimte zou hebben dan links. En links, waar ik zat, pastte de extra rij erachter nog net wel.

Dat betekent dus dat om die laatste 2 stoelen in mijn rij, het hele toestel 8cm beenruimte inlevert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
PWM schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:45:
Wat je ziet is de business class.
_O-

Degene links achterin zal wel geen ruimte hebben om zijn stoel naar achteren te doen. Als degene voor hem zijn stoel wel naar achteren doet (wat in business lekker ver kan), houd je toch geen ruimte meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gaat gelukkig niet naar achteren. Hier nog een review:

http://londonspotter.co.uk/spainsworstbusinessclass/

Verder gevlogen met de Air Europa A330 (zeeeer slechte business class met oude stoelen, veelal kapot) en de 787 (Prima business, maar KLM is beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:06

TommyGun

Stik er maar in!

Afgelopen weekend onze vlucht naar SFO geregeld via Delta. De voorkeur ging uit naar een vlucht zonder stops, maar dat was al snel 500+ euro duurder (KLM vanaf AMS, retourprijs, als uitgangspunt) dan met een enkele stop (ik was nu iets meer dan 1900,- in totaal kwijt voor 2 personen + baggage en stoelselectie, wel gewoon economy).

Ook gekeken naar andere airports dan AMS overigens maar dat werd er juist alleen maar slechter op qua prijs / reistijden (zeker met Lufthansa, United, Air Canda, ... viel me eigenlijk ook wel tegen wat er beschikbaar was vanuit Duitsland).

Wat ook meespeelde is dat KLM enkel met de Boeing 787-9 Dreamliner vliegt naar SFO, en dat is enkel 3-3-3. Op een lange vlucht heb ik liever ook de keuze voor een rij van 2 stoelen, wat de Airbus A330 wel biedt. De 737 dan weer niet maar voor 4-5 uur nog wel te overleven.

Het is pas voor augustus volgend jaar, maar;

DL 135 AMS - DTW (Airbus A330-200)
2h 43m layover
DL 1750 DTW - SFO (Boeing 737-900ER)

DL 1344 SFO - MSP (Boeing 737-900ER)
2h 55m layover
DL 164 MSP - AMS (Airbus A330-300)

Vluchttijd (incl layover) is ongeveer 15 uur per richting dus in vergelijking met een directe vlucht (ongeveer 12 uur vanuit AMS) valt dat nog mee. AMS - DTW - SFO had nog wel iets korter gekund (layover van minder dan een uur) maar dat vind ik toch een beetje kritisch qua vertragingen.

Maar waarom ik dit eigenlijk postte; iemand tips over DTW en/of MSP qua overstap?

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 30-09-2019 14:13 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Vind DTW altijd een heerlijke luchthaven om de VS binnen te komen, snelle border control en security (al kom ik meestal met de a350 binnen (vertrek 9:20).
Volg borden naar border control, daarna heb je links de bagage banden,doorlopen naar security (rechterhand,links ga je naar buiten (rookplek rechterhand) en drop je koffer weer bij de lopende band die omhoog gaat net voor security (houd boarding+paspoort gereed) , als je hier doorheen bent kom je in midden van de terminals uit (meteen linker hand skylounge,maar je kan even kijken of er 1 dichterbij is mocht je toegang hebben.

msp is mij te lang geleden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

Tijntje

Hello?!

Ik zou liever een heatmap van gewicht zien :) daar heb ik veel meer last van

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

mrsar schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:09:
Vind DTW altijd een heerlijke luchthaven om de VS binnen te komen, snelle border control en security (al kom ik meestal met de a350 binnen (vertrek 9:20).
Volg borden naar border control, daarna heb je links de bagage banden,doorlopen naar security (rechterhand,links ga je naar buiten (rookplek rechterhand) en drop je koffer weer bij de lopende band die omhoog gaat net voor security (houd boarding+paspoort gereed) , als je hier doorheen bent kom je in midden van de terminals uit (meteen linker hand skylounge,maar je kan even kijken of er 1 dichterbij is mocht je toegang hebben.

msp is mij te lang geleden.
Je moet wel zelf je koffer 'doorzetten' dus? Nog niet eerder meegemaakt bij een vlucht met stop eigenlijk.

(Vluchten zijn wel als één geboekt, dus niet los/afzonderlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 30-09-2019 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

TommyGun schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:15:
[...]

Je moet wel zelf je koffer 'doorzetten' dus? Nog niet eerder meegemaakt bij een vlucht met stop eigenlijk.
yup, staat ook een mannetje om de koffers aan te nemen en op de band te zetten :),dus inderdaad niet vergeten.
op sommige vliegvelden hebben ze wel dat het automatisch doorgaat dacht ik, atl-yyz laatste keer wel uit mijn hoofd,maar heb meestal geen koffer bij me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

mrsar schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:16:
[...]

yup, staat ook een mannetje om de koffers aan te nemen en op de band te zetten :),dus inderdaad niet vergeten.
op sommige vliegvelden hebben ze wel dat het automatisch doorgaat dacht ik, atl-yyz laatste keer wel uit mijn hoofd,maar heb meestal geen koffer bij me :+
Goed om te weten, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Beide gedaan, MSP was wat 'gezelliger'. Tijdens een stop wandel ik altijd een rondje maar in Detroit zit je dan al snel met dat treintje. Terwijl je in MSP (voor mijn gevoel) alles kan bewandelen omdat het 1 gebouw is.

Die koffer is standaard in de US, waar je ook binnenkomt, je moet hem zelf oppakken door customs en dan zet je hem weer op een band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Saus schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:25:
Beide gedaan, MSP was wat 'gezelliger'. Tijdens een stop wandel ik altijd een rondje maar in Detroit zit je dan al snel met dat treintje. Terwijl je in MSP (voor mijn gevoel) alles kan bewandelen omdat het 1 gebouw is.

Die koffer is standaard in de US, waar je ook binnenkomt, je moet hem zelf oppakken door customs en dan zet je hem weer op een band.
ik loop altijd eigenlijk in dtw, treintje is niet perse nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

mrsar schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:47:
[...]

ik loop altijd eigenlijk in dtw, treintje is niet perse nodig
Ik dacht dat Delta een eigen terminal had op DTW, dus dan klinkt een treintje sowieso wel overkill? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

TommyGun schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:49:
[...]

Ik dacht dat Delta een eigen terminal had op DTW, dus dan klinkt een treintje sowieso wel overkill? :P
treintje rijd van links naar rechts en terug :P mocht je helemaal links of rechts de gate hebben kan je idd treintje pakken als je geen zin heb om te lopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat treintje is best geinig maar gaat idd van de ene naar de andere kant van één gebouw. Kun je prima lopen als je de tijd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Krijg net mail van Icelandair over onze vlucht morgenochtend: booking naar boston via Reykjavik is gecancelled en we zijn verplaatst naar een directe vlucht met delta Airlines 😁

Nu maar hopen dat er alleen nog maar plek was in business klas...

Wel raar dat dit zo kort van te voren gebeurd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Sv3n schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:05:
Volgens mij gebruiken de meeste mensen die clubs niet omdat ze dat graag willen, maar omdat bepaalde maatschappijen je altijd proberen af te schepen. Ik heb het nu met Swiss, vlucht van m'n vriendin gecancelled en dus compensatie claimen.
Ben je hier nog achteraan gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11

Grouchy

meep meep

TommyGun schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:55:
Afgelopen weekend onze vlucht naar SFO geregeld via Delta.

Maar waarom ik dit eigenlijk postte; iemand tips over DTW en/of MSP qua overstap?
Je bent er wel vroeg bij, de fares staan nog maar pas in het systeem. Aanbiedingen komen normaal nog.
MSP & DTW zijn beide Delta fortress hubs, normaal genoeg opties bij vertragingen. Zeker in MSP met je 2h55 heb je zeeën van tijd als je waarschijnlijk alleen van een F gate naar gate G6 mag lopen. Op de terugweg probeer ik zelf altijd een overstap zo kort moegelijk te timen. Voor MSP meestal rond de 40 minuten, da's makkelijk te doen.
Basekid schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:23:
Krijg net mail van Icelandair over onze vlucht morgenochtend: booking naar boston via Reykjavik is gecancelled en we zijn verplaatst naar een directe vlucht met delta Airlines 😁

Nu maar hopen dat er alleen nog maar plek was in business klas...

Wel raar dat dit zo kort van te voren gebeurd eigenlijk.
Helaas, genoeg economy beschikbaar, als je nog een global upgrade hebt is er nog wel wat ruimte in Delta One:
De 333: J4 C4 D4 I4 Z4 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q6 T3 E3 N1 R1 V0
De 76W: J1 C1 D0 I0 Z0 Y8 B8 M8 U7 K7 H7 L6 Q0 T0 E0 N0 R0 V0

Nog steeds niet slecht, directe vlucht en EU261 :)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 14-07 15:38
GlowMouse schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:33:
[...]

Ben je hier nog achteraan gegaan?
Nope, wel zo'n klachtenclub ingeschakeld, maar nooit meer wat van gehoord voor zover ik weet. Zal eens navragen bij m'n vriendin :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-07 15:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit is ook een mooie, ik kom er dus gisteren achter dat ik mijn terugreis van Bali in maart volgend jaar geboekt heb op het lokale nieuwjaar (Nyepi Day, voor de kenners). Handig 8)7 Op deze dag is het de bedoeling dat het eiland 24 uur lang zo stil mogelijk is: iedereen blijft binnen, alles - maar dan ook echt ALLES - is gesloten, tot aan de geldautomaten aan toe, alle zichtbare verlichting moet uit etc.. Dit houdt onder andere in dat het vliegveld gedurende 24 uur gesloten is, van 06:00 op de 25e tot 06:00 op de 26e.

Mijn vlucht, die om half 10 in de ochtend op de 25e zou vertrekken, gaat dus sowieso niet door. Dus ik Qatar bellen...'ja, wij weten officieel van niets, we gaan je omboeken als het in het systeem verschijnt'. Dat kan ook best pas een paar weken van tevoren zijn. Als je voor die tijd iets anders wil betaal je gewoon de change fee - ja hell no dus. Wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Momenteel heb ik een vlucht met Singapore Airlines in hun 777-300ER geboekt, met de 2013 J. Nu wil ik de datum wijzigen en wordt het vliegtuig op die dag een A380, maar die heeft de oude 2006 J seats (die kennelijk enorm zijn). Heeft iemand ervaring met die stoelen? Volgens mij zitten die ook in hun 777-200.

Het is een 10 uur durende vlucht, een beetje luxe en modern is mij ook wel wat waard haha. Maar hoor graag van iemand die ervaring heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Martijn19 op 01-10-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Grouchy schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:48:
[...]

Je bent er wel vroeg bij, de fares staan nog maar pas in het systeem. Aanbiedingen komen normaal nog.
MSP & DTW zijn beide Delta fortress hubs, normaal genoeg opties bij vertragingen. Zeker in MSP met je 2h55 heb je zeeën van tijd als je waarschijnlijk alleen van een F gate naar gate G6 mag lopen. Op de terugweg probeer ik zelf altijd een overstap zo kort moegelijk te timen. Voor MSP meestal rond de 40 minuten, da's makkelijk te doen.

[...]
Ja klopt, maar gezien de belangstelling voor west Amerika in het hoogseizoen leek het ons verstandig op tijd te boeken. Hoeveel je met eventuele aanbiedingen bespaart is ook maar afwachten, dus in zoverre vonden we zekerheid belangrijker.

Qua overstap; mooi moment om eventueel nog een hapje te eten dan zo te horen, zal dus ongetwijfeld meer dan genoeg tijd zijn maar ik vind dat ook dat wel een prettig idee. Vorige keer behoorlijk moeten haasten op CDG naar de US met customs e.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:48:
[...]

MSP & DTW zijn beide Delta fortress hubs, normaal genoeg opties bij vertragingen. Zeker in MSP met je 2h55 heb je zeeën van tijd als je waarschijnlijk alleen van een F gate naar gate G6 mag lopen.
In Mei heb ik er daar 2:30 over gedaan om naar mijn vlucht naar LAS te komen. Mijn pa heeft zijn overstap van 2 uur die week erna op MSP gemist ;)

Je kan geluk hebben, maar met 2 Aziatische kisten voor je, weet je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickL86
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-06-2024
Goedenmiddag!

We hebben eigenlijk wat 'last minute' besloten om de familie van mijn vriedin (Cuba) op te gaan zoeken rond kerst/oud en nieuw. Nu zit ik te kijken op Skyscanner naar vluchten vanuit verschillende luchthavens (AMS/BRU/CDG/DUS/FRA) naar bijvoorkeur Holguin. Ik heb ook zitten kijken naar vluchten naar Miami en dan verder.

Maar ik vind het op Skyscanner wel eens lastig als je in het maandoverzicht kijkt je dan soms wel prijzen ziet en soms niet en als je dan verder gaat de prijzen weer anders zijn.

Heeft er iemand tips om mooie prijzen te vinden voor vluchten naar Cuba rond de kerstvakantie (paar dagen eerder/later geen probleem)? Het gaat om 5 personen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

PatrickL86 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:58:
Goedenmiddag!

We hebben eigenlijk wat 'last minute' besloten om de familie van mijn vriedin (Cuba) op te gaan zoeken rond kerst/oud en nieuw. Nu zit ik te kijken op Skyscanner naar vluchten vanuit verschillende luchthavens (AMS/BRU/CDG/DUS/FRA) naar bijvoorkeur Holguin. Ik heb ook zitten kijken naar vluchten naar Miami en dan verder.

Maar ik vind het op Skyscanner wel eens lastig als je in het maandoverzicht kijkt je dan soms wel prijzen ziet en soms niet en als je dan verder gaat de prijzen weer anders zijn.

Heeft er iemand tips om mooie prijzen te vinden voor vluchten naar Cuba rond de kerstvakantie (paar dagen eerder/later geen probleem)?

Alvast bedankt!
simpel, niet vliegen rond de kerstvakantie, het woord vakantie zegt het al =duur.

je kan nog via tui kijken,die vliegen op Varadero en ook Holguin van wat ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Binnenkomen in de USA is helaas zonder GE en met het opnieuw inchecken van je baggage vaak nog steeds een tijdrovend proces. Gelukkig heeft niemand last van 'Aziatisch' kisten op een binnenlandse -internationale verbinding. Het is uitstappen en naar de gate lopen die zowat altijd G6 is. 2h55 is te kort om bijvoorbeeld naar de Mall of America, Minnehaha park of het centrum te gaan en zoveel is er nou niet echt te beleven op MSP.

AMS/BRU/DUS - Zuidwesten USA in main cabin (inclusief stoelselectie & baggage) ging de voorgaande jaren voor onder de EUR400,-. Aangezien er weinig business verkeer is in de vakantie ben je voor EUR 1400-1900 ook wel klaar.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 22:57
Goedenmiddag!

Heeft er iemand tips om mooie prijzen te vinden voor vluchten naar Cuba rond de kerstvakantie (paar dagen eerder/later geen probleem)? Het gaat om 5 personen.

Alvast bedankt!
Google Flights kan ook nog wel fijn zoeken als je meerdere opties hebt. Ik pluk er iig zo een Condor vlucht op FRA - HOG uit, retourtje voor €920 (18 december heen, 1 januari terug). Met de "date grid" kun je vrij makkelijk met de reisdata spelen om achter andere tarieven te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Vergeet Tui niet. 20-27 december Amsterdam - Holguin voor € 849. Voor 46 euro kun je ook nog een koffer meenemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ShitHappens schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:23:
[...]

Google Flights kan ook nog wel fijn zoeken als je meerdere opties hebt. Ik pluk er iig zo een Condor vlucht op FRA - HOG uit, retourtje voor €920 (18 december heen, 1 januari terug).
Niet vergeten dat Condor voorlopig wel verder kan maar het is daar ook verre van rozengeur en maneschijn na het faillissement van het moederbedrijf in de UK.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Martijn19 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:52:
Momenteel heb ik een vlucht met Singapore Airlines in hun 777-300ER geboekt, met de 2013 J. Nu wil ik de datum wijzigen en wordt het vliegtuig op die dag een A380, maar die heeft de oude 2006 J seats (die kennelijk enorm zijn). Heeft iemand ervaring met die stoelen? Volgens mij zitten die ook in hun 777-200.

Het is een 10 uur durende vlucht, een beetje luxe en modern is mij ook wel wat waard haha. Maar hoor graag van iemand die ervaring heeft.
Is paar jaar geleden maar by far breedste BC stoelen die ik ken. Mijn vrouw en ik hadden allebei window seat omdat we laat geboekt hadden maar we konden vrij comfortabel met z'n tweeen in 1 stoel liggen. That said, hetzelfde "probleem" als hun nieuwe BC: door positie van voetsteun zit je beetje schuin naar het scherm. Ik denk dat de IFE ook wel wat gedateerd zal zijn maar hun content is altijd wel ok.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Chief schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 02:45:
[...]

Is paar jaar geleden maar by far breedste BC stoelen die ik ken. Mijn vrouw en ik hadden allebei window seat omdat we laat geboekt hadden maar we konden vrij comfortabel met z'n tweeen in 1 stoel liggen. That said, hetzelfde "probleem" als hun nieuwe BC: door positie van voetsteun zit je beetje schuin naar het scherm. Ik denk dat de IFE ook wel wat gedateerd zal zijn maar hun content is altijd wel ok.
Bedankt voor het delen! Hun nieuwe BC die ik in de A350 heb gehad vond ik toch echt te klein om fijn te slapen (ik ben 180cm). Is het wat beter slapen in deze stoelen?
IFE ging ik al van uit dat het wat verouderd is. Maar goed, de service en het eten zal nog wel op en top Singapore Airlines zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Martijn19 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 03:30:
[...]

Bedankt voor het delen! Hun nieuwe BC die ik in de A350 heb gehad vond ik toch echt te klein om fijn te slapen (ik ben 180cm). Is het wat beter slapen in deze stoelen?
IFE ging ik al van uit dat het wat verouderd is. Maar goed, de service en het eten zal nog wel op en top Singapore Airlines zijn
Zo uit mijn blote hoofd scheelt het qua lengte niet veel met nieuwe generatie maar je hebt dus in de breedte wel meer ruimte, misschien dat dat helpt. Ik ben iets langer dan 1m80 maar kan op zich altijd wel prima liggen bij SQ hoewel ik daar niet veel meer mee vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Chief schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 03:40:
[...]

Zo uit mijn blote hoofd scheelt het qua lengte niet veel met nieuwe generatie maar je hebt dus in de breedte wel meer ruimte, misschien dat dat helpt. Ik ben iets langer dan 1m80 maar kan op zich altijd wel prima liggen bij SQ hoewel ik daar niet veel meer mee vlieg.
De breedte maakt wel een verschil. Toen ik met de A350 vloog heb ik op de terugweg een stoel op de eerste rij gekozen, daar was de ruimte voor mijn voeten een stuk ruimer, maakte het behoorlijk meer comfortabel.

Ik had twee Award tickets geboekt, voor mijzelf en iemand anders, op maandag een refund voor de andere persoon aangevraagd, hopen dat dat snel geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:39:
[...]

Da's de 'oude' toch?
Bij het inchecken ga je naar een andere interface, de 'nieuwe'; m'n bovenste afbeelding. Komt van KLM en is hun interpretatie van een Delta A330-300.
Inmiddels bij 't inchecken en inderdaad: 2A is pleite :D

Overigens heeft de app nu ook die nieuwe stoelselectie ui, en daar is 'ie ook weg.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ooh, een nieuwe ui, de laatste is er toch nog niet zolang, staat 2J er wel op?
Bij mij is ie uiteindelijk opgevuld door een NSRA. Als ie blocked is/nog steeds niet 'bestaat' zit er bij vertrek waarschijnlijk een piloot of NSRA in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDirk
Daniel schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:13:
Dit is ook een mooie, ik kom er dus gisteren achter dat ik mijn terugreis van Bali in maart volgend jaar geboekt heb op het lokale nieuwjaar (Nyepi Day, voor de kenners). Handig 8)7 Op deze dag is het de bedoeling dat het eiland 24 uur lang zo stil mogelijk is: iedereen blijft binnen, alles - maar dan ook echt ALLES - is gesloten, tot aan de geldautomaten aan toe, alle zichtbare verlichting moet uit etc.. Dit houdt onder andere in dat het vliegveld gedurende 24 uur gesloten is, van 06:00 op de 25e tot 06:00 op de 26e.

Mijn vlucht, die om half 10 in de ochtend op de 25e zou vertrekken, gaat dus sowieso niet door. Dus ik Qatar bellen...'ja, wij weten officieel van niets, we gaan je omboeken als het in het systeem verschijnt'. Dat kan ook best pas een paar weken van tevoren zijn. Als je voor die tijd iets anders wil betaal je gewoon de change fee - ja hell no dus. Wonderlijk.
Yep Nyepi (day of silence) is alles gesloten, inclusief vliegveld. Zelfs internetproviders & telefoonproviders leggen veelal hun netwerk plat die dag. Dat is ieder jaar zo, dus zou Qatar moeten weten. Als je de optie krijgt om te rebooken zou ik dag later doen, want de dag vóór Nyepi is mooi om mee te maken, overal op het eiland parades met zelfgemaakte monsters van soms wel 10 meter hoog (hoewel je dan dus wel op Nyepi zelf vast zit in je accomodatie). Alternatief kan misschien een late vlucht de dag vóór Nyepi zijn naar bijv Singapore/Kuala Lumpur met Air Asia, en op de geplande dag alleen je vertrekplaats wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:47:
ooh, een nieuwe ui, de laatste is er toch nog niet zolang, staat 2J er wel op?
Yep:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uX8R4us.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 17:14
Het feit dat 2J er op staat is dan ook de enige verbetering lijkt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
2J stond op de oude ook al :P Maar idd ik vind de huidige in de website (screenshot een paar pagina's terug) beduidend beter. Dit is zo… saai. Alleen had de mobile versie nooit de Delta One layouts maar kreeg je daar ook een generieke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TheDirk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:19:
[...]

Yep Nyepi (day of silence) is alles gesloten, inclusief vliegveld. Zelfs internetproviders & telefoonproviders leggen veelal hun netwerk plat die dag. Dat is ieder jaar zo, dus zou Qatar moeten weten. Als je de optie krijgt om te rebooken zou ik dag later doen, want de dag vóór Nyepi is mooi om mee te maken, overal op het eiland parades met zelfgemaakte monsters van soms wel 10 meter hoog (hoewel je dan dus wel op Nyepi zelf vast zit in je accomodatie). Alternatief kan misschien een late vlucht de dag vóór Nyepi zijn naar bijv Singapore/Kuala Lumpur met Air Asia, en op de geplande dag alleen je vertrekplaats wijzigen.
Hmm. Dat laatste is niet zo’n gekke suggestie nog. Hoewel wel weer extra kosten natuurlijk. Het liefst vertrek ik nog voor Nyepi, we reizen met een baby van (dan) 10 maanden dus een beetje rust en voorspelbaarheid is wel chill. Kan ik wel vanaf Singapore ook Q-suites pakken :P

Het schijnt dat de datum pas officieel is als de gouverneur het aankondigt, ook al weet iedereen al lang dat het de 25e is. Normaal schijnt dat in oktober/november ergens gedaan te worden.

Vorige keren dat ik op Bali was, was steeds in augustus/september dus ik heb er nooit bij stilgestaan dat dit fenomeen uberhaupt bestond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Impulsief net een vliegticket Singapore <> Amsterdam geboekt voor slechts S$2,700 in business class met Xiamen Airlines. Die vliegt een nieuwe 787-900 op deze route. Normaal gesproken ben ik voor vluchten naar Amsterdam ongeveer S$4000-6000 kwijt (dat is dan wel met een KLM of SQ natuurlijk), en dit is ook nog eens tijdens de kerstvakantie.
We zullen zien of het bevalt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn19 op 03-10-2019 05:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Als het je niet zoveel uitmaakt om echt de kerst daar te vieren: pak de 25e. Dat wil nog wel eens schelen. Nog beter: net na de kerst (26-28 dec) en dan na 10 januari weer terug. Dan zit je precies buiten de hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Martijn19 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 03:27:
Impulsief net een vliegticket Singapore <> Amsterdam geboekt voor slechts S$2,700 in business class met Xiamen Airlines. Die vliegt een nieuwe 787-900 op deze route. Normaal gesproken ben ik voor vluchten naar Amsterdam ongeveer S$4000-6000 kwijt (dat is dan wel met een KLM of SQ natuurlijk), en dit is ook nog eens tijdens de kerstvakantie.
We zullen zien of het bevalt :)
Dat is een hele nette prijs voor die route. Mijn vrouw + kids zijn significant meer kwijt voor weekje NL in December :)

Ik heb met die 787-9 van ze gevlogen op de route LAX - XMN. De config vond ik erg lijken op CX met hun reversed herringbone. Op zich prima stoelen maar als we het even over first world problems mogen hebben: geen matrasje, IFE content best light maar: best goede wifi voor nop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:56
Gister mijn tickets voor December gekocht en omdat het al zo duur was, was het verschil tussen premium en BC niet zo groot, en heb dus BC Lufthansa (SFO-MUC) gekocht. Daarna meteen de klantenservice gebeld en mezelf op de waiting list gezet voor een 1st class upgrade. Hoop dat het lukt, want dat zou geloof ik een leuke ervaring zijn en niet 1 die ik nogmaals kan doen ^^

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
macciez schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 02:43:
Gister mijn tickets voor December gekocht en omdat het al zo duur was, was het verschil tussen premium en BC niet zo groot, en heb dus BC Lufthansa (SFO-MUC) gekocht. Daarna meteen de klantenservice gebeld en mezelf op de waiting list gezet voor een 1st class upgrade. Hoop dat het lukt, want dat zou geloof ik een leuke ervaring zijn en niet 1 die ik nogmaals kan doen ^^
Is mij al een paar keer gelukt, moet goed komen rond Kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39
Martijn19 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 03:27:
Impulsief net een vliegticket Singapore <> Amsterdam geboekt voor slechts S$2,700 in business class met Xiamen Airlines. [..] We zullen zien of het bevalt :)
Sterkte! Vind het trouwens nog vrij veel geld voor deze route. In economy betaal ik meestal zo'n 370 euro AMS-XMN-SIN retour. Ik vlieg dan ook met ze omdat ze niet te duur zijn. Niet omdat het nou zo'n geweldige maatschappij is. Eten is redelijk, personeel spreekt geen woord Engels. Zelfs nog te weinig om een drankje te kunnen bestellen. En dan het vliegveld van XMN, zucht. In China hebben ze 1,3 miljard mensen aan het werk te houden en dat is te merken. Extreem inefficient:
  1. - Rij 1: Er is geen airside transit faciliteit, dus iedereen moet formulieren invullen en door de immigratie, die ook al geen Engels spreekt.
  2. - Rij 2: Douane uit
  3. - Rij 3: Paspoort check
  4. - Rij 4: Douane in
  5. - Rij 5: Boarding pass laten printen voor de onward leg
  6. - Rij 6: Immigratie uit
  7. - Rij 7: Boardingpass check
  8. - Rij 8: Handbagage röntgenscan
  9. - Rij 9: Boarden
Die 4-5 uur transit heb je dus vrijwel helemaal nodig. :X

>> Xiamen, tot volgende week! Reizend met twee kleine kinderen... >:)

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
Napsju schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:13:
[...]

Sterkte! Vind het trouwens nog vrij veel geld voor deze route. In economy betaal ik meestal zo'n 370 euro AMS-XMN-SIN retour. Ik vlieg dan ook met ze omdat ze niet te duur zijn. Niet omdat het nou zo'n geweldige maatschappij is. Eten is redelijk, personeel spreekt geen woord Engels. Zelfs nog te weinig om een drankje te kunnen bestellen. En dan het vliegveld van XMN, zucht. In China hebben ze 1,3 miljard mensen aan het werk te houden en dat is te merken. Extreem inefficient:
  1. - Rij 1: Er is geen airside transit faciliteit, dus iedereen moet formulieren invullen en door de immigratie, die ook al geen Engels spreekt.
  2. - Rij 2: Douane uit
  3. - Rij 3: Paspoort check
  4. - Rij 4: Douane in
  5. - Rij 5: Boarding pass laten printen voor de onward leg
  6. - Rij 6: Immigratie uit
  7. - Rij 7: Boardingpass check
  8. - Rij 8: Handbagage röntgenscan
  9. - Rij 9: Boarden
Die 4-5 uur transit heb je dus vrijwel helemaal nodig. :X

>> Xiamen, tot volgende week! Reizend met twee kleine kinderen... >:)
Het is 3.5 uur transit, dus hoop dat het genoeg is :9
Ik vlieg vrijwel geen economy, dus ik vergelijk alleen business class prijzen en ze waren verreweg de goedkoopste (meeste business class op die data S$5000+), het harde product (de stoel) leek prima op de foto's en op wat reviews. Dus de gok maar genomen.
Maar bedankt voor je feedback haha. Ik zal het gaan zien en mij mentaal alvast voorbereiden op de transit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:54

jpiwf

licenced pepernootaddict

Grmbl, vliegen volgende week dinsdag met KLM naar SGN via KUL. Krijgen vandaag te horen dat de 2e etappe omgeboekt is, van 3 uur overstap (prima) naar 23h40 overstap (bleh). Dat betekent dus overnachting in Maleisie, Omboeken hotel in Ho-Chi-Minh, omgooien plannen... ofwel: Gezeik.
* jpiwf klimt de telefoon in. Ze mogen mij eens vertellen wat hier de reden voor is, en kijken of ze een andere route/vlucht hebben die wel lijkt op de oorspronkelijke reisduur...

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39
@jpiwf Ik zou het wel weten! Lekker claimen op verordening 261/2004 en van die 600 euro per persoon een heel lekker hotel in KL boeken. Geniet er van!

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:34:
@jpiwf Ik zou het wel weten! Lekker claimen op verordening 261/2004 en van die 600 euro per persoon een heel lekker hotel in KL boeken. Geniet er van!
Die hotelkosten hoef je niet van de 600 euro af te snoepen maar dien je sowieso vergoed te krijgen.
Alhoewel ik wel wat discussie voorzie als je een 'heel lekker hotel' uitzoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
jpiwf schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:53:
Grmbl, vliegen volgende week dinsdag met KLM naar SGN via KUL. Krijgen vandaag te horen dat de 2e etappe omgeboekt is, van 3 uur overstap (prima) naar 23h40 overstap (bleh). Dat betekent dus overnachting in Maleisie, Omboeken hotel in Ho-Chi-Minh, omgooien plannen... ofwel: Gezeik.
* jpiwf klimt de telefoon in. Ze mogen mij eens vertellen wat hier de reden voor is, en kijken of ze een andere route/vlucht hebben die wel lijkt op de oorspronkelijke reisduur...
Je kan altijd nog tegen ze zeggen dat ze het stuk KUL-SGN mogen laten zitten en dat je zelf wel voor 3 tientjes een enkeltje met Air Asia boekt - of voor 52 euro met Malaysia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vlieg waarschijnlijk volgende week (BC, ben Silver) met BA van Jersey naar Gatwick, dan via Heathrow naar Shanghai. Weet iemand of BA een transfer tussen Gatwick en Heathrow aanbiedt voor business class vliegers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sanction schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:52:
Vlieg waarschijnlijk volgende week (BC, ben Silver) met BA van Jersey naar Gatwick, dan via Heathrow naar Shanghai. Weet iemand of BA een transfer tussen Gatwick en Heathrow aanbiedt voor business class vliegers?
Denk het niet..
https://www.britishairway...mation/flight-connections
London Heathrow and Gatwick airports are located approximately 48km (30 miles) apart. We recommend that you allow at least 3 hours if you're connecting between these airports.

Your baggage will not be automatically forwarded so please collect all your bags before leaving Heathrow or Gatwick airport.

The best way to travel directly between Heathrow and Gatwick is to take a National Express coach. It is fast, frequent, safe and great value for money:

Heathrow to Gatwick coach services run 80 times a day, and the journey takes up to an hour.
Coach services arrive and depart from the lower level outside the international Arrivals area at Heathrow.
All British Airways flights operate from London Gatwick South Terminal, however you can choose which Gatwick terminal you want to alight at.
You can buy National Express coach tickets at the ticketing office in the international Arrivals area, or online to get a great fare using the link below.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een nieuwe lay-out in de app, een niet grove leugen van KLM.

In de 737 zijn de eerste x rijen identiek. Ze wisselen tussen Business en EC naar gelang de drukte. Identiek dus, zoals de meesten wel weten.

De seatpitch is 33 inch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kCTy1zgcNP3QfDtNpKgbWEVj/thumb.jpg

Maar wat zegt de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E9Im0Eh4uURUGm6xPNz8jQXx/thumb.jpg

89 cm 7(8)7 In geen 89 jaar (zelfde geeft ie ook aan op andere rijen, het is dus niet alleen rij 1)

Bij EC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wy5md9MvRCBKlrqy03SU2C6k/thumb.jpg

Het is gewoon een leugen :? En het staat op meerdere plekken bij het inchecken.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 07-10-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 08:25

franssie

Save the albatross

PWM schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:04:
Een nieuwe lay-out in de app, een niet grove leugen van KLM.

In de 737 zijn de eerste x rijen identiek. Ze wisselen tussen Business en EC naar gelang de drukte. Identiek dus, zoals de meesten wel weten.

De seatpitch is 33 inch:

[Afbeelding]

Maar wat zegt de app?

[Afbeelding]

89 cm 7(8)7 In geen 89 jaar (zelfde geeft ie ook aan op andere rijen, het is dus niet alleen rij 1)

Bij EC

[Afbeelding]

Het is gewoon een leugen :? En het staat op meerdere plekken bij het inchecken.
voor rij 1 zou het kunnen kloppen. heb je ook de data van rij 2?

Afgelopen week met Transavia naar en van Marsa Alam gevlogen - heen met 66 pax en terug met 87 in een 800NG dus eigenlijk had elke passagier 3 stoelen om languit te liggen en dat werd ook volop gedaan. Heerlijk reizen zo. (dat was waarschijnlijk eenmalig omdat TC/Neckermann stoelen onbezet waren).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
jpiwf schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:53:
Zijn heel veel alternatieven tov overnachten: andere vlucht, bus, taxi en zelfs Grab ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:41:
[...]

voor rij 1 zou het kunnen kloppen. heb je ook de data van rij 2?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kCTy1zgcNP3QfDtNpKgbWEVj/thumb.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik wil graag naar Houston volgend jaar. Iemand een idee vanaf welke luchthaven ik het beste (goedkoopste) vertrek. Ik woon in Limburg, ideaal dus voor duitse, belgische en nl luchthavens.

[ Voor 3% gewijzigd door matthewk op 08-10-2019 09:42 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
matthewk schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:42:
Ik wil graag naar Houston volgend jaar. Iemand een idee vanaf welke luchthaven ik het beste (goedkoopste) vertrek. Ik woon in Limburg, ideaal dus voor duitse, belgische en nl luchthavens.
Gebruik skyscanner en google flights om te zoeken. Afhankelijk van data zijn de prijzen steeds bij andere luchthavens goedkoper

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Gisteren weer met KLM gevlogen en vanwege de verjaardag gisteren (100 jarig bestaan) kreeg iedereen in het vliegtuig een Grachten pandje van oude uniformen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lBBvgFh.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cbo12Qo.png

Waarom specifiek Ladies' Uniforms benoemen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0jKjtgL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 06:55

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Waarom niet? Misschien omdat ze enkel van damesuniformen gemaakt zijn? Wellicht zijn die van geschikt materiaal gemaakt en herenuniformen niet of daar zijn er gewoon veel minder van

Vraag het aan KLM en je weet het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:58:
Gisteren weer met KLM gevlogen en vanwege de verjaardag gisteren (100 jarig bestaan) kreeg iedereen in het vliegtuig een Grachten pandje van oude uniformen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Waarom specifiek Ladies' Uniforms benoemen
[Afbeelding]
Mogelijk hebben ze simpelweg nog wat over van de laatste "upcycle" actie.
In 2010 zijn het damesuniform vernieuwd, waardoor KLM ineens met 90.000 kilo aan oud (dames)uniform zat.. Daarvan hebben ze toen onder andere tasjes en kofferlabels gemaakt. Misschien hebben ze wat grondstof over of is het proces met deze uniformen inmiddels bekend en goed werkend dat ze deze bron blijven gebruiken.
Daarnaast bestaat het damesuniform ook uit meer onderdelen die bij vervanging terug naar de KLM gaan, dus hebben ze ook meer om weer spullen van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Fly-guy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Mogelijk hebben ze simpelweg nog wat over van de laatste "upcycle" actie.
In 2010 zijn het damesuniform vernieuwd, waardoor KLM ineens met 90.000 kilo aan oud (dames)uniform zat.. Daarvan hebben ze toen onder andere tasjes en kofferlabels gemaakt. Misschien hebben ze wat grondstof over of is het proces met deze uniformen inmiddels bekend en goed werkend dat ze deze bron blijven gebruiken.
Daarnaast bestaat het damesuniform ook uit meer onderdelen die bij vervanging terug naar de KLM gaan, dus hebben ze ook meer om weer spullen van te maken.
Kijk dat wist ik dus niet :)
Het zal mijn dirty mind wel geweest zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En de damesuniforms zijn een andere kleur dan de herenuniforms wat feitelijk gewoon een donkerblauw pak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit in de nieuwe 737 van KLM met de nieuwe stoelen. Voordeel is dat je kan opladen. Nadeel al het andere. Wat een harde stoelen. Nog glad ook, dus je glijdt weg.

Deze komen helaas ook in de Embrears :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 19:18
Iemand hier ervaring met Premium Economy van Vietnam Airlines? Vraag me af of je daarmee lounge toegang hebt in Hanoi. Kan het niet echt vinden, wel dat als je premium economy vliegt tussen Hanoi en SGN, maar ik vlieg naar CDG.

Dus lijkt me wel, maar wil het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

PWM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:12:
Zit in de nieuwe 737 van KLM met de nieuwe stoelen. Voordeel is dat je kan opladen. Nadeel al het andere. Wat een harde stoelen. Nog glad ook, dus je glijdt weg.

Deze komen helaas ook in de Embrears :(
Nooit begrepen die achteruitgang in zit comfort om het er mooi uit te laten zien. Net als in de bus, vroeger in die van Hool bussen van die dikke kussens van vinyl/nep of zelfs echt leer en nu van die hard plastic bankjes.

En dan durven ze het over vooruitgang te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 1248170 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

Nooit begrepen die achteruitgang in zit comfort om het er mooi uit te laten zien. Net als in de bus, vroeger in die van Hool bussen van die dikke kussens van vinyl/nep of zelfs echt leer en nu van die hard plastic bankjes.

En dan durven ze het over vooruitgang te hebben
Het draait allemaal om geld. Het gros van de mensen boekt het goedkoopste ticket dat ze kunnen vinden. Vroeger in de tijd van de Fokker 100 was er een beloning voor mensen die nog 1kg wisten te besparen in het ontwerp.
https://www.traveller.com...e-weight-on-planes-h14vlh

Iedere kilo die je niet iedere keer naar 30k ft hoeft te brengen scheelt. Die nieuwe stoelen zijn vee lichter en vereisen minder onderhoud:
Afbeeldingslocatie: https://imgproc.airliners.net/photos/airliners/0/1/9/1463910.jpg

Een aantal jaren geleden nog in deze kist gezeten met toen al een oud interieur, dit waren nog echt zachte stoelen met zachte stof. Helaas ook vlek gevoelig waardoor het in de loop van de jaren een beetje smoezelig gaat uitzien.
Pagina: 1 ... 91 ... 246 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2